Τρίτη 4 Ιουνίου 2013

TI ΚΡΥΒΕΙ Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ TOY TAKSIM



Οι διαδηλώσεις που συγκλονίζουν εδώ και μια εβδομάδα περίπου την Τουρκία ξεκίνησαν από μια διαμαρτυρία εναντίον της καταστροφής ενός από τους ελαχίστους πνεύμονες πρασίνου στην πλατεία Ταξίμ, εκφράζουν όμως μια συσσωρευμένη πίεση και οργή ενός συμπαγούς τμήματος της τουρκικής κοινωνίας. Αποτελούν αντίδραση στην διαρκώς αυξανομένη αλαζονεία της κυβερνήσεως Ερντογάν που έδειξε επανειλημμένως σε συμβολικό και πρακτικό επίπεδο την αδιαφορία της για τις ευαισθησίες του κοσμικού τμήματος της τουρκικής κοινωνίας, αλλά και επιβεβαίωσε τις παλαιές ανησυχίες για την ύπαρξη ενός σχεδίου μετασχηματισμού της τουρκικής κοινωνίας.
Δυσκολεύεται κανείς να απαριθμήσει τις σχετικές πρωτοβουλίες: Η κατασκευή τρίτης γέφυρας στον Βόσπορο, τρίτου αεροδρομίου τεραστίων διαστάσεων σε δασική περιοχή της Πόλης, μιας κακόγουστης γέφυρας μετρό στον Κεράτιο Κόλπο, η διάνοιξη διώρυγας στην ανατολική Θράκη ενάντια στις γνώμες αρχαιολόγων, αρχιτεκτόνων και της κοινωνίας των πολιτών μπορεί να προσέβαλαν την αισθητική, πολιτιστική και περιβαλλοντική κληρονομιά της Τουρκίας. Η προσπάθεια βαθμιαίας εξαλείψεως της καταναλώσεως αλκοόλ στον δημόσιο χώρο και οι επανειλημμένες εμπρηστικές δηλώσεις του πρωθυπουργού Ερντογάν για το θέμα λειτούργησαν διχαστικά και προκάλεσαν αναταραχή στο κοσμικό τμήμα της τουρκικής κοινωνίας. Οργή και αγανάκτηση προκάλεσε σε Αλεβίτες και κοσμικούς η ονομασία της τρίτης γέφυρας του Βοσπόρου ως «Γιαβούζ Σουλτάν Σελίμ». Ο Σελίμ Α' έμεινε στην ιστορία ως ο σουλτάνος που μετέφερε την έδρα του Χαλιφάτου από το Κάιρο στην Κωνσταντινούπολη, επέβαλε την oθωμανική κυριαρχία στην Μέση Ανατολή, αλλά και ως ο απηνέστερος διώκτης των Αλεβιτών.
    Υπό το φως των ανωτέρω, η σύνδεση της αναπλάσεως της πλατείας Ταξίμ με την δήθεν ανακατασκευή των κατεδαφισθέντων το 1940 οθωμανικών στρατώνων πυροβολικού -στην πραγματικότητα ανέγερση ενός ακόμη εμπορικού κέντρου σε έναν από τους ελαχίστους χώρους πρασίνου της Πόλης- ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Μπορεί τα αντιπολιτευόμενα κόμματα να αδυνατούν μέχρι στιγμής να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων, ώστε να εκφράσουν πολιτικώς την δυσαρέσκεια και να προτείνουν μια αξιόπιστη εναλλακτική πρόταση εξουσίας. Η πολωτική και αλαζονική στάση του Τούρκου πρωθυπουργού, ωστόσο, οδήγησε σε σύμπραξη ετερογενείς ομάδες και ανέδειξε τις αλλαγές που έχουν συντελεσθεί τα τελευταία χρόνια στην τουρκική κοινωνία. Η εξωφρενική σιγή των τουρκικών κρατικών και ιδιωτικών ΜΜΕ δεν μείωσε τον παλμό των κινητοποιήσεων και ανέδειξε την σημασία των μέσων κοινωνικής δικτυώσεως.
Μέχρι πριν από μερικά χρόνια οι διαδηλώσεις εναντίον του κ. Ερντογάν γίνονταν με συνθήματα εναντίον της αναγνωρίσεως των δικαιωμάτων των πιστών μουσουλμάνων πολιτών ή και υπέρ ενός στρατιωτικού πραξικοπήματος, το οποίο θα επανέφερε την «διαταραχθείσα τάξη». Η κοσμική αστική τάξη της Τουρκίας έδειχνε ανίκανη να προσαρμοσθεί στις συνθήκες μιας δημοκρατικά οργανωμένης κοινωνίας. Σήμερα τα συνθήματα υπέρ ενός πραξικοπήματος είναι πλέον περιθωριακά. Προέχει η προστασία αγαθών, όπως η ελευθερία της εκφράσεως, το περιβάλλον, η ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά από μια κυβέρνηση που δείχνει διατεθειμένη να επιβάλει μια «δικτατορία της πλειοψηφίας». Οι κοσμικοί, περίπου το ένα τρίτο του πληθυσμού, και αυτό σημαίνει περί τα 25 εκατομμύρια, έχουν και αυτοί το δικαίωμα να συνδιαμορφώσουν τον τουρκικό δημόσιο χώρο. Η πορεία εκδημοκρατισμού της Τουρκίας δεν υπήρξε απλώς το όχημα για την αντικατάσταση ενός κοσμικού αυταρχικού καθεστώτος από ένα άλλο ισλαμίζον.
    Αν οι διαδηλώσεις αποτελούν πηγή αισιοδοξίας , η στάση της κυβερνήσεως Ερντογάν επιβεβαιώνει τον κυβερνητικό αυταρχισμό ως την πλέον ανθεκτική παρακαταθήκη του τουρκικού πολιτικού συστήματος. Η αντίληψη Ερντογάν ότι η δημοκρατική του εκλογή και η οικονομική ανάπτυξη της Τουρκίας τού έχουν εκχωρήσει ένα είδος «λευκής επιταγής», για να προχωρήσει στον κοινωνικό μετασχηματισμό της χώρας, δηλώνει άγνοια θεμελιωδών παραμέτρων της σύγχρονης φιλελεύθερης δημοκρατίας. Ανησυχητική είναι και η επαναλαμβανόμενη χρήση πολωτικών σχημάτων στον δημόσιο λόγο του. Μπορεί η διχαστική ρητορική να συσπειρώνει τον σκληρό πυρήνα του κόμματός του, θέτει όμως σε κίνδυνο τα οικονομικά επιτεύγματα της Τουρκίας, αλλά και την κοινωνική συνοχή της.
(Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "Καθημερινή" την 4η Ιουνίου 2013)


πηγη epifyllidew.blogspot.com

ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΜΕ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΑΚΤΑΙΩΡΟ ΣΤΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΤΗΣ ΣΥΜΗΣ

Επεισόδιο με τουρκική ακταιωρό στα ανοιχτά της Σύμης
Αφορμή του επεισοδίου ένα καταμαράν με 40 λαθρομετανάστες

Το περιστατικό σημειώθηκε λίγο μετά τις 7 το απόγευμα, στα ανοιχτά της Σύμης, όταν, σύμφωνα με το rodiaki.gr, μία τουρκική ακταιωρός άνοιξε πυρ κατά ελληνικού καταμαράν.
Όλα ξεκίνησαν, όταν το πλήρωμα της τουρκικής ακταιωρού ζήτησε από τον πλοίαρχο του καταμαράν, το οποίο αποδείχθηκε εκ των υστέρων ότι μετέφερε λαθρομετανάστες, να σταματήσει για έλεγχο.
Ο πλοίαρχος που είχε παραλάβει τους λαθρομετανάστες από τη Ντάτσα της Τουρκίας, με προορισμό πιθανόν τη Σύμη ή κάποια βραχονησίδα, δεν πειθάρχησε.
Υπήρξε καταδίωξη από ελληνικά και τουρκικά σκάφη με αποτέλεσμα το καταμαράν να εγκλωβιστεί δυτικά της Σύμης.
Επί τόπου έσπευσε σκάφος του Λιμενικού Σώματος που συνόδευσε το καταμαράν, στο οποίο επέβαιναν 40 άτομα, στο λιμάνι του Πανορμίτη.
Στη συνέχεια, οι λαθρομετανάστες επιβιβάστηκαν σε ναυαγοσωστικό και αυτή την ώρα μεταφέρονται στο νησί της Ρόδου, ενώ κλιμάκιο αξιωματικών του λιμενικού θα ανακρίνει τον Έλληνα καπετάνιο του τουριστικού καταμαράν και ένα ακόμα άτομο που συνελήφθησαν.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες δεν υπάρχουν τραυματίες από τους πυροβολισμούς, που όπως υποστήριξαν οι Τούρκοι ήταν προειδοποιητικοί.
Για το περιστατικό ενημερώθηκε ο Εισαγγελέας Ρόδου, ενώπιον του οποίου θα προσαχθούν την Τετάρτη οι δύο συλληφθέντες.
Το Newsbomb.gr επικοινώνησε με τις Λιμενικές Αρχές τόσο της Ρόδου, όσο και της Σύμης, ωστόσο και στις δύο περιπτώσεις δόθηκε η ίδια απάντηση: «Δεν έχουμε καμία ενημέρωση».
Συγκεχυμένες οι πληροφορίες
Το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων κάνει επίσης λόγο για «σιγή ιχθύος», όσον αφορά στο αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής, ενώ υποστηρίζει ότι το επεισόδιο εξελίχθηκε στα τουρκικά θαλάσσια ύδατα.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, η τουρκική ακταιωρός έριξε προειδοποιητικές βολές στον αέρα εναντίον του ελληνικού καταμαράν που μετέφερε περίπου τριάντα λαθρομετανάστες από την Ντάτσα της Τουρκίας με προορισμό της Σύμη, επειδή αρνήθηκε να σταματήσει σε έλεγχο.
Επικαλούμενο πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, το ΑΠΕ αναφέρει ότι οι τουρκικές αρχές στο πλαίσιο της συνεργασίας για την αντιμετώπιση των μεταναστευτικών ροών, ενημέρωσαν τις ελληνικές αρχές για το γεγονός και το σκάφος ακινητοποιήθηκε στα ελληνικά χωρικά ύδατα και οδηγήθηκε στο λιμάνι του Πανορμίτη.
Η ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος
Λίγο μετά τις 12.30 το βράδυ, το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος εξέδωσε μία λακωνική ανακοίνωση, στην οποία δεν αναφέρονται λεπτομέρειες για πυρά ή οποιουδήποτε τύπου συμπλοκή.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Πρώτες βραδινές ώρες σήμερα, σημειώθηκε στη Σύμη περιστατικό λαθροδιακίνησης αλλοδαπών από έναντι τουρκικές ακτές, με ελληνικό καταμαράν.
Αφού προηγήθηκε καταδίωξη του από τουρκική ακταιωρό στα τουρκικά ύδατα, πλήρωμα ΠΛΣ Σύμης μετά την είσοδο του στα χωρικά μας ύδατα, ακινητοποίησε και συνέλαβε τους δύο (02) ημεδαπούς διακινητές και τους παράνομους αλλοδαπούς.
Διενεργείται προανάκριση».
 http://www.newsbomb.gr

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

;



Eληξαν με επιτυχία οι εργασίες του Διεθνούς Σεμιναρίου "Εφαρμογή της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας” MLC 2006, που διοργάνωσε στο Ευγενίδειο Ίδρυμα το διήμερο 30 και 31 Μαΐου, το Ίδρυμα Μαρία Τσάκος-Διεθνές Κέντρο Ναυτικής Έρευνας και Παράδοσης, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Σκοπός του Σεμιναρίου ήταν να διαφωτίσει για τις υποχρεώσεις που πηγάζουν από την Σύμβαση και ενδιαφέρουν Κράτη Σημαίας και Λιμένος, ναυτιλιακές εταιρείες και ναυτικούς. Η Σύμβαση αυτή που αποτελεί (όπως επανειλημμένα τονίστηκε απο τους ομιλητές), τον "Συνταγματικό Χάρτη των Δικαιωμάτων των Ναυτικών", κωδικοποιεί πλειάδα διεθνών συμβάσεων και ρυθμίζει σειρά θεμάτων σχετικά με την ναυτική εργασία που διέπουν την διεθνή ναυτιλία. Έχει κυρωθεί απο 39 χώρες (μεταξύ των οποίων και η Ελλάς) και τίθεται εν ισχύι στις 20 Αυγούστου 2013.

Στο Σεμινάριο συμμετείχαν, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, εκπρόσωποι ναυτιλιακών εταιρειών, ναυτιλιακών συνδικαλιστικών οργανώσεων, ναυτιλιακών πρακτορείων, ναυτικοί, καθηγητές και φοιτητές των ναυτιλιακών τμημάτων των Πανεπιστημίων Πειραιά και Αιγαίου και σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού της Ύδρας και του Ασπροπύργου.

Διαλέξεις παρουσίασαν Έλληνες και διεθνείς ομιλητές από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, τον Διεθνή Οργανισμό Εργασίας (ILO), τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO), την Ευρωπαϊκή Ένωση, την Διεθνή Ναυτιλιακη Ομοσπονδία (ISF), την Διεθνή Ένωση Νηογνωμόνων, την Διεθνή Ομοσπονδία Μεταφορών (ITF), το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Πανεπιστήμιο κ.α.

Το Σεμινάριο εστίασε τις εργασίες του σε 4 θεματικές ενότητες:

1. στην ιστορική πορεία κατάρτισης της Σύμβασης και στις κυριώτερες διατάξεις της,
2. στις υποχρεώσεις των κυβερνήσεων,
3. στις υποχρεώσεις των πλοιοκτητών, και
4. στην προαγωγή της ευημερίας των Ναυτικών στο πλοίο.

Στο τέλος διεξήχθη συζήτηση ανοιχτής τραπέζης μεταξύ των συντονιστών των θεματικών ενοτήτων και του ακροατηρίου και απαντήθηκαν σχετικές ερωτήσεις.

Στην ομιλία του στο τέλος του Σεμιναρίου ο Ιδρυτής του Ιδρύματος Μαρία Τσάκος Καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, μεταξύ άλλων, τόνισε την σημασία της Σύμβασης για τη ζωή του ναυτικού στο πλοίο, τόνισε δε παράλληλα, ότι οι υπεύθυνες Αρχές για τον έλεγχο της εφαρμογής της Σύμβασης, θα πρέπει να επιδείξουν στο αρχικό στάδιο της εφαρμογής της, ευελιξία και ρεαλισμό ώστε να επιτευχθούν οι σχετικές με τους ναυτικούς ευεργετικές διατάξεις χωρίς να παρεμποδιστεί η ομαλή ροή των θαλασσίων μεταφορών.




portnet.gr

ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Beciktas : ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΥΧΕΡΟΙ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΜΑΣ ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΝΤΑΙ


Του
Μηνά Τσαμόπουλου

Ενώ η ελληνική ναυτιλία έχει δαιμονοποιηθεί, παρά το γεγονός ότι αποτελεί μαζί με τον τουρισμό τους δύο πυλώνες της οικονομίας, η γειτονική Τουρκία κάνει μία διαρκή αναπτυξιακή αντεπίθεση στη ναυπηγική της βιομηχανία, προσπαθώντας να εκμεταλλευτεί την δυναμική του ελληνικού στόλου που είναι η πρώτη παγκοσμίως δύναμη στη ναυτιλία.

«Είμαστε τυχεροί που μεγάλοι Έλληνες εφοπλιστές μας εμπιστεύονται». Τα λόγια ανήκουν στον Γιαβούζ Καλκαβάν διευθύνοντα σύμβουλο και μεγαλομέτοχο των ναυπηγείων Besiktas που βρίσκονται απέναντι από την Τούσλα, όπου έχουν τη βάση τους οι περισσότερες ναυπηγικές μονάδες της Τουρκίας.

Ενδεικτικό της ναυπηγικής ανάπτυξης της γειτονικής χώρας είναι το γεγονός ότι μόλις τρία ναυπηγεία της ελέγχουν το 20% της ευρωπαϊκής αγοράς:

«Η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη και σπουδαιότερη αγορά για εμάς. Εκεί εστιάζουμε αφού οι εταιρείες είναι πολλές. Συνεργαζόμαστε τόσο με ελληνικές εταιρείες επισκευών όσο και απευθείας με τις ναυτιλιακές» τονίζει ο Γιαβούζ Καλκαβάν ο οποίος στις μονάδες του απασχολεί 1.600 εργαζόμενους.

Οι ελληνικές εταιρείες αποτελούν το 16% του πελατολογίου της, μεταξύ των οποίων είναι, Enterprises Shipping, Avin, Technomar, Thomasos Brothers, Dorian Hellas, Andros Maritime, Evalend και Valliant shipping.

Πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς Ομίλους της Τουρκίας αφού εκτός από τα ναυπηγεία δραστηριοποιείται και στην ποντοπόρο ναυτιλία από τη δεκαετία του ‘60. Διαχειρίζεται 18 τελευταίας τεχνολογίας πλοία μεταξύ των οποίων δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν χημικά προϊόντα και πετρέλαιο αλλά και φορτηγά.

Στη ναυπηγική βιομηχανία εισήλθε το 2004 επενδύοντας 200 εκατομμύρια δολάρια χωρίς κρατική χρηματοδότηση. Τα τελευταία πέντε χρόνια βρίσκεται σε συνεχή ανάπτυξη.

“To 2013 υπολογίζουμε ότι θα έχουμε 160 επισκευές πλοίων, ενώ έχουμε ετήσια ναυπηγική ικανότητα για οκτώ πλοία» επισημαίνει ο Γιαβούζ Καλκαβάν:

«Το 2012 επισκευάσαμε 130 πλοία που είναι πολύ μεγάλος αριθμός για ευρωπαϊκό ναυπηγείο. Νιώθουμε πολύ τυχεροί σε αυτές τις εποχές. Το δεύτερο εξάμηνο του 2013 αναμένεται να υπογράψουμε νέα συμβόλαια για νέες ναυπηγήσεις».

Μεγαλύτεροι πελάτες είναι από τη Γερμανία, την Ιταλία όπου υπάρχει συνεργασία με τον Όμιλο Γκριμάλντι, τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, τη Δανία, την Ιαπωνία, το Χόνγκ Κόνγκ και τη Σιγκαπούρη.

Πρόσφατα ο Όμιλος Besiktas αγόρασε μια γειτονική ναυπηγική μονάδα και αύξησε τις δυνατότητές του. Εκτός από τις επισκευές ειδικεύεται και στην κατασκευή πλοίων όπως LPG, μικρά δεξαμενόπλοια για διάπλου ποταμών.

Η οικογένεια Καλκαβάν μεγαλομέτοχος του Ομίλου συμμετέχει και σε άλλα επενδυτική σχέδια , όπως στο real estate, την υγεία , τις χρηματοδοτήσεις, το ορυχεία και τις ασφάλειες.

Στην Ελλάδα, με τα 4.000 πλοίων και επενδύσεις ύψους 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ναυπηγεία κυρίως της Άπω Ανατολής, παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση, η ναυπηγοεπισκευή είναι εγκλωβισμένη και φυτοζωεί.

Μία βιομηχανία η οποία κάτω από τις κατάλληλες συνθήκες μπορεί να προσφέρει στην ελληνική οικονομία σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των φορέων, περισσότερα από 3 δισ. δολάρια ετησίως.Η αδράνεια πολλών ετών διόγκωσε τα προβλήματα του κλάδου, ενώ ταυτόχρονα οι ανταγωνιστές από τις γειτονικές χώρες έκαναν άλματα προόδου, με αποτέλεσμα σήμερα το Πέραμα να έχει πολύ περιορισμένο όγκο εργασιών.




newmoney.gr

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ ΑΥΡΙΟ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟ ΝΑΥΤΟΥ


Έξω από τον Οίκο Ναύτου θα συγκεντρωθούν αύριο στις 10.30 το πρωί τα ναυτεργατικά σωματεία, ΠΕΜΕΝ (μηχανικών), ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ (κατώτερα πληρώματα μηχανής), ΠΕΕΜΑΓΕΝ (μάγειροι), πληρωμάτων ρυμουλκών (ΠΕΠΡΝ) και Πανελλήνιας Ένωσης Συνταξιούχων ΝΑΤ (ΠΕΣ/ΝΑΤ), ζητώντας κοινωνική ασφάλιση, προστασία και πρόνοια για τους ναυτικούς.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) Σάββα Τσιμπόγλου, οι συνταξιούχοι και οι ασφαλισμένοι ναυτικοί, και ιδιαίτερα αυτοί που έχουν χρόνια προβλήματα υγείας, δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν πλέον από τον ΕΟΠΥΥ μετά τη ένταξη του Οίκου Ναύτου σε αυτόν, με αποτέλεσμα δεκάδες άτομα να αναγκάζονται να προσφεύγουν σε ιδιώτες.

Επίσης προσέθεσε ότι ένα ακόμα πρόβλημα είναι η καταβολή των επιδομάτων σε ανέργους καθώς οι προϋποθέσεις που τίθενται από τον Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας έχουν ως αποτέλεσμα πολλοί ναυτικοί να μην μπορούν να το εισπράξουν.

Προσέθεσε επίσης ότι οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας των ναυτικών έχουν λήξει σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, ενώ στο 70%, και πλέον, των ναυτεργατών της επιβατηγού ναυτιλίας οφείλονται αναδρομικά και δεδουλευμένα που διαρκώς διογκώνονται.

Σημειώνεται ότι την Τετάρτη 5 Ιούνη, η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας ΠΝΟ έχει αποφασίσει συνδικαλιστική παρέμβαση στα πλοία εταιρειών που οφείλουν δεδουλευμένα σε ναυτικούς.




dealnews.gr

ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΓΙΑ "ΚΟΥΡΕΜΑ" ΔΑΝΕΙΩΝ


Σύνταξη: Θοδωρής Πυλιώτης   

epimelitirio chiou_sima«Κούρεμα» δανείων με όρους που θα προκύψουν από διαβούλευση με θεσμικούς φορείς όπως είναι τα Επιμελητήρια, προτείνει το Επιμελητήριο Χίου σχετικά με την εξόφληση δανείων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. «Ζητούμε μία συνολικά δίκαιη λύση για τους δανειολήπτες μικρομεσαίους επιχειρηματίες που ενώ έλαβαν δάνεια υπό διαφορετικές οικονομικές συνθήκες , σήμερα βρίσκονται με την πλάτη στον τοίχο αδυνατώντας να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους όχι από δική τους ευθύνη αλλά συνεπεία της βίαιης αλλαγής του οικονομικού περιβάλλοντος», τονίζεται στην ανακοίνωση του Επιμελητηρίου Χίου που συζήτησε το θέμα στην τελευταία συνεδρίασή του με αφορμή το οικονομικό αδιέξοδο της τοπικής επιχείρησης.

ΣΥΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ ΛΟΓΩ ΔΑΣΙΚΩΝ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ

Πρόσκληση για ευρεία σύσκεψη με θέμα «Σχεδιασμός και δράσεις Πολιτικής Προστασίας για πρόληψη και ετοιμότητα στην αντιμετώπιση κινδύνων λόγω δασικών πυρκαγιών» απέστειλε ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου κ. Νάσος Γιακαλής σε όλους τους συναρμόδιους φορείς του Βορείου Αιγαίου.  Η σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 10 Ιουνίου στις 19.00 στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου στη Μυτιλήνη, υπό την προεδρία του Υπουργού Εσωτερικών κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη και με την παρουσία του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών κ. Χαράλαμπου Αθανασίου. 

ΥΓΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΕΡΩΤΑΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

Ομιλία με θέμα:
ΥΓΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΕΡΩΤΑΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

Μπορεί η υγεία μας να επηρεάζεται από τις θρησκευτικές ή τις πολιτικές πεποιθήσεις μας, από τις ερωτικές επιλογές μας ή από απλές συνήθειες που αναπτύσσουμε στην καθημερινότητα μας;
Με διαλεκτική και ευδιαθεσία ο Κώστας Θεολόγου, ιστορικός και φιλόσοφος του πολιτισμού, θίγει τα θέματα και ανοίγει μια εαρινή συζήτηση στους ενδιαφερόμενους  που θα παρευρεθούν στο Ομήρειο ..... το Σάββατο 8 Ιουνίου 2013 στις ......το απόγευμα.
«Υγεία, Θρησκεία και Έρωτας της Ζωής», είναι το γενικό πλαίσιο της ομιλίας του και της συζήτησης που, αν θέλετε, θα ακολουθήσει. 


Ο Κώστας Θεολόγου διδάσκει στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου ktheolog@central.ntua.gr /http://users.ntua.gr/ktheolog



KAΛΕΣΜΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΣΕΠΕ ΚΑΙ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΧΙΟΥ

     Την ώρα που οι εργαζόμενοι βιώνουν με την σφραγίδα των μνημονίων την εργοδοτική αυθαιρεσία στη μεγαλύτερή της μορφή, την ώρα που η αγορά εργασίας έχει μετατραπεί σε ζούγκλα, η κυβέρνηση συνεχίζει την αντεργατική της πολιτική εγκαταλείποντας κάθε μέτρο προστασίας των εργαζομένων.

     Η κατάργηση-συγχώνευση των τμημάτων του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, δίνει τη χαριστική βολή στους ήδη εξαθλιωμένους εργαζόμενους αφήνοντάς τους στο έλεος των εργοδοτών.

     Το Εργατικό Κέντρο Χίου απαιτεί από το αρμόδιο Υπουργείο να σταματήσει εδώ και τώρα το απαράδεκτο σχέδιο κατάργησης- συγχώνευσης υπηρεσιών του ΣΕΠΕ και να προχωρήσει αντιθέτως στην αναβάθμισή του και τη στελέχωσή του με επιπλέον προσωπικό ώστε και οι έλεγχοι να εντατικοποιηθούν και ο ρόλος της συγκεκριμένης υπηρεσίας να είναι ουσιαστικότερος και αποτελεσματικότερος.


     Καλούμε τους εργαζόμενους να μην υπογράφουν τίποτα αν δεν συμβουλευτούν το Εργατικό Κέντρο ή την Επιθεώρηση Εργασίας. Να δηλώνουν έστω και ανώνυμα την οποιαδήποτε παράβαση αντιλαμβάνονται ή να ζητάνε την συνδρομή μας και τη γνώμη μας διατηρώντας την ανωνυμία τους στα τηλέφωνα του Εργατικού Κέντρου Χίου 22710-23550, Φαξ: 2271023175, και στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση: ekechios@otenet.gr.

ENHMEΡΩΣΗ ΣΤΟΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΚΩΣΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟ ΓΙΑ ΤΟ "ΞΕΝΙΑ" ΧΙΟΥ

Επικοινωνία με τα αρμόδια υπηρεσιακά στελέχη της Εταιρίας Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε., είχε χθες, ο βουλευτής Χίου Κώστας Τριαντάφυλλος, για το τι μέλει γενέσθαι με το πρώην ξενοδοχείο «Ξενία» στη Χίο, το οποίο ανήκει στην συγκεκριμένη εταιρία του Ελληνικού Δημοσίου.
Η ενημέρωση που είχε ο βουλευτής είναι ότι εντός του τρέχοντος μήνα θα προχωρήσουν οι διαδικασίες με σκοπό την αξιοποίηση του ακινήτου, με την Εταιρία Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε. να έχει τον κύριο ρόλο στις παραπάνω διαδικασίες.

Ο βουλευτής Χίου, κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας με τα αρμόδια υπηρεσιακά στελέχη τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι το κτίριο του πρώην ξενοδοχείου «Ξενία», που βρίσκεται στην είσοδο της πόλης της Χίου, απαξιώνεται με ραγδαίους ρυθμούς ως ακίνητο και επομένως, οι σχεδιαζόμενες διαδικασίες πρέπει να κινηθούν άμεσα.

Π.Ν.Ο ΔΕΝΕΙ ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΠΟΥ ΧΡΩΣΤΟΥΝ ,ΑΠΟ ΑΥΡΙΟ




Αποφασισμένη να «δέσει» από την Τετάρτη σε Πειραιά, Ραφήνα και Λαύριο τα πλοία των εταιρειών, που εξακολουθούν να οφείλουν δεδουλευμένα σε ναυτεργάτες είναι η ΠΝΟ, που όπως έχει ανακοινώσει θα αναλάβει συνδικαλιστική δράση.

Είναι σαφές, βέβαια, ότι οι εξελίξεις θα καθοριστούν ανάλογα με το τι θα πράξουν οι εταιρεία. Μάλιστα, την Δευτέρα εκπρόσωποι των εταιρειών συναντήθηκαν με την διοίκηση της ΠΝΟ και σύμφωνα με πληροφορίες υποστήριξαν οτι θα καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε μέχρι την Τετάρτη να καταβάλλουν χρήματα στους ναυτικούς και για μια ακόμα φορά αναφέρθηκαν στην πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση που βρίσκονται οι εταιρείες τους και στο πρόβλημα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν.

Στο μεταξύ το ΔΣ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) που την προηγούμενη εβδομάδα είχε συναντηθεί με τον υπουργό Ναυτιλίας ύστερα απο πρωτοβουλία του τελευταίου για να συζητήσουν το συγκεκριμένο θέμα, έστειλε επιστολή στην ΠΝΟ στην οποία οι ακτοπλόοι αναλύουν την κρίση στον κλάδο τους και δεσμεύονται οτι θα προσπαθήσουν για εξεύρεση λύσης ώστε να αποκατασταθεί η εργασιακή ειρήνη και η εύρυθμη λειτουργία του κλάδου.

Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες οι συνδικαλιστές φαίνονται αποφασισμένοι να προχωρήσουν στις κινητοποιήσεις αύριο εκτος εαν οι εταιρείες καταβάλουν το μεγαλύτερο μέρος των οφειλομένων στους ναυτικούς. 

Οι συνδικαλιστές υποστηρίζουν οτι το πρόβλημα αφορά περίπου 70% των ναυτικών οι οποίοι να σημειώσουμε οτι απο τον Φεβρουάριο είναι και επιστρατευμένοι, το πρόβλημα έχει ξεκινήσει εδω και περίπου δυο χρόνια, η καθυστέρηση σε κάποιες περιπτώσεις φθάνει μέχρι και τους 7 μήνες, ενω κάποιες εταιρείες δεν δίνουν ούτε έναντι. Η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) πρόσφατα ζήτησε και την παρέμβαση του εισαγγελέα.




pireas2day.gr

NA ANAKOΠΕΙ ΤΩΡΑ Η ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΙΝΑ ΑΓΑΘΑ

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος 2013 με το διοξείδιο του άνθρακος στα  400 ppm!
Η συγκλονιστικότερη είδηση του 2013 δεν έλαβε δυστυχώς  τη δημοσιότητα που της άξιζε. Πρόκειται για την ανακοίνωση του Παρατηρητηρίου της ατμόσφαιρας του Μάουνα Λόα στη Χαβάη, σύμφωνα με την οποία κατά τη διάρκεια του Απριλίου  υπήρξε καταγραφή του επιπέδου του διοξειδίου του άνθρακος στα 400 μέρη στο εκατομμύριο (από περίπου 270 - 300 στην προβιομηχανική εποχή). Μια είδηση που όφειλε να απασχολήσει πρωτοσέλιδα και να έχει την πρώτη θέση στα δελτία ειδήσεων αντί των spread, της Eurovision ή των χρηματιστηριακών διακυμάνσεων.
Κι αυτό γιατί το σύνολο του πλανητικού οικοσυστήματος οδηγείται σε  διατάραξη - θερμική κρίση, με σίγουρες τις βαριές επιπτώσεις στη βιοποικιλότητα και τις ανθρώπινες κοινωνίες και οι κύριοι υπεύθυνοι, ΗΠΑ, Κίνα, Ρωσία, αλλά ακόμη και η πιο «ευαίσθητη περιβαλλοντικά» Ευρώπη, κωλυσιεργούν στις διεθνείς συνομιλίες για το κλίμα σαν να υπάρχει απεριόριστος χρόνος για την αναστροφή της αλλαγής του.
Χαρακτηριστικό είναι ότι, παρά τα ανησυχητικά νέα δεδομένα για το κλίμα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πρόσφατα καταψήφισε οριακά την πρόταση της Κομισιόν για μέτρα που θα διατηρούσαν ως ισχυρό μέτρο πολιτικής την (καταρρέουσα σήμερα) αγορά δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου. Δυστυχώς, από τους είκοσι δύο Έλληνες Ευρωβουλευτές, μόνο τέσσερεις, ανάμεσα τους ο Νίκος Χρυσόγελος, ψήφισαν υπέρ της πρότασης της Κομισιόν. Στην Ολομέλεια του Ιουλίου πρέπει να αγωνιστούμε για να ανατραπεί η κοντόφθαλμη αυτή απόφαση.
Στο ίδιο μήκος κύματος, η κυβέρνηση της χώρας μας, που ως πειραματόζωο δοκιμάζεται πάνω της η πιο σκληρή εκδοχή μονεταριστικών συνταγών έχει εγκαταλείψει και τις τελευταίες αντιστάσεις σχετικά με την προτεραιότητα των δημοσίων περιβαλλοντικών αγαθών, αντί να τα καταστήσει, με ορθή διαχείριση, πεδίο βιώσιμων επενδυτικών ευκαιριών και διεξόδου από την κρίση.
Έτσι, προωθώντας τη χειρότερη μορφή ιδιωτικοποιήσεων με άλλοθι το δημόσιο συμφέρον, επενδύει, κοντόφθαλμα και καταστροφικά, σε:
  • εξορύξεις χρυσού, που μετατρέπουν το έδαφος στο σύνολό του σε απόβλητο,
  • ενεργειακή οπισθοδρόμηση σε βρώμικες μορφές ενέργειας,
  • βιαστικές έρευνες για πετρέλαιο και φυσικό αέριο με αδιαφορία για τις επιπτώσεις σε «παρείσακτα» όντα, όπως τα απειλούμενα δελφίνια και άλλα κητώδη των ελληνικών θαλασσών, και ακόμη περισσότερο για τις γενικότερες επιπτώσεις αστοχιών τους στο πολύτιμο θαλάσσιο περιβάλλον, την οικονομία και τον τουρισμό,
  • εκτροπές ποταμών ακόμη και σε σημεία κοντινά με τις πηγές τους,
  • οικοδόμηση με fast track διαδικασίες ακόμη και σε προστατευόμενες περιοχές, με χαλάρωση της χωροταξίας και «ειδικές» πολεοδομικές ρυθμίσεις
  • ιδιωτικοποίηση του νερού σε πείσμα της αρνητικής διεθνούς εμπειρίας,
  • εκποίηση νησίδων με καθεστώς προστασίας,
  • ξεπούλημα πρώην στρατοπέδων και άλλων δημόσιων εκτάσεων, αντί χρήσης τους ως ανάσες των πόλεων
  • διάλυση του συστήματος προστατευόμενων περιοχών, με τους φορείς διαχείρισης σε ταμειακή ασφυξία λόγω μιας παράλογης γραφειοκρατίας, να οδηγούνται σε ανορθόδοξες συγχωνεύσεις χωρίς μέριμνα για την τύχη τους μετά το 2015,
  • διάβρωση ακτών και παρά ταύτα παραχωρήσεις δικαιωμάτων για μεγάλες αμμοληψίες στους εργολάβους των μεγάλων έργων,
  • προώθηση της διαχείρισης των απορριμμάτων για ένα τέταρτο του αιώνα στο άρμα ισχυρών ομίλων συμφερόντων που προωθούν ακριβές λύσεις έμμεσης καύσης.
Όλα τα παραπάνω, τα πρόσφατα γεγονότα στην Τουρκία, αλλά και η σύγκρουση που σοβεί γύρω από τον εμφύλιο της Συρίας, δείχνουν ότι μιλάμε πλέον για μια γενικευμένη κρίση, στην οποία χρειάζεται μια συνολική αφύπνιση και μια συνολική πλανητική αντιμετώπιση. Μια αντιμετώπιση χωρίς αυταρχικές πολιτικές και αυτόκλητους "σωτήρες-δικτάτορες", αλλά με περισσότερη δημοκρατία, αλληλεγγύη και προσαρμοσμένες οικονομικές δράσεις που θα μειώνουν δραστικά τις ανισότητες και την πίεση στο περιβάλλον.
Οι Πράσινοι σε όλο τον κόσμο και οι Οικολόγοι Πράσινοι στην χώρα μας, θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε σε αυτή την κατεύθυνση, πάντα παρόντες μαζί με τους ενεργούς πολίτες στα τοπικά κινήματα, όχι μόνο αξιοποιώντας την 5ηΙουνίου, ως μέρα στοχασμού και δράσης αλλά ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ.

TOYΡΚΙΑ ΚΑΙ ΙΣΛΑΜ - ΚΕΜΑΛ ΚΑΙ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ


Αναρτήθηκε από τον/την olympiada στο Ιουνίου 4, 2013
Σημείωση ΡΕΣΑΛΤΟ: Μια ακτινογραφία της Τουρκίας γραμμένη από τον Νίκο Καρατουλιώτη, το Μάιο του 2007 (περιέχεται στο ΡΕΣΑΛΤΟ, τεύχος-18), που καταλήγει στην «προφητεία»:
«Ουσιαστικά η Τουρκία περιήλθε σε μία επικίνδυνη ιστορική περιδίνηση η οποία μόλις τώρα αρχίζει και, είτε με Ισλαμιστές στην εξουσία είτε με Κεμαλιστές , οι εξελίξεις θα είναι ραγδαίες».
ΤΟΥΡΚΙΑ ΚΑΙ ΙΣΛΑΜ-ΚΕΜΑΛ ΚΑΙ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ
Γράφει: Ο Νίκος Καρατουλιώτης, υποστράτηγος ε.α.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΧΙΟΥ ΠΡΟΣ ΝΠΔΔ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ , ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ

Αριθ. Πρωτ.1150                                                      ΧΙΟΣ,  04/6/2013
ΠΡΟΣ:
Ν.Π.Δ.Δ. Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Παιδείας του Δήμου Χίου
     
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:           
  • Δήμαρχο Χίου
  • Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου
  • Παρατάξεις Δημοτικού Συμβουλίου
  • Δημοτικούς Συμβούλους
  • Σωματεία Δύναμής μας
  • ΜΜΕ














Κύριε Πρόεδρε,
Με αφορμή τις προτάσεις σας, που κυκλοφόρησαν στα τοπικά ΜΜΕ αναφορικά με τα τροφεία των βρεφονηπιακών σταθμών του Δήμου, σας καταθέτουμε την παρακάτω πρόταση.
Λαμβάνοντας υπόψη:
  1. τις δραματικές εξελίξεις της οικονομικής κρίσης και τη μείωση των μισθών των εργαζομένων που σε συνδυασμό με τα χαράτσια και τους φόρους έχουν αρπάξει το πενιχρό εισόδημα των εργαζομένων.
  2. Ότι αυτή την εποχή οι δομές του Δήμου και της Περιφέρειας έχουν χρέος να δώσουν και όχι να πάρουν από τους δημότες.
  3. Ότι οι βρεφονηπιακοί σταθμοί του Δήμου είναι καταξιωμένοι στην συνείδηση των δημοτών και προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες από πολλούς ιδιωτικούς, πράγμα που πρέπει να διατηρηθεί.
  4. Και παραδεχόμενοι ότι αυτή τη δεδομένη στιγμή, τις λιγοστές παροχές που, η Τρόικα και οι κυβερνήσεις, μας επιτρέπουν να προσφέρονται στους δημότες, θα πρέπει να αξιολογήσουμε ποιοι τις έχουν περισσότερη ανάγκη, χωρίς να αποποιούμαστε βέβαια τη θέση ότι αυτά αποτελούν κοινωνικά αγαθά που θα πρέπει να προσφέρονται σ’ όλο το λαό δωρεάν.
Προτείνουμε:
    • Για εισοδήματα από 0-15.000 ευρώ μηδενική συμμετοχή, και να προηγούνται όλων, δίνοντας το μήνυμα ότι η δομή είναι για να στηρίζει αυτούς τους ανθρώπους και όχι για να βγάλει λεφτά.
    • Για εισοδήματα 15-30.000 ευρώ συμμετοχή 50 ευρώ και για εισοδήματα 30.000 και άνω συμμετοχή 100 ευρώ.
Τέλος, καλούμε το Δήμο Χίου και το Νομικό Πρόσωπο να διοχετεύσουν πόρους, να στηρίζουν, ακόμη και να δημιουργήσουν νέες δομές που θα κρατήσουν την κοινωνία και τους ανθρώπους όρθιους, περιορίζοντας άλλες δαπάνες λιγότερο αναγκαίες αυτή την περίοδο. Υποχρέωση της Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού είναι η στήριξη των «ΑΝΘΡΩΠΩΝ».
Για το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Χίου
Ο Πρόεδρος                             Ο Γ.Γραμματέας

                              Αν. Κώσταλος                            Κων/νος Λίνας

AΠΑΝΤΗΣΗ ΥΝΑ, ΚΩΣΤΗ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗ, ΣΕ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΥΜΠΑΚΙ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ



Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης έδωσε την ακόλουθη απάντηση στις ερωτήσεις που κατέθεσαν στη Βουλή ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Λευτέρης Αυγενάκης και ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Βασίλης Κεγκέρογλου, με θέμα «Το λιμάνι του Νότου στο Τυμπάκι του Νομού Ηρακλείου» και «Δημιουργία διεθνούς διαμετακομιστικού κέντρου στο Τυμπάκι», αντίστοιχα.

«Η θέση της Πολιτείας για τη δυνατότητα δημιουργίας λιμένα διεθνούς εμβέλειας στο Τυμπάκι, αποτυπώθηκε επίσημα στο εγκεκριμένο Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης της Περιφέρειας Κρήτης, (απόφαση τ.ΥΠΕΧΩΔΕ αρ. 25291/25-06-2003, ΦΕΚ 1486 Β΄/10-10-2003).

Με την υπ΄αριθ. 01/04-09-2007 απόφαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) είχε περαιτέρω εγκριθεί Προκαταρκτική Περιβαλλοντική Εκτίμηση και Αξιολόγηση του έργου «Ανάπτυξη λιμενικών εγκαταστάσεων στο Τυμπάκι Ν. Ηρακλείου Κρήτης» και οικολογικές μελέτες βάσης για θέματα χερσαίας χλωρίδας, πανίδας και θαλασσίου περιβάλλοντος. Σε συνέχεια της ανωτέρω απόφασης της ΕΣΑΛ είχε εκδοθεί η με αριθ. πρωτ. οικ. 101233/11-2-2008 γνωμοδότηση της Ειδικής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος του τ. Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων. Υπήρξε επομένως μελετητική και αδειοδοτική προετοιμασία του έργου κατά την περίοδο 2004-2009, ενώ επικαιροποίησή τους μπορεί να γίνει με την προώθηση του έργου και τη δημοπράτησή του, εφόσον υπάρξει επενδυτικό ενδιαφέρον. Τόσο ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου, όσο και το Υπουργείο μας δια της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, μεριμνούν για την ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών, πλέον πρόσφατα με επίσκεψη του Γενικού Γραμματέα στην περιοχή της Μεσσαράς.

Είναι προφανές πως η Κρήτη έχει μια ιδανική γεωστρατηγική θέση στην έξοδο του Σουέζ από την Ανατολή προς την Ευρώπη που την καθιστά ενδιαφέρουσα για ανάλογες επενδύσεις. Οι υποψήφιοι επενδυτές λαμβάνουν επίσης υπόψη τις συνθήκες διεθνούς ανταγωνισμού και ανάλογων εναλλακτικών στην ευρύτερη περιοχή της Ν.Α. Μεσογείου. Η δημιουργία ενός τέτοιου λιμένα και το σύνολο των έργων στο χώρο μπορεί να συμβάλλει θετικά στην ανάπτυξη της περιοχής της νήσου, καθώς και στην εθνική οικονομία και ως τέτοια το Υπουργείο την αντιμετωπίζει. Το έργο συναρτάται με το επενδυτικό ενδιαφέρον, καθώς η εκτιμώμενη δαπάνη κατασκευής του ανερχόταν στο 1 δις ευρώ (μελέτη, κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του διαμετακομιστικού εμπορικού λιμένα). Η δε περιβαλλοντική νομοθεσία έχει εφαρμογή σε κάθε περίπτωση και με τον τρόπο που οφείλει.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου στοχεύει στην ολοκλήρωση και ανάπτυξη ενός σύγχρονου λιμενικού συστήματος ενταγμένου σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα μεταφορών, για την εδαφική συνοχή της χώρας, την αειφόρο ανάπτυξη και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας. Η Κρήτη είναι ένας παγκοσμίου φήμης τουριστικός προορισμός και ταυτόχρονα ένας τόπος προικισμένος με μεγάλες παραγωγικές δυνατότητες σε πολλούς τομείς· δεν θεωρούμε πως το ένα πλεονέκτημα αποκλείει το άλλο, άλλωστε η σύγχρονη νομοθεσία και τεχνογνωσία καθιστούν εφικτό να αξιοποιηθούν οι δυνάμεις της χώρας για την επανεκκίνηση της αναπτυξιακής διαδικασίας και την ενίσχυση της απασχόλησης, χωρίς να υποβαθμίζεται το περιβάλλον, ή το πολύτιμο τουριστικό προϊόν. Και οι λιμένες αποτελούν οχήματα ανάπτυξης τόσο για την εθνική, όσο και τις τοπικές οικονομίες, όπως αναγνωρίζεται στην Ευρωπαϊκή λιμενική πολιτική.»


IΣΤΙΟΠΛΟΪΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΗ ΓΗ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ- 9 ΜΕ 11 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΣΤΗ ΧΙΟ




Το Εμπορικό Επιμελητήριο Χίου με τον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Χίου, προκηρύσσουν το Homer's Land Sailing Trophy 2013, το διήμερο 9-11 Αυγούστου



ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΪΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΕΝΗ ΘΕΣΗ ΕΠΟΠΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΚΑΡΙΑ



«ΕΧΟΥΝ ΑΦΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΣΤΗN ΤΥΧΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΠΑΤΑΛΑΝΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΩΝ ΣΕ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΔΡΑΣ»

Βόμβα για την υγεία εκατοντάδων ή  και χιλιάδων ντόπιων και ξένων που ζουν ή επισκέπτονται το νησί της Ικαρίας, αποτελεί η προκλητική κωλυσιεργία της ελληνικής Πολιτείας, που αρνείται αναιτιολόγητα εδώ και τρία χρόνια, να προβεί στην κάλυψη της κενής οργανικής θέσης Επόπτη Δημόσιας Υγείας στο ακριτικό αυτό νησί.

Και όχι μόνο αυτό, αλλά η συγκυβέρνηση σπαταλάει τα χρήματα των φορολογουμένων, προτιμώντας να πληρώνει εισιτήρια, ξενοδοχεία και εκτός έδρας αποζημιώσεις για κάποιους υπαλλήλους που μετακινούνται από τη Σάμο στην Ικαρία, για να κάνουν «στη χάση και τη φέξη» υγειονομικούς ελέγχους.

Αυτό καταγγέλλει με Ερώτησή του προς τους Υπουργούς Υγείας Ανδρέα Λυκουρέντζο, Εσωτερικών Ευρυπίδη Στυλιανίδη και Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, ο Βουλευτής Επικρατείας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ, υπό τη βουλευτική εποπτεία του οποίου βρίσκονται όλα τα νησιά του Βορείου Αιγαίου.

Κατά περιόδους το νησί της Ικαρίας επισκέπτονται υπάλληλοι της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγιεινής και Περιβαλλοντικού Ελέγχου της πρώην Νομαρχίας Σάμου (νυν Περιφερειακή Ενότητα Σάμου), για να προβούν σε έλεγχο των καταγγελιών που γίνονται από ιδιώτες επαγγελματίες, για παραβάσεις του υγειονομικού  κανονισμού, ώστε να προχωρήσουν σε συστάσεις ή ακόμα και σε υποβολή μηνύσεων, σε βάρος εκείνων που δεν συμμορφώνονται και που πολλές φορές με τις πράξεις τους, θέτουν σε κίνδυνο τη δημόσια Υγεία.

Από  τον Απρίλιο του έτους 2010, όταν η κα Δήμητρα Μαρκέα παραιτήθηκε από επόπτρια Δημόσιας Υγείας στην Ικαρία, η θέση αυτή παραμένει κενή.

Όπως αποκαλύπτει ο Πολιτευτής Σάμου και Ικαρίας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Δημοσιογράφος Γιώργος Γαρυφάλλου, «στην τριετία αυτή (από το 2010 μέχρι και το 2013) η κα Μαρκέα δεν αντικαταστάθηκε  από τον επόμενο/επόμενη που την ακολουθούσαν στην κατάσταση  των επιτυχόντων του ΑΣΕΠ, με αποτέλεσμα στο νησί να υπάρχει μια ασάφεια για την τήρηση του νόμου και την προστασία των πολιτών».

«Γιατί η πρώην Νομαρχία Σάμου (νυν Περιφερειακή Ενότητα  Σάμου) και κατ' επέκταση το ελληνικό Κράτος, προτιμά να πληρώνει εισιτήρια, ξενοδοχεία και εκτός έδρας αποζημιώσεις για κάποιους υπαλλήλους που μετακινούνται από τη Σάμο στην Ικαρία, αντί να προχωρήσει στην αντικατάσταση της παραιτηθείσας με μικρότερο κόστος; Γιατί συνεχίζει να αγνοεί τις εκκλήσεις παραγόντων της τοπικής αυτοδιοίκησης της Ικαρίας για την κάλυψη  της κενής θέσης  του επόπτη Δημόσιας Υγείας; Θεωρεί ότι γνωρίζει καλύτερα τα προβλήματα του νησιού από τους κατοίκους του;», ερωτά τους αρμόδιους Υπουργούς ο Τέρενς Κουίκ και ζητά να ενημερωθεί για τα αποτέλεσμα των «ελέγχων» που έγιναν στην Ικαρία όλο αυτό το διάστημα από τους υπαλλήλους της Διεύθυνσης Υγιεινής και Περιβαλλοντολογικού Ελέγχου της Περιφερειακής Ενότητας  Σάμου αλλά και για τον αριθμό των συστάσεων/μηνύσεων που έγιναν σε βάρος των παραβατών.

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης.

ΤΕΡΕΝΣ - ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΙΚ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:

ΥΓΕΙΑΣ ΑΝΔΡΕΑ ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΕΥΡΥΠΙΔΗ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΙΩΑΝΝΗ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ

ΘΕΜΑ: ΚΕΝΗ Η ΘΕΣΗ ΕΠΟΠΤΡΙΑΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΚΑΡΙΑ

κ.κ. Υπουργοί,

Κατά περιόδους το νησί της Ικαρίας επισκέπτονται υπάλληλοι της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγιεινής και Περιβαλλοντικού Ελέγχου της πρώην Νομαρχίας Σάμου (νυν Περιφερειακή Ενότητα Σάμου), για να προβούν σε έλεγχο των καταγγελιών που γίνονται από ιδιώτες επαγγελματίες, για παραβάσεις του υγειονομικού  κανονισμού, ώστε να προχωρήσουν σε συστάσεις ή ακόμα και σε υποβολή μηνύσεων, σε βάρος εκείνων που δεν συμμορφώνονται και που πολλές φορές με τις πράξεις τους, θέτουν σε κίνδυνο την υγεία εκατοντάδων ή  και χιλιάδων ντόπιων και ξένων που ζουν ή επισκέπτονται το ακριτικό αυτό νησί.

Από  τον Απρίλιο του έτους 2010, όταν η κα Δήμητρα Μαρκέα παραιτήθηκε από επόπτρια Δημόσιας Υγείας στην Ικαρία, η θέση αυτή παραμένει κενή.

Όπως αποκαλύπτει ο Πολιτευτής Σάμου και Ικαρίας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Δημοσιογράφος Γιώργος Γαρυφάλλου, «στην τριετία αυτή (από το 2010 μέχρι και το 2013) η κα Μαρκέα δεν αντικαταστάθηκε  από τον επόμενο/επόμενη που την ακολουθούσαν στην κατάσταση  των επιτυχόντων του ΑΣΕΠ, με αποτέλεσμα στο νησί να υπάρχει μια ασάφεια για την τήρηση του νόμου και την προστασία των πολιτών».

Κατόπιν τούτων, ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί:

1.Γιατί η πρώην Νομαρχία Σάμου (νυν Περιφερειακή Ενότητα  Σάμου) και κατ' επέκταση το ελληνικό Κράτος, προτιμά να πληρώνει εισιτήρια, ξενοδοχεία και εκτός έδρας αποζημιώσεις για κάποιους υπαλλήλους που μετακινούνται από τη Σάμο στην Ικαρία, αντί να προχωρήσει στην αντικατάσταση της παραιτηθείσας με μικρότερο κόστος;

2.Ποια είναι τα αποτέλεσμα των «ελέγχων» που έγιναν στην Ικαρία όλο αυτό το διάστημα από τους υπαλλήλους της Διεύθυνσης Υγιεινής και Περιβαλλοντολογικού Ελέγχου της Περιφερειακής Ενότητας  Σάμου;

3.Πόσες συστάσεις  και πόσες μηνύσεις έγιναν σε βάρος παραβατών;

4.Γιατί η Περιφερειακή Ενότητα  Σάμου συνεχίζει να αγνοεί τις εκκλήσεις παραγόντων της τοπικής αυτοδιοίκησης της Ικαρίας για την κάλυψη  της κενής θέσης  του επόπτη Δημόσιας Υγείας; Θεωρεί ότι γνωρίζει καλύτερα τα προβλήματα του νησιού από τους κατοίκους του;


O Ερωτών Βουλευτής



Τέρενς-Νικόλαος Κουίκ

Ο ΚΩΣΤΗΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ ΣΤΗ ΝΟΡΒΗΓΙΑ



Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, θα μεταβεί στη Νορβηγία προκειμένου να συμμετάσχεi    σε διεθνή υπουργική διάσκεψη που θα διεξαχθεί στο πλαίσιο του διεθνούς ναυτιλιακού συνεδρίου «Nor-Shipping Conference», που θα ξεκινήσει αύριο στο Όσλο.Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου είναι ο μοναδικός από κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης που κλήθηκε και θα συμμετάσχει στην εν λόγω διάσκεψη. Ο κ. Μουσουρούλης θα συμμετάσχει επίσης στην κοινή Σύνοδο Υπουργών και του Διεθνούς Επιμελητηρίου Ναυτιλίας (ICS), ενώ θα έχει διμερή συνάντηση με τον Νορβηγό Υπουργό Εμπορίου και Βιομηχανίας, Trond Giske.