Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2011

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΖΗΤΑΕΙ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΝΟΙΑΚΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ

Με κλείσιμο της «κάνουλας» στη χρηματοδότηση-μαχαίρι στα προνοιακά επιδόματα απειλεί το υπουργείο Υγείας τους δήμους της χώρας, εάν μέσα σε ένα μήνα δεν αποστείλουν ηλεκτρονικά τα στοιχεία όλων των δικαιούχων δημοτών τους (μέσω της βάσης ενημέρωσης που έχουν).

Επιστολή Μπόλαρη

Σύμφωνα με πληροφορίες θα αποσταλεί σε όλους τους δήμους της χώρας επιστολή του υφυπουργού Υγείας Μάρκου Μπόλαρη, με την οποία θα καθίσταται σαφές η διορία του ενός μήνα προκειμένου να ενημερωθεί το υπουργείο με τα στοιχεία που ζητεί, καθώς σε αντίθετη περίπτωση «δε θα επιδοθούν τα προϋπολογισμένα κονδύλια για τα προνοιακά επιδόματα».

Πηγές του υπουργείου Υγείας διευκρίνιζαν πως «δυστυχώς, δεν μπορούμε να γίνουμε συγκεκριμένοι ακόμη, όσον αφορά στους δήμους που έχουν στείλει στοιχεία και σε αυτούς που αρνούνται, προκειμένου να μη δημιουργήσουμε πρόβλημα, έως το πέρας της προθεσμίας».

Μάλιστα, όπως διευκρίνιζαν, «οι περισσότεροι δήμοι έχουν τη βάση-δυνατότητα να ενημερώσουν το υπουργείο με τα στοιχεία που ζητεί, ελάχιστοι είναι αυτοί που δεν έχουν· χαρακτηριστικό δε παράδειγμα υποδειγματικής ενημέρωσης είναι ο Δήμος Ιωαννιτών».

Κοινή υπουργική απόφαση

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, σύντομα αναμένεται και κοινή υπουργική απόφαση των υπουργείων Εσωτερικών, Οικονομικών και Υγείας, σύμφωνα με την οποία οι δήμοι θα είναι υποχρεωμένοι να στέλνουν τα στοιχεία των δικαιούχων προνοιακών επιδομάτων προκειμένου να συνεχιστεί η χρηματοδότηση των δήμων.




aftodioikisi.gr

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ Χίος 31 Οκτωβρίου 2011



ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ-ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ


κ. Πρόεδρε ,

Μας κοινοποιήθηκε στις 27/10/ 2011 η πρόσκληση σας για Δ.Σ. του ΝΠΔΔ Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Παιδείας Δ. Χίου, για σήμερα 31/10/2011 και ώρα 11.00 π.μ.
Μετά από ένα τουλάχιστον μήνα που είχε να συνεδριάσει το Δ.Σ. του ΝΠΔΔ θεωρούσαμε ότι θα λαμβάνατε υπόψη σας τα επανειλημμένα αιτήματα που προφορικά σας καταθέταμε τόσο για την ώρα συνεδριάσεως όσο και για το ότι θα πρέπει να έχουμε τις εισηγήσεις τουλάχιστον τρεις μέρες πριν από τη συνεδρίαση.
Προφανώς κατά προσφιλή τακτική τόσον εσάς προσωπικά όσο και της πλειοψηφίας την οποία εκπροσωπείτε μιλούσαμε σε «ώτα μη ακουόντων».
Δεν μπορείτε να κατανοήσετε ότι οι περισσότεροι από εμάς είμαστε εργαζόμενοι, υπάλληλοι και δεν είναι δυνατόν να γίνονται οι συνεδριάσεις σε ώρες εργασίας .
Όπως επίσης δεν μπορείτε να κατανοήσετε ότι δεν είναι δυνατόν να λειτουργείτε όπως εσείς νομίζετε, απαξιώνοντας τους συμμετέχοντες και καταπατώντας κάθε έννοια διαφάνειας, ισότιμης αντιμετώπισης, ενημέρωσης και εν πάσει περιπτώσει χρηστής λειτουργίας των οργάνων κρατώντας τις εισηγήσεις για τον εαυτό σας.
Επειδή θεωρούμε ότι η συμμετοχή μας στο ΝΠΔΔ δεν έγινε απλά και μόνο για λόγους διακοσμητικούς, αλλά για να συμβάλλουμε στην κατά το δυνατόν καλύτερη εκπλήρωση των στόχων του , καταγγέλλουμε την λειτουργία του προέδρου και τις διαδικασίες που ακολουθεί και δηλώνουμε ότι δεν μπορούμε να παρευρεθούμε στην συνεδρίαση νομιμοποιώντας μια λειτουργία, όπως αυτή που θέλετε να επιβάλλετε.
Κλαίρη Κωστάλα
Μέλος του ΔΣ του ΝΠΔΔ
Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Παιδείας Δ. Χίου

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ




ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΣΤΑΜΑΤΗ ΚΑΡΜΑΝΤΖΗ ,ΤΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ «ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΜΑΣ»

ΕΙΣΗΓΗΣΗ
1.1 ΡΟΛΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ- ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ

Η Ελληνική ναυτιλία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κλάδους της ελληνικής οικονομίας, ενώ η χώρα μας κατατάσσεται μεταξύ των μεγαλύτερων ναυτιλιακών δυνάμεων του κόσμου. Η σημασία της ελληνικής ναυτιλίας αναδεικνύεται και από το γεγονός ότι αποτελεί για την ελληνική οικονομία μια μόνιμη πηγή εισροής ξένου συναλλάγματος, ενώ ταυτόχρονα παρέχει απασχόληση σε μεγάλο αριθμό εργαζομένων.
Ο ακτοπλοϊκός στόλος παρουσιάζει ένα σχετικά μικρό μέρος του συνολικού ελληνόκτητου στόλου, αλλά ιδιαίτερα σημαντικό για τη χώρα μας και την οικονομία της.
Η σημασία της ελληνικής ακτοπλοΐας γίνεται ευδιάκριτη και από το γεγονός ότι στη χώρα μας υπάρχουν 750 λιμάνια , 3000-3500 μικρά νησιά και περίπου 15.000 χιλιόμετρα ακτών. Εξασφαλίζοντας την παραπάνω επικοινωνία, ο ελληνικός ακτοπλοϊκός στόλος συμβάλλει παράλληλα στην άμυνα της χώρας, καθώς τα νησια του Αιγαίου αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των ελληνικών συνόρων με την Τουρκία.

2. ΣΥΝΔΕΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ

Οι νησιωτικές περιοχές θεωρούνται, μαζί με τις ορεινές, ως οι κατεξοχήν προβληματικές ζώνες της Ε.Ε., με βάση τους διάφορους κοινωνικούς και οικονομικούς δείκτες ανάπτυξης, που εμφανίζουν σημαντικές αποκλίσεις από τις ηπειρωτικές περιφέρειες και γενικότερα, από τους κοινοτικούς μέσους όρους . Μάλιστα, σύμφωνα με την ταξινόμηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο νησιωτικός χώρος κατατάσσεται μεταξύ των πλέον απομονωμένων και οικονομικά καθυστερημένων σε σχέση με την ηπειρωτική χώρα, γιατί περικλείει σημαντικές φυσικές μειονεξίες . Οι νησιωτικές περιφέρειες στα κείμενα των διαφόρων οργάνων της Ε.Ε. χαρακτηρίζονται ως περιφερειακές, περιθωριακές και μειονεκτικές.
Ο νησιωτικός χώρος αντιμετωπίζει προβλήματα στις μεταφορικές συνδέσεις μεταξύ των νησιών μεγάλου μεγέθους, αλλά τα προβλήματα είναι αρκετά εμφανή στα μεσαίου μεγέθους νησιά και ακόμη περισσότερο στα μικρά διάσπαρτα νησιά , τα οποία το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου, με εξαίρεση την θερινή περίοδο είναι απομονωμένα.

Η χάραξη πολιτικής μεταφορών λόγω της πολυπλοκότητας των μεταβλητών που μετέχουν για τον προσδιορισμό του κατά περίπτωση αποδεκτού κοινωνικά και οικονομικά σχήματος, αποτελεί μια διαδικασία σύνθετη.
Βασική προϋπόθεση είναι η εξασφάλιση σταθερού δικτύου μεταφορών , όπου οι μόνιμοι κάτοικοι αλλά και οι επισκέπτες ,θα έχουν πρόσβαση, αλλά και επιλογές για την διακίνησή τους. Η σταθερότητα των συνδέσεων θα εξασφαλίσει όχι μόνο τα βασικά δημόσια αγαθά όπως είναι η υγεία και η παιδεία , αλλά θα συμβάλλει στην άρση της απομόνωσης των κατοίκων τους και θα δημιουργήσει συνθήκες διακίνησης των προϊόντων.

ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ

Η εφαρμογή του «μεταφορικού ισοδύναμου», της εναρμόνισης δηλαδή των εισιτηρίων των θαλάσσιων μεταφορών με αυτή των χερσαίων ,με κριτήριο τη χιλιομετρική απόσταση.. Με την εφαρμογή των κατάλληλων πολιτικών στη βάση της διαχείρισης των κοινοτικών πόρων, σύμφωνα με τις μελέτες που έχουν κάνει, σε σύγκριση πάντα με χώρες της ΕΕ, όπου έχει ήδη εφαρμοστεί το μέτρο, υπολογίζεται πως το κόστος μεταφορών μπορεί να μειωθεί πάρα πολύ
Οι προσπάθειες αυτές στηρίζονται στο ευρωπαϊκό κεκτημένο, καθώς εδώ και τρεις δεκαετίες η Γαλλία εφαρμόζει το μεταφορικό ισοδύναμο στην Κορσική, με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα
Το μεταφορικό Ισοδύναμο είναι για εμάς η ικανή και πρώτη αναγκαία συνθήκη της ανάπτυξης των τοπικών νησιωτικών κοινωνιών μας

ΣΥΜΠΡΑΞΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ- Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

Πριν 6 χρόνια, το Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης είχε συνεργαστεί με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου για την εκπόνηση μιας σχετικής μελέτης.
Αξίζει να αναφερθεί, (βάσει αυτής της μελέτης) ότι:

«Η Αυτοδιοίκηση θα μπορεί να χρησιμοποιήσει ακόμη αποτελεσματικότερα τα «εργαλεία» που προσφέρει ο νέος ΔΚΚ (Σ.Σ τωρα ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ)ή οι Συμπράξεις Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου πλαισίου αναζήτησης βιώσιμης λύσης για το μεταφορικό πρόβλημα των νησιών, πρέπει να ληφθεί μια σειρά από μέτρα στα πλαίσια των δυνατοτήτων που προσφέρει το Ελληνικό κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον καθώς και το ισχύον θεσμικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Από τα μέτρα αυτά , τα σημαντικότερα αφορούν στην:
α)οργάνωση ενός ενιαίου κέντρου λήψης αποφάσεων, με ισχυρή συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με αποκλειστική αρμοδιότητα να οργανώνει, σχεδιάζει, προγραμματίζει, συντονίζει, εποπτεύει και ελέγχει τη διεξαγωγή του συγκοινωνιακού έργου όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς, θαλάσσιων και αεροπορικών, στο νησιωτικό χώρο.
β)σύσταση, με πρωτοβουλία του δημοσίου, ενός εξειδικευμένου οργανισμού παροχής ακτοπλοϊκών υπηρεσιών στις άγονες γραμμές, που θα χειρίζεται δημόσιους πόρους και μέσα, με στόχο την υλοποίηση του σχεδιασμού του κεντρικού φορέα
γ)δημιουργία ενός «Παρατηρητηρίου» που θα καταγράφει συστηματικά τα δεδομένα που σχετίζονται με το σύστημα μεταφορών, τις προσφερόμενες υπηρεσίες, τις ελλείψεις που παρατηρούνται και θα έχει γενικά την ευθύνη παρακολούθησης και αξιολόγησης των συνθηκών που επικρατούν στην αγορά των νησιωτικών μεταφορών και την προώθηση διορθωτικών δράσεων.
δΠέρα από την αναλυτική τεχνική μελέτη, το «Παρατηρητήριο» παρέχει τη δυνατότητα να υπάρχει συνεχής έλεγχος των προβλέψεων και συνεπώς τη δυνατότητα επικαιροποίησης των προβλέψεων (Continuous Prediction Updating) και (πλέον σημαντικό εφόσον κρίνεται απαραίτητο) τη δυνατότητα παρεμβάσεων για την έγκαιρη διαφοροποίηση της λειτουργίας του μεταφορικού συστήματος.»

ΙΣΧΥΡΟΠΟΙΗΣΗ ΡΟΛΟΥ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Σε μία προσέγγιση ολοκληρωμένου συστήματος, κρίνεται απαραίτητη η διεξοδικότερη μελέτη του τρόπου με τον οποίο η Πολιτεία θα διαχειρίζεται το σχεδιασμό, λειτουργία, εποπτεία και αποτίμηση του συστήματος καθώς και την κατανομή αρμοδιοτήτων για το σύνολο των μέσων μεταφοράς, μέσω του κεντρικού φορέα συντονισμού και του οργανισμού λειτουργίας που προτείνεται να δημιουργηθούν, με ισχυρή τη συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Προτείνω επικαιροποίηση της ως άνω μελέτης .

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

α)Να εκσυγχρονιστούν οι διαδικασίες ανάθεσης υποχρεώσεων δημοσίου συμφέροντος. Ο τρόπος που προκηρύσσονται σήμερα οι εκμισθώσεις των άγονων γραμμων , είναι απηρχαιωμένος. Αναφέρομαι στην ποιότητα ,τα χαρακτηριστικά υπηρεσίας και στο πλοίο που θα πρέπει να είναι ανάλογων προδιαγραφών.
Β)Να ληφθούν μέτρα για την αξιοποίηση και αναβάθμιση του στόλου. Το κριτήριο για την αναβάθμιση του στόλου είναι καταρχήν οι προδιαγραφές. Οι προδιαγραφές πρέπει να είναι ουσιαστικές, αλλά όταν ερχόμαστε σε θέματα ασφαλείας αυστηρότατες. Δεν είναι τα 35 χρόνια που κάνουν τα πλοία αξιόπλοα. Είναι να πληρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας και αυτό να ελέγχεται συνεχώς.
γ)Το κόστος συντήρησης για ένα πλοίο που είναι πολύ μεγάλης ηλικίας, είναι πολύ μεγάλο σε σχέση με το να αγοραστεί ένα μικρότερο ή να κατασκευαστεί ένα καινούργιο πλοίο.

δ)Ο μηχανισμός της ελεύθερης αγοράς, η ενίσχυση του ανταγωνισμού η επιχειρηματικότητα, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, που ήταν έως τώρα η μόνη λύση στο πρόβλημα της ακτοπλοΐας, αλλά και από την άλλη μεριά η κρατική μέριμνα για την κοινωνική αναγκαιότητα και για το κενό βιωσιμότητας. Οσυνδυασμός των δύο μπορεί να οδηγήσει σε βάθος χρόνου σε μία βιώσιμη λύση.


ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Η ανάγκη σύνδεσης των νησιών μεταξύ τους σε ένα νησιωτικό σύμπλεγμα όπως το Αιγαίο, είναι προφανής για να υπάρξει οποιαδήποτε μορφή ανάπτυξης. Ειδικότερα όμως τώρα. με την εφαρμογή του Καλλικράτη, η ανάγκη αυτή γίνεται επιτακτική. Επομένως η σύνδεση των νησιών της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου μεταξύ τους ,όσο και η αναδιάρθρωση της σύνδεσής τους με την ηπειρωτική Ελλάδα , κρίνεται πλέον απαραίτητη

ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΜΑΣΤΙΧΑΣ

Στην τελική ευθεία υλοποίησης μπαίνει ένα από τα σημαντικότερα αναπτυξιακά έργα στο νησί της Χίου, η δημιουργία του Μουσείου Μαστίχας. Από τον φορέα υλοποίησης του έργου, το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς, δόθηκε στη δημοσιότητα η Διακήρυξη για τη Δημοπρασία Κατασκευής του.
Ο προϋπολογισμός για την κατασκευή του κτηρίου και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου ανέρχεται στο ποσό των 6.800.000,00 € και ημερομηνία διεξαγωγής του διαγωνισμού, σύμφωνα με τη διακήρυξη έχει οριστεί η 13η.12.2011.
Το έργο έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα» του ΕΣΠΑ 2007-2013.
Η δημιουργία και η λειτουργία του Μουσείου Μαστίχας επενδύει δυναμικά στην προβολή ενός σημαντικού στοιχείου της πολιτιστικής φυσιογνωμίας της Χίου, με αναμενόμενες θετικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΜΑΣΤΙΧΑΣ ΧΙΟΥ

ΕΡΓΟ: «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΜΑΣΤΙΧΑΣ ΧΙΟΥ»


ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ: 6.800.000,00 ευρώ

Το ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΟΜΙΛΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ανακοινώνει ότι διενεργεί διαγωνισμό με ανοικτή διαδικασία, κατά το σύστημα των επί μέρους ποσοστών έκπτωσης κατά ομάδες τιμών (άρθρο 6 του ν.3669/08), για την ανάδειξη Αναδόχου του έργου «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΤΙΡΙΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΜΑΣΤΙΧΑΣ ΧΙΟΥ», προϋπολογισμού 6.800.000,00 ευρώ (με αναθεώρηση και Φ.Π.Α.).

Η συνολική προθεσμία εκτελέσεως του έργου ορίζεται σε 910 ημερολογιακές ημέρες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.

Το έργο συγχρηματοδοτείται από Εθνικούς και Κοινοτικούς Πόρους (ΕΤΠΑ).

Στη δημοπρασία γίνονται δεκτές:

1. Μεμονωμένες εργοληπτικές επιχειρήσεις, οι οποίες:
α.1 Εγγεγραμμένες στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (Μ.Ε.Ε.Π.) που τηρείται στη Γ.Γ.Δ.Ε. του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., με αναφερόμενο στη βεβαίωση Μ.Ε.Ε.Π. Νομό έδρας ή δεύτερο Νομό το Νομό Χίου, εφόσον ανήκουν στην 4η και 5η τάξη για έργα Οικοδομικά και στις 3η και 4η τάξη για έργα Ηλεκτρομηχανολογικά.
α.2 Εγκεγραμμένες στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (Μ.Ε.Ε.Π.) που τηρείται στη Γ.Γ.Δ.Ε. του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.με αναφερόμενο στη βεβαίωση Μ.Ε. Ε.Π. Νομό έδρας ή δεύτερο Νομό, διαφόρου του Νομού Χίου, εφόσον ανήκουν στις 4η και 5η τάξη για έργα Οικοδομικά και στις 3η τάξη και 4η τάξη για έργα Ηλεκτρομηχανολογικά, είτε
β. προέρχονται από κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ) ή από κράτη που έχουν υπογράψει την συμφωνία για τις Δημόσιες Συμβάσεις (Σ.Δ.Σ.) του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (Π.Ο.Ε.), στα οποία τηρούνται επίσημοι κατάλογοι αναγνωρισμένων εργοληπτών, εφόσον είναι εγγεγραμμένες σε αυτούς και σε τάξη και κατηγορία αντίστοιχη με τις καλούμενες του Ελληνικού Μητρώου Μ.Ε.Ε.Π., είτε
γ. προέρχονται από ως ανωτέρω β΄ κράτη, στα οποία δεν τηρούνται επίσημοι κατάλογοι αναγνωρισμένων εργοληπτών, εφόσον αποδεικνύουν ότι έχουν εκτελέσει έργα παρόμοια με το δημοπρατούμενο, από ποιοτική και ποσοτική άποψη.
2. Κοινοπραξίες Εργοληπτικών Επιχειρήσεων των παραπάνω περιπτώσεων α, β και γ σε οποιονδήποτε συνδυασμό μεταξύ τους, υπό τους όρους του άρθρου 16 παρ. 7 του ν. 3669/08 (Κοινοπραξία στην ίδια κατηγορία) και υπό τον όρο ότι κάθε Εργοληπτική Επιχείρηση θα συμμετέχει στο κοινοπρακτικό σχήμα με ποσοστό όχι μικρότερο του 25% της καλούμενης κατηγορίας.
3. Κοινοπραξίες εργοληπτικών επιχειρήσεων για την κάλυψη των διάφορων κατηγοριών των εργασιών του έργου υπό τους όρους της παρ. 3 του άρθρου 16 του ν. 3669/08. Το ποσοστό συμμετοχής της κάθε επιχείρησης στο κοινοπρακτικό σχήμα προκύπτει από τον προϋπολογισμό της κατηγορίας για την οποία αυτή συμμετέχει και δεν είναι απαραίτητο να αναγράφεται. Κατηγορία εργασιών με ποσοστό κάτω του 10% του προϋπολογισμού του έργου (χωρίς αναθεώρηση και Φ.Π.Α.), εφόσον δεν καλείται στη δημοπρασία, αθροίζεται στον προϋπολογισμό της μεγαλύτερης κατηγορίας.
4. Κοινοπραξίες εργοληπτικών επιχειρήσεων εγγεγραμμένων στην τάξη 3η του Μ.Ε.Ε.Π. για έργα κατηγορίας Οικοδομικά και στην τάξη 2η του Μ.Ε.Ε.Π. για έργα Ηλεκτρομηχανολογικά, με τις προϋποθέσεις της παρ. 10 του άρθρου 16 του ν. 3669/08, (αναβάθμιση ορίου λόγω κοινοπραξίας).
5. Κάθε εργοληπτική επιχείρηση συμμετέχει είτε μεμονωμένα είτε ως μέλος ενός κοινοπρακτικού σχήματος. Γίνονται επίσης δεκτές και μεμονωμένες εργοληπτικές επιχειρήσεις ή κοινοπραξίες εργοληπτικών επιχειρήσεων κατ΄ εφαρμογή της παρ. 9 του άρθρου 16 του ν. 3669/08 («κύρια κατηγορία»). Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι ισχύουσες διατάξεις για τη συμμετοχή εργοληπτικών επιχειρήσεων σε διαγωνισμούς για την κατασκευή Δημοσίων Έργων.
Σημειώνεται ότι μεταξύ των απαιτουμένων επαγγελματικών προσόντων συμπεριλαμβάνεται και τεχνική ικανότητα σύμφωνα με την Απόφαση Υπουργού Υ.Μ.Δ. με αριθ. πρωτ. Δ17α/08/88/ΦΝ 440/24.5.2011.
Η Δημοπρασία θα γίνει στα γραφεία του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς, στην οδό Αγγ. Γέροντα 6, Πλάκα - Αθήνα, στις 13.12.2011, ημέρα Τρίτη και ώρα (λήξης υποβολής προσφορών) 10:00 π.μ..
Τα τεύχη του διαγωνισμού θα διατίθενται από τα γραφεία της Τεχνικής Υπηρεσίας του Π.Ι.Ο.Π., οδός Πανεπιστημίου 18, 6ος όροφος μέχρι και την Πέμπτη 08.12.2011 έναντι ποσού 50,00 Ευρώ, κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 09:30 – 16:30. Για την παραλαβή των τευχών απαιτείται απλή εξουσιοδότηση της ενδιαφερόμενης εργοληπτικής επιχείρησης προς το πρόσωπο που θα παραλάβει τα τεύχη.

Πληροφορίες θα δίνονται στο τηλ. 210 3335099 (210 3288556) από την μηχανικό κα Δ. Ζούμπου.

Για το Π.Ι.Ο.Π.
ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΠΑΚΟΥ





Προϊσταμένη Τεχνικής Υπηρεσίας

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΕ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ ΤΣΟΥΡΗ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ , ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΜΕΙΩΜΕΝΟΥ ΦΠΑ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ΜΑΣ

Αγαπητέ κύριε Υπουργέ,
πληροφορίες, που εντείνονται το τελευταίο χρονικό διάστημα, φέρουν ως ενδεχόμενο, που εξετάζεται από το Υπουργείο Οικονομικών, την κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου.
Η πρόβλεψη για μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ, για τα νησιά, οφείλεται στις γεωγραφικές, οικονομικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητες, που αντιμετωπίζουν οι νησιώτικες περιοχές, σε σχέση με την ηπειρωτική Ελλάδα. Ιδιαίτερα, υπό τις παρούσες συνθήκες, οι ανισότητες αυτές πολλαπλασιάζονται και μεγεθύνονται, αφού σε όλα τα επίπεδα, το αυξημένο κόστος διαβίωσης, - απότοκο, κυρίως, του ιδιαίτερα μεγάλου κόστους μεταφορών -, για τους κατοίκους των νησιών, αυξάνεται περαιτέρω.
Παράλληλα, το δημοσιονομικό όφελος, για το Ελληνικό Δημόσιο, σε μια τέτοια περίπτωση θα είναι μικρό και θα γίνει ακόμα μικρότερο, λόγω των δυσμενών επιπτώσεων, τις οποίες θα επιφέρει στις τοπικές οικονομίες.
Αναγνωρίζοντας, κύριε Υπουργέ, την κρισιμότητα των στιγμών και συμμετέχοντας στην εθνική προσπάθεια για τη σωτηρία της χώρας, θεωρούμε επιβεβλημένη τη διατήρηση του ευνοϊκού συντελεστή ΦΠΑ στα νησιά, με παράλληλη, μάλιστα, εντατικοποίηση των ελέγχων, και ενδυνάμωση των μηχανισμών, για την ορθολογική και αποτελεσματική εφαρμογή του.
Με δεδομένη τη δική σας ευθυκρισία, θεωρούμε ότι θα διαψευστούν έμπρακτα, οι περί του αντιθέτου πληροφορίες.

Με εκτίμηση,
Οι βουλευτές Αιγαίου

Ελπίδα Τσουρή
Βαρδίκος Πυθαγόρας
Ζωίδης Νίκος
Κασσάρας Γιώργος
Κρεμαστινός Δημήτρης
Παπαμανώλης Γιώργος
Ρήγας Παναγιώτης

ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΗΣ ΚΕΔΕ

Στην εποχή της ηλεκτρονικής πληροφόρησης και ενημέρωσης το ιστορικό περιοδικό της ΚΕΔΕ «Επιθεώρηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης» εισέρχεται στο διαδίκτυο, το δημόσιο χώρο του 21ου αιώνα. Η νέα του διεύθυνση είναι: www.localit.gr.
Το localit.gr φιλοδοξεί να συνεχίσει την παράδοση της ψύχραιμης και αναλυτικής ενημέρωσης των αιρετών, του ανθρώπινου και επιστημονικού δυναμικού που κινεί τα περί την Αυτοδιοίκηση πράγματα, των ίδιων των πολιτών. Να αναδείξει την καινοτομία και την καλή πρακτική στους δήμους της χώρας, στις πόλεις του κόσμου, μέσα από μια δημιουργική και πέραν της είδησης οπτική. Να φωτίσει πλευρές νομικών, οικονομικών, θεσμικών και άλλων θεμάτων. Να δημιουργήσει αφορμές προβληματισμού και διαλόγου για τα τεκταινόμενα στο χώρο της Αυτοδιοίκησης στην Ελλάδα, την Ευρώπη, τον κόσμο. Να συμμετέχει στο εγχείρημα επαναπροσδιορισμού του ρόλου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αλλά και της Τοπικής Δημοκρατίας, του Δήμου των Πολιτών στις σημερινές συνθήκες κρίσης.
Η κατάθεση απόψεων, ο διάλογος και η ενίσχυση της διαδικασίας διακίνησης ιδεών είναι για μας εκ των ων ουκ άνευ προϋπόθεση για τη δημιουργία μιας αμφίδρομης σχέσης με όσους επισκέπτονται το localit.gr
Το υλικό θα εμπλουτίζεται διαρκώς, με στόχο να αποτελέσει αργότερα μια χρήσιμη βάση δεδομένων και ένα πολύτιμο εργαλείο αναζήτησης και μελέτης για θέματα της Αυτοδιοίκησης.
Η «επίσημη» πρώτη παρουσίαση του ηλεκτρονικού περιοδικού της ΚΕΔΕ, localit.gr καθώς και της ανανεωμένης ιστοσελίδας της ΚΕΔΕ – www.kedke.gr www.kedke.eu - θα γίνει στην έκθεση “POLIS” που πραγματοποιείται 3-6 Νοεμβρίου, στη Θεσσαλονίκη.

ΓΗΠΕΔΟ ΚΟΦΙΝΑ : " ΕΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ ΧΩΡΙΣ ... ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ ! "

Τελικά στην ζωή υπάρχουν επέτειοι που δεν τις γιορτάζουμε. Υπάρχουν επέτειοι που μας γυρίζουν πίσω και μας γεννάνε ένα μεγάλο γιατί, ένα μεγάλο πως, γενικά μας γεννούν ερωτήματα για το πώς θα ήταν τα πράγματα αν δεν γινόταν ένα σημαντικό γεγονός που άλλαξε κάποιες από τις συνθήκες της ζωής μας απλές η μη…

Για να μπω στο κυρίως θέμα, πριν από ένα χρόνο σημειώθηκαν οι καταστροφικές πλημμύρες στο νησί μας που είχαν ως αποτελέσματα «πληγές» που μας « πονάνε» έως σήμερα. Μία από αυτές ήταν η καταστροφή του γηπέδου του Κοφινά.

Ξέρετε ο τίτλος ίσως είναι λίγο άστοχος. Αυτό γιατί εμείς είμαστε ακόμα εκεί. Μιλώντας ως προπονητής της Ακαδημίας του Κοφινά σας πληροφορώ ότι και εμείς από την πρώτη στιγμή και η αντρική ομάδα φέτος δεν εγκαταλείψαμε ποτέ το γήπεδο μας. Το νιώθουμε κάτι παραπάνω από το χώρο που ασκούμε το χόμπι μας, το νιώθουμε το σπίτι μας και έτσι παλεύουμε εκεί μέσα στα « ερείπια» του με όποιες υπηρεσίες πια μπορεί να μας προσφέρει να παράγουμε έργο. Άλλες ομάδες που στεγάζονταν μέχρι πέρυσι εκεί διάλεξαν το δρόμο της φυγής και της αδιαφορίας. Διάλεξαν το δρόμο να βολευτούν σε ένα κομμάτι κάποιου σταδίου και να συνεχίσουν εκεί τις προπονήσεις τους. Δεν τις κατηγορώ αλήθεια… Δεν είναι αυτός ο σκοπός μου. Άλλωστε δεν νιώθουμε τα ίδια για αυτόν τον χώρο. Εκεί που σήμερα περιμένω μέχρι και τον τελευταίο κηδεμόνα να έρθει να πάρει το παιδί του μετά το πέρας της προπόνησης, εκεί πριν 18 ίσως και παραπάνω χρόνια με περίμενε η δικιά μου μητέρα να με « μαζέψει» σπίτι μετά από ατελείωτες ώρες παιχνιδιού και διασκέδασης. Απλά το έχω παράπονο που καμία ομάδα πλην βέβαια της δικιάς μου δεν έβγαλε έστω μια ανακοίνωση συμπαράστασης στην προσπάθεια ανακατασκευής. Μικρό όμως το κακό μπροστά σε άλλα…

Αυτόν τον χρόνο ακούσαμε πολλά… Υποσχέσεις, λόγια συμπαράστασης από φορείς του τόπου, μελέτες για την δημιουργία κάτι καινούριου πολύ καλύτερο από το παλιό. Τον τελευταίο καιρό ακούω πως είμαστε κοντά… και ακόμα πιο κοντά… και ακόμα πιο κοντά. Αισθάνομαι σαν τον αθλητή που τρέχει και όσο πλησιάζει την γραμμή τερματισμού αυτή δια μαγείας αρχίζει και απομακρύνεται και όσο προσπαθεί ο αθλητής τόσο αυτή απομακρύνεται.

Θέλω να πιστεύω ότι όλα θα πάνε καλά. Ότι οι μελέτες που όντως έχουν γίνει θα προχωρήσουν και ότι μία μέρα θα ανοίξω τα μάτια μου και όλα αυτά που ζούμε οι εμπλεκόμενοι σε αυτόν τον χώρο θα αποτελέσουν έναν μακρινό εφιάλτη. Θέλω να ζω με την ελπίδα. Τι και αν στις συζητήσεις οι περισσότεροι απλοί άνθρωποι μου λένε να μην ελπίζω, εγώ την κρατάω πάντα ζεστή μέσα μου. Άλλωστε στον σημερινό μας τόπο ίσως αυτή η λέξη μας κρατάει ακόμα όρθιους.

Κάποιοι διαβάζοντας το άρθρο θα πουν… Καλά εδώ δεν έχουμε λεφτά να ζήσουμε, τα γήπεδα θα φτιάχνουμε; Αυτή είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Η άλλη είναι ότι η συναναστροφή μου με τα παιδιά με έχει κάνει να καταλάβω ότι μη έχοντας ένα χώρο για παιχνίδι περνούν τις ώρες τους μπροστά στην οθόνη ενός υπολογιστή η μιας τηλεόρασης καταναλώνοντας ανούσια για έμενα τις ελάχιστες στιγμές που έχουν καθημερινά ανάμεσα στα μαθήματα τους για λίγη ξεγνοιασιά. Άλλωστε αυτά τα παιδιά είναι το αύριο της χώρας μας, άρα τις ανάγκες τους δεν πρέπει να τις περνάμε σε δεύτερη μοίρα.

Θα κλείσω όπως το προηγούμενο άρθρο μου. Δεν είμαι ούτε ειδικός σε θέματα έργων ούτε θέλω να κρίνω εύκολα ανθρώπους χωρίς να ξέρω πολλές λεπτομέρειες. Είμαι ένας απλός πολίτης που ζώντας καθημερινά κάποια προβλήματα του νησιού μας και με την ευκαιρία που μου δίνει η ιστοσελίδα chiospress.grμοιράζομαι μαζί σας κάποιες σκέψεις μου.

Όσο για τα παιδιά της ομάδας μου… Ξέρετε… Τετάρτη βράδυ προπόνηση εκεί… ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ! Τίποτα δεν μπορεί να το αλλάξει αυτό!!!



Μανάρας Στέλιος

Απόφοιτος Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης πολιτισμικών αγαθών