Του Θανάση Λαμπρόπουλου
Τι κι αν τα γράφουμε και τα ξαναγράφουμε, τι κι αν η ΠΕΠΕΝ διαμαρτύρεται και ξανά και ξανά, τι και αν ταλαιπωρούνται οι χιλιάδες επιβάτες το ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ ΑΠΟΠΛΟΥ, λόγω σφοδρής θαλασσοταραχής φαίνεται να ισχύει μόνο στα......ΧΑΡΤΙΑ, η ακόμα χειρότερο να επαφίεται στην κρίση κάθε Λιμενικού, ανωτέρου η κατωτέρου, ο οποίος μάλιστα να έχει τέτοια σχέση με την θάλασσα όσο ο υπογράφων με την αεροδιαστημική.
Και αυτό δεν το λέμε τυχαία αλλά κατόπιν δυο σοβαρότατων περιστατικών δυο ΕΓ/ΟΓ πλοίων που γεμάτα επιβάτες και αυτοκίνητα απέπλευσαν αν και στα πελάγη λυσσομανούσαν τα Μποφόρ-άνεμοι σύμφωνα με την ΕΜΥ έντασης έως και 9 μποφόρ, αλλά όταν έφτασαν σε λιμάνι του προγραμματισμένου τους δρομολόγιου έχασαν τις άγκυρες τους, ενώ στην συνέχεα δε πήραν ΣΥΓΧΩΡΟΧΑΡΤΙ από τους παρακολουθούντες αυτά νηογνώμονες και συνέχισαν ανενόχλητα τα ταξίδια τους, και παρά το γεγονός ότι ήταν γεμάτα επιβάτες.
Τα δυο περιστατικά μη εφαρμογής του ισχύοντος νόμου για όλα τα υπό ελληνική σημαία και δρομολογημένα ΕΓ/ΟΓ συνέβησαν όταν πριν τρεις ημέρες κατέπλευσε και φουντάρισε και τις δυο άγκυρες του στους Φούρνους της Ικαρίας το ΕΓ/ΟΓ πλοίο “ΜΥΤΙΛΗΝΗ” της Ναυτιλιακής Εταιρίας Λέσβου(ΝΕΛ),και ενώ το Ικάριο έβγαζε στην κυριολεξία....ΦΙΔΙΑ.
Μέχρι εδώ όλα καλά, αλλά όταν η γέφυρα του πλοίου άρχισε να βιράρει τις δυο του άγκυρες διαπιστώθηκε ότι λόγω του καιρού είχαν “μπλέξει” μεταξύ τους με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η ανύψωση τους.
Έτσι ο πλοίαρχος αναγκάστηκε εκ των πραγμάτων να “κόψει” με ίδια μέσα την δεξιά Άγκυρα ενώ παράλληλα δήλωσε και μάλιστα εγγράφως στους εκεί Λιμενικούς ότι το πλοίο και με μια Άγκυρα είναι αξιόπλοο για χειρισμούς της αγκυροβολίας και έτσι έβαλε πλώρη για το Καρλόβασι όπου όμως δεν έδεσε ποτέ αφού λόγω ισχυρών ανέμων και με μια Άγκυρα η πρόσδεση του στο λιμάνι ήταν αδύνατη.
Έτσι και πάλι ο πλοίαρχος-φυσικά κατόπιν συνεννόησης-με την πλοιοκτήτρια εταιρία δήλωσε ότι πιο ασφαλές λιμάνι είναι το Βαθύ, και το ΕΓ/ΟΓ της ΝΕΛ συνέχισε για το άλλο λιμάνι του νησιού, όπου και τελικά κατέπλευσε. Εκεί φυσικά όπως ήταν αναμενόμενο οι Λιμενικοί του απαγόρευσαν τον απόπλου, αλλά ΩΣ ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ ΘΕΟΣ εμφανίστηκε ο παρακολουθών Νηογνώμονας και του εξέδωσε βεβαιωτικό έγγραφο ότι το πλοίο και με μια άγκυρα αλλά με γεμάτο επιβάτες ταξιδεύει με πλήρη ασφάλεια.
Έτσι και παρότι ο καιρός στο ΙΚΑΡΙΟ ΠΕΛΑΓΟΣ έβγαζε «φίδια», το πλοίο συνέχισε το ταξίδι του, δηλ. ΟΥΤΕ ΓΑΤΑ ΟΥΤΕ ΖΗΜΙΑ.
ΚΑΙ ενώ δεν είχαν περάσει μερικές ώρες και ο καιρός συνέχιζε αγριεμένος και το ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ έπρεπε να ήταν εν ισχύ από όλες τις Λιμενικές Αρχές και για όλα τα δρομολογημένα ελληνικά ΕΓ/ΟΓ πλοία εκεί στην ακριτική Χάλκη το πλοίο “ΠΡΕΒΕΛΗΣ” Νηολογίου Ρεθύμνου 06,κατα την διάρκεια απόπλου του για την Ρόδο έχασε την αριστερή του άγκυρα. Και ενώ του απαγορεύθηκε όπως προβλεπόταν από την ισχύουσα νομοθεσία ο απόπλους του μέχρι αποκατάστασης της “βλάβης”, το πλοίο της Ανωνύμου Ναυτιλιακής Εταιρίας Κρήτης-ΑΝΕΚ-εμφανίσθηκε και πάλι ο από μηχανής θεός και με μια βεβαίωση του που ευκολόπιστα οι Λιμενικοί δέχτηκαν το πλοίο συνέχισε το προγραμματισμένο ταξίδι του.
ΔΗΛΑΔΗ κύριοι της Ηγεσίας του Λ.Σ “ΤΙ ΕΙΧΕΣ ΓΙΑΝΝΗ,ΤΙ ΕΙΧΑ ΠΑΝΤΑ”.
Και αυτά συμβαίνουν όταν οι δημοσιογράφοι τα γράφουν και τα ξαναγράφουν και οι συνδικαλιστές καπεταναίοι τα λένε και τα ξαναλένε. ΕΣΕΙΣ ΤΟΝ...ΧΑΒΑ ΣΑΣ.
zougla.gr