Τρίτη, 30 Ιουλίου 2013

ΧΑΡ.ΣΗΜΑΝΤΩΝΗΣ :ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΔΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ: ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΟΥΝ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ




Του Μηνά Τσαμόπουλου

Άρρηκτα συνδεδεμένος με την εθνική οικονομία αφού μεταφέρει και τα εσωτερικά φορτία της Ελλάδας, ο μεσογειακός στόλος ο οποίος εντάσσεται στη ναυτιλία μικρών αποστάσεων, έχει αφεθεί στη μοίρα του τα τελευταία χρόνια ενώ θα έπρεπε να διαδραματίζει ηγετικό ρόλο στη Μεσόγειο.

Υπάρχει το οξύμωρο η ελληνική ναυτιλία να είναι από πλευράς πλοιοκτησίας κυρίαρχη δύναμη στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στα δικά της χωρικά ύδατα να είναι ουραγός διότι αφήνει τα περιθώρια ακόμα και σε πλοία υπό τουρκική σημαία να καλύπτουν τις ενδοελλαδικές μεταφορές φορτίων .

Την αναγκαιότητα να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα του υπό ελληνική σημαία μεσογειακού πλοίου επεσήμανε στην πρώτη συνέντευξη που έδωσε ως πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων ο Χαράλαμπος Σημαντώνης.

«Τα τελευταία 30 και πλέον χρόνια η πρωτοπόρος Ελληνική μεσογειακή ναυτιλία, έπαψε να είναι ισχυρή και να παίζει δεσπόζοντα ρόλο κι αυτό γιατί η προσπάθεια να καταστεί ο κλάδος ανταγωνιστικός και να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο νομοθετικό και εμπορικό πλαίσιο με την αρωγή του κράτους για την περαιτέρω ανάπτυξη, δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ.

Η καταδίκη των μεσογειακών φορτηγών πλοίων, κυρίως αυτών μέχρι 3.000 κοχ τα οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τις εσωτερικές μας μεταφορές, και την Εθνική μας οικονομία , λόγω παντελούς ελλείψεως σχεδιασμού, ήταν βεβαία, και συντελέστηκε.

Αντίθετα, γειτονικές χώρες, όπως η Ιταλία ή η Τουρκία που εμπρόθεσμα έλαβαν τα απαραίτητα μέτρα εκσυγχρονισμού τους, αναπτύχθηκαν και τελικά κατέλαβαν το χώρο επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης.

Ο υπό ελληνική σημαία στόλος μειώθηκε από το 2007 κατά περίπου 50% και σήμερα αριθμεί 200 πλοία τα περισσότερα εκ των οποίων είναι μεγάλης ηλικίας.

«Πάγιο αίτημα της Ένωσης είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού νηολογίου. Το 2007, ο τότε υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλης Κεφαλογιάννης ψήφισε τον νόμο περί ελαστικοποίησης της σύνθεσης πληρωμάτων που κάλυπτε όλη την υπό ελληνική σημαία ποντοπόρο ναυτιλία όμως εξαιρούσε, χωρίς λόγο, τα πλοία κάτω από 3.000 κόρους κατά παράβαση του νόμου 2687/1953, δεδομένου ότι στο άρθρο 13 αναφέρεται πως οποιαδήποτε υπουργική απόφαση πρέπει να περιλαμβάνει όλα τα πλοία πάνω από 1.500 κόρους και όχι από 3.000. Φθάσαμε στο σημείο, για ένα πλοίο 3.000 κόρων να καταβάλλονται παραπάνω χρήματα για τη μισθοδοσία του πληρώματος από ότι σ' ένα ποντοπόρο φορτηγό πλοίο πολλαπλάσιου μεγέθους , υπογραμμίζει ο κ. Σημαντώνης και συμπληρώνει:

«Το 2007 είχαμε περίπου 400 μεσογειακά πλοία ενώ σήμερα είναι μόλις 200. Έχουν απολεσθεί δηλαδή 2.000 θέσεις εργασίας. Δεν είναι δυνατόν για το 90% του στόλου να θεσπίζεις ελαστικές συνθέσεις πληρώματος και για το 5% να ισχύει το υποχρεωτικό μέχρι 12 άτομα Έλληνες, ανάλογα με τη χωρητικότητα.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τον αποδεκατισμό των Ελληνικών πλοίων. Έτσι οταν δεν υπάρχει διαθέσιμο πλοίο με ελληνική-κοινοτική σημαία για να κάνει τις εσωτερικές μεταφορές της Ελλάδος, δύναται πλοίο με ξένη σημαία κατόπιν αίτησης του στο υπουργείο Ναυτιλίας να παίρνει κατ’ εξαίρεση άδεια μεταφοράς. Σήμερα έχουμε πλοία ακόμα και με τουρκική σημαία που κάνουν ενδομεταφορές γιατί φτάσαμε στο σημείο να μην επαρκούν τα πλοία με ελληνική σημαία. Πρόκειται για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ορυκτών, αεριοφόρα, δεξαμενόπλοια, τσιμεντοφόρα. Με τις υπάρχουσες συνθήκες υπάρχει κίνδυνος να χαθούν και τα υπόλοιπα 200 πλοία και να μείνουμε με τα ξένα, μια και λόγω της δυσλειτουργίας του Κοινοτικού Κανονισμού 3577/92 υπάρχει απροθυμία προσέλευσης από τις άλλες σημαίες της ΕΕ».

Αίτημα της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων προς τον νέο Υπουργό Ναυτιλίας & Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη είναι η επέκταση του νόμου του 2007 και στα πλοία κάτω των 3.000 κόρων ώστε να σταματήσει οριστικά η διαρροή πλοίων από το ελληνικό νηολόγιο. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι η περίπτωση Έλληνα πλοιοκτήτη, επί σειρά ετών μέλους μας, που είχε 25 καράβια υπό ελληνική σημαία το 2007 και σήμερα δεν έχει ούτε ένα. 

«Όταν το Ελληνικό νηολόγιο γίνει ανταγωνιστικό, τότε νομοτελειακά θα δυναμώσει η ελληνική σημαία και θα αυξηθούν οι θέσεις εργασίας αφού τα πλοία θα είναι περισσότερα» τονίζει ο κ. Σημαντώνης: 

«Σκοπός μας συνεπώς, παραμένει η δημιουργία μας ανταγωνιστικής ελληνικής σημαίας, ενός ελκυστικού εθνικού και ποιοτικού νηολογίου για όλο το SHORTSEA SHIPPING (Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων), που θα είναι ανοικτό και σε πλοιοκτήτες από άλλες χώρες – μέλη της Κοινότητας και θα διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο σε ολόκληρη την Ευρώπη. Σκοπός ταυτόχρονα και μετά τις πρόσφατες εξελίξεις στο θέμα των αποκρατικοποιήσεων με το κινεζικό ενδιαφέρον για την απόκτηση του ΟΛΠ, και όχι μόνο, είναι να καταστεί η Ελλάδα η Ευρωπαϊκή πύλη των κινεζικών προϊόντων, γεγονός που θα δώσει τεράστια ώθηση στο EUROPEAN SHORTSEA SHIPPING, και στον Ελληνικό στόλο».

Η Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων θα έχει την ευκαιρία να αναδείξει τη σημασία του ελληνικού μεσογειακού στόλου αλλά και να δώσει λύσεις σε ευρύτερα θέματα που απασχολούν ολόκληρο τον κλάδο στο πλαίσιο της προεδρίας της στο EUROPEAN SHORTSEA ΝΕΤWORK με τα είκοσι Shortsea Promotion Centers του οποίου είναι ιδρυτικό μέλος , μαζί με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και το Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου, κατά το Α’ εξάμηνο του 2014.

Αναλυτικότερα αναφέρει ο κ. Σημαντώνης:

«Η λειτουργία των Ειδικών Περιοχών Ελέγχου Καυσαερίων οι λεγόμενες (SECA) από το 2015 στη Βόρειο Θάλασσα και στη Βαλτική επιβάλλει στα πλοία τις εξής επιλογές . Είτε τη χρήση καυσίμου με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο ,το οποίο βέβαια κοστίζει αρκετά παραπάνω από το κοινό , είτε τη χρήση δύο τεχνολογιών αντίστοιχου αποτελέσματος: 1) την προσθήκη scrubber στην κυρία μηχανή ή 2) την μετατροπή της κυρίας μηχανής ώστε να καίει ως καύσιμο το LNG. Όμως και οι δύο έχουν απαγορευτικό κόστος ειδικά για τα υπάρχοντα πλοία. Πρόκειται ουσιαστικά περί επιλογής μεταξύ εναλλακτικών λύσεων υψηλού κόστους.

Πλοία μέσης και μεγάλης ηλικίας όπως ακριβώς είναι σήμερα ο Ελληνικός στόλος μικρών αποστάσεων , δεν πρόκειται να προβούν σε μετατροπές, συνεπώς θα είναι υποχρεωμένα να λειτουργούν με πανάκριβο gas oil με αποτέλεσμα να καταστούν ασύμφορα.

Και όσο το ζήτημα αυτό περιορίζεται στις SECA δηλαδή σε βόρειες περιοχές θα μπορούσε κάποιος να πει ότι το ζήτημα θα έχει περιορισμένες επιπτώσεις στα πλοία Ελληνικών συμφερόντων. Όμως, μετά το 2020 που επιβάλλεται παγκοσμίως η χρήση καυσίμου με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο – ή νωρίτερα αν η Μεσόγειος κηρυχτεί Ειδική Περιοχή – τα πλοία αυτά θα πρέπει να αντικατασταθούν. Μετά το 2020, μέχρι και 50% του κοινοτικού στόλου της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων θα πρέπει να έχει αντικατασταθεί, και αυτό σημαίνει κάπου 5.000 πλοία».

Εν μέσω οικονομικής κρίσης με τις τράπεζες να έχουν μειώσει σημαντικά τη ρευστότητα ο κ. Σημαντώνης αποκαλύπτει ότι η ΕΕΝΜΑ «μέσω της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναζητά τρόπους συμμετοχής στο κόστος μετατροπής και αντικατάστασης πλοίων Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων με καλές φιλο-περιβαλλοντικές επιδόσεις.»

Ιδιαίτερη σημασία δίνεται και στο πιλοτικό πρόγραμμα “Γαλάζια Ζώνη” που αφορά την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας:

«Για την Ένωσή μας το αίτημα της απλούστευσης της γραφειοκρατίας των τελωνειακών διαδικασιών αποτελεί πρωταρχικό στόχο. Η θέσπιση Ενιαίας Αγοράς στις οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές της ΕΕ επιτρέπει πλέον την ελεύθερη κυκλοφορία των ενωσιακών εμπορευμάτων εντός του τελωνειακού εδάφους της ΕΕ. Όμως, σήμερα δεν υφίσταται Ενιαία Αγορά στις θαλάσσιες μεταφορές με αποτέλεσμα όταν τα πλοία απομακρύνονται από τους λιμένες περισσότερο από 12 ναυτικά μίλια να θεωρείται ότι εξέρχονται από τα χωρικά ύδατα της χώρας άρα και του τελωνειακού εδάφους της ΕΕ και να υπόκεινται στις τελωνειακές διατυπώσεις φορτίων από το εξωτερικό.

Η μείωση του κόστους, όπως και η απλούστευση όλων των διοικητικών διατυπώσεων, είναι μείζων στόχος για την προώθηση της μεγαλύτερης χρήσης των θαλάσσιων μεταφορών μικρών αποστάσεων και του θαλάσσιου εμπορίου μεταξύ λιμένων της ΕΕ» υποστηρίζει ο κ Σημαντώνης.

Τέλος, η Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων συμμετέχει στην ευρωπαϊκή πρωτοβουλία ΓΑΛΑΖΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, η οποία αναφέρεται στις ευκαιρίες για βιώσιμη ανάπτυξη στους τομείς της θάλασσας και της ναυτιλίας.

Για να σας δώσω μια καλύτερη "Ευρωπαϊκή εικόνα " , όσον αφορά συνολικά την γαλάζια ανάπτυξη, θα σας αναφέρω ότι εάν συνεκτιμήσουμε όλες τις οικονομικές δραστηριότητες που εξαρτώνται από τη θάλασσα τότε η Γαλάζια οικονομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης αντιπροσωπεύει 5,4 εκατ. θέσεις εργασίας και ακαθάριστη προστιθέμενη αξία που ανέρχεται σε περίπου 500 δισεκ . Ευρώ ετησίως . Συνολικά 75% του εξωτερικού εμπορίου της Ευρώπης και 37% του εμπορίου εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης διεξάγεται δια θαλάσσης , και βέβαια η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση εδώ με τα πλοία της» συμπληρώνει ο πρόεδρος της ΕΕΝΜΑ.

newmoney.gr

XIOΣ : ΘΡΙΛΕΡ ΜΕ ... ΑΡΩΜΑ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΥΣΚΩΤΟ ΜΕ ΤΑ ΕΚΡΗΚΤΙΚΑ - ΚΟΥΡΔΟΙ ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΑΝ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ

Αλλεπάλληλες συλλήψεις και προσαγωγές μετά τον εντοπισμόφουσκωτού  που έκρυβε από χειροβομβίδες και σφαίρες αντιαρματικούς όλμους...
Όλα ξεκίνησαν τα ξημερώματα όταν οι άνδρες του λιμενικού εντόπισαν ένα σκάφος 7 περίπου μέτρων να κινείται ανάμεσα στην Χίο και τις Οινούσσες. Περιπολικό του λιμενικού έφτασε γρήγορα στο σημείο και το ακινητοποίησε.
Όπλα και εκρηκτικά μέσα στο φουσκωτό
Σύμφωνα με ανακοίνωση της αστυνομίας, στον έλεγχο που ακολούθησε βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 2 αντιαρματικοί όλμοι, 4 χειροβομβίδες, 2 πιστόλια, 200 σφαίρες, καθώς και εκρηκτικοί μηχανισμοί. Οι δύο Έλληνες και οι δύο αλλοδαποί συνελήφθησαν και το φουσκωτό τους, οδηγήθηκε στο λιμάνι του νησιού.
Κατά την ανάκριση των δύο αλλοδαπών, προέκυψε πως αυτοί ήταν Κούρδοι που ζούσαν στην Τουρκία. Όπως είπαν ζήτησαν από τους δύο Έλληνες να τους μεταφέρουν στην Τουρκία και εκείνοι δέχτηκαν. Σύμφωνα με πληροφορίες οι Κούρδοι έδωσαν από 500€ στον κάθε Έλληνα για να τους οδηγήσουν στα Τουρκικά παράλια.
''Δεν γνωρίζαμε τι έκρυβε το φουσκωτό. Εμάς μας πλήρωσαν και δεχθήκαμε να τους πάμε'' ανέφεραν σύμφωνα με την τηλεόραση του ΣΚΑΙ, οι δύο Έλληνες κατά τη διάρκεια της ανάκρισης.
Όλα αυτά λίγες μέρες μετά τη ''βροχή'' τουρκικών δημοσιευμάτωνπου ανέφεραν ότι η Ελλάδα έχει δώσει καταφύγιο σε τρομοκράτες για επιθέσεις στην Τουρκία και τις ΗΠΑ.
Η εφημερίδα ''Ζαμάν'' μάλιστα ισχυριζόταν ότι στο κέντρο υποδοχής μεταναστών στο Λαύριο εκπαιδεύονται μέλη του επαναστατικού κόμματος απελευθέρωσης (DHKP/C), το οποίο θεωρείται τρομοκρατική οργάνωση, με τις ελληνικές αρχές να κάνουν τα στραβά μάτια.
Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, πρωταρχικός στόχος είναι να διαπιστωθεί αν οι Κούρδοι συλληφθέντες ανήκουν στο DHKP/C και έχουν πάρει μέρος σε τρομοκρατικές επιθέσεις
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ
Οι έρευνες της αντιτρομοκρατικής
Αυτή την ώρα βρίσκεται σε εξέλιξη μεγάλη επιχείρηση της αντιτρομοκρατικής με εφόδους σε σπίτια που βρίσκονται σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κόρινθο. Το απόγευμα έγινε γνωστό πως συνελήφθησαν ακόμα 4 άτομα που εμπλέκονται στην υπόθεση.
Συνεχείς προσαγωγές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Έντεκα προσαγωγές έχουν γίνει έως στιγμής, σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, στο πλαίσιο της επιχείρησης της Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας.
Οι 8 από τις προσαγωγές έγιναν στην Αθήνα και κυρίως από την περιοχή των Εξαρχείων, όπου συνεχίζονται οι έρευνες από την αστυνομία και οι υπόλοιπες στη Θεσσαλονίκη και στην Κόρινθο. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι προσαχθέντες είναι κυρίως αλλοδαποί αλλά και κάποιοι Έλληνες.



newsit.gr




Ο ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΘΑ ΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΑΝ ΠΑΘΕΙ ΑΤΥΧΗΜΑ



Αν αρρωστήσει ή πάθει ατύχημα ο ναυτεργάτης έχει εξ ολοκλήρου την ευθύνη, με αποτέλεσμα να απαλλάσσονται οι εφοπλιστές από την υποχρέωση να τους καλύψουν.

Αυτό μεταξύ άλλων καθορίζει υπουργική απόφαση με την οποία παράλληλα καταργούνται οι συλλογικές συμβάσεις ναυτικών και ανατρέπονται οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων.

Αυτό καταγγέλουν οι διοικήσεις των σωματείων ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ – ΠΕΕΜΑΓΕΝ με ανακοίνωσή τους, ύστερα από τη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ. 

Στην ανακοίνωση αναφέρεται:

«Κεφάλαιο – κυβέρνηση- Ευρωπαϊκή Ένωση – ΔΝΤ, με την αντιλαϊκή πολιτική τους, αυξάνουν διαρκώς το βαθμό εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης, των εργαζομένων, κατακρεουργούν δικαιώματα, για την ενίσχυση της πολιτικής της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του κεφαλαίου.

Με την Υπουργική Απόφαση (αριθ.3522.2/08/2013) «Κανονισμός για την εφαρμογή απαιτήσεων της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας» παραβιάζεται ακόμα και ο ν.4078/2012 που επικύρωσε την Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας (MLC 2006). 

Επίσης:

? Καταργούν τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.

? Ανατροπή των οργανικών συνθέσεων των πλοίων με την εφαρμογή του «Ελάχιστου Ασφαλούς Στελέχωσης» (Safety manning) για όλα τα πλοία που δρομολογούνται μεταξύ λιμένα εσωτερικού και εξωτερικού.

? Μετατίθενται ευθύνες σε βάρος των ναυτεργατών σε περιπτώσεις ασθένειας και ατυχήματος απαλλάσσοντας τους εφοπλιστές από την υποχρέωση της κάλυψης.

? Ο χρόνος άδειας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων καθορίζεται σε 2,5 ημερολογιακές ημέρες ανά μήνα.

? Καμία υποχρέωση να ενημερώνονται οι δημόσιες αρχές για την υγεία των ναυτεργατών μελών πληρώματος, παρά μόνο εφόσον ζητηθεί, υπονομεύοντας την πρόληψη και την προστασία της υγείας των ναυτεργατών και της δημόσιας υγείας από λοιμώδεις ασθένειες, περιφρονώντας την ιστορική εμπειρία, τους διεθνείς κανονισμούς και την ελληνική νομοθεσία.

? Καμία δέσμευση στην «Διεθνή Σύμβαση Νο 9 του 1920» (ν.4369/1929) και στο άρθρο 2 που αναφέρει: «Η υπόθεση της εξεύρεσης δουλειάς για τους ναυτεργάτες δεν θα εκτελείται από όποιο πρόσωπο, εταιρεία, ή άλλο πρακτορείο σαν εμπορική επιχείρηση για χρηματικό κέρδος, ούτε θα επιβάλλονται αμοιβές άμεσα ή έμμεσα στο όποιο πρόσωπο, εταιρεία, ή άλλο πρακτορείο για την εξεύρεση δουλειάς για ναυτεργάτες σε όποιο πλοίο». Καμία δέσμευση, καμία προστασία των ναυτεργατών, διατηρώντας και ενισχύοντας τα δουλεμπορικά κυκλώματα, αποδεικνύοντας ότι είναι «σάρκα από την σάρκα τους».

Είναι φθηνό προπαγανδιστικό επιχείρημα όταν λένε οι εφοπλιστές ότι θα δώσουν 130 εκατομμύρια ΕΥΡΩ σε τρία χρόνια για «οικιοθελή προσφορά»!!! Όταν μόνο το οργανικό έλλειμμα του ΝΑΤ για το 2013 είναι 1 δις και έχει να γίνει ισολογισμός του ΝΑΤ πάνω από μία δεκαετία.

Η εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης έκτρωμα θα φέρει συντριπτικό χτύπημα στα δικαιώματα των ναυτεργατών, θα διογκωθεί η «μαύρη» - ανασφάλιστη εργασία και η ανεργία, με τραγικές συνέπειες για το ΝΑΤ και την κοινωνικοασφαλιστική προστασία.

Αντίστοιχα με Υπουργικές Αποφάσεις που εκδόθηκαν στις 5/07/2013 για τα 6 υπό Ελληνική σημαία πλοία που δρομολογούνται στη γραμμή Πάτρας – Ιταλίας, αποβάλλονται 214 ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα σε σύνολο 500 που εργάζονται.




Συνεχίζεται η μη καταβολή των δεδουλευμένων αποδοχών των ναυτεργατών στην επιβατηγό ναυτιλία, παρά τις δεσμεύσεις των εφοπλιστών για εξόφληση μέχρι τέλος Ιουνίου.

Τραγική είναι η κατάσταση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης με τις περικοπές στο ΕΟΠΠΥ, οδηγώντας σε απόγνωση την εργατική λαϊκή οικογένεια με το πενιχρό εισόδημα για να αντιμετωπίσει ζητήματα υγείας.

Παραμένει οξυμμένο το πρόβλημα των εκπαιδευτικών ταξιδιών των σπουδαστών των ΑΕΝ, ενώ με την απαράδεκτη Υπουργική Απόφαση ΑΠ Μ3615/02/13, οι δόκιμοι που ναυτολογούνται σε ανασφάλιστα πλοία για την αναγνώριση της υπηρεσίας τους καταβάλλουν 770 ΕΥΡΩ στο ΝΑΤ και αμείβονται με 880 ΕΥΡΩ δηλαδή εργάζονται για 110 ΕΥΡΩ το μήνα προ φόρων!!!

Σ’αυτές τις εξελίξεις οι ναυτεργάτες, οι εργαζόμενοι δεν έχουν να περιμένουν τίποτα προς όφελος τους από τους εκπροσώπους του κεφαλαίου, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΔΝΤ. Η διέξοδος είναι στο δρόμο του οργανωμένου αγώνα, της ταξικής πάλης, στην οικοδόμηση της συμμαχίας της εργατικής τάξης, των λαϊκών στρωμάτων, για την αλλαγή του αρνητικού συσχετισμού στο συνδικαλιστικό κίνημα ενάντια στη σαπίλα του κυβερνητικού – εργοδοτικού συνδικαλισμού των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ – ΔΑΚΕ – ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ.

Καλούμε τους ναυτεργάτες σε οργάνωση και αγώνα για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής του κεφαλαίου προς όφελος των ναυτεργατών, της εργατικής τάξης και όλων των εργαζομένων».




pireas2day.gr

ΕΡΕΥΝΕΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΕΝΤΟΠΙΣΜΟ ΟΠΛΩΝ ΚΑΙ ΕΚΡΗΚΤΙΚΩΝ ΣΕ ΦΟΥΣΚΩΤΟ ΣΤΗ ΧΙΟ

Έρευνες σε διαμερίσματα της Αθήνας της Κορίνθου και της Θεσσαλονίκης διεξάγει η Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία, μετά τον εντοπισμό σήμερα το πρωί φουσκωτού σκάφους στη θαλάσσια περιοχή της Χίου, στο οποίο επέβαιναν τέσσερα άτομα που κατείχαν εκρηκτικά και οπλισμό.
Από τους επιβαίνοντες στο φουσκωτό οι δύο είναι Έλληνες και οι άλλοι δύο Τούρκοι.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληφορορίες, στο φουσκωτό, το οποίο έπλεε στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Χίου και Οινουσσών, βρέθηκαν δύο αντιαρματικοί όλμοι, δύο πιστόλια, τέσσερις χειροβομβίδες, σφαίρες και εκρηκτικοί μηχανισμοί.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ένας από τους Έλληνες, ο οποίος είναι 22 ετών, σπουδαστής στην Σχολή του Εμπορικού Ναυτικού στον Ασπρόπυργο, δήλωσε ότι προσελήφθη με αμοιβή 500 ευρώ, για να οδηγήσει το φουσκωτό στην Τουρκία και ότι δεν γνώριζε τι μετέφερε.
Μετά τις εν λόγω συλλήψεις πραγματοποιήθηκαν έρευνες και στη Χίο, όπου, σύμφωνα με πληροφορίες, προσήχθησαν και ανακρίνονται για την υπόθεση άλλά δύο άτομα.

Πάντως, το ενδιαφέρον της Αντιτρομοκρατικής συγκεντρώνουν οι δύο Τούρκοι υπήκοοι, οι οποίοι είναι γνωστοί στις Αρχές για ένοπλη δράση στη χώρα τους, αλλά και ο ένας Έλληνας συνεργάτης τους.
Εκτιμάται ότι ο οπλισμός και τα εκρηκτικά προορίζονταν για ενέργειες που είχαν σχεδιαστεί να γίνουν στην Τουρκία, χωρίς, βέβαια, να αποκλείεται η υπόθεση να σχετίζεται και με κάποια ομάδα λαθρεμπόρων όπλων.
Το θέμα όμως είναι πως βρέθηκε στα χέρια των συλληφθέντων ο βαρύς αυτός οπλισμός, αφού όλμους διαθέτει μόνο ο στρατός.

Μετά την ολοκλήρωση της έρευνας, αναμένεται να γίνουν ανακοινώσεις από την ΕΛΑΣ, ενώ το σκάφος οδηγήθηκε στο λιμάνι της Χίου.


ethnos.gr

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΧΙΟΥ : ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΙΣ ΚΥΡΙΑΚΕΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΛΟΥΚΕΤΟ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΙΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ



Την χαριστική βολή στους εμπόρους και στους εμποροϋπαλλήλους δίνει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης για τις Κυριακές, αφού θα διαλύσει τις δουλειές και τις οικογένειες των μικρομεσαίων, των αυτοαπασχολούμενων και των εργαζομένων.
Η δικομματική κυβέρνηση εκτελεί βήμα βήμα τις εντολές των πολυκαταστημάτων και των πολυεθνικών επικαλούμενη την πρόσληψη εργαζομένων που «πιθανόν» να κάνουν σήμερα τα μεγάλα καταστήματα και ξεχνά τους μικροεμπόρους και τους υπαλλήλους τους που θα βρεθούν στο δρόμο πολύ σύντομα.
Επικαλείται τη διευκόλυνση του καταναλωτικού κοινού και προσπερνά τις ολιγοπωλιακές πρακτικές που θα εφαρμόσουν οι λίγοι που θα μείνουν. Η κυβέρνηση ξεχνά ότι με τις πολιτικές που εφάρμοσε και εφαρμόζει ο καταναλωτής χρόνο έχει, χρήμα δεν έχει.
Το Εργατικό Κέντρο Χίου καλεί τους εργαζόμενους και τους μικρομεσαίους να συνεχίσουμε τον αγώνα για την ανατροπή των πολιτικών που οδηγούν στην φτώχεια και στην εφιαλτική αύξηση της ανεργίας και κατ’ επέκταση στα λουκέτα στην αγορά.

ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ


OΠΛΑ ΚΑΙ ΕΚΡΗΚΤΙΚΑ ΣΕ ΦΟΥΣΚΩΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΣΤΗ ΧΙΟ- ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΑΝΤΙΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΗ




Το φουσκωτό εντοπίστηκε ανοιχτά της Χίου και μέσα βρίσκονταν δύο αλλοδαποί και δύο Έλληνες
- Οι δράστες είχαν κρύψει στο εσωτερικό του σκάφους απόχειροβομβίδες και σφαίρες μέχρι όπλα
- Η αντιτρομοκρατική πραγματοποιεί εφόδους σε σπίτια που βρίσνονται σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κόρινθο
- Εντός της ημέρας αναμένεται επίσημη ανακοίνωση της αστυνομίας για την σοβαρή υπόθεση

Όλα ξεκίνησαν τα ξημερώματα όταν οι άνδρες του λιμενικού εντόπισαν ένα σκάφος 4,5 - 5 μέτρων να κινείται ανοιχτά του νησιού. Το ακινητοποίησαν και μέσα σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, βρήκαν όπλα και εκρηκτικά. Τα 4 άτομα που βρίσκονταν μέσα στο φουσκωτό οδηγήθηκαν σε αστυνομικό τμήμα και την υπόθεση ανέλαβε η αντιτρομοκρατική.

Οι συλληφθέντες, δύο Έλληνες και δύο αλλοδαποί, δήλωναν αρχικά ανήξεροι για την ύπαρξη εκρηκτικών και όπλων στο φουσκωτό, αλλά στη συνέχεια έδωσαν χρήσιμες πληροφορίες.

Έτσι αυτή την ώρα βρίσκεται σε εξέλιξη μεγάλη επιχείρηση της αντιτρομοκρατικής με εφόδους σε σπίτια που βρίσκονται σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κόρινθο.

Επίσημες ανακοινώσεις θα γίνουν εντός της ημέρας, για την υπόθεση που θεωρείται από τους αρμόδιους ως ιδιαίτερα σοβαρή...

ΠΗΓΗ NEWSIT.GR

ΕΚΘΕΣΗ ΚΟΜΙΣΙΟΝ : ΠΡΟΣ ΑΠΟΛΥΣΗ 11.000 ΑΠΟ ΤΟΥΣ 25.000 "ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΥΣ" ΤΟΥ 2013


Επιβεβαιώνει ότι οι 11.000 από τους 25.000 υπαλλήλους που θα ενταχθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας το 2013 μπορεί να απολυθούν, η έκθεση της Κομισιόν για το πρόγραμμα προσαρμογής στην Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετικό πίνακα με τα κριτήρια επίδοσης της χώρας μας «οι 11.000 αποτελούν ‘βάση’ αποχωρήσεων μέσω διαθεσιμότητας».
Να σημειωθεί ότι το γεγονός επιβεβαιώνεται και από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, τονίζοντας ωστόσο ότι αν υπάρξουν αποχωρήσεις από τους 11.000 «διαθέσιμους» αυτές θα συνυπολογισθούν στις 15.000 απολύσεις για το 2013 (4.000) και για το 2014 (11.000) που συμφώνησαν τον περασμένο Απρίλιο οι τρεις πολιτικοί αρχηγοί. Απολύσεις για τις οποίες θα ισχύσει ο κανόνας 1 προς 1, δηλαδή, μία απόλυση μία πρόσληψη μέσω ΑΣΕΠ.
Κατά τα άλλα στην έκθεση της Κομισιόν η ολοκλήρωση της διαδικασίας έως τον ερχόμενο Σεπτέμβριο για τις 12.500 «διαθεσιμότητες» του πρώτου κύματος του 2013 τίθενται ως προαπαιτούμενο για την εκταμίευση των «υπολοίπων» των δόσεων Ιουλίου και Αυγούστου.
Πάντως, στη συγκεκριμένη έκθεση δεν υπάρχει, όπως σε αυτή του Μαΐου  καταγεγραμμένος αριθμός αποχωρήσεων από το Δημόσιο κατά το έτη 2011 και 2012, γεγονός που προκαλεί ερωτηματικά. Να υπενθυμίσουμε ότι στην προ τριμήνου έκθεση ο αριθμός των αποχωρήσεων είχε εκτιμηθεί σε 122.000 (από 825.000 το 2010 σε 713.000 το 2013), δηλαδή, πολύ κοντά στο στόχο για 150.000 αποχωρήσεις έως τα τέλη του 2015.



aftodioikisi.gr

KYBEΡΝΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΜΕΘΟΔΕΥΟΥΝ ΤΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΥΚΙΑΔΑΣ - ΛΑΓΚΑΔΑΣ ... ΚΑΙ ΤΟ ΤΥΡΑΚΙ ΜΠΗΚΕ ΣΤΗ ΦΑΚΑ !



Κι ενώ στις ήδη αποφασισμένες από την κυβέρνηση συγχωνεύσεις-κλεισίματα σχολείων και νηπιαγωγείων – που σύμφωνα με πρόσφατη συνέντευξη του υπουργού παιδείας Αρβανιτόπουλου υποτίθεται (λέμε υποτίθεται μιας και γνωρίζουμε κατά πόσο ο λόγος αυτής της κυβέρνησης είναι συμβόλαιο) θα ήταν και οι τελευταίες τουλάχιστον για το 2013-2014- δεν προβλέπονται συγχωνεύσεις για τη Χίο, κυβερνητικά και τοπικά κομματικά κέντρα διαμέσου του διευθυντή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου κο Κελεπερτζή, στήνουν τη φάκα της συγχώνευσης των σχολείων Συκιάδας-Λαγκάδας. Προφανώς φοβούμενοι τον επερχόμενο θερμό απεργιακό Σεπτέμβρη από μια σειρά εργασιακούς κλάδους μεταξύ των οποίων και η εκπαίδευση που θα ταρακουνήσει συθέμελα την κυβέρνηση, αποφάσισαν, ό,τι δε μπορούν και φοβούνται να κάνουν κεντρικά τρέμοντας συνολικές κινηματικές αντιδράσεις, να το πράξουν πλέον παρασκηνιακά.

Με κουτοπόνηρες τεχνικές, απειλές για τα χειρότερα και μιλώντας για το σύννομο της προτεινόμενης  “λύσης” (κατά το «ό,τι νόμιμο και ηθικό»), παραβλέποντας τις ανάγκες γονιών και μαθητών και σε συνέχεια της λογιστικής πολιτικής των αριθμών κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ, που αγνοούν ανθρώπινες ζωές και κοινωνικές ανάγκες. Σε συνέχεια των περικοπών, των απολύσεων χιλιάδων εκπαιδευτικών και δημοσίων υπαλλήλων, των συγχωνεύσεων και κλεισίματος τόσων σχολείων, νοσοκομείων και δομών για να βγουν “κάποια” νούμερα κυβέρνησης-Τρόικας, εξοικονομώντας ποσά που δεν αποτελούν ούτε το ένα τρίτο του κόστους λειτουργίας των γραφείων του κυρίου Βενιζέλου και κάθε Βενιζέλου, όπως πρόσφατα ήρθαν στο φως με δημοσιεύματα για τις τάξεις μεγέθους των ποσών που σπαταλούνται στα γραφεία των πολιτικάντηδων της κυβέρνησης. Συζητάμε για μια κυβέρνηση που κρύβεται πια πίσω από αριθμούς, παραμύθια και απειλές, για να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της απέναντι στην Τρόικα και τα κοράκια της ιδιωτικής πρωτοβουλίας για τους οποίους δουλεύει. Απαξιώνοντας και καταστρέφοντας πλήρως τη δημόσια παιδεία, υγεία, συγκοινωνία και όλες τις δημόσιες δομές για παροχή δημοσίων αγαθών και υπηρεσιών, παραχωρώντας ακόμα γη, ρεύμα  και νερό (βλ. ξεπούλημα-“παραχώρηση” δημόσιου πλούτου και τί τύχη επεφύλασσαν/επιφυλάσσουν τελικά για ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ) για να περάσουν σταδιακά στα χέρια της ολιγαρχίας του πλούτου και να μετατρέψουν τη χώρα σε Ειδική Οικονομική Ζώνη της Ευρώπης, παράδεισο εκμετάλλευσης φτωχών εργαζομένων για το κεφάλαιο!

Γονείς και μαθητές των δύο χωριών δεν πρέπει να πέσουν στη φάκα της λογικής «μπροστά στα χειρότερα, να επιλέξουμε το Α ή το Β». Οι γονείς μέσα από συλλογικές διαδικασίες και τις συνελεύσεις τους για να πάρουν αποφάσεις, μαζί με τους εκπαιδευτικούς σε πρώτο επίπεδο και συνολικά τον αγωνιζόμενο κόσμο της εργασίας σε δεύτερο, θα πρέπει να διεκδικήσουν ενιαία και συλλογικά αυτά που τους ανήκουν και αυτά που εξυπηρετούν πραγματικά τις ανάγκες τους. Μακριά από το τοπικιστικό κι όποιο άλλο δηλητήριο που επιδιώκουν να ρίχνουν οι κυβερνώντες και τα τοπικά τσιράκια τους που βρίσκονται στη μία ή την άλλη θέση διοίκησης, τα ΜΜΕ για να τους κρατούν διασπασμένους. Οφείλουν για το μέλλον και των ίδιων των παιδιών τους, να αγωνιστούν ενάντια στις πολιτικές που καταστρέφουν τις ζωές  τους! Οφείλουν να παλέψουν για την ανατροπή της σάπιας πολιτικής που εφαρμόζεται αλλά και ενάντια σε κάθε επίδοξο διαχειριστή της ίδιας ή παρόμοιας πολιτικής, για να επιβάλλουν και να κερδίσουν το δικαίωμα σε μια αξιοπρεπή και αξιοβίωτη ζωή, για να γίνει η ζωή τους επιτέλους αυτή που πρέπει και όχι μια κουρελιασμένη και μίζερη ζωή όπως θέλουν να μας επιβάλλουν Τρόικα και κυβερνήσεις τόσα χρόνια. Το ποτάμι δε γυρίζει πίσω, ας γίνει χείμαρρος κι ας συμπαρασύρει στο διάβα του όλους αυτούς τους αχθοφόρους των ονείρων μας και των ζωών μας, στέλνοντάς αυτούς, τα τσιράκια τους και τα αφεντικά τους από κει που 'ρθαν.

Σημείωση: Σαν ΑΝΤΑΡΣΥΑ Χίου, στηρίζουμε την πρόταση για ενιαίο τετραθέσιο ολοήμερο δημοτικό σχολείο, με εκ περιτροπής λειτουργία και στα δύο χωριά ανά έτος, ενώ τα νηπιαγωγεία να παραμείνουν ως έχουν. Πρόταση που θεωρούμε πως είναι σε κατεύθυνση που ικανοποιεί τις ανάγκες μαθητών – γονιών - εκπαιδευτικών και των δύο χωριών, εκφράζοντας το λαϊκό περί δικαίου αίσθημα, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα πως κανένα από τα δύο σχολεία δε θα οδηγηθεί σε εγκατάλειψη και ερήμωση.

ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α. Χίου

Ο "ΑΡΧΟΝΤΟΧΩΡΙΑΤΗ" ΤΟΥ ΜΟΛΙΕΡΟΥ

Στα πλαίσια των "ΟΜΗΡΕΙΩΝ 2013" , την Κυριακή,4 Αυγούστου 2013. στις 9 το βράδυ, δίνεται παράσταση του "Αρχοντοχωριάτη" του Μολιέρου από την θεατρική ομάδα του ΦΟΒ, με ελεύθερη είσοδο, στην Δασκαλόπετρα

ΕΔΗΛΩΣΗ ΣΤΟ ΙΔΡΥΜΑ "ΜΑΡΙΑ ΤΣΑΚΟΣ"

Θα θέλαμε να σας γνωρίσουμε ότι το Ίδρυμα "Μαρία Τσάκος-Διεθνές Κέντρο
Ναυτικής Έρευνας και Παράδοσης" έχει την ιδιαίτερη χαρά να σας
προσκαλέσει στην Παρουσίαση του βιβλίου του κυρίου Κωνσταντίνου
Βούκουνα με τίτλο: "Αστροθεσίες και καταστερισμοί στον ουρανό του
Αιγαίου", που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 11 Αυγούστου 2013 και ώρα
8:00 μ.μ. στο αίθριο του Ιδρύματος. 
Στο τέλος της εκδήλωσης, με τη βοήθεια του Συλλόγου Αστρονομίας Χίου 
θα γίνει παρατήρηση του έναστρου ουρανού με τηλεσκόπια.

Για την πληρέστερη ενημέρωση σας, παρακαλώ όπως λάβετε υπόψιν σας την
επισυναπτόμενη πρόσκληση.

Με εκτίμηση