Δευτέρα, 17 Αυγούστου 2015

«Πρόσκληση υποψήφιων αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για ένταξη στους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών ΕΑΕ σχολ. έτους 2015-2016»



Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Σας στέλνουμε την εγκύκλιο πρόσκλησης υποψηφίων Αναπληρωτών Εκπ/κών Ειδικής Αγωγής & Εκπ/σης (ΕΑΕ) σχ. έτους 2015-16, όπως μας στάλθηκε από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Χίου. Παρακολουθήστε τα συνημμένα καθώς και τις διευκρινήσεις του Υπουργείου:

Σας αποστέλλουμε τη με αριθ. 128727/Ε1/12-08-2015 (ΑΔΑ: ΩΝ7Ρ465ΦΘ3-ΜΔΥ) εγκύκλιο με θέμα «Πρόσκληση υποψήφιων αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για ένταξη στους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών ΕΑΕ  σχολ. έτους 2015-2016» και παρακαλούμε για την πιστή εφαρμογή της.

 

Ειδικότερα αποστέλλονται τα εξής συνημμένα αρχεία:




ΟΔΗΓΙΕΣ – ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ

1.      Οι υποψήφιοι που προσκομίζουν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό, του οποίου η συνάφεια στην ΕΑΕ εκκρεμεί από το ΙΕΠ και επομένως δεν περιλαμβάνονται στα μεταπτυχιακά τουΠαραρτήματος III της εγκυκλίου, μπορούν να υποβάλουν αίτηση-δήλωση.

Στις περιπτώσεις αυτές:

Α) Στο ΟΠΣΥΔ καταχωρίζεται στο Φάκελο του εκπ/κού στην υποενότητα με τίτλοΑκαδημαϊκά προσόντα ένταξης στους πίνακες κατάταξης εκπ/κών ΕΑΕ το μεταπτυχιακό με την επιλογή από λίστα υπό τον τίτλο ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΕΚΤΟΣ ΛΙΣΤΑΣ / ΕΚΚΡΕΜΕΙ ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΑΠΟ ΙΕΠ ή το διδακτορικό καταγράφοντας τον τίτλο του.

Β) Κατόπιν της καταχώρισης στο ΟΠΣΥΔ τα προσκομισθέντα δικαιολογητικά μεταπτυχιακού ή διδακτορικού αποστέλλονται ταχυδρομικώς στο ΙΕΠ (ενώ αντίγραφα των δικαιολογητικών αυτών θα κρατούνται υποχρεωτικά στις οικείες Δ/νσεις), σύμφωνα με τις οδηγίες αποστολής που αναγράφονται στο Μέρος Δ΄ - παρ. 4 στη σελ. 24 της εγκυκλίου. Σχετική επί του θέματος είναι και η Επισήμανση επί των παρ. ε & στ του Μέρους Β΄ - Κεφ. Δ΄ - Δικαιολογητικά στη σελ. 15. Παρακαλούμε δώστε ιδιαίτερη προσοχή στα αναγραφόμενα αυτά της εγκυκλίου.

2.      Οι υποψήφιοι που προσκομίζουν πιστοποιητικά αναπηρίας (δικής τους) – σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην εγκύκλιο – καταχωρίζονται στο ΟΠΣΥΔ ως εκπ/κοί με ποσοστό αναπηρίας ακόμα κι εάν δεν έχουν προσκομίσει (και) γνωματεύσεις παθολόγου και ψυχιάτρου (βλ. σελ 17 της εγκυκλίου).

Όσον αφορά στο πεδίο του ΟΠΣΥΔ (που εμφανίζεται μόνο στις περιπτώσεις των εκπ/κών με ποσοστό αναπηρίας) υπό τον τίτλο Ικανότητα υποψηφίου για εκπ/κό έργο, σας αναφέρουμε τα εξής:

·        Οι εκπ/κοί που είχαν καταχωριστεί κατά την αντίστοιχη περσινή περίοδο υποβολής αιτήσεων ως έχοντες ποσοστό αναπηρίας και με Ικανότητα υποψηφίου για εκπ/κό έργο: ΝΑΙ (και οι οποίοι υποχρεούνται να υποβάλουν εκ νέου πιστοποιητικά αναπηρίας αλλάκαι γνωματεύσεις), εμφανίζονται πλέον με Ικανότητα υποψηφίου για εκπ/κό έργο: Δεν προσκομίστηκαν γνωματεύσεις. Ως εκ τούτου, όλοι οι εκπ/κοί με ποσοστό αναπηρίας στο πεδίο Ικανότητα υποψηφίου για εκπ/κό έργο εμφανίζονται με την επιλογή Δεν προσκομίστηκαν γνωματεύσεις. Κατόπιν των ανωτέρω, σε όλους τους εκπ/κούς με ποσοστό αναπηρίας πρέπει να καταχωριστεί το πεδίο Ικανότητα υποψηφίου για εκπ/κό έργο: ΝΑΙ/ΟΧΙ εφόσον προσκομιστούν οι σχετικές γνωματεύσεις, ενώ, εάν δεν προσκομιστούν να παραμείνει η επιλογή Ικανότητα υποψηφίου για εκπ/κό έργο: Δεν προσκομίστηκαν γνωματεύσεις

3.      Παρατηρήσαμε τέλος ότι, κατά τη διάρκεια των αιτήσεων υποψηφίων αναπληρωτών κλάδων Γενικής Εκπ/σης (από 27-07-2015 έως 07-08-2015), ορισμένες Δ/νσεις Εκπ/σης καταχώρισαν ως μη όφειλαν στο Φάκελο του εκπ/κού στο ΟΠΣΥΔ, στην ενότητα Προσωπικά Στοιχεία, την Επάρκεια στα πεδία Γνώση Γραφής Braille / Γνώση Ελληνικής Νοηματικής. Στο συνημμένο αρχείο ΝέεςΚαταχωρίσεις_Επάρκεια_BrailleΕΝΓ_20150812.xls εμφανίζονται τα ονόματα των εκπ/κών και η Δ/νση Εκπ/σης που προέβη στην καταχώριση της Επάρκεια σεBraille / ΕΝΓ. Παρακαλούνται οι Δ/νσεις Εκπ/σης όπως διαγράψουν άμεσα τις καταχωρίσεις Επάρκειας των εκπ/κών αυτών. Είναι, δε, κατανοητό ότι σε περίπτωση που εκπ/κοί ΕΑΕ έχουν την Επάρκεια Braille / ΕΝΓ (με τα απαραίτητα δικαιολογητικά της εγκυκλίου) και υποβάλουν αίτηση σύμφωνα με τα οριζόμενα της παρούσας εγκυκλίου εκπ/κών ΕΑΕ καταχωρίζονται στο ΟΠΣΥΔ με Επάρκεια.

 

           

 




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ & ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΤΜΗΜΑ Α΄

 

 

 

Από το ΔΣ

Ο Πρόεδρος                                                    Ο Γραμματέας

Αμπαζής Γιώργος                                              Τσίγκος Στέφανος

 

 

Έκτακτο δελτίο ΕΜΥ: Αλλάζει ο καιρός – Καταιγίδες και ισχυροί άνεμοι από το βράδυ της Κυριακής – Συστάσεις από τη ΓΓ Πολιτικής Προστασίας


Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης Καιρού εξέδωσε σήμερα, Κυριακή, η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ). Σύμφωνα με αυτό, πρόσκαιρη επιδείνωση θα παρουσιάσει ο καιρός σε αρκετές περιοχές της δυτικής και βόρειας Ελλάδας από τις βραδινές ώρες της Κυριακής μέχρι και τις μεσημβρινές ώρες της Δευτέρας.
Αναλυτικά, σύμφωνα με την ενημέρωση της ΕΜΥ, αναμένονται καταιγίδες κατά τόπους ισχυρές που θα συνοδεύονται από ενισχυμένους ανέμους και χαλαζοπτώσεις θα εκδηλωθούν από τις βραδινές ώρες στα νησιά του Ιονίου, την Ήπειρο, τη Δυτική Στερεά, πιθανόν στη Βορειοδυτική Πελοπόννησο και σταδιακά στη Δυτική και Κεντρική Μακεδονία.
Την ίδια στιγμή, η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (www.civilprotection.gr) του υπουργείου Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης, ενημέρωσε τις αρμόδιες υπηρεσιακά εμπλεκόμενες κρατικές υπηρεσίες, καθώς και τις περιφέρειες και τους δήμους της χώρας, ώστε να βρίσκονται σε αυξημένη ετοιμότητα πολιτικής προστασίας, προκειμένου να αντιμετωπίσουν άμεσα τις επιπτώσεις από την εκδήλωση των έντονων καιρικών φαινομένων.
Παράλληλα, η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, μεριμνώντας για τη λήψη μέτρων αυτοπροστασίας από κινδύνους που προέρχονται από την εκδήλωση των έντονων καιρικών φαινομένων.
Ειδικότερα, η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας σε περιοχές όπου προβλέπεται η εκδήλωση έντονων βροχοπτώσεων καταιγίδων, συμβουλεύει τους πολίτες:
  • Να ασφαλίσουν αντικείμενα τα οποία αν παρασυρθούν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα ενδέχεται να προκαλέσουν καταστροφές ή τραυματισμούς.
  • Να βεβαιωθούν ότι τα λούκια και οι υδρορροές των κατοικιών δεν είναι φραγμένα και λειτουργούν κανονικά.
  • Να αποφεύγουν να διασχίζουν χείμαρρους και ρέματα πεζοί ή με το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των επικίνδυνων καιρικών φαινομένων, καθώς επίσης και για αρκετές ώρες μετά το τέλος εκδήλωσής τους.
  • Να αποφεύγουν τις εργασίες υπαίθρου και δραστηριότητες σε θαλάσσιες και παράκτιες περιοχές κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των έντονων καιρικών φαινομένων.
  • Να προφυλαχτούν αμέσως κατά τη διάρκεια μιας χαλαζόπτωσης. Να καταφύγουν σε κτίριο ή σε αυτοκίνητο και να μην εγκαταλείπουν τον ασφαλή χώρο, παρά μόνο όταν βεβαιωθούν ότι η καταιγίδα πέρασε. Η χαλαζόπτωση μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνη και για τα ζώα.
  • Να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των κατά τόπους αρμοδίων φορέων, όπως Τροχαία κλπ.τερες πληροφορίες και οδηγίες αυτοπροστασίας από τα έντονα καιρικά φαινόμενα, οι πολίτες μπορούν να επισκεφθούν τη νέα ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.civilprotection.gr.







aftodioikisi.gr

Έρχονται αλλαγές στα πρόστιμα του ΚΟΚ: Ποια θα μειωθούν & ποια θα παραμείνουν υψηλά


Σκέψεις για μείωση των προστίμων του ΚΟΚ επεξεργάζονται τα συναρμόδια υπουργεία, και αυτό καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, τα τσουχτερά πρόστιμα που είχαν θεσπιστεί με τη λογική του παραδειγματισμού, φαίνεται να μην λειτουγούν προς την κατεύθυνση συγκέντρωσης εσόδων.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής, στόχος είναι να γίνει ο ΚΟΚ πιο… φιλικός προς τον παραβάτη, με μείωση σειράς προστίμων προκειμένου να είναι εναρμονισμένα με τις νέες οικονομικές συνθήκες, αλλά να είναι ρεαλιστικότερη η είσπραξή τους.
Τα αποτελέσματα με την επιβολή προστίμων των 700 ευρώ ήταν αισθητά κατώτερα του αναμενόμενου, αφενός λόγω της ανικανότητας των οδηγών να τα καταβάλλουν, αφετέρου λόγω της έλλειψης προσωπικού της Τροχαίας να διεξαγάγει συστηματικούς ελέγχους, αλλά και η «χαρτογράφηση» από τους οδηγούς των σημείων SOS σε όλο το οδικό δίκτυο και οι ώρες που τα συνεργεία της Τροχαίας δραστηριοποιούνται.
Τα μειωμένα πρόστιμα στον νέο ΚΟΚ στηρίζονται στο ότι αν ο οδηγός πληρώσει για μία παράβαση –έστω και μικρότερο ποσό– την επόμενη φορά θα είναι πιο προσεκτικός.
Τα πρόστιμα που βρίσκονται υπό αναθεώρηση:
–    Παραβίαση STOP: 700 ευρώ.
–    Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη: 700 ευρώ.
–    Αυτοσχέδιοι αγώνες (κόντρες): 700 ευρώ.
–    Αντικανονικό προσπέρασμα: 700 ευρώ.
–    Επικίνδυνοι ελιγμοί: 700 ευρώ.
–    Απόρριψη αντικειμένων που παρακωλύουν την κυκλοφορία ή καθιστούν ολισθηρό το οδόστρωμα (διαρροή ή πτώση φορτίου): 400 ευρώ.
–    Μη χρήση ζωνών ασφαλείας από οδηγό, επιβάτη, παιδιά κάτω των 12 ετών: 300 ευρώ.
Τα πρόστιμα που δεν θα μειωθούν:
–    Κίνηση σε αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα άνω των 150 χλμ./ώρα: 350 ευρώ.
–    Υπέρβαση ορίου ταχύτητας σε άλλους δρόμους με ταχύτητα άνω των 120 χλμ./ώρα: 350 ευρώ.
–    Οπισθοπορεία σε σήραγγα ή σε αυτοκινητόδρομο: 700 ευρώ.
–    Μη τήρηση υποχρεώσεων παραχώρησης προτεραιότητας σε οδικούς κόμβους: 350 ευρώ.
–    Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ: 200-2.000 ευρώ.
–    Εξοπλισμός εντοπισμού ή παρεμπόδισης συσκευών μέτρησης ταχύτητας: 2.000 ευρώ.




aftodioikisi.gr

Ομαδικές απολύσεις και μεγαλύτερη «ευελιξία» στα εργασιακά φέρνει το Μνημόνιο – Όλες οι αλλαγές στην αγορά εργασίας (ΦΕΚ)


Ριζικές αλλαγές καλείται να εφαρμόσει η ελληνική κυβέρνηση στον εργασιακό τομέα, με κυρίαρχη λογική την ενίσχυση της «ευελιξίας» στην αγορά εργασίας. Σύμφωνα με το ΦΕΚ στο οποίο αποτυπώνονται οι πολιτικές που θα εφαρμόσει η κυβέρνηση, βάσει της συμφωνίας με τους δανειστες, έως τον Οκτώβριο του 2015 η κυβέρνηση θα δρομολογήσει διαδικασία διαβούλευσης με επικεφαλής μια ομάδα ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων με σκοπό την επανεξέταση ορισμένων υφιστάμενων πλαισίων της αγοράς εργασίας,συμπεριλαμβανομένων των ομαδικών απολύσεων, της συλλογικής δράσης και των συλλογικών διαπραγματεύσεων, λαμβανομένων υπόψη των βέλτιστων πρακτικών σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο.
Την ίδια στιγμή αναγράφεται στο σχετικό ΦΕΚ, η κυβερνητική δέσμευση να καταργηθεί, ως προαπαιτούμενο, η νομοθεσία της μεταβατικής περιόδου των συμφωνιών η οποία θεσπίστηκε με το άρθρο 72 του νόμου 4331/2015 της 2ας Ιουλίου 2015. Καθίσταται σαφές ότι ένα σκληρό πακέτο αντεργατικών πολιτικών έρχεται να βάλει στο «στόχαστρο» τους εργαζόμενους.
Ακόμη, έως τον Δεκέμβριο του 2015, οι ελληνικές αρχές καλούνται να έχουν εγκρίνει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης (βασικό παραδοτέο) για την καταπολέμηση της αδήλωτης και της ατελώς δηλωμένης εργασίας,«προκειμένου να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των νόμιμων εταιρειών, να προστατευτούν οι εργαζόμενοι και να αυξηθούν τα έσοδα από τη φορολογία και την κοινωνική ασφάλιση. Αυτό θα περιλαμβάνει τη βελτίωση της διακυβέρνησης της Επιθεώρησης Εργασίας και θα παρέχει συγκεκριμένη τεχνική βοήθεια». Ως πρώτο βήμα, οι αρχές θα προβούν στη διασύνδεση του συστήματος πληροφοριών ΕΡΓΑΝΗ με την Εφορία και το ΙΚΑ με σκοπό τον εντοπισμό της αδήλωτης εργασίας.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και για τον τομέα της εκπαίδευσης, όπου οι ελληνικές αρχές καλούνται, μεταξύ άλλων, «να διασφαλίσουν τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του τομέα της εκπαίδευσης σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ και αυτό θα τροφοδοτήσει την προγραμματισμένη ευρύτερη στρατηγική ανάπτυξης. Οι αρχές, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, θα επικαιροποιήσουν, έως τον Απρίλιο του 2016, την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011».

Αναλυτικότερα, ολόκληρο το τμήμα του ΦΕΚ Α’ 94/2015 (σελ 98-99) που αναφέρεται στην αγορά εργασίας:
Τα τελευταία έτη έχουν συντελεστεί μείζονες αλλαγές στους ελληνικούς θεσμούς της αγοράς εργασίας και στα συστήματα διαπραγμάτευσης των μισθών, ώστε να καταστεί η αγορά εργασίας πιο ευέλικτη. Οι ελληνικές αρχές έχουν δεσμευτεί να ακολουθήσουν τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ στους θεσμούς της αγοράς εργασίας και να ενισχύσουν τον εποικοδομητικό διάλογο μεταξύ των κοινωνικών εταίρων. Η προσέγγιση αυτή πρέπει όχι μόνο να εξισορροπήσει την ευελιξία με τη δικαιοσύνη για εργαζόμενους και εργοδότες, αλλά και να λάβει υπόψη το πολύ υψηλό επίπεδο ανεργίας και την ανάγκη επιδίωξης βιώσιμης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης, καθώς και κοινωνικής δικαιοσύνης. Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να καταργήσει, ως προαπαιτούμενο, τη νομοθεσία της μεταβατικής περιόδου των συμφωνιών η οποία θεσπίστηκε με το άρθρο 72 του νόμου 4331/2015 της 2ας Ιουλίου 2015.
Επανεξέταση των θεσμών της αγοράς εργασίας.
Έως τον Οκτώβριο του 2015 η κυβέρνηση θα δρομολογήσει διαδικασία διαβούλευσης με επικεφαλής μια ομάδα ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων με σκοπό την επανεξέταση ορισμένων υφιστάμενων πλαισίων της αγοράς εργασίας, συμπεριλαμβανομένων των ομαδικών απολύσεων, της συλλογικής δράσης και των συλλογικών διαπραγματεύσεων, λαμβανομένων υπόψη των βέλτιστων πρακτικών σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο. Περαιτέρω συμβολή στη διαδικασία διαβούλευσης που περιγράφεται ανωτέρω θα παρασχεθεί από διεθνείς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένης της ΔΟΕ. Η οργάνωση, οι όροι εντολής και τα χρονοδιαγράμματα θα συμφωνηθούν με τα θεσμικά όργανα. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας επανεξέτασης, οι αρχές θα ευθυγραμμίσουν τα πλαίσια για τις ομαδικές απολύσεις, τη συλλογική δράση και τις συλλογικές διαπραγματεύσεις με τις βέλτιστες πρακτικές στην ΕΕ. Δεν θα πραγματοποιηθεί καμία αλλαγή στο τρέχον πλαίσιο συλλογικών διαπραγματεύσεων πριν από την ολοκλήρωση της επανεξέτασης. Οι αλλαγές στις πολιτικές για την αγορά εργασίας δεν θα πρέπει να συνεπάγονται την επιστροφή σε παλαιότερα πλαίσια πολιτικής, ασύμβατα με τους στόχους της προώθησης μιας βιώσιμης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης.
Αδήλωτη εργασία.
Έως τον Δεκέμβριο του 2015, οι αρχές θα έχουν εγκρίνει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης (βασικό παραδοτέο) για την καταπολέμηση της αδήλωτης και της ατελώς δηλωμένης εργασίας, προκειμένου να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των νόμιμων εταιρειών, να προστατευτούν οι εργαζόμενοι και να αυξηθούν τα έσοδα από τη φορολογία και την κοινωνική ασφάλιση. Αυτό θα περιλαμβάνει τη βελτίωση της διακυβέρνησης της Επιθεώρησης Εργασίας και θα παρέχει συγκεκριμένη τεχνική βοήθεια. Ως πρώτο βήμα, οι αρχές θα προβούν στη διασύνδεση του συστήματος πληροφοριών ΕΡΓΑΝΗ με την Εφορία και το Ίδρυμα Κοινωνικών Ασφαλίσεων με σκοπό τον εντοπισμό της αδήλωτης εργασίας.
Επαγγελματική κατάρτιση.
Επιπλέον, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2016 και προκειμένου να επιτύχει τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΚ), και με βάση τη μεταρρύθμιση που εγκρίθηκε το 2013 (ν. 4186/2013), η κυβέρνηση, έως τον Δεκέμβριο του 2015 (βασικό παραδοτέο):
i) θα θεσπίσει ένα σύγχρονο πλαίσιο ποιότητας για την ΕΕΚ/μαθητεία,
ii) θα δημιουργήσει ένα σύστημα για τον προσδιορισμό των αναγκών σε επίπεδο δεξιοτήτων και μια διαδικασία αναβάθμισης των προγραμμάτων και της πιστοποίησης,
iii) θα δρομολογήσει πιλοτικές συμπράξεις με περιφερειακές αρχές και εργοδότες το 2015-2016 και
iv) θα χαράξει ολοκληρωμένο σχέδιο εφαρμογής του Υπουργείου Εργασίας, του Υπουργείου Παιδείας και του ΟΑΕΔ, με σκοπό την παροχή του απαιτούμενου αριθμού θέσεων μαθητείας για όλους τους σπουδαστές της επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΠΑΣ και ΙΕΚ) έως το 2016 και για το 33% τουλάχιστον του συνόλου των σπουδαστών της τεχνικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ) έως το 2016-2017 και
v) θα διασφαλίσει μεγαλύτερη συμμετοχή των εργοδοτών και μεγαλύτερη χρήση της ιδιωτικής χρηματοδότησης. Το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 θα λειτουργήσουν περιφερειακές συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα.
Ανάπτυξη ικανοτήτων.
Μεσοπρόθεσμα, θα ενισχυθεί η ικανότητα του Υπουργείου Εργασίας όσον αφορά τη χάραξη, εφαρμογή και παρακολούθηση των πολιτικών, προκειμένου να αυξηθεί η ικανότητά του να υλοποιεί μεταρρυθμίσεις στον τομέα της κοινωνικής πρόνοιας και ενεργητικές πολιτικές για την αγορά εργασίας, καθώς και να επιτυγχάνει την εμπροσθοβαρή χρηματοδότηση από τα διαρθρωτικά ταμεία. Αυτό θα περιλαμβάνει τη βελτίωση των δημόσιων υπηρεσιών απασχόλησης με την ολοκλήρωση της αναδιοργάνωσης του ΟΑΕΔ. Η ισχύουσα εργατική νομοθεσία θα απλουστευθεί και θα εξορθολογιστεί μέσω της κωδικοποίησής της σε έναν Κώδικα Εργατικής Νομοθεσίας έως τα τέλη του 2016 (βασικό παραδοτέο).
Τεχνική βοήθεια.
Για την αποτελεσματική εφαρμογή του προγράμματος μεταρρυθμίσεων, συμπεριλαμβανομένων της μεταρρύθμισης της αγοράς εργασίας, της ΕΕΚ και της ανάπτυξης ικανοτήτων του Υπουργείου Εργασίας, οι αρχές θα κάνουν χρήση της τεχνικής βοήθειας, επωφελούμενες μεταξύ άλλων από την εμπειρογνωμοσύνη διεθνών οργανισμών, όπως ο ΟΟΣΑ και η ΔΟΕ.
Εκπαίδευση.
Οι αρχές θα διασφαλίσουν τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του τομέα της εκπαίδευσης σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ και αυτό θα τροφοδοτήσει την προγραμματισμένη ευρύτερη στρατηγική ανάπτυξης. Οι αρχές, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, θα επικαιροποιήσουν, έως τον Απρίλιο του 2016, την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011.
Η εν λόγω επανεξέταση θα καλύπτει όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των δεσμών μεταξύ έρευνας και εκπαίδευσης και της συνεργασίας μεταξύ πανεπιστημίων, ερευνητικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων με σκοπό την ενίσχυση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας (βλ. επίσης ενότητα 4.2). Μεταξύ άλλων, η επανεξέταση θα αξιολογήσει την υλοποίηση της μεταρρύθμισης του «Νέου Σχολείου», το περιθώριο περαιτέρω εξορθολογισμού (των τάξεων, σχολείων και πανεπιστημίων), τη λειτουργία και διακυβέρνηση των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, την αποδοτικότητα και αυτονομία των δημόσιων εκπαιδευτικών μονάδων και την αξιολόγηση και διαφάνεια σε όλα τα επίπεδα. Η επανεξέταση θα προτείνει συστάσεις σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ.
Με βάση τις συστάσεις της επανεξέτασης, οι αρχές θα εκπονήσουν επικαιροποιημένο εκπαιδευτικό σχέδιο δράσης και θα υποβάλουν προτάσεις για δράσεις το αργότερο έως τον Μάιο του 2016, οι οποίες θα εγκριθούν έως τον Ιούλιο του 2016, και εφόσον είναι δυνατόν, τα μέτρα θα πρέπει να τεθούν σε ισχύ πριν από το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017. Ειδικότερα, οι αρχές δεσμεύονται να ευθυγραμμίσουν τον αριθμό διδακτικών ωρών ανά μέλος του προσωπικού, καθώς και την αναλογία μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ, το αργότερο έως τον Ιούνιο του 2018. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων θα συνάδει με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης. Οι αρχές θα διασφαλίσουν τη δίκαιη μεταχείριση όλων των φορέων παροχής εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των ιδιωτικών ιδρυμάτων, καθορίζοντας ελάχιστα πρότυπα.




aftodioikisi.gr

Τα ακίνητα της χρεοκοπίας – Σπίτια και οικόπεδα πωλούνται από… 2.000€! (πίνακας+παραδείγματα)


Μπορεί η ελληνική οικονομία να μην έχει χρεοκοπήσει, επισήμως τουλάχιστον, ωστόσο, ένα από τα στηρίγματά της, η «ατμομηχανή» όπως έχει χαρακτηριστεί η κτηματαγορά, βρίσκεται εδώ και καιρό σε καθεστώς χρεοκοπίας.
Σύμφωνα με αναλυτικό ρεπορτάζ της «Ημερησίας», ειδικά μετά την τραπεζική αργία και τα capital controls, πολλοί είναι πλέον οι ειδικοί που πιστεύουν ότι ο κλάδος έχει καταστραφεί και θα περάσουν χρόνια για να ανακάμψει. Η μεσαία τάξη και τα ακίνητα που της ανήκουν βρίσκονται πλέον σε διαδικασία πλήρους απαξίωσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την περιουσία των Ελλήνων. Σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις, η τελευταία οκταετία που έσπασε η «φούσκα» στην κτηματαγορά, οι Ελληνες έχουν χάσει από 350 έως 500 δισ. ευρώ από την περιουσία που είχαν προ κρίσης.
Το γεγονός και μόνο ότι δεν πραγματοποιούνται αγοραπωλησίες και ελάχιστα είναι πλέον τα συμβόλαια για αγορά κάποιου, συνήθως φθηνού, διαμερίσματος ή οικοπέδου, δείχνει την κατάρρευση ενός κλάδου που προσέφερε δισεκατομμύρια στην ελληνική οικονομία.
Τα ακίνητα της χρεοκοπίας - Σπίτια και οικόπεδα πωλούνται από... 2 χιλιάδες!
Είναι χαρακτηριστικό ότι έχουν «παγώσει» πλήρως οι ανεγέρσεις κατοικιών και οι επενδύσεις μειώθηκαν από 9,8% του ΑΕΠ το 2007 σε μόλις 1,2% το 2014. Αυτό σημαίνει ότι ενώ στα χρόνια προ κρίσης τα κεφάλαια που επενδύονταν για την κατασκευή κατοικιών ξεπερνούσαν τα 20 – 23 δισ. ευρώ ετησίως τώρα μόλις που φτάνουν τα 2-3 δισ. ευρώ.
Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, τον Ιανουάριο 2015 ολοκληρώθηκαν μόλις 580 νέες οικιστικές μονάδες σε όλη την Ελλάδα έναντι 736 τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Τον πρώτο μήνα του 2007 αντίθετα είχαν κτιστεί σχεδόν 8 χιλιάδες κατοικίες ενώ και το 2010, εν μέσω κρίσης, είχαν κτιστεί περί τις 7.000 οικιστικές μονάδες.
Τη δραματική πτώση της ζήτησης και γενικότερα του ενδιαφέροντος των Ελλήνων για την κτηματαγορά επιβεβαιώνουν και τα στοιχεία των τραπεζών για τις συναλλαγές που γίνονται με τη διαμεσολάβησή τους. Το πρώτο τρίμηνο του έτους η πτώση έφτασε το 23,9% σε  ετήσια βάση, έναντι πτώσης κατά 59,6% στο πρώτο τρίμηνο του 2014. Οι συναλλαγές μέσω των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων είχαν φθάσει τις 148,1 χιλ. το 2007 και 116 χιλ. το 2008, για να υποχωρήσουν στη συνέχεια, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και κατόπιν της αβεβαιότητας, στις 31 χιλ. το 2012, στις 24,4 χιλ. το 2013 και τις 17 χιλ. το 2014. Με δεδομένο ότι στο τρίμηνο οι συναλλαγές έφτασαν τις 3.200 εκτιμάται ότι φέτος, υπό τις παρούσες συνθήκες, δεν θα ξεπεράσουν τις 13 χιλιάδες.
imerisia pinakas timwn 1608
Πηγή γραφήματος: «Ημερησία»
Δηλαδή σε σχέση με το 2007 η πτώση ξεπερνά το… 91%! Είναι ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της χρεοκοπίας στην αγορά ακινήτων που επηρεάζουν και τις τραπεζικές εργασίες καθώς κανείς δεν ζητά δάνεια για αγορά, ούτε αναχρηματοδότηση του υφιστάμενου δανεισμού του.
Σύμφωνα πάντα με την «Ημερησία», τους τελευταίους μήνες του 2014 και μέχρι τον Μάρτιο οι κτηματομεσίτες κατέγραψαν μια σχετικά ανοδική κίνηση, κυρίως για φθηνά σπίτια. Πολλοί Ελληνες «πάρκαραν» τις αποταμιεύσεις τους στην κτηματαγορά φοβούμενοι ένα οικονομικό και τραπεζικό κραχ. Ετσι, αγοράστηκαν αρκετά σπίτια από 20 έως 50 χιλ. ευρώ, δίνοντας μια μικρή «ανάσα» στην αγορά, ωστόσο, η ζήτηση δεν κράτησε για πολύ. Οι… τραπεζικές αναταράξεις οδήγησαν τους Ελληνες στο να «σηκώσουν» σχεδόν 50 δισ. ευρώ από τους λογαριασμούς τους, που όμως δεν κατευθύνθηκαν στην αγορά ακινήτων αλλά στα… στρώματα.
Η ελληνική κτηματαγορά θα βρίσκεται σε διαρκή απαξίωση με κύριο χαρακτηριστικό τα περισσότερα από 250 χιλιάδες απούλητα ακίνητα και κυρίως τις εξωφρενικά χαμηλές τιμές που καταγράφονται σε πολλές περιπτώσεις. Διότι πλέον αυξάνεται εντυπωσιακά ο αριθμός των διαμερισμάτων που πωλείται κάτω από 10.000 ευρώ, ακόμη και σε τιμές – σοκ, της τάξης των… 4.000 ευρώ. Η πιο δημοφιλής κατηγορία, σύμφωνα με τις αγγελίες, είναι αυτή των 15.000 – 30.000 ευρώ, όπου μπορεί να βρει κανείς φθηνά και σε άριστη κατάσταση σπίτια τα οποία δεν χρειάζονται ανακαίνιση. Υπάρχουν όμως και πολλά σε τιμές όσο ένα… μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, δηλαδή από 4 έως 8 χιλιάδες ευρώ που είναι παλιά και χρήζουν ανακατασκευής, ωστόσο, η αξία τους είναι τόσο χαμηλή που προκαλεί αίσθηση.
Πρόκειται για σπίτια που θέλουν να «ξεφορτωθούν» οι ιδιοκτήτες τους είτε για να γλιτώσουν ΕΝΦΙΑ και άλλα τέλη που τα βαρύνουν είτε είναι διαμερίσματα στο κέντρο της Αθήνας που εγκαταλείπουν Ελληνες και ξένοι για να μετακομίσουν σε άλλες γειτονιές. Αξίζει να σημειωθεί ότι χιλιάδες οικονομικοί μετανάστες που είχαν αγοράσει ή μισθώσει αυτά τα διαμερίσματα, τώρα τα εγκαταλείπουν, αφού η κρίση τους αναγκάζει να εγκαταλείψουν και την Ελλάδα. Το αποτέλεσμα είναι να μείνουν άδεια και σε κακή κατάσταση σπίτια 40 και 50 ετών που μέχρι πρότινος έδιναν κάποιο εισόδημα στους ιδιοκτήτες τους.
Πάντως, οι αγγελίες που αλιεύσαμε από εξειδικευμένα sites προκαλούν ορισμένες φορές σοκ διότι δείχνουν ότι η ακίνητη περιουσία πολλών Ελλήνων είναι μόνο στα χαρτιά. Για παράδειγμα, διαμέρισμα που έχει αντικειμενική αξία πάνω από 20 χιλ. ευρώ έχει σήμερα τιμή πώληση 6 χιλιάδες ευρώ και μάλιστα δεν υπάρχει κανείς να το αγοράσει.
Ομοίως γκαρσονιέρα με αντικειμενική αξία 14 χιλ. ευρώ σήμερα προσφέρεται 5.500 ευρώ, χωρίς όμως να υπάρχει ελπίδα για να πουληθεί. Ανάλογες καταστάσεις είναι πλέον συχνές στην αγορά αφού οι πωλητές έχουν αυξηθεί δραματικά την τελευταία διετία. Όχι μόνο Ελληνες που αναζητούν ρευστότητα πουλώντας όσο όσο την περιουσία τους αλλά και αλλοδαποί που φεύγουν από την Ελλάδα εγκαταλείποντας είτε ιδιόκτητα ακίνητα είτε ενοικιαζόμενα.
Η νέα γενιά προσφερόμενων προς πώληση διαμερισμάτων είναι αυτή που εγκαταλείπεται από τους μισθωτές, οι οποίοι επιστρέφουν στα πατρικά τους. Τον τελευταίο καιρό έχει αυξηθεί ο αριθμός των ξενοίκιαστων κατοικιών με τους ιδιοκτήτες να τα βγάζουν στο σφυρί αφού δεν αποδίδουν έσοδα και ταυτόχρονα φορολογούνται.
Οι ειδικοί εκφράζουν φόβους ότι μετά το τρίτο μνημόνιο και τα ασφυκτικά οικονομικά πλαίσια που διαμορφώνονται θα υπάρξει κι άλλο κύμα διαθέσιμων ακινήτων πιέζοντας προς τα κάτω τις τιμές. Η απαξίωση της ακίνητης περιουσίας των Ελλήνων σε σχέση με τα προ κρίσης επίπεδα έχει ξεπεράσει το 60% σε πολλές περιπτώσεις. Ακόμη πιο δραματικές είναι οι επιπτώσεις σε όσους έχουν πολυετή δάνεια να αποπληρώσουν. Οι μηνιαίες δόσεις και το συνολικό ποσό που θα πρέπει να εξοφλήσουν σε 10 ή 15 χρόνια υπερβαίνουν την αξία του σπιτιού. Ουσιαστικά δηλαδή πληρώνουν δάνειο για ακίνητο που κοστίζει πολύ λιγότερα κι από την αντικειμενική του αξία. Σύμφωνα με τους ειδικούς 8 στα 10 σπίτια σήμερα πωλούνται σε τιμές κάτω από αυτές που υπολογίζει η εφορία.
Οι μεγάλοι χαμένοι
Τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος δείχνουν ότι οι πτωτικές τάσεις στις τιμές των ακινήτων επιβραδύνονται. Οι εποχές που η πτώση ξεπερνούσε το 7%-8% έχουν περάσει ωστόσο και το 3% δείχνει μια εικόνα αγοράς που δεν μπορεί να βρει τον βηματισμό της, κυρίως λόγω έλλειψης επενδυτών. Οι μεγάλοι χαμένοι της κτηματαγοράς είναι κυρίως όσοι αγόρασαν σε υψηλές τιμές την περίοδο 2006-2008, καθώς η περιουσία τους χάνει συνεχώς λάμψη. Αν μάλιστα επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις για υποχώρηση έως 18% λόγω των capital controls και των μέτρων του Μνημονίου, τότε σε πολλές περιοχές ακίνητα 10ετίας θα κοστίζουν σε λίγο καιρό έως και 50% κάτω από την αρχική τιμή τους.
Σύμφωνα με τους εκτιμητές έχει αυξηθεί το χάσμα μεταξύ αγοραίων τιμών και αντικειμενικών αξιών. Κυρίως στα παλαιά οι πωλήσεις ακινήτων γίνεται κάτω από την αντικειμενική αξία ακόμη και 100%. Μόνο σε Νέο Ψυχικό, Παπάγου, Χολαργό, Αγία Παρασκευή, Κηφισιά οι αντικειμενικές ταυτίζονται ή είναι χαμηλότερες των εμπορικών αξιών. Επίσης, νεόδμητα ακίνητα πωλούνται πάνω από την αντικειμενική μόνο σε περιοχές με χαμηλή τιμή ζώνης, κάτω από 1.000 ευρώ όπως Ιλιον, Μεταξουργείο, Νίκαια, Κορυδαλλός κ.λπ.
Οι ειδικοί πιστεύουν ότι η αγορά έχει γυρίσει 15 χρόνια πίσω στα επίπεδα των τιμών που ίσχυαν το 2000. Αξίζει να σημειωθεί ότι πτώση που ανάλογα με την περιοχή κυμαίνεται από 30% έως 60%, καταγράφουν και τα ενοίκια των διαμερισμάτων κυρίως λόγω της υπερπροσφοράς.
Στα αξιοσημείωτα η τάση των εργολάβων οικοδομών να πουλάνε σε χαμηλές τιμές ακίνητα που τους «έμειναν στα χέρια» ακόμη και από το 2008 ενώ πολλά είναι τα γιαπιά που έμειναν στα τσιμέντα λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος για αγορές.
«Κόκκινα» δάνεια
Το μεγάλο ερώτημα είναι: Τι θα γίνει με τα «κόκκινα» δάνεια και τα σπίτια που θα βγουν στην αγορά μετά την άρση της προστασίας από πλειστηριασμούς;
Αν και είναι σε εκκρεμότητα η ρύθμιση των δανείων σε καθυστέρηση εκφράζονται φόβοι για μαζικό κύμα πωλήσεων ακινήτων από ιδιοκτήτες που θα θελήσουν να τα «σκοτώσουν» οι ίδιοι πριν τα «σκοτώσουν» οι τράπεζες. Αρκετοί είναι εκείνοι που θα βρουν ακίνητο σε πολύ χαμηλή τιμή, επομένως όποιος έχει ρευστό μπορεί να αποκτήσει σημαντική ακίνητη περιουσία. Ακόμη και σπίτια 3-5 ετών εκτιμάται ότι θα βγουν σε αγγελίες και σε πολύ καλές τιμές υπό τον φόβο μιας κατάσχεσης.
Από την άλλη, ένα στοκ άνω των 200 χιλ. απούλητων σπιτιών που θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια είναι σίγουρο ότι θα οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση τιμών τα επόμενα χρόνια. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται οι κινήσεις των τραπεζών, μετά την ανακεφαλαιοποίηση αλλά και του ESM ο οποίος θα αποτελέσει το νέο «αφεντικό» των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων της χώρας, επομένως και των ακινήτων που έχουν δοθεί ως collaterals για στεγαστικά δάνεια. Σίγουρη θα πρέπει να θεωρείται μια αλλαγή πολιτικής στον τομέα της στεγαστικής πίστης αλλά και των ρυθμίσεων για την «ανακούφιση» των δανειοληπτών που έχουν αντικειμενική δυσκολία να πληρώσουν. Μεγάλη θα είναι η πίεση και οι κατασχέσεις ακόμη και πρώτων κατοικιών για όσους δεν πληρώνουν, αν και δεν αντιμετωπίζουν σοβαρό οικονομικό πρόβλημα.
Παράλληλη αγορά
Ανατροπή στην κτηματαγορά θα δημιουργήσει και η «παράλληλη» αγορά που δημιουργείται στο εξωτερικό. Με τις ελληνικές τράπεζες να αντιμετωπίζουν αντικειμενική αδυναμία να χορηγήσουν νέα δάνεια, αυτοί που θα… κάνουν παιχνίδια τα επόμενα χρόνια είναι τα ξένα πιστωτικά ιδρύματα και τα funds που δραστηριοποιούνται στο real estate. Ξένοι επενδυτές που θα θελήσουν να αγοράσουν εξοχικό ή κάποιο επαγγελματικό ακίνητο στην Ελλάδα αλλά και Ελληνες που έχουν πρόσβαση στη στεγαστική πίστη άλλων χωρών, θα μπορούν να εξασφαλίσουν ρευστότητα. Μάλιστα, σε μια αγορά που τα ακίνητα πωλούνται σε εξωφρενικά χαμηλές τιμές, η προσέλκυση επενδυτών από το εξωτερικό είναι ευκολότερη.
Αυτό ισχύει κυρίως για πολυτελείς παραθεριστικές κατοικίες που πωλούνται πολύ φθηνά σε αρκετά ελληνικά νησιά καθώς και για άλλοτε ακριβές βίλες σε προάστια της Αθήνας. Τα στοιχεία δείχνουν ότι μπορεί να βρει κανείς τέτοια σπίτια σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Για παράδειγμα βίλες στα βόρεια προάστια που πωλούνται 5 εκατ. ευρώ τώρα δίνονται 1 εκατ. ευρώ, ενώ παραθεριστικά ακίνητα των 3 εκατ. ευρώ προσφέρονται στη μισή τιμή.
Πάντως, η έκρηξη της τουριστικής κίνησης σε νησιά όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη έχει αλλάξει τα δεδομένα τους τελευταίους μήνες. Συγκεκριμένα «ξεπάγωσε» η αντιπαροχή και κτίζονται ήδη κάποια πολυτελή συγκροτήματα, ενώ έχουν γίνει αρκετές αγοραπωλησίες με ξένους κυρίως επενδυτές.
Τις τελευταίες εβδομάδες, έχουν επανακάμψει μεσάζοντες οι οποίοι εκπροσωπούν θεσμικούς του εξωτερικού και διαπραγματεύονται την αγορά είτε συγκεκριμένων επαγγελματικών ακινήτων είτε πακέτων μετοχών εταιρειών real estate που έχουν στο χαρτοφυλάκιό τους επαγγελματικά ακίνητα υψηλής ποιότητας.
Αγγελίες που κάνουν εντύπωση
• Εκτός σχεδίου, γωνιακό αγροτεμάχιο στο Θορικό 9 στρέμματα, τιμή 2 χιλ. ευρώ
• Πωλείται ημιυπόγειο ανακαινισμένο το 2010 σε άριστη κατάσταση, του 1974, τιμή 12.500 ευρώ
• Πωλείται φρεσκοβαμμένη ημιυπόγεια γκαρσονιέρα ηλιόλουστη 49 τ.μ. τιμή 13.000 ευρώ
• Αγροτεμάχιο αμφιθεατρικό 760 τ.μ. 3.000 μέτρα από θάλασσα, με μεταφερόμενο συντελεστή δόμησης 200 τ. μ., άρτιο όταν αποχαρακτηριστεί, με 27 μ. πρόσοψη στη λεωφόρο Ραμνούντας, τιμή 6.000 ευρώ
• Οικόπεδο 218 τ.μ., υπό ένταξη στη Σαλαμίνα, τιμή 8.500 ευρώ
• Διαμέρισμα 31 τ.μ. του 1963 με κεντρική θέρμανση στου Γκύζη τιμή 4.000 ευρώ
• Διαμέρισμα στην Κυψέλη 27 τ.μ. ημιυπόγειο του 1960 με τιμή 4.800 ευρώ
• Στούντιο 27 τ.μ του 1964 τιμή 5000
• Εξάρχεια διαμέρισμα 25 τ.μ. με φυσικό αέριο του 1950 τιμή 5.500
• Μουσείο – Εξάρχεια 25 τ.μ. προς 5.500 ευρώ του 1950
• Δυάρι 52 τ.μ. στον Αγιο Νικόλαο του 1968 τιμή 6.000
• Ισόγειο στην Κυψέλη του 1970 35 τ.μ. τιμή 6.500
• Εξάρχεια 40 τ.μ. τιμή 7000
• 28 τ.μ. στα Ανω Πατήσια γκαρσονιέρα του 970 τιμή 6.900
• Δυάρι 35 τ.μ. του 1974 τιμή 9.000
• Θεσσαλονίκη 6.000 ευρώ 58 τ.μ. δυάρι με αυτόνομη θέρμανση του 1960
• Θεσσαλονίκη Ροτόντα 35 τ.μ. με 7.000 ευρώ του 1963
• 15.000 ευρώ ισόγειο διαμέρισμα 42 τ.μ, κατασκευής 1980 στην Πετρούπολη
• 13.500 ευρώ διαμέρισμα 44 τ.μ., κατασκευής 1965, στην περιοχή Γκύζη, τρίτου ορόφου χωρίς ασανσέρ.
• 15.000 ευρώ ισόγειο διαμέρισμα 31 τ.μ., κατασκευής 1975, με φυσικό αέριο και ασανσέρ στον Πειραιά
• 17.000 ευρώ ισόγειο διαμέρισμα 33 τ.μ., κατασκευής 1973, μπάνιο, με κεντρική θέρμανση, στον Άλιμο
• 12.000 ευρώ γκαρσονιέρα 29 τ.μ., κατασκευής 1967 με θέα σε κήπο στην Αθήνα.
• 20.000 ευρώ διαμέρισμα 45 τ.μ., 1ου ορόφου, κατασκευής 1965, άριστης κατάστασης στην Κυψέλη
• 17.000 ευρώ ισόγειο διαμέρισμα 50 τ.μ., κατασκευής 1965, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Πηγή: «Ημερησία» – Βασίλης Κανέλλης