Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2012

ΚΟΙΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΜΑΝΙΑΤΗ - ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΗ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΙΟ


Κοινή δήλωση του Γραμματέα της Κ.Ο. ΠΑΣΟΚ, Γιάννη Μανιάτη και του Βουλευτή Χίου ΠΑΣΟΚ, Κώστα Τριαντάφυλλου, για την μη ενεργοποίηση του Ταμείου Αλληλεγγύης για τη Χίο

Είναι ανεξήγητη η ολιγωρία του Υπουργείου Ανάπτυξης, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στο θέμα της μη υποβολής της αίτησης προκειμένου να χρηματοδοτηθεί η Χίος από το Ταμείο Αλληλεγγύης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και της ανακήρυξης της Χίου σε πυρόπληκτη περιοχή.

Από τον Αύγουστο, αμέσως μετά την πυρκαγιά, εξετάσαμε τη δυνατότητα ενεργοποίησης του Ταμείου Αλληλεγγύης για τη χρηματοδότηση της αποκατάστασης των καταστροφών που υπέστη η Χίος από τη μεγάλη φωτιά.

Κατόπιν συσκέψεως με το Γραφείο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στην Αθήνα, υπογραμμίσαμε τη δυνατότητα παροχής βοήθειας από τους εταίρους μας, υπό την απαρέγκλιτη προϋπόθεση όμως, ότι το αίτημα της Ελληνικής Κυβέρνησης θα κατατίθετο μέσα σε ένα προκαθορισμένο χρονοδιάγραμμα (δέκα εβδομάδων).

Δυστυχώς, αυτό δεν έγινε και χάσαμε την προθεσμία κατάθεσης του αιτήματος για να λάβει το νησί τη χρηματοδότηση. Το Υπουργείο Ανάπτυξης απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις μας, αναφέρει ότι το “συμβάν είναι τοπικού χαρακτήρα και εμπίπτει στην ευθύνη των Εθνικών Αρχών”.

Όπως είναι γνωστό, οι επιδοτήσεις του Ταμείου Αλληλεγγύης αφορούν συγκεκριμένες περιπτώσεις αποκατάστασης. Σταθμίζονται, ωστόσο, όπως προβλέπει και ο κανονισμός του Ταμείου, τόσο οι μακροχρόνιες επιπτώσεις στην παραγωγή και την οικονομία μίας περιοχής όσο όμως και ο νησιωτικός της χαρακτήρας. Για αυτόν τον λόγο η Ελλάδα έλαβε χρηματοδότηση για τις πλημμύρες του Έβρου το 2005 με 9.3 εκ €, καθώς επίσης και η Ισπανία, Γαλλία και Πορτογαλία για αντίστοιχες καταστροφές σε νησιά τους.

Το Υπουργείο Ανάπτυξης είναι αποκλειστικά υπεύθυνο για αυτή τη δυσμενή εξέλιξη, την οποία δεν μπορεί να αποδεχθεί η κοινωνία της Χίου. Καταθέτουμε επίκαιρη ερώτηση και αναμένουμε την άμεση αντίδραση της Κυβέρνησης, προκειμένου να διορθωθεί το σφάλμα.

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΕΓΚΑΙΝΙΑΖΕΙ Η ΚΕΔΕ




Νέο τμήμα της ιστοσελίδας της (www.kedke.gr) αφιερωμένο στον Τουρισμό εγκαινιάζει η Κεντρική ΄Ενωση Δήμων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Ε) στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.kedke.gr/tourism.
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία συμπίπτει με την σύσταση Τοπικών Τουριστικών Δικτύων ανά Δήμο, μετά από πρόταση της Κ.Ε.Δ.Ε. Τα Τοπικά Τουριστικά Δίκτυα, όπως αυτά αποφασίστηκαν στην περσινή Γενική Συνέλευση της Κ.Ε.Δ.Ε και προωθούνται από την Επιτροπή Αναπτυξιακών Προγραμμάτων και Τουρισμού της Κ.Ε.Δ.Ε, αποτελούν άτυπα συμβουλευτικά όργανα, με δυνατότητα ευρείας σύνθεσης, όχι μόνο από δημοτικούς συμβούλους, εμπειρογνώμονες και εκπροσώπους τοπικών συλλογικών φορέων του Τουρισμού, αλλά και τοπικούς επιχειρηματίες και προσωπικότητες, που άμεσα ή έμμεσα ασχολούνται με τον Τουρισμό (πχ συγγραφείς, δημοσιογράφους, ξεναγούς κ.λ.π ). Μ’ άλλα λόγια, τα Τοπικά Τουριστικά Δίκτυα θα είναι ανοικτά στην «Κοινωνία των Πολιτών». Ρόλος τους είναι η παροχή απόψεων, προτάσεων αλλά και πρακτικής δουλειάς εφόσον οι συνθήκες το απαιτούν, και κυρίως η διαμόρφωση μιας ευρύτερης εικόνας της τοπικής τουριστικής οικονομίας, των τοπικών κοινωνικών προβλημάτων, που οφείλονται ή σχετίζονται με τον Τουρισμό, αλλά και περισσότερων ιδεών, που θα μπορούν ενδεχομένως να αξιοποιηθούν από τον οικείο Δήμο σε επίπεδο τουριστικής ανάπτυξης, μάρκετινγκ κλπ.

Η νέα ιστοσελίδα της Κ.Ε.Δ.Ε στοχεύει στην ενίσχυση και ανάδειξη των πρωτοβουλιών και δραστηριοτήτων των Δήμων της Χώρας σε σχέση με τον Τουρισμό. Μέσω της ιστοσελίδας αυτής, οι Δήμοι θα μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση σε ειδήσεις για τον Τουρισμό, σε απαντήσεις σε τυχόν ερωτήματα, αλλά και στις πηγές στατιστικών στοιχείων και μελετών, που ενδέχεται να τους βοηθήσουν στο έργο τους.
Μια καινοτομία της Κ.Ε.Δ.Ε είναι η δυνατότητα, όσοι Δήμοι το επιθυμούν, να μπορούν, μέσω της ιστοσελίδας, να αναδεικνύουν συγκεκριμένες καλές πρακτικές, που έχουν εφαρμόσει ή εφαρμόζουν,αναφορικά με την ανάπτυξη, διαχείριση και προβολή του Τουρισμού σε Τοπικό Επίπεδο. Θα συγκροτηθεί έτσι μία «τράπεζα καλών πρακτικών», από την οποία θα μπορεί να αντλήσει κανείς πληροφορίες και εμπειρία για ανάλογες δράσεις στο μέλλον. Να σημειωθεί, ότι μέχρι σήμερα δεν υφίσταται στη Χώρα μας σημαντική καταγραφή καλών πρακτικών στον Τουριστικό Τομέα.

ΤΟ "ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ" , ΜΕΤΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΣΕ... "ΚΑΤ ΟΙΚΟΝ ΦΡΟΝΤΙΔΑ"


Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τον κίνδυνο να σταματήσει η χρηματοδότηση των κοινωνικών δομών των δήμων και να ματαιωθεί η υλοποίηση του προγράμματος Αυτεπιστασίας για την απασχόληση ανέργων πραγματοποιούν αύριο Τετάρτη, 19 Δεκεμβρίου στις 4 το απόγευμα στην πλατεία Κλαυθμώνος, η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας, η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Αττικής με τη συμμετοχή ωφελουμένων.
Παράλληλα το προεδρείο της ΚΕΔΕ θα συναντηθεί με τους συναρμόδιους για τα παραπάνω θέματα υπουργούς Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Γ. Βρούτση και Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη.

Σε ότι αφορά τις κοινωνικές δομές - παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς, τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ),  ΚΔΑΠ-μεΑ, ΚΗΦΗ κ.α. - σημειώνεται ότι εκτός της σημερινής εμπλοκής της χρηματοδότησης των δημοτικών δομών παιδικής φροντίδας με βάση την απόφαση του Ζ΄ Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, δεν έχει εξασφαλιστεί η συνέχιση της λειτουργίας τους για το 2013-2014. 
Σύμφωνα μάλιστα με πρόσφατες δηλώσεις τόσο του υπουργού Εργασίας Γ. Βρούτση όσο και του γενικού γραμματέα του υπουργείου Ανάπτυξης κ. Γιαννούση, δεν υπάρχουν πόροι για τη συνέχιση της χρηματοδότησης από το πρόγραμμα «Επαγγελματική και Οικογενειακή Εναρμόνιση» των βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών, των ΚΔΑΠμεΑ, αλλά και των ΚΗΦΗ για τα έτη 2013-2014.
Αν οι παραπάνω δηλώσεις απηχούν την μελλούμενη πραγματικότητα, τότε δημιουργείται «μείζον πολιτικό θέμα», όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Κ. Ασκούνης στο πρόσφατο έκτακτο συνέδριο των δημάρχων, καθώς πάνω από 100.000 οικογένειες που απολαμβάνουν σήμερα τις τόσο αναγκαίες υπηρεσίες, θα βρεθούν ακάλυπτες.
Σημειωτέον ότι με βάση τα στοιχεία της ΚΕΔΕ, οι δήμοι σηκώνουν σήμερα το βάρος της κοινωνικής πολιτικής της συντεταγμένης πολιτείας με ένα δίκτυο κοινωνικών υπηρεσιών και δομών. Κάθε μέρα στους δήμους όλης της χώρας 170.000 παιδιά φιλοξενούνται σε δημοτικούς παιδικούς, βρεφονηπιακούς σταθμούς και κέντρα δημιουργικής απασχόλησης, ενώ στις 3.000 ανέρχονται τα παιδιά που φιλοξενούνται στα δημοτικά κέντρα φροντίδας παιδιών με αναπηρία.

Σε ότι αφορά το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» η μετατροπή του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» σε «Κατ΄ οίκον φροντίδα» και ο επί το αυστηρότερο καθορισμός των κριτηρίων για τους δικαιούχους, πρακτικά καθιστά ανεφάρμοστη την παροχή αυτής της υπηρεσίας για τους πολίτες που το έχουν πραγματική ανάγκη, επιπλέον μειώνει τον αριθμό των απασχολουμένων και απειλεί τους δήμους με νέα οικονομική επιβάρυνση.

Μέχρι σήμερα σε όλους τους δήμους της χώρας εξυπηρετούνται καθημερινά 75.000 ηλικιωμένοι και ανήμποροι συμπολίτες – ασφαλισμένοι και ανασφάλιστοι - από το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι», ενώ άλλοι 1.500  εξυπηρετούνται επίσης καθημερινά στα Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Κατάκοιτων Ηλικιωμένων.

Η Αυτοδιοίκηση υπογραμμίζει ότι καθίσταται επιτακτική ανάγκη υποστήριξης όλων των δομών κοινωνικής φροντίδας και πρόνοιας των δήμων, που αποτελούν πλέον την τελευταία ασπίδα προστασίας των όλο και αυξανόμενων κοινωνικών ομάδων που είναι σε αποκλεισμό. Ως εκ τούτου ζητά όχι μόνο τη συνέχιση αλλά και τη διεύρυνση της χρηματοδότησής τους.

Σε ότι αφορά το πρόγραμμα Αυτεπιστασίας στους δήμους, η ΚΕΔΕ θεωρεί ότι δεν αποτελεί από μόνο του λύση στο πρόβλημα της ανεργίας, αποτελεί όμως ένα ισχυρό ανάχωμα, καθώς με την πρόβλεψη απασχόλησης 120.000 ανέργων, θα αποτελέσει μια ανάσα ζωής για τις τοπικές αγορές εργασίας και παράλληλα θα προσφέρει αναβάθμιση της ποιότητας των υποδομών των δήμων. Ως εκ τούτου ζητά να εκδοθεί άμεσα η υπουργική απόφαση για την ενεργοποίηση του προγράμματος και την κάλυψη με επιχορήγηση από τον ΟΑΕΔ των δαπανών για τις αμοιβές του προσωπικού που θα απασχοληθεί σε έργα αυτεπιστασίας των δήμων. 

ΘΥΣΙΕΣ ΚΑΙ ΟΡΙΑ

του  ΓΙΑΝΝΗ  ΞΕΝΑΚΗ


 Στην πολιτική ορολογία ή σωστότερα στην πολιτικάντικη, όταν η κοινωνία φτάνει στα όρια της « χαμοζωής» αναφέρεται ως « θυσίες του λαού».
 Η διαδρομή ως εκεί είναι γνωστή, αλλά η επιλογή γίνεται μονόδρομος όταν στο εννοούμενο σωστό, που μπορεί να μην είναι, αντιτάσσεις το λάθος που είναι η έλλειψη πειστικής εναλλακτικής πρότασης.
 Όχι δεν ζω στον κόσμο μου, ούτε στηρίζω απαραίτητα την τρικομματική κυβέρνηση, αλλά μη έχοντας σε τι άλλο να στηριχτώ έχω έναν φωτεινό ανοιχτό ορίζοντα ζωγραφισμένο στο μυαλό μου. Το ξέρω, το ξέρουμε όλοι πως ήδη ξεκίνησε η πορεία μας στο σκοτάδι των προβλημάτων της καθημερινότητας μας.
 Γι αυτό πρέπει επιτέλους όλοι να σοβαρευτούμε, πολίτες και πολιτικοί. Ας σταματήσουμε να βλέπουμε στο σήμερα και τον εαυτό μας κι ας ατενίσουμε στο αύριο και τα παιδιά μας, στηρίζοντας μια νέα εποχή εκσυγχρονισμού του Κράτους που όλοι μας χρόνια επικαλούμαστε αλλά κανείς δεν διεκδίκησε ποτέ σοβαρά, ελπίζοντας πως ίσως τα παιδιά αλλά σίγουρα τα εγγόνια μας θα ζήσουν σε μια σύγχρονη, καλά ρονταρισμένη Ελλάδα, σε μια Ευρώπη Ανθρωπιάς και Πολιτισμού.
 Αυτός είναι ο ρόλος μας, αυτή η αποστολή μας ως πολίτες, ως κοινωνία, ως γονείς αλλά και ως γενιά που δεν πρέπει να νιώθουμε υπερήφανοι για το ΕΔΩ που φτάσαμε.
 Υποχρέωση και καθήκον της συγκυβέρνησης είναι να χαράξει και να ακολουθήσει απαρέγκλιτα την πορεία προς τον εκσυγχρονισμό, λαμβάνοντας όμως σοβαρά υπόψη την θεμελιακή έννοια της κοινωνικής συνοχής.
 Ας καταλάβουν οι συγκυβερνώντες πως έχουμε ήδη αγανακτήσει να υποτάσσουμε τα συμφέροντα μας ως « αποικία» στην διεθνή χρηματοπιστωτική μητρόπολη των Βρυξελλών, όπου προφανώς επιδιώκεται ο κοινωνικός και οικονομικός μετασχηματισμός μας σε « παρίες» της Ευρώπης. Κάποιοι πρέπει να τους ξαναθυμίσουν πως είμαστε πολίτες με αναφαίρετο δικαίωμα στα « μέσα συντήρησης» μας, στην επιβίωση μας. « Ευπειθείς» μπορούμε να είμαστε μέχρι του σημείου των μεταρρυθμίσεων για να γίνουμε Κράτος όχι μέχρι την εξαθλίωση μας.
 Πολυφορεμένες το τελευταίο διάστημα ρήσεις όπως « η οικονομία είναι θέμα ψυχολογίας», είναι μια απλή εξίσωση που θέλει εφαρμογή στο αν η οικονομία είναι πράγματι ψυχολογία και η πορεία εξαρτάται από την οικονομία τότε πρέπει η συγκυβέρνηση να «αντιμετωπίσει» την ψυχολογία της.
 Όσο ενδεχομένως κι αν ακούγεται αστείο, είναι μια κρίσιμη αποστολή για τον Πρωθυπουργό να πείσει όλους όσους συμμετέχουν στην κυβέρνηση (ομοϊδεάτες και μή) να αποβάλλουν τα « ψυχολογικά» τους προβλήματα και να ασχοληθούν με τα πραγματικά προβλήματα του Έθνους και των πολιτών. ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝ ΔΗΛΑΔΗ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΓΕΝΙΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ. Η διάσωση της Χώρας και η προστασία των πολιτών είναι υπέρτατο καθήκον. Συμπτώματα « Μεσσία» και σύνδρομα « Σωτήρα» με το βλέμμα στην επόμενη ημέρα δεν χωρούν πλέον. Όσοι αλλιώς τα υπολόγιζαν ή αλλιώς τα βρήκαν στην πορεία, ίσως πρέπει να εγκαταλείψουν το πλοίο. Άλλωστε, στην τρικυμία πολλοί ζαλίζονται και δεν αντέχουν, όπως εξ άλλου και στην ευθύνη.
 Μαζί με τα υπόλοιπα ας λάβουν σοβαρά υπόψη ένα φαινόμενο άκρως ανησυχητικό, που για πρώτη φορά παρατηρείται στην μεταπολεμική Ελλάδα. Την εξαφάνιση της « μεσαίας τάξης» από τον κοινωνικό κορμό. Οι μέχρι προχθές φιλήσυχοι μικροαστοί, οι βαθύτατα νομοταγείς νοικοκυραίοι, οι σταθεροί φύλακες αρχών και παραδόσεων αλλά και πιστοί ψηφοφόροι των αστικών κομμάτων και σίγουροι εγγυητές του συστήματος, μεταπίπτουν κατά εκατοντάδες χιλιάδες στον αφύλαχτο χώρο της φτωχολογιάς. Προλεταριοποιούνται όπως θα έλεγαν οι μαρξιστές του ΣΥΡΙΖΑ με όλες τις συνέπειες που μπορεί να έχουν όχι μόνο τα κόμματα εξουσίας αλλά κυρίως ο κοινωνικός ιστός. Αυτή η « μεσαία τάξη» θα σταθεροποιηθεί μόνο αν αισθανθεί ότι τα πράγματα πηγαίνουν καλύτερα, μόνο αν πεισθεί πως η συγκυβέρνηση είναι «μαζί της και όχι εναντίον της». Ο κλονισμός των κομμάτων εξουσίας που παρατηρείται, οφείλεται στο ότι αυτή η ευρύτατη ομάδα είναι κουμπωμένη στην συγκυβέρνηση λόγω αμφιβολίας χωρίς αυτό να σημαίνει πως πιστεύει ότι ο κ. Τσίπρας είναι έτοιμος και ικανός να πετύχει την ποθητή έξοδο από την κρίση. Οι άνθρωποι της μεσαίας τάξης μπορεί να τον θαυμάζουν αλλά και τον φοβούνται.
 Θέλω κλείνοντας να τονίσω ένα σημείο που δεν πρέπει να μας διαφεύγει. Το θέμα της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ που τώρα περισσότερο από ποτέ είναι αδήριτη ανάγκη. Είναι δεδομένο πως θα ζήσουμε με λιγότερα αγαθά και περισσότερες αγωνίες, πως θα αγγίξουμε τα όρια μας και πολλές φορές ίσως τα ξεπεράσουμε. Η συγκυβέρνηση αν θέλει να διατείνεται ότι κατήγαγε μια νίκη στην Ευρώπη με την καταβολή της δόσης, οφείλει να ρίξει το βάρος της στην προστασία του « φτωχού» πλέον Έλληνα.


   Χίος την 16-12-2012                                        Γιάννης  Ξενάκης

ΣΤΗ ΧΙΟ Ο ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΪΚ


ΔΙΗΜΕΡΟ ΔΡΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ
ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ
ΣΕ ΧΙΟ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΛΗΜΝΟ ΚΑΙ ΒΟΙΩΤΙΑ



Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ, αύριο  Τετάρτη το πρωί (19.12.2012), θα επισκεφθεί τη Χίο, Eκλογική Περιφέρεια κοινοβουλευτικής του ευθύνης.

Προγραμματίζονται συναντήσεις του με τον Αντιπεριφερειάρχη, το Δήμαρχο, εργαζόμενους στον ΟΤΑ Χίου, εκπροσώπους του Διδακτικού Προσωπικού του Πανεπιστημίου Αιγαίου, τον Εμπορικό Σύλλογο και άλλους φορείς.

Επίσης θα έχει συνεργασία με τους Πολιτευτές και τα μέλη της Τοπικής Συντονιστικής Επιτροπής του Κινήματος, εν όψει των Προσυνεδριακών Δράσεων για το Συνέδριο που θα πραγματοποιηθεί στο τέλος Απριλίου.

Από τη Χίο, αύριο το απόγευμα ο Τέρενς Κουίκ θα μεταβεί στη Θεσσαλονίκη, όπου στις 19.00 θα συναντηθεί στο Διοικητήριο με τον Υπουργό Μακεδονίας - Θράκης Θεόδωρο Καράογλου.

Το υπόλοιπο πρόγραμμά του στη Θεσσαλονίκη είναι υπό διαμόρφωση.

Την Πέμπτη το μεσημέρι ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ θα επισκεφθεί τη Λήμνο, νησί κοινοβουλευτικής του εποπτείας, προκειμένου να συναντηθεί με το Δήμαρχο, αυτοδιοικητικούς παράγοντες, τοπικούς φορείς και να επισκεφθεί το πολύπαθο Νοσοκομείο, σε μία περίοδο όπου η Λήμνος υφίσταται, με τον πιό σκληρό τρόπο, τη μνημονιακή πολιτική της συγκυβέρνησης Σαμαρά σε όλα τα επίπεδα.

Στις συναντήσεις του θα συνοδεύεται από την καταγόμενη από τον Αη Στράτη υποψήφια Βουλευτή Επικρατείας του Κινήματος Χρύσα Καραϊσκάκη και μέλη της τοπικής Συντονιστικής Επιτροπής των ΑΝΕΞ ΕΛ.

Τέλος, το ίδιο βράδυ, της Πέμπτης, ο Τέρενς Κουίκ θα βρίσκεται στη Λιβαδειά, όπου έχει προγραμματισθεί συνάντηση με τους Πολιτευτές και μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Βοιωτίας. Θα συζητηθούν κυρίως οργανωτικά ζητήματα στη πορεία του Κινήματος προς το ιστορικό του Ιδρυτικό Συνέδριο.

ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΑΓΡΥΠΝΗΣΗ


του  ΓΙΑΝΝΗ  ΞΕΝΑΚΗ                             

 Δεν ξέρω αν το «έχει ο Θεός» της γιαγιάς κάθε φορά που φτάναμε στο σημείο «και τώρα τι κάνουμε», έχει εφαρμογή στην σημερινή συγκυρία που βρίσκεται η χώρα.
 Δεν ξέρω αν σαν άλλοι «Χάνσελ και Γκρέτελ» χαμένοι σε ανερμήνευτο κόσμο και στοιχειωμένο δάσος, μπορεί να ακολουθούμε πάντα παράξενους ΞΕΝΟΥΣ που μας υπόσχονται να μας γυρίσουν σπίτι.
 Δεν ξέρω τέλος αν μια κατάρα λες και μας «σκηνοθετεί» στα βήματα της «Άλικης» του Μπάρτον και της «κοκκινοσκουφίτσας» της Χάρντγουικ σε σκοτεινά μονοπάτια και γκρεμούς.
 Εκείνο που σίγουρα όμως ξέρω με απλή ορθολογική και πατριωτική σκέψη, είναι πως το πρωί της Τετάρτης που πέρασε, σύμπασα η Ευρωπαϊκή ηγεσία αποφάσισε πως ο Θεός της Ελλάδας δεν μπορεί να κάνει τίποτε για τη χώρα που έχει υπό την προστασία Του, ίσως γιατί όσα χρωστάει η Ελλάδα είναι πολύ περισσότερα από όσα διαθέτει ακόμα κι ο Θεός, γιατί άλλο τα θρησκευτικά κι αλλά τα οικονομικά.
 Εκείνο που σίγουρα καταλαβαίνω είναι πως σήμερα, «μνημονιακοί» και «αντιμνημονιακοί» κρατάμε κεράκια για να δούμε φως στο τούνελ.
 Εκείνο που αντιλαμβάνομαι με πόνο ψυχής, είναι πως οι κραυγές για δήθεν εκχώρηση της εθνικής ανεξαρτησίας ( οντότητα και κυριαρχία έχουν ήδη εκχωρηθεί) είναι κενές περιεχομένου, αφού μια χώρα που η ύπαρξη της εξαρτάται από τα δανεικά των Ευρωπαίων δεν είναι ανεξάρτητη. Αν αυτό δεν το αντιλαμβανόμαστε, τότε είναι βέβαιο πως χρειαζόμαστε ψυχαναλυτές και ψυχιάτρους.
 Αυτό που μας δόθηκε κι εμείς το δεχτήκαμε το πρωί της Τετάρτης από τους Ευρωπαίους και το Δ.Ν.Τ δεν ήταν λύση του προβλήματος επί της ουσίας, ήταν παράταση στην αγωνία, το μαρτύριο και την πίεση, ήταν μια ανάσα στην ζωή μας πριν τον χειρότερο θάνατο ίσως.
 Αυτός ο αγώνας που χάθηκε είναι ο αγώνας που δεν δόθηκε, γιατί είναι ήττα αφού πέρασες τόσο σκληρά μέτρα, να αρκείσαι στα ημίμετρα και τον συμβιβασμό.
 Από την περασμένη Τετάρτη είναι σαφές ότι εισήλθαμε σε μια διαφορετική «πολιτική εποχή». Το διαχειριστικό σύστημα της μεταπολίτευσης ξεγυμνώθηκε σε όλα του τα αντίτυπα. Διότι αυτό το σύστημα, όπως το δηλητήριο, έχει «μολύνει» όλο το πολιτικό φάσμα, από την Δεξιά μέχρι την Αριστερά.
 Από την μικροψυχία της κυβέρνησης που παρά την κρούση του «κώδωνα κινδύνου» αρνείται να καλέσει στο τραπέζι όλες τις πολιτικές δυνάμεις για κοινό μέτωπο σωτηρίας, μέχρι την χαιρεκακία της αντιπολίτευσης για το ότι κάναμε μια τρύπα στο νερό, καταδεικνύεται περίτρανα πως είμαστε υπόδουλοι Έλληνες σε μια μυριοκέφαλη κοινοβουλευτική δικτατορία πότε εκ των άνω με τις εκτός βουλής πράξεις νομοθετικού περιεχομένου και πότε εκ των κάτω με τις καθημερινές καταλήψεις, απεργίες, πορείες και κάθε μορφής παρανομίες των εργατοπατέρων που μας οδηγούν στην ανυπαρξία και τον αφανισμό.
 Διαπραγμάτευση δεν σημαίνει σου επιβάλλονται όροι και σου καθορίζονται αποτελέσματα, όσο κι αν έχεις την ευθύνη για το σημείο που έφθασες, αλλά να περνάς και τις δικές σου θέσεις και απαιτήσεις και να αντιστέκεσαι με τα όπλα που διαθέτεις. Δεν θα χάναμε τίποτε, αντίθετα θα κερδίζαμε αν η κυβέρνηση κι ο κ. Στουρνάρας σήκωναν το κεφάλι και έτριζαν τα δόντια για το κατοχικό δάνειο των 162 δις χωρίς τους τόκους. Δεν το έκαναν ενώ κρατούσαν στα χέρια τους ένα τρομερό διαπραγματευτικό όπλο, τις ομολογίες, ακόμα και του σκληρού Σόιμπλε, πως η πτώχευση της Ελλάδας θα σήμαινε υψηλό δικό τους κόστος και ίσως και κατάρρευση. Αυτό επικαλέστηκε και στην ψηφοφορία της Πέμπτης στην Γερμανική βουλή για να πείσει στην έκβαση της συντριπτικής θετικής ψήφου στην έγκριση της εκταμίευσης, «αν αφήναμε την Ελλάδα να πτωχεύσει θα κατέρρεε η Ευρωπαϊκή συνοχή».
 Οι ευκαιρίες για να διορθώσεις τα λάθη σου, αυτά που σε οδήγησαν εδώ και που μπορεί να ήταν μεθοδευμένα από τους ιδίους τους δανειστές, δεν παρουσιάζονται πάντα. Οι δυνατότητες να λύσεις μόνιμα το πρόβλημα βγάζοντας την θηλιά από τον λαιμό σου για να μην μπορούν να σου την ξανασφίξουν και να σε στραγγαλίσουν, δεν δίνονται απεριόριστα.
 Οι «εταίροι μας» δεν ήθελαν να δώσουν ξεκάθαρη και βιώσιμη λύση και δεν έδωσαν. Ήθελαν η χώρα να «ξοδεύει» την όποια δύναμη και επιρροή της απέμεινε για να διασφαλίζει στοιχειωδώς τα προς το ζην. Η καθημερινή μάχη της πολιτικής και διπλωματικής ηγεσίας δίνεται για την ρύθμιση των χρεών μας και για την επόμενη δόση των δανεικών, με άμεσο πρακτικό αποτέλεσμα να έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα η προώθηση και η διεκδίκηση των εθνικών μας δικαίων και μάλιστα σε μια σειρά από κρίσιμες διαφορές μας με γειτονικά κράτη.
 Η βαρυσήμαντη συνέντευξη του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, είναι μια πραγματική κραυγή αγωνίας για το μελλοντικό αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας και συνεπώς αποτελεί ισχυρό «σήμα κινδύνου» για την μορφή και την κατεύθυνση των εξελίξεων που θα ακολουθήσουν στα ανοικτά μέτωπα των εθνικών μας θεμάτων.
 Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Σκοπιανό. Επιστρέφει στο τραπέζι, με Γερμανική υποστήριξη, το θέμα της έναρξης ενταξιακών διαπραγματεύσεων, χωρίς να έχει λυθεί το ζήτημα της ονομασίας για το οποίο πάγωσε.
 Η Αλβανία δια στόματος Μπερίσσα μίλησε απροκάλυπτα προχθές για το όραμα της «μεγάλης Αλβανίας», με αποτέλεσμα να ακυρωθεί η προγραμματισμένη επίσκεψη του Έλληνα υπουργού εξωτερικών.
 Σε όσους επισημαίνουν για Ελληνική αντίδραση, η απάντηση είναι πως η «Ελλάδα χρωστάει στην Ευρώπη» και η αδυναμία της αυτή τη στιγμή προσφέρει «ιδανική ευκαιρία». Εγγυάται κανείς πως στο μέλλον δεν θα χρησιμοποιήσουν το ίδιο επιχείρημα σε ότι αφορά τις Ελληνοτουρκικές διαφορές και τα οικονομικά και πολιτικά σχέδια τους για τη Θράκη?
 Την προηγούμενη εβδομάδα ο υπουργός εξωτερικών της κυβέρνησης του Βερολίνου, φιλοξένησε εκεί τους ομολόγους του από Ουγγαρία, Αλβανία, Σερβία, Μαυροβούνιο, Κόσσοβο, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, FYROM και Σλοβενία. Παρόν και ο Χασάν Γκιογούς, υψηλόβαθμο στέλεχος του Τουρκικούυπουργείου εξωτερικών. Το θέμα Ευρωπαϊκή προοπτική τών Βαλκανίων. Απούσα μονο η Ελλάδα και η εξήγηση – πρόκληση, ήρθε από χείλι κορυφαίου Γερμανού διπλωμάτ稨 «Δεν φταίμε εμείς αν η Ελλάδα από ατμομηχανή της Ευρωπαϊκής προοπτικής των Βαλκανίων, επέλεξε να γίνει απαθής παρατηρητής, παραχωρώντας την θέση της στην Άγκυρα».
 Είναι προφανές ότι απαιτείται ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΑΓΡΥΠΝΗΣΗ, αφού δεν δόθηκε εσκεμμένα μόνιμη λύση για να μπορεί να πιέζεται έντονα η χώρα από τους δανειστές της, προκειμένου να προβεί σε εθνικές υποχωρήσεις. Επιδίωξη τους είναι να ξαναμοιράσουν την τράπουλα για να αποκτήσουν οριστικά και σε απόλυτο βαθμό τον στρατηγικό, οικονομικό και πολιτικό έλεγχο στα Βαλκάνια και ιδιαίτερα στο Αιγαίο, που τελευταία «μυρίζει» χρυσό όλων των αποχρώσεων. Για να το πετύχουν θα επιδιώξουν να μας «κοντύνουν», θα επιδιώξουν να μας αποδυναμώσουν ακόμη περισσότερο.
 Οι Ταγοί μας κι εμείς τι κάνουμε?
 Μένουμε ακόμα στα θανατηφόρα ελαττώματα της πολιτικής ηγεσίας και της φυλής μας, την διχόνοια, την κακεντρέχεια, τον φθόνο, την εξουσιολαγνεία, την ζήλεια και τον «νενεκισμό» που δυστυχώς μεταλαμπαδέυονται και προς τον λαό. Επάνω σ αυτά τα ελαττώματα χορεύουν οι ξένοι «προστάτες». Ας γνωρίζουν όμως κι αυτοί πως απέναντι τους είναι οι ατίθασοι Έλληνες που δεν το βάζουν κάτω και ξέρουν να χορεύουν τον χορό του Ζορμπά. Αλίμονο αν κάποιος τέτοιος χορός εξελιχθεί «εν μια νυκτί» σε λαϊκή εξέγερση. Αλίμονο για όλους.

  Χίος την 02-12-2012                                          Γιάννης  Ξενάκης                                                                         

ΔΗΚΕΧ : ΣΤΗΡΙΞΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ




Το γραφείο απευθύνεται σε παιδιά, εφήβους και γονείς. Ο στόχος του γραφείου είναι να προσφέρει τη δυνατότητα στους γονείς να αναζητήσουν βοήθεια σχετικά με την αντιμετώπιση δυσκολιών που μπορεί να συναντήσουν στην πορεία ανατροφής του παιδιού τους.

Οι υπηρεσίες που προσφέρει το γραφείο είναι:

Λογοθεραπεία
Διάσπαση Προσοχής και Υπερκινητικότητα.
Εκτίμηση και αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών (δυσλεξία, δυσαριθμησία, δυσγραφία, δυσπραξία).
Εκπαίδευση ατόμων με διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή
Ψυχολογική υποστήριξη
Συμβουλευτική γονέων
Αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς
Test Σχολικής Ετοιμότητας για την προσχολική ηλικία
Test Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Η διεπιστημονική ομάδα του γραφείου βασίζεται στις νεότερες εξελιγμένες μεθόδους αντιμετώπισης της σύγχρονης ψυχολογίας και παιδοψυχιατρικής. Αποτελείται από έναν ψυχολόγο που ειδικεύεται στην αντιμετώπιση των παραπάνω δυσκολιών, ένα ψυχολόγο στήριξης και ενημέρωσης γονέων και ένα λογοθεραπευτή.

Όλες οι υπηρεσίες του Κέντρου Στήριξης Παιδιών παρέχονται δωρεάν.

XAΘΗΚΕ Η ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΘΕΙ Η ΧΙΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΕΣ ΦΩΤΙΕΣ




Η ελληνική κυβέρνηση έχασε την προθεσμία!!!

Αποδείχθηκε ανίκανη ακόμα και να διεκδικήσει την ενεργοποίηση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Αλληλεγγύης, για τη χρηματοδότηση των ζημιών που υπέστη η Χίος από την καταστροφική πυρκαγιά του Αυγούστου!

Ενώ η Κομισιόν, μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Αλληλεγγύης, έχει χρηματοδοτήσει σε ανάλογες περιπτώσεις, ζημιές που προκλήθηκαν από φυσικές καταστροφές σε νησιά, όταν της το ζήτησαν οι κυβερνήσεις των αντίστοιχων χωρών μελών, για την περίπτωση της Χίου, ουδέποτε δέχθηκε αίτημα χρηματοδότησης από την ελληνική κυβέρνηση!!! Αυτό προκύπτει από την απάντηση του αρμόδιου Επίτροπου για τα διαρθρωτικά ταμεία, Γιοχάνες Χαν στη σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Χουντή.

Πιο συγκεκριμένα, ο Έλληνας ευρωβουλευτής, σε ερώτησή του προς την Κομισιόν, ζητούσε να διερευνηθεί η δυνατότητα ενεργοποίησης του Ευρωπαϊκού Ταμείου Αλληλεγγύης για την χρηματοδότηση των καταστροφών που υπέστη η Χίος τον Αύγουστο του 2012, επικαλούμενος τον Κανονισμό 2012/2020, σύμφωνα με τον οποίο, δίνεται η δυνατότητα εξαιρετικά ευνοϊκότερης μεταχείρισης σε νησιά όπως της Ελλάδας αλλά και σε υπερπόντια νησιά, όπως η Ρεουνιόν, η Μαρτινίκα, η Μαδέρα, κλπ, με μόνο όρο, η καταστροφή να έχει «σοβαρές και μακροχρόνιες επιπτώσεις για τις συνθήκες διαβίωσης και για την οικονομική σταθερότητα της περιοχής». Καταλήγοντας στην ερώτησή του ο Νίκος Χουντής ζητούσε να πληροφορηθεί αν εμπίπτει υπό τις ανωτέρω προϋποθέσεις, η περίπτωση της Χίου στον Κανονισμό για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλληλεγγύης και αν υπάρχει δυνατότητα παράτασης της προθεσμίας.

Η απάντηση του Επίτροπου, η οποία εκθέτει ανεπανόρθωτα την ελληνική κυβέρνηση, ήταν ότι, «Οι αιτήσεις για οικονομική ενίσχυση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλληλεγγύης πρέπει να υποβάλλονται στην Επιτροπή από τις εθνικές αρχές της πληγείσας χώρας εντός δέκα εβδομάδων από την ημερομηνία καταγραφής της πρώτης ζημιάς. Η Επιτροπή δεν μπορεί να ενεργοποιήσει το Ταμείο με δική της πρωτοβουλία. Αν οι πυρκαγιές στη Χίο ξεκίνησαν στις 18 Αυγούστου, η προθεσμία για την υποβολή της αίτησης πρέπει να είναι η 27η Οκτωβρίου. Η Επιτροπή δεν έχει λάβει αίτηση από την Ελλάδα σχετικά με τις πυρκαγιές στη Χίο. Ωστόσο, η παράταση της προθεσμίας δεν είναι δυνατή»!!!

Συνεχίζοντας, ο Επίτροπος, διευκρινίζει ότι, «οι επιδοτήσεις από το Ταμείο Αλληλεγγύης μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο για συγκεκριμένες περιπτώσεις επειγουσών ενεργειών στις οποίες έχουν προβεί οι δημόσιες αρχές. Ιδιωτικές απώλειες, συμπεριλαμβανομένου του τομέα της γεωργίας, δεν αποζημιώνονται» (σ.σ: αλλά υπολογίζονται προκειμένου να στοιχειοθετηθεί ότι υπάρχουν μακροχρόνιες επιπτώσεις στις συνθήκες διαβίωσης και την οικονομική σταθερότητα της περιοχής, που είναι το μόνο ζητούμενο από τον Κανονισμό του Ταμείου Αλληλεγγύης).

Καταλήγοντας στην απάντησή του, ο κ. Χαν αναφέρει ότι, ήδη έχουν δοθεί στη Γαλλία για τα νησιά Ρεουνιόν και Μαρτινίκα περίπου 19 εκατ. Ευρώ, στην Πορτογαλία για τη Μαδέρα 31,2 εκατ. Ευρώ, ενώ αξιολογείται τώρα αίτηση της Ισπανίας για πυρκαγιές στα Κανάρια νησιά!

Ακολουθεί η πλήρης ερώτηση του Νίκου Χουντή και η απάντηση του Γιοχάνες Χαν:

18/12/2012 Το Γραφείο Τύπου

Ερώτηση Νίκου Χουντή:

Εντύπωση προκαλεί η απάντηση της Επιτροπής σε ερώτημά μου (Ε-007655/2012) σχετικά με την πυρκαγιά στο νησί της Χίου τον περασμένο Αύγουστο. Συγκεκριμένα, πουθενά στην απάντησή της δεν γίνεται λόγος για τη δυνατότητα των ελληνικών αρχών να επικαλεστούν το άρθρο 2 του κανονισμού 2012/2002, περί ενεργοποίησης του Ευρωπαϊκού Ταμείου Αλληλεγγύης, όπου αναφέρεται ότι «Υπό εξαιρετικές περιστάσεις, ακόμα και όταν δεν πληρούνται τα ποσοτικά κριτήρια που ορίζονται στο πρώτο εδάφιο, μια περιοχή μπορεί επίσης να απολαύει ενίσχυσης από το ταμείο, εφόσον η εν λόγω περιοχή επλήγη από τεράστια καταστροφή, ιδίως φυσική, που έπληξε το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού της και είχε σοβαρές και μακροχρόνιες επιπτώσεις για τις συνθήκες διαβίωσης και για την οικονομική σταθερότητα της περιοχής. Η πλήρης ετήσια ενίσχυση, δυνάμει του παρόντος εδαφίου, περιορίζεται, κατ’ ανώτατο όριο, στο 7,5 % του ετήσιου διαθέσιμου ποσού του ταμείου. Ιδιαίτερη προσοχή δίδεται στις απομακρυσμένες ή απομονωμένες περιοχές, όπως οι νησιωτικές και οι εξόχως απόμακρες…».

Με βάση το ανωτέρω, ερωτάται η Επιτροπή:

Δεν εμπίπτει, υπό τις ανωτέρω προϋποθέσεις, η περίπτωση της Χίου στον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 2012/2002 για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλληλεγγύης; Εάν ναι, υπάρχει ακόμη προθεσμία υποβολής αιτήματος από την ελληνική κυβέρνηση; Αν όχι, τι άλλο θα πρέπει να συμβεί σε ένα τέτοιο νησί για να ενταχθεί στον εν λόγω κανονισμό;

Υπάρχουν περιπτώσεις φυσικών καταστροφών σε «απομακρυσμένες ή απομονωμένες περιοχές» που να έχει γίνει χρήση του ανωτέρω κανονισμού και ιδιαίτερα της τελευταίας παραγράφου του άρθρου 2 του 2012/2002; Ποιες είναι αυτές;

Απάντηση Johanes Hahn:

Οι αιτήσεις για οικονομική ενίσχυση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλληλεγγύης πρέπει να υποβάλλονται στην Επιτροπή από τις εθνικές αρχές της πληγείσας χώρας εντός δέκα εβδομάδων από την ημερομηνία καταγραφής της πρώτης ζημιάς. Η Επιτροπή δεν μπορεί να ενεργοποιήσει το Ταμείο με δική της πρωτοβουλία. Αν οι πυρκαγιές στη Χίο ξεκίνησαν στις 18 Αυγούστου, η προθεσμία για την υποβολή της αίτησης πρέπει να είναι η 27η Οκτωβρίου. Η Επιτροπή δεν έχει λάβει αίτηση από την Ελλάδα σχετικά με τις πυρκαγιές στη Χίο· ωστόσο, η παράταση της προθεσμίας δεν είναι δυνατή. Σύμφωνα με το κριτήριο της αποκαλούμενης τεράστιας καταστροφής μιας περιοχής, στο οποίο αναφέρεται ο κ. βουλευτής, μόνο εάν πληρούνταν οι προϋποθέσεις για την έκτακτη κινητοποίηση του Ταμείου Αλληλεγγύης θα μπορούσαν αυτές να αξιολογηθούν βάσει των λεπτομερών στοιχείων της αίτησης. Οι επιδοτήσεις από το Ταμείο Αλληλεγγύης μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο για συγκεκριμένες περιπτώσεις επειγουσών ενεργειών στις οποίες έχουν προβεί οι δημόσιες αρχές. Ιδιωτικές απώλειες, συμπεριλαμβανομένου του τομέα της γεωργίας, δεν αποζημιώνονται.

Από τη σύσταση του Ταμείου Αλληλεγγύης το 2002, τρεις επιδοτήσεις έχουν καταβληθεί για καταστροφές σε απομακρυσμένες ή απομονωμένες περιοχές, όπως οι νησιωτικές και οι εξόχως απόκεντρες: Γαλλία/ Ρεϋνιόν (κυκλώνας Gamède 2007, οικονομική ενίσχυση 5 290 εκατομμύρια ευρώ), Γαλλία/Μαρτινίκα (τροπική καταιγίδα Dean 2007, 12 780 εκατομμύρια ευρώ), Πορτογαλία/Μαδέρα (πλημμύρες 2010,31 256 εκατομμύρια ευρώ). Μία άλλη αίτηση από την Ισπανία σχετικά με τις καταστροφικές πυρκαγιές στα Κανάρια νησιά βρίσκεται επί του παρόντος υπό αξιολόγηση.

ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ Κ. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΦΡΑΧΤΗ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ


Ο Κώστας Τριαντάφυλλος, Εισηγητής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ για το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, με αφορμή την ολοκλήρωση κατασκευής του φράχτη στον Έβρο, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Η ολοκλήρωση της κατασκευής του φράκτη στα χερσαία ελληνοτουρκικά σύνορα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα σε μια σειρά απαιτούμενων μέτρων για τον έλεγχο της παράνομης διακίνησης ανθρώπων, στο σημείο αυτό της ελληνικής επικράτειας. Ένα έργο που σχεδιάστηκε και ξεκίνησε επί της προηγούμενης κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, με αρμόδιο υπουργό τον κ. Χρήστο Παπουτσή ως στοιχείο μιας δέσμης ενεργειών στην κατεύθυνση της αποτροπής των ανεξέλεγκτων, μέχρι πρόσφατα, μεταναστευτικών ροών. Ήδη, σε συνδυασμό με την συνεργασία της ευρωπαϊκής δύναμηςFRONTEX, οι προσπάθειες των εκεί δυνάμεων διαφόρων ελληνικών υπηρεσιών έχουν δώσει σημαντικά αποτελέσματα.

Τώρα η προσοχή πρέπει να δοθεί και στην περιοχή του Ανατολικού Αιγαίου, όπου έχει σημειωθεί αύξηση της παράνομης εισόδου. Παρά τις οικονομικές δυσκολίες, είναι αναγκαίο να δοθεί προτεραιότητα στην αναβάθμιση των αναγκαίων μέσων, του απαραίτητου εξοπλισμού, αλλά και της εκπαίδευσης του προσωπικού. Και βεβαίως να λειτουργήσουν, αμέσως και ολοκληρωμένα, οι υπηρεσίες παροχής Ασύλου, ώστε να ρυθμιστεί το πρόβλημα της πολύχρονης αναμονής, καθώς και να κατοχυρώνονται τα δικαιώματα όσων δικαιούνται νόμιμη παραμονή στη χώρα μας.

 

EΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ Κ. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΧΙΟΥ


Ερώτηση
προς
τον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

Θέμα: Γενικό «Σκυλίτσειο» Νοσοκομείο Χίου
Επανειλημμένα έχει ασκηθεί Κοινοβουλευτικός Έλεγχος με θέμα την ολοκλήρωση του συνόλου του έργου επέκτασης και επισκευής της υφιστάμενης υποδομής του Σκυλίτσειου Νοσοκομείου στη Χίο. Επανειλημμένα, έχει, επίσης, διατυπωθεί η αναγκαιότητα ικανοποίησης του μακροχρόνιου αιτήματος της κοινωνίας της Χίου για καλύτερες συνθήκες στην παροχή υπηρεσιών υγείας, όχι μόνο σε επίπεδο κτιριακών υποδομών, αλλά και σε επίπεδο αναγκών σε ανθρώπινο δυναμικό.
Το παραπάνω έργο δημοπρατήθηκε το 2003 και σύμφωνα με μελέτη του 2002, προβλέπεται η επισκευή των παλαιών κτιρίων του νοσοκομείου, με κόστος που περιλαμβάνεται στον συνολικό προϋπολογισμό του έργου.
Σύμφωνα με πρόσφατη πληροφόρηση, -απάντηση μέσω Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, με α.π. 91845/18.10.12: «…απαιτείται επανεξέταση των μελετών δημοπράτησης των υφιστάμενων κτιρίων που είχαν συνταθεί το 2002, σε συνδυασμό με τη σημερινή κατάσταση των κτιρίων λόγω χρήσης και παλαιότητας, ώστε οι επεμβάσεις που θα γίνουν να οδηγήσουν στην πλήρη ανακαίνιση αυτών…..»- η ΔΕΠΑΝΟΜ προσανατολίζεται σε επικαιροποίηση της αρχικής μελέτης.

Ερωτάται ο κύριος Υπουργός
1.       Σύμφωνα με την υπάρχουσα μελέτη, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της ανακαίνισης των παλαιών κτιρίων του Νοσοκομείου; Σε περίπτωση επικαιροποίησης της μελέτης θα υπάρξουν καθυστερήσεις και αν, ναι, ποιο είναι το νέο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου;
2.       Για ποιους λόγους θεωρείται ότι η επικαιροποίηση της μελέτης είναι σκόπιμη και απαραίτητη;
3.       Ποια είναι τα σημεία της μελέτης για την επισκευή των παλαιών ανωδομών του Σκυλίτσειου Νοσοκομείου, τα οποία κρίνετε ότι πρέπει να επικαιροποιηθούν; Κρίνετε ότι τα σημεία αυτά είναι απολύτως αναγκαία και επιτακτικά για την ολοκλήρωση του έργου στο σύνολό του;
4.       Για ποιους λόγους, ο, κατά πολύ αυξημένος αρχικός προϋπολογισμός του έργου, δεν μπορεί να καλύψει τις εργασίες για την ολοκλήρωση του έργου στο σύνολό του;
5.       Θεωρείτε εφικτή την εξασφάλιση των πόρων εκείνων που θα απαιτηθούν από την νέα μελέτη; Εάν, ναι, από ποιο πρόγραμμα θα εξασφαλιστούν αυτοί;
6.       Για ποιους λόγους δεν προχωρά η ολοκλήρωση του συνόλου του έργου με τα χρήματα που έχουν εξασφαλιστεί μέχρι σήμερα, είναι διαθέσιμα και ανταποκρίνονται στην, ήδη, υπάρχουσα μελέτη, ώστε να ολοκληρωθεί το έργο;



11 Δεκεμβρίου 2012
Ο ερωτών βουλευτής

Κωνσταντίνος Δ. Τριαντάφυλλος