Εισηγούμενος το θέμα ο Πρόεδρος έθεσε υπόψη της Επιτροπής
το αριθμ. 6/2013 πρακτικό Επιτροπής Κυκλοφορίας
Στην αίθουσα Δ.Σ. του Δήμου Χίου
την 16/09/2013, συνεδρίασε η Επιτροπή Κυκλοφορίας και συζήτησε θέματα -
αιτήματα δημοτών. Στον παρακάτω πίνακα, φαίνονται συνοπτικά τα αιτήματα και η
απόφαση της Επιτροπής κυκλοφορίας όπως αυτή διαμορφώθηκε κατόπιν ψηφοφορίας
των μελών της.
ΘΕΜΑ 1ο
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ & ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΑΠΛΩΤΑΡΙΑΣ
Μετά την ολοκλήρωση του έργου της διαμόρφωσης της οδού Απλωταριάς είναι
αναγκαίο να γίνουν οι απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και να θεσπιστεί
ένας κανονισμός λειτουργίας, ώστε η οδός Απλωταριάς να είναι λειτουργική και
φιλική προς τον δημότη της Χίου, αλλά και τον επισκέπτη.
Για το λόγο αυτό η Υπηρεσία μας προτείνει τους παρακάτω κανόνες
εύρυθμης λειτουργίας:
1.
Η οδός Απλωταριάς να είναι εμπορικός πεζόδρομος για
όλο το 24ωρο. Τούτο σημαίνει ότι θα απαγορεύεται η διέλευση κάθε μορφής
οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων και των οχημάτων τροφοδοσίας, ακόμα και μετά το
κλείσιμο της αγοράς, καθώς και η στάθμευση κατά μήκος της οδού. Εξαιρούνται
βεβαίως τα οχήματα εκτάκτου ανάγκης.
2.
Στις κάθετες στην οδό Απλωταριάς οδούς (Ευστ.
Αργέντη-Βασιλικάρη, Πασπάτη-Ψυχάρη, Φιλ. Αργέντη) θα επιτρέπεται η ήπια
κυκλοφορία των οχημάτων.
3.
Η τροφοδοσία να γίνεται με ειδικά καρότσια μέσα στον
πεζόδρομο. Ως εκ τούτου οι μεταφορικές εταιρίες και οι εταιρίες τροφοδοσίας ή
οι επιχειρήσεις θα πρέπει να έχουν προμηθευτεί τα καρότσια αυτά.
4.
Στις γειτονικές οδούς 11ης Νοεμβρίου,
Ευστρ. Αργέντη, Πασπάτη και Φιλ. Αργέντη θα υπάρχουν θέσεις φορτοεκφόρτωσης,
όπως επισημαίνονται στο συνημμένο
σχέδιο (πινακίδες Ρ-40 με υποπινακίδιο «εξαιρούνται τα οχήματα τροφοδοσία»).
5.
Καθορισμός αυστηρού ωραρίου τροφοδοσίας των
καταστημάτων και των περιπτέρων. Προτείνεται η τροφοδοσία να γίνεται έως 10:00
π.μ.
6.
Για την
καθαριότητα προτείνεται η τοποθέτηση απορριμματοκιβωτίων (press container) στις οδούς 11ης
Νοεμβρίου, Ευστρ. Αργέντη και Πασπάτη, πλησίον των θέσεων φορτοεκφόρτωσης. Οι
ακριβείς θέσεις για την τοποθέτηση τους θα γίνει σε συνεννόηση με την
υπηρεσία καθαριότητας, ενώ συγχρόνως θα αφαιρεθούν υπάρχοντες κάδοι
απορριμμάτων όπου δεν είναι απαιτητοί.
7.
Η οδός Απλωταριάς είναι πρωτίστως εμπορικός δρόμος.
Γι το λόγο αυτό προτείνεται η ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων των καταστημάτων
εστίασης και διασκέδασης να απαγορεύεται κατά τις ώρες λειτουργίας της
αγοράς. Μετά το κλείσιμο της αγοράς θα μπορούσε να επιτρέπεται η ανάπτυξη
τραπεζοκαθισμάτων στην προβολή της κύριας όψης των καταστημάτων, όπως
συμβαίνει γενικότερα, με σεβασμό στον πεζό και αφήνοντας ελεύθερο τον οδηγό
όδευσης τυφλών.
Για να λειτουργήσει ο κυκλοφοριακός σχεδιασμός και ο κανονισμός της
οδού Απλωταριάς και των γειτονικών
οδών απαιτείται να υπάρχει και η κατάλληλη σήμανση. Στο συνημμένο σχέδιο επισημαίνονται τα
σημεία όπου θα τοποθετηθούν οι κατάλληλες πινακίδες, επιπλέον εκείνων που ήδη
υπάρχουν. Συγκεκριμένα:
·
Πινακίδες Ρ-55 για την υποχρεωτική διέλευση
πεζών θα τοποθετηθούν σε κατάλληλες θέσεις στις οδούς Δρομοκαΐτη, Δαμαλά,
Αγελάστου, Παχνού, Βλαστού, Βασιλικάρη, καθώς και στην αρχή και το τέλος της
οδού Απλωταριάς.
·
Θα κατασκευασθεί διάβαση και θα τοποθετηθεί η
ανάλογη πινακίδα Π-21 στην αρχή της οδού Απλωταριάς.
·
Για την ήπια κυκλοφορία των οχημάτων και την
αποφυγή ατυχημάτων, θα τοποθετηθούν στις οδούς Ευστ. Αργέντη και Βασιλικάρη,
Φιλ. Αργέντη και Στ. Τσουρή και Καλαμπόκα, πινακίδες Π-92 και Π-92α που θα
υποδηλώνουν την αρχή και το τέλος της περιοχής ήπιας κυκλοφορίας. Στην ίδια
πινακίδα θα υπάρχει και επισήμανση ανώτατου ορίου ταχύτητας Ρ-32 για 20
χλμ/ώρα.
·
Στο τέλος της οδού Πασπάτη, θα τοποθετηθούν
πινακίδες Κ-15 προειδοποίησης κινδύνου λόγω διέλευσης πεζών και Ρ-49
υποχρεωτικής κατεύθυνσης πορείας προς τα εμπρός. Επίσης, θα τοποθετηθούν, στο
ίδιο σημείο επί του οδοστρώματος, πλαστικές ακουστικές λωρίδες ή ανακλαστήρες
οδοστρώματος, για προειδοποίηση στους οδηγούς ότι ακολουθεί πεζόδρομος.
·
Πινακίδες Ρ-40 απαγόρευσης στάσης και
στάθμευσης, θα τοποθετηθούν επί των οδών Ευστ. Αργέντη – Βασιλικάρη και στο
τέλος της οδού Απλωταριάς στο ύψος της Eurobank.
·
Τέλος, για την απαγόρευση της κυκλοφορίας
βαρέων οχημάτων στο τμήμα της οδού Απλωταριάς, από Φιλ. Αργέντη και μέχρι Στ
Τσουρή και Καλαμπόκα, θα τοποθετηθεί πινακίδα Ρ-23 5 τόνων, στην αρχή της
οδού Κοραή (συμβολή με Βενιζέλου).
Η υπηρεσία μας θεωρεί ότι για να λειτουργήσει ο παραπάνω κανονισμός
απαιτείται αυστηρή αστυνόμευση και συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων
(Δήμος, επιμελητήριο, εμπορικός σύλλογος κλπ), αλλά και των ίδιων των πολιτών
– χρηστών της Απλωταριάς.
ΘΕΜΑ 2ο :
Σχετικά με την
αίτηση του κ. Περιβολάρη Νικόλαου
για την απαγόρευση της διέλευσης μεγάλων οχημάτων στην περιοχή Πρίνου
στον Αγ. Γεώργιο Συκούση, η υπηρεσία μας εισηγείται θετικά διότι τα
γεωμετρικά στοιχεία της οδού είναι τέτοια που η ελεύθερη διέλευση
μεγαλύτερων οχημάτων δεν είναι εφικτή χωρίς να προκαλέσει ζημιές
στις όμορες ιδιοκτησίες . Η τοποθέτηση
της ανάλογης πινακίδας θα γίνει στην είσοδο της οδού δηλ. στην πλατεία ΜΠΟΥ.
ΘΕΜΑ 3ο :
Σχετικά με το έγγραφο της
Τροχαίας Χίου για την τοποθέτηση μειωτήρων ταχύτητας (σαμαράκια) στην οδό
Απέλλης και μετά από αυτοψία που
διενέργησε η υπηρεσία μας στην εν λόγο οδό και λαμβάνοντας υπ΄οψιν το 30431/4059/Φ4.4 έγγραφο της
αποκεντρωμένης διοίκησης Αιγαίου- Δ/νση Τεχνικού ελέγχου, που αφορά τις
προδιαγραφές για την τοποθέτηση μειωτήρων ταχύτητας, η υπηρεσία μας θεωρεί
ότι δεν έχει τοποθετηθεί η απαιτούμενη σήμανση στην εν λόγο οδό που να
προειδοποιεί την μείωση ταχύτητας λόγο συχνής διέλευσης παιδιών (Κ-16). Επίσης από στοιχεία της
Τροχαίας Χίου δεν έχουν γίνει
ατυχήματα ώστε να εξαντληθούν όλα τα μέτρα ασφάλειας πριν την τοποθέτηση μειωτήρων ταχύτητας όπως προβλέπεται και
στο ανωτέρω έγγραφο . Γι αυτό, η υπηρεσία μας προτείνει την τοποθέτηση
πινακίδας (Ρ-32) περιορισμός ταχύτητας στα 30 χλμ., Πινακίδας (Κ-16)
μαζί με προτρεπτικές πινακίδες για μείωση ταχύτητας (π.χ. ΑΡΓΑ - SLOW).
ΘΕΜΑ 4ο:
Μετά την εκτέλεση του έργου της
μονοδρόμησης του Φραγκομαχαλα, διαπιστώθηκε ότι η κίνηση της οδού Σκαραμαγκά
αυξήθηκε και τα οχήματα κινούνται με αυξημένη ταχύτητα. Γι αυτό η υπηρεσία μας προτείνει την
τοποθέτηση πινακίδας (Ρ-32) περιορισμός ταχύτητας στα 30 χλμ. , Πινακίδας
(Κ-16) μαζί με προτρεπτικές πινακίδες για μείωση ταχύτητας (π.χ. ΑΡΓΑ - SLOW) καθ΄όλο το μήκος της
οδού Σκαραμαγκά. Επίσης η υπηρεσία μας προτείνει την τοποθέτηση πινακίδας
Κ-24 (Προαναγγελία διπλής κυκλοφορίας) και καθρέφτη ορατότητας επί της οδού
Σκαραμαγκά λίγο μετά την διασταύρωση της με την οδό Αντωνίου Κοραή.
ΘΕΜΑ 5ο :
Σχετικά με την αίτηση του κ.
Τέττερη Ελευθέριου για την τοποθέτηση
θέσης στάθμευσης ΑΜΕΑ επί της οδού Ροδοκαννάκη 23, η υπηρεσία μας εισηγείται
αρνητικά διότι ο κ. Τέττερης, μετά από τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με
την σύζυγο του για να μας προσκομίσει
τα απαραίτητα δικαιολογητικά, μας ανάφερε ότι δεν αποτελεί άτομο με
ειδικές ανάγκες αλλά υπερήλικα.
ΘΕΜΑ 6ο :
Σχετικά με την αίτηση της
Δ/νσης Π/θμιας Εκπ/σης Χίου για το πρόβλημα στάθμευσης που υπάρχει στο 5ο
Νηπιαγωγείο Χίου στην οδό Α/γου Λιγνού, σας γνωρίζουμε ότι το θέμα έχει
συζητηθεί σε προηγούμενη επιτροπή κυκλοφορίας (375/13 απόφαση Δημοτικού
Συμβουλίου) και αποφασίστηκε η οριοθέτηση του ερείσματος, η τοποθέτηση πινακίδας Ρ39 (απαγορεύεται η στάθμευση
κατά τις ώρες προσέλευσης και αποχώρησης των παιδιών του σχολείου δηλ. 7:30 –
8: 30 το πρωϊ και 12:00 - 13:00 το μεσημέρι) και για 5 μέτρα ειδική
οριοθετημένη θέση στάθμευσης με την
μορφή οριζόντιας διαγράμμισης για έκτακτη ανάγκη. Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς το
σχολείο λειτουργεί ως ολοήμερο δηλαδή ως της 4:00 μ.μ η προσθήκη άλλης μίας ώρας αποχώρησης θα προκαλούσε σύγχυση στην τήρηση του
ωραρίου στάθμευσης γι αυτό η υπηρεσία μας προτείνει η πινακίδα Ρ-39 να ισχύει
καθόλη την διάρκεια λειτουργίας του νηπιαγωγείου.
ΘΕΜΑ 7ο :
ΘΕΜΑ 8ο :
Μετά από αυτοψία που διενέργησε
η υπηρεσία μας στην οδό Αγ. Μαρκέλλης και συγκεκριμένα στο τμήμα που
βρίσκεται ανάμεσα στην οδό Καραβούρνων και Μεραρχίας Αρχιπελάγους (έμπροσθεν
πρώην Μάραθον) διαπιστώθηκε ότι παρκάρουν οχήματα και εμποδίζουν την
ορατότητα και την ελεύθερη διέλευση των οχημάτων. Συνεπώς η υπηρεσία μας
προτείνει την τοποθέτηση πινακίδας (Ρ-40) για την επίλυση του ανωτέρω
προβλήματος.
ΘΕΜΑ 9ο :
Σχετικά με την αίτηση της κ.
Μαρίας Κοσμά για την τοποθέτηση πινακίδας (Κ-16) κίνδυνος λόγω συχνής κίνησης
παιδιών στην διασταύρωση της οδού Β΄
Παροδος με την οδό Κοίλων και μετά από
αυτοψία που διενέργησε η υπηρεσία μας στην συγκεκριμένη περιοχή διαπιστώθηκε
ότι , η οδός Κοίλων είναι διπλής κατεύθυνσης με έντονο κυκλοφοριακό φόρτο και
μικρά γεωμετρικά στοιχεία. Για το λόγο αυτό, η έξοδος παιδιών από την Β΄
πάροδο προς την οδό Κοίλων είναι πολλή επικίνδυνη. Η υπηρεσία μας προτείνει
την τοποθέτηση πινακίδας (Κ-16) μαζί με προτρεπτικές πινακίδες για μείωση
ταχύτητας (π.χ. ΑΡΓΑ - SLOW)
και στις δύο κατευθύνσεις επί της οδού Κοίλων.
ΘΕΜΑ 10ο :
Σχετικά με την αίτηση της κ.
Κοντούδης Αλεξάνδρας για το πρόβλημα που δημιουργείται στην συνοικία Λακκί
της κοινότητας Καρυές (όχληση και
κίνδυνος από μοτοσικλέτες χωρίς εξάτμιση) και μετά από αυτοψία της υπηρεσία
μας στην συγκεκριμένη περιοχή διαπιστώθηκε ότι πρόκειται για ένα αδιέξοδο δρομάκι που εξυπηρετούνται
λίγες ιδιοκτησίες και δεν είναι δυνατή η διέλευση οχημάτων πέραν μοτοσικλετών.
Οι μοτοσικλέτες σύμφωνα με τα λεγόμενα της κ. Κοντούδη δημιουργούν πρόβλημα
στα παιδιά που παίζουν και λόγο έλλειψης εξάτμισης κάνουν φοβερό θόρυβο τις
ώρες κοινής ησυχίας. Η υπηρεσία μας εκτιμά ότι το πρόβλημα θα μπορούσε να
επιλυθεί με την τοποθέτηση πινακίδας Ρ-19 (απαγορεύεται η είσοδος σε
μηχανοκίνητα οχήματα) αλλά με τη σύμφωνη γνώμη των όμορων ιδιοκτησιών και
απόφαση του τοπικού συμβουλίου. Επίσης, προτείνεται η τοποθέτηση της
πινακίδας Π-25 για αδιέξοδη οδό.
ΘΕΜΑ 11ο :
Σχετικά
με την αίτηση των κατοίκων της οδού Βρατσάνου για την τοποθέτηση πινακίδας
αδιέξοδο (Π-25) επί της συγκεκριμένης
οδού καθώς και την απαγόρευση
στάθμευση οχημάτων πέρα των μονίμων κατοίκων η υπηρεσία μας μετά από αυτόψία
που διενέργησε στην συγκεκριμένη οδό, διαπίστωσε ότι η οδός είναι αδιέξοδό
και εισηγείτε θετικά στην τοποθέτηση πινακίδας (Π-25). Όσον αφορά την
απαγόρευση στάθμευσης η υπηρεσία μας εισηγείται αρνητικά διότ ο χωρος είναι
κοινόχρηστος, εκτός εαν οι κάτοικοι προσκομίσουν στοιχεία που να
αποδεικνύουν το αντίθετο.
ΘΕΜΑ 12ο :
Σχετικά με την αίτηση της κ.
Ειρήνης Κουτρή για την παραχώρηση θέσης στάθμευσης περιορισμένης χρονικής
διάρκειας (Ρ-43) έμπροσθεν του καταστήματος της επί της οδού Πατελίδα 14 και μετά από αυτοψία που διενέργησε η
υπηρεσία μας στην συγκεκριμένη οδό διαπιστώθηκε ότι η παραχώρηση θέσης
περιορισμένης χρονικής διάρκειας δεν εξυπηρετεί το ρόλο της σε περιοχές
γειτονίας όπου και η αστυνόμευση είναι περιορισμένη και η ανεύρεση θέσεων
στάθμευσης δεν είναι ιδιαίτερα επίπονη. Ως εκ τούτου η υπηρεσία μας
εισηγείται αρνητικά.
ΘΕΜΑ 13ο :
Σχετικά με την αίτηση του κ.
Παπαδόπουλου Γεώργιου για την καθαίρεση
της πινακίδας Ρ-40 επί της οδού Πανταζίδη Ομήρου που τοποθετήθηκε με
προηγούμενη επιτροπή κυκλοφορίας (375/13 Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου), η υπηρεσία
εισηγείται αρνητικά διότι τα γεωμετρικά στοιχεία της οδού είναι πολύ μικρά
και o κ.ο.κ. στο
άρθρο 34 παράγραφος δ, αναφέρει ότι η στάθμευση οχήματος στο οδόστρωμα
απαγορεύεται «…δ) αν το ελεύθερο μέρος της οδού που απομένει είναι ανεπαρκές
για την κυκλοφορία οχημάτων».
ΘΕΜΑ 14ο :
Σχετικά με την αίτηση του κ. Ψυχιά
Πέτρου για την επίλυση του προβλήματος που δημιουργείται από τα σταθμευμένα
οχήματα έμπροσθεν του γκαράζ του που βρίσκεται επί της ανώνυμης οδού
(απέναντι από κέντρο διασκεδάσεως Barcode) και μετά από αυτοψία που διενέργησε η υπηρεσία μας
στην εν λόγο οδό διαπίστωσε ότι ο χώρος δεν σημαίνεται κατάλληλα ειδικά τις
νυχτερινές ώρες . Σύμφωνα με το άρθρο
3 παρ. θ του κοκ « απαγορεύεται η στάθμευση οχημάτων αν εμποδίζεται η χρήση
χώρων στάθμευσης που σημαίνεται κατάλληλα». Για το λόγο αυτό η υπηρεσία μας
σε πρώτο στάδιο προτείνει την
οριοθέτηση του χώρου στάθμευσης και την τοποθέτηση ειδικής πινακίδας
αποτροπής στάθμευσης λόγο εισόδου- εξόδου γκαράζ.
ΘΕΜΑ 15ο :
Σχετικά με την αίτηση του κ.
Λίνα Δημήτριου για την καθαίρεση των πλαστικών κώνων έμπροσθεν της οικίας του
επί της οδού Μεντώνη 7, οι οποίοι είχαν τοποθετηθεί μετά από αίτημα του κ.
Μαρή με την υπ΄ αριθμ 298/13 απόφαση δημοτικού συμβουλίου, για τον λόγο ότι
τα γεωμετρικά στοιχεία της οδού είναι πολύ μικρά και το εναπομείναν
τμήμα από τα σταθμευμένα οχήματα είναι ανεπαρκές για την ομαλή κυκλοφορία . Ο
κ. Λίνας θεωρεί ότι η πλαστική κώνοι
οι οποίοι είναι τοποθετημένη έμπροσθεν της ιδιοκτησίας του επί του
πεζοδρομίου το οποίο είναι στο ίδιο επίπεδο με το οδόστρωμα παρεμποδίζουν την
είσοδο – έξοδο από την ιδιοκτησία του και παρακαλεί όπως καθαιρεθούν. Η
υπηρεσία μας προτείνει μετά από την διαμαρτυρία του κ. Λίνα να καθαιρεθούν οι πλαστικοί κώνοι.
ΘΕΜΑ 16ο :
Σχετικά με την αίτηση του κ.
Ξενάκη Ματθαίου για την αλλαγή κατεύθυνσης τμήματος της οδού Ιερ. Γοργία, η
υπηρεσία μας εκτιμά ότι η κυκλοφορία στην συγκεκριμένη περιοχή είναι ομαλή
και οι πολίτες εξυπηρετούνται με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο, διότι πρόσφατα έγινε
η οδός Αντωνίου Κοραή διπλής κατεύθυνσης με αποτέλεσμα οι κάτοικοι της
περιοχής εξυπηρετούνται και από αυτή την οδό. Επίσης η υπηρεσία μας θεωρεί
ότι με την αλλαγή κατεύθυνσης τμήματος της οδού Ιερ. Γοργία θα πρέπει να
αντιδρομηθεί και η οδός Αγ. Ερμιόνης και
αναγκαστικά οι κάτοικοι για να φτάσουν στο κέντρο της πόλης θα
διανύουν μεγαλύτερη διαδρομή ( Αγ. Αποστόλων – Ράμνης κλπ) .
ΘΕΜΑ 17ο :
Σχετικά με την αίτηση της κ.
Κοκολάκη για την αναμόρφωση του ερείσματος επί της οδού Κουντουριώτου 2 και μετά
από αυτοψία της υπηρεσίας μας στην εν λόγο οδό διαπιστώσαμε ότι στο
συγκεκριμένο έρεισμα υπάρχουν τέσσερις θέσης στάθμευσης περιορισμένης χρονικής
διάρκειας προς εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων και των κατοίκων της
περιοχής. Μετά το αίτημα της κ. Κοκολάκη
για έλλειψη χώρου στάθμευσης των μονίμων κατοίκων η υπηρεσία μας
προτείνει την αναμόρφωση του ερείσματος ως εξής: μία θέση περιορισμένης
χρονικής διάρκεια μετά τα ΑΜΕΑ, δύο θέσεις ελεύθερης στάθμευσης και μία θέση
περιορισμένης χρονικής διάρκειας στο τέλος του ερείσματος.
Α/Α
|
ΑΡ.
ΠΡΩΤ.
|
ΟΝΟΜΑ
ΑΙΤΟΥΝΤΟΣ
|
ΕΙΔΟΣ
ΑΙΤΗΣΗΣ
|
ΠΕΡΙΟΧΗ
– ΟΔΟΣ
|
AΠΟΦΑΣΗ
ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
|
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
|
|
|
1
|
|
Δήμος Χίου
|
Κανονισμός κυκλοφορίας και
λειτουργίας Οδού Απλωταριάς
|
Οδό
Απλωταριάς
|
8.
Η οδός Απλωταριάς να είναι εμπορικός πεζόδρομος για
όλο το 24ωρο. Τούτο σημαίνει ότι θα απαγορεύεται η διέλευση κάθε μορφής
οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων και των οχημάτων τροφοδοσίας, ακόμα και μετά
το κλείσιμο της αγοράς, καθώς και η στάθμευση κατά μήκος της οδού.
Εξαιρούνται βεβαίως τα οχήματα εκτάκτου ανάγκης.
9.
Στις κάθετες στην οδό Απλωταριάς οδούς (Ευστ.
Αργέντη-Βασιλικάρη, Πασπάτη-Ψυχάρη, Φιλ. Αργέντη) θα επιτρέπεται η ήπια
κυκλοφορία των οχημάτων.
10.
Η τροφοδοσία να γίνεται με ειδικά καρότσια μέσα
στον πεζόδρομο. Ως εκ τούτου οι μεταφορικές εταιρίες και οι εταιρίες
τροφοδοσίας ή οι επιχειρήσεις θα πρέπει να έχουν προμηθευτεί τα καρότσια
αυτά.
11.
Στις γειτονικές οδούς 11ης Νοεμβρίου,
Ευστρ. Αργέντη, Πασπάτη και Φιλ. Αργέντη θα υπάρχουν θέσεις φορτοεκφόρτωσης,
όπως επισημαίνονται στο συνημμένο
σχέδιο (πινακίδες Ρ-40 με υποπινακίδιο «εξαιρούνται τα οχήματα
τροφοδοσία»).
12.
Καθορισμός αυστηρού ωραρίου τροφοδοσίας των
καταστημάτων και των περιπτέρων. Προτείνεται η τροφοδοσία να γίνεται έως 10:00
π.μ.
13.
Για την
καθαριότητα προτείνεται η τοποθέτηση απορριμματοκιβωτίων (press container) στις οδούς 11ης
Νοεμβρίου, Ευστρ. Αργέντη και Πασπάτη, πλησίον των θέσεων φορτοεκφόρτωσης.
Οι ακριβείς θέσεις για την τοποθέτηση τους θα γίνει σε συνεννόηση με την
υπηρεσία καθαριότητας, ενώ συγχρόνως θα αφαιρεθούν υπάρχοντες κάδοι
απορριμμάτων όπου δεν είναι απαιτητοί.
14.
Η οδός Απλωταριάς είναι εμπορικός δρόμος. Γι το λόγο αυτό
προτείνεται η ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων των καταστημάτων εστίασης και
διασκέδασης να απαγορεύεται κατά τις ώρες λειτουργίας της αγοράς. Μετά το
κλείσιμο της αγοράς θα μπορούσε να επιτρέπεται η ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων
στην προβολή της κύριας όψης των καταστημάτων, όπως συμβαίνει γενικότερα,
με σεβασμό στον πεζό και αφήνοντας ελεύθερο τον οδηγό όδευσης τυφλών.
Για να λειτουργήσει ο κυκλοφοριακός σχεδιασμός και ο κανονισμός της
οδού Απλωταριάς και των γειτονικών
οδών απαιτείται να υπάρχει και η κατάλληλη σήμανση. Στο συνημμένο σχέδιο επισημαίνονται τα
σημεία όπου θα τοποθετηθούν οι κατάλληλες πινακίδες, επιπλέον εκείνων που
ήδη υπάρχουν. Συγκεκριμένα:
·
Πινακίδες Ρ-55 για την υποχρεωτική διέλευση
πεζών θα τοποθετηθούν σε κατάλληλες θέσεις στις οδούς Δρομοκαΐτη, Δαμαλά,
Αγελάστου, Παχνού, Βλαστού, Βασιλικάρη, καθώς και στην αρχή και το τέλος
της οδού Απλωταριάς.
·
Θα κατασκευασθεί διάβαση και θα τοποθετηθεί
η ανάλογη πινακίδα Π-21 στην αρχή της οδού Απλωταριάς.
·
Για την ήπια κυκλοφορία των οχημάτων και την
αποφυγή ατυχημάτων, θα τοποθετηθούν στις οδούς Ευστ. Αργέντη και
Βασιλικάρη, Φιλ. Αργέντη και Στ. Τσουρή και Καλαμπόκα, πινακίδες Π-92 και
Π-92α που θα υποδηλώνουν την αρχή και το τέλος της περιοχής ήπιας
κυκλοφορίας. Στην ίδια πινακίδα θα υπάρχει και επισήμανση ανώτατου ορίου
ταχύτητας Ρ-32 για 20 χλμ/ώρα.
·
Στο τέλος της οδού Πασπάτη, θα τοποθετηθούν
πινακίδες Κ-15 προειδοποίησης κινδύνου λόγω διέλευσης πεζών και Ρ-49
υποχρεωτικής κατεύθυνσης πορείας προς τα εμπρός. Επίσης, θα τοποθετηθούν,
στο ίδιο σημείο επί του οδοστρώματος, πλαστικές ακουστικές λωρίδες ή
ανακλαστήρες οδοστρώματος, για προειδοποίηση στους οδηγούς ότι ακολουθεί
πεζόδρομος.
·
Πινακίδες
απαγόρευσης στάθμευσης, θα
τοποθετηθούν επί των οδών Ευστ. Αργέντη – Βασιλικάρη και στο τέλος της οδού
Απλωταριάς στο ύψος της Eurobank,
·
Τέλος, για την απαγόρευση της κυκλοφορίας
βαρέων οχημάτων στο τμήμα της οδού Απλωταριάς, από Φιλ. Αργέντη και μέχρι
Στ Τσουρή και Καλαμπόκα, θα τοποθετηθεί πινακίδα Ρ-23 5 τόνων, στην αρχή
της οδού Κοραή (συμβολή με Βενιζέλου).
·
Η
υπηρεσία μας θεωρεί ότι για να λειτουργήσει ο παραπάνω κανονισμός
απαιτείται αυστηρή αστυνόμευση και συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων
(Δήμος, επιμελητήριο, εμπορικός σύλλογος κλπ), αλλά και των ίδιων των
πολιτών – χρηστών της Απλωταριάς.
|
|
|
2
|
32618/19-06-13
|
Περιβολάρης Νικόλαος
|
Τοποθέτηση
πινακίδαςΡ21 με αναγραφή πλάτους 1.70 μέτρα
|
Περιοχή
Πρίνο
Αγ.
Γεώργιο Συκούση
|
Γνωμοδοτεί
θετικά με την εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας να τοποθετηθεί πινακίδα Ρ21
αναγραφόμενου πλάτους 1,70.
|
|
|
3
|
38629/23-07-13
|
Τμήμα
Τροχαίας Χίου
|
Τοποθέτηση
εγκάρσιων μειωτήρων ταχύτητας (σαμαράκια)
|
Απέλλης
& Πλ. Αγ. Ισιδώρου
|
Γνωμοδοτεί θετικά με την τοποθέτηση πινακίδας (Ρ-32)
περιορισμός ταχύτητας στα 30
χλμ., Πινακίδας (Κ-16) μαζί με προτρεπτικές
πινακίδες για μείωση ταχύτητας (π.χ. ΑΡΓΑ - SLOW).
|
|
|
4
|
|
Δήμος Χίου
|
Τοποθέτηση πινακίδας (Ρ-32) η
μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στον αναγραφόμενο αριθμό
|
Σκαραμαγκά
|
Γνωμοδοτεί θετικά με την τοποθέτηση πινακίδας (Ρ-32)
περιορισμός ταχύτητας στα 30
χλμ. , Πινακίδας (Κ-16) μαζί με προτρεπτικές
πινακίδες για μείωση ταχύτητας (π.χ. ΑΡΓΑ - SLOW) καθ΄όλο το μήκος της οδού
Σκαραμαγκά. Επίσης η υπηρεσία μας προτείνει την τοποθέτηση πινακίδας Κ-24
(Προαναγγελία διπλής κυκλοφορίας) και καθρέφτη ορατότητας επί της οδού
Σκαραμαγκά λίγο μετά την διασταύρωση της με την οδό Αντωνίου Κοραή.
|
|
|
5
|
25836/20-05-13
|
Τέττερης
Ελευθέριος
|
Τοποθέτηση Πινακίδας ΑΜΕΑ
|
Ροδοκαννάκη
23
|
Γνωμοδοτεί αρνητικά σύμφωνα
με την εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας διότι οι θέσεις στάθμευσης
παραχωρούνται μόνο στα ΑΜΕΑ
|
|
|
6
|
50535/11-09-13
|
Διεύθυνση
π/θμιας εκπ/σης Χίου
|
Επίλυση προβλήματος στάθμευση
έμπροσθεν του 5ου Νηπιαγωγείου Χίου
|
Αν/γου Λιγνού
|
Γνωμοδοτεί θετικά με την
εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας να
οριοθετηθεί ένας χώρος πλάτους 7 μέτρων στην αρχή του ερείσματος με μπλέ
διαγράμμιση και κώνους και να τοποθετηθεί πινακίδα ( ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ) . Το υπόλοιπο έρεισμα να οριοθετηθεί επίσης με μπλέ
διαγράμμιση και να τοποθετηθεί η πινακίδα Ρ-39 απαγορεύεται η στάθμευση
κατά της ώρες λειτουργίας του νηπιαγωγείου (δηλ. 07:45 έως 16:00). Σε
περίπτωση που δεν επιλυθεί το πρόβλημα με την ανωτέρω πρόταση να προβεί το
νηπιαγωγείο στην οριοθέτηση του χώρου με πασσάλους και αλυσίδα.
|
|
|
7
|
41462/30-06-13
|
Κουτσάφτης
Παντελής
|
Τμήμα της οδού Συνοδινού να
γίνει διπλης κατεύθυνσης (από Αγ. Φωτίου έως . Μονομάχου)
|
Συνοδινού
|
Γνωμοδοτεί θετικά
με την εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας με την τοποθέτηση κώνων αποτροπής στάθμευσης
και για την ασφαλή έξοδο των οχημάτων στην Κ. Μονομάχου την τοποθέτηση
καθρέφτη ορατότητας επί της κ. Μονομάχου
|
|
|
8
|
|
Δήμος
Χίου
|
Ρ40 στην οδό Αγ. Μαρκέλλης (έμπροσθεν πρώην Μάραθον)
|
Αγ.
Μαρκέλλης
|
Γνωμοδοτεί θετικά
με την εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας με την τοποθέτηση πινακίδας (Ρ-40) και την τοποθέτηση πορτοκαλί
διαχωριστικών κυλίνδρων για την
ασφαλή κάθοδο από Καραβούρνων προς
Σκαραμαγκά στο σημείο που θα υποδείξει
επιτόπου η τροχαία.Αντίστοιχα διαχωριστικά να τοποθετηθούν στην Κων/νου Μονομάχου και από τη νησίδα του Ηρώων έως τη νησίδα
της Ενωσης Μαστιχοπαραγωγών
|
|
|
9
|
41738/31-07-13
|
Κοσμά
Μαρία
|
Τοποθέτηση πινακίδας για
προστασία των πεζών που βγαίνουν από το διάβα στην οδό Κοίλων
|
Οδό
Κοίλων Βροντάδος
|
Γνωμοδοτεί θετικά
με την εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας με την τοποθέτηση πινακίδας (Κ-16) μαζί με προτρεπτικές πινακίδες
για μείωση ταχύτητας (π.χ. ΑΡΓΑ - SLOW) και στις δύο κατευθύνσεις επί της οδού Κοίλων
|
|
|
10
|
45072/16-08-13
|
Κοντούδη
Αλεξάνδρα
|
Τοποθέτηση Πινακίδας (Ρ-19) στην
περιοχή Λακκί - Καρυές
|
Καρυές
|
Γνωμοδοτεί θετικά με την
εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας με την τοποθέτηση πινακίδας Ρ-19
(απαγορεύεται η είσοδος σε μηχανοκίνητα οχήματα) αλλά με τη σύμφωνη γνώμη
των όμορων ιδιοκτησιών και απόφαση του τοπικού συμβουλίου. Επίσης, προτείνεται η τοποθέτηση της
πινακίδας Π-25 για αδιέξοδη οδό.
|
|
|
11
|
40824/29-07-13
|
Κάτοικοι
οδού Βρατσάνου
|
Τοποθέτηση πινακίδας αδιέξοδο
και απαγόρευση στάση στάθμευσης πέραν των μόνιμων κατοίκων
|
Βρατσάνου
|
Γνωμοδοτεί θετικά με την
εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας με την τοποθέτηση πινακίδας
(Π-25). Όσον αφορά την απαγόρευση στάθμευσης η υπηρεσία μας εισηγείται
αρνητικά διότ ο χωρος είναι κοινόχρηστος, εκτός εαν οι κάτοικοι
προσκομίσουν στοιχεία που να αποδεικνύουν
το αντίθετο.
|
|
|
12
|
42817/05-08-13
|
Κουτρή
Ειρήνη
|
Τοποθέτηση πινακίδας (Ρ43) στην
οδό Πατελίδα 14
|
Πατελίδα
|
Γνωμοδοτεί αρνητικά σύμωνα με
την εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας διότι στη συγκεκριμένη οδό διαπιστώθηκε
ότι η παραχώρηση θέσης περιορισμένης χρονικής διάρκειας δεν εξυπηρετεί το
ρόλο της σε περιοχές γειτονίας όπου και η αστυνόμευση είναι περιορισμένη
και η ανεύρεση θέσεων στάθμευσης δεν είναι ιδιαίτερα επίπονη.
|
|
|
13
|
47825/30-08-12
|
Παπαδόπουλος
Γεώργιος
|
Καθαίρεση Πινακίδας Ρ-40 στην
οδό Πανταζίδη Ομήρου
|
Πανταζίδη Ομήρου
|
Να παραμείνει ως έχει μέχρι
να βρεθεί χώρος στάθμευσης
|
|
|
14
|
29069/04-06-13
|
Ψυχίας
Πέτρος
|
Απαγόρευση στάθμευσης έμπροσθεν
του Γκαράς στην ανώνυμη οδό που
βρίσκεται στην πρώτη καθετή της οδού Λιβανού μετά την οδό Κουντουριώτου
|
|
Γνωμοδοτεί θετικά με την
εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας με την οριοθέτηση του
χώρου στάθμευσης και την τοποθέτηση ειδικής πινακίδας αποτροπής στάθμευσης
λόγο εισόδου- εξόδου γκαράζ.
|
|
|
15
|
48823/04-09-13
|
Λίνας
Δημήτριος
|
Καθαίρεση πλαστικών κώνων στην
οδό Μεντωνη 7
|
Μεντώνη
|
Γνωμοδοτεί θετικά με την
εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας να καθαιρεθούν οι πλαστικοί κώνοι.
|
|
|
16
|
49183/05-09-13
|
Ξενάκης
Ματθαίος
|
Αλλαγή κατεύθυνσης τμήματος της
οδού Ιερωνύμου Γοργίας
|
|
Γνωμοδοτεί θετικά με την
εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας και να τοποθετηθoύν πληροφοριακές πινακίδες στο
φούρνο Σιδεριδάκη και στη διασταύρωση της οδού Αγ. Ερμιόνης Προς
Κοφινά
|
|
|
17
|
44220/05-09-13
|
Κοκολάκη
Μαριγώ
|
Αναμόρφωση του ερείσματος
έμπροσθεν της οδού Κουντουριώτου 2
|
Κουντουριώτου
2
|
ΕΠΕΙΔΗ Η ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΔΥΝΑΤΗ ΣΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΙΝΑΚΙΔΑΣ
ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ
ΣΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΙΝΑΚΙΔΑ Ρ-39
(απαγορεύεται η στάθμευση)
|
|
|
18
|
Εκτός
ημερησίας
|
Αντιδήμαρχος
κ. Στεφάνου Παντελής
|
Ανακλαστήρες
οδοστρώματος και διάβαση πεζών στην οδό Σταύρου Λιβανού και Λεωφόρο Ενώσεως
|
|
|
|
19
|
Εκτός
ημερησίας
|
Αντιδήμαρχος
κ.
Στεφάνου Παντελής
|
Να τοποθετηθούν κώνοι στον
κεντρικό άξονα του οδοστρώματος επί
της οδό Δημοκρατίας από την διασταύρωση με την οδό Οινοπίωνος έως την οδό
Ερμοφάντους
|
|
|
|
20
|
Εκτός
ημερησίας
|
Αντιδήμαρχος
κ.
Στεφάνου Παντελής
|
Να επιλυθεί το πρόβλημα ορίου
ταχύτητας στην Παραλία Καρδαμύλων
|
|
|
|
21
|
Εκτός
ημερησίας
|
Αντιδήμαρχος
κ.
Στεφάνου Παντελής
|
Να επιτραπεί η αριστερή στροφή
της οδού Σουρία προς την ανώνυμη οδό που οδηγεί στην οδό Πατελίδα
|
|
|
|
22
|
Εκτός
ημερησίας
|
Αντιδήμαρχος
κ.
Στεφάνου Παντελής
|
Να χωριστεί η δεξιά λωρίδα της
Αγ. Μαρκέλλης όπως ανεβαίνουμε στο ύψος του καταστήματος πρώην Μαραθον σε
δύο λωρίδες κυκλοφορίας
|
|
|
|
Εκτός ημερήσιας διάταξης
συζητήθηκαν τα παρακάτω θέματα :
ΘΕΜΑ 18ο : Σαν θέμα
εκτός ημερησία που πρότεινε ο κ.
Στεφάνου είναι να τοποθετηθούν ανακλαστήρες οδοστρώματος και διάβαση
πεζών επί της οδού Σταύρου Λιβανού σε
δύο σημεία α) πριν την διασταύρωση της
οδού Πατελίδα & Σταύρου Λιβανού β) έμπροσθεν του παλιού ξενοδοχείου
«Ξενία» (πριν την διασταύρωση της οδού Φλοίσκου & Σταύρου Λιβανού).
Επίσης πρότεινε την τοποθέτηση ανακλαστήρων οδοστρώματος και διάβαση
πεζών επί της οδού Λεωφόρος Ενώσεως
(έμπροσθεν του Ξενοδοχείου Ελληνικού Κάστρο) . Τα μέλη της επιτροπής ψηφίσαν θετικά
ΘΕΜΑ 19ο :
Σαν θέμα εκτός ημερησία ο κ.
Στεφάνου πρότεινε την τοποθέτηση κώνων
στον άξονα του οδοστρώματος επί της οδού Δημοκρατίας μετά την διασταύρωση με
την οδό Οινοποίωνος μέχρι την οδό Ερμοφάντους για να αποτραπεί το
διπλοπαρκάρισμα οχημάτων δεξιά και αριστερά που δυσχεραίνουν την ομαλή
κυκλοφορία στο συγκεκριμένο τμήμα. Η επιτροπή ψήφισε θετικά
ΘΕΜΑ 20ο :
Σαν θέμα εκτός ημερησία ο κ.
Στεφάνου εισηγήθηκε το πρόβλημα που δημιουργείται με τα μοτοποδήλατα στην
παραλία των Καρδαμύλων που αναπτύσσουν
μεγάλη ταχύτητα και κινδυνεύουν οι πεζοί και έχουν προκληθεί τροχαία
ατυχήματα. Για το πρόβλημα
αυτό η επιτροπή κυκλοφορίας αποφάσισε την τοποθέτηση πινακίδας (Ρ-32)
περιορισμός ταχύτητας στα 20
χλμ. , Πινακίδας (Κ-16) μαζί με προτρεπτικές πινακίδες
για μείωση ταχύτητας (π.χ. ΑΡΓΑ - SLOW) καθ΄όλο το
μήκος της Παραλίας
ΘΕΜΑ 21ο :
Σαν θέμα εκτός ημερησία ο κ.
Στεφάνου εισηγήθηκε να
επιτραπεί η αριστερή στροφή της οδού Σουρία προς την ανώνυμη οδό που οδηγεί
στην οδό Πατελίδα . Η επιτροπή κυκλοφορίας ψήφισε θετικά
για την εξυπηρέτηση των πολιτών της συγκεκριμένης περιοχής.
ΘΕΜΑ 22ο :
Σαν θέμα εκτός ημερησίας ο κ. Στεφάνου πρότεινε να τοποθετηθούν κώνοι
στην δεξια λωρίδα του οδοστρωματος της οδού Αγ. Μαρκέλης στην διασταύρωση με
Μονομάχου (έμπροσθεν καταστήματος πρώην ΜΑΡΑΘΟΝ) , για να μπορούν τα οχήματα
που κατεβαίνουν από την οδό
Καραβούρνων να κατευθύνονται προς την οδό Σκαραμαγκα . Η Τεχνική υπηρεσία
θεωρώντας ότι αυτό είναι επικίνδυνο και ο μονόδρομος της Αγ. Μαρκέλλης πρέπει
να ισχύει καθολικά, διατύπωσε την αντίθεση της και ψήφισε αρνητικά. Τα λοιπά μέλη της επιτροπής ψήφισαν θετικά.
23ο.Στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής εβδομάδας κινητικότητας 2013 που
υλοποίησε το Υπ. Περιβάλλοντος για να
πραγματοποιηθεί η ημέρα χωρίς αυτοκίνητο
ορίσαμε την 21/09/2013 ημέρα Σάββατο
να απαγορευθεί η κυκλοφορίας με αυτοκίνητο σε κάποιους δρόμους της πόλης της Χίου με την
βοήθεια της Τροχαίας και προτείνουμε την εφαρμογή της κάθε Σάββατο.
Κατόπιν ο προεδρεύων κ. Στεφάνου κάλεσε τα μέλη της
Επιτροπής Ποιότητας Ζωής να εκφράσουν
τις απόψεις τους .
Η Επιτροπή αφού
έλαβε υπόψη της την παραπάνω εισήγηση
και τις διατάξεις του Ν. 3852/2010
|