Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2011

ΠΡΟΣΑΡΑΞΗ ΦΟΡΤΗΓΟΥ ΣΤΗ ΧΙΟ

Προσάραξε στην θαλάσσια περιοχή "Αγ. Ερμιονης" Χίου τις πρώτες πρωινές ώρες της Παρασκευής το φορτηγό πλοίο "Rapida", σημαίας Αγ.Βικεντίου και Γρεναδίνων, με 14 αλλοδαπούς πλήρωμα.


Στη περιοχή έσπευσε πλωτό περιπολικό της Λιμενικής Αρχής Χίου, καθώς και περιπολικό όχημα από στεριά.

Το "RAPIDA" είχε αποπλεύσει από το λιμάνι Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου με προορισμό το λιμάνι Ροστόκ της Ρωσίας μεταφέροντας τσιμέντο.

Κατά την δήλωση πλοιάρχου, από την προσάραξη δεν υπήρξε τραυματισμός μέλους του πληρώματος και δεν παρουσιάστηκε εισροή υδάτων στο πλοίο.

e-go.gr

«ΕΦΥΓΕ» Ο ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ι.ΧΑΤΖΗΠΑΤΕΡΑΣ




Με βαθιά θλίψη πληροφορηθήκαμε την απώλεια ενός εξαίρετου ευπατρίδη, ενός αληθινού Αιγνουσιώτη Αρχοντα, του Νικολάου Ι. Χατζηπατέρα. Γόνος μεγάλης ναυτικής και εφοπλιστικής οικογένειας του τόπου μας, γιος των Μεγάλων Ευεργετών Ιωάννη και Μαρίας Κ. Χατζηπατέρα, συνέδεσε τη ζωή του με τη θάλασσα και τη ναυτιλία, υπηρέτησε με συνέπεια την Ελλάδα και τα ιδεώδη της, πρόσφερε τα μέγιστα στην Ορθόδοξη Εκκλησία μας και στην ομογένεια του Λονδίνου και συνέβαλε μαζί με τα αδέλφια του στην δημιουργία ενός ανεπανάληπτου φιλανθρωπικού έργου. Δημιούργησε με την αγαπημένη του Ειρήνη μια όμορφη οικογένεια και αξιώθηκε να καμαρώσει εξαιρετικά παιδιά κι εγγόνια. Βυθίζει σε πένθος την αιγνουσιώτικη κοινωνία η εκδημία του στον Κύριο. Ήταν μια σπουδαία προσωπικότητα, που αγαπούσε με πάθος τον τόπο μας. Ας είναι αιωνία η μνήμη του.

ΣΤΟΧΟΣ Η ΠΛΗΡΗΣ ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΤΑΖ




Ο υφυπουργός Τουρισμού και Πολιτισμού, Γιώργος Νικητιάδης, από το βήμα του συνεδρίου Shipping Today and Tomorrow, τόνισε τη σημασία του home port για την αύξηση του ΑΕΠ έως και 4%.


Στα σημαντικά βήματα που πρέπει να γίνουν ακόμα για να αναδειχθεί η Ελλάδα πρωταγωνίστρια στην κρουαζιέρα και το θαλάσσιο τουρισμό αναφέρθηκε στο συνέδριο Shipping Today and Tomorrow του ΕΙΟΔ της ΕΕΔΕ, ο υφυπουργός Τουρισμού και Πολιτισμού, Γιώργος Νικητιάδης.

Όπως υπογράμμισε μόνο από την κρουαζιέρα μπορεί η Ελλάδα να διασφαλίσει μέχρι και 4% ανάπτυξη του ΑΕΠ, εφόσον γίνει δυνατό να καταστεί βάση κρουαζιέρας (home port) για την Ανατολική Μεσόγειο.

Όπως τόνισε ο υφυπουργός στη διάρκεια του συνεδρίου στο οποίο χορηγός επικοινωνίας ήταν η «Ν», «η χώρα μας αποτελεί στην κυριολεξία την πιο όμορφη γωνιά του πλανήτη για θαλάσσιο τουρισμό.

Η Ελλάδα είναι στην κυριολεξία ο παράδεισος για κρουαζιέρα και γιότινγκ.

Η πολυποικιλότητα, το εξαιρετικό κλίμα, οι γαλήνιες θάλασσες, ο μοναδικός πολιτισμός και η μικρή απόσταση του ενός παραδεισένιου τόπου μας από τον άλλο, αποτελούν τις καλύτερες προϋποθέσεις για θαλάσσιο τουρισμό σε μεγάλη έκταση, με αμέτρητες συμμετοχές και πολύ υψηλά έσοδα».

Ανατροπές

Επισημαίνοντας τις προσπάθειες που έγιναν τα δύο τελευταία χρόνια, ο υφυπουργός είπε: «Την τελευταία διετία προσπαθήσαμε και προχωρήσαμε σε ορισμένες ανατροπές και επιδιώξαμε να συνειδητοποιήσουμε επιτέλους ότι δεν αρκεί να ζούμε σε έναν ευλογημένο τόπο, αλλά είναι αναγκαίες και οι δικές μας παρεμβάσεις. Ήταν αναγκαία για παράδειγμα, η άρση του καμποτάζ, που για χρόνια ολόκληρα δεν επέτρεπε να γίνουν home ports οι ελληνικοί λιμένες κρουαζιέρας.

Προχωρήσαμε στην άρση του καμποτάζ - και πολλοί θα πουν και εγώ θα συμφωνήσω - ότι δεν υπήρξε πλήρης. Έγινε όμως μια σημαντική αρχή και μια σημαντική σύγκρουση και να είστε βέβαιοι ότι θα συνεχίσουμε. Ανοιχτήκαμε για πρώτη φορά στις αγορές και σταματήσαμε να περιμένουμε με δεμένα χέρια πότε θα μας έρθουν οι πελάτες με τα πλοία».

Ανάγκη για υποδομές

Παρ' όλα αυτά, ο κ. Γ. Νικητιάδης αναγνώρισε πως υπάρχουν ελλείψεις και είναι ακόμα πολλά αυτά που πρέπει να γίνουν. «Χρειαζόμαστε προβλήτες, μαρίνες, υποδομές για την κρουαζιέρα και το γιότινγκ. Σήμερα, η χώρα διαθέτει 10 λιμένες κρουαζιέρας με 24 προβλήτες.

Στόχος μας, πιστεύω, πως πρέπει να είναι 20 λιμένες κρουαζιέρας και πάνω από 50 προβλήτες. Ταυτοχρόνως, η χώρα διαθέτει 34 μαρίνες, 38 καταφύγια - αγκυροβόλια και πέντε ξενοδοχειακούς λιμένες» είπε ο υφυπουργός. Κατέληξε, δε τονίζοντας ότι ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση για την Ελλάδα.

Διότι, έχει υπολογισθεί ότι μόνο από την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του home port μπορούμε να διασφαλίσουμε έως και 4% ενίσχυση του ΑΕΠ.

Κρουαζιέρες και γιότινγκ

Το ρόλο που παίζει το γιότινγκ και οι κρουαζιέρες, υπογράμμισε και ο κ. Γιώργος Βερνίκος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vernicos Yachts AE, ο οποίος ανέλυσε τα ζητήματα που σχετίζονται με τις υπηρεσίες και τις υποδομές των τομέων του θαλάσσιου τουρισμού.

Προσέθεσε ότι στον κλάδο αυτό το περιβάλλον χειροτερεύει. Κάνοντας επίσης λόγο για τις τουρκικές ανταγωνιστικές πιέσεις στο θαλάσσιο τουρισμό, ο κ. Βερνίκος έκλεισε την παρέμβασή του εκφράζοντας μια «στοιχειώδη ικμάδα αισιοδοξίας».
naftemporiki.gr

ΔΑΠΑΝΗ ΔΙΚΤΥΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΒΡΟΝΤΑΔΟΥ

Με απόφαση του Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου κ. Αθανάσιου Γιακαλή, υπογράφτηκε η πληρωμή της δαπάνης ύψους 117.900 ευρώ, για το έργο της Αντικατάστασης Δικτύων Ύδρευσης αμιαντοσωλήνων στο Βροντάδο της Χίου.
Παράλληλα υπογράφτηκε και η πληρωμή της δαπάνης ύψους 78.580 ευρώ για το έργο «Βελτιώσεις στο τμήμα της Εθνικής Οδού Χίου Καρδαμύλων – Τμήμα από Ιερά Μονή Μυρσινιδίου μέχρι κόμβο Συκιάδας».

ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΧΙΟΥ ΣΤΑΜΑΤΗ ΚΑΡΜΑΝΤΖΗ




Ένα από τα σημαντικότερα επαγγελματικά γεγονότα στον χώρο της διεθνούς κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού για την περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, θα αποτελέσει η διεθνής συνάντηση Cruise & Tourism – The Cruise Industry Summit που θα πραγματοποιηθεί στις 3 & 4 Οκτωβρίου 2011 στο Ηράκλειο Κρήτης και συγκεκριμένα στον συνεδριακό χώρο του ξενοδοχείου Candia Maris Resort.

Την Χιο στο συνέδριο την εκπροσωπεί ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σταμάτης Κάρμαντζης.

Τα κυριότερα χαρακτηριστικά της πρωτοβουλίας των οργανωτών της συνάντησης, του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου Κρήτης και της εταιρείας διοργάνωσης συνεδρίων New Genesis, είναι αφενός η σημαντικότητα των ξένων συμμετεχόντων τόσο από τον χώρο της διεθνούς κρουαζιέρας, του θαλάσσιου τουρισμού, όσο και από καθιερωμένους προορισμούς κρουαζιέρας της περιοχής και αφετέρου η δυνατότητα που προσφέρεται για κατ’ιδίαν συναντήσεις όλων των συνέδρων (Οργανισμοί Λιμένων/Λιμενικά Ταμεία, Αυτοδιοίκηση, κλπ) με τους ξένους συμμετέχοντες.

Ο Τουρισμός, ο Θαλάσσιος Τουρισμός και η προσέλκυση της διεθνούς κρουαζιέρας αποτελεί για την Ελλάδα τον μοναδικό βιώσιμο εξαγωγικό πόρο που μπορεί να δώσει αναπτυξιακές προοπτικές σε ένα μεγάλο φάσμα οικονομικών και κοινωνικών κλάδων και τομέων που επηρεάζει

Η παρουσία της Χίου στην εν λόγω έκθεση μπορεί να αποτελέσει την έναρξη μιας νέας στρατηγικής προσέκλυσης εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του τουρισμού κρουαζιέρας, αναδεικνύοντας όχι μόνο την ιστορία της ,αλλά και το παρόν και μέλλον της περιοχής

ΔΩΡΕΑΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΑΓΓΛΙΚΩΝ -ΓΑΛΛΙΚΩΝ -ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ κ.λ.π. ΣΤΟ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΕΙΟ, ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΛΑΤΟΜΙΤΙΣΣΑ



Δωρεάν μαθήματα παραδίδονται και φέτος στο Κουκουνάρειο πνευματικό κέντρο Παναγίας Λατομίτισσας. Οι εγγραφές ξεκίνησαν και διαρκούν μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου ενώ η έναρξη των μαθημάτων θα γίνει στις 3 Οκτώβρίου και ο αγιασμός την Κυριακή 2 Οκτωβρίου στις 10.00. Παραδίδονται μαθήματα αγγλικών, γαλλικών, ιταλικών, ισπανικών, αρχαίων ελληνικών, μαθηματικών, γεωπονικής, φυσικής αγωγής, αγιογραφίας, βυζαντινής μουσικής, ενόργανη μουσική, κέντημα, κοπτική ραπτική αλλά και κατηχητικό και μελέτη της Aγ. Γραφής. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε στα τηλ. 22710- 27588 πατήρ Βασίλειος Φιλιππάκης.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΧΙΟΥ




Ενημερώνουμε τους συμπολίτες μας ότι έχει τεθεί σε λειτουργία η προσωπική ιστοσελίδα του Αντιπεριφερειάρχη Χίου κ. Κ. Γανιάρη στο Διαδίκτυο. (www.ganiaris.gr)
Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι η αξιοποίηση των τεχνολογιών επικοινωνίας και πληροφορικής για την καλύτερη ενημέρωση των συμπολιτών μας και τη δυνατότητα ανταλλαγής απόψεων σχετικά με τα θέματα που απασχολούν τα νησιά μας.
Στο μήνυμα του στην αρχική σελίδα ο κ. Γανιάρης αναφέρει τα εξής:
Αγαπητές φίλες
Αγαπητοί φίλοι
Σας καλωσορίζω στην προσωπική μου ιστοσελίδα. Στόχος μας είναι η ενημέρωση και η επικοινωνία μαζί σας. Είμαι σίγουρος ότι στην εποχή μας, ο διάλογος πρέπει έχει ουσιαστικό χαρακτήρα, μπορεί να απελευθερώσει δυνάμεις, να συμβάλει στην αντιμετώπιση προβλημάτων, σε μια θετική ματιά στο παρόν και στο μέλλον.
Πάντα στο επίκεντρο της προσοχής μας το μέλλον και η προοπτική των νησιών μας. Η ανάπτυξη, ο πολιτισμός, το περιβάλλον, η ζωή μας στη Χίο, στις Οινούσσες, στα Ψαρά, σε ολόκληρο το Βόρειο Αιγαίο.
Σ' αυτό το πεδίο θα καταθέσουμε σκέψεις, ιδέες, προτάσεις που μπορούν να γίνουν πράξη. Περιμένουμε με ενδιαφέρον τις δικές σας απόψεις, προτάσεις, την κριτική σας.. Από την πλευρά μας θα κρατάμε την ιστοσελίδα μας ενημερωμένη, πάντα σε επαφή με τις εξελίξεις.

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ ΤΣΟΥΡΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΚΤΕΛΟΥΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΜΠΛΟΚΗΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ ΡΩΣΙΚΟ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΑ



Με πρωτοβουλία της Ελπίδας Τσουρή και με υπογραφή των βουλευτών Αιγαίου του ΠΑΣΟΚ απεστάλη επιστολή στον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, με την οποία ζητούνται απαντήσεις για τον σχεδιασμό και το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου, σχετικά με τα πλοία, τα οποία, λόγω της πρόσφατης εμπλοκής με τον ρώσικο νηογνώμονα, δεν εκτελούν τα προγραμματισμένα δρομολόγια.
Το πλήρες κείμενο της επιστολής αναφέρει

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΧΙΟΥ, ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ, ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΚΑΙ ΣΑΜΟΥ

Προς τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
ΘΕΜΑ: Προβλήματα ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών, όπως προέκυψαν από την διακοπή της σύμβασης με το ρωσικό νηογνώμονα.

Κύριε Υπουργέ,

«Δεμένος» παραμένει τον τελευταίο μήνα ένας στόλος από περίπου 74 πλοία στη χώρα μας, τα οποία στην πλειοψηφία τους είναι τουριστικά, όμως αρκετά από αυτά είναι πλοία που εξυπηρετούν μικρά κυρίως νησιά, λόγω του προβλήματος με τα πιστοποιητικά αξιοπλοϊας που είχε εκδώσει το γραφείο του Ρώσικου νηογνώμονα στον Πειραιά. Οι κάτοικοι πολλών νησιών παραμένουν ακόμα αποκλεισμένοι, παρά τις προσπάθειες που έχει καταβάλει το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, να εξυπηρετήσει μέρος των αναγκών.

Αυτονόητη προτεραιότητα πρέπει να είναι οι ασφαλείς πλόες για τις μετακινήσεις των ανθρώπων, αλλά παράλληλα, είναι πλέον ζήτημα ζωτικής σημασίας για τους νησιώτες η επίσπευση των διαδικασιών, ώστε τα πλοία να επιστρέψουν στα λιμάνια των νησιών μας και να εξυπηρετήσουν τις καθημερινές ανάγκες των κατοίκων.

Θα θέλαμε να μας ενημερώσετε:
Ποιες είναι οι ενέργειες, στις οποίες μέχρι σήμερα έχει προβεί το Υπουργείο και ποιος ο σχεδιασμός, για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Πόσα από τα πλοία αυτά έχουν υποβληθεί σε νέα επιθεώρηση και έχουν λάβει πιστοποιητικά αξιοπλοϊας, και ποια η πορεία των επανελέγχων.
Ποια είναι τα ακριβή χρονοδιαγράμματα που έχετε θέσει από πλευράς Υπουργείου, προκειμένου να επαναδρομολογηθούν τα πλοία, που εξυπηρετούν μικρά νησιά του Αιγαίου και να σταματήσει η ταλαιπωρία των κατοίκων, η οποία ενόψει και της επικείμενης χειμερινής περιόδου, προβλέπεται να γίνει εντονότερη.

Οι βουλευτές

Χίου
Ελπίδα Τσουρή

Δωδεκανήσου
Νικόλαος Ζωϊδης
Γεώργιος Κασσάρας
Δημήτριος Κρεμαστινός

Κυκλάδων
Γεώργιος Παπαμανώλης

Σάμου
Πυθαγόρας Βαρδίκος

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΧΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΥΕΡΓΕΣΙΑΣ

Από τον καιρό της χορηγίας στην Αρχαία Ελλάδα μέχρι την εποχή της ευγενούς προσφοράς και γενναιοδωρίας προς την πατρίδα η ευεργεσία ήταν και θα είναι πηγή έμπνευσης και παραδειγματισμού στις νεότερες γενιές.
Η 30η Σεπτεμβρίου έχει ορισθεί από την Ελληνική Πολιτεία ως Ημέρα Εθνικής Ευεργεσίας και ημέρα απόδοσης ευγνωμοσύνης στους ευεργέτες μας.
Σ’ αυτούς οφείλεται η προετοιμασία και χρηματοδότηση της Επανάστασης του ’21, σ’ αυτούς οφείλεται η στήριξη του νεοσύστατου ελληνικού κράτους μετέπειτα, στους ίδιους οφείλεται η ίδρυση κτιρίων και ιδρυμάτων Πολιτισμού, Υγείας και Πρόνοιας.
Είναι οι άνθρωποι που «μοιράστηκαν» τα δικά τους αποκτήματα, μέσα και εκτός των ελληνικών συνόρων και υπήρξαν οι στυλοβάτες του ελληνισμού και ενέπνευσαν τους νεότερους για υψηλά ιδανικά και οραματισμούς.
Η Χίος, καυχιέται για τα ονόματα των συμπατριωτών μας που αναγράφονται στις προσόψεις μεγάλων έργων, δρόμων και πλατειών. Άνθρωποι που διαλάλησαν με κάθε πρόσφορο μέσο την ευγένεια της χιακής ψυχής.
Σκαραμαγκάδες, Αργέντηδες, Μπενάκηδες, Χωρέμηδες, Σαλβάγοι, Ράλληδες, Σεβαστόπουλοι, Σκυλίτσιδες, Βαρβάκηδες, Συγγροί, Ροδοκανάκηδες, Μαυροκορδάτοι, Βλαστοί, Λαιμοί είναι μερικές μόνο από τις οικογένειες των Χίων ευπατρίδων.
Αυτή η κοινωνική προσφορά συνεχίζεται και στην εποχή μας από τους συνεχιστές αυτού του μεγάλου εθνικού έργου, την συναντούμε σε πλήθος περιπτώσεων και στην ιδιαίτερη πατρίδα μας τη Χίο.
Στους δύσκολους καιρούς μας, η ανεκτίμητη προσφορά τους στο κοινωνικό σύνολο αποτελεί την μεγαλύτερη πηγή έμπνευσης, εθνικής ευαισθησίας και παραδειγματισμού ακολουθώντας τις φράσεις του ιστορικού Αναστάσιου Γούδα για τον Σκαραμαγκά.
«…Του πλούτου δεν θησαυρίζετε ούτε ίνα προσθέσητε εις εαυτόν μόνον και εις τους οικείους τίτλων ευγενείας. Αλλά μόνον, ίνα επεκτείνετε δι’ αυτού τας αγαθάς υπέρ τε της πατρίδος, υπέρ του τόπου του πλουτισμού σας και υπέρ της ανθρωπότητας εν γένει πράξεις σας…»






Κωνσταντίνος Γανιάρης Αντιπεριφερειάρχης Χίου

ΛΑΓΚΑΔΑ (καναλι)





ΛΑΓΚΑΔΑ

ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΧΙΟΥ

ΑΡΜΟΛΙΑ




ΑΡΜΟΛΙΑ

ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ



Οι επόμενοι μήνες θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμοι και είναι βέβαιο ότι θα είναι αντικειμενικά αδύνατη η εκτέλεση των δρομολογίων όπως έχουν προγραμματισθεί, προειδοποίησαν χθες οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών μιλώντας στο ναυτιλιακό συνέδριο «Shipping Today & Tomorrow - Διεθνείς εξελίξεις, τάσεις & επενδύσεις στην ελληνική και διεθνή ναυτιλιακή αγορά», που οργανώνει το Ελληνικό Ινστιτούτο Οικονομικής Διοικήσεως (ΕΙΟΔ) της Ελληνικής Εταιρείας Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ) σε συνεργασία με το Ελληνοβρετανικό Εμπορικό Επιμελητήριο (BHCC).


Απόστολος Βεντούρης, πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας.


Στην ενότητα του συνεδρίου, του οποίου χορηγός επικοινωνίας είναι η «Ν», για την επιβατηγό ναυτιλία και τον θαλάσσιο τουρισμό οι εκπρόσωποι των φορέων εξέφρασαν τον προβληματισμό τους για την πορεία του κλάδου, ενώ αναφέρθηκαν και στο «κενό» διακυβέρνησης που παρατηρείται τα δυο τελευταία χρόνια με τις συχνές αλλαγές στο διοικητικό φορέα της ναυτιλίας.

Θα ήθελα για άλλη μία φορά να κρούσω τον κώδωνα του κινδύνου, αφού η βιωσιμότητα της επιβατηγού ελληνικής ναυτιλίας είναι στο και πέντε και η πολιτική ηγεσία πρέπει να αλλάξει αμέσως πορεία άλλως το σκάφος «επιβατηγός ναυτιλία» θα προσκρούσει στους ύφαλους που λέγονται «πτώχευση» και «εξ ολοκλήρου κρατική επιχορήγηση», τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας Απόστολος Βεντούρης.

Οι συνέπειες της υποβάθμισης της σημασίας της επιβατηγού ναυτιλίας και των πολλών λαθών που έχουν γίνει την τελευταία δεκαετία, είναι αναπόφευκτες, και κάνουμε έκκληση προς τα αρμόδια υπουργεία και τον πρωθυπουργό, έστω και την τελευταία αυτή στιγμή, να δρομολογήσουν λύσεις για τα προβλήματα της επιβατηγού ναυτιλίας για να περιορίσουμε τις συνέπειες τις κρίσης που είναι ήδη μπροστά μας, υπογράμμισε από την πλευρά του ο Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακέλλης.


Μιχάλης Σακέλλης, αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.


Ο κ. Σακέλλης ζήτησε τη λήψη μέτρων που θα δώσουν τη δυνατότητα αύξησης των εσόδων των πλοίων και της ταυτόχρονης αύξησης της κίνησης. Τα μέτρα μπορεί να έχουν και την έννοια της προσωρινότητας δηλαδή να συνδεθούν με το ύψος της τιμής των καυσίμων και θα αποβλέπουν στη μείωση των επιβαρύνσεων για να καταστεί δυνατή η μερική μείωση της τιμής των εισιτηρίων με ταυτόχρονη αύξηση των εσόδων των εταιρειών, πρόσθεσε ο ομιλητής.

Μεταξύ των μέτρων συμπεριέλαβε την κατάργηση του επίναυλου 3% και τη μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα αυτού των ξενοδοχείων. Επίσης πρέπει να μειωθούν δραστικά τα λιμενικά τέλη στο βαθμό που πραγματικά επενδύονται προς όφελος των επιβατών.

Ο πρόεδρος της ΕΕΝ τόνισε από την πλευρά του ότι το κυριότερο και κεντρικό αίτημα είναι η πλήρης απελευθέρωση του κλάδου και η πραγματική εναρμόνιση του Εθνικού δικαίου με το Κοινοτικό.

Ο κ. Βεντούρης αναφερόμενος στην πορεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών μίλησε για τεράστιες ζημιές και σημείωσε ότι «κανένας οικονομικός φορέας μέχρι σήμερα δεν έχει καταγράψει τις ζημίες στο σύνολο της επιβατηγού ναυτιλίας (κρουαζιερόπλοια, ημερόπλοια, πορθμεία, τουριστικά)». Ειδικά στην ακτοπλοΐα ο κ. Βεντούρης είπε ότι έχουν καταγραφεί ζημίες όλων ανεξαιρέτως των εταιρειών, μικρών και μεγάλων, χρηματιστηριακών και μη, λαϊκής βάσεως κ.λπ. ύψους 215 εκατ. ευρώ το 2009 και 345 εκατ. ευρώ το 2010, ενώ για το 2011 αναμένεται οι ζημίες να κυμανθούν όσο και το 2010 αν όχι χειρότερα.

Ανταγωνιστική η σημαία μας

Η ελληνική κρουαζιέρα μπορεί αναπτυχθεί μόνο αν η ελληνική σημαία γίνει ανταγωνιστική και «φιλική» προς τους διοργανωτές κρουαζιέρας. Την άποψη αυτή διατύπωσε στη διάρκεια του συνεδρίου ο δρ, Πυθαγόρας Νάγος εμπορικός διευθυντής της Louis Hellenic Cruises, η οποία είναι η μοναδική εταιρεία που έχει κρουαζιερόπλοια, δύο τον αριθμό, με ελληνική σημαία.

Όπως επεσήμανε αυτός θα πρέπει να είναι ο κοινός στόχος και επιδίωξη όλων των εμπλεκομένων φορέων, δεδομένου ότι μια τέτοια εξέλιξη θα ήταν και προς το συμφέρον των Ελλήνων αξιωματικών, των ναυτικών, της τοπικής αλλά και της εθνικής οικονομίας.

Ταυτόχρονα ζήτησε να απαλειφθούν οι δαιδαλώδεις γραφειοκρατικές διαδικασίες και να αντιμετωπιστεί η απροθυμία των εμπλεκομένων αποδεχτούν τις αλλαγές.

Καυτηρίασε και την έλλειψη συντονισμού μεταξύ των διαφόρων θεσμικών φορέων.

Σκάφη αναψυχής


Αντώνης Στελλιάτος, πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Τουρισμού.


Την άποψη ότι οι δυνατότητες για ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα είναι απεριόριστες, αρκεί να συνεργαστούν αρμονικά όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, εξέφρασε ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Τουρισμού, Αντώνης Στελλιάτος.

Όπως υπογράμμισε χρειάζεται να βγάλουμε «από την εντατική» τον κλάδο και κατέθεσε επτά προτάσεις ανάπτυξης. Ειδικότερα ζήτησε να γίνει στοχευμένη διαφήμιση για το ελληνικό Yachting. Να αναπτυχθούν μαρίνες σε κάθε νησί της Ελλάδας και να δημιουργηθούν τουριστικές σχολές για τους Ελληνες ναυτικούς. Επίσης να βελτιωθεί η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό, αφού η Αθήνα δεν αντιπροσωπεύει την Ελλάδα.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι και να ενταχθεί ο κλάδος του θαλάσσιου τουρισμού

σε αναπτυξιακό νόμο, αφού ποτέ μέχρι τώρα δεν έχει γίνει, αλλά και το νομοσχέδιο για το θαλάσσιο τουρισμό το οποίο είναι προς ψήφιση στη Βουλή να μην είναι φοροεισπρακτικό, αλλά αναπτυξιακό.

Υποδομές στα λιμάνια

Την πάγια θέση της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης ότι «απαιτούνται γρήγοροι ρυθμοί ανάπτυξης χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες» εξέφρασε ο πρόεδρος της ΔΕΝ, Νίκος Αρβανίτης. «Οι επενδυτές αλλοδαποί και εντόπιοι πρέπει να έχουν το κατάλληλο - ευέλικτο και σίγουρο περιβάλλον. Προς τούτο οι θεσμικοί φορείς της πολιτείας πρέπει να λάβουν τις δέουσες πρωτοβουλίες άμεσα», υπογράμμισε.


«Το Αττικό λιμενικό σύστημα που θα μπορούσε να δώσει οικονομίες κλίμακος και αναπτυξιακή ώθηση δεν έχει καν τεθεί σε συζήτηση», τόνισε ο πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης, Νίκος Αρβανίτης.


Τόνισε επίσης ότι πρέπει ο ΟΛΠ [OLPr.AT] να τηρήσει τις προτεραιότητες που έχει θέσει για περαιτέρω ανάπτυξη του Σταθμού Αυτοκινήτων με στόχο την προσέλκυση εταιρειών που θα το καταστήσουν κύριο hub port, αλλά και των Σταθμών Κρουαζιέρας, λόγω του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας.

Δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο εμπορευματικό κέντρο του Θριάσιου Πεδίου το οποίο μπορεί να δώσει προστιθέμενη αξία στο «μεγάλο λιμάνι».

Επερώτηση βουλευτών της Ν.Δ. για άγονες γραμμές

Επίκαιρη Επερώτηση προς τους υπουργούς Οικονομικών και Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, αναφορικά με τον κίνδυνο απομόνωσης της νησιωτικής Ελλάδας και τις άγονες γραμμές, κατέθεσαν από κοινού οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, Γιάννης Βρούτσης, Σπύρος Γαληνός, Νίκος Δένδιας, Μίκα Ιατρίδη, Μανώλης Κεφαλογιάννης, Όλγα Κεφαλογιάννη και Κώστας Μουσουρούλης.

Στην ερώτηση μεταξύ άλλων επισημαίνουν (σχετικά έχει αναφερθεί η «Ν») ότι 35 άγονες γραμμές (22 αφορούν τη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών και 13 τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής), κινδυνεύουν να παραμείνουν κυριολεκτικά στον αέρα, καθώς δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί οι σχετικοί διαγωνισμοί για την υπογραφή των νέων συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας για τη δρομολογιακή περίοδο 2011-2012. Υπενθυμίζεται, ότι στις 31 Οκτωβρίου λήγουν οι ισχύουσες συμβάσεις της περιόδου 2010-2011.

Περικοπές

Το εν λόγω πρόβλημα ανέκυψε, καθώς το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει ακόμη απαντήσει στο αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας για ένα κονδύλι ύψους 14 εκατ. ευρώ, το οποίο υπολείπεται και αναμένεται πιθανά να περικοπεί από τις άγονες γραμμές, προκειμένου να προσαρμοστεί ο προϋπολογισμός του τελευταίου στη δημοσιονομική συγκυρία.

Το αποτέλεσμα είναι, να ελλοχεύει ο κίνδυνος να μείνουν τα νησιά μας σύντομα χωρίς πλοία και μάλιστα εντός της χειμερινής περιόδου, τονίζουν οι βουλευτές και ζητούν να πληροφορηθούν σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το αρμόδιο υπουργείο, προκειμένου να επιλυθεί άμεσα το πρόβλημα;

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr