Τρίτη, 17 Φεβρουαρίου 2015

ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΕΞΑΜΗΝΗ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΗΣ ΔΑΝΕΙΑΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ



Για το ενδεχόμενο η ελληνική κυβέρνηση να ζητήσει επέκταση της δανειακής σύμβασης, διαχωρίζοντάς την όμως σαφώς από το πρόγραμμα / μνημόνιο, έκαναν λόγο κυβερνητικές πηγές το βράδυ της Τρίτης, τονίζοντας πως η κυβέρνηση «δεν δέχεται τελεσίγραφα».
Το αίτημα που εξετάζεται θα αφορά μόνο τη δανειακή σύμβαση, και όχι το υφιστάμενο πρόγραμμα, με βάση την πρόταση του Ευρωπαίου Επιτρόπου Πιερ Μοσκοβισί που αποσύρθηκε στο Εurogroup της Δευτέρας. Δεν δεχόμαστε τελεσίγραφα, δηλώνουν κατηγορηματικά οι κυβερνητικές πηγές.
«Η Ελλάδα δεν συνδιαλέγεται με τελεσίγραφα» διεμήνυσε ο πρωθυπουργός μιλώντας χθες στην ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή. Τόνισε πως η χώρα είναι παρούσα και αγωνίζεται για να βγει από την παγίδα του χρέους και της λιτότητας. Επανέλαβε πως στόχος της ελληνικής κυβέρνησης είναι η εξεύρεση αμοιβαίας και επωφελούς λύσης χωρίς μνημόνια και τρόικα.
Το Βερολίνο βέβαια δεν δέχεται αυτόν τον διαχωρισμό και για το λόγο αυτό κυβερνητικά στελέχη βρισκονταν από χθες σε συνεχή επικοινωνία με αξιωματούχους της Ευρωζώνης. Αναμένεται από τον πρόεδρο του Εurogroup να κρίνει στη συνέχεια εάν το ελληνικό αίτημα πληροί τις προυποθέσεις που έθεσαν χθες Δεύτερα οι εταίροι ώστε να αποφασίσει αν θα συγκαλέσει ή όχι έκτακτο Εurogroup. Παράλληλα πληροφορίες αναφέρουν ότι ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Βαρουφάκης είχε συνάντηση με τον επίτροπο Πιέρ Μοσκοβισί την Τρίτη, όπου συζήτησαν το θέμα των διαπραγματεύσεων της Ελλάδας με τους εταίρους της.
Το αίτημα αναμένεται να βασίζεται στις προτάσεις που περιλαμβάνονταν στο σχέδιο Μοσκοβισί και αποδέκτης θα είναι ο Γερούν Ντάισελμπλουμ, ο οποίος θα κληθεί να αποφασίσει αν θα συγκληθεί Eurogroup την Παρασκευή σύμφωνα με τα όσα θα περιγράφονται στο ελληνικό αίτημα.
Όπως είναι γνωστό υπάρχουν δύο σχέδια του προσχεδίου Μοσκοβισί από τα οποία προκύπτουν ξεκάθαρα οι συμβιβασμοί που κάνει η ελληνική πλευρά.
Όπως προκύπτει από το τελικό προσχέδιο «Μοσκοβισί» πάνω στο οποίο θα στηριχθεί το αίτημα για παράταση η ελληνική κυβέρνηση θα δεσμευτεί για μια ευρύτερη, κοινωνικά πιο δίκαιη και ισχυρότερη διαδικασία μεταρρύθμισης που θα έχει στόχο την μακροπρόθεσμη βελτίωση των προοπτικών ανάπτυξης.
Στο σχετικό κείμενο η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύεται να εφαρμόσει μακροπρόθεσμες μεταρρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και της διαφθοράς και την βελτίωση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης.
Θ αναλάβει άμεση δράση για να διασφαλίσει ένα πιο δίκαιο και πιο αποτελεσματικό φορολογικό σύστημα και για να περιορίσει την ανθρωπιστική κρίση. Θα διασφαλίσει ότι οποιοδήποτε νέο μέτρο δεν θα αναστρέφει υπάρχουσες δεσμεύσεις και ότι θα έχει πλήρη χρηματοδότηση. Θα απέχει από μονομερείς ενέργειες και θα εργαστεί σε στενή συνεννόηση με τους Ευρωπαίους και διεθνείς εταίρους.
Επίσης στο αίτημα παράτασης η Ελλάδα θα σεβαστεί πλήρως τις δεσμεύσεις της στους εταίρους, για να διασφαλίσει υγιή και βιώσιμα δημόσια οικονομικά, επιτυγχάνοντας και στη συνέχεια διατηρώντας μεγάλα (sizeable) πρωτογενή πλεονάσματα.
Η δυνατότητα της επίτευξης του δημοσιονομικού στόχου του 2015 θα εξεταστεί υπό το φως των νέων οικονομικών συνθηκών. Τα μέτρα για την μείωση του βάρους του χρέους και της επίτευξης μιας ακόμα πιο αξιόπιστης και βιώσιμης μείωσης του λόγου του χρέους προς το ΑΕΠ θα εξεταστεί σε ευθυγράμμιση με την δέσμευση του Eurogroup τον Νοέμβριο του 2012.
Επίσης οι ελληνικές αρχές θα επαναλάβουν την ξεκάθαρη δέσμευση τους να τιμήσουν τις υποχρεώσεις τους προς όλους τους πιστωτές τους.
Η παράταση θα είναι ένα μεταβατικό στάδιο για ένα νέο συμβόλαιο ανάπτυξης για την Ελλάδα, που θα συζητηθεί και θα αποφασιστεί σε αυτήν την περίοδο.
Από το Μέγαρο Μαξίμου είναι ξεκάθαρο ότι:
-Η ελληνική κυβέρνηση ανακοίνωσε την πρόθεσή της να λάβει έκτακτες δράσεις για να διασφαλίσει ένα δικαιότερο και αποτελεσματικότερο φορολογικό σύστημα και να περιορίσει την ανθρωπιστική κρίση.
-Μέτρα για τον περιορισμό του βάρους του χρέους και για να επιτευχθεί μια περαιτέρω βιώσιμη μείωση της ελληνικής αναλογίας χρέους ανά ΑΕΠ πρέπει να υπολογιστούν παράλληλα με τις δεσμεύσεις του Eurogroup του Νοεμβρίου του 2012.


Πηγηtoχςνι

THN ΠΕΜΠΤΗ 19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ



Την Πέμπτη, προγραμματίζει η κυβέρνηση να καταθέσει στη Βουλή, για ψήφιση, τη νομοθετική ρύθμιση σχετικά ...
με την προστασία της πρώτης κατοικίας των δανειοληπτών από τους πλειστηριασμούς.
Ο Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, στη διάρκεια της ομιλίας του για την ανακοίνωση του υποψήφιου Προέδρου της Δημοκρατίας, αναφέρθηκε στις άμεσες νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, λέγοντας ότι η προστασία από πλειστηριασμούς αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι η σχετική ρύθμιση βρίσκεται σε τελικό στάδιο και θα κατατεθεί με τη διαδικασία του κατεπείγοντος από τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργο Σταθάκη.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, κύκλοι του υπουργείου σχολιάζουν ότι στόχος της ρύθμισης είναι να δοθεί προστασία στο 95% των δανειοληπτών που σήμερα κινδυνεύουν να χάσουν το σπίτι τους εξαιτίας της αδυναμίας να καλύψουν τις οφειλές τους.
Σύμφωνα με όσα προωθεί η κυβέρνηση, για να προστατεύεται ο δανειολήπτης από τον πλειστηριασμό θα πρέπει να συνδυάζει τρία κριτήρια: το ύψος της συνολικής αξίας ακίνητης περιούσιας, το ύψος του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος και το ύψος των καταθέσεων του.
Σημειώνεται ότι τα ανώτατα όρια γι’ αυτά τα τρία κριτήρια δεν έχουν γίνει γνωστά, ωστόσο, συμφωνά με πληροφορίες, φαίνεται ότι θα είναι πιο διευρυμένα απ’ αυτά της διάταξης περί προστασίας από πλειστηριασμούς που έληξε στο τέλος του περασμένου Δεκεμβρίου και αφορούσε αντικειμενική αξία πρώτης κατοικίας στα 200.000 ευρώ, οικογενειακό εισόδημα στα 35.000 ευρώ για τετραμελή οικογένεια με προσαυξήσεις σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, τραπεζικές καταθέσεις μέχρι του ποσού των 15.000 ευρώ και συνολική κινητή και ακίνητη περιούσια η οποία να μην ξεπερνά τις 270.000 ευρώ.
Στη νέα ρύθμιση, σύμφωνα με πληροφορίες, το ύψος της ακίνητης περιούσιας του δανειολήπτη ενδέχεται να κλιμακώνεται ανάλογα με την οικογενειακή κατάστασή του.
Για να μην ανησυχούν οι δανειολήπτες άλλαξε ο σχεδιασμός της κυβέρνησης και αντί να γίνει ένα προσωρινό «πάγωμα» των πλειστηριασμών για διάστημα δύο-τριών μηνών μέχρι να κατατεθεί το νομοσχέδιο για τη συνολική αναδιάρθρωση των «κόκκινων» δανείων μέσα από τη δημιουργία ενός δημόσιου φορέα διαχείρισής τους, προκρίθηκε η λύση για άμεση θέσπιση της απαγόρευσης των πλειστηριασμών υπό προϋποθέσεις.
Τέλος, παράλληλα με την προστασία από πλειστηριασμούς το υπουργείο ετοιμάζει και τη ρύθμιση η οποία θα απαγορεύει την πώληση ή εκχώρηση όλων των στεγαστικών δανείων σε μη αναγνωρισμένους τραπεζικούς οργανισμούς ή επιχειρήσεις δικαιωμάτων δανειακών συμβάσεων και εμπραγμάτων ασφαλειών.

Δύο προκηρύξεις του ΑΣΕΠ για 660 μόνιμες θέσεις στη ΔΕΗ


Στην τελική ευθεία για την αποστολή τους στο Εθνικό Τυπογραφείο βρίσκονται οι δύο προκηρύξεις που ετοίμασε το ΑΣΕΠ για 660 προσλήψεις στη ΔΕΗ. Πεντακόσιες πενήντα θέσεις Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης σε τεχνικές ειδικότητες και 110 πτυχιούχων ΑΕΙ και ΤΕΙ περιλαμβάνουν οι πρώτες προκηρύξεις που θα εκδώσει το ΑΣΕΠ το 2015 για μόνιμο προσωπικό. Ολα είναι έτοιµα για να ξεκινήσουν οι διαδικασίες των διαγωνισµών και το µόνο που αναµένει το ΑΣΕΠ είναι η ειδοποίηση από τη ΔΕΗ για την ενηµέρωση του νέου υπουργού. Οι προσλήψεις θεωρούνται αναγκαίες για την κάλυψη των οργανικών θέσεων σε γραφεία και ενεργειακά κέντρα, που έµειναν κενές εδώ και χρόνια λόγω αποχώρησης του προσωπικού. Η επιλογή µάλιστα του προσωπικού απαιτεί χρόνο, λόγω της εξειδίκευσης που ζητείται.

aftodioikisi.gr

Συντάξεις: 25ετία με πλασματικό χρόνο λόγω τέκνων για τους δημοσίους υπαλλήλους


Σύνταξη από τα 50 μπορούν να πάρουν οι γυναίκες και από τα 52 οι άνδρες δημόσιοι υπάλληλοι αξιοποιώντας το χρόνο λόγω τέκνων για να συμπληρώσουν την 25ετία και να θεμελιώσουν το συνταξιοδοτικό τους δικαίωμα.
Στο Δημόσιο ο χρόνος λόγω τέκνων μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο με εξαγορά με δύο τρόπους:
1. Για να συμπληρωθεί η 25ετία ως το 2010 από άνδρες και γυναίκες έτσι ώστε να θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα εξόδου είτε στα 58 και με συνολικό χρόνο 35 έτη είτε στα 50 εφόσον πρόκειται για μητέρες με ανήλικο είτε με 37 έτη χωρίς όριο ηλικίας.
2. Για να συμπληρωθεί η 25ετία μέσα στο 2011 και το 2012 και αν το παιδί είναι ανήλικο τότε και οι δύο γονείς μπορούν να συνταξιοδοτηθούν στα 52 και στα 55 αντίστοιχα, ενώ αν δεν είναι ανήλικο τότε ο χρόνος λόγω τέκνων μπορεί να αναγνωριστεί και πέραν της 25ετίας για προσαύξηση της σύνταξης.
Διαβάστε αναλυτικά το δημοσίευμα:
Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

aftodioikisi.gr

Το γαϊτανάκι των «κόκκινων γραμμών».

της Μαρίνας Κυριάκου
Όπως χρόνια τώρα έχουμε συνηθίσει σε όλα τα αντίστοιχα παζάρια των προηγούμενων κυβερνήσεων με τους «εταίρους», έτσι και τώρα, άρχισε να αναπαράγεται το γνωστό γαϊτανάκι των «κόκκινων γραμμών» και το πώς αυτές «δεν θα παραβιαστούν» (υπ. Οικονομικών σε αμερικάνικη εφημερίδα).
Ποιες είναι όμως οι πραγματικές «κόκκινες γραμμές» της κυβέρνησης και για λογαριασμό τίνος τις βάζει;
Ας ξεκινήσουμε «ανάποδα»: «Κόκκινη γραμμή» για την συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ στις διαπραγματεύσεις της με τους «θεσμούς» και τα «τεχνικά κλιμάκια» της τρόικας ΕΕ - ΕΚΤ - ΔΝΤ δεν αποτελεί η αντιλαϊκή στρατηγική της ΕΕ, όπως αυτή αποτυπώνεται στους «ιδρυτικούς κανόνες των Συνθηκών της», τους οποίους ο πρωθυπουργός διαβεβαιώνει ότι «είμαστε υποχρεωμένοι να σεβαστούμε».
«Κόκκινη γραμμή» δεν αποτελεί ούτε το αντεργατικό - αντιλαϊκό πλαίσιο που έχει ήδη επιβληθεί τα προηγούμενα χρόνια, στο πλαίσιο των μνημονίων, που εξειδίκευσαν ακριβώς αυτήν την αντιλαϊκή στρατηγική της ΕΕ. Πίσω από τη δήλωση ότι «η κυβέρνηση δε συζητά την ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ επιβάρυνση των φτωχότερων και μεσαίων στρωμάτων ή ΠΑΡΑΠΕΡΑ περικοπές στο κοινωνικό κράτος», κρύβεται η παραδοχή ότι αυτό το πλαίσιο θα μείνει απείραχτο.
Και, φυσικά, «κόκκινη γραμμή» για την κυβέρνηση δεν αποτελεί ούτε και το 70% των «εκκρεμοτήτων» και των δεσμεύσεων του τρέχοντος μνημονίου, ίσα ίσα δηλώνει ότι αυτό θα αποτελέσει τον «κοινό τόπο» για το πέρασμα στη νέα αντιλαϊκή συμφωνία με τους «δανειστές»...
Τι μένει λοιπόν; Τι θέτει ως «κόκκινη γραμμή» η κυβέρνηση; Με ποσοστά Βαρουφάκη μένει ο προσδιορισμός του υπόλοιπου 30% μιας δεδομένα αντιλαϊκής πολιτικής: Στην πραγματικότητα, η προσαρμογή του ασκούμενου μείγματος διαχείρισης στις σημερινές ανάγκες των εγχώριων επιχειρηματικών ομίλων, όπως αυτές προκύπτουν από τις επιπτώσεις της βαθιάς καπιταλιστικής κρίσης, αλλά και από την πορεία της αβέβαιης καπιταλιστικής ανάκαμψης, στην Ελλάδα και συνολικότερα στην Ευρωζώνη.
Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο κινούνται οι «κόκκινες γραμμές» που εμφανίζει η κυβέρνηση σε Εργασιακά, ιδιωτικοποιήσεις και πρωτογενή πλεονάσματα: Οσο και αν επιχειρείται να ντυθούν με φιλολαϊκό μανδύα, πρόκειται για «κόκκινες γραμμές» για λογαριασμό του εγχώριου κεφαλαίου.
Σε ό,τι αφορά τα Εργασιακά, η κυβέρνηση εμφανίζεται να αντιδρά σε μέτρα όπως, π.χ., η παραπέρα απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων, όταν στην πραγματικότητα αφήνει ανέγγιχτο το συνολικότερο αντεργατικό πλαίσιο που διαμορφώθηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια. Εκπρόσωποι του εγχώριου κεφαλαίου με τοποθετήσεις τους καθιστούν σαφές ότι, σε αυτή τη φάση, τους αρκεί το σημερινό αντιλαϊκό πλαίσιο και ιεραρχούν άλλες «αναδιαρθρώσεις», όπως, π.χ., το περιβόητο «μη μισθολογικό κόστος», που βέβαια πάλι θα βαρύνουν τις πλάτες των εργαζομένων.
Αντίστοιχα, στις ιδιωτικοποιήσεις, η κυβέρνηση ξεκαθαρίζει ότι δεν αμφισβητεί την ευρωενωσιακή στρατηγική της «απελευθέρωσης» των αγορών και της δημιουργίας νέων πεδίων κερδοφορίας για το κεφάλαιο. Η συζήτηση περί «επανεξέτασης κατά περίπτωση» ορισμένων ιδιωτικοποιήσεων (και όχι για ακύρωσή τους), αφορά την προσπάθεια της κυβέρνησης οι ιδιωτικοποιήσεις να προχωρήσουν με τους όρους εκείνους που προτιμούν τμήματα του εγχώριου κεφαλαίου στην παρούσα φάση (π.χ. με συμπράξεις δημόσιου - ιδιωτικού τομέα, παραχώρηση επιμέρους χρήσεων και όχι ολοκληρωτικές πωλήσεις στον έναν ή στον άλλον όμιλο).
Το ίδιο και σε ό,τι αφορά τα πρωτογενή πλεονάσματα: Η κυβέρνηση αποδέχεται πλήρως τη διατήρηση των ισοσκελισμένων προϋπολογισμών και των πρωτογενών πλεονασμάτων που ματώνουν το λαό. Αυτό που παζαρεύει είναι το ύψος των πλεονασμάτων, όχι για να ελαφρύνει το λαό, αλλά για να εξασφαλίσει επιπλέον πόρους για την πολύμορφη κρατική προσπάθεια στήριξης της καπιταλιστικής ανάκαμψης.
Οι «κόκκινες γραμμές» της συγκυβέρνησης αφορούν τις προτεραιότητες των εγχώριων μονοπωλίων. Το κατά πόσο τελικά θα «παραβιαστούν» ή όχι, το πού θα «κλειδώσει» ο συμβιβασμός στις διαπραγματεύσεις, δεδομένης και της ανισομετρίας στο εσωτερικό της ΕΕ, εξαρτάται στην πραγματικότητα από την εξέλιξη των συνολικότερων ενδοαστικών παζαριών και αντιθέσεων μέσα στη λυκοσυμμαχία.
Ο λαός πρέπει να βγει στο προσκήνιο να διεκδικήσει την ανάκτηση των απωλειών σε μισθούς, συντάξεις, ασφάλιση, δικαιώματα, σε ό,τι του έκλεψαν. Να παλέψει με το ταξικό κίνημα για την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών του.
Μαρίνα Κυριάκου

Γραμματέας της ΤΕ Χίου του ΚΚΕ

Συνάντηση αντιπροσωπείας της Κ.Ε.Δ.Ε. με τον Αν. Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Ε. Αποστόλου



Συνάντηση με τον αναπληρωτή υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης  Ευ. Αποστόλου και τον διευθυντή γραφείου του υπουργού, Ν. Βάγια, είχε σήμερα αντιπροσωπεία της ΚΕΔΕ αποτελούμενη από τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλη, τον πρόεδρο και αντιπρόεδρο της Επιτροπής Αγροτικής Ανάπτυξης της ΚΕΔΕ Δ. Τζιαχρήστα και Α. Κανταρά και τα μέλη του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ Ν. Χιωτάκη και Γ. Αποστολόπουλο.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης τέθηκαν επείγονται προβλήματα που αφορούν τον αγροτικό και κτηνοτροφικό κόσμο της χώρας.
Ειδικότερα ζητήθηκε να αυξηθούν οι επιλέξιμες εκτάσεις – βοσκότοποι  και να δοθεί τέλος στα προβλήματα των πληρωμών των οφειλομένων για τα έτη 2013 - 2014 στους γεωκτηνοτρόφους.

Η ΚΕΔΕ ζήτησε ακόμη να στηριχθεί η τευτλοκαλλιέργεια, να αποζημιωθούν οι καλλιεργητές για το υπόλοιπο 40% της παραγωγής του 2014, να αποδοθούν οι αποζημιώσεις για τους αδιάθετους 20 χιλιάδες τόνους παραγωγής και να ανακοινωθούν σύντομα τα σχέδια του υπουργείου τόσο για την τευτλοκαλλιέργεια όσο και για την τιμολογιακή πολιτική.

Επιπλέον ζητήθηκε να δοθεί παράταση για την αδειοδότηση κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων πλέον της 12/3/2015, καθώς και να πληρωθούν άμεσα οι βιοκαλλιεργητές για τα έτη 2013-2014.
Τέλος ενημερώθηκαν για την πολιτική του υπουργείου σε ότι αφορά στη φορολόγηση των αγροτών, την νέα ΚΑΠ – Πολλαπλή συμμόρφωση – Πρασίνισμα και το αγροτικό πετρέλαιο.

Ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Ευ. Αποστόλου δεσμεύτηκε ότι είναι στις προτεραιότητες του υπουργείου να εξετάσει όλα τα παραπάνω θέματα, ενώ ειδικά για την παράταση των αδειών κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων τόνισε ότι θα αντιμετωπιστεί άμεσα.

Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλης, μετά τη συνάντηση δήλωσε τα εξής:

«Η σημερινή μας συνάντηση ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη και κρίσιμη, με δεδομένο ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση στηρίζει με κάθε μέσο και τρόπο την τόνωση του πρωτογενούς τομέα της χώρας μας. ΄Αλλωστε πρόκειται για έναν τομέα που στηρίζει όχι μόνο την τοπική αλλά συνολικά την οικονομία της χώρας. Με τις προτάσεις και τις παρεμβάσεις μας,  αλλά και με τη συνεργασία μας με τον αγροτικό κόσμο της χώρας επιδιώκουμε στις σημερινές δύσκολες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες, όχι απλά να στηρίξουμε την αγροτική ανάπτυξη αλλά και να συμβάλλουμε ώστε να καταστεί ένας από τους βασικούς  πυλώνες της οικονομίας μας». 

ΝΟΤΗΣ ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ : "Μέχρι στιγμής αυτό που έχει παρουσιαστεί από την κυβέρνηση είναι παράταση του παρόντος δανειακού προγράμματος και μη μείωση της λιτότητας."


Ο Βουλευτής Χίου, κ. Νότης Μηταράκης, μίλησε στα Παραπολιτικά 90,1 και τον Νίκο Ευαγγελάτο.
Στη συνέντευξη του είπε: "Η κυβέρνηση δεν έχει καταθέσει εναλλακτικό σχέδιο στην Ευρώπη και περιορίζεται σε επικοινωνιακού τύπου απαιτήσεις. Κινδυνεύουμε δηλαδή να συγκρουστούμε χωρίς να έχουμε εναλλακτική οικονομική πρόταση. Το θέμα είναι τι είναι πιο αποτελεσματικό για τη χώρα. Η Ευρώπη θέλει να δώσει €1,3 τρισ.. Η Ελλάδα θα είναι μέσα ή έξω;"
Επιπλέον, δήλωσε ότι "αυτή η κυβέρνηση δεν έχει προτείνει κανένα πρόγραμμα ανάπτυξης της οικονομίας, κανένα πρόγραμμα προσέλκυσης νέων επενδύσεων και κανένα πρόγραμμα στήριξης των εξαγωγών και του τουρισμού. Η έντονη ρήξη με την Ευρώπη δε βοηθάει την ελληνική οικονομία. Μέχρι στιγμής αυτό που έχει παρουσιαστεί από την κυβέρνηση είναι παράταση του παρόντος δανειακού προγράμματος και μη μείωση της λιτότητας. Όταν ήρθα στην Ελλάδα, το μόνιμο παράπονο που άκουγα από τους πολίτες είναι ότι οι πολιτικοί δεν λένε την αλήθεια. Εγω αποφάσισα να λέω τα πράγματα με το όνομα τους, ακόμα και αν δεν μας αρέσει και αυτή τη στιγμή βλέπω την Ελλάδα να αντιμετωπίζει τον κίνδυνο."
Τέλος, όσον αφορά τη Νέα Δημοκρατία, τονίζει ότι "στην παρούσα φάση προτεραιότητα έχει η χώρα, τα εσωκομματικά είναι δευτερευούσης σημασίας. Την κατάλληλη στιγμή, θα συζητήσουμε την στρατηγική, την ιδεολογική ταυτότητα, τις δράσεις και την πολιτική που θα πρέπει να ακολουθήσει η ΝΔ. Αυτή τη στιγμή, η αγωνία μας είναι με την κυβέρνηση, στηρίζουμε κάθε προσπάθεια της να διατηρήσει τη χώρα ισότιμη στην Ευρωζώνη και θα ψηφίσουμε ότι χρειαστεί προς αυτή την κατεύθυνση."

ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ



Γεννήθηκε στην Καλαμάτα στις 10 Ιουλίου 1950. Πατέρας του είναι ο φιλόλογος καθηγητής Βασίλης Παυλόπουλος από τηνΚαλαμάτα. Στην Καλαμάτα τελείωσε το Λύκειο και κατόπιν σπούδασε Νομική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Με υποτροφία της Γαλλικής Κυβέρνησης έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Παρίσι, στο Πανεπιστήμιο Paris II, και το 1977 έγινε διδάκτορας στο Δημόσιο Δίκαιο στο ίδιο Πανεπιστήμιο.
Ακολούθησε ακαδημαϊκή καριέρα και δίδαξε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών ως Επιμελητής (1981), Υφηγητής (1982), Επίκουρος Καθηγητής (1983), Αναπληρωτής Καθηγητής (1986) και Kαθηγητής (1989). Το 1986 έγινε και Επισκέπτης Καθηγητής στο γαλλικό πανεπιστήμιο Paris II. Εργάστηκε ως δικηγόρος, νομικός σύμβουλος επιχειρήσεων και έχει συμμετάσχει σε πολλές νομοπαρασκευαστικές επιτροπές.
Το 1974 διετέλεσε Γραμματέας του πρώτου Προέδρου της Γ΄ Ελληνικής Δημοκρατίας Μιχάλη Στασινόπουλου. Την περίοδο 1989-1990 διετέλεσε Κυβερνητικός Εκπρόσωπος της Οικουμενικής Κυβέρνησης Ζολώτα. Τον Σεπτέμβριο του 1995 ανέλαβε πολιτικός σύμβουλος του Προέδρου της Ν.Δ.Μιλτιάδη Έβερτ. Εκλέγεται βουλευτής Επικρατείας το 1996και απο το 2000 μέχρι σήμερα στην Α' εκλογική περιφέρεια Αθηνών. Το 1996 ανέλαβε Εκπρόσωπος Τύπου και Ενημέρωσης της Ν.Δ. Από τον Μάρτιο του 2004 μέχρι το Σεπτέμβριο του 2007 ήταν Υπουργός Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης. Από το Σεπτέμβριο του 2007 μέχρι και τον Οκτώβριο του 2009 ήταν Υπουργός Εσωτερικών, στο νέο υπουργείο που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης.[1][2]

ΕΝΤΑΛΜΑ ΣΥΛΛΗΨΗΣ ΓΙΑ ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΠΡΩΘΥΠ0ΥΡΓΟΥ Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ



Ο ανακριτής Δημ. Φούκας εξέδωσε ένταλμα σύλληψης και για Αμερικανό πράκτορα που συμμετείχε στην απόπειρα. Καταιγιστικές είναι οι εξελίξεις σε δικαστικό πλέον επίπεδο για το γιγαντιαίο πολιτικό σκάνδαλο του δικτύου υποκλοπών, που είχαν στήσει οι Αμερικανοί για να παρακολουθούν τις συνομιλίες του Κ. Καραμανλή όταν ήταν πρωθυπουργός και στο βρόμικο σχέδιο «Πυθία» που προέβλεπε τη δολοφονία του για να μην υπογράψει τις συμβάσεις για την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου South Stream με τον Βλαντιμίρ Πούτιν που άλλαζαν τον ενεργειακό χάρτη στην Ευρώπη. 
Ο ανακριτής Δημήτρης Φούκας που χειρίζεται τις δύο αυτές υποθέσεις, οι οποίες συνδέονται άρρηκτα τόσο σε επίπεδο υπηρεσιών που έστησαν τη συνωμοσία, όσο και με τον τελικό στρατηγικό στόχο που ήταν ο ίδιος ο τότε πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής, εξέδωσε χθες ένταλμα σύλληψης σε βάρος του Αμερικανού πράκτορα William B., που θεωρείται ο μεγάλος πρωταγωνιστής του δικτύου υποκλοπών μέσω του οποίου παρακολουθούσαν τις συνομιλίες του Κ. Καραμανλή και των μελών της τότε κυβέρνησης.
 
Σύμφωνα με πληροφορίες, εντάλματα σύλληψης θα εκδοθούν και για δύο Έλληνες που συμμετείχαν ενεργά στη συνωμοσία που είχε στηθεί σε βάρος του τότε πρωθυπουργού.
Ο ένας από αυτούς πρόκειται να αντιμετωπίσει κατηγορίες για κατασκοπεία, αφού τροφοδοτούσε το σύστημα των Αμερικανών με απόρρητες κρατικές πληροφορίες.
 
Πρόκειται για υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Εξωτερικών το οποίο τώρα εργάζεται σε διεθνή οργανισμό. Το δεύτερο ένταλμα θα εκδοθεί σε βάρος πρώην διοικητή της ΚΥΠ και στενού φίλου του Γ. Παπανδρέου. Ο ανακριτής κ. Φούκας είναι αποφασισμένος να προχωρήσει στην αποκάλυψη όλων των εμπλεκομένων στα δύο αυτά γιγαντιαία σκάνδαλα και να τους οδηγήσει στη Δικαιοσύνη προκειμένου να λογοδοτήσουν, τόσο για την υπόθεση κατασκοπείας σε βάρος της ελληνικής κυβέρνησης, όσο και για το σχέδιο δολοφονίας του Κ. Καραμανλή. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που η Δικαιοσύνη τολμάει να εκδώσει ένταλμα σε βάρος Αμερικανού πράκτορα ο οποίος μάλιστα είχε διπλωματική κάλυψη εμφανιζόμενος ως δήθεν πρώτος γραμματέας της αμερικανικής πρεσβείας στην Αθήνα.
 
Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, ένας 65χρονος Αμερικανός υπήκοος, πρώην υπάλληλος της πρεσβείας των ΗΠΑ, καταζητείται με ένταλμα σύλληψης που εξέδωσε πριν από λίγο ο ανακριτής Δημήτρης Φούκας που χειρίζεται το σκάνδαλο των τηλεφωνικών υποκλοπών του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή και υπουργών της κυβέρνησής του. Ο κ. Φούκας για να ξέρετε είναι γιός του αρεοπαγίτη Φούκα, αναπληρωτή προέδρου στις δίκες τρομοκρατίας και ενός από τους παρολίγον προέδρους του Αρείου Πάγου.
 
Τώρα ο Αμερικανός, είναι ο William B. που σύμφωνα με την έως τώρα έρευνα των δικαστικών αρχών είναι ο πρωταγωνιστής στο καθώς από τα στοιχεία που έχουν έως τώρα συγκεντρωθεί, προκύπτει σύμφωνα με πληροφορίες, πως ο 65χρονος ήταν αυτός που αγόρασε από τον Πειραιά τα καρτοκινητά-σκιές, και πώς πηγαινοερχόταν στις ΗΠΑ το επίμαχο διάστημα που γίνονταν οι υποκλοπές, έως τον Μάρτιο του 2005 δηλαδή. Το πρόσωπο αυτό φέρεται ότι ήταν επιχειρησιακό στέλεχος του κλιμακίου της CIA στην Αθήνα από τα μέσα της δεκαετίας του 90.
 
Το καλοκαίρι, ο δικηγόρος του είχε έρθει σε επαφή με τον κ. Φούκα προκειμένου να τον ενημερώσει ότι ο πελάτης του πρόκειται να προσέλθει και να συνεργαστεί με την ανάκριση, δίνοντας ενδεχομένως χρήσιμες πληροφορίες. Ωστόσο αυτό δεν έγινε. Έκτοτε ο ανακριτής συγκέντρωσε και άλλα στοιχεία, τα οποία οδήγησαν στον εντοπισμό κτιρίου στα Νότια Προάστια όπου είχε τοποθετηθεί κεραία από τους δράστες των υποκλοπών, και προφανώς ήταν το «στρατηγείο» τους. Στο ίδιο σημείο μάλιστα φαίνεται να λειτουργούσε στο παρελθόν και δεύτερη κεραία, η οποία ήταν –όπως εκτιμάται – κεραία υποδοχής πληροφοριών.
 
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ανακριτής έφτασε στο ένταλμα σύλληψης αφού προηγουμένως διασταύρωσε ότι το συγκεκριμένο πρόσωπο αγόρασε τον Ιούνιο του 2004 από κατάστημα κινητής τηλεφωνίας στον Πειραιά, 4 συσκευές κινητών τηλεφώνων, οι τρεις από τις οποίες χρησιμοποιήθηκαν ως καρτοκινητά σκιές στην υπόθεση των τηλεφωνικών υποκλοπών. Επιπλέον, από την άρση του απορρήτου που ακολούθησε προέκυψε ότι η μία τηλεφωνική σύνδεση ενεργοποιήθηκε και σε άλλη συσκευή στην οποία ενεργοποιήθηκε και δεύτερη σύνδεση με στοιχεία συνδρομητή “Πρεσβεία ΗΠΑ Βασ. Σοφίας 91”. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο κατηγορούμενος μετά την αποκάλυψη της υπόθεσης των υποκλοπών απομακρύνθηκε από την Ελλάδα και επανήλθε τον Αύγουστο του 2005 με διπλωματική πλέον ιδιότητα ως πρώτος γραμματέας της πρεσβείας των ΗΠΑ.
 
Προέκυψε από την έρευνα ότι την αγορά των τηλεφωνικών συσκευών είχε κάνει η σύζυγός του η οποία και αναγνωρίστηκε από την υπεύθυνη του καταστήματος. Σύμφωνα με πληροφορίες ο συγκεκριμένος κατηγορούμενος είχε συνεργασία με τις ελληνικές υπηρεσίες κυρίως σε θέματα αντιμετώπισης τρομοκρατίας με πλέον χαρακτηριστική τη συμμετοχή του σε επιχείρηση με την κωδική ονομασία “δίχτυ” η οποία αφορούσε στην απομάκρυνση μεγάλης ποσότητας εκρηκτικών από την πρεσβεία του Ιράκ το 2003. Ελέγχεται ακόμα η πιθανή εμπλοκή του και στο σχέδιο Πηθεία που φέρεται να αφορούσε σε σχέδιο δολοφονίας του πρώην πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Καραμανλή.

  

kontranews.gr 

Η ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΕΕ ΤΟΡΠΙΛΙΣΕ ΤΟ EUROGROUP, ΕΠΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΥΠΟΤΑΓΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ


PDF
ΟΙ ΝΕΟΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΕΣ ΤΗΣ ΕΕ ΖΗΤΟΥΝ "ΓΗ ΚΑΙ ΥΔΩΡ" ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ
Με μια κίνηση εκβιασμού, που θύμισε τις χειρότερες ώρες της αποικιοκρατίας, η Γερμανική πλευρά και οι «δορυφόροι» της στην ΕΕ έσπρωξαν σε ναυάγιο το Eurogroup της Δευτέρας (16/2), στέλνοντας τελεσίγραφο προς την ελληνική πλευρά.
Το ιμπεριαλιστικό τελεσίγραφο της Γερμανικής ΕΕ και των Γάλλων «κανίς» του Βερολίνου είναι πολύ απλό στη χυδαιότητά του: μόνη διέξοδο που διαθέτει η ελληνική κυβέρνηση είναι να ζητήσει παράταση του προγράμματος, με απλά λόγια να ζητήσει παράταση του μνημονίου!!!
Αυτές τις ώρες η νέα ελληνική κυβέρνηση και ο ίδιος ο ελληνικός λαός οφείλουν να λάβουν ιστορικές αποφάσεις και να απαντήσουν τολμηρά στην πρόκληση.
Η Ελλάδα δεν έχει καμμία άλλη επιλογή από το να απορρίψει τα τελεσίγραφα και να ακολουθήσει μέχρι τέλους μια συνεπή και σταθερή αντιμνημονιακή πορεία, ανεξάρτητα από τις όποιες δυσκολίες, οι οποίες μόνο πρόσκαιρες θα αποδειχθούν, ανοίγοντας στη συνέχεια ελπιδοφόρους αναπτυξιακούς ορίζοντες.
Χωρίς συμφωνία ολοκληρώθηκαν το βράδυ της Δευτέρας (16/2) οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των δανειστών της χώραςστη συνεδρίαση του Eurogroup.
Κύκλοι του Μεγάρου Μαξίμου έκαναν λόγο νωρίτερα για κείμενο που παρουσιάστηκε στο Eurogroup, το οποίο αποτελεί υπαναχώρηση από τη συμφωνία Ντέισελμπλουμ – Τσίπρα και διεμήνυσαν ότι με αυτά τα δεδομένα δεν μπορεί να υπάρξει συμφωνία σήμερα.
Συγκεκριμένα, ανέφεραν πως παρουσιάστηκε στο Eurogroup κείμενο ως βάση συζήτησης και που αποτελεί ριζική υπαναχώρηση από την κοινή ανακοίνωση του Γερούν Ντέισελμπλουμ με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, την προηγούμενη Πέμπτη (12/2).
«Η επιμονή ορισμένων κύκλων να εφαρμόσει η νέα ελληνική κυβέρνηση το Μνημόνιο είναι παράλογηκαι μη αποδεκτή. Η υλοποίηση του μνημονιακού προγράμματος "έφυγε" από το τραπέζι στη Σύνοδο Κορυφής. Όσοι την επαναφέρουν χάνουν το χρόνο τους. Με αυτά τα δεδομένα δεν μπορεί να υπάρξει συμφωνία σήμερα» σημείωναν οι ίδιοι κύκλοι.
Στο σχέδιο ανακοίνωσης του Eurogroup το οποίο απορρίφθηκε εμφανίζονταν «οι ελληνικές αρχές να εκφράζουν την πρόθεσή τους να ζητήσουν εξάμηνη τεχνική επέκταση του ισχύοντος προγράμματος ως ενδιάμεσο βήμα». Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται ότι «η ρύθμιση αυτή θα αποτελούσε χρονική γέφυρα για τις ελληνικές αρχές και το Eurogroup προκειμένου να εργαστούν επί διευθετήσεων που θα ακολουθούσαν. Συμφωνήσαμε, επίσης, ότι το ΔΝΤ θα συνεχίσει να διαδραματίζει το ρόλο σε αυτή τη νέα διευθέτηση. Το Eurogroup εμφανίζεται με θετική διάθεση έναντι παρόμοιας αίτησης από τις ελληνικές αρχές».
Στο ίδιο κείμενο που απορρίφθηκε κατηγορηματικά από την ελληνική πλευρά, τίθονταν ως προτεραιότητες για συντονισμένη δράση νέο χτύπημα των εργασιακών και ασφαλιστικών-συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων και το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας.
Όπως υπογραμμιζόταν χαρακτηριστικά: «οι ελληνικές αρχές εξέφρασαν την πρόθεσή τους ναολοκληρώσουν επιτυχώς το τρέχον μνημονιακό πρόγραμμα λαμβάνοντας υπόψη τα σχέδια της νέας ελληνικής κυβέρνησης. Στο πλαίσιο αυτό, πρόθεσή μας είναι να κάνουμε χρήση της υπάρχουσας ευελιξίας στο πλαίσιο του ισχύοντος προγράμματος. Οι ελληνικές αρχές παρείχαν δέσμευση να απόσχουν από μονομερείς δράσεις και να εργαστούν σε στενό συντονισμό με τους ευρωπαϊκούς καιδιεθνείς εταίρους κυρίως στον τομέα της φορολογικής πολιτικής, των ιδιωτικοποιήσεων, της μεταρρύθμισης της αγοράς εργασίας του χρηματοπιστωτικού τομέα και των συντάξεων».
ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟ ΤΕΛΕΣΙΓΡΑΦΟ ΩΣ ΤΗ ΝΕΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ EUROGROUP ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ (20/2)
Το Eurogroup έδωσε χρονικό περιθώριο στην Ελλάδα έως την Παρασκευή (20/2) προκειμένου να ζητήσει η Ελλάδα επέκταση του τρέχοντος προγράμματος, ξεκαθαρίζοντας ότι «δεν υπάρχει εναλλακτική λύση» και το επόμενο βήμα μπορεί να γίνει μόνο από την Αθήνα. Η επέκταση, όπως ξεκαθάρισε ο Γερούν Ντάισελμπλουμ, ενέχει περιθώρια ευελιξίας, αλλά συνεπάγεται δεσμεύσεις.
Ο επικεφαλής της Ευρωομάδας δήλωσε μετά το πέρας της συνεδρίασης ότι «σε γενικές γραμμές υπάρχει αίσθηση απογοήτευσης» για το πώς πήγαν οι διαβουλεύσεις σε τεχνικό επίπεδο και διαπιστώθηκε ότι «δεν υπάρχει κοινό έδαφος για το πώς» θα είναι το πρόγραμμα.
Ο Γ. Ντάισελμπουμ τόνισε ότι έγινε συζήτηση για τα βήματα μπροστά και «η αίσθηση είναι ότι το καλύτερο είναι να ζητηθεί επέκταση του υπάρχοντος προγράμματος». Απλά χρειαζόμαστε περισσότερο χρόνο ώστε να μας δώσει περιθώριο κάποιων μηνών μήνες να κάνουμε διευθετήσεις, πρόσθεσε.
Ο ολλανδός υπουργός Οικονομικών τόνισε ότι το αίτημα επέκτασης του προγράμματος συνεπάγεταιδεσμεύσεις. Συμπλήρωσε όμως ότι υπάρχει εντός του προγράμματος δυνατότητα ευελιξίας, χωρίςμονομέρειες κινήσεις, ούτε ακύρωση ήδη ληφθέντων μέτρων, ενώ τα όποια νέα μέτρα θα πρέπει να είναι πλήρως χρηματοδοτημένα.
Στο πλαίσιο -ευελιξίας με δεσμεύσεις- αυτό θα μπορούσε να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα, τόνισε ο Ντάισελμπουμ, τονίζοντας ότι πλέον εναπόκειται στους έλληνες να αποφασίσουν αν θέλουν μία τέτοια επέκταση.
«Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη εβδομάδα, αλλά αυτό είναι όλο» υπογράμμισε ο επικεφαλής του Eurogroup, συμπληρώνοντας ότι το συμβούλιο των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης θα μπορούσε να συνεδριάσει την ερχόμενη Παρασκευή, αλλά αυτό θα αποφασιστεί αργότερα.
ΝΙΚΟΣ ΣΕΦΕΡΙΑΔΗΣ

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΑΞΙΜΟΥ
Σκληρή στάση μετά το ναυάγιο του Eurogroup τηρεί η ελληνική κυβέρνηση. Από το Μέγαρο Μαξίμουεπισημαίνεται ότι δεν μπορούσε να γίνει αποδεκτό ένα κείμενο που είναι σε πλήρη αντίθεση με την εντολή του ελληνικού λαού, ενώ τονίζεται ότι οι δημοκρατίες απορρίπτουν τα τελεσίγραφα και δεν εκβιάζονται.
Με non paper το Μέγαρο Μαξίμου αναφέρει ότι «παρά τις προσπάθειες για γεφύρωση των διαφορών με συνεχείς διαβουλεύσεις», στο Eurogroup παρουσιάστηκε ένα κείμενο διαφορετικό -«σε ριζικά αντίθετη κατεύθυνση»- από εκείνο που η ελληνική πλευρά θα μπορούσε να αποδεχτεί ως βάση συζήτησης, και το οποίο ζητούσε παράταση του μνημονίου.
Η ελληνική κυβέρνηση δεν μπορούσε να κάνει αποδεκτό ένα κείμενο που είναι σε πλήρη αντίθεση με την εντολή του ελληνικού λαού, επισημαίνεται από το Μέγαρο Μαξίμου.
Σημειώνεται, δε, πως: «Φαίνεται ότι κάποιοι δεν θέλουν διαπραγματεύσεις και επιμένουν να στηρίζουν ένα πρόγραμμα που έχει αποτύχει».
Το Μέγαρο Μαξίμου υπογραμμίζει ότι «σε όλη την ευρωπαϊκή ιστορία οι δημοκρατίες απέρριπταν τα τελεσίγραφα. Οι ευρωπαϊκές δημοκρατίες δεν εκβιάζουν και δεν εκβιάζονται».

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΒΑΡΟΥΦΑΚΗ
Τη βεβαιότητα ότι τις επόμενες 48 ώρες θα αρθεί η εικόνα του αδιεξόδου και θα υπάρξει μία «έντιμη συμφωνία» με τους εταίρους εξέφρασε από τις Βρυξέλλες ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης. Αποκάλυψε δε ότι πριν το Eurogroup ήταν έτοιμος να υπογράψει κείμενο που του παρουσίασε ο επίτροπος Πιέρ Μοσκοβισί, το οποίο όμως τελικά αποσύρθηκε.
Όπως είπε ο ΓΒαρουφάκης, το απόγευμα είχε συνάντηση με τον ΠΜοσκοβισί και του παρουσίασε ένα σχέδιο «το οποίο θα ήμουν ευτυχής να υπογράψω» προσθέτοντας μάλιστα και ένα σύνολο προϋποθέσεων (conditionalities).
Το κείμενο αυτό μιλούσε για επέκταση της δανειακής σύμβασης δίνοντας ένα περιθώριο 4 μηνών ως γέφυρα για ένα νέο πρόγραμμα. «Σε αυτή τη βάση, θα είμαστε περισσότερο από ευτυχείς να υπογράψουμε» με μόνη προϋποθέση, όπως είπε, να μην ληφθούν νέα υφεσιακά μέτρα σε αυτήν την περίοδο.
«Δυστυχώς αυτό το καταπληκτικό κείμενο αποσύρθηκε» από τον επικεφαλής του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπουμ, είπε ο υπουργός Οικονομικών, και παρουσιάστηκε ένα νέο που μιλά για επέκταση του προγράμματος. «Αυτό μας έφερε πίσω στην προηγούμενη Τετάρτη» είπε χαρακτηριστικά.
Ο Γ. Βαρουφάκης επέμεινε ιδιαίτερα σε αυτό που ο ΓΝτάισελμπλουμ αποκάλεσε «κάποια ευελιξία» (some flexibility) στο τρέχον πρόγραμμα. Όπως είπε ο υπουργός Οικονομικών ζήτησε από τον πρόεδρο του Eurogroup να ορίσει τι εννοεί με το «κάποια ευελιξία» και χαρακτήρισε την έννοια «πολύ προβληματική».
Προφέραμε πάγωμα του δικού μας προγράμματος και το μόνο που παίρναμε ήταν «κάποια ευελιξία» είπε ο Γ. Βαρουφάκης.
Ο υπουργός Οικονομικών τόνισε ότι «θα κάνουμε ότι χρειάζεται για να συμφωνήσουμε» τις δύο επόμενες ημέρες. Εμφανίστηκε δε βέβαιος ότι το επόμενο 48ωρο η Ευρώπη θα βρει τη φρασεολογία που χρειάζεται για κοινό έδαφος και να χτίσει ένα νέο πρόγραμμα.
Αναφερόμενος δε εκ νέου στο κείμενο Μοσκοβισί τόνισε ότι θα το υπέγραφε οποιαδήποτε ώρα. «Ακόμα και κάποια εκδοχή του» όπως πρόσθεσε.
Ζητούμε μια διατύπωση που θα επιτρέψει να συνεχίσουμε την αναζήτηση κοινού εδάφους. Σαν κυβέρνηση ασκούμε κριτική στο υφιστάμενο πρόγραμμα, και αυτό θα πει δημοκρατία, είπε ο Γ. Βαρουφάκης και πρόσθεσε:
Η Δημοκρατία λέει να υπάρξει ένας συγκερασμός αντιτιθέμενων απόψεων. Δεν μπορούμε να λέμε ότι αυτό είναι και τέλος. Η ιστορία της ΕΕ έχει αποδείξει πως τα τελεσίγραφα δεν αποτελούν λύση.
Δεν μπλοφάρουμε, λέμε ότι θελουμε τίμια συμφωνία και κοινά σημεία επαφής. Είναι η μόνη επιλογή που έχουμε. Είναι το σχέδιο Α μας. Δεν έχουμε σχέδιο Β. Οι όροι του νέου 4μηνου προγράμματοςπρέπει να είναι συγκεκριμένοι και σαφείς.
Είμαστε μέλη της Ευρωζώνης, θα παραμείνουμε στο ευρώ. Η ΕΕ είναι αδιαίρετη. Είμαστε μία φιλοευρωπαϊκή κυβέρνηση που απλώς επιθυμεί να αλλάξει το πρόγραμμα.

iskra.gr

Νέο άρθρο Κρούγκμαν: «Οι δανειστές δίνοντας στην Ελλάδα μια ευκαιρία να ορθοποδήσει ενεργούν υπέρ των δικών τους συμφερόντων»


«Οι Ευρωπαίοι δανειστές της Ελλάδας πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι δίνοντας στην Ελλάδα μια ευκαιρία να ορθοποδήσει, ενεργούν υπέρ των δικών τους συμφερόντων» υποστηρίζει σε νέο άρθρο του στην εφημερίδα "Νιου Γιορκ Τάιμς", ο Αμερικανός νομπελίστας οικονομολόγος Πολ Κρούγκμαν, επισημαίνοντας τις ομοιότητες μεταξύ της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης και της Ελλάδας.


Μεταξύ άλλων, τονίζει ότι «στην παρούσα χρονική συγκυρία είναι κρίσιμης σημασίας για τους ηγέτες της Ευρώπης να φέρουν στη μνήμη τους τη σωστή ιστορία. Εάν δεν το πράξουν» όπως επισημαίνει «το ευρωπαϊκό σχέδιο για την ειρήνη και τη δημοκρατία μέσω της ευημερίας δεν θα επιβιώσει».Στη συνέχεια, σημειώνει ότι «όσον αφορά την καταβολή των αποζημιώσεων από τη νεοϊδρυθείσα Γερμανική Δημοκρατία μετά τον 1ο Παγκόσμιο Πόλεμο, αυτή αντιμετωπίζονταν τότε όχι ως ένας εν δυνάμει εταίρος, αλλά ως ένας ηττημένος εχθρός από τον οποίο υπήρχε η απαίτηση να αποκαταστήσει τις πολεμικές ζημιές που υπέστησαν οι σύμμαχοι. Μάλιστα η Γαλλία, στην προσπάθειά της να εισπράξει τις αποζημιώσεις, εισέβαλε και επέβαλε γαλλική κατοχή στην καρδιά της γερμανικής βιομηχανίας, την περιοχή του Ρουρ».Ο κ. Κρούγκμαν αναφέρει ότι «η απαίτηση των δανειστών για την πλήρη αποπληρωμή των χρεών τους από κατεστραμμένες από την ύφεση οικονομίες (το ελληνικό ΑΕΠ μειώθηκε κατά 26% από το 2007 ως το 2013, ενώ αντίστοιχα το γερμανικό είχε μειωθεί κατά 29% από το 1913 ως το 1919), καταστρέφουν την οικονομία των χωρών αυτών. Το γεγονός είναι ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να αποπληρώσει πλήρως τα χρέη της».Επίσης, υπογραμμίζει ότι «η επίτευξη μεγαλύτερων πρωτογενών πλεονασμάτων από την Ελλάδα θα την οδηγούσε σε βαθειά ύφεση. Για να επιτύχει επιπλέον αύξηση του πλεονάσματος αυτού κατά 3%, θα κοστίσει στην οικονομία της χώρας όχι 3%, αλλά 8% του ΑΕΠ».Ο Αμερικανός οικονομολόγος θέτει το ερώτημα: «Τι θα συνέβαινε αν η Ελλάδα, απλά, αρνούνταν να πληρώσει; Η ΕΚΤ θα μπορούσε -όπως έκανε και αυτό πλέον έχει γίνει γνωστό στην περίπτωση της Ιρλανδίας το 2010- να απειλήσει την Ελλάδα με χρεοκοπία του τραπεζικού της συστήματος, για να απαιτήσει την πλήρη αποπληρωμή των χρεών της. Η ίδια απειλή επικρέμεται, εμμέσως, πάνω από την Ελλάδα» κάτι που ο αρθρογράφος απεύχεται, κυρίως, όπως σημειώνει, «διότι η ΕΚΤ βρίσκεται σήμερα κάτω από μια πιο ανοιχτόμυαλη διοίκηση».Τέλος, διαπιστώνει ότι «σε κάθε περίπτωση, οι Ευρωπαίοι δανειστές της Ελλάδας πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι δίνοντας στην Ελλάδα μια ευκαιρία να ορθοποδήσει ενεργούν υπέρ των δικών τους συμφερόντων. Μπορεί να μην τους αρέσει η νέα αριστερή ελληνική κυβέρνηση, αλλά αυτή έχει δεόντως εκλεγεί δημοκρατικά και η ηγεσία της είναι ειλικρινά δεσμευμένη στα δημοκρατικά ιδεώδη. Η Ευρώπη θα μπορούσε να πράξει πολύ χειρότερα και αν οι πιστωτές είναι εκδικητικοί, θα το κάνει».Χθες το βράδυ, μετά τη λήξη της συνεδρίασης του Eurogroup, σε άλλο άρθρο που είχε δημοσιεύσει στην ιστοσελίδα της Νιου Γιορκ Τάιμς, με τον τίτλο «Η Αθήνα πρέπει να καταστραφεί», στηριζόμενο στη γνωστή ρήση του Ρωμαίου Κάτωνα «Η Καρχηδόνα πρέπει να καταστραφεί», ο Πολ Κρούγκμαν έκανε λόγο για «έλλειψη σοφίας» στην ευρωζώνη.
- See more at: http://left.gr/news/neo-arthro-kroygkman-oi-daneistes-dinontas-stin-ellada-mia-eykairia-na-orthopodisei-energoyn#sthash.FjkH2IcT.dpuf

Το κείμενο Μοσκοβισί που καταρχήν έγινε αποδεκτό από την Αθήνα


Διαφορετικό από το προσχέδιο που παρουσιάστηκε στους υπουργούς Οικονομικών της ευρωζώνης ήταν το προσχέδιο που είχε παρουσιάσει νωρίτερα ο Ευρωπαίος επίτροπος Πιερ Μοσκοβισί στον Γιάνη Βαρουφάκη
Συγκεκριμένα, το κείμενο που -όπως είπε στη συνέντευξη Τύπου- ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών ήταν έτοιμος να υπογράψει και να δεσμευτεί από πλευράς της Ελλάδας, προέβλεπε την ολοκλήρωση του υπάρχοντος προγράμματος και την εφαρμογή ενός ενδιάμεσου διάρκειας τεσσάρων μηνών, διάστημα στο οποίο οι δύο πλευρές θα κατέληγαν σε συμφωνία για το νέο σύμφωνο για την ανάπτυξη για την Ελλάδα.
Χαρακτηριστικά, το κείμενο του Μοσκοβισί ανέφερε: «Τα παραπάνω σχηματίζουν μια βάση για μια επέκταση της τρέχουσας δανειακής σύμβασης, που θα μπορούσε να λάβει τη μορφή ενός [τετράμηνου] ενδιάμεσου προγράμματος, ως μεταβατικό στάδιο προς ένα νέο σύμφωνο για την ανάπτυξη για την Ελλάδα, που θα εξαχθεί και ολοκληρωθεί σε αυτή την περίοδο», ενώ αντίθετα το κείμενο που δόθηκε στους υπουργούς του Eurogroup (του Ντάισελμπλουμ) αναφερόταν πως «τα ανωτέρω αποτελούν τη βάση για ένα αίτημα για την παράταση του ισχύοντος δανειακού προγράμματος, το οποίο θα πάρει τη μορφή ενός ενδιάμεσου βήματος προς μια νέα συμφωνία οι λεπτομέρειες της οποίας θα συζητηθούν και θα αποφασιστούν σε μία περίοδο έξι μηνών». 
Ακόμα, μία από τις βασικές παραλήψεις ήταν ότι η Ελλάδα θα λάμβανε έκτακτες δράσεις προκειμένου να «διασφαλίσει ένα δικαιότερο και αποτελεσματικότερο φορολογικό σύστημα και να περιορίσει την ανθρωπιστική κρίση», ενώ παράλληλα, το κείμενο, που διέρρευσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, υπογράμμιζε τις κατηγορηματικές δεσμεύσεις των ελληνικών αρχών στις οικονομικές υποχρεώσεις προς όλους τους δανειστές.

Αναλυτικά το προσχέδιο που είχε παρουσιάσει ο επίτροπος Μοσκοβισί: 

«Σήμερα το Eurogroup έκανε τον απολογισμό της τρέχουσας κατάστασης στην Ελλάδα, βασισμένο στον εντατικό διάλογο ανάμεσα στις νέες ελληνικές αρχές και τους θεσμούς.
Οι ελληνικές αρχές εξέφρασαν την δέσμευση τους για μια ευρύτερη, κοινωνικά δίκαιη και ισχυρότερη μεταρρυθμιστική διαδικασία που στοχεύει στην σταθερή βελτίωση των προοπτικών ανάπτυξης. Συγκεκριμένα η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύεται να υιοθετήσει μακρόπνοες μεταρρυθμίσεις για να αντιμετωπιστεί η διαφθορά και η φοροδιαφυγή και να αναβαθμιστεί η δημόσια διοίκηση.
Ανακοίνωσε την πρόθεσή της να λάβει έκτακτες δράσεις για να διασφαλίσει ένα δικαιότερο και αποτελεσματικότερο φορολογικό σύστημα και να περιορίσει την ανθρωπιστική κρίση. Θα διασφαλίσει ότι οποιαδήποτε νέα μέτρα δεν θα αναστρέφουν τις υπάρχουσες δεσμεύσεις και πως θα είναι απολύτως χρηματοδοτημένα. Θα απέχει από μονομερείς δράσεις και θα συνεργαστεί στενά με τους Ευρωπαίους και διεθνείς εταίρους της.
Η Ελλάδα θα σεβαστεί πλήρως τις δεσμεύσεις της προς τους εταίρους για να διασφαλίσει σταθερές και βιώσιμες δημόσιες επενδύσεις, με το να φτάσει και να κρατήσει έπειτα ευμεγέθη πρωτογενή πλεονάσματα. Το πόσο εφικτό είναι να πετύχει τον δημοσιονομικό στόχο του 2015 θα αναθεωρηθεί υπό το φως των εξελισσόμενων οικονομικών συγκυριών. Μέτρα για τον περιορισμό του βάρους του χρέους και για να επιτευχθεί μια περαιτέρω βιώσιμη μείωση της ελληνικής αναλογίας Χρέους ανά ΑΕΠ πρέπει να υπολογιστεί παράλληλα με τις δεσμεύσεις του Eurogroup του Νοεμβρίου του 2012.
Την ίδια ώρα, οι ελληνικές αρχές επανέλαβαν τις κατηγορηματικές δεσμεύσεις τους στις οικονομικές υποχρεώσεις προς όλους τους δανειστές τους.
Τα παραπάνω σχηματίζουν μια βάση για μια επέκταση της τρέχουσας δανειακής σύμβασης, που θα μπορούσε να λάβει τη μορφή ενός [τετράμηνου] ενδιάμεσου προγράμματος, ως μεταβατικό στάδιο προς ένα νέο σύμφωνο για την ανάπτυξη για την Ελλάδα, που θα εξαχθεί και ολοκληρωθεί σε αυτή την περίοδο.
Όποτε κρίνεται σκόπιμο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα παράσχει τεχνική βοήθεια στην Ελλάδα για να ενδυναμώσει και να επιταχύνει την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων.
Το Eurogroup καλεί τους Θεσμούς να συνεχίσουν τις τεχνικές εργασίες με τις ελληνικές αρχές συμπεριλαμβανομένης της διάγνωσης των ενδιάμεσων χρηματοδοτικών αναγκών, το πώς θα καλυφθούν και τις απαραίτητες προϋποθέσεις. Οι Θεσμοί θα παραδώσουν αναφορά στο Eurogroup μέχρι τις 21 Φεβρουαρίου».
Media preview
- See more at: http://left.gr/news/keimeno-moskovisi-poy-katarhin-egine-apodekto-apo-tin-athina#sthash.9FiZy3yn.dpuf

Ομιλία προς τιμήν των αοιδίμων Μητροπολιτών Χίου, Ψαρών και Οινουσσών – Σύντομη αναδρομή στην ιστορία της Ιεράς Μητροπόλεως Χίου, Ψαρών και Οινουσσών.


E-mailΕκτύπωσηPDF
Του Θεολόγου Καθηγητή κ. Κωνσταντίνου Καρατζά.
Η ομιλία εκφωνήθηκε κατά το Αρχιερατικό Μνημόσυνο πάντων των διατελεσάντων Μητροπολιτών Χίου στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό των Αγίων Μηνά, Βίκτωρος και Βικεντίου το Σάββατο 14 φεβρουαρίου 2015.
Σεβασμιότατε, σεβαστοί πατέρες, αξιότιμες αρχές του τόπου, κυρίες και κύριοι. Η Ιερά Μητρόπολη Χίου, Ψαρών και Οινουσσών τιμά σήμερα τη μνήμη όλων εκείνων των Μητροπολιτών που στο πέρας των αιώνων κόσμησαν με την παρουσία τους τον επισκοπικό θρόνο της και ποίμαναν με πνεύμα θυσιαστικό το χριστεπώνυμο πλήρωμά της.
Η ιστορία της Ορθόδοξης Ιεράς Μητροπόλεως Χίου, Ψαρών και Οινουσσών διαιρείται σε τέσσερις μεγάλες χρονικές περιόδους. Η διαίρεση αυτή γίνεται με βάση χρονολογίες, οι οποίες θα μπορούσαν να θεωρηθούν σταθμοί για την εκκλησιαστική ζωή του νησιού, εξαιτίας της σπουδαιότητας των ιστορικών γεγονότων που διαδραματίστηκαν σ’ αυτές. Τέτοιοι σταθμοί είναι: α) το έτος 1204 (κατάληψη της Χίου από τους Καθολικούς στο δόγμα Σταυροφόρους) β) το έτος 1566 (κατάληψη της Χίου από τους μουσουλμάνους στο θρήσκευμα Οθωμανούς Τούρκους) γ) το έτος 1928 (διοικητική υπαγωγή της Μητροπόλεως Χίου στην Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος). Είχε προηγηθεί, βέβαια, το 1912 η απελευθέρωση της Χίου από τον τουρκικό ζυγό.
Αναλυτικότερα, για την πρώτη περίοδο (από την διάδοση του Χριστιανισμού στη Χίο έως το 1204) έχουμε ελάχιστα ιστορικά στοιχεία. Θεωρείται ότι είναι μια από τις πιο σκοτεινές περιόδους της εκκλησιαστικής ιστορίας του νησιού. Για ολόκληρες εκατονταετίες δεν υπάρχει κανένα επαρκές στοιχείο. Ο Χριστιανισμός διαδόθηκε νωρίς στη Χίο. Αυτό μαρτυρούν τα μαρτύρια των Αγίων Ισιδώρου και Μυρώπης το 251 μ. Χ. επί Ρωμαίου αυτοκράτορα Δεκίου. Μετά τη διάδοση του Χριστιανισμού στη Χίο, με το πέρασμα του χρόνου συστήθηκε τοπική Εκκλησία με επικεφαλής επίσκοπο, ο οποίος υπαγόταν στον αρχιεπίσκοπο Ρόδου. Ο χρόνος κατά τον οποίον η Χίος έγινε Επισκοπή είναι άγνωστος. Πιθανότερο, αυτό να συνέβη τον 4ο αιώνα επί Μεγάλου Κωνσταντίνου, όταν η χριστιανική θρησκεία αναγνωρίστηκε από το Ρωμαϊκό κράτος. Ως πρώτος γνωστός επίσκοπος αναφέρεται ο Δωρόθεος το 325.
Η δεύτερη περίοδος ξεκινά το 1204 (κατάληψη της Χίου από τους Καθολικούς στο δόγμα Σταυροφόρους) και τελειώνει το 1566 (κατάληψη του νησιού από τους Τούρκους). Το 1329 η Χίος έγινε Μητρόπολη. Από το 1365 έως και το 1566 οι Γενοβέζοι κατακτητές του νησιού, οι οποίοι ήταν στο θρήσκευμα Καθολικοί Χριστιανοί, απαγόρευαν στους Ορθόδοξους Μητροπολίτες Χίου, που εξέλεγε το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, να μεταβαίνουν στο νησί και να ασκούν τα καθήκοντά τους. Την περίοδο αυτή εμφανίστηκε ο θεσμός των Δικαίων, που ουσιαστικά αντικαθιστούσε τον Μητροπολίτη, ο οποίος δεν μπορούσε να μεταβεί στο νησί.
Η τρίτη περίοδος της ιστορίας του χριστιανισμού στη Χίο σημαδεύτηκε από την τουρκική κατοχή της νήσου. Οι Μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα Τούρκοι, σε αντίθεση με τους Γενουάτες, φάνηκαν ευνοϊκοί προς τους Ορθοδόξους Χριστιανούς της Χίου, παραχωρώντας στους τελευταίους θρησκευτική ελευθερία και πολιτικά προνόμια. Παράλληλα, επέτρεψαν στον Ορθόδοξο Μητροπολίτη να ασκεί ελεύθερα τα καθήκοντά του στο νησί.
Βέβαια, πρέπει να σημειώσουμε ότι η θρησκευτική και πολιτική ελευθερία των Χιωτών παραχωρήθηκε από τους Τούρκους περισσότερο από συμφέρον. Γι’ αυτόν τον λόγο, κατά την διάρκεια του τουρκικού ζυγού πολλές φορές οι Ασιάτες κατακτητές την παραβίασαν και παρουσιάστηκαν αγριότεροι από τα θηρία σε μίσος και βαρβαρότητα ενάντια στους Χριστιανούς. Αυτό μαρτυρούν άλλωστε το αίμα των Νεομαρτύρων και τα φρικτά γεγονότα της Σφαγής του 1822. Τότε, και συγκεκριμένα στις 23 Απριλίου του 1822 απαγχονίστηκαν στην τάφρο του Κάστρου της πόλης της Χίου ο τότε Μητροπολίτης Χίου Πλάτων Φραγκιάδης μαζί με τον διάκονό του Μακάριο Γαρρή ή Γέμελο.
Στην Τουρκοκρατία δημιουργήθηκε η πατριαρχική εξαρχία Ψαρών, Πυργίου και Βολισσού, η οποία τελικά φαίνεται ότι καταργήθηκε το 1841.
Η Χίος απελευθερώθηκε από τον ελληνικό στρατό την 11η Νοεμβρίου 1912. Το 1924 η Μητρόπολη Χίου χωρίστηκε προσωρινά σε δύο Μητροπόλεις, Χίου και Καρδαμύλων.
Η τέταρτη περίοδος (1928 μέχρι σήμερα) αρχίζει με την εκκλησιαστική εξάρτηση της Μητροπόλεως Χίου από την Εκκλησία της Ελλάδος. Στην περίοδο αυτή θα πρέπει να μνημονεύσουμε ιδιαίτερα εδώ τις λαμπρές και ευεργετικές, για τα εκκλησιαστικά πράγματα της νήσου, ποιμαντορίες του Χιώτη Μητροπολίτη Ιωακείμ Στρουμπή (1933 – 1946) από το χωριό Θυμιανά και του διαδόχου του Παντελεήμονος Φωστίνη (1946 – 1962) από το Κρανίδι της Αργολίδας.
Σήμερα, η Ιερά Μητρόπολη Χίου, Ψαρών και Οινουσσών ποιμαίνεται από το Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Χίου, Ψαρών και Οινουσσών, Ύπερτιμο και Έξαρχο πάσης Ιωνίας κ. κ. Μάρκο (Βασιλάκη), ο οποίος χειροτονήθηκε Μητροπολίτης Χίου την 8η Οκτωβρίου 2011 και ενθρονίστηκε την 10η Νοεμβρίου 2011.
Bασική βιβλιογραφία
1) Ανδρεάδου Ιωάννου Μ. , Αρχιμανδρίτου, Ιστορία της εν Χίω Ορθοδόξου Εκκλησίας, τ. Α΄, Αθήνησιν 1940 [Επαναεκδόθηκε το 1997 με επιστημονική επιμέλεια του Στεφάνου Κ. Σκαλιστή Δ. θ. ], τόμ. Β΄ - Γ΄ (Επιστημονική επιμέλεια Στέφανος Κ. Σκαλιστής Δ. θ.), χ. τ. , 1996.
2) Ζολώτα Γεωργίου Ι. , Ιστορία της Χίου, Συνταχθείσα επιμελεία της θυγατρός αυτού Αιμιλίας Κ. Σάρου, Τομ. Α1, εν Αθήναις 1921˙ Τομ. Γ1, εν Αθήναις 1926˙ Τόμ. Γ2, εν Αθήναις 1928.
3) Χωρεάνθη Κώστα – Τσικριτέα Χωρεάνθη Ελένης, Χίος Ημερολόγιο 1972.
4) Ιεράς Μητροπόλεως Χίου, Ψαρών και Οινουσσών, Χίος – Το Αγιονήσι του Αιγαίου, Χίος 2004.
5) Βλαστού Αλεξάνδρου Μ. , Χιακά ήτοι ιστορία της νήσου Χίου από των αρχαιοτάτων χρόνων μέχρι της εν έτει 1822 γενομένης καταστροφής αυτής παρά των Τούρκων, Πρόλογος – Εισαγωγή – Επιμέλεια έκδοσης: Νίκος Κ. Χαβιάρας δ. φ., Χίος 22000. [Εν Ερμουπόλει 11840]. Μπεζενίτου Παντελεήμονος, Διακόνου, «Συνοπτική επισκόπησις της εν Χίω Ορθοδόξου Εκκλησίας (απ’ αρχαιοτάτων χρόνων μέχρι σήμερον)», Ζήνων, φυσιολατρικός Σύνδεσμος Πειραιώς, Έκθεσις «Αφιέρωμα τιμής στη Χίο», Πειραιεύς 1963, σσ. 76-80, 183-190.