Κυριακή, 15 Ιουνίου 2014

Νέος Αναπτυξιακός Νόμος – Πότε και για ποιους θα ανοίξει η δυνατότητα υποβολής «αιτήσεων ανάκαμψης»


Η αντίστροφη μέτρηση για να «τρέξει» και πάλι ο Αναπτυξιακός Νόμος έχει ξεκινήσει. Από το υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας αναφέρουν ότι θα υπάρξουν περισσότερες εξελίξεις μέσα στο καλοκαίρι, οπότε και θα δει το φως της δημοσιότητας ο «ανανεωμένος» Αναπτυξιακός, ενώ εκτιμάται ότι μέσα στο φθινόπωρο, το αργότερο, θα «ανοίξει» και πάλι, για υποβολή αιτήσεων (β’ κύκλος 2014).
Αυτό που προέχει, ωστόσο, είναι να ληφθούν υπόψη οι αλλαγές που επιτάσσει η κοινοτική πλευρά –χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο χάρτης των περιφερειακών ενισχύσεων για το διάστημα 2014-2020.
Επιπλέον, γίνεται λόγος και για αλλαγές σε επίπεδο ενισχυόμενων δραστηριοτήτων, αλλά και κάποιων προϋποθέσεων για την επιλογή των επιχειρήσεων που θα θελήσουν να ενταχθούν στον νόμο.
Διαβάστε ολόκληρο το δημοσίευμα από τον Ελεύθερο Τύπο:

Πηγή : «Ελεύθερος Τύπος»

aftodioikisi.gr

Σύνταξη: Παράθυρα «εξόδου» για μητέρες ανηλίκων μέχρι και 17 χρόνια νωρίτερα


Δεκατέσσερις ασφαλιστικές διατάξεις δίνουν τη δυνατότητα ταχύτερης εξόδου στη σύνταξη σε τουλάχιστον 250.000 γυναίκες με ανήλικα τέκνα. Μία σειρά ευνοϊκών ρυθμίσεων καθιστά εφικτή τη συνταξιοδότηση ακόμα και 17 έτη νωρίτερα για τις μητέρες που πρόλαβαν να «κλειδώσουν» τα απαιτούμενα χρόνια ασφάλισης.
Οι θετικές αυτές διατάξεις διαφοροποιούνται ανά Ταμείο, ενώ διακυμάνσεις υπάρχουν ανάλογα με το αν η ασφάλιση ξεκίνησε πριν ή μετά το 1983. Ενδεικτικά αναφέρεται πως στο Δημόσιο οι μητέρες που ξεκίνησαν να δουλεύουν μέχρι το τέλος του 1982 μπορούν να αποχωρήσουν χωρίς όριο ηλικίας, εφόσον συμπληρώσουν τα απαιτούμενα έτη ασφάλισης.
Προσοχή, καθώς οι ευνοϊκές διατάξεις ισχύουν για τις μητέρες που πρόλαβαν να θεμελιώσουν δικαίωμα μέχρι το τέλος του 2012. Για τη θεμελίωση μετά το 2013 δεν υπάρχουν ειδικές ρυθμίσεις για τις μητέρες, με αποτέλεσμα η έξοδος να γίνεται στα 67 με πλήρη σύνταξη (όπου προβλέπεται μειωμένη καταβάλλεται στα 62).
Διαβάστε αναλυτικά το δημοσίευμα:


Πηγή: Έθνος

aftodioikisi.gr

Ακυρώνονται οριστικά οι μειώσεις αποδοχών στους ένστολους – Πόσο θα αυξηθούν οι μισθοί τους – Tι δικαιούνται αναδρομικά (πίνακας)


Την επιστροφή των αποδοχών χιλιάδων ενστόλων στα επίπεδα του Ιουλίου του 2012 ενέκρινε χθες η Ολομέλεια του Συβουλίου της Επικρατείας. Το ψαλίδι στους μισθούς και τα επιδόματα των ενστόλων κρίνεται οριστικά αντισυνταγματικό και τα ποσά των περικοπών που τους αφαιρέθηκαν τη τελευταία διετία θα πρέπει να τους αποδοθούν αναδρομικά.
Η επαναφορά των αποδοχών τους στα επίπεδα του Ιουλίου του 2012, αφορά στρατιωτικούς, αστυνομικούς, λιμενικούς και πυροσβέστες. Οι τελικές τους αποδοχές θα πρέπει  να αυξηθούν από 37% προκειμένου να επανέλθουν στα επίπεδα προ περικοπών.
Πιο συγκεκριμένα, οι βασικοί μισθοί των εν ενεργεία αστυνομικών, στρατιωτικών, πυροσβεστών και λιμενικών θα «δουν» αύξηση από 3% έως 25%, ενώ από 10% έως 37% θα αυξηθούν τα επιδόματά τους με την εφαρμογή της απόφασης.
Υπολογίζεται πως περίπου 186 εκατ. ευρώ θα είναι το ποσό που θα επιστραφεί στους ενστόλους για τις περικοπές των μισθών τους.
Δείτε το σχετικό δημοσίευμα στον «Ελεύθερο Τύπο»


aftodioikisi.gr

Επιβεβαιώνει το ΠΑΣΟΚ ότι θα ζητήσει επανεξέταση των απολύσεων στο Δημόσιο – Λέει ότι δεν προκαλoύν δημοσιονομική ελάφρυνση


Σε, έμμεση, επιβεβαίωση ότι, όπως έγραψε η aftodioikisi.gr, προτίθεται να θέσει θέμα διαθεσιμοτήτων-απολύσεων στο Δημόσιο προχωράει με σημερινή του ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ. Όπως αναφέρει «το μέτρο  των διαθεσιμοτήτων και των απολύσεων – πρέπει να θυμίσουμε – δεν είναι δημοσιονομικό  (οι απολυόμενοι αντικαθίστανται με σχέση ένας προς  ένα), αλλά αμιγώς διαρθρωτικό, άρα προϋποθέτει σοβαρή αξιολόγηση δομών και προσώπων».
Να υπενθυμίσουμε ότι αξιολόγηση δομών (υποτίθεται) πως έχει γίνει στον στενο Δημόσιο Τομέα αλλά και σε νομικά πρόσωπα ενώ (υποτίθεται) οτι προχωράει και η αξιολόγηση των εργαζομένων με βάση το νέο πλαίσιο του δίδυμου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης Μητσοτάκης – Χριστοφιλοπούλου.
Πάντως, όπως λένε οι επαΐοντες, ο μόνος τρόπος για να μην γίνουν ή να μειωθεί ο αριθμός των  απολύσεις «διαθέσιμων» που αποτελούν και τη βασική «δεξαμενή» των 11.000 απολύσεων αλλά και των επιπλέον 2.000 που ζητά η τρόικα για το 2015, είναι να βρεθεί μεγάλος αριθμός πλαστών πτυχίων από τον επανέλεγχο των πιστοποιητικών των45 έως 50.000 συμβασιούχων των οποίων οι συμβάσεις μετατράπηκαν σε αορίστου χρόνου μέσω των ΠΔ Παυλόπουλου και Β. Παπανδρέου.
Εκτός αν το ΠΑΣΟΚ ζητήσει να «παγώσουν» οι διαγωνισμοί για τις προσλήψεις ισάριθμων με τις 15.000 απολύσεις  νέων εργαζομένων στο Δημόσιο, όπως έχει συμφωνηθεί με την τρόικα. 
Να σημειωθεί ότι η υπόθεση της επανεξέτασης των απολύσεων στο Δημόσιο ξεκίνησε με την υιοθέτηση από τον Ανδρέα Λοβέρδο της πρότασης του Κ. Αρβανιτόπουλου για πρόσληψη 883 από τους 1.136 «διαθέσιμους» διοικητικούς υπαλλήλους Πανεπιστημίων που προκάλεσε κόντρα με τον Κ. Μητσοτάκη ήταν μόνο η αρχή. Σε συνέχεια αυτής, όπως αποκάλυψε η aftodioikisi.gr, o νέος υπουργός Παιδείας έχει καταθέσει, προς το παρόν όχι δημόσια, πρόταση για την επαναπρόσληψη όλων των σχολικών φυλάκων που δεν μετακινήθηκαν σε άλλη θέση του Δημοσίου μετά το οκτάμηνο της διαθεσιμότητάς τους.
Πάντως, αν και στη Χαριλάου Τρικούπη πιστεύουν ότι η πρόταση αυτή θα βρει ευήκοα ώτα σε βουλευτές και υπουργούς της ΝΔ όπως του νεοεισερχόμενους της «λαϊκής δεξιάς» (Ντινόπουλος που χειρίζεται και το θέμα της ενδοδημοτικής κινητικότητας, Βούλτεψη, Γιακουμάτος κλπ),  η πρώτη αντίδραση της ΝΔ μέσω του Άδωνι Γεωργιάδη ήταν αρνητική.


aftodioikisi.gr

ΣΕ ... ΥΦΑΛΟ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ

Σε… ύφαλο η ελληνική κρουαζιέρα
Για μία ακόμη χρονιά φαίνεται, ότι ο θαλάσσιος τουρισμός της χώρας μας, θα είναι ο... "φτωχός συγγενής" άλλων κρατών της Μεσογείου, που είναι και οι άμεσοι ανταγωνιστές μας.
Η κρουαζιέρα "υποφέρει" και τίποτε δεν προδικάζει, ότι σύντομα μπορούν να γίνουν βήματα για τη βελτίωσή της.
Παρά τις μεγαλόστομες εξαγγελίες για αύξηση της προσέλευσης κρουαζιεροπλοίων, που είναι μεγαλύτερα απ’ ότι μέχρι τώρα και μπορούν να μεταφέρουν περισσότερους τουρίστες, ένα είναι το βέβαιο: Τα προβλήματα που ταλαιπωρούν την κρουαζιέρα παραμένουν άλυτα, τα έσοδα παρά τις προβλέψεις θα κυμαίνονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα και η χώρα μας θα παραμένει ναυτιλιακή δύναμη, χωρίς κρουαζιερόπλοια στη σημαία της.
Πριν ακόμη «στεγνώσει το μελάνι», ότι στα Ελληνικά πελάγη θα πλέουν φέτος ορισμένα από τα πιο σύγχρονα και πολυτελέστερα κρουαζιερόπλοια, κλιμάκιο της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, που επισκέφθηκε πριν λίγες μέρες τα νηισά Μύκονο, Πάτμο, Ρόδο και Σαντορίνη κατέγραψε τα προβλήματα λιμενικής υποδομής και διευκόλυνσης σε λιμάνια, όπου «πιάνουν» κρουαζιερόπλοια.
Αφού είχε συναντήσεις με τις τοπικές Δημοτικές Αρχές, το Κλιμάκιο κατέληξε σε όσα "ταλαιπωρούν" κάθε λιμάνι και είναι:
Μύκονος
- Η ολοκλήρωση της αίθουσας επιβατών στον Τούρλο.
- Η ανάγκη ανάπτυξης νέων κρηπιδωμάτων στην ίδια περιοχή.
- Η προοπτική κατασκευής προβλήτας μήκους 200 - 300 μέτρων, που να καλύπτει τις σύγχρονες απαιτήσεις με αίθουσα επιβατών, στο παλιό λιμάνι, όπου σήμερα οι επιβάτες από-επιβιβάζονται με λάντζες από τα κρουαζιερόπλοια.
- Η βελτίωση των υποδομών σ’ όλο το μέτωπο, όπου προσεγγίζουν διαφόρων κατηγοριών πλοία, μεταξύ Τούρλου και Παλαιού λιμανιού.
- Οι ευκολίες παραλαβής υγρών και στερεών καταλοίπων.
- Η ανάγκη να τοποθετηθεί έμπειρος πλοηγός σε μόνιμη βάση για την εξυπηρέτηση των πλοίων.
Πάτμος
- Η ανάγκη για νέο και μεγαλύτερο κρηπίδωμα, που θα είναι κατάλληλο για τα κρουαζιερόπλοια.
- Η κατασκευή σύγχρονων επιβατηγών σταθμών, που θα συνάδουν με τα προβλεπόμενα για τη θαλάσσια ασφάλεια.
- Η κατασκευή και τοποθέτηση ναυδέτων σε παρακείμενο όρμο, για την ασφαλή πρόσδεση ακόμη 2 κρουαζιεροπλοίων.
- Οι βελτιώσεις στα σημεία, όπου από-επιβιβάζονται οι επιβάτες από τους λεμβούχους, ώστε να καλυφθούν όσα προβλέπονται από τους διεθνείς κανονισμούς.
Ρόδος
- Η κατασκευή νέων κρηπιδωμάτων, για καλύτερη εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων.
- Η τοποθέτηση νέων και συμπληρωματικών προσκρουστήρων στα σημεία παραβολής των πλοίων.
- Η περαιτέρω εκβάθυνση σημείων στο λιμάνι, ώστε να μπορούν να προσορμίζονται κρουαζιερόπλοια μεγάλων διαστάσεων και βυθισμάτων.
Σαντορίνη
- Η επισκευή και συντήρηση των 4 ναυδέτων, που υπάρχουν στην περιοχή Σκάλα Φηρών - Γυαλός, ώστε να εξυπηρετούνται περισσότερα πλοία κρουαζιέρας.
- Η κατασκευή σύγχρονης μονάδας τελεφερίκ, με μεγάλη μεταφορική ικανότητα για την εξυπηρέτηση των εκατοντάδων χιλιάδων τουριστών, που φτάνουν στο νησί και αποβιβάζονται με τις λέμβους στο Γυαλό, για να μεταφέρονται στην πόλη και τα αξιοθέατα της περιοχής χωρίς ταλαιπωρία.
- Η εγκατάσταση προστατευτικών διχτύων στην Καλντέρα, για τη συγκράτηση των πρανών κατά μήκος του υπάρχοντος τελεφερίκ, όπως και στο λιμάνι Αθηνιού.
- Οι βελτιώσεις των κρηπιδωμάτων, όπου γίνεται από-επιβίβαση επιβατών με τα σκάφη των λεμβούχων.
Την ίδια ώρα Κυβέρνηση και Φορείς «ψάχνουν» τη συνεισφορά της κρουαζιέρας στα Ταμεία, αφού όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία, εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ χάνονται κάθε χρόνο, καθώς οι μεγάλες εταιρείες της κρουαζιέρας δεν επιλέγουν τα Ελληνικά λιμάνια για τον απόπλου και τον τελικό κατάπλου των πλοίων τους.
Παράλληλα, καμία εταιρεία δεν δείχνει ενδιαφέρον για να εντάξει πλοίο της στην Ελληνική σημαία, που δεν είναι καθόλου ανταγωνιστική απέναντι στις σημαίες τρίτων χωρών ή και χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έτσι το Ελληνικό νηολόγιο παραμένει «ορφανό» από κρουαζιερόπλοια, που επιλέγουν σημαίες με πολύ χαμηλότερο λειτουργικό κόστος.
Την κατάσταση, που επικρατεί στον τομέα κρουαζιέρα, «ζωγραφίζουν» με τα μελανότερα χρώματα τα στοιχεία για την κίνηση του κλάδου την προηγούμενη χρονιά.
Τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το 2013 είναι απογοητευτικά. Συγκεκριμένα, τα έσοδα της Χώρας μας, πέρυσι, έφθασαν τα 445 εκατομμύρια ευρώ, ενώ στην Ισπανία ξεπέρασαν το 1 δις ευρώ και στην Ιταλία το 1,5 δις ευρώ.
Ο Πειραιάς συμμετείχε με τη «μερίδα του λέοντος» (ποσοστό 40,3%) και ακολούθησαν Κέρκυρα (13,4%), Σαντορίνη (8,9%), Μύκονος, Ηράκλειο και Ρόδος με μικρότερα ποσοστά.
Αν και καταγράφηκε αύξηση κατά 42,9% των επιβατών κρουαζιέρας, τα έσοδα αυξήθηκαν μόλις κατά 2,9% σε σχέση με το 2012. Αυτό οφείλεται στο γεγονός, ότι στον τομέα του home-porting, δηλαδή αυτοί που επιβιβάζονται και αποβιβάζονται στον Πειραιά, ο αριθμός ήταν απογοητευτικός. Σύμφωνα με μελέτες, οι επιβάτες home-porting ξοδεύουν περισσότερα ευρώ (200 ευρώ κατά μέσο όρο) σε σχέση με τους διερχόμενους (50-60 ευρώ ανά επιβάτη).
Τα… αισιόδοξα σενάρια του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «βλέπουν» τα συνολικά ετήσια έσοδα να εκτινάσσονται στα 3,6 δις ευρώ μέχρι το 2016 και να δημιουργούνται έως και 30 χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.
Το σίγουρο είναι ότι, βάσει μελετών, από φέτος έως το 2025, η αύξηση των επιβατών κρουαζιέρας αναμένεται να φθάσει το 68%, σε σχέση με το 2013, τα επιπλέον πλοία που απαιτούνται για να εξυπηρετήσουν τόσους επιβάτες θα είναι μεταξύ 11 με 16 ετησίως μέχρι το 2025.
Το αν θα πετύχουμε να αυξήσουμε το «κομμάτι της πίτας», που αναλογεί στην Ελλάδα, σε μία Χώρα με τόσο πλούσιο νησιωτικό σύμπλεγμα, κανείς δεν το γνωρίζει.
Αν όμως τα προβλήματα παραμείνουν ως έχουν, τα αισιόδοξα σενάρια, θα… παραμείνουν απλώς σενάρια…


epoli.gr