Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015

" ΣΦΑΓΗ " ΣΤΗ Ν.Δ. ΓΙΑ ΜΙΑ ΘΕΣΗ ΣΤΟΝ " ΗΛΙΟ " - ΠΟΙΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ Ά ΑΘΗΝΩΝ

τις εκλογές της Κυριακής εκτός από το ποιο κόμμα θα έρθει πρώτο ενδιαφέρον έχει και ποιοι προηγούνται και είναι ποιο κοντά στο να κατακτήσουν ή να διατηρήσουν την βουλευτική έδρα.
 
Πάντος το ενδιαφέρον βρίκεται κυριώς στη ΝΔ η οποία αναμένεται να χάσει πολύ μεγάλο μέρος της κοινοβουλευτικής της δύναμης.
 
Η ευρεία διαφορά που αναμένεται να έχει ο ΣΥΡΙΖΑ προκαλεί σημαντικές ανακατατάξεις και θα αφήσει εκτός "νυμφώνος" την πλειοψηφία των βουλευτών της ΝΔ. Γενικά τα "δάκρυα" στην "γαλάζια" παράταξη αναμένονται να είναι πάρα πολλά.
 
Για την Α Πειραιά & Νήσων οι υποψήφιοι βουλευτές που εκλέγονται ανά κόμμα σύμφωνα με τις μετρήσεις είναι:
 
ΣΥΡΙΖΑ (2)
Δρίτσας Θεόδωρος
Λεουτσάκος Ευστάθιος
 
ΝΔ (1)
Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος
 
ΧΑ (1)
Κούζηλος Νίκος
 
 
ΠΟΤΑΜΙ (1)
Αντωνάκου Σταυρούλα
 
Για την 6η έδρα παλεύουν ΚΚΕ και ΠΑΣΟΚ, οπότε ανά περίπτωση:
 
ΚΚΕ
Παντελάκη Ελπίδα
 
ΠΑΣΟΚ
Καρύδης Δημήτρης
 
Η εικόνα τόσο για την κατανομή των 6 εδρών της Β' Πειραιά, όσο και για τους υποψηφίους των κομμάτων που έχουν το προβάδισμα είναι η εξής.
 
ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
 
Η μεγάλη μάχη στο ψηφοδέλτιο της ΝΔ, θα δοθεί για την πρώτη-σίγουρα εκλόγιμη θέση, μεταξύ Τραγάκη-Νεράντζη, με τον Αντιπρόεδρο της Βουλής να έχει προβάδισμα σύμφωνα με τα πρώτα δείγματα.
 
Για την 3η θέση αγωνίζονται οι Χουρσαλάς, Κρανιδιώτης, Μπαρμπαγιάννη και Κριτσιδήμα με την κατάταξη μέχρι στιγμής να δείχνει Χουρσαλά για 3ο.
 
ΣΥΡΙΖΑ
 
Στο ΣΥΡΙΖΑ αδιαφιλονίκητο φαβορί για την πρώτη θέση είναι ο Παναγιώτης Λαφαζάνης, ο οποίος βέβαια είναι και ο ''παραδοσιακός'' του κόμματος στη Β Πειραιά.
 
Στη δεύτερη θέση φαίνεται να εκλέγεται η Ευγενία (Τζένη) Βαμβακά, ενώ σε περίπτωση εκλογής και 3ου βουλευτή, θα δοθεί μάχη μεταξύ ίσων.
 
ΠΟΤΑΜΙ
 
Στο Ποτάμι η μία εκλόγιμη θέση θα καλυφθεί σε πρώτη φάση από τον Σταύρο Θεοδωράκη ο οποίος και επέλεξε τη Β' Πειραιά ως μια εκ των δυο περιφερειών που δικαιούται ως αρχηγός κόμματος.
 
ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
 
Η Χρυσή Αυγή φαίνεται πως εκλέγει Βουλευτεί με ξεκάθαρο προβάδισμα του Γιάννη Λαγού.
 
ΕΔΡΕΣ (6)
 
Η εικόνα λοιπόν μέχρι σήμερα, σε ότι αφορά την κατανομή των 6 βουλευτικών εδρών στη Β Πειραιά είναι:
 
ΣΥΡΙΖΑ 2
ΝΔ 1
ΠΟΤΑΜΙ 1
ΧΑ 1
 
6η έδρα
 
Μάχη θα δοθεί και για την 6η έδρα της Β Πειραιά μεταξύ των ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και ΠΑΣΟΚ, κάτι που θα εξαρτηθεί από τα εκλογικά ποσοστά των κομμάτων.
 
Αν ο ΣΥΡΙΖΑ καταγράψει υψηλά ποσοστά της τάξεως του 36% και άνω είναι πολύ πιθανό να διεκδικήσει και 3ή έδρα στην Β Πειραιά. Σενάριο που δεν δέιχνει απραγματοποίητο.
 
Αλλιώς το ΚΚΕ με περισσότερες πιθανότητες ή το ΠΑΣΟΚ θα πάρουν την 6η έδρα.
 
 
Από τα πρώτα στοιχεία στη Β' Αθηνών διαμορφώνεται ήδη η εικόνα για τους πρωτοπόρους σε όλα σχεδόν τα κόμματα, αλλά το τοπίο είναι ακόμη πολύ ρευστό όσον αφορά τις υπόλοιπες σειρές.
 
Σύμφωνα λοιπόν με πληροφορίες από τις εταιρείες που κάνουν τέτοιες μετρήσεις, κι ενώ απομένεουν αρκετές ημέρες μέχρι τις κάλπες, από τον ΣΥΡΙΖΑ -που παίρνει σαρωτικά ποσοστά στην περιφέρεια αυτή- πρώτος έρχεται ο Παναγιώτης Κουρουμπλής και καθαρά δεύτερος ο Δημήτρης Στρατούλης.
 
Από τη ΝΔ το δίδυμο που προηγείται αποτελείται από τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Άδωνη Γεωργιάδη. 
 
Στο ΠΑΣΟΚ πρώτος είναι ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος και ακολουθεί η Φώφη Γεννηματά. 
 
Στο χώρο της Χρυσής Αυγής παρατηρείται πρωτιά του Ηλία Παναγιώταρου με δεύτερο τον Αρη Σπίνο. 
 
Έκπληξη σημειώνεται στο Ποτάμι καθώς στην πρώτη θέση καταγράφεται ο Γιώργος Αμυράς με δεύτερο τον Γρηγόρη Ψαριανό
Στο Κίνημα Δημοκρατών Σοσιαλιστών την πρώτη θέση κερδίζει καθαρά ο Μιχάλης Καρχιμάκης και ακολουθεί ο Θάνος Μωραΐτης
 
Στους ΑΝΕΛ ο Πάνος Καμμένος που είναι επικεφαλής δεν χρειάζεται σταυρό, με τον Θανάση Παπαχριστόπουλο να έχει την καλύτερη επίδοση.
 
Από τις πρώτες πληροφορίες φαίνεται ότι στην Α' Αθηνών γίνεται σφαγή στη ΝΔ. Στις δύο πρώτες θέσεις, που είναι και οι σίγουρες, καταγράφονται η Όλγα Κεφαλογιάννη και ο Βασίλης Κικίλιας.
 
Αντίθετα, η Ντόρα Μπακογιάννη μάχεται για την τρίτη θέση μαζί με την Φωτεινή Πιπιλή και τον Νικήτα Κακλαμάνη. 
 
Από τους μέχρι τώρα βουλευτές, πιο κάτω είναι ο Θάνος Πλεύρης ενώ ο Αλέξανδρος Μωραϊτάκης βρίσκεται πολύ πίσω μαζί με τους νεοεισερχόμενους υποψηφίους που είναι "εξαφανισμένοι".
 
Όπως είναι γνωστό ο Πρ. Παυλόπουλος δεν είναι υποψήφιος ενώ ο Ν. Μηταράκης μετακόμισε στη Χίο. 
 
 
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΑΣΙΑΤΕΣ " ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ " ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ Η Ν. Δ. ΣΤΗΝ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΗ ΤΗΣ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ

Δυόμιση χρόνια μετά τις πομφόλυγες του Αντώνη Σαμαρά περί "ανακατάληψης των πόλεων" από τους λαθρομετανάστες η ΝΔ χρησιμοποιεί ασιάτες μετανάστες για την προώθηση της προεκλογικής εκστρατείας εν είδη αφισοκολλητών.
Το ερώτημα είναι αυτοί οι ασιάτες έχουν κανονική άδεια παραμονής ή είναι λαθρομετανάστες;
Αλλά ακόμη και αν έχουν τώρα κανονική άδεια παραμονής μήπως η χρησιμοποίησή τους από το κυβερνητικό κόμμα ενθαρρύνει την λαθρομετανάστευση γιατί σαφώς ο εικονιζόμενοι αποκλείεται  να ήρθαν στην Ελλάδα κατόπιν… πρόκλησης.
Σίγουρα κάποιο βαπόρι τους έβγαλε σε κάποια ακτή. Δεν υπάρχουν Έλληνες άνεργοι νέοι για να χρησιμοποιηθούν από τη ΝΔ σε τέτοια εργασία;
Ακόμη και μέσα από τις τάξεις της ΝΔ όπου χιλιάδες εξαθλιωμένοι νεοδημοκράτες πίστευαν μέχρι την τελευταία στιγμή τα περί ανάπτυξης του Α. Σαμαρά για να βρεθούν αυτή τη στιγμή όχι απλώς άνεργοι αλλά και με την άκρα αριστερά στην εξουσία από την ερχόμενη Δευτέρα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ : Η ΕΚΛΟΓΙΚΗ ... ΣΚΑΚΙΕΡΑ



του Φώτη Τριάρχη

Στον πυρετό των τελευταίων ωρών πριν ανοίξουν οι κάλπες για την πλέον κρίσιμη εκλογική αναμέτρηση της Μεταπολίτευσης βρίσκονται τα κόμματα αλλά και τα... ΜΜΕ.

Λόγια ειπώθηκαν, υποσχέσεις δόθηκαν, debates έγιναν, τηλεοπτικά σποτ γυρίστηκαν, επιχειρήματα εξαντλήθηκαν, ο λόγος είναι τώρα στους πολίτεςΟι δημοσκοπήσεις δεν μπορούν πλέον να δημοσιοποιούνται, ώστε να ασκήσουν οι πολίτες ανεπηρέαστοι το εκλογικό τους δικαίωμα. Οι πολιτικοί αρχηγοί τερμάτισαν τις προεκλογικές τους εμφανίσεις και πλέον αναμένουν την τελική ετυμηγορία της κάλπης. 

Λόγια ειπώθηκαν, υποσχέσεις δόθηκαν, debates έγιναν, τηλεοπτικά σποτ γυρίστηκαν, επιχειρήματα εξαντλήθηκαν, ο λόγος είναι τώρα στους πολίτες. 

Η αίσθηση που προκύπτει είναι ότι θα επέλθει σαρωτική αλλαγή στο πολιτικό σκηνικό που ξέραμε μέχρι σήμερα. Ορισμένες μάλιστα πολύ γνωστές εταιρείες δημοσκοπήσεων παρουσίασαν αποτελέσματα λιγότερο συγκρατημένα από ό,τι τα προηγούμενα, προσεγγίζοντας τις μετρήσεις του zougla.gr.

Στον ΣΥΡΙΖΑ δείχνουν ότι για το μόνο που αγωνιούν είναι αν θα είναι αυτοδύναμοι ή όχι. Σ' αυτό εν πολλοίς θα παίξει ρόλο ρυθμιστή το Κίνημα του Γιώργου Παπανδρέου – αν θα μπει στη Βουλή ή όχι. Κατά τα λοιπά, η διαφορά αναμένεται να είναι άνετη έναντι της ΝΔ, ίσως και συντριπτική. Δεν είναι λίγοι όσοι μιλούν για «επανάληψη του 2009», όταν οι μετρήσεις ήθελαν το ΠΑΣΟΚ του Γιώργου Παπανδρέου να προηγείται με 3 μονάδες της ΝΔ του Καραμανλή, και τελικά έκοψε το νήμα με 9 μονάδες διαφορά. Ήδη έχουν αρχίσει να ράβουν... υπουργικά κοστούμια αλλά και να προετοιμάζονται για τη διαπραγμάτευση με την τρόικα και την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας.

Για το ενδεχόμενο επαναληπτικών εκλογών οι εκτιμήσεις στην Κουμουνδούρου είναι μοιρασμένες. Άλλοι θεωρούν ότι αν δεν είναι αυτοδύναμος ο ΣΥΡΙΖΑ θα πρέπει να το διεκδικήσει στήνοντας νέες κάλπες, αλλιώς θα δείξει αδυναμία. Ο αντίλογος είναι εξίσου ισχυρός: αρκετοί πιστεύουν ότι πρέπει να υπάρχει και ένας τουλάχιστον κυβερνητικός εταίρος και για λόγους πολιτικούς αλλά και για να δικαιολογηθούν επαρκώς τυχόν πισωγυρίσματα στις προεκλογικές εξαγγελίες. Πρόθυμοι έχουν δηλώσει πολλοί για εταίροι του Τσίπρα: από τον Πάνο Καμμένο μέχρι τον Ευάγγελο Βενιζέλο και από τον Σταύρο Θεοδωράκη ως τον Γιώργο Παπανδρέου. Από όλους αυτούς, η βάση του ΣΥΡΙΖΑ θα μπορούσε να δεχθεί υπό προϋποθέσεις μόνο τους Ανεξάρτητους Έλληνες. 

Στη ΝΔ φαίνεται πως έχουν συμβιβαστεί με το γεγονός ότι θα είναι δεύτερο κόμμα και πλέον τους απασχολεί η διαφορά με τον ΣΥΡΙΖΑ. Αν η ψαλίδα είναι μικρή και η γαλάζια παράταξη συγκεντρώσει ένα αξιοπρεπές ποσοστό, αυτό θα επιτρέψει στον Αντώνη Σαμαρά να παραμείνει στην ηγεσία του κόμματος.

Αν η διαφορά είναι σαρωτική, τότε θα αποδειχθεί σωστή η πρόβλεψη Τσίπρα ότι «τον Φεβρουάριο θα ψάχνουν για αρχηγό στη ΝΔ». Το πρόβλημα είναι ότι στη γαλάζια παράταξη δεν έχει εμφανιστεί ένας αδιαμφισβήτητος δελφίνος - τη εξαιρέσει ίσως του Δημήτρη Αβραμόπουλου, που ωστόσο δηλώνει απερίσπαστος στη θέση του κοινοτικού επιτρόπου. 

Η γκρίνια στη Συγγρού έχει ξεκινήσει εδώ και μερικά 24ωρα πάντως, με αφορμή την επικοινωνιακή εκστρατεία του κόμματος. Ο Ευ. Μεϊμαράκης ήταν καταπέλτης, κάνοντας λόγο για αποτυχία στην καμπάνια φόβου και στρατηγικό λάθος. 

Στο Ποτάμι διακηρύσσουν ότι θα είναι τρίτο κόμμα και θα πάρουν τη διερευνητική εντολή ώστε να θέσουν τους όρους τους για τη διακυβέρνηση. Ο Σταύρος Θεοδωράκης δήλωσε ότι η σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών θα πρέπει να γίνει από την Κυριακή το βράδυ κιόλας, καθώς και ότι εφόσον είναι τρίτο κόμμα δεν πρόκειται να βγουν από το δωμάτιο αν δεν καταλήξουν σε κυβέρνηση εθνικής ενότητας. 

Αλλά και η Χρυσή Αυγή επιμένει ότι θα είναι τρίτο κόμμα και μάλιστα με διαφορά. 

Στο ΠΑΣΟΚ υποστηρίζουν ότι η μάχη για την επίζηλη τρίτη θέση θα γίνει μεταξύ των ίδιων και της ΧρυσήςΑυγής. Ο Ευ. Βενιζέλος αμφισβητεί κάποιες από τις δημοσκοπήσεις, προαναγγέλλοντας ότι από Δευτέρα θα ανοίξει τον φάκελο με τις εταιρείες μετρήσεων και τον ρόλο που παίζουν προεκλογικά.

Θεωρεί ότι το ΠΑΣΟΚ «δίνει μάχη» και ότι η συσπείρωση της τελευταίας στιγμής αλλά και το γεγονός ότι η πρωτιά έχει κριθεί θα επιτρέψουν τον απεγκλωβισμό ψηφοφόρων και θα τους στρέψουν στη Δημοκρατική Παράταξη. 

Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες θεωρούν ότι θα είναι άνετα εντός Βουλής και με ποσοστό αρκετά μεγαλύτερο απ' ό,τι τους δίνουν οι περισσότερες μετρήσεις πρόθεσης ψήφου. Θα διαπραγματευτούν σκληρά συγκυβέρνηση με τον ΣΥΡΙΖΑ, υπό συγκεκριμένους όρους που έχει θέσει ο Πάνος Καμμένος. 

Στο Κίνημα Δημοκρατών Σοσιαλιστών είναι λάβροι κατά των δημοσκοπήσεων, θεωρώντας ότι τους «κόβουν» ενώ το κλίμα είναι διαφορετικό στη βάση. Αισιοδοξούν ότι θα μπουν στη Βουλή και θα κάνουν την έκπληξη των εκλογών, με τον Γιώργο Παπανδρέου να έχει αποκλείσει συνεργασία με τη ΝΔ του Σαμαρά, αλλά όχι και με τον ΣΥΡΙΖΑ του Αλέξη Τσίπρα, υπό τον όρο να τεθεί σε δημοψήφισμα το εθνικό σχέδιο εξόδου από την κρίση. 

Κρίσιμο ρόλο τόσο για τη διαφορά των δύο πρώτων κομμάτων και την αυτοδυναμία όσο και για τα κόμματα που θα μπουν στη Βουλή θα παίξουν οι αναποφάσιστοι, που δείχνουν ότι θα αποφασίσουν κυριολεκτικά μέσα στο... παραβάν. 

Η αίσθηση της αλλαγής που επίκειται έχει αποτυπωθεί ανάγλυφα -ίσως και εξόφθαλμα- σε παραδοσιακά συγκροτήματα του Τύπου (ηλεκτρονικού και έντυπου). Η στροφή προς τον ΣΥΡΙΖΑ σε πρωτοσέλιδα, τηλεοπτικό χρόνο, συμπεριφορά και γραμμή ξένισε ακόμη και στελέχη της Κουμουνδούρου. Ορισμένοι θεωρούν ότι αυτή η στροφή ισχυρότατων ΜΜΕ πιστοποιεί το ρεύμα που έχει δημιουργηθεί. 



zougla.gr

ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ 2.136 ΑΤΟΜΩΝ



«Βροχή» προεκλογικών προσλήψεων για «έκτακτες και άλλες ανάγκες» έγιναν τις τελευταίες ημέρες από την κυβέρνηση. 

Χωρίς να έχει προηγηθεί η σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας τριμελούς επιτροπής του Συμβουλίου της Επικρατείας, που θα έπρεπε να προηγηθεί, οι προσλήψεις αυτές εγκρίθηκαν και στη συνέχεια κλήθηκε το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο να εξετάσει τη νομιμότητά τους. 

Έτσι, κατόπιν εορτής, η αρμόδια τριμελής επιτροπή του ΣΤΕ ενέκρινε ως νόμιμες τις 2.136... προεκλογικές προσλήψεις στο στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα, στο χρονικό διάστημα από την προκήρυξη μέχρι και τη διενέργεια των εκλογών.

Παρότι απαγορεύονται κατηγορηματικά οι προσλήψεις, διορισμοί, αποσπάσεις, κατά την προεκλογική περίοδο εν τούτοις φαίνεται πως αυτό δεν εφαρμόστηκε. Από τις προσλήψεις που έγιναν, οι 1095 είναι συμβασιούχοι ενώ υπήρξαν και έξι μετακινήσεις προσωπικού και μια απόσπαση. 

Το ΣτΕ ενέκρινε ως νόμιμες τις 2.136... προεκλογικές προσλήψεις στο στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέαΗ Επιτροπή του ΣτΕ αποφάσισε να εξαιρέσει τις εν λόγω προσλήψεις από τη σχετική απαγόρευση που προβλέπεται λόγω εκλογών. Συγκεκριμένα, έκρινε πως επιτρέπονται οι συγκεκριμένες προσλήψεις και υπηρεσιακές μεταβολές λόγω έκτακτων και άλλων αναγκών. Την ίδια ώρα στο ΣτΕ εκκρεμούν προς εξέταση από την αρμόδια επιτροπή και άλλα αιτήματα για προσλήψεις από διάφορους φορείς

Ειδικότερα, στο Υπουργείο Παιδείας εγκρίθηκε η πρόσληψη 890 αναπληρωτών εκπαιδευτικών για την κάλυψη διδακτικών αναγκών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας ειδικής αγωγής.

Επίσης, εγκρίθηκε η πρόσληψη 28 ωρομισθίων εκπαιδευτικών για την κάλυψη διδακτικών αναγκών της δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης.

Παράλληλα, από το ΣτΕ εγκρίθηκαν οι προσλήψεις 123 ατόμων, οι οποίες -κατά κανόνα- είναι σε Δήμους.

Συγκεκριμένα, οι προσλήψεις που έγιναν στους Δήμους έχουν ως εξής: Παπάγου- Χολαργού, έξι άτομα διαφόρων ειδικοτήτων, όπως βρεφοκόμοι, βοηθοί βρεφοκόμοι και διοικητικός υπάλληλος, Αγίας Παρασκευής, δύο υπάλληλοι, Χαϊδαρίου, 27 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων (βρεφοκόμοι, βοηθοί βρεφοκόμοι, κ.λπ.), Σπάτων-Αρτέμιδος, 19 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων, όπως βρεφοκόμοι, βοηθοί βρεφοκόμοι, μάγειροι και προσωπικό καθαριότητας, Σαρωνίδας, μια βρεφονηπιοκόμος, Χαλκηδόνας Θεσσαλονίκης, ένα οδηγός οχήματος καθαριότητας και 13 εργαζόμενοι διαφόρων ειδικοτήτων, Κοζάνης, 21 άτομα για οκτώ παιδικούς σταθμούς και Επιδαύρου, μια βρεφονηπιοκόμος.

Ακόμη, προσλήψεις έγιναν στο Κέντρο Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης του Δήμου Νέας Σμύρνης (6 άτομα που είναι κοινωνικοί λειτουργοί και νηπιαγωγοί), στο Δημοτικό Βρεφοκομείο Θεσσαλονίκης «Άγιος Στυλιανός» (10 υπάλληλοι), στο Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Σερρών (10 άτομα που είναι ηθοποιοί, σκηνοθέτες, βοηθός σκηνοθέτη, σκηνογράφοι, φροντιστές, μηχανικοί σκηνής και οδηγοί) και στο Κέντρο Κοινωνικής Προστασίας – Αλληλεγγύης, Παιδείας και Περιβάλλοντος «Πολυκοινωνικό» του Δήμου Αλεξανδρούπολης (έξι άτομα που είναι βρεφονηπιοκόμοι και βοηθητικό προσωπικό).

Παράλληλα, έγιναν και 1.095 προσλήψεις συμβασιούχων (από δύο έως οκτώ μηνών).

Αναλυτικότερα, έγιναν προσλήψεις συμβασιούχων:

ΔΕΗ: 1.015 άτομα με 8μήνες σύμβασεις εργασίας για την κάλυψη πρόσκαιρων και κατεπείγοντος χαρακτήρα αναγκών. Οι συμβασιούχοι θα απασχοληθούν σε σχεδόν τις μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, στα λιγνιτικά κέντρα, στις τοπικές μονάδες των νησιών, κ.λπ. 

Ελληνική Αστυνομία: 26 υπάλληλοι με 8μήνη σύμβαση για την Σχολή Αξιωματικών της ΕΛΑΣ, Δήμο Παγγαίου νομού Καβάλας, 17 άτομα με 2μήνες συμβάσεις για τον τομέα της καθαριότητας (και οδηγοί), Κέντρο Πολιτισμού Δήμου Ξάνθης, 8 εργάτες γενικών καθηκόντων με 2μήνες συμβάσεις στην Περιφερειακή Ενότητα Λακωνίας, 7 άτομα με 2μήνες συμβάσεις με ειδικότητες οδηγών και ανειδίκευτων εργατών στο Σπήλαιο Περάματος του Δήμου Ιωαννίνων, 7 άτομα με 8μήνες συμβάσεις και Εθνικό Χιονοδρομικό Κέντρο Βασιλίτσας, 15 άτομα με 4μήνες συμβάσεις ειδικοτήτων μηχανικών, χειριστών Η/Υ, νοσηλευτών και γενικών καθηκόντων.

Τέλος, εγκρίθηκαν οι μετακινήσεις τριών γιατρών και τριών υπαλλήλων του ΕΚΑΒ, όπως και η απόσπαση ενός εκπαιδευτικού για το Γενικό Προξενείο Αργυροκάστρου.

Επιμέλεια: Φίλιππος Καραμέτος


zougla.gr

ΕΠΣ ΧΙΟΥ : ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΒΟΗΘΟΥ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΔΟΞΑ - ΠΑΝΟΙΝΟΥΣΣΙΟΣ

Λόγω επαγγελματικού προβλήματος ο βοηθός διαιτητής ΠΙΤΤΑΟΥΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ του αγώνα της Β' Κατηγορίας ΔΟΞΑ-ΠΑΝΟΙΝΟΥΣΣΙΟΣ της 24/1/2015 στο γήπεδο ΕΠΣ Χίου και ώρα 11:00  αντικαθίσταται από τον ΜΑΡΤΖΕΛΟ ΘΩΜΑ.

ΔΙΑΚΑΝΑΛΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Α. ΤΣΙΠΡΑ: ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΜΕ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΥΡΙΖΑ-ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ



Κατά τη διάρκεια της διακαναλικής συνέντευξης τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, ο πρόεδρος Α. Τσίπρας απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για συνεργασίες που δεν ευόδωσαν, αναφέρθηκε στη ήδη υπάρχουσα συνεργασία με τους Οικολόγους Πράσινους.
Παραθέτουμε το απόσπασμα:
Σ. ΓΚΑΝΤΩΝΑ («ΚΟΝΤRΑ CHANNEL»): Καλησπέρα σας. Κύριε Πρόεδρε, τελικώς δε συνεργαστήκατε με τον κ. Κουβέλη προεκλογικά, θα ήθελα λοιπόν να μας πείτε εάν κι εφόσον μπει ο κ. Κουβέλης μαζί με τους Πράσινους στη Βουλή εάν θα συνεργαστείτε στην Κυβέρνηση ενδεχομένως με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ ή αν δεν μπουν στη Βουλή αν θα υπάρξει κάποια μεμονωμένη συνεργασία με τον κ. Κουβέλη. Ευχαριστώ.
Α. ΤΣΙΠΡΑΣ: Κατ΄ αρχάς μου δίνετε την ευκαιρία κυρία Γκαντώνα να σας πω ότι στα ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ παρά το γεγονός ότι δεν καταφέραμε να συνεργαστούμε με τον κ. Κουβέλη και τη Δημοκρατική Αριστερά, εν τούτοις υπάρχει μια πολύ σημαντική συνεργασία, ιστορική και σημαντική θα έλεγα, σε ευρωπαϊκή διάσταση.
Είναι η συνεργασία με τους Οικολόγους Πράσινους, με το κόμμα που εκπροσωπεί στην Ελλάδα το Ευρωπαϊκό Κόμμα των Πρασίνων. Κι αυτή είναι σημαντική, διότι για πρώτη φορά σε ένα ψηφοδέλτιο η συνάντηση Αριστεράς και Οικολογίας, δύο διακριτών δυνάμεων που πορεύονταν παράλληλα αλλά ποτέ μαζί στο ίδιο ψηφοδέλτιο κι είναι σημαντική γιατί μας δίνει και τη δυνατότητα διεύρυνσης των συμμαχιών μας σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Σας θυμίζω ότι οι Πράσινοι είναι μια δύναμη που στη Γερμανία πολλές φορές βρέθηκαν και σε κυβερνητικούς συνασπισμούς και έχουν ισχυρές δυνάμεις. Με τον κ. Κουβέλη δεν κατέστη δυνατό, με την Δημοκρατική Αριστερά δεν κατέστη δυνατή μια εκλογική συνεργασία. Υπήρξε όμως μια ουσιαστική συζήτηση. Υπήρξε κοινός τόπος σε μια σειρά από ζητήματα το τελευταίο διάστημα, ιδιαίτερα μετά την αποχώρησή τους από την κυβέρνηση Σαμαρά και τις διεργασίες που συντελέστηκαν σε αυτό το κόμμα.
Κοινός τόπος ήταν η ανάγκη να υπάρξει προοδευτική αλλαγή, να υπάρχει προοδευτική διακυβέρνηση στον τόπο. Την ανάγκη να καταψηφιστεί η πρόταση του κ. Σαμαρά για Πρόεδρο της Δημοκρατίας και να πάμε σε εκλογές. Αυτό αποτελεί ήδη μια βάση συνεννόησης σημαντική.
Υπό αυτή την έννοια θεωρώ ότι με τις δυνάμεις της αριστεράς, όπως σας είπα πιο πριν, της οικολογίας, πρωτίστως υπάρχει περιθώριο και η δυνατότητα για μετεκλογικές συνεργασίες την επόμενη μέρα..

ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΡΑΣΙΝΟΙ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ. ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΤΟ ΑΠΟΔΕΙΞΟΥΜΕ….



Στην τελική ευθεία για τις εκλογές ο ΣΥΡΙΖΑ επιδόθηκε σε επικοινωνιακό αγώνα δρόμου για να αποδείξει την «πράσινη» πλευρά του. Όμως ένα κόμμα που διεκδικεί εν έτη 2015 την πρωτιά των εκλογών θα έπρεπε να έχει προ πολλού κατοχυρώσει την «πράσινη» πολιτική του υπόσταση και λόγο, όχι να θυμάται την «πράσινη» ατζέντα λίγες μόνο ώρες πριν ανοίξουν οι κάλπες.
Η κούρσα της τελευταίας στιγμής για την «πράσινη» πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ δεν γίνεται φυσικά αδίκως. Το κόμμα που ζητά από τον Έλληνα ψηφοφόρο την αυτοδυναμία δεν έχει ξεκάθαρη πολιτική στα θέματα βιωσιμότητας και αντιμετώπισης του οικολογικού χρέους της χώρας.
Η συνεργασία ΣΥΡΙΖΑ με Οικολόγους Πράσινους έγινε χωρίς προγραμματική συμφωνία. Αντιθέτως, οι ατομικά συμμετέχοντες στα ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ που προέρχονται από τους Οικολόγους Πράσινους, δεσμεύονται να ακολουθούν τις αποφάσεις των οργάνων του ΣΥΡΙΖΑ, με βάση τον Κώδικα Δεοντολογίας για υποψήφιους, μέλη και μη μέλη του ΣΥΡΙΖΑ. Αλλά δεν ανακοινώθηκε τι άλλαξε στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ με την συμμετοχή μελών των ΟΠ στους συνδυασμούς του.
Σε αντίθεση με τον ΣΥΡΙΖΑ, εμείς δεν χρειάζεται να αποδεικνύουμε ότι είμαστε πράσινοι. Το δείχνει η διακήρυξη, η προγραμματική συμφωνία, η καμπάνια και οι θέσεις μας. Έχουμε εναλλακτικό σχέδιο όπου αναδεικνύουμε την πράσινη πρόταση για την οικονομία, την κοινωνία και το περιβάλλον αλλά και την εμπειρία της πολυετούς συνεργασίας με του Πράσινους Ευρωπαίους εταίρους μας. Στο ψηφοδέλτιο μας συμμετέχουν, εξάλλου, πράσινοι από την Ελλάδα αλλά και Έλληνες πράσινοι που συμμετέχουν και στους πράσινους σε Γερμανία, Γαλλία και Σουηδία:
-       Δημήτρης Γουμάγιας μέλος των Γερμανών Πράσινων, πρώην δημοτικός σύμβουλος Βερολίνου, υποψήφιος στις Σέρρες,
-       Ευαγγελία Ράλλη, μέλος των Γάλλων Πράσινων, υποψήφια στη Μεσσηνία
-       Δημήτρης Γεωργιόπουλος, μέλος των Σουηδών Πράσινων, υποψήφιος στο Ψηφοδέλτιο Επικρατείας
Οι συνεργασίες είναι επιθυμητές αλλά πρέπει να βασίζονται σε ισοτιμία, και προγραμματική συμφωνία. Αλλιώς είναι απορρόφηση ενός χώρου από έναν άλλο. Εμείς, με εναλλακτικό σχέδιο και μέσα από δημοκρατικό διάλογο καλούμε σε μια ευρεία κοινωνική συννενόηση αλλά για τη διαμόρφωση ενός σχεδίου βασισμένου σε 3 πυλώνες: οικολογική, κοινωνική και οικονομική καινοτομία. Στόχος μας είναι η διαμόρφωση ενός βιώσιμου μέλλοντος για τις σημερινές και τις μελλοντικές γενεές, ένα αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης για όλους τους πολίτες, μείωση των κοινωνικών διακρίσεων, αντιμετώπιση του οικολογικού χρέους και της φτώχειας, βελτίωση της αποτελεσματικότητας της διοίκησης, εξάλειψη της διαφθοράς και της διαπλοκής, προώθηση νέων μοντέλων παραγωγής και κατανάλωσης, αλλά και σχέσεων ανθρώπου-φύσης.

Αυτή η συνεννόηση μπορεί να αποτυπωθεί σε ένα νέο Κοινωνικό, Πράσινο Συμβόλαιο Βιώσιμης Ευημερίας που αντιμετωπίζει με ολοκληρωμένο και συνεκτικό τρόπο τη δημοσιονομική, οικονομική, κοινωνική, οικολογική/κλιματική αλλά και αξιακή κρίση. Με έμφαση στην κοινωνική, τεχνολογική και οικολογική καινοτομία και στην ενεργοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, που είναι ο πλούτος της χώρας.

Είμαστε εδώ! Είμαστε ΠΡΑΣΙΝΟΙ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ

ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ : ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ

Εκλογική διαδικασία: ΟΛΑ όσα πρέπει να γνωρίζετε
Λίγες ώρες απομένουν, προκειμένου οι 9.808.760 πολίτες να προσέλθουν στις κάλπες και να ψηφίσουν, ένα από τα 18 Κόμματα και τους 4 Συνασπισμούς, που συμμετέχουν στις Βουλευτικές Εκλογές της Κυριακής, 25ης Ιανουαρίου 2015.
Οι κάλπες θα ανοίξουν στις 07:00 το πρωί της Κυριακής, 25 Ιανουαρίου και θα κλείσουν στις 19:00 το απόγευμα τής ίδιας ημέρας. 
Ποιοι έχουν δικαίωμα ψήφου
Δικαίωμα ψήφου έχουν όλοι οι Έλληνες πολίτες που:
- Έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους, δηλαδή, όσοι έχουν γεννηθεί το έτος 1996.
- Είναι εγγεγραμμένοι σε εκλογικό κατάλογο Δήμου της Χώρας. Δεν έχουν στερηθεί το δικαίωμα τού "εκλέγειν".
Επισημαίνεται, ότι δεν θα ψηφίσουν, τελικά, οι γεννηθέντες το 1997.
Ποιοι στερούνται του δικαιώματος ψήφου
- Όσοι διατελούν, σύμφωνα με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα, σε πλήρη στερητική δικαστική συμπαράσταση.
- Όσοι το στερήθηκαν λόγω αμετάκλητης ποινικής καταδίκης, σε κάποιο από τα εγκλήματα που ορίζονται από τον Ποινικό και Στρατιωτικό Ποινικό Κώδικα, για όσο χρόνο διαρκεί αυτή η στέρηση.
- Κρατούμενοι, που έχουν το δικαίωμα του "εκλέγειν", ψηφίζουν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 69 παρ.2 του π.δ. 26/2012 και τα οριζόμενα στην αριθ. 51569/31.12.2014 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
Πού ψηφίζουμε
Οι εκλογείς ασκούν το εκλογικό τους δικαίωμα στον Δήμο, στα Δημοτολόγια του οποίου είναι εγγεγραμμένοι. 
Οι ετεροδημότες εκλογείς θα ψηφίσουν σε αμιγές ή μεικτό εκλογικό τμήμα ετεροδημοτών της έδρας του Νομού που διαμένουν. 
Μάθετε πού ψηφίζετε πατώντας ΕΔΩ.
Όσοι δεν χρησιμοποιούν διαδίκτυο θα μπορούν να επικοινωνούν στον τηλεφωνικό αριθμό 213 136 1500. 
Η γραμμή θα λειτουργήσει το Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015, από 09:00 έως 19:00 και την Κυριακή, ημέρα των Εκλογών, από 07:00 έως 19:00.
Πώς ψηφίζουμε
Οι εκλογείς προσέρχονται στο κατάστημα της ψηφοφορίας και παρουσιάζονται στην εφορευτική επιτροπή, η οποία αναγνωρίζει την ταυτότητά τους και επαληθεύει την εγγραφή τους στον εκλογικό κατάλογο. 
Οι εκλογείς μπαίνουν στο κατάστημα της ψηφοφορίας ένας - ένας ή σε μικρές ολιγάριθμες ομάδες, με τη σειρά της προσέλευσής τους και όπως ειδικότερα καθορίζει κάθε εφορευτική επιτροπή.
Η αναγνώριση των εκλογέων για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος γίνεται με βάση την αστυνομική τους ταυτότητα ή τη σχετική προσωρινή βεβαίωση της αρμόδιας Αρχής ή το διαβατήριό τους ή την άδειας οδήγησης ή το ατομικό βιβλιάριο υγείας όλων των Ασφαλιστικών Ταμείων.
Σημειώνεται ότι, τυχόν «κομμένα» δελτία αστυνομικής ταυτότητας είναι αποδεκτά. Ωστόσο αξίζει να σημειωθεί, ότι τα γραφεία ταυτοτήτων των Αστυνομικών Υπηρεσιών θα λειτουργήσουν και πέραν του καθορισμένου ωραρίου τους. 
Συγκεκριμένα, το Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015, θα λειτουργούν από τις 08.00 έως τις 18.00 και τη Κυριακή, 25 Ιανουαρίου 2015, από τις 07.00 έως τις 19.00.
Σε κάθε εκλογέα η εφορευτική επιτροπή δίνει ένα φάκελο με ειδικό γνώρισμα μονογραφημένο από τον αντιπρόσωπο της δικαστικής Αρχής και σφραγισμένο με τη σφραγίδα της επιτροπής, καθώς και πλήρη σειρά έντυπων ψηφοδελτίων όλων των συνδυασμών και υποψηφίων.
Εκλογείς, που από σωματική αδυναμία δεν μπορούν να κάνουν τα πιο πάνω, έχουν το δικαίωμα για το σκοπό αυτό να απευθυνθούν στον αντιπρόσωπο της δικαστικής Αρχής ή σε μέλος της εφορευτικής επιτροπής, οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να τους βοηθήσουν. 
Απαγορεύεται στον εκλογέα να ρίξει το ψηφοδέλτιό του στην κάλπη: α) αν αυτό δεν είναι μέσα στο φάκελο με το ειδικό γνώρισμα ή αν δεν έχει κλειστεί ο φάκελος και β) αν ο εκλογέας δεν αποσύρθηκε πρώτα στον ξεχωριστό χώρο (παραβάν).
Στον εκλογέα που ψήφισε χορηγείται, εφόσον ζητηθεί, σχετική βεβαίωση που υπογράφεται από τον Πρόεδρο της εφορευτικής επιτροπής και σφραγίζεται με τη σφραγίδα της.
Πότε ένα ψηφοδέλτιο είναι άκυρο
- Σε περίπτωση αλλοίωσης του περιεχομένου του ψηφοδελτίου.
- Σε περίπτωση που σημειωθούν λέξεις, φράσεις, υπογραμμίσεις, στίγματα ή άλλα σημεία σε οποιαδήποτε πλευρά του ψηφοδελτίου.
- Σε περίπτωση λευκού ψηφοδελτίου με διαγραφές, εγγραφές ή διορθώσεις, που καθιστούν αμφίβολο το περιεχόμενό του.
- Σε περίπτωση που λευκό ψηφοδέλτιο δεν έχει την σφραγίδα της εφορευτικής επιτροπής, την ημερομηνία της εκλογής και τη μονογραφή του οικείου δικαστικού αντιπροσώπου.
- Σε περίπτωση που ο φάκελος φέρει σημειωμένα στίγματα, σημεία ή λέξεις, τα οποία θα κριθούν σαν διακριτικά γνωρίσματα, που ολοφάνερα παραβιάζουν το απόρρητο της ψηφοφορίας και, συνεπώς επάγονται την ακυρότητα του ψηφοδελτίου που περιέχει ο φάκελος.
Ο αριθμός των σταυρών που μπορούμε να βάλουμε
Ανάλογα με την εκλογική περιφέρεια βάζουμε:
- 1 σταυρό στις περιφέρειες με 1 έως 3 έδρες.
- Μέχρι 2 σταυρούς στις περιφέρειες με 4 έως 7 έδρες.
- Μέχρι 3 σταυρούς στις περιφέρειες με 8 έως 12 έδρες.
- Μέχρι 4 σταυρούς στις περιφέρειες με 13 και άνω έδρες.
Σημειώνεται ότι ακόμη και εάν δεν βάλουμε σταυρό το ψηφοδέλτιο θεωρείται έγκυρο.
Πού ψηφίζουν δικαστικοί, δημόσιοι υπάλληλοι και κληρικοί 
Οι δικαστικοί, οι δημόσιοι γενικά πολιτικοί υπάλληλοι και οι κληρικοί ασκούν το εκλογικό τους δικαίωμα, είτε στον Δήμο, στα Δημοτολόγια του οποίου είναι εγγεγραμμένοι, είτε στον τόπο διαμονής τους, εάν είναι εγγεγραμμένοι σε ειδικό εκλογικό κατάλογο ετεροδημοτών, ψηφίζοντας τους συνδυασμούς και τους υποψηφίους της εκλογικής περιφέρειας που είναι εγγεγραμμένοι.
Πού ψηφίζουν δικαστικοί αντιπρόσωποι και έφοροι επιτροπών
Οι αντιπρόσωποι της δικαστικής Αρχής ψηφίζουν στο εκλογικό τμήμα στο οποίο ασκούν τα καθήκοντά τους, τους συνδυασμούς και τους υποψηφίους της εκλογικής περιφέρειας, στην οποία υπάγεται το εκλογικό τμήμα. 
Οι έφοροι και όσοι αναπληρωτές αντιπρόσωποι δικαστικής Αρχής δεν άσκησαν τα καθήκοντά τους, ψηφίζουν σε εκλογικό τμήμα της έδρας του εφόρου που ορίζεται απ' αυτόν, τους συνδυασμούς και τους υποψηφίους της εκλογικής περιφέρειας στην οποία υπάγεται αυτό το εκλογικό τμήμα. 
Οι ανωτέρω ψηφίζουν μόνο εφόσον είναι γραμμένοι σε εκλογικό κατάλογο Δήμου του Κράτους. Για το σκοπό αυτό υπογράφουν υπεύθυνη δήλωση στην οποία αναφέρεται ο Δήμος που είναι γραμμένοι.
Πού ψηφίζουν οι δικαστικοί αντιπρόσωποι ειδικών εκλογικών τμημάτων ετεροδημοτών
Οι δικαστικοί αντιπρόσωποι που ασκούν τα καθήκοντά τους σε αμιγές εκλογικό τμήμα ετεροδημοτών, ψηφίζουν τους συνδυασμούς και τους υποψηφίους της βασικής εκλογικής περιφέρειας των ετεροδημοτών του τμήματος αυτού.
Οι δικαστικοί αντιπρόσωποι που ασκούν τα καθήκοντά τους σε μεικτό εκλογικό τμήμα ετεροδημοτών, ψηφίζουν τους συνδυασμούς και τους υποψηφίους όποιας βασικής εκλογικής περιφέρειας των ετεροδημοτών του τμήματος αυτού προτιμούν.
Πού ψηφίζουν οι άνδρες φρουράς
Σε περίπτωση που διατίθεται φρουρά για τη φύλαξη εκλογικού τμήματος, το προσωπικό αυτής, το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει τα τέσσερα (4) άτομα ψηφίζει στο εκλογικό τμήμα που φρουρεί. 
Οι εκλογείς αυτοί, ψηφίζουν μόνο εφόσον είναι γραμμένοι στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους των υπηρετούντων στην Ελληνική Αστυνομία και τα Σώματα Ασφαλείας, οποιασδήποτε εκλογικής περιφέρειας, που επικυρώθηκαν από το οικείο Πρωτοδικείο.
Ο πρόεδρος της εφορευτικής επιτροπής ή αυτός που διευθύνει το έργο της βεβαιώνει με πρακτικό ότι, αυτοί που ψήφισαν στο τμήμα ως άνδρες της φρουράς του, ανήκουν στην φρουρά του.
Πού ψηφίζουν στρατιωτικοί, αστυνομικοί, λιμενικοί και πυροσβέστες
Οι εκλογείς που υπηρετούν στην Ελληνική Αστυνομία, στο Πυροσβεστικό Σώμα, στις Ένοπλες Δυνάμεις και στο Λιμενικό Σώμα και εγγράφονται σε ειδικούς εκλογικούς καταλόγους, ψηφίζουν στον τόπο που υπηρετούν την ημέρα της ψηφοφορίας τους συνδυασμούς και τους υποψηφίους της εκλογικής περιφέρειας στην οποία εδρεύει η υπηρεσία τους.
Η αναγνώριση των εκλογέων αυτών από την εφορευτική επιτροπή, γίνεται με βάση τις στρατιωτικές ή άλλες υπηρεσιακές τους ταυτότητες.
Πού ψηφίζουν οι ναυτικοί
Έλληνες ναυτικοί, που υπηρετούν σε πλοία με Ελληνική σημαία και έχουν εγγραφεί σε ειδικούς εκλογικούς καταλόγους, θα ψηφίσουν τους συνδυασμούς και τους υποψηφίους της εκλογικής περιφέρειας που υπάγεται το εκλογικό τμήμα στο οποίο θα ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα.
Η αναγνώρισή τους ενώπιον της εφορευτικής επιτροπής γίνεται με την επίδειξη του ναυτικού τους φυλλαδίου.
Τι προβλέπει η αποχή από την κάλπη
Με φυλάκιση από ένα μήνα έως ένα έτος τιμωρείται ο εκλογέας, που αδικαιολόγητα δεν ασκήσει το εκλογικό του δικαίωμα, σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών. Γι' αυτό όσοι δεν μπορέσουν να ψηφίσουν, θα πρέπει να μεριμνήσουν, ώστε να έχουν στην κατοχή τους σχετικά έγγραφα ή στοιχεία, με τα οποία να δικαιολογούν την αποχή τους από την εκλογική διαδικασία.
Σημειώνεται, ότι επί της ουσίας ο νόμος είναι ανενεργός και ποτέ μέχρι στιγμής δεν έχουν εφαρμοστεί κυρώσεις σε πολίτες που δεν πάνε να ψηφίσουν.
Εκείνοι πάντως, που δικαιολογούνται να μην ψηφίσουν, είναι οι εκλογείς που έχουν υπερβεί το εβδομηκοστό έτος της ηλικίας τους, όσοι θα βρίσκονται κατά την ημέρα της ψηφοφορίας στο εξωτερικό και όσοι έχουν εγγραφεί στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους ετεροδημοτών, αλλά δεν θα μπορέσουν να ψηφίσουν λόγω της μη συμπλήρωσης του αριθμού των 40 τουλάχιστον, ετεροδημοτών εκλογέων στην ίδια εκλογική περιφέρεια. 
Επίσης, δικαιολογείται να μην ψηφίσουν υπάλληλοι του Δημοσίου, υπάλληλοι Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων, Οργανισμών και Επιχειρήσεων Κοινής Ωφελείας, λόγω σοβαρής υπηρεσιακής ανάγκης, καθώς και όσοι δεν μπορούν να μεταβούν στον τόπο άσκησης του εκλογικού τους δικαιώματος, για λόγους υγείας.
Οι συχνότερες ερωτήσεις και οι απαντήσεις τους, σύμφωνα με το Υπουργείο Εσωτερικών
- Δεν μπορώ να βρω το όνομά μου στους εκλογικούς καταλόγους.
Επισκεφθείτε τη σελίδα «Μάθε πού ψηφίζεις» στο Υπουργείο Εσωτερικών και δώστε τα στοιχεία σας σύμφωνα με τις οδηγίες ή πατήστε ΕΔΩ.
Αν ήδη το έχετε κάνει, μη διστάσετε να το επαναλάβετε. Είναι πιθανό να έχετε κάνει κάποιο λάθος πληκτρολόγησης. 
Αν παρ’ όλη την προσπάθειά σας δεν βρείτε το όνομά σας, τότε απευθυνθείτε στον Δήμο που είστε εγγεγραμμένοι στα Δημοτολόγια μέχρι και το πέρας της ψηφοφορίας.
- Βρήκα το όνομά μου σε άλλον Δήμο από αυτόν όπου είμαι δημότης - Βρήκα το όνομά μου σε άλλο εκλογικό διαμέρισμα από αυτό όπου κατοικώ.
Οι εκλογικοί κατάλογοι έχουν καταρτισθεί με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν στα Δημοτολόγια και οι Δήμοι έχουν κατανείμει τους εκλογείς σε εκλογικά διαμερίσματα, χρησιμοποιώντας τα στοιχεία της διεύθυνσης που είναι καταχωρημένα στα Δημοτολόγια. 
Οι εκλογικοί κατάλογοι για τις εκλογές του Μαΐου 2014 περιλαμβάνουν τις μεταβολές μέχρι τις 14 Μαρτίου 2014 και δεν επιδέχονται αλλαγές. 
Για τις μελλοντικές εκλογές, αποταθείτε στον Δήμο σας, για να επικαιροποιηθούν τα στοιχεία σας ή να διορθωθούν ενδεχόμενα λάθη. 
- Διαπίστωσα, ότι είμαι διπλοεγγεγραμμένος. Τι συνεπάγεται αυτό;
Είστε εγγεγραμμένος στα Δημοτολόγια δύο ή περισσοτέρων Δήμων. 
Για τις Εκλογές του 2014, οφείλετε να ψηφίσετε στον Δήμο της νόμιμης εγγραφής σας, η οποία εξακριβώνεται κατόπιν επικοινωνίας με τους οικείους Δήμους. 
Ο δικαστικός αντιπρόσωπος θα σας καλέσει να υπογράψετε μια υπεύθυνη δήλωση, ότι γνωρίζετε ότι είστε διπλοεγγεγραμμένος και δεν ψηφίσατε αλλού. 
Αυτές οι δηλώσεις θα συγκεντρωθούν στο ΥΠ.ΕΣ. και θα διασταυρωθούν. 
Με αυτήν την διαδικασία, διασφαλίζεται το κύρος των Εκλογών.
Επισημαίνεται, ότι η διπλοψηφία απαγορεύεται και τιμωρείται αυστηρά.
- Διαπίστωσα, ότι τα στοιχεία ταυτότητάς μου έχουν διαφορές από την εγγραφή μου στους εκλογικούς καταλόγους; Θα αντιμετωπίσω πρόβλημα; Τι πρέπει να κάνω;
Εξαρτάται από τις διαφορές. Αν είναι ουσιώδεις, μπορεί να απαιτηθεί πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας από τον Δήμο. Καλό είναι να εφοδιαστείτε με αυτό έγκαιρα, για να αποφύγετε τις ταλαιπωρίες της τελευταίας στιγμής.
- Είμαι τακτικό μέλος εφορευτικής επιτροπής, αλλά δεν μπορώ να παραβρεθώ. Ποιόν να ενημερώσω;
Στο ενημερωτικό που έχετε λάβει, αναφέρει αν θα ενημερώσετε την Εισαγγελία Πρωτοδικών ή τον Δήμο, στον οποίο έχετε τα εκλογικά σας δικαιώματα.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ | naftemporiki.gr

aftodioikisi.gr

Εκλογές: Τι ισχύει για όσους κληθούν για εφορευτική επιτροπή και δεν παρουσιαστούν


Κάποιοι ψηφοφόροι που δεν θα χρειαστεί να πάνε στα εκλογικά κέντρα απλώς για να ασκήσουν τα εκλογικά τους καθήκοντα στις Εθνικές Εκλογές της 25ης Ιανουαρίου, αλλά για να συμμετέχουν και στην ομαλή διεξαγωγή τους, καθώς θα έχουν κληθεί να συμμετέχουν στην εφορευτική επιτροπή.
Ωστόσο υπάρχουν κάποιοι που για λόγους υγείας ή επαγγελματικούς αδυνατούν να παραστούν. Αυτοί θα πρέπει να προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, αλλιώς κινδυνεύουν με ποινές.
Συγκεκριμένα η άσκηση των καθηκόντων του μέλους εφορευτικής επιτροπής, είναι υποχρεωτική. Εάν μέλη της εφορευτικής επιτροπής δεν προσέλθουν να εκπληρώσουν τα καθήκοντά τους γιατί απουσιάζουν ή κωλύονται ή για οποιαδήποτε άλλη αιτία, αναπληρώνονται από τα αναπληρωματικά μέλη. Εάν η αναπλήρωση είναι αδύνατη για τους ίδιους λόγους, η εκλογή διεξάγεται μόνο από τα παρόντα μέλη της εφορευτικής επιτροπής, καθώς και από μόνο τον πρόεδρό της, αντιπρόσωπο της δικαστικής αρχής.
Αναλυτικά, το νομικό πλαίσιο:
Π.Δ. 96/2007 - ΦΕΚ 116 / Α '/ 5.6.2007
Κωδικοποίηση σ 'ενιαίο κείμενο των διατάξεων της νομοθεσίας για την εκλογή βουλευτών.

Αρθρο 58

(Αρθρο 58 π.δ. 351/2003 της Επιτροπής)

Διορισμός εφορευτικών επιτροπών

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε

Εφορευτικές Επιτροπές

  1. Ψηφοφορία γίνεται ενώπιον εφορευτικών επιτροπών.

  1. Σε κάθε εκλογικό τμήμα ορίζεται εφορευτική επιτροπή που αποτελείται από τον αντιπρόσωπο της δικαστικής αρχής ως πρόεδρο και τέσσερα μέλη που αναπληρώνονται από ισάριθμα αναπληρωματικά.

  1. Τα μέλη των εφορευτικών επιτροπών και οι αναπληρωτές τους κληρώνονται, μέσα σε δεκαπέντε (15) ημέρες από την κατά το Αρθρο 31 παράγραφος 3 έναρξη της προεκλογικής περιόδου, από το οικείο Πρωτοδικείο. Στην κλήρωση, κατά την οποία μπορούν να παρίστανται οι υποψήφιοι, οι αντιπρόσωποι και πληρεξούσιοι των κομμάτων περιλαμβάνονται οι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους του οικείου εκλογικού διαμερίσματος που φέρονται στους καταλόγους αυτούς ως κάτοικοι της περιοχής.
  2. Μέσα στην προθεσμία της προηγούμενης παραγράφου το αρμόδιο δικαστήριο, μπορεί, κατά την κρίση του, να διορίζει, με απόφασή του που λαμβάνει σε συμβούλιο, τα μέλη των εφορευτικών επιτροπών από τους καταλόγους της προηγούμενης παραγράφου. Στην περίπτωση αυτή μέλη εφορευτικών επιτροπών ορίζονται αυτοί που κατά την κρίση του συμβουλίου πρωτοδικών παρέχουν στοιχεία επάρκειας γι 'αυτά τα καθήκοντα. Οι οριζόμενοι πρέπει να έχουν τουλάχιστον απολυτήριο δημοτικού σχολείου και να μην έχουν υπερβεί το εξηκοστό πέμπτο έτος της ηλικίας τους.
Για το σκοπό αυτό είναι δυνατόν ο αρμόδιος πρόεδρος πρωτοδικών να ζητήσει πληροφορίες και στοιχεία από τους ειρηνοδίκες του τόπου και τις δημοτικές ή κοινοτικές αρχές.
Μ 'αυτές τις προϋποθέσεις το συμβούλιο πρωτοδικών μπορεί ν' αποκλείσει μέλη που κληρώθηκαν και που τα κρίνει ανεπαρκή για το έργο της εφορευτικής επιτροπής.
  1. Αρμόδιο πρωτοδικείο είναι αυτό που στην περιφέρειά του υπάγεται ο δήμος ή η κοινότητα όπου εδρεύει το εκλογικό τμήμα.
  2. Όσοι σύμφωνα με τα παραπάνω ορίστηκαν μέλη των εφορευτικών επιτροπών, ειδοποιούνται με απόδειξη για το διορισμό τους πέντε (5) τουλάχιστον ημέρες πριν από την ψηφοφορία με φροντίδα του Εισαγγελέα Πρωτοδικών, στον οποίο διαβιβάζεται από τον Πρόεδρο Πρωτοδικών αντίγραφο της πράξης του πρωτοδικείου για το διορισμό τους .
  3. Τα μέλη των εφορευτικών επιτροπών είναι υποχρεωμένα να εκτελούν τα καθήκοντά τους ανεξαρτήτως αν ειδοποιήθηκαν εγκαίρως.
Αρθρο 59
(Αρθρο 59 π.δ. 351/2003 της Επιτροπής)
Κωλύματα διορισμού μελών εφορευτικών επιτροπών

  1. Δημόσιοι και δημοτικοί ή κοινοτικοί υπάλληλοι ή έμμισθοι υπάλληλοι δημοτικών ή κοινοτικών νομικών προσώπων και ιδρυμάτων και όσοι μ 'αυτές τις ιδιότητες υπηρέτησαν την τελευταία τριετία προ της εκλογής, δεν μπορούν να κληρωθούν ή διοριστούν μέλη εφορευτικών επιτροπών και αν τυχόν κληρωθούν ή διοριστούν δεν μπορούν να λάβουν μέρος στη συγκρότηση των επιτροπών. Το κώλυμα ισχύει και για τους αποστρατευθέντες αξιωματικούς, τα όργανα των σωμάτων ασφαλείας, καθώς και γι 'αυτούς που διετέλεσαν δήμαρχοι και πρόεδροι κοινοτήτων κατά την τελευταία τριετία.
  2. Τα τακτικά μέλη των εφορευτικών επιτροπών, αν προταθούν και ανακηρυχθούν από το πρωτοδικείο υποψήφιοι βουλευτές, έχουν το δικαίωμα της επιλογής με δήλωση, που επιδίδεται στην διοικητική αρχή με δικαστικό επιμελητή πέντε τουλάχιστον ημέρες πριν από την ψηφοφορία. Εάν για οποιοδήποτε λόγο δεν ασκήσουν αυτό το δικαίωμα, θεωρείται ότι προτίμησαν τη βουλευτική υποψηφιότητα και αντικαθίστανται στην εφορευτική επιτροπή σύμφωνα με τις διατάξεις του Αρθρου 60.
  3. Οι δικηγόροι που κληρώνονται τακτικά ή αναπληρωματικά μέλη εφορευτικής επιτροπής, αν διοριστούν αντιπρόσωποι της δικαστικής αρχής, υποχρεούνται να εκπληρώσουν τα καθήκοντα του αντιπροσώπου της δικαστικής αρχής.
Αρθρο 60
(Αρθρο 60 π.δ. 351/2003 της Επιτροπής)
Αναπλήρωση μελών εφορευτικών επιτροπών
  1. Εάν μέλη της εφορευτικής επιτροπής δεν προσέλθουν να εκπληρώσουν τα καθήκοντά τους γιατί απουσιάζουν ή κωλύονται ή για οποιαδήποτε άλλη αιτία, αναπληρώνονται από τα αναπληρωματικά μέλη.Εάν η αναπλήρωση είναι αδύνατη για τους ίδιους λόγους, η εκλογή διεξάγεται μόνο από τα παρόντα μέλη της εφορευτικής επιτροπής, καθώς και από μόνο τον πρόεδρό της, αντιπρόσωπο της δικαστικής αρχής.
  2. Σε περίπτωση που κωλύεται ή για οποιονδήποτε λόγο απουσιάζει ο πρόεδρος της εφορευτικής επιτροπής, αντιπρόσωπος της δικαστικής αρχής, αναπληρώνεται από τον αναπληρωτή του, που ορίζεται από τον έφορο δικαστικών αντιπροσώπων. Αν λείπει κι αυτός, για οποιονδήποτε λόγο, η εκλογή γίνεται ενώπιον των τεσσάρων (4) μελών της εφορευτικής επιτροπής, με πρόεδρό της τον μεγαλύτερο σε ηλικία.
Αν για οποιονδήποτε λόγο κωλύεται ή απουσιάζει ο αντιπρόσωπος της δικαστικής αρχής και ο αναπληρωτής του, καθώς και τρία (3) από τα άλλα μέλη της εφορευτικής επιτροπής, τότε το μοναδικό παρόν μέλος διορίζει δύο (2) και σε περίπτωση αδυναμίας ένα (1) ως μέλη της επιτροπής από τους εκλογείς του εκλογικού τμήματος, τα οποία υποχρεούνται να εκτελούν τα καθήκοντά τους.
Οι διατάξεις της παραγράφου αυτής εφαρμόζονται και σε κάθε άλλη περίπτωση προσφυγής στη λαϊκή ετυμηγορία.
Αρθρο 61
(Αρθρο 61 π.δ. 351/2003 της Επιτροπής)
Καθήκοντα εφορευτικών επιτροπών
  1. Η επιτροπή που καταρτίστηκε σύμφωνα με τις πιο πάνω διατάξεις διευθύνει την εκλογή και τηρεί τα εξής βιβλία:
α) βιβλίο πρακτικών,
β) πρωτόκολλο ψηφοφορίας και
γ) βιβλίο διαλογής ψήφων. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης είναι δυνατή η απλούστευση, ενοποίηση ή η κατάργηση ορισμένων βιβλίων ή στοιχείων.
  1. Η επιτροπή αποφασίζει κατά πλειοψηφία. Σε ισοψηφία νικάει η ψήφος του προέδρου.
Αρθρο 62
(Αρθρο 62 π.δ. 351/2003 της Επιτροπής)
Ψηφοφορία μελών εφορευτικών επιτροπών
  1. Τα μέλη των εφορευτικών επιτροπών, ψηφίζουν στα τμήματα που εκπληρώνουν τα καθήκοντά τους. Για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος γίνεται μνεία στο βιβλίο πρακτικών και αναγράφονται τα στοιχεία τους ιδιαίτερα στο πρωτόκολλο ψηφοφορίας.
  2. Αν επαναληφθεί η ψηφοφορία σύμφωνα με το Αρθρο 102, γιατί ακυρώθηκε η εκλογή σε μερικά μόνο τμήματα της εκλογικής περιφέρειας, αυτοί που ψήφισαν σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο σε τμήματα, που δεν ακυρώθηκε η εκλογή, δεν μπορούν να ψηφίσουν στα τμήματα που επαναλαμβάνεται η ψηφοφορία και αν είναι γραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους αυτών των τμημάτων.
Αρθρο 63
(Αρθρο 63 π.δ. 351/2003 της Επιτροπής)
Γραμματέας εφορευτικής επιτροπής
  1. Η εφορευτική επιτροπή αναθέτει καθήκοντα γραμματέα για τη σύνταξη των πρακτικών της σε υπάλληλο δημόσιο ή δημοτικό ή νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, που είναι υποχρεωμένος να τα εκτελέσει.
  2. Αν δεν μπορεί η εφορευτική επιτροπή να αναθέτει τα καθήκοντα γραμματέα, σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο, τα αναθέτει σε έναν εκλογέα ή σ 'ένα από τα τακτικά ή αναπληρωματικά μέλη της και στην ανάγκη σε κοινοτικό υπάλληλο.
  3. Αν για οποιοδήποτε λόγο δεν υπάρχει γραμματέας της εφορευτικής επιτροπής, δεν παρακωλύεται καθόλου το έργο της, γιατί στην ανάγκη μπορεί και ο αντιπρόσωπος της δικαστικής αρχής ή ο προεδρεύων της επιτροπής να εκτελέσει τα καθήκοντα του γραμματέα της.
Άρθρο 119
  1. Με φυλάκιση από τρεις μήνες μέχρι τρία χρόνια και με χρηματική ποινή τιμωρούνται:
α) Τα μέλη των εφορευτικών επιτροπών που διευθύνουν την εκλογή καθώς και αυτός που τη διευθύνει ή λαμβάνει μέρος στη διεύθυνση αντιπρόσωπος της δικαστικής αρχής:
αα) Αν εν γνώσει τους δεχτούν ν 'ασκήσει το εκλογικό δικαίωμα πρόσωπο που, ή δεν είναι γραμμένο στους εκλογικούς καταλόγους ή ψευδώς εμφανίζεται αντ' άλλου που είναι γραμμένο σ 'αυτούς, ή άσκησε ήδη αυτό το δικαίωμα.
ββ) Αν εν γνώσει τους αποκλείσουν κάποιον από τους γραμμένους στον εκλογικό κατάλογο εκλογείς, ν 'ασκήσει το εκλογικό του δικαίωμα.
γγ) Αν αδικαιολόγητα περιορίσουν οπωσδήποτε τη χρονική διάρκεια της ψηφοφορίας ή τη διακόψουν ή την αναβάλουν.
δδ) Αν αδικαιολόγητα μεταβάλουν τον τόπο της διεξαγωγής της ψηφοφορίας που νόμιμα έχει οριστεί, και
εε) Αν αδικαιολόγητα διώξουν από τον τόπο της ψηφοφορίας υποψήφιο ή αντιπρόσωπο ή αναπληρωτή του ή δεν αναγνωρίσουν αυτούς που έχουν διοριστεί νόμιμα αντιπρόσωποι, ή αναπληρωτές υποψηφίου.
β) Αυτός που δεν έχει κατά το χρόνο της ψηφοφορίας τα προσόντα που ορίζονται με το παρόν και δεν απέχει από την εκτέλεση των καθηκόντων του ως μέλος της εφορευτικής επιτροπής, αν αποδεικνύεται από τα πρακτικά της εκλογής ότι με παρατήρηση ή ένσταση ζητήθηκε η αποχή αυτού.
  1. Κάθε άλλη παράβαση των διατάξεων του παρόντος, που ειδικά δεν προβλέπεται απ 'αυτό ή τον Ποινικό Κώδικα ή απ' άλλο ποινικό νόμο, τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι έξι μήνες ή με χρηματική ποινή.
Άρθρο 22 παρ. 4 του Συντάγματος
«Oποιαδήποτε μορφή αναγκαστικής εργασίας απαγορεύεται.
Eιδικοί νόμοι ρυθμίζουν τα σχετικά με την επίταξη προσωπικών υπηρεσιών σε περίπτωση πολέμου ή επιστράτευσης ή για την αντιμετώπιση αναγκών της άμυνας της Xώρας ή επείγουσας κοινωνικής ανάγκης από θεομηνία ή ανάγκης που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία, καθώς και τα σχετικά με την προσφορά προσωπικής εργασίας στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης για την ικανοποίηση τοπικών αναγκών. "
Πηγή: iefimerida.gr


aftodioikisi.gr