Δευτέρα, 2 Ιουνίου 2014

Καλπάζει η ανεργία των ναυτικών και εμείς καυχιόμαστε για την πρωτιά της ναυτιλίας μας!


pontoporos_nautilia_anergia_nautikwn_
Δραματική είναι η διάσταση που έχει λάβει η ανεργία των ναυτικών τα τελευταία χρόνια με κύριους υπαίτιους τις εκάστοτε κυβερνήσεις και τους εφοπλιστές.
Η συνεχείς μειώσεις τις οργανικής σύνθεσης, σε συνδυασμό με την απελευθέρωση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα (κάτι το οποίο οδήγησε τα υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοια στην αλλαγή νηολογίου) έχουν φέρει χιλιάδες Έλληνες ναυτικούς στη ανεργία.
Ενδεικτικά να σας αναφέρω ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία (τα οποία δεν αντιπροσωπεύουν την πραγματικότητα) 5.000 Έλληνες ναυτικοί είναι άνεργοι, ενώ την ίδια στιγμή η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία υπολογίζει τον αριθμό στους 10.000, αλλά ίσως είναι ακόμα περισσότεροι!
Αξίζει να σημειωθεί ότι την δεκαετία του 1980 οι θέσεις εργασίας των ναυτικών ήταν περίπου 80.000-90.000 ενώ σήμερα δεν ξεπερνάν τις 14.000! Την ίδια περίοδο τα πλοία με Ελληνική σημαία ήταν περισσότερα από 3.500, ενώ σήμερα είναι περίπου στα 850-900…
Οι κυβερνήσεις και οι υπουργοί ναυτιλίας απεδείχθησαν κατώτεροι των περιστάσεων και δεν κατάφεραν να κάνουν τίποτα γύρω από τα σημαντικά προβλήματα που ταλανίζουν την ναυτιλία μας. Δεν ασχολήθηκαν ποτέ με την εκπαίδευση, το αντίθετο μάλιστα, την άφησαν μαράζωσε και υποβαθμίστηκε όσο καμία άλλη στην Ελλάδα. Η έλλειψη εκπαίδευσης – εν μέρη – καλύφθηκε από το μεράκι και την ναυτοσύνη των Ελλήνων ναυτικών. Η ανεργία όμως και η κατάντια που έφεραν τους ναυτικούς είναι μη- αντιμετωπίσιμη και συνεπώς καταστροφική για την άλλοτε παγκόσμια δύναμη στη ναυτιλία. ΝΑΙ ΚΎΡΙΟΙ! ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΚΑΠΟΤΕ ΗΤΑΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΥΝΑΜΗ Η ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΩΡΑ.
Βλέπουμε χιλιάδες Έλληνες ναυτικούς να ψάχνουν απεγνωσμένα δουλειά, εκατοντάδες νέους σπουδαστές που εσείς τους ποτίσατε με ψεύτικες ελπίδες να ψάχνουν να μπαρκάρουν, τους συνάδελφους να δίνουν την ψυχή τους μέσα στα καράβια και εσάς να καυχιόσαστε που η Ελλάδα πέρασε και πάλι πρώτη σε χωρητικότητα στην παγκόσμια κατάταξη. Γελάμε και ταυτόχρονα θυμώνουμε που άνθρωποι σαν εσάς, οι οποίοι δεν ξέρουν που είναι η πλώρη και που η πρύμη, παίρνουν αποφάσεις για την ναυτιλία και τους ναυτικούς μας.
Και θυμάμαι και συγκεκριμένα ένα μέρος από μια ομιλία του υπουργού ναυτιλίας στην οποία ανέφερε:
«Είναι αλήθεια ότι έχει αυξηθεί η ανεργία των ναυτικών, λόγω της αύξησης της προσφερόμενης εργασίας. Πολλοί άνθρωποι, που είχαν φύγει από τη θάλασσα, επανέρχονται και επανεργοποιούν τα ναυτικά τους φυλλάδια, γιατί δεν βρίσκουν δουλειά στην ξηρά.
Για εμάς, αυτό που είναι το κύριο μέλημά μας, είναι να αναβαθμίσουμε τη ναυτική εκπαίδευση και να δώσουμε περισσότερες δυνατότητες στους σπουδαστές που βρίσκονται στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Γι’ αυτό το λόγο, άλλωστε, προχωρήσαμε σε μια συμφωνία με την ΠΝΟ και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, ώστε να μπορούν να ναυτολογούνται και να παίρνουν προσόντα, όχι μόνο στα πλοία υπό ελληνική σημαία, που είναι περίπου οκτακόσια ενενήντα, αλλά και στα ελληνόκτητα πλοία υπό ξένη σημαία, που είναι περίπου άλλα δύο χιλιάδες. Έτσι, δίνουμε τη δυνατότητα περισσότερης απασχόλησης. Δίνουμε, δηλαδή, τη δυνατότητα να επανδρώσουν πολύ περισσότερα πλοία. Πιστεύουμε ότι μόλις εκδοθεί η συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση θα λύσουμε ένα χρόνιο πρόβλημα.»
Και αναρωτιέμαι εγώ, σαν απλός ναυτικός, πόσα από αυτά έγιναν ή θα γίνουν; Βλέπω συνεχώς νέα παιδιά που δεν βρίσκουν να μπαρκάρουν ή μπαρκάρουν με μέσον. Βλέπω την κατάσταση αντί να βελτιώνεται να επιδεινώνεται. Βλέπω κάθε χρόνο χιλιάδες νέους εισακτέους οι οποίοι δεν υπάρχει περίπτωση να βρουν δουλειά. Βλέπω ακόμη και κάτι άλλο… Βλέπω αλλοδαπούς στα καράβια οι οποίοι (σε συγκεκριμένες θέσεις) παίρνουν 4.000-5.000 ευρώ το μήνα και των οποίων η προσφορά είναι μηδαμινή. Στις ίδιες θέσει θα μπορούσαν κάλλιστα να δουλέψουν και Έλληνες με τα ίδια χρήματα. Γιατί δεν τους προτιμάτε; δεν τους γουστάρετε ή παίζει τίποτε άλλο;
ΥΓ: Επειδή ακούω πολλά τώρα τελευταία. Οι Έλληνες μηχανικοί είναι οι καλύτεροι που υπάρχουν. Είναι εξίσου απαραίτητοι με τους πλοιάρχους. Μπορεί την δόξα να την παίρνουν οι πλοίαρχοι αλλά χωρίς τους μηχανικούς καράβι δεν πάει….
c.o.

e-nautilia.gr

Ερώτηση για τα έσοδα που εισπράττει το ελληνικό δημόσιο από τις μεγάλες πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στο χώρο του διαδικτύου και την πάταξη πιθανής φοροδιαφυγής κατέθεσε τη Δευτέρα, 2 Ιουνίου, ο Κώστας Τριαντάφυλλος, προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

 Όπως σημειώνει στην ερώτησή του ο Βουλευτής Χίου του ΠΑΣΟΚ «με δεδομένο ότι οι πολυεθνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην παροχή υπηρεσιών στο διαδίκτυο έχουν συνεχώς αυξανόμενο όγκο συναλλαγών, εξαιτίας της αυξανόμενης χρήσης του διαδικτύου, είναι προφανές ότι τα αντίστοιχα δημόσια έσοδα πρέπει να αυξάνονται αντιστοίχως» και ζητάει από τους αρμόδιους Υπουργούς ενημέρωση σχετικά με τις οικονομικές δραστηριότητες αυτών των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, τη φορολόγησή τους, αλλά και τον έλεγχο στον οποίο υπόκεινται για πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού.







Ερώτηση
Προς τους
Υπουργούς Οικονομικών και Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας

Η ανάπτυξη της οικονομίας και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας μέσω επιχειρηματικών δραστηριοτήτων πολυεθνικών εταιρειών στη χώρα μας είναι ένα από τα ζητούμενα για την έξοδο από την οικονομική κρίση.

Ως το τέλος του 2015, αναμένονται οι προτάσεις της ομάδας που έχει συστήσει ο ΟΟΣΑ για τη φορολογική αντιμετώπιση των ενδοομιλικών συναλλαγών. Στην παρουσίαση της προόδου των εργασιών της ομάδας που έγινε στις 23 Ιανουαρίου 2014, οι ειδικοί του Οργανισμού ανέφεραν ότι στην πλειονότητα των περιπτώσεων η μεταβίβαση κερδών από τις πολυεθνικές και η συνεπακόλουθη διάβρωση της φορολογικής βάσης είναι νόμιμες.

Στοιχεία του Reuters δείχνουν ότι 37 από τις 50 μεγαλύτερες αμερικανικές εταιρείες στην παραγωγή υπολογιστών, λογισμικού και στο διαδίκτυο διατηρούν την έδρα των διεθνών δραστηριοτήτων τους σε χώρες με χαμηλό φορολογικό συντελεστή.

Σύμφωνα με διεθνή εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων, οι Google,  Amazon,  Apple, Facebook και Microsoft συνεισέφεραν, το 2011, 37,5 εκατ. ευρώ στα δημόσια έσοδα του γαλλικού κράτους, έναντι 829 εκατομμυρίων που θα πλήρωναν αν φορολογούνταν με βάση τους συντελεστές του γαλλικού φορολογικού συστήματος.

Είναι εμφανές, πάντως, ότι οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες βρίσκουν τον τρόπο να περιορίζουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.

Στην Ελλάδα, η φορολόγηση εταιρειών εξαρτάται αφενός από το αν έχουν, φυσικά, εγκατάσταση στη χώρα μας και αφετέρου αν έχει συναφθεί σύμβαση αποφυγής διπλής φορολογίας με τη χώρα που βρίσκεται η έδρα της επιχείρησης, όπου σύμφωνα με το πρότυπο του ΟΟΣΑ υπάρχει πλαφόν με τη φορολόγηση για μερίσματα και τόκους να αγγίζει μόλις το 5%.

Ούτε το νέο νομοθετικό πλαίσιο  με τον ν. 4172/2013 (άρθρα 61 επ.) εξάλειψε τις τακτικές φοροδιαφυγής, οι οποίες, νόμιμες και μη, προφανώς εξακολουθούν να υπάρχουν.

Σε τακτικές φοροδιαφυγής καταφεύγουν οι πολυεθνικές εταιρείες, κυρίως, με τη μέθοδο χρέωσης υψηλών royalties(δικαιώματα χρήσης σημάτων) στις θυγατρικές, προκειμένου να εμφανίζουν υψηλό κόστος και να αποφεύγουν τη φορολόγηση στην Ελλάδα, όπως, επίσης, και με τη μέθοδο transfer pricing, με την οποία οι θυγατρικές εταιρείες αγοράζουν από τις  μητρικές τους σε επαχθώς υψηλές τιμές προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, προκειμένου να εμφανίζουν κόστη και ζημίες.

Τέλος, με δεδομένο ότι οι πολυεθνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην παροχή υπηρεσιών στο διαδίκτυο έχουν συνεχώς αυξανόμενο όγκο συναλλαγών, εξαιτίας της αυξανόμενης χρήσης του διαδικτύου, είναι προφανές ότι τα αντίστοιχα δημόσια έσοδα πρέπει να αυξάνονται αντιστοίχως.

Με βάση τα ανωτέρω

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί

  1. Ποια είναι τα έσοδα που εισπράττει το ελληνικό δημόσιο από τις μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του διαδικτύου και έχουν οικονομικές συναλλαγές και στη χώρα μας, όπως είναι οι Google, Amazon, Apple, Facebook, Twiter και Microsoft;
  2. Ποια είναι η φορολογική διαδικασία που τηρείται για αυτές τις εταιρείες και ποια η φορολογική νομοθεσία που εφαρμόζεται;
  3. Υπάρχουν στοιχεία για τα έσοδα των εταιρειών αυτών από τις οικονομικές τους δραστηριότητες στην Ελλάδα και το ποσό των φόρων που έχουν καταβάλει στη χώρα μας;
  4. Έχουν ελεγχθεί οι εταιρείες αυτές για πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού;
  5. Οι διαφημίσεις Ελλήνων χρηστών στο διαδίκτυο πώς φορολογούνται και πώς αποδίδεται ο ΦΠΑ;


Αθήνα, 02 Ιουνίου 2014
Ο ερωτών Βουλευτής


Κώστας Δ. Τριαντάφυλλος


Σύνταξη στα 60 για 750.000 εργαζόμενους (πίνακες)


Κρυφά μπόνους για σύνταξη στα 60 και με υψηλότερο ποσό περιλαμβάνουν οι συνταξιοδοτικές διατάξεις του ΟΑΕΕ για 750.000 ελεύθερους επαγγελματίες. Τις διατάξεις αυτές μπορούν να αξιοποιήσουν και οι ασφαλισμένοι του Οργανισμού που δεν είναι κοντά στη σύνταξη αλλά σχεδιάζουν την έξοδο στα επόμενα δύο χρόνια. Άμεσα όμως ωφελούνται όσοι βγαίνουν με αναγνώριση πλασματικού χρόνου.
Οι διατάξεις που αποδίδουν κέρδος στην τελική σύνταξη των ελεύθερων επαγγελματιών παρουσιάζονται σήμερα μέσα από έναν αποκαλυπτικό οδηγό με όλα τα μυστικά των ευνοϊκών ρυθμίσεων που μπορούν να αξιοποιήσουν άνδρες και γυναίκες κατά τη συνταξιοδότησή τους από τον ΟΑΕΕ.
Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

aftodioikisi.gr

Πώς, πότε και σε ποιους θα μοιραστεί επίδομα 200 εκ. ευρώ


Θέμα λίγων ημερών είναι οι αποφάσεις για τη διανομή κοινωνικού μερίσματος από το ποσό το οποίο έμεινε αδιάθετο στην πρώτη φάση. Μέχρι τέλος Μαίου είχαν εγκριθεί περίπου 100.000 νέες αιτήσεις, στις οποίες αντιστοιχούν περίπου 60 εκατ. ευρώ. Το ποσό που πρόκειται να διατεθεί συνολικά μέσα στο καλοκαίρι φτάνει στα 200 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες που δίνονται από το οικονομικό επιτελείο, θα προηγηθούν οι περίπου 750.000 νέοι άνεργοι του 2013, και όσοι έπεσαν κάτω από τα εισοδηματικά όρια του 2013.
Η οδηγία είναι για γρήγορη διευθέτηση, προκειμένου να μην υπάρξει ταλαιπωρία και καθυστερήσει, αφού ο τρόπος με τον οποίο έγινε μέχρι τώρα η χορήγηση του επιδόματος έχει κριθεί αναποτελεσματικός.
Παράλληλα, υπό εξέταση είναι και η χορήγηση επιδόματος σε κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων με χαμηλούς μισθούς, όπως έγινε με τους ένστολους, από τους οποίους όσοι είχαν αποδοχές άνω των 1.200 ευρώ αποκλείστηκαν από τη χορήγηση επιδόματος.

aftodioikisi.gr

Νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο το 2015 μέσω της αξιολόγησης

Στον επόμενο γύρo διαβουλεύσεων με την Τρόικα, που θα επιστρέψει στην Αθήνα τον Ιούλιο, θα συζητηθεί αναλυτικά το νέο σύστημα αξιολόγησης στο Δημόσιο το οποίο στηρίζεται στην έννοια της ποσόστωσης. Κεντρική επιδίωξη, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι να διαμορφωθεί ένα νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο το οποίο θα τεθεί σε ισχύ από 1-1-2015 και θα στηρίζεται στις αυξομειώσεις αποδοχών ανάλογα με την απόδοση.
Με βάση το σχεδιασμό του ΥΠΔΜ, όσοι βαθμολογούνται με άριστα θα ανταμείβονται με πριμ παραγωγικότητας, ενώ όσοι «κόβονται» θα βλέπουν τις απολαβές τους να «ψαλιδίζονται». «Θα επιβραβεύονται, επιτέλους, οι καλύτεροι» λένε κυβερνητικές πηγές, παρόλο που από την πλευρά των συνδικαλιστών εκφράζονται ανησυχίες για ένα νέο καθεστώς ευνοικοκρατίας που θα κατατείνει στην προστασία «ημετέρων». Η Τρόικα, πάντως, θέλει μια τέτοια εξέλιξη, την οποία αντιμετωπίζει ως διαρθρωτική αλλαγή, ενώ η ηγεσία του ΥΠΔΜ την προβάλλει ως μείζονος αξία μεταρρύθμιση.

aftodioikisi.gr

Υπεγράφη η απόφαση για την «Εξοικονόμηση Κατ΄ Οίκον» – 47.000 έχουν ήδη υπαχθεί στο πρόγραμμα


Απόφαση για τη χρηματοδότηση του προγράμματος «Εξοικονόμηση Κατ΄ Οίκον» μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων 2014 με στόχο να καλυφθούν όλες οι υφιστάμενες ανάγκες και να καταστεί δυνατή μέσα στις επόμενες μέρες η πληρωμή από τις συνεργαζόμενες Τράπεζες των αιτήσεων που έχουν υπαχθεί στο πρόγραμμα, για εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης που έχουν ολοκληρωθεί, υπέγραψαν οι υπουργοί Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης, και Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Κωστής Χατζηδάκης.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες των δύο Υπουργείων και της ΕΤΕΑΝ ΑΕ, διαχειριστή του Ταμείου «Εξοικονόμηση Κατ” Οίκον» βρίσκονται σε συνεχή επαφή για την ταχεία ολοκλήρωση των διαδικασιών και τη διασφάλιση της περαιτέρω ομαλής χρηματοδότησης του Προγράμματος, ώστε στο μέλλον να μην προκύπτουν καθυστερήσεις στις πληρωμές.
Μέχρι σήμερα έχουν υπαχθεί στο Πρόγραμμα πάνω από 47.000 αιτήσεις, συνολικού επιλέξιμου προϋπολογισμού 490 εκ. ευρώ, έχουν υπογραφεί περίπου 42.000 συμβάσεις δανείων και έχουν ολοκληρωθεί περίπου 30.000 έργα επιλέξιμου προϋπολογισμού 310 εκ. ευρώ.
Τα δύο Υπουργεία μεριμνούν για την ομαλή μετάβαση στη νέα προγραμματική περίοδο και τη συνέχιση της επιτυχούς υλοποίησης του Προγράμματος. Για το σκοπό αυτό έχει ήδη υπάρξει κατ’ αρχήν συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία πρόκειται σύντομα να οριστικοποιηθεί, για προχρηματοδότηση της ενεργειακής αναβάθμισης κατοικιών από τον κρατικό προϋπολογισμό και στη συνέχεια είσπραξη των ενισχύσεων από τα κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020.

Ποια είναι η ατζέντα των φοροελαφρύνσεων – Τέλος στην εισφορά αλληλεγγύης


Το οικονομικό επιτελείο ετοιμάζει «πακέτο» προτάσεων για τη σταδιακή μείωση των φόρων που επιβάλλονται στα επιχειρηματικά κέρδη, τα εισοδήματα, τα περιουσιακά στοιχεία και τις συναλλαγές των πολιτών.
Η κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης είναι ο υπ’ αριθμόν 1 στόχος της κυβέρνησης στο πλαίσιο της γενικότερης προσπάθειας που θα καταβληθεί για τον περιορισμό του φορολογικού βάρους.
Τόσο ο υπουργός Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας όσο και ο αρμόδιος υφυπουργός Γιώργος Μαυραγάνης έχουν προαναγγείλει φορολογικές ελαφρύνσεις με βασιμές προϋποθέσεις την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων και τη βελτίωση της λειτουργίας της φορολογικής διοίκησης.
Μάλιστα, ο κ. Στουρνάρας έχει πει ξεκάθαρα ότι η εισφορά είχε επιβληθεί ως «έκτακτο» μέτρο και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπιστεί.
Το οικονομικό επιτελείο ετοιμάζει «πακέτο» προτάσεων με τις αλλαγές στο φορολογικό σύστημα, που θα τεθεί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με την τρόικα.
Προς αυτή την κατεύθυνση γίνεται επεξεργασία των προτάσεων για τη σταδιακή μείωση των φόρων που επιβάλλονται στα επιχειρηματικά κέρδη, τα εισοδήματα, τα περιουσιακά στοιχεία και τις συναλλαγές των πολιτών.
Πηγή: ΕΘΝΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

aftodioikisi.gr

Ριζικές αλλαγές στο Ασφαλιστικό – Τι προβλέπει μελέτη – Τι συμβαίνει με τα Ταμεία


Αλλάζει ριζικά το τοπίο στο ελληνικό ασφαλιστικό σύστημα, καθώς αρχίζει η διοικητική και οικονομική ενοποίηση 60 διαφορετικών φορέων που χορηγούν κύριες, επικουρικές συντάξεις και προνοιακά επιδόματα.
Ήδη άρχισε η εκπόνηση μελέτης από το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ), έπειτα από την υπογραφή σχετικής σύμβασης από τον υπουργό Εργασίας Γιάννη Βρούτση, σύμφωνα με το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η μελέτη αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους δύο μήνες με στόχο το νέο ασφαλιστικό μοντέλο να νομοθετηθεί το αργότερο έως τον ερχόμενο Νοέμβριο.
Πηγές του υπουργείου Εργασίας τονίζουν ότι με την ενοποίηση των Ταμείων ολοκληρώνεται η μεγαλύτερη μεταρρύθμιση στο ασφαλιστικό, ενώ διαβεβαιώνουν ότι πρόκειται αποκλειστικά για διοικητική ενοποίηση που δεν επηρεάζει το ύψος των συντάξεων.
Σημειώνουν επίσης ότι η μεταρρύθμιση αυτή, η οποία περιλαμβάνει τις αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των επικουρικών συντάξεων και των εφάπαξ και την εφαρμογή των νέων πληροφοριακών συστημάτων, οδηγεί σε υγιή ταμεία τα οποία υπηρετούν τις αρχές για τις οποίες συγκροτήθηκαν.
Αναφέρουν παράλληλα ότι εξασφαλίστηκε η καταβολή των επικουρικών συντάξεων και των εφάπαξ για το μέλλον, ενώ τέθηκαν «ενιαίοι και δίκαιοι κανόνες».
Στους 60 φορείς που ενοποιούνται, διατηρούνται σήμερα περίπου 90 μητρώα συνταξιούχων και ειδικοί λογαριασμοί, με λογιστική και οικονομική «αυτοτέλεια», διακριτές διοικητικές μονάδες και προσωπικό. Το ίδιο συμβαίνει και στα Ταμεία που έχουν ενοποιηθεί με προηγούμενους νόμους. Ακόμη, τα πληροφοριακά συστήματα που διατηρούν οι φορείς είναι ασύμβατα μεταξύ τους και δεν επιτρέπουν την ανταλλαγή και την ενοποίηση των δεδομένων των ταμείων που βρίσκονται στον ίδιο φορέα.
Όπως αναφέρεται στη σύμβαση, με τη διοικητική ενοποίηση των ταμείων, οριστικοποιείται η τελική δομή του ασφαλιστικού συστήματος, καθίσταται δυνατή η ορθολογική οργάνωση του προσωπικού, η αξιοποίηση ενιαίων μηχανογραφικών συστημάτων, και η ανάπτυξη οικονομιών κλίμακας. Τελικός στόχος, είναι η αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας, η μείωση των διοικητικών βαρών, η εξάλειψη κάθε ίχνους παραβατικότητας, η ταχύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων και η αύξηση των εσόδων των Ταμείων.
Στη σύμβαση αναφέρονται διεξοδικά, δομικές αλλαγές στο σύστημα, που είχαν προηγηθεί, όπως η δημιουργία του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) και η ενοποίηση των 15 επικουρικών ταμείων στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ).
Αντιμετωπίστηκε, μέσω της θέσπισης ενιαίων μαθηματικών τύπων, «το φαινόμενο της χορήγησης εφάπαξ που, όπως αναφέρεται στο κείμενο, ήταν πολλαπλάσια των εισφορών που είχαν καταβληθεί και επικουρικών συντάξεων, που χορηγούνταν ακόμη και με υπεύθυνες δηλώσεις, ενώ διαμορφώθηκαν ενιαίοι κανόνες στο σύστημα των επικουρικών τομέων».
Γίνεται επίσης αναφορά σε παρεμβάσεις που οδήγησαν «στην εξοικονόμηση πόρων και στη βελτίωση της ταμειακής ισορροπίας του συστήματος».
Στο πλαίσιο της μείωσης της γραφειοκρατίας, εντάσσεται και η ολοκλήρωση του συστήματος «Άτλας», που παρέχει μεταξύ των άλλων, τη δυνατότητα να εκδίδεται η βεβαίωση της ασφαλιστικής ικανότητας των δικαιούχων με ηλεκτρονικό τρόπο.
Καταργούνται έτσι τα βιβλιάρια ασθενείας, ενώ ο χρόνος αναμονής για την απονομή των συντάξεων δεν θα ξεπερνά τις λίγες ημέρες, ακόμη και αν κάποιος έχει πολλές διαδοχικές αλλαγές στην ασφαλιστική του κάλυψη.

aftodioikisi.gr

Ασφάλιση - χαράτσι και στα βαρκάκια για χατίρι των εκλεκτών τους…


“Θα πάρω το βαρκάκι μου/ ότι καιρό κι αν έχει/ και θ' ανοιχτώ απέναντι/  προς το Καραμπουρνού”… Αυτοί, οι γεμάτοι συναίσθημα και πάθος για φυγή από την καθημερινότητα, στίχοι του Νίκου Παπάζογλου μού  έρχονται πάντα στο νου, όταν τα προβλήματα –κοινωνικά, οικονομικά, προσωπικά- με κατακλύζουν και με βουλιάζουν. Τρόπος φυγής απ΄ όλα τούτα ένας  και μοναδικός: το βαρκάκι μου. Προορισμός το αιγαιοπελαγίτικο μπουγάζι, ατενίζοντας το άλλο Καραμπουρνού, που βρίσκεται  στο “μπράτσο” του  κόλπου της Σμύρνης, στην απέναντι μικρασιάτικη πλευρά.
Τώρα, οι δεσμοφύλακες της χαράς μας, αποφάσισαν να μας στερήσουν και το βαρκάκι, την απόδραση του νου και του ψυχής μας  από τα φονικά τους πλοκάμια, που σφίγγουν όλο και πιο πολύ. Τρόπος, οι ολοένα και μεγαλύτερες απαιτήσεις τους από εμάς, “τους  πλοιοκτήτες” των “σκαφών αναψυχής“ μήκους τριάμισι μέτρων(!!) με  ένα πανάκι ή μια μηχανούλα τριών τεσσάρων ίππων για πρόωση. 
Θεώρησαν καλό  να ευχαριστήσουν τους πορφυρογέννητους του χρήματος, που τόσο εκτιμούν, με ένα ακόμη δωράκι παρμένο από την τσέπη μας, όπως πάντα, μια  και όσο πιο πολλά μαζέψουν, τόσο πιο καλά για κείνους. Έτσι, μαζί με τους πλοιοκτήτες των θαλαμηγών, μαζί με τους υπερεφτάμετρους, πολυτελείς, ταχύπλοους κολοσσούς, μπήκαμε στην ουρά του ταμείου των ιδιωτικών ασφαλειών κι εμείς με τα  “καρυδότσουφλά” μας.
Το γεγονός  ότι ένα βαρκάκι, μια πετονιά ή ένα παραγάδι (το δίχτυ το απαγόρευσαν στους ερασιτέχνες προ πολλού, για να μην τους καταστρέψουμε τη Μεσόγειο από την “υπεραλίευση”- τρομάρα τους!!), μπορεί να γίνει τρόπος απόκτησης ενός πιάτου φαγητού στο σπιτικό πολλών μας, ούτε  που το έλαβαν υπόψη. Εμείς ζούμε στον πάτο της κόλασης που μας πέταξαν να ζήσουμε κι όχι εκείνοι.  Εκείνοι δεν πεινούν∙ εκείνοι δεν παίρνουν συντάξεις πείνας∙ εκείνοι δεν αυτοκτονούν από απόγνωση∙ εκείνοι και τα παιδιά τους δεν είναι άνεργοι∙ εκείνοι δε χρειάζεται να πληρώσουν φόρους∙ εκείνοι εσοδεύουν, ώστε να  πληρώσουν εκατό ασφάλειες και όχι μία.
Το βαρκάκι για ένα νησιώτη δεν είναι μέσο αναψυχής ή άθλημα. Είναι τρόπος ζωής. Κι αυτόν τον τρόπο ζωής κανένας δεν έχει το δικαίωμα να τον στερήσει εφαρμόζοντας απάνθρωπες πολιτικές που μόνο σκοπό έχουν να φουσκώσουν τις τσέπες των μακελάρηδων της ζωής μας. Οι ανοιχτοί ορίζοντες της  θάλασσας  δεν περιορίζονται με συρματοπλέγματα, όσο κι αν επιθυμούν να το κάμουν και αυτό.
Θέλουν να μη μείνει τίποτε ανεξέλεγκτο οικονομικά. Δε θα το πετύχουν. Κανείς δεν πρόκειται να με αναγκάσει να εγκαταλείψω τη θάλασσα, όσα εμπόδια κι αν βάλουν στη ζωή μου. Η  φωνή της μ΄ ακολουθεί όπου  κι αν βρεθώ, θυμίζοντάς μου:
«Ταξιδιώτη, δεν υπάρχει δρόμος
Ταξιδιώτη, τα  ίχνη σου είν΄ ο δρόμος
Και  τίποτ΄ άλλο
……………………………………
Ταξιδιώτη, δεν υπάρχει δρόμος
Μόνο τα ίχνη του πλεούμενου στη θάλασσα»
 Ο έρωτας για τη γαλάζια αγαπημένη δεν προδίνεται, δεν παραδίνεται ερήμην σε αχόρταγους χρηματολάγνους καρχαρίες.
Όσο πλέει το βαρκάκι μου, θα πλέω  κι εγώ μαζί του και με περισσό πείσμα θα απαιτώ τη ζωή  που μου στέρησαν, τη χαρά που μου πέταξαν στο βούρκο οι σταυρωτήδες μου∙ τη χαρά και τη ζωή που αξίζει πολύ περισσότερο από τα ασφαλιστικά συμβόλαια των ιδιωτών, για να ταξιδεύω δήθεν “σύννομος” μα ηθικά τσαλαπατημένος.-

Φραγκούλης Π. Κυλαδίτης   

Συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων



Η κυβέρνηση προχωρά σε νέες συγχωνεύσεις, υποβιβασμούς και καταργήσεις σχολείων (νηπιαγωγείων, δημοτικών, γυμνασίων, γενικών λυκείων, ΕΠΑΛ, εργαστηριακών κέντρων) σε όλη τη χώρα.
Η απόφαση αυτή, από κοινού με την κατεύθυνση για 25αρια - 30αρια τμήματα, το δραματικό περιορισμό των διορισμών, τη γενίκευση των ελαστικών σχέσεων εργασίας θα έχει δραματικές συνέπειες στην ήδη υποβαθμισμένη μόρφωση των παιδιών του λαού μας. Υπάρχει ήδη η εμπειρία από τις εκατοντάδες συγχωνεύσεις των τελευταίων ετών.
Θα υποβαθμίσει  την εκπαιδευτική διαδικασία, θα δυσκολέψει  η ζωή των μαθητών. Αυξάνονται οι κίνδυνοι ατυχημάτων και ασθενειών, σε μια περίοδο που η πρόσβαση στις δομές της Υγείας γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Οξύνεται περαιτέρω το πρόβλημα της μετακίνηση των μαθητών, αφού θα υποχρεούνται να διανύουν χιλιόμετρα.
Θα χαθούν πολλές οργανικές θέσεις και ταυτόχρονα, με βάση τις χιλιάδες διαφαινόμενες συνταξιοδοτήσεις και τους μόλις 212 διορισμούς (95 νηπιαγωγών, 17 δασκάλων και 100 καθηγητών όλων των ειδικοτήτων), θα υπάρξουν χιλιάδες κενά καθ' όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Την ίδια στιγμή, ανοίγει ο δρόμος για απολύσεις - διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών με πρόσχημα πάντα, πως όταν δεν υπάρχει αντικείμενο εργασίας, μονιμότητα δεν υφίσταται


ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:
-          Προτίθεται να αναστείλει οριστικά την απόφαση  συγχωνεύσεων, καταργήσεων των σχολικών μονάδων και να λάβει τα απαραίτητα μέτρα για τη χρηματοδότηση  τους ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργική, κτιριακή, υλικοτεχνική υποδομή και εποπτικά μέσα για την κάλυψη όλων των αναγκών της εκπαιδευτικής διαδικασίας
-          Θα προβεί σε μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών και τη μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις, ώστε να αντιστοιχούν 15 νήπια - προνήπια ανά νηπιαγωγό και δάσκαλο Α και Β τάξης. 20 μαθητές ανά δάσκαλο και καθηγητή στις υπόλοιπες τάξεις. 

Ο Βουλευτής

Γιώργος Λαμπρούλης