Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013

30 ΜΑΡΤΙΟΥ 1822- ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΦΑΓΗ ΤΗΣ ΧΙΟΥ





Εκατόν δεκαπέντε χιλιάδες άνθρωποι χάθηκαν, δολοφονήθηκαν, ξεριζώθηκαν... Άνδρες, γυναίκες, παιδιά. Το αίμα έτρεχε ποτάμι, μέχρι τη θάλασσα. Το γαλάζιο του νερού βάφτηκε κόκκινο. Ουρλιαχτά, θάνατος, απόγνωση. Καμμένη γη. Χωριά ολόκληρα πυρπολήθηκαν. Μητέρες μέσα στους καπνούς ψάχνουν να βρουν τα παιδιά τους. Τα πρόσωπα τους μαύρα από τις στάχτες. Βλέμμα θολό. Το βλέμμα της τρέλας. Που να κρυφτούν; Δεν ξέρουν.
Τούρκοι παντού. Αγρίμια. Δολοφονούν, βιάζουν. Κατακόκκινοι βαμμένοι από το αίμα των αθώων θυμάτων τους συνεχίζουν να σκοτώνουν όποιον βρουν στο διάβα τους. Η Χίος πεθαίνει... 30 Μαρτίου 1822.
τι συνέβη όμως και φτάσαμε σε αυτή τη σφαγή; Το δολοφονικό χέρι του Τούρκου θα μπορούσε να κοπεί, πριν καν βγάλει το γιαταγάνι; Ας δούμε τα γεγονότα που προηγήθηκαν και οδήγησαν σε μια από τις μαζικότερες σφαγές της ιστορίας του ανθρώπινου γένους.
Η Χίος ήταν πάντα ένα νησί που ευημερούσε, τόσο οικονομικά όσο και πολιτισμικά. Οι Χιώτες μια πάστα ανθρώπου που έχει στο αίμα του την αλμύρα της θάλασσας, διακρίνονταν πάντα για τη ναυτοσύνη τους. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί Λεβέντες* στα πλοία των Οθωμανών ήταν Χιώτες. Δεν είναι τυχαίο επίσης ότι οι Χιώτες σε ελληνικά ή σε Οθωμανικά πλοία κυριαρχούσαν από τη Μαύρη θάλασσα μέχρι τις ακτές της Αφρικής. Το ευλογημένο νησί της Χίου είχε όμως και άλλο ένα “ατού”. Τα μαστιχόδεντρα. Το δέντρο που δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον κόσμο και τους καρπούς του οποίου, λάτρεψαν όλοι οι Σουλτάνοι.
Στις αρχές του 1800 η ευημερούσα Χίος αριθμούσε 120.100 ψυχές εκ των οποίων οι 117.000, ήταν Έλληνες, οι 3.000 Τούρκοι και οι 100 Εβραίοι. Το εμπόριο μαστίχας ανθούσε, το εμπόριο με τα παράλια της Μικρασίας ήταν στο ζενίθ του και οι Χιώτες μπορεί να ζούσαν μια σχετικά ελεύθερη καλή και άνετη ζωή, αλλά ποτέ δεν ξέχασαν ότι ήταν Έλληνες. Ο Σουλτάνος Μαχμούτ ο Β, τους είχε δώσει άτυπα μια σχετική αυτονομία αφού ποτέ δεν του δημιούργησαν κάποιο πρόβλημα.
Η σπίθα της επανάστασης στην Ελλάδα δεν άφησε τους Χιώτες τυπικά αδιάφορους αλλά στο νησί επικρατούσε ηρεμία. Ακόμη και όταν ο Τομπάζης πήγε να τους ξεσηκώσει, τον Απρίλη του 1821, δεν έγινε τίποτε. Κάποια χιλιόμετρα βορειότερα ο Σουλτάνος έβλεπε την επανάσταση να φουντώνει στην Ελλάδα, αλλά τα αγαπημένα του παιδιά οι Χιώτες να μην ακολουθούν. Ο Μαχμούτ ο Δεύτερος συνέχιζε στα ανάκτορα του Τοπ Καπί να πίνει τα χιώτικα με γεύση μαστίχας σερμπέτια του, ικανοποιημένος.
Όμως σχεδόν ένα χρόνο μετά στις αρχές του Μάρτη του 1822, ο Σάμιος Λυκούργος Λογοθέτης, αποβιβάζεται στη Χίο με 1500 άνδρες και μαζί με τον Χιώτη Αντώνη Μπουρνιά ξεσηκώνουν το λαό. Οι διαφωνίες ανάμεσα στους κατοίκους του νησιού είναι έντονες. Τελικά η σπίθα ανάβει και οι 3.000 Τούρκοι μαζί με τη φρουρά του νησιού οχυρώνονται στο κάστρο. Όμως για άλλη μια φορά η προχειρότητα στην κατάστρωση ενός σχεδίου αλλά και οι έριδες για την αρχηγεία, προδίδουν τους Έλληνες. Οι Τούρκοι ταμπουρωμένοι δεν παραδίδονται ενώ τα μαντάτα της εξέγερσης φτάνουν μέχρι το Τοπ Καπί.
Ο Σουλτάνος γίνεται έξαλλος. Θεωρεί ότι οι Χιώτες που τόσα “προνόμια και αυτονομία” τους προσέφερε, τον πρόδωσαν. Όμως αυτό που τον έκανε έξαλλο ήταν φυσικά άλλο. Εάν επικρατούσε η επανάσταση στο νησί, θα έχανε σημαντικότατους οικονομικούς πόρους, αφού τα μαστιχόδεντρα και ο φόρος που έπαιρνε από αυτά, πλέον δεν θα του άνηκαν.
Διατάζει τον έμπιστο ναύαρχο του Καρά Αλή να καταπνίξει την επανάσταση. Στις 30 Μαρτίου του 1822 και μετά από έντονο κανονιοβολισμό, ο Μαύρος-Αλής αποβίβασε στην ακτή 7.000 άνδρες και με τη συνδρομή της τουρκικής φρουράς κατέστειλε εύκολα και σύντομα την εξέγερση, εκμεταλλευόμενος τον κακό σχεδιασμό της και τις έριδες (όπως είπαμε) για την αρχηγία μεταξύ Μπουρνιά και Λογοθέτη. Οι δύο τους υποχώρησαν στο εσωτερικό του νησιού φωνάζοντας: “ο σώζων εαυτό σωθήτω”
Από εκεί και μετά ξεκίνησε η σφαγή. Ο θάνατος χόρευε για μήνες πάνω από τη Χίο: 42.000 άνθρωποι σφαγιάστηκαν, 23.000 διέφυγαν στο εξωτερικό και στην Ελλάδα και 50.000 έγιναν σκλάβοι. Υπολογίζεται ότι γλύτωσαν και παρέμειναν στο νησί 1500 – 2000 άνθρωποι. Η νέμεσις για τον Καρά- Αλή θα έρθει τις πρώτες ημέρες του Ιουνίου του 1822, όταν ο Κανάρης θα πυρπολήσει και θα ανατινάξει την Ναυαρχίδα του στόλου του και ο ίδιος ο Καρά Αλής θα πάει να συναντήσει τα αθώα θύματα του στον κάτω κόσμο.
Η σφαγή των χιλιάδων αθώων της Χίου προκάλεσε αποτροπιασμό και αηδία στην Ευρώπη. Η κοινή γνώμη ξεσηκώθηκε και οι τάξεις των φιλελλήνων πύκνωσαν. Αυτόπτες μάρτυρες περιέγραψαν τις φρικιαστικές σκηνές στις εφημερίδες, ζωγράφοι (Ντελακρουά) τις απεικόνισαν και ποιητές (Ουγκώ, Χέμανς, Πιέρποντ, Χιλ, Σιγκούρνεϊ) έψαλλαν τη θλιβερά καταστροφή. Πολλοί έκαναν λόγο για το ασυμβίβαστο της τουρκικής φυλής με τον ανθρωπισμό, ενώ άλλοι τόνισαν την αδυναμία συνύπαρξης Χριστιανών και Μουσουλμάνων.
*Λεβέντης σημαίνει στα Τούρκικα ότι και στη γλώσσα μας: Ο ατρόμητος, το παλικάρι. Λεβέντης ήταν όποιος υπηρετούσε στο οθωμανικό ναυτικό και είχε ένα μόνο καθήκον. Να κάνει τα ρεσάλτα στα άλλα πλοία. Στις ναυμαχίες τα πλοία πλεύριζαν το ένα το άλλο και πετούσαν γάντζους δεμένους με σχοινιά. Οι Λεβέντες ήταν οι πρώτοι που ορμούσαν στο αντίπαλο πλοίο για να το καταλάβουν. Οι πρώτοι που πρότασσαν τα κορμιά τους. Πολεμούσαν σαν σκυλιά και εξολόθρευαν τους εχθρούς.


ΠΗΓΗ  http://arxaia-ellinika.blogspot.gr

ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΣΕΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΝΑΝΤΑ ΣΤΟ Ν.Σ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΝΑ





Τα οξυμμένα προβλήματα και οι εξελίξεις που διαμορφώνονται στη Ναυτική Εκπαίδευση και Μετεκπαίδευση αναδείχθηκαν στην Έκτακτη Συνέλευση του ΚΕΣΕΝ/Μηχανικών που πραγματοποιήθηκε στις 28/03/2013, προβλήματα τα οποία εντάσσονται στην ολομέτωπη επίθεση που δέχονται στα δικαιώματα τους οι Μηχανικοί, οι Ναυτεργάτες, οι εργαζόμενοι από την αντιλαϊκή πολιτική του κεφαλαίου, της κυβέρνησης – Ευρωπαϊκής Ένωσης – ΔΝΤ.
Η Έκτακτη Γενική Συνέλευση καταδίκασε το νομοσχέδιο «Για την ανασυγκρότηση του ΥΝΑ» που καταργεί τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, το σύνολο των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, των εργαζομένων, σε πλοία, λιμάνια, σ’ όλους τους χώρους που αναφέρεται το επαίσχυντο σχέδιο νόμου, καθώς και το μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης που επέβαλε η κυβέρνηση στο δίκαιο αγώνα των ναυτεργατών.
Επίσης καταδίκασε τα σχέδια Υπουργικών Αποφάσεων και Προεδρικών Διαταγμάτων που καθορίζουν τις Κανονιστικές Πράξεις για την λειτουργία Ιδιωτικών Σχολών Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης (ΝΕΚΕ).
Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό έχουν ως αποτέλεσμα ειδικά σχολεία να υπολειτουργούν και να μην γίνονται (Engine Simulator – L.N.G.) καθώς και τα ειδικά μαθήματα να μην γίνονται από ναυτοδιδάσκαλους που οι όροι για την πρόσληψη τους είναι απαγορευτικοί, λόγω μισθολογικών και τυπικών προσόντων.
Στη Συνέλευση αποφασίστηκε να παρθούν μέτρα για την καταβολή του επιδόματος φοίτησης πριν τη λήξη του κύκλου με άμεση καταβολή μετρητών και όχι μέσο λογαριασμού τραπέζης.
Η Έκτακτη Γενική Συνέλευση αποφάσισε την συμμετοχή στους αγώνες των ναυτεργατών για την διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους για υπογραφή ΣΣΕ που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες, για προστασία του συνόλου των κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων μας και συμμετοχή στην 24ωρη Πανελλαδική προειδοποιητική Απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων που κήρυξε η ΠΝΟ για τις 3 Απρίλη 2013.
Επίσης κατήγγειλε τη μη συμμόρφωση μεγάλης ακτοπλοϊκής εταιρείας με Υπουργική Απόφαση για μειωμένα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σε σπουδαστές του ΚΕΣΕΝ.
Διεκδικούμε:
1. Κατάργηση της Δανειακής Σύμβασης, των Μνημονίων (ν.3845/2010, ν.3986/2011, ν.4093/12) του αντιασφαλιστικού νόμου 3863/2010, του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 3577/92 για την άρση του Cabotage και του ν.2687/53 περί εγκριτικών πράξεων νηολόγησης στην ποντοπόρο ναυτιλία.
2. Την απόσυρση του σχεδίου νόμου για την «την Ανασυγκρότηση του ΥΝΑ» και των σχεδίων Υπουργικών Αποφάσεων και Προεδρικών Διαταγμάτων που καθορίζουν τις Κανονιστικές Πράξεις για την λειτουργία των Ιδιωτικών Σχολών Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης (ΝΕΚΕ).
3. Έλεγχο των οικονομικών του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΚΝΕ) και των κεφαλαίων του ΝΑΤ.
4. Έλεγχο των κονδυλίων του εθνικού στρατηγικού πλαισίου αναφοράς ΕΣΠΑ 2007 – 2013 ποσά που δόθηκαν και που δαπανήθηκαν.
5. Κάλυψη των ελλειμμάτων του ΝΑΤ από τον κρατικό προϋπολογισμό, κατάργηση των χαριστικών πράξεων και επιδοτήσεων των εφοπλιστών και την είσπραξη των ασφαλιστικών εισφορών προς το ΝΑΤ.
6. Κατάργηση της τροπολογίας που απαλλάσσει τους εφοπλιστές των τουριστικών πλοίων από την καταβολή ασφαλιστικών εισφορών στο ΝΑΤ και δυναμιτίζει την οικονομική βάση του ταμείου.
7. Να σταματήσει η λεηλασία της ακίνητης περιουσίας του ΝΑΤ. Να αξιοποιηθεί η ακίνητη περιουσία του ΝΑΤ και των άλλων κεφαλαίων που εποπτεύονται από το ΝΑΤ σύμφωνα με τις προτάσεις της ΠΕΜΕΝ. Με πρώτο και κύριο να λειτουργήσει το ΝΙΕΝ ως Πανεπιστημιακή κλινική για την πρόληψη και αντιμετώπιση των επαγγελματικών ασθενειών, ενταγμένο στον Οίκο Ναύτη και σε συνεργασία με τα άλλα Δημόσια ταμεία Κοινωνικής Ασφάλισης .
8. Αποκλειστικά Ενιαία Δημόσια και Δωρεάν Ναυτική Εκπαίδευση και Μετεκπαίδευση ενταγμένη στο Υπουργείο Παιδείας, Ισοτιμία των διπλωμάτων μας με τα αντίστοιχα της στεριάς.
9. Αποστρατικοποίηση των ΑΕΝ και του ΚΕΣΕΝ.
10. Κατάργηση των νόμων 3153/2003, 3450/2006 (ΝΕΚΕ) για την ιδιωτικοποίηση της Ναυτικής Εκπαίδευσης και Μετεκπαίδευσης.
11. Να καταργηθεί η υπουργική απόφαση που αναγνωρίζει  τα πιστοποιητικά του δουλεμπορικού κυκλώματος από τις χώρες όπως Φιλιππίνες, Ινδονησία, Ουκρανία, Πολωνία, Ινδία, Λιθουανία και άλλες.
12. Κατάργηση των ωρομίσθιων καθηγητών, πρόσληψη καθηγητών και Ναυτοδιδασκάλων, με σταθερή μόνιμη σχέση εργασίας και αξιοκρατικά κριτήρια, μετεκπαίδευση τους με βάση τις σύγχρονες ανάγκες. Τα υψηλά ποσοστά αποτυχίας των μετεκπαιδευομένων είναι κριτήριο αξιολόγησης του εκπαιδευτή και του εκπαιδευτικού συστήματος.
Να μην παρατείνεται το εκπαιδευτικό έτος πέραν του Ιουνίου λόγω μη επιτρεπτού περιβάλλοντος μάθησης.
13. Άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού για την καθαριότητα του κτιρίου του ΚΕΣΕΝ.
14. Κατάργηση της λίστας αναμονής, άμεση φοίτηση όλων των συναδέλφων με τη δημιουργία νέων τμημάτων μέχρι 25 άτομα και η Υπηρεσία Ναυτικών Μητρώων υπηρεσιακά να ενημερώνει το ΚΕΣΕΝ για τα αποτελέσματα των εξετάσεων των συναδέλφων από την ΑΝΥΕ όπως και η αιτιολόγηση με νομολογία τυχόν απόρριψης.
15. Άμεση κάλυψη των αναγκών σε βιβλία, σημειώσεις, γραφική ύλη και χρησιμοποίηση τους και κατά την διάρκεια των εμβόλιμων εξετάσεων. Κατάργηση του ορίου μαθημάτων στις εμβόλιμες εξεταστικές περιόδους. Κατάργηση της πενταετίας που χρειάζεται για την ολοκλήρωση των κύκλων.
16. Αναβάθμιση της Μετεκπαίδευσης με αλλαγή της διδασκόμενης ύλης και την πραγματοποίηση σεμιναρίων που να ανταποκρίνονται στις σημερινές απαιτήσεις της τεχνολογία, αύξηση των εργαστηριακών ωρών με παράλληλη μείωση των θεωρητικών ωρών και κατάργηση των εξετάσεων.
17. Αλλαγή του Κανονισμού Σπουδών του ΚΕΣΕΝ και του συστήματος αξιολόγησης και απουσιών των μετεκπαιδευομένων.
18. Αύξηση του επιδόματος Μετεκπαίδευσης στο 80% του βασικού μισθού του αντίστοιχου διπλώματος.
19. Να ασφαλίζονται στο ΝΑΤ όλοι οι Μετεκπαιδευόμενοι στο ΚΕΣΕΝ και οι εισφορές να καλύπτονται από το Κεφάλαιο Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΚΝΕ).
20. Να χορηγηθεί επίδομα στέγασης για τους Μετεκπαιδευόμενους από την επαρχία. Άμεση αντιμετώπιση της άθλιας κατάστασης που βρίσκεται ο Ξενώνας της Εστίας Ναυτικών.
21. Ουσιαστική έκπτωση στα εισιτήρια μετακίνησης στον μόνιμο τόπο διαμονής των Μετεκπαιδευόμενων σε όλα τα μέσα μεταφοράς.
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΕΣΕΝ/ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΦΥΛΑΚΕΣ ΧΙΟΥ :ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΚΟΚΑΪΝΗ







Εντοπίστηκε, σήμερα το πρωί στις φυλακές τις Χίου, από σωφρονιστικούς υπαλλήλους των φυλακών σε συνεργασία με αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών Χίου, το δέμα, το οποίο περιείχε κρυμμένες σε... εφημερίδα, 13 αυτοσχέδιες συσκευασίες με κοκαΐνη συνολικού βάρους 2 γραμμαρίων.
Συνελήφθη ένας 26χρονος Έλληνας, κρατούμενος των φυλακών, ως αποδέκτης του δέματος.
ΦΩΤΟ ΕΛΑΣ

Το δέμα, το οποίο προοριζόταν για το 26χρονο κρατούμενο των φυλακών, στάλθηκε ταχυδρομικώς, από άτομο αγνώστων μέχρι στιγμής στοιχείων.
ΦΩΤΟ ΕΛΑΣΟ 26χρονος συνελήφθη και σε βάρος του σχηματίσθηκε δικογραφία για εισαγωγή ναρκωτικών ουσιών σε σωφρονιστικό κατάστημα.
Η παραπάνω ποσότητα ναρκωτικών κατασχέθηκε, ενώ την προανάκριση και τις έρευνες κάνει το Τμήμα Δίωξης Ναρκωτικών Χίου.
Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Χίου
newsit.gr

ΘΑΛΑΜΗΠΟΛΟΙ : ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΑΤΕΔΑΦΙΖΕΙ ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΟΛΕΞΙΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΜΑΣ



Η Πανελλήνια Ένωση Θαλαμηπόλων - Αρχιθαλαμηπόλων Εμπορικού Ναυτικού εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

«Η Πανελλήνια Ένωση Θαλαμηπόλων - Αρχιθαλαμηπόλων Εμπορικού Ναυτικού συστρατευμένη με το σύνολο των ναυτεργατικών οργανώσεων συμμετέχει με όλες της τις δυνάμεις στις αγωνιστικές πρωτοβουλίες που έχει αποφασίσει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία και καλεί τα μέλη της να δώσουν το δυναμικό τους παρόν για την επιτυχία της ανακοινωθείσας 24ωρης πανελλαδικής προειδοποιητικής απεργίας ως μία νέα αντίδραση στο πολυνομοσχέδιο του κ. ΥΝΑ το οποίο και πράγματι αποτελεί ταφόπλακα για ότι έχει απομείνει για τους έλληνες ναυτεργάτες.

Το νεώτερο σχέδιο του νόμου που συζητείται ήδη στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής κατεδαφίζει στην κυριολεξία τον κλάδο μας αφού με την μείωση των οργανικών συνθέσεων κατά 50% και με τον περιορισμό της δεκάμηνης απασχόλησης αποστέλλονται με μια μονοκονδυλιά εκατοντάδες συνάδελφοί μας στην ανεργία με όλες τις εντεύθεν καταστροφικές επιπτώσεις σε βάρος όχι μόνο των ιδίων και των οικογενειών τους αλλά και σε βάρος των ασφαλιστικών μας Ταμείων και αυτής της ίδιας της οικονομίας της Χώρας.

Το έχουμε πει και πάλι στον κ. ΥΝΑ και το επαναλαμβάνουμε γιατί φαίνεται ότι δεν το άκουσε. Όπως θα πρέπει να γνωρίζει, ο ρόλος και η αποστολή των Θαλαμηπόλων δεν περιορίζεται απλά και μόνον στα καθήκοντα του ξενοδοχειακού τομέα των πλοίου αλλά αποτελούν και συνιστούν το κύριο τμήμα του πληρώματος το οποίο και σε περίπτωση κινδύνου και ατυχήματος, επωμίζεται το έργο της ασφαλούς εκκενώσεως του πλοίου.

Οι Θαλαμηπόλοι κ. Υπουργέ δεν είναι μόνον «γκαρσόνια ή τραπεζοκόμοι» αλλά αποτελούν το κύριο και μέγιστο τμήμα του προσωπικού ασφαλείας του πλοίου.

Είναι σκληρά εργαζόμενοι Έλληνες ναυτικοί που δουλεύουν συνεχώς τον μεν χειμώνα 14-16 ώρες το δε καλοκαίρι και επί 20 ώρες, επί 31 ημέρες τον μήνα, και με 24ωρη παραμονή στον χώρο της δουλειάς τους. Υπάρχουν πολλοί τέτοιοι εργαζόμενοι σε αυτή τη Χώρα με τέτοιες συνθήκες απασχόλησης;

Και τι θα γίνει μετά την μείωση της οργανικής δύναμης της ειδικότητας μας κατά 50% ;
θα μειωθεί άραγε και το πρωτόκολλο το πλοίου κατά 50%;

Σας έχουμε υποβάλει και πάλι δημόσια κ. ΥΝΑ όλα τα παραπάνω ερωτήματα και απαντήσεις δεν πήραμε .

Σας τα θέτουμε και πάλι και περιμένουμε απαντήσεις.

Όλοι οι εργαζόμενοι της Χώρας μας, στεριανοί και ναυτικοί, αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα της πρωτοφανούς ανεργίας, της κατάργησης των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, της φτώχειας και της ισοπέδωσης των μέχρι σήμερα κατακτήσεων των εργαζομένων .

Εσείς κ. ΥΝΑ θα πρέπει να νοιώθετε «περήφανος» γιατί με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου σας γίνεστε μεγαλοεργολάβος στην κατεδάφιση των εργασιακών, κοινωνικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών και του κλάδου μας ιδιαίτερα.

Η απεργιακή μάχη τώρα αρχίζει και είναι υπόθεση όλων των ναυτεργατών, όλων των συνταξιούχων και όλων των εργαζομένων.

Εμείς θα δώσουμε όλη τη ψυχή μας στον αγώνα γιατί είναι αγώνας που αφορά αυτήν την ίδια την επιβίωσή μας και την ύπαρξή μας ως ενεργών ναυτικών»
e-nautilia.gr

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΚΗΡΥΓΜΑΤΩΝ ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013 , ΚΑΤΑ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ



ΘΕΜΑ: «Τὰ πάθη τὰ σεπτὰ … ὡς φῶτα σωστικά»
ΒΟΛΙΣΣΟΥ
13/4/2013 ΣΑΒ. 18:00 Ι. Ν. Αγίου Κωνσταντίνου Πισπιλούντας Ομιλητής: π. Ιωάννης Τσιμούνης
ΝΕΝΗΤΩΝ
16/4/2013 ΤΡΙ. 18:00 Ι. Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Μέσα Διδύμας Ομιλητής: π. Γεώργιος Κωνσταντίνου
ΧΑΛΚΕΙΟΥ
18/4/2013 ΠΕΜ. 18:00 Ι. Ν. Εισοδίων Θεοτόκου Νεοχωρίου Ομιλητής: π. Δημήτριος Φώτης 
ΚΟΥΡΟΥΝΙΩΝ
20/4/2013 ΣΑΒ. 18:30 Ι. Ν. Γενεσίου Θεοτόκου Λεπτοπόδων Ομιλητής: π. Ιωάννης Κατσούνης
ΒΡΟΝΤΑΔΟΥ
21/4/2013 ΚΥΡ. Καθεδρικός Ι. Ν. Αγίου Γεωργίου Βροντάδου ΔΙΔΑΧΗ Ομιλητής: κ. Κωνσταντίνος Φραγκομίχαλος
ΚΑΜΠΟΥ
24/4/2013 ΤΕΤ. 18:00 Ι. Ν. Μεταμορφώσεως Σωτήρος Χριστού Βαρβασίου Ομιλητής: κ. Ματθαίος Μαζωνάκης 
ΚΑΡΔΑΜΥΛΩΝ
25/4/2013 ΠΕΜ. 17:00 Ι. Ν. Αγίας Κυριακής Αμάδων Ομιλητής: π. Γεώργιος Τσαπέλας
ΠΟΛΕΩΣ ΧΙΟΥ
25/4/2013 ΠΕΜ. 18:00 Ι. Ν. Αγίας Άννης Καπέλλης Ομιλητής: π. Δημήτριος Φώτης

imchiou.gr

ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΕΣΒΟΥ : ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΖΗΜΙΕΣ ΣΤΑ 75,8 ΕΚΑΤΟΜ. ΕΥΡΩ ΤΟ 2012



Αύξηση ζημίων παρουσίασε η ΝΕΛ το 2012 τόσο στα λειτουργικά αποτελέσματα όσο και συνολικά, ενώ η διοίκησή της ανακοίνωσε ότι αν δεν εγκριθεί από το αρμόδιο δικαστήριο η συμφωνία εξυγίανσης στην οποία έχει καταλήξει με τους πιστωτές της τότε θα υπάρξει αβεβαιότητα σχετικά με τη δυνατότητα συνέχισης των δραστηριοτήτων της.
Οι λειτουργικές ζημίες ανήλθαν σε 62.396.797 ευρώ έναντι ζημίων 48.438.312 ευρώ, ενώ οι συνολικές ζημίες αυξήθηκαν στα 75.801.545 ευρώ από 61.015.202 ευρώ το 2011. Ο κύκλος εργασιών της μειώθηκε κατά 18,58% στα 68,019 εκατ. ευρώ από 83,547 εκατ ευρώ το 2011. Τα αποτελέσματα του ομίλου, σύμφωνα με τη διοίκησή του επιβαρύνθηκαν κατά 34,774 εκατ. ευρώ από την αναπροσαρμογή στις αξίες των πλοίων της.
Υποχρεώσεις
Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις του ομίλου αυξήθηκαν σε 95,801 εκατ. ευρώ το 2012 έναντι 65,225 εκατ. στο τέλος του 2011. Το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της ΝΕΛ ήταν στο τέλος του 2012 αρνητικό κατά 63,721 εκατ. ευρώ έναντι επίσης αρνητικού κατά 12,104 εκατ. ευρώ το 2011.
imerisia.gr

ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΛΙΜΝΙΑ-ΨΑΡΑ



Χίος 29/03/2013
Προς :
• Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου
κ. Κ. Μουσουρούλη,
Υπουργό Ναυτιλίας & Αιγαίου
• Γενική Γραμματεία Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής
Γενικό Γραμματέα,
κ. Γ. Σπιλάνη
Κοινοποίηση:
Λιμενάρχη Χίου
κ. Γιώργο Σκανδάλη
Θεμα: Ακτοπλοϊκή σύνδεση Λιμνιά - Ψαρά
Το Δημοτικό Συμβούλιο Δ. Χίου, κατά τη συνεδρίαση της 15ης Μαρτίου 2013 με θέμα: «Προβλήματα - Προκλήσεις και Προοπτικές για την Αμανή», με την υπ΄ αρ. 117/2013 απόφασή του, αναγνώρισε την ανάγκη χάραξης ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού για την περιοχή της Αμανής, ως φραγμό στην πληθυσμιακή κατάρρευση και αντιστάθμισμα στην απομόνωσή της.
Στο πλαίσιο υλοποίησης αυτής της απόφασης και, προκειμένου να ενισχυθεί η ορεινή αυτή περιοχή και να βελτιωθεί η συγκοινωνία της Βορειοδυτικής Χίου – Λιμνιά με τα Ψαρά, παρακαλούμε να εξετάσετε τη δυνατότητα ακτοπλοϊκής σύνδεσης μεταξύ Λιμνιών-Βολισσού και Ψαρών, μόλις ολοκληρωθούν οι λιμενικές εργασίες στο λιμάνι Λιμνιών, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι δύο περιοχές απέχουν μεταξύ τους μόλις 12 ναυτικά μίλια (και όχι 57, όπως συμβαίνει με την πόλη της Χίου)
Σας επισημαίνουμε ότι μια τέτοια σύνδεση αξίζει να αναβαθμιστεί, με στόχο το αμοιβαίο όφελος για τους επισκέπτες και τους κατοίκους των Ψαρών και της Αμανής, άλλωστε αντίστοιχη σύνδεση ίσχυε στο παρελθόν 1 φορά την εβδομάδα κατά τους θερινούς μήνες.
Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες, σχετικά με το παραπάνω αίτημα, το οποίο εκφράζει το σύνολο των δημοτικών παρατάξεων του ενιαίου Καλλικρατικού Δήμου Χίου.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΧΙΟΥ
ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ ΛΑΜΠΡΙΝΟΥΔΗΣ

ΙΔΡΥΣΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΥ ΚΛΙΜΑΚΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΜΑΝΗ



Χίος 29/03/2013
Προς :
• Υπουργείο Δημόσιας Τάξης
& Προστασίας του Πολίτη
• Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος
• Αρχηγός Π.Σ.
Αντιστράτηγος Π.Σ. Σωτήριος Γεωργακόπουλος
Κοινοποίηση:
• Διοικητή Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Χίου
κ. Αρχοντάκη Ιάκωβο
Θεμα: Ίδρυση Πυροσβεστικού Κλιμακίου στην Αμανή
Το Δημοτικό Συμβούλιο Δ. Χίου, κατά τη συνεδρίαση της 15ης Μαρτίου 2013 με θέμα: «Προβλήματα - Προκλήσεις και Προοπτικές για την Αμανή», με την υπ΄ αρ. 117/2013 απόφασή του, αναγνώρισε την ανάγκη χάραξης ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού για την περιοχή της Αμανής, ως φραγμό στην πληθυσμιακή κατάρρευση και αντιστάθμισμα στην απομόνωσή της.
Στο πλαίσιο υλοποίησης αυτής της απόφασης και, προκειμένου να ενισχυθεί η ορεινή αυτή περιοχή και να διασφαλισθεί η ασφάλεια των κατοίκων και των περιουσιών τους από το ενδεχόμενο πρόκλησης πυρκαγιάς, παρακαλούμε να εξετάσετε τη δυνατότητα ίδρυσης Πυροσβεστικού κλιμακίου, το οποίο θα εδρεύει στην περιοχή της Αμανής.
Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες, σχετικά με το παραπάνω αίτημα, το οποίο εκφράζει το σύνολο των δημοτικών παρατάξεων του ενιαίου Καλλικρατικού Δήμου Χίου.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΧΙΟΥ
ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ ΛΑΜΠΡΙΝΟΥΔΗΣ

ΠΡΟΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΗ ΜΑΡΙΝΑ ΧΙΟΥ


Σύνταξη: Αναστασία Σπυριδάκη   

marina_xiouΜέσα στο β' τρίμηνο του 2013 θα προκηρυχθούν 5 διαγωνισμοί, μεταξύ των οποίων και του τουριστικού λιμένα της Χίου. Αυτό ανακοίνωσαν χθες σε κοινή συνέντευξη Τύπου η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέλιος Σταυρίδης και ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Γιάννης Εμίρης.
Οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την αξιοποίηση των μαρίνων από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), ξεκινούν σήμερα με τη προκήρυξη του διαγωνισμού για την παραχώρηση του τουριστικού λιμένα του Αλίμου μαζί με άλλους περιφερειακούς λιμένες. Ο τουριστικός λιμένας της Χίου εντάσσεται στην δεύτερη κατηγορία του προγράμματος αξιοποίησης των 46 συνολικά μαρίνων. Σύμφωνα με τον Δήμαρχο Χίου Πολύδωρο Λαμπρινούδη, πρόκειται για μια «σημαντική εξέλιξη καθώς ευελπιστούμε ότι θα αξιοποιηθούν και θα βρεθεί επενδυτής. Δέκα ολόκληρα χρόνια έχει ολοκληρωθεί το έργο και μένει δυστυχώς  αναξιοποίητο. Είναι δύσκολο να βρεθεί επενδυτής αλλά και η προσπάθεια που ξεκίνησε είναι σημαντική». Μιλώντας στην ΕΡΑ ΑΙΓΑΙΟΥ ο Δήμαρχος Χίου επανέλαβε την πρόθεση της δημοτικής αρχής να αναλάβει την εκμετάλλευση της μαρίνας αν παραχωρηθεί στο δήμο.
era-aegean.gr

ΟΙ ΔΩΡΗΤΕΣ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΣΚΥΛΙΤΣΕΙΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΧΙΟΥ


Σύνταξη: Θοδωρής Πυλιώτης   

nosokomeio chiouΈνα σύγχρονο μηχάνημα μέτρησης οστικής πυκνότητας απέκτησε το Νομαρχιακό Νοσοκομείο Χίου, μέσω ιδιωτικής δωρεάς. Το υπερσύγχρονο μηχάνημα, απαραίτητο για τον έλεγχο της οστεοπόρωσης, το δώρισε η κυρία Μαρία Κατσιρέλη και χθες σε ειδική εκδήλωση παρουσιάστηκε από το Διοικητή του Σκυλίτσειου Παντελή Μπουμπάρη, το Διευθυντή του εργαστηρίου απεικονίσεως Λάκη Χαλκιά και το χειρουργό ορθοπεδικό Γιώργο Νομικό.
era-aegean.gr

ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ


Σύνταξη: Μυρσίνη Τζινέλλη   

giannakisΤην επόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσει από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου η αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τους προμηθευτές της καθώς εισέπραξε από το Υπουργείο Εσωτερικών την πρώτη δόση των 937.000 ευρώ. Η αποπληρωμή αφορά βεβαιωμένες οφειλές της Περιφέρειας προς τρίτους, των ετών 2011 και 2012, ενώ η αποπληρωμή θα πραγματοποιηθεί με ιεραρχικό τρόπο από τις παλαιότερες στις νεότερες. Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές της Περιφέρειας προς τρίτους ανέρχονται στα 2.900.000 ευρώ και θα ακολουθήσουν άλλες δύο δόσεις όταν η περιφέρεια απορροφήσει την πρώτη επιχορήγηση και αποστείλει τα απαραίτητα δικαιολογητικά στο Υπουργείο.
«Βρισκόμαστε σε συνεχή επικοινωνία με το Υπουργείο Εσωτερικών για να επισπεύσουμε τη διαδικασία και να πληρωθούν οι προμηθευτές της περιφέρειας» είπε στην ΕΡΑ ΑΙΓΑΙΟΥ ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Αντώνης Γιαννάκης.
Όσον αφορά το αίτημα της Περιφερειακής Ενότητας Χίου να διατεθούν χρήματα από την επιχορήγηση κατ' εξαίρεση και προτεραιότητα στους λεωφορειούχους της Χίου που δηλώνουν αδυναμία να εκτελέσουν όλα τα δρομολόγια, η περιφέρεια αναμένει την απάντηση τόσο του Υπουργείου Εσωτερικών όσο και του Υπουργείου Οικονομικών
era-aegean.gr

ΥΠΕΣ : ΠΡΙΝ ΚΑΕΙ Η ΧΩΡΑ , ΘΑ ΔΙΑΘΕΣΕΙ 18 ΕΚΑΤΟΜ. ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ



Πέρυσι τα μειωμένα κονδύλια κατά 30% (σε σχέση με το 2011) έφτασαν… μετά τις πυρκαγιές. Φέτος, με στόχο την αποτελεσματική προετοιμασία των ΟΤΑ ενόψει της αντιπυρικής περιόδου, όπως λέει το υπουργείο Εσωτερικών «θα διαθέσει για το 2013 το ποσό των 18.400.000 από τη ΣΑΤΑ για τις ανάγκες πυροπροστασίας».
Για την έγκαιρη κατανομή του εν λόγω ποσού στους ΟΤΑ της χώρας, ο υπουργός Εσωτερικών Ευριπίδης Στυλιανίδης απέστειλε ήδη έγγραφο στο γενικό γραμματέα Πολιτικής Προστασίας Πάτροκλο Γεωργιάδη, ο οποίος θα στείλει άμεσα την πρόταση κατανομής, όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία. Το ποσό που κατανέμεται παραμένει το ίδιο με πέρυσι παρά τις μειώσεις που υπέστη η ΣΑΤΑ.
«Προχωρούμε άμεσα στην κατανομή του ποσού των 18.400.000 για τις ανάγκες πυροπροστασίας ήδη από τον Απρίλιο, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια. Παρά τις μειώσεις που έχει υποστεί η ΣΑΤΑ, το ποσό παραμένει το ίδιο, καθώς στόχος μας είναι οι δήμοι να προετοιμαστούν έγκαιρα και αποτελεσματικά ενόψει του καλοκαιριού», δήλωσε ο Ε. Στυλιανίδης.
«Με την κατανομή της ΣΑΤΑ αρκετά πριν από την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου και με τον συντονισμό της προετοιμασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας βρίσκεται στο πλευρό της Αυτοδιοίκησης, έτσι ώστε να αξιοποιηθεί και το τελευταίο ευρώ ορθολογικά, για την πραγματική θωράκιση της πολιτικής προστασίας της χώρας», σημειώσε από την πλευρά του ο Π. Γεωργιάδης.

ΒΡΑΒΕΙΑ "ΕΥΚΡΑΝΤΗ" : ΕΠΙΛΕΧΤΗΚΑΝ ΟΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ


Τα Ναυτικά Χρονικά και η Ένωση Ναυτιλιακών Οικονομολόγων Ελλάδας ανακοίνωσαν τα βραβείαΕυκράντη για το 2012, τιμώντας για πέμπτη συνεχή χρονιά τις προσωπικότητες και τους φορείς της ναυτιλίας μας. Η οργανωτική επιτροπή των βραβείων επέλεξε και φέτος 6 κατηγορίες αριστείας:
Βραβείο Κοινωνικής Προσφοράς από ναυτιλιακή προσωπικότητα ή φορέα απονέμεται στην Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ)
Βραβείο για τη Διεθνή Προβολή της ελληνικής ναυτιλίας στη Διεθνή Ναυτιλιακή Έκθεση «Ποσειδώνια»
Βραβείο καλύτερου Manager: στον κ. Σταμάτη Μπουρμπούλη, γενικό διευθυντή της Euronav Ship Management (Hellas) Ltd .
Βραβείο καλύτερης Στρατηγικής Επικοινωνίας: στη ναυτιλιακή εταιρεία Paragon Shipping Inc (Allseas & BoxShips).
Βραβείο για την αρωγή στη Ναυτική Εκπαίδευση: Βραβεύονται τα Iδρύματα Ιωάννη Διαμαντή Πατέρα
Βραβείο συνολικής προσφοράς στη Ναυτιλία: στον Καπτ. Ιωάννη Τσενεμπή
Στην επιλογή των βραβείων συμμετείχε πολυσυλλεκτική επιτροπή 50 επιφανών μελών της ελληνικής ακαδημαϊκής, δημοσιογραφικής και ναυτιλιακής κοινότητας. Λεπτομέρειες για τη φετινή επιλογή θα βρείτε στο τεύχος Μαρτίου των Ναυτικών Χρονικών που ήδη κυκλοφορεί.
Τα Βραβεία «Ευκράντη» τελούν υπό την αποκλειστική χορηγία της ASPIDA SECURITY MARITIME.
Τα βραβεία Ευκράντη θα απονεμηθούν στις 22 Απριλίου και ώρα 18:00, στο Ίδρυμα «Αικατερίνης Λασκαρίδη» (Β’ Μεραρχίας 36 και Ακτή Μουτσοπούλου, Πειραιάς).
naftikachronika.gr

"ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ" ΟΙ ΠΤΗΣΕΙΣ charter, ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΥΠΑ



Χίος 29/03/2013
Προς:
1. Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
2.Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας
3.Βουλευτή Χίου, κ.Μουσουρούλη
4.Βουλευτή Χίου,κ. Τριαντάφυλλο
5.Αντιπεριφερειάρχη Χίου, κ.Γανιάρη
6.Τουριστικούς Πράκτορες Χίου
7.Επιμελητήριο Χίου
Κοιν: Τοπικά Μ.Μ.Ε.
ΘΕΜΑ: «Στον αέρα» οι πτήσεις charter, με ευθύνη της ΥΠΑ
Με αφορμή δημοσιεύματα τοπικών εφημερίδων αλλά και την ανησυχία της κοινωνίας της Χίου, σχετικά με τα γνωστά προβλήματα που αφορούν το αεροδρόμιο της Χίου ενόψει και της θερινής περιόδου , δεδομένου ότι ο τωρινός αεροδιάδρομος δεν ενδείκνυται για προσέγγισή από συγκεκριμένες ευρωπαϊκές εταιρείες- για πτήσεις charter- , ο Δήμος Χίου το τελευταίο διάστημα καταβάλλει προσπάθειες για να πείσει την ΥΠΑ, στα πλαίσια προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Δήμου Χίου και ΥΠΑ, να προβεί άμεσα στην κατεδάφιση των εμποδίων στη βόρεια πλευρά του αεροδρομίου και στην διαμόρφωση του clearway του βορρά. Αντίστοιχη πρωτοβουλία είχαμε πάρει –με την έγκριση της ΥΠΑ- και για την επέκταση προς Νότο.
Ενώ λοιπόν η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου περίμενε την σχετική έγκριση για να προβεί άμεσα στην σύναψη προγραμματικής σύμβασης , μετά και το ξεκαθάρισμα με τις απαλλοτριώσεις και την αποζημίωση των δικαιούχων από το Δημόσιο, η ΥΠΑ με το α.π.:1313/20-3-2013 έγγραφό της, «κάνει τα εύκολα δύσκολα».
Συγκεκριμένα αναφέρει ότι για να γίνει η εν λόγω προγραμματική σύμβαση πρέπει η ΥΠΑ να μην διαθέτει Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών, πρέπει πρώτα να γίνει παραλλαγή του παραλιακού δρόμου και μία σειρά από άλλα εμπόδια τα οποία ολοφάνερα μας προβληματίζουν και μας οδηγούν στο συμπέρασμα ή ότι η ΥΠΑ δεν ενδιαφέρεται ή ότι δεν υπάρχει βούληση από πολιτικούς προϊστάμενους για να βρεθεί επιτέλους μία λύση σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα για το νησί μας.
Και όλα αυτά όταν δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί οι μελέτες για την επέκταση προς βορρά και δεν έχουν ακόμη εξασφαλιστεί οι χρηματοδοτήσεις για την βελτίωση και επέκταση των υφιστάμενων κτιριακών εγκαταστάσεων.
Ο Δήμαρχος Χίου
Λαμπρινούδης Πολύδωρος

ΑΝΤΙΘΕΤΕΣ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ Ν/Σ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ



Επιφυλάξεις στο νομοσχέδιο για την επανασύσταση του υπουργείου Ναυτιλίας εξέφρασαν οι φορείς της ακτοπλοΐας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, καλώντας την κυβέρνηση να προχωρήσει σε πιο τολμηρές μεταρρυθμίσεις.

«Λυπούμαστε γιατί στο νομοσχέδιο δεν επιχειρούνται οι θαρραλέες αλλαγές, τις οποίες είχαμε προτείνει», ανέφερε κατά τη διαδικασία της ακρόασης των αρμόδιων φορέων ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Μιχαήλ Σακέλλης.

Ο πρόεδρος των ακτοπλόων χαρακτήρισε, μάλιστα, ανεπαρκή την πρόβλεψη του νομοσχεδίου που μειώνει κατά 50% τη σύνδεση των επιβατηγών πλοίων κατά τη χειμερινή περίοδο. «Θεωρούμε αυτή τη ρύθμιση ανεπαρκή, διότι η χειμερινή περίοδος περιορίζεται στους 5 μήνες, αντί για τους 8 μήνες που είναι για εμάς η πραγματική χειμερινή περίοδος» εξήγησε ο κ. Σακέλλης. Υποστήριξε, μάλιστα, ότι η μείωση της σύνθεσης των πληρωμάτων δεν φτάνει πραγματικά στο 50% τη χειμερινή περίοδο, όπως προβλέπει το νομοσχέδιο.

Ο κ. Σακέλλης κάλεσε την κυβέρνηση να στηρίξει την ακτοπλοΐα, επισημαίνοντας ότι ο μεγάλος κίνδυνος για τη ναυτική εργασία είναι να ακινητοποιηθούν τα πλοία, λόγω της αδυναμίας να προσφέρουν πλέον τις υπηρεσίες τους.

«Τα τρία τελευταία χρόνια, οι ζημιές θα ξεπεράσουν τα 850 εκατ. ευρώ, ενώ η κίνηση πέφτει συνεχώς και, δυστυχώς, και τη φετινή περίοδο αντιμετωπίζουμε προβλήματα μείωσης της κίνησης, η οποία ξεπερνά το 20% τη χειμερινή περίοδο», εξήγησε. Ξεκαθάρισε δε ότι, υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες, η ακτοπλοΐα «δεν είναι δυνατόν να αντέξει οποιαδήποτε επιβολή δημόσιας υπηρεσίας».

Την ικανοποίησή του για την επαναφορά του οργανογράμματος του υπουργείου Ναυτιλίας εξέφρασε, εν τω μεταξύ, ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης. «Είμαι ευτυχής, γιατί αυτό το νομοσχέδιο επαναφέρει τη ναυτιλία εκεί όπου ανήκει», σημείωσε.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), Γιώργος Ανωμερίτης, τάχθηκε υπέρ της αλλαγής του λιμενικού συστήματος, αλλά προειδοποίησε ότι δεν πρέπει να περάσουμε «από ένα κρατικό μονοπώλιο σε ένα ιδιωτικό μονοπώλιο».

«Το να πωλείται όλο το πακέτο μετοχών από το κράτος σε έναν ιδιώτη δεν οδηγεί πουθενά, θα μπλέξουμε», προειδοποίησε ο κ. Ανωμερίτης και σημείωσε ότι παντού στην Ευρώπη οι παραχωρήσεις εκμετάλλευσης αφορούν πολλούς παρόχους.

Σε διαφορετικό μήκος κύματος, ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) ισχυρίστηκε ότι, με το νομοσχέδιο, καταργείται η δεκάμηνη υποχρεωτική απασχόληση και ουσιαστικά μειώνεται σε 8,5 μήνες.

Σημείωσε, μάλιστα, ότι δίνεται και η δυνατότητα στον υπουργό Ναυτιλίας να προβεί σε περαιτέρω μειώσεις. Κατήγγειλε δε ότι, με το νομοσχέδιο, επέρχεται «ευθεία κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας» στην ποντοπόρο ναυτιλία.




naftemporiki.gr