Παρασκευή, 14 Νοεμβρίου 2014

Μετά τις 100 δόσεις και το νέο μισθολόγιο στο βωμό της τρόικας – Πιέσεις για να εφαρμοστεί από το 2015


Μετά από το «κούρεμα» στη ρύθμιση των 100 δόσεων, στο… βωμό της Τρόικα φαίνεται ότι θα θυσιαστεί και το μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων.
Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το iefimerida, στις επικαιροποιημένες θέσεις της Αθήνας, που απεστάλησαν στους εκπροσώπους των δανειστών με στόχο να επισπευσθεί η επιστροφή τους, οι αναφορές στο νέο Μισθολόγιο είναι… ελαφρώς πιο χαλαρές, ανοίγοντας έτσι «παράθυρο» σε παρεμβάσεις.
Ειδικότερα, έως τώρα οι κυβερνητικοί εταίροι επέμεναν ότι το νέο μισθολόγιο πρέπει να εφαρμοστεί μόνο πιλοτικά από το δεύτερο εξάμηνο του 2015, με στοχευμένες παρεμβάσεις σε κάποια υπουργεία και μόνο στις αποκαλούμενες «προσωπικές διαφορές» συγκεκριμένων κατηγοριών υπαλλήλων- πρόκειται κυρίως για εφοριακούς και τελωνειακούς που εισπράττουν μέρος των ειδικών επιδομάτων τους τα οποία καταργήθηκαν με το Ενιαίο Μισθολόγιο- με την προοπτική να εφαρμοστεί σε όλο το Δημόσιο στις αρχές του 2016, με τη διασύνδεση των αποδοχών των υπαλλήλων με κίνητρα απόδοσης και θέσεων ευθύνης.
Πλέον, γίνεται λόγος για περικοπές στο μη μισθολογικό κόστος, κάτι που σημαίνει πρακτικά ότι μπαίνουν στην… προκρούστεια κλίνη της Τρόικα όλα τα μη τακτικά επιδόματα όπως τα εκτός έδρας, τα οδοιπορικά, οι υπερωρίες. Παράλληλα, αν και οι δανειστές φέρονται να μην επιμένουν στην εφαρμογή του Μισθολογίου από την επόμενη χρονιά, επιμένουν ότι ο σχετικός νόμος πρέπει να έχει ψηφιστεί στις αρχές του 2015!
Ο υπόλοιπος φάκελος με τις ελληνικές θέσεις, που έχει στα χέρια της η Τρόικα, περιλαμβάνει την κατηγορηματική άρνηση της Αθήνας να συζητήσει αλλαγές στο Ασφαλιστικό εκτός των διοικητικών ενοποιήσεων ταμείων, την αντίθεση των κυβερνητικών εταίρων να απελευθερώσουν πλήρως τις ομαδικές απολύσεις, όπως και το «όχι» στο ενδεχόμενο κατάργησης του ειδικού χαμηλού συντελεστή ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου και μεταφοράς αγαθών ευρείας κατανάλωσης από το χαμηλό συντελεστή 13% στον ανώτατο συντελεστή 23%.
Η εκτίμηση κυβερνητικών αξιωματούχων είναι ότι το αργότερο σε 48 ώρες οι εκπρόσωποι των δανειστών θα έχουν απαντήσει και θα έχει οριστεί η ημερομηνία επιστροφής τους στην Αθήνα. Ωστόσο, ακόμα κι αν επιστρέψουν άμεσα, τα χρονικά περιθώρια είναι ασφυκτικά και το επικρατέστερο σενάριο είναι ότι οι δύο πλευρές δεν θα έχουν καταλήξει σε συμφωνία επί της αξιολόγησης, ως το Eurogroup της 8ης Δεκεμβρίου.

aftodioikisi.gr

Πρόγραμμα κατάρτισης του υπουργείου Τουρισμού για 475 απασχολούμενους (Προκήρυξη)


Προκήρυξη για την εισαγωγή 475 Καταρτιζομένων στα Τμήματα Μετεκπαίδευσης του Υπουργείου Τουρισμού εκδόθηκε, στο πλαίσιο της υλοποίησης των Πράξεων «Κατάρτιση-Μετεκπαίδευση εργαζομένων και εποχιακά ανέργων εμπειροτεχνών στον τουριστικό τομέα με στόχο τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών για την εκπαιδευτική περίοδο 2014- 2015
Τα τμήματα Κατάρτισης - Μετεκπαίδευσης, τα οποία θα υλοποιηθούν από το Υπουργείο Τουρισμού, απευθύνονται στον ενεργό πληθυσμό της χώρας, τον απασχολούμενο στον τομέα του Τουρισμού. Οι απόφοιτοι των τμημάτων Κατάρτισης - Μετεκπαίδευσης του Υπουργείου αποκτούν υπαλληλική ιδιότητα και λαμβάνουν επίδομα πτυχίου σε ποσοστό 10% επί του βασικού μισθού.
Ειδικότερα, τα τμήματα Κατάρτισης - Μετεκπαίδευσης απευθύνονται σε εργαζόμενους και πρόσκαιρα άνεργους εμπειροτέχνες, οι οποίοι απασχολούνται στις παρακάτω τουριστικές επιχειρήσεις:
1. Στις πάσης φύσεως ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, σε νυκτερινά κέντρα ψυχαγωγίας, κοσμικές ταβέρνες, εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, καφενεία, μπαρ και σνακ-μπαρ β τάξης και άνω και μαζικά κέντρα εστίασης (catering).
2. Στους πρόσκαιρα άνεργους και σε ποσοστό 30% επί του συνόλου των καταρτιζομένων κάθε τμήματος.
3. Γίνονται δεκτοί για φοίτηση με την προϋπόθεση τήρησης όλων των όρων της προκήρυξης: α) Έλληνες πολίτες. β) Έλληνες το γένος και υπήκοοι κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εφόσον γνωρίζουν την Ελληνική Γλώσσα και εφόσον προσκομίσουν ισοτιμία και αντιστοιχία του τίτλου σπουδών από την Αρμόδια Ελληνική Αρχή. γ) Αλλοδαποί υπήκοοι κρατών εκτός της Ε.Ε. σε ποσοστό μέχρι 20% του ανώτατου αριθμού εκπαιδευομένων ανά τμήμα (δηλ. 25 × 20% = 5 άτομα), εφόσον γνωρίζουν την Ελληνική Γλώσσα και προσκομίσουν ισοτιμία και αντιστοιχία του τίτλου σπουδών από την Αρμόδια Ελληνική Αρχή. Πέραν των ανωτέρω, οι υποψήφιοι θα πρέπει να κατέχουν μία από τις παρακάτω ειδικότητες εργασίας:
Α. ΤΜΗΜΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ • Θυρωρός - Θυρωρός Β'- Βοηθός Θυρωρού - Νυκτοθυρωρός • Εξωτερικός Θυρωρός (Dorman) • Τηλεφωνητής / τρια • Προϊστάμενος / η Ορόφων • Γκρούμ.
Α1. ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ • Υπάλληλος Υποδοχής • Βοηθός Υποδοχής • Υπάλληλος Τήρησης Λογαριασμών Πελατών • Προϊστάμενος / η Ορόφων • Αποθηκάριος
Β. ΤΜΗΜΑ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ • Εστίαρχος (Maitre) • Υπεστίαρχος (Sous Maitre) • Αρχισερβιτόρος (καπετάνιος) • Σερβιτόρος • Βοηθός Σερβιτόρου • Ταμίας - Ελεγκτής (Ταμπλίστας)
Β1. ΤΜΗΜΑ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑΚΗΣ ΜΠΑΡ-ΟΙΝΟΓΝΩΣΙΑΣ • Εστίαρχος (Maitre) • Υπεστίαρχος (Sous Maitre) • Αρχισερβιτόρος (καπετάνιος) • Σερβιτόρος - Σερβιτόρος Μπαρ • Μπάρμαν και Βοηθός Μπάρμαν.
Γ. ΤΜΗΜΑ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ • Μπουφετζής • Μπουφετζής Α '• Μάγειρας Γ' • Ψήστης • Τηγανιέρης • Τεχνικός Πίτσας • Κρεατοκόπτης.
Γ. ΤΜΗΜΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΦΑΓΗΤΩΝ • Αρχιμάγειρας • Μάγειρας Α 'και Β'
Δ. ΤΜΗΜΑ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ • Ζαχαροπλάστης - Αρτοποιός • Τεχνίτης Ζαχαροπλαστικής • Βοηθός Τεχνίτη Ζαχαροπλαστικής.
Ε. ΤΜΗΜΑ ΟΡΟΦΟΚΟΜΙΑΣ • Προϊστάμενος / η Ορόφων • Προϊσταμένη / ος Λινοθήκης και Πλυντηρίου • Καμαριέρα • Οροφοκόμος (Βαλές).
Αιτήσεις εργαζόμενων, των οποίων η ειδικότητα είναι διαφορετική από τις προαναφερθείσες ή εργάζονται σε χώρους πέραν των προαναφερομένων, απορρίπτονται.
Προϋποθέσεις Φοίτησης
Οι απασχολούμενοι στις παραπάνω επιχειρήσεις και θέσεις θα πρέπει:
α. Να έχουν τριετή (3ετή) τουλάχιστον προϋπηρεσία στο επάγγελμα, η οποία να αποδεικνύεται από τα βιβλιάρια των ενσήμων τους ή ατομικό δελτίο ασφάλισης ΙΚΑ. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να έχουν πραγματοποιήσει κατά την τελευταία τριετία τουλάχιστον 350 ημερομίσθια, (ανεξάρτητα σε ποιο από τα τρία (3) έτη έχουν πραγματοποιηθεί) ή από 100 ημερομίσθια (ένσημα) ανά έτος την τελευταία τριετία (σύνολο ενσήμων: 300), ως εξής : • 07-11-2011 - 06.11.2012 • 07.11.2012 - 11.06.2013 • 11.07.2013 - 06.11.2014.Προκειμένου για εγγραφή στα τμήματα Μετεκπαίδευσης Αθήνας, θα λαμβάνεται υπόψη η μόνιμη κατοικία των υποψηφίων, κατά προτεραιότητα στην περιοχή της Αττικής, αποδεικνυόμενη αρμοδίως.
β.1. Να είναι κάτοχοι απολυτηρίου υποχρεωτικής εκπαίδευσης (Δημοτικού). Ισχύει για όσους αποφοίτησαν μέχρι το 1980.
β.2. Να είναι κάτοχοι απολυτηρίου 3τάξιου Γυμνασίου. Ισχύει για όσους αποφοίτησαν μετά το 1981, σύμφωνα με το Π.Δ. 739 / 08.01.1980.
β.3. Οι υποψήφιοι κάτοχοι των παραπάνω τίτλων από το εξωτερικό (Έλληνες, Έλληνες το γένος, αλλοδαποί) για τη συμμετοχή τους υποχρεούνται να καταθέσουν πιστοποιητικό ελληνομάθειας επιπέδου Β2 από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, καθώς και ισοτιμία και αντιστοιχία του τίτλου.
γ. Για τους πρόσκαιρα άνεργους, η διάρκεια ανεργίας από την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος να μην υπερβαίνει τους 6 ½ μήνες (δηλαδή ανεργία από 06/01/2014 έως 15-12-2014).
δ. Να είναι ηλικίας έως 55 ετών. ε. Να έχουν επιλεγεί από τις Επιτροπές
στ. Ο υποψήφιος, να έχει ολοκληρώσει ή νομίμως απαλλαγεί από τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις.
Υποβολή Δικαιολογητικών
Όσοι πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις φοίτησης, θα πρέπει να υποβάλλουν τα παρακάτω δικαιολογητικά από 11/07/2014 μέχρι και 24/11/2014 και ώρα 9:00 π.μ. έως 14:00 μ.μ. α. Αίτηση εγγραφής (Παρέχεται από την Υπηρεσία, καθώς και σε ηλεκτρονική μορφή στο www.mintour.edu.gr).

aftodioikisi.gr

Ποιες Στρατιωτικές Σχολές είναι εκτός Μηχανογραφικού του 2015


Δύο στρατιωτικές σχολές δεν θα περιλαμβάνονται στο μηχανογραφικό δελτίο του 2015, σύμφωνα με έγγραφο που απέστειλε στα σχολεία το υπουργείο Παιδείας.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, για το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 η Στρατιωτική Σχολή Ιπτάμενων Ραδιοναυτίλων (ΣΙΡ) και το Τμήμα Ελεγκτών Αεράμυνας της Σχολής Ικάρων δεν θα δεχθούν εισακτέους. Άρα οι δύο ανωτέρω σχολές δεν θα υπάρχουν στο μηχανογραφικό δελτίο του 2015.
Επίσης καθορίζεται ότι για τις υγειονομικές εξετάσεις των υποψηφίων για την εισαγωγή στα ΑΣΕΙ - ΑΣΣΥ έτους 2015 θα ισχύσει το Π.?. 11/2014 (ΦΕΚ 17 Α), το οποίο είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα το Εθνικού Τυπογραφείου: www.et.gr. Σύμφωνα με το Π.?. 151/2013 (ΦΕΚ 238 Α), Οργανισμός της Σχολής Ικάρων, ο οποίος είναι αναρτημένος στην ιστοσελίδα το Εθνικού Τυπογραφείου: www.et.gr, οι υποψήφιοι - ες της Σχολής Ικάρων (όλων των τμημάτων της) πρέπει να γνωρίζουν την Αγγλική Γλώσσα σε επίπεδο Β2 (Καλή Γνώση) του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Γλωσσομάθειας και η γνώση αυτή πρέπει να βεβαιώνεται με το αντίστοιχο πιστοποιητικό αναγνωρισμένο από το κράτος, όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία.
Τέλος, σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο του ΓΕΕΘΑ θα πρέπει να ενημερωθούν οι υποψήφιοι ότι η φοίτηση στα ΑΣΣΥ είναι διετής και είναι σε εξέλιξη νομοθετικές ρυθμίσεις αρμοδιότητας των Γενικών Επιτελείων (ΓΕΣ, ΓΕΝ, ΓΕΑ) με σκοπό να αυξηθεί ο χρόνος φοίτησης στα τρία έτη, χωρίς να είναι δυνατόν την παρούσα χρονική στιγμή να αναφερθεί ρητά ότι θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες διαδικασίες, προκειμένου να ισχύσει από το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016.

aftodioikisi.gr

ΟΣΕ: Έρχονται προσλήψεις 162 μόνιμων (λίστα)


Την πρόσληψη 162 ατόμων, που θα καλύψουν μέρος των αυξημένων αναγκών του σε προσωπικό, ενέκρινε κατά την χθεσινή συνεδρίασή του το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ. Πρόκειται για προσωπικό κυρίως σε θέσεις μηχανικών, σταθμαρχών και τεχνικών, όπου οι ανάγκες που καταγράφονται είναι ιδιαίτερα μεγάλες.
Ειδικότερα οι προσλήψεις που εγκρίθηκαν αφορούν:
  • -33 Θέσεις στον κλάδο των μηχανικών.
  • -60 Θέσεις στον κλάδο κυκλοφορίας (σταθμάρχες - κλειδούχοι).
  • -53 Θέσεις στον θέσεις στον κλάδο τεχνικής υποστήριξης (προσωπικό γραμμής- ΤΜΚ-ΤΗΕ).
  • -14 Θέσεις στον κλάδο Διοικητικής Υποστήριξης (διοικητικό -οικονομικό).
  • -2 Θέσεις γιατρών εργασίας.
Οι προσλήψεις θα γίνουν με διαδικασίες ΑΣΕΠ, αφού, όμως, προηγουμένως δοθεί η έγκριση από τα συναρμόδια υπουργεία ΥΠΟΜΕΔΙ, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Οικονομικών.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο των εργαζομένων στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΣΕ κ. Λεβέντη οι προσλήψεις που εγκρίθηκαν δεν επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών της εταιρείας, καθώς τα τελευταία χρόνια το προσωπικό έχει μειωθεί πολύ.

aftodioikisi.gr

Υπ. Ανάπτυξης: Άμεση χρηματοδότηση 25.000.000 ευρώ σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις


Την άμεση χρηματοδότηση του Προγράμματος «Ενίσχυση μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους τομείς μεταποίησης, τουρισμού, εμπορίου-υπηρεσιών (ΠΕΠ)» με 25 εκ. ευρώ ενέκρινε και υπέγραψε  ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος .
Η απόφαση αυτή, όπως δήλωσε ο κ. Κωνσταντινόπουλος, δημιουργεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την απρόσκοπτη συνέχιση των χρηματοδοτήσεων για το έργο, ενώ παράλληλα οδηγεί σε άμεσες πληρωμές όλων των δικαιούχων του Προγράμματος που είχαν καθυστερήσει να πληρωθούν, με αποτέλεσμα την άμεση ανακούφιση των επιχειρήσεών τους.
Λόγω της μεγάλης ζήτησης των Προγραμμάτων, το ΥΠΑΑΝ εξετάζει και νέα αύξηση της αρχικά εγκεκριμένης ετήσιας πίστωσης, με σκοπό την απρόσκοπτη πληρωμή των δικαιούχων έως το τέλος του έτους.

aftodioikisi.gr

«Ναρκοπέδιο» τα κόκκινα δάνεια – Προαπαιτούμενο για τις επιχειρήσεις η ρύθμιση των χρεών στο Δημόσιο (τροπολογία)


Εάν η επιχείρηση δεν έχει ρυθμίσει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές της σε Εφορία και Ταμεία δεν μπορεί να κάνει χρήση του νόμου που αφορά τη ρύθμιση κόκκινων επιχειρηματικών δανείων, βάσει τροπολογίας που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.
Επίσης ορίζεται ως ανώτατο όριο για τις πάσης φύσεως διαγραφές που μπορούν να κάνουν οι τράπεζες σε επιχειρήσεις (κεφάλαιο δανείου, τόκοι, προσαυξήσεις κ.α) τις 500.000 ευρώ.
Επιπλέον παρατείνεται η προθεσμία που έχουν στη διάθεσή τους οι επιχειρήσεις για να υποβάλουν αίτηση ένταξης στη ρύθμιση για τα κόκκινα δάνεια μέχρι την 31η Μαρτίου 2016 (αρχικά η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για την υπαγωγή στο νόμο έληγε τον Μάρτιο του 2015).
Ουσιαστικά με την τροπολογία του κ. Σκρέκα συνδέονται άμεσα οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των επιχειρήσεων στο Δημόσιο και τα μη εξυπηρετούμενα τραπεζικά δάνεια τους, ώστε να είναι δυνατό μια επιχείρηση να κριθεί και να αξιολογηθεί βάσει των συνολικών «ανοιγμάτων» της.
Προβλέπεται δε ότι οι εταιρείες που μπαίνουν αρχικά στη ρύθμιση για τα Ταμεία και την εφορία και κατόπιν μπαίνουν και σε ρύθμιση δανείων, διατηρούν το δικαίωμα να ζητήσουν επιπλέον διαγραφή 20% επί των τόκων και προσαυξήσεων προς το Δημόσιο.
Οι αλλαγές που φέρνει η τροπολογία
  1. Οι διαγραφές ανά χρηματοδοτικό φορέα αφορούν μία ή περισσότερες επιχειρηματικές πιστώσεις του χρηματοδοτικού φορέα προς τον οφειλέτη και οι διαγραφές αυτού του χρηματοδοτικού φορέα προς τον επιλέξιμο οφειλέτη δεν υπερβαίνουν αθροιστικά το ποσό των 500.000 ευρώ.
  2. Για την παροχή αιτούμενης ρύθμισης ή/και διαγραφής απαιτείται, εφόσον υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές, στη Φορολογική Διοίκηση ή/και Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (ΦΚΑ), να έχει γίνει υπαγωγή των οφειλών αυτών σε πρόγραμμα εξυπηρέτησης τους.
  3. Φυσικό ή νομικό πρόσωπο που προσκομίζει στη Φορολογική Διοίκηση ή/και στους ΦΚΑ βεβαίωση χρηματοδοτικού φορέα ότι έχει υπαχθεί σε ρύθμιση ή/και διαγραφή δικαιούται και πρόσθετη διαγραφή προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων εκπρόθεσμης καταβολής ύψους 20% πέραν των προβλεπομένων, ανάλογα με τον αριθμό των δόσεων.
  4. Για την παροχή της αιτούμενης ρύθμισης απαιτείται, εφ’ όσον υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές, στη Φορολογική Διοίκηση ή/και στους ΦΚΑ, να έχει γίνει υπαγωγή των οφειλών αυτών σε πρόγραμμα εξυπηρέτησής
  5. Η υποβολή της αίτησης του εμπόρου, πρέπει να συνοδεύεται από εκτίμηση των συμβαλλομένων περί της βιωσιμότητάς του μετά την υπαγωγή στην έκτακτη διαδικασία ρύθμισης.
Σε παρέμβασή του στη Βουλή ο υπουργός Κ.Σκρέκας διευκρίνισε ότι με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης, Εργασίας συστήνεται Επιτροπή με αρμοδιότητες την παρακολούθηση της εφαρμογής των μέτρων του παρόντος νόμου, το συντονισμό και την υποστήριξη των συμμετεχόντων φορέων και αρχών, τη συλλογή και επεξεργασία στατιστικών και άλλων στοιχείων.
Κατά συνέπεια, εξήγησε, δημιουργείται μηχανισμός ελέγχου του τρόπου με τον οποίο οι τράπεζες θα εφαρμόζουν τις διατάξεις της ρύθμισης. Επιπλέον, στη ρύθμιση εντάσσονται αγρότες και αγροτικές επιχειρήσεις.
Υπενθυμίζεται ότι η κυβερνητική ρύθμιση για τα κόκκινα επιχειρηματικά δάνεια έχει δεχθεί σφοδρή κριτική κυρίως από την Αντιπολίτευση για τις υπερεξουσίες που δίνει στις τράπεζες.

aftodioikisi.gr

50.000 υπάλληλοι βγαίνουν στη σύνταξη χωρίς όριο ηλικίας


Δικαίωμα για έξοδο στη σύνταξη ακόμα και χωρίς όριο ηλικίας έχουν 50.000 «παλαιοί ασφαλισμένοι» που εργάζονται στο Δημόσιο ή καλύπτονται από τα ειδικά Ταμεία (ΔΕΚΟ και τράπεζες).
Πρόκειται για ασφαλισμένους που ξεκίνησαν να εργάζονται μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 1982 και οι οποίοι διασώζονται από τις ανατροπές στα όρια ηλικίας. Η πόρτα εξόδου ανοίγει με 35 έτη ασφάλισης ανεξαρτήτως ηλικίας, ενώ ακόμα ευνοϊκότερες ρυθμίσεις ισχύουν στο Δημόσιο για έγγαμες γυναίκες και μητέρες ανηλίκων.Εναλλακτικά οι ασφαλισμένοι μπορούν να αποχωρήσουν με 25 έτη ασφάλισης και το κατά περίπτωση όριο ηλικίας.

Πηγή: Έθνος

aftodioikisi.gr

Προσλήψεις 6.000 ανέργων μέσω ΟΑΕΔ (απόφαση)


Στην τελική ευθεία μπαίνει η εφαρμογή ενός νέου προγράμματος απασχόλησης του ΟΑΕΔ, που αφορά την επιχορήγηση επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα για την πρόσληψη επιπλέον 6.000 εγγεγραμμένων ανέργων στα μητρώα του Οργανισμού, ηλικίας 25-66 ετών, καθώς πήρε ΦΕΚ.
Το πρόγραμμα είχε αρχικό στόχο να καλύψει 5.000 ανέργους, αλλά λόγω της πολύ μεγάλης ζήτησης, προστέθηκαν κονδύλια για να καλυφθούν άλλα 6.000 άτομα. Το κόστος του προγράμματος θα καλυφθεί από τον ΟΑΕΔ και η μέγιστη δαπάνη που έχει προϋπολογιστεί για την πρόσληψη τελικά 11.000 ανέργων, είναι 59,4 εκατ. ευρώ. Υπολογίζεται ότι το 2015 θα δαπανηθούν 41,58 εκατ. ευρώ, ενώ το 2016, θα απαιτηθούν άλλα 17,82 εκατ. ευρώ.
Ποσό και συνολική διάρκεια επιχορήγησης
1. Ποσό επιχορήγησης
Η επιχείρηση επιχορηγείται για κάθε άτομο που υπάγεται στο πρόγραμμα από την ημερομηνία πρόσληψής του.Σύμφωνα με την απόφαση η επιχορήγηση για κάθε ημέρα πλήρους απασχόλησης για τους ωφελούμενους ανέργους (μισθωτοί και ημερομίσθιοι) ανέρχεται στο ποσό των 18 ευρώ την ημέρα και όχι πέραν των 25 ημερών το μήνα (ημέρες ασφάλισης). Το ποσό επιχορήγησης καλύπτει τμήμα του μισθολογικού κόστους.Διάρκεια επιχορήγησης Η συνολική διάρκεια του προγράμματος ορίζεται στους δώδεκα (12) μήνες.
Δικαιούχοι - επιχειρήσεις
Δικαιούχοι του προγράμματος είναι όλες οι ιδιωτικές επιχειρήσεις και γενικά οι εργοδότες του ιδιωτικού τομέα, που ασκούν οικονομική δραστηριότητα. Στο πρόγραμμα εντάσσονται για την κάλυψη κατά ανώτατο όριο δύο θέσεων οι επιχειρήσεις που δεν έχουν προβεί σε μείωση προσωπικού, τουλάχιστον ένα τρίμηνο πριν από την ημερομηνία της αίτησης υπαγωγής στο πρόγραμμα. Ως μείωση προσωπικού θεωρείται η καταγγελία της σύμβασης εργασίας, όπως επίσης και η εθελούσια έξοδος που γίνεται με πρωτοβουλία του εργοδότη. Επίσης, δεν συμμετέχουν στο πρόγραμμα και επιχειρήσεις που έχουν πραγματοποιήσει αλλαγή στο καθεστώς απασχόλησης του προσωπικού τους, από πλήρη σε μερική απασχόληση ή εκ περιτροπής εργασία. Δεν θεωρείται μείωση η οικειοθελής αποχώρηση, η λήξη σύμβασης ορισμένου χρόνου, η καταγγελία σύμβασης εργασίας λόγω συνταξιοδότησης, η καταγγελία σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου πριν τη λήξη που οφείλεται σε σπουδαίο λόγο που αφορά τον εργαζόμενο, η φυλάκιση και ο θάνατος, εφόσον προσκομίζονται τα απαραίτητα δικαιολογητικά .
Δεν υπάγονται στο πρόγραμμα:
* Τα νυχτερινά κέντρα.
* Οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών καθαριότητας και φύλαξης
* Οι επιχειρήσεις προώθησης προϊόντων και παροχής υπηρεσιών μέσω τηλεφώνου (telemarketing).
* Οι εποχικές επιχειρήσεις για το εποχικό προσωπικό τους.
* Τα υποκαταστήματα ή τα γραφεία που έχουν την έδρα τους στο εξωτερικό.
* Εξωχώριες εταιρίες, όπως και επιχειρήσεις που στην εταιρική τους σύνθεση συμμετέχουν εξωχώριες εταιρίες.
* Τα ΚΤΕΛ, ΚΤΕΛ ΑΕ και οι ιδιοκτήτες ή και οι συνιδιοκτήτες ενταγμένων σε αυτά
* Οι συστεγαζόμενες επιχειρήσεις. * Σύλλογοι και σωματεία που δεν ασκούν οικονομική δραστηριότητα.
* Οι επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν αυτοτελή επαγγελματική έδρα ή όταν η έδρα είναι η οικία του εργοδότη (πχ ασφαλιστές, λογιστές, πολιτικοί μηχανικοί κλπ), εκτός των επιχειρήσεων που λόγω της φύσης της δραστηριότητάς τους απασχολούν το προσωπικό εκτός του χώρου της έδρας τους (πχ υπηρεσίες εκμετάλλευσης φορτηγών, υπηρεσίες εκμετάλλευσης ταξί κλπ).
* Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της αλιείας (από την πρωτογενή αλιεία και την υδατοκαλλιέργεια έως την τελική διάθεση και εμπορία των προϊόντων της στην αγορά, πχ ιχθυοπωλεία), στον τομέα του άνθρακα (πχ εταιρίες εξόρυξης, ορυχεία), στην πρωτογενή παραγωγή γεωργικών προϊόντων (φυτικών και ζωικών), οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με την μεταπώληση σε μεταπράτες ή εμπόρους και η επιχορήγηση μετακυλύει στους παραγωγούς, άμεσα ή έμμεσα. Τέτοιες θεωρούνται οι δραστηριότητες στην γεωργική εκμετάλλευση (φυτικό και ζωικό κεφάλαιο), οι οποίες είναι απαραίτητες προκειμένου να προετοιμασθεί το προϊόν για την πρώτη πώληση (πχ συγκομιδή, κοπή και αλώνισμα των σιτηρών, συσκευασία των αυγών).
* Όταν το αντικείμενο μίας επιχείρησης είναι σύνθετο και το ένα από τα αντικείμενα εξαιρείται του προγράμματος.
* Επιχειρήσεις εις βάρος των οποίων εκκρεμεί ανάκτηση προηγούμενων κρατικών ενισχύσεων.
* Οι επιχειρήσεις που δημιουργήθηκαν μετά από μεταβίβαση ή αλλαγή νομικής μορφής ή διάλυση ή / και επαναλειτουργία ή δημιουργία νέας επιχείρησης ή εκμίσθωση από τους ίδιους εταίρους στον ίδιο ή σε άλλο χώρο με το αυτό αντικείμενο δραστηριότητας. Σε αυτές τις περιπτώσεις οι επιχειρήσεις εντάσσονται για τον επιπλέον αριθμό θέσεων που είχε η προηγούμενη επιχείρηση.
* Δεν μπορούν να επιχορηγηθούν επιχειρήσεις, οι οποίες δεν ολοκλήρωσαν το παρόν πρόγραμμα λόγω οικειοθελούς αποχώρησης του επιχορηγούμενου ατόμου, για ίσο αριθμό θέσεων με αυτόν που δεν ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα. Αντίθετα, εντάσσονται όσες επιχειρήσεις κατέθεσαν εντολή κενής θέσης και η αρμόδια Υπηρεσία δεν υπέδειξε άτομο, λόγω έλλειψης ειδικότητας.
* Επίσης, δεν εντάσσονται οι ΟΕ, ΕΕ για τους εταίρους τους, οι ΑΕ για τα μέλη του ΔΣ, οι ΕΠΕ και οι ΙΚΕ για τους διαχειριστές τους και τους εταίρους τους. * Οι συνεταιρισμοί για τα μέλη τους (πλην των ΚοινΣεπ).
* Οι δικαιούχοι του «Προγράμματος επιχορήγησης επιχειρήσεων για την πρόσληψη 10.000 ανέργων ηλικίας 30 έως 66 ετών», που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα, σύμφωνα με την σχετική δημόσια πρόσκληση.
* Οι δικαιούχοι του παρόντος προγράμματος, των οποίων οι αιτήσεις ενδιαφέροντος έγιναν αποδεκτές για την κάλυψη των 5.000 θέσεων
Ωφελούμενοι - Άνεργοι Ωφελούμενοι είναι οι άνεργοι που:
- Διαθέτουν δελτίο ανεργίας σε ισχύ κατά την υπόδειξή τους από το αρμόδιο ΚΠΑ2 και μέχρι την πρόσληψή τους.
- Έχουν συμπληρώσει το τυποποιημένο έντυπο εξατομικευμένης προσέγγισης και έχουν συμφωνήσει σε ατομικό σχέδιο δράσης.
- Είναι Έλληνες πολίτες ή πολίτες άλλου κράτους μέλους της ΕΕ ή και ομογενείς που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στη χώρα μας. - Είναι ηλικίας 25 έως 66 ετών, δηλαδή να έχουν συμπληρώσει το 25ο έτος της ηλικίας τους και να διανύουν το 26ο έτος και το 67ο έτος αντίστοιχα κατά την ημερομηνία υπόδειξής τους από την αρμόδια Υπηρεσία.
Δεν είναι δυνατή η υπαγωγή:
- Για άτομα που κατά το τελευταίο 12μηνο, πριν από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για υπαγωγή στο πρόγραμμα από την επιχείρηση: - είχαν απασχοληθεί καθ 'οιονδήποτε τρόπο στην ίδια επιχείρηση ή σε συνδεδεμένες επιχειρήσεις ή σε επιχειρήσεις που μεταβιβάστηκαν ή αλλάζουν νομική μορφή ή διαλύονται και επαναλειτουργούν στον ίδιο ή σε άλλο χώρο με το αυτό αντικείμενο δραστηριότητας
- Είχαν απασχοληθεί με την ίδια ή άλλη ειδικότητα στον ίδιο χώρο σε άλλο εργοδότη με όμοια δραστηριότητα (κύρια ή / και δευτερεύουσα) - είχαν απασχοληθεί σε επιχείρηση όπου ο εταίρος ή ο εργοδότης έχει ή είχε κατά το προηγούμενο 12μηνο οποιαδήποτε μετοχική ή εταιρική σχέση με την ενταχθείσα επιχείρηση.
- Είχαν απασχοληθεί σε επιχείρηση συζύγου ή σε συγγενή α 'βαθμού εξ αίματος ή εξ' αγχιστείας με τον εργοδότη.
- Είχαν προσληφθεί μετά την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης και δεν είχαν υποδειχθεί στα πλαίσια του προγράμματος.
- Για εργαζόμενους που θα απασχοληθούν αποκλειστικά, από την 22η ώρα βραδινή (έναρξη ωραρίου) έως και την 6η πρωϊνή (λήξη ωραρίου). - Για άτομα που: - είναι εταίροι σε Ο.Ε., Ε.Ε, Ε.Π.Ε και στις Ι.Κ.Ε - είναι μέλη των Δ.Σ. στις Α.Ε.
- Είναι οι νόμιμοι εκπρόσωποι ή οι διαχειριστές των επιχειρήσεων - είναι μέλη σε συνεταιρισμούς (πλην των μελών των ΚοινΣεπ) - τοποθετούνται αναγκαστικά με τις διατάξεις του Ν. 2643/1998.
- Θα προσληφθούν στο πλαίσιο ένταξης της επιχείρησης σε οποιοδήποτε άλλο καθεστώς ενίσχυσης για την κάλυψη σχετικών συμβατικών της υποχρεώσεων, π.χ. επενδυτικό σχέδιο, το οποίο επίσης επιχορηγεί το μισθολογικό ή / και το μη μισθολογικό κόστος για τα άτομα αυτά,
- Θα προσληφθούν από τους δικαιούχους εργοδότες, προκειμένου να διαθέσουν τις υπηρεσίες τους σε άλλον εργοδότη (δευτερογενής ή έμμεσος εργοδότης).
- Θα απασχοληθούν με μίσθωση - σύμβαση έργου ή έμμισθη εντολή.
Επισημαίνεται ότι οι άνεργοι δεν υποβάλλουν οι ίδιοι αίτηση, αλλά υποδεικνύονται με συστατικό σημείωμα από την αρμόδια Υπηρεσία (ΚΠΑ2), που είναι εγγεγραμμένοι, στις επιχειρήσεις που έχουν λάβει εγκριτική απόφαση, σύμφωνα με τις ζητούμενες ειδικότητες από τις επιχειρήσεις, καθώς και από τις επιλογές των ανέργων που έχουν καταγραφεί στα Ατομικά Σχέδια Δράσης κατά τη διαδικασία της εξατομικευμένης προσέγγισης.
Διαδικασία υπαγωγής δικαιούχων
Μετά την δημοσίευση πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος οι επιχειρήσεις που διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης στο πληροφοριακό σύστημα του ΟΑΕΔ και επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα, εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις, υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση υπαγωγής - εντολή κενής θέσης - υπεύθυνη δήλωση, η οποία είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Οργανισμού ( www.oaed.gr). Εντός τριάντα (30) ημερών από την έκδοση της εγκριτικής απόφασης υπαγωγής στο πρόγραμμα, η επιχείρηση προβαίνει σε πρόσληψη του ατόμου.
Διαδικασία και όροι επιχορήγησης
Υποβολή αίτησης και καταβολή της επιχορήγησης
α) Αξιώσεις των δικαιούχων για είσπραξη της επιχορήγησης για άτομα που θα υπαχθούν στο πρόγραμμα ασκούνται εντός δύο (2) μηνών από τη λήξη κάθε τριμήνου απασχόλησης. Για τη λήψη της επιχορήγησης η επιχείρηση οφείλει να υποβάλλει αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά όπως αυτά θα προσδιοριστούν στη Δημόσια Πρόσκληση του προγράμματος.
β) Η αρμόδια Υπηρεσία (ΚΠΑ2), ύστερα από το σχετικό έλεγχο των δικαιολογητικών (διοικητικός έλεγχος) και αφού διαπιστώσει ότι πληρούνται οι όροι και προϋποθέσεις του προγράμματος, προβαίνει στην έκδοση σχετικής εγκριτικής απόφασης για την καταβολή της ενίσχυσης.
γ) Σε περίπτωση που διαπιστωθεί παραγραφή της αξίωσης για συγκεκριμένο ποσό επιχορήγησης λόγω εκπρόθεσμης υποβολής των δικαιολογητικών πέραν της προθεσμίας των δύο μηνών από τη λήξη κάθε διμήνου απασχόλησης, τότε ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Υπηρεσίας του Οργανισμού με απόφασή του θα προβαίνει στη μη καταβολή του συγκεκριμένου ποσού .
δ) Είναι δυνατή η επιμήκυνση της ως άνω προθεσμίας κατά εξήντα (60) ημέρες, ύστερα από απόφαση του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας.
Όροι
Η επιχορήγηση θα υπολογίζεται για κάθε μήνα πλήρους απασχόλησης για τους μισθωτούς και για τους ημερομισθίους το ανώτερο μέχρι είκοσι πέντε (25) ημέρες ασφάλισης. Είναι δυνατόν επιχορηγούμενος και μη να πραγματοποιήσει κάτω των 25 ημερομισθίων στην περίπτωση που ο λόγος απουσίας αφορά στο πρόσωπο του εργαζόμενου. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, όσον αφορά στο δεσμευόμενο (επιχορηγούμενο και προϋπάρχον) προσωπικό, δεν είναι δυνατή η μετατροπή του καθεστώτος απασχόλησης από πλήρη σε μερική ή σε εκ περιτροπής. Οι ανωτέρω δεσμεύσεις ισχύουν και για το χρονικό διάστημα από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης μέχρι και την ημερομηνία της εγκριτικής απόφασης. Οι αποδοχές των εργαζομένων (επιχορηγούμενου και μη προσωπικού) καθορίζονται από την κείμενη εργατική και ασφαλιστική νομοθεσία. Οι επιχορηγούμενοι κατά τη διάρκεια του προγράμματος δεν ασκούν άλλο ελευθέριο ή άλλο επάγγελμα. Σε διαφορετική περίπτωση απεντάσσονται από το πρόγραμμα.
Χρόνος υποχρεωτικής απασχόλησης - Δεσμεύσεις
Οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να διατηρήσουν τις επιχορηγούμενες και μη θέσεις εργασίας καθ 'όλη τη διάρκεια του προγράμματος (12 μήνες). Σε περίπτωση που η επιχείρηση μειώσει το προσωπικό της και εφόσον δεν το αντικαταστήσει μέσα σε τριάντα (30) ημέρες, το πρόγραμμα θα διακόπτεται κατά τόσες θέσεις εργασίας όσες μειώθηκε το προσωπικό.
Στην περίπτωση που η επιχείρηση έχει επιχορηγηθεί, τότε θα επιστρέφει στον Οργανισμό το αναλογούν ποσό επιχορήγησης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 29 του Ν. 1262/1982. Είναι δυνατή η επιμήκυνση της ως άνω προθεσμίας, κατά τριάντα (30) ημέρες, μετά από απόφαση του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας (ΚΠΑ ή ΚΠΑ2).
Στην περίπτωση που αποχωρήσει δεσμευόμενο (επιχορηγούμενο ή μη) άτομο εντός του μήνα που προηγείται της ημερομηνίας ολοκλήρωσης του προγράμματος, η επιχείρηση υποχρεούται μέχρι τη λήξη του να προβεί σε αντικατάσταση. Σε περίπτωση μη αντικατάστασης λόγω έλλειψης ειδικότητας (που θα διαπιστώνεται από την Υπηρεσία) σε επιχορηγούμενη ή μη θέση θα διακόπτεται η επιχορήγηση μόνο για τη θέση αυτή, χωρίς άλλες επιπτώσεις για τον εργοδότη.
Οι επιχειρήσεις δεν δεσμεύονται για τα άτομα που τυχόν προσλάβουν στο χρονικό διάστημα από την ημερομηνία υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης μέχρι την έκδοση εγκριτικής απόφασης. Ως μείωση προσωπικού όσον αφορά στο επιχορηγούμενο και μη προσωπικό θεωρείται η καταγγελία σύμβασης εργασίας, όπως επίσης και η εθελουσία έξοδος που γίνεται με πρωτοβουλία του εργοδότη, μέσω προγραμμάτων παροχής οικονομικών κυρίως κινήτρων εθελούσιας εξόδου. Δεν θεωρείται μείωση προσωπικού η κενή θέση που οφείλεται σε λήξη σύμβασης ορισμένου χρόνου, οικειοθελή αποχώρηση, θάνατο, φυλάκιση ή συνταξιοδότηση μισθωτού επιχείρησης. Η επιχείρηση μπορεί να προβεί σε αντικατάσταση του δεσμευόμενου μη επιχορηγούμενου προσωπικού που μείωσε και με άλλο εργαζόμενο που προσέλαβε η επιχείρηση μετά την αίτηση για υπαγωγή στο πρόγραμμα (και ανήκει στο μη δεσμευόμενο προσωπικό της), έχοντας σε κάθε περίπτωση το ίδιο καθεστώς απασχόλησης.
Επιμήκυνση Προγράμματος
Είναι δυνατή η επιμήκυνση του χρόνου επιχορήγησης κατά τριάντα (30) το πολύ ημέρες με ισόχρονη δέσμευση της επιχείρησης, για μη απόλυση προσωπικού, σε περίπτωση: α) δικαιολογημένης ασθένειας εργαζομένου, β) άδειας άνευ αποδοχών που χορηγείται μετά από αίτηση του εργαζομένου και γ) μη λειτουργίας της επιχείρησης λόγω θερινών διακοπών. Η επιμήκυνση γίνεται μετά από αίτηση της επιχείρησης και απόφαση του Προϊσταμένου της κατά τόπον αρμόδιας Υπηρεσίας του ΟΑΕΔ. Επίσης σε περίπτωση αντικατάστασης μισθωτού μέσα στην προθεσμία των τριάντα (30) ημερών είναι δυνατή η επιμήκυνση του χρόνου επιχορήγησης του εργοδότη κατά τριάντα (30) ημέρες για κάθε άτομο που αντικαταστάθηκε, μετά από αίτηση του εργοδότη και απόφαση του αρμόδιου Προϊσταμένου της Υπηρεσίας Απασχόλησης.
Διακοπή επιχορήγησης
Σε περίπτωση που το ποσό της ενίσχυσης έχει καταβληθεί από τον ΟΑΕΔ αχρεωστήτως απευθείας στην δικαιούχο επιχείρηση και διαπιστωθεί παράβαση όρου ή όρων ή προϋποθέσεων του προγράμματος, θα εφαρμόζονται αντίστοιχα οι διατάξεις του άρθρου 29 του Ν. 1262/1982 (ΦΕΚ 70 / Α '/ 16.6.1982), όπως ισχύει για την απόδοση στον ΟΑΕΔ, για την διακοπή της επιχορήγησης καθώς και οι διατάξεις της με αριθμό 1016784/129925/0016 / 26-02-1997 (ΦΕΚ Β' 120) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, η οποία εκδόθηκε κατ 'εξουσιοδότηση της παραγράφου 4 του άρθρου 106 του Κώδικα Δημοσίου Λογιστικού (Ν. 2362/1995) και δυνάμει της οποίας η είσπραξη των εσόδων του Ο.Α.Ε.Δ. ανατέθηκε στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες.
Με δημόσια πρόσκληση που εκδίδεται με απόφαση του Διοικητή του Οργανισμού προσδιορίζεται η ημερομηνία έναρξης της υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων για υπαγωγή στο πρόγραμμα και εξειδικεύεται ή / και ορίζεται οτιδήποτε δεν αναφέρεται στους όρους της παρούσας, στη βάση της εθνικής νομοθεσίας.
Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων για υπαγωγή στο πρόγραμμα, λήγει αυτόματα μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος αιτήσεων, ύστερα από την κάλυψη των κατανεμηθεισών θέσεων, όπως ορίζονται στο άρθρο 2 της παρούσας. Μετά την αυτόματη λήξη της αναφερόμενης προθεσμίας, συνεχίζεται η υποβολή των αιτήσεων για αριθμό θέσεων που αντιστοιχεί μέχρι το 10% των αρχικά κατανεμηθεισών θέσεων. Στην περίπτωση αυτή οι θέσεις παραμένουν σε στάδιο αναμονής και ικανοποιούνται με βάση την ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων, εφόσον δημιουργηθούν κενές θέσεις. Το Δ.Σ. του Οργανισμού δύναται με απόφαση του να αναστείλει, να συνεχίσει και να λήξει την προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων για υπαγωγή στο πρόγραμμα.
Περαιτέρω λεπτομέρειες εφαρμογής του προγράμματος, εξειδικεύονται με αποφάσεις του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ.


aftodioikisi.gr