Τρίτη, 18 Ιουνίου 2013

ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ , ΚΑΤΑΝΟΜΗ 45 ΕΚΑΤΟΜ. ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Με αποφάσεις που υπέγραψε ο Ευριπίδης Στυλιανίδης για τη νέα σχολική περίοδο 2013-2014, το υπουργείο Εσωτερικών κατανέμει 20 εκατ. ευρώ από τη ΣΑΤΑ για τη συντήρηση των σχολικών μονάδων και πέντε εκατ. ευρώ για την κάλυψη των μισθωμάτων σχολικών μονάδων.

Επιπλέον, κατά το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου το υπουργείο θα καταβάλει 20 εκατ. ευρώ για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολικών μονάδων (θέρμανση κ.λπ.).
Επίσης, από το υπουργείο Εσωτερικών έγινε γνωστό ότι για το θέμα της μεταφοράς μαθητών δημοσιεύθηκε ύστερα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση που συνυπογράφουν οι υπουργοί Εσωτερικών, Παιδείας, Οικονομικών και Ανάπτυξης, η οποία προσδιορίζει το καινούριο θεσμικό πλαίσιο για την επικείμενη σχολική χρονιά.
Παράλληλα, τονίζεται ότι έχουν γίνει οι αναγκαίες ενέργειες για να προχωρήσουν και να ολοκληρωθούν έγκαιρα οι διαγωνισμοί σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας, ώστε να εκτελεστούν με πληρότητα οι μεταφορές των μαθητών από το Σεπτέμβριο και μετά.
Με στόχο να διευκολυνθεί η όλη διαδικασία, ο υπουργός Εσωτερικών στις αρχές Ιουλίου θα καταβάλει επιπλέον 30 εκατ. ευρώ προς τους μεταφορείς που οφείλονται από το παρελθόν έτος.
«Είναι προτεραιότητα για την κυβέρνηση και για εμάς στο υπουργείο Εσωτερικών να επιδεικνύουμε έμπρακτη συνέπεια στις δεσμεύσεις μας και αποτελεσματικότητα στην εκτέλεση της πολιτικής μας. Ένα χρόνο τώρα δουλέψαμε σκληρά για να μπορέσουμε να αποκαταστήσουμε τη λειτουργική ομαλότητα, τη διοικητική αρρυθμία και την αξιοπιστία της Πολιτείας τόσο προς τους πολίτες όσο και προς τις τοπικές αγορές», δήλωσε ο κ.Στυλιανίδης.
Αναφερόμενος, τέλος, στη συμβολή της τοπικής αυτοδιοίκησης, τόνισε: «Κάναμε ό,τι είναι δυνατό για να χρηματοδοτήσουμε εγκαίρως τη συντήρηση και τη θέρμανση των σχολείων ενόψει της επικείμενης σχολικής χρονιάς καθώς και να αποπληρώσουμε με συνέπεια τις οφειλές προς τους μεταφορείς μαθητών ώστε να ανταποκριθούν στην πρόσκληση συμμετοχής σε μια νέα διαγωνιστική διαδικασία που ξεκινά. Πολιτεία και Αυτοδιοίκηση, συντονισμένα και έγκαιρα, κάνουν φέτος ό,τι είναι δυνατό προκειμένου η επόμενη χρονιά να ξεκινήσει χωρίς προβλήματα προς όφελος των παιδιών μας».


newsbomb.gr

ΚΕΔΕ : ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ

Αύξηση της χρηματοδότησης για τους βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς της χώρας κατά 100 εκατ. ευρώ για τη σχολική χρονιά 2013-2014 ζητά ο πρόεδρος της Κεντρικής Ενωσης Δήμων Ελλάδας, Κώστας Ασκούνης, με έγγραφό του προς τον υπουργό Εσωτερικών Ευριπίδη Στυλιανίδη και τη ΓΓ Διαχείρισης Κοινοτικών Πόρων, Α. Δαλλαπόρτα.
Συγκεκριμένα, ο κ. Ασκούνης ζητά -για λογαριασμό των δήμων- συνολικά 250 εκατ. ευρώ για τις δομές παιδικής φροντίδας, δηλαδή 100 εκατ. ευρώ πλέον των 150 εκατ. που προτάθηκαν στην ΚΕΔΕ, κατά τη συνάντησή της με την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας στις 11 Ιουνίου.
Η ΚΕΔΕ εκφράζει την πλήρη αντίθεσή της στην πρόταση για προσφορά στα παιδιά μόνο «δεκατιανού», δεδομένου ότι τα παιδάκια παραμένουν στους σταθμούς οκτώ έως δέκα ώρες ημερησίως. Όπως συγκεκριμένα αναφέρεται, αποτελεί «θέση αρχής της ΚΕΔΕ όλοι οι παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί να περιλαμβάνουν πλήρες γεύμα».
Όσον αφορά την επιχορήγηση για κάθε παιδί, προτείνεται να προβλέπεται το ποσό των 2.475 ευρώ για τους βρεφικούς σταθμούς χωρίς πλήρες γεύμα και 3.400 ευρώ με πλήρες γεύμα. Για τους παιδικούς σταθμούς 1.800 ευρώ χωρίς πλήρες γεύμα και 2.700 ευρώ με πλήρες γεύμα.
Το ποσό για τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) προτείνεται να αυξηθεί τουλάχιστον κατά 300 ευρώ προκειμένου να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες των παρεχόμενων υπηρεσιών, δηλαδή να ανέλθει στο ποσό των 1.800 ευρώ ανά μαθητή. Όσον αφορά τα ΚΔΑΠ με αναπηρία, προτείνεται να διατηρηθεί το ίδιο ποσό που ίσχυε και πέρσι, δηλαδή 7.000 ευρώ ανά ΑΜΕΑ που κρίνεται απαραίτητο για τη βιωσιμότητά τους.
Σχετικά με την κατανομή ανά περιφέρεια, η ΚΕΔΕ προτείνει να ισχύσουν περίπου οι περσινές κατανομές, λαμβάνοντας υπόψη τις αυξημένες ανάγκες των μεγάλων αστικών κέντρων και ιδιαίτερα Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Όσον αφορά το οικογενειακό εισόδημα προτείνεται να αυξάνεται το ποσό κατά 5.000 ευρώ για κάθε παιδί (δηλαδή για 4 παιδιά 40.000 ευρώ κ.λπ.).
Σε περίπτωση που δεν έχει υπάρξει υποβολή φορολογικής δήλωσης, προτείνεται να δοθεί εναλλακτικά η δυνατότητα στους υποψήφιους δικαιούχους να κατατεθεί το εκκαθαριστικό του προηγούμενου έτους.
Όσον αφορά τα δικαιολογητικά ανεργίας, η προκήρυξη ζητά «αντίγραφο βεβαίωσης εξατομικευμένης προσέγγισης από τις υπηρεσίες του ΟΑΕΔ» και η ΚΕΔΕ προτείνει να προστεθεί «η δυνατότητα της υπεύθυνης δήλωσης» όπως αναφερόταν και στην προκήρυξη του 2012.


ethnos.gr

ΣΗΚΩΣΕ "ΜΕΛΤΕΜΙ" ΣΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ


Εκτός άρθρου 106 η ΝΕΛ - Νέες ισορροπίες στην HSW
EUROKINISSI/ΜΠΟΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Παράλληλα τις επόμενες ημέρες και εν όψει της ετήσιας γενικής συνέλευσης αναμένεται να ολοκληρωθούν οι διοικητικές εξελίξεις σε ανώτατο επίπεδο στη Hellenic Seaways, εξελίξεις που είχε προαναγγείλει η «Ν».
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τη ΝΕΛ, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «η αίτηση εξυγίανσής της που είχε υποβάλει σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 106 επ. Ν.3588/2007 που συζητήθηκε στις 5 Οκτωβρίου 2012, πρωτόδικα δεν έγινε δεκτή. Το Διοικητικό Συμβούλιο, που έλαβε γνώση, αποφάσισε όπως εξαντλήσει κάθε ένδικο μέσο για τη θεραπεία της απόφασης αυτής και συνάμα να προβεί σε κάθε πρόσφορη ενέργεια με στόχο τη διατήρηση της βιωσιμότητας και της συνέχισης της επιχειρηματικής δραστηριότητας της εταιρείας».  
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η απόφαση, το δικαστήριο δεν έκανε δεκτό το σχέδιο εξυγίανσης, καθώς θεώρησε ότι μπορεί να λειτουργήσει προς όφελος ορισμένων από τους πιστωτές, αφού -όπως σημείωσε- δίνει το δικαίωμα στις τράπεζες να πάρουν πλοία της εταιρείας, με αποτέλεσμα η ΝΕΛ να απομείνει με ελάχιστης αξίας περιουσιακά στοιχεία και να μην καλύψει τους υπόλοιπους πιστωτές της.
Πάντως μετά την εξέλιξη αυτή στον αέρα είναι και η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά 170 εκατ. ευρώ με κεφαλαιοποίηση υποχρεώσεων προς τους συμβαλλόμενους και μη πιστωτές της. Επίσης στην έκθεση του Δ.Σ. για τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2013, αναφερόταν ότι «το ενδεχόμενο της μη επιτυχούς έκβασης των ανωτέρω ενεργειών της διοίκησης υποδηλώνει την ύπαρξη αβεβαιότητας σχετικά με τη δυνατότητα ομαλής συνέχισης της δραστηριότητας του Ομίλου».

Αλλαγή στο τιμόνι
Στο άλλο μέτωπο, αυτό της Hellenic Seaways, οι εξελίξεις σε διοικητικό επίπεδο συνεχίστηκαν τις προηγούμενες ημέρες και αναμένεται να πιστοποιηθούν και επισήμως στο διοικητικό συμβούλιο που είναι προγραμματισμένο για την προσεχή Τετάρτη. Ετσι,μετά την ανάληψη της θέσης του διευθύνοντος συμβούλου από τον κ. Αντώνη Αγαπητό, παραιτήθηκε από τη θέση του προέδρου της εταιρείας ο κ. Γιάννης Βαρδινογιάννης. Για τη θέση του μη εκτελεστικού προέδρου έχει προταθεί ο κ. Γεράσιμος Στρίντζης,ο οποίος ήταν παλαιότερα διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
Με επιστολή του ο κ. Βαρδινογιάννης έκανε γνωστή την παραίτησή του. Αρχικά αφού σημείωσε ότι επέλεξε να αποχωρήσει με «γνώμονα το συμφέρον της εταιρείας και των μετόχων της», τονίζει ότι «δεν υπάρχουν περιθώρια να διακυβεύεται το μέλλον μιας από τις σημαντικότερες ελληνικές δυνάμεις στο Αιγαίο με δήθεν προσκόμματα που προσωποποιούν φανταστικά σενάρια για να κρύψουν επεκτατικές στρατηγικές».  
«Η Hellenic Seaways, η μεγαλύτερη ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία, είναι και θα παραμείνει μεγαλύτερη από κάθε έναν και κάθε μια απ’ όσους αποτελούν την εκάστοτε διοίκησή της. Αυτό θα το φροντίσουν μεταξύ άλλων και οι μέτοχοί της, που παραμένουν σταθερά προσηλωμένοι στο καλό της εταιρείας» κατέληγε στην ανακοίνωσή του.
Oι προαναφερόμενες εξελίξεις και η ανάληψη της προεδρίας από τον κ. Στρίντζη φαίνεται να δρομολογήθηκαν με τη σύμφωνη γνώμη του κ. Βαρδινογιάννη και αφού εξασφαλίστηκε μία συμφωνία μεταξύ του Ομίλου Grimaldi που ελέγχει μέσω της Minoan Lines το 33,35% της HSW και της Τράπεζας Πειραιώς, ΠΕΙΡ-5,41% η οποία εκπροσωπεί περί το 38% των μετόχων. Σε κάθε περίπτωση με ενδιαφέρον αναμένεται η γενική συνέλευση της εταιρείας στις 27/6/2013, ημέρα Πέμπτη στις πέντε το απόγευμα στα γραφεία της εταιρείας.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΠΕΡΝΑΡΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ,ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ , ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Γ.Ε.Ν.Ε.




Ένας απ’ τους κλάδους που έχουν πληγεί, ελπίζουμε όχι ανεπανόρθωτα, απ’ τις επιπτώσεις της κρίσης, είναι αυτός των ναυτεργατών. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Γ.Ε.Ν.Ε. (Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας), από το 2010 έως και το 2012, η ανεργία στους Έλληνες ναυτεργάτες εκτοξεύθηκε κατά 72,6%. Η δε Π.Ν.Ο.(Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία) εκτιμά ότι ο αριθμός των πραγματικά ανέργων ναυτεργατών εγγίζει τους 10.000, όταν στο σύνολό τους δεν υπερβαίνουν τους 15.000!

Παράλληλα, σύμφωνα με επίσημες καταγγελίες της Π.Ν.Ο., το Γ.Ε.Ν.Ε., το οποίο ιδρύθηκε ακριβώς για να εξεύρει εργασία στους άνεργους Έλληνες ναυτεργάτες, πολύ απέχει απ’ το να επιτελέσει τον σκοπό του. Έτσι, το Γ.Ε.Ν.Ε. έχει μετατραπεί σε απλό διεκπεραιωτικό γραφείο έκδοσης σημειωμάτων μη προσφερόμενων ναυτεργατών, με αποτέλεσμα την αθρόα και κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας ναυτολόγηση αλλοδαπών ναυτεργατών, χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα και με εξευτελιστικά επίπεδα αμοιβών, και σε κάθε περίπτωση υπολειπόμενα και αυτού ακόμα του ελάχιστου μισθολογίου του ILO για τον προσοντούχο ναύτη.

Με άλλα λόγια, το Γ.Ε.Ν.Ε. με βάση την κείμενη νομοθεσία – διεθνούς και εσωτερικού δικαίου – από εργαλείο παρακολούθησης των υποχρεώσεων της χώρας μας, απορρέουσες από τη σχετική νομοθεσία και την επίτευξη εξίσωσης μεταξύ προσφοράς και ζήτησης ναυτικής εργασίας, κατέστη εργαλείο εξυπηρέτησης εργοδοτικών συμφερόντων, γεγονός που, πέραν του ότι προσκρούει στη σχετική νομοθεσία σύστασης του Γ.Ε.Ν.Ε. ( α.ν. 192/1936 ), βάλλει ευθέως την εξεύρεση εργασίας από τους δοκιμαζόμενους ναυτεργάτες.

Χαρακτηριστικό προς τούτο παράδειγμα, η περίπτωση απολυμένου Ναύτη από υπό σημαίας Μεγάλης Βρετανίας roro πλοίο ο οποίος, αφού μετέβη στο Γ.Ε.Ν.Ε. για να εγγραφεί στους καταλόγους ανεργίας, σε μεταγενέστερη επίσκεψή του προκειμένου να ενημερωθεί για την πορεία της εγγραφής του, έλαβε την αποστομωτική απάντηση από τους υπευθύνους ότι δεν μπορούν να τον ενημερώσουν, γιατί έπρεπε να είχε μεταβεί και σε άλλο όροφο του Γ.Ε.Ν.Ε. και να ολοκληρώσει την εγγραφή του στους καταλόγους!

Πλέον τούτου, το Γ.Ε.Ν.Ε., σύμφωνα με τις καταγγελίες της Π.Ν.Ο., έχει προ πολλού σταματήσει να ζητεί την έγγραφη σύμφωνη γνώμη του Πρωτοβάθμιου Ναυτεργατικού Σωματείου και την ανάλογη ενημέρωση της Π.Ν.Ο., πριν από την χορήγηση σημειώματος μη προσφερόμενου από το Γ.Ε.Ν.Ε., και τούτο γιατί πράγματι προσφέρονται Έλληνες ναυτεργάτες με όλα τα απαιτούμενα προσόντα για ναυτολόγηση και με τους όρους εργασίας των σχετικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.

Ερωτάσθε:

1.      Ποια η απάντησή σας στις ως άνω καταγγελίες της Π.Ν.Ο.
2.      Υφίστανται τα ως άνω, ζωτικής φύσης για την επιβίωση των ναυτεργατών, προβλήματα σχετικά με τη λειτουργία του Γ.Ε.Ν.Ε. και αν ναι, ποια συγκεκριμένα μέτρα προτίθεσθε να αναλάβετε προκειμένου να αποφευχθούν στο μέλλον.

Αθήνα, 11/06/2013

Ο Ερωτών Βουλευτής

Βασίλειος Καπερνάρος


ΒΛΕΠΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΠΡΟΩΡΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ... ΒΑΘΟΣ ΝΔ-ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ

Στην εκτίμηση ότι οι πρόωρες εκλογές δεν έχουν αποφευχθεί, καθώς στο Μέγαρο Μαξίμου «παίζουν» ακόμη και το σενάριο ψήφου ανοχής της «Χρυσής Αυγής» καταλήγουν στελέχη του ΠΑΣΟΚ, της ΔΗΜΑΡ αλλά και του ΣΥΡΙΖΑ.
Σύμφωνα με αυτές τις εκτιμήσεις ο κ. Σαμαράς, όπως κατεδειξε και η χθεσινή στάση του, ακόμη και μετά την απόφαση του ΣτΕ δενείναι διατεθιμένος να κάνει πίσω, με αποτέλεσμα, καθώς και οι κύριοι Βενιζέλος καιΚουβέλης, δεν μπορούν να δεχθούν τίποτε λιγότερο από μία «κανονική» λειτουργία της ΕΡΤ, οι τρεις να τα «σπάσουν» και να οδηγηθούμε μοιραία σε πρόωρες εκλογές.
Τα ίδια στελέχη με τα οποία συνομίλησε η aftodioikisi.gr, αποκλείουν και το σενάριο της αλλαγής πρωθυπουργού, καθώς είναι κάτι το οποίο θα έπληττε ανεπανόρθωτα το κύρος του πρωθυπουργού και, βεβαίως, και την ίδια τη ΝΔ. Έτσι, εξηγούν και τις δηλώσεις υπέρ του Α. Σαμαρά υπουργών της ΝΔ μεταξύ των οποίων και του υπουργού Εξωτερικών Δ. Αβραμόπουλου, ο οποίος φερόταν ως πιθανός αντικαταστάτης του κ. Σαμαρά. Παράλληλα, όπως έγραψε η aftodioikisi.gr,  στο Μέγαρο Μαξίμου ανατριχιάζουν με σενάρια που διακινούνται από τη ΔΗΜΑΡ για πρωθυπουργό τη Ντόρα Μπακογιάννη.
Το σενάριο της Χρυσής Αυγής…
Στο πλαίσιο αυτό τα συγκεκριμένα στελέχη αυτά με αφετηρία τη συζήτηση που είχε την περασμένη Πέμπτη ο γγ του υπουργικού συμβουλίου και στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού, Τάκης Μπαλτάκος, με δημοσιογράφους, κατά την οποία ανέφερε το «απευκταίο αλλά όχι απίθανο ενδεχόμενο» η ΝΔ να υποχρεωθεί να κυβερνήσει μετά τις επόμενες εκλογές με τη συνεργασία της Χρυσής Αυγής, τονίζουν ότι «το σενάριο αυτό, δηλαδή, να κυβερνήσει η ΝΔ με την ανοχή της Χρυσής Αυγής, είναι υπαρκτό.»
Παρά την ανακοίνωση της Χρυσής Αυγής με την οποία απορρίπτει το συγκεκριμένο σενάριο, το οποίο δημιουργεί προϋποθέσεις για «διαρροή» ψηφοφόρων της προς τη ΝΔ, οι προσεκτικοί πολιτικοί παρατηρητές βλέπουν ότι η Χρυσή Αυγή το τελευταίο διάστημα έχει ρίξει τους τόνους απέναντι στον κ. Σαμαρά, ενώ στο θέμα της ΕΡΤ τάχθηκε αναφανδόν υπέρ του λουκέτου.
Και αυτό της νέας τρικομματικής
Αυτά σε περίπτωση που πρώτο κόμμα είναι η ΝΔ. Όμως, μετά τις εξελίξεις στην ΕΡΤ οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι η μάχη «σώμα με σώμα» μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ θα είναι ακόμη πιο αμφίρροπη με την Κουμουνδούρου να καλύπτει τη μικρή διαφορά και να είναι σε θέση να περάσει μπροστά.
Σε αυτό το ενδεχόμενο τα ίδια στελέχη θεωρούν ότι είναι εκ των ων ουκ άνευ μία κυβερνητική συνεργασία μεταξύ του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ, με τα στελέχη των δύο τελευταίων κομμάτων να ζητούν η συνεργασία των δύο να είναι και προεκλογική στα πρότυπα της ΕΛΙΑΣ στην Ιταλία.
Δεν πέρασε, άλλωστε, απαρατήρητο το γεγονός ότι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ  Αλέξης Τσίπρας, για πρώτη φορά μετά από καιρό, κατά τη χθεσινή του ομιλία στο Σύνταγμα δεν επιτέθηκε παράμονο στον κ. Σαμαράς, αφήνοντας εκτός κάδρου τους κυρίους Βενιζέλο και Κουβέλη.

aftodioikisi.gr

Ν.ΑΙΓΑΙΟ : ΤΑΞΙΔΙΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ


O  καλύτερος συντονισμός της διοργάνωσης του ̟προγράμματος με θέμα : Ταξίδια ̟Περίθαλψης μετά συνοδών μελών για άτομα τρίτης ηλικίας στη Ρόδο στο ̟πλαίσιο συνεργασίας με το Γερμανικό Υ̟πουργείο Εργασίας ήταν το αντικείμενο της συνάντησης εργασίας που πραγματοποιήθηκε σήμερα  στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου, της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, Περιφερειακή Ενότητα Ρόδου.
Στην συνάντηση παρευρέθηκαν, ο Περιφερειάρχης Ν. Αιγαίου κ. Γιάννης Μαχαιρίδης, ο Αντιπεριφερειάρχης Δωδ/σου κ. Φώτης Χατζηδιάκος, και εκπρόσωποι δημόσιων και ιδιωτικών φορέων.
Οι δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς που παρευρέθησαν στην συνάντηση κατέθεσαν στοιχεία και διατύπωσαν προτάσεις για τις δυνατότητες και τις υποδομές που διαθέτουν. Εξέφρασαν, επίσης, απόψεις για την περαιτέρω βελτίωση των υπηρεσιών υγείας που αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για την πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη επισκεπτών τρίτης ηλικίας στα πλαίσια θεραπείας χρόνιων παθήσεων αλλά και της διαχείρισης έκτακτων περιστατικών.
Ο κ. Μαχαιρίδης αναφέρθηκε στην αξιοποίηση των υποδομών τουρισμού για την στήριξη του πλαισίου συνεργασίας με το Γερμανικό Υπουργείο Εργασίας.
Ο κ. Χατζηδιάκος αναφέρθηκε στην γερμανική αντιπροσωπεία που επισκέφτηκε την Ρόδο την προηγούμενη εβδομάδα με επικεφαλή τον κ. Σουμάχερ, διευθυντή του γραφείου του υφυπουργού εργασίας, κ. Φούχτελ, και του εκπροσώπου 35 ασφαλιστικών φορέων ατόμων τρίτης ηλικίας που χρίζουν και ιατρικής παρακολούθησης που θέλουν να επισκεφτούν την Ρόδο για χρονικό διάστημα από 1 έως τρεις μήνες. Επεσήμανε ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα συμβάλλει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, τους μήνες Απρίλιο-Μάιο και Οκτώβριο-Νοέμβριο


aftodioikisi.gr

ΥΠΕΣ : 20 ΕΚΑΤΟΜ.ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ


Τον προγραμματισμό της νέας σχολικής περιόδου 2013-2014 έχει ξεκινήσει ήδη το Υπουργείο Εσωτερικών που κατανέμει 20 εκατ. ευρώ από τη ΣΑΤΑ για τη συντήρηση των σχολικών μονάδων και 5.061.040 ευρώ για την κάλυψη μισθωμάτων σχολικών μονάδων.
Επιπλέον, το Υπουργείο Εσωτερικών κατά το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου θα καταβάλλει 20 εκατ. ευρώ για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολικών μονάδων (θέρμανση κλπ).
«Είναι προτεραιότητα για την κυβέρνηση και για εμάς στο υπουργείο Εσωτερικών να επιδεικνύουμε έμπρακτη συνέπεια στις δεσμεύσεις μας και αποτελεσματικότητα στην εκτέλεση της πολιτικής μας«, τόνισε σε σχετική του δηλωση οΥπουργός Εσωτερικών Ευριπίδης Στυλιανίδης
Και συμπλήρωσε: «Η συμβολή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στον ιδιαίτερα ευαίσθητο χώρο της Παιδείας είναι για εμάς πρώτος στόχος. Γι’ αυτό κάναμε ότι είναι δυνατό για να χρηματοδοτήσουμε εγκαίρως τη συντήρηση και τη θέρμανση των σχολείων ενόψει της επικείμενης σχολικής χρονιάς καθώς και να αποπληρώσουμε με συνέπεια τις οφειλές προς τους μεταφορείς μαθητών ώστε να ανταποκριθούν στην πρόσκληση συμμετοχής σε μια νέα διαγωνιστική διαδικασία που ξεκινά. Πολιτεία και Αυτοδιοίκηση, συντονισμένα και έγκαιρα, κάνουν φέτος ότι είναι δυνατό προκειμένου η επόμενη χρονιά να ξεκινήσει χωρίς προβλήματα προς όφελος των παιδιών μας».
Αξίζει να σημειωθεί ότι Παράλληλα δημοσιεύθηκε και  η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση για το θέμα της μεταφοράς των μαθητών.


aftodioikisi.gr

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ , ΣΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΧΙΟΥ

     Σήμερα, Τρίτη 18 Ιουνίου 2013, επισκέφθηκε  το Δήμαρχο Χίου, Πολύδωρο Λαμπρινούδη ο νέος Περιφερειακός Διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Βορείου Αιγαίου Αντιπύραρχος Αθανάσιος Σερεντέλλος συνοδευόμενος από τον Διοικητή Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ν.Χίου Ιάκωβο Αρχοντάκη. Ο Δήμαρχος Χίου τον συνεχάρη για την ανάληψη των νέων του καθηκόντων του και του ευχήθηκε καλή επιτυχία στο έργο του.
      Στην συνάντηση ανταλλάχτηκαν απόψεις για θέματα, που αφορούν την αντιμετώπιση και πρόληψη των φυσικών καταστροφών, ενώ έγινε θέμα η αντιπυρική προστασία και  η ανάγκη για σωστή συνεργασία των δύο φορέων, εν όψει της θερινής περιόδου, με στόχο τον άριστο σχεδιασμό δράσεων και την άμεση αντιμετώπιση των περιστατικών

EΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΠΕΡΝΑΡΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΒΑΤΗΓΩΝ ΠΛΟΙΩΝ




Σύμφωνα με το άρθρο 87 παρ. 2 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, όπως προστέθηκε περίπτωση δ’, σύμφωνα με το άρθρο 11 παρ. 5α' του Ν. 4150/2013, «Η οργανική σύνθεσις του προσωπικού των πλοίων καθορίζεται δια Π. Διαταγμάτων. Κατ’ εξαίρεσιν αύτη καθορίζεται δι’ υπουργικών αποφάσεων. δ) επί επιβατηγών πλοίων που εκτελούν πλόες αναψυχής και περιήγησης άνω των τριάντα (30) ν.μ. από το λιμένα αφετηρίας έως τον τελικό λιμένα προορισμού και συνολικής διάρκειας μικρότερης του εικοσιτετραώρου».

Όπως ευχερώς γίνεται αντιληπτό, η σύνθεση του προσωπικού γίνεται, κατ’ αρχήν, με Προεδρικά Διατάγματα, κατ’ εξαίρεση δε, με Υπουργικές Αποφάσεις. Αντ’ αυτού, υπεγράφη, κατ’ εξαίρεση, απ’ τον Υπουργό Ναυτιλίας η από 28/05/2013 με αρ. 3511.1/13/2013 απόφαση, με την οποία καθορίζεται η οργανική σύνθεση των επιβατηγών πλοίων, που εκτελούν πλόες αναψυχής και περιήγησης άνω των τριάντα (30) ν.μ. από το λιμένα αφετηρίας έως τον τελικό λιμένα προορισμού και συνολικής διάρκειας μικρότερης του εικοσιτετραώρου.

Όμως, σύμφωνα με πάγια θέση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία γνωρίζει, ως εκ του θεσμικού της ρόλου, καλύτερα απ’ τον καθένα τα ζητήματα που απασχολούν τους Έλληνες ναυτεργάτες και, ως εκ τούτου, όχι μόνο δικαιούται, αλλά και νομιμοποιείται να εκφράζει τις θέσεις της, η ακολουθούμενη πρακτική έκδοσης ειδικών συνθέσεων από τον Υπουργό, κατ’ εξαίρεση και κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων, οδηγεί στην περαιτέρω απώλεια μεγάλου αριθμού θέσεων εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών.

Εξάλλου, με την πρακτική αυτή παραβιάζεται η Διεθνής Σύμβαση υπ’ αριθ. 180/1996 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ΔΟΕ), που αφορά στις ώρες εργασίας των ναυτεργατών και την επάνδρωση των πλοίων, αλλά και η Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας, 2006 της ΔΟΕ, η Χάρτα Δικαιωμάτων των Ναυτεργατών, οι οποίες καθορίζουν, μεταξύ άλλων, μέγιστο αριθμό ωρών εργασίας και ελάχιστων περιόδων ανάπαυσης. Επιπλέον, η πρακτική έκδοσης ειδικών συνθέσεων παραβιάζει και τις υποχρεώσεις που ανέλαβε η χώρα μας εκδίδοντας το υπ’ αριθ. 152/2003 Προεδρικού Διατάγματος «Περί οργάνωσης του χρόνου εργασίας των ναυτικών, σε συμμόρφωση προς τις Οδηγίες 1999/63/ΕΚ και 1999/95/ΕΚ».

Πλήττεται, όμως, κυρίως και καίρια, το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών, η προστασία του οποίου συνιστά, σύμφωνα με ρητή συνταγματική επιταγή (άρθρ. 22 παρ. 1), πρωταρχική υποχρέωση του Κράτους.

Με τη μεθόδευση της έκδοσης Υπουργικών Αποφάσεων επουδενί καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες των πλοίων, δεδομένου ότι η μειωμένη σε αριθμό σύνθεση των πληρωμάτων τους είναι βέβαιο ότι δεν παρέχει τα απαιτούμενα επίπεδα ασφαλείας για το πλοίο, το πλήρωμα και τους επιβάτες. Από την άλλη μεριά, είναι γνωστό ότι τα σύγχρονα επιβατηγά πλοία είναι μεγαλύτερα σε μέγεθος, με πολύ μεγαλύτερη ιπποδύναμη των μηχανών σε σχέση με εκείνα του παρελθόντος, ενώ και ο αριθμός των επιβαινόντων έχει κατά πολύ αυξηθεί.

Αποτέλεσμα των ως άνω είναι η έκδοση ειδικών συνθέσεων στα επιβατηγά πλοία να οδηγεί τους ναυτεργάτες σε εντατικοποίηση της εργασίας τους, γεγονός που οδηγεί σε κόπωση και άγχος, παράγοντες που αποδεδειγμένα ευθύνονται για την πρόκληση ναυτικών ατυχημάτων.

Επισημαίνεται, τέλος, πως η ως άνω πρακτική εκ μέρους του Υπουργού οδηγεί στην περαιτέρω αποδυνάμωση των ασφαλιστικών Ταμείων των Ελλήνων ναυτεργατών, οι οποίοι αντί να απολάβουν των παροχών που δικαιούνται, με βάση τις καταβαλλόμενες από αυτούς υψηλές ασφαλιστικές εισφορές, υφίστανται σήμερα τις οδυνηρές επιπτώσεις των γνωστών Μνημονίων, και των συνοδευτικών Εφαρμοστικών Νόμων.

Ερωτάσθε:

1.      Με ποιο αιτιολογικό καθορίσθηκε η οργανική σύνθεση του προσωπικού των επιβατηγών πλοίων που εκτελούν πλόες αναψυχής και περιήγησης άνω των τριάντα (30) ν.μ. από το λιμένα αφετηρίας έως τον τελικό λιμένα προορισμού και συνολικής διάρκειας μικρότερης του εικοσιτετραώρου με Υπουργική Απόφαση, και όχι με Προεδρικό Διάταγμα, σύμφωνα με το άρθρο 87 παρ. 2 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, όπως προστέθηκε σε αυτό περίπτωση δ’, σύμφωνα με το άρθρο 11 παρ. 5α΄ του Ν. 4150/2013.
2.      Ποια η απάντηση σχετικά με τις καταγγελίες πως η εφαρμογή της ως άνω Υπουργικής Απόφασης οδηγεί σε συρρίκνωση της εργασίας για τους ναυτεργάτες καταστρατηγώντας, κατ’ αυτόν τον τρόπο, και τη συνταγματική υποχρέωση που έχει το Κράτος να την διασφαλίσει και μια σειρά απ’ τις ως άνω παρατεθείσες Διεθνείς Συμβάσεις και Προεδρικά Διατάγματα.
3.      Αν θα εξακολουθήσετε, και βάσει ποιου σκεπτικού, να εκδίδετε, κατ’ εξαίρεση, Υπουργικές Αποφάσεις που ρυθμίζουν αντίστοιχα θέματα ή θα προβείτε στην άμεση ανάκληση όλων των ειδικών συνθέσεων που έχουν χορηγηθεί για επιβατηγά πλοία.

Αθήνα, 11/06/2013

Ο Ερωτών Βουλευτής

Βασίλειος Καπερνάρος



ΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΧΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ



     Ο πολύχρονος δικαστικός Γολγοθάς της συναδέλφου Αγγελικής Χατζηδημητρίου δείχνει να φθάνει στο τέλος του.

     Η βία, οι πράξεις και οι παραλήψεις στην ΔΕΗ και το Νοσοκομείο Χίου οδήγησαν τη γεμάτη ζωντάνια και ενέργεια συνάδελφο Αγγελική, σύζυγο και μητέρα δύο παιδιών να ακινητοποιηθεί και να επικοινωνεί πλέον μόνο με τα μάτια.

     Το Εργατικό Κέντρο Χίου περιμένει από την Ελληνική Δικαιοσύνη την ολοκλήρωση της δίκης και την απόδοση των ευθυνών όπου και αν υπάρχουν.