Τρίτη, 28 Ιουλίου 2015

Ο ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ Π. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ISKRA



       
Αγαπητοί φίλοι και σύντροφοι,  
Νοιώθω μεγάλη χαρά και τιμή που βρίσκομαι ανάμεσά σας, στη σημερινή γιορτή για τα γενέθλια της Iskra. Μιας ιστοσελίδας που επί πέντε χρόνια αποτελεί έπαλξη των λαϊκών συμφερόντων και βήμα διαλόγου, φιλόξενο για όλα τα ριζοσπαστικά ρεύματα της πατρίδας μας.
Η Iskra είναι κι αυτή παιδί της νέας, πολύ σκληρής, αλλά και ελπιδοφόρας εποχής, στην οποία μπήκαμε το 2010, με τη δραματική κορύφωση της οικονομικής κρίσης. Η εποχή αυτή άνοιξε ένα τεκτονικό ρήγμα που διατρέχει ολόκληρη την ελληνική κοινωνία και γεννά αλλεπάλληλους πολιτικούς σεισμούς. Το ρήγμα ανάμεσα στο αστικό, Μνημονιακό μπλοκ, που φέρνει φονική ύφεση, απολυταρχική εκτροπή και εθνική υποδούλωση- και στο λαϊκό, αντιμνημονιακό μέτωπο του αγώνα για δουλειά, δημοκρατία και αξιοπρέπεια.
Αυτά τα πέντε χρόνια, το καρτέλ των διαπλεκόμενων ολιγαρχών και των ξένων εταίρων του, εξαπέλυσε μια επικοινωνιακή καταιγίδα Χολυγουντιανών προδιαγραφών. Η κεντρική ιδέα ήταν: «Σφίξτε τα δόντια, στηρίξτε την κυβέρνηση και κλείστε τ' αυτιά στις Σειρήνες, γιατί δεν υπάρχει άλλος δρόμος».
Πρώτος ανέλαβε το ρόλο του πρωταγωνιστή ο Γιώργος Παπανδρέου. Όσοι τον ειρωνεύονταν για το «λεφτά υπάρχουν», τον ανακήρυξαν μεμιάς «υπεύθυνο πολιτικό, διεθνούς ακτινοβολίας» ύστερα από το Καστελλόριζο. Μόνο να, έπρεπε να απαλλαγεί από το «βαρίδι» του κόμματος, από το «βαθύ ΠΑΣΟΚ» των συνδικαλιστών, των «λαϊκιστών» και των «εθνικιστών». Κι ο Γιώργος Παπανδρέου τόκανε και με το παραπάνω. Εξαέρωσε κυριολεκτικά ένα ιστορικό κόμμα του 48%, αφού προηγουμένως είχε εξαερώσει θέσεις εργασίας και συντάξεις, σχολεία και νοσοκομεία. Μόνο που η ποθητή σταθεροποίηση και ανάπτυξη δεν ήρθαν ποτέ. Η οικονομία καταβαραθρώθηκε, η κοινωνία εξεγέρθηκε.
Εδώ έρχεται το «Σώστε την Ελλάδα, Νο 2», με πρωταγωνιστή αυτή τη φορά τον Αντώνη Σαμαρά. Και πάλι, όσοι τον μέμφονταν όταν έλεγε ότι θα καταργήσει το Μνημόνιο, ξέχασαν και τον Σιμπιλίδη κι όλα τα σχετικά και τον αναγνώρισαν σαν «εθνικό ηγέτη». Μόνο που και το δικό του κόμμα ήταν «βαρίδι». Έπρεπε να απαλλαγεί από τη δύστροπη, «λαϊκή Δεξιά». Ούτε ο Αντώνης Σαμαράς τους απογοήτευσε. Αποτέλεσμα: μισοδιάλυσε το κόμμα του, είδε την Αριστερά να κερδίζει μια ιστορική νίκη στις 25 του Γενάρη και δέχθηκε τη χαριστική βολή από το βροντερό ΟΧΙ της μεγάλης, λαϊκής πλειοψηφίας στις 5 του Ιούλη.
Σήμερα, οι ίδιοι αποτυχημένοι παραγωγοί προσπαθούν να μας πουλήσουν το «Σώστε την Ελλάδα Νο3» με το πιο απίθανο κάστινγκ που θα μπορούσε να διανοηθεί κανείς. Πασχίζουν να επιβάλουν, με το πιστόλι στον κρόταφο, στον ελληνικό λαό ένα τρίτο, ολέθριο Μνημόνιο και στον Αλέξη Τσίπρα, έναν πολιτικό που ανδρώθηκε μέσα από το αριστερό κίνημα, το ρόλο που έπαιξαν οι προκάτοχοί του. Μέχρι χθες τον απαξίωναν σαν «πρόεδρο 15μελούς» και τον σταύρωναν για τον πολιτικό του ριζοσπαστισμό, με αποκορύφωμα τη θαρραλέα απόφασή του για το δημοψήφισμα, που τόσους ενέπνευσε, μέσα κι έξω από την Ελλάδα. Τώρα οι ίδιοι άνθρωποι, της απέναντι όχθης, τον αναγνωρίζουν, τάχα, ως «πολιτικό κεφάλαιο» ή και «αριστερό εθνάρχη», που εμποδίζεται μόνο από το δικό του κόμμα, αυτό το καινούργιο «βαρίδι», που πρέπει να πεταχτεί στην άκρη, για να εξασφαλιστεί η ποθητή απογείωση.
Καθένας καταλαβαίνει, βέβαια, ότι το στέμμα που προσφέρουν είναι τσίγκινο, η πορφύρα διάτρητη και το βάθρο του σημερινού θρόνου προορίζεται για αυριανό πολιτικό ικρίωμα! Όσο για τους αριστερούς, σ' όποιο χώρο κι αν βρίσκονται, δεν είναι «σαβούρα» που μπορεί κανείς να την πετάξει όπως θέλει, όποτε θέλει. Κουβαλάνε το βάρος της ιστορίας τους, της κοινής μας ιστορίας. Των αγώνων τους, των κοινών μας αγώνων. Του μέλλοντός τους, του κοινού μας μέλλοντος. Γιατί πολλά μπορούν να μας κλέψουν, αλλά όχι την ανάμνηση του μέλλοντός μας.
Δεν μας αξίζει να παπαγαλίζουμε όψιμα το δόγμα της Θάτσερ, ότι τάχα «Δεν υπάρχει εναλλακτική λύση». Δεν μας αξίζει να αναπαράγουμε την ιδεολογική τρομοκρατία των αντιπάλων μας, εμφανίζοντας τη ρήξη με τον θωρακισμένο νεοφιλελευθερισμό της ευρωζώνης ως συνώνυμο του οικονομικού πυρηνικού χειμώνα και της επιστροφής στη Λίθινη Εποχή. Επιτέλους, «αυτό που για την κάμπια είναι το τέλος του κόσμου, για την πεταλούδα είναι η αρχή μιας νέας ζωής».
Αγαπητοί φίλοι και σύντροφοι,
Το μεγάλο ρήγμα είναι ακόμη ενεργό, περισσότερο από ποτέ μάλιστα. Και δεν χωρίζει βέβαια υπαρκτούς ευρωλάγνους και ανύπαρκτους δραχμολάγνους, ούτε ιδεοληπτικούς και ρεαλιστές. Χωρίζει το έθνος των εργαζομένων, την Ελλάδα του σωματικού και πνευματικού μόχθου, από την Ελλάδα των ολιγαρχών και της υποταγής. Χωρίζει την ανάπτυξη με αξιοπρεπή δουλειά για όλους, από την καταστροφική ύφεση και την κοινωνική απόγνωση. Χωρίζει τη δημοκρατία και την εθνική, λαϊκή κυριαρχία, από τη μετατροπή της Ελλάδας σε άθλιο προτεκτοράτο. Είναι το ρήγμα που γέννησε το μεγάλο, λαϊκό και νεανικό κίνημα της 5ης Ιουλίου. Αυτό το μεγάλο ρεύμα του ΟΧΙ, που κανένας δεν έχει το δικαίωμα να το αφήσει πολιτικά ορφανό, ή ακόμη χειρότερα, έρμαιο της δημαγωγίας της νεοφασιστικής και εγκληματικής Χρυσής Αυγής.
Αυτή είναι η περίφημη «κοινωνία» που μας περιμένει και μας κρίνει όλους. Δεν είναι «κοινωνία» οι ολιγάρχες, οι επαγγελματίες συκοφάντες, οι εκπρόσωποι του παλιού, αναξιόπιστου πολιτικού κόσμου. Η κοινωνία που αγωνιά και αγωνίζεται τους έχει τοποθετήσει όλους αυτούς εκεί που πρέπει. Κι αυτή η κοινωνία χρειάζεται επειγόντως μια καινούργια ελπίδα, ένα μεγάλο μέτωπο όλων των προοδευτικών, λαϊκών, πατριωτικών δυνάμεων, από το οποίο δεν περισσεύει κανείς- εκτός από τη μωροφιλοδοξία, τη μεγαλοστομία και τον μικροηγεμονισμό.
Ο δρόμος αυτός θα είναι δύσκολος, γεμάτος νάρκες και πολλή, πάρα πολλή λάσπη. Μπορούμε όμως να τον διαβούμε χωρίς να λερώσουμε την ψυχή μας, και να δικαιώσουμε την ήρεμη αποφασιστικότητα του Μαχάτμα Γκάντι:
«Πρώτα μας αγνοούν, ύστερα μας λοιδωρούν, στη συνέχεια μας πολέμανε, μετά.. τους νικάμε»!
Καλή μας δύναμη!

Ο ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΝΤ. ΝΤΑΒΑΝΕΛΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ISKRA



Συντρόφισσες και σύντροφοι
Ευχαριστώ την Iskra για την πρόσκληση και θα ήθελα να της ευχηθώ, μαζί με όλον τον κόσμο της Αριστερής Πλατφόρμας, μαζί με τις ευρύτερες δυνάμεις της ριζοσπαστικής Αριστεράς μέσα στον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και έξω από αυτόν, να βρούμε τη δύναμη για να αντιμετωπίσουμε μιαν πρόκληση που έχει ιστορικές διαστάσεις.
Αντιμετωπίζουμε μια συμφωνία, την οποία κάθε αγωνιστής του εργατικού κινήματος, κάθε αγωνιστής των ευρύτερων κοινωνικών αντιστάσεων, κάθε αγωνιστής της πολιτικής Αριστεράς, δεν θα μπορούσε παρά να χαρακτηρίσει μνημόνιο.

Και μάλιστα μνημόνιο σκληρό: εφοδιασμένο με ένα turbo ΤΑΙΠΕΔ, με ένα turbo μηχανισμό επιτήρησης, έναν turbo μηχανισμό αυτόματης περικοπής κοινωνικών δαπανών ως αντιστάθμισμα για κάθε οικονομική αστοχία. Ένα μνημόνιο που συνεχίζει την άπληστη φοροεπιδρομή, τη βάρβαρη λιτότητα, την αδίστακτη αναλγησία απέναντι στους αδύναμους και τους φτωχούς. Ένα μνημόνιο που, όπως τα προηγούμενα, μπορεί να επιβληθεί μόνο με την αντιδημοκρατική νίκη των ντόπιων καθεστωτικών δυνάμεων και των ευρωπαίων συμμάχων τους, σε βάρος της κοινωνικής πλειοψηφίας, σε βάρος της εργατικής τάξης και των λαϊκών δυνάμεων.
Υπάρχει όμως μια μεγάλη διαφορά: αυτή τη φορά το μνημόνιο, η σκληρή πολιτική λιτότητας, έρχεται ως εισήγηση της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, της πολιτικής ηγεσίας που και εμείς –όπως και ένα πλατύτατο τμήμα των εργατικών-λαϊκών δυνάμεων- υποστηρίξαμε ενεργά, κατά την περίοδο της πάλης ενάντια στη Δεξιά, ενάντια στη σοσιαλφιλελεύθερη σοσιαλδημοκρατία, ενάντια στο «μεγάλο συνασπισμό» των Σαμαρά και Βενιζέλου.
Ασφαλώς η Αριστερή Πλατφόρμα, όπως και άλλοι σύντροφοι και συντρόφισσες μέσα στον ΣΥΡΙΖΑ, διαφοροποιηθήκαμε, αναπτύξαμε κριτικές και αντιπροτάσεις τόσο κατά την περίοδο πριν τις εκλογές της 25ης Γενάρη, όσο και κατά το κρίσιμο εξάμηνο της πρώτης κυβερνητικής θητείας του ΣΥΡΙΖΑ. Η αντίθεσή μας στη συμφωνία της 20ης Φλεβάρη ήταν ένα κορυφαίο σημείο.
Αυτό το καθαρό παρελθόν μας, δημιουργεί πρόσθετα καθήκοντα και υποχρεώσεις. Γιατί η όποια συζήτηση για το μέλλον του ΣΥΡΙΖΑ, η όποια συζήτηση για το μέλλον μιας μαζικής ριζοσπαστικής Αριστεράς στην Ελλάδα, η υποχρεωτική προσπάθεια για να αποτρέψουμε μιαν α λα ιταλικά καταστροφή, έχουν ως προϋπόθεση να μπούμε μπροστά στην πάλη για την αποτροπή της συμφωνίας, στην πάλη για την ανατροπή του μνημονίου 3. Του μνημονίου που, δεν έχω καμιά αμφιβολία, ότι θα αντιμετωπίσει σύντομα την αντίσταση των εργατών, των συνταξιούχων, των φτωχών. Και τότε, και εκεί, η θέση μας θα πρέπει να είναι αυτή που ήταν πάντα: Δίπλα στον κόσμο μας, στην προσπάθεια για να νικήσουν οι αγώνες του, στην προσπάθεια για να συγκροτηθεί αυτός ο ίδιος ο κόσμος σε πολιτικό ρεύμα, ικανό να ανατρέψει τη λιτότητα, να ανοίξει το δρόμο για την ευρύτερη σοσιαλιστική απελευθέρωση. Γιατί αυτό ήταν μέχρι σήμερα η ριζοσπαστική Αριστερά και αυτό θα είναι πάντα...
Σύντροφοι και συντρόφισσες,
Προκύπτει ένα βασανιστικό ερώτημα: Πώς φτάσαμε ως εδώ; Η απάντησή του θα είναι ζήτημα της πολιτικής πάλης κυρίως μέσα στον ΣΥΡΙΖΑ στις εβδομάδες που έρχονται, αλλά και γενικότερα μέσα στη ριζοσπαστική Αριστερά.
Είναι όμως ήδη καθαρό ότι αντιμετωπίζουμε τη βαριά ήττα, θα μπορούσα να πω την κατάρρευση, μιας ορισμένης στρατηγικής. Της άποψης ότι θα μπορούσαμε να τηρήσουμε την υπόσχεση για ανατροπή της λιτότητας μέσω των διαπραγματεύσεων με τις ευρωηγεσίες, επιδιώκοντας τη συναίνεση μαζί τους και αποφεύγοντας τη σύγκρουση με τα όρια ανοχής του ευρώ, που αποδείχθηκαν τελικά απολύτως ταυτόσημα με τα όρια της νεοφιλελεύθερης πολιτικής σκληρής λιτότητας που κυριαρχεί σήμερα σε όλη την Ευρώπη.
Μαζί μ' αυτό το κεντρικό συμπέρασμα έχουμε να σκεφτούμε και για την αποτυχία μιας συγκεκριμένης μορφής εκλογικισμού, όπως πχ αυτός εκφράστηκε με τα ανοίγματα και τις συμμαχίες του ΣΥΡΙΖΑ, είτε κατά τη συγκρότηση των ψηφοδελτίων είτε κατά τη συγκρότηση της κυβέρνησης. Έχουμε να σκεφτούμε για τη σημασία μιας συγκεκριμένης μορφής κυβερνητισμού, που αντιμετωπίζει την κυβέρνηση της Αριστεράς όχι πλέον ως μέσο για τη συνέχεια της πάλης για τον ίδιο σκοπό, για τον ιδρυτικό μας σκοπό, αλλά ως αυτοσκοπό, ακόμα και όταν αυτός μας οδηγεί, είτε πρόκειται να μας οδηγήσει σύντομα, σε σύγκρουση με τα συμφέροντα και τις ανάγκες του κόσμου της εργασίας.
Ενός κόσμου που σε όλη την μέχρι σήμερα πορεία φάνηκε ιδιαίτερα γενναιόδωρος απέναντί μας. Γιατί στις εκλογές της 25 Γενάρη είχαμε μια πολιτική ανατροπή που μπορούσε να πάρει ιστορικές διαστάσεις. Γιατί στο δημοψήφισμα, το μεγάλο και περήφανο ΟΧΙ, ήταν μια ταξική ψήφος, που τασσόταν δίπλα στον ΣΥΡΙΖΑ στην πιο δύσκολη στιγμή των εκβιασμών, δείχνοντας το δρόμο της ρήξης και εκφράζοντας έμμεσα αλλά με σαφήνεια τη διαθεσιμότητα των λαϊκών δυνάμεων προς αυτήν την κατεύθυνση.
Κατεύθυνση που δεν μπορεί ασφαλώς να υπηρετήσει η τετραμερής υπογραφή –το ακατανόητο ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι- που προέκυψε την επομένη του δημοψηφίσματος από το κοινό ανακοινωθέν των πολιτικών αρχηγών και –έκτοτε- επιβεβαιώνεται κατά τις κρίσιμες ψηφοφορίες στη Βουλή.
Αυτόν τον κόσμο και την κατεύθυνση της ρήξης που ανέδειξε το δημοψήφισμα, πρέπει και μπορούν να υπηρετήσουν οι δυνάμεις που θα επιμείνουν σε ένα ΟΧΙ, μέχρι τέλους!
Συντρόφισσες και σύντροφοι,
Στη μέχρι σήμερα πορεία μας στον ΣΥΡΙΖΑ κερδίσαμε πολλά. Μάθαμε να δουλεύουμε μαζί, ακόμα και αν ξεκινάμε από διαφορετικές ιδεολογικοπολιτικές αφετηρίες, συγκροτώντας έτσι δύναμη που μπορεί να ξεπερνά την καταγγελία και να επιχειρεί τη νίκη. Φτιάξαμε τις βάσεις για ένα μεταβατικό πρόγραμμα, όπου ξεχωρίζουν οι στόχοι για τη διαγραφή του χρέους, για την εθνικοποίηση των τραπεζών, για τη βαριά φορολόγηση του κεφαλαίου και του συσσωρευμένου πλούτου. Το πρόγραμμα αυτό είναι πλέον καθαρό ότι μπορεί να προωθηθεί μόνο όταν συνδυάζεται με τη θέληση και την ετοιμότητα για σύγκρουση, τόσο με το ντόπιο καθεστώς, όσο και με την ΕΕ, την ευρωζώνη, το πρόγραμμα του ευρώ. Μέσα στο πρόγραμμά μας ξεχώριζε και ξεχωρίζει το σύνθημα για την κυβέρνηση της Αριστεράς. Που οφείλει να λογοδοτεί στον κόσμο της εργασίας, να καθορίζει την πολιτική της με βάση τις ανάγκες του και όχι να αποσπάται και να αυτονομείται από αυτόν.
Μέσα στο ΣΥΡΙΖΑ υπήρξε ένα τμήμα που βρήκε τη δύναμη να πει εγκαίρως ΟΧΙ στο Μνημόνιο 3: υπήρξε στις Οργανώσεις του, στα ηγετικά όργανά του, στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του. Αυτό το ΟΧΙ είναι μήνυμα με ξεχωριστή πολιτική σημασία. Είναι βάση ανασυγκρότησης δυνάμεων μέσα στον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και μέσα στην ευρύτερη ριζοσπαστική μη σεχταριστική Αριστερά. Το ΟΧΙ μας, ορίζει καθήκοντα. Καθήκοντα ως προς τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και γενικότερα, ως προς την προοπτική ενός νέου ξεκινήματος, που ολοφάνερα, είναι μπροστά μας ως ανάγκη.




iskra.gr

H Iskra ΑΝΑΒΕΙ ΞΑΝΑ "ΦΩΤΙΕΣ" ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ



ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ Iskra ΣΕ ΕΝΑ ΚΑΤΑΜΕΣΤΟ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΞΩ "ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ"
Του ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ
Η πολιτική εκδήλωση με αφορμή τα πέντε χρόνια της Iskraξεπέρασε κατά πολύ τις προσδοκίες των οργανωτών της. Χιλιάδες άνθρωποι κατέκλυσαν επί ώρες το κλειστό γήπεδο του Πανελληνίου και τους γύρω χώρους, ηλεκτρίζοντας την ατμόσφαιρα με το μαχητικό τους πάθος, αψηφώντας και τον καύσωνα του κατακαλόκαιρου και το πάγωμα που έφερε στις καρδιές των αριστερών και προοδευτικών ανθρώπων η απαράδεκτη, Μνημονιακή συνθηκολόγηση της κυβέρνησης.
Τί ήταν αυτό που παρακίνησε όλους αυτούς τους πολίτες, κυρίως των παραγωγικών ηλικιών και της νέας γενιάς της πατρίδας μας; Όχι βέβαια το "γινάτι" μιας εσωκομματικής μάχης, η διάθεση για"επίδειξη δύναμης" μιας ορισμένης τάσης του ΣΥΡΙΖΑ, όπως έσπευσε να συμπεράνει ο συστημικός Τύπος. Άλλωστε, στην εκδήλωση έδωσαν το παρόν άνθρωποι από διαφορετικές "οικογένειες" του κόμματος, αλλά και πολίτες που προέρχονται από πολύ διαφορετικά ιδεολογικά ρεύματα-σοσιαλιστές, κομμουνιστές, δημοκράτες, αντικαπιταλιστές, αυτόνομοι- και δεν ανήκουν στο ΣΥΡΙΖΑ. Όλοι αυτοί προσυπέγραψαν με τον τρόπο τους και έδωσαν εγκυρότητα στο σύνθημα- υπόσχεση της εκδήλωσης: Το μεγάλο λαϊκό και νεανικό ΟΧΙ της 5ης Ιουλίου δεν ηττήθηκε- συνεχίζουμε, μέχρι την τελική νίκη! Αρνούμαστε να αφήσουμε ορφανό αυτό το μεγάλο, λαϊκό ρεύμα. Αρνούμαστε να αρκεστούμε σε "ρέκβιεμ για ένα χαμένο όνειρο", αφήνοντας ανοιχτές τις πόρτες στην απογοήτευση και την αποστράτευση. Δίνουμε υπόσχεση μιας νέας στράτευσης, ενός νέου κύκλου αγώνων, με μεγαλύτερη πολιτική ωριμότητα, δύσκολα αποχτημένη, μέσα από τη σκληρή εμπειρία της κατάρρευσης αυταπατών και αδιέξοδων στρατηγικών.
Η εκδήλωση στον Πανελλήνιο άνοιξε, όχι σε στενούς, εσωκομματικούς κύκλους, αλλά ευρύτερα στην κοινωνία, τη συζήτηση για την αριστερή, εναλλακτική πρόταση που τόσο έχουν ανάγκη ο λαός και ο τόπος. Ήταν μια πρώτη απάντηση στη συστηματική προσπάθεια συστημικών κομμάτων και κέντρων εξουσίας να επιβάλουν ένα ιδιότυπο "ιδιώνυμο", απαγορεύοντας ακόμη και τη συζήτηση για ρήξη με την ευρωζώνη ως "αντεθνική" ενέργεια, ίσως και ποινικά κολάσιμη. Δεν θα τους περάσει!
Ο ευρύς, δημόσιος διάλογος για την εναλλακτική, ριζοσπαστική λύση είναι απαίτηση της μεγάλης λαϊκής πλειοψηφίας, που δεν θα ανεχτεί, εν έτει 2015, την επιστροφή στη λογοκρισία, τον οχετό της συκοφαντίας και το πολιτικό λιντσάρισμα που γνώρισαν οι προοδευτικοί άνθρωποι αυτού του τόπου στα πιο σκοτεινά μετεμφυλιακά χρόνια.
Ένα πρώτο, σοβαρό βήμα έγινε, επωμίζοντας περισσότερες ευθύνες σ' αυτούς που είχαν την πρωτοβουλία γι αυτό. Η συνέχεια θα εξαρτηθεί από τη θέληση, την ετοιμότητα και την προσφορά όλων μας. Προχωράμε!




iskra.gr

ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΚΑΡΤΕΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ



Ενεργοποιήθηκαν την Παρασκευή οι Κάρτες Αλληλεγγύης και οι 146.360 δικαιούχοι του...

επιδόματος σίτισης θα μπορούν να χρησιμοποιούν την κάρτα τους σε περισσότερα από 5000 καταστήματα τροφίμων που διαθέτουν μηχανήματα ανάγνωσης τραπεζικών καρτών (POS). Η διανομή των καρτών από τα ΚΕΠ έχει αρχίσει από την περασμένη Τρίτη.


Η κάρτα από σήμερα θα παρέχει την επιδότηση σίτισης, θα πιστώνεται με το ποσό των 70 ευρώ μηνιαίως για μεμονωμένο άτομο, προσαυξανόμενο κατά 30 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος της οικογένειας έως όμως το ποσόν των 220 ευρώ. 
Όσοι δεν καταναλώσουν ολόκληρο το ποσό εντός του μήνα, θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν το υπόλοιπο και τον επόμενο μήνα μαζί με το νέο ποσό που θα έχει πιστωθεί. 
Η επιλογή των δικαιούχων, έγινε με βάση τα εισοδήματα τα οποία δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 4.500 ευρώ το έτος για τετραμελή οικογένεια. - See more at: http://www.newsone.gr/paraxena/137296-sas-endiapherei-poioi-tha-pairnoyn-apo-semera-70-os-220-eyro-to-mena#sthash.U9pF0GGI.dpuf

Ο Υπεύθυνος του Τομέα Ναυτιλίας & Αιγαίου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Νότης Μηταράκης αναφερόμενος στις διαπιστώσεις του Συνηγόρου του Πολίτη για τη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών στα νησιά του Αιγαίου, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:


«Οι διαπιστώσεις του Συνηγόρου του Πολίτη για τη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών στα νησιά του Αιγαίου, αποτελούν κόλαφο για την κυβέρνηση και την υποτιθέμενη μεταναστευτική της πολιτική.
Τα κλιμάκια της αρχής, ύστερα από επιτόπιους ελέγχους, διαπίστωσαν ότι δεν υπάρχει κανένα αποτελεσματικό επιχειρησιακό σχέδιο διαχείρισης για τους χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες που βρίσκονται στα νησιά του Αιγαίου, ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες στην καλύτερη περίπτωση αδυνατούν να ανταπεξέλθουν εγκαίρως στις ροές που δέχονται και ότι η διασπορά των αρμοδιοτήτων μεταξύ των υπηρεσιών που ανήκουν σε διαφορετικούς φορείς (των πρώην υπουργείων Δημόσιας Τάξης, Ναυτιλίας, Εσωτερικών, ως προς την αρμοδιότητα Μετανάστευσης), έχει δημιουργήσει ακόμη μεγαλύτερο έλλειμμα συντονισμού σε τοπικό επίπεδο.
Παρά το γεγονός ότι ο συνήγορος του Πολίτη ζητά από την κυβέρνηση να εκπονήσει τάχιστα έκτακτα σχέδια διαχείρισης (για κάθε νησί χωριστά) μέχρι τώρα δεν έχει υπάρξει απολύτως καμία αντίδραση από τους αρμόδιους υπουργούς. Η Κυβέρνηση και τα κόμματα που τη στηρίζουν πρέπει να κατανοήσουν ότι η αδράνεια τους εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για τη νησιωτική Ελλάδα. Πρέπει να σταματήσουν να σπρώχνουν αυτό το εκρηκτικό πρόβλημα κάτω από το χαλί και να αναλάβουν άμεσα και επί της ουσίας την ευθύνη διακυβέρνησης της χώρας».

ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΝ ΑΔΕΙΑ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ



Επειδή το θέμα της δεν είναι οικονομικό, αλλά βαθιά δομικό. Μια χούντα φασιστών γραφειοκρατών κατσικώθηκε στο σβέρκο του λαού και εμποδίζει κάθε ανάπτυξη, καταστρέφοντας την πραγματική οικονομία, από τεμπελιά !…
Και αναγκάζεται η βιομηχανία, ενώ έχει έτοιμες παραγγελίες, ενώ είναι έτοιμη να προσλάβει 400 άτομα, να τρέχει σε βουλευτές, για να διερευνήσουν γιατί επί 5 μήνες, μια μαμημένη δημόσια υπηρεσία, δεν απαντά καν (!!!) σε αίτησή της !
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τα γραφειοκρατικά εμπόδια που μπλοκάρουν την κατασκευή των θρυλικών αυτοκινήτων “PONY” στη Θεσσαλονίκη, από την ελληνική εταιρεία “NAMCO A.E.”, στερώντας από την πόλη περίπου 400 νέες θέσεις εργασίας καθώς και το ενδεχόμενο ανάπτυξης νέας βιομηχανικής ζώνης στην ανατολική της πλευρά, απ” όπου η κατασκευάστρια εταιρεία θα μπορούσε να προμηθευτεί εγχώρια παραγόμενα καθίσματα αυτοκινήτου, φανάρια και ελαστικά, επαναφέρει στο προσκήνιο ο Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδωρος Καράογλου, με ερώτηση που κατέθεσε σήμερα (Πέμπτη 23 Ιουλίου 2015) στον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Εντύπωση προκαλεί, μάλιστα, το γεγονός πως η εταιρεία, χωρίς να έχει ξεκινήσει ακόμα την παραγωγή ελληνικών αυτοκινήτων τελευταίας τεχνολογίας, έχει ήδη 400 παραγγελίες σε αναμονή, ενώ επεξεργάζεται παράλληλα πλάνο για να αναπτύξει έντονη εξαγωγική δραστηριότητα.
Το πρόβλημα που εμποδίζει την έναρξη της παραγωγικής διαδικασίας, εστιάζεται στο γεγονός ότι ενώ η εταιρεία έχει καταθέσει εδώ και περίπου πέντε μήνες τον σχετικό φάκελο στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, ώστε να πιστοποιηθεί από την ΕΒΕΤΑΜ (Ανώνυμη εταιρεία Βιομηχανικής Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Εργαστηριακών δοκιμών, Πιστοποίησης και Ποιότητας Α.Ε.), εντούτοις μέχρι σήμερα δεν έχει λάβει καμία απάντηση.
Η παραπάνω “ομηρία”, έχει ως αποτέλεσμα αφενός η κατασκευάστρια εταιρεία να ζημιώνεται οικονομικά για κάθε ημέρα που περνά, καθώς συντηρεί το εργοστάσιο που βρίσκεται στην περιοχή της Θέρμης του Ν. Θεσσαλονίκης και τους 35 απασχολούμενους υπαλλήλους και αφετέρου να μην υλοποιείται το επιχειρησιακό πλάνο για την άμεση πρόσληψη 120 ατόμων, οι οποίοι σε εύλογο βάθος χρόνου αναμένεται να φτάσουν τους 400 εργαζόμενους.
Με αφορμή τα παραπάνω, ο κ. Καράογλου ρωτά τον αρμόδιο Υπουργό για ποιούς λόγους δεν έχει προχωρήσει η διαδικασία πιστοποίησης της “NAMCO A.E.” από την ΕΒΕΤΑΜ, καθώς και σε ποιές ενέργειες θα προβεί προκειμένου να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες γραφειοκρατικές διαδικασίες και να μην εξαναγκαστεί σε φυγή σε γειτονική χώρα, η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που μπορεί να λειτουργήσει άμεσα εντός των ελληνικών συνόρων;
[ixnos1.blogspot.gr]

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΑΒΑΪΔΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ




Αίσθηση προκάλεσε η πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματέα Εσόδων Κατερίνας Σαββαΐδου να διατάξει αργά το απόγευμα της Δευτέρας Ένορκη Διοικητική Εξέταση για να διαπιστώσει αν έχει γίνει απόπειρα υποκλοπής στοιχείων από τους ανθρώπους που ενδεχομένως επεχείρησαν να εφαρμόσουν το plan B Βαρουφάκη. Τυπικά η κα. Σαββαΐδου έχει το δικαίωμα να κάνει κάτι τέτοιο αφού η Γενική Γραμματεία Εσόδων λειτουργεί με καθεστώς αυτοτέλειας κι η θέση του Γ.Γ. επανδρώνεται από τεχνοκράτη βάσει συμβολαίου κι όχι από πολιτικό πρόσωπο. Εξάλλου για μια τεχνοκράτη σαν την κα. Σαββαΐδου, είναι εξαιρετικής σημασίας ζήτημα η διασφάλιση του αδιάβλητου του συστήματος του οποίου είναι υπεύθυνη. Ωστόσο, στη συνομιλία του με στελέχη του OMFIF, ο Γιάνης Βαρουφάκης είπε μεταξύ άλλων πως η Γενική Γραμματεία Εσόδων ελέγχεται από την τρόικα. Έχει κάποιο έρεισμα αυτή η διαπίστωση του πρώην υπουργού Οικονομικών;
Η πορεία της κας. Σαββαΐδου ως υψηλόβαθμο στέλεχος της PriceWaterhouseCoopers (PwC), του παγκόσμιου κολοσσού που έστηνε όλο το σύστημα φοροδιαφυγής στο Λουξεμβούργο για λογαριασμό πολυεθνικών, δείχνει να συνάδει με όσα υποστήριξε ο πρώην υπουργός Οικονομικών στην επίμαχη συζήτηση. Μην ξεχνάμε πως πρωθυπουργός του Λουξεμβούργου όλο το διάστημα της μεγάλης φοροδιαφυγής που έμεινε στην ιστορία ως Lux Leaks, ήταν ο νυν πρόεδρος της Κομισιόν Ζαν-Κλωντ Γιουνκέρ. Για το λόγο αυτό επαναδημοσιεύουμε το σχετικό άρθρο του Νικόλα Λεωντόπουλου στοthepressproject.gr όπου εξηγείται με τεκμήρια πώς είναι αρκετά δύσκολο η Κατερίνα Σαββαΐδου να υπερασπισθεί το δημόσιο συμφέρον. Κι όμως στην υπόθεση με το plan B του Βαρουφάκη, η κα. Σαββαΐδου εμφανίζεται ως ο βοσκός που φυλά τα πρόβατα - τους φορολογούμενους εν προκειμένω - με την ΕΔΕ που διέταξε.
Κατερίνα Σαββαΐδου: Ο λύκος που φυλάει τους λύκους
Η Γενική Γραμματέας Εσόδων, δηλαδή ο υπ. αριθμ. 1 αρμόδιος στη χώρα για την είσπραξη φόρων, ήταν ανώτατο στέλεχος στην PwC στα 4 χρόνια που αυτή έστηνε σχήματα φοροαποφυγής για τις μεγαλύτερες ελληνικές πολυεθνικές. Για τη θέση της Γ.Γ. την πρότεινε ο υπουργός Οικονομικών, ο πρώην εργοδότης του οποίου επίσης εμπλέκεται στα LuxLeaks. Και αυτό δεν είναι παρά η άκρη του μίτου της διαπλοκής μεταξύ PwC και δημοσίου.
Του Νικόλα Λεοντόπουλου
Σε έναν κόσμο λογικής, οι αποκαλύψεις του ICIJ σχετικά με τα LuxLeaks, και η συμμετοχή σε αυτά ελληνικών εταιρειών, θα οδηγούσε τις ελληνικές αρχές σε επείγουσα δράση εναντίον του «κυκλώματος»: εναντίον των εμπλεκόμενων εταιρειών αλλά και εναντίον της PwC, της εταιρείας δηλαδή που έστησε όλο αυτό το σύστημα.
Σε αυτόν τον κόσμο, ο Γενικός Γραμματέας Εσόδων, ο άνθρωπος που νυχθημερόν ασχολείται με τη συλλογή εσόδων, θα ήταν τώρα (ή πιο σωστά από καιρό) επί ποδός πολέμου κατά της PwC.
Ας μεταβούμε λοιπόν νοερά στο αρχηγείο αυτού του πολέμου. Εκεί, στην οδό Καραγεώργη Σερβίας 8, συναντούμε την Κατερίνα Σαββαΐδου, ετών 41. Ανέλαβε το πόστο του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εσόδων τον Ιούνιο του 2014.
Η κ. Σαββαΐδου μονομιάς έκανε σαφές πως προτεραιότητά της είναι η πάταξη της φοροαποφυγής: «Να μην επιτρέψεις στον άλλον να φθάσει στο σημείο να φοροδιαφύγει. Αυτό το επιτυγχάνεις μόνο εφόσον κλείσεις όλα τα “παράθυρα” της φοροαποφυγής», επεσήμανε σε στενούς της συνεργάτες, σύμφωνα με Το Βήμα. Πρόκειται για δήλωση με υψηλή αίσθηση της ειρωνίας καθώς προερχόταν από μια ειδικό της... φοροαποφυγής.
Μέχρι τον Ιούνιο του 2014, η κ. Σαββαΐδου ήταν ανώτατο στέλεχος στην PriceWaterhouseCooopers (PwC), μία από τις λεγόμενες Big Four, τις μεγάλες ελεγκτικές εταιρείες του κόσμου. Στην υπόθεση των LuxLeaks, η PwC είναι η πραγματική πρωταγωνίστρια: Η εταιρεία που έστησε για περισσότερες από 340 πολυθενικές ένα σοφιστικέ μηχανισμό φοροαποφυγής σε συνεργασία με τις αρχές του Λουξεμβούργου. Ανάμεσα τους και 9 εταιρείες που σχετίζονται με την Ελλάδα...
Είναι δυνατόν ο Tax Senior Manager της PwC να μη γνώριζε τι έκανε η PwC;
Όχι μόνον η προϋπηρεσία της κ. Σαββαΐδου στην PwC δεν αποτελεί μυστικό αλλά το ΥπΟικ στην ανακοίνωση επιλογής της είχε φροντίσει να τονίσει πως η νέα Γ.Γ. ήταν «Senior Manager στην εταιρία “PwC-Ελλάς”, επικεφαλής μιας ομάδας περίπου 100 δικηγόρων και φοροτεχνικών συμβούλων». Ήταν «επίσης, Knowledge Manager όλης της εταιρείας, που στελεχώνεται από περίπου 900 υπαλλήλους».
Σύμφωνα με το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, η κ. Σαββαΐδου, ως Tax Senior Manager της PwC είναι (ακόμα;) μέλος της Επιτροπής Φορολογίας του επιμελητηρίου, μιας επιτροπής της οποίας η αποστολή ρητώς «δεν παραβλέπει τις ευκαιρίες για σύννομη φορολογική ελάφρυνση». Τον ίδιο ακριβώς όρο («tax saving») χρησιμοποιεί το ICIJ στη σύνοψη των ευρημάτων του (key findings) για να περιγράψει τo σκοπό των συμφωνιών στο Λουξεμβούργο.
(Δύο μέρες πριν τη δημοσιοποίηση των LuxLeaks, οργανώθηκε το 6ο Tax Forum στη Θεσσαλονίκη με σπόνσορες ανάμεσα σε άλλους την PwC. Κεντρικοί ομιλητές ήταν δύο: η Κατερίνα Σαββαίδου, πρώην PwC / πλέον Γ.Γ. Εσόδων. Και ο Γιώργος Μαυραγάνης, πρώην KPMG / πλέον υφυπουργός Οικονομικών.)
Και όμως, παρόλο που η κ. Σαββαΐδου ήταν Tax Senior Manager στην PwC, η ελληνική κυβέρνηση την είχε διορίσει ήδη από τον Ιούλιο του 2013 (βλ. ΦΕΚ παραπλεύρως) σε επιτροπή του Υπουργείου Οικονομκών ενώ (όπως θα δούμε παρακάτω) ταυτόχρονα με τη θέση της στην PwC έκανε δηλώσεις σε διεθνή μέσα ως «σύμβουλος της κυβέρνησης».
Από το προσωπικό της LinkedIn προκύπτει ότι έμεινε στην PwC από τον Ιανουάριο του 2010 ως τον Ιούνιο του 2014, περίοδος που εν μέρει συμπίπτει με την περίοδο των LuxLeaks. Για παράδειγμα, δύο από τα tax rulings που επιτρέπουν, κατά το ICIJ, σε ελληνικές εταιρείες να κάνουν φοροαποφυγή στο Λουξεμβούργο (ένα ruling για το EFG Group του Ομίλου Λάτση, και ένα για τη Wind Hellas) έχουν ημερομηνία Φεβρουαρίου και Μαρτίου 2010 αντίστοιχα, αφού δηλαδή η κ. Σαββαΐδου έχει αναλάβει ως senior manager στην PwC.
Σε κάθε όμως περίπτωση, η κ. Σαββαΐδου ήταν ενεργός μάνατζερ στην PwC όταν όλα αυτά τα σχήματα φοροαποφυγής ήταν σε ισχύ: δηλαδή από το 2010 ως το 2014.
Και το ΦΕΚ στο οποίο αναφερθήκαμε πιο πάνω, με το οποίο διορίστηκε το 2013 στην επιτροπή του ΥπΟικ (ενώ συνέχισε να εργάζεται στην PwC) ανέφερε ρητά πως "ε) Κατά την έναρξη κάθε συνεδρίασης κάθε µέλος του Γνωµοδοτικού Συµβουλίου οφείλει να δηλώνει ενδεχόµενη σύγκρουση συµφερόντων."

Το ερώτημα που τίθεται είναι φυσικά το ακόλουθο: Είναι δυνατόν ένας «tax senior manager», ένας «knowledge manager», επικεφαλής του νομικού – φοροτεχνικού τμήματος της εταιρείας, να μην έχει γνώση του συστήματος φοροαποαφυγής που η εταιρεία του κατ’εξακολούθηση έστηνε για λογαριασμό σειράς επιχειρήσεων;
Θα μπορούσε να αντιτάξει κανείς ότι αυτές οι εννιά επιχειρήσεις έχουν την έδρα τους στο Λουξεμβούργο, συνεπώς τα σχήματα φοροαποφυγής θα τα αναλάμβανε η PwC Λουξεμβούργου. Αυτό όμως δύσκολα θα μπορούσε να συμβεί χωρίς τη γνώση και τη συμμετοχή της ελληνικής PwC αφού στη μεγάλη τους πλειοψηφία τα tax rulings αφορούν τις προσπάθειες των εταιρειών να μην πληρώσουν φόρους στη χώρα μας για λεφτά που έβγαλαν στην Ελλάδα. Επιπροσθέτως, πολλές από τις φορολογικές συμφωνίες αφορούν επιχειρηματικές δραστηριότητες στην Ελλάδα. Πώς είναι δυνατόν η ελληνική PwC να μη γνώριζε;
 
Coca-Cola & EFG: Δύο κραυγαλέες περιπτώσεις ασυμβίβαστου για την PwC
Το έργο των accounting firms μπορεί σε γενικές γραμμές να διαιρεθεί σε δύο δραστηριότητες, αντιφατικές η μία προς την άλλη: αφενός να ελέγχουν τα βιβλία των πελατών τους (ως ελεγκτικές εταιρείες). Από την άλλη, όπως και οι ίδιες παραδέχονται, να βοηθούν τους πελάτες τους να πληρώνουν λιγότερους φόρους. Το αν αυτό εκτός από ανήθικο είναι και παράνομο είναι άλλη ιστορία. Οι ίδιες οι ελεγκτικές εταιρείες επιχειρηματολογούν ότι είναι νόμιμο, και όμως, σύμφωνα όμως με στατιστικές (πηγή: συνεδριάσεις Επιτροπής Δημόσιων Λογαριασμών, Βουλή των Κοινοτήτων, pdf), οι φορολογικές λύσεις που προσφέρουν, οσάκις προσβληθούν σε δικαστήριο, κρίνονται παράνομες σε ποσοστό από 50% ως 75%! Aν διαβάζετε αυτή τη γραμμή κάποιος έχει αντιγράψει το κείμενο χωρίς την άδειά μας
Ο στοιχειώδης κανόνας αποφυγής σύγκρουσης συμφερόντων είναι η εταιρεία λογιστών να μην μπλέκει την ελεγκτική δουλειά με την παροχή συμβουλών φοροαποφυγής. Μπορεί δηλαδή να κάνει το ένα (έλεγχο βιβλίων) ή το άλλο (παροχή συμβουλών) με έναν πελάτη αλλά όχι και τα δύο μαζί.
Μια απλή διασταύρωση όμως των εταιρειών που έλεγχε η PwC και των tax rulings του Λουξεμβούργου δείχνει ότι τελικά έκανε και τα δύο μαζί.
Έτσι η PwC για τις χρονιές 2009 και 2010, σύμφωνα με τα LuxLeaks, πετυχαίνει tax rulings στο Λουξεμβούργο για λογαριασμό του EFG Group (Όμιλος Λάτση) και της Coca-Cola SBC (Όμιλος Δαυίδ-Λεβέντη).
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τις Εκθέσεις Διαφάνειας για τις χρονιές 2009 και 2010, η PwC «ορίσθηκε ως νόμιμος ελεγκτής για τη διενέργεια υποχρεωτικών ελέγχων των ετησίων οικονομικών καταστάσεων» τόσο για την Coca-Cola SBC όσο και για την Eurobank, τη θυγατρική (εκείνη την εποχή) του EFG Group. 
Για πολλά χρόνια, οι Big Four αντιστέκονταν στην ποινικοποίηση της σύγκρουσης συμφερόντων. Τελικά το σκάνδαλο της Enron οδήγησε το 2002 στο διάσημο νόμο Sarbanes–Oxley Act (ή SOX από τα αρχικά των δύο αμερικανών πολιτικών που τον νομοθέτησαν, του Ελληνοαμερικανού γερουσιαστή Paul Sarbanes και του βουλευτή Michael G. Oxley) με τον οποίο οριοθετήθηκαν οι περιπτώσεις σύγκρουσης συμφερόντων στις ΗΠΑ. Αλλά όχι στην Ευρώπη όπου μόνο μετά το 2011 πάρθηκαν ανάλογες πρωτοβουλίες από την Κομισιόν και τον Επίτροπο Μισέλ Μπαρνιέ. Το τελικό πλαίσιο θέτει για πρώτη φορά κανόνες μετά όμως από σημαντικές υποχωρήσεις σχετικά με το αρχικό σχέδιο Μπαρνιέ...
 
Πρόσβαση στα πιο μύχια μυστικά
Η τοποθέτηση της κ. Σαββαΐδου προκαλεί τέλος ένα δύσκολο ερώτημα - δύσκολο όχι μόνο να απαντηθεί αλλά ακόμα και να διατυπωθεί: Από την πιο σημαντική θέση διοίκησης του ελληνικού φοροεισπρακτικού μηχανισμού έχει πρόσβαση στα πιο μύχια κρατικά μυστικά. Πόσο συμβατή είναι αυτή η επιλογή με ένα πρόσωπο που μέχρι πρότινος εργαζόταν ως μάνατζερ για μια εταιρεία με ευθέως ανταγωνιστικά προς το ελληνικό δημόσιο συμφέροντα;
Αντί για τέτοιου είδους ερωτήσεις, τα ελληνικά ΜΜΕ παρείχαν κρίσιμες πληροφορίες σχετικά με την κ. Σαββαΐδου από ανώνυμες πηγές εντός του ΥπΟικ, όπως η ακόλουθη: «Τις περισσότερες φορές δεν έφευγε ούτε για φαγητό το μεσημέρι, αλλά έτρωγε την σαλάτα της με βιολογικά προϊόντα, που είναι αδυναμία της στο γραφείο, προσέχοντας πάντα να μην λερώσει τα απλωμένα χαρτιά».
Και όμως ένα απλό γκουγκλάρισμα για το ποιόν της PwC θα αρκούσε. Ας σταθούμε σε ένα μόνο περιστατικό. Βουλευτές του βρετανικού κοινοβουλίου ανακάλυψαν το 2013 πως η εταιρεία είχε στήσει ένα υπερεθνικό σύστημα με επτά (7) επίπεδα ώστε το πιο ακριβό συγκρότημα γραφείων στο Λονδίνο, αξίας 600 εκατ. λιρών (κοντά στο 1 δισ. ευρώ), να μην πληρώνει φόρους από ενοίκια.
Η ροή του χρήματος περνούσε από τους συνήθεις κόμβους, δηλαδή χώρες με ντοκτορά στη φορολογική διαφθορά. Όχι, κακώς πήγε το μυαλό σας στα PIGS, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα, Ισπανία. Εδώ μιλάμε για επιστημονική διαφθορά και όχι για τις αποδείξεις που δεν κόβει ο υδραυλικός ή ο ιδιοκτήτης ταβέρνας. Οι κόμβοι που η PwC χρησιμοποίησε στην προσπάθειά της να κρύψει το χρήμα δεν ήταν στη Μύκονο, τη Νάπολη ή τη Βαρκελώνη αλλά στο Λουξεμβούργο, το Ντελαγουέρ (δηλαδή ΗΠΑ), το Τζέρσεϊ (δηλ. Βρετανία)...
 
Δύο υπουργοί και ένας τροϊκανός: Το φαν κλαμπ της Γενικής Γραμματέως
Τέτοιες υποθέσεις, για  το τι πραγματικά κάνει η PwC και γενικότερα οι Big Four, υπάρχουν αμέτρητες. Δεν χρειαζόταν δηλαδή να περιμένει κανείς τα LuxLeaks. Και όμως, όταν ανακοινώθηκε η επιλογή της κ. Σαββαΐδου, αντί ενστάσεων, ακούστηκαν εγκώμια, εντός και εκτός Ελλάδας.
Τρεις ανώτατοι αξιωματούχοι ερίζουν για την πρόσληψη της. Όλοι τους, αν πιστέψουμε τα δημοσιεύματα εφημερίδων ήταν ενθουσιώδεις υποστηρικτές της:
Πρώτα απ'όλα αποτελούσε πρόταση του υπουργού Οικονομικών Γκίκα Χαρδούβελη, σύμφωνα με το επίσημο ανακοινωθέν του υπουργείου.
Επιπροσθέτως, στο Βήμα διαβάζουμε πως «κομβικό ρόλο στην επιλογή έπαιξε ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης», ο οποίος «είχε θητεύσει με επιτυχία στην KPMG», δηλαδή μία από τις υπόλοιπες Big Four. Με άλλα λόγια, στην Ελλάδα η μάχη κατά της φοροδιαφυγής είναι στα χέρια δύο πρώην στελεχών των εταιρειών με ειδικότητα τη... φοροαποφυγή.
Τέλος, η κ. Σαββαΐδου δεν θα 'χε πάρει την θέση, αν δεν την είχε εγκρίνει ο Γενικός Επιθεωρητής του Υπουργείου Οικονομικών της... Γαλλίας, ο κ. Λε Πετίτ, ο οποίος σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα, συμμετείχε στην 5μελή επιτροπή επιλογής και «πέρασε από κόσκινο» τους υποψηφίους. (Ωραία εθνική κυριαρχία όπου τον Έλληνα γενικό γραμματέα Εσόδων εγκρίνει ένας... Γάλλος).
 
Το Bloomberg ψάχνει τη φοροδιαφυγή στα υπόγεια των μπαρ
Ήταν άνοιξη προς καλοκαίρι του 2014, η εποχή του success story, στο οποίο ατυχώς δεν προσέτρεξαν μόνον τα εγχώρια πρόθυμα ΜΜΕ αλλά και μερικά από τα εγκυρότερα μέσα διεθνώς. Το ελληνικό success story, η ανάκαμψη (rebound), η αναγέννηση (revival), σαν κάθε καλό δράμα με χάπι έντ, χρειαζόταν χαρακτήρες, ήρωες. Και τους βρήκε.
Κατά το πρακτορείο Bloomberg το νέο πρόσωπο της Ελλάδας είναι δύο γυναίκες, η Αικατερίνη Σαββαΐδου, νέα γενική γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, και η Αναστασία Σακελλαρίου, πρόεδρος του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας. Μέσα στο καλοκαίρι το αμερικάνικο μέσο δημοσίευσε δύο διθυραμβικά προφίλ για τις δύο Ελληνίδες. (Και αν στην περίπτωση Σαββαΐδου, το πρακτορείο πέρασε στο ντούκου τη θητεία της στην PwC, στην περίπτωση της Σακελλαρίου θεώρησε τριτεύουσας σημασίας ότι η πρόεδρος του ΤΧΣ διώκεται για κακούργημα που σχετίζεται με την άσκηση των καθηκόντων της κατά την προηγούμενη θητεία της σε τράπεζα).
Το Bloomberg στο προφίλ της Σαββαΐδου επισημαίνει πως είναι «κομμένη και ραμμένη γι αυτή τη δουλειά». Δύο μήνες πριν, τον Απρίλιο του 2014 (πριν πάρει τη νέα της θέση), η Σαββαΐδου έχει κάνει δηλώσεις στο Bloomberg στο πλαίσιο ενός ρεπορτάζ με τίτλο (σε ελεύθερη μετάφραση) «Οι διώκτες της φοροδιαφυγής στην Ελλάδα στρέφουν την προσοχή τους στα υπόγεια των νυχτερινών κλαμπ». Το ρεπορτάζ εστιάζει δηλαδή στο «κορυφαίο» ζήτημα: αν οι μπάρμαν στα ποτάδικα της νύχτας κόβουν απόδειξη στους πελάτες τους και στη μάχη του ΥπΟικ να τους πιάσει στα πράσα.
Παρότι η Σαββαΐδου ήταν ακόμα ενεργός senior manager στην PwC, στο ρεπορτάζ έκανε δηλώσεις με το το καπέλο του «κυβερνητικού συμβούλου». (Δείτε παραπάνω, το ΦΕΚ του διορισμού της). 
Ο κ. Πετίτ και το Bloomberg, απρόσμενοι φαν της κ. Σαββαΐδου. Οι ίδιοι δηλαδή παράγοντες (διεθνή ΜΜΕ και εκπρόσωποι των δανειστών) που επί χρόνια πυροβολούσαν τους Έλληνες για το ότι δεν πληρώνουν φόρους, τώρα έδωσαν το χρίσμα του σε ένα ανώτατο στέλεχος πολυεθνικής που τα πηγαίνει περίφημα σε αυτό ακριβώς το σπορ.
 
Η διαπλοκή ελληνικού δημοσίου - PwC
Γνωρίζουμε τον αντίλογο που εκφράζεται από όσους υποστήριξαν την επιλογή Σαββαΐδου: Είναι σα να προσλάβεις ένα χάκερ. Η παρομοίωση θα ευσταθούσε μόνον αν αυτός που προσέλαβε τον χάκερ (το ΥπΟικ) αλλά και ο ίδιος ο χάκερ (Σαββαΐδου), αναγνώριζαν ότι ο προηγούμενος εργοδότης του χάκερ ήταν εγκληματικό στοιχείο. Δεν βλέπουμε καμιά τέτοια διάθεση... Τουναντίον, το ελληνικό κράτος σπεύδει σε κάθε ευκαιρία να διαπλακεί με τις ελεγκτικές εταιρείες, και με την PwC ιδιαιτέρως, σε σημείο που στην ουσία «ιδιωτικοποιεί» κομμάτια της δικής του αρμοδιότητας.
§  Το 2009, πριν καν την αρχή της κρίσης, διαβάζουμε πως το Υπουργείο Οικονομικών, θα ανέθετε στην PwC το κυνήγι των μικροοφειλετών, την ίδια ακριβώς εποχή που η εταιρεία υπέρβαλλε στις αρχές του Λουξεμβούργου πατέντες για τη φοροελάφρυνση των μεγαλο-πελατών της.
§  Το 2010, της ανατέθηκε (από κοινού με την KPMG) ο έλεγχος δαπανών του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους - μία ακόμα περίπτωση πρόσβασης σε νευραλγικό τομέα του δημοσίου.
§  Το 2011 ήταν σύμβουλος αποκρατικοποιήσεων για τις ΟΣΕ / ΤΡΕΝΟΣΕ.
§  Και πολύ πρόσφατα, τον Οκτώβριο του 2014, ο κ. Χαρδούβελης ανέθεσε στην PwC μελέτη για τον τρόπο εφαρμογής του αναβαλλόμενου φόρου των τραπεζών. Το έκανε σύμφωνα με τα ρεπορτάζ των εφημερίδων, «παρακάμπτοντας πλήρως τις υπηρεσίες του υπουργείου» του. Ανέθεσε δηλαδή την επίλυση ενός ζητήματος δημοσίου συμφέροντος σε μια ιδιωτική εταιρεία η οποία εκ της φύσεως της διαπλέκεται με τις ελληνικές τράπεζες... Και αν κρίνουμε από το αποτέλεσμα, σύμφωνα τουλάχιστον με όσα έχουν υποστηρίξει τόσο ο Γιάννης Βαρουφάκης εδώ όσο και η Wall Street Journal εδώ, οι τράπεζες έμειναν ενθουσιασμένες από τη λύση...
Και αυτά αφορούν μόνο τη διαπλοκή της PwC με το ελληνικό δημόσιο. Το μεγάλο θέμα όμως είναι η διαπλοκή της εταιρείας με το ευρύτερο σύστημα εξουσίας στην Ελλάδα. Αλλά γι αυτό θα μιλήσουμε αναλυτικότερα τις επόμενες μέρες...
 
Αντί επιλόγου: Ένα ερώτημα για τους Χαρδούβελη και Σαββαΐδου
Ο Γκίκας Χαρδούβελης πήγε στο υπουργείο Οικονομικών από τη Eurobank, όπου θήτευσε ως πολυετής και πολύτιμος συνεργάτης του Ομίλου Λάτση. (Για το σοβαρό πρόβλημα σύγκρουσης συμφερόντων μεταξύ των δύο ιδιοτήτων, διαβάστε εδώ την ανάλυση του Γιάννη Βαρουφάκη). Ταυτόχρονα, στο δημόσιο μεταγράφηκε η κ. Σαββαΐδου με τον τρόπο που είδαμε, και με τη θερμή, όπως προείπαμε, σύσταση του κ. Χαρδούβελη.
Τώρα αποκαλύπτεται πως η πρώην εταιρεία της κ. Σαββαΐδου (πιθανώς με τη συμμετοχή της), εκπόνησε ένα σχήμα φοροαποφυγής με ωφελημένο τον πρώην εργοδότη του κ. Χαρδούβελη. Η επιχείρηση είχε πολλούς κερδισμένους και ένα μόνο θύμα, το ελληνικό δημόσιο, στο οποίο υπηρετούν πλέον οι κ.κ. Χαρδούβελης και Σαββαΐδου. Ερώτηση αφελής: Δεν υπάρχει ηθικό και πολιτικό θέμα και για τους δύο;
Πηγή: ThePressProject | Νικόλας Λεοντόπουλος



Σοκ για 2,5 εκατομμύρια συνταξιούχους τον επόμενο μήνα – Πόσο μειώνονται κύριες και επικουρικές (παραδείγματα)


Τρίμηνες μειώσεις από 29,16 ευρώ έως και 180 ευρώ στις κύριες συντάξεις, και από 26,94 έως 53,98 ευρώ στις επικουρικές θα έχουν στις αποδοχές τους 2,5 εκατομμύρια συνταξιούχοι τον επόμενο μήνα, καθώς οι νέες αυξημένες εισφορές ασθένειας 6% υπέρ του ΕΟΠΥΥ, που ισχύουν από την 1η Ιουλίου, θα επιβληθούν αναδρομικά, σύμφωνα με το σχέδιο της εγκυκλίου που έχει ετοιμάσει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
Στο σχέδιο αυτό μάλιστα, το περιεχόμενο του οποίου αποκαλύπτει ο Ελεύθερος Τύπος, προτείνεται από τις υπηρεσίες του υπουργείου να επιβάλλεται η εισφορά ασθένειας 6% στις επικουρικές συντάξεις όχι στο τελικό ποσό που παίρνουν σήμερα οι δικαιούχοι, αλλά στο αρχικό και υψηλότερο ποσό πριν από τις μειώσεις!
Πώς θα εφαρμοστούν
Οι νέες κρατήσεις θα εφαρμοστούν από τη σύνταξη Σεπτεμβρίου που θα πιστωθεί στο τέλος Αυγούστου. Από τα ποσά που θα λάβουν 2,5 εκατομμύρια συνταξιούχοι τον επόμενο μήνα θα αφαιρεθούν αναδρομικά οι κρατήσεις ασθένειας που αναλογούν στους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο. Από τη σύνταξη του Οκτωβρίου, οι κρατήσεις θα γίνονται σε μηνιαία βάση.
Για παράδειγμα:
1) Δικαιούχος με κύρια σύνταξη 486 ευρώ, έχει σήμερα εισφορά ασθένειας 4% και παίρνει 466,56 ευρώ. Με την αύξηση της εισφοράς κατά 2% (6% αντί 4%) θα χάσει 9,72 ευρώ το μήνα και η σύνταξη πάει στα 456,84 ευρώ. Η απώλεια αυτή θα υπολογιστεί αναδρομικά για τις συντάξεις Ιουλίου, Αυγούστου, Σεπτεμβρίου και θα αφαιρεθεί τον επόμενο μήνα. Ετσι ο συνταξιούχος θα έχει συνολική μείωση κατά 29,16 ευρώ και θα πληρωθεί 437,40 ευρώ. Από τη σύνταξη Οκτωβρίου θα έχει κράτηση 9,72 ευρώ και σύνταξη 456,84 ευρώ.
2) Δικαιούχος με αρχική σύνταξη 3.000 ευρώ που παίρνει σήμερα 1.772 ευρώ, θα επιβαρυνθεί μηνιαίως κατά 60 ευρώ λόγω της αύξησης της εισφοράς ασθένειας, και κατά 180 ευρώ επειδή θα υπολογιστούν και οι εισφορές για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο. Τα 180 ευρώ θα αφαιρεθούν από τη σύνταξη του επόμενου μήνα και έτσι θα πάρει 1.592 ευρώ. Τον Οκτώβριο θα έχει τη μηνιαία κράτηση των 60 ευρώ, οπότε η σύνταξη θα πάει στα 1.712 ευρώ.
Επικουρικές
Εμπλοκή υπάρχει στις επικουρικές. Οι υπηρεσίες του υπουργείου λένε στο σχέδιο της εγκυκλίου ότι καταβαλλόμενο ποσό για την κράτηση ασθένειας είναι το ποσό που αναγράφεται στην αρχική απόφαση. Αυτό σημαίνει ότι ένας συνταξιούχος που είχε αρχική επικουρική 400 ευρώ και τώρα είναι στα 200 ευρώ, με εισφορά 6% στα 400 ευρώ θα έχει μείωση 24 ευρώ, οπότε η σύνταξη πάει στα 176 ευρώ, ενώ με εισφορά 6% στα 200 ευρώ, η μείωση είναι 12 ευρώ και η σύνταξη πάει στα 188 ευρώ. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύει ο «Ε.Τ.», η εισφορά στις επικουρικές είναι 6% στα σημερινά ποσά. Ετσι, για παράδειγμα, δικαιούχος με επικουρική ΙΚΑ 297,67 ευρώ επιβαρύνεται με 17,86 ευρώ το μήνα από την εισφορά 6%. Τα 17,86 ευρώ θα κρατηθούν αναδρομικά τον επόμενο μήνα για τις συντάξεις Ιουλίου, Αυγούστου, Σεπτεμβρίου και η σύνταξη μόνο για τον επόμενο μήνα θα πάει στα 244,09 ευρώ, ενώ από τον Οκτώβριο θα είναι 279,8 ευρώ.




aftodioikisi.gr

Οι ΟΤΑ στο «παιχνίδι» των τηλεοπτικών αδειών – Τι προβλέπει το νέο νομοσχέδιο


Δήμοι και Περιφέρειες περιλαμβάνονται στους  υποψήφιους που έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις διαδικασίες αδειοδότησης τηλεοπτικών καναλιών, που προβλέπεται να διεξάγονται μέσω δημοπρασίας, σύμφωνα με το σχετικό νομοσχέδιο («Αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψη») που αναρτήθηκε σε δημόσια διαβούλευση και θα παραμείνει στοopengov.gr, έως τις 24 Αυγούστου.
Το άρθρο 3 του νομοσχεδίου αναφέρει ότι «οι επιχειρήσεις των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), με ειδικό σκοπό την παροχή υπηρεσιών επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης, με τη μορφή ανώνυμης εταιρίας, και έδρα εντός της γεωγραφικής περιοχής, για την οποία προκηρύσσονται οι αντίστοιχες άδειες. Για τη σύσταση, την οργάνωση και τη λειτουργία των επιχειρήσεων αυτών εφαρμόζονται οι διατάξεις του κ.ν. 2190/1920, όπως ισχύει, τηρουμένων των διατάξεων του ν. 3852/2010», δηλαδή του «Καλλικράτη».
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο οι υποψήφιοι οφείλουν, με την αίτηση συμμετοχής τους, να συνυποβάλουν τα προβλεπόμενα νομιμοποιητικά έγγραφα που αποδεικνύουν τη σύσταση της εταιρίας ή της κοινοπραξίας και των μελών αυτής, ιδίως δε το έγγραφο σύστασης, το κωδικοποιημένο καταστατικό της υποψήφιας εταιρίας ή των μελών της κοινοπραξίας, νομίμως κατατεθειμένο στην αρμόδια αρχή, καθώς και κάθε άλλο σχετικό έγγραφο που καθορίζεται με την προκήρυξη του Ε.Σ.Ρ.
Το τίμημα για κάθε άδεια θα καταβάλλεται εφάπαξ μετά την ανακήρυξη του αδειούχου, ενώ η διάρκειά τους θα είναι 10ετής. Στο νομοσχέδιο προβλέπεται καταβεβλημένο κεφάλαιο 8.000.000 ευρώ για κανάλια εθνικής εμβέλειας γενικού – ενημερωτικού χαρακτήρα, 5.000.000 ευρώ για εθνικής εμβέλειας θεματικού – ενημερωτικού περιεχομένου και 2.000.000 ευρώ για μη ενημερωτικού.
Τα ποσά για τις άδειες περιφερειακών καναλιών θα οριστούν με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) τωνυπουργών Επικρατείας και Οικονομικών. Ο αριθμός των αδειών και η τιμή εκκίνησης της δημοπρασίας για κάθε κατηγορία θα οριστεί με νεότερη απόφαση του υπουργού Επικρατείας.




aftodioikisi.gr