Τετάρτη 20 Αυγούστου 2014

ΟΝΝΕΔ: ΕΝΑΡΞΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗΣ " ΑΠΑΝΤΑΜΕ"




Έναρξη εργασιών Εθνικής Συνδιάσκεψης | «Απαντάμε.» 


Ξεκινούν Πέμπτη, 21 Αυγούστου 2014, οι εργασίες της Εθνικής Συνδιάσκεψης της ΟΝΝΕΔ με κεντρικό σύνθημα «Απαντάμε». Η Εθνική Συνδιάσκεψη θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο «Galini» στα Καμένα Βούρλα του Ν. Φθιώτιδος και θα ολοκληρωθεί την Κυριακή, 24 Αυγούστου 2014.

Αντικείμενο της Εθνικής Συνδιάσκεψης, είναι η απάντηση σε ερωτήματα γύρω από την πολιτική, την οικονομία και την επικαιρότητα που αφορούν τους νέους και την κοινωνία, μέσα από ανοιχτή πολιτική συζήτηση πάνω σε αυτά. Από τα συμπεράσματα που θα εξαχθούν, θα προκύψουν πορίσματα για κάθε θεματική ενότητα, που θα αποτελέσουν το πολιτικό πλαίσιο της Οργάνωσης για την Ελλάδα που θέλει να ζήσει, να δουλέψει και να αναπτυχθεί η δική μας γενιά.

Τους επόμενους μήνες, θα ακολουθήσουν θεματικές διασκέψεις σε όλες τις περιφέρειες της χώρας.

Περισσότερες πληροφορίες για τις θεματικές ενότητες και τους ομιλητές, στο πρόγραμμα της Εθνικής Συνδιάσκεψης.



Πρόγραμμα Εθνικής Συνδιάσκεψης ΟΝΝΕΔ
Πέμπτη:
14.00 – 16.00:       Άφιξη μελών Εθνικής Συνδιάσκεψης
16.00 – 17.30:    Διανομή Διαπιστεύσεων
17.30 – 18.00:    Έναρξη Εργασιών Εθνικής Συνδιάσκεψης
18.00 – 21.00:   1. Διεθνείς Εξελίξεις, Εξωτερική Πολιτική, Άμυνα, Ενέργεια
·     Κ. Γεροντόπουλος, Υφυπουργός Εξωτερικών
·     Σ. Καλαφάτης, Βουλευτής Α’ Θεσ/νίκης - π. Αν. Υπουργός Π.Ε.Κ.Α.
·     Γ. Κουμουτσάκος, Διπλωμάτης - π. Ευρωβουλευτής ΝΔ
·     Μ. Καραγιάννης, Επ. Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων ΠΑ.ΜΑΚ.
18.00 – 21.00:   2. Ασφάλεια, Πολυπολιτισμικότητα, Μετανάστευση
·     Β. Κικίλιας, Υπουργός Δημοσίας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη
·     Α. Τσιγκρής, Καθηγητής Εγκληματολογίας & Σωφρονιστικής
·     Δ. Εσδράς, Πρόεδρος Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης
·     Δ. Καλογερόπουλος, Αντιπρόεδρος της Επιτροπής των Περιφερειών της Ε.Ε. – υπεύθυνος για θέματα μετανάστευσης
Παρασκευή: 
10.00 – 13.00:   3. Πολιτικό Σύστημα, Δικαιοσύνη, Θεσμοί και ΜΜΕ
·     Χ. Αθανασίου, Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
·     Κ. Μητσοτάκης, Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
·     Μ. Σπυράκη, Δημοσιογράφος – Ευρωβουλευτής ΝΔ
·     Κ. Γκιουλέκας, Βουλευτής Ά Θεσ/νίκης
10.00 – 13.00:   4. Εργασία, Ασφάλιση, Υγεία, Κοινωνική Πολιτική
·     Γ. Βρούτσης, Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας
·     Γ. Πατούλης, Δήμαρχος Αμαρουσίου – Πρόεδρος Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών
·     Ε. Μακρή, Βουλευτής Ν. Φθιώτιδας
·     Β. Κοντοζαμάνης, Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Υγείας
18.00 - 21.00:    5. Παιδεία, Πολιτισμός, Κοινωνικά Πρότυπα και Ανθρώπινα Δικαιώματα
·     Κ. Τασούλας, Υπουργός Πολιτισμού
·     Σ. Γκλαβάς, Πρόεδρος Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
·     Β. Σωτηρόπουλος, Συμπαραστάτης του Δημότη – Δήμος Αθηναίων
·     Μ. Βέρα, Πρόεδρος ΜΚΟ «Ανθρώπινοι Άνθρωποι»

18.00 - 21.00:    6. Οικονομία, Ανάπτυξη, Δημόσια Διοίκηση
·     Χ. Σταϊκούρας, Αν. Υπουργός Οικονομικών
·     Ν. Φίλιππας, Πρόεδρος Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών
·     Α. Συριανός, Πρόεδρος – Διευθύνων Σύμβουλος / Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης Α.Ε. – Αντιπρόεδρος Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου
·     Δ. Τσίγκος, Πρόεδρος Ελληνικής Ένωσης Νεοφυών Επιχειρήσεων
Σάββατο:
10.00 – 13.00:   7. Ιδεολογία, Πολιτική Πραγματικότητα και Λαϊκισμός
·     Μ. Πυργιώτη, Δημοσιογράφος – Γενική Διευθύντρια ΙΔΚΚ
·     Μ. Δασκαλάκης, Αν. Γραμματέας Στρατηγικού Σχεδιασμού & Επικοινωνίας ΝΔ
·     Κ. Κουτσογιαννακόπουλος, Βουλευτής Ν. Φθιώτιδας

Κυριακή:
12.30 - 15.00:         Ολομέλεια Εθνικής Συνδιάσκεψης
·     Σ. Ιωαννίδης, Πρόεδρος Οργάνωσης Νέων Νέας Δημοκρατίας
·     Α. Παπαμιμίκος, Γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής ΝΔ
·     Πορίσματα
15.30:                       Λήξη εργασιών Εθνικής Συνδιάσκεψης






Παρατηρήσεις:

Σε κάθε θεματική ενότητα, θα πραγματοποιηθεί ανοιχτή πολιτική συζήτηση πάνω στην επιμέρους θεματολογία της Εθνικής Συνδιάσκεψης. Μέσα από αυτή, θα συγκροτηθούν συμπεράσματα για κάθε θεματική ενότητα, τα οποία θα αποτελέσουν το πολιτικό πλαίσιο της Οργάνωσης για την Ελλάδα που θέλει να ζήσει, να δουλέψει και να αναπτυχθεί η δική μας γενιά.
 Στη συνέχεια, θα ακολουθήσουν θεματικές συνδιασκέψεις σε όλη την Ελλάδα. 

ΑΙΤΗΜΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΤΡΟΦΕΙΟΥ ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΑΜΑΤΗ ΚΑΡΜΑΝΤΖΗ



Ο Βουλευτής Χίου, Σταμάτης Κάρμαντζης κατέθεσε Αναφορά προς τους Υπουργούς Παιδείας κύριο Ανδρέα Λοβέρδο και Οικονομικών κύριο Γκίκα Χαρδούβελη, με θέμα τις επιστολές του Δημάρχου Οινουσσών κυρίου Αγγελάκου με αίτημα την άμεση επίλυση του οικονομικού προβλήματος του Οικοτροφείου Οινουσσών. Το εν λόγω ίδρυμα φιλοξενεί 52 παιδιά απόρων οικογενειών και λειτουργεί από το 1957 με τη βοήθεια ιδιωτικών χορηγιών. Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης οι χορηγίες αυτές πλέον μπορούν να καλύψουν μόνο τα μισά λειτουργικά έξοδα του ιδρύματος. Ο Δήμαρχος Οινουσσών προτείνει η πολιτεία να αναλάβει την κάλυψη των υπολοίπων εξόδων που ανέρχονται σε 100.000 ευρώ. Ο Βουλευτής στηρίζει το αίτημα ενίσχυσης του Οικοτροφείου Οινουσσών και πιστεύει ότι πρέπει να υπάρξει η κατάλληλη και έγκαιρη ανταπόκριση από την πλευρά των αρμόδιων υπουργείων.

Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ



Η  Διεθνής Διαφάνεια-Ελλάδος λειτουργεί την Υπηρεσία «ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΩΡΑ! » με σκοπό να παρέχει ενημέρωση, καθοδήγηση και υποστήριξη σε θύματα και μάρτυρες διαφθοράς. Στόχος μας είναι να καταγράψουμε και ταυτόχρονα να καταπολεμήσουμε τη διαφθορά στη ρίζα της με τη δική σας συμμετοχή και βοήθεια.
Στην Υπηρεσία «ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΩΡΑ! » μπορεί να απευθύνεται κάθε πολίτης με σκοπό να αναφέρει περιστατικά διαφθοράς
 και να λάβει περαιτέρω βοήθειας και καθοδήγησης για το πώς και πού, μπορεί να απευθυνθεί ώστε να υπάρξει αποτελεσματική αντιμετώπιση της καταγγελίας του. Η Ομάδα νομικών της Διεθνούς Διαφάνειας μέσα από την επεξεργασία των καταγγελιών θα έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει τα ευάλωτα σημεία όπου ευδοκιμούν φαινόμενα διαφθοράς, να διατυπώνει και να προωθεί προτάσεις για τη βελτίωση των θεσμών σε εθνικό επίπεδο. 
Σειρά απλών ερωτήσεων με βάση τις οποίες μπορεί ο πολίτης να αντιληφθεί ποια είναι υπόθεση διαφθοράς και ποια όχι έχει δημιουργήσει η γνωστή Οργάνωση «Διεθνής Διαφάνεια Ελλάς ». Όπως αναφέρει «πολλές φορές μπορεί να αντιμετωπίσεις αδικίες που πιθανόν να συνιστούν ποινικά αδικήματα, αλλά δεν σημαίνει ότι είναι και υποθέσεις διαφθοράς. Ως διαφθορά ορίζεται γενικά η εκμετάλλευση της εξουσίας που έχει ανατεθεί σε πρόσωπο που υπηρετεί στον ιδιωτικό ή δημόσιο τομέα, για ίδιον όφελος. Απαντώντας στις ερωτήσεις του Κουίζ που ακολουθεί, θα μας δώσεις τη δυνατότητα να σε καθοδηγήσουμε σχετικά με το πώς και σε ποιον φορέα μπορείς να απευθυνθείς σε περίπτωση που η υπόθεσή σου σχετίζεται και με διαφθορά.

Το Κουίζ περιλαμβάνει απλές ερωτήσεις και θα σε βοηθήσει να αντιληφθείς ποια είναι υπόθεση διαφθοράς και ποια όχι.Μην ξεχνάς ότι η υπόθεση διαφθοράς που σε προβληματίζει μπορεί να μην αφορά εσένα προσωπικά. Είναι σημαντικό να επικοινωνήσεις μαζί μας εάν έχεις πληροφορίες ακόμα και εάν η υπόθεση δεν σε αφορά άμεσα. Εκείνο που χρειαζόμαστε όμως σε τέτοιες περιπτώσεις είναι ακριβή στοιχεία κι όχι γενικότητες ή αοριστολογίες» 

ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΟΙ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ ΤΩΝ 2 ΝΕΑΡΩΝ ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ




Ούτε 24 ώρες από την ανακάλυψη της άγριας δολοφονίας των δύο νεαρών, του 26χρονου Κωνσταντίνου Σγουρού από την Καλαμάτα και του 26χρονου Γιάννη Κομμάτη από τη Σάμο, δεν χρειάσθηκε η Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Καλαμάτας και ήδη έχει στα χέρια της τους δράστες του διπλού εγκλήματος.
Μετά το σοκ της διπλής δολοφονίας, συγκλονίζει, η είδηση πως ως δράστες συνελήφθησαν δύο 18χρονοι.
 
- See more at: http://www.tharrosnews.gr

ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ ΣΤΗ ΜΥΤΙΛΗΝΗ 25-26 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ



Διοργάνωση Διημερίδας με θέμα τις Ακτοπλοϊκές Συγκοινωνίες του Βορείου Αιγαίου από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου στη Μυτιλήνη 25-26 Αυγούστου

Με πρωτοβουλία του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη θα πραγματοποιηθεί Διημερίδα με θέμα τις Ακτοπλοϊκές Συγκοινωνίες του Βορείου Αιγαίου τη Δευτέρα 25 και την Τρίτη 26 Αυγούστου στο Αμφιθέατρο της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου στη Μυτιλήνη.
Στη Διημερίδα, πέραν του Υπουργού θα συμμετέχουν ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και εκπρόσωποι της φυσικής ηγεσίας του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής και θα κληθούν οι βουλευτές του Βορείου Αιγαίου, ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, εκπρόσωποι της Περιφερειακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (Σ.Ε.Ε.Ν.), της Ένωσης Πλοιοκτητών Πορθμείων Εσωτερικού (Ε.Π.Π.Ε.), των μελών του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.ΑΣ.) και των παραγωγικών φορέων, καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. και του Υπουργείου



ληΛΗΜΝΙΑΚΟΣ ΛΟΓΟΣ

.

ΟΑΕΔ: Αιτήσεις μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου για το voucher των 30.000 ανέργων


Μέχρι τα μεσάνυχτα της 15ης Σεπτεμβρίου μπορούν να υποβάλουν τις αιτήσεις τους ηλεκτρονικά όσοι άνεργοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στη δράση voucher 2014 «Επιταγή Εισόδου για νέους ηλικίας από 25 έως 29 ετών σε ιδιωτικές επιχειρήσεις για απόκτηση εργασιακής εμπειρίας».
Από το συγκεκριμένο πρόγραμμα υπολογίζεται ότι θα ωφεληθούν συνολικά 30.000 άνεργοι ηλικίας 25 έως 29 ετών εκ των οποίων οι 12.000 θα είναι απόφοιτοι ΑΕΙ/ΤΕΙ και οι 18.000 θα είναι απόφοιτοι δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι ωφελούμενοι θα απασχοληθούν σε ιδιωτικές επιχειρήσεις για έξι μήνες.
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της δράσης θα υλοποιηθεί μια ολοκληρωμένη δέσμη παρεμβάσεων θα περιλαμβάνει:
  •  Πρόγραμμα θεωρητικής κατάρτισης 80 ωρών.
  • Πρακτική άσκηση σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα της οικονομίας συνολικής διάρκειας 450 ωρών σε δύο φάσεις. Οι πρώτες 200 ώρες θα αφορούν την ομαλή ένταξη και ενσωμάτωση του καταρτιζόμενου στο εργασιακό περιβάλλον της επιχείρησης και οι υπόλοιπες 250 ώρες θα αφορούν δεξιότητες που συνδέονται με τις προδιαγραφές της θέσης πρακτικής άσκησης.
Οι ωφελούμενοι θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει το πρόγραμμα το αργότερο έως τις 30 Ιουνίου του 2016.
Τέλος, όσοι άνεργοι δεν επιλεγούν έχουν δικαίωμα υποβολής αντιρρήσεων εντός 10 ημερών από την δημοσίευση του Μητρώου Ωφελούμενων. Το αργότερο είκοσι μέρες μετά την υποβολή των αντιρρήσεων, θα πρέπει η αρμόδια επιτροπή να αποφανθεί γι’ αυτές.

aftodioikisi.gr

Παγώνουν τα εφάπαξ χιλιάδων δικαιούχων από τον ιδιωτικό και το δημόσιο τομέα – Έρχεται μείωση μέχρι και 50%


Καμία νέα πληρωμή εφάπαξ δεν γίνεται από τα Ταμεία και οι δικαιούχοι τόσο από τον δημόσιο όσο και από τον ιδιωτικό τομέα είναι στην αναμονή ήδη εδώ και ένα χρόνο.
Συγκεκριμένα, αυτοί που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο στόχαστρο είναι όσοι συνταξιοδοτήθηκαν από τον Σεπτέμβριο του 2013 και μετά. Ήδη μιλάμε για 30.000 άτομα και κανείς αυτή τη στιγμή δεν ξέρει πότε θα πάρουν το εφάπαξ που δικαιούνται.
Ταυτόχρονα κανείς δεν ξέρει ποιο θα είναι το ποσό που θα λάβουν τελικά. Τα Ταμεία περιμένουν βλέπετε ακόμη τον περίφημο συντελεστή βιωσιμότητας. Δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τους μαθηματικούς τύπους που έχουν και πρέπει να δημιουργηθούν νέοι ώστε να μπορέσουν να δώσουν εφάπαξ.
Το πρόβλημα των Ταμείων ωστόσο είναι τεράστιο. Για την καταβολή των ποσών δεν υπάρχουν χρήματα και έτσι εάν ισχύουν οι νέοι μαθηματικοί τύπου υπάρχει κίνδυνος μειώσεων ακόμη και σε ποσοστό 50%.
Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, εξετάζεται μια λύση που θα μπορεί να μειώσει τις περικοπές. Αυτή δεν είναι άλλη από την καταβολή των εφάπαξ σε πολλές δόσεις. Με τον τρόπο αυτό θα μειωθούν οι απώλειες για τους δικαιούχους όμως σε πολλές περιπτώσεις μέχρι να πάρουν τα χρήματά τους οι δικαιούχοι θα χρειαστεί να περάσουν από 2 ως και 4 χρόνια.

aftodioikisi.gr

Η αναθεώρηση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων του Β.Αιγαίου: μια αναγκαιότητα που έχει καθυστερήσει


Η ανακοίνωση της διήμερης σύσκεψης για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις του Β.Αιγαίου στη Μυτιλήνη στις 25-26 Αυγούστου διεξάγεται με πολύ μεγάλη καθυστέρηση αφού για μια ακόμη χρονιά οι επιβάτες ταλαιπωρήθηκαν από ακυρώσεις, καθυστερήσεις και πλοία που δεν έχουν προδιαγραφές να εκτελούν δρομολόγια ούτε στην Ελλάδα της κρίσης, ενώ στα νησιά οι επιχειρηματίες μάταια περίμεναν μια ανάσα από τουρίστες και παραθεριστές κυρίως από Β.Ελλάδα.
Το κρίσιμο ερώτημα που τίθεται σήμερα είναι αν η σύσκεψη αυτή θα δρομολογήσει βιώσιμες λύσεις, άμεσες και μεσοπρόθεσμες, έστω και τώρα, ή θα είναι μια ακόμη συνάντηση «εκτόνωσης», για να ακουστεί και πάλι η διαπίστωση ότι δεν μπορεί να γίνει τίποτα, γιατί το νομοθετικό πλαίσιο και η κρίση δεν το επιτρέπουν. Ούτε μπορούν να επικαλεστούν ότι τώρα μπαίνουμε στη χειμερινή περίοδο, όταν πριν μερικούς μήνες η δικαιολογία ήταν ότι δεν αλλάζουν τα πράγματα ενόψει καλοκαιριού. Η πραγματικότητα είναι ότι μέχρι σήμερα δεν υπήρχε η πολιτική βούληση για να αλλάξουν τα πράγματα, ενώ ταυτόχρονα δεν έχει υπάρξει επεξεργασμένη πολιτική για την ακτοπλοΐα με αποτέλεσμα οι αποφάσεις να βασίζονται κυρίως σε πιέσεις εφοπλιστών και δευτερευόντως σε πολιτικές παρεμβάσεις, τοπικών και εθνικών πολιτικών, ανάλογα με τις προσβάσεις που είχαν στις πολιτικές ηγεσίες για να αντιμετωπίσουν το «δικό» τους πρόβλημα, του νησιού τους ή της εκλογικής τους περιφέρειας. Ποτέ δεν υπήρξε σχεδιασμός βασισμένος πάνω στην αξιολόγηση της υπάρχουσας κατάστασης και προσανατολισμένος στην εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος.     
Η αξιολόγηση των υφιστάμενων πολιτικών για υπηρεσίες δημόσιου συμφέροντος αποτελεί προϋπόθεση της αναθεώρησης τους και - όπως ο σχεδιασμός των νέων προτάσεων - πρέπει να βασίζονται σε διαφανή κριτήρια ανεξάρτητα αν ο πάροχος είναι ένας ή πολλοί, του δημόσιου ή του ιδιωτικού τομέα. Η ασφάλεια του ταξιδιού, η έγκαιρη ανακοίνωση και η αξιοπιστία των δρομολογίων, η άνεση και η ταχύτητα των πλοίων, η διαθεσιμότητα θέσεων για επιβάτες και αυτοκίνητα, η συχνότητα και τα ωράρια των δρομολογίων αποτελούν μερικά από τα κριτήρια που πρέπει να εξετάζονται με βάση τα διεθνή πρότυπα και τις μελέτες των δύο Τμημάτων Ναυτιλίας που διαθέτει η χώρα, του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του Πειραιά. Σε ότι αφορά ειδικά στις άγονες γραμμές προστίθεται και το θέμα της κατηγορίας των πλοίων που δρομολογούνται, οι ανάγκες που καλύπτονται, το κόστος του κάθε δρομολογίου αλλά και το πώς ελέγχεται η τήρηση ή μη της σύμβασης.
Στη περίπτωση των νησιών του Β.Αιγαίου τα προβλήματα που έχουν καταγραφεί τα τελευταία χρόνια αφορούν παραβίαση όλων των κριτηρίων που αναφέρθηκαν προηγούμενα με αποτέλεσμα να έχουν ταλαιπωρηθεί, αν όχι κινδυνεύσει, εκατοντάδες επιβατών, ενώ πολλές επιχειρήσεις (μεταφορικές, παραγωγικές, εμπορικές, τουριστικές) έχουν υποστεί ζημιές εξ αιτίας ακυρώσεων ή καθυστερήσεων δρομολογίων αλλά και από την μη έγκαιρη ανακοίνωση δρομολογίων σε ετήσια βάση. Η κατ’ επανάληψη και κατά συρροή παράβαση των ουσιωδών όρων των συμβάσεων μεταξύ δημοσίου και αναδόχου δεν είχε τις ανάλογες κυρώσεις που θα έπρεπε να είναι η έκπτωση του αναδόχου.    
Την ίδια περίοδο ανατράπηκε και ο σχεδιασμός που είχε γίνει για τις άγονες γραμμές με βάση τις 12ετείς συμβάσεις που στόχευαν στην ανανέωση του στόλου που καλύπτει τις γραμμές αυτές με αποτέλεσμα πολλά νησιά να βρεθούν να «εξυπηρετούνται» με πλοία αναντίστοιχα των αναγκών τους και των βασικών κριτηρίων, ενώ το θέμα της ναυπήγησης πλοίων με κοινοτικούς πόρους δεν προχώρησε με τη δικαιολογία ότι υπάρχει υπερεπάρκεια πλοίων.
Επειδή για τα νησιά η ακτοπλόϊα αποτελεί μαζί με την ανάπτυξη τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος, δεν μπορεί να υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις στην αναθεώρηση της ασκούμενης πολιτικής. Αναθεώρηση που δεν μπορεί να είναι σημειακή και μονόπλευρη όπως επιχειρήθηκε πρόσφατα στη Βουλή, αλλά ολοκληρωμένη και διαφανής με αποκλειστικό στόχο το δημόσιο συμφέρον. Οι όποιες νομοθετικές ρυθμίσεις να έρθουν στη συνέχεια στη Βουλή ως συστατικό στοιχείο μιας τέτοιας πολιτικής.
Τα θέματα προς αντιμετώπιση είναι πολλά, όπως φάνηκε από τη προηγούμενη ανάλυση αλλά και τις προτάσεις που έχουμε καταθέσει στο διάλογο στον οποίο προχώρησε με δική μας πρωτοβουλία ο Ελληνικός Επιμελητηριακός Σύνδεσμος Μεταφορών (ΕΕΣΥΜ) με όλους τους ενδιαφερόμενους πλην του «αρμόδιου» Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου (http://ioannispilanis.blogspot.gr/2013_03_01_archive.html). Προτάσεις που φέραμε και ως ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΖΩΗΣ με το ΑΙΓΑΙΟ στον προεκλογικό διάλογο χωρίς ανταπόκριση από τους συνυποψήφιους. Το καλύτερο που έχουν να κάνουν είναι να σιωπήσουν και σήμερα αν δεν έχουν να καταθέσουν προτάσεις αλλά μόνο άναρθρες κραυγές ή λόγια του αέρα. Και μαζί τους ας σιωπήσουν όλοι αυτοί που φέρνουν ευθύνη για τη σημερινή κατάσταση και των οποίων η σιωπή όλο το προηγούμενο διάστημα ήταν εκκωφαντική.
Στη συνέχεια θα εστιάσουμε σε αυτά που αφορούν ιδιαίτερα τα φλέγοντα προβλήματα της Περιφέρειας αναδεικνύοντας αρχές που μπορούν να έχουν ευρύτερη εφαρμογή.
Το θέμα του δικτύου είναι το σημαντικότερο και το πλέον δύσκολο αφού πρέπει να αντιμετωπιστούν οι πολύ διαφορετικές ανάγκες των μικρών και των μεγάλων νησιών και οι μεγάλες εποχικές διακυμάνσεις. Οι βασικές προτάσεις είναι:
-          Τα μικρά νησιά που εξαρτώνται για την καθημερινή τους επιβίωση από τα μεγάλα γειτονικά (και αυτό αφορά και τα 5 μικρά νησιά του Β.Αιγαίου Φούρνοι-Θύμαινα, Οινούσσες, Ψαρά, Αη-Στράτης) θα πρέπει να έχουν καθημερινές συνδέσεις με τα μεγαλύτερα και σωστές ανταποκρίσεις με τα πλοία από και προς την ηπειρωτική χώρα: πχ οι Ψαριανοί θα πρέπει να μπορούν το πρωί να πάνε Χίο για τις δουλειές τους και να επιστρέψουν το απόγευμα, αλλά ταυτόχρονα όσοι έρχονται από Πειραιά ή πάνε Πειραιά να μην υποχρεώνονται σε πολύωρη αναμονή στο λιμάνι της Χίου. Όμως είναι λάθος η σύνδεση τους με την ηπειρωτική Ελλάδα σε ετήσια βάση που κοστίζει ιδιαίτερα συχνά χωρίς να υπάρχει αντικείμενο.
-          Η σύνδεση κύρια της Λήμνου αλλά και της Σάμου-Ικαρίας πρέπει να ανασχεδιαστεί με διαφορετικό τρόπο χειμώνα – καλοκαίρι με βάση τα πραγματικά στοιχεία ζήτησης:
o        Εχει ωριμάσει η ιδέα η σύνδεση της Λήμνου με Πειραιά με επέκταση της γραμμής Χίου-Μυτιλήνης με τερματισμό τη Καβάλα με πλοία α’ κατηγορίας και συμπληρωματικά δρομολόγια το καλοκαίρι πχ. από Αγ. Κωνσταντίνο μέχρι Καβάλα.
o        Η προσέγγιση σε 5 λιμάνια σε 3 νησιά εντός του Ν.Σάμου και με έξι ώρες ταξίδι από το Βαθύ στον Ευδηλο σε ένα δρομολόγιο 16 ωρών δεν μπορεί να καταστήσει σε καμία περίπτωση το πλοίο ελκυστικό για τους επιβάτες. Πρέπει να γίνουν επιλογές και η κατασκευή του λιμανιού του Ευδήλου είναι μια επιλογή που πρέπει να έχει και συνέχεια στο σχεδιασμό των δρομολογίων.
-          Η λειτουργία των υδροπλάνων σε ένα σύστημα συνδυασμένων μεταφορών μπορεί να προσφέρει πολλές και ευέλικτες λύσεις τόσο για τη σύνδεση των μικρών νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα όσο και για τις ενδονησιωτικές μετακινήσεις επιβατών με συνδυασμό σταθερών και στοχευμένων δρομολογίων (πχ. σύγκλιση περιφερειακού συμβουλίου).
Η παράταξη μας ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΖΩΗΣ με το ΑΙΓΑΙΟ επαναφέρει στο τραπέζι των συζητήσεων το σύνολο των προτάσεων που έχουμε καταθέσει και περιλαμβάνει και αλλαγές στον τρόπο λήψης αποφάσεων. Το κυριότερο όμως είναι η αλλαγή νοοτροπίας που έχει καθιερωθεί: η ακτοπλοϊα είναι αναπόσπαστο τμήμα μιας ολοκληρωμένης νησιωτικής πολιτικής και δεν μπορεί να χαράσσεται στην Ακτή Βασιλειάδη και στην Ακτή Τζελέπη.  Η ακτοπλοϊα είναι θέμα αναπτυξιακής νησιωτικής πολιτικής και επομένως το σύνολο των αρμοδιοτήτων της ακτοπλοϊας πρέπει να πάει στη ΓΓΑΙΝΠ με το σύνολο της νησιωτικής πολιτικής.
Η νησιωτική πολιτική δεν είναι μόνο απαίτηση των νησιωτών, είναι και συνταγματική επιταγή. Η Κυβέρνηση οφείλει επιτέλους να σέβεται το Σύνταγμα και τους νόμους, αλλά και τις δικές της δεσμεύσεις στις προγραμματικές δηλώσεις του 2012. Για την τήρηση τους θα κριθεί.

Γιάννης Σπιλάνης
Επ.Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου
Εκλεγμένος Περιφερειακός Σύμβουλος με τη παράταξη
«ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΖΩΗΣ με το ΑΙΓΑΙΟ»


ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑΤΙ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ... ΓΕΩΡΓΙΟΣ !

Επαναληπτικές Εκλογές γιατί ο Γιώργος δεν είναι... Γεώργιος!
Πρωτοφανές στα Δικαστικά και Αυτοδιοικητικά χρονικά... αυτό που συμβαίνει στον Δήμο Κηφισιάς, τρεισήμισι μήνες μετά την ανακήρυξη Συνδυασμών και υποψηφίων με τέσσερις Δικαστικές αποφάσεις του Πρωτοδικείου Αθηνών και δυόμισι μήνες μετά τις Δημοτικές Εκλογές και άλλες δύο Δικαστικές αποφάσεις του Πρωτοδικείου ανακήρυξης των επιτυχόντων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον νικητή των τελευταίων Δημοτικών Εκλογών του Μαΐου και επικεφαλής του Συνδυασμού «Δύναμη Ελπίδας Κηφισιάς, Ν. Ερυθραίας, Εκάλης», Γιώργο Θωμάκο, ο απερχόμενος Δήμαρχος Κηφισιάς και ηττημένος, κατά τις ίδιες Εκλογές, Νίκος Χιωτάκης, ζητά την ανάκληση (!!!) των Δικαστικών αποφάσεων ανακήρυξης και επανάληψη των Εκλογών (!!!), διότι ο νέος Δήμαρχος, Γιώργος Θωμάκος, ανακηρύχθηκε ως υποψήφιος από το Δικαστήριο ως Γιώργος αντί Γεώργιος!!!!!
Ζητά, μάλιστα, στις ενδεχόμενες νέες, επαναληπτικές Εκλογές, υποψήφιος Δήμαρχος του Συνδυασμού «Δύναμη Ελπίδας Κηφισιάς, Ν. Ερυθραίας, Εκάλης» να είναι ο πρώτος στην αλφαβητική σειρά υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος, δηλαδή η νεοεκλεγείσα Δημοτική Σύμβουλος, Δήμητρα Αγαπάκη! 
«Ο Συνδυασμός της απερχόμενης σημερινής Διοίκησης δέχθηκε ανεύθυνες νομικές συμβουλές. Στη δήλωση υποψηφιοτήτων και στα ψηφοδέλτια μας χρησιμοποιήσαμε αποκλειστικώς κύρια ονόματα, κύρια επίθετα και κύρια πατρώνυμα και μόνο αυστηρώς εντός παρένθεσης χρησιμοποιήσαμε υποκοριστικά. Το ίδιο δέχθηκε και το Πρωτοδικείο Αθηνών με αλλεπάλληλες αποφάσεις του, ταυτοποιώντας άλλωστε τους υποψηφίους μας με πιστοποιητικά Δημοτολογίου που όλοι είχαν προσκομίσει.
Ο κυνισμός προκαλεί... Η αμφιλεγόμενη πλέον μεταγραφή του Β. Βάρσου στο Συνδυασμό της Διοίκησης δηλώνει στην ένσταση που κατατέθηκε, ότι επιθυμεί την επανάληψη των Εκλογών, ώστε "να μπορούσα να οριστώ σε θέση Αντιδημάρχου"!!! Όλα για την εξουσία λοιπόν και μάλιστα από εκείνος και εκείνες που την "καλοτρύγησαν"» αναφέρει η ανακοίνωση του Συνδυασμού του κ. Γιώργου Θωμάκου, η οποία και συνεχίζει:
«Τη Δευτέρα 1η Σεπτεμβρίου ο Συνδυασμός μας εγκαθίσταται και αναλαμβάνει τη Διοίκηση του Δήμου μας. 
Την Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου στις 11.00 στην ίδια αίθουσα και πάλι με ανοιχτή πρόσκληση στους Πολίτες, θα διεξαχθούν οι Δημαιρεσίες για την εκλογή Προεδρείου του Νέου Δημοτικού Συμβουλίου, της Οικονομικής Επιτροπής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής. 
Τις επόμενες ημέρες θα συγκροτηθούν τα υπόλοιπα όργανα του Δήμου και θα ξεκινήσουν οι συνεδριάσεις, Δημοτικού Συμβουλίου, Νομικών Προσώπων και Επιτροπών.
Στις 5 Σεπτεμβρίου, ο Συνδυασμός μας θα βρεθεί πανέτοιμος στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών, για να αντικρούσει τους γελοίους ισχυρισμούς του Συνδυασμού της σημερινής Διοίκησης.
Μέχρι την ημερομηνία αυτή δίνουμε προθεσμία σε εκείνους που δέχθηκαν να καταθέσουν την προκλητική ένσταση, να παραιτηθούν από τη συζήτηση της. Εάν δεν το κάνουν θα είναι πάντοτε για εμάς, αντίπαλοι της Τοπικής Δημοκρατίας και προκλητικοί έναντι της νοημοσύνης του Πολίτη και ως τέτοιους θα τους αντιμετωπίζουμε. Το πρωτάκουστο θεσμικό ατόπημα θα γνωστοποιηθεί στα όργανα και στα συνέδρια της Αυτοδιοίκησης».
Υπενθυμίζεται ότι, η ορκωμοσία της Νέας Δημοτικής Αρχής και του Δημοτικού Συμβουλίου έχει οριστεί, για την Τετάρτη 27 Αυγούστου, στις 19.00, στην αίθουσα εκδηλώσεων «Δήμαρχος Βασίλειος Γκατσόπουλος». 

epoli.gr

ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΥΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΔΗΜΩΝ

Ανανέωση συμβάσεων εργαζομένων στους Παιδικούς Σταθμούς Δήμων
Σε συνέχεια της χθεσινής ανακοίνωσης - καταγγελία του Δημάρχου Νεάπολης - Συκεών & Προέδρου της Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής της ΚΕΔΕ, Σίμου Δανιηλίδη, που έκανε λόγο για «κωλυσιεργία» στην ανανέωση συμβάσεων εργαζομένων σε Δημοτικούς Βρεφονηπιακούς και Παιδικούς Σταθμούς, που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ, το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, με ανακοίνωση, που εξέδωσε, πριν λίγα λεπτά, επισημαίνει, ότι η σχετική έγκριση πρόσληψης υπεγράφη, χθες, Τρίτη 19 Αυγούστου, από τον Υπουργό Δ.Μ.Η.Δ., Κυριάκο Μητσοτάκη, και εντός 24 ωρών από την παραλαβή του σχετικού εγγράφου, από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. 
«Η συνεργασία του ΥΔΜΗΔ με την ΚΕΔΕ, προς όφελος των δημοτών σε όλη την επικράτεια, ήταν και είναι σε πολύ καλό επίπεδο και δεν πρόκειται να διαταραχθεί από μάλλον ατυχείς μεμονωμένες δηλώσεις» συμπληρώνει η σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου.