Πέμπτη 4 Απριλίου 2013

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΧΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ





Συνάδελφοι Διευθυντές, Προϊστάμενοι σχολείων και νηπιαγωγείων μπορείτε και πρέπει να αξιοποιήσετε την επιστολή του συλλόγου μας προκειμένου να επικοινωνήσετε με τους γονείς των μαθητών σας, ενημερώνοντάς τους για την επιχειρούμενη αξιολόγηση.


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΑΣΚΑΛΩΝ
ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΧΙΟΥ «Ο ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ»

                                                    ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ

     ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΜΑΣ ΓΟΝΕΙΣ.
1.      Το τελευταίο διάστημα, όλο και πιο συχνά, ακούτε ότι οι δάσκαλοι των παιδιών σας θα ‘’αξιολογούνται’’, αφού χρόνια τώρα ήταν στο απυρόβλητο! Τα κανάλια της ντροπής μάς παρουσιάζουν ως τεμπέληδες που επί τέλους θα μπει τάξη και θα ξεχωρίζουν οι ‘’καλύτεροι’’ για τα παιδιά σας!
      Όλοι τους χρησιμοποιούν μια λέξη με βαρύνουσα σημασία όπως η αξιολόγηση , για να κρύψουν την πραγματική αλήθεια, για να κρύψουν τους πραγματικούς ενόχους, για τα χάλια της εκπαίδευσης. Γι αυτό μας ενοχοποιούν, γι’ αυτό μας πετάνε βορά στον κοινωνικό αυτοματισμό, που βλέπει το δέντρο και χάνει το δάσος.
          Ποτέ δεν  ισχυριστήκαμε ότι είμαστε αλάθητοι,όμως ως εκπαιδευτικοί  πασχίζουμε  χρόνια τώρα και υπό αντίξοες συνθήκες να τα βγάλουμε πέρα.
         Γι’ αυτό και λέμε:
·         ΟΧΙ στην αξιολόγηση-χειραγώγηση-διάλυση του δημόσιου σχολείου και του εκπαιδευτικού.
·         Όχι στην υποκρισία της συγκυβέρνησης, που προσπαθεί για άλλη μια φορά να  μας στοχοποιήσει  για να κρύψει τη δική της αντιεκπαιδευτική πολιτική.

2.      Στο ερώτημα που τίθεται,
    «Γιατί δεν θέλετε κι εσείς να αξιολογηθείτε»; Εμείς απαντάμε ότι βεβαίως και αξιολογούμαστε.     
    Αξιολογούμαστε κάθε μέρα από τους γονείς των παιδιών μας, από τα μάτια των παιδιών μας κάθε πρωί στην τάξη, από την κοινωνία που γνωρίζει το έργο μας και από τη συνείδησή μας που δε μας επιτρέπει να μη δίνουμε τον καλύτερο εαυτό μας για να μάθουν τα παιδιά του ελληνικού λαού.
    Η ‘’αξιολόγηση’’ όμως αυτή που προωθείται δεν έχει καμιά σχέση με το κοινωνικά αναγκαίο, δηλαδή να γίνεται ο εκπαιδευτικός καλύτερος, επιστημονικά πληρέστερος, πιο ικανός στο να μορφώνει ολόπλευρα τα παιδιά.
     Αν είχε, θα είχαμε βιβλία, θα είχαμε πετρέλαιο, θα είχαμε γραφική ύλη, θα είχαμε αξιοπρεπή και όχι ευτελή κονδύλια για τα σχολεία μας, θα είχαμε ουσιαστική επιμόρφωση και πολλά άλλα που οι ελλείψεις τους καθιστούν το έργο μας μέρα με τη μέρα ολοένα και πιο δυσχερές.

3.      Ο κατακερματισμένος και πολύ αναλυτικός τρόπος με τον οποίο επιβάλλεται η αξιολόγηση-χειραγώγηση-κατηγοριοποίηση δείχνει και το πώς κατανοείται σήμερα ο ρόλος του εκπαιδευτικού.      
     Τυποποιούν τη δουλειά του, λες και ελέγχεται για απόκτηση ISO, λες και είναι ένα άθροισμα τεχνικών και όχι μια ουσιαστική μορφωτική και διαπαιδαγωγική διαδικασία.
     Με ερωτήματα του στιλ: «Οι διαθέσιμοι οικονομικοί πόροι συμβάλλουν στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων;
     Οι διαθέσιμοι οικονομικοί πόροι επιτρέπουν τη συμμετοχή του σχολείου σε προγράμματα δράσης σε τοπικό, εθνικό ή διεθνές επίπεδο; Ο Δήμος ή η Κοινότητα ενισχύει οικονομικά το σχολείο; Το σχολείο αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για κοινές δράσεις με φορείς της τοπικής κοινωνίας; (βλέπε και επιχειρήσεις)» κλπ, διαμορφώνουν ένα περιβάλλον που σε ενοχοποιούν, ώστε να τρέχεις να βρίσκεις χορηγούς και διάφορους εξωσχολικούς φορείς, που θα συντηρούν το σχολείο.  Τι και αν κάνεις καλά το μάθημά σου, αν τα μαθαίνεις με χίλιες δυο δυσκολίες μαθηματικά, φυσική, γλώσσα κ.λπ. τι κι αν καταθέτεις την ψυχή σου!  Δεν έχει καμία σημασία, αν δεν είσαι «καινοτόμος», αν δεν απαρνείσαι βασικές αρχές της επιστήμης σου και της παιδαγωγικής.
    Ο εμπειρισμός αποκτά ισότιμη θέση δίπλα στον ορθολογισμό: «Οτιδήποτε διδάσκεται πρέπει να αποδεικνύεται είτε με τη λογική είτε με τις αισθήσεις (!)», αφού λοιπόν η εμπειρία δείχνει ότι η γη είναι «πλατιά», εμείς θα μείνουμε εκεί. Διαμορφώνουν έτσι και προκρίνουν «δάσκαλους» που μαχητικά θα υπερασπίζονται την πολιτική που δρα σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών.
    Η ‘’αξιολόγησή’’ τους δεν έχει καμιά σχέση με την ανάγκη για ένα ενιαίο σχολείο, βασικό, υποχρεωτικό για όλα τα παιδιά, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν. Δυστυχώς η Πολιτεία όλα αυτά τα χρόνια έχει δείξει ότι δε θέλει ούτε έναν τέτοιο εκπαιδευτικό, ούτε ένα τέτοιο σχολείο.

4.      Τα τελευταία χρόνια ως εκπαιδευτικοί δεχόμαστε μια ανελέητη επίθεση  ανεξαρτήτως κυβερνητικής
απόχρωσης που εξαθλιώνει το εισόδημά μας , τη ζωή μας και δυσκολεύει το έργο μας σε τεράστιο βαθμό. Ταυτόχρονα οι εισοδηματικές μας απώλειες που καθιστούν τη ζωή των οικογενειών μας τοπίο στην ομίχλη, καταδεικνύουν ότι ήδη έχουμε αξιολογηθεί ως ανεπαρκείς έως και άχρηστοι ως προς το έργο μας.
      Ενώ κανείς θα περίμενε την αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση να την κάνουν οι Πολιτειακοί παράγοντες στον εαυτό τους , ως προς τα παρεχόμενα κονδύλια , ως  προς τα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, ως προς το «νέο σχολείο» της διαφοροποίησης και της ταξικής επιλεκτικότητας, ως προς την έμμεση ή άμεση ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, ως προς την επιμόρφωση των δασκάλων που επί της ουσίας εξαφανίζεται με την κατάργηση των ΣΕΛΔΕ και ΜΔΔΕ  θεσμοί που παρείχαν πραγματική και σε εύρος ανατροφοδότηση πάνω στις παιδαγωγικές επιστήμες,  το τελικό αποτέλεσμα είναι να στοχοποιείται ο χειμαζόμενος εκπαιδευτικός, με απολύσεις, υποχρεωτικές μετατάξεις, λουκέτα στα σχολεία, άκρατο ανταγωνισμό φέρνει η ‘’αξιολόγησή’’ τους!
           
5.    Ως εκ τούτου , η αξιοπρέπειά μας, η αυτοεκτίμησή μας, γιατί διαθέτουμε αυτά τα στοιχεία, δεν μας επιτρέπει να συμμετέχουμε σε κανενός είδους «αξιολόγηση» ή «αυτοαξιολόγηση» ,  που μας οδηγεί στη συνειδησιακή και εργασιακή αυτοκτονία και θα πράξουμε αυτό που επιβάλλουν οι στιγμές για να περιφρουρήσουμε τις αξίες μας και τη ζωή μας. Στην τιμωρητική επίκληση του νόμου, επικαλούμαστε το δίκιο που πηγάζει από τα προβλήματα των σκολείων μας , των εκπαιδευτικών, των γονιών.
      Η Πολιτεία μας αδικεί κατάφωρα και όταν η Πολιτεία αδικεί η αντίσταση είναι καθήκον.
      Ωστόσο, παρ’ όλες τις περικοπές, παρ’ όλη την υποτίμηση του έργου μας, δηλώνουμε ότι θα εξακολουθήσουμε με αυταπάρνηση να προσφέρουμε με μεγαλύτερες δυνάμεις , γιατί δεν θέλουμε οι επιπτώσεις αυτών των πολιτικών να είναι ακόμα βαρύτερες για τη μόρφωση των παιδιών μας.
     Άλλωστε με τη δουλειά και το έργο μας τόσα χρόνια έχουμε αποδείξει ότι δε χρειαζόμαστε κανενός είδους «βούρδουλα», αλλά  Πολιτεία που θα μας σέβεται και θα μας υποστηρίζει στο έργο μας σ’ όλα τα επίπεδα.
     Θα καταστήσουμε λοιπόν ανεφάρμοστους στην πράξη όσους νόμους- προεδρικά διατάγματα ψηφιστούν  για αυτή την αξιολόγηση –διωγμό της Εκπαίδευσης και του Εκπαιδευτικού που επιδιώκουν και σας  καλούμε να μας στηρίξετε, αποτρέποντας όλα τα κυοφορούμενα σχέδια αλλοτρίωσης του Δημόσιου Σχολείου

Επίσης σας στέλνουμε την ανακοίνωση της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Ελλάδας. 


«Η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Ελλάδας εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση , αναφορικά με την διαδικασία αξιολόγησης και το <<Νέο σχολείο>> :

Αθήνα, 12/03/2013
Προς: το Υπουργείο Παιδείας και τις Διευθύνσεις του.

    Μόλις πρόσφατα ζητήθηκε από τους Συλλόγους Γονέων να συμμετάσχουν στη διαδικασία αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, στα σχολεία με νέο αναμορφωμένο πρόγραμμα (ΕΑΕΠ). Αύριο θα ζητηθεί να γίνει το ίδιο, σε όλα τα Σχολεία. Γονείς θα αξιολογούν εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτικοί θα αξιολογούν μαθητές, όλοι εναντίων όλων και η πολιτική σας να προχωράει ανεμπόδιστοι.
     Η απάντησή μας είναι η εξής:
    Σας έχουμε αξιολογήσει χρόνια τώρα! Είστε εσείς που αφήνετε τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς, που κλείνετε σχολεία, που ξεχνάτε να στείλετε βιβλία, μας απειλείτε ότι αν τα παιδιά μας μουτζουρώσουν τα βιβλία τους θα τα πληρώνουμε (!), που αφήνετε πεινασμένους μαθητές σε αίθουσες που στάζουν στις πρώτες βροχές, είστε εσείς που ζητάτε να μάθετε πόσοι μαθητές μπορούν να στοιβαχτούν σε κάθε τάξη, για να φτιάξετε 30άρια τμήματα. Είστε εσείς που αφήνετε ανεμβολίαστα μικρά παιδιά. Είστε εσείς που μοιράζετε την απελπισία στις οικογένειες μας,  με την φοροεπιδρομή, την ανεργία, την ακρίβεια. Είστε εσείς που μαθαίνετε στα παιδιά μας πώς να σκύβουν το κεφάλι, και αν το αρνηθούν τα στέλνετε στα “μαθητοδικεία”. Είστε εσείς που κάνετε τη μόρφωση υπηρεσία για λίγους και εκλεκτούς. Είστε εσείς που στέλνετε 15χρονα στην εργασία και τη σχολική διαρροή. Είστε εσείς που κλείσατε το μοναδικό δημόσιο παιδοχειρουργικό τμήμα και καταδικάσατε στο θάνατο μικρά παιδιά.
ΣΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΑΜΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ ΑΠΛΑ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΣ –ΕΙΣΤΕ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ !
     Το σχολείο μας δεν θα γίνει καλύτερο με την αξιολόγηση. Το μόνο που σας νοιάζει είναι πόσους εκπαιδευτικούς θα βάλετε στο τσεπάκι σας και πόσους θα απολύσετε. Σας νοιάζει να μας βάλετε εμάς τους γονείς να βρούμε τους απαραίτητους πόρους για τη λειτουργία των σχολείων έτσι που όλοι ... (οι επιχειρηματίες, η Τ.Α., η μ.κ.ο) να έχουν και άποψη για το τί πρέπει να μάθουν τα παιδιά μας!
ΔΕΝ ΤΣΙΜΠΑΜΕ!
     Οι γονείς, τα παιδιά μας και οι δάσκαλοι τους έχουμε ανάγκη από ένα άλλο σχολείο.
Που θα είναι δημόσιο και δωρεάν, με σύγχρονες εγκαταστάσεις, που δεν θα φοβόμαστε να τα στείλουμε σχολείο μήπως πάθουν τίποτα. Από ένα σχολείο που δεν θα χωρίζει τα παιδιά μας λες και είναι αυτά που φταίνε για την κυβερνητική πολιτική σας.
    Γι’ αυτό λέμε: δεν θα βγάλουμε τα μάτια μας με τα ίδια μας τα χέρια!
    Δεν συμμετέχουμε στην αξιολόγησή σας που θα κάνει το σχολείο πιο ακριβό για τη λαϊκή οικογένεια, πιο φθηνό για το κράτος και πιο κερδοφόρο για τις επιχειρήσεις.
    Όλοι για έναν και ένας για όλους!»


Για το Διοικητικό Συμβούλιο
     Ο Πρόεδρος                                                                                                                     Ο Γραμματέας

Γιώργης Αμπατζής                                                                                                             Στέφανος Τσίγκος         

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΣΤΟ ΠΕΚ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ) ΜΑΚΡΙΑ ΑΠ΄ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΔΙΑΜΟΝΗΣ ΤΟΥΣ



ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
Ο Σύλλογός μας εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του γιατί υποχρεώνονται οι εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης του νομού μας να μεταβούν στη Μυτιλήνη, την 1/4/2013, για τα επιμορφωτικά προγράμματα χωρίς να καλυφτούν άμεσα τα έξοδα μετακίνησης και διαμονής τους στη Μυτιλήνη.
Αυτή τη στιγμή οι συναδέλφισσες που υποχρεώνονται να μεταβούν εκτός νομού, με το μισθό πείνας που παίρνουν, την ακρίβεια στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, στα εισιτήρια των πλοίων και τα πανάκριβα ξενοδοχεία με αποτέλεσμα να αδυνατούν να ανταποκριθούν σε μια σημαντική και γιατί όχι θετική διαδικασία που έχει να κάνει με την επιμόρφωση τους. Και όλα αυτά για 12 ημέρες δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στην συμμετοχή τους.
Καλούμε την κυβέρνηση και τον υπεύθυνο τομέα του Υπουργείου Παιδείας που τις υποχρεώνουν σε μια τέτοια μετακίνηση να φροντίσουν τώρα για την άμεση κάλυψη των εξόδων αυτών.
Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να παρέμβει άμεσα στο Υπουργείο Παιδείας, ώστε να δοθεί άμεση λύση.
Θέμα 2: Πρωτοβουλίες του Δ.Σ. για τη στήριξη των συναδέλφων της ειδικής αγωγής (αναπληρωτές) –  κινητοποίηση 19ης Απρίλη.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Δ.Ο.Ε.
Ο ΑΠΡΙΛΗΣ ΤΟΥ 2013 ΜΗΝΑΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΣΤΙΣ 19/4/2013

Το Δ.Σ. της ΔΟΕ διαπιστώνει – για άλλη μια φορά – την σκληρή πραγματικότητα που βιώνει ο χώρος της ειδικής Αγωγής. Ακόμα και σήμερα υπάρχουν αρκετά κενά σε εκπαιδευτικούς (σε τμήματα ένταξης και σε παράλληλες στηρίξεις),  σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό.
Εδώ και μια δεκαετία  οι απόφοιτοι των Πανεπιστημιακών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής της χώρας μας, καλύπτουν πάγιες και διαρκείς λειτουργικές ανάγκες στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Εργάζονται κάθε χρόνο στα Ειδικά Σχολεία, στα Τμήματα Ένταξης, στις δομές της Ειδικής Αγωγής, μόνο ως συμβασιούχοι / αναπληρωτές (ΠΕ61 – ΠΕ71) καθότι ποτέ δε διορίστηκαν είτε μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής (προκηρύχθηκε δυο φορές αλλά ακυρώθηκε) είτε μέσω της πολύχρονης προϋπηρεσίας τους (εκατοντάδες έχουν συμπληρώσει 30μηνο).
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
·                     Να λήξει η ομηρία των συναδέλφων αναπληρωτών.
·                     Να γίνει τώρα διαγωνισμός ΑΣΕΠ για τους αποφοίτους των Π.Τ.Ε.Α.
ΖΗΤΑΜΕ από το Υπουργείο Παιδείας και τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής:
·                     Να ισχύσει στους πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής το ίδιο θεσμικό πλαίσιο που ισχύει για όλους τους αναπληρωτές της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
·                     Να αλλάξει τώρα με Προεδρικό Διάταγμα η καταστροφική διάταξη του Ν.3699/2008 όπου οι διδακτορικοί/μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών προηγούνται του βασικού τίτλου σπουδών στην Ειδική Αγωγής και της προϋπηρεσίας.
Η συγκεκριμένη διάταξη οδηγεί στην κατάργηση των πανεπιστημιακών πτυχίων της χώρας μας και στην άνθιση μιας «βιομηχανίας» μεταπτυχιακών στην Ελλάδα, Βουλγαρία, Ιταλία, κ.α. Αν δεν αλλάξει αυτή η διάταξη φέτος, υπάρχει ο κίνδυνος να κατακλυστεί του χρόνου η Ειδική Αγωγή από εκατοντάδες ανθρώπους που ποτέ δεν μπήκαν  σε Ειδικό Σχολείο, Τμήμα Ένταξης, κτλ. και να μείνουν άνεργοι οι εκπαιδευτικοί που εδώ και 11 χρόνια εργάζονται στην Ειδική Αγωγή.
            Για όλα τα παραπάνω το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. κηρύσσει το μήνα Απρίλιο ως «Μήνα Ειδικής Αγωγής» και διοργανώνει πανελλαδικό συλλαλητήριο, για τα θέματα της Ειδικής Αγωγής, την Παρασκευή 19 του Απρίλη 2013 και ώρα 13:00 στο Υπουργείο Παιδείας στο Μαρούσι.
Για το λόγο αυτό και για τη διευκόλυνση των εκπαιδευτικών που θα συμμετέχουν στο συλλαλητήριο κηρύσσει 3ωρη στάση εργασίας για τις 3 τελευταίες ώρες του πρωινού κύκλου και τις 3 πρώτες ώρες του απογευματινού, ταυτόχρονα καλεί τους Πρωτοβάθμιους Συλλόγους να κηρύξουν, όπου χρειαστεί, επιπλέον 3ωρη στάση εργασίας για να διευκολυνθούν οι συνάδελφοι της επαρχίας να συμμετέχουν στο συλλαλητήριο.
            Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα προχωρήσει και στην εκμίσθωση λεωφορείων για τη μεταφορά των συναδέλφων, εφόσον υπάρχει ικανός αριθμός συμμετεχόντων και μετά από επικοινωνία με τους κατά τόπους συλλόγους εκπαιδευτικών.
            Στο συλλαλητήριο που πρέπει να δώσει ηχηρή απάντηση στις επιλογές της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς, τους εργαζόμενους στην Ειδική Αγωγή και τους γονείς. Η προάσπιση των δικαιωμάτων των ατόμων με ειδικές ανάγκες είναι δείγμα πολιτισμού και κοινωνίας και μας αφορά ΟΛΟΥΣ. 
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
ΔΙΑΛΥΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ –
ΑΦΗΝΟΥΝ ΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Μόλις μια βδομάδα μετά την ψήφιση του Ν.4115/2013 και του επίμαχου άρθρου 39, το Υπουργείο Παιδείας δημοσίευσε την «Ανοιχτή Πρόσκληση στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευση και δια Βίου Μάθηση - «Ανάπτυξη Υποστηρικτικών Δομών για την ένταξη και συμπερίληψη στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του Ειδικού Σχολείου σε Κέντρο Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης». Στο κείμενο αυτό αποκαλύπτονται οι πραγματικές προθέσεις του Υπουργείου που δεν είναι άλλες από την πλήρη αποδιάρθρωση του συνόλου της Ειδικής Αγωγής, μέσα από την  «ένταξη όπως-όπως» στα κοινά σχολεία.
Μέσα από ευχολόγια, εύηχες λέξεις (ίσες ευκαιρίες –συμμετοχή κλπ), αλλά και μεγάλα ψέματα για το έργο που επιτελείται σήμερα στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής πλασάρεται  το «νέο» μοντέλο Ε. Α., που κύριο στόχο έχει, (σύμφωνα με το κείμενο του προγράμματος, «σε μια εποχή οικονομικής ύφεσης και περιορισμού των οικονομικών πόρων»)  να μεταβιβαστεί η ευθύνη και το κόστος της, στους ίδιους τους «χρήστες», στα παιδιά δηλαδή με Αναπηρίες και Ειδικές  Μαθησιακές Ανάγκες και τις οικογένειές τους.
ΠΟΙΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΦΕΡΝΕΙ Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ
Με το νόμο 4115/2013τα Ειδικά Σχολεία μετατρέπονται σε Κέντρα Υποστήριξης (!) μιας ενότητας σχολικών μονάδων, που ονομάζεται πλέον Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) και δημιουργείται με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή. Το ΣΔΕΥ, εκτός των άλλων, έχει σκοπό να συντονίζει τις σχολικές μονάδες μέλη του, ώστε να εντάσσουν και να υποστηρίζουν τους μαθητές με αναπηρία και τα αντίστοιχα τμήματα ένταξης και παράλληλης στήριξης.
Σε κάθε σχολική μονάδα δημιουργείται Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ), που θα αποτελείται από το διευθυντή, τον εκπαιδευτικό Ε.Α. του Τμήματος Ένταξης ή της Παράλληλης Στήριξης του σχολείου, έναν ψυχολόγο κι έναν κοινωνικό λειτουργό από το Κέντρο Υποστήριξης του ΣΔΕΥ. Η επιτροπή αυτή «θα κάνει διάγνωση, θα διαμορφώνει πρόγραμμα διαφοροποιημένης διδασκαλίας για τους μαθητές με διαπιστωμένη δυσκολία μάθησης (παραπέμποντας όσους χρειάζονται επιπλέον υποστήριξη σε ...εξωσχολικές Υπηρεσίες!), θα διαμορφώνει προγράμματα πρώιμης προσχολικής παρέμβασης, θα παρακολουθεί την εφαρμογή της όλης διαδικασίας, θα συντονίζει και θα παραπέμπει όσους μαθητές χρειάζονται γνωμάτευση από τα ΚΕΔΔΥ» (άρθρο 39 του νόμου 4115/2013). Το μόνο που εκ των πραγμάτων δεν θα μπορούν να κάνουν τα παραπάνω όργανα (ΣΔΕΥ – ΕΔΕΑΥ), είναι ουσιαστικό εκπαιδευτικό έργο.
Επιπλέον χιλιάδες εκπαιδευτικοί Ε.Α. των σημερινών ΣΜΕΑΕ, με πολύτιμη ειδίκευση στην Ε.Α., θα χάσουν τα επόμενα χρόνια τις οργανικές θέσεις τους, αν είναι μόνιμοι (ή δε θα διοριστούν ποτέ, αν είναι αναπληρωτές), και είναι αμφίβολο αν θα μπορέσουν να εργαστούν στην Ε.Α. ξανά.
ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΛΟΓΙΑ
Διαβάζοντας κάποιος το «Επιχειρησιακό Πρόγραμμα» που έρχεται να υλοποιήσει το Ν.4115 και έχοντας μια στοιχειώδη επαφή με την Ειδική Αγωγή αντιλαμβάνεται μια εξοργιστική αντιστροφή της πραγματικότητας. Συγκεκριμένα παραθέτουμε:
*      Όλη η διαδικασία εντοπισμού και αξιολόγησης των αναγκών γίνεται βασικά εκτός του κοινού σχολείου και εστιάζεται στην κατηγοριοποίηση των μαθητών με βάση την πάθηση και όχι στην υποστήριξη.

*      Ο ψυχολόγος δεν προσεγγίζει τους μαθητές από τη σκοπιά της σχολικής ψυχολογίας των παραγόντων συμμετοχής στη σχολική ζωή και επιτυχίας στη μάθηση. (σ.σ. …κι από ποια σκοπιά τους προσεγγίζει;)

*      …Ο κοινωνικός λειτουργός δεν εστιάζεται στους εξωσχολικούς κοινωνικούς και οικονομικούς παράγοντες που εμποδίζουν τη συμμετοχή ή και τη φοίτηση στο σχολείο και δεν προωθεί εξωσχολικές δραστηριότητες συμπερίληψης των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αλληλεγγύης των οικογενειών τους που ενισχύουν το έργο του. (σ.σ. και …πού εστιάζεται;)

Αυτό που σήμερα γίνεται στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής & Εκπ/σης - με την πολιτεία απούσα και την πλειοψηφία του προσωπικού των σχολείων να κάνει «κατάθεση ψυχής» - είναι το ακριβώς αντίθετο. Η αντιστροφή της πραγματικότητας και τα τεράστια ψέματα δεν είναι τυχαία. Το Υπουργείο Παιδείας αποσκοπεί να παρουσιάσει ως «επανάσταση», τα σχέδιά του για  την αποδιάρθρωση της Ειδικής Αγωγής. Το παρακάτω  απόσπασμα αρκεί για να καταλάβουμε «που το πάει»:
«Σήμερα ωστόσο, η Ειδική Αγωγή διεθνώς δεν ορίζεται πλέον ως ένα διαφοροποιημένο σχολείο και συνεπώς διαφοροποιημένο πρόγραμμα σπουδών, αλλά σαν επιπρόσθετες ειδικές υπηρεσίες, τόσο παιδαγωγικές, όσο και σχολικές ψυχολογικές υπηρεσίες υποστήριξης του κοινού συμβατικού σχολείου για συμπερίληψη όλων των μαθητών και υπηρεσίες αντιμετώπισης των εμποδίων εκπαίδευσης και υποστήριξης των μαθητών αυτών, αλλά και των οικογενειών τους. Τούτο έχει ως αποτέλεσμα οι μαθητές στο σύνολό τους να επωφελούνται από τις αναγκαίες υποστηρικτικές υπηρεσίες, αλλά και τις γνώσεις του επιστημονικού επαγγελματικού δυναμικού των στελεχών της ειδικής αγωγής (σελ. 8 – οι υπογραμμίσεις δικές μας)».
Όμως η «Διεθνής Εμπειρία» διδάσκει κάτι άλλο: σε όποιες χώρες εφαρμόστηκαν αντίστοιχα μοντέλα «ένταξης», (πχ Ιταλία τη δεκαετία του ‘90) τον πρώτο καιρό επικράτησε χάος στα σχολεία και στη συνέχεια ήρθε ως «σωτήρας», να δώσει τη λύση ο ιδιωτικός τομέας, με την ίδρυση ιδιωτικών σχολείων και ιδρυμάτων, με πανάκριβα δίδακτρα, για όσους βέβαια μπορούσαν να πληρώσουν. Οι υπόλοιποι …στον Καιάδα του κοινωνικού περιθωρίου.
Με απλά λόγια: διαλύουν τα Ειδικά Σχολεία και τις υποδομές τους, πετάνε τους μαθητές στα Κοινά Σχολεία και προσπαθούν να πείσουν ότι δεν θα ωφεληθούν από αυτό μόνο οι μαθητές των Ειδικών Σχολείων αλλά και αυτοί των Κοινών (!!!). Αρκεί η κοινή λογική για να καταλάβει κάποιος ότι, χωρίς  τα απόλυτα αναγκαία για τα παιδιά με Ε.Α, εξειδικευμένα προγράμματα: αυτοεξυπηρέτησης, κοινωνικών δεξιοτήτων, επικοινωνίας, εργοθεραπείας κλπ, χωρίς την υποδομή που διαθέτουν τα Ειδικά Σχολεία (έστω και στοιχειωδώς κάποια), μέσα σε μια τάξη του Κοινού Σχολείου με 25 και 30 μαθητές, εκ των οποίων 2-3 (στατιστικά) με μαθησιακά προβλήματα, χωρίς… χωρίς…. για ποιά ένταξη μιλάμε;
Στην ουσία όσα από τα παιδιά με Ε.Α. έχουν βαριές αναπηρίες, σωματικές και νοητικές, δε θα εκπαιδευτούν ποτέ, με αποτέλεσμα να μη μπορέσουν ποτέ να αυτοεξυπηρετηθούν, να αποκτήσουν ένα επάγγελμα και πολύ περισσότερο να ενταχθούν στην κοινωνία που είναι το ζητούμενο. Ταυτόχρονα θα βιώσουν την περιθωριοποίηση ακόμα και τα ρατσιστικά φαινόμενα που σίγουρα θα αναπτυχθούν στα σχολεία. Υπάρχει εμπειρία για το τι βίωσαν τα ίδια τα παιδιά με αυτισμό και οι οικογένειές τους που "εντάχθηκαν" στα Κοινά Σχολεία («παράλληλη στήριξη»). Επιπλέον, η διαδικασία "ένταξης", κλείνοντας παράλληλα Ειδικά Σχολεία, θα δημιουργήσει πλείστα προβλήματα στα ήδη επιβαρυμένα Κοινά Σχολεία. Η ευθύνη για τη διδασκαλία παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μεταφέρεται στον εκπαιδευτικό της τάξης. Ένα καθήκον, στο οποίο είναι αδύνατο να ανταποκριθεί.
ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
Καμιά διαπραγμάτευση για τη ζωή και τη μόρφωση των παιδιών ΑμΕΑ!
·              Να καταργηθεί  ο Ν.4115/2013  της σφαγής της Δημόσιας Δωρεάν Ε.Α.
·         Καθιέρωση της Ειδικής Αγωγής ως υποχρεωτικής και αποκλειστικά Δημόσιας και Δωρεάν από την ηλικία των 3 χρόνων, με λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων, ώστε οι οικογένειες των ΑμΕΑ και των παιδιών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες να μη χρειάζεται να καταβάλουν ούτε € για τη διάγνωση, αξιολόγηση, συμβουλευτική και  αντιμετώπιση των προβλημάτων των παιδιών τους. 
·              Να χρηματοδοτηθεί γενναία ο ευαίσθητος αυτός χώρος και να δημιουργηθούν όλες οι αναγκαίες υποδομές ώστε όλα τα παιδιά με Ειδικές Ανάγκες να φοιτούν στη Δημόσια Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση.

·              Να μονιμοποιηθούν όλοι οι συμβασιούχοι στο χώρο της Ε.Α. (εκπαιδευτικοί, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό) και να γίνουν όλοι οι αναγκαίοι διορισμοί ώστε να στελεχωθεί η Ε.Α. με μόνιμους εργαζόμενους.
·              Να ισχύει στους πίνακες αναπληρωτών ειδικής αγωγής το ίδιο θεσμικό πλαίσιο για όλους τους αναπληρωτές της δημόσιας εκπαίδευσης.
·              Να υπάρχει πίνακας αναπληρωτών ειδικής αγωγής (ΠΕ 61 – ΠΕ 71) με βασικό κριτήριο τον πανεπιστημιακό τίτλο σπουδών στην ειδική αγωγή και την προϋπηρεσία όπως ισχύει για όλους τους αναπληρωτές.
·              Να καταργηθεί η καταστροφική διάταξη του νόμου 3699/2008 που6 δίνει προβάδισμα σε μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών.
·         Να ενημερώσει όλους τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες (ΠΕ 61 – ΠΕ 71) για το συλλαλητήριο στις 19 Απρίλη 2013 στην Αθήνα καθώς και το πλαίσιο διεκδίκησης των αιτημάτων προκείμενου να μπει τέλος στην πολύχρονη ομηρεία των εργαζομένων εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή.
·         Να συναντηθεί με τους φορείς των ΑΜΕΑ σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο για κοινές δραστηριότητες.
·         Να δώσει συνέντευξη τύπου για να προβάλλει τα αιτήματα των συναδέλφων στην ειδική αγωγή, καθώς και τις εξελίξεις σ’ αυτήν.

Θέμα 3: Ορισμός εκπροσώπων του Συλλόγου στη ΔΕΠ Ψαρών

Με βάση το έγγραφο του Δήμου Ψαρών, προτείνονται να εκπροσωπούν το Σύλλογο ως:
Τακτικό μέλος: ………Τσιαουσίδου Μαρία…………………………………………..
Αναπληρωματικό μέλος: ………Στεφανίδης Γιώργης………………………………


Θέμα 4: Πραγματοποίηση συνάντησης του ΔΣ με συναδέλφους που ασχολούνται με καλλιτεχνικές δραστηριότητες

     Το ΔΣ προσκαλεί τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες δασκάλους, νηπιαγωγούς και ειδικοτήτων που ασχολούνται τον ελεύθερο χρόνο τους με καλλιτεχνικές δραστηριότητες (φωτογραφία, γλυπτική, ζωγραφική, ψηφιδωτό, κεραμική, ξυλογλυπτική, χαλκογραφία κλπ) σε συνάντηση την Τρίτη 9 Απρίλη 2013 και ώρα 7 μμ, στον οίκο Χίου Διδασκάλων για ανταλλαγή απόψεων και την πραγματοποίηση δραστηριοτήτων.

 Θέμα 5: Πραγματοποίηση συνάντησης του ΔΣ με συναδέλφους και συναδέλφισσες αναπληρωτές
     Το ΔΣ προσκαλεί τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες δασκάλους, νηπιαγωγούς ειδικοτήτων και ειδικής αγωγής  σε συνάντηση την Τρίτη 16 Απρίλη 2013 και ώρα 7μμ στον Οίκο Χίου Διδασκάλου προκειμένου από κοινού να προσανατολιστούμε σε μορφές και τρόπους διεκδίκησης άμεσων διορισμών εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σ’ όλους τους τομείς (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, ειδικότητες, ειδική αγωγή).


Για το Διοικητικό Συμβούλιο                                 

Ο Πρόεδρος                                                                                Ο Γραμματέας

Γιώργης Αμπαζής                                                                    Στέφανος Τσίνγκος

«ΠΕΡΙ ΚΛΕΦΤΩΝ ΚΑΙ ΚΛΕΠΤΑΠΟΔΟΧΩΝ».- Η απάντηση του κ. Αλέκου Γαϊτάνου στον κ. Γιάννη Ξενάκη





Θύμα παρανόησης –θέλω να πιστεύω- έπεσε ο συμπαθής πολιτευτής Γιάννης Ξενάκης και με σχόλιο του επικρίνει τον Σύλλογο Εργαζομένων στους ΟΤΑ Ν.Χίου, για την ανακοίνωσή που εξέδωσε σχετικά με το απαράδεκτο φαινόμενο της μαύρης εργασίας που ενδημούσε και συνεχίζει να ενδημεί παντοιοτρόπως, κεκαλυμμένο στους κόλπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. 

Είναι δεδομένο, αποτελεί άλλωστε παραδοχή και του ιδίου ότι την κύρια ευθύνη για τις προσλήψεις που διενεργούνται από το παράθυρο, φέρουν οι εκάστοτε Δημοτικοί Άρχοντες, (κλέφτες χάριν της λαϊκής ρήσης τους ονομάζει), προκείμενου να διευρύνουν την εκλογική τους πελατεία και να διαιωνίζουν το απαράδεκτο- από όλες τις απόψεις νομικές αλλά και ηθικές- πελατειακό σύστημα.
Δεν το αναφέρει ο κύριος Ξενάκης, το λέω εγώ, το διάτρητο αυτό πελατειακό σύστημα που χρόνια τώρα ανθεί στη χώρα μας έχει για βασικούς πυλώνες τα δύο πρώην μεγάλα κόμματα εξουσίας, το ΠΑΣΟΚ και τη Νέα Δημοκρατία της οποίας εξ όσων γνωρίζω, ο ίδιος παραμένει σημαίνον και ενεργό στέλεχος.
Το θέμα μας βέβαια δεν είναι η παντελής έλλειψη για διάθεση αυτοκριτικής του κυρίου Ξενάκη ως στελέχους της Νέας Δημοκρατίας αλλά η κριτική που ασκεί τελείως άδικα στο Σύλλογο Εργαζομένων στους ΟΤΑ Χίου για τον οποίο πρέπει να αναγνωρίσει ότι ουδεμία ρουσφετολογική πρόσληψη διενήργησε στο Δήμο.
Στο σχόλιο του αναπτύσσει ένα σκεπτικό το οποίο προφανώς δεν αποδέχθηκε το δικαστήριο αφού δικαίωσε εργαζόμενους( κλεπταποδόχους κατά τη λαϊκή ρήση ) που δεν προσλήφθηκαν με νόμιμο τρόπο και τους επιδίκασε ποσά που θα πρέπει τώρα να τα καταβάλει ο Δήμος και όχι ο Δήμαρχος ( κλέφτης πάντα κατά τον κύριο Ξενάκη και τη λαϊκή ρήση που επικαλείται).
Επικαλείται ο κύριος Ξενάκης τον ποινικό κώδικα όμως θεωρούμε ότι αυτόν έλαβε υπόψη το δικαστήριο που επιδίκασε τις υποθέσεις προκειμένου να διατυπώσει τη θετική για τους εργαζόμενους ετυμηγορία.
Δικαίωμα του κυρίου Ξενάκη είναι βεβαίως να ασκεί κριτική στις αποφάσεις της Δικαιοσύνης που δικαίωσαν τους εργαζόμενους όμως είναι άδικο να εγκαλεί το Σύλλογο των Εργαζομένων για αυτές τις αποφάσεις.
Ο Σύλλογος με την ανακοίνωση που εξέδωσε και που προφανώς παρανόησε ο κύριος Ξενάκης στηλίτευσε απλά τις προσλήψεις με τον τρόπο που έγιναν κάτι που κατά την άποψή μας συνιστά οιονεί μαύρη εργασία και βεβαίως επέκρινε το καθεστώς ασυλίας που απολαμβάνουν αυτοί που είχαν την ευθύνη για τη διενέργεια των προσλήψεων και δεν είναι άλλοι από τους αιρετούς.
Συνεπώς τα κροκοδείλια δάκρυα για τα παιδιά του υπόλοιπου κόσμου «τους νοικοκυραίους όπως λέτε» κύριε Ξενάκη, τα επιστρέφουμε γιατί απλά αποδέκτης των αιτιάσεων σας δεν είναι ο Σύλλογος Εργαζομένων στους ΟΤΑ Χίου αλλά είναι και το κόμμα που ακόμα υπηρετείται.
Κλείνοντας τη διευκρινιστική μου παρέμβαση στο σχόλιο του κυρίου Ξενάκη, του υπενθυμίζω ότι το δικαίωμα στην αμοιβή για παρασχεθείσα εργασία είναι θεμελιώδης κατάκτηση κάτι που μόνο σε μια κοινωνία δούλων μπορεί να αμφισβητηθεί και ειλικρινά απεύχομαι να βιώσουμε.
Με σεβασμό
Αλέκος Γαϊτάνος
Πρόεδρος Συλλόγου Εργαζομένων στους ΟΤΑ Χίου

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 2ης ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥΜ ΤΩΝ ΑΡΧΗΓΩΝ ΤΩΝ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΩΝ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ -ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ Ε.Ε. - Η 5η ΣΥΝΟΔΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΕΤΑΙ ΝΑ ΔΙΕΞΑΧΘΕΙ ΣΤΗ ΧΙΟ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2013





Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 04 Απριλίου 2013 στο κτίριο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου στον Πειραιά, η 2η συνάντηση της Γραμματείας της Συνόδου των Αρχηγών των Ακτοφυλακών των Κρατών Μελών της Ε.Ε. (European Coast Guard Functions Forum – 2nd Secretariat Meeting), στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας 2012-2013, με βασικό στόχο τη συνέχιση της προετοιμασίας της 5ης Συνόδου των Αρχηγών των Ακτοφυλακών η οποία προγραμματίζεται να διεξαχθεί στην Χίο, εντός του Σεπτεμβρίου 2013.

Στη συνάντηση συμμετείχαν ως μέλη της Γραμματείας του Forum, εκπρόσωποι της Γερμανίας, Ιταλίας, Φινλανδίας, Ιρλανδίας, Ρουμανίας και Σουηδίας καθώς και στελέχη των αρμοδίων Υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών (DG MOVE) & Γενική Διεύθυνση Θαλάσσιων Υποθέσεων και Αλιείας (DG MARE), του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA), του Ευρωπαϊκού Οργανισμού FRONTEX και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για τον Έλεγχο της Αλιείας (EFCA). Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης εκπρόσωποι των αρμοδίων Υπηρεσιών ΥΝΑ.

Στο πλαίσιο της Συνάντησης, η οποία πραγματοποιήθηκε υπό την προεδρία  του Αρχηγού του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, Αντιναυάρχου Λ.Σ. ΜΠΑΝΤΙΑ Δημήτριου,  συζητήθηκαν, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα θέματα:

·         Εξελίξεις σχετικά με την μελέτη (feasibility study) της Ευρ. Επιτροπής αναφορικά με τις λειτουργίες των Ευρωπαϊκών Ακτοφυλακών.  
·         Ανάπτυξη δικτύου των Ακαδημιών των Ακτοφυλακών των Κ-Μ της Ε.Ε.. 
·         Οικονομική βιωσιμότητα  του Forum.
·         Δημιουργία επίσημης ιστοσελίδας του Forum.
·         Προετοιμασία της 5ης Συνόδου των Αρχηγών των Ακτοφυλακών.

Σημειώνεται ότι η 3η Συνάντηση της Γραμματείας του Forum, προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί στις 27 Ιουνίου 2013.


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΧΙΟΥ




Η Λαϊκή Συσπείρωση Δήμου Χίου καταγγέλλει την προσπάθεια για μια ακόμη φορά επέκτασης του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων της Χίου από τους ντόπιους «αναπτυξιολόγους»  και κυρίως του υπεύθυνο τουριστικής προβολής του Δήμου Χίου κ. Μούνδρο ο οποίος για πολλοστή φορά βάζει πλάτη στο να περάσουν μέτρα σε βάρος  των δικαιωμάτων και των αναγκών των εργαζομένων στα διάφορα καταστήματα,  πλήρως ευθυγραμμισμένος με  την πολιτική της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ που υπηρετεί.
Με αφορμή  την κρίση του απάνθρωπου συστήματος που και οι ίδιοι υπηρετούν, επανήλθαν δριμύτεροι, για να προτείνουν ωράρια ... Κίνας για να εξαθλιώσουν ακόμα περισσότερο τη ζωή των εργαζομένων.
Την ώρα που κατ’ εντολήν της Ε.Ε. – τρόϊκας - ΔΝΤ και της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ καταργούνται οι συλλογικές συμβάσεις, το επίδομα γάμου, παγώνουν οι τριετίες οργιάζει η «μαύρη εργασία» και οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα καλούνται να εργαστούν με μισθούς «φιλοδωρήματα» που θα ξεπερνούν μόλις τα 250 ευρώ για μερική απασχόληση ακόμη και για οκτάωρο, που παραμένουν για μήνες απλήρωτοι,  έρχονται να μετατρέψουν μια αναρμόδια επιτροπή όπως η τουριστική σε δούρειο ίππο, που θα τσακίσει ακόμα περισσότερο τα εργασιακά δικαιώματα.
Δε λένε την αλήθεια  που είναι  ότι τα μαγαζιά μένουν άδεια, γιατί από τους εργαζόμενους, ανέργους, συνταξιούχους λείπουν τα χρήματα και όχι ο χρόνος.
Πατούν πάνω στην αγωνία και την απελπισία εργαζομένων στο χώρο και ανέργων για να επιμηκύνουν το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων της Χίου ανατρέποντας δραματικά τη ζωή των ανθρώπων που εργάζονται σε αυτά.
Λένε ψέματα για θέσεις εργασίας τη στιγμή που το μόνο που γίνεται είναι η ανακατανομή του προσωπικού που χάνει πλέον τη ζωή του μέσα σε ένα κυκεώνα σπαστού ωραρίου.
Η δημοτική αρχή Χίου και ο ίδιος ο Δήμαρχος καλούνται να πάρουν θέση πάνω στο συγκεκριμένο πρόβλημα, να συμμαζέψουν τον υπεύθυνο τουριστικής προβολής και τον περίγυρό του και να περιοριστεί η επιτροπή στα καθήκοντά της.
Τέτοια θεματολογία αποτελεί προσβολή για τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα στο δήμο μας και γι αυτό θα έρθει το θέμα από τη Λαϊκή Συσπείρωση στο δημοτικό Συμβούλιο.

ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ
ΣΚΟΥΦΑΛΟΣ ΜΑΡΚΟΣ
ΚΩΣΤΑΛΑ ΚΛΑΙΡΗ
ΑΜΠΑΖΗ ΣΤΕΛΛΑ
ΒΑΡΒΑΚΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΠΟΞΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΩΝ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ


  Καταγραφή και αποξήλωση των αυθαίρετων διαφημιστικών πινακίδων από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση
 Φρένο στην αυθαίρετη ανάρτηση επιγραφών και πινακίδων στο Εθνικό και επαρχιακό δίκτυο επιδιώκει να βάλει η Αποκεντρωμένη διοίκηση Αιγαίου. Ήδη διμελείς επιτροπές που συγκροτήθηκαν με τη βοήθεια των Δήμων με εντολή της Γενικής Γραμματέως Χριστιάνα Καλογήρου, έχουν καταγράψει τις παράνομες πινακίδες στα νησιά και θα συνταχθούν εκθέσεις αυτοψίας προκειμένου στη συνέχεια να γίνει η αποξήλωσή τους.
 Μέχρι σήμερα και με βάση τα υποβληθέντα στοιχεία που έχουν αποσταλεί στην Α.Δ.Α. από τις κατά τόπους Επιτροπές, έχουν καταγραφεί αυθαίρετες διαφημιστικές πινακίδες και επιγραφές ως ακολούθως:
 ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ Σύνολο αυθαιρέτων πινακίδων: 1.102

ΛΕΣΒΟΣ: 369 (73η Εθν. Οδός, 1η Επαρχ. Οδός, 36η Εθν. Οδός τμήμα Μόρια – Λέσβου)
ΣΑΜΟΣ: 636 (Σύνολο Εθνικού και Επαρχιακού Δικτύου)
ΛΗΜΝΟΣ: 97 (Σύνολο Εθνικού και Επαρχιακού δικτύου)

ΝΟΤΙΟ ΑΙΓΑΙΟ Σύνολο αυθαιρέτων πινακίδων: 1.713

ΚΥΚΛΑΔΕΣ
ΑΜΟΡΓΟΣ: 14
ΑΝΔΡΟΣ: 41
ΕΡΜΟΥΠΟΛΗ-ΣΥΡΟΣ: 5
ΣΕΡΙΦΟΣ: 1
ΚΕΑ: 36
ΜΥΚΟΝΟΣ: 200
ΜΗΛΟΣ & ΚΙΜΩΛΟΣ: 60
ΤΗΝΟΣ: 36
ΠΑΡΟΣ: 1.093
ΑΝΤΙΠΑΡΟΣ: 31
ΝΑΞΟΣ & ΜΙΚΡΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ: 11
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ
ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ: 28
ΡΟΔΟΣ :165 (Εθνικό και Επαρχ. δίκτυο)
Για τους Δήμους Λέρου και Ιητών από την καταγραφή δεν προέκυψαν αυθαίρετες πινακίδες

 Σύμφωνα και με τα οριζόμενα στην υπ’ αριθμ. 1/Δ.Τ.Ε./2013 (Α.Π. οικ. 6819/918/Φ. 4.8/6.02.2013) Εγκύκλιο Γ.Γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου «…θα παρέχεται η δυνατότητα στους διαφημιζόμενους φορείς ή ιδιώτες, μέσω έγγραφης ενημέρωσης ή δημόσιας ανακοίνωσης με κάθε πρόσφορο μέσο, να αποξηλώσουν σε προθεσμία 30 ημερών τις πινακίδες με ίδια μέσα».
  Μετά την παρέλευση της ορισθείσας προθεσμίας και για τις περιπτώσεις που δεν υπάρξει συμμόρφωση, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου θα προχωρεί άμεσα και με την συνδρομή των κατά τόπους Ο.Τ.Α., στην αποξήλωση των παράνομων πινακίδων & επιγραφών που χαρακτηρίζονται ως «ρύποι» με βάση την ισχύουσα νομοθεσία χωρίς την έκδοση Απόφασης Γενικής Γραμματέως Α.Δ.Α.
  Στις περιπτώσεις που υπάρχουν διαθέσιμα πλήρη στοιχεία των διαφημιζομένων θα αποστέλλεται από την Α.Δ.Αι. και έγγραφη συστημένη επιστολή προς τους αυθαιρετούντες, προκειμένου να προχωρήσουν με ίδια μέσα στην αποξήλωσή τους, εντός προθεσμίας (30) ημερολογιακών ημερών από την επίδοση της επιστολής και μετά την παρέλευση άπρακτης της προθεσμίας θα αποξηλώνονται άμεσα με σχετικές Διοικητικές πράξεις της Α.Δ.Αι. και τη συνδρομή των Δήμων.
 Επισημαίνεται ότι η διαδικασία καταγραφής στους υπόλοιπους Δήμους βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ ταυτόχρονα θα κινηθεί αρμοδίως διαδικασία για την άμεση αποξήλωσή τους.
lesvosreport.gr

ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΣΤΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΑ


Ολοκληρώνεται σήμερα στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, η επεξεργασία του νέου πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας, σύμφωνα με το οποίο δημιουργούνται, πλέον, οι θεσμικές προϋποθέσεις για την οργανωτική αναδιάρθρωση του λιμενικού συστήματος, με στόχο τις επενδύσεις, την ανάπτυξη και την απασχόληση, δήλωσε ο υπουργός υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
«Δεν κάνουμε επιλογή μοντέλου ιδιωτικοποίησης ή αποκρατικοποίησης, αλλά οργανώνουμε το θεσμικό περιβάλλον μέσα από το οποίο θα μπορούν με τον καλύτερο τρόπο και για όφελος του ελληνικού δημοσίου να αξιοποιηθούν οι λιμενικές υποδομές, ώστε να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας και ανάπτυξη» ανέφερε ο κ. Κ. Μουσουρούλης.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου παρουσίασε 26 νομοτεχνικές βελτιώσεις στο σχέδιο νόμου, ωστόσο, μέσα σε αυτές δεν περιλαμβάνονται αλλαγές σε ζητήματα όπως τα εργασιακά, για τα οποία οι ναυτεργάτες απειλούν με νέες απεργιακές κινητοποιήσεις τις επόμενες ημέρες. Οι νομοτεχνικές βελτιώσεις του νομοσχεδίου διαμορφώθηκαν μετά τις απόψεις που διατύπωσαν οι φορείς της ναυτιλίας στα μέλη της επιτροπής και των εκπροσώπων του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ.
Σήμερα είναι η τελευταία ημέρα επεξεργασίας του πολυνομοσχεδίου και θα γίνει η ψήφιση κατ' άρθρο και η δεύτερη ανάγνωση. Στη συνέχεια θα εισαχθεί στην Ολομέλεια της Βουλής προς συζήτηση και ψήφιση και αυτό αναμένεται να γίνει, πιθανόν, την Τρίτη. Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, αύριο αναμένεται να ενταχθούν στο πολυνομοσχέδιο τροπολογίες (έως τρεις) από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, χωρίς να έχει διευκρινιστεί το περιεχόμενό τους.
newsbomb.gr