Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2011
ΒΡΩΜΑ ΚΑΙ ΔΥΣΩΔΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΦΡΕΑΤΙΟ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΗΣ ΠΑΛΙΑΣ "ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗΣ"
Έχει γραφεί άπειρες φορές για το φρεάτιο που είναι μπροστά από την παλιά "Διακοσμητική", εξ αιτίας της ... βρώμας και δυσωδίας που εκπέμπει. Είτε γράφονται όμως, είτε δεν γράφονται , ένα και το αυτό...Ακόμη και με αυτοκίνητο να περνάς, η βρώμα σου έρχεται...
Δεν γνωρίζω που οφείλεται αυτή η... αναισθησία εκ μέρους των υπευθύνων και δεν φτιάχνεται αυτό το φρεάτιο. Επιτέλους , κάντε κάτι και φτιάχτε το. Άνθρωποι κυκλοφορούν, όχι ζώα... Είναι το πρώτο σημείο που συναντά ο επισκέπτης της Χίου από το πλοίο ...Αλλά και εργαζόμενοι υπάρχουν εκεί και πάρα πολύς κόσμος πηγαινοέρχεται. Τι συμβαίνει και δεν μπορεί η ΔΕΥΑΧ να φτιάξει το συγκεκριμένο φρεάτιο για να μη βρωμάει ;
ΕΚΛΟΓΕΣ Ε.Μ.Χ. : ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΠΡΟΒΟΛΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΟΝΟΜΑΤΩΝ ...
Στις προγραμματισμένες εκλογές της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου, στρέφεται το τοπικό ενδιαφέρον, ειδικότερα δε, στα Μαστιχοχώρια.
Οι εκλογές στους κατά τόπυς συνεταιρισμούς, θα γίνουν ουσιαστικά την ερχόμενη Κυριακή, προκειμένου να εκλεγούν οι αντιπρόσωποι που θα ψηφίσουν το Νοέμβριο για την ανάδειξη του 9μελούς Δ.Σ. της Ε.Μ.Χ.
Και στην Ε.Μ.Χ. θα δοθεί δικομματική μάχη, με τον πρώτο λόγο να τον έχει το ΠΑΣΟΚ, όπου οι ενδιαφερόμενοι μετά την αποχώρηση του Κώστα Γανιάρη, να έχουν εκδηλώσει την επιθυμία τους για νε εκλεγούν. Ο..."εκλεκτός" τελικά βρέθηκε... Και ενώ στο τοπικό ΠΑΣΟΚ κινούνται εδώ και πολύ καιρό για τις εκλογές της Ε.Μ.Χ., στην τοπική ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, υπάρχει ... άκρα του τάφου σιωπή, ή μάλλον υπάρχει κάποιο... φιλολογικό ενδιαφέρον. Μόνο κάποιες συζητήσεις έχουν γίνει από μεμονωμένα άτομα και αυτά, επειδή στο παρελθόν και για διάφορους λόγους, έχουν ασχοληθεί με την Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου.
Η τοπική επίσημη ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, δεν έχει ασχοληθεί με το θέμα, πολλώ δε μάλλον, δεν έχει ασχοληθεί με ονοματολογία, οπότε δεν υπάρχει κάτι το επίσημο. Παρ' όλα αυτά, οι εκλογές της Ε.Μ.Χ. προσφέρονται, όπως φαίνεται, για ονοματολογική προβολή.
Οι εκλογές στους κατά τόπυς συνεταιρισμούς, θα γίνουν ουσιαστικά την ερχόμενη Κυριακή, προκειμένου να εκλεγούν οι αντιπρόσωποι που θα ψηφίσουν το Νοέμβριο για την ανάδειξη του 9μελούς Δ.Σ. της Ε.Μ.Χ.
Και στην Ε.Μ.Χ. θα δοθεί δικομματική μάχη, με τον πρώτο λόγο να τον έχει το ΠΑΣΟΚ, όπου οι ενδιαφερόμενοι μετά την αποχώρηση του Κώστα Γανιάρη, να έχουν εκδηλώσει την επιθυμία τους για νε εκλεγούν. Ο..."εκλεκτός" τελικά βρέθηκε... Και ενώ στο τοπικό ΠΑΣΟΚ κινούνται εδώ και πολύ καιρό για τις εκλογές της Ε.Μ.Χ., στην τοπική ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, υπάρχει ... άκρα του τάφου σιωπή, ή μάλλον υπάρχει κάποιο... φιλολογικό ενδιαφέρον. Μόνο κάποιες συζητήσεις έχουν γίνει από μεμονωμένα άτομα και αυτά, επειδή στο παρελθόν και για διάφορους λόγους, έχουν ασχοληθεί με την Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου.
Η τοπική επίσημη ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, δεν έχει ασχοληθεί με το θέμα, πολλώ δε μάλλον, δεν έχει ασχοληθεί με ονοματολογία, οπότε δεν υπάρχει κάτι το επίσημο. Παρ' όλα αυτά, οι εκλογές της Ε.Μ.Χ. προσφέρονται, όπως φαίνεται, για ονοματολογική προβολή.
14 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Μεταξύ των θεμάτων, που συζητήθηκαν στη συνεδρίαση – με τη διαδικασία του καταπείγοντος - του Δημοτικού Συμβουλίου της 24ης Οκτωβρίου 2011, ήταν η έγκριση υποβολής 14 προτάσεων χρηματοδότησης από το πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (Ο.Π.Α.Α.Χ.),
ανάμεσα στα οποία είναι:
«Αντιπλημμυρικό έργο Μεστών, ανακαίνιση και ανάπτυξη οικισμών Νεοχωρίου», «βελτίωση πολιτιστικών υποδομών πλατείας Καρουλιού Θυμιανών», «βελτίωση Αθλητικών, Πολιτιστικών και Περιβαλλοντικών Υποδομών Σχολειού Βολισσού» , «Επισκευή παλαιού κτίσματος και αποκατάσταση του εξοπλισμού παλαιού ελαιοτριβείου Εγρηγόρου με σκοπό να γίνει πρότυπο επιδεικτικό έργο της αγροτικής κληρονομιάς της περιοχή», «Τσιμεντοστρώσεις – σήμανση και ασφάλιση στους αγροτικούς δρόμους Χωρίδια Καρυών, Λειβάδα Κλειδούς, Ξερόκαμπος Αυγωνύμων και Κριθαριές Σιδηρούντας», «Διαμόρφωση Περιβάλλοντα Χώρου Ανοικτού Θεάτρου Δ.Ε. Καρδαμύλων Δήμου Χίου» «Ηλεκτροφωτισμός γηπέδων Δημοτικής Ενότητας Μαστιχοχωρίων (Καλαμωτής και Πυργίου)» «Αναστήλωση Μύλων Ανέμωνα», «Τσιμεντοστρώσεις – σήμανση και ασφάλιση στους αγροτικούς δρόμους Φισφιρή και Κάμπος Αυγωνύμων, Κουκούρικα Βροντάδου, Βουνό και Αγγελή Καρυών, και Βόρειου περιφερειακού Σιδηρούντας», «αγροτική οδοποιία δήμου Καμποχώρων, επισκευή και αποκατάσταση Δημοτικού σχολείου Εγρηγόρου και μετατροπή του σε πνευματικό και πολιτιστικό κέντρο της περιοχής», «υπογείωση καλωδίωσης Μεστών».
Επίσης στην εν λόγω συνεδρίαση εγκρίθηκε η καταβολή χρηματικών βοηθημάτων ποσού 20.850€ σε 100 οικονομικά αδύνατους δημότες μας.
Μεταξύ των αποφάσεων ήταν και η έγκριση μελέτης ανακύκλωσης, η οποία περιλαμβάνει ολοκληρωμένη πρόταση για την οργάνωση και λειτουργία του συστήματος συλλογής και μεταφοράς ανακυκλώσιμων στερεών αποβλήτων για το νησί μας.
Τέλος στη συνεδρίαση του Δ.Σ. ορίσθηκε το Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Χίου με πρόεδρο τον κ. Στέφανο Φαρατζή και μέλη: κ. Λαμπρινούδη Παντελή, κ. Βασιλικό Παντελή, κ. Ρορό Νικόλαο.
Αναπληρωματικά μέλη ορίσθηκαν οι: κ. Λιγνός Γεώργιος, κ. Ξυδιάς Παντελής, κ. Λούρου Δέσποινα, κ. Σχολιάδης Κώστας, η δε θητεία του νέου Δ.Σ. είναι αντίστοιχη του Δημοτικού Συμβουλίου.
ανάμεσα στα οποία είναι:
«Αντιπλημμυρικό έργο Μεστών, ανακαίνιση και ανάπτυξη οικισμών Νεοχωρίου», «βελτίωση πολιτιστικών υποδομών πλατείας Καρουλιού Θυμιανών», «βελτίωση Αθλητικών, Πολιτιστικών και Περιβαλλοντικών Υποδομών Σχολειού Βολισσού» , «Επισκευή παλαιού κτίσματος και αποκατάσταση του εξοπλισμού παλαιού ελαιοτριβείου Εγρηγόρου με σκοπό να γίνει πρότυπο επιδεικτικό έργο της αγροτικής κληρονομιάς της περιοχή», «Τσιμεντοστρώσεις – σήμανση και ασφάλιση στους αγροτικούς δρόμους Χωρίδια Καρυών, Λειβάδα Κλειδούς, Ξερόκαμπος Αυγωνύμων και Κριθαριές Σιδηρούντας», «Διαμόρφωση Περιβάλλοντα Χώρου Ανοικτού Θεάτρου Δ.Ε. Καρδαμύλων Δήμου Χίου» «Ηλεκτροφωτισμός γηπέδων Δημοτικής Ενότητας Μαστιχοχωρίων (Καλαμωτής και Πυργίου)» «Αναστήλωση Μύλων Ανέμωνα», «Τσιμεντοστρώσεις – σήμανση και ασφάλιση στους αγροτικούς δρόμους Φισφιρή και Κάμπος Αυγωνύμων, Κουκούρικα Βροντάδου, Βουνό και Αγγελή Καρυών, και Βόρειου περιφερειακού Σιδηρούντας», «αγροτική οδοποιία δήμου Καμποχώρων, επισκευή και αποκατάσταση Δημοτικού σχολείου Εγρηγόρου και μετατροπή του σε πνευματικό και πολιτιστικό κέντρο της περιοχής», «υπογείωση καλωδίωσης Μεστών».
Επίσης στην εν λόγω συνεδρίαση εγκρίθηκε η καταβολή χρηματικών βοηθημάτων ποσού 20.850€ σε 100 οικονομικά αδύνατους δημότες μας.
Μεταξύ των αποφάσεων ήταν και η έγκριση μελέτης ανακύκλωσης, η οποία περιλαμβάνει ολοκληρωμένη πρόταση για την οργάνωση και λειτουργία του συστήματος συλλογής και μεταφοράς ανακυκλώσιμων στερεών αποβλήτων για το νησί μας.
Τέλος στη συνεδρίαση του Δ.Σ. ορίσθηκε το Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Χίου με πρόεδρο τον κ. Στέφανο Φαρατζή και μέλη: κ. Λαμπρινούδη Παντελή, κ. Βασιλικό Παντελή, κ. Ρορό Νικόλαο.
Αναπληρωματικά μέλη ορίσθηκαν οι: κ. Λιγνός Γεώργιος, κ. Ξυδιάς Παντελής, κ. Λούρου Δέσποινα, κ. Σχολιάδης Κώστας, η δε θητεία του νέου Δ.Σ. είναι αντίστοιχη του Δημοτικού Συμβουλίου.
ΣΤΑ "ΒΡΑΧΙΑ" ΟΔΗΓΕΙΤΑΙ Η ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Στα «βράχια» οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια η ακτοπλοΐα, λόγω των τιμών του πετρελαίου και της έλλειψης τραπεζικής χρηματοδότησης.
Μπορεί η απεργία της ΠΝΟ να έληξε και τα πλοία να ξεκίνησαν και πάλι τα δρομολόγια, όμως δεν αποκλείεται, σύντομα, ορισμένα εξ αυτών τουλάχιστον να ξαναδέσουν, λόγω οικονομικών συνθηκών.
Οπως υπολογίζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, ούτε ένα δρομολόγιο δεν είναι κερδοφόρο, ενώ και τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου, που περιλαμβάνουν τη θερινή περίοδο, δεν κάλυψαν τις ζημίες του πρώτου εξαμήνου, με αποτέλεσμα το εννεάμηνο να είναι ζημιογόνο.
Το κόστος
Σύμφωνα με ακτοπλοϊκούς κύκλους, ένα επιβατηγό πλοίο, προκειμένου να διατηρηθεί δρομολογημένο, θα πρέπει να καλύπτει με την καθημερινή του λειτουργία το κόστος καυσίμων και πληρώματος. Αυτό σημαίνει ένα κόστος περί τα 50.000 ευρώ την ημέρα, εκ των οποίων τα 40.000 ευρώ είναι τα καύσιμα, αν πρόκειται για σύγχρονο πλοίο.
Το ίδιο πλοίο, συνυπολογιζομένων και των υπολοίπων εξόδων (χρηματοοικονομικά, συντήρηση, λιμενικά τέλη, διοικητικά έξοδα τελών κ.λπ.) έχει κόστος που ξεπερνά τα 80.000 ευρώ την ημέρα.
Με τις σημερινές πληρότητες, είναι αδύνατον να καλυφθεί το κόστος αυτό, παρά μόνο ορισμένες ημέρες της θερινής περιόδου. Ετσι εξηγούνται και οι μεγάλες ζημιές, ύψους 244 εκατ. ευρώ, των πέντε μεγαλύτερων εταιρειών (ΑΝΕΚ, Attica, Hellenic Seaways, Minoan Lines και ΝΕΛ) για το 2010.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων έχουν αυξηθεί κατά μέσο όρο το εννεάμηνο του 2011, σε σύγκριση με το 2010, από 27,5% έως 32%, ανάλογα με τον τύπο καυσίμου. Πρόκειται για πολύ μεγάλη αύξηση, εάν ληφθεί υπόψη η επιβάρυνση που προκαλεί στα αποτελέσματα της εταιρείας.
Σύμφωνα με το ετήσιο οικονομικό δελτίο της ΑΝΕΚ, μια αύξηση ή μείωση κατά 5% της τιμής των καυσίμων επιβαρύνει το κόστος κατά 5 εκατ. ευρώ.
Ταυτόχρονα, η πιστωτική χρηματοδότηση έχει περιορισθεί δραματικά, λόγω της δημοσιονομικής κρίσης. Οπως σημειώνει παράγοντας της ακτοπλοΐας, οι τράπεζες δεν δέχονται πλέον να χρηματοδοτούν τις εταιρείες έναντι, με βάση τις συμβάσεις των αγόνων γραμμών.
Η μόνη διέξοδος είναι ο περιορισμός των δρομολογίων στα απολύτως απαραίτητα. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εξετάζουν ήδη ποια δρομολόγια θα περικόψουν, με βάση τα παραπάνω κριτήρια, και ποια πλοία θα δέσουν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι «σιωπηρά» ήδη ορισμένα πλοία έχουν δέσει, μειώνοντας έτσι τα δρομολόγια από και προς Πειραιά.
Ο τζίρος
Αδιέξοδο επίσης χαρακτηρίζεται και το «παιχνίδι με τον τζίρο». Μία αύξηση του τζίρου που οδηγεί και σε αύξηση των ζημιών στην παρούσα συγκυρία δεν θα αποβεί ωφέλιμη, εάν δεν μειωθούν σημαντικά τα κόστη καυσίμων και αυξηθεί η επιβατική κίνηση, εκτιμούν ακτοπλοϊκοί παράγοντες. Οσοι πιστεύουν ότι, δίνοντας βάρος στον τζίρο, θα μπορέσουν στο μέλλον να επιβιώσουν, κάνουν λάθος, προσθέτουν οι ίδιοι παράγοντες.
Η ακτοπλοΐα οδηγείται στα «βράχια», τονίζουν οι ακτοπλόοι και στρέφονται προς το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ζητώντας να εξετάσει τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί κατά καιρούς από τον κλάδο.
Ομαλοποίηση
Στο μεταξύ, ομαλοποιήθηκε, χθες, από το μεσημέρι, η κατάσταση στο λιμάνια του Πειραιά, καθώς η ΠΝΟ ανέστειλε, μέχρι την προσεχή Δευτέρα, τη συνδικαλιστική δράση κατά εταιρειών που δεν έχουν καταβάλει τα αναδρομικά με βάση τη συλλογική σύμβασης εργασίας που υπέγραψε για το 2010 και 2011 με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, πριν από τη συγχώνευσή του με την Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ).
Υπενθυμίζεται ότι τη συγκεκριμένη σύμβαση δεν την είχαν αποδεχθεί οι εταιρείες - μέλη τής τότε ΕΕΝ και είχαν προσφύγει στη δικαιοσύνη.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr
Μπορεί η απεργία της ΠΝΟ να έληξε και τα πλοία να ξεκίνησαν και πάλι τα δρομολόγια, όμως δεν αποκλείεται, σύντομα, ορισμένα εξ αυτών τουλάχιστον να ξαναδέσουν, λόγω οικονομικών συνθηκών.
Οπως υπολογίζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, ούτε ένα δρομολόγιο δεν είναι κερδοφόρο, ενώ και τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου, που περιλαμβάνουν τη θερινή περίοδο, δεν κάλυψαν τις ζημίες του πρώτου εξαμήνου, με αποτέλεσμα το εννεάμηνο να είναι ζημιογόνο.
Το κόστος
Σύμφωνα με ακτοπλοϊκούς κύκλους, ένα επιβατηγό πλοίο, προκειμένου να διατηρηθεί δρομολογημένο, θα πρέπει να καλύπτει με την καθημερινή του λειτουργία το κόστος καυσίμων και πληρώματος. Αυτό σημαίνει ένα κόστος περί τα 50.000 ευρώ την ημέρα, εκ των οποίων τα 40.000 ευρώ είναι τα καύσιμα, αν πρόκειται για σύγχρονο πλοίο.
Το ίδιο πλοίο, συνυπολογιζομένων και των υπολοίπων εξόδων (χρηματοοικονομικά, συντήρηση, λιμενικά τέλη, διοικητικά έξοδα τελών κ.λπ.) έχει κόστος που ξεπερνά τα 80.000 ευρώ την ημέρα.
Με τις σημερινές πληρότητες, είναι αδύνατον να καλυφθεί το κόστος αυτό, παρά μόνο ορισμένες ημέρες της θερινής περιόδου. Ετσι εξηγούνται και οι μεγάλες ζημιές, ύψους 244 εκατ. ευρώ, των πέντε μεγαλύτερων εταιρειών (ΑΝΕΚ, Attica, Hellenic Seaways, Minoan Lines και ΝΕΛ) για το 2010.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων έχουν αυξηθεί κατά μέσο όρο το εννεάμηνο του 2011, σε σύγκριση με το 2010, από 27,5% έως 32%, ανάλογα με τον τύπο καυσίμου. Πρόκειται για πολύ μεγάλη αύξηση, εάν ληφθεί υπόψη η επιβάρυνση που προκαλεί στα αποτελέσματα της εταιρείας.
Σύμφωνα με το ετήσιο οικονομικό δελτίο της ΑΝΕΚ, μια αύξηση ή μείωση κατά 5% της τιμής των καυσίμων επιβαρύνει το κόστος κατά 5 εκατ. ευρώ.
Ταυτόχρονα, η πιστωτική χρηματοδότηση έχει περιορισθεί δραματικά, λόγω της δημοσιονομικής κρίσης. Οπως σημειώνει παράγοντας της ακτοπλοΐας, οι τράπεζες δεν δέχονται πλέον να χρηματοδοτούν τις εταιρείες έναντι, με βάση τις συμβάσεις των αγόνων γραμμών.
Η μόνη διέξοδος είναι ο περιορισμός των δρομολογίων στα απολύτως απαραίτητα. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εξετάζουν ήδη ποια δρομολόγια θα περικόψουν, με βάση τα παραπάνω κριτήρια, και ποια πλοία θα δέσουν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι «σιωπηρά» ήδη ορισμένα πλοία έχουν δέσει, μειώνοντας έτσι τα δρομολόγια από και προς Πειραιά.
Ο τζίρος
Αδιέξοδο επίσης χαρακτηρίζεται και το «παιχνίδι με τον τζίρο». Μία αύξηση του τζίρου που οδηγεί και σε αύξηση των ζημιών στην παρούσα συγκυρία δεν θα αποβεί ωφέλιμη, εάν δεν μειωθούν σημαντικά τα κόστη καυσίμων και αυξηθεί η επιβατική κίνηση, εκτιμούν ακτοπλοϊκοί παράγοντες. Οσοι πιστεύουν ότι, δίνοντας βάρος στον τζίρο, θα μπορέσουν στο μέλλον να επιβιώσουν, κάνουν λάθος, προσθέτουν οι ίδιοι παράγοντες.
Η ακτοπλοΐα οδηγείται στα «βράχια», τονίζουν οι ακτοπλόοι και στρέφονται προς το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ζητώντας να εξετάσει τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί κατά καιρούς από τον κλάδο.
Ομαλοποίηση
Στο μεταξύ, ομαλοποιήθηκε, χθες, από το μεσημέρι, η κατάσταση στο λιμάνια του Πειραιά, καθώς η ΠΝΟ ανέστειλε, μέχρι την προσεχή Δευτέρα, τη συνδικαλιστική δράση κατά εταιρειών που δεν έχουν καταβάλει τα αναδρομικά με βάση τη συλλογική σύμβασης εργασίας που υπέγραψε για το 2010 και 2011 με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, πριν από τη συγχώνευσή του με την Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ).
Υπενθυμίζεται ότι τη συγκεκριμένη σύμβαση δεν την είχαν αποδεχθεί οι εταιρείες - μέλη τής τότε ΕΕΝ και είχαν προσφύγει στη δικαιοσύνη.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)