Α Π Ο Σ Π Α Σ Μ Α Π Ρ Α Κ Τ Ι Κ Ο Υ
Εκ της υπ' αριθμ. 4 της 28/01/2013 συνεδριάσεως του Δημ.Συμβουλίου Χίου
Αριθμός απόφασης
51/2013
5ο θέμα εκτός Η.Δ.
Περίληψη απόφασης
(ΕΗΔ))Ψήφισμα για το νομοσχέδιο «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου (ΥΝΑ) και άλλες διατάξεις».
Στη Χίο και στην αίθουσα «Μιχ. Βουρνούς»Π.Ε.Χίου σήμερα την 28η Ιανουαρίου 2013 ημέρα της εβδομάδας Δευτέρα και ώρα 18.00 συνήλθε σε τακτική συνεδρίαση το Δημοτικό Συμβούλιο στο οποίο προήδρευσε ο κ. Στυλιανός Ι. Καμπούρης και ύστερα από πρόσκληση που έστειλε ο ίδιος με ημερομηνία 22/01/2013, που δόθηκε σε κάθε σύμβουλο και το Δήμαρχο Χίου, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 3582/2010 και αφού διαπιστώθηκε ότι υφίσταται νόμιμη απαρτία αφού σε σύνολο 41 μελών βρέθηκαν παρόντα 39 μέλη, δηλαδή:
ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ
α/α Ονοματεπώνυμο Συμβούλου α/α Ονοματεπώνυμο Συμβούλου
1 Καμπούρης Ι. Στυλιανός 2 Στεφάνου Παντελής
3 Μούνδρος Κων/νος 4 Νύκτας Νικόλαος
5 Γιαννάρας Μικές 6 Λαμπρινούδης Παντελής
7 Κλεισσάς Ηλίας τ.Θωμά 8 Θλιβίτου Αθηνά
9 Μυριαγκός Βασίλειος 10 Ντομάτας Ισίδωρος
11 Φαρατζής Στέφανος 12 Καλαγκιάς Αντώνιος
13 Σουρέλας Σταμάτιος 14 Μαρτάκης Νικόλαος
15 Κλεισσάς Κ. Ηλίας 16 Χρίτης Γεώργιος
17 Μάντικας Δημήτριος 18 Κοντούδης Μιχαήλ
19 Φυτούσης Μιχαήλ 20 Φλάμος Πέτρος
21 Ρισκάκης Πέτρος 22 Αποστολίδης Παντελής
23 Λιγνός Γεώργιος 24 Βεϊογλάνης Ευστράτιος
25 Ξυδιάς Παντελής 26 Χαλλιορής Ιωάννης
27 Κατσιά-Καλλέργη Ελευθερία 28 Ατσάλης Ευάγγελος
29 Στρουμπής Ευστράτιος 30 Πατούνας Ιωάννης
31 Μερούσης Χριστόφορος 32 Στείρος Πολύδωρος
33 Σεττάκη-Μπιλιράκη Λεμονιά 34 Καλλίκης Ιωάννης
35 Δενδρινού Μαρία(Μαριγούλα) 36 Σκούφαλος Μάρκος
37 Βαρβάκης Σταύρος 38 Κωστάλα Κλεάνθη
39 Αμπαζή Στυλιανή
ΑΠΟΝΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ (οι οποίοι δεν προσήλθαν αν και κλήθηκαν νόμιμα)
α/α Ονοματεπώνυμο Συμβούλου α/α Ονοματεπώνυμο Συμβούλου
1 Μιχαηλίδης Σταύρος 2 Μισετζής Ιωάννης
Aκολούθως o κ. Πρόεδρος κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης
Στην αρχή διαβάζονται και επικυρώνονται τα πρακτικά της προηγούμενης συνεδρίασης τα οποία και υπογράφονται.
Στη συνεδρίαση παρευρέθη και ο Δήμαρχος
Αποχωρήσεις-Προσελεύσεις
Τέθηκαν -5- θέματα εκτός ημερησίας διάταξης τα οποία συζητήθηκαν στην αρχή της συνεδρίασης μετά από ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου:
1. Έγκριση προϋπολογισμού και τεχνικού προγράμματος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Χίου.
2. Προμήθεια ανταλλακτικών.
3. Εκμίσθωση δημοτικού ακινήτου στην ΕΤΑΧ.
4. Μετακινήσεις.
5. Έκδοση ψηφίσματος.
Ο κ. Στεφάνου ήταν απών στο 5ο θέμα εκτός ημερησίας διάταξης. Ο κ. Μούνδρος, ο κ. Ατσάλης και ο κ. Καλλίκης προσήλθαν κατά τη διάρκεια συζήτησης του 1ου θέματος της Η.Δ. Ο κ. Κλεισσάς Ηλίας του Κων/νου αποχώρησε κατά τη διάρκεια συζήτησης του 1ου θέματος της Η.Δ. Ο κ. Καλλίκης και ο κ. Μισετζής αποχώρησαν κατά τη συζήτηση του 3ου θέματος της Η.Δ.
Ακολούθως συζητήθηκε το πιο κάτω θέμα:
Ε.(ΕΗΔ))Ψήφισμα για το νομοσχέδιο «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου (ΥΝΑ) και άλλες διατάξεις».
Από την δημοτική παράταξη "Λαϊκή Συσπείρωση" κατατέθηκε η πρόταση για την έκδοση του παρακάτω ψηφίσματος:
<<Η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο "Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου (ΥΝΑ) και άλλες διατάξεις" επιχειρεί την πλήρη εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 της ΕΕ, για την απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών (άρση του καμποτάζ), του οποίου γνώμονας είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας των μεγαλοεπιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στο χώρο.
Το νομοσχέδιο καταργεί τις ΣΣΕ στα κατώτερα πληρώματα των ποντοπόρων πλοίων, καταργεί την υποχρεωτική δεκάμηνη επάνδρωση και δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων, σμπαραλιάζει τις οργανικές συνθέσεις των ακτοπλοϊκών πλοίων, πετώντας έξω από αυτές τους ναυτεργάτες των γενικών υπηρεσιών (μαγείρους, θαλαμηπόλους κ.ά,) οι οποίοι θα κληθούν είτε να ναυτολογηθούν σε καθεστώς μαύρης ανασφάλιστης εργασίας ή να μείνουν άνεργοι.
Με το νομοσχέδιο γίνεται ακόμα χειρότερο το υπάρχον εκτρωματικό θεσμικό πλαίσιο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, προμηνύοντας ζοφερό μέλλον για το νησί μας και τους άλλους νησιώτες, οι οποίοι ήδη βιώνουν τα πανάκριβα εισιτήρια, τις αυθαίρετες αποδρομολογήσεις και διακοπές δρομολογίων. Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι η απόφαση της ΝΕΛ να αποδρομολογήσει τρία πλοία της. Ενδεικτικά, με την αποδρομολόγηση του πλοίου "ΘΕΟΦΙΛΟΣ", χάθηκε και πάλι για το Χειμώνα η γραμμή με τη Θεσσαλονίκη.
Το Δημοτικό συμβούλιο Χίου θεωρεί ότι κυβέρνηση και ακτοπλόοι εφοπλιστές, που έχουν μετατρέψει τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, μέσω του εκβιασμού της απομόνωσης, σε χώρο εκμετάλλευσης των νησιωτών και ναυτεργατών, έχουν τεράστιες ευθύνες, γι αυτό καταδικάζει και θεωρεί απαράδεκτο το νομοσχέδιο του ΥΝΑ .
Συμπαραστεκόμαστε στο δίκαιο αγώνα των ναυτεργατών , που είναι και αγώνας της Χίου. Τους επισημαίνουμε ότι τα πλοία τους και τα λιμάνια είναι χτισμένα με δικά μας λεφτά, από τις κρατικές επιχορηγήσεις, από τις φοροαπαλλαγές, είναι χτισμένα και κινούνται από εργάτες με φτηνά μεροκάματα, δημιουργώντας υπερκέρδη για τα γνωστά τζάκια, αλλά και από την εκμετάλλευση των νησιωτών με τα πανάκριβα εισιτήρια που τους πληρώνουμε.
Με αυτό το σκεπτικό διεκδικούμε τη δημιουργία Ενιαίου Δημόσιου Οργανισμού Συγκοινωνιών που θα εξασφαλίζει φτηνές και ασφαλείς συγκοινωνίες, έχοντας στην κατοχή του ακόμα τα λιμάνια, αεροδρόμια και ναυπηγεία.>>
Το Δημοτικό Συμβούλιο αφού έλαβε υπόψη του την πρόταση της "Λαϊκής Συσπείρωσης" και τις διατάξεις των Ν. 3463/2006 και 3852/2010
Αποφάσισε ομόφωνα
Την έκδοση του παρακάτω ψηφίσματος:
<<Η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο "Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου (ΥΝΑ) και άλλες διατάξεις" επιχειρεί την πλήρη εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 της ΕΕ, για την απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών (άρση του καμποτάζ), του οποίου γνώμονας είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας των μεγαλοεπιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στο χώρο.
Το νομοσχέδιο καταργεί τις ΣΣΕ στα κατώτερα πληρώματα των ποντοπόρων πλοίων, καταργεί την υποχρεωτική δεκάμηνη επάνδρωση και δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων, σμπαραλιάζει τις οργανικές συνθέσεις των ακτοπλοϊκών πλοίων, πετώντας έξω από αυτές τους ναυτεργάτες των γενικών υπηρεσιών (μαγείρους, θαλαμηπόλους κ.ά,) οι οποίοι θα κληθούν είτε να ναυτολογηθούν σε καθεστώς μαύρης ανασφάλιστης εργασίας ή να μείνουν άνεργοι.
Με το νομοσχέδιο γίνεται ακόμα χειρότερο το υπάρχον εκτρωματικό θεσμικό πλαίσιο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, προμηνύοντας ζοφερό μέλλον για το νησί μας και τους άλλους νησιώτες, οι οποίοι ήδη βιώνουν τα πανάκριβα εισιτήρια, τις αυθαίρετες αποδρομολογήσεις και διακοπές δρομολογίων. Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι η απόφαση της ΝΕΛ να αποδρομολογήσει τρία πλοία της. Ενδεικτικά, με την αποδρομολόγηση του πλοίου "ΘΕΟΦΙΛΟΣ", χάθηκε και πάλι για το Χειμώνα η γραμμή με τη Θεσσαλονίκη.
Το Δημοτικό συμβούλιο Χίου θεωρεί ότι κυβέρνηση και ακτοπλόοι εφοπλιστές, που έχουν μετατρέψει τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, μέσω του εκβιασμού της απομόνωσης, σε χώρο εκμετάλλευσης των νησιωτών και ναυτεργατών, έχουν τεράστιες ευθύνες, γι αυτό καταδικάζει και θεωρεί απαράδεκτο το νομοσχέδιο του ΥΝΑ .
Συμπαραστεκόμαστε στο δίκαιο αγώνα των ναυτεργατών , που είναι και αγώνας της Χίου. Τους επισημαίνουμε ότι τα πλοία τους και τα λιμάνια είναι χτισμένα με δικά μας λεφτά, από τις κρατικές επιχορηγήσεις, από τις φοροαπαλλαγές, είναι χτισμένα και κινούνται από εργάτες με φτηνά μεροκάματα, δημιουργώντας υπερκέρδη για τα γνωστά τζάκια, αλλά και από την εκμετάλλευση των νησιωτών με τα πανάκριβα εισιτήρια που τους πληρώνουμε.
Με αυτό το σκεπτικό διεκδικούμε τη δημιουργία Ενιαίου Δημόσιου Οργανισμού Συγκοινωνιών που θα εξασφαλίζει φτηνές και ασφαλείς συγκοινωνίες, έχοντας στην κατοχή του ακόμα τα λιμάνια, αεροδρόμια και ναυπηγεία.>>
Η παρούσα απόφαση να δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα του Δ. Χίου.
H απόφαση αυτή πήρε α/α 51/2013
O Πρόεδρος Τα μέλη
Υπογραφή υπογραφές
Ακριβές απόσπασμα
Χίος 04/02/2013
Η επί των πρακτικών
Νίκη Κούτσουρα