Κυριακή, 2 Αυγούστου 2015

ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΟΣ Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΠΥΡΚΑΪΑΣ ΑΥΡΙΟ

Σύμφωνα με το Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς που εκδίδει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης (www.civilprotection.gr), για αύριο Δευτέρα 3 Αυγούστου 2015, προβλέπεται πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 4) για τις εξής περιοχές:
· Περιφέρεια Αττικής (Αθηνών και Ανατολικής Αττικής),
· Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος (Νότια Εύβοια),
Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης έχει ενημερώσει τις αρμόδιες υπηρεσιακά εμπλεκόμενες κρατικές υπηρεσίες, καθώς και τις Περιφέρειες και τους Δήμους των ανωτέρω περιοχών, ώστε να βρίσκονται σε αυξημένη ετοιμότητα πολιτικής προστασίας προκειμένου να αντιμετωπίσουν άμεσα τυχόν επεισόδια πυρκαγιών.
Παράλληλα, η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν ενέργειες στην ύπαιθρο που μπορούν να προκαλέσουν πυρκαγιά από αμέλεια, όπως η ρίψη αναμμένων τσιγάρων, το κάψιμο ξερών χόρτων και κλαδιών ή υπολειμμάτων καθαρισμού, η χρήση μηχανημάτων που προκαλούν σπινθήρες όπως δισκοπρίονα, συσκευές συγκόλλησης, η χρήση υπαίθριων ψησταριών κ.α. Επίσης, υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου απαγορεύεται η καύση των αγρών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το ΔΝΤ απασφάλισε: Όλη η λίστα με τα 16 νέα προαπαιτούμενα για τη συμφωνία

dnt

Γράφει: aixmi
Από τις πρώτες συζητήσεις με τους αξιωματούχους των δανειστών -και κυρίως του ΔΝΤ- η κυβερνητική πλευρά βρέθηκε με 16 νέα προαπαιτούμενα τα οποία έπεσαν στο τραπέζι προκαλώντας αρνητική αίσθηση. Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύει το Βήμα της Κυριακής, προκειμένου να εκταμιευτεί η πρώτη δόση του νέου προγράμματος, η Ελλάδα θα πρέπει μέσα στους επόμενους τρεις μήνες, να έχει περάσει από τη Βουλή και στη συνέχεια να υλοποιήσει μια σειρά σκληρών και επώδυνων μέτρων.
Τα 16 νέα προαπαιτούμενα που ζητούν οι δανειστές, σύμφωνα με της Κυριακής, είναι τα εξής:
1. Αλλαγές στους νόμους περί προσλήψεων στο Δημόσιο, ρύθμισης των χρεών με 100 δόσεις, κρατικής χρηματοδότησης της Βιομηχανίας Ζάχαρης. Ζητά την κατάργηση του υψηλού συντελεστή της έκτακτης εισφοράς 8% στα ετήσια εισοδήματα άνω των 500.000 ευρώ. Παράλληλα απαιτεί από την κυβέρνηση να υιοθετήσει νομοθεσία για την αντιστάθμιση των επιπτώσεων της εκτέλεσης των δικαστικών αποφάσεων σχετικά με τις αυξήσεις στις συντάξεις και το εφάπαξ.
2. Αλλαγή στο νόμο για το διορισμό των διοικητικών των νοσοκομείων, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ανεξάρτητη επιλογή τους.
3. Να μένουν δια βίου εκτός δημοσίου όσοι έχουν κατηγορηθεί για δωροδοκία, όπως έγινε με τους γιατρούς του ΕΣΥ που είχαν κατηγορηθεί για «φακελάκια».
4. Την αύξηση του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης για τις πρόωρες συντάξεις στα 67 έτη ή στα 62 έτη με 40 χρόνια ασφάλισης από το 2022.
5. Τη μείωση στο μισό της δαπάνης για τα επιδόματα πετρελαίου θέρμανσης στον προϋπολογισμό του 2016.
6. Την κατάργηση των φοροαπαλλαγών για τους αγρότες, αρχίζοντας από τη μείωση της επιδότησης στο αγροτικό ντίζελ κατά 50%, αλλά και από την κατάργηση του αφορολογήτου των 12.000 ευρώ.
7. Την αύξηση του φόρου για τους εφοπλιστές.
8. Την επίτευξη των αναγκαίων τροποποιήσεων έγκαιρα προκειμένου να διασφαλιστεί η είσπραξη του ΕΝΦΙΑ του 2015.
9. Τη μείωση των τιμών στα εκτός πατέντας φάρμακων και την επανεξέταση των ορίων στη συνταγογράφηση γενοσήμων.
10. Την μείωση κατά 200 εκατ. ευρώ στις στρατιωτικές δαπάνες από το 2016, με περικοπές από τις δαπάνες προσωπικού και από τα εξοπλιστικά προγράμματα.
11. Τον έλεγχο σε μισθούς και επιδόματα, ειδικά στα οδοιπορικά και τις άδειες των δημοσίων υπαλλήλων.
12. Την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ)
13. Την μείωση του ακατάσχετου ορίου των 1.500 ευρώ για τους οφειλέτες στο Δημόσιο, στα ασφαλιστικά ταμεία και στις τράπεζες.
14. Την αλλαγή του νόμου για τις ρυθμίσεις των οφειλών στο Δημόσιο και στα Ταμεία με αυστηρότερα μέτρα για τους μεγαλοοφειλέτες (για ποσά άνω των 100.000 ευρώ).
15. Την απελευθέρωση της αγοράς με βάση την εργαλειοθήκη και τις συντάξεις του ΟΟΣΑ. Ενώ, ως προτεραιότητα εμφανίζεται η απελευθέρωση του ωραρίου των καταστημάτων και τις Κυριακές.
16. Την ολοκλήρωση μέχρι τον Οκτώβριο της πώλησης τουλάχιστον του 51% των μετοχών του ΟΛΠ και ΟΛΘ, όπως και την πώληση της ΤΡΕΝΟΣΕ. Παράλληλα, απαιτείται να κλείσει η διαπραγμάτευση με τη Fraport για την παραχώρηση 10 μεγάλων αεροδρομίων της χώρας.





aixmi.gr

«Βόμβα» Δραγασάκη: Χρειάζεται επανίδρυση του ΣΥΡΙΖΑ

dragasakis-

Επανίδρυση του κυβερνώντος κόμματος, με όλους όσοι «αισθάνονται πρώτα ΣΥΡΙΖΑ και μετά συνιστώσα, τάση ή ό,τι άλλο» ζητά ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης σε κείμενο – παρέμβαση που ανάρτησε στο Twitter.
Όπως τονίζει ο κ. Δραγασάκης «ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να τα καταφέρει» με «όλους αυτούς και αυτές που βλέπουν πρώτα τη συλλογική ευθύνη και ύστερα τη δική τους ιδιαίτερη φιλοδοξία»

Αναλυτικά το κείμενο του κ. Δραγασάκη:
                                    «ΟΣΥΡΙΖΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ»

Συντρόφισσες και σύντροφοι,

Στη φάση που διανύουμε, το κρίσιμο ζήτημα είναι τα ερωτήματα τα οποία πρέπει να θέσουμε και να απαντήσουμε.

Και ένα πρώτο ερώτημα είναι: μπορούμε ως κόμμα και ως κυβέρνηση να συνεχίσουμε όπως πριν; Νομίζω πως όχι. Πρέπει να γίνουν αλλαγές. Μεγάλες αλλαγές. Πρέπει να βγάλουμε συμπεράσματα και διδάγματα, αξιοποιώντας αυτό που μπορεί να λειτουργήσει ως όπλο μας, το οποίο είναι η συγκεκριμένη δράση και εμπειρία που είχαμε όλο αυτό το διάστημα.

Τι ακριβώς όμως έγινε αυτό το πεντάμηνο; Ακούγοντας κανείς αντιπάλους μας, αλλά ορισμένες φορές και φίλους μας, αποκομίζει την εντύπωση ότι αυτό το πεντάμηνο δεν έγινε τίποτα, ότι έγινε ένας «περίπατος», ένας «διαπραγματευτικός τουρισμός», ότι πήγαμε απλώς και πήραμε μια συμφωνία όπως έκαναν και οι προηγούμενοι.

Επειδή είμαι από αυτούς που παρακολούθησαν κι έζησαν από κοντά τη διαδικασία αυτή, θέλω να πω ότι στη δική μου αντίληψη, αυτό που ζήσαμε ήταν ένας ιδιόμορφος πόλεμος, μια σύγκρουση διαφορετικών υποδειγμάτων,  αξιών, διαφορετικών  μεθόδων διεξαγωγής πολιτικών αντιπαραθέσεων. Βεβαίως ήταν ένας πόλεμος ασύμμετρος, στον οποίο χρησιμοποιήθηκαν νέα «όπλα», κυρίως χρηματοοικονομικοί μηχανισμοί. 

Η παρατεταμένη και μαζική  εκροή καταθέσεων, η οικονομική ασφυξία  και άλλοι οικονομικοί μηχανισμοί είναι τα σύγχρονα «όπλα» που παίζουν το ρόλο που σε άλλες εποχές έπαιξαν ο στρατός, τα τανκς ή οι κανονιοφόροι.  Όταν προχθές ήμαστε στην τελική φάση της διαπραγμάτευσης,  βασικό ερώτημα που είχαμε να απαντήσουμε ήταν: τι κάνουμε χωρίς συμφωνία, γνωρίζοντας ότι ο λογαριασμός χρηματοδότησης των εισαγωγών έχει «στεγνώσει»; Πώς θα χρηματοδοτούνται οι εισαγωγές τροφίμων, καυσίμων, φαρμάκων κ.ά;

Μου κάνει εντύπωση ότι αυτά και άλλα συναφή δεν βλέπω να συζητούνται όσο θα έπρεπε είτε διότι κάποιοι δεν έχουν αντιληφθεί το ρόλο που έπαιξαν είτε γιατί ίσως νομίζουν λανθασμένα ότι δεν θα τα έχουμε και στο μέλλον μπροστά μας. Χρειάζεται λοιπόν να δούμε αυτό που έγινε ως μία σύγκρουση, να δούμε τα νέα στοιχεία που είχε, να το μελετήσουμε, κυρίως από τη σκοπιά του μέλλοντος

Άλλο ερώτημα: Σήμερα, γίνονται αρκετές συζητήσεις και γίνεται κριτική για τους χειρισμούς μας, για την τακτική μας, για την Ομάδα που είχε σχέση με τη διαπραγμάτευση, τους πρωταγωνιστές της, για την προετοιμασία μας πριν φθάσουμε στις εκλογές. Αυτό είναι αναγκαίο, αλλά δεν αρκεί. Πρέπει να φθάσουμε στο συγκεκριμένο, τι έφταιξε και γιατί. Σε μία συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής που είχε γίνει τον Φεβρουάριο νομίζω, κλειστή συνεδρίαση, είχα κάνει μία πρόταση, την οποία και επαναλαμβάνω. Γιατί να μην ενεργοποιήσουμε όλες εκείνες τις διαδικασίες που θα μας επιτρέψουν να αξιολογήσουμε  τι πράξαμε μετά το ιδρυτικό συνέδριό μας, τι έκανε η Κεντρική Επιτροπή, τι έκαναν τα Όργανα του κόμματος, τι έκανε η Επιτροπή Προγράμματος, τι έκαναν ή δεν έκαναν διάφοροι τομείς; Πώς προετοιμαστήκαμε για τις εκλογές, την κυβέρνηση, τη διαπραγμάτευση; 

Σε ό,τι με αφορά, δεν έχω πρόβλημα να αναλάβω κάθε προσωπική ευθύνη που μου αναλογεί. Αλλά φτάνει αυτό; Αρκεί αυτή η απάντηση σε αυτό το κρίσιμο θέμα;

Ένα τρίτο ερώτημα σχετικό με το Πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης: είχε θετικά αυτό το Πρόγραμμα και μας βοήθησε. Είχε όμως και αρνητικά. Πώς θα τα συζητήσουμε αυτά; Ως ένα μεμονωμένο γεγονός; Ή ως ένα γενικότερο πρόβλημα;  Δεν πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι στο λόγο μας κυριαρχούσε πολλές φορές  ο μαξιμαλισμός, μια πλειοδοσία υποσχέσεων και ένας βολονταρισμός, ο οποίος θα έπρεπε προ πολλού να έχει διορθωθεί; Αν δεν το αναγνωρίσουμε αυτό -έστω και τώρα- είναι σαν να βλέπουμε το δένδρο και όχι το δάσος. 

Τέταρτο ερώτημα: Μιλήσαμε ήδη για ευθύνες στο πεδίο της διαπραγμάτευσης.  Όμως, όλο το πρόβλημά μας ήταν μόνο οι χειρισμοί και τα πρόσωπα ή μήπως υπήρξαν και θεωρητικά λάθη στον όλο μας σχεδιασμό; Διότι αν ήταν μόνο η διαπραγματευτική Ομάδα μπορούμε να την αλλάξουμε. Αν όμως υπήρχαν και θεωρητικά λάθη και λανθασμένες υποθέσεις και δεν τα εντοπίσουμε και δεν τα διορθώσουμε, όποια πρόσωπα κι αν χρησιμοποιήσουμε και όποιες διαδικασίες κι αν αλλάξουμε στο μέλλον, πάλι θα γίνουν λάθη.

Εγώ λέω λοιπόν ότι υπήρξαν και θεωρητικά λάθη, υπήρξαν θεωρητικές παραδοχές που δεν επαληθεύθηκαν. Υπήρχαν π.χ. στις γραμμές μας απόψεις ότι έτσι και απειλούσαμε με έξοδο από το ευρώ, οι δανειστές αυτόματα θα υποχωρούσαν. Αυτό δεν συνέβη. Ήταν μια υπόθεση που δεν επιβεβαιώθηκε. Κατά την προσωπική μου άποψη, ήταν εξαρχής μεθοδολογικά λάθος. Διότι το ζήτημα δεν είναι πόσο κακό μπορείς να προκαλέσεις στο άλλον, αλλά πόσο κακό εσύ μπορείς να αντέξεις σε μια ασύμμετρη σχέση ισχύος. Ορισμένοι εμφανίζουν ακόμη και τώρα την έξοδο από το ευρώ ως το παντοδύναμο όπλο, την εναλλακτική, που δεν προετοιμάσαμε. Όμως την έξοδο από το ευρώ την πρότειναν οι ίδιοι, αποδείχθηκε δικό τους «γήπεδο», δικό τους «όπλο», όχι δικό μας. 

Διατυπωνόταν επίσης συχνά η άποψη ότι μπορούσαμε να βρούμε χρηματοδοτικές πηγές από τρίτες χώρες. Όχι για να χρηματοδοτήσουμε τη μετάβαση στη δραχμή, όπως με ύποπτη ευκολία γράφουν ορισμένες εφημερίδες, αλλά για να μπορέσουμε να αποφύγουμε το τρίτο δάνειο, άρα και το τρίτο μνημόνιο. Και πράγματι το επιδιώξαμε. Και ορθώς το επιδιώξαμε. Υπάρχει κάποιο μέλος της ΚΕ που να μην γνωρίζει ότι πήγαμε παντού, σε όλον τον κόσμο, από την Κίνα, μέχρι τη Ρωσία ή το Ιράν; Δεν πρέπει λοιπόν κι εδώ, κι έχουμε και υπουργούς που χειριστήκαν τα θέματα αυτά, να αντλήσουμε κάποια συμπεράσματα; Δεν υποστηρίζω ότι δεν υπάρχουν δυνατότητες. Υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες, αλλά όχι αυτές που περίμεναν κάποιοι. Η υπόδειξη σχεδόν από παντού ήταν «κλείστε τη συμφωνία και μετά να συζητήσουμε συγκεκριμένες επενδύσεις, να συζητήσουμε συγκεκριμένα έργα».

——————–

Εγώ δεν κρύβω τον προβληματισμό μου για το μέλλον. Τα ερωτήματα είναι αμείλικτα. Τα στοιχήματα είναι μεγάλα και δύσκολα. Μπορούμε να διανύσουμε το δύσβατο δρόμο που έχουμε μπροστά μας και να φανούμε τελικά χρήσιμοι και στο λαό και στην κοινωνία και στην Αριστερά;

Μπορούμε να αποφύγουμε αυτό που έπαθαν πολλά αριστερά κόμματα, στην Ευρώπη και αλλού, την ενσωμάτωση, την κρατικοποίηση, τη μετάλλαξή τους; Η μόνη απάντηση που μπορώ να δώσω σε αυτά τα ερωτήματα είναι ότι επιστρέφοντας στη σιγουριά της αντιπολίτευσης δεν θα το μάθουμε ποτέ. Εάν επιστρέψουμε στην αντιπολίτευση, δεν θα έχουμε την ευκαιρία ποτέ να δοκιμάσουμε τις δυνάμεις μας, την ευρηματικότητά μας, τις αντοχές μας. Εάν επιχειρήσουμε, τότε μπορούμε να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε.

Ακριβώς με αυτή τη λογική θεωρώ ότι είναι κρίσιμο θέμα το συλλογικό μας υποκείμενο. Δεν μπορώ να μην το επαναλάβω: εγώ, όπως και πολλοί και πολλές από εσάς,  στρατεύθηκα σε μία μάχη για να κάνουμε ένα ενιαίο κόμμα, ένα κόμμα  των μελών. Γι’ αυτό συνηγόρησα στο να τερματίσει τη ζωή του ο «Συνασπισμός». Δυστυχώς επιτρέψαμε να κάνουμε ένα κόμμα στο οποίο λειτουργούν «κόμματα» μέσα στο κόμμα, κατά παράβαση του καταστατικού. Και τώρα, όπως σπείραμε θα θερίσουμε. Ελπίζω να προχωρήσουμε με τα λιγότερα δυνατά τραύματα. Να κάνουμε έστω τώρα ό,τι δεν μπορέσαμε να κάνουμε στο ιδρυτικό μας Συνέδριο. Δηλαδή να προχωρήσουμε σε μία διαδικασία, η οποία, όπως κι αν την ονομάσουμε, θα κατατείνει στην επανίδρυση του ΣΥΡΙΖΑ.

Ένας πυρήνας του νέου ΣΥΡΙΖΑ υπάρχει ήδη. Είναι όλοι και όλες που αισθάνονται πρώτα ΣΥΡΙΖΑ και μετά τη συνιστώσα, την τάση τους ή  ό,τι άλλο. Είναι όλοι αυτοί και αυτές που βλέπουν πρώτα τη συλλογική ευθύνη και ύστερα τη δική τους ιδιαίτερη φιλοδοξία.

Με πυρήνα αυτό το έμπειρο δυναμικό, ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να ανοιχτεί στη νεολαία, τα κινήματα, τους ενεργούς πολίτες και να επανιδρυθεί στην πράξη σε ένα μεγάλο, δημοκρατικό, πλουραλιστικό αλλά και ενιαίο κόμμα της Αριστεράς, ένα κόμμα των μελών του.

Αν και δύσκολο, λοιπόν, αν και έχει πολλά ρίσκα, ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί τελικά να τα καταφέρει να βρει τον τρόπο να  στηρίζει την κυβέρνηση χωρίς να χάσει τα κινηματικά και ριζοσπαστικά του  χαρακτηριστικά, να δημιουργήσει ένα νέο παράδειγμα πέρα από τον αναχωρητισμό των μικρών ομάδων και την ενσωμάτωση της Σοσιαλδημοκρατίας. Παραδείγματα αναχωρητισμού έχουμε πολλά. Παραδείγματα ενσωμάτωσης επίσης. Ο νέος δρόμος που ζητούμε είναι αυτός που θέλει να  αποφύγει τόσο το ένα όσο και το άλλο.



aixmi.gr

ΤΟ 3ο ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΧΩΡΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ



Του ΘΑΝΑΣΗ ΠΕΤΡΑΚΟΥ*
Ο ΣΥΡΙΖΑ μόνο ως ένα αντι-νεοφιλελεύθερο κι αντι-μνημονιακό κόμμα έχει μέλλον και προοπτική και φυσικά η κυβέρνηση με κορμό το ΣΥΡΙΖΑ τη μόνη εξουσιοδότηση που έχει από το λαό είναι:
  • Να ακυρώσει τη λιτότητα.
  • Να καταργήσει τα μνημόνια και τους εφαρμοστικούς νόμους.
  • Να επαναδιαπραγματευθεί την δανειακή σύμβαση με στόχο τη διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του χρέους με χρήση και της Επιτροπής Λογιστικού Ελέγχου, μορατόριουμ στην αποπληρωμή των δόσεων και ρήτρα ανάπτυξης του υπολοίπου.
Σε καμία περίπτωση δεν έχει πολιτική νομιμοποίηση να προχωρήσει σε 3ο μνημόνιο.
Αντί όμως να επιλεγεί η σύγκλιση άμεσα διαρκούς συνεδρίου ώστε να διαμορφωθεί σχέδιο άμεσης απεμπλοκής από την περίφημη συμφωνία της 12ης Ιουλίου και αποτροπής της ψήφισης 3ου μνημονίου επιλέχτηκε η εκ των υστέρων συζήτηση στο κόμμα, στην ουσία για επικύρωση των τετελεσμένων.
Λυπηρό επίσης είναι το γεγονός ότι από ορισμένου συντρόφους Υπουργούς επιχειρείται «ωραιοποιηθεί» το 3ο μνημόνιο με απόψεις όπως «Δεν είναι τόσο κακό όσο τα άλλα δύο».
Δυστυχώς όμως η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική.
Το 3ο μνημόνιο είναι πολύ τραγικό διότι μια κυβέρνηση με κορμό την Αριστερά δεν μπορεί και δεν πρέπει να υλοποιήσει σε καμιά περίπτωση ένα νεοφιλελεύθερο πρόγραμμα μετασχηματισμού της ελληνικής κοινωνίας. Με το 3ο μνημόνιο πέραν του ότι συνεχίζεται η μείωση μισθών και συντάξεων, η φοροεπιδρομή κατά των αγροτών και όλων των λαϊκών τάξεων, η αποδιάρθρωση του κοινωνικού κράτους, οι ιδιωτικοποιήσεις και γενικότερα η μείωση των εισοδημάτων των λαϊκών στρωμάτων, το κύριο χαρακτηριστικό του είναι ότι θέλει να μετατρέψει την Ελληνική Δημοκρατία σε χώρα περιορισμένης κυριαρχίας και σε νέο-αποικία της Ε.Ε. και του ΔΝΤ.
Οι ρήτρες που επιβλήθηκαν στη χώρα από τους δανειστές περιορίζουν αν δεν ακυρώνουν την εθνική και λαϊκή κυριαρχία και περιορίζουν ασφυκτικά την Κοινοβουλευτική Δημοκρατία.
Αδιάψευστος μάρτυρας είναι το ίδιο το κείμενο της συμφωνίας (Ανακοίνωση Euro summit) το οποίο ψηφίστηκε από τη Βουλή στις 15 Ιουλίου και είναι πλέον ο ν. 4334/2015 (ΦΕΚ 80/16/7/2015) η οποία:
    1. Υποχρεώνει την κυβέρνηση όχι μόνο να νομοθετήσει χωρίς καθυστέρηση για να «επανα-οικοδομηθεί η εμπιστοσύνη» αλλά «τις πολιτικές δεσμεύσεις πρέπει να ακολουθήσει η επιτυχής υλοποίηση τους»!!! Συνεπώς ανεξάρτητα αν «βγαίνουν» ή όχι τα σκληρά υφεσιακά μέτρα και παρότι η οικονομία έχει καταρρεύσει και η κοινωνία έχει γονατίσει, από τις μέχρι τώρα μνημονιακές πολιτικές την ευθύνη για την «επιτυχή» υλοποίησή των νέων μέτρων την αναλαμβάνει εξολοκλήρου η Ελληνική κυβέρνηση!!!
    2. Αφού η Ελληνική κυβέρνηση θα ευθύνεται αποκλειστικά αν πιαστούν οι δημοσιονομικοί στόχοι, οι δανειστές επέβαλαν και δέχτηκε η κυβέρνηση να προβλέπονται «ημιαυτόματες περικοπές δαπανώνσε περιπτώσεις αποκλίσεων από τους φιλόδοξους στόχους του πρωτογενούς πλεονάσματος!!!. Αυτομάτως λοιπόν θα κόβονται δαπάνες χωρίς να απαιτείται να νομοθετήσει η Βουλή. Συνεπώς καταργείται το Κοινοβούλιο όσον αφορά για το ποια θα είναι η δημοσιονομική πολιτική της χώρας. Δεν καταργείται όμως μόνο η Βουλή, υποβαθμίζεται και ο Υπουργός Οικονομικών και η κυβέρνηση αφού για τις περικοπές θα ζητείται η γνώμη του «Δημοσιονομικού Συμβουλίου» το οποίο πρέπει άμεσα «να καταστεί λειτουργικό πριν από την οριστικοποίηση της συμφωνίας».
    3. Δεν αρκούνται όμως οι αποικιοκράτες μόνο σε αυτά. Πέτυχαν και την «πλήρη ανεξαρτησία της ΕΛΣΤΑΤ» ώστε το «Κουαρτέτο» να έχει τον πλήρη έλεγχο στο πως καταρτίζεται ο προϋπολογισμός με βασικό στόχο να ελέγχει απόλυτα το «μέγεθος» της λιτότητας που επιβάλει η κυβέρνηση ώστε αν δεν είναι αρκετή να απαιτείται να αυξηθεί!!! Και βέβαια πέτυχαν και την απαλλαγή του κ. Γεωργίου από τις κατηγορίες για υπαγωγή της χώρας στο Μνημόνιο.
    4. Ούτε όμως αυτά αρκούν. <<Η Ελληνική πρόταση των μεταρρυθμιστικών μέτρων πρέπει να ενισχυθεί σημαντικά για να λάβει υπόψη την έντονα επιδεινωθείσα οικονομική και δημοσιονομική θέση της χώρας τον τελευταίο χρόνο>>. Άρα αποδέχθηκε η κυβέρνηση ότι το <<φάρμακο>> για τη λιτότητα και την καταστροφή από τις μνημονιακές πολιτικές δεν είναι η κατάργηση της λιτότητας και των μνημονιακών πολιτικών όπως λέγαμε σε όλους τους τόνους μέχρι τώρα αλλά η περεταίρω ένταση αυτών.!!! Αυτό δυστυχώς σημαίνει αποδοχή του δόγματος του νεοφιλελευθερισμού
      Επιπλέον επιβλήθηκε στην κυβέρνηση:
      • Να πραγματοποιήσει και άλλες «φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις στο συνταξιοδοτικό» και να εφαρμόσει τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος.
      • Να υλοποιήσει τις εργαλειοθήκες Ι και ΙΙ του ΟΟΣΑ όπως άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές, Γάλα, Ψωμί, ΜΗΣΥΦΑ κ.τλ.
      • Να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ.
      • «Να γίνει αυστηρή επανεξέταση και εκσυγχρονισμός των συλλογικών διαπραγματεύσεων των εργατικών κινητοποιήσεων και των ομαδικών απολύσεων».
      Συμπέρασμα τραγικό: Συμφωνήθηκε δηλ. να αμφισβητείται το δικαίωμα των εργαζομένων πως θα κινητοποιούνται!!!
      Επίσης:
      • Να μην παρεμβαίνει η κυβέρνηση στο διορισμό των Διοικήσεων των Τραπεζών, την ανακεφαλαιοποίηση των οποίων όμως έχει <<φορτωθεί>> να πληρώσει ο Ελληνικός λαός και την πλειοψηφία των μετοχών κατέχει το ελληνικό δημόσιο.
      • Να από-πολιτικοποιηθεί η ελληνική δημόσια διοίκηση και κυρίως δεσμεύτηκε «να μειώσει ακόμα περισσότερο τις δαπάνες της ελληνικής δημόσιας διοίκησης»!!!

      5.  Να μην έχει δυνατότητα να νομοθετεί χωρίς την έγκριση του «Κουαρτέτου» αφού «πρέπει να συσκέπτεται και να συμφωνεί με τους θεσμούς για όλα τα σχέδια νόμου πριν τα υποβάλει σε δημόσια διαβούλευση».!!! Έχει κανείς αμφιβολία ότι με αυτό το δεδομένο θα νομοθετεί η κυβέρνηση ότι θέλει;

      6.  Να επανεξεταστούν οι νόμοι που ψηφίστηκαν από τη Βουλή πλην του νομοσχεδίου για την ανθρωπιστική κρίση!!!

      7.  Το αποκορύφωμα όλων είναι «Η ΕΛΛΑΣ ΠΩΛΕΙΤΑΙ» αφού δεσμεύεται η χώρα να ξεπουλήσει όλα «τα πολύτιμα ελληνικά περιουσιακά στοιχεία ύψους 50 δις ευρώ και να μεταφερθούν αυτά σε ένα Ανεξάρτητο Ταμείο το οποίο θα τα ρευστοποιεί μέσω ιδιωτικοποιήσεων»!!!
      Τα ανωτέρω σημαίνουν επιεικώς μετατροπή της χώρας σε νέο-αποικία και πλήρη υποβάθμιση της Βουλής και της κυβέρνησης. Αυτή την απαράδεκτη συμφωνία δεν μπορεί και δεν πρέπει να υλοποιήσει ο ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνο γιατί είναι ενάντια στις δεσμεύσεις του απέναντι στο λαό αλλά κυρίως γιατί είναι ενάντια στο λαό και τη χώρα.
      Και βέβαια όλες «οι ανωτέρω καταγεγραμμένες υποχρεώσεις αποτελούν τις ελάχιστες προϋποθέσεις για την έναρξη των διαπραγματεύσεων με τις ελληνικές αρχές»!!!
      Υπάρχει μετά από την παράθεση των βασικών αποικιοκρατικών όρων της «Συμφωνίας» ακόμη σε κάποιους συντρόφους η άποψη ότι πρέπει να επιλεγεί ο δρόμος της βελτίωσης των όρων αυτών ή πρέπει να επιλεγεί ο δρόμος της άμεσης απεμπλοκής από αυτή την αποικιοκρατική συμφωνία υποταγής;
      Νομίζω ότι η απάντηση είναι σαφής. Πρέπει να ακυρωθεί τώρα η αποικιοκρατική αυτή συμφωνία η οποία έχει σκοπό να μετατρέψει τη χώρα σε χώρα χωρίς εθνική και λαϊκή κυριαρχία, σε χώρα νέο-αποικία των «θεσμών».
      Τέλος όσον αφορά τον ισχυρισμό ότι «κάτι θα κερδίσουμε για το χρέος» πάλι το ίδιο το κείμενο διαψεύδει όσους προσπαθούν να ωραιοποιήσουν τα πράγματα αφού δυστυχώς αποδέχθηκε η κυβέρνηση ότι: «παρότι τα κράτη μέλη της Ευρωζώνης υιοθέτησαν κατά τα τελευταία χρόνια μια εντυπωσιακή δέσμη μέτρων υποστήριξης της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους αυτό επιδεινώθηκε λόγω των πολιτικών των τελευταίων 12 μηνών»!!! Ουσιαστικά αυτό σημαίνει¨.
      1.      Αποδοχή ότι το PSI ήταν σε θετική κατεύθυνση, και
      2.      Ότι η πολιτική μας τους 5 μήνες επιδείνωσε τη βιωσιμότητα του χρέους.
      Επομένως η κυβέρνηση δεσμεύτηκε στην ουσία ότι όχι μόνο πρέπει να «θάψει» την πολιτική που εφάρμοζε επί πέντε μήνες αλλά και νομιμοποιεί την άθλια απαίτηση των δανειστών να επανεξεταστούν οι ψηφισμένοι αντιμνημονιακοί νόμοι.
      Τέλος τονίζεται στο κείμενο της συμφωνίας ότι «ονομαστικό κούρεμα του χρέους δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί» και επιπλέον ότι «επαναλαμβάνουμε την ανεπιφύλακτη δέσμευση μας ότι θα εκπληρώνουμε τις οικονομικές μας υποχρεώσεις προς όλους τους πιστωτές πλήρως και εγκαίρως»!!!
      Υπάρχει κανένας ακόμη μετά από όλα αυτά που μπορεί να ισχυριστεί το «Δικό μας μνημόνιο είναι καλλίτερο από τα άλλα δύο;»
      Συνεπώς η μόνη διέξοδος που υπάρχει είναι η κυβέρνηση να σταματήσει αμέσως τις διαπραγματεύσεις που οδηγούν στο 3ο μνημόνιο και να προχωρήσει, ενεργοποιώντας τον λαϊκό παράγοντα, στον σχεδιασμό της εναλλακτικής λύσης απέναντι στους εκβιασμούς των δανειστών.
      *Ο Θανάσης Πετράκος είναι βουλευτής Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ




      iskra.gr

      ΧΩΡΙΣ ΑΙΔΩ ΟΙ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ



      Tου ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΣΙΜΙΑΤΗ
      Η ιστορία του Μάη της τετραετίας συνεχίζεται πανομοιότυπα. Η περίφημη (παράνομη και απάνθρωπη) «Συμφωνία» και πάλι δεν επικυρώθηκε από τη Βουλή των Ελλήνων –ούτε καν τέθηκε σε ψηφοφορία. Η ανεξάντλητη, όμως, ευρηματικότητα των παρανόμων όλων των εποχών βρήκε ένα νέο και πρωτοφανές εύρημα για τη «δημοκρατική» διακήρυξη της «επιβολής» της: Φορέθηκε η «Συμφωνία» «δια της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως» επίσημο «καπέλο» στο κεφάλι της Λαϊκής Αντιπροσωπείας, που αποτελεί το ύπατο όργανο αντιπροσώπευσης της Λαϊκής Κυριαρχίας –που δεν υπάρχει πια- και του Προέδρου της Δημοκρατίας, που αποτελεί το ύπατο όργανο έκδοσης και δημοσίευσης των νόμων –που δεν αποφασίζει πια η Ελλάδα. Ποιο ήταν το εύρημα; Στην Ολομέλεια δεν τέθηκε η «Συμφωνία» για επικύρωση κατά το Σύνταγμα, γιατί είχε δηλώσει η ΑΝ.ΕΛ ότι δε θα την ψηφίσει και όλοι οι άλλοι δε θέλανε, προφανώς, να αναλάβουν επίσημα την –όχι μόνο πολιτική- ευθύνη μιας τέτοιας πράξης που θίγει την εθνική κυριαρχία και τα δικαιώματα του ανθρώπου. Έτσι, τη βάλανε στην πρώτη σελίδα της Εφημερίδας της Κυβέρνησης (ΦΕΚ, Α, 80/16/7/20150), ως το γρανιτένιο πίνακα του Όρους Σινά με τις εντολές της Υπέρτατης Θέλησης, χωρίς υπογραφές θνητώνπάνω από το νόμο που ψήφισε η «κυρίαρχη» Βουλή των Ελλήνων και πάνω από τον τίτλο του Αρχηγού του Κράτους («Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας») που, κατά το Σύνταγμα, εκδίδει και δημοσιεύει τους νόμους  της «κυρίαρχης» Νομοθετικής Εξουσίας. Το κείμενο, μάλιστα είναι στα αγγλικά και στα ελληνικά για να μην υπάρξει και καμία ερμηνεία αντίθετη με την ξένη θεία βούληση... Το  νέο εύρημα μας άφησε άναυδους. Ρώτησα συναδέλφους μου, αν είδα καλά και αν εκείνοι έχουν ξαναδεί τέτοιο περιεχόμενο σε Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Μου απάντησαν ότι ναι, καλά είδα, και ότι δεν έχουν ξαναδεί. Μπορεί να κάνομε όλοι λάθος και να έχει ξανασυμβεί, αλλά σίγουρα μόνο παράνομα και από παράνομο καθεστώς θα έχει γίνει. Είναι γνωστό ότι στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης δημοσιεύονται οι νόμοι που ψηφίζει η Βουλή (στο Τεύχος Α΄) και άλλες πράξεις της Εκτελεστικής Εξουσίας, πάντοτε με την υπογραφή των αρμόδιων οργάνων της ή κρίσιμες για τη χώρα «αποφάσεις κυβερνήσεως» οι οποίες, με βάση την κοινοβουλευτική αρχή της δημοκρατίας συνηθίζεται να υποβάλλονται στην Ολομέλεια για έγκριση. Αλλά και σ’ αυτή τη σπάνια περίπτωση, πρέπει να εγκριθούν με ψηφοφορία της Βουλής και να είναι υπογεγραμμένες από την Κυβέρνηση. Επίσης, ούτε ως αιτιολογική ή εισηγητική έκθεση, που προβλέπει το Σύνταγμα, ούτε ως οποιαδήποτε άλλη μορφή δημόσιου εγγράφου μπορεί να θεωρηθεί χωρίς υπογραφή. Απλά, δημοσιεύεται ένα ξένο κείμενο, χωρίς υπογραφή εκπροσώπου της Ελληνικής Δημοκρατίας, ως ανεύθυνη διατύπωση θέσφατης για την Ελλάδα Βούλησης. Ποια άλλη επίσημη ομολογία κατάλυσης της εθνικής κυριαρχίας και επιβολής κατοχής  θέλομε;
      Κύθηρα, 18.7.2015




      iskra.gr

      Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΧΟΡΕΥΕΙ ΣΤΟ ΡΥΘΜΟ ΤΗΣ “TEΡΑΤΟΪΚΑ”



      ΒΡΟΧΗ ΟΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ “ΘΕΣΜΩΝ», ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΒΟΥΛΙΑΖΕΙ ΚΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΝΙΓΕΤΑΙ
      Δυστυχώς στην περίπτωση μας η ιστορία επαναλαμβάνεται όχι ως φάρσα αλλά ως μεγάλη τραγωδία. Οι υπάλληλοι των «Θεσμών» στην Αθήνα μοιάζει να δίνουν το ρυθμό και η Αθήνα να χορεύει άτεχνα στην υπαγορευμένη μουσική των καταιγιστικών μέτρων.
      Οι αλλαγές στο εισόδημα, τα Εργασιακά, οι πρόωρες συνταξιοδοτήσεις, η Εισφορά Αλληλεγγύης,τα «κόκκινα» δάνεια, οι ανάγκες για νέα κεφάλαια των Τραπεζών και η «προίκα» έως 50 δισ. του νέου Ταμείου των Αποκρατικοποιήσεων, είναι λίγα μόνο από τα θέματα που πρόταξαν οι εκπρόσωποι των «θεσμών», ενώ μέσα στο Σαββατοκύριακο, η «βεντάλια» με τα προαπαιτούμενα εκτιμάται ότι θα ανοίξει για τα καλά.
      Αναμένονται συζητήσεις στις οποίες θα καθοριστούν οι στόχοι για τα πρωτογενή πλεονάσματα, όπως για το δημοσιονομικό και το χρηματοδοτικό «κενό», τη φορολογία των αγροτών, τις νέες περικοπές στις επικουρικές συντάξεις αλλά και τις απολύσεις στο Δημόσιο.
      Οι συνομιλίες για το δημοσιονομικό «κενό» μόνο εύκολες δεν θα είναι, καθώς οι δανειστές ανεβάζουν τις εκτιμήσεις τους για το 2015 τουλάχιστον στα 3 δισ. ευρώ, εξαιτίας της διαφοράς του στόχου που είχε τεθεί για πλεόνασμα 1% και του ελλείμματος που υπολογίζεται να υπάρξει στην πράξη εντός του 2015 και αναμένεται να φτάσει γύρω στο 1%.
      Κεντρικά ζητήματα στις διαπραγματεύσεις είναι το Ασφαλιστικό και τα Εργασιακά.
      Οι θεσμοί ζητούν περικοπή δαπάνης για τα ασφαλιστικά ταμεία, η οποία υπολογίζεται ότι θα φέρει και νέες μειώσεις στις συντάξεις, αλλά και περικοπές στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
      Αντίστοιχα στο Εργασιακό, οι δανειστές επιμένουν στα βάρβαρα μέτρα των ομαδικών απολύσεων και στις αλλαγές στον συνδικαλιστικό νόμο.
      Οι θεσμοί απαιτούν παράλληλα μεγάλες περικοπές στις δαπάνες του Δημοσίου.
      Όχι μόνο στα επιδόματα, τα οδοιπορικά και τα εκτός έδρας, αλλά και στο μισθολογικό κόστος, ιδιαίτερα στα ειδικά μισθολόγια.
      Ταυτόχρονα, στις συνομιλίες, οι εκπρόσωποι των θεσμών πίεσαν για την άμεση εφαρμογής της πρώτης εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ. Δηλαδή να απελευθερωθεί πλήρως το καθεστώς του γάλατος, να επιτραπεί η πώληση πέρα από τα φαρμακεία των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων και να θεσμοθετηθεί το άνοιγμα των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές. «Σε κάποια ζητήματα υπήρξε συμφωνία με τους θεσμούς, σε άλλα όχι» τονίζουν αρμόδιες πηγές. Εκπρόσωποι, επίσης , του υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης είδαν τους «θεσμούς» για το θέμα του ΑΔΜΗΕ, με τους «θεσμούς» να επιμένουν στην άμεση ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ και σε γενικότερες απορρυθμίσεις στον τομέα της ενέργειας, που ευνοούν ιδιωτικά συμφέροντα και αποδιαρθρώνουν της ΔΕΗ.
      ΤΑΜΕΙΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ
      Το πιο ουσιαστικό είναι ότι οι «θεσμοί» άνοιξαν τις συζητήσεις με τους έλληνες υπουργούς Τσακαλώτο και Σταθάκη με δύο μείζονα θέματα, από τα οποία θα εξαρτηθεί κυριολεκτικά το μέλλον του τόπου: To λεγόμενο Ταμείο Αξιοποίησης (εκποιήσεις – ξεπουλήματος) του Δημόσιου πλούτου που θα αναλάβει ελληνικά ακίνητα και μετοχές που ανήκουν στο Δημόσιο ύψους 50 δις(!) και την ανακεφαλαιοποίησητων τραπεζών το μέγεθος της οποίας θα καθοριστεί το αμέσως επόμενο διάστημα, μετά τα Stress Tests που θα γίνουν στις τέσσερις συστημικές τράπεζες.
      Η ίδρυση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων ύψους 50 δις, αυτή καθ’ εαυτή, αντιπροσωπεύει την κατάλυση κάθε ίχνους εθνικής κυριαρχίας και τη μετατροπή της Ελλάδας σε άθλιο προτεκτοράτοξένων κατά βάση οικονομικών συμφερόντων με καθαρά ληστρικά κίνητρα. Όλος σχεδόν, ο εναπομείνας υλικός και άυλος δημόσιος πλούτος της χώρας θα προσφερθεί βορρά σε ιδιωτικά συμφέροντα και μάλιστα πολυεθνικού κατά βάση χαρακτήρα, πράγμα που δεν έχει ματαγίνει σε καμιά χώρα του κόσμου. Οι συζητήσεις για τα ειδικότερα χαρακτηριστικά αυτού του Ταμείου και τη Διοίκησή του, στην οποία βασικό ρόλο θα παίζουν οι «Θεσμοί»(!), βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, αν και μέχρι τώρα παραμένουν στο σκοτάδι οι βασικοί σχεδιασμοί.
      Την ίδια ώρα προχωρούν ταχύτατα οι συζητήσεις για την ανακεφαλαιοποίηση των 4 συστημικών τραπεζών (Εθνική, Πειραιώς, Eurobank και Αlpha). Για άλλη μια φορά το δημόσιο, δηλαδή οι φορολογούμενοι, θα κληθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα και σε φάση νέας λιτότητας, νααιμοδοτήσουν με δανεικά τις τράπεζες και με πολλά δις, τα οποία σε πρώτη φάση μπορεί να ανέλθουν σε 15 δις.
      Το παράδοξο είναι ότι οι πολίτες πληρώνουν αλλά οι τράπεζες με τις δις του ελληνικού λαού συνεχίζουν και θα συνεχίσουν να παραμένουν υπό ιδιωτική διαχείριση για να εξυπηρετούν ημέτερα συμφέροντα και ημέτερους διαπλεκόμενους και μη.
      ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ





      iskra.gr

      Εκτός Τειρεσία ανεξόφλητες επιταγές, γραμμάτια και συναλλαγματικές, εάν εξοφληθούν έως 30 Σεπτεμβρίου


      Επιταγές, γραμμάτια και συναλλαγματικές, με ημερομηνία πληρωμής – λήξης από τις 20 Ιουλίου έως τις 31 Αυγούστου, που δεν εξοφλούνται, δεν θα μπουν στον "Τειρεσία", εάν εξοφληθούν μέχρι 30 Σεπτεμβρίου.

      Αυτό προβλέπεται, μεταξύ άλλων, στη νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, η οποία δίνει παράταση προκειμένου να διευκολυνθούν οι επιχειρήσεις που εξαιτίας των περιορισμών που ισχύουν στην λειτουργία των τραπεζών δεν μπορούν να ανταποκριθούν εγκαίρως στις οικονομικές τους υποχρεώσεις.

      Ειδικότερα στο δεύτερο άρθρο της ΠΝΠ αναφέρεται: "Επιταγές, επί των οποίων έχει βεβαιωθεί από την πληρώτρια τράπεζα αδυναμία πληρωμής με ημερομηνία από την 20η Ιουλίου 2015 μέχρι την 31η Αυγούστου 2015, όπως και γραμμάτια εις διαταγήν και συναλλαγματικές με ημερομηνία λήξης εντός του ανωτέρω χρονικού διαστήματος, που δεν εξοφλήθηκαν, δεν εμφανίζονται σε αρχεία δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς που τηρούνται από τα πιστωτικά ιδρύματα ή από φορείς χάριν αυτών, εάν αποδεδειγμένα εξοφληθούν το αργότερο μέχρι την 30η Σεπτεμβρίου 2015".
      - See more at: http://left.gr/news/ektos-teiresia-anexoflites-epitages-grammatia-kai-synallagmatikes-ean-exoflithoyn-eos-30#sthash.Q0Je3Sqy.dpuf

      Ατασθαλίες δεκάδων εκατ. ευρώ σε ΕΡΤ και 9,84: Για κακούργημα παραπέμπεται o Χρ. Παναγόπουλος


      Όπως αναφέρει σήμερα "Το Βήμα της Κυριακής", για την υπόθεση της ΕΡΤ παραπέμπεται, με βούλευμα, να δικαστεί για κακούργημα ο πρώην πρόεδρος της Δημόσιας Τηλεόρασης Χρήστος Παναγόπουλος ενώ για υπεξαίρεση 35 εκατομμυρίων ευρώ διώκονται δεκάδες στελέχη της Δημοτικής Ραδιοφωνίας για ατασθαλίες και απάτες που διαπιστώθηκαν.

      Ζημία εκατομμυρίων ευρώ επέφεραν στο ελληνικό δημόσιο φαινόμενα κακοδιαχείρισης και ατασθαλιών στην ΕΡΤ επί διοίκησης Χρήστου Παναγόπουλου, αλλά και στον ραδιοσταθμό 9,84 την περίοδο 2001-2010, σύμφωνα τα πορίσματα των ελεγκτών.

      Όπως αναφέρει σήμερα η εφημερίδα "Το Βήμα της Κυριακής", για την υπόθεση της ΕΡΤ παραπέμπεται, με βούλευμα, να δικαστεί για κακούργημα ο πρώην πρόεδρος της Δημόσιας Τηλεόρασης Χρήστος Παναγόπουλος ενώ για υπεξαίρεση 35 εκατομμυρίων ευρώ διώκονται δεκάδες στελέχη της Δημοτικής Ραδιοφωνίας για ατασθαλίες και απάτες που διαπιστώθηκαν.

      Δίωξη για το κακούργημα της απιστίας στον Χρ. Παναγόπουλο

      Ειδικότερα, όσον αφορά την ΕΡΤ, ο κ. Παναγόπουλος παραπέμπεται για το κακούργημα της απιστίας περί την υπηρεσία για έκτακτες αμοιβές που έδινε σε δημοσιογράφους, νομικούς συμβούλους αλλά και τεχνικούς κατά παράβαση της νομοθεσίας. Οι ελεγκτές στο πόρισμα τους επισημαίνουν ότι "οι αμοιβές δεν συνδέονται με την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων, όπως αναφέρουν οι αποφάσεις, αλλά συνδέονται μόνο με το έργο για το οποίο ήταν υπεύθυνος ο υπάλληλος που αμειβόταν και για το οποίο έπαιρνε το μισθό του".
      Σύμφωνα με τα πορίσματα, δεκάδες χιλιάδες ευρώ μοιράστηκαν με εντελώς ασαφή κριτήρια σε εργαζόμενους που προτιμήθηκαν να εισπράττουν έξι και επτά μισθούς για άγνωστους λόγους. Θέμα εγείρεται και με απευθείας αναθέσεις σε εταιρείες τεχνικών συμβούλων καθώς με βάση το βούλευμα,παράλληλα,είχε συγκροτηθεί άλλη εταιρεία με ηλεκτρονικούς μηχανικούς κλπ που είχε έργο της να βοηθάει το έργο της εταιρείας που αμειβόταν παράλληλα. Ειδική αναφορά γίνεται και στο ζήτημα της διοργάνωσης του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 2006, όταν εταιρεία ανέλαβε τη διοργάνωση έναντι 231.000 ευρώ. Στην ίδια εταιρεία δόθηκε και η χριστουγεννιάτικη γιορτή του 2006, με απευθείας ανάθεση και χωρίς διαγωνισμό.
      Ο πρώην πρόεδρος της ΕΡΤ κατηγορείται ότι μεταχειρίστηκε ιδιαίτερα τεχνάσματα για να κάνει τις αναθέσεις και ότι ζημίωσε το ελληνικό δημόσιο αν και η ΕΡΤ επιδοτούνταν από το δημόσιο. Μαζί με τον κ. Παναγόπουλο παραπέμπονται ο εντεταλμένος σύμβουλος Γιώργος Χουλιάρας, αλλά και στελέχη εταιρειών που ωφελήθηκαν.

      Διώξεις και κατά πρώην μελών του ΔΣ του 9,84

      Ποινική δίωξη για το κακούργημα της απιστίας στην υπηρεσία με τις επιβαρυντικές διατάξεις του Ν. 1608/50 περί καταχραστών, προτείνει το πόρισμα της Οικονομικής Εισαγγελίας κατά προσώπων που συμμετείχαν στο ΔΣ της Δημοτικής Ραδιοφωνίας την περίοδο 2001-2010. Προτείνεται επίσης η δίωξη για υπεξαίρεση κατά νομίμου εκπροσώπου εταιρειών που διοργάνωσαν εκδηλώσεις.
      Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο συγκεκριμένος εκπρόσωπος εισέπραξε αμοιβή 800.000 ευρώ,ενώ είχε εκχωρήσει το συγκεκριμένο δικαίωμα στη Eurobank. Σήμερα η Τράπεζα ζητεί και πάλι να πληρωθεί και έχουν ασκηθεί αγωγές. Οι ελεγκτές διαπίστωσαν επισημαίνουν ότι στη Δημοτική Ραδιοφωνία απουσίαζε σύστημα εταιρικής διακυβέρνησης, ενώ δεν υπήρχε ούτε καν σύστημα εσωτερικού ελέγχου, προϋπολογισμοί και απολογισμοί παρακολούθησης των έργων και της απόδοσης των συνεργατών.
      Αναφέρεται, επίσης, ότι η εταιρεία απασχολούνταν με εκτός του Κανονισμού και του εταιρικού σκοπού δραστηριότητες. Εκτός δε από τις παράτυπες αμοιβές σε νομικούς, ταχυμεταφορές, δώρα και εκδηλώσεις, διαπιστώθηκαν και σοβαρά ζητήματα φορολογικά.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
      - See more at: http://left.gr/news/atasthalies-dekadon-ekat-eyro-se-ert-kai-984-gia-kakoyrgima-parapempetai-o-hr-panagopoylos#sthash.7RBvPhHD.dpuf

      Τα πρωτοσέλιδα των κυριακάτικων εφημερίδων (2/8)


      ΑΥΓΗ: Αγωνίες και διλήμματα για την «επόμενη μέρα»

      - See more at: http://left.gr/news/ta-protoselida-ton-kyriakatikon-efimeridon-28-0#sthash.Om9tCknS.dpuf

      Focus : ΝΕΑ ΣΥΜΦΩΝΙΑ - ΓΕΦΥΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ , ΑΝΤΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ

      «Δύσκολα μπορεί να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα για τις διαπραγματεύσεις του τρίτου πακέτου βοήθειας προς την Ελλάδα» αναφέρει το περιοδικό Focus, επικαλούμενο εσωτερική αξιολόγηση της γερμανικής κυβέρνησης.
      «Αναλυτές ασκούν κριτική ότι το χρονοδιάγραμμα που ακολουθείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι πολύ πιεστικό» υποστηρίζει το δημοσίευμα.
      Υπενθυμίζεται ότι οι διαπραγματεύσεις, κατά το χρονοδιάγραμμα, θα έπρεπε να ολοκληρωθούν ως τις 10 Αυγούστου και στις 11 Αυγούστου οι υπουργοί Οικονομικών θα έδιναν την συγκατάθεσή τους, πριν η συμφωνία επικυρωθεί από τα κοινοβούλια κάποιων κρατών - μελών της Ευρωζώνης και ψηφιστεί από την Βουλή των Ελλήνων.
      «Αυτή η καθυστέρηση μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα πληρωμών, καθώς η ελληνική κυβέρνηση πρέπει, το αργότερο στις 20 Αυγούστου, να καταβάλει 3,2 δισεκατομμύρια ευρώ στην ΕΚΤ» τονίζει ο συντάκτης και προσθέτει ότι «για αυτό, σε κύκλους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναζητούνται ήδη νέες δυνατότητες ώστε να εξευρεθούν στο μεσοδιάστημα χρήματα από άλλη πηγή».
      Γίνεται δε λόγος για μια νέα χρηματοδοτική ένεση από τον EFSM. «Αυτό, ωστόσο, είναι δύσκολο, διότι τα κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωση, εκτός Ευρωζώνης, θα ζητήσουν εκ νέου απαλλαγή από τις εγγυήσεις» καταλήγει το περιοδικό.





      tvxs.gr

      ΣΥΝΝΕΦΙΑ , ΒΡΟΧΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΙΔΕΣ , ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΚΑΥΣΩΝΑ

      Βροχές και καταιγίδες θα επισκεφτούν τη χώρα στα βόρεια μετά την εβδομάδα καύσωνα που προηγήθηκε. Η αλλαγή του καιρού θα διαρκέσει όλη την εβδομάδα. Πρόσκαιρες βροχές και καταιγίδες κυρίως τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες αναμένονται σήμερα στη δυτική και κεντρική Μακεδονία, τη Θεσσαλία καθώς και στα ηπειρωτικά ορεινά. Οι άνεμοι θα πνέουν βόρειοι στο Αιγαίο 5 με 6 και τοπικά 7 μποφόρ.
      Αναλυτικά: 
      Στην Αττική ο καιρός θα είναι αίθριος και αναμένονται λίγες πρόσκαιρες νεφώσεις στα βόρεια. Οι άνεμοι θα πνέουν βόρειοι βορειοανατολικοί 4 με 5 και στα ανατολικά πρόσκαιρα 6 μποφόρ, ενώ η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 25 έως 33 βαθμούς Κελσίου.
      Στη Θεσσαλονίκη θα σημειωθούν λίγες νεφώσεις κατά περιόδους αυξημένες με πρόσκαιρες βροχές ή καταιγίδες κυρίως τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες. Οι άνεμοι θα είναι μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ και η θερμοκρασία θα διαμορφωθεί από 23 έως 33 βαθμούς Κελσίου.
      Μακεδονία, Θράκη
      Καιρός: Λίγες νεφώσεις κατά περιόδους στη Μακεδονία αυξημένες με πρόσκαιρους όμβρους ή καταιγίδες στη δυτική και κεντρική Μακεδονία κυρίως τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες.
      Άνεμοι: Μεταβλητοί 3 με 4 και στα ανατολικά βορειοανατολικοί 4 με 5 μποφόρ.
      Θερμοκρασία: Από 20 έως 33 βαθμούς Κελσίου.
      Νησιά Ιονίου, Ήπειρος, δυτική Στερεά, δυτική Πελοπόννησος
      Καιρός: Γενικά αίθριος. Τοπικές νεφώσεις τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες στα ηπειρωτικά με πρόσκαιρους όμβρους η καταιγίδες κυρίως στα ορεινά.
      Άνεμοι: Μεταβλητοί 3 με 4 και βαθμιαία βορειοδυτικοί με την ιδία ένταση.
      Θερμοκρασία: Από 22 έως 37 βαθμούς Κελσίου. Στην Ήπειρο, τα νησιά του Ιονίου και τα παραθαλάσσια η μεγίστη 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.
      Θεσσαλία, ανατολική Στερεά, Εύβοια, ανατολική Πελοπόννησος
      Καιρός: Στη Θεσσαλία λίγες νεφώσεις κατά περιόδους αυξημένες με ασθενείς βροχές κυρίως τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες, οπότε θα εκδηλωθούν και πρόσκαιρες καταιγίδες. Στα υπόλοιπα γενικά αίθριος με τοπικές νεφώσεις τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες και πιθανότητα πρόσκαιρων όμβρων ή μεμονωμένων καταιγίδων στα ορεινά.
      Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνεις 4 με 6 και στα ανατολικά πρόσκαιρα 7 μποφόρ.
      Θερμοκρασία: Από 22 έως 35 βαθμούς κελσίου. Στις ανατολικές παραθαλάσσιες περιοχές η μεγίστη 2 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.
      Κυκλάδες, Κρήτη
      Καιρός: Αίθριος. Λίγες πρόσκαιρες νεφώσεις στη βόρεια Κρήτη.
      Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 και στις Κυκλάδες πρόσκαιρα 7 μποφόρ.
      Θερμοκρασία: Από 25 έως 31 βαθμούς Κελσίου. Στη νότια Κρήτη η μεγίστη 2 με 3 βαθμούς υψηλότερη.
      Νησιά ανατολικού Αιγαίου, Δωδεκάνησα
      Καιρός: Γενικά αίθριος.
      Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 και στα βόρεια πρόσκαιρα 7 μποφόρ.
      Θερμοκρασία: Από 25 έως 34 βαθμούς Κελσίου.
      Από βδομάδα: 
      Τη Δευτέρα ο καιρός θα είναι γενικά αίθριος και μόνο τοπικές νεφώσεις θα σημειωθούν το μεσημέρι και το απόγευμα στα δυτικά, τα κεντρικά και τα βόρεια ηπειρωτικά. Βροχές θα σημειωθούν στην Ήπειρο, τη δυτική και κεντρική Μακεδονία, τη δυτική Θεσσαλία, τη δυτική και κεντρική Στερεά και στα ορεινά της Πελοποννήσου. Οι άνεμοι θα πνέουν στο Αιγαίο με ένταση 4-6 και τοπικά 7 μποφόρ. Χωρίς αξιόλογη μεταβολή η θερμοκρασία.

      Την Τρίτη αναμένονται βροχές κυρίως στα ορεινά, ενώ οι άνεμοι θα πνέουν στα δυτικά μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ. Στα ανατολικά από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 μποφόρ, ενώ η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή πτώση στα δυτικά.
      Την Τετάρτη, την Πέμπτη και την Παρασκευή, ο καιρός θα είναι γενικά αίθριος, ενώ τοπικές βροχές θα σημειωθούν κυρίως στα ορεινά της χώρας.  Οι άνεμοι στα δυτικά μεταβλητοί και στο Ιόνιο βόρειοι βορειοανατολικοί  4 μποφόρ, στα ανατολικά από βόρειες διευθύνσεις 4 με 5 και στο Αιγαίο τοπικά 6 μποφόρ. Χωρίς αξιόλογη μεταβολή η θερμοκρασία.




      tvxs.gr

      ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ ΦΠΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ , ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΓΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΒΡΕΤΑΝΙΑ

      Στα 51,61 ευρώ σκαρφάλωσε το κόστος του καλαθιού της ελληνίδας νοικοκυράς μετά την αύξηση του ΦΠΑ και τις επανατοποθετήσεις των προϊόντων στους διαφορετικούς συντελεστές.
      Το... ελληνικό καλάθι παραμένει σημαντικά φθηνότερο σε σχέση με τη Μ.Βρετανία και τη Γαλλία αλλά σε σχέση με την Ισπανία είναι οριακά ακριβότερο. Κι αυτό έχει τη σημασία του καθώς το πραγματικό κατά κεφαλήν διαθέσιμο εισόδημα στην Ελλάδα είναι κατά πολύ χαμηλότερο.
      Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ για τις τιμές 19 βασικών προϊόντων ευρείας κατανάλωσης (αλεύρι, γάλα, καφές, μακαρόνια, χυμός πορτοκαλιού, πατάτες, μήλα κλπ) στις τέσσερις χώρες, μετά την αύξηση του ΦΠΑ στη χώρα μας.
      Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία το ελληνικό καλάθι κοστίζει 51,61 ευρώ, έναντι 51,04 ευρώ στην Ισπανία , 71,32 ευρώ στη Μ. Βρετανία και 66,64 ευρώ στη Γαλλία. Δηλαδή είναι φθηνότερο κατά 38,2% συγκριτικά με το αντίστοιχο του Ηνωμένου Βασιλείου και κατά 29,1% σε σχέση με εκείνο της Γαλλίας.
      Όπως επισημαίνει το Ινστιτούτο, χωρίς ΦΠΑ οι διαφορές με τις ακριβότερες χώρες διογκώνονται, δηλαδή η Ελλάδα γίνεται ακόμα πιο φθηνή, ενώ η Ισπανία γίνεται ακριβότερη. Ειδικότερα, χωρίς το ΦΠΑ το καλάθι στην Ελλάδα γίνεται ακόμη φθηνότερο του Ηνωμένου Βασιλείου κατά 52,5% και κατά 40,7% της Γαλλίας. Συγκριτικά με την Ισπανία, το ελληνικό καλάθι γίνεται πλέον φθηνότερο κατά 7,1%.
      Αυτό συμβαίνει γιατί οι συντελεστές ΦΠΑ στη χώρα μας είναι σημαντικά υψηλότεροι των υπολοίπων κρατών (Ελλάδα: 13% και 23%, έναντι Ηνωμένου Βασιλείου: 0%, 5% και 20%, Ισπανίας: 4%, 10% και 21%, Γαλλίας: 5,5%, 10% και 20%).
      Στην έρευνα σημειώνεται επιπλέον ότι για την αποφυγή λανθασμένων συμπερασμάτων θα πρέπει να συνυπολογίζεται και το πραγματικό κατά κεφαλήν διαθέσιμο εισόδημα σε κάθε χώρα σε Μονάδες Αγοραστικής Δύναμης, το οποίο στη χώρα μας είναι σημαντικά χαμηλότερο σε σχέση με τις τρεις χώρες (47.2 % με τη Μ.Βρετανία, 25,1 % με την Ισπανία και 57,2 % με τη Γαλλία).

       



      tvxs.gr