Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου 2013

H ΣΑΡΑ ΤΡΟΜΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ


Το προγραμματισμένο για σήμερα ραντεβού μεταξύ του υπουργού και υφυπουργού Περιβάλλοντος Γιάννη Μανιάτη και Ασημάκη Παπαγεωργίου, της διοίκησης της ΔΕΗ και εκπροσώπων της ΚΕΔΕ δεν θα είναι χωρίς εντάσεις. Στις κατ’ ιδίαν συζητήσεις τους οι δήμαρχοι θεωρούν ότι η κυβέρνηση επιχειρεί εν μέσω κατακραυγής της κοινής γνώμης να τους πετάξει την «καυτή πατάτα» των διακοπών ρεύματος της επιχείρησης που τις τελευταίες ημέρες έχει οδηγήσει συνανθρώπους μας ακόμη και στο θάνατο, με αποκορύφωμα την υπόθεση-σύμβολο της 13χρονης Σάρας στη Θεσσαλονίκη.
Η αντίδραση των δημάρχων
Με τις δημοτικές εκλογές σε έξι μήνες δεν είναι τυχαίο ότι δήμαρχοι με πρώτον τον Στέλιο Μποζίκη ανακοίνωσαν ότι θα ξεκινήσουν την εξόφληση λογαριασμών της ΔΕΗ σε νοικοκυριά της περιοχής τους που η επιχείρηση τους έχει διακόψει το ρεύμα.
Ούτε, είναι τυχαία η επιστολή των τεσσάρων δημάρχων στον πρωθυπουργό με την οποία  ζητούν την προσωπική του παρέμβαση, προκειμένου η κυβέρνηση να προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση, που θα επιτρέψει στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, εφόσον οι δήμοι έχουν αποδεδειγμένα την οικονομική δυνατότητα, να γίνει τακτοποίηση οφειλών και κάλυψη του κόστους επανασύνδεσης του ρεύματος στους αδύναμους.
Κι αυτό γιατί, συνάδελφοί τους απ’ όλη τη χώρα όπως αυτός του Κορδελιού-Ευόσμου Στάθης Λαφαζανίδης, που είδε μία γιαγιά και τον εγγονό της να σώζονται κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή από τις φλόγες, λόγω της έγκαιρης επέμβασης της πυροσβεστικής θεωρούν ότι το σημερινό νομοθετικό πλαίσιο δεν επιτρέπει την εξόφληση των λογαριασμών της ΔΕΗ από τους δήμους.
Τι θα ζητήσει η ΚΕΔΕ
Πάντως, οι εκπρόσωποι της ΚΕΔΕ κατά τη διάρκεια της συνάντησης αναμένεται να ζητήσουν:
1)      Τη νομοθετική ρύθμιση που ζητούν με την επιστολή τους οι τέσσερεις δήμαρχοι ώστε να μπορεί να εγκριθούν σχετικά κονδύλια από το Ελεγκτικό Συνέδριο
2)      Χρηματοδότηση των δήμων ώστε να μπορέσουν να καλύψουν τέτοιου είδους έξοδα
Να σημειωθεί ότι τα όσα συμβαίνουν με τους λογαριασμούς της ΔΕΗ λόγω της οικονομικής κρίσης έχουν «χτυπήσει» τους δήμους και στο θέμα των εσόδων τους, καθώς η αδυναμία πληρωμής τους από τους καταναλωτές σημαίνει ότι και οι ΟΤΑ χάνουν πόρους από τα δημοτικά τέλη.

aftodioikisi.gr

EΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΪΚ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΡΡΗΤΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ( ΑΡΑΓΕ ΑΚΟΜΑ; ) ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ( ! ) ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ



Εξακολουθεί ακόμα η Ελλάδα να έχει εκχωρήσει πληροφόρηση σε μια ευρωπαϊκή υπηρεσία ελέγχου και επιτήρησης των συνόρων, στην οποία προΐσταται Τούρκος και μάλιστα υπάλληλος του Υπουργείου Εσωτερικών της γείτονος;

Αυτό διερευνά με Ερώτησή του προς τους Υπουργούς Εξωτερικών Ευάγγελο Βενιζέλο, Εθνικής Άμυνας Δημήτρη Αβραμόπουλο και Δημόσιας Τάξης Νίκο Δένδια, ο Βουλευτής Επικρατείας και Τομεάρχης Εξωτερικών των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Εφημερίδας «Κυριακάτικη Δημοκρατία» από τις16.03.2013 που ουδέποτε απαντήθηκε αρμοδίως, άρα υφίσταται ακόμα:

«Πριν από έναν και πλέον χρόνο, στις 12 Δεκεμβρίου 2011, η Ευρωπαϊκή Ένωση έκανε ένα αποφασιστικό βήμα προς τη δημιουργία ενός Ευρωπαϊκού Συστήματος Επιτήρησης Συνόρων (European Border Surveillance System - EUROSUR).

»Σκοπός του EUROSUR είναι η αύξηση και η ενίσχυση της επιχειρησιακής κατάστασης της FRONTEX, αλλά και η συνεργασία μεταξύ των χωρών-μελών καθώς και τρίτων χωρών μέσω της δημιουργίας περιφερειακών κέντρων που θα συνδέονται με το EUROSUR.

»Η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και των υλικοτεχνικών πόρων σε εθνικό επίπεδο θα γίνεται από τα εθνικά κέντρα συντονισμού. Όμως το δίκτυο επικοινωνιών μεταξύ της ευρωπαϊκής υπηρεσίας και των κέντρων θα γίνεται μέσω των λεγόμενων «εικόνων κατάστασης» (situational pictures) και θα περιλαμβάνει το σύνολο των πληροφοριών: Όχι μόνο τις ευαίσθητες, αλλά και τις απόρρητες πληροφορίες. Με μια φράση, η Ευρώπη θα γνωρίζει το σύνολο των πληροφοριών που σχετίζεται με τη διαχείριση συνόρων όλων των χωρών-μελών.

»Τα άσχημα για την Ελλάδα και για την ασφάλειά της ξεκινάνε τώρα. Όπως αποκαλύπτει σήμερα η «Κυριακάτικη Δημοκρατία», Διευθυντής έργου και υψηλόβαθμος επιτελής προγράμματος ενός από τα κυριότερα έργα προσδιορισμού τεχνικών προδιαγραφών για τη διαχείριση των ευρωπαϊκών συνόρων είναι Τούρκος. Και όχι μόνον είναι Τούρκος, αλλά είναι και υπάλληλος του τουρκικού Υπουργείου Εσωτερικών. Ενός Υπουργείου που παίζει καθοριστικό ρόλο όχι μόνον στις εσωτερικές εξελίξεις της χώρας, αλλά και στον τομέα των πληροφοριών για τις χώρες του εξωτερικού. Και όπως αντιλαμβάνεστε, το ενδιαφέρον για την Ελλάδα, ειδικά στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία με τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει, είναι ακόμη εντονότερο!

«Και αν δεν μπόρεσε κανείς να το μάθει;» είναι ένα ερώτημα. Αν και θα ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα η συζήτηση επί αυτής της ερώτησης, δυστυχώς είναι άτοπη: Το ήξεραν. Μάλιστα, ελληνικός φορέας, το Κέντρο Μελετών Ασφάλειας (ΚΕΜΕΑ) συμμετείχε στο εν λόγω πρόγραμμα!»

«Διατάχθηκε μετά το δημοσίευμα η διενέργεια ΕΔΕ προκειμένου να διαπιστωθεί τυχόν ύπαρξη πραγματικών περιστατικών που στοιχειοθετούν αντικειμενική υπόσταση πειθαρχικών παραπτωμάτων όλων όσων επέτρεψαν τη μεταφορά τεχνογνωσίας ευρωπαϊκού ελέγχου συνόρων σε υπάλληλο του τουρκικού Υπουργείου Εσωτερικών; Και ποιά ήταν τα αποτελέσματα της ΕΔΕ;», ερωτά τους αρμόδιους Υπουργούς ο Τέρενς Κουίκ και ζητά ενημέρωση για τους τρόπους με τους οποίους θα διασφαλισθεί ότι η Ελλάδα, από τούδε και στο εξής, ώστε να αποτραπεί η πρόσβαση τρίτων χωρών (και πολύ περισσότερο όσων δεν έχουν άρει ακόμα το casus belli εναντίον της) σε ευαίσθητες ή απόρρητες πληροφορίες που σχετίζονται με την ασφάλεια των συνόρων μας.

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης.
parliament logo
ΤΕΡΕΝΣ - ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΙΚ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

          ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:

ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΕΥΑΓΓΕΛΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟ

ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟ

ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΝΙΚΟΛΑΟ ΔΕΝΔΙΑ

ΘΕΜΑ: ΑΠΟΡΡΗΤΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΕ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

κ.κ. Υπουργοί,

«Βάλαμε το λύκο να φυλάει τα πρόβατα»! Αυτή η λαϊκή παροιμία ταιριάζει γάντι στην αβλεψία αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να εκχωρήσει πληροφόρηση σε μια ευρωπαϊκή υπηρεσία ελέγχου και επιτήρησης των συνόρων, στην οποία προΐσταται Τούρκος και μάλιστα υπάλληλος του Υπουργείου Εσωτερικών της γείτονος!

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Εφημερίδας «Κυριακάτικη Δημοκρατία» από τις16.03.2013 που ουδέποτε απαντήθηκε αρμοδίως, άρα υφίσταται ακόμα:

«Πριν από έναν και πλέον χρόνο, στις 12 Δεκεμβρίου 2011, η Ευρωπαϊκή Ένωση έκανε ένα αποφασιστικό βήμα προς τη δημιουργία ενός Ευρωπαϊκού Συστήματος Επιτήρησης Συνόρων (European Border Surveillance System - EUROSUR).

Σκοπός του EUROSUR είναι η αύξηση και η ενίσχυση της επιχειρησιακής κατάστασης της FRONTEX, αλλά και η συνεργασία μεταξύ των χωρών-μελών καθώς και τρίτων χωρών μέσω της δημιουργίας περιφερειακών κέντρων που θα συνδέονται με το EUROSUR.

Μάλιστα, λόγω των εξελίξεων στην ευρύτερη περιοχή της Μ. Ανατολής και της Αν. Μεσογείου, εφόσον ειδικά υπάρξουν πολεμικές συγκρούσεις που θα αυξήσουν κατακόρυφα την παράνομη μετανάστευση, στόχος των αρμόδιων αξιωματούχων είναι να καταστεί λειτουργικό εντός του 2013. Στο πλαίσιο αυτό επιταχύνεται η υλοποίηση των αναγκαίων ενεργειών, ούτως ώστε η ειδική ευρωπαϊκή υπηρεσία που θα διαχειρίζεται τις ενέργειες επιτήρησης συνόρων να καταστεί επιχειρησιακή.

Σύμφωνα με τον υπάρχοντα σχεδιασμό, η ολοκλήρωση των προπαρασκευαστικών ενεργειών και η πλήρης επιχειρησιακή λειτουργία του συστήματος θα γίνει το δεύτερο εξάμηνο του 2013. Η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και των υλικοτεχνικών πόρων σε εθνικό επίπεδο θα γίνεται από τα εθνικά κέντρα συντονισμού. Όμως το δίκτυο επικοινωνιών μεταξύ της ευρωπαϊκής υπηρεσίας και των κέντρων θα γίνεται μέσω των λεγόμενων «εικόνων κατάστασης» (situational pictures) και θα περιλαμβάνει το σύνολο των πληροφοριών: Οχι μόνο τις ευαίσθητες, αλλά και τις απόρρητες πληροφορίες. Με μια φράση, η Ευρώπη θα γνωρίζει το σύνολο των πληροφοριών που σχετίζεται με τη διαχείριση συνόρων όλων των χωρών-μελών.

Και πού είναι το κακό θα μπορούσε να αναρωτηθεί κάποιος για την Ελλάδα. Μέλος της ευρωπαϊκής οικογένειας είμαστε, κατά συνέπεια είναι λογικό να έχουμε ανταλλαγή πληροφοριών για την αντιμετώπιση ενός τόσου σοβαρού προβλήματος, όπως είναι αυτό της λαθρομετανάστευσης, που έχει και ευρύτερες πολιτικές διαστάσεις.

 Τα «μάτια» της Τουρκίας

Τα άσχημα για την Ελλάδα και για την ασφάλειά της ξεκινάνε τώρα. Όπως αποκαλύπτει σήμερα η «Κυριακάτικη Δημοκρατία», Διευθυντής έργου και υψηλόβαθμος επιτελής προγράμματος ενός από τα κυριότερα έργα προσδιορισμού τεχνικών προδιαγραφών για τη διαχείριση των ευρωπαϊκών συνόρων είναι Τούρκος. Και όχι μόνον είναι Τούρκος, αλλά είναι και υπάλληλος του τουρκικού Υπουργείου Εσωτερικών. Ενός Υπουργείου που παίζει καθοριστικό ρόλο όχι μόνον στις εσωτερικές εξελίξεις της χώρας, αλλά και στον τομέα των πληροφοριών για τις χώρες του εξωτερικού. Και όπως αντιλαμβάνεστε, το ενδιαφέρον για την Ελλάδα, ειδικά στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία με τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει, είναι ακόμη εντονότερο!

Επιπλέον, ο Senol Arslan, είναι σήμερα -κατά σύμπτωση- και συντονιστικός επιτελής προγράμματος της ευρωπαϊκής αποστολής στο Κόσσοβο. Κάτι που διαφημίζει και ο ίδιος στη σελίδα κοινωνικής δικτύωσης linkedin (http://tr.linkedin.com/in/senolarslan). Μοιάζει απίστευτο, είναι όμως πέρα για πέρα αληθινό.

 Οι ευθύνες

Ερχόμαστε τώρα στις ευθύνες που έχουν οι Έλληνες αξιωματούχοι, οι οποίοι παρακολουθούν και συμμετέχουν σε όλο αυτό το εγχείρημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι θεσμοί δεν είναι απρόσωποι. Θα μπορούσε ποτέ να διανοηθεί κάποιος απλός και καλοπροαίρετος Έλληνας πολίτης ότι Διευθυντής του χρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έργου ανάπτυξης ενός καινοτόμου συστήματος επιτήρησης και παρακολούθησης χερσαίων μη ελεγχόμενων συνόρων θα είναι στέλεχος του Υπουργείου Εσωτερικών της Τουρκίας; Προφανώς και όχι. Ένας υπηρεσιακός παράγοντας όμως όφειλε να είναι υποψιασμένος. Να ψάξει, να μάθει και να το αποτρέψει.

«Και αν δεν μπόρεσε να το μάθει;» είναι ένα ερώτημα. Αν και θα ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα η συζήτηση επί αυτής της ερώτησης, δυστυχώς είναι άτοπη: Το ήξεραν. Μάλιστα, ελληνικός φορέας, το Κέντρο Μελετών Ασφάλειας (ΚΕΜΕΑ) συμμετείχε στο εν λόγω πρόγραμμα. Αξίζει να σημειωθεί δε ότι στο πρόγραμμα ανάπτυξης συμμετείχε και τουρκική εταιρία, η STM, ενώ αντίθετα δεν υπήρχε ελληνική εταιρία. Σύμπτωμα και αυτό των τεράστιων και διαχρονικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η χώρα μας σε εταιρίες υψηλής τεχνολογίας, ειδικά στον τομέα της ηλεκτρονικής παρακολούθησης.

Από τη σημερινή αποκάλυψη της εφημερίδας μας προκύπτει αβίαστα ότι η Ελλάδα είναι έτοιμη εκχωρήσει πληροφόρηση σε μια ευρωπαϊκή υπηρεσία που θα δίνει το δικαίωμα στην Τουρκία να γνωρίζει απόρρητα, κρίσιμα για την εθνική ασφάλεια δεδομένα. Σημασία επί του παρόντος δεν έχει να αναζητηθούν ευθύνες. Σημασία έχει να γίνουν ταχύτατα οι αναγκαίες διορθωτικές ενέργειες, ώστε να μη βγάλουμε τα μάτια μας με τα ίδια μας τα χέρια: Να μη δίνουμε πρόσβαση σε πληροφορία που ενδεχομένως να αποδειχθεί εθνικά καταστροφική. Περιθώρια προσχηματικής κάλυψης του προβλήματος δεν υπάρχουν. Οι αρμόδιοι πολιτικοί και υπηρεσιακοί παράγοντες οφείλουν να επέμβουν σήμερα, δίχως καθυστέρηση για να αποτρέψουν το κακό.

Άλλωστε, η κατάσταση στην περιοχή είναι περίπλοκη όσο ποτέ και αναμένονται αλλαγές σε γεωστρατηγικό και γεωπολιτικό επίπεδο. Η ανακήρυξη και η έναρξη ερευνών από την Κύπρο ενός της ΑΟΖ της και οι απειλές της Τουρκίας, σε συνάρτηση με την ξεκάθαρη θέση της ελληνικής κυβέρνησης και του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά για την ανακήρυξη και της ελληνικής ΑΟΖ, συνθέτουν ένα πάζλ ασφάλειας και άμυνας της χώρας που δεν μπορεί να αφεθεί στα χέρια ενός Τούρκου υψηλόβαθμου αξιωματούχου, υπαλλήλου μάλιστα του τουρκικού υπουργείου Εσωτερικών!»

Κατόπιν τούτων, ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί:

1.Θα διατάξετε τη διενέργεια ΕΔΕ προκειμένου να διαπιστωθεί τυχόν ύπαρξη πραγματικών περιστατικών που στοιχειοθετούν αντικειμενική υπόσταση πειθαρχικών παραπτωμάτων όλων όσων επέτρεψαν τη μεταφορά τεχνογνωσίας ευρωπαϊκού ελέγχου συνόρων σε υπάλληλο του τουρκικού Υπουργείου Εσωτερικών;

2.Ποιος ο λόγος συμμετοχής αποκλειστικά και μόνο του Κέντρου Μελετών Ασφάλειας (ΚΕΜΕΑ) και όχι του Υπουργείου Εξωτερικών και των Ενόπλων Δυνάμεων, στο πρόγραμμα ανάπτυξης του Ευρωπαϊκού Συστήματος Επιτήρησης Συνόρων (EUROSUR);

3.Με ποιο τρόπο θα διασφαλίσετε ότι η Ελλάδα, από τούδε και στο εξής, δεν θα επιτρέψει την πρόσβαση τρίτων χωρών, συμπεριλαμβανομένων όσων δεν έχουν άρει ακόμα το casus belli κατά της Ελλάδας σε ευαίσθητες ή απόρρητες πληροφορίες που σχετίζονται με την ασφάλεια των συνόρων μας;

4.Ποιο το χρονικό διάστημα που οι ίδιοι έχετε ορίσει, προκειμένου να ολοκληρωθεί η θωράκιση των συνόρων της χώρας μας και με τη χρήση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Επιτήρησης Συνόρων;




Ο Ερωτών Βουλευτής


Τέρενς-Νικόλαος Κουίκ


K. MHTΣΟΤΑΚΗΣ : " ΝΑΙ, ΘΑ ΦΥΓΕΙ ΤΟ ΠΛΕΟΝΑΖΟΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ"

Ναι, θα φύγει το πλεονάζον προσωπικό του Δημοσίου
Ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Μητσοτάκης, τοποθετήθηκε, σήμερα, στη συζήτηση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Κύρωση του κρατικού προϋπολογισμού και των προϋπολογισμών ορισμένων ειδικών ταμείων και υπηρεσιών οικονομικού έτους 2014».
Στα βασικά σημεία της ομιλίας του, ο κ. Μητσοτάκης είπε:
«Για το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης η μεγάλη πρόκληση για το 2014 είναι η αλλαγή της ατζέντας από την επίτευξη ποσοτικών στόχων, που είχαν κυρίως να κάνουν με τη μείωση του μεγέθους του κράτους, στη δρομολόγηση ποιοτικών αλλαγών που αφορούν στον τρόπο λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης. Για αυτές τις αλλαγές θέλω να σας μιλήσω σήμερα.
Τα στοιχεία επιβεβαιώνουν μια πραγματικότητα που δεν είναι ευρέως γνωστή ούτε στους Έλληνες πολίτες αλλά ούτε και στους πιστωτές μας. Μετά από 5 χρόνια κρίσης, περικοπών, μείωσης προσωπικού - τακτικού μέσου της εφαρμογής του κανόνα 1:5 και εκτάκτου μέσω της μη ανανέωσης πολλών συμβάσεων ορισμένου χρόνου - ο δημόσιος τομέας έχει συρρικνωθεί σημαντικά σε σχέση με το τέλος του 2009. Το πρόβλημα του κράτους δεν είναι πια το μεγάλο του μέγεθός του, αλλά η αναποτελεσματικότητα του.
«Ο μνημονιακός στόχος των 150.000 λιγότερων Δημοσίων Υπαλλήλων πριν το τέλος του 2015»
Σύμφωνα με τα στοιχεία της απογραφής, στις 30 Νοεμβρίου ο συνολικός αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων ήταν 681.392 από τους οποίους το τακτικό προσωπικό ήταν 603.355. Θυμίζω ότι, ο αντίστοιχος αριθμός στα τέλη του 2009 ήταν 913.000 υπάλληλοι. Ο μνημονικός στόχος της μείωσης του τακτικού προσωπικού του δημοσίου κατά 150.000 μέσα σε μία πενταετία θα επιτευχθεί πριν την καταληκτική ημερομηνία του τέλους του 2015.
«Στα 15,9 δις € η δαπάνη μισθοδοσίας των Δημοσίων Υπαλλήλων το 2013»
Η δαπάνη μισθοδοσίας μειώθηκε από τα 24 δις ευρώ το 2009 στα 15,9 δις ευρώ (κατ’ εκτίμηση) το 2013. Δεν θα είχαμε πετύχει ποτέ πρωτογενές πλεόνασμα αν δεν είχε περισταλεί σημαντικά η μισθολογική δαπάνη. Σήμερα η Ελλάδα βρίσκεται λίγο κάτω από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ ως προς τη μισθολογική δαπάνη ως ποσοστό του ΑΕΠ.
Και αυτοί οι αριθμοί δεν αμφισβητούνται. Εκτός αν κάποιοι θέλουν να επιμένουν να μιλάνε χωρίς στοιχεία, χωρίς δεδομένα, χωρίς αριθμούς, αναμασώντας μια ξύλινη γλώσσα, μιας άλλης εποχής. Όπως έκανε ο κ. Τσίπρας, που εκφώνησε μία ομιλία στο Ελληνοαμερικανικό επιμελητήριο, παρουσιάζοντας το οικονομικό του σχέδιο χωρίς να αναφερθεί σε πολλούς αριθμούς. Θεωρώ βέβαια θετικό ότι σε αυτό ακροατήριο ο κ. Τσίπρας δεν επανέλαβε τη δέσμευση του περί επαναπρόσληψης όλων όσοι φεύγουν από το Δημόσιο. Δεν το αξιολογώ ως ιδιαίτερα σημαντικό διότι, ως γνωστόν, ο κ. Τσίπρας δεν έχει καμία δυσκολία να προσαρμόσει τα λεγόμενα του στις απαιτήσεις του ακροατηρίου του… Υποθέτω ότι αν μιλούσε στην κοινοβουλευτική του ομάδα θα έλεγε άλλα.
Μπορούμε λοιπόν να μιλήσουμε σήμερα πια για την ουσία του προβλήματος: Πως το κράτος θα παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες στους πολίτες και στις επιχειρήσεις με το μικρότερο δυνατό κόστος. Εξάλλου η δογματική συζήτηση αν πρέπει να έχουμε μεγαλύτερο Δημόσιο ή μικρότερο Δημόσιο είναι ξεπερασμένη. Τόσο ο υπερτροφικός δημόσιος τομέας, που θέριεψε στην Ελλάδα και οδήγησε στη χρεωκοπία της χώρας, όσο και το δόγμα «το κράτος δεν είναι η λύση, είναι το πρόβλημα», και οι δύο αυτές σχολές έχουν αποτύχει παταγωδώς. Τόσο ο κρατισμός, όσο και ο ακραίος νεοφιλελευθερισμός έχουν ξεπεραστεί από τις εξελίξεις. Ο πρώτος είναι μια μηχανή παραγωγής ελλειμμάτων, ο δεύτερος οδηγεί τελικά στην ανεξέλεγκτη λειτουργία των αγορών. Ο μόνος τρόπος να βγει η χώρα μας γρήγορα και με ασφάλεια από την κρίση είναι να δουλέψουν μαζί οι μηχανές και του ιδιωτικού και του δημοσίου τομέα.
Για να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα ουσιαστικών μεταρρυθμίσεων στο κράτος πρέπει να συντρέχουν δύο βασικές προϋποθέσεις:
- Να αποκτήσουμε ως πολιτικό σύστημα την ιδιοκτησία της μεταρρυθμιστικής ατζέντας. Η πρόκληση για μας είναι να δώσουμε καινούργιο περιεχόμενο στην παρεξηγημένη έννοια της μεταρρύθμισης. Προχωρούμε στις απαραίτητες αλλαγές όχι γιατί μας τις επιβάλλουν κάποιοι τρίτοι, αλλά γιατί τις πιστεύουμε και τις θεωρούμε αναγκαία προϋπόθεση για την ανόρθωση της χώρας. Δεν χρειαζόμαστε την τρόικα για να αξιολογήσουμε τις δομές μας.
- Να υπάρχει μια πλατιά κοινωνική αποδοχή για την ανάγκη αυτών των αλλαγών. Πρέπει να εξασφαλίσουμε την στήριξη της σιωπηλής πλειοψηφίας της κοινωνίας που απαιτεί το κράτος και η δημόσια διοίκηση να λειτουργούν με όρους ελάχιστου κόστους και βέλτιστου αποτελέσματος. Δεν αρκεί η φραστική μεταμέλεια για τις πελατειακές πρακτικές του παρελθόντος. Η απαλλαγή από τις κακές συνήθειες αποδεικνύεται με πράξεις και όχι με λόγια. Η αξιοπιστία χτίζεται βήμα-βήμα και με μεγάλη δυσκολία, αλλά γκρεμίζεται πολύ εύκολα όταν απέναντι μας έχουμε μία κοινωνία καχύποπτη και οργισμένη.
Για πρώτη φορά, το 2014, έχουμε ένα ολοκληρωμένο και συγκροτημένο σχέδιο αναμόρφωσης της δημόσιας διοίκησης, με συγκεκριμένους στόχους, προτεραιότητες, χρονοδιάγραμμα και χρηματοδότηση. Το σχέδιο μας έχει τρεις κεντρικούς πυλώνες:
- Πυλώνας πρώτος, η αξιολόγηση όλων των δομών του Δημοσίου, με έμφαση στα υπουργεία, ώστε να επαναπροσδιορίσουμε τον ρόλο του κράτους στις νέες του μειωμένες διαστάσεις.
- Πυλώνας δεύτερος, να επαναξιολογήσουμε το προϊόν που θα παράγει κάθε δημόσια διαδικασία και να φροντίσουμε αυτή να πραγματοποιείται με τον απλούστερο δυνατό τρόπο, με τη χρήση του απαραίτητου ανθρωπινού δυναμικού, χωρίς σπατάλες, και με τη χρησιμοποίηση των εργαλείων ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Αν μια διαδικασία δεν προσθέτει προστιθέμενη αξία πρέπει να καταργείται. Αν μια συνθέτη διαδικασία μπορεί να υλοποιείται με πιο απλό τρόπο αυτό πρέπει να γίνεται. Αν οι πολίτες και οι επιχειρήσεις επιβαρύνονται από υπερβολικά διοικητικά βάρη, αυτά πρέπει να επαναξιολογούνται.
- Πυλώνας τρίτος, να αποκτήσουμε ως Ελληνικό κράτος για πρώτη φόρα μία σύγχρονη στρατηγική διαχείρισης των ανθρώπινων πόρων που διαθέτει. Πρέπει να αποκαταστήσουμε τους δημόσιους υπαλλήλους ως φορείς της ποιότητας και του ήθους που απαιτεί η μεταρρύθμιση. Στο πρόσωπο του κάθε δημόσιου υπαλλήλου ο πολίτης δεν μπορεί να βλέπει έναν αντίπαλο, αλλά ένα στήριγμα στους δύσκολους καιρούς».



epoli.gr

AΛΛΟΙΩΘΗΚΑΝ ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ κ.ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "Liberation"

Η  συνέντευξη του Υπουργού Οικονομικών στην εφημερίδα «Liberation» δόθηκε στην ελληνική γλώσσα και κατά τη μεταφορά στη γαλλική προφανώς παρερμηνεύτηκαν και αλλοιώθηκαν οι απαντήσεις του, αφού ο κ. Στουρνάρας ουδέποτε αναφέρθηκε στο ενδεχόμενο εξάλειψης εξαιρέσεων. Απλώς ανέφερε ως παραδείγματα συγκεκριμένες εξαιρέσεις από τους γενικούς κανόνες που μειώνουν το φορολογικό βάρος. 

ΔΙΑΨΕΥΣΗ ΣΕΝΑΡΙΩΝ ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΦΠΑ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ

Με αφορμή δημοσιεύματα περί επικείμενης αύξησης του ΦΠΑ στα νησιά από το ΥΠΟΙΚ ανακοινώνεται ότι δεν υπάρχει πρόθεση ή σχεδιασμός για κάτι τέτοιο.
Σε συνέντευξή του σε ξένη εφημερίδα, ο Υπουργός Οικονομικών ανέφερε παραδείγματα εξαιρέσεων από τους  γενικούς κανόνες φορολόγησης που μειώνουν το φορολογικό βάρος.
Σε καμία περίπτωση δεν εξετάζεται θέμα κατάργησης των εξαιρέσεων αυτών

ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ... ΕΠΩΝΥΜΟ ;

 Κύριε Πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών
απαντήστε.


Στο τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας του
Πανεπιστημίου Αθηνών κοσμήτωρ είναι
η Ελένη Χριστινάκη, καθηγητής ο Παναγιώτης
Χριστινάκης. Από κει και πέρα
παρακολουθήστε την πορεία της οικογένειας:

Η κόρη Ειρήνη Χριστινάκη έλαβε διδακτορικό
τον Αύγουστο του 2004 από τονπατέρα της 
Παναγιώτη Χριστινάκη τότε Πρόεδρο του Τμήματος
που ήταν επιβλέπων του διδακτορικού της,
έχοντας αποτύχει στις προσπάθειές της για
διδακτορικό στη Νομική Αθηνών και στη
Νομική Θράκης. Σε λίγους μήνες
εκλέγεται...κατ΄ ευθείαν επίκουρη
καθηγήτρια, παρακάμπτοντας το νόμο που
απαιτεί κάποια χρόνια διδασκαλίας σε ΑΕΙ
μετά την απόκτηση του διδακτορικού.

Χαρακτηρίστηκε διεθνούς κύρους
επιστήμων!!! και άκουσον άκουσον μέσα σε
τρία χρόνια το 2008 σε ηλικία 35 ετών γίνεται
τακτική ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ!!!,
παρακάμπτοντας πάλι το νόμο.

Στη συνέχεια ο γαμπρός Χριστινάκη,
Αθανάσιος Γλάρος και σύζυγος της Ειρήνης
Χριστινάκη εκλέγεται επίκουρος καθηγητής
στο ίδιο Τμήμα. Ο αδελφός του γαμπρού
Χριστινάκη, Γεώργιος Γλάρος ετοιμάζεται
και αυτός για άλλη θέση στο ίδιο Τμήμα.

Η άλλη κόρη του Χριστινάκη, Όλγα
Χριστινάκη, ετοιμάζεται και αυτή για τη Σχολή
και πήρε θέμα διδακτορικού με επιβλέπουσα
την αδελφή της, Ειρήνη Χριστινάκη.

Ο άλλος γιός Χριστινάκη, Επαμεινώνδας
Χριστινάκης, πτυχιούχος Παιδαγωγικής
Ακαδημίας, δάσκαλος στην Κύπρο, χωρίς
πτυχίο Θεολογίας και χωρίς μάστερ που
είναι απαραίτητο, γίνεται και αυτός
υποψήφιος διδάκτωρ και στην επιβλέπουσα
επιτροπή ορίζεται πάλι ο καθηγητής
Χριστινάκης.

Κύριε Πρύτανη τι έχετε να πείτε στους

φοιτητές που αξίζουν και αγωνίζονται τίμια

αλλά δεν έχουν το προνόμιο να είναι παιδιά
καθηγητών;

Τι έχετε να πείτε στους χιλιάδες

αδιόριστους εκπαιδευτικούς;

Γιατί συμφωνείτε με την προκλητική

συμπεριφορά της οικογένειας Χριστινάκη;



ΝΑ ΤΟ ΠΡΟΩΘΗΣΟΥΜΕ  ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΟΛΕΣ
ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΣΥΝΤΕΧΝΙΕΣ!

ΑΝ ΒΕΒΑΙΑ ΜΑΣ ΕΜΕΙΝΕ ΛΙΓΗ ΝΤΡΟΠΗ ΕΠΑΝΩ

ΜΑΣ............
 
του ΜΑΡΚΟΥ ΖΑΝΝΙΚΟΥ