Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2011

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ!

Γιορτάζουν:
Θεμιστοκλής.

Γεγονότα

1937: Ο Γουόλτ Ντίσνεϊ σκηνοθετεί την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων με τίτλο «Η Χιονάτη και οι επτά νάνοι».
1941: Η πολιορκία του Λένινγκραντ συνεχίζεται από τους Γερμανούς, με τεράστιες απώλειες για τους αμάχους. Υπολογίζεται ότι κάθε μέρα πεθαίνουν 3.000 άνθρωποι από πείνα και αρρώστιες.
1948: Ο «Δημοκρατικός Στρατός» επιτίθεται σε Έδεσα και Νάουσα.
1948: Το Τμήμα Προπαγάνδας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΣΕ καταγγέλλει την όπερα του Σεργκέι Προκόφιεφ «Η ιστορία ενός αληθινού ανθρώπου».
1948: Αεροπλάνο των Τσεχοσλοβακικών Αερογραμμών (CSA), που εκτελούσε το δρομολόγιο Ρώμη - Αθήνα συντρίβεται στον Ταΰγετο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 23 επιβαίνοντες.
1951: Η Βουλή ψηφίζει το νέο σύνταγμα, το οποίο θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 1952.

Γεννήσεις

1596: Πέτρος Μογίλας, μητροπολίτης Κιέβου και σημαντικός θεολόγος της Ορθοδοξίας. (Θαν. 22/12/1646)
1628: Σάμουελ Καπρίκορνους, τσέχος συνθέτης. Το πραγματικό του όνομα είναι Σάμουελ Μπόξχορν. (Θαν. 10/11/1665)
1804: Μπέντζαμιν Ντισραέλι, ιταλοεβραϊκής καταγωγής πρωθυπουργός της Μ. Βρετανίας. (Θαν. 19/4/1881)  [Αποφθέγματα]

Θάνατοι

1375: Βοκάκιος (Τζοβάνι Μποκάτσιο), ιταλός ποιητής, συγγραφέας και ουμανιστής. («Δεκαήμερο»)(Γεν. 16/6/1313)
1807: Τζον Νιούτον, άγγλος ιερωμένος και συγγραφέας. (Γεν. 24/7/1725)  [Αποφθέγματα]
1824: Τζέιμς Πάρκινσον, άγγλος γιατρός. Περιέγραψε την ασθένεια των νεύρων που έλαβε τ' όνομά του. (Γεν. 11/4/1755)

Μαγγανος σε Αρχοντικο στον Καμπο της Χιου

ΤΟ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ ΤΣΟΥΡΗ

http://www.hellenicparliament.gr/userfiles/pothen/tsoyri_elpida_stefanoy/index.html

ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ ΤΟΥ ΚΩΣΤΗ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗ

http://www.hellenicparliament.gr/userfiles/pothen/moysoyroylis_konstantinos_dimitrioy/index.html#/1/zoomed

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΣΟΥΡΗ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ

Επιστολή έστειλε η βουλευτής Ελπίδα Τσουρη για την τιμή μονάδας στις απαλλοτριώσεις
του αεροδρομίου.
Η επιστολή έχει ως εξής :


Αγαπητέ κύριε Υπουργέ,
εντονότατο προβληματισμό στην τοπική κοινωνία της Χίου, εξακολουθεί να δημιουργεί απόφαση του Εφετείου Αιγαίου (10/2008), για τον καθορισμό τιμής μονάδας απαλλοτρίωσης, σε ιδιοκτησία ιδιώτη, από την Πολεμική Αεροπορία, μετά και την έκδοση πρόσφατης τελεσίδικης απόφασης, του ίδιου Δικαστηρίου, για ακίνητα της ίδιας περιοχής.
Συγκεκριμένα:
1. 1.Η εν λόγω απόφαση (10/2008) καθόρισε την τιμή μονάδας απαλλοτρίωσης ακινήτου, στο ποσόν, των 1150 ευρώ/τμ, αφού στηρίχθηκε αποκλειστικά στην κατάθεση ενός μάρτυρα, χωρίς να ληφθούν υπόψη, ούτε τα επίσημα συγκριτικά στοιχεία, αλλά ούτε η έκθεση της αντίστοιχης Εκτιμητικής Επιτροπής (αρθρ. 15 Ν. 2882/01), η οποία ελάμβανε υπόψη τις αγοραίες αξίες των ακινήτων (!).
2. 2.Μέσα σε ένα χρόνο υπήρξαν δύο αποφάσεις Δικαστηρίων (Πρωτοδικείο – Εφετείο) και παρακατάθεση του συνολικού ποσού, δηλαδή 1.000.000 ευρώ (αντί 120.000 ευρώ, που είχε προβλεφθεί αρχικά), δηλαδή σε χρόνο ρεκόρ για τα δεδομένα του Ελληνικού Δημοσίου! Η παρακατάθεση, μάλιστα του ποσού έγινε (19.06.2008) έξι μήνες πριν τη λήψη απόφασης για μη άσκηση αναίρεσης από το Ελληνικό Δημόσιο (4.12.2008)
3. 3.Ακολούθησε κοινοβουλευτικός έλεγχος, εκ μέρους της υπογράφουσας, προς τα Υπουργεία Οικονομικών, Μεταφορών, Εθνικής Άμυνας και Δικαιοσύνης, έγγραφη καταγγελία εκ μέρους των τοπικών φορέων (βουλευτές – Νομαρχία – Δήμος) και αυτοπρόσωπη καταγγελία της υπόθεσης, από τους ίδιους, ενώπιον του τότε Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Γ. Σανιδά. Οι απαντήσεις των αρμοδίων «έκλεισαν» με συνοπτικές διαδικασίες το θέμα.
Ο λόγος της έντονης ανησυχίας και παρέμβασης των τοπικών Αρχών ήταν το γεγονός ότι η συγκεκριμένη απόφαση θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως πρόκριμα, για τον καθορισμό τιμής μονάδας για τα ακίνητα, που ήταν σε διαδικασία αναγκαστικής απαλλοτρίωσης, προκειμένου να υλοποιηθεί το έργο επέκτασης του αεροδρομίου Χίου. Αν συνέβαινε αυτό, το κόστος των απαλλοτριώσεων θα ήταν απολύτως απαγορευτικό.
Παρόλαυτά, το Εφετείο Αιγαίου, με πρόσφατη απόφασή του (9.12.2011), καθόρισε την τιμή μονάδας στο 1/3, περίπου, της τιμής, που είχε καθοριστεί, με την προηγούμενη απόφαση (2008).
Για το λόγο αυτό, η τοπική κοινωνία έχει αναπάντητα ερωτήματα, σχετικά με την πρώτη απόφαση, ενώ διατυπώνονται εύλογες απορίες, για τον τρόπο και τη διαδικασία που ακολουθήθηκε και, παράλληλα, εκφράζονται υπονοούμενα για εμπλοκή ή παρέμβαση πολιτικών προσώπων (επισυνάπτεται δημοσίευμα τοπικής εφημερίδας).
Κατανοείτε, κύριε Υπουργέ, ότι ειδικά, στην παρούσα συγκυρία, δεν πρέπει να υπάρχουν σκιές σε ζητήματα διαχείρισης του Δημόσιου χρήματος και ότι οφείλουμε όλοι μας, πολιτικοί και θεσμικοί εκπρόσωποι, να μην το επιτρέπουμε. Για τους λόγους αυτούς, ζητώ την παρέμβασή σας, για την πλήρη και εξονυχιστική διερεύνηση της υπόθεσης, προκειμένου να δοθούν οι οφειλόμενες απαντήσεις.
Γνωρίζοντας την προσωπική σας ευαισθησία, είμαι βέβαιη, για την, όσο το δυνατό, περισσότερο αποτελεσματική και ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του θέματος.

Με εκτίμηση,
Ελπίδα Τσουρή

ΑΠΟΦΑΝΘΗΚΕ ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ Ο ΕΝΑΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ Ο ΑΛΛΟΣ ΠΡΟΦΥΛΑΚΙΣΤΗΚΕ




Το Δικαστικό Συμβούλιο που συνεδρίασε για να αποφανθεί για τους δύο ανήλικους που λόγω διαφωνίας Εισαγγελέα και Ανακριτή είχαν μείνει ελεύθεροι με περιοριστικά μέτρα, αποφάσισε τελικά ό ένας να προφυλακιστεί και ο άλλος να μείνει ελεύθερός δίνοντάς του σύμφωνα με το σκεπτικό 2η ευκαιρία, αφού συνεκτιμήθηκαν κάποια στοιχεία. Από εκεί και πέρα προφυλακίστηκε και ο 47χρονός από το Αγρίνιο, που συνελήφθη, σε οικία κοντά στις Δικαστικές Φυλακές της Χίου, όπου διενεργήθηκε αστυνομική επιχείρηση, στο πλαίσιο της αναζήτηση υπηκόων Αλβανίας, οι οποίοι σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, προμήθευαν την οργάνωση με ποσότητες ναρκωτικών ουσιών από περιοχές της Αττικής. Όπως είχε διαπιστωθεί ο 47χρονος, ενεργώντας κατ’ εντολή 30χρονου ημεδαπού συνεργού του από το Μεσολόγγι, είχε μεταβεί ακτοπλοϊκώς στη Χίο, από την Αθήνα, με σκοπό να φυγαδεύσει δυο αλλοδαπούς, έναντι της χρηματικής αμοιβής των 1000 ευρώ. Ο 47χρονος, επρόκειτο να μεταφέρει αυθημερόν τους 2 υπηκόους Αλβανίας με πλοίο της γραμμής στον Πειραιά, χρησιμοποιώντας ένα Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, το οποίο ανήκει στη σύζυγο του 30χρονου από το Μεσολόγγι.

ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΕΡΕΙΠΩΜΕΝΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΠΑΠΑ ΛΙΝΑΡΗ, ΣΤΗΝ ΠΡΩΗΝ ΛΑΧΑΝΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΧΙΟΥ

΄Ένα ακόμα ερειπωμένο κτίριο κατεδάφισε χτες 19 Δεκεμβρίου 2011, ο Δήμος Χίου και η Υπηρεσία Καθαριότητας του, στη συνεχή προσπάθεια για διάνοιξη χώρων και ευπρεπισμό της πόλης.
Πρόκειται για παραπήγματα ιδιοκτησίας του, στην οδό Παπά Λίναρη, περιοχή πρώην Λαχαναγοράς Χίου.
Η Υπηρεσία Καθαριότητας με την ολοκλήρωση της κατεδάφισης, προχώρησε στο καθαρισμό του χώρου από τα μπάζα.
Ήδη παραδόθηκε για χρήση στους περιοίκους και στους δημότες της Χίου.

ΔΗΜΟΣΙΟ: ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΣΩ ... ΓΙΑΝΝΙΤΣΗ

Το διαρθρωτικό πρόγραμμα της κυβέρνησης για την εξυγίανση του Δημοσίου «προβλέπει και μείωση του κόσμου στο δημόσιο τομέα μέχρι το 2015 κατά 150.000 άτομα: είτε συντάξεις, είτε αποχωρήσεις, είτε οτιδήποτε. Υποθέτω πως μέσα εκεί είναι και οι απολύσεις... Δε νομίζω ότι βγαίνει η μείωση του Δημοσίου μόνον με τις συνταξιοδοτήσεις».

Αυτό επισήμανε μεταξύ άλλων ο υπουργός Εσωτερικών και στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού Λουκά Παπαδήμου, Τάσος Γιαννίτσης, σε τηλεοπτική του συνέντευξη στην κρατική τηλεόραση, προχωρώντας ένα βήμα πιο πέρα από τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Δημήτρη Ρέππα, ο οποίος την περασμένη Πέμπτη είχε πει πως μετά την αποτυχία της εφεδρείας «δεν έχουμε κανένα κόλλημα σε απολύσεις, όχι όμως όπως γίνονται σήμερα, αλλά ως αποτέλεσμα μιας μεταρρύθμισης στο κράτος, ύστερα από αξιολόγηση των υπαλλήλων».

Είναι προτιμότερο να φύγουν 30.000 από 500.000 άτομα

Μάλιστα, ο Τ. Γιαννίτσης έθεσε το, σκληρό, όπως είπε, δίλλημα: «Δεν είμαι κανένας που αρέσκεται να μιλάει για απολύσεις. Το θέμα όμως είναι αν, ξεπερνώντας το συναισθηματικό στοιχείο όταν μιλάμε για απολύσεις, θα πονέσουν 10-20.30.000 άνθρωποι και οι οικογένειές του και αν θα βρω τρόπο να τους στηρίξω στη διαδικασία αυτή ή αν οι επιπτώσεις θα είναι για πολύ μεγαλύτερο αριθμό. Για 100.000, 200.000, 500.000 ανθρώπους. Αυτό είναι ένα δίλλημα το οποία είναι εξαιρετικά σκληρό. Η θέση μου είναι ότι όσο κανείς μπορεί αν αποφύγει τις απολύσεις να το κάνει. Αλλά αν πρόκειται με το να μην το κάνει να βυθίζεται η χώρα, να βυθίζονται οι μισθοί, οι συντάξεις, η ανταγωνιστικότητα, όλα να βυθίζονται και να τελματώνονται, εκεί νομίζω θα βρεθούμε κάποια στιγμή στην ανάγκη να αντιμετωπίσουμε με πιο καθαρούς όρους αυτό το δίλλημα»

Παράλληλα χαρακτήρισε «οριζόντιο» και «αψυχολόγητο» το μέτρο της εφεδρείας: «Η εφεδρεία ήταν υποκατάστατο για τις απολύσεις προκειμένου να αποφύγουμε ένα πιο σκληρό μέτρο. Δεν απέδωσε. Πιστεύω ότι -καταρχήν- ήταν αναμενόμενο να μην αποδώσει. Δεύτερον, έχει να κάνει κανείς με ένα, από πολλές πλευρές, οδυνηρό θέμα, γιατί οι απολύσεις, η εφεδρεία έτσι όπως έγινε ήταν μια γραμμική προσέγγιση, η οποία έσπασε έντονα το ηθικό των δημόσιων υπάλληλων», υπογράμμισε.

Να σημειωθεί πως το μεσημέρι Τ. Γιαννίτσης και Δ. Ρέππας δίνουν κοινή συνέντευξη Τύπου για το Εθνικό Ληξιαρχείο, ωστόσο αναμένεται «βροχή» ερωτήσεων και προς τους δύο υπουργούς από τους δημοσιογράφους για το συγκεκριμένο θέμα.

aftodioikisi.gr

ΔΗΜΟΣ , ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΣΑΜΟΥ, ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟ

Με την υποστήριξη του Δήμου Σάμου και της περιφερειακής ενότητας, υλοποιήθηκε η πρωτοβουλία της μητρόπολης Σάμου για τη δημιουργία του Κοινωνικού Παντοπωλείου, που εγκαινιάστηκε από τον μητροπολίτη Ευσέβιο, παρουσία πλήθους κόσμου. Στόχος της Εκκλησίας να μην μείνει ούτε ένας Σαμιώτης χωρίς φαγητό τις ημέρες των Χριστουγέννων και να ενισχυθούν οι ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες.

Η μητρόπολη ζήτησε τη βοήθεια των κοινωνικών υπηρεσιών, που θα δεχτούν τις αιτήσεις, ώστε να γίνει κατάλογος αυτών που χρειάζονται βοήθεια. Η αίθουσα της «Βασιλειάδας» ετοιμάστηκε και εξοπλίστηκε με ότι χρειάζεται για το Κοινωνικό Παντοπωλείο, ώστε να λειτουργεί από τις 19 Δεκεμβρίου και μετά.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 
 
Νικολάου Γκουσόπουλου –Διευθυντού Τμήματος ναυτιλιακών Σπουδών New York College

Όλοι αναγνωρίζουμε ότι ο εκσυγχρονισμός και ή αναβάθμιση των ΑΕΝ αποτελούν, τα τελευταία χρόνια κυρίαρχο μέλημα καί τής πολιτείας αλλά κάι τού εφοπλισμού.
Σε μία εποχή δε, πού οι συνεργασίες αποτελούν το κλειδί για την υλοποίηση σχεδίων και την επίτευξη στόχων, ή ιδιωτική ναυτιλιακή εκπαίδευση με όπλο την γνώση, εμπειρία και ακαδημαϊκή τεχνογνωσία των στελεχών της, μπορεί να βοηθήσει στην παραπάνω προσπάθεια, ώστε οι ΑΕΝ να αποτελέσουν φυτώριο όχι μόνο άριστων αξιωματικών των ελληνικών βαποριών, αλλά και υψηλού επιπέδου αυριανών στελεχών των γραφείων.
Θα προσπαθήσουμε να παραθέσουμε επιμέρους θέματα, πού με την συνεργασία των φορέων ιδιωτικής ναυτιλιακής εκπαίδευσης μπορούν να υλοποιηθούν από την μεριά των ΑΕΝ, εκσυγχρονίζοντας, με αυτό τον τρόπο την ακαδημαϊκή δομή και λειτουργία τους, έχοντας πάντοτε κατά νου ότι ή λειτουργία τους είναι απαραίτητη και ή οποιαδήποτε σκέψη για συρρίκνωση μόνο ζημιά θα κάνει στην μεγαλύτερη ναυτιλία τού κόσμου.
1.      Στο σύγχρονο περιβάλλον πού κινείται ή παγκόσμια ναυτιλία οι αξιωματικοί εκτός από well trained mariners πρέπει να είναι και well educated people
2.      Δεδομένου ότι η STCW αναφέρεται σε minimum standards of training, θα πρέπει ή ύλη των ΑΕΝ να εμπλουτισθεί με νέα, σύγχρονα γνωστικά αντικείμενα με έμφαση αυτό πού ονομάζουμε shipboard management, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο Έλληνας αξιωματικός θα πρέπει να διαχειρισθεί επάνω στο βαπόρι πληρώματα 2 η και 3 διαφορετικών εθνικοτήτων
3.      Το ΚΕΣΕΝ θα πρέπει να πρέπει να καταστεί ένα κέντρο δια βίου μάθησης, αφού οι αλλαγές στην ναυτιλία είναι συνεχείς και ο εκσυγχρονισμός των βαποριών αποτελεί μονόδρομο για ασφαλείς και αποτελεσματικές θαλάσσιες μεταφορές
4.      Συνεχή εκπαίδευση και μετεκπαίδευση δεν χρειάζονται μόνο οι αξιωματικοί και τα πληρώματα αλλά και οι εκπαιδευτές των ΑΕΝ. Επομένως ή αρχή τού “train the trainers αποτελεί αδήριτη ανάγκη.
5.      Ο καπετάνιος, ως ο κατά την διεθνή νομοθεσία, υπεύθυνος τού καραβιού θα πρέπει να διαθέτει και ηγετικές δεξιότητες. Επομένως αυτό πού ονομάζουμε shipmasters leadership θα πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα.
6.      Η τελευταία αναθεωρημένη STCW τίθεται σε ισχύ την 1.1.2012 και προβλέπει μεταξύ των άλλων και την θέσπιση distance learning methods, πού αναμφίβολα θα βοηθήσουν στην υλοποίηση ενός πιο αποτελεσματικού on board training system
7.      H θέσπιση συστήματος αντικειμενικής αξιολόγησης σπουδαστών και καθηγητών των ΑΕΝ είναι απολύτως απαραίτητη
8.      Οι ΑΕΝ πρέπει να αποκτήσουν ιστοσελίδες, μέσα από τις οποίες ή δημιουργία e-learning platforms, είναι μία διαδικασία χαμηλού κόστους με εκπληκτικά ποιοτικά και ποσοτικά αποτελέσματα, όπως:
8.1   πρόσβαση των σπουδαστών σε άπειρο εκπαιδευτικό υλικό πού θα παρέχεται από τούς καθηγητές αλλά και μέσω internet.
8.2   Ελαχιστοποίηση έως μηδενισμό τού κόστους για φωτοτυπίες, χειρόγραφες σημειώσεις κ.λ.π
8.3   έλεγχος τής επιμέλειας των σπουδαστών και των καθηγητών μέσα από την ουσιαστική και αποτελεσματική χρήση μίας τέτοιας πλατφόρμας

Τα παραπάνω είναι μερικά από όσα θα μπορούσαν να υλοποιηθούν μέσα από την συνεργασία ΑΕΝ και φορέων ιδιωτικής μεταλυκειακής ναυτιλιακής εκπαίδευσης.
Το μόνο πού χρειάζεται είναι ΜΕΡΑΚΙ ΚΑΙ ΟΡΑΜΑ, πού και τα δύο μπορούν να συνυπάρχουν φθάνει να μην ξεχνάμε ποτέ τη ρήση τού μεγάλου αγωνιστή τού 21, πού στις μέρες μας είναι περισσότερο επίκαιρη παρά ποτέ
«Τίποτα αρχόντοι δεν φελά μονάχα το καράβι»

Νίκος Γκουσόπουλος
Διευθυντής Τμήματος
Ναυτιλιακών Σπουδών
Νew York College