Πέμπτη 7 Αυγούστου 2014

ΣΥΓΧΩΝΕΥΟΝΤΑΙ ΤΑΜΕΙΑ ΚΑΙ ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ




Ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης, έχει στη διάθεσή του, την μελέτη για το ασφαλιστικό που εκπόνησε το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) και ετοιμάζεται ισως και σήμερα, να προχωρήσει σε εξαγγελίες. Σε αυτή, προκύπτει η ανάγκη για να γίνουν συγχωνεύσεις ταμείων, αλλά και να διαφοροποιηθούν, προς το δυσμενέστερο οι όροι που ισχύουν για τις διάφορες περιπτώσεις πρόωρης συνταξιοδότησης.

Ουσιαστικά διατηρούνται σε ισχύ μόνο το ΙΚΑ, ο ΟΑΕΕ, ο ΟΓΑ και το ΕΤΑΑ, πάντα υπό προϋποθέσεις. Στη μελέτη γίνεται λόγος για ανάγκη να διατηρηθεί το ίδιο καθεστώς συνταξιοδότησης σε όσους έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα, έτσι ώστε να μην υπάρξει μεταβολή στον προγραμματισμό ζωής που έχουν κάνει, μιας και βρίσκονται πολύ κοντά στη σύνταξη. Όμως είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν αλλαγές στις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις για όσους επιλέξουν να βγουν στη σύνταξη, μετά από μερικά έτη. Ουσιαστικά η μελέτη θέτει υπό επανεξέταση τόσο τα όρια ηλικίας, όσο και τα ποσοστά αναπλήρωσης ανά ταμείο, τις ασφαλιστικές εισφορές, την κρατική χρηματοδότηση, τους κοινωνικούς πόρους και τον χρόνο ασφάλισης. Διαπιστώνει σημαντικές διαφοροποιήσεις από ταμείο σε ταμείο και συγκεκριμένα κάνει λόγο για ευνοϊκές ρυθμίσεις που αφορούν την αναγνώριση πλασματικών ετών στο δημόσιο. Επίσης διαπιστώνει το διαφορετικό καθεστώς που ισχύει ανάμεσα σε δημόσιους υπαλλήλους ανάλογα με το εάν προσλήφθηκαν πριν ή μετά το 1983. Σε ό,τι αφορά τα σενάρια των συγχωνεύσεων, το ΚΕΠΕ προτείνει να μεταφερθούν στο ΙΚΑ όλοι οι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα, των τραπεζών, των ΔΕΚΟ, οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι μισθωτοί δημοσιογράφοι. Στον ΟΓΑ να παραμείνουν οι αγρότες και στον ΟΑΕΕ να συγχωνευτεί το ΕΤΑΑ, αλλά θα υπάρχουν ξεχωριστοί τομείς για μηχανικούς, δικηγόρους, γιατρούς και δημοσιογράφους με μπλοκάκι. Το Κέντρο προτείνει ως εναλλακτικές λύσεις να μην συγχωνευτεί το ΕΤΑΑ στον ΟΑΕΕ και έτσι να υπάρχουν τέσσερα ξεχωριστά ταμεία, ή να υπάρχει ένα ταμείο και όλα τα υπόλοιπα (ΙΚΑ, ΟΓΑ, ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ) να αποτελούν ξεχωριστούς τομείς ασφάλισης. Επίσης, υπάρχει και το σενάριο το ΙΚΑ να αναλάβει τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα και όλους τους δημοσιογράφους χωρίς εξαιρέσεις, ο ΟΓΑ τους αγρότες και ο ΟΑΕΕ με το ΕΤΑΑ να μοιραστούν επί της ουσίας ελεύθερους επαγγελματίες και μπλοκάκια με μη εξαρτημένη εργασίας και αυτοαπασχολούμενους.

www.dikaiologitika.gr

H EΛΛΑΔΑ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΕΙ ΤΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ ΛΙΒΑΔΙΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑΣ

Έπειτα από δεκαετίες αδράνειας, η ελληνική κυβέρνηση χρηματοδοτεί τη χαρτογράφηση της περίφημης ποσειδωνίας, ενός ενδημικού θαλάσσιου φυτού που σχηματίζει λιβάδια στο βυθό και συντηρεί οικοσυστήματα υψηλής βιοποικιλότητας. Μεγάλες εκτάσεις των πολύτιμων λιβαδιών έχουν ήδη καταστραφεί από τις βιντσότρατες.

Το έργο χαρτογράφησης της θαλάσσιας βλάστησης έχει προϋπολογισμό 850.000 ευρώ, ποσό που θα καλυφθεί κατά 75% το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας. Τα αποτελέσματα θα ληφθούν μάλιστα υπόψη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε μελλοντικές αποφάσεις για τη χρήση βιντσότρατας στα ευρωπαϊκά νερά.

Οι βιντσότρατες σέρνουν στο βυθό δίχτυα που διαλύουν ό,τι βρουν στο πέρασμά τους. Στις περιοχές όπου είναι γνωστό ότι υπάρχουν τέτοια λιβάδια, η χρήση συρόμενων διχτυών απαγορεύεται, τουλάχιστον στα χαρτιά. ΗGreenpeace και άλλες περιβαλλοντικές οργανώσεις ζητούν εδώ και χρόνια τη χαρτογράφηση της ποσειδωνίας στο Αιγαίο.

Οι περισσότεροι Έλληνες γνωρίζουν την ποσειδωνία από τις μάζες καφέ, νεκρών «φυκιών» που απαντώνται σε πολλές παραλίες -αντίθετα με ό,τι πιστεύει πολύς κόσμος, η παρουσία αυτών των μαζών είναι ένδειξη καθαρών και όχι βρόμικων νερών. Από την ποσειδωνία προέρχονται εξάλλου τα μαλλιαρά «μπαλάκια» από ινώδες υλικό που ξεβράζονται συχνά στην ακτή (ένθετη αριστερά).

H ποσειδωνία (Posidonia oceanica), ενδημικό είδος της Μεσογείου, είναι ένας μάλλον ασυνήθιστος οργανισμός. Φύεται σε αμμώδης περιοχές του βυθού, περιέργως όμως δεν είναι φύκι αλλά αγγειόσπερμο ανθοφόρο φυτό, όπως οι ξάδελφοί του στην ξηρά.

Στους αμμώδεις βυθούς, η ποσειδωνία αναπαράγεται ασεξουαλικά και οι κλώνοι της σχηματίζουν μακρόβιες αποικίες με διάμετρο μέχρι δέκα χιλιόμετρα.

Στόχος του νέου έργου, το οποίο προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2015, είναι να εντοπιστούν και να προστατευθούν οι βιότοποι των ελληνικών θαλασσών, όπως προβλέπει ο Κανονισμός 1967/2006 για τα μέτρα διαχείρισης του αλιευτικού πλούτου στη Μεσόγειο.

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιώργος Καρασμάνης, υπέγραψε την απόφαση πρόσκλησης για την υποβολή προτάσεων ένταξης του έργου χαρτογράφησης της θαλάσσιας βλάστησης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας 2007-2013. Οι ενδιαφερόμενοι δικαιούχοι/φορείς θα μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις συμμετοχής μέσα σε 20 ημέρες από την ημερομηνία δημοσίευσης της στο ΦΕΚ.

Εκτός από τα λιβάδια ποσειδωνίας, το έργο προβλέπει τη χαρτογράφηση των κοραλλιογενών σχηματισμών σε τέσσερις ζώνες εκμετάλλευσης κοραλλιών (Νοτιοανατολικό Αιγαίο, Βόρειο Αιγαίο, Κρητικό Πέλαγος, και Ιόνιο). Θα χαρτογραφήσει επίσης τα λεγόμενα ασβεστοφύκη, σχηματισμούς από ανθρακικό ασβέστιο που παράγονται από μικροσκοπικά ερυθροφύκη.

Βαγγέλης Πρατικάκης
Newsroom ΔΟΛ

ΑΠΩΛΕΙΑ ΔΕΞΙΑΣ ΠΡΟΠΕΛΑΣ ΣΤΟ AQUA SPIRIT TΗΣ ΝΕΛ



Τη δεξιά έλικα έχασε σήμερα λίγο πρίν την άφιξη του στο λιμάνι του Λαυρίου το AQUA SPIRIT. Η NEL LINES εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση.
Σήμερα Πέμπτη 07/08/14, 15 λεπτά πριν την άφιξη του πλοίου Ε/Γ-Ο/Γ AQUA SPIRIT στο Λαύριο, διαπιστώθηκε αύξηση στροφών και θερμοκρασίας στη δεξιά κύρια μηχανή. 
Μετά από ελέγχους διεπιστώθη απώλεια της δεξιάς έλικος. 
Τα δρομολόγια του ανωτέρω πλοίου από σήμερα Πέμπτη 07/08/14 έως και Δευτέρα 11/08/14 θα παραμείνουν ανεκτέλεστα.
Τη Δευτέρα 11/08/14 θα επανέλθουμε με νεότερη ανακοίνωση για τα επόμενα δρομολόγια.

ΤΕΡΜΑ ΣΤΙΣ ΠΛΑΣΤΙΚΕΣ ΣΑΚΟΥΛΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ



Μέτρα για τον περιορισμό χρήσης της πλαστικής σακούλας θα επιδιώξει η κυβέρνηση, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Πρόληψης Παραγωγής Αποβλήτων, που θα είναι έτοιμο τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος, τα μέτρα, που ενδέχεται να περιλαμβάνουν και εθελοντική συμφωνία με τον κλάδο της λιανικής πώλησης για την πρόληψη παραγωγής αποβλήτων συσκευασίας, που είναι ένα από τα τέσσερα ρεύματα προτεραιότητας του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου. Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού προβλέπονται επίσης δράσεις επικοινωνίας και δημοσιότητας με στόχο την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σχετικά με τη χρήση της πλαστικής σακούλας. Σε έγγραφο που διαβιβάστηκε στη Βουλή την περασμένη εβδομάδα από τη Γενική Διεύθυνση Περιβάλλοντος επίσης αναφέρεται ότι το υπουργείο εξετάζει τη δυνατότητα χωριστής συλλογής της πλαστικής συσκευασίας, αλλά και της κοινής χωριστής συλλογής πλαστικών και μετάλλων.

Το υπουργείο έχει ήδη κάνει κάποιες πρώτες επαφές με τον Σύνδεσμο Βιομηχανίας Πλαστικών Ελλάδος για το ζήτημα της καλύτερης διαχείρισης των αποβλήτων από τη διαδικασία παραγωγής. Με τον ΣΕΛΠΕ, όπως δηλώνει κορυφαίο στέλεχός του στην «Κ», δεν έχει υπάρξει ακόμα κάποια προσέγγιση για το θέμα της πλαστικής σακούλας. Ο Σύνδεσμος πάντως δηλώνει πρόθυμος να συζητήσει οτιδήποτε θα είχε θετική επίπτωση στο οικολογικό αποτύπωμα των μελών του.

Υπενθυμίζεται ότι το 2005, ο ΣΕΣΜΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας) είχε απευθύνει έκκληση στο υπουργείο Ανάπτυξης για την κοστολόγηση της πλαστικής σακούλας στα καταστήματα, ως μέτρο περιορισμού της χρήσης της. Μεγάλοι παίκτες της αγοράς όμως είχαν αντιταχθεί στην πρόταση και δεν προχώρησε. Το 2008, ο Δήμος Αθηναίων ξεκίνησε πιλοτική πρωτοβουλία για την αντικατάσταση της πλαστικής σακούλας, σε συνεργασία με εννιά μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και άλλα καταστήματα. Το πρόγραμμα δεν είχε συνέχεια.

Τον περασμένο Απρίλιο, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπερψήφισε σχέδιο νόμου, βασισμένο σε πρόταση της Κομισιόν, που προβλέπει τη μείωση της χρήσης λεπτών πλαστικών σακουλών κατά 80% ώς το 2019, με έτος βάσης το 2010. Ως ενδιάμεσο στόχο, η κατανάλωση πλαστικών σακουλών πρέπει να έχει μειωθεί κατά 50% ώς το 2017. Για να προχωρήσει η νομοθετική διαδικασία, πρέπει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με τη νέα του σύνθεση, να ορίσει νέο εισηγητή (θα γίνει τον Σεπτέμβριο) και να επιβεβαιώσει την αρχική ψηφοφορία. Στη συνέχεια, θα υπάρξουν διαπραγματεύσεις με τα κράτη-μέλη, υπό την αιγίδα της ιταλικής προεδρίας, ώσπου να εγκριθεί το σχέδιο της Οδηγίας στην τελική του μορφή.

Επιβαρυντικά στοιχεία

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία (εκθέσεις της Biointelligence Service για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 2011), η Ελλάδα είχε το χαμηλότερο ποσοστό ανακύκλωσης πλαστικών στην Ε.Ε. - μόλις 8%, έναντι μέσου όρου 21% και 34% της πρωτοπόρου Γερμανίας. Ηταν επίσης μία από μόλις τέσσερις χώρες στην Ευρώπη μη μηδενικά ποσοστά ενεργειακής ανάκτησης των πλαστικών απορριμμάτων, ενώ το ποσοστό ανακύκλωσης στις οικιακές πλαστικές σακούλες ήταν κάτω από 1%. Σημειώνεται ότι σε έξι χώρες – Γερμανία, Ελβετία, Σουηδία, Νορβηγία, Δανία και Βέλγιο – το ποσοστό ανάκτησης, μέσω είτε ανακύκλωσης είτε ενεργειακής αξιοποίησης – ξεπερνούσε το 85%.

Η τυπική πλαστική σακούλα αποτελείται κατά 100% από πολυαιθυλένιο, το οποίο προέρχεται από αργό πετρέλαιο. Για να διαλυθεί πλήρως απαιτούνται 400 έως 500 χρόνια. Ο μέσος Ευρωπαίος πολίτης χρησιμοποιεί περίπου 198 πλαστικές σακούλες τον χρόνο, εκ των οποίων περίπου το 90% είναι πολύ λεπτές (πάχους μικρότερου των 0,05 χιλιοστών). Ο μέσος Γερμανός χρησιμοποιεί μόλις 71 πλαστικές σακούλες τον χρόνο· ο μέσος Ελληνας, 269.

Επί του παρόντος, η Eurostat δεν συλλέγει στοιχεία για τη χρήση πλαστικών σακουλών, ενώ τα κράτη-μέλη δεν είναι υποχρεωμένα να παρέχουν στοιχεία για τον αριθμό ή το βάρος των πλαστικών σακουλών που καταναλώνουν οι πολίτες τους. Οπως σημειώνουν πηγές της Κομισιόν, «αυτό θα αλλάξει αν η πρότασή μας γίνει αποδεκτή: θα θεσμοθετηθεί η υποχρέωση ετήσιας καταγραφής του μεγέθους της κατανάλωσης».
Έντυπη

ΔΙΑΣΩΣΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΦΑΡΜΑΚΟΝΗΣΙΟΥ

Στην ασφαλή περισυλλογή και διάσωση 32 παράνομωνμεταναστών από τη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά τουΦαρμακονησίου, προχώρησε το πρωί το λιμενικό.
Οι διασωθέντες μεταφέρθηκαν στο λιμάνι της Λέρου, όπου και συνελήφθησαν.
Σύμφωνα με το λιμενικό, οι μετανάστες, στη θέα του σκάφους του Λιμενικού, έσκισαν τη λέμβο και έπεσαν στην θάλασσα

newsit.gr

ΠΟΙΟΙ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΤΟ ΛΑΒΟΥΝ

Νέο σχέδιο καταβολής των επιδομάτων για χιλιάδες πολίτες εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών έπειτα από συζητήσεις με το κλιμάκιο της Τρόικας..

Πλέον τα επιδόματα θα χορηγούνται με περιουσιακά κριτήρια, δηλαδή θα λαμβάνονται υπ" όψιν όχι μόνο τα εισοδήματα που απέκτησε ο ενδιαφερόμενος κατά το εκάστοτε προηγούμενο έτος αλλά και τα περιουσιακά στοιχεία που κατέχει, δηλαδή τα ακίνητα, τα Ι.Χ. τα δίκυκλα, τα σκάφη αναψυχής και τα λοιπά κινητά αντικείμενα μεγάλη αξίας που έχει στην κατοχή του.

Για τον προσδιορισμό της πραγματικής οικονομικής κατάστασης,

σύμφωνα με τη «Δημοκρατία» κάθε φορολογουμένου θα χρησιμοποιηθεί το ηλεκτρονικό «περιουσιολόγιο», δηλαδή η βάση δεδομένων που δημιουργεί το υπουργείο Οικονομικών καταχωρίζοντας πληροφορίες για όλα τα εισοδήματα, τα περιουσιακά στοιχεία και τις αποταμιεύσεις των Ελλήνων πολιτών.

Επιπλέον θα λαμβάνονται υπόψη και οι αποταμιεύσεις και οι πάσης φύσεως επενδύσεις των χρημάτων του, δηλαδή οι καταθέσεις του στις τράπεζες, τα ομόλογα, οι μετοχές, τα μερίδια αμοιβαίων κεφαλαίων και τυχόν άλλα χρηματοοικονομικά προϊόντα και παράγωγα στα οποία έχει τοποθετήσει τα χρήματά του.

protothema.gr

ΕΙΔΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΟΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΑΕΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ " ΑΙΩΝΙΩΝ "

«Τα Ιδρύματα, τα οποία έχουν την αποκλειστική αρμοδιότητα για τη διαγραφή, ή μη, των φοιτητών, μπορούν στον Οργανισμό τους να θεσπίσουν ειδικά κριτήρια για τις περιπτώσεις που θεωρούν ότι χρήζουν ιδιαίτερης μέριμνας» επισημαίνει ο υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος, σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή ύστερα από ερώτηση δύο βουλευτών των ΑΝΕΛ, των Γιάννη Δημαρά και Γαβριήλ Αβραμίδη, σχετικά με την «ανάγκη ελαστικοποίησης του Ν. 4009/2011» για τη διαγραφή ή μη φοιτητών.
Οι δύο βουλευτές είχαν επισημάνει, στην ερώτησή τους, ότι το υπουργείο πρέπει να ελαστικοποιήσει τα κριτήρια με τα οποία θα κρίνονται οι μακροχρόνιοι φοιτητές που αντιμετωπίζουν τη διαγραφή τους, δεδομένου ότι τα ελληνικά νοικοκυριά μαστίζονται την τελευταία τετραετία από την οικονομική κρίση.
Οι βουλευτές είχαν ζητήσει από τον κ. Λοβέρδο να απαντήσει και αν θα πρέπει τα εκπαιδευτικά ιδρύματα να εξετάζουν και τις κατά περίπτωση δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές που δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και αναλόγως να κρίνουν και να αποφασίζουν.

ethnos.gr

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΕ ΧΙΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΜΧ

Η αναγκαστικότητα της ΕΜΧ.
Η στήριξη του προϊόντος και των μαστιχοπαραγωγών

Στο επίκεντρο του αγώνα μας

                     Η συγκυβέρνηση Ν.Δ. - ΠΑ.ΣΟΚ. και τα υπόλοιπα κόμματα του ευρωμονόδρομου, προωθώντας τις αντιλαϊκές πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προχωρούν στην άρση της αναγκαστικότητας των (όσων υπολείπονται) αναγκαστικών συνεταιρισμών στη χώρα μας. Δείχνει έμπρακτα το ενδιαφέρον της για το μεγάλο κεφάλαιο  χάριν του οποίου επιβάλλεται η άρση της αναγκαστικότητας των συνεταιρισμών  και το οποίο θα είναι το μόνο κερδισμένο από την όλη ιστορία.
Η επαναφορά του θέματος δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Δεν αποτελεί απερίσκεπτες κινήσεις κάποιων βουλευτών της ΝΔ ή του ΠΑΣΟΚ. Είναι απόρροια της πολιτικής της συγκυβέρνησης που θέλει να διαμορφώσει το θεσμικό πλαίσιο που επιτάσσει η Ε.Ε, το κεφάλαιο, είτε για το κρασί, είτε για τη μαστίχα προκειμένου να προωθήσουν απρόσκοπτα τις επενδύσεις των μεγαλοεπιχειρηματιών.
Το κύριο που αναδεικνύεται είναι η πολιτική κατεύθυνση της ΕΕ, έτσι όπως εκφράζεται μέσα από την κοινή αγροτική πολιτική ( Κ.Α.Π. ), που οδηγεί στο ξεκλήρισμα των αγροτών, μέσω της συγκέντρωσης της γης και της αγροτικής παραγωγής στα χέρια το κεφαλαίου.
Η κατεύθυνση της δράσης των πρωτοβάθμιων συνεταιρισμών, αλλά και της ίδιας της Ε.Μ.Χ, πρέπει να’ναι η σύγκρουση με την Κ.Α.Π. και τις συνέπειές της. Εδώ θα κριθούν οι προθέσεις και οι δηλώσεις όλων των τοπικών φορέων και κομμάτων (τοπικοί βουλευτές, Νομαρχιακές κομμάτων, Περιφέρεια, Δήμος, κλπ).
Η άρση της αναγκαστικότητας της Ε.Μ.Χ. αλλά και η μη στήριξη του μαστιχιού και των παραγωγών που εκφράζονται και με «πρωτοβουλίες» βουλευτών είναι η ίδια όψη των πολιτικών συγκυβέρνησης – Ε.Ε.
Τεράστιες είναι οι ευθύνες και της διοίκησης της Ε.Μ.Χ., καθώς και των αντιπροσώπων των πρωτοβάθμιων συνεταιρισμών (Νέα Δημοκρατία, ΠΑΣΟΚ, πρώην ΠΑΣΟΚ νυν ΣΥΡΙΖΑ)  που την εκλέγουν και τη στηρίζουν στο να προωθεί τις αντιαγροτικές πολιτικές. Η Ε.Μ.Χ συμφωνεί και εφαρμόζει την πολιτική της  ΠΑΣΕΓΕΣ, που εδώ και χρόνια παίζει το ρόλο του νεκροθάφτη του αγροτικού κινήματος και της αγροτικής οικονομίας.
              Καλούμε όλους τους μαστιχοπαραγωγούς, είτε ασχολούνται με τη μαστίχα κατά κύριο, είτε σαν δευτερεύον επάγγελμα, να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους γιατί  ο αγώνας θα είναι μακρύς και δύσκολος. Σ’ αυτό τον αγώνα θα μετρηθούν «οι φίλοι και οι εχθροί» τους. Ο αγώνας πρέπει να γίνει υπόθεση κάθε μαστιχοπαραγωγού που έχοντας συνειδητοποιήσει τις πολιτικές της Κ.Α.Π. που κάποιοι επιμελώς του κρύβουν, να βρει τους συμμάχους του, να οργανώσει τη μάχη, να συγκρουστεί με τον πραγματικό αντίπαλο. Το κεφάλαιο τα θέλει όλα και θα χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα!

Ο μαστιχοπαραγωγός πρέπει να υπερασπιστεί το μόχθο του, να ενταχθεί στη Λαϊκή Συμμαχία με τους εργάτες και του αυτοαπασχολούμενους του νησιού ενάντια στις πολιτικές κυβέρνησης – Ε.Ε.
Με κεντρικό πλαίσιο που θα είναι απόρροια γενικών συνελεύσεων κατά χωριό και θα διαμορφώνει προοπτικές αγώνα για:

-      Να καταδικαστεί η πολιτική της Κ.Α.Π.
-      Να    μη    θιγεί    η     αναγκαστικότητα    της    Ε.Μ.Χ.    και    των      άλλων
       αναγκαστικών συνεταιρισμών.
-      Να  στηριχθεί   οικονομικά    και   με   μέσα   παραγωγής   το   εισόδημα   του
       μαστιχοπαραγωγού.

Με αποφάσεις των γενικών συνελεύσεων των πρωτοβάθμιων συνεταιρισμών και κοινή δράση των συνεταιρισμών να απαιτήσουμε:

      1.   Την εκλογή συντονιστικού οργάνου  από  τις  γενικές  συνελεύσεις  που θα
            οδηγήσει σε αγώνα, χωρίς  κανένα συμβιβασμό.
  1. Τη διενέργεια παναγροτικής – παλλαϊκής κινητοποίησης, με τη μαζική  συμμετοχή όλων των φορέων του νησιού.
  2. Άμεση επαφή και συντονισμό δράσεων με τους υπόλοιπους αναγκαστικούς συνεταιρισμούς της χώρας.
  3. Την έκδοση ψηφισμάτων απ’ όλους τους φορείς του νησιού και την αποστολή τους σ’ όλους τους θεσμικούς και πολιτειακούς φορείς στην Ελλάδα και στην Ε.Ε.
  4. Την παραίτηση - αποπομπή της διοίκησης της Ε.Μ.Χ. που βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με τα συμφέροντα των μαστιχοπαραγωγών και εκλογή νέας διοίκησης η οποία θα αποτελείται από αγρότες που αγαπούν και πονούν την υπόθεση της μαστίχας.
      Τακτική  λογοδοσία  και  άμεση  ανακλητότητά  τους  σε  περίπτωση  που
      ξεφύγουν από τους στόχους που τίθενται από τις γενικές συνελεύσεις.
  1. Κήρυξη ως ανεπιθύμητων όσων εντός ή εκτός Χίου συμφωνούν με την άρση της αναγκαστικότητας, άμεσα ή έμμεσα.
  2. Ο αγώνας θα είναι τραχύς και δύσκολος. Δέσμευση όλων των μαστιχοπαραγωγών ότι θα τον στηρίξουν  μέχρι την πλήρη δικαίωσή του. Να είμαστε σίγουροι ότι στο τέλος αυτού του δρόμου θα διαθέτουμε μια Ένωση αντάξια των προσδοκιών και των αναγκών μας, που θα εξασφαλίζει ένα αξιοπρεπές εισόδημα σε όλα τα μέλη της.
Κάτι  που  όχι  μόνο  δεν  επιδιώκεται εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά συστηματικά υποβαθμίζεται και υποσκάπτεται.                                  
                                             
                                                                              Τομεακή Επιτροπή του Κ.Κ.Ε.


ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

Την Πέμπτη 7 Αυγούστου επισκέφτηκαν ο Ειδικός Σύμβουλος του Πρωθυπουργού σε θέματα πολιτισμού, Δημοσθένης Δαββέτας, καθηγητής Πανεπιστημίου, εικαστικός και συγγραφέας, παρουσία του προέδρου της ΝΟΔΕ Κέρκυρας, κ. Κωνσταντίνου Σπίνουλα, και του μέλους της Νομαρχιακής Επιτροπής και υπεύθυνου παιδείας, κ. Δημήτρη Μεταλληνού, το  Αχίλλειο Κέρκυρας και το διευθυντή του Μουσείου κ. Ιωάννη Τσαμποδήμο. Η συνάντηση διήρκεσε 2 ώρες όπου έγινε πλήρης ενημέρωση για την υποδειγματική λειτουργία του μουσείου και συμφωνηθήκαν κοινές πολιτιστικές και εκπαιδευτικές δράσεις, οι οποίες θα ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβριο του 2014. Σκοπός είναι η επιμήκυνση της πολιτισμικής και τουριστικής δραστηριότητας του μουσείου κατά τη χειμερινή περίοδο γεγονός που αποτέλεσε κοινή διαπίστωση. Ο κ. Δαββέτας στα πλαίσια του πολιτικού του οράματος που θέλει να υπηρετήσει επιθυμεί να συμβάλει ώστε η Κέρκυρα να αποτελέσει μόνιμη γέφυρα πολιτισμού και παιδείας μεταξύ Ελλάδος και Ευρώπης. Η δραστηριότητα του κ. Δαββέτα στην Κέρκυρα θα συνεχιστεί και τις επόμενες ημέρες.  

Οι άγριες διαθέσεις των ένστολων και των φορολογούμενων τρομάζουν το Μαξίμου


Οι άγριες διαθέσεις των ένστολων τρομάζουν το Μαξίμου, ενώ το κομφούζιο με τον ΕΝΦΙΑ ελλοχεύει τον κίνδυνο οριστικής απομάκρυνσης των νοικοκυραίων της μεσαίας τάξης από τη Ν.Δ και το κίνημα των καραμανλικών βουλευτών υπέρ φορολογικών ελαφρύνσεων φέρνει σε δύσκολη θέση το πρωθυπουργικό επιτελείο.
Η κυβέρνηση διαπιστώνει ότι παρά το «μασάζ» αναφορικά με την ενοποίηση του επικουρικού ταμείου των ένστολων και την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου χωρίς απώλειες – χάρη και στην αντικατάσταση Κυριαζίδη βάσει του κανονισμού λειτουργίας των θερινών τμημάτων της Βουλής- το μέτωπο με το συγκεκριμένο άλλοτε προνομιακό για τη Νέα Δημοκρατία εκλογικό ακροατήριο δεν έχει κλείσει.
Τις ανησυχίες του πρωθυπουργικού επιτελείου επιτείνει το άνοιγμα του ΣΥΡΙΖΑ προς τους ένστολους, οι οποίοι απειλούν με κινητοποιήσεις και με δημόσια έκκληση σε «μαύρισμα» των βουλευτών που υπερψήφισαν το πολυνομοσχέδιο, καθώς κάθε άλλο παρά υποτιμά το ενδεχόμενο διαρροών ψήφων προς τα αριστερά της Ν.Δ., μετά την απώλεια χιλιάδων ένστολων ψηφοφόρων προς τα δεξιά και συγκεκριμένα τη Χρυσή Αυγή κατά τα τελευταία μνημονιακά χρόνια.
Εκτός από το «ειδικό κοινό» των ένστολων, η κυβέρνηση ανησυχεί και για τις πολιτικές επιπτώσεις του ΕΝΦΙΑ, καθώς οι φορολογούμενοι διαπιστώνουν αυτές τις ημέρες πως καλούνται σε πολλές περιπτώσεις να πληρώσουν μεγαλύτερο ποσό από ό,τι με το χαράτσι παρά τις περί του αντιθέτου διακηρύξεις. Η επίρριψη ευθυνών στην προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών εκτιμάται πως δεν αρκεί για να κατευνάσει τα πνεύματα.
Την κατάσταση περιπλέκει το γεγονός ότι συγκροτείται κίνημα βουλευτών καραμανλικών αναφορών αλλά όχι μόνον, που πιέζουν για φοροελαφρύνσεις αρχής γενομένης από τον ΕΝΦΙΑ. Αίτημα ωστόσο που φαντάζει ιδιαίτερα δύσκολο και ανεβάζει τον πήχυ για την κυβέρνηση η οποία έχει καταστρώσει τα πολιτικά της σχέδια διατηρώντας ελπίδες μόνον για μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και την έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης.
Πηγή: news247.gr
aftodioikisi.gr

Επιταγή εισόδου στην αγορά εργασίας για 30.000 ανέργους- Ξεκινούν σήμερα οι αιτήσεις (προκήρυξη)


Ξεκινάει σήμερα στις 10 το πρωί και λήγει τα μεσάνυχτα της 15ης Σεπτεμβρίου, η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων στο  http://www.voucher.gov.gr  για όσους ανέργους επιθυμούν να συμμετάσχουν στη δράση Voucher 2014 «Επιταγή Εισόδου για νέους ηλικίας από 25 έως 29 ετών σε ιδιωτικές επιχειρήσεις για απόκτηση εργασιακής εμπειρίας».
Η σχετική πρόσκληση δημοσιεύτηκε χθες από την Γενική Γραμματεία Διαχείρισης Κοινοτικών και Άλλων Πόρων Υπολογίζεται ότι θα ωφεληθούν συνολικά 30.000 άνεργοι ηλικίας 25 έως 29 ετών εκ των οποίων οι 12.000 θα είναι απόφοιτοι ΑΕΙ/ΤΕΙ και οι 18.000 θα είναι απόφοιτοι δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Σκοπός της δράσης είναι η επίτευξη μιας δομημένης πορείας εισόδου των ανέργων νέων στην αγορά εργασίας, η οποία δυνητικά μπορεί να καταλήξει στην τοποθέτησή τους σε θέσεις απασχόλησης σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα της οικονομίας.
Στο πλαίσιο της δράσης θα υλοποιηθεί μια ολοκληρωμένη δέσμη παρεμβάσεων θα περιλαμβάνει τα εξής:
*Πρόγραμμα θεωρητικής κατάρτισης 80 ωρών
*Πρακτική άσκηση σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα της οικονομίας συνολικής διάρκειας 450 ωρών σε δύο φάσεις. Οι πρώτες 200 ώρες θα αφορούν την ομαλή ένταξη και ενσωμάτωση του καταρτιζόμενου στο εργασιακό περιβάλλον της επιχείρησης και οι υπόλοιπες 250 ώρες θα αφορούν δεξιότητες που συνδέονται με τις προδιαγραφές της θέσης πρακτικής άσκησης. Η διάρκεια της πρακτικής άσκησης στο σύνολό της δεν θα υπερβαίνει τους 6 μήνες. Επιχειρήσεις που θα προβούν στην πρόσληψη του ωφελούμενου μετά τη λήξη της πρακτικής άσκησης, δύναται να επιχορηγηθούν.
Η κατάρτιση θα παρασχεθεί από παρόχους κατάρτισης που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον και θα εγγραφούν στο «Μητρώο Παρόχων» της συγκεκριμένης δράσης. Κάθε άνεργος που θα εκδηλώσει ενδιαφέρον, εάν επιλεγεί βάσει τον κριτηρίων που ισχύουν στη συγκεκριμένη δράση, θα εγγραφεί σε «Μητρώο Ωφελουμένων» και θα δικαιούται την «Επιταγή Εισόδου στην αγορά εργασίας», η οποία θα του δώσει τη δυνατότητα να λάβει υπηρεσίες συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης (θεωρία και πρακτική).
Ο συνολικός προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται στο ποσό των 108  εκατ ευρώ. Η Επιταγή Εισόδου αντιστοιχεί σε ποσό 1.080 ευρώ το άτομο, προς τους παρόχους κατάρτισης για θεωρία και πρακτική άσκηση. Το ποσό αυτό αυξάνεται στα 1.380 ευρώ το άτομο στην περίπτωση που η πρακτική άσκηση μετατραπεί σε σύμβαση εξαρτημένης εργασίας πλήρους απασχόλησης, διάρκειας έξι μηνών το λιγότερο.
Επίσης παρέχεται στον ωφελούμενο εκπαιδευτικό επίδομα, τόσο για τη θεωρητική κατάρτιση, όσο και για την πρακτική άσκηση.Το επίδομα ανέρχεται στο ποσό των 2.550 ευρώ για τους αποφοίτους ΑΕΙ/ΤΕΙ (θεωρητική κατάρτιση 480 ευρώ και 2.070 ευρώ πρακτική άσκηση). Για αποφοίτους δευτεροβάθμιας ή μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης το επίδομα ανέρχεται στο ποσό των 2.280 ευρώ (θεωρητική κατάρτιση 480 ευρώ και 1.800 ευρώ επίδομα πρακτικής άσκησης).
Οι ασφαλιστικές εισφορές που αντιστοιχούν στο επίδομα θεωρητικής κατάρτισης και της πρακτικής άσκησης, καταβάλλονται από τον πάροχο κατάρτισης μετά την ολοκλήρωση της κάθε φάσης είτε της θεωρητικής κατάρτισης, είτε της πρακτικής άσκησης. Η δράση θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο έως 30.06.2016.
Κάθε άνεργος που θα εγγραφεί στο Μητρώο Ωφελούμενων δικαιούται  μια προσωπική επιταγή εισόδου για απόκτηση εργασιακής εμπειρίας με την οποία θα λάβει υπηρεσίες κατάρτισης (θεωρία και πρακτική), καθώς και υπηρεσίες συμβουλευτικής υποστήριξης και καθοδήγησης. Επίσης, αποκτά τη δυνατότητα να επιλέξει τον πάροχο κατάρτισης, το πρόγραμμα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης και το αναλυτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που επιθυμεί.
Μέσω της Επιταγής, ο πάροχος κατάρτισης θα πληρωθεί για τις υπηρεσίες που θα παρέχει στον καταρτιζόμενο. Το αργότερο δύο μήνες μετά την εγγραφή στο Μητρώο Ωφελούμενων, θα πρέπει να ενεργοποιηθεί η επιταγή εισόδου. Αυτό θα γίνει με την ηλεκτρονική υποβολή της υπογεγραμμένης σύμβασης μεταξύ του καταρτιζόμενου, του παρόχου κατάρτισης και της επιχείρησης για πρακτική άσκηση.
Η πρακτική άσκηση θα πραγματοποιηθεί σε επιχειρήσεις, οργανισμούς και νομικά πρόσωπα του ιδιωτικού τομέα, στις οποίες δεν συμμετέχει άμεσα το ελληνικό δημόσιο. Επίσης, δεν συμπεριλαμβάνονται οι επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου. Σύμφωνα με πληροφορίες από την ΓΓΔΚΑΠ θα υπάρξει ξεχωριστή προκήρυξη για κάλυψη 8.000 θέσεων εργασίας στον τουριστικό κλάδο, τον Σεπτέμβριο. Οι επιχειρήσεις που θα χρησιμοποιηθούν για την πρακτική άσκηση ανέργων, δεν επιτρέπεται να πραγματοποιήσουν μείωση προσωπικού για όσο διάστημα διαρκεί η συγκεκριμένη διαδικασία. Κάθε ενδιαφερόμενος, έχει δικαίωμα να υποβάλλει αίτηση συμμετοχής σε μια μόνο Διοικητική Περιφέρεια.
Η επιλογή και η εγγραφή στο Μητρώο Ωφελούμενων θα γίνει με μοριοδότηση βάσει τον εξής κριτηρίων:
*Διάρκεια συνεχόμενης ανεργίας.
*Συνολικό εισόδημα, ατομικό ή οικογενειακό, οικονομικού έτους 2014.
*Συμμετοχή ωφελούμενων σε αντίστοιχες δράσεις. Η μέγιστη μοριοδότηση είναι τα 90 μόρια.
Οι μη επιλεγέντες άνεργοι έχουν δικαίωμα υποβολής αντιρρήσεων εντός 10 ημερών από την δημοσίευση του Μητρώου Ωφελούμενων. Το αργότερο είκοσι μέρες μετά την υποβολή των αντιρρήσεων, θα πρέπει η αρμόδια επιτροπή να αποφανθεί γι’ αυτές.


aftodioikisi.gr

Ριζικές αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ μετά τη θύελλα- Πώς θα υπολογιστεί


Στο υπουργείο Οικονομικών ο ένας κοιτάζει τον άλλον και άπαντες προς την πλευρά του Γιάννη Στουρνάρα για το τι πήγε λάθος στους υπολογισμούς του φόρου με αποτέλεσμα να χρειαστεί η παρέμβαση του Αντώνη Σαμαρά για να διορθωθούν κραυγαλέες αδικίες, κυρίως σε εκτάσεις της περιφέρειας, καθώς τα μηνύματα που είχαν φτάσει από νωρίς στο Μέγαρο Μαξίμου από τους «γαλάζιους» βουλευτές και την επαρχία ήταν άκρως ανησυχητικά.
Έτσι το υπουργείο κάνει όπισθεν ολοταχώς και με εντολή του πρωθυπουργού ο φόρος θα υπολογιστεί με τις περσινές αξίες γης. Με αυτή την οδηγία αποφασίστηκε η απόσυρση και αλλαγή του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων σε 4.000 οικισμούς σε όλη την Ελλάδα, εκεί όπου δεν υπάρχει σύστημα αντικειμενικών αξιών.
Στοχευμένες αλλαγές στους 4.000 οικισμούς που «χτύπησε» ο ΕΝΦΙΑ
Επί της ουσίας, φαίνεται ότι θα αξιοποιηθεί η περσινή Απόφαση του Γ. Μαυραγάνη, με την οποία ορίστηκαν ειδικές τιμές σε 457 περιοχές, ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο να εφαρμόζονται κατά περίπτωση και ειδικοί συντελεστές απομείωσης. Ακόμα κι έτσι, ενδέχεται να δημιουργηθεί πρόβλημα με περιοχές στο Λεκανοπέδιο της Αττικής, καθώς η επαναφορά αυτούσιων των περσινών αξιών, θα φέρει και επιβαρύνσεις. Σύμφωνα, πάντως, με διαβεβαιώσεις που δίνονται ατύπως από το υπουργείο Οικονομικών, η επαναφορά θα είναι στοχευμένη στους 4.000 οικισμούς που «χτύπησε» το σύστημα.
Σκέψεις για να αυξηθούν οι δόσεις
Ωστόσο, ο χρόνος δεν είναι με το μέρος της κυβέρνησης. Η Βουλή κλείνει σήμερα και θα ανοίξει στις 26 Αυγούστου. Έτσι, παρά το γεγονός ότι οι αλλαγές θα ανακοινωθούν άμεσα θα ψηφιστούν στις αρχές Σεπτεμβρίου. Με μια νομοθετική ρύθμιση οι δόσεις μπορούν εύκολα να επεκταθούν έως τον Φεβρουάριο του 2015 χωρίς να επηρεαστούν τα έσοδα του προϋπολογισμού του 2014.
Εκεί που τα χωράφια «μετατράπηκαν» σε παλάτια
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση για οικόπεδο στα Μεγάλα Καλύβια Τρικάλων, η αντικειμενική αξία του οποίου υπολογίστηκε πέρσι από το υπουργείο Οικονομικών στις 98.670 ευρώ και φέτος υπολογίστηκε στις 815.568 ευρώ! Σε άλλο χωριό των Τρικάλων, για κτίσμα 30 τ.μ. του 1930, σε οικόπεδο 1.500 τ.μ., η αντικειμενική τους αξία υπολογίστηκε στις 168.062 ευρώ και ο ιδιοκτήτης κλήθηκε να πληρώσει ΕΝΦΙΑ 500 ευρώ. Σε χωριό στη Β. Κεφαλλονιά για οικόπεδο και οίκημα 75 τ.μ., ο ιδιοκτήτης κλήθηκε να πληρώσει ΕΝΦΙΑ 3.636 ευρώ ενώ πέρσι ο φόρου του ήταν 323 ευρώ! Στον Άγιο Προκόπιο Τρικάλων για οικόπεδο και σπίτι 40 τ.μ., η αντικειμενική αξία τους υπολογίστηκε πέρσι από το υπουργείο Οικονομικών στις 8.000 ευρώ, ενώ φέτος υπολογίζεται στις 38.000 ευρώ!

aftodioikisi.gr

Ριζικές αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ μετά τη θύελλα- Πώς θα υπολογιστεί


Στο υπουργείο Οικονομικών ο ένας κοιτάζει τον άλλον και άπαντες προς την πλευρά του Γιάννη Στουρνάρα για το τι πήγε λάθος στους υπολογισμούς του φόρου με αποτέλεσμα να χρειαστεί η παρέμβαση του Αντώνη Σαμαρά για να διορθωθούν κραυγαλέες αδικίες, κυρίως σε εκτάσεις της περιφέρειας, καθώς τα μηνύματα που είχαν φτάσει από νωρίς στο Μέγαρο Μαξίμου από τους «γαλάζιους» βουλευτές και την επαρχία ήταν άκρως ανησυχητικά.
Έτσι το υπουργείο κάνει όπισθεν ολοταχώς και με εντολή του πρωθυπουργού ο φόρος θα υπολογιστεί με τις περσινές αξίες γης. Με αυτή την οδηγία αποφασίστηκε η απόσυρση και αλλαγή του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων σε 4.000 οικισμούς σε όλη την Ελλάδα, εκεί όπου δεν υπάρχει σύστημα αντικειμενικών αξιών.
Στοχευμένες αλλαγές στους 4.000 οικισμούς που «χτύπησε» ο ΕΝΦΙΑ
Επί της ουσίας, φαίνεται ότι θα αξιοποιηθεί η περσινή Απόφαση του Γ. Μαυραγάνη, με την οποία ορίστηκαν ειδικές τιμές σε 457 περιοχές, ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο να εφαρμόζονται κατά περίπτωση και ειδικοί συντελεστές απομείωσης. Ακόμα κι έτσι, ενδέχεται να δημιουργηθεί πρόβλημα με περιοχές στο Λεκανοπέδιο της Αττικής, καθώς η επαναφορά αυτούσιων των περσινών αξιών, θα φέρει και επιβαρύνσεις. Σύμφωνα, πάντως, με διαβεβαιώσεις που δίνονται ατύπως από το υπουργείο Οικονομικών, η επαναφορά θα είναι στοχευμένη στους 4.000 οικισμούς που «χτύπησε» το σύστημα.
Σκέψεις για να αυξηθούν οι δόσεις
Ωστόσο, ο χρόνος δεν είναι με το μέρος της κυβέρνησης. Η Βουλή κλείνει σήμερα και θα ανοίξει στις 26 Αυγούστου. Έτσι, παρά το γεγονός ότι οι αλλαγές θα ανακοινωθούν άμεσα θα ψηφιστούν στις αρχές Σεπτεμβρίου. Με μια νομοθετική ρύθμιση οι δόσεις μπορούν εύκολα να επεκταθούν έως τον Φεβρουάριο του 2015 χωρίς να επηρεαστούν τα έσοδα του προϋπολογισμού του 2014.
Εκεί που τα χωράφια «μετατράπηκαν» σε παλάτια
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση για οικόπεδο στα Μεγάλα Καλύβια Τρικάλων, η αντικειμενική αξία του οποίου υπολογίστηκε πέρσι από το υπουργείο Οικονομικών στις 98.670 ευρώ και φέτος υπολογίστηκε στις 815.568 ευρώ! Σε άλλο χωριό των Τρικάλων, για κτίσμα 30 τ.μ. του 1930, σε οικόπεδο 1.500 τ.μ., η αντικειμενική τους αξία υπολογίστηκε στις 168.062 ευρώ και ο ιδιοκτήτης κλήθηκε να πληρώσει ΕΝΦΙΑ 500 ευρώ. Σε χωριό στη Β. Κεφαλλονιά για οικόπεδο και οίκημα 75 τ.μ., ο ιδιοκτήτης κλήθηκε να πληρώσει ΕΝΦΙΑ 3.636 ευρώ ενώ πέρσι ο φόρου του ήταν 323 ευρώ! Στον Άγιο Προκόπιο Τρικάλων για οικόπεδο και σπίτι 40 τ.μ., η αντικειμενική αξία τους υπολογίστηκε πέρσι από το υπουργείο Οικονομικών στις 8.000 ευρώ, ενώ φέτος υπολογίζεται στις 38.000 ευρώ!

aftodioikisi.gr

ΔΕΕ: Άδικη και αντιπαραγωγική η αξιολόγηση- Ο νόμος πρέπει να καταργηθεί


Μελέτη σχετικά με το νόμο της συγκριτικής αξιολόγησης συνέταξε το Διοικητικό Επιμελητήριο Ελλάδαςμετά από αίτημα της ΠΟΕ- ΟΤΑ. Σύμφωνα με την Ομοσπονδία, από τη μελέτη του Επιμελητηρίου προκύπτει πως ο νόμος της συγκριτικής αξιολόγησης δεν επιδέχεται καμία βελτίωση και η μόνη λύση είναι η κατάργησή του.
Δείτε τη μελέτη του Διοικητικού Επιμελητηρίου Ελλάδας εδώ.
Αναλυτικά, η ΠΟΕ- ΟΤΑ σε ανακοίνωσή της αναφέρει τα εξής:
«Η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.), προκειμένου να αναδείξει τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργούνται στη Δημόσια Διοίκηση και τους Δημόσιους Υπαλλήλους από την ψήφιση και την εφαρμογή του Ν.4250/2014, «Διοικητικές Απλουστεύσεις – Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημόσιου Τομέα – Τροποποίηση Διατάξεων του Π.Δ. 318/1992 (Α’ 161) και λοιπές ρυθμίσεις», (Φ.Ε.Κ. – ΤΕΥΧΟΣ Α’ – ΑΡΙΘΜ. ΦΥΛΛΟΥ 74/26-3-2014), που αναφέρεται κατά κύριο λόγο στην «συγκριτική αξιολόγηση», ζήτησε από τον Όμιλο Διοικητικών Επιστημόνων-Διοικητικό Επιμελητήριο Ελλάδας (Δ.Ε.Ε.) τη σύνταξη σχετικής μελέτης.
Στη μελέτη του Δ.Ε.Ε., την οποία σας στέλνουμε συνημμένα, γίνεται καταρχήν μια εκτενής αναδρομή στο Π.Δ. 318/1992, το οποίο στην εποχή του, μαζί με τα ασαφή και αόριστα κριτήρια που καθόριζε, περιείχε ωστόσο και κάποια καινοτόμα στοιχεία (πρώτη φορά πρόβλεψη για στοχοθεσία).
Η μη συνεπής εφαρμογή του Προεδρικού Διατάγματος έδειξε και τα όρια τόσο της οργανωτικής επάρκειας όσο και της πολιτικής βούλησης που υπήρχαν, κατά τη δεκαετία του ’90. Περαιτέρω, η αλλαγή των κριτηρίων αξιολόγησης κατά το 1999, με τον εισαχθέντα τότε νέο Υπαλληλικό Κώδικα (Ν.2683/1999) και η νέα τροποποίηση των κριτηρίων αξιολόγησης με τον καινούριο Υπαλληλικό Κώδικα (Ν.3528/2007), είχαν οδηγήσει τις διατάξεις του Π.Δ. 318/1992 σε ανυποληψία και σε εκτεταμένη παράλειψη εφαρμογής του.
Στη συνέχεια, μέσα από την εκτενή επεξεργασία των νέων διατάξεων του Ν.4250/2014, σε συσχέτιση με τις επικρατούσες τάσεις στη θεωρία της Διοίκησης (ή Ανάπτυξης) Ανθρώπινου Δυναμικού (κυρίως με τα συστήματα που απαιτούν ακριβείς μετρήσεις και κατάλληλη, προαπαιτούμενη στοχοθεσία), καταδεικνύεται με σαφήνεια τόσο η ακαταλληλότητα του νέου συστήματος στο να αποτυπώσει με ακρίβεια την υφιστάμενη απόδοση των Δημοσίων Υπαλλήλων όσο και η ανεπάρκειά του στο να θεωρείται ένα βήμα στην κατεύθυνση της πραγματικής μεταρρύθμισης που έχει ανάγκη η Ελληνική Δημόσια Διοίκηση.
Πιο συγκεκριμένα, στη Μελέτη αναδεικνύεται-τεκμηριώνεται:
1. Ότι παρά τις εξαγγελίες, δεν υπάρχουν καινοτομίες στο νέο σύστημα, διότι οι ποσοστώσεις, η συνέντευξη, η στοχοθεσία κ.λπ. έχουν ψηφισθεί-καθιερωθεί από τη δεκαετία ‘90 αλλά δεν έχουν εφαρμοσθεί για διάφορους λόγους, είτε τεχνικής ακαταλληλότητας, είτε οργανωτικής αδυναμίας (απουσία μετρήσεων), είτε απουσίας πολιτικής βούλησης.
2. Στην Ελληνική Διοικητική πραγματικότητα, τόσο των κεντρικών Δημοσίων Υπηρεσιών όσο και των περιφερειακών και των αυτοδιοικητικών, δεν εφαρμόζονται βασικά και σημαντικά εργαλεία αξιολόγησης που έχει αναδείξει εδώ και χρόνια η θεωρία (π.χ. το σύστημα Διοίκησης με Στόχους που έχει διατυπωθεί από τα μέσα της δεκαετίας του ’50 και εφαρμόζεται από τα τέλη της δεκαετίας του ’60 στις Η.Π.Α. και τις αρχές του ’70 από διάφορες Ευρωπαϊκές Διοικήσεις). 
3. Ομοίως, στην Ελληνική Διοικητική πραγματικότητα τόσο των κεντρικών Δημοσίων Υπηρεσιών όσο και των περιφερειακών και των αυτοδιοικητικών, δεν εφαρμόζονται βασικά και σημαντικά εργαλεία αξιολόγησης που προέρχονται από τον ιδιωτικό τομέα και υπό προϋποθέσεις, θα μπορούσαν να συνεισφέρουν ως καλές πρακτικές και στη Δημόσια Διοίκηση. 
4. Αντίθετα από την προηγούμενη παρατήρηση, κινείται σε εντελώς λανθασμένη κατεύθυνση η τυφλή αντιγραφή ενός συστήματος, όπως επιχειρείται με τις διατάξεις του Ν.4250/2014, οι οποίες επιβάλουν το σύστημα της forced distribution (δυναμικής/αναγκαστικής κατανομής) ή συγκριτικής αξιολόγησης, όπως καταγράφεται στα Ελληνικά, σε μια άλλη πραγματικότητα από αυτήν των αμερικανικών πολυεθνικών εταιριών…
5. Ακόμα και σε αυστηρό τεχνικό επίπεδο, ο Νόμος δεν διακρίνεται για την αρτιότητά του, αφήνοντας πολλά κενά και παραθέτοντας μαζί διατάξεις με έντονη υποχρεωτικότητα που μάλιστα ελέγχεται αυστηρά (π.χ. η αυστηρή τήρηση της ποσόστωσης για τους «ανεπαρκείς υπαλλήλους»), με άλλες διατάξεις με μηδαμινή ρυθμιστική βαρύτητα (π.χ. καταγραφή μέτρων για βελτίωση απόδοσης εργαζομένου). 
6. Ακόμα πιο κριτικά και συνολικά, μπορεί κανείς να πει ότι κάνουμε βήματα προς τα πίσω, καθιερώνοντας τον μοναδικό αξιολογητή, όταν όλα τα θεωρητικά υποδείγματα και τα συγγράμματα τονίζουν την αναγκαιότητα των δύο αξιολογητών.
7. Εν τέλει, καταδεικνύεται ότι το σύστημα του Ν.4250/2014 είναι τόσο προβληματικό και ακατάλληλο για τον σκοπό που καλείται να επιτελέσει, που στην περίπτωση που εφαρμοστεί να αναμένεται με βεβαιότητα η εμφάνιση περαιτέρω προβληματικών καταστάσεων στις σχέσεις των Δημοσίων Υπαλλήλων και στο γενικότερο κλίμα εντός των Δημοσίων Υπηρεσιών. Ιδίως αναμένεται να υπονομευτεί η ομαδικότητα και να επικρατήσει ο ατομισμός-αριβισμός, με τελική συνέπεια να εξανεμιστεί το υφιστάμενο κοινωνικό κεφάλαιο. 
8. Με τα παραπάνω δεδομένα, προφανώς το νέο σύστημα όχι μόνο δεν θα συνεισφέρει στην πραγματική Αξιολόγηση που έχει έντονα ανάγκη η Ελληνική Διοίκηση αλλά κινείται σε σαφώς αντίθετη κατεύθυνση. Κατά συνέπεια, δεν μπορεί να χαρακτηρίζεται ως σύστημα αξιολόγησης αλλά ως σύστημα μεροληπτικής αποτίμησης των ευνοούμενων και μη υπαλλήλων, στον βαθμό που σχεδόν όλοι οι αξιολογητές-κριτές είναι σήμερα επιλεγμένοι από τις πολιτικές ηγεσίες (Υπουργούς, Γενικούς Γραμματείς, Περιφερειάρχες, Δημάρχους). 
9. H Μελέτη συμπληρώνεται με προτάσεις για ένα πραγματικό σύστημα Αξιολόγησης, το οποίο θα αναδεικνύει την απόδοση των υπαλλήλων αλλά θα λειτουργεί και παρακινητικά γι΄ αυτούς ώστε να συνεισφέρει στη βελτίωση της απόδοσης τόσο των ιδίων όσο και των υπηρεσιών τους. Οι κατευθύνσεις διαφοροποιούνται ανάλογα με το αν πρόκειται για τις κεντρικές υπηρεσίες ή για τις αυτοδιοικητικές, όπου η αξιολόγηση δεν μπορεί παρά να συναρτάται με τα Επιχειρησιακά Προγράμματα που οφείλουν να συντάσσουν και (προπάντων) να υλοποιούν οι Ο.Τ.Α.
Επειδή το τελευταίο χρονικό διάστημα το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνηση και ιδιαίτερα ο Υπουργός επικαλείται την ψήφιση άρα και την εφαρμογή του Ν.4250/2014, εφαρμόζοντας την αρχή της νομιμότητας, είναι όμως οι ίδιοι που την ευτελίζουν όταν επί μία δεκαετία (2004-2014) ανέχονται την μη εφαρμογή του Ν.3230/2004 και προφανώς σε ένα «κράτος Δικαίου» δεν νοείται επιλεκτική εφαρμογή των Νόμων!!!
Πλέον είναι κατανοητό και στον πιο δύσπιστο ότι το σύστημα «αξιολόγησης» του Ν.4250/2014, επειδή στηρίζεται σε σαθρή νομιμοποιητική βάση και το ίδιο το υιοθετούμενο μοντέλο είναι άδικο και αντιπαραγωγικό, δεν επιδέχεται ουδεμία βελτιωτική τροποποίηση.
Τα οποία «εναλλακτικά» κυβερνητικά σενάρια, είτε αφορούν την εφαρμογή του μοντέλου είτε τη μείωση των δυσμενών επιπτώσεων του, αποδεικνύουν την κατάσταση εντροπίας στην οποία έχει ήδη περιέλθει το μοντέλο και τους κινδύνους που φέρει για το κύρος οποιουδήποτε εμπλεκόμενου φορέα.
Με όλα τα παραπάνω, θεωρούμε, πως το μόνο που απομένει στην ηγεσία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και στην κυβέρνηση είναι η ξεκάθαρη επιλογή κατάργησης του Νόμου 4250/2014. Η δε τροπολογία που κατέθεσε πρόσφατα, σε καμία περίπτωση δεν συνιστά αλλαγή επί της ουσίας στο καθεστώς το οποίο επιχειρεί να επιβάλλει με τον επίμαχο Νόμο και στόχο έχει τις απολύσεις Δημοσίων Υπαλλήλων.

aftodioikisi.gr