Κυριακή 23 Μαρτίου 2014

Σε 3 υπερ- ταμεία όλοι οι ασφαλισμένοι της χώρας


Ενοποίηση – εξπρές σε 60 φορείς κύριας και επικουρικής ασφάλισης σχεδιάζει η κυβέρνηση, σύμφωνα με το «Έθνος της Κυριακής».
Έτσι, αλλάζει πλήρως ο ασφαλιστικός «χάρτης» με τη δημιουργία τριών μόλις ταμείων, που θα έχουν την ευθύνη της χορήγησης τόσο της κύριας σύνταξης, όσο και της επικουρικής και του εφάπαξ.
Οι νέοι φορείς θα καλύπτουν περίπου επτά εκατομμύρια εργαζομένους και συνταξιούχους και θα προκύψουν από την ενοποίηση πάνω από 60 κλάδων ασφάλισης.
Ειδικότερα, πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα θέλουν να ενταχθούν στο ΙΚΑ οι μισθωτοί, στον ΟΑΕΕ οι ελεύθεροι επαγγελματίες, στον ΟΓΑ οι αγρότες. Παράλληλα, σχεδιάζεται ηλεκτρονική ταυτότητα για τα ένσημα και τα βιβλιάρια υγείας.

aftodioikisi.gr

ΥΠΟ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ Ο ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΗΣ ΝΕΛ



Υπό παραίτηση τελεί ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΝΕΛ Ιωάννης Αβραντίνης. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως ο  κ. Αβραντίνης δήλωσε την πρόθεση του να παραιτηθεί σε συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΝΕΛ την Παρασκευή. Οριστική απόφαση δεν έχει ληφθεί καθώς η συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΝΕΛ διακόπηκε και θα συνεχιστεί την Δευτέρα. Υπέρ της βασιμότητας των παραπάνω πληροφοριών συνηγορούν πως ως αυτή την ώρα δεν υπάρχει καμία ανακοίνωση από την ΝΕΛ που να επιβεβαιώνει την παραίτηση του κ. Αβραντίνη. Επίσης καμία ανακοίνωση δεν έχει δοθεί στην δημοσιότητα από το Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών για το θέμα. Η ΝΕΛ ως εισηγμένη στο Χρηματιστήριο εταιρεία είναι υποχρεωμένη να γνωστοποιεί σε αυτό οποιαδήποτε μεταβολή στη κορυφή της διοικητική της πυραμίδα.
Ο κ. Αβραντίνης φέρεται να είναι απογοητευμένος από τον τρόπο που αντιμετωπίζεται η ΝΕΛ από την Τράπεζα Πειραιώς (που δεν εφαρμόζει ως σήμερα την συμφωνία εξυγίανσης) και το Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Οι εξελίξεις στην ΝΕΛ, οι κινητοποιήσεις που έχει προαναγγείλει η ΠΝΟ, και η οικτρή οικονομική κατάσταση των ακτοπλοϊκών εταιρειών σηματοδοτούν το πέρασμα σε μια ανώτερο επίπεδο όξυνσης της κρίσης στον κλάδο. Θύματα θα είναι και πάλι οι νησιώτες.
Εν τω μεταξύ η από καιρό φημολογούμενη αναδιάρθρωση του κλάδου έχει αφεθεί στα χέρια της Τράπεζας Πειραιώς, η οποία αυτή την στιγμή με τον ένα ή τον άλλο τρόπο ελέγχει τις περισσότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον Ελλαδικό χώρο.
    Share:
     

Τι κοστίζει στον υποψήφιο η συμμετοχή του στις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές


Εν όψει των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών όλοι οι υποψήφιο αιρετοί δεσμεύονται από μια σειρά υποχρεώσεων η εκπλήρωση των οποίων θα τους δώσει το «πράσινο φως» συμμετοχής τους στις εκλογές.
Μία βασική υποχρέωση, μεταξύ κατάθεσης πιστοποιητικού εγγράφου του δήμου όπου μένει ο εκάστοτε υποψήφιος/α και υπεύθυνης δήλωσης στην οποία δηλώνεται ότι δεν έχει στερηθεί κανένα πολιτικό του δικαίωμα, είναι και η καταβολή αποδεικτικού είσπραξης Δ.Ο.Υ. (παράβολο).
Για τις περιφερειακές εκλογές, ο υποψήφιος περιφερειάρχης, οι αντιπεριφερειάρχες καιπεριφερειακοί σύμβουλοι πρέπει να καταθέσουν το ποσό των εκατό πενήντα (150) ευρώ ο καθένας.
Για τις δημοτικές εκλογές, ο κάθε υποψήφιος δήμαρχοςδημοτικός σύμβουλος και σύμβουλος δημοτικής κοινότητας, του δημοτικού διαμερίσματος στα οποία διαιρούνται οι δήμοι με πληθυσμό άνω των 100.000 κατοίκων, οφείλει να καταθέσει αντίστοιχα, το ποσό των εκατό ευρώ (100 €)πενήντα ευρώ (50 €) και πενήντα ευρώ (50 €).
Για το αξίωμα του μέλους του συμβουλίου των δημοτικών κοινοτήτων του άρθρου 2 της παραγράφου 2 του παρόντος νόμου, του μέλους του συμβουλίου της τοπικής κοινότητας, καθώς και του τοπικού εκπροσώπου, δεν απαιτείται η πληρωμή παράβολου.
Σημειώνεται ότι με απόφαση του αρμόδιου υπουργού Εσωτερικών τα ανωτέρω ποσά είναι δυνατόν να αλλάξουν, κάτι το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες δεν πρέπει να θεωρείται απίθανο για τις εκλογές του Μαΐου.
Πέραν από τα παράβολα, ο κάθε συνδυασμός είναι υπεύθυνος και για την εκτύπωση των ψηφοδελτίων, τα οποία εκτυπώνονται σε λευκό, παραλληλόγραμμο χαρτί.
Δαπάνες εκστρατείας
Τα παράβολα και το τύπωμα των ψηφοδελτίων δεν περιλαμβάνονται στις συνολικές δαπάνες κάθε συνδυασμού, οι οποίες έχουν οριστεί με τον Καλλικράτη ανάλογα τον πληθυσμό του κάθε δήμου και της κάθε περιφέρειας.
Ειδικότερα, ο κάθε υποψήφιος σύμβουλος σε όλους τους δήμους μπορεί να δαπανήσει ως 3.500 ευρώ. Στις περιφέρειες 13.500 ευρώ (στην Αττική).
Από εκεί και πέρα, το ανώτατο επιτρεπτό όριο δαπανών για έναν συνδυασμό που «κατεβαίνει» στιςπεριφερειακές εκλογές, ισούται με το άθροισμα των δαπανών των υποψήφιων συμβούλων του.
Το ανώτατο επιτρεπτό όριο δαπανών για ένα συνδυασμό που «κατεβαίνει» στους δήμους, ισούται με το άθροισμα των δαπανών των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων του, αλλά προβλέπονται και προσαυξήσεις της τάξης από 20%50% μέχρι και 75%, οι οποίες ορίζονται ανάλογα με τον αριθμό των εκλογικών περιφερειών του εκάστοτε δήμου.

aftodioikisi.gr

Η ΝΕΑ ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ ΦΙΛΟΠΡΟΟΔΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΒΡΟΝΤΑΔΟΥ

Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Φιλοπρόοδου Ομίλου Βροντάδου που προέκυψε από τις εκλογές της 12ης Μαρτίου 2014. Η σύνθεση του νέου ΔΣ  έχει ως εξής:

Πρόεδρος: Στείρος Πολύδωρος
Αντιπρόεδρος: Κάβουρας Μάρκος
Γενικός Γραμματέας: Νικολάου Αντώνιος
Ταμίας:  Αρμενάκης Δημήτριος

Μέλη: Αμπαζή Γιασεμή, Βασιλάκης Νικόλαος, Καλλίτση-Βούκουνα Τζένη, Κατσάλα Μαρία, Μπατής Ιωάννης,Παντελίδης Γεώργιος, Παπαζή Μαρία, Στείρος Ιωάννης, 

Στείρος Σταύρος,Τσαμπαρλή- Βασιλάκη Σταυρούλα και Τσίχλα Δέσποινα

Αναπληρωματικά μέλη: Ζουμή Δέσποινα, Κομνηνάρη Ασημίνα, Μπατή Αργυρώ,  Μπαχά Νικητία και Παπαζή Αργυρώ, 

Δημόσιο: Απολύονται οι πρώτοι 1.715 υπάλληλοι μετά από 22 χρόνια


Σε 1.715 ανέρχονται, με βάση τους πίνακες που δημοσιοποίησε το ΑΣΕΠ, οι σχολικοί φύλακες και οι εκπαιδευτικοί που αναμένεται να οδηγηθούν και τυπικά εκτός Δημοσίου τη Δευτέρα. Πρόκειται για 1045 σχολικούς φύλακες και 670 εκπαιδευτικούς, η περίοδος της οκτάμηνης διαθεσιμότητας των οποίων λήγει σήμερα χωρίς να έχει βρεθεί θέση γι’ αυτούς στο Δημόσιο, στο πλαίσιο της κινητικότητας. Πάντως, η ΟΛΜΕ υποστηρίζει ότι προς απόλυση εκπαιδευτικοί είναι περί τους 200.
Να σημειωθεί ότι οι προηγούμενες απολύσεις από το Δημόσιο είχαν γίνει το 1992, δηλαδή, 22 χρόνια πρινόταν ο πατέρας του σημερινού υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκου Μητσοτάκη,Κωνσταντίνος Μητσοτάκης είχε προχωρήσει σε ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, δείχνοντας την έξοδο στους εργαζόμενους σε αυτές.

aftodioikisi.gr

Η ΣΤΑΣΗ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ : ΜΠΛΟΚΟ ΣΤΑ ΠΑΠΑΓΑΛΑΚΙΑ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ


Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
Το Σωματείο απ’ τη Δευτέρα 24 Μάρτη θα βρεθεί κοντά στους συναδέλφους στους χώρους δουλειάς. Το Δ.Σ. σας ενημερώνει πάντα με υπευθυνότητα και με γνώμονα την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας. Είμαστε εργαζόμενοι, έχουμε δικαιώματα!
Διαπαιδαγωγούμε την αυριανή γενιά των εργαζομένων!
Ως παιδαγωγοί – επιστήμονες και εργαζόμενοι, οφείλουμε να καλλιεργήσουμε τη σκέψη και τη συνείδηση των παιδιών μας με αξιοπρέπεια, αυτοσεβασμό και υψηλό αίσθημα ευθύνης, πρώτα στον εαυτό μας και δεύτερον στην κοινωνία. Μπορούμε και πρέπει να σταματήσουμε όλα αυτά που ετοιμάζουν, το μαύρο εργασιακό, ασφαλιστικό και παιδαγωγικό μέλλον. Ετοιμάζουν το σχολείο της αγοράς, το σχολείο της φυλακής της σκέψης και της έκφρασης! Θα το δεχτούμε;
Σε σχολεία και νηπιαγωγεία της Χίου, μετά τα συντριπτικά αποτελέσματα που διαμορφώθηκαν με τη σχεδόν καθολική συμμετοχή των συναδέλφων στη συγκέντρωση υπογραφών στο πρακτικό του Συλλόγου, έχουν ξαμοληθεί τα παπαγαλάκια της εξουσίας με τα γνωστά διλήμματα: «Το τάδε σχολείο έκανε ομάδες εργασίας», «αν δεν κάνετε ή δεν συμμετέχετε σε ομάδες εργασίας, θα απολυθείτε», «η αξιολόγηση θα γίνει ούτως ή άλλως, γιατί το αρνιέσαι;».
Επιχειρείται η ανατροπή των αποφάσεων των συλλόγων διδασκόντων με την επανάληψη συνελεύσεών τους, με στόχο να περάσει η πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ και του ΟΟΣΑ (βλέπε έκθεση 2011) για δημιουργία ομάδων εργασίας.
Έχουμε ήδη απαντήσει!
Εμείς συνάδελφοι δεν διαλέξαμε το επάγγελμα του δασκάλου μόνο για το ξεροκόμματο της επιβίωσης, αλλά και γιατί βάζουμε ένα λιθαράκι στο αύριο του λαού. Γιατί χτίζουμε την αυριανή γενιά εργαζομένων. Γιατί διδάσκοντας εμπνέουμε ιδανικά και αξίες. Γιατί είμαστε δάσκαλοι και θέλουμε ένα κόσμο χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. Με αυτά απαντάμε λοιπόν στους παρατρεχάμενους της εξουσίας. Γιατί δεν πρέπει να συνεχίσουμε να ανεχόμαστε τη μίζερη ζωή που διαμορφώνουν για εμάς και τα παιδιά μας.
Χιλιάδες συνάδελφοί μας είναι αδιόριστοι, χιλιάδες παιδιά μας, απόφοιτοι παιδαγωγικών τμημάτων δεν βρίσκουν δουλειά, χίλιοι συνάδελφοι απολύθηκαν. Πληρώνουμε την περίθαλψή μας χωρίς καμία ιατροφαρμκευτική πρόνοια, μειώθηκαν οι μισθοί μας. Μακρύς ο κατάλογος...
Κάθε στιγμή στον αγώνα έχει τη δική της αξία. Σ’ αυτή τη φάση, το σωματείο καλεί τα μέλη του συλλογικά και οργανωμένα ν’ αντισταθούν με το συνδικάτο. Κανένας μόνος! Η αξιολόγηση της ζωής μας δεν θα περάσει! Θα βρεθούμε δίπλα σας στους χώρους δουλειάς.
Κανένας εθελοντής στις ομάδες εργασίας – κανένας να μην πέσει στην παγίδα που στήνουν ότι δήθεν η εγκύκλιος 10 πρέπει να υλοποιηθεί. Απλά δείχνει τη γύμνια τους...
Καμία ανατροπή της ήδη εκφρασμένης θέλησης των συλλόγων διδασκόντων. Τυχόν νέα συνέλευση διδασκόντων γι’αυτό το θέμα είναι εκ του πονηρού.

Ο Πρόεδρος                                              Ο Γραμματέας
Αμπαζής Γιώργος                                     Τσίγκος Στέφανος

Διαβούλευση ΠΑΣΟΚ με φορείς της Ναυτιλίας για τα Τουριστικά Πλοία


Ειδική σύσκεψη-διαβούλευση σχετικά με το Νομοσχέδιο για τα Τουριστικά Πλοία, που έχει κατατεθεί στην αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή, πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ στα γραφεία της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του στη Βουλή.
Την σύσκεψη συγκάλεσε ο Κώστας Τριαντάφυλλος, Εισηγητής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ για τη Ναυτιλία, σε συνεργασία με την Γραμματέα του Τομέα Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του κόμματος, Έφη Χαλάτση.
Συμμετείχαν πάνω από 20 φορείς, σύλλογοι, σύνδεσμοι, Ενώσεις, Ομοσπονδίες και Επιμελητήρια που εκπροσωπούν τους χώρους της Ναυτιλίας, της ναυτικής εργασίας, κοινωνικών ιδρυμάτων του ναυτικού επαγγέλματος, του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας,  Τουριστικών Επιχειρήσεων, Πλοιάρχων και Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, Προσωπικού και Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος, των Ναυτικών Πρακτόρων, Ημερόπλοιων Σκαφών, Τουριστικών Πλοίων,  Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών, Πλοηγών και Πλοηγικής Υπηρεσίας κ.ά.
Κατά τη συζήτηση αναπτύχθηκε πλούσιος διάλογος και κατατέθηκαν προτάσεις για τη βελτίωση του Νομοσχεδίου για τα Τουριστικά Πλοία, οι οποίες θα αξιοποιηθούν κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, καθώς και στην Ολομέλεια του Σώματος.
Επίσης ο Κώστας Τριαντάφυλλος και η Έφη Χαλάτση, επικοινώνησαν και με φορείς που δεν κατέστη δυνατόν να παρευρεθούν στην σύσκεψη, ενώ πραγματοποίησαν σύσκεψη και με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλη Σακέλλη.
Τέλος επισκέφθηκαν τον γενικό γραμματέα της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (Π.Ν.Ο), Γιάννη Χαλά, στα γραφεία της Ομοσπονδίας, όπου αντάλλαξαν απόψεις για το νομοσχέδιο και τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν εργαζόμενοι και άνεργοι ναυτικοί.

Ο ΚΩΣΤΑΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ , ΕΙΔΙΚΟΣ ΑΓΟΡΗΤΗΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΥΝΑ : "ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ"

Ο Κώστας Τριαντάφυλλος τοποθετήθηκε την περασμένη Πέμπτη, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής των Ελλήνων,ως Eιδικός Αγορητής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου: «Τουριστικά Πλοία και άλλες διατάξεις».

Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του, ο βουλευτής έκανε αναφορά στη σημασία του θαλάσσιου τουρισμού, στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της χώρας μας, χάρη στα γεωφυσικά πλεονεκτήματα που συνδέονται με την πολυνησία και την μεγάλη  ακτογραμμή της Ελλάδας.
Συνέχισε,  τονίζοντας την αναγκαιότητα στήριξης των μορφών τουρισμού που συνδέονται με τη θάλασσα, την περιστολή της γραφειοκρατίας και την παροχή κινήτρων, -θέματα που έχουν αναδειχθεί και μέσω κοινοβουλευτικού ελέγχου-, ώστε να εκμεταλλευτούμε αποτελεσματικά, τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και να έχουμε ανταγωνιστικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή.
Συμφώνησε ότι, πρέπει να εναρμονισθεί η ελληνική νομοθεσία με την ευρωπαϊκή, όμως, με σαφήνεια για το τι πρέπει να ισχύει για κάθε κατηγορία σκαφών και τον τρόπο ναυλώσεων, ενώ επισήμανε την σπουδαιότητα του ηλεκτρονικού μητρώου σκαφών, που επιτέλους καθιερώνεται στη χώρα μας.
Υπογράμμισε, την ανάγκη διασφάλισης και προστασίας των εσόδων του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου, δηλαδή, του ίδιου του Έλληνα ναυτικού, ο οποίος έχει υποστεί τεράστιες μειώσεις συγκριτικά με άλλες κατηγορίες συνταξιούχων. Στην ίδια κατεύθυνση, επέμεινε στην αναγκαιότητα ο ναυτικός να ασφαλίζεται μόνο στο Ν.Α.Τ. και στην προάσπιση από τις αρμόδιες αρχές της ναυτεργατικής νομοθεσίας.
Αναφέρθηκε εκτενώς, σε θέματα του νομοσχεδίου που αφορούν την υπεραλίευση, το πλαίσιο για τις πλωτές εξέδρες, την ενοικίαση παραλιών και τους τρόπους ενίσχυσης της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας που σχετίζεται με τη θάλασσα, ως μια διέξοδο για την καταπολέμηση της ανεργίας.
Ο βουλευτής πρότεινε επίσης, να θεσμοθετηθεί ο Συνήγορος του Λιμενικού, ως ένα μέσο θεσμικής προστασίας του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος, που  «αντιμετωπίζει καθημερινά ζητήματα, που δεν μπορούν να αποφευχθούν με ακροδεξιές ρητορικές και ακροδεξιές νομοτεχνικές βελτιώσεις».
Επιπλέον, έθεσε το θέμα των εκτός έδρας και των πλευσίμων των λιμενικών, αλλά και του αιτήματος για φαρμακείο, όπως επετεύχθη και για την Αστυνομία.

Κλείνοντας, επεσήμανε ως αυτονόητη και προφανή τη διαφωνία του με οποιαδήποτε ρύθμιση αντιβαίνει στην έννοια του «αδιάβλητου, αντικειμενικού, αξιοκρατικού συστήματος εισαγωγής και μεταθέσεων στο Λιμενικό Σώμα».

ΑΛΛΑΖΕΙ ΠΛΗΡΩΣ Ο ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ= ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΜΟΝΟ 3 ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑΤΑΜΕΙΑ

Η κυβέρνηση προωθεί τη δημιουργία τριών μόλις Ταμείων, που θα έχουν την ευθύνη χορήγησης τόσο της κύριας σύνταξης όσο και της επικουρικής και του εφάπαξ.

Οι νέοι φορείς θα καλύπτουν περίπου επτά εκατομμύρια εργαζόμενους και συνταξιούχους και θα προκύψουν από την ενοποίηση πάνω από 60 κλάδων ασφάλισης.

Τα τρία ταμεία -για μισθωτούς, ελεύθερους επαγγελματίες και αγρότες- θα έχουν στο εσωτερικό τους ενιαίους κανόνες, ενώ χωριστό πυλώνα θα αποτελεί το ΝΑΤ.

Η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους, ενώ στην αμέσως επόμενη φάση τα τρία ταμεία και το ΝΑΤ θα μπουν στην «ομπρέλα» του Εθνικού Φορέα Απονομής Συντάξεων.




Για τον σχεδιασμό των αλλαγών θα συγκροτηθεί ειδική επιτροπή (με τη συμμετοχή και των κοινωνικών εταίρων), ενώ θα εκπονηθούν οι απαιτούμενες αναλογιστικές μελέτες και θα μελετηθεί η ευρωπαϊκή εμπειρία.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Έθνος της Κυριακής», το θέμα των ενοποιήσεων των ταμείων συζητήθηκε και στις πρόσφατες επαφές με την τρόικα.

Στην ανάγκη αλλαγών στη δομή του ασφαλιστικού συστήματος έχει επανειλημμένα αναφερθεί ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης, ο οποίος έχει επισημάνει πως «το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας μας οικοδομήθηκε διαχρονικά στη βάση πελατειακών αντιλήψεων, με αποτέλεσμα σήμερα να είναι ένα μωσαϊκό εξαιρέσεων και ειδικών καθεστώτων».

Με το νέο σύστημα θα καθιερωθεί Εθνικό Μητρώο Ασφαλισμένων, το οποίο θα περιλαμβάνει το σύνολο των εργαζομένων και συνταξιούχων.

Παράλληλα, θα υπάρξει ενιαίος μηχανισμός ελέγχου για να αντιμετωπιστεί η εισφοροδιαφυγή και να αυξηθούν τα έσοδα του ασφαλιστικού συστήματος.

Σε επόμενη φάση θα ανοίξει η συζήτηση και για το θέμα της καθιέρωσης ενιαίων εισφορών στα ασφαλιστικά ταμεία, που πρόκειται να ενοποιηθούν (όπως έγινε πρόσφατα και με το ενιαίο επικουρικό).

Σημειώνεται, στο ρεπορτάζ της εφημερίδας, πως είναι σε εκκρεμότητα η σταδιακή εξίσωση των εισφορών των ταμείων των ΔΕΚΟ και των τραπεζών με το ΙΚΑ.

ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΕΛΛΗΝΟΚΤΗΤΟΥ ΦΟΡΤΗΓΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΜΕ ΦΟΡΤΗΓΙΔΑ ΣΤΟ ΧΙΟΥΣΤΟΝ

εγάλη θαλάσσια ρύπανση έχει προκληθεί κοντά στην πόλη του Τέξας, στο «κανάλι» του Χιούστον μετά από σύγκρουση ενός ελληνόκτητου φορτηγού πλοίου με μια φορτηγίδα έμφορτη με 924.000 γαλόνια πετρελαίου, η οποία ρυμουλκείτο.
Όπως έγινε γνωστό από την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ η σύγκρουση έγινε, το Σάββατο 22/3 απογευματινές ώρες (τοπική ώρα), οπότε ενημέρωσε ο πλοίαρχος του με ελληνόκτητου με σημαία Λιβερίας φορτηγού πλοίου «Summer Wind», που φέρεται ότι είναι ελληνόκτητο, ότι το πλοίο του συγκρούστηκε με μια φορτηγίδα την οποία ρυμουλκούσε το ρυμουλκό «Miss Susan».
Από την σύγκρουση δεν τραυματίστηκε κανένας από το 6μελές πλήρωμα του ρυμουλκού αλλά και από τα 2 μέλη του πληρώματος της φορτηγίδας. Ωστόσο, αργότερα από τις αναθυμιάσεις χρειάστηκε να διακομιστούν σε νοσοκομείο δύο άτομα για την παροχή πρώτων βοηθειών.
Επίσης, όπως έχει γίνει γνωστό δεν προκλήθηκαν ζημιές στο φορτηγό πλοίο αλλά η φορτηγίδα έχει μισοβυθιστεί και έχει σημειωθεί διαρροή στο φορτίο της.
Ωστόσο, είναι άγνωστο αυτή τη στιγμή πόση ποσότητα πετρελαίου έχει χυθεί στην θάλασσα ενώ η γυαλάδα είναι εμφανής στο νερό.


Σύμφωνα με την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ το ρυμουλκό διερχόταν από την πόλη του Τέξας με κατεύθυνση το Μπολιβάρ κατά την στιγμή της σύγκρουσης. Αμέσως ο ιδιοκτήτης του ρυμουλκού και της φορτηγίδας ενεργοποίησαν το σχέδιο έκτακτης ανάγκης και σε συνεργασία με την Ακτοφυλακή γίνονται προσπάθειες απορρύπανσης.
Η κίνηση των πλοίων έχει διακοπεί στο σημείο για να προχωρήσει η διαδικασία απορρύπανσης στην περιοχή, που θεωρείται σημαντικός βιότοπος.
Πάντως, ειδικοί εμφανίζονται σχετικά καθησυχαστικοί λέγοντας ότι πρόκειται για «μέτριας» επικινδυνότητας περιστατικό.
Σύμφωνα με τον Bruce Clawson, διευθυντή του τομέα Επειγόντων Περιστατικών του πόλης του Τέξας η φορτηγίδα είναι μερικώς βυθισμένη.
«Έχει έναν τύπο καυσίμου στη δεξαμενή, ένα πολύ βαρύ πετρέλαιο. Μερικά λίτρα από αυτά έχουν διαρρεύσει», δήλωσε ο κ. Clawson για να προσθέσει ότι «δεν έχει περιοριστεί η διαρροή. Εργάζονται σε αυτό τώρα».
Ο ίδιος ανέφερε ότι έχουν τοποθετηθεί φράγματα και ότι η διαρροή εντοπίζεται στη μια από τις 4 δεξαμενές της φορτηγίδας.
Η Ακτοφυλακή των ΗΠΑ έχει ανοίξει και τηλεφωνική γραμμή για όσους θέλουν να θέσουν ερωτήματα για την διεκδίκηση αποζημίωσης από το συμβάν.

ΧΑΛΑΕΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΤΙΣ ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ ΜΕΡΕΣ

Ξεχάστε το καλοκαιρινό τοπίο και τις πρόωρες βουτιές... Ο καιρός αλλάζει και ίσως χρειαστεί να... ξεθάψουμε και πάλι τα πιο βαριά μας ρούχα.
Ας δούμε όμως αναλυτικά την πρόγνωση του καιρού.
Με καλό καιρό ξεκινά το Σαββατοκύριακο. Ο υδράργυρος στην Αττική θα φθάνει έως τους 21 βαθμούς Κελσίου και στη Θεσσαλονίκη μέχρι τους 20 βαθμούς.
Μακεδονία, Θράκη
Kαιρός: γενικά αίθριος. Από το απόγευμα αραιές νεφώσεις κατά τόπους πυκνότερες στη δυτική Μακεδονία.
Θερμοκρασία: από 4 έως 21 βαθμούς κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία η ελάχιστη κατά τόπους 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.
Νησιά Ιονίου, Ηπειρος, δυτική Στερεά, δυτική Πελοπόννησος
Kαιρός: γενικά αίθριος. Από το μεσημέρι αραιές νεφώσεις κατά τόπους πιο πυκνές στα βόρεια. Τοπικά περιορισμένη ορατότητα τις πρωινές ώρες.
Θερμοκρασία: από 6 έως 21 βαθμούς κελσίου. Στην Ηπειρο η ελάχιστη κατά τόπους 4 με 5 βαθμούς χαμηλότερη.
Θεσσαλία, ανατολική Στερεά, Εύβοια, ανατολική Πελοπόννησος
Kαιρός: γενικά αίθριος. Από το απόγευμα θα αναπτυχθούν αραιές νεφώσεις.
Θερμοκρασία: από 3 έως 22 βαθμούς κελσίου.
Κυκλάδες, Κρήτη
Καιρός: γενικά αίθριος.
Θερμοκρασία: από 11 έως 20 βαθμούς κελσίου.
Νησιά ανατολικού Αιγαίου, Δωδεκάνησα
Καιρός: γενικά αίθριος.
Θερμοκρασία: από 13 έως 21 βαθμούς κελσίου. Στα βόρεια η ελάχιστη 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.



Read more: http://www.newsbomb.gr/koinwnia/story/421778/halaei-kai-pali-o-kairos-–-erhontai-mehri-kai-hionia#ixzz2wmyGHQh8

O KΩΣΤΑΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΟΛΟΙΑ

Ο Κώστας Τριαντάφυλλος τοποθετήθηκε την περασμένη Πέμπτη, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής των Ελλήνων,ως Eιδικός Αγορητής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου: «Τουριστικά Πλοία και άλλες διατάξεις».

Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του, ο βουλευτής έκανε αναφορά στη σημασία του θαλάσσιου τουρισμού, στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της χώρας μας, χάρη στα γεωφυσικά πλεονεκτήματα που συνδέονται με την πολυνησία και την μεγάλη  ακτογραμμή της Ελλάδας.
Συνέχισε,  τονίζοντας την αναγκαιότητα στήριξης των μορφών τουρισμού που συνδέονται με τη θάλασσα, την περιστολή της γραφειοκρατίας και την παροχή κινήτρων, -θέματα που έχουν αναδειχθεί και μέσω κοινοβουλευτικού ελέγχου-, ώστε να εκμεταλλευτούμε αποτελεσματικά, τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και να έχουμε ανταγωνιστικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή.
Συμφώνησε ότι, πρέπει να εναρμονισθεί η ελληνική νομοθεσία με την ευρωπαϊκή, όμως, με σαφήνεια για το τι πρέπει να ισχύει για κάθε κατηγορία σκαφών και τον τρόπο ναυλώσεων, ενώ επισήμανε την σπουδαιότητα του ηλεκτρονικού μητρώου σκαφών, που επιτέλους καθιερώνεται στη χώρα μας.
Υπογράμμισε, την ανάγκη διασφάλισης και προστασίας των εσόδων του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου, δηλαδή, του ίδιου του Έλληνα ναυτικού, ο οποίος έχει υποστεί τεράστιες μειώσεις συγκριτικά με άλλες κατηγορίες συνταξιούχων. Στην ίδια κατεύθυνση, επέμεινε στην αναγκαιότητα ο ναυτικός να ασφαλίζεται μόνο στο Ν.Α.Τ. και στην προάσπιση από τις αρμόδιες αρχές της ναυτεργατικής νομοθεσίας.
Αναφέρθηκε εκτενώς, σε θέματα του νομοσχεδίου που αφορούν την υπεραλίευση, το πλαίσιο για τις πλωτές εξέδρες, την ενοικίαση παραλιών και τους τρόπους ενίσχυσης της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας που σχετίζεται με τη θάλασσα, ως μια διέξοδο για την καταπολέμηση της ανεργίας.
Ο βουλευτής πρότεινε επίσης, να θεσμοθετηθεί ο Συνήγορος του Λιμενικού, ως ένα μέσο θεσμικής προστασίας του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος, που  «αντιμετωπίζει καθημερινά ζητήματα, που δεν μπορούν να αποφευχθούν με ακροδεξιές ρητορικές και ακροδεξιές νομοτεχνικές βελτιώσεις».
Επιπλέον, έθεσε το θέμα των εκτός έδρας και των πλευσίμων των λιμενικών, αλλά και του αιτήματος για φαρμακείο, όπως επετεύχθη και για την Αστυνομία.

Κλείνοντας, επεσήμανε ως αυτονόητη και προφανή τη διαφωνία του με οποιαδήποτε ρύθμιση αντιβαίνει στην έννοια του «αδιάβλητου, αντικειμενικού, αξιοκρατικού συστήματος εισαωγής και μεταθέσεων στο Λιμενικό Σώμα».

ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ "ΣΒΟΥΡΑΣ" ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥ

Το Κέντρο Παιδιού και Εφήβου (ΚΠΕ) σας ενημερώνει ότι
στις 26 Μαρτίου ξεκινά ο τέταρτος κύκλος
της Ομάδας Ψυχαγωγίας «Σβούρα»,
με τίτλο : «7 Ιστορίες γίνονται παιχνίδι» 
Απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 4 έως 10 ετών.
Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, βιωματικά παιχνίδια, μουσική, κίνηση, και γνωριμία με υλικά, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να ψυχαγωγηθούν, να αλληλεπιδράσουν και να αξιοποιήσουν δημιουργικά τις ικανότητές τους. Επίσης, σε κάποιες συναντήσεις τα μέλη της «Σβούρας» πρόκειται να παρακολουθήσουν πολιτιστικές δράσεις και να επισκεφτούν χώρους ψυχαγωγίας.
Οι μικροί μας φίλοι εκτός από την ευκαιρία για χαρούμενες στιγμές, στα πλαίσια της "Σβούρας" θα ωφεληθούν από τη συμμετοχή τους σε ομαδικές δραστηριότητες και θα βελτιώσουν τις ικανότητές τους στην αυτοέκφραση.
Η δράση της «Σβούρας» περιλαμβάνει 4 κύκλους. Ο κάθε κύκλος, είναι ανεξάρτητος και αποτελείται από 7 συναντήσεις με διάρκεια 1,5 ώρας η κάθε μία. Η σύνθεση των ομάδων θα διαμορφωθεί ανάλογα με την ηλικία των παιδιών.
Στα πλαίσια του κάθε κύκλου θα πραγματοποιούνται 2 ομάδες ανά εβδομάδα (προκειμένου να εξυπηρετηθούν κατά το δυνατόν οι διαφορετικές προτιμήσεις των ενδιαφερομένων ως προς τη μέρα):
η α΄ ομάδα κάθε Δευτέρα 18:00-19:30
η β΄ ομάδα κάθε Τετάρτη 18:00-19:30

Την ομάδα θα συντονίζουν οι:
Μαρία Λαδάκη, ψυχολόγος,
Έφη Βήλλου, μουσικοθεραπεύτρια
Σταυρούλα Κώττη, ειδική εκπαιδευτικός.

Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής τηλεφωνείστε στο 2271020000

Τράπεζα της Ελλάδας: Έτσι θα ρυθμίζονται τα κόκκινα δάνεια


Οδηγίες για την αντιμετώπιση των δανείων που βρίσκονται σε  καθυστέρηση, απέστειλε σήμερα προς τις τράπεζες  η Τράπεζα της Ελλάδας. Πρόκειται για ένα πλήρη σχέδιο αντιμετώπισης των κόκκινων δανείων, επί του οποίου ζητούνται απαντήσεις έως τις 10 του επόμενου μήνα.
Στο κείμενο γίνεται ξεκάθαρο ότι οι διαδικασίες συνεννόησης με τους δανειολήπτες θα ξεκινάνε ακόμα και με την… υποψία της καθυστέρησης, ενώ οι λύσεις που θα προτείνονται κατά περίπτωση θα φτάνουν έως και την παράδοση του ενυπόθηκου ακινήτου.
Το «κλειδί» της νέας διαδικασίας, που σε κάθε περίπτωση θα εφαρμοστεί από τη 1η Ιανουαρίου του 2015, είναι η έννοια του «συνεργάσιμου» δανειολήπτη- όπως αυτή περιγράφεται στον «μπούσουλα» της ΤτΕ- αλλά και των «εύλογων δαπανών διαβίωσης», για τις οποίες ο δανειολήπτης υποχρεώνεται στη συμπλήρωση ενός εξαντλητικού καταλόγου εσόδων πάσης φύσης αλλά και δαπανών ακόμα και ανελαστικών, όπως η διατροφή των μελών ενός νοικοκυριού.
Οσον αφορά, στους μη συνεργάσιμους δανειολήπτες, αφενός θα βρίσκονται υπό τον πέλεκυ των κατασχέσεων αφετέρου επισημαίνεται ότι εάν μετά από τη ρευστοποίηση της περιουσίας τους εξακολουθεί να υφίσταται υπόλοιπο δανείου, αυτό θα συνεχίσει να αποτελεί εκτοκιζόμενη απαίτηση της τράπεζας.

aftodioikisi.gr

ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΑΠΟΓΕΙΩΘΟΥΝ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ



Του Βασίλη Σ. Κανέλλη
«Παράθυρο» στο μέλλον της κτηματαγοράς, μετά από μια καταστροφική επταετία, ανοίγουν τα μεγάλα έργα υποδομής που έχουν δρομολογηθεί, σε συνδυασμό με την κατάρρευση των τιμών που έχουν δημιουργήσει μεγάλες επενδυτικές ευκαιρίες. Η αγορά ακινήτων, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, μπορεί να είναι από το 2016 και μετά, το επόμενο success story, και μαζί με την έκρηξη του τουρισμού, να αποτελέσουν το δεύτερο βασικό πυλώνα στήριξης της ελληνικής οικονομίας.
Κι αν όλα αυτά φαντάζουν όνειρο σε μια χρονική στιγμή που τα πάντα μοιάζουν διαλυμένα στην αγορά, οι ειδικοί του κλάδου επιμένουν ότι ο κύκλος της συνεχούς υποχώρησης της ζήτησης και των τιμών θα σταματήσει στην επταετία, όπως έχει γίνει και σε ανάλογες περιπτώσεις στο εξωτερικό. Όλα αυτά, βεβαίως, υπό την προϋπόθεση της ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας, της ενίσχυσης της ρευστότητας από τις τράπεζες και μιας πολιτικής που θα στοχεύει στην προσέλκυση ξένων επενδυτών, οι οποίοι θα αγοράσουν ακίνητα στη χώρα μας.
Ερευνα της Eurobank Property Services που παρουσιάστηκε από τον διευθυντή Συμβουλευτικών Υπηρεσιών σε πρόσφατο συνέδριο του Ελληνικού Ινστιτούτου Εκτιμητικής, περιγράφει τους κυριότερους παράγοντες που διαχρονικά επηρεάζουν την πορεία της κτηματαγοράς διεθνώς και είναι: Τα έργα υποδομών, το θεσμικό - φορολογικό πλαίσιο, η προσφορά (υφιστάμενο απόθεμα, νέες κατασκευές κ.ά.), μακροοικονομικοί παράγοντες και συγκεκριμένα το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (GDP), το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών και οι όροι - διαθεσιμότητα στεγαστικών δανείων. Η έρευνα της τράπεζας είναι αποκαλυπτική ως προς το ποια πολιτικο-οικονομικά γεγονότα επηρέασαν την πορεία της κτηματαγοράς και τις τιμές των ακινήτων από το 1990 και μέχρι το 2013. Παράλληλα, αναλύει τις προοπτικές του κλάδου με βάση τα έργα υποδομών. Συγκεκριμένα:
Γιατί θα απογειωθούν τα ακίνητα
Καταγράφηκε πτώση στις τιμές όταν το 1990 κατέρρευσαν τα καθεστώτα της Αν. Ευρώπης, ενώ σημαντική ανάκαμψη παρατηρήθηκε από το 1997 και έπειτα. Εκτοτε, ακόμη και σε περιόδους χρηματιστηριακής κρίσης, ο κόσμος κατηύθυνε τα χρήματά του στα ακίνητα, με αποτέλεσμα την άνοδο των τιμών.
Στα ανώτατα επίπεδα αυξήσεων οι τιμές έφτασαν το 2002 με την κατασκευή του αεροδρομίου και της Αττικής Οδού και στη συνέχεια το 2006 με αφορμή την επιβολή ΦΠΑ στις πωλήσεις νεόδμητων. Και σταδιακά από το 2007 άρχισε η κατάρρευση με κύριους σταθμούς το σκάνδαλο της Lehman Brothers, το πρώτο Μνημόνιο και το «χαράτσι» μέσω της ΔΕΗ. Το 2012 καταγράφηκε και η μεγαλύτερη πτώση στις τιμές, η οποία συνεχίστηκε και πέρυσι.
Είναι χαρακτηριστικό ότι την περίοδο 1989-2013 η αύξηση των πραγματικών αξιών των ακινήτων ήταν 17% και των ονομαστικών 400%. Ο πληθωρισμός από το 1989 μέχρι το 1996 ήταν ιδιαίτερα υψηλός (μέσος όρος 14%), με αποτέλεσμα οι πραγματικές αξίες των ακινήτων να είναι πολύ μικρότερες από τις ονομαστικές. Η μέση ετήσια πραγματική απόδοση ήταν 0,7%, ενώ η μέση ετήσια ονομαστική απόδοση 7%.
Σε ό,τι αφορά τη σύγκριση των πραγματικών αξιών ακινήτων και του πραγματικού ΑΕΠ παρατηρείται ότι το δεύτερο αυξήθηκε την περίοδο 1989-2013 κατά 23% ή 0,9% ετησίως, ενώ οι αξίες των ακινήτων 17% ή 0,7% ετησίως, υπάρχει δηλαδή μια συσχέτιση κατά 93%.
Συσχέτιση 93% υπάρχει και με το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών που το ίδιο διάστημα αυξήθηκε 35% ή 1,3% ανά έτος, ενώ οι αξίες των ακινήτων αυξήθηκαν 17% ή 0,7% ανά έτος, ενώ η ανεργία αυξήθηκε από το 7% στο 27%.
Στα δάνεια υπάρχει συσχέτιση 72%, καθώς η στεγαστική πίστη αυξήθηκε κατά 3.741% το 1989-2013.
Η μελέτη της Eurobank κάνει και ορισμένες προβλέψεις για την πορεία της αγοράς επισημαίνοντας ότι αν η κτηματαγορά ακολουθήσει τη βελτίωση της οικονομίας από το 2014 και ύστερα, τότε αναμένεται να παρατηρηθεί μείωση αξιών το 2014, σταθεροποίηση το 2015 και αύξηση από το 2016 και μετά, ακολουθώντας την πορεία της οικονομίας με καθυστέρηση περίπου ενός έτους.
Σύμφωνα με το βασικό σενάριο, φέτος θα σημειωθεί μείωση τιμών 5,9% και με βάση το δυσμενές σενάριο 9%. Το 2015 το βασικό σενάριο κάνει λόγο για αύξηση 1% και το δυσμενές σενάριο για μείωση 3,9%. Τέλος για το 2016 το καλό σενάριο προβλέπει αύξηση 2,9% και το κακό αύξηση μόλις 0,9%, αλλά είναι σίγουρη η ανάκαμψη της κτηματαγοράς. Όπως φαίνεται, πάντως, στο σχετικό γράφημα η υλοποίηση των έργων υποδομής επηρεάζει και την κτηματαγορά. Η κατοικία θα επηρεαστεί θετικά από την υλοποίηση του αγωγού ΤΑΡ, την ανάπλαση του φαληρικού μετώπου, την παράδοση νέων σταθμών του μετρό και του μετρό Θεσσαλονίκης, τις επεκτάσεις οδικών αξόνων, την επανέναρξη των εργασιών στο αυτοκινητόδρομο Κόρινθος ? Πάτρα και τις επεκτάσεις του προαστιακού. Σημαντικά για τον τουρισμό είναι τα έργα πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου, οι αυτοκινητόδρομοι, η κατασκευή αεροδρομίου στο Καστέλι, η εκμετάλλευση των 7 περιφερειακών αεροδρομίων, λιμένων και μαρίνων κ.λπ.