Πέμπτη, 17 Ιουλίου 2014

ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ : ΔΩΡΕΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΤΙΡΙΩΝ ΤΗΣ ΑΕΝ ΣΥΡΟΥ




Τελετή δωρεάς ποσού και υπογραφή της σχετικής σύμβασης για την ανακατασκευή της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Σύρου πραγματοποιήθηκε, σήμερα, από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και τον Πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρο Βενιάμη. Η δωρεά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών υπολογίζεται σε ένα ποσό που προσεγγίζει τα 372.000 ευρώ και περιλαμβάνει την πλήρη επισκευή και ανακαίνιση του συνόλου των κτιριακών εγκαταστάσεων της ΑΕΝ Σύρου μέσα στους επόμενους δύο μήνες (στεγανοποίηση δωμάτων, επισκευή σκυροδεμάτων και στοιχείων φέροντος οργανισμού διοικητηρίου και κυρίως κτιρίου, επισκευή και συντήρηση ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού).
Στη λιτή εκδήλωση που έλαβε χώρα στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου παρέστησαν, οι Γενικοί Γραμματείς του Υπουργείου Ναυτιλίας, Αθανάσιος Μπούσιος και Αθανάσιος Χριστόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας της ΕΕΕ, Παναγιώτης Λασκαρίδης, το μέλος διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης, κα Μελίνα Τραυλού, ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργος Γράτσος, εκπρόσωποι της Ναυτιλιακής Κοινότητας, καθώς και ανώτατοι αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος και στελέχη της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Η δωρεά έχει ιδιαίτερη σημασία για τη Ναυτική Εκπαίδευση και τη Ναυτιλία, καθώς από την ΑΕΝ Σύρου στα 52 χρόνια που λειτουργεί έως σήμερα έχουν αποφοιτήσει περί τους 1.550 σπουδαστές, ενώ σήμερα φοιτούν 200 περίπου σπουδαστές. Η παρουσία της Σχολής ενισχύει τη ναυτοσύνη στους παραδοσιακούς ναυτότοπους των Κυκλάδων και όλου του κεντρικού & νότιου Αιγαίου, αναβιώνοντας σε σημαντικό βαθμό τον ιστορικό ρόλο της Ερμούπολης στην ανάπτυξη της ναυτιλίας των Ελλήνων. Σημειώνεται ότι η ΑΕΝ/Σύρου, σήμερα , έχει καταταγεί στις πρώτες θέσεις των Ναυτικών Σχολών με κριτήριο την παραγωγικότητα και την αποδοτικότητά της, σύμφωνα με έρευνα που διενεργήθηκε το 2012 από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, σε συνεργασία με το Ευγενίδειο Ίδρυμα.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του τόνισε ότι οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, οφείλουν και πρέπει να αναβαθμιστούν σε ένα επίπεδο αντάξιο της Ελληνικής Εμπορικής Ναυτιλίας. «Η Ελληνική εμπορική ναυτιλία και ολόκληρος ο ελληνικός στόλος έχει τα τελευταία χρόνια κατακτήσει πάρα πολλές κορυφές και στην τεχνολογία, οι οποίες εφαρμόζονται πλέον στα σκάφη. Έχει τεχνολογικά επιτεύγματα τα οποία μας κάνουνε περήφανους, καινούργια πλοία στα ναυπηγεία όλου του κόσμου, τα οποία χρησιμοποιούν τα πιο σύγχρονα μέσα, τον πιο σύγχρονο ναυτιλιακό εξοπλισμό» τόνισε χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε στη σημασία της ναυτικής εκπαίδευσης, υπογραμμίζοντας ότι μέχρι σήμερα δεν κατάφερε να αξιοποιήσει στο βαθμό που έπρεπε, ούτε τις κοινοτικές ενισχύσεις, ούτε να αναμορφωθεί με στόχο να εξυπηρετεί τα καινούργια πλοία, ενώ επιπρόσθετα οι δημοσιονομικοί περιορισμοί που έχουν επιβληθεί στη χώρα, έχουν δυσχεράνει το έργο των ναυτοδιδασκάλων και των στελεχών που υπηρετούν στις ακαδημίες  Εμπορικού Ναυτικού. «Αν δεν υπήρχε η συνδρομή, η ατομική σε περιπτώσεις, αλλά βασικά η θεσμική συνδρομή της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, δεν θα μπορούσαμε να είμαστε στην ευχάριστη θέση να λέμε ότι οι Ακαδημίες, θα μπορούσαν να έχουν ανακαινιστεί ή να προσφέρουν αυτές τις σημερινές Υπηρεσίες» σημείωσε  χαρακτηριστικά.
Έμφαση έδωσε ο κ. Βαρβιτσιώτης στην αξιοποίηση των κοινοτικών κονδυλίων, καθώς σημείωσε ότι στόχος του Υπουργείου είναι μέσα στο καλοκαίρι να έχει  βγει ο διαγωνισμός για τη προμήθεια νέου εξοπλισμού με προσομοιωτές γέφυρας και μηχανής που αφορούν διάφορες κατηγορίες πλοίων, και LNG, για τα οποία δεν υπήρχε κανένας βαθμός εκπαίδευσης, στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Στο ίδιο πλαίσιο της αναβάθμισης των σχολών ο Υπουργός στάθηκε στη συνδρομή της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, που έχει αναλάβει ένα τεράστιο πρόγραμμα για την επισκευή των κτιριακών υποδομών, το οποίο, όπως είπε « προχωρά,  με ιδιαίτερη επιτυχία».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης, παράλληλα, ευχαρίστησε προσωπικά τον κ. Βενιάμη, για τις άοκνες προσπάθειες του και τις πολλαπλές επισκέψεις του στη Σύρο, για να διαπιστώσει ο ίδιος τις ανάγκες που έχει η Ακαδημία και βέβαια για την ολοκλήρωση και την κατάρτιση αυτής της σύμβασης. «Σήμερα υπογράφουμε την σύμβαση την οποία συζητάμε, με τον Πρόεδρο της Ενώσεως πάνω από έξι μήνες, νομίζω εννέα μήνες τώρα για την ανακατασκευή της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού στη Σύρο και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον Πρόεδρο της ΕΕΕ»σημείωσε ο κ. Βαρβιτσιώτης, ενώ ευχαρίστησε συνολικά την Ελληνική Ναυτιλιακή Οικογένεια, που σε μία δύσκολη οικονομικά περίοδο για το ελληνικό κράτος, στηρίζει το πολύπλευρο έργο του Υπουργείου σε όλες τις δράσεις που καλείται να υλοποιήσει καθημερινά.
Ο κ. Βενιάμης από την πλευρά του επεσήμανε ότι είναι καθήκον της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών να ανταποκριθεί στις ανάγκες της ναυτικής εκπαίδευσης και να προσφέρει στα νέα παιδιά που φοιτούν στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού καλύτερες συνθήκες σπουδών. «Με την υπογραφή της συμβάσεως έργου, η Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού της Σύρου μαζί με το γήπεδο basket αυτής θα επισκευασθεί πλήρως εντός των προσεχών δύο μηνών. Η επισκευή αφορά και το Διοικητήριο το οποίο ήταν μη λειτουργήσιμο και επομένως η επισκευή του θα δώσει νέα διαθέσιμη χωρητικότητα στη σχολή για να καλύψει τις λειτουργικές ανάγκες φοίτησης των δοκίμων» τόνισε ο πρόεδρος της ΕΕΕ. Ταυτόχρονα, ανακοίνωσε ότι στο προσεχές διάστημα η ΕΕΕ θα υπογράψει Σύμβαση έργου και για επισκευές για την Ακαδημία της Ύδρας, δωρεάς τεχνολογικού εξοπλισμού στη Σχολή, καθώς και έναν προσομοιωτή γέφυρας για την αρτιότερη εκπαίδευση των δοκίμων.
Ταυτόχρονα, ο Πρόεδρος της Ένωσης, σημείωσε ότι εντεταλμένοι συνεργάτες της ΕΕΕ διενεργούν αυτοψίες στα κτήρια των Ακαδημιών της Μηχανιώνας, της Χίου και των Οινουσσών, προκειμένου να καταγραφούν οι ανάγκες τους και να δρομολογηθούν οι αναγκαίες εργασίες.Επίσης, αναφέρθηκε στην πρόσφατη απόφαση της ΕΕΕ να αναλάβει το κόστος επισκευών και συντήρησης των πλωτών σκαφών του Λιμενικού Σώματος ύψους € 500.000, ενώ σημείωσε ότι βρίσκεται υπό εξέλιξη η κατασκευή των δύο εξελιγμένων μοντέλων ταχύπλοων στρατιωτικών σκαφών για την Μονάδα Υποβρυχίων Αποστολών του Λιμενικού Σώματος, την αγορά των οποίων έχει αναλάβει η ΕΕΕ.
Κλείνοντας, ο κ. Βενιάμης αναφέρθηκε στην απόφαση της Γενικής της Συνέλευσης τον Φεβρουάριο του 2012 να συγκεντρώσει σε ειδικό ταμείο εισφορές αλληλεγγύης από τον Ελληνικό εφοπλισμό. «Ένα τμήμα του κεφαλαίου αυτού έχει δεσμευθεί για ενέργειες στήριξης των υλικοτεχνικών υποδομών των Ακαδημιών του Εμπορικού Ναυτικού. Το μεγαλύτερο ποσό όμως του κεφαλαίου δαπανάται για την ενίσχυση αδύναμων οικονομικά κοινωνικών ομάδων που αντιμετωπίζουν τον καθημερινό Γολγοθά της επιβίωσης» και κατέληξε ότι «πρόκειται για ένα συλλογικό έργο προσφοράς και αλληλεγγύης εκ μέρους της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας, παράλληλα με άλλες σημαντικές ατομικές πρωτοβουλίες, με ένα και μόνο στόχο, την έμπρακτη στήριξη της κοινωνίας μας».



ΠΗΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ

Ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα: Ξεκινάει πιλοτικά σε 10 δήμους της χώρας- Ποια παγίδα κρύβει


Αρχές Σεπτεμβρίου αναμένεται να ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος, ενώ η καθολική εφαρμογή του νέου συστήματος θα ξεκινήσει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2015.
Συγκεκριμένα, η πιλοτική εφαρμογή θα ξεκινήσει σε 10 δήμους της χώρας οι οποίοι θα ανακοινωθούν μέσα στον Ιούλιο. Οι τελικές λεπτομέρειες για την εφαρμογή του προγράμματος ρυθμίστηκαν κατά τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες στο υπουργείο Εργασίας, μεταξύ του υφυπουργού Βασίλη Κεγκέρογλου και τεχνικού κλιμακίου της τρόικας.
Το ποσό του επιδόματος υπολογίζεται ότι θα ανέλθει στα 400 ευρώ για τετραμελή οικογένεια με δύο ανήλικα παιδιά, από τα οποία 100 ευρώ αντιστοιχούν στις δαπάνες κατοικίας, 100 ευρώ για κάθε ενήλικα και από 50 ευρώ για κάθε παιδί. Στην περίπτωση της οικογένειας με ένα παιδί, το ποσόν θα είναι 350 ευρώ, ενώ στις περιπτώσεις των μονογονεϊκών οικογενειών το παιδί θα επιδοτείται με 100 ευρώ σαν ενήλικας.
Για τη χορήγηση του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος θα λαμβάνονται υπόψη εισοδηματικά κριτήρια. Ο ενήλικας θα πρέπει να έχει ατομικό εισόδημα μέχρι 2.400 ευρώ. Αντίστοιχα για μια τετραμελή οικογένεια με δύο ανήλικα παιδιά το εισοδηματικό όριο θα υπολογίζεται στις 4.800 ευρώ, ενώ για οικογένεια με τέσσερις ενήλικες το όριο θα φθάνει στις 6.000 ευρώ.
Επίσης, εάν ο υποψήφιος δικαιούχος έχει ακίνητη περιουσία, η αντικειμενική της αξία δεν πρέπει να ξεπερνά συγκεκριμένο ποσό. Μέχρι στιγμής αυτό δεν έχει οριστεί, αλλά το όριο θα κυμαίνεται μεταξύ 80.000 και 100.000 ευρώ.
Για τον τελικό υπολογισμό του ποσού θα υπολογίζονται τα εισοδήματα της χρονιάς που τρέχει και όχι του προηγούμενου οικονομικού έτους, ενώ στις περιπτώσεις μισθωτών θα υπολογίζεται το 80% των εισοδημάτων.
Ταυτόχρονα όμως οι δικαιούχοι θα βρεθούν κάτω από αυστηρό οικονομικό έλεγχο. Κατά περίπτωση θα καταργηθούν προνοιακά επιδόματα που χορηγούνται σε ορισμένους εξ αυτών, ενώ υπάρχει το ενδεχόμενο να συμψηφιστεί και το επίδομα ανεργίας. Στο στόχαστρο αναμένεται να μπουν και τα ειδικά επιδόματα αναπηρίας.

aftodioikisi.gr

Δύο ακόμη χρόνια πρόωρη σύνταξη στους ψαράδες


psarades_prowri_sintaxi_
Επεκτείνεται για δύο χρόνια η χορήγηση πρόωρης σύνταξης στους ψαράδες, που έχουν ενταχθεί στο κοινοτικό πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδότησης αλιέων (ΕΠΑΛ 2000-2006), με απόφαση που υπέγραψε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Γιώργος Καρασμάνης.
Με την εν λόγω απόφαση, που βασίζεται σε ειδική νομοθετική ρύθμιση η οποία ψηφίστηκε στη Βουλή, θα συνεχιστεί κανονικά η καταβολή της πρόωρης σύνταξης στους ψαράδες, λόγω της γενικής αύξησης των ορίων συνταξιοδότησης, από τα 65 στα 67 χρόνια.
Έτσι, αίρεται ο αποκλεισμός από το κοινοτικό πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδότησης των ψαράδων ηλικίας από 65 έως 67 ετών και η προϋπολογισθείσα δαπάνη για τις συνταξιοδοτήσεις, ύψους 2 εκατομμυρίων ευρώ, θα καλυφθεί από εθνικές πιστώσεις.
Σε δηλώσεις του μετά την υπογραφή της απόφασης ο κ. Καρασμάνης εξέφρασε την ικανοποίησή του, καθώς, όπως επισήμανε «αποκαθίσταται μια αδικία, που είχε να κάνει με την αύξηση των γενικών ορίων συνταξιοδότησης, για την οποία δεν είχαν καμία υπαιτιότητα οι πρόωρα συνταξιοδοτούμενοι ψαράδες».
e-nautilia.gr

Τα δικαιώματα του επιβάτη όταν ταξιδεύει με πλοίο


blue_star_naxos_aktoploia_
Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και ήδη οι περισσότεροι έχουν ξεκινήσει τις διακοπές τους. Το μέσο για να φτάσουν οι περισσότεροι στα νησιά είναι το πλοίο και συχνά τέτοια εποχή η ταλαιπωρία είναι αρκετά μεγάλη και δεν είναι λίγες οι φορές που το ταξίδι δεν ξεκινά με τους καλύτερους οιωνούς.
Γι αυτό οι επιβάτες θα πρέπει να γνωρίζουν τα δικαιώματα τους, όπως υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της η Ενωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ).
1. Ακύρωση του εισιτηρίου από τον επιβάτη
Σε περίπτωση ακύρωσης του εισιτηρίου σας, δικαιούστε να σας επιστραφεί μέχρι και 100% το πόσο της αρχικής τιμής, ανάλογα με το χρόνο ακύρωσής του. Συγκεκριμένα, έως 12 ώρες το ποσό επιστροφής είναι 50%, έως 7 ημέρες 75%, έως 14 ημέρες 100% και σημειώνεται ότι ανεξάρτητα από τον χρόνο ειδοποίησης, το 100% του εισιτηρίου επιστρέφεται όταν υπάρχουν αποδεδειγμένοι λόγοι ανώτερης βίας.
Ακόμη, στις παραπάνω περιπτώσεις ακύρωσης επιστρέφονται οι κρατήσεις υπέρ τρίτων και ο ΦΠΑ, και εάν δεν ταξιδέψετε λόγω δική σας ευθύνης, χάνετε το εισιτήριο.
2. Ακύρωση ταξιδιού
Με υπαιτιότητα της εταιρείας ο επιβάτης δικαιούται να λάβει πλήρη αποζημίωση ή άλλες αντισταθμιστικές παροχές κατ” επιλογή του εφόσον: Δεν ενημερώθηκε μία εβδομάδα πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση του ακυρωθέντος δρομολογίου ή δεν ενημερώθηκε τουλάχιστον 12 ώρες πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση και δεν προωθήθηκε με άλλο μέσο στον προορισμό του εντός 12 ωρών από την προγραμματισμένη αναχώρηση του ακυρωθέντος δρομολογίου.
Λόγω βλάβης ή ζημίας του πλοίου ο επιβάτης δικαιούται: Να ενημερωθεί εγκαίρως και εφόσον συμφωνήσει να προωθηθεί στον προορισμό του με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας εντός 24 ωρών ή να υπαναχωρήσει και να του επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου. Εφόσον δεν προωθηθεί στον προορισμό του ή δεν υπαναχωρήσει, δικαιούται να του χορηγηθεί από την εταιρεία τροφή και κατάλυμα στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο, εφόσον είναι αναγκαία η διανυκτέρευση. Να λάβει χρηματική αποζημίωση διπλάσιας της τιμής εισιτηρίου επιβάτη, εφόσον με υπαιτιότητα της εταιρείας δεν προωθηθεί στον προορισμό του εντός 24 ωρών.
3. Καθυστέρηση του πλοίου
  • Καθυστέρηση Αναχώρησης: Σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης του πλοίου για πάνω από 90 λεπτά από την προγραμματισμένη ώρα, λόγω υπαιτιότητας του μεταφορέα, ο επιβάτης δικαιούται: να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση και να του καταβληθεί ως αποζημίωση το αντίτιμο του εισιτηρίου επιβάτη και οχήματος (εάν υπάρχει) ή να του παρασχεθεί πλήρη κάλυψη των εξόδων διατροφής και διαμονής μέχρις ότου αναχωρήσει το πλοίο. Να λάβει αποζημίωση 25%-50% επί της τιμής του εισιτηρίου ανάλογα με το μέγεθος του χρόνου καθυστέρησης. Να λάβει αποζημίωση διπλάσια της τιμής εισιτηρίου επιβάτη καθώς και επιστροφή της τιμής εισιτηρίου του οχήματος, εφόσον με υπαιτιότητα της εταιρείας δεν προωθήθηκε στον προορισμό του εντός 24 ωρών από τον προγραμματισμένο απόπλου.
  • Καθυστέρηση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού: Σε περίπτωση καθυστέρησης του πλοίου λόγω βλάβης ή ζημιάς του ή υπαιτιότητας της εταιρείας δικαιούται: Να υπαναχωρήσει και να επιστραφεί η τιμή του εισιτηρίου που αναλογεί για το υπόλοιπο της διαδρομής ή να συνεχίσει το ταξίδι του και να λάβει αποζημίωση 25%-50% επί της τιμής του εισιτηρίου ανάλογα με το μέγεθος του χρόνου καθυστέρησης.
  • Διακοπή του ταξιδίου: Σε περίπτωση που διακοπεί το ταξίδι σε ενδιάμεσο λιμάνι εξαιτίας βλάβης ή ζημιάς του πλοίου και εφόσον δεν προωθήθηκε στον προορισμό του και δεν άσκησε το δικαίωμα της υπαναχώρησης, ο επιβάτης δικαιούται: Να του χορηγηθεί τροφή και κατάλυμα, καθ” όλο το χρόνο αναμονής του μέχρι τη συνέχιση του ταξιδίου ή να λάβει αποζημίωση διπλάσια του ναύλου ή άλλη αντισταθμιστική παροχή μετά από συμφωνία με την εταιρεία.
  • Απώλεια πλοίου Ανταπόκρισης: Σε περίπτωση που καθυστερήσει ή ματαιωθεί το ταξίδι και ο επιβάτης χάσει την ανταπόκριση για την συνέχιση του θαλάσσιου ταξιδιού, τότε δικαιούται: να προωθηθεί με τον προσφορότερο τρόπο στον τελικό προορισμό του με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας, αφού πρώτα όμως έχει ενημερώσει την εταιρεία για την ανταπόκρισή του. Nα του προσφερθεί τροφή και διαμονή στο λιμάνι της ανταπόκρισης, με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας, όταν αναγκάζεται να αναχωρήσει την επόμενη ημέρα.
4. Οι τιμές στις καντίνες των πλοίων
Οι επιβάτες που μετακινούνται με πλοία εσωτερικών γραμμών μπορούν να αγοράζουν από τα κυλικεία των πλοίων τα παρακάτω προϊόντα, στις ακόλουθες προκαθορισμένες τιμές:
  • Εμφιαλωμένο νερό 0.50l (εγχώριο ή μη, εντός ή εκτός ψυγείου) 0.35 ευρώ.
  • Εμφιαλωμένο νερό 0.75l (εγχώριο ή μη, εντός ή εκτός ψυγείου) 0.50 ευρώ.
  • Τοστ με ζαμπόν και τυρί ή σάντουιτς με ζαμπόν και τυρί (ψημένο ή άψητο) 1.35 ευρώ.
  • Τοστ με τυρί ή σάντουιτς με τυρί (ψημένο ή άψητο) 1.15 ευρώ.
  • Καφές ελληνικός μονός 1.20 ευρώ.
  • Καφές γαλλικός φίλτρου μονός 1.20 ευρώ.
  • Καφές εσπρέσο μονός (ζεστός ή κρύος) 1.35 ευρώ.
  • Καφές στιγμιαίος μονός – τύπου φραπέ κ.λπ. (ζεστός ή κρύος) 1.20 ευρώ.
  • Τσάι (ζεστό ή κρύο) 1.20 ευρώ.
  • Πρέπει να υπάρχουν ανηρτημένοι τιμοκατάλογοι σε εμφανή σημεία, στους οποίους θα αναγράφονται με ευκρίνεια όλα τα προς πώληση προϊόντα και οι τιμές τους.
  • Ο καταναλωτής πρέπει να λαμβάνει απόδειξη ταμειακής μηχανής και να ελέγχει τις αναγραφόμενες τιμές με αυτές των τιμοκαταλόγων
5. Παράπονα-καταγγελία
Για περισσότερες πληροφορίες και για καταγγελίες οι επιβάτες μπορούν να απευθύνονται στις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές, στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και στην ΕΚΠΟΙΖΩ.
e-nautilia.gr

Πολιτιστική Ακτή ΑΕ!


olp_piraeus_port_
Θέμα χρόνου είναι, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Portnet.gr, η ίδρυση εταιρείας που θα διαχειριστεί την ανάπτυξη της «Πολιτιστικής Ακτής» του ΟΛΠ.
Η εταιρεία, που ευλόγως θα είναι θυγατρική της ΟΛΠ ΑΕ, θα αναλάβει την προώθηση όλων των απαραίτητων διαδικασιών ώστε να λάβει «σάρκα και οστά» το όραμα του Γιώργου Ανωμερίτη να αποκτήσει ο Πειραιάς και το λιμάνι του ένα σύστημα μουσείων και πολυχώρων πολιτιστικών εκδηλώσεων το οποίο θα αποτελέσει πόλο έλξης όχι μόνο για τα εκατομμύρια των τουριστών της κρουαζιέρας, αλλά και ολόκληρης της Αττικής και επιπλέον σημείο αναφοράς για ολόκληρη τη χώρα.
Φυσικό επακόλουθο της εξέλιξης αυτής θα είναι βεβαίως η τοποθέτηση του ίδιου του νυν Προέδρου του ΟΛΠ Γιώργου Ανωμερίτη στη θέση του Προέδρου της νέας εταιρείας.
Οι πληροφορίες του Portnet.gr αναφέρουν ότι οι σχετικές συζητήσεις βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο. Σε κάθε περίπτωση η δημιουργία της Πολιτιστικής Ακτής ΑΕ θα αποτελέσει καθοριστική θεσμική εξέλιξη που θα επιταχύνει τη δημιουργία και λειτουργία του συστήματος χώρων πολιτιστικών εκδηλώσεων και μουσείων που θέλει το Πρώτο λιμάνι της χώρας και την κρουαζιέρα να γίνεται πρώτο λιμάνι και στον τομέα του πολιτισμού.
e-nautilia.gr

Εθελοντική κινητικότητα: Οι 4.040 θέσεις στις οποίες μπορούν να μετακινηθούν οι υπάλληλοι

Για 4.040 θέσεις διαφόρων ειδικοτήτων είναι τα αιτήματα που έχουν  καταθέσει οι δήμοι όλης της χώρας στο υπουργείο Εσωτερικών. Πρόκειται για τις θέσεις τις οποίες μπορούν να δηλώσουν και να μετακινηθούν οι υπάλληλοι των δήμων, των περιφερειών και των αποκεντρωμένων διοικήσεων που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα της εθελοντικής αντοαυτοδιοικητικής κινητικότητας.
Να σημειωθεί ότι στόχος είναι μέχρι τις 29 Αυγούστου που λήγει η σχετική προθεσμία, να έχουν δηλώσει συμμετοχή πάνω από 2.000 υπάλληλοι, ώστε μαζί με τους 980 που έχουν μετακινηθεί μέχρι σήμερα να συμπληρώσουν τον αριθμό των 3.000.

aftodioikisi.gr

Άμεση ανανέωση ασφαλιστηρίου Ι.Χ.- Τι προβλέπει ο νέος νόμος


Ελλειμμα ενημέρωσης σε ό,τι αφορά τον χρόνο έναρξης και λήξης της ασφάλισης για την αστική ευθύνη οχημάτων διαπιστώνεται στην αγορά, με συνέπεια αρκετοί κάτοχοι αυτοκινήτου να κινδυνεύουν να μείνουν ανασφάλιστοι, αγνοώντας την πρόσφατη αλλαγή του νόμου. Ο νέος νόμος καταργεί τον ένα μήνα της ασφαλιστικής κάλυψης από την ημέρα καταγγελίας της σύμβασης από την ασφαλιστική εταιρεία και ορίζει αυστηρά ότι η λήξη της ασφάλισης είναι η ημερομηνία που λήγει η σύμβαση, όπως αυτή αναγράφεται στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Το νέο καθεστώς υποχρεώνει τον κάτοχο του αυτοκινήτου να ανανεώνει την ασφάλισή του, με τη λήξη της σύμβασης, προκειμένου να διαθέτει την κάλυψη της αστικής ευθύνης έναντι τρίτου.
Το ενδεχόμενο να είναι κάποιος ανασφάλιστος εν αγνοία του αποτελεί σοβαρό κίνδυνο τόσο στην περίπτωση που προκαλέσει ατύχημα όσο και στην περίπτωση που εντοπιστεί από έλεγχο της Τροχαίας. Τον κίνδυνο αυτό επεσήμανε χθες σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών κ. Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, υπογραμμίζοντας ότι «το να κυκλοφορεί κάποιος ανασφάλιστος σημαίνει ότι θα αφήσει ακάλυπτο τον συνάνθρωπό του, που ενδεχομένως να καταστεί θύμα εάν εμπλακεί σε ατύχημα». Ο πρόεδρος της Επιτροπής Ατυχημάτων της ΕΑΕΕ κ. Δημήτρης Ζορμπάς κάλεσε τους ασφαλισμένους να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην ημερομηνία λήξης της ασφάλισής τους και προέτρεψε τους κατόχους αυτοκινήτων να μη μείνουν ούτε για μία ημέρα ανασφάλιστοι, θέτοντας σε κίνδυνο τους ίδιους ή άλλους συμπολίτες τους.
Οι επιπτώσεις επεκτείνονται και στην επιβολή προστίμων σε περίπτωση ελέγχου από την Τροχαία, που διαμορφώνονται στα 250 ευρώ για τα δίκυκλα και κλιμακώνονται στα 500 ευρώ για τα επιβατηγά και στα 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης. Οι ποινές προβλέπουν επίσης αφαίρεση διπλώματος, άδειας κυκλοφορίας οχήματος και πινακίδων για έξι μήνες, ενώ στην περίπτωση που το ανασφάλιστο όχημα εμπλακεί σε ατύχημα, αφαιρούνται οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας για δύο χρόνια και σε περίπτωση υποτροπής για τρία χρόνια. Το νέο καθεστώς στην ασφάλιση προβλέπει επίσης ότι η δήλωση ατυχήματος από τον ασφαλισμένο εξομοιώνεται με την αίτηση αποζημίωσης και ότι ο χρόνος πληρωμής της ζημιάς δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τις 10 ημέρες από την ημέρα προσφοράς από την ασφαλιστική εταιρεία.
Πηγή: Καθημερινή

aftodioikisi.gr

ΟΑΕΔ: Ηλεκτρονικά οι αιτήσεις για τις δωρεάν διακοπές


Συνολικά 130.000 άτομα θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν δωρεάν διακοπές μαζί με τις οικογένειές τους μέσω του προγράμματος του κοινωνικού τουρισμού που διαθέτει ο ΟΑΕΔ.
Οι αιτήσεις γίνονται online στο oaed.gr  , ενώ στη συνέχεια οι πολίτες θα πρέπει να επισκεφτούν ένα κατάστημα του ΟΑΕΔ για να καταθέσουν τα δικαιολογητικά τους .

Το πρόγραμμα του κοινωνικού τουρισμού αφορά στην επιδότηση διακοπών διάρκειας από μία έως πέντε διανυκτερεύσεις που μπορούν να πραγματοποιηθούν από την 15.09.2014 έως την 31.08.2015 σε τουριστικά καταλύματα του Μητρώου Παρόχων του ΟΑΕΔ.
Οι δικαιούχοι του προγράμματος
Δικαιούχοι του προγράμματος είναι είτε εργαζόμενοι με 50 ημέρες εξαρτημένης εργασίας το έτος 2013 είτε άνεργοι που το έτος 2013 έλαβαν 50 ημερήσια επιδόματα τακτικής επιδότησης ανεργίας είτε εγγεγραμμένοι άνεργοι στα Ειδικά Μητρώα Ανέργων ΑμεΑ του ΟΑΕΔ. Οι δικαιούχοι υποβάλλουν αποκλειστικά ηλεκτρονικές αιτήσεις μέσω του Διαδικτυακού Τόπου του ΟΑΕΔ γι’ αυτούς και τα ωφελούμενα μέλη τους, όπως αυτά ορίζονται στη Δημόσια Πρόσκληση, χωρίς χρήση κωδικών πρόσβασης.
Για την επιλογή στο πρόγραμμα εφαρμόζεται αυτοματοποιημένη διαδικασία μοριοδότησης από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα του Οργανισμού μας. Η επιδότηση θα γίνει με τη χορήγηση Επιταγής Κοινωνικού Τουρισμού. Ο συνολικός αριθμός των δικαιούχων και ωφελουμένων του προγράμματος είναι 130.000 άτομα, ο δε προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται στα 10.000.000,00 €.
Προθεσμία υποβολής αιτήσεων έως τις 11.08.2014
Πάροχοι του προγράμματος είναι τουριστικά καταλύματα, όπως αυτά περιγράφονται στη Δημόσια Πρόσκληση, που διαθέτουν σε ισχύ κατά την ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης και καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας τους καθώς και όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την έκδοσή του. Οι αιτήσεις υποβάλλονται από τους παρόχους αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω του Διαδικτυακού Τόπου του ΟΑΕΔ και απαραιτήτως με χρήση κωδικών πρόσβασης. Οι ηλεκτρονικές αιτήσεις υποβάλλονται από όλους τους ενδιαφερόμενους μέχρι την 11.08.2014 και ώρα 12η μεσημβρινή.
Μετά την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης συμμετοχής τους και μέχρι την 11.08.2014 και ώρα 15:00 οι δικαιούχοι και οι πάροχοι οφείλουν να προσέλθουν στα ΚΠΑ2 της περιοχής τους για την επίδειξη και υποβολή των δικαιολογητικών της Δημόσιας Πρόσκλησης. Για τους δικαιούχους βασικά απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι ΜΟΝΟ τα έγγραφα ταυτοπροσωπίας τους, το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και τα βιβλιάρια ασθενείας. Πρόσθετα δικαιολογητικά που απαιτούνται για ειδικές κατηγορίες δικαιούχων αναφέρονται λεπτομερώς στη Δημόσια Πρόσκληση.

aftodioikisi.gr

ΥΠΕΣ: 11,7 εκ στους Δήμους για έργα και επενδυτικές δραστηριότητες - Στον Δήμο Χίου αντιστοιχούν 122.840 ευρώ , στον Δήμο Οινουσσών 4.420 ευρώ και στον Δήμο Ψαρών 3.260 ευρώ


Εντολή στην Κεντρική Υπηρεσία του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων  για τη μεταφορά πιστώσεων της ΣΑΤΑ /2014 στους Δήμους για Έργα και Επενδυτικές Δραστηριότητες έδωσε το υπουργείο Εσωτερικών.
Στους χρηματοδοτούμενους φορείς θα μεταφερθεί συνολικά το ποσό των 11.728.333,00 ευρώ

aftodioikisi.gr

ΥΠΕΣ: απόφαση για τις δημοτικές παιδικές χαρές


Υπουργική απόφαση για την οργάνωση και τη λειτουργία των παιδικών χαρών των ΟΤΑ, τροποποιητική και συμπληρωματική της προηγούμενης απόφασης του 2009, εξέδωσε το υπουργείο Εσωτερικών, στο πλαίσιο της απόφασής του, να εκσυγχρονισθούν σταδιακά και να πληρούν τους απαραίτητους όρους ασφαλείας, όλες οι δημοτικές παιδικές χαρές.
Στην απόφαση αυτή ορίζονται οι προδιαγραφές των παιδικών χαρών όσον αφορά την ασφάλεια και την υγεία των παιδιών. Καθορίζεται με σαφήνεια η ευθύνη του κατασκευαστή των παιχνιδιών και η απαραίτητη ύπαρξη πιστοποίησης από διαπιστευμένο φορέα ελέγχου για τον εξοπλισμό. Προσδιορίζεται το πεδίο ευθύνης των δημοτικών Αρχών και οι προδιαγραφές που θα πρέπει να ακολουθούν κατά την ανακαίνιση, δημιουργία και συντήρηση των παιδικών χαρών.
Πλέον, για να κατασκευάσει ένας δήμος παιδική χαρά, είναι απαραίτητη η ύπαρξη πιστοποιητικού λειτουργίας.
Σε ό,τι αφορά τις υφιστάμενες παιδικές χαρές, για τους εξοπλισμούς που έχουν εγκατασταθεί μετά τον Νοέμβριο του 1998, εφαρμόζονται τα πρότυπα που ίσχυαν κατά τον χρόνο της εγκατάστασής τους. Για εξοπλισμούς για τους οποίους δεν προκύπτει χρόνος εγκατάστασης, ή δεν υφίσταται φάκελος κατασκευαστή με αναλυτικά στοιχεία, ο ΟΤΑ υποχρεούται να προβεί στις απαραίτητες διορθωτικές επεμβάσεις. Οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις αναλαμβάνουν την υποχρέωση συγκρότησης και λειτουργίας Επιτροπών Ελέγχου Παιδικών Χαρών.

aftodioikisi.gr

Μέχρι τα τέλη Ιουλίου πρέπει οι Δήμοι και οι Περιφέρειες να καταρτίσουν Ολοκληρωμένα Πλαίσια Δράσης στο ΜΦΓΚ


Ολοκληρωμένα Πλαίσια Δράσης (ΟΠΔ) πρέπει να καταρτίσουν έως τα τέλη Ιουλίου οι δήμοι και οι Περιφέρειες, των οποίων Σύνδεσμοι ΟΤΑ ή ΝΠΔΔ, συμπεριελήφθησαν στην πρόσφατη επικαιροποίηση του Μητρώου Φορέων Γενικής Κυβέρνησης (ΜΦΓΚ) της Ελληνικής Στατιστικής (ΕΛΣΤΑΤ).
Στην εγκύκλιο που απέστειλε το υπουργείο Εσωτερικών στους ενδιαφερόμενους ΟΤΑ α” και β” βαθμού για τους 62 φορείς που εντάχθηκαν στο επικαιροποιημένο Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης (ΜΦΓΚ), υπενθυμίζεται ότι η εγγραφή στο ΜΦΓΚ συνεπάγεται υποχρέωση κατάρτισης Πίνακα Στοχοθεσίας Οικονομικών Αποτελεσμάτων με τον οποίον παρακολουθούνται οι προϋπολογισμοί των φορέων σε μηνιαίους και τριμηνιαίους στόχους.
Οι πίνακες αυτοί εντάσσονται στα Ολοκληρωμένα Πλαίσια Δράσης. Συγκεκριμένα, στις περιπτώσεις των ΝΠΔΔ των ΟΤΑ απαιτείται η ενσωμάτωση του Πίνακα Στοχοθεσίας Οικονομικών Αποτελεσμάτων στα Ολοκληρωμένα Πλαίσια Δράσης των ΟΤΑ και στην περίπτωση των Συνδέσμων ΟΤΑ απαιτείται η κατάρτιση Ολοκληρωμένου Πλαισίου Δράσης από τους ίδιους τους Συνδέσμους.
Ειδικά για τους Συνδέσμους Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΣΔΑ) που εντάχθηκαν στο επικαιροποιημένο Γενικό Μητρώο επισημαίνεται ότι με την ολοκλήρωση των προβλεπομένων συγχωνεύσεων οφείλουν να καταρτίσουν προϋπολογισμό και Ολοκληρωμένο Πλαίσιο Δράσης.

aftodioikisi.gr