Σάββατο, 13 Σεπτεμβρίου 2014

Ευκαιρία οικονομικής ανάπτυξης για τους ψαράδες μας με τον Αλιευτικό Τουρισμό


psarades_alieutikos_tourismos_
Καθορίστηκαν με Κοινή Υπουργική απόφαση οι όροι και οι προϋποθέσεις με τις οποίες οι επαγγελματίες ψαράδες θα μπορούν να δραστηριοποιηθούν στον Αλιευτικό Τουρισμό.
«Η χώρα μας έχει να επιδείξει πολλά από τον πλούτο του πρωτογενούς της τομέα και μπορεί να τον αξιοποιήσει σε πολιτικές ανάπτυξης όπως συμβαίνει τώρα με τον Αλιευτικό Τουρισμό», δήλωσε με αφορμή την υπογραφή της απόφασης ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιώργος Καρασμάνης. Και πρόσθεσε: «Για το λόγο αυτό θα πρέπει να στηριχθεί από τους ίδιους τους ψαράδες μας οι οποίοι αποκτούν τη δυνατότητα όχι μόνο να έχουν ένα συμπληρωματικό εισόδημα, αλλά να αναδείξουν τις παραδοσιακές τους τεχνικές, μαζί με τις σπάνιες ομορφιές των ελληνικών ακτογραμμών μας, συμβάλλοντας έτσι στην προσέλκυση επισκεπτών για την ανάπτυξη του τόπου τους και της εθνικής μας οικονομίας.»
Σύμφωνα με την απόφαση:
1. Στον Αλιευτικό Τουρισμό μπορούν να συμμετέχουν οι αλιείς που έχουν επαγγελματική άδεια σε ισχύ και σκάφος μήκους μέχρι 15 μέτρα.
2. Τα σκάφη που προορίζονται για τη διενέργεια Αλιευτικού Τουρισμού, θα πρέπει να μπορούν να παραλαμβάνουν μέχρι 12 επιβάτες. Παράλληλα θα πρέπει να πληρούνται οι οριζόμενες από την κείμενη νομοθεσία και Προεδρικά Διατάγματα, προδιαγραφές των σκαφών (ελάχιστο ύψος των προστατευτικών κιγκλιδωμάτων, κ.λπ.) και να διαθέτουν πιστοποιητικό αξιοπλοΐας.
3. Το αλιευτικό σκάφος θα πρέπει να τηρεί τους προβλεπόμενους από τη νομοθεσία κανόνες για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, την υγιεινή και την καταλληλότητά του για τη διενέργεια Αλιευτικού Τουρισμού.
Οι επαγγελματίες αλιείς θα μπορούν να κάνουν επίδειξη των τεχνικών ψαρέματος τις οποίες στη συνέχεια οι επιβαίνοντες θα έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν οι ίδιοι ψαρεύοντας με πετονιά.
Οι ιδιοκτήτες αλιευτικών σκαφών που θέλουν να δραστηριοποιηθούν σε αυτή τη νέα και με θετικές προοπτικές, μορφή τουρισμού θα πρέπει να ενημερώνουν τις περιφερειακές υπηρεσίες Αλιείας, υποβάλλοντας με την αρχική τους αίτηση, τα απαραίτητα δικαιολογητικά, όπως, φωτοαντίγραφο της επαγγελματικής τους άδειας, αίτηση για τα αλιευτικά εργαλεία που θα χρησιμοποιούνται απ’ τους επιβάτες-τουρίστες, και πιστοποιητικό ασφάλισης για αστική ευθύνη.
Στους παραβάτες θα επιβάλλονται, πέραν των ποινικών και διοικητικών κυρώσεων, οι προβλεπόμενες ποινές για παραβάσεις της αλιευτικής νομοθεσίας.


e-nautilia.gr

''OΥΡΑΓΟΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ Η ΕΛΛΑΔΑ''...




Το χάσμα των ευκαιριών κοινωνικής συμμετοχής μεταξύ των πλουσίων χωρών του Βορρά και των φτωχότερων χωρών του ευρωπαϊκού Νότου έχει διευρυνθεί σε τέτοιο βαθμό...
ώστε να συνιστά απειλή ακόμη και για την ίδια την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση, εκτιμά σε μελέτη του που θα δημοσιοποιηθεί την ερχόμενη Δευτέρα το γερμανικό Ίδρυμα Bertelsmann.

Στη μελέτη του ισχυρού think tank της Γερμανίας υπογραμμίζεται ότι ενώ η οικονομία δείχνει σημάδια σταθεροποίησης, το επίπεδο της κοινωνικής δικαιοσύνης στις περισσότερες χώρες της ΕΕ μειώνεται. «Εάν παγιωθεί ή οξυνθεί η κοινωνική διάσπαση της ΕΕ, θα τεθεί σε κίνδυνο το μέλλον του πρότζεκτ της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης»αναφέρουν οι συντελεστές της έρευνας.


Η υψηλή ανεργία στην Ελλάδα καθορίζει τον χαμηλό βαθμό κοινωνικής δικαιοσύνης

Σύμφωνα με τον δείκτη κοινωνικής δικαιοσύνης που ανέπτυξαν οι ερευνητές του γερμανικού ιδρύματος, η Ελλάδα καταλαμβάνει την τελευταία θέση της κατάταξης στο σύνολο των 28 κρατών-μελών της ΕΕ. Στην κορυφή βρίσκεται η Σουηδία, ακολουθούμενη από την Φιλανδία, τη Δανία και την Ολλανδία. Η πλουσιότερη χώρα της Ευρώπης, η Γερμανία, καταλαμβάνει την έβδομη θέση της κατάταξης όσον αφορά την κοινωνική δικαιοσύνη. Σημειώνεται ότι η Γερμανία είναι μία από τις λίγες ευρωπαϊκές χώρες που κατάφερε να αυξήσει τον βαθμό της κοινωνικής δικαιοσύνης, ωστόσο, «σε πολλά πεδία βρίσκεται στις μεσαίες θέσεις».

Η ελαφρά βελτίωση που έχει καταγραφεί οφείλεται στη θετική εξέλιξη που σημειώνεται στη γερμανική αγορά εργασίας. Αντίθετα, η υψηλή ανεργία στην Ελλάδα είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για τον χαμηλό βαθμό κοινωνικής δικαιοσύνης που καταγράφει ο δείκτης. Και ακριβώς ο παράγοντας αυτός έχει επηρεασθεί έντονα από την κρίση. Διαπιστώνεται επίσης ότι στις χώρες της κρίσης πλήττονται περισσότερο οι νέοι από την κοινωνική αδικία.

Πηγή: Deutsche Welle



fimotro.blogspot.com

ΜΕΘΥΣΜΕΝΟΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ ΠΑΡΕΣΥΡΕ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΕ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΙΣΤΗ...




Το αυτοκίνητο ενός 24χρονου αστυνομικού συγκρούστηκε με μοτοσυκλέτα, με αποτέλεσμα τον ελαφρύ τραυματισμό του οδηγού. Ο Αστυφύλακας, ο οποίος...
βρισκόταν εκτός υπηρεσίας, οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ και δεν παρέμεινε στο σημείο του ατυχήματος.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αστυνομίας, ο 24χονος οδηγούσε το αυτοκίνητό του στην Λεωφόρο Αλεξάνδρας και συγκρούστηκε με ομόρροπα κινούμενη μοτοσυκλέτα, με αποτέλεσμα τον ελαφρύ τραυματισμό του οδηγού. Ο Αστυφύλακας, δεν παρέμεινε στον τόπο του ατυχήματος, αλλά εντοπίστηκε αργότερα από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Τροχαίας Αθηνών/Τ.Ο.Τ.Α. και ακινητοποιήθηκε.
Σε έλεγχο που υποβλήθηκε διαπιστώθηκε ότι οδηγούσε υπό την επίδραση οινοπνεύματος.
Με απόφαση του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. ο 24χρονος Αστυφύλακας τέθηκε σε διαθεσιμότητα και διατάχθηκε παράλληλα η διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης.
Πηγή : enikos.gr

fimotro.blogspot.com

Νέα οργανογράμματα – Το σχέδιο για «ευέλικτο και οικονομικό» δημόσιο τομέα


Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για τη νέα, «ευέλικτη και πιο οικονομική» μορφή του δημοσίου τομέα τίθεται σε εφαρμογή από την 1η Νοεμβρίου του 2014. Με τα νέα οργανογράμματα των υπουργείων, τα οποία τίθενται σε εφαρμογή του επόμενους μήνες, επιτυγχάνεται μείωση των δομών τους, η οποία, σε ορισμένες περιπτώσεις, φτάνει και το 63%.
Είναι γνωστό όπως, έχει αναφέρει επανειλημμένως ο υπουργος Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκος Μητσοτάκης, η συνολική μείωση των δημόσιων δομών, φτάνει το περίπου το 40%. Σύμφωνα με δημοσιεύμα της «Καθημερινής της Κυριακής» το δημοσιονομικό όφελος από τη συγκεκριμένη επιλογή συρίκνωσης, ανέρχεται στα 10,8 εκατομμύρια ευρώ. Η εφημερίδα αναφέρεται στη φιλοδοξία του κ. Μητσοτάκη να απλοποιήσει τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και να πιο αποτελεσματική τη δημόσια διοίκηση.
Στο πλαίσιο αυτό, προσθέτει  «Καθημερινή», καταργούνται οργανισμοί, γενικές διευθύνσεις κλπ., και βελτιώνεται η διαχείριση των ανθρώπινων πόρων.
Πρώτα στη λίστα με τη μεγαλύτερη μείωση δομών, «φιγουράρουν» τα υπουργεία Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Περιβάλλοντος, Οικονομικών, καθώς και η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.

aftodioikisi.gr

Το σχέδιο Τσίπρα για την Αυτοδιοίκηση: Ίδρυση ειδικής τράπεζας, σταδιακή αύξηση πόρων και αντικατάσταση του «Καλλικράτη»


Στο επίκεντρο των προθέσεων του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, για την ανασυγκρότηση του Κράτους, σε μελλοντική κυβέρνηση που θα σχηματίζει το κόμμα του, βρίσκεται «η θεσμική και λειτουργική ενδυνάμωση των τριών κυττάρων της Δημοκρατίας: το Κοινοβούλιο, τη λαϊκή αυτοδιοίκηση και το συνδικαλισμό βάσης», όπως ανέφερε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στη ΔΕΘ.
Συγκεκριμένα, ο κ. Τσίπρας εξέφρασε τις προθέσεις του για την περιφερειακή συγκρότηση του κράτους. Όπως είπε: «ενισχύουμε, αρχικά, τη δημοκρατική συμμετοχή και διαφάνεια, την οικονομική αυτοτέλεια και την αποτελεσματική λειτουργία των δήμων και των περιφερειών. Οργανώνουμε τη συγκροτημένη μετάβαση στο αποκεντρωμένο κράτος των πολιτών. Παράλληλα, ξεκινάμε το διάλογο με την κοινωνία και τις αυτοδιοικητικές δυνάμεις για τη συνολική αντικατάσταση του «Καλλικράτη» με νέο θεσμικό πλαίσιο για την αυτοδιοίκηση, που θα ολοκληρωθεί στο τέλος της αυτοδιοικητικής περιόδου», είπε ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
«Αυξάνουμε σταδιακά τους πόρους της αυτοδιοίκησης, ώστε να αποκτήσει ενεργό ρόλο στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Στην κατεύθυνση αυτή, η αναπτυξιακή τράπεζα που θα ιδρύσουμε θα έχει τη δυνατότητα, εκτός από τη χαμηλότοκη δανειοδότηση, να εκδίδει και ειδικά ομόλογα έργου για την αυτοδιοίκηση», επισήμανε ο κ. Τσίπρας.
Επιπλέον, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, έκανε λόγογια ενίσχυση των θεσμών της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας και εισαγωγή νέων εφαρμογών άμεσης δημοκρατίας στη λειτουργία του πολιτικού συστήματος.  «Εισάγουμε θεσμούς, όπως η λαϊκή νομοθετική πρωτοβουλία, η λαϊκή αρνησικυρία και τα δημοψηφίσματα με πρωτοβουλία των πολιτών», είπε χαρακτηριστικά.
Δημόσια Διοίκηση
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ προανήγγειλε την αποκατάσταση όσων απολύθηκαν από το δημόσιο τομέα «παρανόμως και καταχρηστικώς», όπως τόνισε, ενώ κάλυπταν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Αξίζει να σημειωθεί ότι έκανε ειδική αναφορά για τις καθαρίστριες του υπουργείου Οικονομικών, στις οποίες απέτισε φόρο τιμής «για τον αγώνα τους και το πείσμα τους που μας δίνει ελπίδα».
Αναφερόμενος στο σχέδιο του κόμματός του για επανάκτηση της εργασίας, ο Αλέξης Τσίπρας προανήγγειλε την υλοποίηση προγράμματος που θα έχει στόχο τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας σε δημόσιο, ιδιωτικό τομέα και κοινωνική οικονομία.
Κάλεσε, τέλος, τους δημοσίους υπαλλήλους να πστέψουν «στη δυνατότητα να υπάρξει ένα άλλο κράτος, φιλικό στον πολίτη και την κοινωνία, το οποίο θα υπηρετούν ως κοινωνικοί λειτουργοί και όχι απλά ως υπάλληλοι. Ένα αποκεντρωμένο κράτος των πολιτών», είπε χαρακτηριστικά.


aftodioikisi.gr

Και εκπαιδευτής του υπ. Παιδείας ο σύζυγος Γιαννακάκη – Δηλώνε τρία μεταπτυχιακά και πιστοποιούσε τα προσόντα ανέργων & εργαζομένων!


Χωρίς τέλος είναι οι αποκαλύψεις για τον σύζυγο της βουλευτού  της ΔΗΜΑΡ Μαρίας Γιαννακάκη, Κώστα Γασπαρινάτο, ο οποίος είχε προσκομίσει πλαστό πτυχίο προκειμένου να ανέβει στην ιεραρχία του Δημοσίου. Εκτός από καθηγητής στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ), ο κ. Γασπαρινάτος είναι και πιστοποιημένος εκπαιδευτής στον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) του υπουργείου Παιδείας, προσφέροντας, όπως αναφέρει ο Οργανισμός «τη δυνατότητα σε εργαζόμενους και ανέργους να πιστοποιούν τα προσόντα τους, βελτιώνοντας έτσι τις προοπτικές απασχόλησής τους».
Να σημειωθεί ότι «ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, εποπτευόμενο από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με έδρα την Αθήνα. Αποτελεί το διάδοχο φορέα της συγχώνευσης του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων (Ε.Ο.Π.Π.), του Εθνικού Κέντρου Πιστοποίησης Δομών Διά Βίου Μάθησης (Ε.Κ.Ε.Π.Ι.Σ.) και του Εθνικού Κέντρου Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Κ.Ε.Π.).»

aftodioikisi.gr

ΟΙ ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ - 4 " ΠΥΛΩΝΕΣ " - ΤΟΥ ΑΛΕΞΗ ΤΣΙΠΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ Δ.Ε.Θ.

Οι εξαγγελίες - 4 πυλώνες του Αλέξη Τσίπρα από την Δ.Ε.Θ.
Άμεσες Εκλογές και αυτοδυναμία ζήτησε ο Πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., Αλέξης Τσίπρας, μιλώντας, απόψε, στο «Βελλίδειο» Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της 79ης Δ.Ε.Θ., χαρακτηρίζοντας τες «άμεση ανάγκη», ενώ αφού άσκησε δριμεία κριτική, στη συνέχεια, στις Κυβερνητικές επιλογές του Πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά, τις πράξεις των εταίρων μας στην Ε.Ε. και της Γερμανίδας Καγκελαρίου, Άνγκελα Μέρκελ, προσωπικά, αναφέρθηκε, αναλυτικά και κοστολογημένα, στους 4 "πυλώνες" του «Εθνικού Σχεδίου Ανασυγκρότησης» της Χώρας, το οποίο «θα αντικαταστήσει το Μνημόνιο» όπως χαρακτηριστικά ανέφερε. 

Τέσσερις κοστολογημένοι "πυλώνες", που τα έσοδα τους θα προέλθουν - όπως τόνισε ο κ. Τσίπρας - από την επανεκκίνηση της οικονομίας, που θα αποφέρει 3 δις € κατά τον πρώτο χρόνο, από τις ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 68 δις €, με τα πρώτα 20 δις € να έρχονται κατά την πρώτη 7ετία, την πάταξη της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου, με τα έσοδα να υπολογίζονται στα 3 δις € κατά τον πρώτο χρόνο, την ορθή αξιοποίηση Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων - "γέφυρα" του ΕΣΠΑ 2007-2013 (1 δις €), του ΣΕΣ 2014-2020 (1,5 δις €) και άλλων Ευρωπαϊκών "εργαλείων" (500 εκ. €) - Προγράμματα που αναμένεται να ενισχύσουν τον τρίτο πυλώνα, αυτόν της ενίσχυσης της εργασίας και τέλος, το κόστος κεφαλαίου εκκίνησης του Δημόσιου ενδιάμεσου Φορέα και το κόστος κεφαλαίου εκκίνησης της ίδρυσης Τραπεζών Ειδικού Σκοπού, που συνολικά είναι της τάξης των 3 δις € θα χρηματοδοτηθεί από το λεγόμενο «μαξιλάρι» των περίπου 11 δις € του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας για τις τράπεζες.

Αναλυτικά,

Οι 4 πυλώνες του Εθνικού Σχεδίου Ανασυγκρότησης

1. Αντιμετώπιση Ανθρωπιστικής Κρίσης (2 δις €)

α. Δωρεάν ρεύμα σε 300.000 οικογένειες κάτω από το όριο της φτώχειας.

β. Επίδομα διατροφής (κουπόνια) σε 300.000 οικογένειες (άπορες και κάτω από το όριο της φτώχειας).

γ. Δωρεάν ιατρική περίθαλψη για όλους και μείωση της συμμετοχής στην φαρμακευτική δαπάνη.

δ. Πρόγραμμα εξασφάλισης στέγης, με αξιοποίηση παλιών κτιρίων και επιδότηση 25.000 - 30.000 διαμερισμάτων με 3 € ανά τ.μ.

ε. Στήριξη χαμηλοσυνταξιούχων, με την επαναφορά του Δώρου Χριστουγέννων, ως 13η σύνταξη, για συντάξεις έως 700 €, που αφορούν σε 1.262.920 συνταξιούχους.

στ. Ειδική κάρτα μετακίνησης για τους μακροχρόνια ανέργους και για άτομα με χαμηλά εισοδήματα.

ζ. Κατάργηση της εξίσωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης και επαναφορά της λιανικής τιμής εκκίνησης του πετρελαίου θέρμανσης στο 0,9 € / λίτρο, από 1,2 € / λίτρο που είναι σήμερα.

2. Επανεκκίνηση Οικονομίας

α. Εκκαθάριση φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων των πολιτών, μέχρι τις 31.12.2014, από Ειδικές Επιτροπές Εξώδικου Διακανονισμού, ανά Περιφέρεια. 

Για τις μετά από την εκκαθάριση φορολογικές οφειλές, ρύθμιση 84 μηνιαίων δόσεων, έως το 20% του ετήσιου εισοδήματος του οφειλέτη. 

Για τις δε ασφαλιστικές οφειλές, μετά από εκκαθάριση, δόσεις έως 30% του ετήσιου εισοδήματος του οφειλέτη, στην περίπτωση ύπαρξης, παράλληλα, και φορολογικών οφειλών. 

β. 12μηνη αναστολή διώξεων και αναγκαστικών μέτρων για οφειλέτες με μηδενικό εισόδημα.

γ. Άμεση παύση ποινικών διώξεων και κατασχέσεων τραπεζικών λογαριασμών, πρώτης κατοικίας μισθών κ.λπ.

δ. Κατάργηση της προκαταβολής του 50% της βεβαιωθείσας οφειλής ως προϋπόθεσης προσφυγής του φορολογουμένου - οφειλέτη στη Δικαιοσύνη. Η προκαταβολή θα κυμαίνεται από 10 - 20%, σύμφωνα με την οικονομική δυνατότητα του φορολογουμένου, και θα ορίζεται με πράξη του δικαστή.

ε. Κατάργηση της αυτόφωρης διαδικασίας για οφειλές προς το Δημόσιο.

στ. Άμεση κατάργηση του ΕΝ.Φ.Ι.Α. και αντικατάστασή του από τον προοδευτικό Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας, που θα αποκλείει την α' κατοικία, εκτός από τις περιπτώσεις υπερπολυτελών κατασκευών, καθώς και αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών σε ποσοστό 30-35%.

ζ. Επαναφορά του αφορολογήτου στα 12.000 €.

η. Ρύθμιση «κόκκινων δανείων», με τη διαγραφή μέρους των δανείων αυτών, για οφειλέτες κάτω από το όριο της φτώχειας. Το ποσό της οφειλής δεν θα ξεπερνά το 1/3 του ετήσιου εισοδήματος των οφειλετών. 

θ. Ίδρυση Αναπτυξιακής Τράπεζας και Τραπεζών Ειδικού Σκοπού, για παροχή ρευστότητας στην "πραγματική οικονομία". 

ι. Επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 671 € για όλους τους υπαλλήλους ανεξαρτήτου ηλικίας.

3. Εθνικό σχέδιο για την Εργασία (5 δις €)

α. Επαναφορά μετενέργειας, συλλογικών συμβάσεων εργασίας και εργασιακών δικαιωμάτων, ενώ παράλληλα θα καταργηθούν οι ρυθμίσεις, σχετικά με τις μαζικές απολύσεις και την "ενοικίαση" εργαζομένων.

β. 300.000 θέσεις εργασίας στο Δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, κόστους 5 δις €, με τα 3
δις € τον πρώτο χρόνο, για νέους έως 24 ετών, ανέργους ηλικίας 55 ετών και άνω και μακροχρόνια ανέργους.

γ. Διεύρυνση του αριθμού των δικαιούχων του επιδόματος ανεργίας.

4. Θεσμικός και Δημοκρατικός Μετασχηματισμός του Πολιτικού Συστήματος.

α. Αποκατάσταση όσων παρανόμως απολύθηκαν από το Δημόσιο, ενώ κάλυπταν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.

β. Περιφερειακή ανασυγκρότηση του Κράτους, με ενδυνάμωση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και αντικατάσταση του «Καλλικράτη» από ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για την Αυτοδιοίκηση.
Έκδοση ειδικών ομολόγων για την Αυτοδιοίκηση, μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας, με σκοπό την παροχή ρευστότητας για αναπτυξιακές πρωτοβουλίες.

γ. Λαϊκή νομοθετική πρωτοβουλία και αρνησικυρία, δημοψηφίσματα για μεγάλα ζητήματα με πρωτοβουλία των πολιτών, περιστολή Βουλευτικής ασυλίας και κατάργηση του νόμου περί ευθύνης Υπουργών.

δ. Επαναχάραξη του τρόπου λειτουργίας των ΜΜΕ.



epoli.gr

ΠΛΗΡΗΣ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΟ ΤΟΠΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΒΡΟΝΤΑΔΟΥ ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ

του ΜΑΡΚΟΥ ΣΚΟΥΦΑΛΟΥ

            Τη στιγμή που κληθήκαμε να συζητήσουμε για το Τεχνικό Πρόγραμμα του Βροντάδου,-του πιο παρατημένου οικισμού του Δήμου Χίου αν και ο μεγαλύτερος σε πληθυσμό- βρεθήκαμε μπροστά στην κατάλυση κάθε έννοιας διαδικασιών -τυπικών και ουσιαστικών-, με την καταπάτηση, την απαξία και την ασέβεια στην ανθρώπινη προσωπικότητα   που επέδειξε η συμπολίτευση σε αγαστή συνεργασία με την αξιωματική αντιπολίτευση και συγκεκριμένα οι κ.κ Γδύσης, αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών και Νύκτας δημ. Σύμβουλος, οι οποίοι αγόρευαν από τις 7 μμ που ξεκίνησε η διαδικασία μέχρι της 9:30 μμ . με μοναδικό θέμα για τoυς ίδιους και τις παρατάξεις τους το Φαραωνικό έργο της παραλιακής του Βροντάδου που αν υλοποιηθεί με βάση τους σχεδιασμούς τους, θα  ξεκοκαλιστούν αρκετά εκατομμύρια ευρώ, στη δήθεν ανάπτυξη του ευαγγελίζονται.
Με την ανοχή- ή μήπως ένοχη σιωπή ;- και την ανύπαρκτη αντίδραση των υπόλοιπων  συμπολίτευσης  μας παρουσίασαν  (παρόλο που τόνισαν το τυχαίο του γεγονότος της παρουσίας του στη Χίο) το μελετητή του έργου για την ανάπλαση της παραλιακής, καπελώνοντας και το συμβούλιο και όσους παρευρίσκοντο, μια  και ο λόγος της πρόσκλησης στο τοπικό συμβούλιο μετατράπηκε από Κατάρτιση Τεχνικού Προγράμματος σε Παρουσίαση του Σχεδίου Ανάπλασης της Παραλιακής. Αυτό αποδεικνύεται και από το επίσημο έγγραφο που λάβαμε με μοναδικό θέμα το Τεχνικό Πρόγραμμα. του Βροντάδου και όχι κάτι άλλο.
    "Ξαφνικά" βρέθηκε στη Χίο ο μελετητής, "ξαφνικά" είχε μαζί του τα  power points, "ξαφνικά" βρέθηκε μέσα στο Συμβούλιο εξηγώντας (επί του stand-by προτζέκτορα)  και αναλύοντας επί μακρόν τα σχέδια "των κρεμαστών κήπων της Βαβυλώνας". "Ξαφνικά" υπήρχε δημοσιογραφική κάλυψη για  να βγουν τα σχετικά  δημοσιεύματα, "ξαφνικά" βρέθηκε και ο κ. Δήμης  Μυλωνάδης, που τα επιχειρηματικά του συμφέροντα φαίνεται να επεκτείνονται και στα της παραλιακής του Βροντάδου.
            Μπορεί συμπολίτευση και αντιπολίτευση να θεωρούν δικαίωμά τους να παρουσιάσουν ό,τι και όπως επιθυμούν καταπατώντας την ουσία και τις πραγματικές ανάγκες του λαού μας ή να θεωρούν δικαίωμά τους να πείσουν για τα συνεχιζόμενα φαραωνικά τους σχέδια.
 Δεν έχουν όμως  κανένα δικαίωμα να  κοροϊδεύουν, να  καπελώνουν και να ποδηγετούν  τα λαϊκά συμφέροντα για τους δικούς τους ιδιοτελείς σκοπούς δεν έχουν το δικαίωμα να εμπαίζουν τους εκπροσώπους της Λαϊκής Συσπείρωσης που πήγαν να  παρακολουθήσουν  και να συμμετάσχουν σε μια διαδικασία, που  καμιά σχέση δεν είχε με αυτά που έβλεπαν και άκουγαν.
Εμείς με αίσθημα ευθύνης και με ενδελεχή έλεγχο στα εκπαιδευτήρια του Βροντάδου καταθέσαμε τις προτάσεις μας τόσο για τα φλέγοντα της εκπαίδευσης, όσο και για τα υπόλοιπα άμεσα ζητήματα. Πάνω σ’ αυτή τη γραμμή θα κινηθούμε και οι Βρονταδούσοι πρέπει να βγάλουν τα συμπεράσματά τους , ώστε  να γυρίσουν την πλάτη σε όσους παίζουν με τη νοημοσύνη τους και με το μέλλον τους.
Σε κάθε περίπτωση επιβάλλεται να αγωνιστούν να μην περάσουν τέτοια σχέδια κατασπατάλησης δημόσιου χρήματος επειδή κάποιοι θέλουν να στήσουν «φαγοπότι» στην πλάτη του, επιβάλλεται η στροφή στις πραγματικές ανάγκες μας, τηρώντας το ανθρώπινο μέτρο, που αυτό απαιτείται και στην περίπτωση της παραλιακής και όχι το ράβε ξήλωνε και πλήρωνε λαέ!

ΝΑ ΠΟΙΕΣ ΗΤΑΝ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΚΑΤΑΘΕΣΑΜΕ!

Κύριος άξονας πάνω στο οποίο πρέπει να στηριχθεί κατά την άποψη μας  το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2015 για τον Βροντάδο πρέπει να αποτελέσουν οι  ανάγκες του τόπου.
Ανάγκες που πάντα συνθλίβονταν  στην ελλιπή χρηματοδότηση , στις πολιτικές σκοπιμότητες και στις πελατειακές σχέσεις.
Όλα τα παραπάνω ποτέ δεν αποτέλεσαν για την ΛΑΣ  «μπούσουλα» για την  ανάπτυξη  και την προοπτική του Βροντάδου.
Για μας οι ανάγκες καταγράφονται σε ρεαλιστική βάση.
Σχολεία , Καθαριότητα , δρόμοι,  ύδρευση, ανταποδοτικά , ανάδειξη περιοχών  ιδιαίτερου φυσικού κάλλους , αρχαιολογικών , παράκτιων κλπ.
Στα σχολεία και νηπιαγωγεία  του Βροντάδου θα πρέπει να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία με υλικοτεχνικό υλικό , η ικανοποιητική θέρμανση , η συντήρηση  των παλαιών διδακτηρίων (βλέπε συνημμένο παράρτημα), ο αντισεισμικός έλεγχος .

Η καθαριότητα  με δεδομένο το ελλιπές προσωπικό , και τα αυτοκίνητα  αποκομιδής με πολλαπλά προβλήματα, θα πρέπει να τεθεί σε νέες βάσεις. Δεν αρκούν οι κανονισμοί που θα ψηφίζονται στο Δ.Σ αλλά η πρακτική λειτουργία  , η ενημέρωση των κατοίκων , η χρήση   των μικρών  οχημάτων που μπορούν να κυκλοφορούν στους στενούς δρόμους του Βροντάδου, και η εξασφάλιση τακτικής πλύσης των υφισταμένων κάδων για λόγους υγιεινής καθώς και η λ΄ψη μέτρων υγιεινής, όσον αφορά την απαράδεκτη κατάσταση  που παρουσιάζεται στο οδόστρωμα των οδών από  την ανεξέλεγκτη  ρύπανση  ζώων.
Εσωτερική οδοποιία με καταγραφή των προβλημάτων των δρόμων του Βροντάδου, πρόβλεψη επαρκών πιστώσεων ώστε σταδιακά να  βελτιωθούν και να συντηρηθούν οι δρόμοι. Πρόβλεψη μελέτης για την βελτίωση της παραλιακής ( σε συνεννόηση με την ΠΕ Χίου ) σε ρεαλιστική βάση και ανταποκρινόμενη στην παρούσα οικονομική κρίση  με αποφυγή μελετών  πανάκριβων που μπορούν  βέβαια να οδηγούν σε ιδιαίτερα  καλλωπιστικά –εξωραϊστικά φαραωνικά  έργα , αλλά  δεν ακουμπούν στην  άμεση ανάγκη  της καλής βατότητας , των σωστών πεζοδρομίων , της ασφάλειας  των πεζών.
Δημιουργία  πάρκινγκ  με αγορά και όχι ενοικίαση  όπου απαιτείται για την ενίσχυση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων
Διερεύνηση παράκαμψης Βροντάδου-Αγιος Γιώργης- Γεμέλιδο με δρομολόγηση  μελέτης και αξιοποίηση  του υπάρχοντος αγροτικού δρόμου.
Αγροτική οδοποιία : Καταγραφή προβληματικών δρόμων  και ένταξη τους σε πρόγραμμα  ανάλογα με το βαθμό   δυσκολία βατότητας-διάβασης

Νερό –Ύδρευση. Τιμολογιακή πολιτική –καμιά αύξηση, αναλογική  τιμή

Αποχέτευση. Άμεση συνεννόηση με τη ΔΕΥΑΝΧ ώστε να λυθούν τα προβλήματα που παρουσιάζονται στο δίκτυο ( πχ παραλιακή Βροντάδου)

Ανάδειξη περιοχών Κλειδούς, Δασκαλόπετρας, συντήρηση και  αποκατάσταση  φωτισμού μονοπατιού και υποδομών πηγής  Ράκτη, κλπ .
Εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης σκαριού του παραδοσιακού  αλιευτικού  σκάφους «ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ» στην περιοχή Γούβι

Αν καταστεί δυνατόν  να καταγραφούν οι ανάγκες , το θέμα των πιστώσεων  και η ροή των χρηματοδοτήσεων  θα αποτελέσουν πρόβλημα  και λύση της  Δημοτικής Αρχής .



ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΒΡΟΝΤΑΔΟΥ

1Ο Δ.Σ. Βροντάδου:
Ανύψωση μπαλκονιού νέας πτέρυγας, μείωση ολισθηρότητας δαπέδου, αποκατάσταση παραθυρόπλακων με αρνητική  κλίση, τοποθέτηση ψευδοροφών στο παλαιό διδακτήριο για  μείωση κατανάλωσης ενέργειας, επίστρωση βόρειας αυλής  λόγω  παλαιότητας και επικινδυνότητας.
Προϋπολογιζόμενη δαπάνη: 6.000€
2ο Δ.Σ. Βροντάδου:
Εξωτερικά βαψίματα, καθαρισμός υδρορροών σκεπής και τοποθέτηση όπου χρειάζεται, συντήρηση (καθαρισμός) νότιας πλευράς στέγης.
Προϋπολογιζόμενη δαπάνη: 600€
3ο Δ.Σ. Βροντάδου:
Επισκευή και συντήρηση ανατολικού πάρκου (δασάκι), βάψιμο σχολείου εσωτερικό και εξωτερικό, αποκατάσταση υγρασιών και εισόδου ομβρίων στο υπόγειο γυμναστήριο.
Προϋπολογιζόμενη δαπάνη: μεγαλύτερη των 5.000€
1ο Νηπιαγωγείο Βροντάδου:
Κατασκευή πέργκολας στην αυλή του διδακτηρίου, συντήρηση αποθήκης, αλλαγή τεσσάρων παραθύρων, εγκατάσταση συστήματος πυρανίχνευσης, βάψιμο κιγκλιδωμάτων.
 Προϋπολογιζόμενη δαπάνη: 2.000€
2ο Νηπιαγωγείο Βροντάδου:
Αποκατάσταση επιχρισμάτων οροφής λόγω υγρασιών
Προϋπολογιζόμενη δαπάνη: 1.000€
3ο Νηπιαγωγείο Βροντάδου:
Επισκευή κεραμοσκεπής και υδρορροών κεραμοσκεπής, βάψιμο εξωτερικό και εσωτερικό, αποκατάσταση υγρασιών διδακτηρίου
Προϋπολογιζόμενη δαπάνη: 5.000€


ΧΙΟΣ 14/9/2014

TO ΣΙΓΑΝΟ ΠΟΤΑΜΑΚΙ ΣΤΑΥΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ

Υπέρμαχος της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από την παρούσα Βουλή, εμφανίστηκε χτες ο επικεφαλής του Ποταμιού Στ. Θεοδωράκης στη διάρκεια συνέντευξης τύπου που έδωσε στο πλαίσιο της ΔΕΘ. «Πρόεδρος πρέπει να εκλεγεί από αυτή τη Βουλή», δήλωσε κατηγορηματικά ο Στ. Θεοδωράκης. Καμία έκπληξη δεν προκαλεί η τοποθέτηση του. Το αυτό επιθυμούν και τα πρώην αφεντικά του, μεγαλοκαναλάρχες – επιχειρηματίας Μπόμπολας και Ψυχάρης. Αυτός είναι και ο πόθος των Λάτση, Βαρδινογιάννη, Μελισσανίδη, Κόκκαλη, των τραπεζιτών, του ΣΕΒ, της Μέρκελ, της ΕΕ και του ΔΝΤ. Ολου δηλαδή του πολιτικοοικονομικού συστήματος εξουσίας, που με την πολιτική του υπηρετεί και το «Ποτάμι». Αυτές τις στρατηγικές επιδιώξεις, τις επιθυμίες και τους σχεδιασμούς, δεν ήταν δυνατόν, να τους αγνοήσει ο …«ανεξάρτητος» κ. Θεοδωράκης. Εξάλλου δεν είναι αυτός ο ρόλος του. Δεν ήρθε στην πολιτική σκηνή για να ανατρέψει καταστάσεις, αλλά για να ανακατέψει λιγάκι τη συστημική «τράπουλα»…
Η χώρα, λοιπόν, σύμφωνα με τον επικεφαλής του Ποταμιού, δεν πρέπει να οδηγηθεί σε εκλογές, αλλά να υπάρξει συμφωνία ανάμεσα στα κόμματα για την επιλογή προέδρου της Δημοκρατίας.«Δεν μπορούμε κάθε φορά για τη μεγάλη αυτή θέση, να κοιτάμε τα ντουλάπια της πολιτικής. Να βρίσκουμε ένα σκελετό, να βρίσκουμε ένα συνταξιούχο της πολιτικής, να βρίσκουμε μια μετριότητα της πολιτικής και να λέμε θα γίνει αυτός Πρόεδρος. Όχι. Υπάρχουν σημαντικοί Έλληνες που μπορούν να προταθούν γι’ αυτό το συγκεκριμένο θώκο. Αυτή είναι η άποψή μου και πρέπει αυτή η Βουλή να αναλάβει την ευθύνη και να ψηφίσει έναν Πρόεδρο της Δημοκρατίας», δήλωσε ο Στ. Θεοδωράκης, δίνοντας το πολιτικό του στίγμα. Ποιες πολιτικές αποφάσεις και επιλογές, θα έρθει να επικυρώσει και να νομιμοποιήσει ο νέος πρόεδρος της Δημοκρατίας, για τον Στ. Θεοδωράκη, περνάει σε δεύτερη μοίρα. Εξάλλου, ο ίδιος δεν κρύφτηκε. Στην διάρκεια της συνέντευξης του, δεν χώρεσε ούτε μέσα σε μια φράση, μια «καταγγελία» για τις εφαρμοζόμενες μνημονιακές πολιτικές. Το αντίθετο μάλιστα. Φρόντισε να «στρογγυλέψει» μια σειρά από πολιτικές και νόμους που τσακίζουν τη ζωή των λαϊκών στρωμάτων, συνυπογράφοντας επί της ουσίας την συνέχιση τους.
Τους μισθούς τους καθορίζει η αγορά…
Σε αυτό το πνεύμα, ο Στ. Θεοδωράκης, όταν ρωτήθηκε «ποια είναι η θέση του Ποταμιού για το ύψος του κατώτατου μισθού, της κατώτατης σύνταξης»; Απάντησε: «Ο μισθός δεν καθορίζεται με υπουργικές αποφάσεις και με προεδρικά διατάγματα, δεν ανακοινώνει ένας Υπουργός το ύψος του μισθού. Αυτά κανονίζονται από την αγορά. Άρα θα πρέπει να είμαστε λίγο προσεκτικοί απέναντι σε αυτό. (…) Η άποψή μας είναι συγκεκριμένη. Δεν αλλάζουμε με ένα νόμο τον κατώτατο μισθό και τις συντάξεις. (…) Πρέπει να φύγουμε από αυτές τις μαξιμαλιστικές απόψεις, δεν αλλάζει έτσι η οικονομία, δεν αλλάζει με υπουργικές αποφάσεις και θα πρέπει να ασχοληθούμε βαθιά με τα προβλήματα που έχει η ελληνική οικονομία». Για όσους δεν κατάλαβαν, το «Ποτάμι» και ο Θεοδωράκης, ευθυγραμμίζονται απόλυτα με τις θέσεις των αφεντικών. Γιατί, το κύριο όπως είπε και ο επικεφαλής της κίνησης, είναι να υπάρξει «μια εργασιακή ειρήνη και μια ηρεμία»!
«Ο κόσμος δεν έχει πρόβλημα να πληρώσει» τον ΕΝΦΙΑ!
Στο ίδιο μήκος κύματος, όταν ο Στ. Θεοδωράκης, κλήθηκε να τοποθετηθεί για  το χαράτσι του ΕΝΦΙΑ, ενώ αρχικά δήλωσε ότι «δεν μπορεί να φορολογείται το ένα κεραμίδι, δεν είναι πλούτος», όπως το θεωρούν κάποιοι βορειοευρωπαίοι, που δεν έχουν σύνδεση με την κατοικία», στη συνέχεια πρόσθεσε: «Στον ΕΝΦΙΑ βέβαια υπάρχουν κι άλλα ζητήματα ότι πρέπει να πάμε σε αντικειμενικές αξίες πραγματικές να ξέρουμε για τι μιλάμε και να ξέρουμε ποια είναι η αναλογική συνεισφορά του κανενός μας. Αυτό θέλει ο κόσμος. Ο κόσμος δεν έχει πρόβλημα να πληρώσει αν είναι για το κοινό καλό, εάν πειστεί ότι τα λεφτά του πηγαίνουν στο σχολείου του παιδιού του, στην υγεία, δεν έχει πρόβλημα να πληρώσει». Με άλλα λόγια, να μονιμοποιηθεί ο φόρος, αρκεί να αποκτήσει ανταποδοτικό χαρακτήρα. Αυτός ακριβώς είναι και ο τελικός στόχος της κυβέρνησης που θέλει να μονιμοποιήσει τον ΕΝΦΙΑ, μέσω της μεταφοράς του στη φορολογία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Οι περικοπές στην υγεία και οι …«σπατάλες»
Για τις περικοπές στο χώρο της υγείας, ο Στ. Θεοδωράκης, δεν ρωτήθηκε, ωστόσο θεώρησε χρήσιμο να καταγγείλει τις …υπερβολικές σπατάλες! «Μαλώνουμε τόσες μέρες για το τι θα γίνει στην υγεία. Οι μεν λένε δεν θα αφήνουμε τις γυναίκες να κάνουν μαστογραφία, περνάμε ξαφνικά από τη σπατάλη στην τσιγγουνιά και οι άλλοι λένε να τα αφήσουμε όλα όπως ήταν πριν. Όχι ρε παιδιά! Πώς να τα αφήσουμε όλα όπως ήταν πριν; Οι Έλληνες – τα είδατε τα στοιχεία νομίζω θα τα έχετε προσέξει – το 10% των Ελλήνων, ένας τους δέκα Έλληνες κάνει μαγνητική τομογραφία σε αυτή τη χώρα. Πως είναι δυνατόν; Οι Γερμανοί κάνουν δύο στους χίλιους. Τι συμβαίνει; Όλοι οι Έλληνες είναι άρρωστοι; Είμαστε έξι φορές πάνω από το μέσο όρο της Ευρώπης. Είναι σαφές ότι κάτι γίνεται εδώ»… Οταν έχει κάνει δημοσιογραφική σταδιοδρομία στο «MEGA», είναι δεδομένο ότι σε τέτοιες περιπτώσεις, έχει πλειάδα …επιχειρημάτων, τα οποία εντελώς τυχαία ταυτίζονται με αυτά του υπουργού Υγείας Μ. Βορίδη!
Πάντα με τους «ισχυρούς»


Για τη συμμετοχή της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ, ο Στ. Θεοδωράκης, δεν έκρυβε εκπλήξεις στις δηλώσεις του. «Αυτή τη στιγμή θα πρέπει να είμαστε με τους ισχυρούς», δήλωσε και πρόσθεσε: «Οι ισχυροί αυτή τη στιγμή είναι το ΝΑΤΟ και η Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα συνθήματα τα παλιά ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο και να διαλυθούν οι σχηματισμοί, ας τα συζητήσουμε εάν νιώσουμε μια σιγουριά στον πλανήτη. (…) Γιατί αυτή η εποχή είναι μια εποχή συνεχούς αστάθειας»… Τη «σιγουριά» στον πλανήτη, λοιπόν για τον Θεοδωράκη, θα την εξασφαλίσουν οι επεμβάσεις και οι πολεμικοί, δολοφονικοί σχεδιασμοί των ιμπεριαλιστικών συμμαχιών, στους οποίου η Ελλάδα, όπως μας είπε, πρέπει να συμμετέχει με κάθε τίμημα.
Αυτές, είναι μερικές από τις βασικές πολιτικές θέσεις του Ποταμιού, όπως τις παρουσίασε ο επικεφαλής του. Κατά τα άλλα, ο ίδιος τόνισε ότι το Ποτάμι είναι ανοικτό στις κυβερνητικές συνεργασίες, ζήτησε αλλαγή του εκλογικού νόμου και αναθεώρηση του Συντάγματος, προκειμένου να διαμορφωθούν συνθήκες για τη συγκρότηση κυβερνήσεων συνασπισμών και κάλεσε τον ελληνικό λαό να ενισχύσεις στις επόμενες εκλογές του κόμμα του. «Αλλιώς θα μιλήσεις με τα κόμματα εάν έχεις πάρει 6% και αλλιώς θα μιλήσεις εάν έχεις πάρει 16%», ανέφερε, με την ελπίδα να παίξει καθοριστικό ρόλο την επόμενη των εκλογών, εξασφαλίζοντας τη σταθερότητα του συστήματος. 
Εμείς τι άλλο να πούμε. Ο Στ. Θεοδωράκης τα είπε όλα. Πιο συστημική «ροή» για ένα ποταμάκι, δεν γίνεται…



ΠΗΓΗ HMERODROMOS

ΟΣΑ ΘΑ ΠΕΙ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΣΤΗ ΔΕΘ

Με το θερμόμετρο της πολιτικής αντιπαράθεσης να έχει χτυπήσει κόκκινο με αφορμή τη ΝΕΡΙΤ και την μετάδοση της επίσκεψης του Αλέξη Τσίπρα στη 79η ΔΕΘ, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται ήδη στην Θεσσαλονίκη και αυτή την ώρα συναντάται με τη διοίκηση της ΔΕΘ-Helexpo και εκπροσώπους των εργαζομένων και στη συνέχεια θα περιοδεύσει σε περίπτερα.Ακολούθως θα συναντηθεί με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη στο δημαρχείο και στη 1.30' μ.μ. με τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτιζικώστα στα γραφεία της Περιφέρειας.
Το ενδιαφέρον όμως εστιάζεται στην αποψινή (7.30'μ.μ.) ομιλία του στο Βελλίδειο όπου ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης και πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ θα επιχειρήσει να πείσει εχθρούς και φίλους ότι κατ-έχει το “μυστικό” απαγκρίστρωσης της χώρας από τα μνημόνια και της επανεκκίνησης της ελληνικής οικονομίας χωρίς συνέπειες έναντι των δανειστών.
Με άλλα λόγια όπως λένε από την Κουμουνδούρου ένα διαφορετικό μείγμα οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής ή επί της ουσία το "Κυβερνητικό Πρόγραμμα" του κόμματος με όπλο την πραγματική καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και με σκοπό την ανάπτυξη, την απασχόληση και την άμεση αποκατάσταση των αδικιών
Σύμφωνα λοιπόν με πληροφορίες και με βάση τις αποφάσεις που ελήφθησαν στη συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας ο κ. Τσίπρας θα παρουσιάσει συγκεκριμένες και κοστολογημένες προτάσεις, που θα κινούνται πάντως εντός των ορίων αντοχής της χειμάζουσας ελληνικής οικονομίας, όπως:
- κανένα σπίτι χωρίς ρεύμα
- την διασφάλιση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης για όλους
- την επαναφορά του αφορολόγητου στα 12.000 ευρώ
- την επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ
- την επαναφορά του επιδόματος ανεργίας στα 461 ευρώ με ταυτόχρονη διεύρυνση των ανέργων που θα το δικαιούνται.
Είναι πιθανόν πάντως να μην αναφερθεί τελικά στην πλήρη αποκατάσταση του 13ου και του 14ου μισθού στο Δημόσιο και στους συνταξιούχους και να δεσμευθεί μόνο για την «αποκατάσταση μέρους των απωλειών των χαμηλότερων συντάξεων», δηλαδή σε πρώτη φάση τουλάχιστον, να δοθεί ένα μέρος των «δώρων» (13η και 14η σύνταξη) στους χαμηλοσυνταξιούχους.
Στην ομιλία του ο Αλέξης Τσίπρας θα αναφερθεί επίσης αναλυτικά στις πολιτικές εξελίξεις ενόψει και των επικείμενων διαπραγματεύσεων με την τρόικα τονίζοντας και πάλι την ανάγκη εκλογών και τη θέση του κόμματος για εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας μετά από εκλογές, ενώ θα ασκήσει δριμεία κριτικά στα έργα και τις ημέρες της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.
Αύριο στη 1 το μεσημέρι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ θα παραχωρήσει την καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου όπου αναμένεται να δεχθεί βροχή ερωτήσεων από τους εκπροσώπους του Τύπου και των ΜΜΕ για “το που θα βρει τα λεφτά”, αλλά και για την απόφαση του ιδίου και του κόμματος να μην συναινέσουν στην εκλογή ΠτΔ κα να οδηγήσουν ενδεχομένως τη χώρα σε εκλογές.


newsit.gr

«Περί τῆς τελέσεως βαπτίσματος τέκνου γεννηθέντος ἐκτός γάμου ἤ τέκνου τελούντων τῶν γονέων αὐτοῦ ἐν διαστάσει»


E-mailΕκτύπωσηPDF
Ἀ­ριθμ. Πρωτ. 1706
Ἀ­ριθμ. Δι­εκπ. 989
Ἐν Χίῳ τῇ 8ῃ Σεπτεμβρίου 2014
Τό Γενέθλιον τῆς Ὑπεραγίας Δεσποίνης ἡμῶν Θεοτόκου
ΕΓΚΥΚΛΙΟΝ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Πρός
Τόν Ἱ­ε­ρόν Κλῆ­ρον
τῆς κα­θ' ἡ­μᾶς Ἱ. Μη­τρο­πό­λε­ως
Διά τοῦ παρόντος, ἀποστέλλομεν ὑμῖν, συνημμένως, τό ὑπ’ ἀριθ. 4170/1804/1-9-2014 Ἐγκύκλιον Σημείωμα τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος μέ θέμα: «Περί τῆς τελέσεως βαπτίσματος τέκνου γεννηθέντος ἐκτός γάμου ἤ τέκνου τελούντων τῶν γονέων αὐτοῦ ἐν διαστάσει», πρός ὑμετέραν ἐνημέρωσιν καί διά τά καθ’ ὑμᾶς.
Ἐντολῇ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου
Ὁ Γενικός Ἀρχιερατικός Ἐπίτροπος
+Πρωτοπρ. Δημήτριος Κ. Γεόμελος
Ἀριθμ. Πρωτ. 4170
Ἀριθμ. Διεκπ. 1804
Ἀθήνῃσι 1ῃ Σεπτεμβρίου 2014
Πρός
Τήν Ἱεράν Ἀρχιεπισκοπήν Ἀθηνῶν καί
Τάς Ἱεράς Μητροπόλεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
Ἐκ Συνοδικῆς Ἀποφάσεως, ληφθείσης ἐν τῇ Συνεδρίᾳ τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς 27ης μηνός Αὐγούστου ἐ.ἔ., γνωρίζομεν ὑμῖν, ὅτι ἡ Ἱερά Σύνοδος, ἐν τῇ ῥηθείσῃ Συνεδρίᾳ Αὐτῆς, καί ἐξ ἀφορμῆς τοῦ συχνάκις ἀνακύπτοντος ζητήματος τῶν νομίμων προϋποθέσεων βαπτίσεως τέκνου γεννηθέντος ἐκτός γάμου ἤ τέκνου τελούντων τῶν γονέων αὐτοῦ ἐν διαστάσει, ἀπεφάσισεν τά ἀκόλουθα :
Α. Προκειμένου περί τέκνου γεννηθέντος ἐκτός γάμου τῶν γονέων του καί ἀναγνωρισθέντος ὑπό τοῦ πατρός του ἑκουσίως ἤ δικαστικῶς, τό ἄρθρον 1515 Ἀστικοῦ Κώδικος (ΑΚ) προβλέπει ὅτι ἡ γονική μέριμνα τοῦ ἀνηλίκου τέκνου ἀσκεῖται ὑπό τῆς μητρός του καί α) εἰς περίπτωσιν ἑκουσίας ἀναγνωρίσεώς του ὁ πατήρ ἀποκτᾶ γονικήν μέριμναν, ἀλλά τήν ἀσκεῖ μόνον ἐάν ἔπαυσεν ἡ γονική μέριμνα τῆς μητρός ἤ ἐάν αὐτή ἀδυνατεῖ νά τήν ἀσκήσῃ, ἐν ᾧ β) εἰς περίπτωσιν δικαστικῆς ἀναγνωρίσεως τῆς πατρότητος, κατά τήν ὁποίαν ἀντεδίκησε ὁ πατήρ, ἀποκτᾶ καί οὗτος γονικήν μέριμναν, ἀλλά δέν τήν ἀσκεῖ οὔτε ἀναπληροῖ τήν μητέρα εἰς τήν ἄσκησίν της, εἴ μη μόνον κατόπιν δικαστικῆς ἀποφάσεως, ἐάν τό ἐπιβάλλῃ τό συμφέρον τοῦ τέκνου, καί ἐφ' ὅσον ἔπαυσεν ἡ γονική μέριμνα τῆς μητρός ἤ αὐτή ἀδυνατεῖ νά τήν ἀσκήσῃ ἤ ὑπάρχῃ συμφωνία τῶν γονέων.
Ἐν ὀλίγοις, εἰς περίπτωσιν τέκνου γεννηθέντος ἐκτός γάμου τῶν γονέων καί ἀναγνωρισθέντος ἑκουσίως ἤ δικαστικῶς, ἡ γονική μέριμνα ἀνήκει μέν εἰς ἀμφοτέρους τούς γονεῖς, ἀσκεῖται ὅμως μόνον ἐκ μέρους τῆς μητρός.
Tό ἀνωτέρω γεγονός ὅμως, κατά τήν ἄποψιν τῆς νομολογίας τῶν ἑλληνικῶν δικαστηρίων (Ἄρειος Πάγος 1321/1992, Ἐφετεῖον Ἀθηνῶν 4287/2005, ΜονΠρωτΧίου 432/2013), δέν χορηγεῖ εἰς τήν μητέρα τό δικαίωμα παρακάμψεως τῆς συμφώνου γνώμης τοῦ ἀναγνωρισθέντος ὡς πατρός προκειμένου περί τοῦ βαπτίσματος τοῦ τέκνου, διότι ἡ ἐπιλογή τοῦ θρησκεύματος τοῦ τέκνου εἶναι ζήτημα, τό ὁποῖον ἀνήκει εἰς τόν πυρῆνα τῆς γονικῆς μερίμνης, ὡς ἀφορῶν βασικόν στοιχεῖον τῆς προσωπικότητός του. Ἑπομένως, ἀκόμη καί ἐάν πρόκειται περί τέκνου γεννηθέντος ἐκτός γάμου τῶν γονέων του καί ἐφ' ὅσον ἡ πατρότης ἔχει ἀναγνωρισθῆ, μολονότι ἡ γονική μέριμνα ἀσκεῖται μόνον ὑπό τῆς μητρός, τό δικαίωμα καθορισμοῦ τοῦ θρησκεύματός του ἀνήκει ἐξ ἴσου καί εἰς τούς δύο γονεῖς καί δέον νά μήν τελεῖται τό βάπτισμα, ἐάν δέν ὑφίσταται συμφωνία τῶν γονέων περί τοῦ βαπτίσματος ἤ δικαστική ἀπόφασις, ἡ ὁποία νά ἐπιλύῃ τήν διαφωνίαν τῶν γονέων.
Τά αὐτά ἰσχύουν καί εἰς περίπτωσιν διαζυγίου ἤ διακοπῆς τῆς ἐγγάμου συμβιώσεως τῶν γονέων (ΑΚ 1513, 1514). Ἀκόμη καί ἐάν, δυνάμει δικαστικῆς ἀποφάσεως ἤ συμφωνίας τῶν γονέων, ἡ ἐπιμέλεια τοῦ προσώπου τοῦ τέκνου ἔχει ἀνατεθῆ εἰς ἕνα τῶν γονέων, ἀπαιτεῖται διά τούς ἀνωτέρω λόγους ἡ συμφωνία ἀμφοτέρων τῶν γονέων ἐπί τῆς τελέσεως τοῦ βαπτίσματος.
Ἐντολῇ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
Ὁ Ἀρχιγραμματεύς
† Ὁ Διαυλείας Γαβριήλ

Ο Νότης Μαριάς φέρνει στην Ευρωβουλή το ψήφισμα της Γ.Σ. του ΟΗΕ , για την καθιέρωση ενός πολυμερούς νομικού πλαισίου για διαδικασίες αναδιάρθρωσης του κρατικού χρέους των αναπτυσσόμενων χωρών

Το Ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ για την καθιέρωση ενός πολυμερούς νομικού πλαισίου για διαδικασίες αναδιάρθρωσης του κρατικού χρέους των αναπτυσσόμενων χωρών έφερε στην Ευρωβουλή με Ερώτησή του ο Αντιπρόεδρος των Ευρωπαίων Αντιφεντεραλιστών (ECR) και Ευρωβουλευτής, Καθηγητής Νότης Μαριάς.
Η από 12/09/2014 Ερώτηση του Νότη Μαριά απευθύνεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ζητά να γίνει γνωστή η θέση της για το σημαντικό αυτό Ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ με δεδομένες τις σημαντικές διεθνείς εξωτερικές σχέσεις της Ε.Ε. με πολλές χώρες που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του εν λόγω Ψηφίσματος.
Επισημαίνεται ότι το σημαντικό αυτό Ψήφισμα “Towards the establishment of a multilateral legal framework for sovereign debt restructuring processes” (A/68/L.57/Rev.1), το οποίο υιοθετήθηκε στις 9 Σεπτεμβρίου 2014 από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ με συντριπτική πλειοψηφία (124 ψήφοι υπέρ, 11 κατά και 41 αποχές), τονίζει την ιδιαίτερη σημασία της έγκαιρης, αποτελεσματικής, ολοκληρωμένης και βιώσιμης λύσης στα προβλήματα χρέους των αναπτυσσόμενων χωρών, προκειμένου να προωθηθεί η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς και ζητά την εντατικοποίηση των προσπαθειών για την πρόληψη των κρίσεων χρέους και τη λήψη μέτρων κατά των διαφόρων κερδοσκοπικών κεφαλαίων (hedge funds), προκειμένου να δημιουργηθεί μια νέα δυναμική ώστε τα ζητήματα του κρατικού χρέους να επιλύονται πολιτικά και τα κράτη να μην αντιμετωπίζονται από τους διεθνείς πιστωτές ως επιχειρήσεις.
Θα πρέπει να επισημανθεί ότι η Ερώτηση του Νότη Μαριά αποκτά ιδιαίτερη σημασία αφού καμία χώρα της Ε.Ε. δεν υπερψήφισε το εν λόγω Ψήφισμα.
Μάλιστα, η Ελλάδα μετά από απόφαση της μνημονιακής συγκυβέρνησης απείχε από την ψηφοφορία ταυτιζόμενη με τους διεθνείς τοκογλύφους και τα hedge funds, αντί να τεθεί στο πλευρό των υπερχρεωμένων χωρών του κόσμου. 
Τέλος, θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι αρχές σε σχέση με την αναδιάρθρωση των κρατικών χρεών που θέτει αυτό το Ψήφισμα της Γ.Σ. του ΟΗΕ, θα μπορούσαν στο μέλλον να αξιοποιηθούν και από μια κυβέρνηση εθνικής σωτηρίας του αντιμνημονιακού πατριωτικού δημοκρατικού τόξου, η οποία θα διαγράψει το επονείδιστο χρέος, θα καταργήσει τα μνημόνια και τις δανειακές συμβάσεις και θα πετάξει την τρόικα έξω από την πατρίδα μας.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης του Νότη Μαριά έχει ως εξής:
"Στις 9 Σεπτεμβρίου 2014, με 124 ψήφους υπέρ, 11 κατά και 41 αποχές, η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ υιοθέτησε το Ψήφισμα “Towards the establishment of a multilateral legal framework for sovereign debt restructuring processes” (A/68/L.57/Rev.1) για την καθιέρωση ενός πολυμερούς νομικού πλαισίου για διαδικασίες αναδιάρθρωσης του κρατικού χρέους των αναπτυσσόμενων χωρών.
Το Ψήφισμα αυτό τονίζει την ιδιαίτερη σημασία της έγκαιρης, αποτελεσματικής, ολοκληρωμένης και βιώσιμης λύσης στα προβλήματα χρέους των αναπτυσσόμενων χωρών, προκειμένου να προωθηθεί η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς και ζητά την εντατικοποίηση των προσπαθειών για την πρόληψη των κρίσεων χρέους και τη λήψη μέτρων κατά των διαφόρων κερδοσκοπικών κεφαλαίων (hedge funds), προκειμένου να δημιουργηθεί μια νέα δυναμική ώστε τα ζητήματα του κρατικού χρέους να επιλύονται πολιτικά και τα κράτη να μην αντιμετωπίζονται από τους διεθνείς πιστωτές ως επιχειρήσεις.
Με δεδομένες τις διεθνείς εξωτερικές σχέσεις της Ε.Ε. με δεκάδες αναπτυσσόμενες χώρες που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παραπάνω Ψηφίσματος, ερωτάται η Επιτροπή ποια είναι η θέση της απέναντι στο εν λόγω Ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ και ποια πρακτικά μέτρα προτίθεται να λάβει για την εφαρμογή του και εντός ποιου χρονοδιαγράμματος."

ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΤΑ 62 ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΟΓΑ ΜΕ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

- Δυνατότητα συνταξιοδότησης στα 62 χρόνια για τους ασφαλισμένους του ΟΓΑ
- Απαραίτητη η συμπλήρωση 40 χρόνων ασφάλισης
- Σήμερα οι αγρότες παίρνουν σύνταξη στα 67
- Τι αναφέρει η τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή
Τροπολογία με την οποία αναγνωρίζεται η δυνατότητα συνταξιοδότησης των ασφαλισμένων του ΟΓΑ με τη συμπλήρωση 40 ετών ασφάλισης και του 62ου έτους ηλικίας τους κατατέθηκε στη Βουλή από τους συναρμόδιους υπουργούς Εργασίας και Οικονομικών.
Το σημερινό καθεστώς συνταξιοδότησης των αγροτών δεν τους επιτρέπει να συνταξιοδοτούνται πριν τη συμπλήρωση του 67ου έτους ηλικίας, εφόσον έχουν πραγματοποιήσει 40 έτη ασφάλισης.
Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση της υπουργικής τροπολογίας που έχει κατατεθεί στο νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις θεμάτων εφοδιαστικής και άλλες διατάξεις», το καθεστώς αυτό «δημιουργεί άνιση μεταχείριση σε βάρος των ασφαλισμένων των λοιπών ασφαλιστικών οργανισμών». Συνεπώς, από τη δημοσίευση του νόμου πλέον οι ασφαλισμένοι του ΟΓΑ θα έχουν τη δυνατότητα να συνταξιοδητηθούν με 40 χρόνια ασφάλισης και σε ηλικία 62 ετών.
Σε περίπτωση που ο ΟΓΑ είναι τελευταίος ασφαλιστικός φορέας, αν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις συνταξιοδότησης από τον ΟΓΑ ή αν ο ΟΓΑ δεν είναι αρμόδιος για την κρίση συνταξιοδοτικού δικαιώματος, η αίτηση συνταξιοδότησης δεν διαβιβάζεται σε προηγούμενο ασφαλιστικό φορέα πριν από τη συμπλήρωση του 67ου έτους ηλικίας.
Σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους η ετήσια δαπάνη από την πρόωρη καταβολή σύνταξης σε πρόσωπα ασφαλισμένους στον ΟΓΑ που συμπληρώνουν το 62ο έτος ηλικίας και 40 χρόνια ασφάλισης, εκτιμάται (βάσει στοιχείων του υπουργείου Εργασίας) σε 10.500.000 ευρώ από το 2017 και μετά. Για το 2014 η δαπάνη εκτιμάται σε μόλις 225.000 ευρώ, για το 2015 σε 4.390.000 ευρώ και για το 2016 σε 7.560.000 ευρώ.
Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση στον ΟΑΕΔ
Με την ίδια τροπολογία προωθείται η ηλεκτρονική διακυβέρνηση στον ΟΑΕΔ και η πλήρης αξιοποίηση του διαδικτύου, προκειμένου οι δικαιούχοι του Οργανισμού να έχουν πλήρη πρόσβαση στις υπηρεσίες. Για παράδειγμα, δεν θα απαιτείται πλέον η αυτοπρόσωπη παρουσία των εγγεγραμμένων στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ για την ανανέωση της κάρτας ανεργίας.
Εξάλλου με την τροπολογία,
-τροποποιείται η σύνθεση του ΔΣ της ΗΔΙΚΑ με τη συμμετοχή εκπροσώπου σε αυτό και του υπουργείου Υγείας.
-η ΗΔΙΚΑ ΑΕ θα αποδίδει σε άμεση σύνδεση και σε πραγματικό χρόνο ΑΜΚΑ στο νεογέννητο ταυτόχρονα με την υποβολή της αίτησης για τη χορήγηση της ληξιαρχικής πράξης γέννησής του.
Πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ

newsit.gr

Το «Νήσος Μύκονος» για τις γραμμές βορείου Αιγαίου- Κόβεται η Θεσσαλονίκη


nissos-mykonos
Όπως άλλωστε είχε γίνει γνωστό τις τελευταίες μέρες, η Hellenic seaways και το πλοίο «Νήσος Μύκονος» ανέλαβε την γραμμή βορείου Αιγαίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα δρομολόγια για την Καβάλα από τρία μειώνονται σε δύο, ενώ τα τρίαδρομολόγια που κάνει το «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ» για την Καβάλα συνεχίζονται κανονικά.
Οριστική απόφαση θα παρθεί από τον υπουργό ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, το αργότερο μέχρι την Τρίτη.
Η Hellenic Seaways για τα δύο δρομολόγια έχει ζητήσει αύξηση του μισθώματος ενώ οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το προσφερόμενο μίσθωμα στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τρία δρομολόγια την εβδομάδα ήταν συνολικά 106.000 ευρώ, τόσα όσα λάμβανε και η ΝΕΛ για τα δρομολόγια που εκτελούσαν τα πλοία της.
Με δελτίο τύπου μας ενημερώνει και η βουλευτής Νομού Σάμου κ. Αγνή Καλογέρη και ο βουλευτής Κυκλάδων κ. Νίκος Συρμαλένιος για την σημερινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ).
Το δελτίο τύπου αναφέρει
«Η σημερινή συνεδρίαση του Σ.Α.Σ. στην οποία παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Συρμαλένιος υπεύθυνος της κοινοβουλευτικής ομάδας για θέματα ναυτιλίας και η βουλευτής Σάμου Αγνή Καλογερή, κατέδειξε για άλλη μια φορά την αποτυχία του σημερινού μοντέλου ανάπτυξης της ακτοπλοΐας.
Η διαφαινόμενη κατάληξη της σημερινής συνεδρίασης επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τους φόβους μας για την περαιτέρω υποβάθμιση της συγκοινωνίας στο Βόρειο Αιγαίο.
Μιλάμε για 2 δρομολόγια την εβδομάδα αντί για 3, για εξαίρεση της σύνδεσης των νησιών με την Θεσσαλονίκη (παραμένει μόνο η Καβάλα) και αποκλεισμό των νησιών των Φούρνων από την απευθείας συγκοινωνία με την Βόρεια Ελλάδα αλλά και τον Πειραιά.
Η βουλευτής Σάμου στην παρέμβασή της τόνισε ότι ο κύριος παράγοντας τον οποίο θα έπρεπε να λαμβάνει υπόψη του το Υπουργείο είναι η διασφάλιση του κοινωνικού αγαθού της συγκοινωνίας, της εδαφικής συνοχής, η επιβίωση και η ανάπτυξη των νησιωτών καθώς επίσης και ο σεβασμός των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών.
Η εμβαλωματική λύση η οποία φαίνεται ότι θα προκριθεί επιβεβαιώνει την άποψή μας ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου κινείται στην λογική της εξυπηρέτησης των συμφερόντων των ακτοπλοϊκών εταιριών αλλά και των τραπεζών.
Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για δημόσιο, κοινωνικό φορέα συγκοινωνίας προβάλλει πλέον σαν επιτατική αναγκαιότητα για τα νησιά μας.»


e-nautilia.gr