Παρασκευή 28 Αυγούστου 2015

Ποιες υποθέσεις του ΟΑΕΔ θα διεκπεραιώνουν οι άνεργοι μέσω ΚΕΠ


Τέλος στην ταλαιπωρία εκατοντάδων χιλιάδων ανέργων επιχειρείται να μπει με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Εσωτερικών και Εργασίας. Έναν μήνα μετά τη δημοσίευση της απόφασης στο ΦΕΚ -δηλαδή από τις 27 Σεπεμβρίου- οι άνεργοι αλλά και όλοι όσοι συναλλάσσονται με τον ΟΑΕΔ, θα αποκτήσουν το δικαίωμα να ανανεώνουν βιβλιάρια και να αποκτούν βεβαιώσεις μέσω των ΚΕΠ. Μάλιστα, η απόφαση προβλέπει ότι από τις 4 Ιανουαρίου, μέσω των ΚΕΠ θα μπορούν να κινούνται οι διαδικασίες ακόμη και για την χορήγηση επιδομάτων. Ο κατάλογος των υποθέσεων που θα μπορούν να διεκπεραιωθούν μέσω των ΚΕΠ περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ανανέωση του δελτίου ανεργίας, την έκδοση βεβαίωσης για τον χρόνο ανεργίας όπως επίσης και την αίτηση για τη χορήγηση επιδόματος μητρότητας, μακροχρόνιας ανεργίας κλπ.





aftodioikisi.gr

Tο πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού του ΟΑΕΔ – Πότε ξεκινάει – Ποιοι είναι οι δικαιούχοι


Δημοσιεύθηκε στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ) η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) για τοπρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού της περιόδου 2015 – 2016.
Το πρόγραμμα θα έχει ετήσια διάρκεια και θα ξεκινήσει την 1η Οκτωβρίου του τρέχοντος έτους, εκτός και εάν το υπουργείο Εργασίας και ο ΟΑΕΔ αποφασίσουν ότι δεν υπάρχει το χρονικό περιθώριο για την υποβολή αιτήσεων επιλεχθεί να μεταθέσουν την έναρξη του προγράμματος γι’ αργότερα.
Σε κάθε περίπτωση στο ΦΕΚ τονίζεται ότι πρέπει να υπάρξει δημόσια πρόσκληση από τον ΟΑΕΔ, έτσι ώστε να ξεκινήσει η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων και να προκύψουν οι πάροχοι που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα και οι δικαιούχοι. Θα χορηγείται στους δικαιούχους επιταγή Κοινωνικού Τουρισμού και θα μπορούν να διαμένουν σε τουριστικά καταλύματα από 1-5 διανυκτερεύσεις.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι βασικές κατευθύνσεις του προγράμματος ορίζονται στην ΚΥΑ ως εξής:
Δικαιούχοι του προγράμματος ορίζονται: α) Ασφαλισμένοι / εργαζόμενοι με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου που πραγματοποίησαν κατά το 2014, τουλάχιστον 50 ημέρες ασφάλισης στο ΙΚΑ, με εισφορές πλήρεις ή μειωμένες υπέρ του καταργηθέντος Οργανισμού Εργατικής Εστίας. β)Ασφαλισμένες / εργαζόμενες που έλαβαν κατά το 2014, το λιγότερο 50 ημέρες ειδικής άδειας προστασίας μητρότητας. γ) Ασφαλισμένοι / άνεργοι που έλαβαν κατά το 2014, τακτική επιδότηση ανεργίας διάρκειας τουλάχιστον δύο μηνών (50 ημερήσια επιδόματα). δ) Άνεργοι εγγεγραμμένοι στο Ειδικό Μητρώο Ανέργων ΑμεΑ του ΟΑΕΔ.
Αντίθετα, δεν μπορούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα οι εξής περιπτώσεις: α) Οι δικαιούχοι που επιλέχθηκαν για το πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού της προηγούμενης χρονιάς, ανεξάρτητα εάν έκαναν χρήση της παροχής ή όχι. Συνολικά, το πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού της σεζόν 2014 – 15, το οποίο ολοκληρώνεται στα τέλη Σεπτεμβρίου, είχε 130.000 ωφελούμενους. Εξαιρούνται μόνο τα άτομα με αναπηρία και τα ωφελούμενα μέλη τους. β) Οι δικαιούχοι συναφούς παροχής από οποιονδήποτε άλλο φορέα για την ίδια χρονική περίοδο υλοποίησης του προγράμματος.
Ωφελούμενοι του προγράμματος ορίζονται: α) Τα άνω των πέντε ετών τέκνα της οικογένειας των δικαιούχων και με ανώτατα ηλικιακό όριο το 18ο έτος β)Τα εξαρτώμενα τέκνα της οικογένειας των δικαιούχων ηλικίας 18 έως 24 ετών. γ) Τα τέκνα της οικογένειας των δικαιούχων που συμπληρώνουν τα πέντε έτη κατά τη διάρκεια του προγράμματος. δ) Οι σύζυγοι των δικαιούχων όταν είναι προστατευόμενα μέλη και ασφαλίζονται από αυτούς. ε)Οι συνοδοί ωφελούμενων ή δικαιούχων, όταν οι τελευταίοι ανήκουν στα άτομα με αναπηρία με ποσοστό άνω του 67%.
Στη δημόσια πρόσκληση που θα εκδοθεί από τον ΟΑΕΔ, έως και ένα μήνα μετά την ΚΥΑ, θα πρέπει να ορίζονται ο αριθμός των δικαιούχων – ωφελουμένων, οι προϋποθέσεις συμμετοχής, η προθεσμία και η διαδικασία υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων και των απαιτούμενων δικαιολογητικών, τα κριτήρια μοριοδότησης για την επιλογή των δικαιούχων και ο αριθμός μορίων ανά κριτήριο.
Επίσης, θα πρέπει να ξεκαθαρίζεται η διαδικασία κατάρτισης των Μητρώων – Δικαιούχων – Ωφελουμένων και Παρόχων, το ποσό επιδότησης και τα ανώτατα όρια ιδιωτικής συμμετοχής ανά διανυκτέρευση.
Η μοριοδότηση των δικαιούχων στηρίζεται σε κριτήρια, όπως είναι το ατομικό ή το οικογενειακό εισόδημα ανά περίπτωση, ο αριθμός των ανήλικων τέκνων, ο χρόνος συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας και ο αριθμός ημερών ασφάλισης της τριετίας που προηγείται του έτους έναρξης του προγράμματος.
Η βαθμολογία που συγκεντρώνουν κατά τη διαδικασία μοριοδότησης οι δικαιούχοι που ανήκουν στα άτομα με αναπηρία σε ποσοστό 50% και άνω, θα έχουν 50% προσαύξηση αυτής.
Θα υπάρχει η διαδικασία ανάρτησης Προσωρινού πίνακα δικαιούχων – ωφελουμένων, θα ακολουθεί υποβολή ενστάσεων, οι οποίες θα εξετάζονται από επιτροπή του ΟΑΕΔ και στη συνέχεια θα αναρτηθεί ο Οριστικός Πίνακας.
Αντίστοιχα ηλεκτρονική θα είναι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων προς τον ΟΑΕΔ και για τους υποψήφιους παρόχους στο πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού. Ακολουθείται η ίδια διαδικασία κατάρτισης προσωρινών και οριστικών πινάκων παρόχων, όπως ισχύει και για τους δικαιούχους, με δικαίωμα υποβολής ενστάσεων και έλεγχό τους από επιτροπή του Οργανισμού.
Η ετήσια δαπάνη του προγράμματος εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 10,5 εκατ. ευρώ.




aftodioikisi.gr

Έρχονται ανεπηρέαστες… προσλήψεις – “εξπρές” μέσα στον Σεπτέμβριο – Ανοίγουν 21.909 θέσεις (αναλυτικά)


Προσλήψεις-εξπρές για 21.909 υποψηφίους διαφόρων ειδικοτήτων σε υπουργεία, Περιφέρειες, φορείς της Υγείας και του Πολιτισμού φέρνει ο Σεπτέμβριος.
Οι προκηρύξεις των θέσεων δεν υπάγονται στις απαγορεύσεις που επιτάσσει η προεκλογική περίοδος, καθώς χρηματοδοτούνται από κοινοτικά κονδύλια (ΕΣΠΑ). Ήδη ξεκίνησε η διαδικασία υποβολής αιτήσεων από ανέργους στην τρίτη φάση του Προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας που αφορά 19.101 θέσεις πεντάμηνης απασχόλησης σε υπουργεία, Περιφέρειες και Αποκεντρωμένες Διοικήσεις.
H νέα προκήρυξη περιλαμβάνει 5.407 θέσεις στο υπουργείο Παιδείας, σε ειδικότητες που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία των σχολείων κατά τη νέα σχολική χρονιά, και επιπλέον 8.594 θέσεις που κατανέμονται στα υπουργεία Υγείας. Εργασίας, Δικαιοσύνης, Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Οικονομικών και Εσωτερικών. Επίσης, 3.500 θέσεις κατανέμονται στις Περιφέρειες και συγκεκριμένα 280 θέσεις στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, 180 στο Β. Αιγαίο, 300 στη Δ. Ελλάδα, 220 στη Δ. Μακεδονία, , 300 στην Ήπειρο, 440 στη Θεσσαλία, 180 στα Ιόνια Νησιά, 550 στην Κεντρική Μακεδονία, 300 στην Κρήτη, 200 στο Ν. Αιγαίο, 270 στην Πελοπόννησο και 280 στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Τέλος, 470 θέσεις κατανέμονται σε έξι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις.
Δικαίωμα υποβολής αιτήσεων έχουν μόνο οι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, ενώ η αμοιβή των ωφελούμενων φτάνει τα 495,25 ευρώ για ανέργους άνω των 25 ετών και 431,75 ευρώ για ανέργους έως 25 ετών.
Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ έως τις 14 Σεπτεμβρίου.
Παράλληλα, υπογράφηκε η Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου για πλήρωση 2.440 θέσεων στην Υγεία ως εξής: 1.110 θέσεις νοσηλευτικού προσωπικού, 600 θέσεις ειδικευμένων ιατρών στο ΕΣΥ, 550 θέσεις διαφόρων ειδικοτήτων, 100 θέσεις για ΕΚΑΒ και 80 θέσεις για Οργανισμούς αντιμετώπισης εξαρτήσεων.
Τέλος, στον Πολιτισμό έρχονται νέες προσλήψεις 8μηνης διάρκειας για την άμεση στελέχωση Εφορειών Αρχαιοτήτων ανά την επικράτεια. Συγκεκριμένα, εγκρίθηκαν 367 θέσεις στις Εφορείες Αρχαιοτήτων της Αττικής-Πειραιά και Νήσων και σε Κορινθία, Αργολίδα, Λακωνία, Μεσσηνία, Αρχαία Ολυμπία, Δελφούς, Φλώρινα, Κοζάνη κ.α. Οι παραπάνω θέσεις θα αρχίσουν να προκηρύσσονται από τον Σεπτέμβριο και αφορούν ειδικότητες αρχαιολόγων, αρχιτεκτόνων μηχανικών, πολιτικών μηχανικών, συντηρητών, μαρμαροτεχνιτών, εργατοτεχνιτών, ειδικευμένων εργατών κ.α.





aftodioikisi.gr

ΣΥΓΚΛΗΣΗ Δ.Σ. ΤΗΣ ΔΕΥΑΝ ΧΙΟΥ , ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 3/9/2015 , ΣΤΙΣ 6.30 ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 3/9/2015 ΩΡΑ 18:30 ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΘΕΜΑΤΑ ΑΡ. ΘΕΜΑΤΟΣ ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ 1 ΙΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Πρόεδρος 2 ΕΓΚΡΙΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΑΙ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΛΕΥΚΩΝΙΑ (ΟΙΚΙΑ ΠΟΛΙΤΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ)» (Φ.697) Διευθυντής 3 ΕΓΚΡΙΣΗ Α ΑΠΕ ΚΑΙ 1ου ΠΚΤΜΝΕ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ «ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΟΥ ΣΤΗ ΣΤΕΝΑΧΩΝΗ» Διευθυντής (Φ.560) 4 ΕΓΚΡΙΣΗ Α ΑΠΕ ΚΑΙ 1ου ΠΚΤΜΝΕ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ «ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΑΡΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΠΥΡΓΙ» Διευθυντής (Φ.617) 5 ΕΓΚΡΙΣΗ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ ΟΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΕΡΓΩΝ Διευθυντής 6 ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟΥ ΔΙΚΥΚΛΟΥ Διευθυντής 7 ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΤΩΝ – ΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΟΦΕΙΛΩΝ Διευθυντής 8 ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΩΔΙΚΩΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ Διευθυντής

Δήλωση του Βουλευτή Χίου ΝΔ κ. Νότη Μηταράκη για την ανικανότητα της κυβέρνησης να προχωρήσει στην έκδοση της Κ.Υ.Α. για τη ρύθμιση των χρεών της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Ν. Χίου (ΔΕΥΑΝΧ):


«Επί επτά μήνες ζούμε συνθήκες ακραίου πολιτικού παραλογισμού, ανικανότητας και αδυναμίας διακυβέρνησης. Όλο αυτό το χρονικό διάστημα και με κάθε αφορμή, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ δήλωνε έτοιμη να προχωρήσει στην έκδοση της απαραίτητης Κ.Υ.Α. για τη ρύθμιση των χρεών της ΔΕΥΑΝΧ, σε εφαρμογή του ν. 4316/14  που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση. Όμως ούτε αυτό δεν κατάφερε να κάνει και φτάσαμε πλέον στο σημείο η εταιρεία Ύδρευσης & Αποχέτευσης  να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα για τη λειτουργία της,  λόγω της συνεχιζόμενης δέσμευσης των διαθεσίμων της, της έλλειψης φορολογικής ενημερότητας, της μη συμμετοχής σε ευρωπαϊκά προγράμματα κ.ο.κ.
Αν αυτό το γεγονός δεν αποτελεί κραυγαλέα απόδειξη αποτυχίας των συναρμόδιων Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών τότε τι είναι; Και πώς σκοπεύουν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ να βγάλουν τη χώρα από το μνημόνιο και το σημερινό οικονομικό αδιέξοδο όταν δεν μπορούν να υλοποιήσουν μια απλή διοικητική πράξη;
Όλοι οι πολίτες της Χίου μπορούν να ανατρέξουν στα πρακτικά της συνεδρίασης της 25ηςΙουνίου 2015 στην Ολομέλεια της Βουλής, όπου ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών κ. Μάρδας, διαβεβαίωνε και εμένα προσωπικά αλλά και τον προεδρεύοντα της συνεδρίασης, ότι η ΚΥΑ ήταν σχεδόν έτοιμη και θα έβγαινε το πολύ εντός 15 ημερών! Ο εμπαιγμός της ελληνικής κοινωνίας κράτησε πολύΤώρα όμως τελειώνει. Τελειώνει οριστικά στις επικείμενες εθνικές εκλογές».

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΟΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ

Προς τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης
Κοινοποίηση: Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ

Κε Υπουργέ,
Σύμφωνα με το αρ. 148 παρ. 1 του ν. 4281/2014 «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης στις ελληνικής οικονομίας, οργανωτικά θέματα Υπουργείου Οικονομικών και στις διατάξεις», ο οποίος όπως γνωρίζετε, θα αρχίσει να εφαρμόζεται, σύμφωνα με το αρ. 37 του ν. 4320/2015, από 01.01.2016, προβλέπεται ότι:
«1. Οι αναθέτουσες αρχές/ αναθέτοντες φορείς προγραμματίζουν στις δημόσιες συμβάσεις προμηθειών, υπηρεσιών και έργων που προτίθενται να συνάψουν στο επόμενο κάθε φορά οικονομικό έτος. Για τον σκοπό αυτό συντάσσουν πίνακα προγραμματισμού, ο οποίος περιλαμβάνει ιδίως στις ακόλουθες πληροφορίες: α) Τον αριθμό, το είδος και το αντικείμενο των συμβάσεων, συμπεριλαμβανομένων των ενδεικτικών ποσοτήτων, καθώς και των δικαιωμάτων προαίρεσης. β) Τη συνολική εκτιμώμενη αξία των συμβάσεων και, ενδεχομένως, καθεμίας από αυτές. γ) Τη διαδικασία ανάθεσης των συμβάσεων. δ) Την προγραμματισμένη έναρξη στις διαδικασίας ανάθεσης των συμβάσεων. ε) Την προβλεπόμενη διάρκεια των συμβάσεων».
Εν συνεχεία, προβλέπεται ότι οι αναθέτουσες αρχές καταχωρίζουν τον πίνακα προγραμματισμού στη Εθνική Βάση Δεδομένων Δημοσίων Συμβάσεων του ν. 4013/2011.
Επειδή προαπαιτούμενο για τη σύνταξη του προϋπολογισμού των Δήμων αποτελεί η σύνταξη του πίνακα προγραμματισμού και επειδή οι Δήμοι δεν έχουν ξεκινήσει καν τη διαδικασία της σύνταξης του πίνακα προγραμματισμού, ζητούμε άμεσα όπως με επείγουσα εγκύκλιό σας, παρέχοντας και σχετικές τεχνικές πληροφορίες, ενημερώσετε άμεσα όλους ΟΤΑ δια των Αποκεντρωμένων Σας Διοικήσεων, έτσι ώστε οι Δήμοι να γνωρίζουν και να είναι σε θέση να προβούν στη σύνταξη του πίνακα προγραμματισμού έγκαιρα, καθ΄όσον λόγω των επικείμενων εκλογών τον Σεπτέμβριο δεν υπάρχει επαρκής χρόνος για τις δέουσες ενέργειες, στις οποίες πρέπει να προβούν εκείνοι.
Σε διαφορετική περίπτωση υπάρχει κίνδυνος να μην εγκριθούν οι προϋπολογισμοί των Δήμων και αυτό να αποτελέσει τροχοπέδη για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων, προμηθειών και έργων των ΟΤΑ για το επόμενο οικονομικό έτος.

Αθήνα, 28.08.2015
Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Αμαρουσίου

Γ. Πατούλης

Νέα πρόσκληση για αιτήσεις αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών (ΦΕΚ)


Εκ νέου καλεί από σήμερα, Πέμπτη, το υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων υποψήφιους για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης, μουσικών σχολείων και ειδικής αγωγής για το σχολικό έτος 2015 – 2016.
Το υπουργείο προέβη σε σχετική δημοσίευση στο ΦΕΚ κατόπιν πρόσφατης σχετικής απόφασης του Τμήματος Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Πιο συγκεκριμένα, δημοσιεύθηκαν κατά περίπτωση:
– Η αριθμ. 132812/E2/25-08-2015 Υ.Α. (ΑΔΑ: 6ΖΣΑ465ΦΘ3-97Α) με θέμα «Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος υποψήφιων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών σχολ. έτους 2015 – 2016, σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 2, 3 και 4 του άρθρου 9 του ν.3848/2010 (ΦΕΚ 71/19.05.2010 τ.Α΄)» στο ΦΕΚ 1842/26.08.2015 τ.Β΄ (ημερομηνία ψηφιακής υπογραφής Εθνικού Τυπογραφείου: 27-08-2015, ώρα 13:05:07).
– Η αριθ. 132815/E2/25-08-2015 Υ.Α. (ΑΔΑ: 6ΕΙ5465ΦΘ3-Ξ93) με θέμα «α) Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος υποψήφιων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κλάδων ΠΕ16.01, ΠΕ16.02, ΠΕ17.13, ΠΕ17.14 και ΤΕ16, για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών σχολ. έτους 2015 – 2016, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 9 παρ. 2, 3 και 4 του Ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71 Α΄). β) Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος εμπειροτεχνών ιδιωτών για την ένταξη σε πίνακα μουσικών ειδικεύσεων ωρομισθίων για πρόσληψη στα Μουσικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2015−2016» στο ΦΕΚ 1843/26.08.2015 τ.Β΄ (Ημερομηνία ψηφιακής υπογραφής Εθνικού Τυπογραφείου: 27-08-2015, ώρα 09:45:03).
– Η αριθμ. 132811/E1/25-08-2015 Υ.Α. (ΑΔΑ: 7ΓΖΩ465ΦΘ3-Ι6Χ) με θέμα «Πρόσκληση υποψήφιων αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για ένταξη στους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών ΕΑΕ σχολ. έτους 2015 – 2016» στο ΦΕΚ 1844/26.08.2015 τ.Β΄ (Ημερομηνία ψηφιακής υπογραφής Εθνικού Τυπογραφείου: 27-08-2015, ώρα 09:46:59).
Το υπουργείο σημειώνει σε σχετική ανακοίνωσή του, ότι εν όψει της προκήρυξης βουλευτικών εκλογών, θα ζητηθεί, με την ορκωμοσία της υπηρεσιακής κυβέρνησης, η απαιτούμενη σχετική έγκριση από την Επιτροπή της παρ.4 του άρθρου 28 του Ν.2190/1994, όπως ισχύει, του Συμβουλίου της Επικρατείας για την ενεργοποίηση των εν λόγω διαδικασιών.
«Σε περίπτωση θετικής εξέλιξης, θα ενεργοποιηθούν άμεσα οι σχετικές διαδικασίες υποβολής αιτήσεων αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών και θα κληθούν οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί να υποβάλουν τις αιτήσεις τους με νεότερο Δελτίο Τύπου του Υπουργείου, στο οποίο και θα ορίζεται η σχετική προθεσμία», προσθέτει το υπουργείο.
Τέλος, επισημαίνεται ότι υπόχρεοι υποβολής σχετικής αίτησης είναι και οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχουν ήδη υποβάλει αίτηση κατά περίπτωση για ένταξη στους οικείους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών σχολικού έτους 2015 – 2016 πριν από την έκδοση της σχετικής απόφασης του Τμήματος Αναστολών του ΣτΕ, χωρίς να απαιτείται η εκ νέου κατάθεση ήδη προσκομισθέντων δικαιολογητικών.
Οι αιτήσεις για το σύνολο των υποψηφίων θα υποβάλλονται σε οποιαδήποτε Διεύθυνση Εκπαίδευσης της οικείας βαθμίδας.







aftodioikisi.gr

ΕΣΠΑ: Τρία νέα προγράμματα για μικρομεσαίους και αυτοαπασχολούμενους επιχειρηματίες τον Σεπτέμβριο


Τρία νέα προγράμματα για μικρομεσαίους και αυτοαπασχολούμενους επιχειρηματίες αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στο Σεπτέμβριο σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου Οικονομίας.
Η νεοφυής επιχειρηματικότητα, η ενίσχυση τουριστικών επιχειρήσεων για τον εκσυγχρονισμό τους και την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και η ενίσχυση της αυτοαπασχόλησης πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι οι τομείς που δίνεται προτεραιότητα.
Οι νέες δράσεις των τομεακών προγραμμάτων «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία», ΕΠΑνΕΚ -κίνηση και “Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη”, του νέου ΕΣΠΑ 2014 – 2020 για τις οποίες, σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου Οικονομίας, προβλέπεται προδημοσίευση προκήρυξης το Σεπτέμβριος 2015 αναλυτικά είναι οι εξής:
– Ενίσχυση Τουριστικών Επιχειρήσεων για τον εκσυγχρονισμό τους και την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών.
Στόχος του προγράμματος είναι ο εκσυγχρονισμός, η ποιοτική αναβάθμιση και ο εμπλουτισμός των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών των υφιστάμενων πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων, του στρατηγικού τομέα προτεραιότητας του τουρισμού, ώστε να βελτιώσουν τη θέση τους στην εσωτερική και διεθνή τουριστική αγορά.
Δικαιούχοι θα είναι υφιστάμενες πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στον στρατηγικό τομέα του τουρισμού.
Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός θα ανέρχεται από 30.000 ευρώ έως 300.000 ευρώ με το ποσοστό ενίσχυσης να αφορά στο 50% του συνολικού προϋπολογισμού της επένδυσης.
Επιλέξιμες ενέργειες; είναι: Εκσυγχρονισμός και ποιοτική αναβάθμιση των κτιριακών και λοιπών υποδομών, παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας / ύδατος. Παρεμβάσεις εμπλουτισμού του προσφερόμενου προϊόντος με νέες υπηρεσίες (επέκταση σε εναλλακτικές μορφές, παρεμβάσεις για ΑΜΕΑ, κλπ). Πιστοποιήσεις υποδομών και υπηρεσιών. Προβολή — προώθηση των επιχειρήσεων σε αγορές στόχους. Αμοιβές συμβούλων και μισθολογικό κόστος υφιστάμενου ή νέου προσωπικού
Ο προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται συνολικά σε 50 εκατ. ευρώ (σε 2 κύκλους 25 εκ. ευρώ έκαστος) με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ)
Ο εκτιμώμενος αριθμός τελικών ωφελούμενων υπολογίζεται σε 600 με 700 τουριστικές μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις (ανάλογα με τους προϋπολογισμούς των εγκεκριμένων επενδυτικών σχεδίων)
– Ενίσχυση της Αυτοαπασχόλησης Πτυχιούχων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Στόχος του προγράμματος είναι η ενίσχυση πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, άνω των 25 ετών, άνεργων ή ελεύθερων επαγγελματιών για την άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας συναφούς με την ειδικότητά τους και η ενίσχυση της απασχόλησης με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Οι δυνητικοί δικαιούχοι της δράσης κατά την υποβολή της αίτησης θα πρέπει να είναι άνεργοι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ ή φυσικά πρόσωπα που ασκούν επαγγελματική δραστηριότητα, χωρίς να έχουν σχέση μισθωτής εργασίας ή θα δραστηριοποιηθούν ή δραστηριοποιούνται επαγγελματικά ως ατομικές επιχειρήσεις, σε δραστηριότητα συναφή με την ειδικότητά τους.
Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός είναι από 5.000 έως 25.000 ευρώ (100% ενίσχυση )
Οι επαγγελματικές δραστηριότητες που θα χρηματοδοτηθούν από το πρόγραμμα ενδεικτικά είναι οι ακόλουθες: ιατρού, οδοντιάτρου, κτηνιάτρου, φυσιοθεραπευτή, βιολόγου, ψυχολόγου, μαίας, δικηγόρου, αρχιτέκτονα, μηχανικού, τοπογράφου, χημικού, γεωπόνου, γεωλόγου, δασολόγου, ωκεανογράφου, σχεδιαστή, δημοσιογράφου, συγγραφέα, διερμηνέα, ξεναγού, μεταφραστή, καθηγητή ή δασκάλου, καλλιτέχνη γλύπτη ή ζωγράφου ή σκιτσογράφου ή χαράκτη, ηθοποιού, μουσικού, χορευτή, χορογράφου, σκηνοθέτη, σκηνογράφου, ενδυματολόγου, διακοσμητή, οικονομολόγου, αναλυτή, προγραμματιστή, ερευνητή ή συμβούλου επιχειρήσεων, λογιστή ή φοροτεχνικό, αναλογιστή, κοινωνιολόγου και κοινωνικού λειτουργού κ.α.
Ειδικότερα οι επιλέξιμες δαπάνες θα αφορούν σε επαγγελματικό εξοπλισμό, λειτουργικό κόστος (ενοίκια επαγγελματικού χώρου, ασφαλιστικές εισφορές, δαπάνες υπηρεσιών κοινής ωφέλειας), δαπάνες προβολής και δικτύωσης, κόστος μισθωτής εργασίας (σε περίπτωση πρόσληψης υπαλλήλου) , αμοιβές τρίτων, και γενικό εξοπλισμό
Ο προϋπολογισμός της δράσης είναι 50 εκατ. ευρώ, σε δύο κύκλους των 25 εκατ. ευρώ (1ος κύκλος το 2015 και 2ος κύκλος το 2016) με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και με ρήτρα ευελιξίας από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ)
Ο εκτιμώμενος αριθμός τελικών ωφελούμενων υπολογίζεται σε 2.800 πτυχιούχους ενώ δεν υπάρχει πρόβλεψη για τις νέες θέσεις εργασίας από όσους προσληφθούν.
– Νεοφυής Επιχειρηματικότητα. Το πρόγραμμα στοχεύει στη δημιουργία πολύ μικρών και μικρών, νέων, βιώσιμων επιχειρήσεων με έμφαση σε καινοτόμα σχέδια καθώς και στην ενίσχυση της απασχόλησης με την πρόσληψη τουλάχιστον ενός ατόμου.
Δικαιούχοι θα είναι φυσικά πρόσωπα άνω των 25 ετών που κατά την υποβολή της αίτησης είναι άνεργοι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ ή ασκούν επαγγελματική δραστηριότητα χωρίς να έχουν σχέση μισθωτής εργασίας και τα εισοδηματικά κριτήρια θα τεθούν στον Οδηγό Εφαρμογής του Προγράμματος.
Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός είναι έως 50.000 ευρώ (100% ενίσχυση).
Οι ενισχυόμενες δραστηριότητες θα αφορούν στους παρακάτω τομείς προτεραιότητας: αγροδιατροφή, ενέργεια, πολιτιστικές και δημιουργικές βιομηχανίες, εφοδιαστική αλυσίδα, περιβάλλον, τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ), υγεία – φάρμακα, υλικά – κατασκευές.
Ειδικότερα: παραγωγικός εξοπλισμός, λειτουργικό κόστος (ενοίκια επαγγελματικού χώρου, ασφαλιστικές εισφορές, δαπάνες υπηρεσιών κοινής ωφέλειας), δαπάνες προβολής και δικτύωσης, κόστος μισθωτής εργασίας (στην περίπτωση πρόσληψης υπαλλήλου), αμοιβές τρίτων και γενικός εξοπλισμός.
Ο προϋπολογισμός της δράσης είναι 120 εκατ. ευρώ, σε δύο κύκλους των 60 εκατ. ευρώ (1ος κύκλος το 2015 και 2ος κύκλος το 2016), με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και με ρήτρα ευελιξίας από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ)
Ο εκτιμώμενος αριθμός τελικών ωφελούμενων υπολογίζεται σε 2500 νέες επιχειρήσεις και 4500 νέες θέσεις εργασίας.
Σημειώνεται ότι και για τα τρία προγράμματα, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η προδημοσίευση προκήρυξης θα γίνει φέτος το Σεπτέμβριο, η προκήρυξη και οι υποβολές προτάσεων του Α’ κύκλου από το Δεκέμβριος του 2015 μέχρι το Μάρτιο του 2016, οι εντάξεις του Α’ κύκλου και έναρξη υλοποίησης τον Ιούνιος 2016 και η ολοκλήρωση των επενδύσεων πρέπει να γίνει σε 24 μήνες από την έναρξη.







aftodioikisi.gr

Με 1,3 εκ. ευρώ επιχορηγούνται οι δήμοι για τα αδέσποτα


Η πίστωση ποσού, ύψους 1.300.000 ευρώ, για την επιχορήγηση των δήμων και συνδέσμων δήμων για τις ενέργειες διαχείρισης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς για την κάλυψη των υποχρεώσεων που απορρέουν από την ΚΥΑ αριθμ. 1711/150664/28-11-2014 (ΦΕΚ 3249/Β/4-12-2014), όπως είναι η δημιουργία και λειτουργία καταφυγίων αδέσποτων ζώων συντροφιάς, εγκρίθηκε με απόφαση που υπεγράφη από τον αναπληρωτή υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Βαγγέλη Αποστόλου.
Όπως υπενθυμίζει το υπουργείο, οι δήμοι και οι σύνδεσμοι δήμων έχουν την υποχρέωση της περισυλλογής και της διαχείρισης αδέσποτων ζώων συντροφιάς. Η διαχείριση αυτή προϋποθέτει την ύπαρξη υποδομών (καταφύγια, ιατρεία κλπ) για να υλοποιηθούν οι ενέργειες διαχείρισης που περιλαμβάνουν την υποχρεωτική ηλεκτρονική τους σήμανση και καταγραφή, την κτηνιατρική εξέταση και θεραπεία τους, τον εμβολιασμό, τον αποπαρασιτισμό και τη στείρωσή τους.
«Η εφαρμογή του προγράμματος αποσκοπεί στη μείωση και τον έλεγχο του πληθυσμού τους, την προστασία της υγείας του ανθρώπου από ζωοανθρωπονόσους και άλλους βιολογικούς κινδύνους, τη διατήρηση ενός πληθυσμού σκύλων και γατών ανοσοποιημένου ή και απαλλαγμένου από τη λύσσα, την πρόληψη επιβάρυνσης του περιβάλλοντος από την πρόσβαση των αδέσποτων ζώων σε πάσης φύσεως απόβλητα, την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων κ.ά.», αναφέρει στην ανακοίνωσή του το υπουργείο.




aftodioikisi.gr

Ο Βούτσης φεύγει και κάνει απολογισμό


Τον απολογισμό του έργου του στη διάρκεια της επτάμηνης θητείας του, αποτυπώνει ο υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Νίκος Βούτσης, σε ένα κείμενο οκτώ σελίδων.
Πρώτες στον απολογισμό, οι πρωτοβουλίες του υπουργείου για τη Δημόσια Διοίκηση. Το ΥΠΕΣΔΑ προχώρησε στην ψήφιση του Νόμου 4325/2015 «Εκδημοκρατισμός της διοίκησης – Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση – Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις», επί θητείας του αναπληρωτή υπουργού (σημερινού υπουργού Εργασίας) Γιώργου Κατρούγκαλου, με στόχο την αποκατάσταση μεγάλων αδικιών από τις προηγούμενες κυβερνήσεις εις βάρος εργαζομένων και με γνώμονα τη διαμόρφωση ενός απλοποιμένου, αποτελεσματικού και διαφανούς πλαισίου λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης.
Με το ίδιο νομοσχέδιο επανασυστάθηκε η Δημοτική Αστυνομία, επέστρεψαν οι σχολικοί φύλακες και άλλοι υπάλληλοι του δημοσίου που βρίσκονταν σε καθεστώς διαθεσιμότητας, αποκαταστάθηκαν οι αιρετοίπου δεν προχώρησαν στην άσκηση ένδικων μέσων κατά θετικών πρωτόδικων αποφάσεων για τους εργαζομένους τους.
Παράλληλα υπενθυμίζεται ότι έχει καταρτιστεί και βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου αναφορικά με την επιλογή προϊσταμένων και την αξιολόγηση του προσωπικού δημόσιας διοίκησης, με βασική αρχή του την αντικειμενική και αξιοκρατική επιλογή προϊσταμένων και γενικών διευθυντών και αποκλειστικό στόχο του τη βελτίωση του προσωπικού και τη μεγαλύτερη αποδοτικότητα του δημόσιου τομέα, χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα.
Το υπουργείο προχώρησε στην άμεση κατάργηση των θέσεων των 7 Γενικών Γραμματέων Αποκεντρωμένων Διοικήσεων ως πολιτικών προσώπων επιλεγμένων από την εκάστοτε κυβέρνηση και στην προσωρινή αναπλήρωσή τους κατά νόμο από τους αρχαιότερους γενικούς διευθυντές της κάθε υπηρεσίας. Ανάλογα προώθησε την καθιέρωση της θέσης του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κατ’ αντιστοιχία του Γενικού Διευθυντή Υπουργείου που προέρχεται από τους κόλπους της Διοίκησης έπειτα από διαγωνιστική, διαφανή και αδιάβλητη διαδικασία, με τις προϋποθέσεις, τη μοριοδότηση και τα στάδια επιλογής που ορίζει ο νόμος και η σχετική προκήρυξη.
ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Κατατέθηκε Σχέδιο Νόμου στη Βουλή: «Αυτοτελής υπηρεσία ελέγχου νομιμότητας Ο.Τ.Α. – οικονομική βιωσιμότητα και αυτοτέλεια Ο.Τ.Α. – Κανόνες Δημοσιονομικής Διαχείρισης και άλλες διατάξεις θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (πρώην ΥΠΕΣ)»
Με γνώμονα την αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη λειτουργία θεσμών, προς όφελος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της κοινωνίας, το παρόν σχέδιο νόμου διαρθρώνεται σε δύο Τμήματα και τέσσερα Κεφά- λαια, από τα οποία τα δύο πρώτα αφορούν στον τρόπο λειτουργίας και στελέχωσης της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Ελέγχου Νομιμότητας Ο.Τ.Α. και στην ουσιαστική στήριξη της Οικονομικής Βιωσιμότη- τας και της Αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α., μέσα από τη νεοσυ- σταθείσα Οικονομική Επιτροπή, η οποία θα αντικαταστήσει το Οικονομικό Παρατηρητήριο.
Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α.
Κατάργήθηκε η αρμοδιότητα των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων να εποπτεύουν τους Ο.Τ.Α. της περιφέρειάς τους και να ασκούν έλεγχο νομιμότητας επί των πράξεών τους και πειθαρχικό έλεγχο επί των αιρετών τους. Με το νέο νομοθετικό πλαίσιο που προωθεί το Υπουργείο, επιχειρείται για πρώτη φορά να συσταθεί και να λειτουργήσει πραγματικά Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας με τους αντίστοιχους Ελεγκτές Νομιμότητας που θα επιλεγούν με ανοιχτή, διαφανή διαγωνιστική διαδικασία και αυξημένα προσόντα. Σκοπός ίδρυσης μιας τέτοιας υπηρεσίας είναι η εξειδίκευση των μέσων και του προσωπικού και η ταχύτητα διεκπεραίωσης των υποθέσεων. Εν προκειμένω, ενδιαφέρει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς η εξασφάλιση της ανεξαρτησίας του ελέγχου νομιμότητας από παρεμβάσεις πολιτικού ή τοπικού ενδιαφέροντος, η οποία διασφαλίζεται με την αποκοπή της ΑΥΕ από την οργανωτική δομή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Οικονομική Επιτροπή Ανασυγκρότησης Ο.Τ.Α.
Στο ανωτέρω σχέδιο νόμου προβλέπεται και η σύσταση Επιτροπής Οικονομικής Ανασυγκρότησης των Ο.Τ.Α. για την οικονομική βιωσιμότητα των Ο.Τ.Α. Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις επιχειρούν να ρυθμίσουν το κοινωνικά κρίσιμο ζήτημα της χρηστής και διαφανούς οικονομικής διαχείρισης των Ο.Τ.Α. και της διασφάλισης της οικονομικής τους βιωσιμότητας, με γνώμονα το σεβασμό της αυτοτέλειάς τους. Σκοπός της ρύθμισης είναι η δημιουργία μιας δομής, η οποία στοχεύει :
α) στη συστηματική παρακολούθηση και καταγραφή των οικονομικών δεδομένων των Ο.Τ.Α. και στη γνωστοποίησή τους τόσο στα αρμόδια κυβερνητικά όργανα, όσο και στη Βουλή των Ελλήνων, ώστε οι κρατικές πολιτικές να σχεδιάζονται με βάση την πραγματική εικόνα των προβλημάτων, των αναγκών και των δυνατοτήτων των Δήμων και των Περιφερειών της χώρας
β) Στη διαχρονική παρακολούθηση της πορείας κατάρτισης και εκτέλεσης των προϋπολογισμών των Ο.Τ.Α. και των βασικών δεικτών οικονομικής τους βιωσιμότητας, καθώς και στη διατύπωση μη δεσμευτικών προτάσεων προς τους Ο.Τ.Α., οι οποίοι αντιμετωπίζουν προβλήματα ισοσκέλισης του προϋπολογισμού τους ή σημαντική επιδείνωση των οικονομικών τους δεικτών και
γ) στην παρακολούθηση και υποστήριξη του μηχανισμού παροχής χρηματοδότησης προς τους Ο.Τ.Α., που αντιμετωπίζουν δημοσιονομικά προβλήματα. Ο μηχανισμός αυτός συστήνεται με τον παρόντα νόμο και υλοποιείται μέσω προγραμματικής συμφωνίας του Ο.Τ.Α. με τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Τοπική Ανάπτυξη-Παράταση προγράμματος «Θησέας»
Το πρόγραμμα «Θησέας», μέσω του οποίου χρηματοδοτούνται δράσεις ανάπτυξης και βελτίωσης των υποδομών οργάνωσης και λειτουργίας των Ο.Τ.Α., των τεχνικών τους υποδομών, καθώς και των κοινωνικών και πολιτιστικών τους δομών, συνεχίζεται πέραν της 31ης.12.2014 με την παράταση του Προγράμματος με χρονικό εύρος ενός έτους, έτσι ώστε να υπάρχει δυνατότητα και ολοκλήρωσης του φυσικού αντικειμένου των έργων του Προγράμματος, αλλά και η οικονομική δυνατότητα αποπληρωμής τους. Οι θετικές συνέπειες από την παράταση του Προγράμματος και την ολοκλήρωση αλλά και αποπληρωμή των ενταγμένων έργων στο Πρόγραμμα «Θησέας» για την εθνική οικονομία και την τοπική ανάπτυξη, καθιστούν τη ρύθμιση αυτή αναγκαία και εξαιρετικώς επείγουσα.
Ρύθμιση 100 δόσεων
Για τη διευκόλυνση των δημοτών αλλά και την οικονομική ενίσχυση των Δήμων προωθήθηκε νομοθετική ρύθμιση για τη συμμετοχή των Δήμων στη διευκόλυνση των 100 δόσεων, με το ν. 4321/2015 «Ρυθμίσεις για την επανεκκίνηση της οικονομίας» (άρθρο 1, παραγρ. 4), στην οποία υπάγεται το σύνολο των βεβαιωμένων οφειλών προς Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού, συμπεριλαμ- βανομένων των οφειλών που προκύπτουν από εισφορά σε χρήμα ή τη μετατροπή εισφοράς σε γη των προς ένταξη ιδιοκτησιών σύμφωνα με το ν. 1337/1983.
Ενίσχυση της κοινωνικής πολιτικής των Ο.Τ.Α.
Στο επίκεντρο των πολιτικών παρεμβάσεων της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης τοποθετείται η ενίσχυση του κοινωνικού τομέα των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης. Στο πλαίσιο αυτό, η ηγεσία του υπουργείου έχει αναλάβει την πρωτοβουλία για τη σύσταση Διυπουργικής Επιτροπής για τις κοινωνικές δομές και την Κοινωνική Υπηρεσία των Δήμων. Στόχος και άμεση προτεραιότητά μας η Κοινωνική Υπηρεσία να ενισχυθεί ουσιαστικά, μέσα από την επαναξιολόγηση όλου του πλέγματος και εύρους υπηρεσιών και δομών που προσφέρονται από τους Δήμους στον τομέα της κοινωνικής πολιτικής και αλληλεγγύης. Πρόκειται για μια μορφή «ομπρέλας», που θα λειτουργεί ως πυλώνας για την ενοποίηση αυτών των πολύτιμων υπηρεσιών, σε μια ενιαία μορφή, ώστε να σταματήσει η πολυδιάσπαση των φορέων, αλλά και να επεκταθεί προς τα νέα πεδία όπου δραστηριοποιούνται πλέον οι Ο.Τ.Α. (Κοινωνικά Ιατρεία, Κοιν. Παντοπωλεία, ενίσχυση ευπαθών ομάδων, όπως οι άστεγοι, Βοήθεια στο Σπίτι, ΚΔΑΠ, ΚΔΑΠ-ΑμΕΑ, Συμβουλευτικά Κέντρα για τη βία κατά των γυναικών κ.α.). Στο πλαίσιο αυτό, έχει εξασφαλιστεί η συνέχιση και η χρηματοδότηση του προγράμματος «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής» (παιδικοί σταθμοί) με τη χρήση των διαθέσιμων πόρων εμπροσθοβαρώς για τα 2 επόμενα έτη.
Παράταση λειτουργίας ΚΗΦΗ-ΚΔΗΦ-Κέντρων Στήριξης ΡΟΜΑ
Στο ν. 4325/2015 «Εκδημοκρατισμός της διοίκησης-Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση-Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις» έχει συμπεριληφθεί διάταξη για τη συνέχιση της χρηματοδότησης και της παροχής των υπηρεσιών των δομών ΚΗΦΗ (Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων) και των ΚΔΗΦ (Κέντρα Διημέρευσης Ημερήσιας Φροντίδας), καθώς και των δομών «Κέντρα Στήριξης ΡΟΜΑ και ευπαθών Ομάδων», έως 31/12/2015.
Αποκατάσταση ωραρίου εργασίας βρεφονηπιοκόμων
Στο σχέδιο νόμου «Αυτοτελής υπηρεσία ελέγχου νομιμότητας Ο.Τ.Α. – οικονομική βιωσιμότητα και αυτοτέλεια Ο.Τ.Α. – Κανόνες Δημοσιονομικής Διαχείρισης και άλλες διατάξεις θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (πρώην ΥΠΕΣ)» αποκαθίσταται το ωράριο εργασίας των βρεφονηπιοκόμων και των συναφών κλάδων, το οποίο αδικαιολόγητα εξισώθηκε με αυτό του διοικητικού προσωπικού, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η ιδιαίτερη φύση της συγκεκριμένης εργα- σίας που αφορά σε παιδαγωγική λειτουργία συνυφασμένη με την ευαίσθητη προσχολική ηλικία. Σημειώνεται δε ότι από την εν λόγω ρύθμιση δεν θίγεται η ομαλή λειτουργία των βρεφονηπιακών σταθμών.
Παράταση προθεσμίας για ανέγερση κατοικίας εντός δημοτικών οικοπέδων που έχουν παραχωρηθεί σε άστεγους
Με την αποκαταστατικού χαρακτήρα διάταξη του άρθρου 187 του Ν.3463/2006 δόθηκε η δυνατότητα παραχώρησης δημοτικών οικοπέδων σε άστεγους και οικονομικά αδύναμους δημότες προκειμένου να ανεγείρουν κατοικία, εντός αποκλειστικής προθεσμίας συνολικά οκτώ ετών και υπό τις λοιπές προϋποθέσεις του εν λόγω άρθρου. Ήδη εν μέσω της τρέχουσας οικονομικής συγκυρίας, η μείωση των διαθέσιμων εισοδημάτων και οι προτεραιότητες κάλυψης άλλων άμεσων και επειγουσών αναγκών των ελληνικών οικογενειών οδήγησε και τους ανωτέρω δικαιούχους στην αδυναμία εκπλήρωσης των υποχρεώσεων που ανέλαβαν κατά την παραχώρηση των ανωτέρω οικοπέδων (καταβολή τιμήματος, ανέγερση οικοδομής κ.λπ.). Με την προτεινόμενη διάταξη του άρθρου 45 του ως άνω σχεδίου νόμου, παρατείνεται για ακόμη οκτώ (8) έτη η ανωτέρω τασσόμενη προθεσμία, προκειμένου να διευκολυνθούν οι δικαιούχοι να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους.
Δυνατότητα κοινωνικών τιμολογίων στους Ο.Τ.Α.
Με την προτεινόμενη ρύθμιση του άρθρου 46 του ως άνω σχεδίου νόμου, διευρύνεται η κατά τον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006) προβλεπόμενη δυνατότητα των Δήμων να χορηγούν μείωση ή απαλλαγή από τους δημοτικούς φόρους και τέλη, ώστε να συμπεριληφθούν οι τρίτεκνοι, οι μονογονεϊκές οικογένειες και οι μακροχρόνια άνεργοι, καθώς και οι δικαιούχοι των μέτρων αντιμετώπισης της ανθρωπι- στικής κρίσης του ν. 4320/2015 (Α’ 29). Με την ίδια ρύθμιση δίνεται επιπλέον στις ΔΕΥΑ, η δυνατότητα να συμπεριλαμβάνουν στα “κοινωνικά τιμολόγιά τους” και τους χαμηλοσυνταξιούχους, καθώς και νέους επαγγελματίες.
ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
Η Γενική Γραμματεία Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων σε συνεργασία με το ΥΠΑΠΕΝ και το Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυ- τιλίας και Τουρισμού εργάστηκε και έλαβε σειρά πρωτοβουλιών, με το υπουργείο Εσωτερικών να ιεραρχεί ως σημαντικότερες τις παρακάτω:
– Ολοκλήρωση του Εθνικού Σχεδίου Δια- χείρισης Αποβλήτων: ολοκληρώθηκε και ισχύει από 24 Ιουλίου.
– Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικινδύνων Αποβλήτων: Σύντομα τίθεται σε δημόσια διαβούλευση.
– Διακοπή λειτουργίας και αποκατάστα- ση ΧΑΔΑ. Έγινε σειρά συσκέψεων με τους Δημάρχους της χώρας και Υπηρεσιακούς παράγοντες. Αποκαταστάθηκαν 74 ΧΑΔΑ και εξοικονομήθηκαν περίπου 3.700.000 ευρώ.
– Σχετικά με παραβίαση κοινοτικής νομοθεσίας υγρών αποβλήτων, έγινε σειρά συσκέψεων, ώστε να αποφευχθεί, κατά τον εφικτό βαθμό, σχετική καταδι- καστική απόφαση σε βάρος της χώρας.
– Έγιναν ενέργειες σχετικά με αυτεπάγγελτους ελέγχους και παραγγελίες στα αρμόδια ελεγκτικά – διοικητικά όργανα για μη τήρηση της σχετικής νομοθεσίας (π.χ. Δ. Πύργου, Δ. Μυκόνου, Δ. Χερσονήσου).
ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ 2015
Το Ελληνικό Δημοψήφισμα του 2015 προκηρύχθηκε στις 28 Ιουνίου του 2015 (ΦΕΚ Α΄ 63) και διεξήχθη στις 5 Ιουλίου του ίδιου έτους, με ερώτημα αν πρέπει να γίνει αποδεκτό το σχέδιο συμφωνίας των τριών θεσμών, Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Ε.Ε.), Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (Ε.Κ.Τ.) και Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (Δ.Ν.Τ.), το οποίο προτάθηκε στις 25 Ιουνίου 2015.
Σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών, «η διαδικασία του Δημοψηφίσματος αποτέλεσε κορυφαία πράξη δημοκρατίας, αφού έδωσε τη δυνατότητα στους πολίτες να εκφραστούν και να αποφασίσουν για το μέλλον της Ελλάδας και τη θέση της στην Ευρώπη, ανοίγοντας παράλληλα ένα δρόμο επιστροφής στις ιδρυτικές αξίες της δημοκρατίας και της αλληλεγγύης για όλους τους λαούς της Ευρώπης».
ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ψήφιση του Νόμου 4332/2015 «Τροποποίηση διατάξεων Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας− Τροποποίηση του Ν. 4251/2014 για την προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις οδηγίες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου 2011/98/ΕΕ σχετικά με την ενιαία διαδικασία υποβολής αίτησης για τη χορήγηση στους πολίτες τρίτων χωρών ενιαίας άδειας διαμονής και εργασίας..».
Με το Νόμο αυτό:
– Θεσμοθετήθηκε διαδικασία για τη χορήγηση ελληνικής ιθαγένειας σε «παιδιά δεύτερης γενιάς μεταναστών» τα οποία έχουν γεννηθεί και/ή έ- χουν φοιτήσει σε ελληνικό σχολείο,
– Ενσωματώθηκαν τυπικά στην εθνική νομοθεσία η Οδηγία 2011/98/ΕΕ σχετικά με ενιαία διαδικασία υποβολής αίτησης για τη χορήγηση ενιαίας άδειας διαμονής στους πολίτες τρίτων χωρών και η Οδηγία 2014/36/EE σχετικά με τις προϋποθέσεις εισόδου και διαμονής πολιτών τρί- των χωρών με σκοπό την εποχιακή εργασία, – Εξορθολογίστηκε και βελτιώθηκε ο Μεταναστευτικός Κώδικας,
– Θεσμοθετήθηκε η αναδιάρθρωση των υπαρχουσών υπεύθυνων αρχών σε μία Ενιαία Διαχειριστική Αρχή [Ε.Υ.Σ.Υ.Δ.Ε. – Επιτελική Αρχή ΕΣΠΑ και οι εποπτευόμενοι ενδιάμεσοι φορείς διαχείρισης (Υ.Δ.Ε.Π.Α.Υ.Ε., Υ.Δ.Ε.Α.Π. και Υπηρεσία Ασύλου)] υπό τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και έτσι εξασφαλίστηκε η καλύτερη και αποτελεσματικότερη απορρόφηση των ευρωπαϊκών πόρων που διατίθενται από τα σχεικά ταμεία, προς ενίσχυση των προσπαθειών που καταβάλλει η χώρα μας για την αντιμετώπιση των ζητημάτων υποδοχής και ένταξης μεταναστών και προσφύγων.
Αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών λόγω της αυξημένης εισόδου πολιτών τρίτων χωρών στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και στην ενδοχώρα, σε συνεργασία με τα συναρμόδια πρώην Υπουργεία Προστασίας του Πολίτη και Ναυτιλίας, τα Υπουργεία Υγείας και Επικρατείας καθώς και με τις αρχές των Περιφερειών και Δήμων αλλά και την Κοινωνία των Πολιτών.
Συγκεκριμένα δημιουργήθηκαν:
– Χώρος διαμονής στον Ελαιώνα Αττικής για τη διαμονή 700 και πλέον ατόμων,
– πλωτό κατάλυμα επί του πλοίου “ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ” στον λιμένα της νήσου Κω με σκοπό να παρέχει υπηρεσίες πρώτης υποδοχής, προσωρι- νή στέγη και σίτιση σε μεγάλο αριθμό με- ταναστών / προσφύγων.
– Συστηματοποιήθηκε η εκτέλεση έκτακτων δρομολογίων για την αποφόρτιση των νησιών και την κάλυψη των αναγκών μετάβασης των προσφύγων στην ενδοχώρα.
– Απευθύνθηκε έκκληση και εξασφαλίστηκε συνδρομή από διεθνείς οργανισμούς και ανθρωπιστικές οργανώσεις, για την αντιμετώπιση της έκτακτης αυτής συνθήκης (ο Διεθνής Ερυθρός Σταυρός απέστειλε 296,549 CHF και η Ύπατη Αρμο- στεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, σε συνεννόηση με τα συναρμόδια Υπουργεία, αναπτύσσει σχέδιο δράσεων στα νησιά για την υποστήριξη του νεοεισερχόμενου πληθυσμού).
Παράλληλα, το υπουργείο προχώρησε σε:
– Αύξηση των θέσεων στις δομές φιλοξενίας ασυνόδευτων ανηλίκων. Λειτουργία νέας δομής ασυνόδευτων ανηλίκων στην Αθήνα.
– Προώθηση των ελληνικών θέσεων και συμβολή στη δημιουργία του Ευρωπαϊκού Θεματολογίου για τη Μετανάστευση. Για πρώτη φορά και κατόπιν προώθησης και των θέσεών μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αναγνωρίζεται η ανάγκη μετεγκατάστασης του προσφυγικού πληθυσμού από τα κράτη πρώτης εισόδου των προσφύγων, σε άλλα κράτη της Ε.Ε καθώς και έκτακτης χρηματοδότησης της χώρας μας. Άμεσα δρομολογείται η μετεγκατάσταση 8.000 προσφύγων από τη χώρα μας σε σύνολο 16.000 που θα μετεγκατασταθούν εντός της διετίας.
– Στις 31 Ιουλίου εγκρί- θηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το Αναμορφω- μένο Εθνικό Στρατηγικό Πρόγραμμα του Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευ- σης και Ένταξης [ΤΑΜΕ- Asylum, Migration and Integration Fund-AMIF] και του Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας [Internal Security Fund-ISF] για την περίοδο 2014-2020, που υποβάλαμε μετά την ανάληψη των καθηκόντων μας γιατί την υποβολή τους είχε καθυστερήσει η προηγούμενη κυβέρνηση, με αποτέλεσμα χρηματοδοτικό κενό σε αυτούς τους τομείς. Τα ποσά που εγκρίθηκαν είναι 260 εκατ. ευρώ για το ΤΑΜΕ και 195 εκ. ευρώ για το Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας και αφορούν συγκεκριμένες δράσεις για μια επταετία. Οι δράσεις αφορούν ειδικότερα την ενίσχυση της φύλαξης των συνόρων, της πρώτης υποδοχής, της υποδοχής των ευάλωτων ομάδων, της κοινωνικής ένταξης και της ενίσχυσης του συστήματος επιστροφών (με έμφαση στις εθελούσιες επιστροφές). Επίσης, εγκρίθηκε και εκταμιεύθηκε και αίτημά μας για έκτακτη χρηματοδότηση 2,7 εκ. ευρώ που προορίζεται για την αντιμετώπιση των οξυμένων αναγκών στα νησιά αλλά και την Αθήνα, ενώ εκκρεμεί αντίστοιχο αίτημα του λιμενικού ύψους 2,8 εκ. ευρώ.
– Ενίσχυση του προσωπικού της Υπηρεσίας Πρώτης Υποδοχής και Υπηρεσίας Ασύλου (λειτούργησαν επιπλέον κλιμάκια στα νησιά) με την αξιοποίηση των δημοτικών αστυνομικών.
– Τίθεται σε λειτουργία την 1η Σεπτέμβρη το Κέντρο Πρώτης Υποδοχής στη Μόρια της Λέσβου.
– Λειτούργησε χώρος προσωρινής φιλοξενίας στη Λέρο.
– Στις αρχές Ιουλίου λειτούργησε το νέο Περιφερειακό Γραφείο Ασύλου στη Θεσσαλονίκη.
– Επαναφορά της νομιμότητας σε ζητήματα που αφορούν την διοι- κητική κράτηση. Ο μέγιστος χρόνος διοικητικής κράτησης αλλοδαπών δεν ξεπερνά τους έξι μήνες, όπως προβλέπεται από το νόμο. Οι ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες – ασθενείς, υπερήλικες, γυναίκες σε κατάσταση κυοφορίας ή λοχείας, οικογένειες – δεν τίθενται πλέον υπό καθεστώς κράτησης αλλά απολαμβάνουν ειδικής προστασίας.






aftodioikisi.gr