Κυριακή 20 Ιουλίου 2014

ΤΗΛΕΦΩΝΗΜΑ ΦΑΡΣΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΑΡΙΑΔΝΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕ ΤΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΧΘΕΣ

Τηλεφώνημα «φάρσα» για βόμβα στο Αριάδνη αναχώρησε από Πειραιά για Μυτιλήνη με 1,5 ώρα καθυστέρηση

Με σχεδόν μιάμιση ώρα καθυστέρηση εξαιτίας τηλεφωνήματος αγνώστου για βόμβα, απέπλευσε τελικά από τον Πειραιά το πλοίο «Αριάδνη» για Χίο και Μυτιλήνη.


Το πλοίο απέπλευσε περίπου στις 22:20 του Σαββάτου, αν και σύμφωνα με το προγραμματισμένο δρομολόγιό του έπρεπε να είχε αναχωρήσει στις 21:00.

Αιτία της καθυστέρησης αποτέλεσε τηλεφώνημα αγνώστου για βόμβα, με αποτέλεσμα οι αρχές να διατάξουν την εκκένωσή του την ώρα που στο πλοίο είχαν ήδη επιβιβαστεί 750 επιβάτες, σε σύνολο 1.000 που επρόκειτο να επιβιβαστούν.

Ειδικές δυνάμεις του Λιμενικού έλεγξαν με ειδικά εκπαιδευμένο σκύλο όλους τους χώρους του πλοίου.

Τελικά, το τηλεφώνημα αποδείχθηκε φάρσα και το πλοίο αναχώρησε κανονικά για τον προορισμό του.

lesvospost.gr

Τι αλλάζει στον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων


«Εκπτώσεις» στον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων φέρνει η τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Οικονομικών, «ελαφρύνοντας» χιλιάδες πολίτες.
Σύμφωνα με την τροπολογία,  δίνεται η δυνατότητα να πραγματοποιηθούν εμπρόθεσμα αλλαγές στην περιουσιακή κατάσταση των νομικών προσώπων, όπως αποτυπώνεται την 1η Ιανουαρίου των ετών 2011, 2012, 2013 και 2014, με καταληκτική ημερομηνία τη 16η Νοεμβρίου του 2014, για νομικά πρόσωπα που έχουν δηλώσει τα στοιχεία των ακινήτων τους με την υποβολή ηλεκτρονικού αρχείου υπολογιστικών φύλλων εφαρμογών γραφείου.
Δίνεται η δυνατότητα για υποβολή δήλωσης στοιχείων ακινήτων στις περιπτώσεις κληρονομικής διαδοχής εντός της προθεσμίας που αρχίζει από την ημερομηνία συμπλήρωσης της προθεσμίας για αποποίηση της κληρονομιάς, δηλαδή πρακτικά σε χρόνο πέντε μηνών από τον θάνατο ή τη δημοσίευση της διαθήκης.
Παρέχεται η δυνατότητα για υποβολή δηλώσεων στοιχείων ακινήτων των ετών 2011 έως και 2013, έως και την 30η Νοεμβρίου, προκειμένου οι φορολογούμενοι να διορθώσουν τις δηλώσεις τους, ώστε να δημιουργηθεί ορθή εικόνα της περιουσιακής τους κατάστασης και, συνεπώς, και του Περιουσιολογίου τους.
Παρέχεται η δυνατότητα στους φορολογουμένους για κάθε μεταβολή της περιουσιακής τους κατάστασης, που πραγματοποιήθηκε κατά την περίοδο από την 1η Ιανουαρίου 2014 έως και την 31η Αυγούστου 2014, να υποβάλουν δήλωση έως και την 30η Σεπτεμβρίου 2014, ώστε να δηλώσουν τις μεταβολές που πραγματοποιήθηκαν κατά το τρέχον έτος.
Ορίζεται, για οικόπεδα που βρίσκονται σε περιοχές στις οποίες υπάρχουν δύο ή περισσότερες τιμές Συντελεστή Αξιοποίησης Οικοπέδου και δεν είναι δυνατός ο προσδιορισμός της θέσης τους λόγω έλλειψης της γεωγραφικής απεικόνισης της περιοχής σε χάρτη, ότι λαμβάνεται υπόψη η μικρότερη τιμή της περιοχής.
Ορίζεται, για οικόπεδα που βρίσκονται σε περιοχές οι οποίες εντάχθηκαν στο αντικειμενικό σύστημα προσδιορισμού αξίας ακινήτων από το έτος 2011 και στις οποίες δεν υπάρχει τιμή Συντελεστή Αξιοποίησης Οικοπέδου (ΣΑΟ), ότι η τιμή ΣΑΟ είναι το 0,60.
Δίνεται σε όλους τους φορολογούμενους, η δυνατότητα υποβολής διορθωτικής δήλωσης (συμπλήρωσης, διαγραφής ή τροποποίησης ακινήτων) που αφορούν τον υπολογισμό του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) έως και την 30η Νοεμβρίου του 2014, ώστε οι φορολογούμενοι να απεικονίσουν κατ” ορθό τρόπο την περιουσιακή τους κατάσταση. Αν όμως, από την εκκαθάριση της διορθωτικής δήλωσης, προκύπτει μείωση φόρου μεγαλύτερη των 300 ευρώ, τότε θα πραγματοποιηθεί φορολογικός έλεγχος.


aftodioikisi.gr

Ο παραλογισμός του νέου φορολογικού: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν


Αδικίες σε βάρος φορολογουμένων με χαμηλό εισόδημα προερχόμενο από μία μόνο πηγή, καθώς επίσης και άνιση φορολογική μεταχείριση σε φυσικά πρόσωπα με εισοδήματα ίδιου ύψους προερχόμενα από διαφορετικές πηγές προκαλεί φέτος η εφαρμογή των ρυθμίσεων του Ν. 4110/2013, με τις οποίες προβλέπεται η φορολόγηση κάθε πηγής εισοδήματος με διαφορετικό τρόπο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, όπως προκύπτει από τα εκκαθαριστικά σημειώματα των φετινών φορολογικών δηλώσεων, ένας φορολογούμενος με ετήσιο δηλωθέν εισόδημα 25.000 προερχόμενο μόνο από μισθούς πληρώνει εν τέλει περισσότερο φόρο από έναν άλλο που έχει δηλώσει ετήσιο εισόδημα 30.000 ευρώ, από το οποίο όμως οι 15.000 ευρώ προέρχονται από μισθούς και οι υπόλοιπες 15.0000 ευρώ από ενοίκια!
Επιπλέον, ένας μισθωτός με ετήσιο εισόδημα 50.000 ευρώ πληρώνει περισσότερο φόρο από έναν ελεύθερο επαγγελματία με ετήσιο εισόδημα επίσης 50.000 ευρώ.

aftodioikisi.gr

Νίκη των εργαζομένων στην Cosco – Πώς έληξε η απεργία


Ξεκίνησε να λειτουργεί και πάλι, μετά τις 12 το μεσημέρι, η προβλήτα της Cosco, καθώς οι εργαζόμενοι αποφάσισαν να λήξουν την απερία τους.
Η απόφαση ελήφθη μετά από δέσμευση της εταιρείας να ικανοποιήσει σημαντικά αιτήματα των απεργών. Ύστερα από απαίτηση των εργαζομένων για γραπτές δεσμεύσεις, συντάχτηκε κείμενο με τη σύμφωνη γνώμη όλων των εμπλεκομένων:
-   Όσοι εργαζόμενοι έχουν την προβλεπόμενη πιστοποίηση θα αναγνωριστούν ως λιμενεργάτες και θα ενταχθούν στα βαρέα και ανθυγιεινά. Για τους υπόλοιπους συμφωνήθηκε να παρακολουθήσουν, μέχρι τον Σεπτέμβριο, επιμορφωτικά σεμινάρια ώστε να πάρουν πιστοποίηση και να δηλωθούν και αυτοί ως λιμενεργάτες.
-   Η σύνθεση της ομάδας εργασίας σε κάθε γερανογέφυρα (η «πόστα») συμφωνήθηκε να είναι 4μελής και σε καμία περίπτωση με λιγότερα άτομα και εφόσον υπάρχει αυξημένη εργασία να προστίθεται ακόμα ένα άτομο. Η εκτίμηση για το εάν υπάρχει αυξημένη εργασία που δικαιολογεί το πέμπτο άτομο θα γίνεται από την «Διακίνηση», η οποία μισθώνει τους εργαζόμενους και τη ΣΕΠ ΑΕ, τη θυγατρική της Cosco, που διαχειρίζεται τη προβλήτα ΙΙ του ΣΕΜΠΟ του Πειραιά.
-   Θα γίνει εκπαίδευση για την καβοδεσία.
-   Ειδικά, για τα μισθολογικά θέματα συμφωνήθηκε να ξεκινήσει, από την Δευτέρα, διάλογος, για να καθοριστεί το ύψος των αυξήσεων.
-   Για τη μεταφορά τραυματιών: Συμφωνήθηκε να υπάρχει, μόνιμα, ειδικά εκπαιδευμένη ομάδα του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού και θα αξιολογεί κάθε περιστατικό ώστε να αποφασίζεται εάν ο τραυματισμένος θα μεταφέρεται με ιδιωτικό αυτοκίνητο ή χρήζει ασθενοφόρου.
-   Θα συγκροτηθεί επιχειρησιακή επιτροπή των εργαζόμενων, η οποία θα συζητάει ανά 15νθημερο όλα τα θέματα, που ανακύπτουν με την ΣΕΠ αλλά και την «Διακίνηση».
Σημειώνεται ότι πρόκειται για την πρώτη κινητοποίηση των εργαζομένων Cosco για την  καταγγελία των εργασιακών σχέσεων.
Τέλος, αναλήφθηκε δέσμευση ότι θα υπάρξει καμία απόλυση εργαζόμενου για την συμμετοχή του στην απεργία και πως δεν θα παρεμποδιστούν οι διαδικασίες, που ξεκινούν οι εργαζόμενοι για την σύσταση σωματείου, ενώ, παράλληλα, θα ξεκινήσει διάλογος για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

aftodioikisi.gr

Ανατροπή στις συγκοινωνίες: Τι αλλάζει σε μετρό, λεωφορεία, ΚΤΕΛ και τρόλεϊ


Σε μια προσπάθεια να μην επιβαρύνεται το κέντρο της Αθήνας από την είσοδο τόσο των μέσων μαζικής μεταφοράς όσο και όλων των υπεραστικών λεωφορείων, μελέτη του υπουργείου Υποδομών προτείνει τη συνεργασία ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες αναμένεται τέσσερις ή πέντε μεγάλοι σταθμοί του μετρό, οι οποίοι θα έχουν χώρους στάθμευσης και άνετη προσέλευση των επιβατών, να μετατραπούν σε «κυκλοφοριακούς κόμβους» και να αλλάζουν τα σημερινά δεδομένα στις δημόσιες συγκοινωνίες.
Στο τραπέζι του διαλόγου, σύμφωνα με την Ημερησία, θα εξεταστεί σειρά προτάσεων και εισηγήσεων ομάδων εργασίας αλλά και φορέων.
Στο πλαίσιο αυτό γίνεται λόγος για ένταξη των ΚΤΕΛ Αττικής στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών, τα οποία θα λειτουργούν συμπληρωματικά με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Βέβαια σε αυτή την περίπτωση ΚΤΕΛ και ΟΑΣΑ θα πρέπει να «μοιραστούν» και την κρατική επιδότηση.
Στόχος είναι η συνεργασία των δύο μέσων ώστε τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ να πάψουν να εκτελούν μακρινά δρομολόγια όπως π.χ. στην Αρτέμιδα και να περιοριστούν στο στενότερο δίκτυο της Αθήνας. Από την πλευρά τους τα ΚΤΕΛ θα εκτελούν όλες τις μακρινές διαδρομές και θα πάψουν να εισέρχονται στο κέντρο της πόλης χρησιμοποιώντας σταθμούς μετεπιβίβασης του μετρό με βασικό αυτό της Δουκίσσης Πλακεντίας.
ΚΤΕΛ
Παράλληλα η δημιουργία του νέου ενοποιημένου σταθμού των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα θα οδηγήσει σε ανατροπή της κυκλοφορίας σε βασικές οδικές αρτηρίες καθώς θα συνοδεύεται από το «λουκέτο» των σταθμών στον Κηφισό και την οδό Λιοσίων.
Η μεταφορά για τις δραστηριότητες των υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών στον σταθμό του Ελαιώνα, θα κάνει ιδιαίτερα εύκολη τη μεταφορά των επιβατών προς το αεροδρόμιο, το λιμάνι και το κέντρο της Αθήνας, αφού θα γίνεται μέσω του Μετρό.
Την ίδια στιγμή τάξη στην άναρχη αγορά των ΚΤΕΛ θα επιχειρήσει να βάλει η νέα Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών (ΡΑΕΜ) η οποία συστάθηκε σε σώμα και ξεκινά τον έλεγχο της αγοράς σε όλη τη χώρα. Στόχος η καταγραφή, η έγκριση και ο διαχωρισμών των γραμμών των ΚΤΕΛ προκειμένου να καταρτιστούν τα τεύχη δημοπράτησης και να δημοπρατηθούν οι γραμμές μέσα στο 2015.
Υπεραστικά δρομολόγια
Με καθυστέρηση ενός περίπου χρόνου έρχεται ο εκσυγχρονισμός του απαρχαιωμένου κλειστού μονοπωλίου των ΚΤΕΛ. Την προηγούμενη εβδομάδα συστάθηκε σε σώμα η Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών (ΡΑΕΜ) προκειμένου να αναλάβει τη δημοπράτηση των υπεραστικών δρομολογίων, θα αναθέτει, θα ελέγχει ή και θα διακόπτει τις συμβάσεις, εάν αυτές παραβιάζονται.
Τα στελέχη της Επιτροπής καλούνται να ξαναφτιάξουν από την αρχή το σύστημα, να εκτιμήσουν την προσφορά και την ζήτηση στις συγκοινωνίες, να τιμολογήσουν τις υπηρεσίες και να προστατέψουν τον επιβάτη αλλά και το δημόσιο ταμείο.
Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του νέου πλαισίου θα παίξουν οι περιφέρειες που θα εισηγούνται στη νέα ρυθμιστική αρχή τον καθορισμό των γραμμών, τη χορήγηση αποκλειστικών δικαιωμάτων, τη χορήγηση αποζημίωσης, ενώ θα μπορούν να αναθέτουν απευθείας μεταφορικό έργο, σε περιπτώσεις που αυτό είναι πολύ μικρό, όπως σε μεμονωμένα νησιά του Ιονίου και του Αιγαίου. Επίσης, θα κληθούν να εποπτεύουν τους φορείς που εκτελούν μεταφορικό έργο.
Η επιτροπή θα πρέπει να επιδοθεί σε αγώνα δρόμου προκειμένου η απελευθέρωση των επιβατικών οδικών μεταφορών να γίνει πριν από το 2019 οπότε και λήγει η σχετική προθεσμία που έχει δοθεί από την Ε.Ε.
Οι φορείς να επιλέγουν ελεύθερα την εταιρική μορφή οργάνωσης των σχετικών επιχειρήσεων με την πρόθεση να δημιουργηθούν οικονομικά βιώσιμα εταιρικά σχήματα. Σύμφωνα με τους κανόνες της αγοράς, ωστόσο, το ποσό των 200 εκατ. ευρώ που ζητήθηκε ως ετήσια επιδότηση χαρακτηρίστηκε υψηλό και η ρυθμιστική αρχή επιβατικών μεταφορών (ΡΑΕΜ) που δημιουργήθηκε θα καθορίζει τις γραμμές του δικτύου των δημόσιων υπεραστικών μεταφορών που θα επιδοτούνται. Αλλά και το ποσό με το οποίο θα επιχορηγούνται. Η ΡΑΕΜ θα έχει επίσης την αρμοδιότητα για την ένταξη των υφιστάμενων γραμμών σε τρεις κατηγορίες με γεωγραφικά αλλά και οικονομικά κριτήρια.
Οι τρεις κατηγορίες θα είναι οι εξής:
1. Άγονες και επιδοτούμενες από το κράτος γραμμές, με αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης, στο πλαίσιο της υποχρέωσης παροχής δημόσιας υπηρεσίας.
2. Γραμμές χωρίς κρατική επιδότηση και με αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης. Θα συνδέουν τις δημοτικές ενότητες με τα κέντρα Καλλικρατικών δήμων και στη συνέχεια με τα κέντρα των περιφερειακών ενοτήτων.
3. Πλήρως απελευθερωμένες γραμμές χωρίς δικαίωμα αποκλειστικής εκμετάλλευσης στις οποίες η τιμολογιακή πολιτική θα ορίζεται από τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς. Πρόκειται για διαπεριφερειακές συνδέσεις μεταξύ των αστικών ή περιφερειακών κέντρων καθώς και για συνδέσεις αστικών κέντρων με λιμάνια, αεροδρόμια κ.λπ. εξαιρουμένων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Στις άγονες και στις γραμμές με αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης των δύο πρώτων κατηγοριών η ανάθεση έργου θα γίνεται με διαγωνισμό, ενώ θα μπορεί να γίνει και απευθείας αν η μέση ετήσια αξία της σύμβασης είναι κάτω του 1 εκατ. ευρώ ή αφορά εκτέλεση του μεταφορικού έργου που δεν υπερβαίνει τα 300.000 χιλιόμετρα.
Οι άδειες θα ισχύουν για 10 χρόνια με δυνατότητα παράτασης για άλλα πέντε ενώ θα προβλέπεται πλαφόν στα κόμιστρα.
Πηγή: Ημερησία

aftodioikisi.gr

Η απόρρητη έκθεση για το Ασφαλιστικό: Στοπ στις συντάξεις πριν τα 62 – Σε ιδιώτες η είσπραξη των εισφορών


«SOS» εκπέμπεται για τη διάσωση των Ασφαλιστικών Ταμείων και των συντάξεων, όπως αναφέρει το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας το «Βήμα» της Κυριακής με τίτλο: «Η απόρρητη έκθεση για το Ασφαλιστικό».
Σύμφωνα με την εφημερίδα, έρχεται φραγή στην πρόωρη έξοδο προς τη σύνταξη ενώ, όπως συμπληρώνεται παρακάτω, μπαίνει «στοπ» στις συντάξεις πριν τα 62.
Το πρωτοσέλιδο σημειώνει ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια της κρίσης, έχουν καταγραφεί 860.000 νέοι συνταξιούχοι. Ως εκ τούτου, οι δαπάνες για συντάξεις είναι μεγαλύτερες από ότι το 2009.
Ακόμη, σύμφωνα και πάλι με το «Βήμα», η είσπραξη των εισφορών, αναμένεται να τεθεί σε ιδιώτες.
Συνταξιούχοι ετών… 50
Σοκ προκαλούν τα ευρήματα της μελέτης του ΚΕΠΕ, ευρήματα της οποίας παρουσιάζει το «Βήμα» και αφορούν το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας, καθώς καταδεικνύουν ότι το σύνολο των προηγούμενων προσπαθειών συμμαζέματος των Ταμείων απέτυχε παταγωδώς.
Μετά το 2010 καταγράφηκε έκρηξη συνταξιοδοτήσεων, που τελικώς επιβάρυνε το σύστημα. Το φαινόμενο συνταξιοδοτήσεων σε ηλικίες γύρω στα 50 έτη παραμένει, ενώ οι ενοποιήσεις Ταμείων που επιχειρήθηκαν απέτυχαν. Τα παραπάνω προδιαγράφουν τα νέα μέτρα που αναμένεται να φέρει προς ψήφιση η κυβέρνηση το ερχόμενο φθινόπωρο.
Το περίγραμμα των αλλαγών περιγράφει η αναλογιστική μελέτη του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Μελετών (ΚΕΠΕ):
Ενοποιήσεις Ταμείων αλλά και όρων και προϋποθέσεων συνταξιοδότησης.
Κατάργηση όλων των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων.
Καθιέρωση ενιαίων όρων ασφάλισης για όλους.
Εκ βάθρων αλλαγές στο σύστημα είσπραξης των εισφορών, με ορίζοντα το 2017, οπότε οι αντίστοιχοι μηχανισμοί των Ταμείων θα ενσωματωθούν στις εφορίες.
Επανάκριση όλων των κοινωνικών πόρων που χρηματοδοτούν σήμερα το ασφαλιστικό σύστημα.
Αυτό θα είναι το περιεχόμενο της νέας ασφαλιστικής μεταρρύθμισης την οποία πρόκειται να φέρει η κυβέρνηση προς ψήφιση εντός του ερχόμενου φθινοπώρου.
«Η ύπαρξη συνταξιούχων γήρατος σε ηλικία κοντά ή μικρότερη των 50 ετών στερείται κάθε λογικής. Ιδιαιτέρως σε μια χώρα δημογραφικά γερασμένη που ταυτοχρόνως αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα».
Με τον τρόπο αυτόν σχολιάζει η αναλογιστική έκθεση τα ευρήματα γύρω από την ηλικία συνταξιοδότησης «σε συγκεκριμένα Ταμεία και σε συγκεκριμένες ειδικότητες», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει. Και συμπληρώνει ότι «δεν πρόκειται για εργαζόμενους σε αντικειμενικά ανθυγιεινά επαγγέλματα».
«Το Ασφαλιστικό δεν είναι βιώσιμο»
Αναλύοντας το κορυφαίο θέμα των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων οι συντάκτες της έκθεσης σημειώνουν ότι ένα ασφαλιστικό σύστημα με χαλαρούς κανόνες συνταξιοδότησης και σχετικά υψηλά ποσοστά αναπλήρωσης δεν είναι βιώσιμο.
Διαπιστώνουν ότι οι προϋποθέσεις αυτές διαφέρουν σημαντικά τόσο μεταξύ των Ταμείων όσο και μέσα στο ίδιο ασφαλιστικό ταμείο. Το 2010 η μέση ηλικία συνταξιοδότησης ήταν 62,34 έτη (62,39 για τους άνδρες και 63,31 για τις γυναίκες). Το γενικό όριο συνταξιοδότησης ήταν τότε τα 65 χρόνια για τους άνδρες και το 60ο για τις γυναίκες.
Μεταξύ των ετών 2010 και 2013 αυξήθηκε σημαντικά ο αριθμός των νέων συνταξιούχων (όσων αποχώρησαν εντός συγκεκριμένων ετών), γεγονός που οφείλεται σε κάποιο βαθμό στην ύφεση της οικονομίας που ωθεί σε μείωση της απασχόλησης.
Εντυπωσιακή ήταν η αύξηση του αριθμού των νέων συνταξιοδοτήσεων του Δημοσίου από το 2010 στο 2011, κυρίως λόγω της προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας που εφαρμόστηκε τον Νοέμβριο του 2011 και η οποία εξώθησε σε σύνταξη όσους είχαν τουλάχιστον 33 έτη συντάξιμης εργασίας και ηλικία 53 ετών.
Επίσης το 2011 καταγράφεται σημαντική αύξηση των νέων συνταξιοδοτήσεων του ΙΚΑ που, αν και για τους άνδρες διορθώνεται, για τις γυναίκες φαίνεται να επιμένει και στο 2012.
Αντίστοιχα το 2012 παρατηρείται αθρόα έξοδος στον ΟΓΑ τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες. Τέλος, το 2013 καταγράφεται εντυπωσιακή αύξηση των νέων συνταξιούχων του ΟΑΕΕ, ειδικά των ανδρών, που σχεδόν διπλασιάστηκαν.
Φαίνεται λοιπόν ότι ο αριθμός των νέων συνταξιούχων αυξήθηκε σε όλα τα ασφαλιστικά ταμεία, με μικρές χρονικές διαφοροποιήσεις, ενώ το 2013 ο συνολικός αριθμός των νέων συνταξιούχων καταγράφει οριακή μείωση.
Είναι εντυπωσιακό ότι ο αριθμός των νέων συνταξιούχων γυναικών σχεδόν διπλασιάστηκε μεταξύ 2009 και 2012 και από 57.000 εκτοξεύτηκε στις 98.000. Για τους άνδρες οι αντίστοιχες νέες συντάξεις ήταν 95.000 το 2009 και 142.000 το 2011, αύξηση κοντά στο 50%.

aftodioikisi.gr

Τα χρόνια της «εξαφάνισης» των δημοσίων υπαλλήλων: Πώς και πόσο μειώθηκε το προσωπικό τα τελευταία 4 χρόνια


Στο παρελθόν ανήκει πλέον το «μεγάλο δημόσιο», καθώς μέσα σε τέσσερα χρόνια ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων συρρικνώθηκε σημαντικά, όπως και το μισθολογικό κόστος.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής», που επικαλείται τα επίσημα συγκεντρωτικά στατιστικά στοιχεία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, από το 2009 μέχρι το 2013 σημειώνεται μείωση περίπου κατά 80.000 υπαλλήλους ετησίως.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα, το 2009 περίπου ένα εκατομμύριο Έλληνες (952.625 για την ακρίβεια) εργάζονταν σε όλο το φάσμα του Δημοσίου.
Τέσσερα χρόνια μετά, τον Δεκέμβριο του 2013 οι δημόσιοι υπάλληλοι -μόνιμοι και έκτακτοι- που απασχολούνται στον στενό και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, είναι 675.530.
Συνολικά την τετραετία 2009-2013 το προσωπικό μειώθηκε κατά 267.095 υπαλλήλους, ενώ ανάλογη ήταν και η πορεία του μισθολογικού κόστους, το οποίο το 2009 έφτανε τα 24,5 δισ. ευρώ, ενώ τον Δεκέμβριο του 2013 ήταν 15,8 δισ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση κατά 8,7 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με την «Καθημερινή», οι αποχωρήσεις προέκυψαν λόγω συνταξιοδότησης, αλλά κυρίως από τη δραματική μείωση των συμβασιούχων, οι συμβάσεις των οποίων έπαψαν να ανανεώνονται.
Τα επίσημα συγκεντρωτικά στοιχεία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης για τους συμβασιούχους είναι εντυπωσιακά, καθώς το 2009 το έκτακτο προσωπικό έφθανε τους 148.634, ενώ τον Δεκέμβριο του 2013 ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 12.196.
Αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον 136.438 συμβασιούχοι τέθηκαν εκτός Δημοσίου λόγω μη ανανέωσης των συμβάσεών τους, δεδομένου ότι υπήρξαν κάποιες νέες συμβάσεις.
Το τακτικό προσωπικό στον στενό δημόσιο τομέα το 2009 ήταν 692.907 άτομα, ενώ τον Δεκέμβριο του 2013 είχαν μειωθεί κατά περίπου 100.000, φτάνοντας τους 599.207 υπαλλήλους. Τον Μάιο του 2014 υπήρξε περαιτέρω μείωση, καθώς καταγράφηκαν 590.908 απασχολούμενοι.

aftodioikisi.gr

Τα 20 προγράμματα του νέου ΕΣΠΑ: Ποιοι θα ωφεληθούν – Πώς θα κατανεμηθούν τα 21 δισ. και πόσα θα πάνε στις Περιφέρειες


Τα επιχειρησιακά προγράμματα του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης, (νέο ΕΣΠΑ), για την περίοδο 2014-2020, υπέβαλε προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το υπουργείο Ανάπτυξης, όπως αναφέρει ο «Ελεύθερος Τύπος».
Πρόκειται για πέντε τομεακά και δεκατρία περιφερειακά προγράμματα, καθώς και ένα Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης συνολικού προϋπολογισμού 19,89 δισ. ευρώ Ενωσιακής Συνδρομής ή 24,79 δισ. ευρώ εκτιμώμενης συνολικής δημόσιας δαπάνης.
Επιπλέον, στα κονδύλια του ΕΣΠΑ προστίθενται οι πόροι του CEF (Συνδέοντας την Ευρώπη) ύψους 580 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής, οι πόροι για τα Προγράμματα Ευρωπαϊκής Συνεργασίας ύψους 231,6 εκατ. ευρώ, καθώς και οι πόροι του Ευρωπαϊκού Ταμείου για τους άπορους (FEAD) που διαχειρίζεται η χώρα ύψους 281 εκατ. ευρώ. Έτσι, το συνολικό ποσό της Ενωσιακής Συνδρομής για την περίοδο 2014-2020 διαμορφώνεται σε 20,98 δισ. ευρώ.
Αναμένονται ενισχύσεις ύψους 3,6 δισ. ευρώ στον τομέα στην επιχειρηματικότητας και περισσότερα από 2 δισ. προορίζονται για την απασχόληση των νέων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο μερίδιο των πόρων θα λάβουν οι 13 Περιφέρειες οι οποίες θα διαχειριστούν πάνω από 5,27 δισ. ευρώ.

aftodioikisi.gr
Διαβάστε ολόκληρο το δημοσίευμα:

«Ρουσφέτι» για αιρετούς-δημοσίους υπαλλήλους – Πώς, μέσω τροπολογίας, αναγνωρίζεται προϋπηρεσία τους


Στην αναγνώριση του χρόνου υπηρεσίας σε θέση προϊσταμένου Διεύθυνσης (!) για όσους δημοσίους υπαλλήλους βρίσκονται σε θέσεις γενικού και ειδικού γραμματέα Υπουργείου και δημοσίων υπηρεσιών, γενικού γραμματέα αποκεντρωμένης διοίκησης, περιφερειάρχη, αντιπεριφερειάρχη, γενικού γραμματέα οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού, δημάρχου ή αντιδημάρχου, μονομελούς οργάνου διοίκησης σε ΝΠΔΔ, προβλέπει τροπολογία του νομοσχεδίου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης για την τροποποίηση του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Υπαλλήλων (ν.3528/2007).  Πρόκειται, όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα «Το Ποντίκι» ( ρεπορτάζ: Λευτέρης Γαλανός), για το νομοσχέδιο  το οποίο υπερψηφίστηκε την Παρασκευή 11/7, όταν, δηλαδή,   όλοι είχαν στραμμένο το ενδιαφέρον τους στην κοινοβουλευτική «πατέντα» της κυβέρνησης για το πώς θα αποφύγει τη συζήτηση για το δημοψήφισμα για τη μικρή ΔΕΗ.
Σύμφωνα  με το ρεπορτάζ:
Παράλληλα, στο «παρά πέντε» της ψήφισης του νομοσχεδίου προστέθηκε αιφνιδιαστικά μία φράση … πονηρή και εκ των υστέρων όπως αποδείχτηκε «φωτογραφική» για τους βουλευτές, χωρίς να γίνεται ειδική αναφορά στη βουλευτική ιδιότητα. Η επίμαχη φράση που ήρθε ουρανοκατέβατα ήταν: «…καθώς και ο χρόνος που διανύθηκε σε άλλη αιρετή θέση για την πρόσβαση στην οποία προηγήθηκε παραίτηση του υπαλλήλου εφόσον αναγνωρίζεται ως χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας…»
Από τα πρακτικά της συζήτησης προκύπτει ότι το θέμα εντόπισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Π. Λαφαζάνης.
Αρχικά και ο ίδιος δεν κατάλαβε τι ήθελε να περάσει από τη Βουλή ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυρ. Μητσοτάκης.
Στη συνέχεια – και αφού μελέτησε το περιεχόμενο της προσθήκης – τοποθετήθηκε συνολικά επί της διάταξης κάνοντας λόγο για «ειδική μεταχείριση» σε γενικούς γραμματείς, περιφερειάρχες, αντιπεριφερειάρχες, γενικούς γραμματείς ΟΤΑ, δημάρχους, αντιδημάρχους, που «δεν είναι» – όπως είπε – «καθόλου σωστή». «Και πολύ περισσότερο» πρόσθεσε «δεν είναι σωστό, όταν αυτή τη διάταξη την εφαρμόζετε και για τους Βουλευτές. Λάθος».
Βασική ένσταση του κ. Λαφαζάνη ήταν το γεγονός ότι ο χρόνος υπηρεσίας λογίζεται ότι είναι σε θέση προϊσταμένου διεύθυνσης.
Αναρωτήθηκε, μάλιστα, γιατί να μην υπάρχει ανάλογη πρόνοια και για τους αιρετούς που δεν είναι στο δημόσιο, αλλά προέρχονται από τον ιδιωτικό τομέα.
«Είναι λάθος» επανέλαβε και απευθυνόμενος στον υπουργό, του είπε: «Κακώς επιμένετε. Εγώ θα σας έλεγα να το αποσύρετε. Εμείς πάντως θα καταψηφίσουμε αυτή τη διάταξη».
Πως δικαιολογήθηκε όμως ο κ. Μητσοτάκης;
Σύμφωνα με τον υπουργό η διάταξη – προσθήκη δημιουργεί ένα καθεστώς ίσης μεταχείρισης μεταξύ Βουλευτών και των λοιπών κατηγοριών υπαλλήλων που καλύπτονται από αυτή τη διάταξη.
Για το άρθρο 4 (στην αρχική του μορφή) είχε διατυπώσει ενστάσεις αντισυνταγματικότητας η Οικονομική Κοινωνική Επιτροπή, σημειώνοντας στην έκθεση της ότι θίγει την αρχή της ίσης μεταχείρισης (άρθρο 4 παρ. 2 του Συντάγματος). Ζητούσε, μάλιστα, την απόσυρση της διάταξης για λόγους διακριτικής μεταχείρισης.
Κι αυτό, γιατί όλοι οι αιρετοί με την επάνοδο τους στην υπηρεσία θα προηγούνται έναντι των άλλων στην κατάληψη διευθυντικών θέσεων.
Το ίδιο μάλιστα ισχύει και για όσους έχουν θητεία σε όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και διεθνείς οργανισμούς.
Η διάταξη αυτή (που περιλαμβάνεται στο ίδιο άρθρο) προβλέπει ότι «ο χρόνος υπηρεσίας των αποσπασμένων υπαλλήλων που διανύθηκε στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή σε όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή σε διεθνείς οργανισμούς, λαμβάνεται υπόψη για την εφαρμογή των άρθρων 84 και 85 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ και λογίζεται ως χρόνος υπηρεσίας σε θέση προϊσταμένου Τμήματος».
Κι όλα αυτά έγιναν υπό το φόντο της ενεργοποίησης της «δομημένης» συνέντευξης στο νέο τρόπο επιλογής προϊσταμένων στο δημόσιο.
Μάλιστα, στις διαδικασίες αξιολόγησης πέραν των εκπροσώπων του ΑΣΕΠ και του Δημοσίου, θα συμμετέχουν και στελέχη του ιδιωτικού τομέα (!) ως μέλη των συλλογικών οργάνων.
Υπενθυμίζεται, ότι στο παρελθόν μία άλλη «δομημένη» συνέντευξη – γνωστή και ως «γαλάζια» συνέντευξη – που εισήγαγε η ΝΔ το 2007 για τις προσλήψεις στο δημόσιο, είχε αντιμετωπιστεί από το ΠΑΣΟΚ ως «αδιαφανής» και «κομματική» διαδικασία.
Αλλά όλα αυτά πλέον ανήκουν στο παρελθόν, από τη στιγμή που ΝΔ και ΠΑΣΟΚ σήμερα συγκυβερνούν.
Τα … ρουσφέτια όμως δεν σταματάνε εδώ
Με τροπολογία που πέρασε από τη Βουλή προβλέπεται ότι οι αποσπασμένοι υπάλληλοι σε υπουργικά γραφεία θα λαμβάνουν τις αποδοχές τους από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων τους και όχι από τη δημοσίευση της τοποθέτησης τους στο ΦΕΚ, αρκεί αυτό να γίνει μέσα σε δύο μήνες.
Φαινομενικά, η τροπολογία δείχνει σωστή καθώς κάτι ανάλογο ισχύει με τους μετακλητούς υπαλλήλους που έχουν διοριστεί σε πολιτικά γραφεία μελών της κυβέρνησης (υπουργών και υφυπουργών).
Στην πραγματικότητα όμως με τη ρύθμιση αυτή θα εισπράξουν αναδρομικά δύο μηνών οι αποσπασμένοι που θα φέρουν οι νέοι Υπουργοί στα υπουργικά τους γραφεία μετά τον ανασχηματισμό.
Και επειδή μιλάμε για … ευνοϊκή μεταχείριση, στην ίδια συνεδρίαση η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ζωή Κωνσταντοπούλου κατήγγειλε την ύπαρξη «πελατειακών σχέσεων» με αφορμή τη στελέχωση μίας ανεξάρτητης αρχής.
Αφορά τον διορισμό του Προέδρου και των μελών της Ρυθμιστικής Αρχής Επιβατικών Μεταφορών, τους οποίους ενέκρινε την προπερασμένη εβδομάδα η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.
Σύμφωνα με την κ. Κωνσταντοπούλου, η κυβέρνηση στελέχωσε την Αρχή με έναν πρώην γενικό γραμματέα Υπουργείου, έναν πρώην υποψήφιο Βουλευτή της Ελιάς, μία πρώην υποψήφια Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ και από πρώην και νυν κομματικά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας.

aftodioikisi.gr

ΤΟΜΣΕΝ : ¨ ΠΕΙΤΕ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΝΑ ΜΗ ΛΕΝΕ ΒΛΑΚΕΙΕΣ ¨

Τόμσεν: Πείτε στους υπουργούς να μη λένε βλακείες
Ένας απίστευτος διάλογος εκτυλίχθηκε στο υπουργείο οικονομικών κατά την πρόσφατη επίσκεψη της τρόικας στην Αθήνα.
Όλα έδειχναν ότι η συνάντηση της Τρίτης στο υπουργείο οικονομικών θα κυλούσε ομαλά ωστόσο η κατάσταση εξελίχθηκε διαφορετικά.
Ο υπουργός οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης έλεγε στους τροικανούς ότι θα πρέπει να είναι σύντομοι στις επισκέψεις τους και ότι η νέα επίσκεψη των εκπροσώπων των δανειστών δεν πρέπει να κρατήσει πάνω από 15 μέρες.
«Πρέπει η επίσκεψη σας να ολοκληρωθεί σε 15 μέρες. Εμείς θα είμαστε έτοιμοι» τους είπε ο υπουργός σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα.
Ωστόσο ο Πολ Τόμσεν φαινόταν ιδιαίτερα εκνευρισμένος από το γεγονός ότι δεν συναντήθηκε η τρόικα με τον Αντώνη Σαμαρά, όπως είχε συμβεί όλες τις προηγούμενες φορές.
Μάλιστα κάποια στιγμή, στη συνάντηση που ήταν παρόντες εκτός από τον υπουργό Οικονομικών, η Σοφία Βούλτεψη και ο Σταύρος Παπασταύρου ο κ. Τόμσεν ύψωσε τον τόνο της φωνής του και είπε: «Να πείτε στους υπουργούς σας να μη λένε βλακείες» αναφερόμενος στα σενάρια για φοροελαφρύνσεις.
Όλοι έμειναν με το στόμα ανοιχτό και αιφνιδιάστηκαν. «Εμείς δε λέμε βλακείες, εσείς τις λέτε» ήταν η απάντηση που έλαβε από τον κ. Παπασταύρου και κάπου εκεί το επεισόδιο έληξε.


Read more: http://www.newsbomb.gr/politikh/story/474429/tomsen-gia-foroelafrynseis-peite-stoys-ypoyrgoys-na-mi-lene-vlakeies#ixzz37zjRT67b