Κυριακή 19 Ιουλίου 2015

ETOIMOS Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΥΠΕΡΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ



Λίγους μήνες πριν τεθεί σε πλήρη λειτουργία στο υπόγειο του υπουργείο Παιδείας στο Μαρούσι, ο πρώτος υπερυπολογιστής της Ελλάδας κατάφερε να μπει στη λίστα με τα 500 ισχυρότερα συστήματα του κόσμου.
Ο υπερυπολογιστής Aris, με ισχύ σχεδόν 180 τρισεκατομμυρίων πράξεων ανά δευτερόλεπτο, κατασκευάστηκε από την IBM για το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας και τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία στις αρχές Ιουνίου.
Βρίσκεται πλέον στην 468η θέση του τελευταίου Top500, το οποίο ενημερώνεται δύο φορές το χρόνο από την ομάδα του καθηγητή Χανς Μόιερ στο Πανεπιστήμιο του Μάνχαϊμ στη Γερμανία.
Το σύστημα αποτελείται από επεξεργαστές Intel Xeon με συνολικά 8.500 πυρήνες, μοιρασμένους σε 8.500 υπολογιστικούς κόμβους.
Σύμφωνα με το τεστ Linpack του Top500, το οποίο βαθμολογεί τους υπολογιστές ως προς την ταχύτητα εκτέλεσης μιας ειδικής γραμμικής εξίσωσης, το Aris προσφέρει ισχύ 169,7 teraflop/sec (τρισεκατομμύρια πράξεις κινητής υποδιαστολής ανά δευτερόλεπτο). Η μέγιστη θεωρητική ισχύς εκτιμάται στα 190,8 Tflop/sec.
Για τη λειτουργία του Aris στο υπουργείο απαιτούνται ούτε λίγο ούτε πολύ 154 kilowatt ηλεκτρικής ενέργειας, όσο θα αρκούσε για μερικές πολυκατοικίες.
Από το φθινόπωρο, οπότε θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία, ο εθνικός υπερυπολογιστής θα είναι διαθέσιμος στην ελληνική ερευνητική κοινότητα. Επιστημονικοί τομείς που απαιτούν τέτοια συστήματα υψηλών επιδόσεων είναι ενδεικτικά η Υπολογιστική Χημεία, η Φυσική, η Βιολογία, η Βιοϊατρική, η Μετεωρολογία, η Σεισμολογία, η Υπολογιστική Μηχανή και οι Επιστήμες Υλικών.
Σύμφωνα με τον Π.Τσανάκα, επικεφαλής του Εθνικού Δικτύου Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΔΕΤ) και καθηγητή στο ΕΜΠ, τα δικαιώματα χρήσης του συστήματος θα παραχωρούνται με διεθνή κριτήρια όπως η αξία του ερευνητικού έργου και οι πόροι που απαιτούνται. Για έρευνες μικρών απαιτήσεων θα υπάρχει η δυνατότητα παραχώρησης ωρών μικρό όγκο απαιτήσεων προβλέπεται η χρήση του HPC τις λεγόμενες "core hours". Για μεγαλύτερα, και πιο απαιτητικά ερευνητικά έργα, θα προηγείται αξιολόγηση.
Στην πρώτη θέση του τελευταίου Top500 βρίσκεται για πέμπτη συνεχή φορά το Tianhe-2 του κινεζικού Εθνικού Πανεπιστημίου Αμυντικής Τεχνολογίας με ισχύ 33.86 petaflop/s.
Αξιοσημείωτο είναι ότι στο Top10 περνά για πρώτη φορά ένας υπερυπολογιστής από τη Μέση Ανατολή. Το σύστημα Shajeen II του Πανεπιστημίου «Βασιλιάς Αμπντάλα» της Σαουδικής Αραβίας, κατασκευασμένο από την αμερικανική Cray, έρχεται έβδομο με ισχύ 5,536 petaflop/s.
Πηγή: news.in.gr

ΟΙ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΣΤΗ ΝΑΝΤΙΑ ΒΑΛΑΒΑΝΗ , ΤΑ 200.000 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

Σ’ ένα προνομιακό πεδίο για τον ΣΥΡΙΖΑ, αυτό της διαφάνειας, εστιάζουν την κριτική τους, μερίδα του κυριακάτικου τύπου, αλλά και στελέχη της αντιπολίτευσης.
Αφορμή αποτέλεσαν οι αποκαλύψεις και η παραδοχή εκ μέρους της μητέρας της πρώην υπουργού Νάντιας Βαλαβάνη ότι ήταν αυτή που σήκωσε τις καταθέσεις της, ύψους 200.000 ευρώ, από τράπεζα του Ηρακλείου, λίγες ημέρες πριν την επιβολή των capital controls.
Το ζητούμενο βεβαίως είναι κατά πόσον η μητέρα της κυρίας Βαλαβάνη είχε αυτό που αποκαλούμε «εσωτερική πληροφόρηση» για τον επικείμενο περιορισμό στις αναλήψεις μετρητών ή και για ενδεχόμενο κούρεμα καταθέσεων. Η ίδια η κυρία Νάντια Βαλαβάνη υποστήριξε πάντως πως ούτε κι αυτή ήταν σε γνώση των σχετικών πληροφοριών, καίτοι αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών.
Γιατί περί «οικογενειακής ευθύνης» στην πολιτική είναι επικίνδυνο να μιλήσει κανείς και απολύτως αυθαίρετο. Ωστόσο, στη συγκεκριμένη περίπτωση η κυρία Βαλαβάνη με τη σιωπή της, τις διαψεύσεις ότι δεν έχει καμιά σχέση με το περιστατικό ανάληψης ενός τέτοιου ποσού λίγο πριν τα μέτρα περιορισμού στις τράπεζες όσο τα δημοσιεύματα πλήθαιναν και φυσικά την παραίτησή της από το υπουργείο, έδωσε τροφή για σενάρια και σχόλια. Θα είχαν όλα αυτά αποφευχθεί ή περιοριστεί αν από την πρώτη στιγμή δίνονταν δημοσίως εξηγήσεις για το τι ακριβώς έγινε και για το εάν η ίδια εμπλέκεται και που.
Τις τελευταίες ημέρες υπήρχαν πολλές αναφορές κυρίως από τη ΝΔ για υπουργό της κυβέρνησης που σήκωσε χρήματα από τράπεζα του Ηρακλείου Κρήτης λίγο πριν την επιβολή capital controls. Τα ονόματα που γράφτηκαν στον Τύπο ήταν πολλά, μεταξύ αυτών και της Νάντιας Βαλαβάνη. «Δεν είμαι εγώ. Δεν έκανα καμία ανάληψη, ουδέποτε είχα λογαριασμό σε οποιαδήποτε τράπεζα της Κρήτης», είχε δηλώσει η κ. Βαλαβάνη. Στη συνέχεια ήρθε και η παραίτησή της για να αναζωπυρώσει το θέμα. Η πρώην υπουργός έχει δεχθεί επανειλημμένα επιθέσεις για τα περιουσιακά της στοιχεία, οι οποίες ωστόσο διαψεύστηκαν. Η ίδια επισήμανε εξάλλου πως ουδέποτε έχει διαχειριστεί δημόσιο χρήμα και πως δούλευε σε ιδιωτική ασφαλιστική εταιρεία.
Από τη ΝΔ, και με προεξέχοντα τον βουλευτή της Ελ. Αυγενάκη, οι επιθέσεις προς την κ. Βαλαβάνη συνεχίστηκαν. Η πρώην υπουργός έδωσε ορισμένα στοιχεία επισημαίνοντας πως η μητέρα της έχει χρήματα από πώληση ξενοδοχείου και οι δυο τους δεν έχουν ιδιαίτερα στενές σχέσεις και δεν γνωρίζει τι κάνει η μητέρα της με τα χρήματά της. Μάλιστα όπως ανέφερε ούτε η ίδια γνώριζε για τα capital controls και για την αναγκαστική τραπεζική αργία.
Μετά τις συνεχόμενες επιθέσεις που δεχόταν η κ. Βαλαβάνη με νέα ανακοίνωσή της ζήτησε την παρέμβαση της Δικαιοσύνης με αφορμή τις ερωτήσεις που έκανε ο Ελ. Αυγενάκης.«Είναι τυχαίο άραγε ότι η λάσπη, που όσοι τη χειρίζονται – πολιτικοί και δημοσιογράφοι – γνωρίζουν ότι “κολλά” ανεξάρτητα και πέραν πάσης πραγματικής και υπαρκτής απόδειξης, εκτοξεύεται αυτές τις πιο κρίσιμες για την πολιτική ιστορία του τόπου μέρες;», ανέφερε. Σημειώνεται πως μετά τα τελευταία δημοσιεύματα και την παραδοχή της μητέρας της για την ανάληψη των 200.000 ευρώ με ενδιάφερον αναμένονται οι εξηγήσεις της κ. Βαλαβάνη.



tvxs.gr

ΒΑΔΙΖΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΝΕΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ: OI ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ



ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ
Η συμφωνία που επικύρωσε η ελληνική Βουλή στις 15/7/2015 αποτελεί τη βάση για ένα τρίτο μνημόνιο και βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με τις προγραμματικές θέσεις του Σύριζα. Είναι υφεσιακή, αντιαναπτυξιακή, επιτείνει τις κοινωνικές ανισότητες, δεν προσφέρει καμία ουσιαστική ελάφρυνση του χρέους και βάζει τη χώρα σε καθεστώς εποπτείας και εξάρτησης νεοαποικιακού τύπου. Πρέπει επειγόντως να αποσυρθεί. Αυτό το νόημα του δικού μας όχι στη Βουλή, ένα όχι που ανοίγει θετική προοπτική: αυτήν που επιτρέψει την επιστροφή της κυβέρνησης του Σύριζα στις προγραμματικές της δεσμεύσεις, στους αντίποδες κάθε είδους μνημονιακής πολιτικής.
ΎΦΕΣΗ ΚΑΙ ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ
Η συμφωνία είναι υφεσιακή γιατί στοχεύει σε σημαντικά πρωτογενή πλεονάσματα σε μια στιγμή που ελληνική οικονομία είναι εξαιρετικά ευπαθής. Θα επιφέρει μείωση της κατανάλωσης και των επενδύσεων, άρα θα ωθήσει την οικονομία σε ύφεση, με συρρίκνωση του ΑΕΠ και άνοδο της ανεργίας.

Ο κυριότερος παράγων ύφεσης είναι η προβλεπόμενη μεγάλη αύξηση των φόρων, με κύριο στοιχείο την αύξηση και τροποποίηση του ΦΠΑ. Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος και ο χαρακτήρας της φορολογικής καταιγίδας, πρέπει να σημειωθεί ότι η προβλεπόμενη αύξηση των εσόδων από φόρους είναι συνολικά 3,2 δις ετησίως, δηλαδή σχεδόν 2% του ΑΕΠ. Από αυτά, 2,4 δις θα προέλθουν από τον ΦΠΑ, δηλαδή από τους έμμεσους φόρους στα είδη ευρείας κατανάλωσης των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων.
Περίπου 400 εκ. προβλέπεται να προέλθουν από την αύξηση της φορολογίας στις επιχειρήσεις από26% στο 29%, ένα μέτρο που θα μπορούσε στις σημερινές έκτακτες συνθήκες να ήταν θετικό αν αφορούσε τις μεγάλες επιχειρήσεις και όχι και μικρομεσαίες πολλές εκ των οποίων είναι σε δεινή θέση πλήττοντας τους μικρομεσαίους. Το ίδιο ισχύει και με την 100% προκαταβολή του φόρου για το επόμενο έτος.
Οι αγρότες θα πληγούν σκληρότατα, καθώς η φορολόγησή τους θα εκτιναχθεί από το 13% στο 26%, θα κληθούν να προκαταβάλουν το 100% των φόρων του επόμενου έτους και θα απαλειφθεί η επιδότηση στο πετρέλαιο κίνησης. Να σημειωθεί ότι το αγροτικό εισόδημα που εμφανίζεται ως καθαρό και άρα φορολογείται κατά κανόνα εμπεριέχει εργατικό κόστος το οποίο έχει ήδη πληρωθεί και άρα θα φορολογηθεί εκ νέου.
Τα μέτρα αυτά θα έχουν πολύ σκληρές επιπτώσεις στην οικονομική δραστηριότητα, ιδίως στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα. Είναι επίσης βαθιά άδικα διότι θα χτυπήσουν κατά κύριο λόγο τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα. Να σημειωθεί ότι δεν θα υπάρξει ουσιαστική επίπτωση για τα ανώτερα κοινωνικά στρώματα, καθώς μόλις 50 εκ προβλέπεται να προέλθουν από την επιβολή φόρου πολυτελούς διαβίωσης και 250 εκατομμύρια από την ειδική εισφορά στα ‘υψηλά’ εισοδήματα, που συχνά στην πράξη δεν θα είναι πραγματικά υψηλά.
Οι επιπτώσεις θα είναι τόσο σκληρές στην ήδη γονατισμένη ελληνική οικονομία που καθίσταται άκρως αμφίβολο αν θα μπορέσει όντως η κυβέρνηση να πετύχει τον στόχο των 3,2 δις σε πρόσθετα φορολογικά έσοδα. Είναι πολύ πιθανό η συμφωνία να αποδειχθεί ανεφάρμοστη. Ακόμη πιθανότερο είναι να αποδειχθεί ανεφάρμοστη η πρόβλεψη για αύξηση των φορολογικών εσόδων κατά επιπλέον 600 εκ από τη σύλληψη της φοροδιαφυγής, κάτι που υποτίθεται ότι θα ανέβαζε τα συνολικά πρόσθετα έσοδα στα 3,8 δις.
ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
Τα μέτρα είναι επίσης υφεσιακά και θα διευρύνουν τις κοινωνικές ανισότητες διότι επιβαρύνουν τους συνταξιούχους κατά τουλάχιστον 800 εκ. Πολύ συνοπτικά, προβλέπεται απάλειψη των ΄πρόωρων’ συνταξιοδοτήσεων και επέκταση του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης στα 67, μειώσεις στις κατώτερες συντάξεις γήρατος, κατάργηση του ΕΚΑΣ, μείωση των επικουρικών και αύξηση των δαπανών για τηνπερίθαλψη των συνταξιούχων. Επίσης, θα ενεργοποιηθεί η ρήτρα μηδενικού ελλείμματος στα ταμεία από τον Οκτώβριο του 2015.
Το αποτέλεσμα θα είναι περαιτέρω ανισότητα και ακόμη μεγαλύτερη φτωχοποίηση, που ήδη χτυπάει σκληρά τους συνταξιούχους.
ΧΡΕΟΣ
Η συμφωνία δεν περιλαμβάνει καμία ουσιαστική αναδιάρθρωση του χρέους και δηλώνεται ρητά ότι δεν θα υπάρχει καμία διαγραφή της ονομαστικής αξίας του χρέους, που θα πληρωθεί πλήρως και εγκαίρως. Θα αλλάξει όμως η δομή του χρέους γιατί την τριετία 2015-2018 η Ελλάδα θα δανειστεί περίπου 50 δις από τον ESM με τα οποία θα αποπληρώσει το υπάρχον χρέος της στην ΕΚΤ και το ΔΝΤ.
Το χρέος προς τον ESM θα έχει μακρότερη διάρκεια και χαμηλότερο επιτόκιο, θα υπόκειται όμως σεξένη νομοθεσία σε αντίθεση με το χρέος που τώρα κατέχει η ΕΚΤ και το οποίο υπόκειται στην ελληνική νομοθεσία. Η επίπτωση στη βιωσιμότητα του χρέους από τη μακρότερη διάρκεια και τα χαμηλότερα επιτόκια του ESM θα είναι παντελώς αμελητέα.
Οι δανειστές έκαναν επίσης μια γενικόλογη δήλωση ότι θα επανεξετάσουν την αναδιάρθρωση του μεγάλου κομματιού του χρέους που αρχίζει να αποπληρώνεται από το 2022 και μετά. Αλλά και πάλι δεν πρόκειται να υπάρξει κάτι περισσότερο από μια επιμήκυνση, ή περαιτέρω μείωση των επιτοκίων. Πρόκειται για ρυθμίσεις που ούτως ή άλλως ελάχιστα μπορούν να αποφέρουν καθότι τα επιτόκια είναι ήδη χαμηλά και η περίοδος αποπληρωμής μακρά.
Το χρέος θα παραμείνει ο βραχνάς της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας, τη στιγμή που το ίδιο το ΔΝΤ τονίζει ότι το ελληνικό χρέου\ς δεν είναι βιώσιμο και ότι θα χρειαστεί βαθιά μείωση. Το ΔΝΤ επίσης εκτιμά ότι η ανοδική πορεία του χρέους σε σχέση με το ΑΕΠ το αμέσως επόμενο διάστημα θα συνεχιστεί και, καθώς μάλιστα το ΑΕΠ θα συρρικνωθεί, το χρέος αναμένεται να προσεγγίσει το 200% σε κοντινό μέλλον.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Η συμφωνία δεν περιέχει κανένα αναπτυξιακό μέτρο το οποίο θα μπορούσε ενδεχομένως να αντισταθμίσει την επιβάρυνση των υπόλοιπων μέτρων. Τα 35 δις που υποτίθεται ότι θα διατεθούν στην Ελλάδα σε 3 με 5 χρόνια δεν είναι καινούρια χρήματα, αλλά ένας συνδυασμός από ταμεία της ΕΕ που ήδη έχουν εγκριθεί και ίσως ενός ποσού που δυνάμει θα μπορούσε να προέλθει από το πακέτοJuncker. Να σημειωθεί ότι το πακέτο Juncker δεν έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και προβλέπει να φτάσει το στόχο του μέσα από μόχλευση της μόχλευσης.
ΤΡΑΠΕΖΕΣ
Ο ωφελημένος από τη συμφωνία θα είναι οι τράπεζες οι οποίες αναμένεται να εξασφαλίσουν από 10 έως 25 δις για την ανακεφαλαιοποίησή τους. Ακόμη κι εκεί όμως το πρόγραμμα ενέχει σημαντικούς κινδύνους για το καθεστώς ιδιοκτησίας των τραπεζών και ως προς τον κίνδυνο κουρέματος των καταθέσεων. Ο λόγος είναι ότι η συμφωνία επιτάσσει τη μεταφορά της οδηγίας BRRD η οποία προβλέπει ότι σε περίπτωση αποτυχίας και εκκαθάρισης των τραπεζών επιλαμβάνονται οι μηχανισμοί της ΕΕ.
ΕΠΟΠΤΕΙΑ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΕΟΑΠΟΙΚΙΑΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
Η συμφωνία έχει ξεκάθαρα νεοαποικιακό χαρακτήρα με έλεγχο ενός κράτους-μέλους από τα άλλα με τρόπο με τρόπο που δεν έχει προηγούμενο και αποτελεί άμεση υπονόμευση της εθνικής κυριαρχίας. Η Ελλάδα εξαναγκάζεται κατ’αρχήν σε τροποίηση του κώδικα πολιτικής δικονομίας πράγμα που θα έχει επιπτώσεις στο σύστημα δικαιοσύνης και ενδεχομένως σε θέματα προστασίας της πρώτης κατοικίας. Πέραν τούτου η Ελλάδα αποδέχεται πρόγραμμα βαθιάς αλλαγής της δημόσιας διοίκησης το οποία θα διαμορφωθεί και θα εποπτεύεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Το βαρύτερο στοιχείο απώλειας εθνικής κυριαρχίας και αξιοπρέπειας είναι η πρόβλεψη για ανεξάρτητο ταμείο που θα ρευστοποιεί δημόσια περιουσία μέσω ιδιωτικοποιήσεων. Ο στόχος είναι η δημιουργία ταμείου 50 δις που θα λειτουργεί από την εποπτεία των ευρωπαϊκών θεσμών εκ των οποίων τα πρώτα25 δις θα χρησιμοποιηθούν για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και από ότι προκύψει πέραν των 25 δις, 50% θα πάει στην αποπληρωμή του χρέους και 50% για επενδύσεις. Στην πράξη μεγάλο μέρος της δημόσιας περιουσίας θα πάει στις τράπεζες.
Το πρόγραμμα των εντατικοποιημένων ιδιωτικοποιήσεων θα περιλαμβάνει τον τομέα της ενέργειας και ειδικότερα την διανομή του ηλεκτρικού ρεύματος με την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ.
Θα μετατραπεί το καθεστώς διοίκησης της ΕΛΣΤΑΤ που στην ουσία θα μεταβάλλει την ελληνική στατιστική υπηρεσία σε όργανο ελέγχου των δανειστών και αστυνόμευσης της υλοποίησης των υποχρεώσεων που αναλαμβάνει η Ελλάδα.
Η συμφωνία προβλέπει επίσης την τροποποίηση της νομοθεσίας που έχει ήδη εισαγάγει η κυβέρνησηΣύριζα. Είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει τροποποίηση των ρυθμίσεων για το 2014 και 2015 για την πληρωμή των χρεών προς το Δημόσιο, κυρίως των ‘100 δόσεων’.
ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ
Η λεόντεια και αποικιακού χαρακτήρα συμφωνία θα οδηγήσει σε νέο Μνημόνιο, το οποίο θα είναι ακόμη σκληρότερο και θα απαιτήσει νέες διαπραγματεύσεις. Δεν πρόκειται για ‘τακτικό ελιγμό’, ή ‘κερδισμένο χρόνο’ που θα επιτρέψει στην κυβέρνηση Σύριζα να προχωρήσει σε ριζοσπαστικές τομές στο εσωτερικό. Ο έλεγχος από πλευράς δανειστών θα είναι χωρίς προηγούμενο και δεν θα δοθεί η δυνατότητα στην κυβέρνηση να ελαφρύνει το βάρος στα εργατικά και λαϊκά στρώματα, ούτε να προχωρήσει σε μέτρα κατά της διαφθοράς και διαπλοκής. Ακόμη μικρότερο περιθώριο θα υπάρχει για τομές στο κράτος, τους θεσμούς και τα ΜΜΕ μέσα στο νεοαποικιακό πλαίσιο του νέου μνημονίου.

Η κυβέρνηση Σύριζα οφείλει να αποσύρει τη συμφωνία και να επιστρέψει στο πρόγραμμα με το οποίο ο Σύριζα κέρδισε τις εκλογές και το ιστορικό ΟΧΙ στο δημοψήφισμα της 5 Ιουλίου. Το μνημόνιο και η υπερλιτότητα δεν είναι μονόδρομος. Υπάρχει εναλλακτική πορεία, η οποία όμως απαιτεί ρήξη με το ασφυκτικό και εκβιαστικό πλαίσιο της ΟΝΕ. Ο Σύριζα πρέπει αμέσως να σχεδιάσει τη νέα πορεία για τη χώρα, την κυβέρνηση και το κόμμα






iskra.gr

Γ. Ρωμανιάς: Θα υποβάλω την παραίτησή μου - Δεν μπορώ να εφαρμόσω το νόμο για το συνταξιοδοτικό


Την παραίτησή του από τη θέση του γενικού γραμματέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων του υπουργείου Εργασίας θα υποβάλει αύριο το πρωί, όπως προανήγγειλε μιλώντας στο MEGΑ.

Όπως δήλωσε μιλώντας στο
 "MEGA Σαββατοκύριακο", ο Γιώργος Ρωμανιάς, για την απόφασή του αυτή ενημέρωσε στη διάρκεια άτυπης σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε χθες στο υπουργείο με τη νέα ηγεσία, τους κ. Κατρούγκαλο και Χαϊκάλη, παρουσία του κ. Στρατούλη.
"Τους εξήγησα ότι για λόγους συνέπειας με τον εαυτό μου, δεν μπορώ να μείνω στο υπουργείο. Εγώ πήγα στο υπουργείο για να εφαρμόσω κάποιες αρχές. Δεν μπορώ να κάνω τα αντίθετα. Τους εξήγησα ότι δεν μπορώ να μείνω στο υπουργείο. Δεν μπορώ αυτή τη στιγμή που έλεγα κάποια πράγματα, να εφαρμόζω και να κάνω τα αντίθετα. Είναι η έσχατη ταπείνωση για μένα να κάνω κάτι τέτοιο. Τους εξήγησα λοιπόν ότι αύριο το πρωί που θα έρθουν, 11 είναι η τελετή, λίγο πριν εγώ θα υποβάλω εγγράφως την παραίτησή μου και θα παρακαλώ να γίνει αποδεκτή", ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Ρωμανιάς υπογράμμισε ότι δεν μπορεί να εφαρμόσει το νόμο για το συνταξιοδοτικό, για τον οποίο, όπως υποστήριξε, αγνοήθηκε πλήρως το υπουργείο, σημειώνοντας: "Δεν είναι δυνατόν εγώ να δώσω σύνταξη 87 ευρώ στον ανάπηρο. Γιατί αυτό νομοθετήθηκε".
Ερωτηθείς σχετικά είπε ότι η παραίτησή του δεν σχετίζεται με τα νέα πρόσωπα που τοποθετήθηκαν στην ηγεσία του υπουργείου, αλλά με το νόμο που πρέπει να εφαρμοστεί. "Ασχολούμαι 40 χρόνια με την Κοινωνική Ασφάλιση, νομοσχέδιο γραμμένο με τέτοια αγραμματοσύνη, τέτοιο ερασιτεχνισμό, τέτοια άγνοια δεν έχω ξαναδεί. Είναι απίστευτο αυτό το νομοσχέδιο. Να σου λέει μέσα το πρώτο σχέδιο ότι στις μειωμένες συντάξεις σου κόβει 16% το μήνα;", σημείωσε χαρακτηριστικά.
- See more at: http://left.gr/news/g-romanias-tha-ypovalo-tin-paraitisi-moy-den-mporo-na-efarmoso-nomo-gia-syntaxiodotiko#sthash.NCGgUVB3.dpuf

Το απόρρητο σχέδιο της «Ευρωδραχμής» – Ποια πολυεθνική συμβούλευε τον Βαρουφάκη


Το σχέδιο για την κυκλοφορία παράλληλου νομίσματος στην Ελλάδα με την ονομασία «Ευρωδραχμή», που υπέβαλε πολυεθνική εταιρεία σε εξωτερικούς συμβούλους του τέως υπουργού Οικονομικών,Γιάνη Βαρουφάκη αποκαλύπτει η «Αγορά».
Το σχέδιο προέβλεπε πιλοτική εφαρμογή που θα ξεκινούσε από ένα μικρό χωριό της Ελλάδας, αλλά και «plan B» έκτακτης ανάγκης για άμεση «πανεθνική» εφαρμογή.
Αναλυτικότερα, το σχέδιο έκτακτης ανάγκης προέβλεπε:
• Γρήγορη ανταπόκριση για την συμφωνία με την εταιρεία και μετάβαση ειδικής ομάδας στην Αθήνα για την δημιουργία του νομίσματος
• Βοήθεια από τις τράπεζες, οι οποίες θα στείλουν τους καλύτερους προγραμματιστές τους για να γίνει μεταφορά δεδομένων των λογαριασμών
• Χώρος στέγασης για την ομάδα των περίπου δέκα ατόμων της εταιρίας
• Χώρο γραφείων που μπορεί να στεγάσει 50 με 100 Έλληνες εργαζόμενους για να λειτουργήσουν το σύστημα
• Έναρξης μετατροπής και μετάδοσης αρχείων
• Αύξηση της κυκλοφορίας του συμβόλου αξίας (συμπληρωματικό νόμισμα)
• Αυτόματη συλλογή φόρων σε πραγματικό χρόνο
• Μειωμένη επιβάρυνση του χρηματοπιστωτικού τομέα στην οικονομία
Ο εμπνευστής του σχεδίου μιλά στην «Αγορά» για το τελευταίο email που έστειλε στο υπουργείο Οικονομικών, και περιγράφει πώς ήρθε σε επαφή με συμβούλους του υπουργείου Οικονομικών για να προωθήσει τη λύση της ευρωδραχμής. Στείλαμε μια παρουσίαση με την πρότασή μας τον Φεβρουάριο, που δόθηκε στην ελληνική κυβέρνηση μέσω του συμβούλου του υπουργού Οικονομικών τονίζει ο Γουίλι Ντάνενμπεργκ, αντιπρόεδρος της Payservices και εμπνευστής της ευρωδραχμής.
agora 1907 aagora 1907 b
Πηγή : «Αγορά»






aftodioikisi.gr

Δημόσιο καλεί Βερναρδάκη – Ποιες είναι οι επείγουσες εκκρεμότητες του νέου υπουργού


Σε νέες νομοθετικές πρωτοβουλίες καλείται να προχωρήσει άμεσα με την τοποθέτηση του στη θέση του αναπληρωτή υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, ο Χριστόφορος Βερναρδάκης.
Η Δημόσια Διοίκηση, άλλωστε, δεν έμεινε ανεπηρέαστη από την συμφωνία μεταξύ κυβέρνησης και δανειστών. Ο νέος υπουργός -εκ των στενών συνεργατών του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα- καλείται να συνεισφέρει στην περαιτέρω μείωση του κόστους του ελληνικού δημοσίου και να διαμορφώσει ένα πρόγραμμα «για τη δημιουργία ικανοτήτων και αποπολιτικοποίηση της ελληνικής διοίκησης», όπως προβλέπει ρητά η συμφωνία, ορίζοντας επιπλέον ότι μια πρώτη πρόταση θα πρέπει να δοθεί από τις 20 Ιουλίου μετά από συζητήσεις με τα θεσμικά όργανα.
Ταυτόχρονα, ο νέος υπουργός βρίσκει το νέο πλαίσιο για την αξιολόγηση και την επιλογή προϊσταμένων να έχει ολοκληρώσει την φάση της δημόσιας διαβούλευσης και να κατευθύνεται προς ψήφιση στην Βουλή. Αλλαγές ενδέχεται να προστεθούν στο νομοσχέδιο μετά τη συμφωνία. Τόσο για την επίτευξη του στόχου της «αποπολιτικοποίησης», όσο και για τη σύνδεση της αξιολόγησης με τους μισθούς των υπαλλήλων, κάτι που ενδέχεται να καταγραφεί και σε νέο νομοσχέδιο.
Επίσης, ο κ. Βερναρδάκης θα είναι αυτός που θα πρέπει να σχηματίσει το νόμο για τον μόνιμο μηχανισμό κινητικότητας. Θα πρέπει να έχει εφαρμοστεί στο 30 τετράμηνο του 2015, δηλαδή από Οκτώβριο και μετά.
Και το δυσκολότερο όλων: Το νέο ενιαίο μισθολόγιο. Την εφαρμογή του οποίου πρέπει να θεσπίσει ο νέος υπουργός, σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, από 1 Ιανουαρίου 2016.
Όλα αυτα σε περίπτωση που η χώρα δεν πάει σε εκλογές. Ο ανασχηματισμός ενισχύει την εκτίμηση ότι θα στηθούν κάλπες μεταξύ Σεπτεμβρίου ή Οκτωβρίου.



aftodioikisi.gr

Δημοσκόπηση: «Ναι» σε ευρώ & μέτρα από τους πολίτες – Διπλάσια ποσοστά & αυτοδυναμία ΣΥΡΙΖΑ


Με σχεδόν διπλάσιο ποσοστό, 42,5%, έναντι 21,5% της Ν.Δ., προηγείται ο ΣΥΡΙΖΑ στην πρόθεση ψήφου δημοσκόπησης της εταιρείας PALMOS ANALYSIS, που δημοσιεύει σήμερα η «Εφημερίδα των Συντακτών».
Παρά την υπογραφή της επαχθούς συμφωνίας, φαίνεται πως αν γίνονταν αύριο εκλογές, εκτιμάται ότι οΣΥΡΙΖΑ θα κατακτούσε την αυτοδυναμία στη Βουλή με 164 έδρες.
Η Ν.Δ. στην εκτίμηση ψήφου καταγράφει ποσοστό 21,5% (και 58 έδρες), ενώ τρίτο κόμμα είναι το Ποτάμι με 8%. Η Χ.Α. ακολουθεί με 6,5%, το ΠΑΣΟΚ με 6,0%, το ΚΚΕ με 5,5%, ενώ ο κυβερνητικός εταίρος, οι ΑΝ.ΕΛΛ. βρίσκονται ακριβώς στο όριο εισόδου 3%.
Αλλωστε το 70% των ερωτηθέντων φέρεται να τάσσεται υπέρ της συμφωνίας με σκληρούς όρους (το 63% όσων ψηφίζουν ΣΥΡΙΖΑ και το 89% όσων ψηφίζουν Ν.Δ.), ενώ υπέρ της εξόδου από το ευρώ και της χρεοκοπίας τάσσεται το 24%.
Φυσική συνέπεια μοιάζει κατόπιν αυτών ότι το 73% θέλει το νόμισμα της χώρας να παραμείνει το ευρώ (το 66% όσων ψηφίζουν ΣΥΡΙΖΑ και το 92% όσων ψηφίζουν Ν.Δ.), έναντι του 20% που επιθυμεί την επιστροφή στο πάλαι ποτέ εθνικό νόμισμα, τη δραχμή, την οποία επιλέγουν το 26% όσων ψηφίζουν ΣΥΡΙΖΑ και το 5% όσων ψηφίζουν Ν.Δ.
grafima_63
Πηγή γραφημάτων: «Εφημερίδα των Συντακτών»
Πηγή: efsyn.gr





aftodioikisi.gr

Ανοίγουν οι τράπεζες – Τι προβλέπει η ΠΝΠ για την τραπεζική αργία – Ποιο το καθημερινό & ποιο το εβδομαδιαίο όριο


Με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου λήγει ουσιαστικά την Δευτέρα η τραπεζική αργία, που είχε επιβληθεί στις 28 Ιουνίου.
Το ημερήσιο όριο αναλήψεων δεν μεταβάλλεται, αλλά μπορούν οι καταθέτες να βγάζουν σωρευτικά μέχρι 420 ευρώ την εβδομάδα.
Επίσης, δεν θα γίνονται αναλήψεις μετρητών με πιστωτική κάρτα.
Οι τραπεζικές εργασίες που θα επιτρέπονται αναφέρονται αναλυτικά στη νέα ΠΝΠ:
–    Από την Δευτέρα 20 Ιουλίου 2015 λήγει η τραπεζική αργία, η οποία κηρύχθηκε με την από 28 Ιουνίου 2015 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.
-    Επιβάλλεται περιορισμός στις αναλήψεις μετρητών και στην κίνηση κεφαλαίων κατά τα προβλεπόμενα στην παρούσα ΠΝΠ.
-    Από την Δευτέρα δεν επιτρέπονται οι κάθε μορφής αναλήψεις μετρητών από κατάστημα ή από Αυτόματες Ταμειολογιστικές Μηχανές (ΑΤΜ) που υπερβαίνουν το ποσό των εξήντα (60) ευρώ ανά καταθέτη (CustomerID), ανά πιστωτικό ίδρυμα, ανά ημέρα, από τα ιδρύματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
-    Μετρητά που δεν αναλήφθηκαν κάποια ημέρα ή ημέρες μπορούν να αναληφθούν σωρευτικά έως του ποσού των τετρακοσίων είκοσι ευρώ (420) ανά εβδομάδα.
-    Η απαγόρευση ανάληψης μετρητών εφαρμόζεται και σε κάθε άλλη πληρωμή μετρητών από τα ιδρύματα, ανεξαρτήτως νομίσματος, συμπεριλαμβανομένων, μεταξύ άλλων, των εισπράξεων επιταγών και των πληρωμών βάσει εγγυητικών επιστολών, οι οποίες κατατίθενται σε τραπεζικό λογαριασμό, για τις αναλήψεις από τον οποίο ισχύουν οι περιορισμοί της προηγούμενης παραγράφου. 
Επίσης, απαγορεύονται οι αναλήψεις μετρητών με χρήση πιστωτικών και προπληρωμένων καρτών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών υπενθυμίζει ότι παράλληλα λειτουργεί στο ΥΠΟΙΚ η Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών για αιτήματα συναλλαγών πέραν όσων επιτρέπονται από την ΠΝΠ.
Ακόμη, παρατείνονται μέχρι και την τρίτη εργάσιμη ημέρα από την λήξη της τραπεζικής αργίας οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων στην φορολογική διοίκηση οφειλών και οι προθεσμίες καταβολής των δόσεων ρυθμίσεων/διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής βεβαιωμένων οφειλών στη φορολογική διοίκηση, όπως προβλέπεται από την Υπουργική Απόφαση ΠΟΛ.1136/30.6.2015.
Επίσης, στη νέα ΠΝΠ προβλέπονται μεταξύ άλλων και τα εξής:
–    Η εφαρμογή των νέων διατάξεων για το ΦΠΑ, που αρχίζει από την Δευτέρα 20 Ιουλίου 2015.
–    Η υπαγωγή των ξενοδοχείων στον συντελεστή 6% έως 30 Σεπτεμβρίου 2015.
–    Η παράταση της προθεσμίας καταβολής του φόρου εισοδήματος έως 31 Αυγούστου, για όσους υποβάλλουν δήλωση μετά την έκδοση της ΠΝΠ.



aftodioikisi.gr

Ανατροπές και μειώσεις έως 45% φέρνει η συμφωνία στις συντάξεις – Πώς αυξάνονται τα όρια (παραδείγματα)


Μεγάλες ανατροπές στις συντάξεις και μειώσεις των συνταξιοδοτικών αποδοχών που μπορούν να φτάσουν έως και το 45% φέρνει η συμφωνία που υπεγράφη μεταξύ κυβέρνησης και δανειστών.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της «Ημερησίας», η συμφωνία διαμορφώνει το εξής σκηνικό:
– Σύνταξη ανάλογα με τις εισφορές σε όσους αποχώρησαν από την εργασία έως 30 Ιουνίου.
– «Ψαλίδι» έως 45% για όσους έχουν 18-20 έτη ασφαλισης και χαμηλές αποδοχές
– Οριζόντιες περικοπές και στις επικουρικές τον Οκτώβριο εάν δεν βρεθούν ισοδύναμα
– Αλλάζει αναδρομικά από το 2011 ο υπολογισμός των συντάξιμων αποδοχών
– Πολλές εξαιρέσεις από την αύξηση των ορίων.
Παραδείγματα
Η «Ημερησία» περιγράφει επίσης τα εξής παραδείγματα μείωσης στα κατώτατα όρια των συντάξεων:
ΙΚΑ:
α) 4.500 ημέρες ασφάλισης και συντάξιμες αποδοχές 700 ευρώ – Θα καταβάλλεται σύνταξη 420 ευρώ, αντί 640 έως σήμερα
β) 20 έτη ασφάλισης και αποδοχές 500 ευρώ – Η σύνταξη που αναλογεί είναι 270 ευρώ
ΤΕΒΕ:
α) 15ετία στην 6η ασφαλιστική κατηγορία – Θα καταβάλλεται σύνταξη 315 ευρώ, αντί 486 σήμερα
Ακόμη, σύμφωνα με το παράδειγμα περιορισμού πρόωρης συνταξιοδότησης που περιγράφει η εφημερίδα, ασφαλισμένος με 10.500 ημέρες ασφάλισης το 2011, που θα έβγαινε σε σύνταξη σε ηλικία 58 ετών και φέτος είναι 54 ετών, θα μπορεί να συνταξιοδοτηθεί χωρίς «πέναλτι» (-16% στο ποσό της μηναίας σύνταξης), όταν γίνει 60 ετών, καθώς το ηλικιακό όριο αυξάνεται ως εξής:
Την 1/7/2015: Ηλικιακό Όριο 58.5 έτη
Την 1/7/2016: Ηλικιακό Όριο 59 έτη
Την 1/7/2017: Ηλικιακό Όριο 59,5 έτη
Την 1/7/2018: Ηλικιακό Όριο 60 έτη


aftodioikisi.gr

ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ



Ο λόγος για το seawives.com, μιας νέας ιστοσελίδας για τους αφανείς ήρωες της ναυτιλίας, τις οικογένειες των ναυτικών. Ως κύριο στόχο η ιστοσελίδα  έχει τη συσπείρωση των παραπάνω οικογενειών και την αντιμετώπιση κοινών θεμάτων, όπως την επιστροφή ναυτικών – θυμάτων πειρατείας αλλά και καθημερινών θεμάτων που αντιμετωπίζει η εκάστοτε οικογένεια. Αριθμεί ήδη 100 μέλη από όλο τον κόσμο ενώ παράλληλα παρέχει ενημέρωση για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων.
Ειδικότερα, οι ιδρυτές του, Jo and Louise Hammond, οι οποίες είναι και οι 2 σύζυγοι αξιωματικών εμπορικού ναυτικού, αναφέρουν ενδεικτικά ότι “είναι μεγάλης σημασίας να υπάρχει μια κοινότητα στην οποία τα άτομα που την αποτελούν να μπορούν να συσχετιστούν άμεσα με προβλήματα και  καταστάσεις κοινού ενδιαφέροντος” Για το λόγο αυτό δημιουργήθηκε τον Απρίλιο 2015 το Seawives, στο οποίο η εγγραφή είναι εντελώς δωρεάν.
Αξιοσημείωτη είναι και η συνεργασία του Seawives με την οργάνωση Human Rights at Sea και του προγράμματος Missing Seafarers Reporting Programme, η οποία υποστηρίζει δράσεις για την ανεύρεση ναυτικών που αγνοούνται κατά τη διάρκεια των μπάρκων τους αλλά την την αρωγή των οικογενειών τους σε αυτές τις εξαιρετικά δύσκολες καταστάσεις.
Φωτο: EPA/ABIS JULIANNE CROPLEY


ΠΗΓΗ ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ

ΕΝΤΟΠΙΣΑΝ "ΚΟΡΙΟΥΣ" ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΕΛΛΗΝΩΝ



Μετά την αποκάλυψη ότι οι Γερμανοί, μέσω του ΟΤΕ, παρακολουθούν πολιτικούς και επιχειρηματίες και «ελέγχουν» τα πάντα στο δημόσιο βίο της χώρας, προκλήθηκε «κόκκινος» συναγερμός στις μυστικές υπηρεσίες που σάρωσαν όλα τα «ύποπτα» δίκτυα. Στα οποία και εντόπισαν «κοριούς» των Γερμανών και αρχεία με προσωπικά δεδομένα Ελλήνων πολιτών.
Στην ΕΥΠ και στις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας μας ταρακουνήθηκαν και έχουν ήδη ξεκινήσει προσπάθειες αντικατασκοπείας των Γερμανικών μυστικών υπηρεσιών. Βέβαια τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα, αφού οι Γερμανοί βρίσκονται πιο μπροστά τεχνολογικά και το κυριότερο ελέγχουν το εθνικό δίκτυο τηλεπικοινωνιών, το οποίο τους το παραχωρήσαμε στο όνομα των «ιδιωτικοποιήσεων».
- See more at: http://www.axarnea.gr/news/kokkinos-sinagermos-se-efp-ke-enoples-dinamis-entopisan-korious-ton-germanon-ke-archia-me-prosopika-dedomena-ellinon-politon#sthash.rLaV3irK.dpuf