Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2011
ΠΕΝΤΕ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΩΡΕΣ ΘΑ ΔΙΑΡΚΕΙ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΙΚΑΡΙΑ
Με πέντε επιπλέον ώρες θα ταλαιπωρούνται όσοι επιβάτες ταξιδεύουν από εδώ και στο εξής από τον Πειραιά με προορισμό την Ικαρία.
Το ταξίδι κανονικά διαρκούσε 7 ώρες, αλλά με την αντικατάσταση του πλοίου «Μύκονος» από το «Ιεράπετρα», το ταξίδι θα φτάσει τις 12 ώρες.
Η εξέλιξη αυτή σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο»,έχει εξοργίσει τους κατοίκους σε Σάμο, Ικαρία και Φούρνους, οι οποίοι ετοιμάζονται να προχωρήσουν σε περαιτέρω κινητοποιήσεις, ζητώντας καθημερινή, γρήγορη και οικονομική ακτοπλοϊκή συγκοινωνία
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ!
Γεγονότα
1844: Ο δρ. Τζον Ριγκς εφαρμόζει για πρώτη φορά αναισθησία για την εξαγωγή δοντιού του συναδέλφου του δρ. Χόρας Γουέλς, χρησιμοποιώντας νιτρικό οξείδιο. 1866: Η Dial Square FC, μία ποδοσφαιρική ομάδα από το Γούλιτς, δίνει τον πρώτο αγώνα της και συντρίβει με 6-0 την Eastern Wanderers. Αργότερα θα γίνει πασίγνωστη σε Arsenal FC. 1946: Δημιουργείται η UNICEF, που βραβεύτηκε για την προσφορά της με το Νόμπελ Ειρήνης το 1965. 1974: Ο ανώτατος δικαστικός Μιχαήλ Στασινόπουλος ορκίζεται προσωρινός Πρόεδρος της Δημοκρατίας, μετά την παραίτηση του στρατηγού Φαίδωνα Γκιζίκη. 1996: Διακόπτεται λόγω επεισοδίων ο αγώνας Άρης - Μπεσίκτας για το κύπελλο Κόρατς κι ενώ το σκορ είναι 40-31. Αφορμή της διακοπής είναι ένα αντιαθλητικό χτύπημα του Alexander στον Αγγελίδη, ο οποίος του το ανταποδίδει και προκαλείται γενική σύρραξη. Με τη βοήθεια του Γιώργου Βασιλακόπουλου, ο Άρης αποφεύγει την τιμωρία από τη FIBA και ο αγώνας επαναλαμβάνεται χωρίς τους Αγγελίδη και Alexander, κεκλεισμένων των θυρών στη Ν. Σμύρνη, όπου ο Άρης κερδίζει με 77-64 και προκρίνεται στην επόμενη φάση. 1999: Στο Ελσίνκι, στη διάσκεψη των ηγετών των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποφασίζεται η προσέγγιση της Ευρώπης με την Τουρκία, αποσυνδέεται το Κυπριακό από την ένταξη της Κύπρου, καλείται η Τουρκία να εκδημοκρατιστεί και να παραπέμψει την επίλυση των τυχόν διαφορών της με την Ελλάδα στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης.
Γεννήσεις
1890: Κάρλος Γκαρντέλ, αργεντίνος τραγουδιστής, που ταυτίστηκε με το ταγκό. (Θαν. 24/6/1935)1911: Ναγκίπ Μαχφούζ, αιγύπτιος συγγραφέας, ο πρώτος άραβας που τιμήθηκε με Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1988. (Θαν. 30/8/2006)1918: Αλεξάντερ Σολζενίτσιν, ρώσος συγγραφέας. Βραβεύτηκε με Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1970. (Αρχιπέλαγος Γκουλάγκ, Μια μέρα στη ζωή του Ιβάν Ντενίσοβιτς) (Θαν. 3/8/2008)
Θάνατοι
969: Νικηφόρος Φωκάς, αυτοκράτορας του Βυζαντίου. (δολοφονήθηκε) (Γεν. 912)1952: Μιχάλης Μανούσκος, πρόεδρος και εκ των ιδρυτών του Ολυμπιακού. (Γεν. ?)1964: Άλμα Σίντλερ, αυστριακή συνθέτρια και κοσμική κυρία της Βιέννης. Παντρεύτηκε κατά σειρά τον Γκούσταβ Μάλερ, τον Βάλτερ Γκρόπιους και τον Φραντς Βέρφελ. (Γεν. 31/8/1879)
1844: Ο δρ. Τζον Ριγκς εφαρμόζει για πρώτη φορά αναισθησία για την εξαγωγή δοντιού του συναδέλφου του δρ. Χόρας Γουέλς, χρησιμοποιώντας νιτρικό οξείδιο. 1866: Η Dial Square FC, μία ποδοσφαιρική ομάδα από το Γούλιτς, δίνει τον πρώτο αγώνα της και συντρίβει με 6-0 την Eastern Wanderers. Αργότερα θα γίνει πασίγνωστη σε Arsenal FC. 1946: Δημιουργείται η UNICEF, που βραβεύτηκε για την προσφορά της με το Νόμπελ Ειρήνης το 1965. 1974: Ο ανώτατος δικαστικός Μιχαήλ Στασινόπουλος ορκίζεται προσωρινός Πρόεδρος της Δημοκρατίας, μετά την παραίτηση του στρατηγού Φαίδωνα Γκιζίκη. 1996: Διακόπτεται λόγω επεισοδίων ο αγώνας Άρης - Μπεσίκτας για το κύπελλο Κόρατς κι ενώ το σκορ είναι 40-31. Αφορμή της διακοπής είναι ένα αντιαθλητικό χτύπημα του Alexander στον Αγγελίδη, ο οποίος του το ανταποδίδει και προκαλείται γενική σύρραξη. Με τη βοήθεια του Γιώργου Βασιλακόπουλου, ο Άρης αποφεύγει την τιμωρία από τη FIBA και ο αγώνας επαναλαμβάνεται χωρίς τους Αγγελίδη και Alexander, κεκλεισμένων των θυρών στη Ν. Σμύρνη, όπου ο Άρης κερδίζει με 77-64 και προκρίνεται στην επόμενη φάση. 1999: Στο Ελσίνκι, στη διάσκεψη των ηγετών των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποφασίζεται η προσέγγιση της Ευρώπης με την Τουρκία, αποσυνδέεται το Κυπριακό από την ένταξη της Κύπρου, καλείται η Τουρκία να εκδημοκρατιστεί και να παραπέμψει την επίλυση των τυχόν διαφορών της με την Ελλάδα στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης.
Γεννήσεις
1890: Κάρλος Γκαρντέλ, αργεντίνος τραγουδιστής, που ταυτίστηκε με το ταγκό. (Θαν. 24/6/1935)1911: Ναγκίπ Μαχφούζ, αιγύπτιος συγγραφέας, ο πρώτος άραβας που τιμήθηκε με Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1988. (Θαν. 30/8/2006)1918: Αλεξάντερ Σολζενίτσιν, ρώσος συγγραφέας. Βραβεύτηκε με Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1970. (Αρχιπέλαγος Γκουλάγκ, Μια μέρα στη ζωή του Ιβάν Ντενίσοβιτς) (Θαν. 3/8/2008)
Θάνατοι
969: Νικηφόρος Φωκάς, αυτοκράτορας του Βυζαντίου. (δολοφονήθηκε) (Γεν. 912)1952: Μιχάλης Μανούσκος, πρόεδρος και εκ των ιδρυτών του Ολυμπιακού. (Γεν. ?)1964: Άλμα Σίντλερ, αυστριακή συνθέτρια και κοσμική κυρία της Βιέννης. Παντρεύτηκε κατά σειρά τον Γκούσταβ Μάλερ, τον Βάλτερ Γκρόπιους και τον Φραντς Βέρφελ. (Γεν. 31/8/1879)
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΧΙΟΥ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011
Δημοτικό Συμβούλιο Χίου πραγματοποιείται την Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2011 στις 17.30 το απόγευμα , στην αίθουσα συνεδριάσεων της Περιφερειακής Ενότητας Χίου. Μεταξύ των θεμάτων που θα συζητηθούν είναι και τα εξής :
-Λήψη απόφασης για θέματα ανακύκλωσης-έγκριση οικονομικοτεχνικής μελέτης-διαχείρισης ανακυκλώσιμων υλικών
-Πρωτόκολλο συναντίληψης και συνεργασίας μεταξύ Πανεπιστημίου Αιγαίου και Δήμου Χίου
-Καταβολή χρηματικών βοηθημάτων σε οικονομικά αδύνατους πολίτες
-Πρόσληψη προσωπικού ανταποδοτικού χαρακτήρα για την Υπηρεσία Καθαριότητας
-Λήψη απόφασης για θέματα ανακύκλωσης-έγκριση οικονομικοτεχνικής μελέτης-διαχείρισης ανακυκλώσιμων υλικών
-Πρωτόκολλο συναντίληψης και συνεργασίας μεταξύ Πανεπιστημίου Αιγαίου και Δήμου Χίου
-Καταβολή χρηματικών βοηθημάτων σε οικονομικά αδύνατους πολίτες
-Πρόσληψη προσωπικού ανταποδοτικού χαρακτήρα για την Υπηρεσία Καθαριότητας
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΧΙΟΥ ΨΑΡΩΝ ΚΑΙ ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ κ.κ.ΜΑΡΚΟΥ ΣΤΗΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ
Επίσκεψη στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Ν. Χίου πραγματοποίησε το μεσημέρι της Παρασκευής 9-12-11 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Μάρκος, συνοδευόμενος από τον πατήρ Δημήτριο Γιόμελο και τον πατήρ Στέφανο Λάρδα όπου χαιρέτησε τους Πυροσβέστες και συναντήθηκε με τον Διοικητή Ιάκωβο Αρχοντάκη και τον Υποδιοικητή Ιωάννη Βουράκη. Κατά την συνάντηση ο Σεβασμιώτατος ευχαρίστησε για τη συμμετοχή και την υποδοχή στην ενθρόνισή του και ενημερώθηκε για την λειτουργία και την προσφορά της Π.Υ. στην αντιμετώπιση των συμβάντων καθώς και την ιδιαίτερη τιμή που αποτελεί η παρουσία του. Παράλληλα συνεχάρη τους άντρες της Π.Υ. για την επιτυχή επέμβασή τους στην κατάσβεση των πυρκαγιών και την αντιμετώπιση των συμβάντων.
Ο ΚΟΡΑΗΣ ΕΙΧΕ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΜΑΣ ΧΑΛΙ
Από τον ΣΤΕΦΑΝΟ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟ
Σαν έπεσε στα χέρια μου το μανιφέστο που έγραψε ο Αδαμάντιος Κοραής το 1831, σε ηλικία 83 ετών, με τίτλο «Προς τους Ελευθέρους Έλληνας» και αφού το διάβασα προσεκτικά, στην κυριολεξία εκτινάχτηκα από την καρέκλα μου. Ο σπουδαίος φιλόσοφος και πατριάρχης του Νεοελληνικού Διαφωτισμού είχε προβλέψει λίγο πριν το τέλος της ζωής του, με εκπληκτική ακρίβεια, όλα αυτά τα θλιβερά που συμβαίνουν σήμερα στην πατρίδα μας. Μέχρι και την πρόσφατη βρισιά του Θόδωρου Πάγκαλου, που αποκάλεσε τους δημόσιους υπαλλήλους «κοπρίτες», είχε κατά κάποιο τρόπο «προφητεύσει» και «ερμηνεύσει».
Το σημαντικότερο όμως όλων είναι, ότι ο Κοραής εξηγεί, στο κείμενο – μανιφέστο του (180 χρόνια πριν), τις αιτίες των σημερινών μας δεινών και είχε προειδοποιήσει τους τότε Έλληνες τι έπρεπε να πράξουν για να αποφύγουν την προδιαγεγραμμένη σημερινή καταστροφή. (Φυσικά οι Έλληνες έκαναν ακριβώς τα αντίθετα). Το παραθέτω λοιπόν (με επεξηγηματικές σημειώσεις μου εντός αγκυλών) και ο καθένας, που διαθέτει την ελάχιστη κριτική ικανότητα, ας εξάγει τα συμπεράσματά του:
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΛΛΗΝΑΣ
Παράκλησις ομογενούς γέροντος
Φίλοι ομογενείς, εις μίαν από τας Ελβετικάς συμπολιτείας, επάνω του προεδρικού θρόνου, φέρονται γραμμένα τα δύο ταύτα ονόματα Ελευθερία και Πατρίς (Liberte et Patrie). Το Λακωνικόν επίγραμμα τούτο είναι πολλής διδασκαλίας μεστόν, άξιον όχι μόνο να επιγράφεται εις τα πολιτικά συνέδρια, αλλά και να το φέρη κρεμαστόν πας ένας πολίτης εις το στήθος ως ιερόν εγκόλπιον και φυλακτήριον της ειρήνης, της ελευθερίας, της αρετής, εις ένα λόγο της ευδαιμονίας του. Από τα δύο ταύτα, πατρίδα λέγω και ελευθερίαν, αδιαιρέτως ενωμένα, κρέμεται όσην η Πρόνοια μας εσυγχώρεσε ν' απολαύσωμεν εις τον παρόντα κόσμο ευδαιμονίαν. Εν από τάλλο χωρισμένον δεν αρκεί να μας καταστήσει ευδαίμονας [...]
Τα μέσα ταύτα (δια την απόλαυσιν τινός καλού) είναι τα εξής:
Πρώτον μέσον. Να μείνετε ως διέταξεν απ' αρχής το προσωρινόν πολιτικόν σας σύνταγμα, αβασίλευτοι [συμβούλευσε δηλαδή, το νέο ελληνικό κράτος να είναι δημοκρατία -όπως ιδρύθηκε στην Επανάσταση- και όχι μοναρχία όπως το επιθυμούσαν οι ξένες "προστάτιδες" δυνάμεις και οι ντόπιοι ολιγαρχικοί]. [...]
Αβασίλευτοι, διότι η σημερινή πτωχή της Ελλάδος κατάστασις δεν είναι ικανή να υποφέρη βασιλείαν, πράγμα και καθ' αυτό βαρυδάπανον, και μέλλον όχι μόνον να σας καταστήση πτωχότερους, αλλά και να αμαυρώση όλους σας τους υπέρ της ελευθερίας λαμπρούς αγώνας και να σας καταβυθίση εις τον έσχατον βαθμόν της ατιμίας. Εσείς σήμερον, φίλοι ομογενείς, πολιορκείσθε από δύο φατρίας και τρέχετε κίνδυνον να μεταπέσετε από την Επτανησιακήν ψώραν [εννοεί τους επτανήσιους κόντιδες και άλλους "ευγενείς"] εις την Φαναριακήν λέπραν [εννοεί τους Φαναριώτες τουρκόδουλους ολιγαρχικούς].
Αι δύο αύται φατρίαι, αι καταπολεμούσαι σήμερον μία την άλλην, ευθύς όταν ίδωσι βασιλέα εις την Ελλάδα μέλλουν (μην αμφιβάλλετε) να ομονοήσωσιν ως αδελφοί, να περικυκλώσωσιν ως ανδράποδα τον νεοφανή βασιλέα, να συγκροτήσουν αυλήν, να τον μεταμορφώσωσιν εις δεσπότην, αν σέβεται το "Ουχ ούτως δε έσται εν υμίν", ή να τον καταστήσωσι δεσποτικώτερον, αν τρέφη τα οποία σπανίως οι βασιλείς αποστρέφονται δεσποτικά φρονήματα και να τον διδάσκωσι πώς και μέχρι πόσου να σας φορολογή, δια να συμμερίζωνται μ' αυτόν τους ιδρώτας σας, να σας βυζάνωσι και αυτό το αίμα, εώς και ουδέ εις τους φόρους αρκούμενοι να σας καταχρεώσουσι υποβάλλοντες τα κτήματά σας υποθήκην εις βαρύτατα δάνεια, των οποίων μέλλετε να πληρώνετε σεις τους τόκους και οι απόγονοί σας τα κεφάλαια.
Δεν είναι σχεδόν ουδεμία βασιλεία σήμερον αρκούμενη εις τους φόρους των υπηκόων. παρά τους συνεχώς αυξανομένους φόρους καταχρεώνονται με δάνεια, ώστε να χρεωκοπήσωσι πολλάκις[...].
Εάν εξεναντίας φορτισθήτε βασιλέα, δεν έχετε να φοβήσθε μόνον (ως έλεγα) το βαρυδάπανον. Άλλο τούτου μυριάκις βαρύτερον και αισχρότερον σας προσμένει, η καταφρόνησις. [...] ...αφού σας στραγγίξωσιν όλους τους ιδρώτας, μέλλουν και να σας καταφρονώσιν ως δούλους χρεωστούντας να τρέφετε και να στολίζετε την αργίαν των [τεμπελιά τους] και να σας ονομάζωσι ΣκυλολόγιονΚιοπέκ οι Τούρκοι [ (Canaille), καθώς μας ονόμαζαν και κοπρίτες κατά τον Θόδωρο Πάγκαλο].
Τοιαύτη είναι η διάλεκτος όλων των ολιγαρχικών. Πώς άλλως ημπορούσαν να διακρίνωνται από τους αδελφούς των οι τιτλοφορούμενοι ευγενέστατοι, ενδοξότατοι, εξοχώτατοι, εκλαμπρότατοι, παρά ονομάζοντες τους λαούς άθροισμα σκύλων; Ναι, φίλοι ομογενείς, Σκυλολόγιον! Ποίους; Εσάς, εκ των οποίων εγεννήθησαν οι Βότσαροι, οι Νικήται, οι Μιαούλοι, οι Κάναροι και άλλοι αείμνηστοι ήρωες. Ποιοι; οι μη όντες καλοί να τεκνογονώσι παρά Αρχοντόπουλα, Τσελεπίδας, Βεϊζατάδας [τίτλοι "ευγενείας" των πλουσίων γόνων] και άλλα αντικοινωνικά μισάδελφα, ανθρωπόμορφα θηρία.
Άλλο, φίλοι ομογενείς, όσων είπα πολύ πλέον αισχρόν και αξιοθρήνητον. Όχι μόνον θέλουν να σας ονομάζει Σκυλολόγιον [όπως και ο Πάγκαλος σας αποκαλεί κοπρίτες], αλλ' όλη των η σπουδή και η ασχολία θελ' είσθαι να σας καταστήσωσιν αληθώς Σκυλολόγιον. Μη δυνάμενοι πλέον να ζήτε εντίμως από τους κόπους των ιδίων έργων, των αργών την αργίαν μέλλετε να ζηλεύσετε [των τεμπέληδων την τεμπελιά να ζηλεύσετε], αυτούς να μιμήσθε, αυτούς να κολακεύετε, ως δεσπότας και κυρίους σας, και αυτών ανδράποδα να γίνεσθε και σκύλοι, δια να τρέφεσθε καν ως "Κυνάρια από των ψιχίων των πιπτόντων από της τραπέζης αυτών" [για να τρέφεσθε ως σκυλάκια από τα ψίχουλα που θα πέφτουν από τα τραπέζια τους] (Ματθ. ιε΄, 27).
Αυτά προειδοποιούσε ο σοφός Αδαμάντιος Κοραής πριν 180 χρόνια, οι τότε Έλληνες δεν τον άκουσαν και κατάντησαμε όπως ακριβώς τα προέβλεψε. Ωστόσο, επειδή ο λόγος του είναι πάντα επίκαιρος, σκέφθηκα να τον αναδημοσιεύσω με την ελπίδα να βρει σήμερα πιο καλούς και περισσότερους ακροατές να τον λάβουν σοβαρά υπ' όψιν τους και σύντομα, γιατί άλλος καιρός δεν μας μένει, να αποτινάξουμε αυτή την αισχρή ολιγαρχία από τον τόπο μας και να ζήσουμε -επιτέλους- ελεύθεροι.
Αναρτήθηκε από ΗΛΙΑΣ ΦΥΛΛΑΣ στις 10:13 π.μ.
Σαν έπεσε στα χέρια μου το μανιφέστο που έγραψε ο Αδαμάντιος Κοραής το 1831, σε ηλικία 83 ετών, με τίτλο «Προς τους Ελευθέρους Έλληνας» και αφού το διάβασα προσεκτικά, στην κυριολεξία εκτινάχτηκα από την καρέκλα μου. Ο σπουδαίος φιλόσοφος και πατριάρχης του Νεοελληνικού Διαφωτισμού είχε προβλέψει λίγο πριν το τέλος της ζωής του, με εκπληκτική ακρίβεια, όλα αυτά τα θλιβερά που συμβαίνουν σήμερα στην πατρίδα μας. Μέχρι και την πρόσφατη βρισιά του Θόδωρου Πάγκαλου, που αποκάλεσε τους δημόσιους υπαλλήλους «κοπρίτες», είχε κατά κάποιο τρόπο «προφητεύσει» και «ερμηνεύσει».
Το σημαντικότερο όμως όλων είναι, ότι ο Κοραής εξηγεί, στο κείμενο – μανιφέστο του (180 χρόνια πριν), τις αιτίες των σημερινών μας δεινών και είχε προειδοποιήσει τους τότε Έλληνες τι έπρεπε να πράξουν για να αποφύγουν την προδιαγεγραμμένη σημερινή καταστροφή. (Φυσικά οι Έλληνες έκαναν ακριβώς τα αντίθετα). Το παραθέτω λοιπόν (με επεξηγηματικές σημειώσεις μου εντός αγκυλών) και ο καθένας, που διαθέτει την ελάχιστη κριτική ικανότητα, ας εξάγει τα συμπεράσματά του:
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΛΛΗΝΑΣ
Παράκλησις ομογενούς γέροντος
Φίλοι ομογενείς, εις μίαν από τας Ελβετικάς συμπολιτείας, επάνω του προεδρικού θρόνου, φέρονται γραμμένα τα δύο ταύτα ονόματα Ελευθερία και Πατρίς (Liberte et Patrie). Το Λακωνικόν επίγραμμα τούτο είναι πολλής διδασκαλίας μεστόν, άξιον όχι μόνο να επιγράφεται εις τα πολιτικά συνέδρια, αλλά και να το φέρη κρεμαστόν πας ένας πολίτης εις το στήθος ως ιερόν εγκόλπιον και φυλακτήριον της ειρήνης, της ελευθερίας, της αρετής, εις ένα λόγο της ευδαιμονίας του. Από τα δύο ταύτα, πατρίδα λέγω και ελευθερίαν, αδιαιρέτως ενωμένα, κρέμεται όσην η Πρόνοια μας εσυγχώρεσε ν' απολαύσωμεν εις τον παρόντα κόσμο ευδαιμονίαν. Εν από τάλλο χωρισμένον δεν αρκεί να μας καταστήσει ευδαίμονας [...]
Τα μέσα ταύτα (δια την απόλαυσιν τινός καλού) είναι τα εξής:
Πρώτον μέσον. Να μείνετε ως διέταξεν απ' αρχής το προσωρινόν πολιτικόν σας σύνταγμα, αβασίλευτοι [συμβούλευσε δηλαδή, το νέο ελληνικό κράτος να είναι δημοκρατία -όπως ιδρύθηκε στην Επανάσταση- και όχι μοναρχία όπως το επιθυμούσαν οι ξένες "προστάτιδες" δυνάμεις και οι ντόπιοι ολιγαρχικοί]. [...]
Αβασίλευτοι, διότι η σημερινή πτωχή της Ελλάδος κατάστασις δεν είναι ικανή να υποφέρη βασιλείαν, πράγμα και καθ' αυτό βαρυδάπανον, και μέλλον όχι μόνον να σας καταστήση πτωχότερους, αλλά και να αμαυρώση όλους σας τους υπέρ της ελευθερίας λαμπρούς αγώνας και να σας καταβυθίση εις τον έσχατον βαθμόν της ατιμίας. Εσείς σήμερον, φίλοι ομογενείς, πολιορκείσθε από δύο φατρίας και τρέχετε κίνδυνον να μεταπέσετε από την Επτανησιακήν ψώραν [εννοεί τους επτανήσιους κόντιδες και άλλους "ευγενείς"] εις την Φαναριακήν λέπραν [εννοεί τους Φαναριώτες τουρκόδουλους ολιγαρχικούς].
Αι δύο αύται φατρίαι, αι καταπολεμούσαι σήμερον μία την άλλην, ευθύς όταν ίδωσι βασιλέα εις την Ελλάδα μέλλουν (μην αμφιβάλλετε) να ομονοήσωσιν ως αδελφοί, να περικυκλώσωσιν ως ανδράποδα τον νεοφανή βασιλέα, να συγκροτήσουν αυλήν, να τον μεταμορφώσωσιν εις δεσπότην, αν σέβεται το "Ουχ ούτως δε έσται εν υμίν", ή να τον καταστήσωσι δεσποτικώτερον, αν τρέφη τα οποία σπανίως οι βασιλείς αποστρέφονται δεσποτικά φρονήματα και να τον διδάσκωσι πώς και μέχρι πόσου να σας φορολογή, δια να συμμερίζωνται μ' αυτόν τους ιδρώτας σας, να σας βυζάνωσι και αυτό το αίμα, εώς και ουδέ εις τους φόρους αρκούμενοι να σας καταχρεώσουσι υποβάλλοντες τα κτήματά σας υποθήκην εις βαρύτατα δάνεια, των οποίων μέλλετε να πληρώνετε σεις τους τόκους και οι απόγονοί σας τα κεφάλαια.
Δεν είναι σχεδόν ουδεμία βασιλεία σήμερον αρκούμενη εις τους φόρους των υπηκόων. παρά τους συνεχώς αυξανομένους φόρους καταχρεώνονται με δάνεια, ώστε να χρεωκοπήσωσι πολλάκις[...].
Εάν εξεναντίας φορτισθήτε βασιλέα, δεν έχετε να φοβήσθε μόνον (ως έλεγα) το βαρυδάπανον. Άλλο τούτου μυριάκις βαρύτερον και αισχρότερον σας προσμένει, η καταφρόνησις. [...] ...αφού σας στραγγίξωσιν όλους τους ιδρώτας, μέλλουν και να σας καταφρονώσιν ως δούλους χρεωστούντας να τρέφετε και να στολίζετε την αργίαν των [τεμπελιά τους] και να σας ονομάζωσι ΣκυλολόγιονΚιοπέκ οι Τούρκοι [ (Canaille), καθώς μας ονόμαζαν και κοπρίτες κατά τον Θόδωρο Πάγκαλο].
Τοιαύτη είναι η διάλεκτος όλων των ολιγαρχικών. Πώς άλλως ημπορούσαν να διακρίνωνται από τους αδελφούς των οι τιτλοφορούμενοι ευγενέστατοι, ενδοξότατοι, εξοχώτατοι, εκλαμπρότατοι, παρά ονομάζοντες τους λαούς άθροισμα σκύλων; Ναι, φίλοι ομογενείς, Σκυλολόγιον! Ποίους; Εσάς, εκ των οποίων εγεννήθησαν οι Βότσαροι, οι Νικήται, οι Μιαούλοι, οι Κάναροι και άλλοι αείμνηστοι ήρωες. Ποιοι; οι μη όντες καλοί να τεκνογονώσι παρά Αρχοντόπουλα, Τσελεπίδας, Βεϊζατάδας [τίτλοι "ευγενείας" των πλουσίων γόνων] και άλλα αντικοινωνικά μισάδελφα, ανθρωπόμορφα θηρία.
Άλλο, φίλοι ομογενείς, όσων είπα πολύ πλέον αισχρόν και αξιοθρήνητον. Όχι μόνον θέλουν να σας ονομάζει Σκυλολόγιον [όπως και ο Πάγκαλος σας αποκαλεί κοπρίτες], αλλ' όλη των η σπουδή και η ασχολία θελ' είσθαι να σας καταστήσωσιν αληθώς Σκυλολόγιον. Μη δυνάμενοι πλέον να ζήτε εντίμως από τους κόπους των ιδίων έργων, των αργών την αργίαν μέλλετε να ζηλεύσετε [των τεμπέληδων την τεμπελιά να ζηλεύσετε], αυτούς να μιμήσθε, αυτούς να κολακεύετε, ως δεσπότας και κυρίους σας, και αυτών ανδράποδα να γίνεσθε και σκύλοι, δια να τρέφεσθε καν ως "Κυνάρια από των ψιχίων των πιπτόντων από της τραπέζης αυτών" [για να τρέφεσθε ως σκυλάκια από τα ψίχουλα που θα πέφτουν από τα τραπέζια τους] (Ματθ. ιε΄, 27).
Αυτά προειδοποιούσε ο σοφός Αδαμάντιος Κοραής πριν 180 χρόνια, οι τότε Έλληνες δεν τον άκουσαν και κατάντησαμε όπως ακριβώς τα προέβλεψε. Ωστόσο, επειδή ο λόγος του είναι πάντα επίκαιρος, σκέφθηκα να τον αναδημοσιεύσω με την ελπίδα να βρει σήμερα πιο καλούς και περισσότερους ακροατές να τον λάβουν σοβαρά υπ' όψιν τους και σύντομα, γιατί άλλος καιρός δεν μας μένει, να αποτινάξουμε αυτή την αισχρή ολιγαρχία από τον τόπο μας και να ζήσουμε -επιτέλους- ελεύθεροι.
Αναρτήθηκε από ΗΛΙΑΣ ΦΥΛΛΑΣ στις 10:13 π.μ.
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΟ ΣΤΗΝ ΙΚΑΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΦΟΥΡΝΟΥΣ
Δεκάδες μέλη των συλλόγων της Ικάριας και των Φούρνων εξέφρασαν τη δυσαρέσκεια τους, το απόγευμα της Παρασκευής, στο λιμάνι του «Πειραιά».
Για περίπου 1 ½ ώρα συγκεντρώθηκαν έξω από «Νήσος Μύκονος», επισημαίνοντας πως πρόκειται για την πρώτη κινητοποίησή τους, καθώς η επόμενη διαμαρτυρία τους έχει οριστεί κατά την ημέρα αναχώρησης του «Ιεράπετρα» προς το νομό μας.
«Για πολλοστή φορά οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και το υπουργείο Ναυτιλίας μας εμπαίζουν. Είναι γνωστές οι μνήμες από το ναυάγιο του «Σαμίνα» και οι χειμώνες που δεν είχαμε για μήνες, στους Φούρνους, καράβι. Έχουμε και προβλήματα με την εσωτερική συγκοινωνία. Το «Σάμος Σπίριτ» εδώ και 6 μήνες, δεν κάνει κανένα δρομολόγιο. Τα προβλήματα είναι τεράστια. Δεν έχουμε δικαίωμα να αρρωστήσουμε, γιατί δεν έχουμε εσωτερικές γραμμές. Τα εισιτήρια είναι ακριβά και είναι φθηνότερο να πας αεροπορικώς στην Ικαρία, παρά με το πλοίο Πρέπει να αντιδράσουμε. Από την Τρίτη θα μαζευτούμε ξανά εδώ, στον Πειραιά, για να δώσουμε δυναμικά το παρόν μας», είπε ο πρόεδρος του Συλλόγου Φουρνιωτών.
Στο ίδιο μήκος κλίματος και η ομιλία του προέδρου της Πανικαριακής Αδελφότητας, κ. Λευτέρη Κουτούφαρη.
«Να μην ξαναγυρίσουμε πίσω. Είναι στο χέρι μας να εμποδίσουμε αυτήν την κατάσταση .Έχω φωτογραφία του Ευδήλου με 3 καράβια σε μία ημέρα και τώρα θα βλέπουμε 1 την εβδομάδα. Πρέπει να μας πονέσει και να εμποδίσουμε το νέο αυτό έγκλημα. Να είστε πάντα παρόντες», είπε στους συγκεντρωμένους.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως στην κινητοποίηση συμμετείχαν και μέλη των ναυτεργατικών ενώσεων ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, Μαγείρων, Ηλεκτρολόγων Ηλεκτρονικών, Ρυμουλκών - Ναυαγοσωστικών και Συνταξιούχων ΝΑΤ.
πηγη radioarmonia.gr
Για περίπου 1 ½ ώρα συγκεντρώθηκαν έξω από «Νήσος Μύκονος», επισημαίνοντας πως πρόκειται για την πρώτη κινητοποίησή τους, καθώς η επόμενη διαμαρτυρία τους έχει οριστεί κατά την ημέρα αναχώρησης του «Ιεράπετρα» προς το νομό μας.
«Για πολλοστή φορά οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και το υπουργείο Ναυτιλίας μας εμπαίζουν. Είναι γνωστές οι μνήμες από το ναυάγιο του «Σαμίνα» και οι χειμώνες που δεν είχαμε για μήνες, στους Φούρνους, καράβι. Έχουμε και προβλήματα με την εσωτερική συγκοινωνία. Το «Σάμος Σπίριτ» εδώ και 6 μήνες, δεν κάνει κανένα δρομολόγιο. Τα προβλήματα είναι τεράστια. Δεν έχουμε δικαίωμα να αρρωστήσουμε, γιατί δεν έχουμε εσωτερικές γραμμές. Τα εισιτήρια είναι ακριβά και είναι φθηνότερο να πας αεροπορικώς στην Ικαρία, παρά με το πλοίο Πρέπει να αντιδράσουμε. Από την Τρίτη θα μαζευτούμε ξανά εδώ, στον Πειραιά, για να δώσουμε δυναμικά το παρόν μας», είπε ο πρόεδρος του Συλλόγου Φουρνιωτών.
Στο ίδιο μήκος κλίματος και η ομιλία του προέδρου της Πανικαριακής Αδελφότητας, κ. Λευτέρη Κουτούφαρη.
«Να μην ξαναγυρίσουμε πίσω. Είναι στο χέρι μας να εμποδίσουμε αυτήν την κατάσταση .Έχω φωτογραφία του Ευδήλου με 3 καράβια σε μία ημέρα και τώρα θα βλέπουμε 1 την εβδομάδα. Πρέπει να μας πονέσει και να εμποδίσουμε το νέο αυτό έγκλημα. Να είστε πάντα παρόντες», είπε στους συγκεντρωμένους.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως στην κινητοποίηση συμμετείχαν και μέλη των ναυτεργατικών ενώσεων ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, Μαγείρων, Ηλεκτρολόγων Ηλεκτρονικών, Ρυμουλκών - Ναυαγοσωστικών και Συνταξιούχων ΝΑΤ.
πηγη radioarmonia.gr
ΚΟΥΜΠΑΡΑΣ ΤΗΣ UNICEF ΑΠΕΦΕΡΕ 2000 ΕΥΡΩ
Με το σχολείο Καλαμωτής να συγκεντρώνει περισσότερα από 1000 ευρώ και συνολικά όλα τα σχολεία της Χίου πάνω από 2000 ευρώ συμμετέχει η Χίος στον τηλεμαραθώνιο της Unicef.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)