Παρασκευή 24 Ιουλίου 2015

Τριπλή μείωση στις συντάξεις Σεπτεμβρίου για 2,6 εκατ. συνταξιούχους


Τριπλή εισφορά υπέρ του κλάδου ασθενείας θα παρακρατήσουν τα ασφαλιστικά ταμεία από τις συντάξεις (κύριες και επικουρικές) του μηνός Σεπτεμβρίου, που θα καταβάλουν σε 2,6 εκατ. συνταξιούχους στα τέλη Αυγούστου. Η τριπλή μείωση των συντάξεων -με 6% τον μήνα για τον Ιούλιο, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο- προκύπτει λόγω της αναδρομικής επιβολής των νέων εισφορών και της πρακτικής αδυναμίας των Ταμείων να αρχίσουν να τις παρακρατούν από αυτό τον μήνα. Στελέχη των Ταμείων υπογράμμιζαν χθες στην «Ημερησία» ότι ήδη έχουν οριστικοποιήσει τα αρχεία των πληρωμών των συντάξεων του μηνός Αυγούστου -που θα καταβληθούν στα τέλη Ιουλίου- χωρίς να επιβάλουν τις νέες εισφορές, αφού δεν εκδόθηκε καμία σχετική εγκύκλιος για την εφαρμογή του νέου νόμου.
Με αυτό το δεδομένο, η νέα εισφορά ασθενείας (6% από 4% στις κύριες συντάξεις και επιπλέον 6% από 0% στις καταβαλλόμενες επικουρικές) θα αρχίσει να παρακρατείται από τον Σεπτέμβριο. Και αν δεν αποφασιστεί διαφορετικά (είσπραξη των οφειλόμενων σε… δόσεις) θα παρακρατηθούν, αναγκαστικά, από τις συντάξεις του μηνός Σεπτεμβρίου οι εισφορές τριών μηνών.
Η επιβάρυνση -απώλεια εισοδήματος- για τους συνταξιούχους θα είναι ανάλογη με το ύψος των συντάξεων. Για παράδειγμα, συνταξιούχος του Δημοσίου με κύρια σύνταξη 1.445,44 ευρώ και επικουρική 324,42 ευρώ, θα επιβαρυνθεί με επιπλέον 144,60 ευρώ στο τρίμηνο (επιπλέον 48,20 ευρώ τον μήνα έναντι των 58 ευρώ που πλήρωνε), ενώ χαμηλοσυνταξιούχος του ΙΚΑ με 486,84 ευρώ κύρια σύνταξη και επικουρική από το ΤΕΑΥΕΚ – ΕΤΕΑ 236,75 ευρώ θα χάσει επιπλέον 72 ευρώ (24 ευρώ x 3 μήνες έναντι 19,50 ευρώ που πληρώνει κάθε μήνα έως σήμερα υπέρ του ΕΟΠΥΥ).
ΧΩΡΙΣ ΜΕΙΩΣΗ ΤΑ ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ
Χωρίς περικοπή θα είναι μόνο τα μερίσματα που λαμβάνουν, επιπλέον της κύριας + επικουρικής σύνταξης, περίπου 380.000 συνταξιούχοι από τα Μετοχικά Ταμεία πολιτικών και στρατιωτικών υπαλλήλων. Κύκλοι της Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων σημειώνουν ότι η σχετική νομοθετική ρύθμιση δεν προβλέπει την παρακράτηση εισφοράς ασθενείας από τις παροχές των Μετοχικών Ταμείων, μολονότι είχαν και αυτές συνυπολογιστεί στο ετήσιο «όφελος» των 840 εκατ. ευρώ για τον ΕΟΠΥΥ (τα έσοδα υπολογίζεται, έτσι, να είναι λιγότερα, περί τα 780 εκατ. ευρώ).
ΠΑΓΩΝΟΥΝ ΤΑ ΚΑΤΩΤΑΤΑ ΟΡΙΑ ΕΩΣ ΤΟ 2021
Διορθωτική διάταξη που προβλέπει «πάγωμα» των κατώτατων ορίων των συντάξεων έως το 2021 θα καταθέσει, στο μεταξύ, η κυβέρνηση, αποκαθιστώντας «λάθος» διατύπωσης, που έγινε κατά τη ψήφιση του πρώτου πολυνομοσχεδίου που «πέρασε» ορίζοντας ότι «παγώνει» η χρηματοδότηση των Ταμείων στα επίπεδα του 2015. Το «λάθος» παραδέχονται στελέχη του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, υπογραμμίζοντας ότι σε κανένα σημείο της αρχικής συμφωνίας με τους εταίρους δεν υπήρχε σχετική πρόβλεψη ή απαίτηση. Τα ίδια στελέχη επιβεβαιώνουν ότι η διαπραγμάτευση με τους δανειστές παραμένει «ανοικτή» και για τον περιορισμό, αναδρομικά από την 1η Ιουλίου, των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων που έχει συμφωνηθεί και θα ισχύσει.
Πηγή: imerisia.gr

Με ποια κριτήρια θα γίνουν οι προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών


Δάσκαλοι και καθηγητές που θα προσληφθούν ως αναπληρωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι από φέτος αλλάζουν (και πάλι) τα πάντα σε ό,τι αφορά στα κριτήρια. Το υπουργείο Παιδείας ξεκινάει μέσα στον Αύγουστο αγώνα δρόμου για να γίνουν οι προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και να κλείσουν τα κενά στα σχολεία. Πλέον για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών θα “μετράει” η προϋπηρεσία μόνο από το 2012 και μετά. Για εκείνους που πήραν πτυχίο την ίδια περίοδο θα έχουν προβάδισμα όσοι έχουν τη μεγαλύτερη βαθμολογία. Η διάταξη που προβλέπει τον αποκλεισμό δύο ετών εκείνων που αρνήθηκαν να αναλάβουν υπηρεσία εξακολουθεί να ισχύει. Να σημειωθεί, ότι αυτή τη στιγμή είναι σχεδόν όλα στον αέρα όσον αφορά στις προσλήψεις, ενώ πάνω από 60.000 αναπληρωτές περιμένουν με αγωνία τα «νέα» από το υπουργείο Παιδείας.
Εν τω μεταξύ, νέα κινητοποίηση πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας από αναπληρωτές ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς ενάντια στις ελαστικές σχέσεις εργασίας και στα κενά στην εκπαίδευση. Νωρίτερα είχε πραγματοποιηθεί συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον αναπληρωτή υπουργό Παιδείας Τ. Κουράκη, χωρίς οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να πάρουν σαφείς απαντήσεις για το πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία από το Σεπτέμβρη. Συγκεκριμένα, όπως ειπώθηκε, δεν υπήρξαν απαντήσεις για τον αριθμό διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών, ενώ σε ό,τι αφορά τις οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών, προέκυψε πως το υπουργείο Παιδείας προσανατολίζεται στην απόδοση οργανικής θέσης σε εκπαιδευτικούς που μετατάχθηκαν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όχι όμως στο σύνολο αυτής της κατηγορίας.



aftodioikisi.gr

Στο χακί και οι γυναίκες για 6 μήνες! Το σχέδιο που δίνει κίνητρα και μόρια για θέσεις στις Ένοπλες Δυνάμεις


Σύμφωνα με την εφημερίδα «Δημοκρατία», το σχέδιο του υπουργείου Άμυνας προβλέπει πρόγραμμα πλήρους στρατιωτικής εκπαίδευσης για έξι μήνες των γυναικών που επιθυμούν εθελοντικά να καταταχθούν στις Ένοπλες Δυνάμεις. Το πρόγραμμα αυτό θα λειτουργήσει εθελοντικά και θα δοθούν κίνητρα στις ενδιαφερόμενες με μόρια για την πρόσληψή τους σε θέσεις των Ενόπλων Δυνάμεων. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα σχέδιο που θα καλύψει τις ανάγκες που προκύπτουν στη στελέχωση των μονάδων από τον περιορισμό των προσλήψεων λόγω μνημονίων. Οι γυναίκες που ενδιαφέρονται θα πρέπει να γνωρίζουν ότι θα περνούν από εξάμηνη υποχρεωτική εκπαίδευση, όπως και οι άνδρες που υπηρετούν τη θητεία τους, και στη συνέχεια θα υπηρετούν σε μονάδες των ακριτικών περιοχών της χώρας.



aftodioikisi.gr

Πόσοι υπάλληλοι στελεχώνουν το Δημόσιο – Μικρή μείωση προσωπικού το Μάιο


Επικαιροποιημένα στοιχεία για την κατανομή του προσωπικού που στελεχώνει την ελληνική Δημόσια Διοίκηση έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, αναρτώντας στην «Απογραφή» την κατανομή των υπαλλήλων που απασχολούνται στις δημόσιες υπηρεσίες και μισθοδοτούνται από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών.
Τα στοιχεία αναφέρονται στον περασμένο Μάιο, όπου το συνολικό προσωπικό στο δημόσιο, ήταν 573.309εργαζόμενοι. Πρόκειται για μία μείωση 649 υπαλλήλων, συγκριτικά με τα στοιχεία που είχαν δημοσιευθεί το Μάρτιο και σας είχε παρουσιάσει η aftodioikisi.gr. Δύο μήνες νωρίτερα, ο συνολικός αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων ήταν 573.958 εργαζόμενοι.
Μεγαλύτερη ήταν η μείωση συγκριτικά με το σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων το 2014. Τον περασμένο Νοέμβριο οι δημόσιοι υπάλληλοι ανέρχονταν στους 579.164.
Να σημειωθεί ότι σήμερα, όπως σας έχει ενημερώσει η ιστοσελίδα μας, παρατηρείται ένα «κύμα φυγής» των δημοσίων υπαλλήλων προς την σύνταξη, εν όψει των ανατροπών στις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις. Μία ακόμη μείωση σε προσωπικό, ενδέχεται να σημειωθεί στο δημόσιο λόγω αθρόων συνταξιοδοτήσεων. Ένα φαινόμενο που, μαζί με τις απομακρύνσεις συμβασιούχων, έχει διαμορφώσει μια υποστελεχωμένη Δημόσια Διοίκηση, αν υπολογίσει κανείς ότι το 2009, το σύνολο των εργαζομένων στο δημόσιο, με κάθε μορφή εργασίας ξεπερνούσε τις 900.000.
Η σημερινή κατανομή των κρατικών λειτουργών ανά υπουργείο και τους φορείς που αυτά εποπτεύουν είναι η εξής:
Τακτικό Προσωπικό:
Κυβερνητικοί – Πολιτειακοί Φορείς: 109
Βουλή: 1.177
Ανεξάρτητες Αρχές: 1.743
Γ.Γ. Ενημέρωσης και Επικοινωνίας / Γ.Γ. Μέσων Ενημέρωσης: 414
Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων: 15.741
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας: 86.776
Υπουργείο Εξωτερικών: 1.917
Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης: 16.317
Υπουργείο Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης: 65.440
Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού: 14.451
Υπουργείο Οικονομικών: 14.857
Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος & Ενέργειας: 2.945
Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων: 178.379
Υπουργείο Υγείας: 78.704
Αποκεντρωμένες Διοικήσεις: 6.750
ΟΤΑ: 81.134
Αργία ή Κινητικότητα: 5.360
Μετακινήσεις που δεν έχουν ολοκληρωθεί: 1.095
ΣΥΝΟΛΟ: 573.309






aftodioikisi.gr

Προσλήψεις σε δημόσιο και ΟΤΑ – Ποιες θέσεις έχουν ανοίξει σε όλη τη χώρα


Τι προβλέπει το πρόγραμμα INTERREG MED για τους δήμους – Ανοίγει 1 Σεπτεμβρίου


Το Interreg Med[1] είναι ένα πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα που καλύπτει το σύνολο της Ελληνικής επικράτειας. Η πρόσκληση αναμένεται να ανοίξει την 1η Σεπτεμβρίου 2015. Για το λόγο αυτό θεωρήσαμε απαραίτητη την συνοπτική παρουσίαση που ακολουθεί, ώστε οι δήμοι που ενδιαφέρονται να αρχίσουν να προετοιμάζονται.
Ο ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ο γενικός στόχος του προγράμματος Interreg MED είναι η προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης στην περιοχή της Μεσογείου μέσω:
της προώθησης καινοτόμων ιδεών και πρακτικών
μιας λογικής χρήσης των πόρων
της κοινωνικής ολοκλήρωσης
Τα παραπάνω θα επιτευχθούν με βάση μία ολοκληρωμένη προσέγγιση συνεργασίας στο χωρικό πεδίο.
Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Το πρόγραμμα αποσκοπεί στην ενίσχυση των διακρατικών και περιφερειακών στρατηγικών παρέμβασης στους τομείς του Μεσογειακού ενδιαφέροντος, όπου η διεθνής συνεργασία μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση των περιφερειακών και εδαφικών πρακτικών. Ως εκ τούτου, το πρόγραμμα MED θα εστιάσει στη συνοχή,
τη συμπληρωματικότητα και τη μεταφορά εμπειριών και πρακτικών με τα άλλα εθνικά και περιφερειακά προγράμματα του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και πως αυτά μπορούν να τροφοδοτήσουν τις διακρατικές δράσεις.
Αυτό θα γίνει λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες και τις προκλήσεις των συγκεκριμένων τομέων που σχετίζονται με τη μπλε και πράσινη ανάπτυξη, όπως ο τουρισμός, η γεωργία και η βιομηχανία μεταποίησης αγροτικών προϊόντων, η θαλάσσια και περιβαλλοντική βιομηχανία η ενέργεια, οι μεταφορές, αλλά και οι δημιουργικές βιομηχανίες και η κοινωνική οικονομία, που είναι ιδιαίτερα σημαντικές για την περιοχή MED.
Οι τέσσερις ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ
ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 1: Προώθηση των Μεσογειακών καινοτόμων ικανοτήτων στην έξυπνη και βιώσιμη ανάπτυξη
Ειδικός Στόχος 1.1: Να αυξηθεί η διακρατική δραστηριότητα των καινοτόμων
ομάδων και δικτύων των τομέων «κλειδιά» της περιοχής MED
ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 2: Προώθηση στρατηγικών χαμηλών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και αποδοτικής χρήσης της ενέργειας σε συγκεκριμένες περιοχές της Μεσογείου όπως: πόλεις, νησιά και απομακρυσμένες περιοχές
Ειδικός Στόχος 2.1: Αύξηση της ικανότητας για καλύτερη διαχείριση της ενέργειας σε
δημόσια κτίρια σε διακρατικό επίπεδο
Ειδικός Στόχος 2.2: Αύξηση του μεριδίου των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο ενεργειακό μίγμα και τις στρατηγικές
Ειδικός Στόχος 2.3: Να αυξηθεί η ικανότητα να χρησιμοποιούν τα υφιστάμενα συστήματα μεταφοράς χαμηλών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και τις συνδέσεις μεταξύ τους
ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 3: Προστασία και προαγωγή των φυσικών και πολιτιστικών πόρων της Μεσογείου
Ειδικός Στόχος 3.1: Ενίσχυση της ανάπτυξης ενός βιώσιμου και υπεύθυνου παράκτιου και θαλάσσιου τουρισμού στην Μεσόγειο
Ειδικός Στόχος 3.2: Για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας και των φυσικών οικοσυστημάτων με την ενίσχυση της διαχείρισης και της δικτύωσης των προστατευόμενων περιοχών
ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 4: Κοινός για όλη τη Μεσόγειο
Ειδικός Στόχος 4.1: Για να υποστηρίξει τη διαδικασία της ανάπτυξης πολυμερών
πλαισίων συντονισμού και την ενίσχυση των ήδη υπαρχόντων στη Μεσόγειο, για να συνδέσει κοινές απαντήσεις σε κοινές προκλήσεις
ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Εκτός από το θεματικό προσανατολισμό, το πρόγραμμα MED προωθεί οριζόντιες θεματικές πτυχές που επισημαίνονται στους κανονισμούς της ΕΕ, όπως:
την αειφόρο ανάπτυξη,
την ισότητα των ευκαιριών και της μη διάκρισης, την ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών.
Εκτός από τη θεματική συγκέντρωση και την επιλογή των θεματικών στόχων, ειδικά θέματα διατρέχουν, με ένα διατομεακό τρόπο, τις διάφορες επενδυτικές προτεραιότητες του προγράμματος και συμβάλλουν στην επίτευξη των συνολικών στόχων του προγράμματος. Τα θέματα αυτά είναι:
v Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών
v Κοινωνική συνοχή και την κοινωνική καινοτομία
v Δεδομένα και τη διαχείριση της γνώσης
v Εδαφική και οικο-συστημική προσέγγιση
ΠΟΙΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΑΦΟΡΑ
ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος, συμπεριλαμβανομένων των εθνικών συμμετοχών είναι 265 εκ €
ΤΙ ΘΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΘΕΙ
Δίνοντας προσοχή στις διάφορες διαστάσεις του έργου (ανάλυση, τον ορισμό των στρατηγικών, την υλοποίηση των δραστηριοτήτων και πιλοτικών σχεδίων, διάδοση / μεταφορά εμπειριών), το πρόγραμμα θα δώσει τη δυνατότητα για βελτίωση της εμπειρίας, της γνώσης, της δικτύωσης και της ικανότητας υποστήριξης της διαχειριστικής ικανότητας δημόσιων και ιδιωτικών φορέων. Κατά περίπτωση, θα υποστηρίξει πιλοτικές δράσεις για τη δοκιμή εργαλείων, διαδικασιών, τη διακυβέρνηση, τα συστήματα που συμβάλλουν στη βελτίωση των δημόσιων παρεμβάσεων και την υποστήριξη της βιωσιμότητας σε βασικούς τομείς της πράσινης και της γαλάζιας ανάπτυξης. Τα διακρατικά σχέδια πρέπει να συμβάλλουν στην ανταλλαγή και τη μεταφορά εμπειριών μεταξύ περιφερειών, την υποστήριξη διακρατικών στρατηγικών και τη δημιουργία διαχειριστικών ικανοτήτων.
ΠΟΥ ΔΙΝΕΙ, ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΕΜΦΑΣΗ
Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην εδαφική, και πιο συγκεκριμένα στη μακρο-περιφερειακή διάσταση. Από εδαφική και γεωγραφική άποψη, το πρόγραμμα δίνει ιδιαίτερη προσοχή σε τέσσερις τύπους περιοχών, που αντιπροσωπεύουν σημαντικές προκλήσεις λόγω των πόρων τους, το αναπτυξιακό δυναμικό τους
ή τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Οι περιοχές αυτές είναι:
Παράκτιες περιοχές με υψηλό επίπεδο ελκυστικότητας, σημαντική συγκέντρωση των δραστηριοτήτων και εύθραυστους φυσικούς και πολιτιστικούς πόρους.
Αστικά κέντρα, ως πόλοι καινοτομίας και κοινωνικο-οικονομικών δραστηριοτήτων, τα οποία αντιμετωπίζουν ισχυρές περιβαλλοντικές προκλήσεις, ιδιαίτερα της ρύπανσης και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Νησιά, τα οποία καλύπτουν το 4% της Μεσογείου και αποτελούν μια μεγάλη οικονομική, περιβαλλοντική και πολιτιστική διάσταση του χώρου της.
Αγροτικές περιοχές που χαρακτηρίζονται από αγροτικές δραστηριότητες και χαμηλή πυκνότητα του πληθυσμού. Η ανάπτυξη τους παρεμποδίζεται από τη γεωγραφική απομόνωση ή / και τις δημογραφικές και περιβαλλοντικές αλλαγές
Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το Interreg- MED θα χωριστεί σε τρεις φάσεις- ενότητες
Ενότητα 1 – Μελέτες και κοινές στρατηγικές:
Μια ενότητα αφιερωμένη στον σχεδιασμό κοινών προσεγγίσεων και την εκπόνηση κοινών στρατηγικών, προτύπων, κανόνων σε διακρατικό επίπεδο, αναλύσεις, εξέλιξη της τεχνολογίας, ανταλλαγής πληροφοριών και δημιουργίας δικτύων. Τα έργα που θα επικεντρωθούν σε αυτή την ενότητα θα αναλύσουν το πεδίο παρέμβασης, τα δίκτυα, θα συμπληρώσουν και ολοκληρώσουν δεδομένα, θα επεξεργαστούν μία κοινή μεθοδολογία, μοντέλα και στρατηγικές.
Οι δραστηριότητες αυτές μπορεί να είναι ο κύριος στόχος του έργου ή να αποτελεί την πρώτη φάση ενός ευρύτερου σχεδίου που θα χρησιμοποιούν αυτά τα δίκτυα, τα μοντέλα και στρατηγικές για την έναρξη πιλοτικών δραστηριοτήτων ή για να ξεκινήσει μια ευρύτερη διαδικασία κεφαλαιοποίησης, διάδοσης και μεταφοράς των εμπειριών και των αποτελεσμάτων.
Ενότητα 2 – Σχέδια δράσης / Διακρατικός πειραματισμός / Τοπική μεταφορά:
Αυτή η ενότητα είναι αφιερωμένη σε πιλοτικές δραστηριότητες, στις οποίες οι εταίροι του έργου θα έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν διαδικασίες, τεχνικές, μοντέλα, με την προοπτική να δημιουργήσουν λύσεις που εφαρμόζονται σε ένα ευρύτερο σύνολο χρηστών και χωρικών ενοτήτων. Πιλοτικές δράσεις μπορεί να δημιουργηθούν όταν το πλαίσιο, τα δεδομένα και οι παράγοντες έχουν ήδη εντοπιστεί και όταν οι τεχνικές και θεσμικές συνθήκες είναι ευνοϊκές. Σε αυτή την περίπτωση η πιλοτική δραστηριότητα μπορεί να περιλαμβάνει τόσο την προετοιμασία της ανάλυσης, όσο και της εφαρμογής της πιλοτικής δραστηριότητας.
Ενότητα 3 – Κεφαλαιοποίηση / Μεταφορά / Ένταξη:
Όταν οι μεθοδολογίες, οι πρακτικές και τα εργαλεία παρέμβασης έχουν δοκιμαστεί και εφαρμοστεί από τα ενδιαφερόμενα μέρη σε τοπικό ή περιφερειακό επίπεδο και με την προϋπόθεση ότι αποτελούν ένα ισχυρό ενδιαφέρον για την ευρύτερη διάδοση της MED σε επιλέξιμη χωρική έκταση, τα έργα μπορούν να προτείνουν δραστηριότητες κεφαλαιοποίησης και διάδοσης. Σε αυτό το στάδιο, οι αιτούντες προτρέπονται να χρησιμοποιούν τα αποτελέσματα από πρώην έργα (του ΕΤΠΑ ή άλλα προγράμματα της ΕΕ) ή έργα σχετικά από εκροές των άλλων ενοτήτων. Για να διασφαλιστεί η υψηλή ποιότητα των αποτελεσμάτων, ο τελικός στόχος δεν θα συνίσταται μόνο στη «διάδοση των πληροφοριών». Αυτό που θα είναι επίσης απαραίτητο να διασφαλιστεί είναι ότι τα εργαλεία, πρακτικές και μεθοδολογίες θα πρέπει να ληφθούν υπόψη από όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς και να εφαρμοστούν σε τοπικό, περιφερειακό, εθνικό ή διακρατικό επίπεδο όσο το δυνατόν ευρύτερα και δωρεάν.
Οριζόντια προσέγγιση:
Μέσω της οριζόντιας προσέγγισης των έργων εξασφαλίζεται η οικοδόμηση συνεργειών, της κεφαλαιοποίησης και της επικοινωνιακής πολιτικής.
Η ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Η πρώτη πρόσκληση υποβολής προτάσεων θα ανοίξει από την 1η Σεπτεμβρίου 2015 έως την 2α Νοέμβριου 2015. Οι εταίροι του έργου θα είναι σε θέση να υποβάλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους στην ιστοσελίδα Synergie. Επειδή το χρονοδιάγραμμα είναι πολύ σύντομο, σας συμβουλεύουμε να προετοιμαστείτε από τώρα και να μην το αφήσετε την τελευταία στιγμή. Μετά τη φάση της αξιολόγησης και έγκρισης, τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν το Σεπτέμβρη του 2016.
Οι άξονες που αναμένεται να περιλαμβάνει η πρόσκληση είναι:
Άξονας 1 – Καινοτομία, με επιμέρους θέματα:
Μπλε ανάπτυξη
Πράσινη Ανάπτυξη
Δημιουργικές και πολιτιστικές βιομηχανίες
Κοινωνική καινοτομία
Άξονας 2 – Οικονομία Χαμηλών Εκπομπών Αερίων του Θερμοκηπίου, με συγκεκριμένους στόχους:
Εξοικονόμηση Ενέργειας σε Δημόσια Κτίρια
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
Τοπικά Βιώσιμες αστικές μεταφορές
Άξονας 3 – Φυσικοί και Πολιτιστικοί Πόροι
Παράκτιος και θαλάσσιος Βιώσιμος Τουρισμός
Διαχείριση και δικτύωση των προστατευόμενων περιοχών
Ράλλης Γκέκας
Δρ Οικονομικών ΟΤΑ
rgkekas@skepsis.net.gr
[1] Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: http://www.programmemed.eu/en/the-programme/programming-2014-2020/med-2014-2020.html

Νέα προθεσμία για αναγνώριση του εκτός υπηρεσίας χρόνου εργασίας


Οι συμβασιούχοι που επαναπροσελήφθησαν σε δημόσιες Υπηρεσίες, Ν.Π.Δ.Δ., δημόσιες επιχειρήσεις, δημόσιους Οργανισμούς έχουν τη δυνατότητα να αναγνωρίσουν τον εκτός υπηρεσίας χρόνο ως συντάξιμο στους ασφαλιστικούς φορείς τους οποίους υπάγοντας πριν την απόλυση τους. Αυτό προβλέπει εξαιρετικά επείγουσα εγκύκλιος του ΙΚΑ. Η νέα διορία που δόθηκε είναι ένας χρόνος μετά την επαναπρόσληψη.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την αναγνώριση, σύμφωνα με την εγκύκλιο, είναι να μην έχει υπάρξει άλλη ασφάλιση σε οποιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα το διάστημα αυτό. Να θυμίσουμε ότι η αρχική προθεσμία ήταν στους έξι μήνες.



aftodioikisi.gr

«Σπάει» η κινητικότητα στο Δημόσιο – Βασικό κριτήριο η ειδικότητα


Σε «σπάσιμο» της διαδικασίας γενικής κινητικότητας που είχε προαναγγείλει ο Γιώργος Κατρούγκαλος ως συνέχεια της «μίνι κινητικότητας» σε επί μέρους διαδικασίες προσανατολίζεται, σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο νέος αναπληρωτής υπουργός Χριστόφορος Βερναρδάκης θεωρεί ότι αυτή θα πρέπει να ξεκινήσει με την καταγραφή των επιστημονικών ειδικοτήτων των υπαλλήλων ΠΕ και τις αντίστοιχες ανάγκες που δώσουν οι υπηρεσίες. «Η κινητικότητα πρέπει να σπάσει με βάση τα πτυχία και τις ανάγκες», είναι η αντίληψη του νέου αναπληρωτή υπουργού, ο οποίος υποστηρίζει ότι τα κριτήρια που αυτή μπορεί να γίνει για τους ΠΕ είναι εύκολα μετρήσιμα με βάση, για παράδειγμα, τους τίτλους σπουδών (διδακτορικά, μεταπτυχιακά κλπ), τις θέσεις ευθύνης που έχει υπηρετήσει, τις ξένες γλώσσες κα. Δεν έχει αποσαφηνιστεί αν η διαδικασία θα αφορά γενικά όλους τους ΠΕ ή το πιθανότερο θα γίνει ανάλογα με την ειδικότητα.
Στη Βασιλίσσης Σοφίας θεωρούν ότι αν και είναι πιο δύσκολο κάτι ανάλογο να γίνει με τους ΥΕ και ΔΕ καθώς «είναι πιο δύσκολο να βάλεις αντικειμενικά κριτήρια», δεν πιστεύουν ότι κάτι τέτοιο είναι αδύνατο.
Όσον αφορά το αν αυτή η διαδικασία θα είναι σε εθελοντική βάση, στο ΥΔΜΗΔ θεωρούν ότι πρέπει πρώτα να γίνει προσπάθεια κάλυψης του μεγαλύτερου μέρους των αναγκών με βάση την προσφορά και στη συνέχεια, αν χρειαστεί, ένας μικρός αριθμός να αφορά και αναγκαστική.

Τέλος, δεν έχει προσδιοριστεί το πότε θα ξεκινήσει η συγκεκριμένη διαδικασία αλλά είναι σαφές ότι η νέα πολιτική ηγεσία θεωρεί ότι ο μόνος τρόπος για να λειτουργήσει καλύτερα το Δημόσιο και να υπάρχουν μετρήσιμα αποτελέσματα τόσο όσον αφορά τη μείωση της γραφειοκρατίας όσο και μείωση του δημοσιονομικού κόστους, είναι η πετυχημένη εφαρμογή μιας διαδικασίας κινητικότητας: «Ό,τι ήταν να γίνει με το κόψιμο δομών έχει γίνει. Αυτή τη στιγμή δεν μπορείς να πας πιο κάτω. Δεν θα έχεις δημοσιονομικό όφελος. Άρα, μόνη λύση είναι η κινητικότητα», λένε πηγές του υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης.


aftodioikisi.gr

«Πιτσιμπούργκο» της Σώτης Τριανταφύλλου σε σκηνοθεσία Αρκαδίας Ψάλτη



Το έργο της Σώτης Τριανταφύλλου «Πιτσιμπούργκο», σε σκηνοθεσία Αρκαδίας Ψάλτη θα παρουσιαστεί στο ανοιχτό θέατρο Βίγλα Παχύ, στο Τηγάνι Σιδηρούντας, το Σάββατο 1 Αυγούστου ώρα 9:00μμ με ελεύθερη είσοδο. Η παράσταση είναι υπό την αιγίδα του εκπολιτιστικού και μορφωτικού συλλόγου Σιδηρούντας.
Σε ένα πέτρινο θέατρο, πάνω στην θάλασσα, κάτω από ένα μεγάλο φεγγάρι, δυό φώτα θα ανάψουν και η ιστορία μιας αγάπης που παλεύει με την ξενιτιά θα ξαναζωντανέψει.

Χίος 28 Μάρτη 1913. Η Ελέγκω παίρνει στα χέρια της το πρώτο γράμμα, μετά από οκτώμιση μήνες, από τον ξενιτεμένο, στο Πίτσμπουργκ της Αμερικής, άντρα της Δημοσθένη.
''Τίλως είσαι Ελέγκω μου; Τρως; Κοιμάσαι; Αχ, να ΄μουνα κει πέρα την Πρωτοχρονιά, να πηαίναμε στον Βροντάδο να τρώγαμε τα μαμούλια της Μαριόγκας!''
Μέσα από την αλληλογραφία τους ξεδιπλώνεται η ζωή στο νησί, αμέσως μετά την απελευθέρωση του από τους Τούρκους. Φτώχεια, πείνα, μπάρκα, προσφυγιά, αρρώστιες, μα και τηλέφωνα και κινηματόγραφος. Ένα νησί πληγωμένο και σαστισμένο.
''ΥΓ. Τώρα θυμήθηκα πως αυτοκίνητα έχομε κι εδώ, πάνε κι έρχονται σαν δαίμονες. Εγώ εν τα δα, μου το ‘πε η Ερήνη''.
Απ’ την άλλη, η βιομηχανική πόλη του Πίτσμπουργκ. ''Βρέχει νερό μαύρο Ελέγκω μου, αφ’ τα εργοστάσια, καταλαβαίνεις''. Το πρώτο μεγάλο μεταναστευτικό κύμα προς την Αμερική. Με το πλήθος των μεταναστών να παλεύουν, στα εργοστάσια χαλυβουργίας και στα ορυχεία με όνειρο μια καλύτερη  ζωή.
Ένας ολόκληρος κόσμος σε κρίση, ένας κόσμος που προσπαθεί αποπροσανατολισμένος να βρει το δρόμο του.
Και μέσα σ’όλο αυτό το σκηνικό, η ιστορία μιας αγάπης που προσπαθεί να ανθίσει, που ο σπόρος της έπεσε σε έδαφος αφιλόξενο, δύστροπο, βραχώδες.
Αγαπημένη μου Ελέγκω, άργησα να σου γράψω γιατί εν ήβρισκα γραμματικό'».
«Δημοστένη μου, μόλις έλαβα το γράμμα σου μου ‘ρθε λιγοθυμιά'».
Μιας αγάπης δυνατής, καθαρής, απόλυτης. Μιας αγάπης που συγκινεί και εμπνέει. Που λειτουργεί καταλυτικά και αποκαλυπτικά πάνω στην σύγχρονη ζωή.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Αρκαδία Ψάλτη
Μουσική επιμέλεια: Καλλιόπη Λιαδή  
Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου Αγγελοπετριά


Ερμηνεύουν: Στράτος Σωπύλης, Αρκαδία Ψάλτη

Ζητάω Συγνώμη για τη κατάντια της Ελλάδας μας Ιούλιος 1974 – Ιούλιος 2015 41 χρόνια Δημοκρατία


492 μήνες απόλυτης ελευθερίας. Δυστυχώς, αποδείχθηκε προφητικός ο καθηγητής μου (ας με συγχωρήσει που δεν ενθυμούμαι ποιος ήταν), που το 1975, όταν πλέον είχε εδραιωθεί για τα καλά η δημοκρατία στη χώρα μας, Εύελπις IIIης τάξεως εγώ, μπήκε στην τάξη μας, προβληματισμένος και μας λέει : «Παιδιά μου, βρήκαμε τη δημοκρατία ελεύθερη να κυκλοφορεί στους δρόμους και την πλακώσαμε στις σφαλιάρες. Αν συνεχίσουμε έτσι η Ελλάδα μας θα καταστραφεί».
492 μήνες μας κυβέρνησαν όλα τα κόμματα του πολιτικού φάσματος από δεξιά έως αριστερά, με τη μερίδα του λέοντος να μοιράζονται τα άλλοτε κραταιά κόμματα της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Κάθε φορά που ένα κόμμα παρέδιδε την εξουσία στο άλλο, μαζί παρέδιδε και άδεια ταμεία, καμένη γη, συντρίμμια και χάος. Για όλα φταίει ο προηγούμενος. Ποτέ εμείς. Ακόμα και σήμερα παρακολουθούμε στις δημόσιες συζητήσεις των πολιτικών μας, ο ένας να κατηγορεί τον άλλον για το ποιος φταίει που η Πατρίδα μας καταστράφηκε.
Γεγονός είναι ότι η Ελλάδα μας, δεν βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού. Έχει πέσει στο κενό, συνεχίζει να πέφτει και η μόνη μας ελπίδα είναι μήπως και βρεθεί κάποιο κλαδί και ανακόψει τη πτώση της, ίσως και να τη σταματήσει, πριν γκρεμοτσακιστεί.
Αν ρωτήσουμε οποιονδήποτε πολιτικό, ποιος φταίει γι’ αυτήν την κατάσταση, ο Νεοδημοκράτης θα μας απαντά ότι για όλα φταίει το ΠΑΣΟΚ και ο Πασοκτζής θα μας απαντά ότι για όλα φταίει η ΝΔ. Τους τελευταίους 6 μήνες και οι δύο μας απαντούν ότι για όλα φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝΕΛ.
Επειδή λοιπόν εγώ αρνούμαι να μπω σ’ αυτή την λογική, υποστηρίζω ότι φταίνε όλοι αυτοί που κυβέρνησαν την Ελλάδα. Η ευθύνη τους είναι τόση, όση και η χρονική διάρκεια της διακυβέρνησης τους. Παραθέτω παρακάτω ένα πίνακα στον οποίο φαίνεται ο χρόνος (σε μήνες) που κυβέρνησε το κάθε κόμμα ή συμμετείχε σε συγκυβερνήσεις και το ανάλογο ποσοστό ευθύνης του καθενός. Το ποσοστό αυτό υπερβαίνει το 100% και ο λόγος είναι ότι υπήρχαν μήνες που συγκυβερνούσαν 2 ή 3 κόμματα.
ΚΟΜΜΑ
ΜΗΝΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ (ΚΑΙ ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ)
ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙ %
266
54
220
44,2
12
2,1
10
2
6
1,2
6
1,2
6
1,2
Άρα ευθύνες υπάρχουν. Έχουν και ονοματεπώνυμο.
Το ερώτημα είναι : Θα τις αναλάβει κάποιος; Θα πληρώσει κάποιος; Θα βρεθεί έστω και ένας που θα παραδεχθεί ότι έφταιξε έστω και στο ελάχιστο; Θα βρεθεί έστω και ένας που θα έχει το θάρρος να μου ζητήσει συγνώμη;
Η απάντηση είναι : Από τους πολιτικούς, πιστεύω, ΟΧΙ !! Μακάρι να διαψευσθώ.
Επειδή όμως και εμείς οι πολίτες είμαστε συνυπεύθυνοι, διότι κάθε λαός έχει τους πολιτικούς που του αξίζουν, ζητάω συγνώμη από όλους τους συμπολίτες μου, επειδή επί 41 χρόνια, ασκώντας το δημοκρατικό μου δικαίωμα, ψήφιζα όποιους από τους παραπάνω υπεύθυνους, συμβάλλοντας έτσι στην καταστροφή της Πατρίδος μου. Ας μου αναγνωρίσουν όμως ένα άλλοθι…… Δεν είχα άλλες επιλογές !!
Αργύριος Ανδριώτης

Απόστρατος Αξιωματικός