Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013

ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ Η ΜΕΙΩΣΗ Φ.Π.Α ΣΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ





Αναγκαία αλλά όχι ικανή συνθήκη για να καταστούν βιώσιμες οι ελληνικές ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις αποτελούν οι ρυθμίσεις που προβλέπουν αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο του κλάδου και οι οποίες περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου για την ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Η εξοικονόμηση που μπορεί να επιτευχθεί για το κόστος λειτουργίας των εταιρειών από τις συγκεκριμένες αλλαγές κυμαίνεται από 3% έως 6% ανά πλοίο και χαρακτηρίζεται από κύκλους της αγοράς αναγκαία μεν αλλά «σταγόνα στον ωκεανό», μπροστά στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα, αφού οι ζημιές που έχουν συσσωρεύσει οι επιχειρήσεις φτάνουν τα 900 εκατ. ευρώ.
Και αυτό γιατί από τη μια το κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων έχει αυξηθεί πάνω από 100% από το 2009 μέχρι σήμερα, με αποτέλεσμα η τιμή του τόνου στην ακτοπλοΐα να προσεγγίζει τα 600 ευρώ, ενώ ταυτόχρονα η ελληνική ακτοπλοΐα έχει χάσει περισσότερους από 2,5 εκατ. επιβάτες 445.000 ΙΧ και 140.000 φορτηγά, στις γραμμές του Αιγαίου και της Αδριατικής από το 2009 μέχρι και το 2012.
Στη συρρίκνωση του μεταφορικού έργου έχει συνεισφέρει σε μεγάλο βαθμό και η διατήρηση του ΦΠΑ στο 23% που σε συνδυασμό με την κάθετη πτώση των εισοδημάτων των ελληνικών νοικοκυριών τη τελευταία τριετία, δημιουργούν ένα «εκρηκτικό κοκτέιλ» για την ελληνική ακτοπλοΐα.
Ενας ακόμη βασικός κρίκος της αλυσίδας διατήρησης του κόστους λειτουργίας των πλοίων σε πολύ υψηλά επίπεδα είναι και τα ναυτιλιακά καύσιμα τα οποία αποτελούν το 50% με 60% του συνολικού κόστους των πλοίων της ακτοπλοΐας σήμερα, ενώ το εργασιακό δεν ξεπερνά το 20%.
«Τα πρώτα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν άμεσα, είναι η μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα του αντίστοιχου των ξενοδοχείων, η μείωση των λιμενικών τελών στο βαθμό που αυτά πράγματι επενδύονται στην ακτοπλοΐα και η κατάργηση του επίναυλου που επιβαρύνει τα εισιτήρια με 3%», σημειώνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης.
Ο στόλος
Ταυτόχρονα, κύκλοι της αγοράς επισημαίνουν ότι ένα μεγάλο μέρος του στόλου βρίσκεται αυτή την περίοδο είτε σε αργία είτε σε επίσχεση είτε σε φάση ετήσιας επιθεώρησης. Οσον αφορά τις δυνατότητες που υπάρχουν για ανοίγματα σε νέες αγορές ή πώληση πλοίων στο εξωτερικό, οι δυνατότητες είναι μηδαμινές.
«Η ύφεση δεν είναι μόνο ελληνική, υπάρχει διεθνής κρίση στην επιβατηγό ναυτιλία με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πουληθούν τα πλοία», επισημαίνουν στη «Ν» κύκλοι της αγοράς και προσθέτουν ότι οι ίδιες συνθήκες δεν ευνοούν και πιθανή εξεύρεση νέων αγορών στο εξωτερικό.
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας XRTC, Γιώργος Ξηραδάκης, επεσήμανε στη «Ν» ότι για τη βιωσιμότητα του κλάδου είναι αναγκαία η περαιτέρω συρρίκνωση των εξόδων των εταιρειών μέσω του εξορθολογισμού των δρομολογίων και της μείωσης του στόλου, καθώς και επιλογών νέων μορφών στρατηγικής όπως είναι οι συγχωνεύσεις.
Οι βασικές αλλαγές που φέρνει το σ/ν στο θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας είναι ότι μειώνεται η οργανική σύνθεση των επιβατηγών και επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων για τη χειμερινή περίοδο και ειδικότερα για το διάστημα από 1ης Νοεμβρίου μέχρι και 31ης Μαρτίου στην κατηγορία γενιών υπηρεσιών, ενώ μειώνεται στο μισό η καθοριζόμενη σε θαλαμηπόλους, επίκουρους και τραπεζοκόμους σύνθεση, όπως καθορίζεται από την κείμενη νομοθεσία. Επίσης μειώνεται ο χρόνος δρομολόγησης των ταχύπλοων πλοίων.
Ξεκινούν οι συζητήσεις
Εν τω μεταξύ, για σήμερα είναι προγραμματισμένη η συνάντηση μεταξύ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και της ΠΝΟ για τις ΣΣΕ.
Πηγή:naftemporiki.gr

ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΑΣΩ ΤΣΑΡΟΥΧΑ





Σπουδαία διάκριση
 για τη Βάσω Τσαρούχα, το χιώτικο μπάσκετ και τονησί μας, καθώς η Χιώτισσα διαιτητής του ΣΕΔΚ Αττικής είναι πλέον ΔΙΕΘΝΗΣ.Η Βάσω, γίνεται η τρίτη γυναίκα (μετά τις παλαιότερες Μαρία Αργυρού και Καρολίνα Σκούρτη) που πετυχαίνει τέτοια διάκριση, ενώ κατέχει τον "τίτλο" της Διεθνούς, και ως αθλήτρια της Εθνικής ομάδας γυναικών! Η Βάσω πέρασε με επιτυχία τις εξετάσεις αξιολόγησης, γραπτά και αγωνιστικά τεστ στη Σακάρια της Τουρκίας, σε ειδικό Διεθνές Τουρνουά Εθνικών Ομάδων Υποδομών, όπου πρώτευσε η Εθνική Παίδων, με τον Χιώτικης καταγωγής (από την Καλαμωτή) Δημήτρη Παπαδημητρίου, τον οποίο επίσης συγχαίρουμε, στη σύνθεσή της. Από ολόκληρη την οικογένεια του ΒΑΟΛ, που φιλοξενεί στις τάξεις της, τιςαδελφές της διεθνούς, πλέον διαιτήτριας, Κατερίνα καιΤζωρτζίνα Τσαρούχα, αλλά και τον γαμπρό της Μανώλη Χατζηλάμπρου, πολλά και ολόθερμα συγχαρητήρια !


πηγη ΒΑΟΛ 

ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ : ΣΤΟΧΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΦΕΡΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ






H oμιλία του Υπουργού Ναυτιλίας & Αιγαίου Κωστή Μουσουρούλη στη συζήτηση επί της Επίκαιρης Ερώτησης της Βουλευτού της Δημοκρατικής Αριστεράς Μαρίας Ρεπούση, για τις ΑΕΝ

«Κυρία συνάδελφε, 

Όπως γνωρίζετε, η ναυτιλιακή πολιτική, αρθρώνεται γύρω από τον ναυτικό, το πλοίο και την επιχειρηματικότητα. Η δε πολιτική για τον ναυτικό εξειδικεύεται σε τρεις ζωτικούς τομείς: την υγεία και πρόνοια, τη ναυτική εργασία και τη ναυτική εκπαίδευση. Θα ήθελα καταρχήν να σας ευχαριστήσω γιατί μου δίνετε την ευκαιρία να συζητήσουμε για έναν από τους τομείς αυτούς. 

Την εκπαίδευση. Ένα διαχρονικό, πανεθνικό, θέμα που αφορά όλες τις κυβερνήσεις πέρα από τις όποιες διαφορές ή αντιλήψεις.

Τα δεδομένα είναι γνωστά: είμαστε μια χώρα θαλασσινή, με ναυτική συνείδηση και τεχνογνωσία στα ναυτικά επαγγέλματα που διαθέτει το μεγαλύτερο στόλο εμπορικών πλοίων στον κόσμο. Πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το σημαντικότερο κοινωνικό πρόβλημα σήμερα, την ανεργία στους νέους, αξιοποιώντας τα δεδομένα αυτά;

Με θέσεις εργασίας στη ναυτιλία. Αυτός είναι ο στόχος μας στο Υπουργείο. Να φέρουμε τους νέους Έλληνες σε ένα επάγγελμα με προοπτικές και καλές αποδοχές. Και αυτό μπορεί να γίνει με τη ναυτική εκπαίδευση, αρκεί να εκσυγχρονιστεί για να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις.

Με την ανάληψη των καθηκόντων μου, παρέλαβα μια έκθεση καταγραφής των προβλημάτων της ναυτικής εκπαίδευσης: στη δομή και την οργάνωση, τις υποδομές και τις εγκαταστάσεις, τον εξοπλισμό και τα μέσα, το διδακτικό προσωπικό, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, τη χρηματοδότηση, το θεσμικό πλαίσιο. 

Δυόμιση χρόνια χωρίς Υπουργείο Ναυτιλίας είχαν επίπτωση και στη ναυτική εκπαίδευση. Την είχα επισημάνει και ως Βουλευτής Χίου στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού ελέγχου. 

Παρέλαβα και μια πρόταση αναδιοργάνωσης η οποία προέβλεπε την κατάργηση των εννέα μικρότερων από τις δεκατρείς ΑΕΝ, δηλαδή τη διατήρηση μόνο των Ακαδημιών Ασπροπύργου, Μακεδονίας, Ηπείρου και Κρήτης, με δυο εναλλακτικές λύσεις για τις καταργούμενες ΑΕΝ: ή να λειτουργήσουν ως σχολές σωστικών, θαλαμηπόλων και λοιπών εξειδικευμένων σχολείων στο πλαίσιο των Κέντρων Επιμόρφωσης, των γνωστών ΚΕΣΕΝ Πλοιάρχων – Μηχανικών στο Ρέντη και Ραδιοηλεκτρονικών στον Ασπρόπυργο, ή να λειτουργήσουν ως εισαγωγικά τμήματα ενός ή δύο εξαμήνων σπουδών, όπου οι σπουδαστές θα διδάσκονται μαθήματα θεωρητικού χαρακτήρα και γενικής ενημέρωσης, που δεν απαιτούν εκπαιδευτικό εξοπλισμό και θα ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στις τέσσερις μεγάλες Ακαδημίες.

Με επίγνωση των δυσκολιών και του περιορισμού των πόρων για τη Ναυτική Εκπαίδευση, απέρριψα την πρόταση αυτή και επικεντρώθηκα στην αντιμετώπιση των προβλημάτων.

Σας αναφέρω επιγραμματικά:

• Προσδιορίσαμε από κοινού με τους κοινωνικούς εταίρους τους στόχους της αναδιοργάνωσης του συστήματος. 

• Ομάδα Έργου προετοίμασε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με συγκεκριμένα άμεσα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα, αρκετά από τα οποία έχουν ήδη υλοποιηθεί. 

• Για την καλύτερη διοίκησή τους, θέσαμε υπό ενιαία καθοδήγηση όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες του Υπουργείου. 

• Ενεργοποιήσαμε το Συμβούλιο Ναυτικής Εκπαίδευσης, το κατεξοχήν γνωμοδοτικό μας όργανο, το οποίο και θα αναβαθμίσουμε, με αντιπροσωπευτικότερη σύνθεση και περισσότερες αρμοδιότητες. 

• Κατόπιν εισήγησης του Συμβουλίου αυξήσαμε τον αριθμό των δοκίμων σπουδαστών των ΑΕΝ για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος.

 Αντιμετωπίσαμε κατά το δυνατόν τα προβλήματα εκπαιδευτικού προσωπικού. Μετά την έγκριση από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, προωθήσαμε τις νόμιμες διαδικασίες πρόσληψης, οι οποίες ολοκληρώθηκαν για 192 ωρομίσθιους διαφόρων ειδικοτήτων σε όλες τις ΑΕΝ, εκ των οποίων οι 54 στον Ασπρόπυργο. Το κόστος θα καλυφθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας. Φυσικά, για τον επόμενο χρόνο θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια ώστε η πρόσληψη των ωρομισθίων να ολοκληρωθεί πολύ νωρίτερα. Με νομοθετική ρύθμιση εξαιρέθηκαν μέχρι 31-12-2014 από τον Ν. 3863/2010 οι συνταξιούχοι ΝΑΤ εκπαιδευτές ναυτικών μαθημάτων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και ωριαία αντιμισθία. Παράλληλα, προωθούμε νέα ρύθμιση για τη βελτίωση της διαδικασίας μονιμοποίησης των επίκουρων καθηγητών εφαρμογών με τριετή θητεία.
-

• Αντιμετωπίσαμε το σοβαρό πρόβλημα εξεύρεσης πλοίων για την πραγματοποίηση του Α’ και Β’ εκπαιδευτικού ταξιδιού των δοκίμων των ΑΕΝ. Η επιδότηση του Α΄ εκπαιδευτικού ταξιδιού θα καλυφθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας. 

• Προσαρμόζουμε τα εκπαιδευτικά προγράμματα στις τροποποιήσεις της Διεθνούς Σύμβασης STCW. Παράλληλα, προετοιμάζουμε εθνικό σύστημα αξιολόγησης και πιστοποίησης της ναυτικής εκπαίδευσης, το οποίο περιλαμβάνει και τα ιδιωτικά κέντρα εκπαίδευσης και κατάρτισης. 

Η εκκρεμότητα σχετικά με τις προϋποθέσεις χορήγησης άδειας άσκησης του ναυτικού επαγγέλματος - συνδέεται με την αξιολόγηση των σχολών, την πιστοποίηση των προσόντων και των δεξιοτήτων και την αναγνώριση των τίτλων που παρέχονται από φορείς της Ευρωπαϊκής Ένωσης – θα αρθεί.

• Τέλος, διαμορφώσαμε ένα Πολυετές Πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των κτιριακών και λοιπών υποδομών με χρηματοδότηση κυρίως από το ΕΣΠΑ, το Κεφάλαιο Ναυτικής Εκπαίδευσης και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. 

• Ήδη προκηρύξαμε διαγωνισμό προϋπολογισμού 6,3 εκατ. ευρώ για την προμήθεια τεχνικού και εκπαιδευτικού εξοπλισμού των ΑΕΝ Χίου, Οινουσσών, Σύρου, Κρήτης, Ιονίων Νήσων, Κύμης και Ηπείρου. Η διαγωνιστική διαδικασία βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, ενώ για τα είδη που δεν κατατέθηκαν προσφορές θα πραγματοποιηθεί επαναληπτικός διαγωνισμός.

• Για την ταχύτερη υλοποίηση του Προγράμματος, με νομοθετική ρύθμιση νομιμοποιήθηκαν τα κτίρια της ΑΕΝ Μακεδονίας. Αντίστοιχες ρυθμίσεις προετοιμάζουμε και για τα υπόλοιπα κτιριακά συγκροτήματα, τα οποία ήδη έχουν αποτυπωθεί σε τοπογραφικά σχέδια. 

Ειδικότερα για την ΑΕΝ Ασπροπύργου:

• Από το ΠΕΠ Αττικής έχει εκδοθεί πρόσκληση προϋπολογισμού 7 εκατ. ευρώ για την προμήθεια τεχνικού και εκπαιδευτικού εξοπλισμού των Σχολών. Ο Ασπρόπυργος, δηλαδή η ΑΕΝ, το ΚΕΣΕΝ και η Σχολή Σωστικών θα απορροφήσουν 2.300.000 Ευρώ. 

• Οι συντηρήσεις - επισκευές αντιμετωπίζονται στο στενό οικονομικό πλαίσιο του ΚΝΕ σε συνάρτηση με το σύνολο των αναγκών των σχολών και ανάλογα με τη βαρύτητα των βλαβών. Για την κάλυψη των απολύτως αναγκαίων εργασιών στην ΑΕΝ Ασπροπύργου εξασφαλίστηκαν πιστώσεις ύψους 80.000 ευρώ για φέτος.

Κυρία συνάδελφε,

Ολοκληρώνοντας και αφού αναφέρω ότι σύμφωνα με το Νόμο 3450/2006 το δίπλωμα Πλοιάρχων και Μηχανικών Α΄ τάξης είναι ισότιμο με το πτυχίο των ΤΕΙ, θα ήθελα να θέσω και εγώ ορισμένα ερωτήματα: 

Μήπως η τυπική αναβάθμιση των Ακαδημιών – όπως υπονοείτε στην Ερώτησή σας, είναι τελικά ένα ψευδο-δίλημμα;

Μήπως στα προσόντα που χρειάζεται κάποιος που κουμαντάρει ένα πλοίο, και είναι υπεύθυνος για ανθρώπινες ζωές και εμπορεύματα μεγάλης αξίας δεν συμπεριλαμβάνεται απαραίτητα ένας πανεπιστημιακός τίτλος, αλλά η πραγματική ναυτική τέχνη και γνώση;

Μήπως δεν χρειαζόμαστε αμιγώς ακαδημαϊκούς δασκάλους, αλλά ναυτοδιδασκάλους που θα την μεταδώσουν στα παιδιά;

Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,

Η θάλασσα μπορεί να δώσει δουλειά, αρκεί οι υποψήφιοι να είναι εφοδιασμένοι με τη γνώση αυτή. Ο ρόλος μας δεν είναι άλλος από το να εκπαιδεύουμε σωστά νέα παιδιά για να ασκήσουν ένα επάγγελμα αξιοπρεπές και προσοδοφόρο και όχι η παραγωγή επιπλέον πτυχιούχων που μένουν άνεργοι και απογοητεύονται. Για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, αυτός είναι ο κυρίαρχος στόχος. Δεσμεύομαι, με τον θεσμικό μου ρόλο, αλλά και ως βουλευτής νησιώτης της ναυτομάνας Χίου ότι θα δουλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις για να τον πετύχουμε.»


ΑΝΤΙ ΕΠΑΙΝΟΥ ΣΥΛΛΗΨΗ


Η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της. Και ιδιαίτερα αυτά που επιλέγουν να ζουν και να εργάζονται πρωτοποριακά στην περιφέρειά της. Χθες οδηγήθηκε στον εισαγγελέα και πήρε προθεσμία προκειμένου να απολογηθεί ο 39χρονος Χρήστος Βαλασέλλης, που είχε συλληφθεί προχθές αργά το απόγευμα και πέρασε τη νύχτα του στο κρατητήριο κατηγορούμενος... για παράνομη λειτουργία τηλεοπτικού σταθμού στη Μυτιλήνη!
Ο Χρήστος Βαλασέλλης ζει και εργάζεται στη Μυτιλήνη, παρά τις προτάσεις που έχει από το εξωτερικόΟ Χρήστος Βαλασέλλης ζει και εργάζεται στη Μυτιλήνη, παρά τις προτάσεις που έχει από το εξωτερικόΤι είχε συμβεί στην πραγματικότητα; Ο κ. Βαλασέλλης λειτουργούσε πειραματικά ένα νέο λογισμικό  με την επωνυμία Jayzee, το οποίο μάλιστα θα παρουσίαζε ο ίδιος στη διεθνή τεχνολογική έκθεση για Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, στο Λας Βέγκας, τον ερχόμενο Απρίλιο. Μια ανώνυμη καταγγελία όμως στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) την ενεργοποίησε άμεσα με αποτέλεσμα τη σύλληψη του Χρήστου Βαλασέλλη και την κατάσχεση του λογισμικού.
Μαζί με τον Χρήστο Βαλασέλλη συνελήφθη και ο ιδιοκτήτης της «Τηλεόρασης Μυτιλήνης», Μανόλης Γιαννακέλος, επειδή είχε παραχωρήσει στον κ. Βαλασέλλη τον οικίσκο εκπομπής του τηλεοπτικού του σταθμού όπου και γίνονταν οι πειραματισμοί του νέου λογισμικού.
Το πρόγραμμα
Ας σημειωθεί ότι ο Χρήστος Βαλασέλλης είναι γνωστός παγκόσμια για μια άλλη εφαρμογή αυτοματισμού για ραδιόφωνα, τον Jazler. Μια καινοτομία που έχει φτάσει σε ραδιόφωνα όλου του κόσμου. Το πρόγραμμα αυτό έχει γίνει το δεύτερο πιο δημοφιλές στο είδος του παγκόσμια ανάμεσα σε 100 αντίστοιχα προγράμματα. «Στις πρώτες θέσεις είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Αγγλία, η Γαλλία, ενώ το πρόγραμμα έχουν αγοράσει πανεπιστημιακά ραδιόφωνα, το Βατικανό που το χρησιμοποιεί σε αποστολές στην Αφρική, ακόμα και ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών, που το χρησιμοποιεί στις ανθρωπιστικές του αποστολές» μας λέει ο κ. Βαλασέλλης για τον Jazler.
«Τα πειράματά μου», λέει ο κ. Βαλασέλλης, «δεν παρεμπόδιζαν την εκπομπή κάποιου άλλου νόμιμου ή μη τηλεοπτικού σταθμού. Οπότε, αντί να με στηρίξουν γι' αυτό που δημιουργώ και επίσημα θα το παρουσιάσω στο Λας Βέγκας, έρχονται, το κατάσχουν και με κλείνουν και μέσα, ενώ μπήκα και στη διαδικασία της παραπομπής μου στη Δικαιοσύνη. Την ερχόμενη Τρίτη αντί να εργάζομαι για την καινοτομία μου, θα δικαστώ σαν... ραδιοπειρατής.
»Στην άλλη Ευρώπη, τέτοιες καινοτόμες δράσεις βραβεύονται και επιδοτούνται. Στην Ελλάδα, επειδή προφανώς δεν καταλαβαίνουν το τι κάνω, αλλά και το τι μπορούμε να κάνουμε συμμετέχοντας στην παραγωγή νέας τεχνολογίας, μας παραπέμπουν στη Δικαιοσύνη και μάλιστα με τη διαδικασία του αυτοφώρου».
Ας σημειωθεί εδώ ότι ο Χρήστος Βαλασέλλης παρέμεινε στη Μυτιλήνη όπου και εργάζεται, παρά τις προτάσεις που έχει δεχθεί να φύγει στο εξωτερικό και να εργαστεί σε μεγάλες εταιρείες παραγωγής προηγμένου λογισμικού για μέσα ενημέρωσης.
πηγη: enet.gr

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ , ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 18 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2013 , ΣΤΙΣ 13.00 ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ , ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ


1 Διενέργεια μειοδοτικού διαγωνισμού για ενοικίαση ακινήτου για τη στέγαση 4ου και 11ου
Νηπιαγωγείου Χίου                                                                                                                                                    
 2 Ορισμός συμβολαιογράφων για σύνταξη ειδικών πληρεξουσίων για εκπροσώπηση Δήμου Χίου
κατά την εκδίκαση πολιτικών και διοικητικών διαφορών                                                                                                                    
 3 Ορισμός δικαστικών επιμελητών για επιδόσεις δικογράφων και λοπών εγγράφων του Δήμου                                                                                                                                                                          
 4 Αγωγή ΥΔΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΕΕ κατά Δήμου Χίου, Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και Τεχνικής
Εταιρείας Βροντάδου - ορισμός δικηγόρου                                                                                                                                      
 5 Άσκηση προσφυγής για κτηματολογική διαφορά από το Δήμο Χίου  - ορισμός δικηγόρου                                                                                                                                                                            
 6 Κύρια Παρέμβαση Εμμανουήλ Καλαμάρη κατά Δήμου Χίου και Κωνσταντίνου Καλαμάρη -
ορισμός δικηγόρου                                                                                                                                                            
 7 Αίτηση Αγγελικής Λουκή για αποκατάσταση ζημίας από φθορά που προκλήθηκε από υπάλληλο
του Δήμου χίου κατά την υπηρεσία του                                                                                                                                    
 8 Καταβολή σε υπαλλήλους του Δήμου επιδικασθέντων με πρωτόδικες αποφάσεις από την
παροχή των 176 ευρώ του άρθ. 14 ν. 3016/2002                                                                                                                                
 9 Ανάθεση σε δικηγόρο για άσκηση ένδικων μέσων κατά οφειλέτη του Δήμου Κωστάλα Μάρκου
του Κωνσταντίνου                                                                                                                                                        
10 Ψήφιση πίστωσης για την εξόφληση του 6ου λογαριασμού του έργου: "Κατασκευή αίθουσας
πολλαπλών χρήσεων Εγρηγόρου ΔΔ Κουρουνίων"                                                                                                                              
11 Ψήφιση πίστωσης για την πληρωμή της μελέτης "Αντιπλημμυρική προστασία λεκάνης Παρθένη
ποταμού"                                                                                                                                                              
12 Ψήφιση πίστωσης για την αποπληρωμή της μελέτης "Οριστική στατική μελέτη και μελέτη
εφαρμογής του έργου:"Επισκευή και ενίσχυση του Φ.Ο. του δημοτικού κλειστού γυμναστηρίου
στο στάδιο Χίου"                                                                  
13 Ψήφιση πίστωσης για την πληρωμή της παροχής υπηρεσίας με τίτλο: "Μελέτη διαχείρισης
φράγματος Κατράρη (δημιουργία φορέα διαχείρισης)"                                                                                                                         14 Ψήφιση πίστωσης για την πληρωμή της μελέτης:"Μελέτη διαχείρισης φράγματος Κατράρη
(διερεύνηση σεναρίων λειτουργίας του φράγματος Κατράρη με χρήση Υπολογιστικών Μοντέλων
προσομοίωσης και πρόγνωσης)"                                                        
15 Ψήφιση πίστωσης για την πληρωμή του 1ου & 2ου λογαριασμού του έργου "Επισκευή Σχολείων
Δήμου Ιωνίας"                                                                                                                                                        
16 Ψήφιση πίστωσης για την πληρωμή του έργου "Επισκευαστικές εργασίες σχολείου Κεράμου"                                                                                                                                                                        
17 Ψήφιση πίστωσης για την πληρωμή της εργασίας "Επισκευή και συντήρηση δημοτικού
περιπτέρου Νενήτων"                                                                                                                                                          
18 Ψήφιση πίστωσης του έργου "Εσωτερική οδοποιία Λαγκάδας"                                                                                                                                                                                                      
19 Ψήφιση πίστωσης για την πληρωμή του έργου "Επισκευή δημοτικού σχολείου Ελάτας"                                                                                                                                                                              
20 Ψήφιση πίστωσης για την πληρωμή της εργασίας "Μετεγκατάσταση παιδικής χαράς Πυργίου"                                                                                                                                                                        
21 Ψήφιση πίστωσης για την εκτέλεση της εργασίας "Αποκατάσταση υποδομών παραλίας Λιθίου"                                                                                                                                                                        
22 Ψήφιση πίστωσης για την εκτέλεση του έργου "Διαμόρφωση χώρων για τη δημιουργία χώρων
στάθμευσης παραλίας Λιθίου"                                                                                                                                            
23 Ψήφιση πίστωσης για την εκτέλεση του έργου  "Επισκευή κοινοτικού γραφείου Βέσσας"                                                                                                                                                                            
24 Ψήφιση πίστωσης για την εκτέλεση του έργου  "Κατασκευή κολεκτέρ ύδρευσης Κώμης"                                                                                                                                                                              
25 Ψήφιση πίστωσης για την πληρωμή του έργου  "Αγροτική οδοποιία Καλαμωτής"                                                                                                                                                                                    
26 Ψήφιση πίστωσης για την πληρωμή του έργου  "Αγροτική οδοποιία Ελάτας"                                                                                                                                                                                        
27 Ψήφιση πίστωσης για την εκτέλεση του έργου  "Αγροτική οδοποιία Δημοτικής Ενότητας
Μαστιχοχωρίων"                                                                                                                                                            
28 Ψήφιση πίστωσης για την εκτέλεση του έργου  "Ανάπλαση περιοχής Γύρος Λιθίου"                                                                                                                                                                                
29 Ψήφιση πίστωσης για την εκτέλεση του έργου "Εξωραϊσμός περιβάλλοντα χώρου σχολείου
Ολύμπων"                                                                                                                                                                  
30 Ψήφιση πίστωσης για την πληρωμή της εργασίας "Επισκευαστικές εργασίες δημοτικού σχολείου
Αρμολίων"                                                                                                                                                          
31 Έγκριση όρων δημοπράτησης, ορισμός επιτροπής διαγωνισμού και ψήφιση πίστωσης για την
εκτέλεση του έργου "Ανάπλαση δημοτικού πάρκινγκ Ολύμπων"                                                                                                                
32 Ψήφιση πίστωσης για την  μελέτη με τίτλο "ΜΠΕ Ανόρυξη υδρευτικής γεώτρησης Ελάτας"                                                                                                                                                                          
33 Ψήφιση πίστωσης για την μελέτη με τίτλο "ΜΠΕ Ανόρυξη υδρευτικής γεώτρησης Φανών
Ολύμπων"                                                                                                                                                                    
34 Ψήφιση πίστωσης για την μελέτη με τίτλο "ΜΠΕ Ανόρυξη υδρευτικής γεώτρησης Χειριζόνας
Μαστιχοχωρίων"                                                                                                                                                          
35 Ψήφιση πίστωσης για την εξόφληση του 5ου και 6ου λογαριασμού του έργου "Αναπλάσεις
Δήμου Ιωνίας"                                                                                                                                                            
36 Ψήφιση πίστωσης για την εξόφληση του 4ου λογαριασμού του έργου <"Υδρευτικά έργα Δήμου
Ιωνίας" υποέργο: "Βελτίωση - επέκταση δικτύων ύδρευσης">                                                                                                              
37 Ψήφιση πίστωσης για την εξόφληση του 5ου λογαριασμού του έργου "Αγροτική οδοποιία  Δήμου
Ιωνίας"                                                                                                                                                            
38 Ψήφιση πίστωσης για μετακινήσεις αιρετών και υπαλλήλων                                                                                                                                                                                                      
39 Ψήφιση πίστωσης για αμοιβή εργαζομένων στο Πρόγραμμα "Βοήθεια στο Σπίτι"                                                                                                                                                                                    
Κοιν.: Μ.Μ.Ε., Αντιδήμαρχοι, Δ/ντές Υπηρεσιών
Παρακαλούνται οι κκ Δημοτικοί  Σύμβουλοι, τακτικά μέλη της Οικονομικής Επιτροπής οι οποίοι δεν
μπορούν να παρευρεθούν στην πιο πάνω συνεδρίασην να ειδοποιήσουν το αναπληρωματικό τους
μέλος να τους αντικαταστήσει.

KΛΕΙΣΙΜΟ ΟΔΟΥ ΜΑΣΤΡΟΛΕΟΝΑΡΔΟΥ ΛΟΓΩ ΕΝΤΟΝΩΝ ΒΡΟΧΟΠΤΩΣΕΩΝ



Σας ενημερώνουμε ότι, λόγω των έντονων βροχοπτώσεων και του ύψους της βροχής, θα παραμένει κλειστή η οδός Μαστρολεονάρδου, -που συνδέει την οδό Βερίτη με την παραλιακή - για την ασφάλεια των διερχομένων οχημάτων και πεζών, έως ότου αποκατασταθεί το πρόβλημα.

XAIΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΚΕΔΕ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ




«Θέλουμε την Αυτοδιοίκηση πρώτου και δεύτερου βαθμού, φορέα και γνήσιο πρωταγωνιστή της δημοκρατικής ανασυγκρότησης του τόπου, θεσμό και δύναμη της κοινωνικής αλληλεγγύης και συνοχής. Θεσμό και δύναμη της παραγωγικής και αναπτυξιακής πορείας της χώρας μας. Αυτό είναι το μεγάλο διακύβευμα σήμερα» τόνισε ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Κώστας Ασκούνης μιλώντας στο συνέδριο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας.
Παράλληλα υπογράμμισε ότι «το κεντρικό κράτος, η πολιτεία έχει αδήριτη ανάγκη να εμπιστευτεί τη Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια Αυτοδιοίκηση. Να κατανοήσει ότι χωρίς την Αυτοδιοίκηση ή με την Αυτοδιοίκηση σε οικονομικό και θεσμικό αδιέξοδο δεν είναι δυνατή η επιδιωκόμενη ανασυγκρότηση του τόπου».
Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ τόνισε την ανάγκη, ιδιαίτερα σήμερα, «να γίνει πράξη ένα άλλο διοικητικό σύστημα οργάνωσης της χώρας που διαρθρώνεται σε κεντρικό επίπεδο με τη δημιουργία ευέλικτου – επιτελικού κράτους «Κράτος Στρατηγείο» με ταυτόχρονη αποκέντρωση αρμοδιοτήτων και πόρων στην Περιφερειακή και Τοπική Αυτοδιοίκηση. Καλούμε την Κεντρική Διοίκηση να ακολουθήσει το δρόμο της συνεργασίας χωρίς αντιπαλότητες και ανταγωνισμούς απέναντι στην Αυτοδιοίκηση για το καλό του τόπου».

Ακολουθεί αναλυτικά η ομιλία του προέδρου της ΚΕΔΕ.

Κύριε Υπουργέ,
Κύριε Πρόεδρε της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας,
Κύριε Πρόεδρε της Ένωσης Δήμων Κύπρου,
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Κυρίες και κύριοι,

Με ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση, χαιρετίζω εκ μέρους της ΚΕΔΕ, το Πρώτο Τακτικό Συνέδριο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, το οποίο διεξάγεται σε πρωτόγνωρες συνθήκες οικονομικής, κοινωνικής και πολιτικής κρίσης.
Οι συνθήκες της πολύπλευρης αυτής κρίσης βρίσκονται στο σπίτι κάθε εργαζόμενου, κάθε πολίτη. Η έκταση και το βάθος της θίγουν τον ίδιο τον πυρήνα του πολιτικού συστήματος, κάθε πλευρά οργάνωσης του κράτους και της οικονομίας.
Μέσα σ’ αυτές τις πρωτοφανείς συνθήκες που πλήττουν τη χώρα μας η δημιουργία της Δευτεροβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης άνοιξε ένα παράθυρο ελπίδας για τη μεταρρύθμιση του διοικητικού συστήματος της χώρας. Μία μεταρρύθμιση, η οποία περιορίστηκε στον πρώτο και δεύτερο βαθμό Αυτοδιοίκησης και δεν συμπεριέλαβε τον πυρήνα του Κεντρικού Κράτους. Επιπλέον, η πρωτοφανής δημοσιονομική κρίση και τα μνημόνια με τις μεγάλες περικοπές πόρων, αλλά και τις συχνές παρεμβάσεις της Κεντρικής Διοίκησης δημιουργούν προβλήματα σε ένα νέο θεσμό που παρ’ όλα αυτά κατόρθωσε να σταθεί όρθιος, να λειτουργήσει και να κατακτήσει επάξια το ρόλο του στο πλαίσιο της πολυεπίπεδης διακυβέρνησης της χώρας μας
Σ’ αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες κρίσης όλοι καλούμαστε να δώσουμε μία καθαρή απάντηση, που μπορεί και πρέπει να ενώνει όλους.
Θέλουμε την Αυτοδιοίκηση πρώτου και δεύτερου βαθμού, φορέα και γνήσιο πρωταγωνιστή της δημοκρατικής ανασυγκρότησης του τόπου, θεσμό και δύναμη της κοινωνικής αλληλεγγύης και συνοχής. Θεσμό και δύναμη της παραγωγικής και αναπτυξιακής πορείας της χώρας μας. Αυτό είναι το μεγάλο διακύβευμα σήμερα. Το Κεντρικό Κράτος, η πολιτεία έχει αδήριτη ανάγκη να εμπιστευτεί τη Δευτεροβάθμια και πρωτοβάθμια Αυτοδιοίκηση. Να κατανοήσει ότι χωρίς την Αυτοδιοίκηση ή με την Αυτοδιοίκηση σε οικονομικό και θεσμικό αδιέξοδο δεν είναι δυνατή η επιδιωκόμενη ανασυγκρότηση του τόπου.
Ας αναλογιστούν οι θιασώτες του συγκεντρωτικού, γραφειοκρατικού κράτους κάτω από ποιες συνθήκες και με ποια βοήθεια οι εκλεγμένοι Περιφερειάρχες κατόρθωσαν μέσα σε δύο χρόνια να δημιουργήσουν ένα καινούργιο θεσμό, ο οποίος έχει εμπεδωθεί στη συνείδηση των πολιτών και έχει μία εντυπωσιακή εύρυθμη λειτουργία και αποτελεσματικότητα, προσφέροντας  ποιοτικές υπηρεσίες στους πολίτες. Αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους τους ανθρώπους της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης. 
Για τους λόγους αυτούς, σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε είναι η ώρα να γίνει πράξη ένα άλλο διοικητικό σύστημα οργάνωσης της χώρας που διαρθρώνεται σε Κεντρικό Επίπεδο με τη δημιουργία ευέλικτου – επιτελικού κράτους «Κράτος Στρατηγείο» με ταυτόχρονη αποκέντρωση αρμοδιοτήτων και πόρων στην Περιφερειακή και Τοπική Αυτοδιοίκηση. Καλούμε την Κεντρική Διοίκηση να ακολουθήσει το δρόμο της συνεργασίας χωρίς αντιπαλότητες και ανταγωνισμούς απέναντι στην Αυτοδιοίκηση για το καλό του τόπου.

Αγαπητοί συνάδελφοι,
          Οι αιρετοί είμαστε υπέρ της διαφάνειας και ουδέποτε αρνηθήκαμε οποιονδήποτε έλεγχο. Όποια στοιχεία υπάρχουν να διερευνηθούν σύμφωνα με το Νόμο και όχι μέσω ύποπτων διαρροών δια του τύπου. Πρώτα εμείς λέμε «όλα στο φώς». Μεμονωμένες περιπτώσεις που τις καταδικάζουμε απερίφραστα, δε μπορούν να οδηγούν συλλήβδην στην κατασυκοφάντηση του θεσμού και των ανθρώπων που τον υπηρετούν.
          Πρόσφατο παράδειγμα της στοχοποίησης και συκοφάντησης του θεσμού αποτελεί η έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για το έτος 2010.
          Με βάση τα στοιχεία της έκθεσης από τα 591.909 εντάλματα που αφορούν δαπάνες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, μόλις τα 8.990, δηλαδή ποσοστό 1,52%, επεστράφησαν αθεώρητα.
          Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και αφού έγιναν οι απαιτούμενες διορθώσεις, τα εντάλματα αυτά έλαβαν τελικά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Το Ελληνικό Δημόσιο δεν είχε καμία απολύτως απώλεια χρημάτων και φυσικά ουδεμία κατασπατάληση πόρων έγινε από μέρους των αιρετών.
          Είναι καιρός να μάθουν όσοι θέλουν να διαμορφώνουν την κοινή γνώμη ότι καμία σύμβαση δε μπορεί να υλοποιηθεί εάν το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν την έχει εγκρίνει. Δεν γνωρίζουν τι σημαίνει προληπτικός έλεγχος; Αυτός είναι ο ρόλος του Ανωτάτου Δικαστηρίου και από του βήματος αυτού καλώ την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών, αλλά και τον Πρόεδρο του Ελεγκτικό Συνεδρίου να προφυλάξουν τους θεσμούς.

Αγαπητέ Πρόεδρε της ΕΝ.Π.Ε.,
Αγαπητοί συνάδελφοι,
          Στην κρίσιμη αυτή περίοδο η μεγάλη δύναμη της Αυτοδιοίκησης βρίσκεται στην ενότητα του χώρου. Η ενότητα και  άριστη συνεργασία μεταξύ ΕΝΠΕ και ΚΕΔΕ, είναι παράδειγμα προς μίμηση. Κυρίως όμως η ενότητα με τους πολίτες, η ενότητα με την κοινωνία.   Από μας κρίνεται κατά πόσο θα κινητοποιήσουμε τους θεσμούς και τους πολίτες, ώστε το μεγάλο και ανυπέρθετο δικαίωμα μας στην αυτοδιοίκηση, στη διεύρυνση και την ποιότητα της δημοκρατίας, να κατοχυρωθεί, όπως ορίζει το σύνταγμα, και να συντελέσει με αποφασιστικότητα στη υλοποίηση του κύριου στόχου, δηλαδή στην υπέρβαση και τον τερματισμό της κρίσης προς όφελος των εργαζομένων και της κοινωνίας.
          Με τα λόγια αυτά εύχομαι καλή επιτυχία στις εργασίες του Πρώτου Τακτικού Συνεδρίου σας.


Σας ευχαριστώ


ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΑΡΧΟΝΤΟΣ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΤΗΣ ΧΙΟΥ


2006 ! AΞIOΠOIHΣH YΠAPXONTOΣ ΛIMANIOY

ΠPOTAΣH   ΓIA   AΞIOΠOIHΣH   YΠAPXONTOΣ   ΛIMANIOY 
2006 ! Aπό τον Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Στ. Κάρμαντζη2006 !
 ΑΛΗΘΕΙΑ  24/05/2006 )
24 / 05 / 2006  Παρουσιάστηκε  από τον Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Στ. Κάρμαντζη η πρόταση του λιμενικού ταμείου που επιμελήθηκε ο καθηγητής του Μετσόβειου Πολυτεχνείου στο εργαστήρι λιμενικών εργαστηρίων Σαμψών Αζορίδη.


 Με το επιχείρημα ότι είναι μια πραγματική και υλοποιήσιμη πρόταση, από οικονομικής κυρίως πλευράς, αλλά και μια πρόταση που θα δώσει λύση για το ενδιάμεσο διάστημα (αν υποθέσουμε ότι θα γίνει ποτέ το λιμάνι που ευελπιστεί η ΝΑΧ ότι θα κατασκευαστεί στο Kοντάρι), ο κ. Κάρμαντζης παρουσίασε την πρόταση αυτή. 

Για άλλη μια φορά αποδείχθηκε όμως ότι ο Χιώτης δεν είναι λάτρης του διαλόγου και της σύνθεσης απόψεων, αλλά του μονόλογου. Μόνο έτσι μπορούμε να εξηγήσουμε το ότιαμέσως ορθώθηκαν ένα σωρό από εμπόδια και κριτικές σε βάρος της πρότασης αυτής, που στο κάτω - κάτω αποτέλεσε το αποτέλεσμα ενός προβληματισμού. 

Λιμάνι γρήγορα και οικονομικά υποστήριξε ότι υπόσχεται η πρόταση την οποία και παρουσίασε χθες ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σταμάτης Κάρμαντζης. Παρουσιάστηκε η πρόταση του λιμενικού ταμείου την οποία επιμελήθηκε ο καθηγητής του Μετσόβιου Πολυτεχνείου στο εργαστήρι λιμενικών εργαστηρίων Σαμψών Αζορίδης.

Βασικά στοιχεία της πρότασης είναι το μπάζωμα του χώρου μπροστά από το ξενοδοχείο Χανδρής και η δημιουργία στην εξωτερική πλευρά μιας μεγάλης προβλήτας όπου θα μπορούν να δένουν μεγάλα κρουαζιερόπλοια.
Aφήνει το άλλο ως έχει, με πλήρη αξιοποίηση δηλαδή, συν αυτή, που θα προσφέρει η προβλήτα της μαρίνας, ενώ την κύρια λειτουργία του ―και ειδικά για εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων― τη μεταθέτει σε μια προβλήτα που ξεκινάει απ' τον κόκκινο λιμενοβραχίονα και σημαδεύει τον Tσεσμέ.

Έτσι προβλέπει την ταυτόχρονη πρόσδεση δύο πλοίων, ενώ ως χερσαίο χώρο χρησιμοποιεί αυτόν που θα μπαζωθεί μπροστά στου «Xανδρή», αξιοποιώντας μια τεράστια έκταση ως χώρο στάθμευσης νταλικών, I.X. κλπ., κτήρια και άλλες υπηρεσίες. 

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 15,5 εκ ευρώ στα οποία δεν περιλαμβάνονται οι μελέτες. «Καλοδουλεμένη, καλοστεκούμενη από οικονομικής πλευράς υλοποιήσιμη και πραγματική» χαρακτήρισε την πρόταση του λιμενικού ταμείου ο πρόεδρός του Στ. Κάρμαντζης. 

Είπε ότι η πρόταση αυτή δεν έρχεται εμπόδιο στο νομαρχιακό σχεδιασμό για την κατασκευή του νέου λιμανιού στην περιοχή της «Θοδώρας» αλλά δίνει λύση για το μεσοδιάστημα με δεδομένο ότι είναι ένα έργο το οποίο μπορεί να ολοκληρωθεί γρήγορα με στόχο πάντα την τουριστική ανάπτυξη.

Η χρηματοδότηση σύμφωνα με τον κ. Κάρμαντζη μπορεί να εξασφαλιστεί με τρεις τρόπους: 
α) Από την κυβέρνηση και εθνικούς πόρους 
β) Μέσα από το ΣΔΙΤ, δηλαδή τη σύμπραξη Δημόσιου με ιδιωτικούς φορείς (σενάριο για το οποίο ήδη έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον).

γ) Από δάνειο που θα πάρει το Λιμενικό Ταμείο αν και εφόσον η κυβέρνηση προχωρήσει στη μετατροπή των Λιμενικών Tαμείων σε ΑΕ. 

ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΠΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ




του Κώστα Δ. Τριαντάφυλλου,
Βουλευτή ΠΑ.ΣΟ.Κ. Χίου,
Μέλους της Ειδικής Διαρκούς Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων


Τον Φεβρουάριο του 1992, με την συνθήκη του Μάαστριχτ, μπήκε και επίσημα ο θεμέλιος λίθος, για ένα εμβληματικό οικονομικό εγχείρημα: να αποκτήσουν τα κράτη – μέλη της ΕΕ κοινό νόμισμα. Όπως, όμως, γράφει ο Hugo Brady στο Think Tank Centre for European Reform, το ευρώ εξελίχθηκε μετέπειτα σε έναν Φρανκενστάιν που στρέφεται κατά του δημιουργού του.

Μετά τις τέσσερις βασικές ελευθερίες, της κίνησης των αγαθών, των υπηρεσιών, του κεφαλαίου και των πολιτών, που αποτελούν τις πρωταρχικές αρχές πάνω στις οποίες χτίστηκε το ευρωπαϊκό οικοδόμημα, έφθασε η ώρα για την απελευθέρωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το φόβο του επόμενου απαραίτητου βήματος προς την πραγματική και πλήρη ένωση σε όλα τα επίπεδα.

Είκοσι, περίπου χρόνια μετά, η Ε.Ε. χάνει το πιο σημαντικό προσδιοριστικό στοιχείο της στην παγκόσμια οικονομική σκακιέρα: αυτό του στιβαρού οικονομικού παράγοντα, που συμβάλει στην παγκόσμια σταθερότητα. Και αυτό, διότι, γίνεται για πρώτη φορά παράγοντας αστάθειας και ρευστότητας, δείχνοντας αμήχανη να αντιμετωπίσει τις εσωτερικές της αδυναμίες και ελλείψεις.

Το ευρώ φέρεται να απειλεί σήμερα, όλα εκείνα για τα οποία δημιουργήθηκε η Ε.Ε.: την Ειρήνη, την πολιτική σταθερότητα και τη δημιουργία της μεγαλύτερης ενιαίας αγοράς, παγκοσμίως.

Όσο και αν το προσπερνάμε είναι αλήθεια ότι μετά τις κοσμογονικές ανατροπές του τέλους της δεκαετίας του ογδόντα έπαυσε να υφίσταται κοινό αντίπαλο δέος που να λειτουργεί ως κινητήρια δύναμη τόσο για την ευρωπαϊκή ενοποίηση, όσο και για τη διατλαντική σχέση, με αποτέλεσμα η ευρωπαϊκή ολοκλήρωση να θυμίζει ξανά τις ισορροπίες δυνάμεων στην Ευρώπη της Ιεράς Συμμαχίας, από το Συνέδριο της Βιέννης, μέχρι και την έκρηξη του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Μαζί με το αποκαλούμενο Ανατολικό Μπλοκ κατέρρευσαν και οι προϋποθέσεις που στηρίζουν τη δυτικοευρωπαϊκή ενοποίηση, η εξωτερική απειλή και οι μέχρι τότε υφιστάμενες γαλλογερμανικές ισορροπίες.

Σήμερα, η Ευρώπη μοιάζει αποπροσανατολισμένη, σαν να στερείται κοινού οράματος και καλείται να σφυρηλατήσει το νέο της υπαρξιακό θεώρημα. Μοιάζει ανέτοιμη να αναλάβει ρόλο και να αρθρώσει λόγο απέναντι στη δύναμη των αγορών και των κερδοσκοπικών δυνάμεων που παίζουν καθοριστικά προσδιοριστικό ρόλο στην αυριανή πορεία του ευρωπαϊκού εγχειρήματος. Η συντηρητική πολιτικά πλειοψηφία των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων, άργησε να κατανοήσει το μέγεθος του προβλήματος, έκανε λανθασμένη διάγνωση και έδωσε λάθος συνταγή στον ασθενή. Γι’ αυτό και πρέπει να περάσουμε από το κλειστό Eurogroup, στο ευρύτερο Ecofin, στην ισότιμη συλλογικότητα του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Εσχάτως, γίνεται λόγος για πολυζωνικότητα της ΕΕ, με άλλα λόγια για Ευρώπη τριών ταχυτήτων (τα κράτη-μέλη της ευρωζώνης, τα κράτη που θέλουν να ενταχθούν σε αυτήν και τα κράτη που είναι εκτός ευρωζώνης). Σαφής και συγκεκριμένη οφείλει να είναι η θέση των επισήμων οργάνων της Ένωσης ως προς αυτούς τους διαχωρισμούς.

Ως Ευρωπαίοι, σε υπερεθνικό επίπεδο, πρέπει να βρούμε τρόπους να κρατήσουμε ζωντανό και θαλερό το ευρωπαϊκό παραγωγικό μοντέλο, εξελίσσοντας το, ώστε να ανταποκριθεί στο ανταγωνιστικό περιβάλλον, που διαμορφώνουν αναδυόμενες δυνάμεις, όπως η Κίνα, η Ινδία και η Βραζιλία. Ενέργεια, καινοτομία, αειφορία, τεχνολογία και συνέργειες είναι οι πυρήνες της ώθησης στον ανταγωνισμό των δυνάμεων.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, πρέπει να δημιουργηθεί μια νέα δυναμική, η οποία θα αποτελέσει ελπιδοφόρα πρόκληση. Και δεν είναι άλλη από τη θεσμική, πολιτική και κοινωνική θωράκιση και ενδυνάμωση του κοινού μας οικοδομήματος. Πώς θα γίνει αυτό; Με ρεαλιστικές προτάσεις, σχέδιο και χρονοδιάγραμμα, μέσα από συγκεκριμένη στρατηγική:

1. Άμεσα, τα κράτη – μέλη να αναλάβουν την πρωτοβουλία για ενέργειες που θα στοχεύουν σε «περισσότερη Ευρώπη» στα Κοινοβούλια. Μέσα από την Επιτροπή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και με τη συμμετοχή των πολιτών να ξεκινήσουμε έναν ουσιαστικό δημόσιο διάλογο για τη μορφή και την ποιότητα της κοινής μας πορείας.

2. Ειδικά για την Ελλάδα το 2014 είναι μία χρονιά ορόσημο. Το πρώτο εξάμηνο η χώρα μας θα έχει την Προεδρία της Ένωσης και τον Ιούνιο θα πραγματοποιηθούν οι Ευρωεκλογές. Η κατάλληλη στιγμή για να συζητήσουμε σοβαρά για την Ευρώπη και το μέλλον της.

3.Ένα πραγματικά νομοθετικό Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο που θα έχει λόγο επιλογής σε Όργανα.

4.Ο επόμενος Πρόεδρος της Ένωσης να έχει ως πρωταρχικό μέλημα το Ευρωπαϊκό Σύνταγμα, το οποίο θα αποτελεί ένα ουσιαστικό, αναθεωρημένο και δεσμευτικό κείμενο.

5.Να αναδιανεμηθεί ο καταμερισμός της ισχύος στα όργανα λήψης αποφάσεων προς όφελος της συλλογικότητας, με μια υπερεθνική πρόθεση, πάντα πάνω στη βάση της θεμελιώδους αρχής της επικουρικότητας. Να ορίσουμε ξανά τις κοινοβουλευτικές και αντιπροσωπευτικές διαδικασίες μιας Ευρώπης της Πολιτικής, Οικονομικής και Νομισματικής Ενοποίησης.

Για να υπάρξει, σήμερα, κοινό ευρωπαϊκό όραμα θα πρέπει να απαντηθεί το ερώτημα από πολίτες και πολιτικές δυνάμεις, από τη Γερμανία μέχρι την Πορτογαλία και την Κύπρο, αν όλοι βλέπουν την ενδυνάμωση της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης ως προϋπόθεση αντιμετώπισης των προκλήσεων της παγκοσμιοποίησης. Η διαδικασία θα είναι επίπονη, όμως εκτός από μονόδρομο αποτελεί και ύψιστη ιστορική υποχρέωση.