Κυριακή, 9 Μαρτίου 2014

Κλειστά σήμερα και αύριο τα φαρμακεία


Στην 48ωρη πανελλαδική απεργία, την οποία έχει προκηρύξει το ΔΣ του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου (ΠΦΣ) για την ερχόμενη Δευτέρα 10 και Τρίτη 11 Μαρτίου, ανακοίνωσαν ότι θα συμμετάσχουν από κοινού ο Πανελλήνιος Σύλλογος Φαρμακαποθηκαρίων (ΠΣΦ) και η Ομοσπονδία Συνεταιρισμών Φαρμακοποιών Ελλάδος (ΟΣΦΕ).
«Τα θέματα που τίθενται για υλοποίηση από την τρόικα (έκθεση ΟΑΣΑ) και συζητά η ελληνική κυβέρνηση, οδηγούν στο κλείσιμο μεγάλου αριθμού φαρμακείων, γεγονός που όχι μόνο θα οδηγήσει στην ανεργία και εξαθλίωση χιλιάδες φαρμακοποιούς και εργαζομένους στον χώρο των φαρμακείων», επισημαίνεται σε κοινή ανακοίνωση των δυο συλλόγων.
Επιπλέον, όπως αναφέρεται δημιουργούνται «ολιγοπώλια που θα επιφέρουν υποβάθμιση των φαρμακευτικών υπηρεσιών προς τον Έλληνα ασθενή, θέτοντας σε κίνδυνο την δημόσια υγεία».
Τις συγκεκριμένες ημέρες, οι έκτακτες ανάγκες θα εξυπηρετούνται με προσωπικό ασφαλείας.

Από τ' αλώνια στα σαλόνια


http://lathra.gr/the-news/45-announcements/483-filoksenia-prosfigon-chandris

Χαιρετίζουμε την πρωτοβουλία του Δημάρχου Χίου κ. Λαμπρινούδη να μεριμνήσει για την φιλοξενία των μεταναστών που συνελήφθησαν για παράνομη είσοδο στην χώρα στο περιστατικό κατά το οποίο τραυματίστηκαν τρεις Σύροι πρόσφυγες από τα πυρά λιμενικών. 
Η κίνηση αυτή είναι πράγματι άξια θαυμασμού δεδομένης της συστηματικής αδιαφορίας που έχουν επιδείξει όλο το τελευταίο χρονικό διάστημα οι Αρχές του τόπου. Είναι νωπές οι μνήμες από τις εξαγγελίες τον περασμένο Σεπτέμβριο ότι θα διατεθεί χώρος από την Αντιπεριφέρεια Χίου στο κέντρο «Θάλασσες», κάτι που τελικά δεν υλοποιήθηκε με αποτέλεσμα δεκάδες Σύριοι πρόσφυγες, μωρομάνες και παιδιά να στριμώχνονται στο ξύλινο κοντέινερ του λιμεναρχείου.
Όλα αυτά μέχρι χθες, μια που όπως πληροφορούμαστε με ενέργειες του Δημάρχου και δαπάνες του Δήμου, οι πρόσφυγες φιλοξενήθηκαν στο ξενοδοχείο «Χανδρής»!
Πάγιο αίτημα μας είναι η αξιοπρεπής διαβίωση αυτών των ανθρώπων που βρίσκονται υπό κράτηση κάτι που μέσα από την πρωτοβουλία αυτή ικανοποιείται πέρα από κάθε προσδοκία μας. Θεωρούμε κακοήθειες τους ισχυρισμούς ότι η φιλοξενία στο κεντρικό ξενοδοχείο της Χίου έγινε υπό το βάρος του τραυματισμού των 3 Σύριων και αναμένουμε την συνέχιση της πρακτικής αυτής και στις επόμενες αφίξεις συνανθρώπων μας που θα συλληφθούν από το λιμενικό.
"ΛΑΘΡΑ;" - Επιτροπή αλληλεγγύης στους πρόσφυγες Χίου

ΚΡΕΑΣ ΚΑΙ ΤΥΡΙ ΜΙΚΡΑΙΝΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ , ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙΣΑ ΜΕΛΕΤΗ

Τα νέα δεν είναι ευχάριστα για όλους όσοι ακολουθούν μια δυτικού τύπου διατροφή πλούσια σε μπριζόλες, μπιφτέκια και άλλα τρόφιμα ζωικής πρωτεΐνης.

Δυο νέες έρευνες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι μια διατροφή πλούσια σε κρέας και τυρί όταν καταναλώνεται στη μέση ηλικία μπορεί να οδηγήσει σε μείωση του προσδόκιμου επιβίωσης.
Ωστόσο σε μια εντυπωσιακή εξέλιξη η ίδια ερευνητική ομάδα διαπίστωσε ότι η κατανάλωση πολλών πρωτεϊνούχων τροφίμων σε μεγάλη ηλικία μπορεί να οδηγήσει στο αντίθετο αποτέλεσμα.
«Η έρευνα δείχνει ότι μια χαμηλή σε πρωτεΐνη διατροφή στη μέση ηλικία είναι χρήσιμη για την πρόληψη του καρκίνου και της συνολικής θνησιμότητας» εξηγεί η Eileen Crimmins εκ των συγγραφέων της έρευνας από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνια. «Ωστόσο προτείνουμε επίσης ότι στα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας μπορεί να είναι σημαντική η αποφυγή μιας διατροφής χαμηλής σε πρωτεΐνη προκειμένου να διατηρηθεί ένα υγιές βάρος και να μειωθεί η ευπάθεια» εξηγεί η ίδια.
Τα ευρήματα και των δυο ερευνών δημοσιεύθηκαν στην ιατρική επιθεώρηση Cell Metabolism.
Στην πρώτη έρευνα οι ειδικοί εξέτασαν στοιχεία από 6.800 μεσήλικες και μεγαλύτερης ηλικίας ενήλικες από τις Η.Π.Α. Διαπίστωσαν ότι οι μεσήλικες που κατανάλωναν περισσότερο από το 20% των θερμίδων τους από ζωικές πρωτεΐνες – κυρίως κρέας και γαλακτοκομικά – είχαν τέσσερις φορές αυξημένο κίνδυνο θανάτου από καρκίνο ή διαβήτη. Επίσης ο κίνδυνος θανάτου από οποιαδήποτε αιτία μέσα στα επόμενα 18 χρόνια ήταν διπλάσιος συγκριτικά με όσους ακολουθούσαν μια διατροφή με λίγες πρωτεΐνες.
Ακόμη και οι μεσήλικες με μέτρια κατανάλωση ζωικής πρωτεΐνης είχαν τριπλάσιο κίνδυνο θανάτου από καρκίνο σύμφωνα με τους ερευνητές.
Από την άλλη μεριά ο κίνδυνος ήταν πολύ χαμηλότερος ή ανύπαρκτος για τους 50αρηδες που κατανάλωναν μια διατροφή πλούσια σε φυτικής προέλευσης πρωτεΐνες.
H εικόνα ήταν αντίστροφη για τους άνω των 65 ετών που έτρωγαν υψηλές ποσότητες ζωικής πρωτεΐνης: είχαν 60% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρκίνο και 28% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από κάθε αιτία συγκριτικά με τους ηλικιωμένους που δεν έτρωγαν κρέας και γαλακτοκομικά.
Μια δεύτερη έρευνα των ιδίων επιστημόνων που αυτή τη φορά έγινε σε ποντίκια, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι μια διατροφή υψηλή σε πρωτεΐνες και χαμηλή σε υδατάνθρακες οδήγησε σε μείωση του προσδόκιμου ζωής των τρωκτικών.
Συνολικά τα ευρήματα των ερευνών καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι μια διατροφή με πολλές ζωικές πρωτεΐνες είναι σχεδόν τόσο επιβαρυντική για την υγεία όσο το κάπνισμα. Πηγή vita.gr


yahoo!news

ΑΛΛΑΓΗ ΧΩΡΟΥ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΛΕΝΤΙ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΧΙΟΥ



Ενημερώνουμε τους συναδέλφους ότι ο χώρος για το προγραμματισμένο γλέντι του Συλλόγου μας άλλαξε. Το γλέντι θα γίνει την ίδια μέρα και ώρα (Σάββατο 8 Μάρτη 2014 στις 20:30) στην Αίθουσα του Συλλόγου μας.
Χίος, 6/03/2014
Ο Πρόεδρος                                              Ο Γραμματέας
Αμπαζής Γιώργος                                     Τσίγκος Στέφανος



ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ Β.ΑΙΓΑΙΟΥ : ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΡΟΚΑ-ΙΜΠΕΡΤΡΟΛΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟ



ΟΧΙ στα Επικίνδυνα σχέδια για τα ΝΗΣΙΑ μας!

Η προκλητική στήριξη των κυβερνήσεων και συγκυβερνήσεων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, με τα δεκaνίκια τους, σε ιδιώτες επενδυτές για την κατασκευή  τεράστιων πάρκων  ανεμογεννητριών, αποτελεί ένα ακόμα φαγοπότι με το πρόσχημα της «πράσινης ανάπτυξης», που δεν είναι τίποτε άλλο παρά «πράσινες μπίζνες» σε βάρος του λαού και των πραγματικών αναγκών του!
 Αυτές οι μπίζνες, που είναι ενταγμένες στην ενεργειακή πολιτική της ΕΕ , την οποία προσκυνούν τα παραπάνω κόμματα και ο ΣΥΡΙΖΑ, χτυπούν και πάλι τα νησιά μας. Πράγματι, τη  Τρίτη 11 Μάρτη θα συζητηθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών  Επιπτώσεων στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ), για να την εγκρίνει ή όχι.
Η  στήριξη σ’ αυτού του είδους τις «επενδύσεις»  συνδέεται με το ξεπούλημα-παράδοση της ενέργειας στα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα.
Ταυτόχρονα, δεσμεύονται έτσι, τεράστιες εκτάσεις γης, που είναι δάσος ή αξιοποιούνται για άλλες  δραστηριότητες (για αγροτικές και κτηνοτροφικές) και βιάζεται-κακοποιείται ανεπανόρθωτα το ευαίσθητο οικοσύστημα των νησιών μας, καταπατώνται-καταστρέφονται  αρχαιολογικές περιοχές.,
Είναι βέβαιο ότι λόγω της αναμενόμενης κερδοφορίας οι εταιρείες αιολικής ενέργειας, όπως η  «ΡΟΚΑΣ – IBERDROLA», θα εγκαταστήσουν όσο το δυνατό μεγαλύτερα Αιολικά Πάρκα , αγνοώντας τις συνέπειες εγκατάστασής τους σε παρθένα ορεινά και νησιωτικά τοπία, όπως η Χίος, Λέσβος, Σάμος, Λήμνος, Ικαριά κλπ. Και αυτά που σχεδιάζουν να εγκαταστήσουν άμεσα είναι μόνο μια πρώτη φάση.
Η τέτοια εξάπλωση των Αιολικών Πάρκων, πλήττει όχι μόνο το φυσικό μας περιβάλλον αλλά  και  τον τρόπο και την ποιότητα ζωής μας καθώς και τον τουρισμό για τον οποίο όλοι αυτοί τόσο κόπτονται, αποδείχνοντας έτσι και το πόσο μας εμπαίζουν.
Οι ιδιώτες παραγωγοί ηλεκτρικής ενέργειας από τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ανεμογεννήτριες κλπ)  έχουν εξασφαλίσει μακροχρόνια συμβόλαια εγγυημένης απορρόφησης της παραγωγής τους με τιμές πολλαπλάσιες από αυτές των άλλων μορφών ηλεκτροπαραγωγής. Αυτήν την υπέρογκη διαφορά  την πληρώνει ήδη και θα την πληρώσει ακόμα περισσότερο, ο καταναλωτής με την αύξηση του τέλους ΑΠΕ και την παραπέρα αύξηση της τιμής του ρεύματος.      Τελικά, οι μόνοι ωφελημένοι  είναι οι τράπεζες, που σήμερα χορηγούν «πράσινα δάνεια» και οι μεγάλοι μονοπωλιακοί όμιλοι που θα αναλάβουν επιδοτούμενες με χρήματα του δημοσίου και χρυσές  δουλειές δισεκατομμυρίων.
Τα διάφορα παπαγαλάκια και δημοτικοί και περιφερειακοί άρχοντες της ΝΔ,του ΠΑΣΟΚ και γενικότερα του ευρωμονόδρομου,  πιστοί στο ρόλο τους να λειτουργούν ως πλασιέ του κεφαλαίου, συνεχίζουν ξεδιάντροπα να μιλάνε για την «ανάπτυξη» που φέρνουν δήθεν αυτές οι επενδύσεις. Μια  «ανάπτυξη» που τη ζει ο  λαός στο πετσί του, με τις εξοντωτικές απώλειες  εισοδήματος, με την ανεργία στο 28%  ( 60% για τους νέους), με τα περήφανα γηρατειά στην εξαθλίωση και τα νιάτα στο περιθώριο. Αυτός όμως είναι ο κόσμος τους, ο βάρβαρος  κόσμος του καπιταλισμού και της σιδερένιας φτέρνας του κεφαλαίου.
Αποκρύπτουν ότι οι ΑΠΕ (φωτοβολταϊκά, ανεμογεννήτριες, κλπ) μπορούν ν’αναπτυχθούν, ως κοινωνική περιουσία, σε όφελος του λαού μας, μόνο  στα πλαίσια  κεντρικού σχεδιασμού, με πλήρη σεβασμό στο περιβάλλον, που θα υπηρετεί τις ανάγκες του λαού και όχι τα κέρδη των ολίγων.
Για τη ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ Β ΑΙΓΑΙΟΥ και ΔΗΜΩΝ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΜΑΣ   βασικό κριτήριο αξιολόγησης κάθε ενεργειακής πολιτικής είναι το αν αυτή  κατοχυρώνει την ενέργεια ως κοινωνικό αγαθό για να καλύπτει τις λαϊκές ανάγκες  ή, αντίθετα, σαν εμπόρευμα και μέσο κερδοσκοπίας.
Γνώμονας  για μας  είναι το μέτρο στη φύση , στο τοπίο, στη φέρουσα ικανότητα των νησιών σε συνάρτηση με τις ενεργειακές τους ανάγκες, υπό το πρίσμα όχι της υπερκατανάλωσης αλλά της εξοικονόμησης ενέργειας, με  επιδότηση για   ενεργειακές λύσεις σε επίπεδο οικιακής οικονομίας και σε επίπεδο δήμου δημόσιων κτιρίων, με φτηνό ρεύμα για το λαό!
Υπό αυτές τις προϋποθέσεις οι προτάσεις και η δράση  της ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ Β. Αιγαίου και των αντίστοιχων δήμων των νησιών μας  επικεντρώνονται στα εξής:
ΝΑ ΜΗΝ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΙ ΤΟ ΚΑΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΜΑΣ
·         Σωστή λειτουργία των τοπικών σταθμών παραγωγής (όχι στη χρήση μαζούτ, τοποθέτηση φίλτρων), ώσπου να συνδεθούν τα νησιά μας με την ηπειρωτική Ελλάδα για την ηλεκτροδότησή τους.
·         Χρήση ηλιακής και αιολικής ενέργειας  ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ, ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΩΝ.
·         Επαναλαμβάνουμε ένα μεγάλο  ΟΧΙ στην τερατώδη επένδυση των ΡΟΚΑ- IBERDROLA , ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ……
·         Εξοικονόμηση ενέργειας, όχι άσκοπη κατανάλωση .
·         Κίνητρα για ενεργειακές λύσεις σε επίπεδο για οικιακής χρήσης.
·         Μειωμένο 50%  έως και δωρεάν ρεύμα σε ανέργους , αναξιοπαθούντες, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, μείωση των τιμών του ρεύματος σε εργαζόμενους και συνταξιούχους με παράλληλη αύξηση στους  μεγαλοκαταναλωτές.

Καλούμε τους κατοίκους των νησιών μας, τους μαζικούς φορείς  να αντιδράσουν άμεσα προς κάθε αρμόδια κατεύθυνση, ν’αγωνιστούμε για να αποτρέψουμε, πριν είναι αργά,  την ανεπανόρθωτη καταστροφή των νησιών μας.

Θεωρούμε, επίσης, ότι οι καταστροφικοί σχεδιασμοί  των κυβερνήσεων και συγκυβερνήσεων  και της ΕΕ είναι δυνατόν να πάρουν μια πρώτη εύστοχη απάντηση στις τοπικές εκλογές και Ευρωεκλογές, με τη μαζική στήριξη των θέσεων της Λαϊκής Συσπείρωσης, τη μετατροπή των Δήμων και της Περιφέρειας από νεροκουβαλητές των κυβερνήσεων σε κάστρα αντίστασης και αγώνα  με τη μαζική ενίσχυση του ΚΚΕ τη μοναδική εγγύηση μιας πραγματικής λαϊκής αντιπολίτευσης  κόντρα στους μακελάρηδες της ζωής μας.                                   

Αλλαγές στους μισθούς του Δημοσίου – αυξήσεις για τους «πάνω», μειώσεις για τους νέους


Μείωση στις αποδοχές των νεοεισερχόμενων υπαλλήλων στο Δημόσιο και, αντίστοιχη, αύξηση των αποδοχών στα υψηλότερα κλιμάκια της ιεραρχίας ζητεί, επίσημα, η τρόικα από την ελληνική κυβέρνηση, τη στιγμή που φαίνεται να βελτιώνεται το κλίμα στις διαπραγματεύσεις και διαφαίνονται σημάδια συμβιβασμού στο φλέγον ζήτημα των τραπεζών.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», η πρόταση για το Δημόσιο, που επί του παρόντος δεν έχει εξειδικευθεί ως προς το ύψος των αποδοχών των νεοεισερχομένων (σήμερα περί τα 1.090 ευρώ μεικτά για απόφοιτο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης), έχει στόχο τη δημιουργία κινήτρων για την καλύτερη απόδοση και την προσπάθεια ανέλιξης των νέων υπαλλήλων που εντάσσονται στη Δημόσια Διοίκηση. Επί της ουσίας δεν οδηγεί σε αύξηση του μισθολογικού κόστους καθώς συνιστά εσωτερική «μετακίνηση» των διαθέσιμων κονδυλίων ενώ, σύμφωνα με την εισήγηση, δεν επηρεάζονται όσοι ήδη υπηρετούν σε θέσεις δημοσίων υπαλλήλων. Αντιθέτως, εφόσον η πρόταση γίνει αποδεκτή, θα επηρεάσει όλους όσοι προσληφθούν, το επόμενο διάστημα, ακόμη και στο πλαίσιο της «αντικατάστασης» προσωπικού μέσω της διαθεσιμότητας.
Η πρόταση έχει τεθεί υπόψη του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα αλλά και του συναρμόδιου υπουργού Διοικ. Μεταρρύθμισης Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος προσώρας επικεντρώνεται στην προσπάθεια αποτροπής ενός νέου κύκλου διαθεσιμότητας και απολύσεων στο Δημόσιο. Πάντως, κορυφαίες κυβερνητικές πηγές δεν περιλάμβαναν την εν λόγω πρόταση στη δέσμη των «κόκκινων γραμμών» της κυβέρνησης, καθιστώντας πολύ πιθανό το σενάριο να γίνει εν τέλει αποδεκτό.
ΠΗΓΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
aftodioikisi.gr

Τροπολογίες Μητσοτάκη για διορισμό επιτυχόντων ΑΣΕΠ, εθελοντική κινητικότητα, απόλυση συμβασιούχων & «διαθέσιμων»


Κατατέθηκαν απόψε στη Βουλή δύο τροπολογίες στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης «Διοικητικές Απλουστεύσεις – Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημόσιου Τομέα» με τις οποίες:  Μεταξύ άλλων, καθορίζεται ο κατά προτεραιότητα διορισμός των επιτυχόντων του ΑΣΕΠ και διευκρινίζεται ότι κατά την προεκλογική περίοδο των αυτοδιοικητικών εκλογών και μέχρι την εγκατάσταση των νέων δημάρχων και περιφερειαρχών, δεν αναστέλλεται για όσους έχουν βγει σε διαθεσιμότητα ή κινητικότητα, η έκδοση πράξεων μεταβολής της υπηρεσιακής τους κατάστασης.
Οι τροπολογίες προβλέπουν μεταξύ άλλων τα εξής:
-Ο ειδικός γραμματέας του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης, οι επιθεωρητές-ελεγκτές και οι βοηθοί τους, για τις περιπτώσεις που εγκαλούνται ενώπιον δικαστηρίων για πράξεις ή παραλείψεις τους, εκπροσωπούνται από μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
-Επαναδιατυπώνεται η προς ψήφιση διάταξη για τον επανέλεγχο της πρόσληψης στο Δημόσιο, με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου, των πρώην συμβασιούχων ορισμένου χρόνου. Στους ελεγκτές του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης που θα διενεργήσουν τους ελέγχους, αποδίδεται η ιδιότητα του ειδικού ανακριτικού υπαλλήλου – και αν ο έλεγχος αποδείξει πως υπήρξε παρατυπία κατά την πρόσληψη κάποιου εργαζομένου, ο τελευταίος απολύεται αυτοδικαίως και χωρίς αποζημίωση, με εξαίρεση τις περιπτώσεις για τις οποίες υπάρχει ήδη δικαστική απόφαση. Η όλη διαδικασία τίθεται υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ.
-Οι επιτυχόντες σε διαδικασίες επιλογής τακτικού προσωπικού του ΑΣΕΠ (καθώς και των φορέων των οποίων οι πίνακες έχουν ελεγχθεί από το ΑΣΕΠ), που αναφέρονται σε οριστικούς πίνακες διοριστέων μετά την 1η Ιανουαρίου του 2009, μπορεί να διοριστούν βάσει νέας προκήρυξης πλήρωσης τακτικών θέσεων με σειρά προτεραιότητας, η οποία θα εκδοθεί ειδικά γι” αυτούς. Με τη νέα προκήρυξη θα καθοριστούν οι θέσεις ανά φορέα, περιφερειακή ενότητα, κατηγορία και κλάδο προσωπικού, τα προσόντα πρόσληψης και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Όσοι δεν υποβάλλουν αίτηση ή δεν διοριστούν με τη νέα προκήρυξη, διορίζονται σταδιακά μέχρι το τέλος του 2015, βάσει της σειράς επιτυχίας τους, στις αρχικές θέσεις διορισμού τους, με τη βαθμολογία που εντάχθηκαν στον πίνακα διοριστέων.
-Ορίζεται (ξανά) ρητά ότι κατά την προεκλογική περίοδο των αυτοδιοικητικών εκλογών και μέχρι την εγκατάσταση των νέων δημάρχων και περιφερειαρχών, δεν αναστέλλεται για όσους έχουν βγει σε διαθεσιμότητα ή κινητικότητα, η έκδοση πράξεων μεταβολής της υπηρεσιακής τους κατάστασης.
-Επανακαθορίζεται η διαδικασία για τις μετατάξεις, στο πλαίσιο του προγράμματος εθελοντικής ενδο-αυτοδιοικητικής κινητικότητας.
-Συμπληρώνονται διατάξεις του άρθρου 31 του Κώδικα Φορολογίας Επιχειρήσεων, προκειμένου να διευκρινισθεί ο τρόπος του λογιστικού προσδιορισμού του καθαρού εισοδήματος των επιχειρήσεων που τηρούν βιβλία με την απλογραφική ή διπλογραφική μέθοδο.
-Περιλαμβάνονται πλέον στην έννοια των «κινητών αξιών του ελληνικού Δημοσίου» οι κινητές αξίες των ΔΕΚΟ, που καλύπτονται απ” την εγγύηση του Δημοσίου και αποτελούν μέρος του χρέους της γενικής κυβέρνησης.
-Προωθείται η έκδοση repos με διαμεσολάβηση της Τράπεζας της Ελλάδος για την εξασφάλιση ρευστότητας.
-Εξασφαλίζεται το εφάπαξ των απολυόμενων υπαλλήλων του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας, με το ποσό που αναλογεί στον καθένα.
-Ορίζεται προθεσμία ενός έτους για την εκκαθάριση της εταιρείας Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας Α.Ε.
Να σημειωθεί ότι το νομοσχέδιο θα συζητηθεί την επόμενη εβδομάδα στην Ολομέλεια της Βουλής.

aftodioikisi.gr

Εκλογές ΟΤΑ: O οδηγός του υποψηφίου – όλη η διαδικασία για να διεκδικήσετε την ψήφο των πολιτών


Στις κρίσιμες, από πολιτική σκοπιά,  δημοτικές και περιφερειακές εκλογές του Μαΐου είναι η δεύτερη φορά που δοκιμάζεται ο Καλλικράτης, ο νόμος που ψηφίστηκε το 2010 και μείωσε τον αριθμό των δήμων (τότε και κοινοτήτων) από 1034 σε 325. Είναι, δε, η πρώτη φορά που οι εκλογές για την Αυτοδιοίκηση πραγματοποιούνται ταυτόχρονα με τις ευρωεκλογές.
Ήδη, τα κόμματα έχουν αρχίσει ένα-ένα, να ανακοινώνουν τα ονόματα των υποψηφίων δημάρχων και περιφερειαρχών. οι οποίοι με τη σειρά τους θα πρέπει να επιλέξουν τους υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους οι πρώτοι και τους αντιπεριφερειάρχες και περιφερειακούς συμβούλους, οι δεύτεροι.
Ποιες όμως είναι οι διαδικασίες που προβλέπονται από το νόμο για την κατάρτιση συνδυασμού και την υποβολή υποψηφιότητας, για την κατανομή των εδρών αλλά και για τα οικονομικά των συνδυασμών και του υποψηφίου. Η aftodioikisi.gr σας τις θυμίζει ποιες είναι οι διαδικασίες :
Ο αριθμός των υποψήφιων περιφερειακών συμβούλων
Στα ψηφοδέλτια για τις περιφερειακές εκλογές θα υπάρχουν υποψήφιοι περιφερειάρχες, αντιπεριφερειάρχες (κατά νομό) και περιφερειακοί σύμβουλοι o αριθμός των οποίων καθορίζεται ανάλογα με τον πληθυσμό της εκάστοτε περιφέρειας, έτσι όπως ορίζεται από την τελευταία απογραφή. Η εκλογή του περιφερειάρχη, των αντιπεριφερειαρχών περιφερειακών ενοτήτων (νομών) και των μελών του περιφερειακού συμβουλίου γίνεται κατά συνδυασμούς, και ως εκ τουτου αποκλείονται υποψηφιότητες εκτός συνδυασμών.
Κάθε συνδυασμός περιλαμβάνει έναν υποψήφιο περιφερειάρχη, τους υποψηφίους αντιπεριφερειάρχες σε αριθμό ίσο με τον αριθμό των περιφερειακών ενοτήτων(νομών), και υποψήφιους περιφερειακούς συμβούλους σε αριθμό ίσο, τουλάχιστον, με τον αριθμό των εδρών κάθε εκλογικής περιφέρειας, με δυνατότητα προσαύξησης του αριθμού αυτού μέχρι πενήντα τοις εκατό (50%). Το κλάσμα που προκύπτει στρογγυλοποιείται στην αμέσως μεγαλύτερη μονάδα, εφόσον το κλάσμα είναι ίσο με μισό της μονάδας και άνω.
Ο Καλλικράτης προβλέπει ότι «το περιφερειακό συμβούλιο αποτελείται από 41 μέλη σε περιφέρειες με πληθυσμό έως 300.000 κατοίκους, 51 μέλη σε περιφέρειες με πληθυσμό από 300.001 έως 800.000 κατοίκους, 71 μέλη σε περιφέρειες άνω των 800.000 κατοίκων. Τα περιφερειακά συμβούλια Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας αποτελούνται από 101 μέλη.
Παράδειγμα:
Ένας συνδυασμός για την περιφέρεια Αττικής μπορεί να ορίσει υποψήφιους ως εξής:
Μέχρι 30 για τον Κεντρικό Τομέα Αθηνών, μέχρι 15 στον Βόρειο Τομέα, μέχρι 13 στον Δυτικό Τομέα, μέχρι 14 στο Νότιο Τομέα, μέχρι 12 Πειραιώς, μέχρι 2 Νήσων, και μέχρι 11 Ανατολικής Αττικής: Σύνολο 101, όσα θα είναι και τα μέλη του περιφερειακού συμβουλίου.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ
ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ(Δήμοι Αθηναίων, Φιλαδέλφειας- Χαλκηδόνας, Γαλατσίου, Ζωγράφου, Καισαριανής, Βύρωνος, Ηλιούπολης και Δάφνης- Υμηττού)
30
ΒΟΡΕΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ(Δήμοι Πεντέλης, Κηφισιάς, Ηρακλείου, Μεταμόρφωσης, Πεύκης- Λυκόβρυσης, Αμαρουσίου, Ψυχικού- Φιλοθέης, Χολαργού- Παπάγου, Νέας Ιωνίας, Βριλησσίων, Αγ. Παρασκευής και Χαλανδρίου)
15
ΔΥΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ(Δήμοι Αιγάλεω, Περιστερίου, Πετρούπολης, Χαϊδαρίου, Αγ. Βαρβάρας, Ιλίου και Αγ. Αναργύρων- Καματερού)
13
ΝΟΤΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ(Δήμοι Γλυφάδας, Ελληνικού- Αργυρούπολη, Αλίμου, Νέας Σμύρνης, Μοσχάτου- Ταύρου, Καλλιθέας, Παλαιού Φαλήρου και Αγ. Δημητρίου)
14
ΠΕΙΡΑΙΩΣ(Δήμοι Πειραιώς, Κορυδαλλού, Νίκαιας- Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κερατσινίου- Δραπετσώνας και Περάματος)
12
ΝΗΣΩΝ(Δήμοι Αίγινας, Τροιζηνίας, Κυθήρων, Αγκιστρίου, Σαλαμίνας, Σπετσών, Ύδρας και Πόρου)
2
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
11
ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
4
 ΣΥΝΟΛΟ
101

Αντίθετα, στην περιφέρεια Β. Αιγαίου, που έχει το μικρότερο πληθυσμό, όπως προκύπτει από την τελευταία απογραφή οι συνδυασμοί μπορούν να ορίσουν τους υποψήφιούς τους ως εξής:
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ
ΛΕΣΒΟΥ
18
ΛΗΜΝΟΥ
4
ΧΙΟΥ
10
ΙΚΑΡΙΑΣ(Δήμοι Ικαρίας και Φούρνων)
2
ΣΑΜΟΥ
7
ΣΥΝΟΛΟ
41

Ο αριθμός των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων

Κάθε συνδυασμός περιλαμβάνει εκτός του υποψηφίου δημάρχου, υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους κατ” ελάχιστο αριθμό ίσο με τον αριθμό των εδρών κάθε εκλογικής περιφέρειας. Επομένως, ο ελάχιστος και ο μέγιστος αριθμός των υποψηφίων κάθε συνδυασμού διαμορφώνεται ως ακολούθως: Α) Υποβολή υποψηφιοτήτων για το αξίωμα του δημοτικού συμβούλου σε νέο Δήμο, ο οποίος αποτελεί ενιαία εκλογική περιφέρεια


Δήμοι
(πληθυσμός)
Ελάχιστος Αριθμός Υποψηφίων Δημοτικών Συμβούλων
Μέγιστος Αριθμός Υποψηφίων Δημοτικών Συμβούλων
Έως και 2.000
13
20
2.001-5.000
17
26
5.001-10.000
21
32
10.001-30.000
27
41
30.001-60.000
33
50
60.001-100.000
41
62

Β) Υποβολή υποψηφιοτήτων για το αξίωμα του δημοτικού συμβούλου σε Δήμο με εκλογικές περιφέρειες

Στους Δήμους, που διαιρούνται σε διακριτές εκλογικές περιφέρειες, οι οποίες συμπίπτουν είτε με το συνεννούμενο σημερινό ΟΤΑ είτε με τα δημοτικά διαμερίσματα  των δήμων με πληθυσμό άνω των 100.000 κατοίκων (περίπτωση β’ & γ’ άρθρου 25 Ν. 3852/2010) ο ελάχιστος και ο μέγιστος αριθμός υποψηφίων δημοτικών συμβούλων των εδρών της καθεμίας εκλογικής περιφέρειας βάσει της υπ’ αριθμ. 46494/ 13.8.2010 (Β’ 1294) απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, διαμορφώνεται ως εξής:

Έδρες εκλογικής περιφέρειας
Ελάχιστος Αριθμός Υποψήφιων Δημοτικών Συμβούλων
Μέγιστος Αριθμός Υποψηφίων Δημοτικών Συμβούλων
Μονοεδρική
1
3[1].
Διεδρική
2
3
Τριεδρική
3
5
Αναλογούσες κατά εκλογικές περιφέρειες έδρες
Ίσος με τις αναλογούσες κατά εκλογικές περιφέρειες  έδρες
Αυξανόμενος έως 50% του αριθμού των εδρών της εκλογικής περιφέρειας
Επισημαίνεται ότι ένας συνδυασμός έχει δικαίωμα να μη δηλώσει υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους σε όλες τις εκλογικές περιφέρειες. Στην περίπτωση αυτή, για να είναι νόμιμη η δήλωση του συνδυασμού, απαιτείται να περιλαμβάνονται υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι τουλάχιστον στο ½ του συνόλου των εκλογικών περιφερειών, στις οποίες ο αριθμός των υποψηφίων δημοτικών συμβούλων θα πρέπει να είναι τουλάχιστον ίσος με τον αριθμό των εδρών κάθε εκλογικής περιφέρειας.

                        1.1.2 Για συμβούλια δημοτικών κοινοτήτων

Στους δήμους που αποτελούνται από δημοτικές κοινότητες σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες συγκροτούνται συμβούλια, ανεξαρτήτως εάν αποτελούν έδρα του νέου Δήμου και ανεξαρτήτως.
Επομένως, στις περιπτώσεις αυτές ο συνδυασμός περιλαμβάνει και αριθμό υποψήφιων συμβούλων δημοτικής κοινότητας ίσο τουλάχιστον με τον αριθμό των μελών του συμβουλίου της δημοτικής κοινότητας με δυνατότητα προσαύξησης κατά έναν. Είναι νόμιμος ο συνδυασμός όταν ο αριθμός των υποψηφίων συμβούλων κάθε δημοτικής κοινότητας είναι ίσος με τα 3/5 του αριθμού των μελών του συμβουλίου της.
Συγκεκριμένα:

Δημοτικές Κοινότητες
(πληθυσμός)
 Συμβούλιο
Ελάχιστος αριθμός υποψηφίων  συμβούλων δημοτικής κοινότητας
Μέγιστος αριθμός υποψηφίων συμβούλων δημοτικής κοινότητας
Έως 10000
5μελές
3
6
10001-50000
11μελές
7
12
50001 και άνω
15μελές
9
16

1.1.3 Για συμβούλια τοπικής κοινότητας- Εκπροσώπους τοπικής κοινότητας.

Στους δήμους που αποτελούνται από τοπικές κοινότητες σε όλες τις τοπικές κοινότητες του Δήμου άνω των 300 κατοίκων συγκροτούνται τριμελή συμβούλια ενώ στις τοπικές κοινότητες κάτω των 300 κατοίκων εκλέγεται ένας εκπρόσωπος τοπικής κοινότητας.
Επομένως στους δήμους που αποτελούνται από τοπικές κοινότητες, στις οποίες εκλέγεται συμβούλιο  ο συνδυασμός περιλαμβάνει τουλάχιστον τρεις υποψήφιους τοπικούς συμβούλους για κάθε τοπική κοινότητα, με δυνατότητα προσαύξησης κατά έναν, ενώ νόμιμος είναι και ο συνδυασμός που έχει τουλάχιστον έναν υποψήφιο τοπικής κοινότητας.
Έτσι:
Ο αριθμός των υποψηφίων εκπροσώπων κάθε τοπικής κοινότητας με πληθυσμό έως 300 κατοίκους ορίζεται μέχρι δύο

Τοπικές Κοινότητες
(πληθυσμός)
Εκπρόσωπος τοπικής κοινότητας
Ελάχιστος αριθμός υποψηφίων τοπ. συμβούλων
Μέγιστος αριθμός υποψηφίων τοπ. συμβούλων
Έως 300
1
1
2

Ενώ ο ελάχιστος και ο μέγιστος αριθμός υποψηφίων τοπικών συμβούλων για κάθε τοπική κοινότητα  με πληθυσμό άνω των 300 κατοίκων καθορίζεται ως εξής:

Τοπικές Κοινότητες
(πληθυσμός)
Συμβούλιο
Ελάχιστος αριθμός υποψηφίων τοπ. συμβούλων
Μέγιστος αριθμός υποψηφίων τοπ. συμβούλων
301-2000
3μελές
1
4



Ειδικότερα, για να είναι νόμιμη η δήλωση του συνδυασμού, απαιτείται να κατέλθουν υποψήφιοι στο 1/3 του συνόλου των τοπικών κοινοτήτων που εκλέγουν τριμελή συμβούλια. Τυχόν δεκαδικός αριθμός στρογγυλοποιείται στην αμέσως επόμενη ακέραιη μονάδα, εφόσον το κλάσμα είναι τουλάχιστον ίσο με το μισό της.
Ωστόσο, η μη ύπαρξη υποψηφίου εκπροσώπου τοπικής κοινότητας δεν επηρεάζει τη νομιμότητα της δήλωσης του συνδυασμού.

Ποια είναι η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει ένα συνδυασμός για να είναι υποψήφιος
Η κατάρτιση των συνδυασμών για τις δημοτικές εκλογές
1. Ο συνδυασμός καταρτίζεται με γραπτή δήλωση που υπογράφουν όλοι οι υποψήφιοι που τον αποτελούν. Στη δήλωση του συνδυασμού αναγράφονται κατά σειρά:
α) Το τυχόν όνομα και έμβλημα του συνδυασμού.
β) Το επώνυμο, το κύριο όνομα και το πατρώνυμο του υποψήφιου δημάρχου, με την αντίστοιχη ένδειξη, η οποία τίθεται είτε δίπλα είτε κάτω από το όνομα του υποψήφιου δημάρχου. Εάν δεν αναγραφεί ένδειξη, ο πρώτος υποψήφιος του συνδυασμού θεωρείται υποψήφιος δήμαρχος.
γ) Ακολουθούν, κατά εκλογική περιφέρεια, με αλφαβητική σειρά, οι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι του συνδυασμού, με αλφαβητική σειρά, με σημείωση παραπλεύρως και εντός παρενθέσεως της εκλογικής περιφέρειας στην οποία είναι υποψήφιοι.
δ) Ακολουθούν κατά δημοτική ή τοπική κοινότητα με αλφαβητική σειρά το επώνυμο και το όνομα των υποψήφιων μελών του συμβουλίου της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας ή των υποψήφιων εκπροσώπων τοπικής κοινότητας με αλφαβητική σειρά.
2. Η δήλωση του συνδυασμού είναι νόμιμη:
α) Εάν περιλαμβάνονται σε αυτήν υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι για το ένα δεύτερο (1/2) του συνόλου των εκλογικών περιφερειών και ο αριθμός των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων είναι τουλάχιστον ίσος με τον αριθμό των εδρών κάθε εκλογικής περιφέρειας.
β) Εάν περιλαμβάνονται σε αυτήν υποψήφιοι σύμβουλοι για το ένα τρίτο (1/3) του συνόλου των δημοτικών κοινοτήτων και ο αριθμός των υποψήφιων συμβούλων κάθε δημοτικής κοινότητας είναι τουλάχιστον ίσος με τα τρία πέμπτα (3/5) του αριθμού των μελών του συμβουλίου της.
γ) Εάν περιλαμβάνονται σε αυτήν υποψήφιοι σύμβουλοι για το ένα τρίτο (1/3) του συνόλου των τοπικών κοινοτήτων που εκλέγουν τριμελή συμβούλια και εφόσον υπάρχει τουλάχιστον ένας υποψήφιος.
Η μη ύπαρξη υποψήφιου εκπροσώπου τοπικής κοινότητας δεν επηρεάζει τη νομιμότητα της δήλωσης του συνδυασμού. Τυχόν δεκαδικός αριθμός στρογγυλοποιείται στην αμέσως επόμενη ακέραιη μονάδα, εφόσον το κλάσμα είναι τουλάχιστον ίσο με το μισό της.
3. Στη δήλωση επισυνάπτεται για κάθε υποψήφιο του συνδυασμού:
α) Πιστοποιητικό εγγραφής στο δημοτολόγιο του δήμου, όπου είναι υποψήφιος.
β) Υπεύθυνη δήλωση του υποψήφιου ότι δεν έχει στερηθεί κανένα πολιτικό του δικαίωμα ή ότι έληξε η πρόσκαιρη αποστέρηση των δικαιωμάτων αυτών ή θα έχει λήξει την ημέρα της εκλογής, καθώς και ότι δεν συντρέχουν τα κωλύματα εκλογιμότητας του άρθρου 14.
γ) Αποδεικτικό είσπραξης Δ.Ο.Υ., από το οποίο προκύπτει ότι κάθε υποψήφιος δήμαρχος, δημοτικός σύμβουλος και σύμβουλος δημοτικής κοινότητας, του άρθρου 2 της παραγράφου 4 του παρόντος νόμου, έχει καταθέσει υπέρ του Δημοσίου, αντίστοιχα, το ποσό των εκατό ευρώ (100 €), πενήντα ευρώ (50 €) και πενήντα ευρώ (50 €). Με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών μπορεί να γίνει αναπροσαρμογή των ποσών αυτών. Αντίστοιχο αποδεικτικό Δ.Ο.Υ. δεν απαιτείται για το αξίωμα του μέλους του συμβουλίου των δημοτικών κοινοτήτων του άρθρου 2 της παραγράφου 2 του παρόντος νόμου, του μέλους του συμβουλίου της τοπικής κοινότητας, καθώς και του τοπικού εκπροσώπου.
δ) Υπεύθυνη δήλωση του υποψήφιου συμβούλου της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας ότι είναι κάτοικος της περιφέρειας της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας στην οποία είναι υποψήφιος.
4. Επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί πέραν του κυρίου ονόματος του υποψηφίου και υποκοριστικό αυτού, εφόσον με αυτό είναι ευρύτερα γνωστός. Στην περίπτωση αυτή το υποκοριστικό ακολουθεί το κύριο όνομα και τίθεται σε παρένθεση. Για τις γυναίκες μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πρώτο επώνυμο είτε το πατρικό είτε του συζύγου, ανεξαρτήτως με ποιο επώνυμο είναι εγγεγραμμένες στην οικογενειακή τους μερίδα.
5. Στη δήλωση μπορεί να ορίζεται όνομα και έμβλημα συνδυασμού. Απαγορεύεται να ορίζεται ή να χρησιμοποιείται ως όνομα ή ως έμβλημα σύμβολο θρησκευτικής λατρείας ή σημαία ή άλλο παρόμοιο σύμβολο κράτους ή σημείο ιδιαίτερης ευλάβειας, στέμμα, όνομα ή έμβλημα πολιτικής οργάνωσης, φωτογραφία προσώπου, που περιλαμβάνεται στο συνδυασμό, έμβλημα κράτους, που ίσχυε παλαιότερα ή ισχύει ακόμη, καθώς και σύμβολα ή εμβλήματα του δικτατορικού καθεστώτος της 21ης Απριλίου 1967 ή φωτογραφίες προσώπων που έχουν καταδικαστεί για τη συμμετοχή τους σε αυτό. Αν γίνουν περισσότερες δηλώσεις με το ίδιο όνομα ή έμβλημα, δικαίωμα χρήσης έχει όποιος το έχει δηλώσει πρώτος. Αν γίνει παράβαση των διατάξεων αυτής της παραγράφου και η παράβαση βεβαιωθεί από το αρμόδιο δικαστήριο, η δήλωση είναι απαράδεκτη.
6. Αν δεν έχει τηρηθεί κάποια από τις διατυπώσεις ή δεν υπάρχει κάποια από τις προϋποθέσεις ή κάποιο από τα στοιχεία που προβλέπουν οι παράγραφοι 1 και 3 του παρόντος άρθρου και αυτό βεβαιωθεί από το δικαστήριο η δήλωση είναι απαράδεκτη. Ειδικότερα, αν έχει συνταχθεί η δήλωση του συνδυασμού που προβλέπει η παράγραφος 1, με διαφορετικό τρόπο, δεν είναι απαράδεκτη, εφόσον περιλαμβάνει ρητή δήλωση που ορίζει τον υποψήφιο δήμαρχο. Απαράδεκτη είναι και η εκπρόθεσμη δήλωση, καθώς και η δήλωση που περιλαμβάνει λιγότερους υποψηφίους από τα ελάχιστα όρια της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου και της παραγράφου 3 του προηγούμενου άρθρου.
7. Η δήλωση επιδίδεται με δικαστικό επιμελητή, ύστερα από παραγγελία των προσώπων που την υποβάλουν ή ενός εκλογέα δημότη ή παραδίδεται με απόδειξη στον πρόεδρο του πρωτοδικείου είκοσι (20) τουλάχιστον ημέρες πριν από την ψηφοφορία. Έως τη λήξη της παραπάνω προθεσμίας, επιτρέπεται μόνο να συμπληρωθεί ο συνδυασμός έως τον επιτρεπόμενο αριθμό των υποψήφιων συμβούλων με συμπληρωματική δήλωση του υποψήφιου δημάρχου. Στη δήλωση αυτή επισυνάπτονται τα στοιχεία που προβλέπει η παράγραφος 3, καθώς και γραπτή αποδοχή του προσώπου, που προτείνεται. Μετά τη λήξη της εικοσαήμερης προθεσμίας, που απαιτείται για την επίδοση ή την παράδοση στο αρμόδιο δικαστήριο, καμιά μεταβολή της δήλωσης δεν επιτρέπεται, εκτός από την αντικατάσταση προσώπων που παραιτήθηκαν ή απεβίωσαν, σύμφωνα με το άρθρο 21 του παρόντος νόμου.
(άρθρο 19 νόμου 3852/2010 ΦΕΚ τεύχος Α 87 Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης)
Η κατάρτιση των συνδυασμών για τις περιφερειακές εκλογές
1. Ο συνδυασμός καταρτίζεται με γραπτή δήλωση την οποία υπογράφουν όλοι οι υποψήφιοι που τον αποτελούν. Στη δήλωση του συνδυασμού αναγράφονται κατά σειρά:
α) Το τυχόν όνομα και έμβλημα του συνδυασμού.
β) Το επώνυμο, το κύριο όνομα και το πατρώνυμο του υποψήφιου περιφερειάρχη, με την αντίστοιχη ένδειξη, η οποία τίθεται είτε δίπλα είτε κάτω από το όνομα του υποψήφιου περιφερειάρχη. Αν δεν αναγραφεί ένδειξη, ο πρώτος υποψήφιος του συνδυασμού θεωρείται υποψήφιος περιφερειάρχης.
γ) Το επώνυμο, το κύριο όνομα και το πατρώνυμο των υποψήφιων αντιπεριφερειαρχών ανά περιφερειακή ενότητα, με την αντίστοιχη ένδειξη, η οποία τίθεται είτε δίπλα είτε κάτω από το όνομα του υποψήφιου αντιπεριφερειάρχη. Αν δεν αναγραφεί ένδειξη, ο πρώτος υποψήφιος του συνδυασμού σε κάθε περιφερειακή ενότητα θεωρείται υποψήφιος αντιπεριφερειάρχης. Ειδικά για τις περιφέρειες Βορείου και Νοτίου Αιγαίου Ιονίων Νήσων, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Θεσσαλίας τα ανωτέρω στοιχεία και οι οικείες ενδείξεις των υποψήφιων αντιπεριφερειαρχών αναγράφονται ανά νομό. Οι υποψήφιοι αντιπεριφερειάρχες είναι επικεφαλής του συνδυασμού στην εκλογική περιφέρεια που είναι υποψήφιοι.
Στην παράγραφο 1 περίπτωση γ’ του άρθρου 121, μετά τη φράση: “Ειδικά για τις περιφέρειες Βορείου και Νοτίου Αιγαίου” προστίθεται η φράση: “Ιονίων Νήσων, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Θεσσαλίας”. (άρθρο 18 παράγραφος 10 νόμου 3870/2010 ΦΕΚ τεύχος Α 138)
δ) Στη δήλωση ακολουθούν, κατά εκλογική περιφέρεια, με αλφαβητική σειρά, οι υποψήφιοι περιφερειακοί σύμβουλοι του συνδυασμού, με αλφαβητική σειρά, με σημείωση παραπλεύρως και εντός παρενθέσεως της εκλογικής περιφέρειας, στην οποία είναι υποψήφιοι.
2. Η δήλωση συντάσσεται σε απλό φύλλο χάρτου και επισυνάπτονται τα εξής δικαιολογητικά για καθέναν υποψήφιο:
α) Πιστοποιητικό εγγραφής του υποψηφίου στο δημοτολόγιο δήμου της εκλογικής περιφέρειας στην οποία είναι υποψήφιος.
β) Υπεύθυνη δήλωση του υποψηφίου ότι δεν έχει στερηθεί κανένα πολιτικό του δικαίωμα ή ότι έληξε η πρόσκαιρη αποστέρηση των δικαιωμάτων αυτών ή θα έχει λήξει την ημέρα της εκλογής.
γ) Αποδεικτικό είσπραξης Δ.Ο.Υ., που να αποδεικνύει κατάθεση χρηματικού ποσού εκατόν πενήντα (150) ευρώ.
3. Επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί πέραν του κυρίου ονόματος του υποψηφίου και υποκοριστικό αυτού, εφόσον με αυτό είναι ευρύτερα γνωστός. Στην περίπτωση αυτή, το υποκοριστικό ακολουθεί το κύριο όνομα και τίθεται σε παρένθεση. Για τις γυναίκες μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πρώτο επώνυμο είτε το πατρικό είτε του συζύγου, ανεξαρτήτως με ποιο επώνυμο είναι εγγεγραμμένες στην οικογενειακή τους μερίδα.
4. Ο συνδυασμός δηλώνεται νόμιμα, όταν περιλαμβάνει αριθμό υποψηφίων τουλάχιστον ίσο με τον αριθμό των εδρών κάθε εκλογικής περιφέρειας.
5. Στη δήλωση μπορεί να ορίζεται όνομα και έμβλημα του συνδυασμού. Απαγορεύεται να ορίζεται ή να χρησιμοποιείται ως όνομα ή ως έμβλημα οποιοδήποτε σύμβολο θρησκευτικής λατρείας, η σημαία ή άλλο παρόμοιο σύμβολο κράτους ή σημείο ιδιαίτερης ευλάβειας, στέμμα, όνομα ή έμβλημα πολιτικής οργανώσεως, φωτογραφία προσώπου, κάθε έμβλημα που χρησιμοποιείται ή χρησιμοποιήθηκε από το κράτος, καθώς και συμβόλων ή εμβλημάτων του δικτατορικού καθεστώτος της 21ης Απριλίου 1967 ή φωτογραφιών προσώπων, που έχουν καταδικαστεί για τη συμμετοχή τους σε αυτό.
Αν γίνουν περισσότερες δηλώσεις, με το ίδιο όνομα ή έμβλημα, δικαίωμα χρήσεως έχει όποιος το έχει δηλώσει πρώτος. Αν γίνει παράβαση των διατάξεων της παρούσας και η παράβαση βεβαιωθεί από το αρμόδιο δικαστήριο, η δήλωση είναι απαράδεκτη.
6. Αν δεν έχει τηρηθεί κάποια από τις διατυπώσεις ή δεν υπάρχει κάποια από τις προϋποθέσεις ή κάποιο από τα στοιχεία που προβλέπει η παράγραφος 1 του παρόντος Άρθρου και αυτό βεβαιωθεί από το δικαστήριο η δήλωση είναι απαράδεκτη. Ειδικότερα, αν έχει συνταχθεί η δήλωση του συνδυασμού που προβλέπει η παράγραφος 1, με διαφορετικό τρόπο, δεν είναι απαράδεκτη, εφόσον περιλαμβάνει ρητή δήλωση που ορίζει τον υποψήφιο περιφερειάρχη και αντιπεριφερειάρχη. Απαράδεκτη είναι και η εκπρόθεσμη δήλωση, καθώς και η δήλωση που περιλαμβάνει λιγότερους υποψηφίους από τα ελάχιστα όρια της παραγράφου 3 του παρόντος Άρθρου και της παραγράφου 3 του προηγούμενου Άρθρου.
7. Η δήλωση του συνδυασμού επιδίδεται από τον υποψήφιο περιφερειάρχη ή με δικαστικό επιμελητή, ύστερα από παραγγελία του υποψήφιου περιφερειάρχη, είκοσι (20) τουλάχιστον ημέρες πριν από την ημέρα της ψηφοφορίας, στον πρόεδρο του αρμόδιου πολυμελούς πρωτοδικείου. Στη δήλωση αυτή επισυνάπτονται τα στοιχεία που προβλέπει η παράγραφος 1, καθώς και γραπτή αποδοχή των προσώπων που προτείνονται. Μετά τη λήξη της εικοσαήμερης προθεσμίας, που απαιτείται για την επίδοση στο αρμόδιο δικαστήριο, καμία μεταβολή της δηλώσεως δεν επιτρέπεται, εκτός από την αντικατάσταση προσώπων που παραιτήθηκαν ή απεβίωσαν, σύμφωνα με το Άρθρο 123 του παρόντος νόμου. Αρμόδιο δικαστήριο είναι το πολυμελές πρωτοδικείο της έδρας της περιφέρειας.
8. Συμπλήρωση του συνδυασμού επιτρέπεται να γίνει μέχρι τη λήξη της εικοσαήμερης προθεσμίας, που απαιτείται για την επίδοση της δήλωσης του συνδυασμού στο αρμόδιο δικαστήριο και μόνο προκειμένου να συμπληρωθεί ο συνδυασμός, έως τον επιτρεπόμενο αριθμό υποψήφιων συμβούλων. Προς τούτο υποβάλλεται συμπληρωματική δήλωση του υποψήφιου περιφερειάρχη, στην οποία επισυνάπτονται τα στοιχεία που προβλέπονται στην παράγραφο 1 του παρόντος Άρθρου. Στις περιπτώσεις αυτές απαραιτήτως επισυνάπτεται, πέραν των δικαιολογητικών που τον αφορούν, και γραπτή αποδοχή του προσώπου που προτείνεται.
(άρθρο 121 νόμου 3852/2010 ΦΕΚ τεύχος Α 87 Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης)

Με τι ποσοστα εκλέγεται ο υποψήφιος δήμαρχος και ο περιφερειάρχης

Κατανομή εδρών στους συνδυασμούς – Ποιοι εκλέγονται
Τις εκλογές κερδίζει ο συνδυασμός αν στον α” γύρο διαθέτει το 50%+1% των ψήφων και μόνον αν δεν φτάνουν σε αυτό το ποσοστό θα επαναλαμβάνεται δεύτερος γύρος μεταξύ των δύο πρώτων. Τότε, τις εκλογές κερδίζει ο συνδυασμός που συγκεντρώνει, επίσης, το 50%+1 των ψήφων.
Ο νικητής παίρνει τα 3/5 των εδρών του περιφερειακού/δημοτικού συμβουλίου, ενώ οι υπόλοιπες έδρες (2/5) κατανέμονται στους άλλους συνδυασμούς
Οι οικονομικές δαπάνες των συνδυασμών
Όσον αφορά το όριο των δαπανών που ο Καλλικράτης προβλέπει πόσα μπορεί να ξοδέψει κάθε υποψήφιος σύμβουλος σε όλους τους δήμους και τις περιφέρειες της χώρας. Μέγιστο ποσό στους δήμους, οι3.500 ευρώ και τις περιφέρειες 13.500 ευρώ (στην Αττική).

AFTODIOIKISI.GR