Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου συμμετείχε στο «3ο Agro Quality Festival», που διοργανώθηκε από τον «Ευρωπαϊκό Οργανισμό Στρατηγικού Σχεδιασμού» στις 22, 23 & 24 Ιουνίου 2012, στον περίβολο του Σταδίου Ειρήνης & Φιλίας (Νέο Φάληρο, Αθήνα) και τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας και της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας.
Είχε κατεύθυνση τις εξαγωγές, ενώ περιλάμβανε έκθεση αγροτικών πιστοποιημένων και παραδοσιακών προϊόντων υψηλής ποιότητας, καθώς και συνέδριο αγροτικής επιχειρηματικότητας. Το φεστιβάλ επισκέφθηκαν πάνω από 20.000 επισκέπτες.
Εκτός από το κοινό της Αθήνας, που πάντα επισκέπτεται τις διοργανώσεις του «Ευρωπαϊκού Οργανισμού Στρατηγικού Σχεδιασμού», στην εν λόγω έκθεση παρευρέθηκαν ως προσκεκλημένοι “hosted buyers”, επιλεγμένοι εμπορικοί αντιπρόσωποι από την Ελλάδα και το εξωτερικό (εκπρόσωποι δικτύων διανομών, super markets, εξαγωγικών εταιρειών, καταστημάτων delicatessen, εστιατορίων & ταβερνών Αττικής, εξειδικευμένοι δημοσιογράφοι γαστρονομίας, κ.α.).
Η Π.Β.Α. δεδομένης της αναγκαιότητας παρουσίας του Βορείου Αιγαίου σε δράσεις σχετικές με την προώθηση των τοπικών αγροτικών παραδοσιακών προϊόντων, αλλά και κατόπιν σχετικών αιτημάτων επιχειρήσεων του κλάδου τροφίμων & ποτών από τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, συμμετείχε ως συντονιστικός φορέας των συμμετεχουσών επιχειρήσεων και με βασικό στόχο την καθιέρωση και προώθηση της αγροτικής – παραγωγικής φυσιογνωμίας της περιοχής και των ιδιαίτερων παραδοσιακών προϊόντων της (ελαιόλαδο, ελιές, τυροκομικά, αλίπαστα, ούζο – αποστάγματα, οινοποιία, εδέσματα, μελισσοκομικά, κ.α.), αλλά και την προσπάθεια για επί μέρους συμφωνίες προώθησης των προϊόντων σε αγορές εκτός Π.Β.Α. (Αθήνας, Ελλάδας και εξωτερικού).
Την όλη προσπάθεια συνέδραμαν ποικιλοτρόπως τόσο το Επιμελητήριο Λέσβου, όσο και το Επιμελητήριο Σάμου, καθώς και οι επιχειρήσεις που συμμετείχαν ως εκθέτες στο ενιαίο stand των 24 τ.μ. Οι εκθέτεις ήταν: “ΑΦΙΑΝΕΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ” (εκλεκτοί οίνοι Ικαρίας), “ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗΣ Ι. Ε.Π.Ε. – ΠΟΤΟΠΟΙΙΑ ΛΕΣΒΟΥ” (ούζο “ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ” 100% από απόσταξη), “ΓΙΟΚΑΡΙΝΗΣ ΕΜΜ. Α.Β.Ε.Ε.” (oύζο & αλκοολούχα ποτά Σάμου), “ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ ΛΕΣΒΟΥ – Ε.Α.Σ.Λ.” (τυποποιημένο ελαιόλαδο “ΜΥΤΙΛΗΝΙΩ” & “ΘΕΟΦΙΛΟΣ”, πυρηνέλαιο & σαπούνι), “ΚΑΛΑΜΠΟΚΑ ΕΙΡΗΝΗ – ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ” (τυποποιημένο βιολογικό ελαιόλαδο “IRINI”), “ΚΟΥΚΟΥΛΙΘΡΑΣ Ν. & ΥΙΟΙ Ο.Ε.” (αεριούχα ποτά «ΚΡΗΝΗ» & τυποποιημένο κρασί Λήμνου), “ΜΑΤΘΑΙΟΥ Ι. ΥΙΟΙ” (oύζο «MATIS», λικέρ & άλλα αλκοολούχα ποτά), “ΟΡΦΕΑΣ” (εργαστήριο φυσικών καλλυντικών & βιολογικών σκευασμάτων βοτάνων Σάμου), “ΠΟΡΙΑΖΗ Κ. ΑΦΟΙ Ο.Ε.” – ΑΡΤΟΠΟΙΪΑ Η ΛΗΜΝΟΣ” (παξιμάδια, κουλούρια & γλυκά Λήμνου), “ΚΤΗΜΑ ΠΕΤΡΟΥ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ” (τυποποιημένο κρασί Λήμνου “ΛΗΜΝΙΑ ΓΗ”, “ΛΑΓΟΠΑΤΙ”, “ΗΦΑΙΣΤΟΥ ΓΝΩΣΗ”, “MOΣΧΑΤΟ DI’ FESTIA”, “ΛΗΜΝΙΟΣ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΟΣ”, κ.α.).
Η φιλοσοφία της συμμετοχής βασίστηκε στη συνολική παρουσίαση του Βορείου Αιγαίου ως παραγωγική περιοχή αγροτικών προϊόντων υψηλής ποιότητας, με την ταυτόχρονη προβολή των εταιρικών “brand names” των παραπάνω επιχειρήσεων, ώστε να αποκτά νόημα η προώθηση και να εξοικειώνεται ο δυνητικός καταναλωτής με τις εξαγωγικές – τυποποιητικές φίρμες. Ο όλος σχεδιασμός του περιπτέρου ήταν τέτοιος ώστε να δίνει έμφαση αφενός στην ενιαία παρουσία του Βορείου Αιγαίου με ένα ομοιόμορφο σκηνικό, αφετέρου στα ιδιαίτερα ατομικά χαρακτηριστικά της κάθε επιχείρησης (όπως αυτή επιθυμούσε), με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός εντυπωσιακού και συνάμα πολύ οικονομικού σκηνικού, που κέρδιζε τον επισκέπτη.
Είχε κατεύθυνση τις εξαγωγές, ενώ περιλάμβανε έκθεση αγροτικών πιστοποιημένων και παραδοσιακών προϊόντων υψηλής ποιότητας, καθώς και συνέδριο αγροτικής επιχειρηματικότητας. Το φεστιβάλ επισκέφθηκαν πάνω από 20.000 επισκέπτες.
Εκτός από το κοινό της Αθήνας, που πάντα επισκέπτεται τις διοργανώσεις του «Ευρωπαϊκού Οργανισμού Στρατηγικού Σχεδιασμού», στην εν λόγω έκθεση παρευρέθηκαν ως προσκεκλημένοι “hosted buyers”, επιλεγμένοι εμπορικοί αντιπρόσωποι από την Ελλάδα και το εξωτερικό (εκπρόσωποι δικτύων διανομών, super markets, εξαγωγικών εταιρειών, καταστημάτων delicatessen, εστιατορίων & ταβερνών Αττικής, εξειδικευμένοι δημοσιογράφοι γαστρονομίας, κ.α.).
Η Π.Β.Α. δεδομένης της αναγκαιότητας παρουσίας του Βορείου Αιγαίου σε δράσεις σχετικές με την προώθηση των τοπικών αγροτικών παραδοσιακών προϊόντων, αλλά και κατόπιν σχετικών αιτημάτων επιχειρήσεων του κλάδου τροφίμων & ποτών από τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, συμμετείχε ως συντονιστικός φορέας των συμμετεχουσών επιχειρήσεων και με βασικό στόχο την καθιέρωση και προώθηση της αγροτικής – παραγωγικής φυσιογνωμίας της περιοχής και των ιδιαίτερων παραδοσιακών προϊόντων της (ελαιόλαδο, ελιές, τυροκομικά, αλίπαστα, ούζο – αποστάγματα, οινοποιία, εδέσματα, μελισσοκομικά, κ.α.), αλλά και την προσπάθεια για επί μέρους συμφωνίες προώθησης των προϊόντων σε αγορές εκτός Π.Β.Α. (Αθήνας, Ελλάδας και εξωτερικού).
Την όλη προσπάθεια συνέδραμαν ποικιλοτρόπως τόσο το Επιμελητήριο Λέσβου, όσο και το Επιμελητήριο Σάμου, καθώς και οι επιχειρήσεις που συμμετείχαν ως εκθέτες στο ενιαίο stand των 24 τ.μ. Οι εκθέτεις ήταν: “ΑΦΙΑΝΕΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ” (εκλεκτοί οίνοι Ικαρίας), “ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗΣ Ι. Ε.Π.Ε. – ΠΟΤΟΠΟΙΙΑ ΛΕΣΒΟΥ” (ούζο “ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ” 100% από απόσταξη), “ΓΙΟΚΑΡΙΝΗΣ ΕΜΜ. Α.Β.Ε.Ε.” (oύζο & αλκοολούχα ποτά Σάμου), “ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ ΛΕΣΒΟΥ – Ε.Α.Σ.Λ.” (τυποποιημένο ελαιόλαδο “ΜΥΤΙΛΗΝΙΩ” & “ΘΕΟΦΙΛΟΣ”, πυρηνέλαιο & σαπούνι), “ΚΑΛΑΜΠΟΚΑ ΕΙΡΗΝΗ – ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ” (τυποποιημένο βιολογικό ελαιόλαδο “IRINI”), “ΚΟΥΚΟΥΛΙΘΡΑΣ Ν. & ΥΙΟΙ Ο.Ε.” (αεριούχα ποτά «ΚΡΗΝΗ» & τυποποιημένο κρασί Λήμνου), “ΜΑΤΘΑΙΟΥ Ι. ΥΙΟΙ” (oύζο «MATIS», λικέρ & άλλα αλκοολούχα ποτά), “ΟΡΦΕΑΣ” (εργαστήριο φυσικών καλλυντικών & βιολογικών σκευασμάτων βοτάνων Σάμου), “ΠΟΡΙΑΖΗ Κ. ΑΦΟΙ Ο.Ε.” – ΑΡΤΟΠΟΙΪΑ Η ΛΗΜΝΟΣ” (παξιμάδια, κουλούρια & γλυκά Λήμνου), “ΚΤΗΜΑ ΠΕΤΡΟΥ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ” (τυποποιημένο κρασί Λήμνου “ΛΗΜΝΙΑ ΓΗ”, “ΛΑΓΟΠΑΤΙ”, “ΗΦΑΙΣΤΟΥ ΓΝΩΣΗ”, “MOΣΧΑΤΟ DI’ FESTIA”, “ΛΗΜΝΙΟΣ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΟΣ”, κ.α.).
Η φιλοσοφία της συμμετοχής βασίστηκε στη συνολική παρουσίαση του Βορείου Αιγαίου ως παραγωγική περιοχή αγροτικών προϊόντων υψηλής ποιότητας, με την ταυτόχρονη προβολή των εταιρικών “brand names” των παραπάνω επιχειρήσεων, ώστε να αποκτά νόημα η προώθηση και να εξοικειώνεται ο δυνητικός καταναλωτής με τις εξαγωγικές – τυποποιητικές φίρμες. Ο όλος σχεδιασμός του περιπτέρου ήταν τέτοιος ώστε να δίνει έμφαση αφενός στην ενιαία παρουσία του Βορείου Αιγαίου με ένα ομοιόμορφο σκηνικό, αφετέρου στα ιδιαίτερα ατομικά χαρακτηριστικά της κάθε επιχείρησης (όπως αυτή επιθυμούσε), με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός εντυπωσιακού και συνάμα πολύ οικονομικού σκηνικού, που κέρδιζε τον επισκέπτη.