Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου 2014

«¨Μαραζώνουν¨ οι ΑΕΝ!Δραματικές ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό!»


aen_aspropurgou_
Η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης (Π.Ε.Ε.Δ.Ν.Ε) εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση στην οποία επισημαίνει ότι «μαραζώνουν» οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, με δραματικές ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό και οι νέοι οδηγούνται στις ιδιωτικές σχολές ΝΕΚΕ για σπουδές με δίδακτρα.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Για την μη ολοκλήρωση πρόσληψης Έκτακτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ)
Με τη διαδικασία πρόσληψης ΕΕΠ, δηλαδή των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, να μην έχει ολοκληρωθεί ακόμη, οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού υπολειτουργούν με αποτέλεσμα:
· Οι Σχολές να μην έχουν το απαραίτητο διδακτικό προσωπικό,
· Οι σπουδαστές να χάνουν πολύτιμες διδακτικές ώρες και να καθυστερούν στις σπουδές τους,
· Οι ωρομίσθιοι να φτάνουν στα όρια της οικονομικής εξαθλίωσης και οι μόνιμοι καθηγητές να βλέπουν με ανησυχία τον θεσμό των Σχολών στις οποίες διδάσκουν να απαξιώνεται.
Η πρόσληψη ΕΕΠ μετά από την έναρξη του διδακτικού εξαμήνου οδηγεί σε επιμήκυνση της διάρκειάς του και στο να βρίσκονται οι σπουδαστές των Σχολών αυτών σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τους συναδέλφους τους των άλλων Σχολών, όπου ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες, ως προς την εξεύρεση πλοίου ναυτολόγησης και ολοκλήρωσης της Εκπαίδευσής τους επί του Πλοίου.
Οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις εργάζονται για πολλά χρόνια στην ίδια σχολή και κάθε χρόνο απολύονται το καλοκαίρι και επαναπροσλαμβάνονται αρχές Οκτωβρίου, αποτελούν την πλειονότητα του διδακτικού προσωπικού των σχολών της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης. Υπολογίζονται, σε ποσοστό, πάνω από το 65% του μονίμου προσωπικού πανελλαδικά, όταν οι μόνιμοι λόγω κατάργησης των κενών οργανικών θέσεων που δεν καλύφθηκαν μετά από αποχωρήσεις και συνταξιοδοτήσεις φτάνουν μόλις τους 70.
Επίσης λόγω της συρρίκνωσης του Ακαδημαϊκού Έτους υπάρχει κίνδυνος οι ωρομίσθιοι να μην συγκεντρώσουν τα απαραίτητα ημερομίσθια για να επιδοτηθούν το επόμενο καλοκαίρι από το ταμείο ανεργίας.
Με δεδομένο λοιπόν ότι υπάρχουν ΑΕΝ στην Επικράτεια οι οποίες έχουν μόνον έναν μόνιμο καθηγητή, η απουσία των ωρομίσθιων σημαίνει ότι οι Σχολές καλούνται να λειτουργήσουν μόνο με τον διευθυντή!
Επιπλέον, δεν έχουν χορηγηθεί στους σπουδαστές τα προβλεπόμενα εκπαιδευτικά κείμενα.
Η διακοπή παροχής σίτισης στις περιφερειακές Σχολές είχε ως αποτέλεσμα τη μαζική φυγή των σπουδαστών από τις Σχολές αυτές μέσω των μετεγγραφών και τη συσσώρευση τους στις Σχολές του κέντρου χωρίς όμως να έχουν γίνει οι απαραίτητες κινήσεις ενίσχυσης των Σχολών υποδοχής με το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό. Υπενθυμίζεται ότι το προηγούμενο ακαδημαϊκό έτος για την κάλυψη των κενών που προέκυψαν από τις μετεγγραφές εισήχθησαν σπουδαστές τρεις μήνες μετά την έναρξη του διδακτικού εξαμήνου με αποτέλεσμα να μην έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τη φοίτηση τους στο Α’ εξάμηνο.
Υποτίθεται ότι η Ναυτική Εκπαίδευση ήταν η μοναδική διέξοδος των νέων από την ανεργία και τώρα τους οδηγούν στις ιδιωτικές σχολές ΝΕΚΕ για σπουδές με δίδακτρα.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΜΟΝΙΜΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
ΑΜΕΣΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΕΕΠ
ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΣΤΟΥΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ
ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΣΙΤΙΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΣΠΟΥΔΑΣΕΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΧΟΛΩN


e-nautilia.gr

Βουλή: Αντιπαράθεση με το "καλημέρα" για κόκκινα δάνεια και ένστολους


Η αντιπαράθεση για τις κυβερνητικές τροπολογίες που αφορούν τα "κόκκινα δάνεια" των επιχειρήσεων και την μερική μισθολογική αποκατάσταση των ενστόλων και των δικαστικών, κυριάρχησε στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη σημερινή, δεύτερη μέρα συζήτησης του νομοσχεδίου για την αμοιβαία αναγνώριση των ποινικών αποφάσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο .
Στην πολύωρη συζήτηση στην Ολομέλεια, κυριάρχησε ο αντιπολιτευτικός λόγος, καθώς δεν έλειψαν φωνές ακόμα και από την συμπολίτευση που ζητούσαν βελτίωση της ρύθμισης για τα «κόκκινα δάνεια» - ενώ δεν παρουσιάστηκε και εκπρόσωπος του υπουργείου Ανάπτυξης για να την αναπτύξει.
Εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας, ο Γιάννης Κεφαλογιάννης, ανέφερε στη ομιλία του πως "εκεί που κάποιοι βλέπουν επικοινωνιακά παιχνίδια της κυβέρνησης σε βάρος των πολιτών, 180.000 επιχειρήσεις αναμένεται να λάβουν μία ανάσα - και εκεί που οι ίδιοι άνθρωποι βλέπουν συνομωσίες, 350.000 συνανθρώπων μας θα διατηρήσουν τις υφιστάμενες θέσεις εργασίας ».
"Λύσεις υπάρχουν για όλα. Όμως, απαιτείται και χρόνος καθώς και ειλικρινής και επιμελής προσπάθεια από όλους μας »ανέφερε ο κος Κεφαλογιάννης.
Βασική ένσταση της αντιπολίτευσης, υπήρξε η δυνατότητα των ίδιων των τραπεζών, να αποφασίζουν ποιες επιχειρήσεις είναι βιώσιμες και ποιες όχι, προκειμένου να καταλήξουν σε έναν συμβιβασμό.
«Παραδίδετε« γη και ύδωρ »στους τραπεζίτες, αφού τους αναγνωρίζετε τη διακριτική ευχέρεια να αποφασίζουν ποια επιχείρηση θα επιβιώσει και ποια θα πεταχθεί στον Καιάδα" ανέφερε σχετικά η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ, Ζωή Κωνσταντοπούλου, ενώ η Μαρίνα Χρυσοβελώνη (ΑΝΕΛ) έκανε λόγο για " τροπολογία του κυρίου Δένδια, γραμμένη όπως διαφαίνεται, από τους τραπεζίτες ».
Ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ, Φώτης Κουβέλης, σε παρέμβασή του πρότεινε να ακολουθηθεί το μοντέλο της Ιρλανδίας, όπου - όπως τόνισε - η επιλογή της βιωσιμότητας επαφίεται σε μία Αρχή ανεξάρτητη από τις τράπεζες.
Σε υπεράσπιση της τροπολογίας προέβη ο Παναγιώτης Ρήγας (ΠΑΣΟΚ): «Υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας.Εκτός από την εποπτεία της Τράπεζας της Ελλάδας υπάρχει και η εποπτεία του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, υπάρχει και η εποπτεία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, υπάρχει πλέον και ο Κώδικας Δεοντολογίας, ο οποίος προβλέπει τον τρόπο, τα βήματα και τα κριτήρια με τα οποία χορηγείται ή ρυθμίζεται ένα δάνειο. Επομένως, δεν είναι αληθές αυτό που λένε κάποιοι αόριστα, ότι οι τράπεζες κρίνουν κατά απόλυτο υποκειμενικό τρόπο τις περιπτώσεις ».
- "Οι ρυθμίσεις δεν συνδέονται με τον Κώδικα Δεοντολογίας των τραπεζών» αντείπε η Νίκη Φούντα (ΔΗΜΑΡ)."Δεν μπορεί να είναι τυχαίο αυτό, δεδομένου μάλιστα και ότι ο Κώδικας προβλέπει ευνοϊκές διατάξεις για τους δανειολήπτες, οι οποίες δεν ενυπάρχουν μέσα σ 'αυτήν την τροπολογία".
"Στην αρχή της χρονιάς ψηφίστηκε ο ν. 4235/2014, όπου δινόταν δυνατότητα ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων δανείων των αγροτών. Δεν έχει γίνει έως τώρα ρύθμιση ούτε σε ένα δάνειο, φορτώνοντας με επιπλέον τόκους και προσαυξήσεις χιλιάδες αγρότες »σημείωσε ο Β. Αποστόλου (ΣΥΡΙΖΑ). «Με τη σημερινή ρύθμιση, οι αγρότες της πρώην ΑΤΕ θα βρεθούν μάλλον σε δυσκολότερη θέση, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του χρέους τους στις περισσότερες περιπτώσεις είναι τόκοι, πανωτόκια και προσαυξήσεις» συμπλήρωσε ο βουλευτής.
Ενστάσεις επί της ρύθμισης, διατυπώθηκαν ωστόσο και από δύο βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας:
"Στην καλή πρόθεση των τραπεζιτών, εγώ δεν εμπιστεύομαι την αντίστοιχη ρύθμιση, διότι δεν εμπιστεύομαι τους ίδιους. Το λέω ξεκάθαρα και με απλά λόγια »ανέφερε ο Νικήτας Κακλαμάνης, ζητώντας να προσδιοριστούν ρητά στην τροπολογία τα κριτήρια βιωσιμότητας των επιχειρήσεων.
"Χθες άκουσα τις δηλώσεις του κ. Σάλλα για τα στεγαστικά δάνεια και για την προστασία της πρώτης κατοικίας - και πανηγυρίζουν όσοι έχουν το πρόβλημα, γιατί βλέπουν να παίρνουν ανάσα για άλλον ένα χρόνο.Δεν άκουσα όμως, να ειπωθεί λέξη από πουθενά, αν στη διάρκεια αυτού του χρόνου, οι τραπεζίτες θα σταματήσουν να πωλούν τα δάνεια σε κεφάλαια του εξωτερικού ... »συμπλήρωσε ο βουλευτής.
Κριτική για το ίδιο θέμα επεφύλαξε και ο Θανάσης Νταβλούρος (ΝΔ), ο οποίος ζήτησε με τη σειρά του να αναλάβει ανεξάρτητος φορέας την επίβλεψη της διαδικασίας.
"Έχει ψηφιστεί από το 2004 ο νόμος για τα πανωτόκια, που δεν επιτρέπει διεκδίκηση, πέραν του διπλάσιου του κατ 'αρχήν κεφαλαίου είσπραξης - και σήμερα διαπιστώνουμε να απαιτούν δεκαπλάσια του αρχικού κεφαλαίου. Συνεχίζουν να κατακρατούν τις ενισχύσεις από τα ευρωπαϊκά κονδύλια, παρά το ακατάσχετο που έχουμε νομοθετήσει. Ποιος θα πληρώσει για τα δάνεια τα οποία έδωσαν οι συστημικές τράπεζες έξω από κάθε κανόνα που ορίζεται από την Τράπεζα της Ελλάδος? "Ανέφερε ο βουλευτής.
"Αυτός είναι ο καπιταλισμός!» Διατράνωσε από πλευράς ΚΚΕ, ο Νίκος Καραθανασόπουλος. "Θέλετε Τι? Να χρηματοδοτηθούν οι μη βιώσιμες επιχειρήσεις? Να πάρουμε θαλασσοδάνεια και να χρειαστεί να τα πληρώσει ο ελληνικός λαός? "
«Ή είστε με το σύστημα και πρέπει ακριβώς να πείτε τα πράγματα ως έχουν, ή διαφορετικά να πείτε στον κόσμο, ότι θα δίνουμε τζάμπα ζεστό χρήμα στους επιχειρηματικούς ομίλους και στους επιχειρηματίες" ανέφερε ο κος Καραθανασόπουλος απευθυνόμενος στους "απολογητές του καπιταλισμού».
"Αν ενδιαφέρεστε για το καλό αυτού του λαού, φτιάξτε ένα νομοσχέδιο με το οποίο θα διαγράφονται όλοι οι τοκογλυφικοί τόκοι, και οι τράπεζες θα πάρουν το αρχικό κεφάλαιο, μήπως και ξεχρεώσουν κάποια στιγμή αυτοί οι άνθρωποι, τα 500, 600 ευρώ που βγάζουν το μήνα , ώστε να τα διαθέσουν για τις καθημερινές τους ανάγκες »σημείωσε απευθυνόμενος προς την κυβέρνηση ο Κώστας Μπαρμπαρούσης (Χρυσή Αυγή).
Στη δεύτερη τροπολογία που αφορά τους ενστόλους και τους δικαστικούς, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, διευκρίνισε πως η κυβέρνηση αποζημιώνει σταδιακά τις δύο αυτές κοινωνικές κατηγορίες κατά το ήμισυ (σε συμμόρφωση με σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας), έχοντας εξασφαλίσει σχετικά, επαρκές πλεόνασμα. Απέναντι δε, στις αξιώσεις της αντιπολίτευσης, να υλοποιηθεί στο ακέραιο η απόφαση του ΣτΕ για πλήρη αποκατάσταση των απωλειών, ο κος Σταϊκούρας απάντησε λέγοντας πως «από την τυχόν συνολική μόνιμη επιβάρυνση που θα προκαλούσε η πλήρης αποκατάσταση, ύψους περίπου 183 εκατομμυρίων ευρώ το 2014 και 366 εκατομμυρίων ευρώ το 2015, και για κάθε ένα από τα επόμενα έτη, θα τίθετο σε σοβαρό κίνδυνο ο δημοσιονομικός προγραμματισμός του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος για την περίοδο 2015-2018, με επακόλουθη την πιθανή επιβολή ισοδύναμων δημοσιονομικών μέτρων στο σύνολο της κοινωνίας ».
Στο παραπάνω πλαίσιο, η κυβέρνηση αποζημιώνει τους ενστόλους και τους δικαστικούς κατά 50%, σε βάθος τριετίας και σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις, αρχής γενομένης το 2015, ανέφερε ο κος Σταϊκούρας.
Κοινό αίτημα της αντιπολίτευσης εξάλλου, υπήρξε η διευθέτηση του προβλήματος της αποζημίωσης των μικροομολογιούχων του ελληνικού Δημοσίου, οι οποίοι επλήγησαν από το PSI του 2012. Τροπολογίες για το ζήτημα αυτό έχουν καταθέσει όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης.
Η συζήτηση των τροπολογιών, συνεχίζεται αύριο.


aftodioikisi.gr

Έρχεται το οικογενειακό δικαστήριο - Ποιες υποθέσεις θα αναλάβει


Στη δημιουργία του Οικογενειακού Δικαστηρίου το οποίο θα ασχολείται μόνον με υποθέσεις οικογενειακού δικαίου πχ διαζύγια και επιμέλειες παιδιών προχωρεί το Υπουργείο Δικαιοσύνης. Ο θεσμός είναι πλέον το δρόμο της νομοθέτησης, όπως ανακοίνωσε ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Νικόλας Κανελλόπουλος σε ανοικτή συζήτηση του τομέα Γυναικών του ΠΑΣΟΚ, με θέμα «Σύγχρονες μεταρρυθμίσεις Οικογενειακού Δικαίου». Αρχικά, σχεδιάζεται οι οικογενειακές υποθέσεις να υποβάλλονται σε υποχρεωτική απόπειρα επίλυσής τους μέσω ειδικής οικογενειακής διαμεσολάβησης. Σε περίπτωση αποτυχίας της διαμεσολάβησης θα ακολουθεί η εισαγωγή της υπόθεσης στο Οικογενειακό Δικαστήριο, το οποίο είναι μονομελές όργανο. Το Οικογενειακό Δικαστήριο θα στελεχώνεται από αποκλειστικής απασχόλησης οικογενειακούς δικαστές, που θα απασχολούνται αποκλειστικά για πέντε χρόνια με τέτοιες υποθέσεις. Οι αποφάσεις του Οικογενειακού Δικαστηρίου θα υπόκεινται σε έφεση που θα εξετάζεται σε δευτεροβάθμιο Οικογενειακό Δικαστήριο.

aftodioikisi.gr

Προθεσμία ως τις 30 Νοεμβρίου για τις αιτήσεις αγροτικού τιμολογίου της ΔΕΗ (δικαιολογητικά)


Στις 30 Νοεμβρίου λήγει η προθεσμία για τους καταναλωτές που κάνουν χρήση του Αγροτικού Τιμολογίου να προσκομίσουν στα καταστήματα της ΔΕΗ τα κατά περίπτωση απαραίτητα δικαιολογητικά, για τα οποία έχουν ενημερωθεί εγγράφως με σχετική επιστολή.
Αν τα δικαιολογητικά δεν υποβληθούν εμπρόθεσμα, η ΔΕΗ θα συνεχίσει μεν την παροχή ρεύματος αλλά με ακριβότερο τιμολόγιο από το αγροτικό.
Ειδικότερα, όπως υπενθυμίζει η ΔΕΗ σε σημερινή ανακοίνωση:
Α. Οι πελάτες που κάνουν χρήση του Αγροτικού Τιμολογίου για άρδευση, σε εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης 145893 / 05.12.2014 υποχρεούνται να προσκομίσουν τα ακόλουθα:
- Τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης εγγραφής ή του κωδικού εγγραφής στο Εθνικό Μητρώο Σημείων Υδροληψίας (ΕΜΣΥ), ή
- Tον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης αδειοδότησης για τη σχετική άδεια χρήσης νερού, ή
- Tον αριθμό πρωτοκόλλου ή / και τον κωδικό άδειας χρήσης σε ισχύ της υδροληψίας, ή
- Βεβαίωση άρδευσης της εγκατάστασής από τον φορέα διαχείρισης του συλλογικού δικτύου.
Τα δικαιολογητικά θα πρέπει να συνοδεύονται από Υπεύθυνη Δήλωσή τους, με την οποία θα δεσμεύονται ότι θα προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, εντός των προθεσμιών που ορίζονται στη σχετική νομοθεσία, για την έκδοση της άδειας χρήσης νερού και του Δελτίου Γεωργοτεχνικών και Γεωργοοικονομικών Στοιχείων (Δελτίο Νο1). Η προθεσμία για την υποβολή του Δελτίου Νο1 δεν μπορεί να ξεπερνά την 31η Μαΐου 2016.
Β. Αντίστοιχα, οι αγροτικοί πελάτες λοιπών χρήσεων, θα πρέπει να προσκομίσουν τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
Στην περίπτωση φυσικού προσώπου:
- Αντίγραφο του Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας.
- Οποιοδήποτε δημόσιο έγγραφο στο οποίο να αναγράφεται το ΑΦΜ.
- Υπεύθυνη Δήλωση του Ν.1599 / 86, στην οποία να δηλώνεται η δραστηριότητα της εκμετάλλευσης.
Στην περίπτωση νομικού προσώπου:
- Αντίγραφο του Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας του νόμιμου εκπροσώπου της εταιρείας.
- Οποιοδήποτε δημόσιο έγγραφο στο οποίο να αναγράφεται το ΑΦΜ της εταιρείας.
- Αντίγραφο του πιο πρόσφατου καταστατικού της εταιρείας, με τυχόν επελθούσες τροποποιήσεις, όπως προκύπτει από σχετική βεβαίωση του αρμόδιου, κατά τόπο, Πρωτοδικείου.
Επιπλέον, οι αγροτικοί πελάτες λοιπών χρήσεων, στην περίπτωση που προσκομίσουν δικαιολογητικά σε διαφορετικό όνομα από αυτό του μέχρι σήμερα συμβεβλημένου πελάτη, θα πρέπει επιπλέον να προσκομίσουν νέο Δελτίο Γεωργοτεχνικών και Γεωργοοικονομικών Στοιχείων (Δελτίο Νο1) και να συνάψουν νέα Σύμβαση Προμήθειας. Ομοίως, η προθεσμία για την υποβολή του Δελτίου Νο1 δεν θα πρέπει να ξεπερνά την 31η Μαΐου 2016.
Για περισσότερες πληροφορίες ή διευκρινίσεις, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καλούν τη γραμμή εξυπηρέτησης, 11 770 (αστική χρέωση για όλη την Ελλάδα).

aftodioikisi.gr

Ασφαλιστικό: Όσα λιγότερα ένσημα έχεις, τόσο χειρότερες υπηρεσίες υγείας θα παίρνεις! - Η νέα θεωρία του Ρ. Σπυρόπουλου


Έκκληση για δημόσιο διάλογο απηύθυνε ο διοικητής του ΙΚΑ, Ροβέρτος Σπυρόπουλος προκειμένου "να βρεθεί βιώσιμη λύση στα υπαρκτά προβλήματα του ασφαλιστικού".
Ωστόσο, ο ίδιος προχώρησε σε μια αμφιλεγόμενη δήλωση στην οποία συσχετίζει τις παροχές υγείας με το εργασιακό ιστορικό, δηλαδή τα ένσημα του ασφαλισμένου.
"Ποιες είναι οι αναγκαίες προϋποθέσεις που πρέπει να συντρέχουν για να θεμελιώνει ένας ασφαλισμένος δικαιώματα παροχής υπηρεσιών υγείας?», Διερωτήθηκε ο κ. Σπυρόπουλος και συνέχισε: «Είναι το ίδιο να έχει κάποιος 0 ένσημο, 50 ένσημα και 100 ένσημα?", Προσθέτοντας ακόμη ότι «δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε εξισωτικά για όσους έχουν περισσότερα ένσημα», παρότι, όπως τόνισε, δευτερολογώντας, είναι υπέρ στο να δημιουργηθεί ένα κατώτατο δίχτυ ασφάλισης για όλους.
"Δεν μπορούμε και δεν πρέπει να αντλήσουμε οικονομικούς πόρους από τους ασφαλισμένους. Σήμερα, έχουμε χρέος να δείξουμε μεταρρυθμιστική αρετή, αντλώντας και διασφαλίζοντας οικονομικούς πόρους από εκεί που οι πόροι χάνονται ή από εκεί που λιμνάζουν », τόνισε ακόμη.
Ο κ. Σπυρόπουλος έθεσε ένα μπουκέτο από ερωτήματα που έχουν να κάνουν με το ασφαλιστικό και σύμφωνα με τον ίδιο, μπορούν να αποτελέσουν μια βάση για τον διάλογο:
  1. Θα επιλέξουμε την καθολική ενοποίηση των υφιστάμενων Ασφαλιστικών Ταμείων σε ένα Ενιαίο Ταμείο Ασφάλισης με τρεις κλάδους (Μισθωτοί - Αυτοαπασχολούμενοι - Αγρότες) ή θα επιλέξουμε τη διακριτή ύπαρξη τριών Ταμείων Κύριας Ασφάλισης δηλαδή του Ταμείου Μισθωτών, του Ταμείου Αυτοαπασχολούμενων και του Ταμείου Αγροτών?
  2. Η είσπραξη των μηνιαίων ασφαλιστικών εισφορών για τις παροχές σύνταξης και υγείας θα διενεργείται από το ένα ή τα τρία Ταμεία Κύριας Ασφάλισης ή από την Εθνική Δομή Είσπραξης Δημόσιων Εσόδων?
  3. Θα υιοθετηθεί η πλήρης ένταξη του ΤΣΜΕΔΕ, του ΤΣΑΥ και του Ταμείου Νομικών στον ΟΑΕΕ ή ενδεχομένως γι 'αυτούς τους ασφαλιστικούς οργανισμούς θα μπορούσε να εξεταστεί η δυνατότητα μετεξέλιξής τους σε επαγγελματικά ταμεία ειδικού σκοπού?
  4. Η τελική επιλογή για το μέλλον των Επικουρικών Ταμείων αλλά και των Ταμείων Εφάπαξ αναζητείται μόνο μέσω του εγχειρήματος της ενοποίησής τους ή τελικά πρέπει να εξεταστεί και η δυνητική μετεξέλιξή τους και σε Επαγγελματικά Ταμεία?
  5. Είμαστε ή δεν είμαστε υπέρ της παράλληλης, με το δημόσιο πυλώνα κοινωνικής ασφάλισης, ύπαρξης των επαγγελματικών ταμείων? Και αν ναι, ποια πρέπει να είναι τα φορολογικά και άλλα κίνητρα που θα συμβάλουν στη δημιουργία τους?
  6. Ποιες είναι οι αναγκαίες προϋποθέσεις που πρέπει να συντρέχουν για να θεμελιώνει ένας ασφαλισμένος δικαιώματα παροχής υπηρεσιών υγείας?
  7. Πώς πρέπει να καθορίζονται οι κανόνες αναδιανομής σε ένα βιώσιμο δημόσιο σύστημα ασφάλισης, με δεδομένο ότι ο κρατικός προϋπολογισμός έχει συγκεκριμένους περιορισμούς μεταφοράς οικονομικών πόρων για την ενίσχυση των συντάξεων?
  8. Το ύψος των εργοδοτικών και εργατικών εισφορών πρέπει ή όχι να συνδυαστεί με τους στόχους μη δημιουργίας ελλειμμάτων και διασφάλισης βιώσιμων συντάξεων και ύψος εισφορών που θα υποβοηθούν την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων?
"Η εμπειρία του παρελθόντος μάλλον μας προτρέπει στο εγχείρημα διαμόρφωσης ενός κοινά αποδεκτού πλαισίου κρίσιμων και θεμελιακών ερωτημάτων και στο σχεδιασμό μιας διαδικασίας διαλόγου με βασικούς συντελεστές την Κυβέρνηση, τα πολιτικά κόμματα, τους κοινωνικούς φορείς, τους εμπειρογνώμονες κύρους και τους πανεπιστημιακούς φορείς με θεματική αναφορά" , επεσήμανε, εξάλλου, ο κ. Σπυρόπουλος.


aftodioikisi.gr

Νομοσχέδιο-μαμούθ για την Αυτοδιοίκηση προανήγγειλε ο Ντινόπουλος από την ΚΕΔΕ


Νομοσχέδιο - μαμούθ όπου θα ενταχθούν όλο πλαίσιο αλλαγών που απαιτείται για την ενδυνάμωση της λειτουργίας του θεσμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προανήγγειλε ο υπουργός Εσωτερικών, Αργύρης Ντινόπουλος, στη διάρκεια της παρουσίας του στο ΔΣ της ΚΕΔΕ. Το παρών έδωσαν επίσης και οι κ.κ.Θεόφιλος Λεονταρίδης (αναπληρωτής υπουργός) και Γιώργος Ντόλιος (υφυπουργός)
Συγκεκριμένα, ο υπουργός είπε ότι θα υπάρξει μια νομοθετική πρωτοβουλία, η οποία θα προέρχεται από τη συνεργασία του υπουργείου εσωτερικών και της ΚΕΔΕ και θα επιχειρεί να λύσει τα ζητήματα του θεσμού της τοπικής αυτοδιοίκησης. Συμφωνήθηκε επίσης να δημιουργηθεί μια επιτροπή που θα συζητήσει αυτά τα ζητήματα και θα καταλήξει σε συγκεκριμένες προτάσεις.
Όσον αφορά το θέμα του προσωπικού της τοπικής αυτοδιοίκησης έγινε εκτεταμένη συζήτηση, όπου ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γιώργος Πατούλης χαρακτήρισε αναποτελεσματική την λειτουργία των δημοτικών δομών με εργαζόμενους 8μηνης, 5μηνης ή 2μηνης σύμβασης. Αναποτελεσματικότητα η οποία αναγκάζει, όπως είπε, πολλούς δημάρχους να πάρουν ιδιώτες, «κάτι το οποίο δεν το θέλουμε», συμπλήρωσε.
Σε ότι αφορά στην αξιολόγηση και τον επανέλεγχο των συμβάσεων ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ ήταν πιο προσεκτικός σε σχέση με τους συναδέλφους του κατά την χθεσινή συνάντηση με την ΠΟΕ-ΟΤΑ, λέγοντας ότι «δεν είμαστε ενάντια στην αξιολόγηση, είμαστε ενάντια στην αξιολόγηση με ποσοτικούς στόχους» . Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και σε σχέση με τον επανέλεγχο: «Δεν είμαστε ενάντια στον έλεγχο της πλαστότητας, όμως είμαστε υπέρ των εργαζομένων, υπέρ της πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησής τους», πρόσθεσε.
Από την πλευρά του ο υπουργός Εσωτερικών δήλωσε ότι δεν είναι «πολιτικά ικανοποιημένος» από τους δήμους «διότι υπήρξαν πάρα πολλές αποφάσεις που πάρθηκαν κατά της αξιολόγησης. Αλοίμονο εάν δεν τηρούμε τους νόμους που ψήφισε το Κοινοβούλιο ».
Αναφερόμενος στην ενδο-δημοτική κινητικότητα που ολοκληρώθηκε, σημείωσε ότι «είχαμε πει ότι δεν θα γίνουν απολύσεις και το τηρήσαμε». Σε ό, τι αφορά τους πόρους τόνισε ότι «σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει πρόθεση από το υπουργείο Εσωτερικών για συρρίκνωση πόρων».
Σχετικά με το Οικονομικό Παρατηρητήριο, σημείωσε ότι «ίσως αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο του Παρατηρητηρίου για να γίνει πιο αποτελεσματικό».
Σχετικά με τα οικονομικά των δήμων, αφού επιδοκίμασε τους δήμους για τη μέχρι τώρα προσπάθεια, σημείωσε ότι «τα οικονομικά δεδομένα δείχνουν ότι το 2015 θα απαιτηθεί πάλι προσπάθεια».
Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ ζήτησε να υπάρξει ισοτιμία απέναντι σε όλους τους δήμους της χώρας και συγκεκριμένα να καλύπτονται σε όλους τους δήμους τα 2/3 των δαπανών των αντιδημάρχων σε όλους τους δήμους και επίσης να προβλεφθούν αποζημιώσεις για τις μετακινήσεις των δημοτικών συμβούλων.Πληροφορίες αναφέρουν ότι το συγκεκριμένο αίτημα της ΚΕΔΕ θα ικανοποιηθεί.
Η συγκεκριμένη συνάντηση χαρακτηρίστηκε εθιμοτυπικού χαρακτήρα από το την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών. Αίσθηση δημιούργησαν οι αναφορές της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εσωτερικών, η οποία ναι μεν εξέφρασε τις προθέσεις της για την στήριξη και ενίσχυση της τοπικής αυτοδιοίκησης, πρόσθεσε όμως «για όσο μείνουμε στις θέσεις μας». Προφανής το η Αναφορά ΣΤΟ ενδεχόμενο ΝΑ επισπευστούν ΟΙ Εκλογές.
Τέλος, οι δύο πλευρές είπαν ότι θα υπάρξουν νεότερες συναντήσεις για τη συζήτηση και την επίλυση προβλημάτων της τοπικής αυτοδιοίκησης που έχουν ανακύψει.
Οι παρεμβάσεις των παρατάξεων:
Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλης, ανοίγοντας τη συνεδρίαση του Δ.Σ. επισήμανε ότι υπάρχουν χρόνια προβλήματα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. «Είναι γνωστό, ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει αναλάβει πολλές ευθύνες και αρμοδιότητες που της μεταφέρθηκαν από το Κράτος, χωρίς όμως να συνοδευτούν από τους αντίστοιχους οικονομικούς πόρους και το απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την μείωση κατά 60% της κρατικής χρηματοδότησης προς την Αυτοδιοίκηση ΑΒαθμού τα τελευταία χρόνια, δημιούργησαν ανυπέρβλητα προβλήματα και αδυναμίες, τις οποίες οι δημοτικές αρχές προσπαθούν να τις καλύψουν με κάθε τρόπο ».
Υπογράμμισε ότι η έλλειψη προσωπικού έχει οδηγήσει τους δήμους σε αδυναμία να κάνουν τα στοιχειώδη για την καθημερινότητα του πολίτη. «Τα δίμηνα και τα οκτάμηνα, τόνισε ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ, που λόγω των χρονοβόρων διαδικασιών λειτουργούν ουσιαστικά απαγορευτικά, αδυνατούν να δώσουν λύσεις στην καθημερινότητα του πολίτη και οι δήμοι αναγκάζονται να μπαίνουν στη διαδικασία των ιδιωτικών εταιρειών.Εμείς σε ό, τι αφορά το έμψυχο δυναμικό των δήμων, ζητάμε να προσλάβουμε άμεσα προσωπικό γιατί, χωρίς αυτό, το κόστος από τη φθορά της περιουσίας των δήμων και την απώλεια εσόδων είναι μεγαλύτερο από το αν είχαμε προσωπικό μέσω ΑΣΕΠ ».
«Η Αυτοδιοίκηση, υπογράμμισε ο κ. Πατούλης, παρόλο που έχει «βάλει πλάτη» όχι μόνο για τον εξορθολογισμό των οικονομικών της χώρας, όχι μόνο στην τήρηση των κανόνων που τίθενται, αλλά και στη λειτουργία κοινωνικών δομών που στηρίζουν ουσιαστικά την κοινωνία, δεν εισακούστηκε από την κεντρική διοίκηση ».
Αναφερόμενος στον προϋπολογισμό του 2015, τόνισε «την αγωνία όχι μόνο να διατηρήσουμε τους πόρους που έχουμε αλλά και να βρεθούν τρόποι για να διασφαλιστεί η λειτουργία των δομών και των υποχρεώσεων που έχουμε αναλάβει». Επιπλέον έθεσε μια σειρά από αιτήματα, με κυριότερα:
Να αποκτήσει η Τοπική Αυτοδιοίκηση τη δυνατότητα διαχείρισης ευρωπαϊκών προγραμμάτων χωρίς μεσάζοντες. Θέλουμε τελικούς δικαιούχους τους Δήμους, χωρίς να παρεμβαίνουν άλλοι φορείς.
Μεγαλύτερη συνεισφορά του Πράσινου Ταμείου, σε ποσοστό 10%, για έργα ανάπτυξης στους δήμους, σημειώνοντας ότι ενώ αρχικά προβλεπόταν η απόδοση του 90% των εσόδων, σήμερα το ποσοστό έχει φτάσει στο 2,5%.
Σε ότι αφορά στις διευκολύνσεις αποπληρωμής των δανείων των Δήμων, ζήτησε από την ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών να στηρίξει το αίτημα της Αυτοδιοίκησης για μείωση του επιτοκίου δανεισμού των δήμων από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων στο ύψος του επιτοκίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
Έθεσε το αίτημα να ενταχθούν στο πρόγραμμα των ληξιπρόθεσμων όσοι Δήμοι οφείλουν στο Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμεία ακόμη και αν οι οφειλές αυτές αφορούν σε χρέη δημοτικών επιχειρήσεων και ανωνύμων εταιρειών των δήμων που μετά την εκκαθάρισή τους μεταβιβάστηκαν στους δήμους. 
Για την αποτελεσματικότερη λειτουργία των δήμων και ιδιαίτερα των μικρών σε μέγεθος πληθυσμού, αλλά και για λόγους ισοτιμίας, ζήτησε να δοθούν έξοδα παράστασης σε όλους τους αντιδημάρχους, να καλύπτονται τα έξοδα μετακίνησης δημοτικών συμβούλων σε καλλικρατικούς δήμους, να δοθεί η δυνατότητα πρόσληψης ειδικών συνεργατών και συμβούλων σε όλους τους δήμους της χώρας σε αριθμό αντίστοιχο με αυτό των αντιδημάρχων.
Ο εκπρόσωπος ΤΟΥ «Αυτοδιοικητικού Κινήματος» Α. Κοιμήσης   εξέφρασε ΤΗΝ ανησυχία ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΟΤΙ ΤΟ Γεγονός ΓΕΝΙΚΟ Λογιστήριο Κράτους ΤΟΥ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ισχυρίζεται ΓΙΑ ΤΗΝ Αυτοδιοίκησηαπόκλιση ΤΟΥ δημοσιονομικού στόχου Από ΤΟ στόχο πλεονάσματος, το οποίο για το 2014 ανέρχεται στα 250 εκ. ευρώ και για το 2015 στα 150 εκ. ευρώ, ενώ με νέα στοιχεία το ποσό το ανεβάζει στα 350 εκ. ευρώ.
Για το ζήτημα αυτό η άποψη του Δ.Σ. της Κ.Ε.Δ.Ε. είναι ότι πρέπει να δοθούν εξηγήσεις για το που οφείλεται το έλλειμμα και σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να υπάρξουν οριζόντιες πολιτικές καταμερισμού της ευθύνης, ούτε μπορεί οι αστοχίες της γενικής κυβέρνησης να κληθούν να τις πληρώσουν για μία ακόμη φορά οι Δήμοι της χώρας και μάλιστα σε μία χρονική στιγμή που έχουν ψηφίσει τους προϋπολογισμούς για το 2015.
Ο εκπρόσωπος Της «Νέας Αυτοδιοίκησης» Γ. Ιωακειμίδης   μεταξύ Των άλλων υιοθέτησε ΤΗΝ Άποψη ΤΟΥ Προέδρου Γ. Πατούλη, ζητώντας κι αυτός από την πολιτική ηγεσία του Υπ. Εσωτερικών να υπάρξει ουσιαστική μείωση του επιτοκίου δανεισμού στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν οι δήμοι στις υποχρεώσεις τους.
Ο εκπρόσωπος της «Ριζοσπαστικής Αυτοδιοικητικής Πρωτοβουλίας» Δ. Μπίρμπας , ζήτησε από την ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών να απαντήσει πόσοι θα είναι ακριβώς οι πόροι των δήμων για το 2015, καθώς και αν στις 5.500 απολύσεις που αναμένονται μέχρι τέλος του έτους συμπεριλαμβάνεται και η Αυτοδιοίκηση.
Το η εκπρόσωπος Της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Ε. Παντελάκη, απηύθυνε το ερώτημα προς την πολιτική ηγεσία γιατί δεν αποδίδονται οι ΚΑΠ προς τους δήμους με βάση τους ισχύοντες νόμους, ενώ εξέφρασε τη βεβαιότητά της ότι θα υπάρξουν ραγδαίες μειώσεις στους πόρους των δήμων και προέβλεψε κατάρρευση των δομών τους.
Σύσσωμη η ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών, δήλωσε ότι η συνάντηση αν και εθιμοτυπική, ήταν εξαιρετικά χρήσιμη και ουσιαστική. Αναγνώρισε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι Δήμοι της χώρας.
Μετά δε από πρόταση του υπουργού Εσωτερικών Α. Ντινόπουλου, συμφωνήθηκε να συσταθεί κοινή επιτροπή του υπουργείου Εσωτερικών και της ΚΕΔΕ προκειμένου να εξετάσει όλα τα αιτήματα που τίθενται από πλευράς Κ.Ε.Δ.Ε., με τελικό σκοπό τη προώθηση νομοσχεδίου για την αντιμετώπισή τους σε σύντομο χρονικό διάστημα.


aftodioikisi.gr

Ξεκινούν οι αιτήσεις για το Εγ­γυημένο Κοινωνικό Εισόδημα στους 13 δήμους – Πώς θα γίνει η διαδικασία


Την διαδικασία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων για το “Εγγυημένο κοινωνικό Εισόδημα” που θα αρχίσει στις 15 Νοεμβρίου παρουσίασε η ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας, καθώς και τη νέα ιστοσελίδα οι ενδιαφερόμενοι δικαιούχοι του προγράμματος θα μπορούν να κάνουν την αίτηση τους. O υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ. Γι­άννης Βρούτσης, ο υφυπουργός κ. Βασίλης Κεγκέρογλου, η γενική γραμματέας Πρόνοιας κ. Έφη Μπέκου και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ κ.Χρήστος Χάλαρης επισκέφθηκαν το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκη­σης και Αυτοδιοίκησης όπου πραγματοποι­ούνται προγράμματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης στελεχών των 13 δή­μων της χώρας στους οποίους θα υλοποιηθεί το πιλοτικό πρόγραμμα «Εγ­γυημένο Κοινωνικό Εισόδημα». Το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί συγκεκριμένα σε έναν δήμο από κάθε Περιφέρεια της χώρας και ειδικότερα στους δήμους: Δράμας, Έδεσσας, Γρεβενών, Ιωαννίνων, Καρδίτσας, Λευκάδας, Μεσολογγίου, Χαλκίδας, Καλλιθέας, Τρίπολης, Σάμου, Σύρου και Μαλεβιζίου Κρήτης.
Κατά της επίσκεψή τους παρουσιάστηκαν λεπτομερώς όλα τα στάδια της διαδικασίας υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων που θα αρχίσει στις 15 Νοεμβρίου, η νέα ιστοσελίδα www.energo-eke.gr στην οποία οι ενδιαφερόμενοι δικαιούχοι του προγράμματος θα μπορούν να κάνουν την αίτηση τους ενώ η πολιτική ηγεσία του υπουργείου είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τα στελέχη των 13 δήμων που προετοιμάζονται για την άρτια εφαρμογή του προγράμματος.
Να σημειωθεί ότι προκειμένου να αποφευχθεί η υπερφόρτωση του συστήματος υποβολής των αιτήσεων αποφασίστηκε ότι δικαίωμα ένταξης από την 1η Νοεμβρίου 2014 στο πρόγραμμα θα έχουν όλοι όσοι υποβάλουν αίτηση το Νοέμβριο αλλά και το Δεκέμβριο. Από το 2015, το δικαίωμα θα αρχίζει από την 1η του μήνα υποβολής της αίτησης.
Όπως δήλωσε ο υπουργός Εργασίας κ. Γιάννης Βρούτσης:
«To κοινωνικό πρόσωπο της Ελλάδας αλλάζει. Γίνεται πιο δίκαιο, πιο διαφανές, πιο αποτελεσματικό.
Η εισαγωγή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος στην Ελλάδα αποτελεί τη πιο σημαντική και ελπιδοφόρα κοινωνική μεταρρύθμιση που έχει δει αυτός ο τόπος.
Μέσω αυτού του νέου και καινοτόμου θεσμού, υφαίνουμε ξανά, αυτή τη φορά σε στέρεες βάσεις με όρους δικαιοσύνης και κοινωνικής ευαισθησίας, με διαφάνεια, αποτελεσματικότητα και ορθή στόχευση, έναν ισχυρό ιστό κοινωνικής προστασίας, μια κοινωνική ασπίδα για τους ευάλωτους συμπολίτες μας. Οικοδομούμε από την αρχή το κοινωνικό πρόσωπο της σύγχρονης Ελλάδας.
Είναι ευνόητο ότι η πραγματοποίηση αυτού του μεγάλου και σύνθετου έργου – αρχικά σε πιλοτικό επίπεδο σε 13 Δήμους των Περιφερειών και, εν συνεχεία, στο σύνολο της χώρας – απαιτεί μια οργανωμένη, μεθοδική και άρτια προετοιμασία.
Σε αυτό το πλαίσιο, παρουσιάζουμε σήμερα εδώ, στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης όπου εκπαιδεύονται εντατικά τα στελέχη των Δήμων που θα ωφεληθούν από την πιλοτική εφαρμογή του εγγυημένου εισοδήματος, την ηλεκτρονική διακυβέρνηση του έργου. Την ειδική ιστοσελίδα που έχει δημιουργηθεί για τη διαχείριση των αιτήσεων και την απονομή των παροχών, αλλά και το κέντρο ηλεκτρονικής και τηλεφωνικής υποστήριξης για την καλύτερη εξυπηρέτηση των δικαιούχων».
Όπως δήλωσε ο υφυπουργός Εργασίας κ. Βασίλης Κεγκέρογλου:
«Όλες οι πρωτοβουλίες και οι παρεμβάσεις μας , για την στήριξη των οικονομικά αδυνάμων, είναι μέρος του Εθνικού Σχεδίου που έχουμε εκπονήσει για την αντιμετώπιση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού.
Το Εγγυημένο Κοινωνικό Εισόδημα, ο σύγχρονος θεσμός Κοινωνικής Προστασίας που δημιουργήσαμε, θα αποτελέσει το βασικό πυλώνα για την αντιμετώπιση της ακραίας φτώχειας, με εισοδηματική ενίσχυση, συνοδευτικές υπηρεσίες και επανένταξη στη εργασία, μέσω συμβουλευτικής και κατάρτισης.
Το καινοτόμο σύστημα που εφαρμόζουμε διασφαλίζει την διαφάνεια και την δικαιοσύνη.
Η θετική αξιολόγηση της πιλοτικής εφαρμογής στους δεκατρείς δήμους, μέχρι τον Απρίλιο, θα οδηγήσει στην επέκταση του προγράμματος και την ανακούφιση των συνανθρώπων μας, που βιώνουν τα πολύ δύσκολα».
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος κ διευθύνων σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ κ. Χρήστος Χάλαρης:
«Ευχαριστούμε την ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας για την ανάθεση της ανάπτυξης του Πληροφοριακού Συστήματος που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της εφαρμογής του Ελάχιστου Κοινωνικού Εισοδήματος. Το νέο σύστημα αναπτύχθηκε σε 3 άξονες, με σκοπούς τη γρήγορη ενημέρωση του συνόλου των κατοίκων των 13 δήμων του προγράμματος για την επιλεξιμότητά τους, την ασφαλή και εύκολη ηλεκτρονική συμπλήρωση της αίτησης και τη διασύνδεση, υποστήριξη των αρμόδιων υπηρεσιών των δήμων με τη Γενική Γραμματεία Πρόνοιας. Το σύστημα έχει πρωτοποριακά χαρακτηριστικά, καθώς διασταυρώνει δεδομένα από τουλάχιστον 6 Πληροφοριακά Συστήματα της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης (Taxis, «Εργάνη», «ΑΤΛΑΣ», «ΠΣ ΟΑΕΔ», «ΑΡΙΑΔΝΗ», «ΗΛΙΟΣ») ελαχιστοποιώντας το διοικητικό βάρος για την υποβολή της αίτησης των πραγματικών δικαιούχων διασφαλίζοντας ταυτόχρονα προστασία από επιτήδειους. Όλες οι τεχνικές προετοιμασίες έχουν ολοκληρωθεί και το σύστημα θα είναι διαθέσιμο στους πολίτες των 13 δήμων του Προγράμματος από το πρωί της 15ης Νοεμβρίου στη διεύθυνση www. energo-eke.gr».
Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος του ΕΚΔΔΑ, Ομότιμος Καθηγητής Ιωάννης Χρυσουλάκης:
«Το ΕΚΔΔΑ ξεκίνησε την εκπαίδευση των δημοτικών υπαλλήλων από τους 13 δήμους της χώρας που μετέχουν στην πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος για το εγγυημένο κοινωνικό εισόδημα. Στην Αθήνα, στελέχη από τους δήμους Λευκάδας, Μεσολογγίου, Χαλκιδαίων, Καλλιθέας, Τρίπολης, Σύρου, Σάμου και Μαλεβιζίου Κρήτης, συμμετέχουν στο ταχύρυθμο εξειδικευμένο πρόγραμμα που σχεδίασε το ΕΚΔΔΑ προκειμένου να ενισχύσει τις γνώσεις και δεξιότητες όσων εμπλέκονται στην υποστήριξη του νέου θεσμού. Αντίστοιχο πρόγραμμα ξεκίνησε την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014, στη Θεσσαλονίκη με τη συμμετοχή υπαλλήλων από τους δήμους Δράμας, Έδεσσας, Γρεβενών, Ιωαννίνων και Καρδίτσας.
Το ΕΚΔΔΑ συμμετέχει ενεργά σε αυτήν την κοινωνική σύμπραξη αντιμετώπισης της ακραίας φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού. Αντίστοιχες επιμορφωτικές δράσεις πρόκειται σύντομα να υλοποιηθούν και για τους αιρετούς της αυτοδιοίκησης»

aftodioikisi.gr