Απορρίφθηκε με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, το αίτημα τηςΝαυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (ΝΕΛ), για ετήσια κάλυψη χωρίς επιδότηση της γραμμής του βορείου Αιγαίου (Καβάλα, Λήμνος, Μυτιλήνη, Χίος, Σάμος, σε συνέχεια του δρομολογίου από Πειραιά).
Η ΝΕΛ,που τον περασμένο Σεπτέμβριο είχε κηρυχθεί έκπτωση για το εν λόγω δρομολόγιο, είχε αιτηθεί την κάλυψη της συγκεκριμένης γραμμής με το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Μυτιλήνη», δρομολόγιο που εξυπηρετεί αυτήν τη στιγμή το «Νήσος Μύκονος» της Hellenic Seaways δύο φορές την εβδομάδα.
Στην απόφαση του υπουργού τονίζεται ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την αποδοχή της αίτησης, ήταν να γίνεται από επιχειρηματικά φερέγγυο πρόσωπο ή πλοιοκτήτη, δεδηλωμένης οικονομικής και λειτουργικής αξιοπιστίας, προκειμένου- όπως αναφέρει- να μην τίθεται σε κίνδυνο η άρτια εκτέλεση των δρομολογίων της γραμμής, της κοινωνικής συνοχής των κατοίκων των νησιών, της τροφοδοσίας της υγείας του εμπορίου και της εθνικής ασφάλειας.
Επίσης, αναφέρεται ότι σύμφωνα με τον νόμο 2932/2001 ο νομοθέτης ορίζει τον αποκλεισμό όσων πλοιοκτητών τελούν σε διαδικασίες πτώχευσης, εκκαθάρισης και αναγκαστικής διαχείρισης ενώ γίνεται λόγος για προβληματική εκτέλεση της συγκεκριμένης γραμμής από την ίδια εταιρεία, όταν αυτή την εκτελούσε έναντι επιδότησης.
Σημειώνεται πάντως, ότι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), σε πρόσφατη γνωμοδότησή του, είχε ταχθεί υπέρ του αιτήματος της ΝΕΛ που ζητούσε να καλύψει τη γραμμή του βορείου Αιγαίου χωρίς επιδότηση.
Υπενθυμίζεται ακόμα ότι το διοικητικό εφετείο Πειραιά είχε διατάξει με προσωρινή απόφασή του την αναστολή της εκτέλεσης της απόφασης του υπουργού Ναυτιλίας που αποκλείει τη ΝΕΛ από δημόσιους διαγωνισμούς για διάστημα 12 μηνών και κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής της εταιρείας υπέρ του Δημοσίου, ύψους 1,5 εκατ. ευρώ.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
enet.gr
enet.gr
e-nautilia.gr