Δευτέρα, 8 Απριλίου 2013

ΔΗΜΟΣΙΟ : "ΠΑΡΑΘΥΡΟ" ΓΙΑ ΑΜΕΣΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΗ ΕΠΙΟΡΚΩΝ



Την επέκταση του κανόνα 1 προς 1 (μία απόλυση – μία πρόσληψη) και στους υπόλοιπους πλην των επίορκων υπαλλήλων συζητούν πλέον κυβέρνηση και τρόικα. Αν και στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης δηλώνουν άγνοια για το θέμα, πληροφορίες αναφέρουν ότι το συγκεκριμένο σενάριο έχει πέσει στο τραπέζι των συζητήσεων μεταξύ του Γ. Στουρνάρα και των εκπροσώπων της τρόικας σε μία προσπάθεια να προχωρήσουν οι απολύσεις στο Δημόσιο, κάτι που επιθυμεί σφόδρα η τριμερής.
Σύμφωνα με το σχέδιο οι υπάλληλοι που θα απολύονται είτε αφού ενταχθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας είτε και απευθείας (;) θα αντικαθίστανται από επιτυχόντες του ΑΣΕΠ. Πέραν της ικανοποίησης της απαίτησης της τρόικας για «αίμα», τα βασικά επιχειρήματα  είναι δύο:
-          Πρώτον,  ότι με αυτό τον τρόπο το Δημόσιο θα αναβαθμίσει το επίπεδο του προσωπικού του, καθώς όσοι θα απολύονται θα είναι χαμηλότερων προσόντων από όσους θα προσλαμβάνονται
-          Δεύτερον, ότι θα υπηρετήσουν στο Δημόσιο υπάλληλοι που έχουν περάσει με αξιοκρατικές διαδικασίες του ΑΣΕΠ και όχι με άλλες αμφιβόλου ποιότητας (σ.σ. κοινώς «ρουσφέτια»
aftodioikisi.gr

ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΠΡΟΧΕΙΡΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΔΑΚΟΚΤΟΝΙΑ 2013 ΣΤΗΝ Π.Ε. ΧΙΟΥ




Η Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής Περιφερειακής Ενότητας Χίου σε εφαρμογή της          απόφασης Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου 1791/8-04-2013 σε συνέχεια της 223 /26-03-2013 Απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, προκηρύσσει ανοικτό πρόχειρο δημόσιο μειοδοτικό διαγωνισμό με έγγραφες ενσφράγιστες προσφορές για  την ανάδειξη εργολάβου παροχής υπηρεσιών για τον έλεγχο των δακοπληθυσμών με τη μέθοδο της παγιδοθεσίας με παγίδες τύπου Mcphail στους ελαιώνες στα πλαίσια του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς έτους 2013 στην Περιφερειακή Ενότητα Χίου, συνολικού προϋπολογισμού είκοσι πέντε χιλιάδων διακοσίων δεκαέξι ευρώ και δεκατριών λεπτών Ευρώ (25.216,13 €) χωρίς Φ.Π.Α. για την Περιφερειακή Ενότητα Χίου, με κριτήριο την χαμηλότερη τιμή ανά προστατευόμενο ελαιόδεντρο. 
·        Ο διαγωνισμός θα γίνει στα γραφεία της Δ/νσης Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής της Π.Ε. Χίου Οδός Κοντογιάννη 6-8  Δήμου Χίου την 15η Μαΐου 2013 ημέρα Τετάρτη και ώρα 11:00 πμ.
Τα αναλυτικά στοιχεία των όρων του διαγωνισμού και της διακήρυξης βρίσκονται στην ιστοσελίδα Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου στο διαδίκτυο (ηλεκτρονική διεύθυνση: www.pvaigaiou.gov.gr ) καθώς και στο διαδίκτυο στο Πρόγραμμα «Διαύγεια»  et.diavgeia.gov.gr ή χορηγούνται από:
Την Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής Περιφερειακής Ενότητας Χίου, αρμόδιος υπάλληλος Στέφανος Φωκίδης, Τηλ.: 2271044269, fax : 2271044265 email: s.fokidis@gmail.com  κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΝΙΚΗΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ



*Ανοιχτό Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου. Τρίτη 9/4/2013Οίκος Χίου Διδασκάλου 8μμ







1.   Με βασική επιδίωξη την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ως το βασικό πεδίο άντλησης των 30.000 απολύσεων το 2013 και των 150.000 ως το 2015, όπως απαιτεί η Τρόικα, το Υπ. Παιδείας,  με μια αιφνιδιαστική αλλά και συντονισμένη προσπάθεια, επιχειρεί να καταργήσει το 20-30% των οργανικών θέσεων των σχολείων, δηλαδή 10.000  oργανικές θέσεις κομμένες σε όλοκληρη  την επικράτεια, περίπου 20.000 εκπαιδευτικοί λιγότεροι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε σχέση με φέτος    !
2.   Ετοιμάζουν και περαιτώρω καταργήσεις οργανικών, εκτός από τις παραπάνω, με την επικείμενη αύξηση του ωραρίου εργασίας των εκπαιδευτικώνλοποιείται έτσι  από την τρικομματική συγκυβέρνηση η βάρβαρη πολιτική των μνημονίων, αφού όλα γι αυτούς είναι νούμερα προς περικοπή: μαθητές, σχολεία, εκπαιδευτικοί! Αληθινός εφιάλτης, πραγματική κοινωνική τραγωδία!
3.   Παράλληλα, εξελίσσεται μια εκστρατεία τρομοκράτησης και συκοφάντησης των εκπαιδευτικών. Η αξιολόγηση-ομηρία, η προοπτική των απολύσεων, τα πειθαρχικά με την αυτοδίκαιη αργία, οι επισκέψεις στα σχολεία ελεγκτών-ράμπο της Δ. Διοίκησης, οι μηδενικοί διορισμοί, οι απολύσεις 10.000 αναπληρωτών την επόμενη χρονιά και η κατασκευή μιας εικόνα μας ως ενός κλάδου, που τάχα βρίθει από «επίορκους, αργόμισθους και ανεπαρκείς», δημιουργούν ένα πλαίσιο ζόφου που στοχεύει στον εργασιακό μας αφανισμό.
4.   Τούτη την ώρα, που θα ‘πρεπε να’ χαν ξεσηκωθεί και οι πέτρες,  και επειδή η τραγική  κατάσταση που βιώνουμε δεν μπορεί απλά να περιμένει την ιστορία που θα κρίνει τον καθένα,  εμείς λέμε ότι το χρέος όλου του συνδικαλιστικού φάσματος, θα ‘πρεπε να είναι ένας και μόνος στόχος : πώς θα ξεσηκωθεί όλος ο κλάδος και όλη η εκπαίδευση, να ξεκολλήσει από την αδράνεια, να ξεπεράσει τη μοιρολατρία  και να αγωνιστεί για το  διακύβευμα της ίδιας του της επιβίωσης, αλλά και την ύπαρξη της ίδιας της εκπαίδευσης!
5.   Πριν μας τελειώσουν όμως όλους, τούτες τις κρίσιμες ώρες εμείς οι εκπαιδευτικοί έχουμε το δικό μας χρέος –που δεν έχει άλλο χρόνο να περιμένει τον κατεστημένο γραφειοκρατικό συνδικαλισμό της ήττας και των ερειπίων: να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας! Καλούμε σε κάθε σχολείο τους συλλόγους διδασκόντων, τους γονείς, τους συναδέλφους να αναλάβουν δράση τώρα! Με εκδηλώσεις αντίστασης σε κάθε σχολείο. Στο ερώτημα δε, ποιοι φεύγουν και ποια τμήματα καταργούνται, να απαντήσουμε με μια φωνή: « Κανείς δε θα φύγει,  κανένα τμήμα δε θα κλείσει»!
6.   Καλούμε τους συλλόγους εκπαιδευτικών Π.Ε, τις ΕΛΜΕ τους συλλόγους και τις ενώσεις γονέων, τους συλλόγους διδασκόντων και όλους τους συναδέλφους σε ένα συντονισμένο μέτωπο αντίστασης και ανατροπής των αντιδραστικών σχεδίων που, αν περάσουν, θα αφήσουν ερείπια και βομβαρδισμένο τοπίο στη δημόσια εκπαίδευση.
7.   Την Τετάρτη 10 Απρίλη ξεκινάμε με  συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις, τις Περιφέρειες και στο Υπουργείο Παιδείας, απαιτώντας να αποσυρθούν τα απαράδεκτα σχέδια που ακρωτηριάζουν τα σχολεία.
8.  Πραγματοποιούμε ανοιχτά Δ.Σ και Γενικές Συνελεύσεις παντού, σε όλη την κλίμακα της εκπαίδευσης, σε όλα τα σχολεία-νηπιαγωγεία με αιχμές την ακύρωση του σχεδίου ’’κουρέματος’’ των  οργανικών θέσεων, την απόσυρση  όλων των σχεδίων αξιολόγησης-χειραγώγησης, την αποτροπή αύξησης του ωραρίου, τα οικονομικά των εκπαιδευτικών (μισθός, σύνταξη, ασφάλιση) και τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης .
9.  Προχωράμε συλλογικά και μαζικά σε ανένδοτο αγώνα διαρκείας παντού,μέχρι τη νίκη!



                                               Βασίλης Μαυρέλος
               Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων-Νηπιαγωγών Χίου
                        για τη Νέα  Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Κίνηση

ETHΣΙΑ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΧΙΟΥ


ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΧΙΟΥ
«Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ»



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ



Η Διοίκηση του Σωματείου ενημερώνει τους συναδέλφους οικοδόμους ότι η Ετήσια Γενική Συνέλευση του σωματείου θα διεξαχθεί την Τετάρτη 10 Απριλίου 2013 στις 18.00μμ το απόγευμα στην αίθουσα του Εργατικού Κέντρου. Σε περίπτωση μη απαρτίας, η συνέλευση μεταφέρεται το Σάββατο 13 Απριλίου 2013 και σε περίπτωση που πάλι δεν επιτευχθεί η απαρτία, έχει οριστεί ως καταλυτική ημερομηνία η Τετάρτη 17 Απριλίου 2013, την ίδια ώρα και στον ίδιο χώρο.

ΞΕΣΗΚΩΝΕΙ ΤΗΝ ΠΝΟ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ "ΠΛΟΙΟ-ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"


ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΠΕΡΓΙΑΣ


Αντιδράσεις στο ναυτεργατικό κόσμο, προκαλεί πρόταση του υπουργού Ναυτιλίας Κώστα Μουσουρούλη στη Βουλή, προς τους εκπροσώπους των πολιτικών κομμάτων που συμμετέχουν στη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου, να μπορεί να εξασφαλιστεί στη διάρκεια μιας απεργίας των ναυτικών που ξεπερνά τις 48 ώρες, ο απαιτούμενος αριθμός ακτοπλοϊκών δρομολογίων, για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος στα νησιά.

Ξεσηκώνει την ΠΝΟ η πρόταση για «πλοίο-ασφαλείας»
Ο υπουργός είπε ότι, αν όλα τα κόμματα συναινέσουν και τοποθετηθούν, τότε θα μπορέσει να υπάρξει μια συγκεκριμένη λύση, καθώς, όπως υποστήριξε, στην ουσία πρόκειται για την επέκταση της αρχής που υπάρχει κατά τη διάρκεια μιας απεργίας, δηλαδή, να υπάρχει προσωπικό ασφαλείας όπως στα νοσοκομεία.
Ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) Γιάννης Χαλάς, σχολιάζοντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τη συγκεκριμένη πρόταση, είπε ότι «οι ναυτικοί δεν είναι υπέρ των απεργιακών κινητοποιήσεων, αλλά υπέρ της επίλυσης των προβλημάτων τους».
«Ωστόσο», προσέθεσε ότι «οι απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτικών όπως και το χρονικό τους διάστημα, αποφασίζεται μόνο από την εκτελεστική επιτροπή της ΠΝΟ και κάλεσε «τα κόμματα της συγκυβέρνησης να σταματήσουν να δημιουργούν προβλήματα στους ναυτεργάτες».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) Αντώνης Νταλακογιώργος σε ανακοίνωσή του κάνει λόγο για «κατάπτυστο σχέδιο», καθώς και για «φασιστική και αντιδημοκρατική προτεινόμενη ρύθμιση», που στοχεύει στην κατάργηση του δικαιώματος της απεργίας. «Προειδοποιούμε ότι καμιά αντιδημοκρατική ρύθμιση δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτή από το ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα», τονίζεται σε ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ.
Το θέμα δρομολόγησης πλοίου-ασφαλείας σε περιόδους απεργίας των ναυτικών, τέθηκε αρχικά στη Βουλή από το ΠΑΣΟΚ. Ο βουλευτής του κόμματος υπεύθυνος για θέματα ναυτιλίας Κώστας Τριαντάφυλλος, είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι αυτό που ζήτησε, είναι να υπάρξει η δυνατότητα ακτοπλοϊκής σύνδεσης με πλοίο ασφαλείας σε περιόδους απεργίας, αλλά και το δικαίωμα του ναυτικού να είναι πραγματικά ελεύθερος και να ασκεί το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά του στην απεργία και να μην είναι η πρώτη επιλογή η πολιτική επιστράτευση.
Ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιάννης Μαχαιρίδης στην ακρόαση των φορέων για το πολυνομοσχέδιο στην Βουλή είχε πει ότι οι νησιώτες συμπαραστέκονται στους αγώνες των εργαζομένων ωστόσο αρκετές είναι οι φορές που βρίσκονται σε ομηρία. Είχε προσθέσει δε ότι δεν είναι δυνατόν να χρειάζεται οξυγόνο το νοσοκομείο και το πλοίο να είναι δεμένο στον Πειραιά.
Το πολυνομοσχέδιο αναμένεται να εισαχθεί για συζήτηση και ψήφιση στην ολομέλεια της Βουλής την Τρίτη 16 Απριλίου.
Αύριο η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ αναμένεται να συνεδριάσει, προκειμένου να καθορίσει την ημερομηνία έναρξης νέων απεργιακών κινητοποιήσεων, με αφορμή το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας.
ethnos.gr

ΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΚΤΥΟΥ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ - ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ



 

Η πολυνησιακή διαμόρφωση της Ελλάδας αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία - σε αυτή τη μορφή και με αυτή την επίπτωση στους όρους διαβίωσης, παραγωγής, υποδομών και παροχής υπηρεσιών δημοσίου συμφέροντος στα νησιά - δεν συναντάται σε κανένα άλλο Κράτος - Μέλος της Ένωσης.

Άμεση συνέπεια της ιδιομορφίας αυτής είναι η ανάγκη παροχής απρόσκοπτης και τακτικής σύνδεσης των νησιών, τόσο μεταξύ τους όσο και με την Ηπειρωτική Ελλάδα.

Σε αυτόν τον εξαιρετικά ευαίσθητο και σημαντικό χώρο, ο ρόλος των Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών είναι καθοριστικός.

Μέσω της κανονικότητας και συχνότητας των ακτοπλοϊκών δρομολογίων, διασφαλίζεται η συνοχή του εθνικού μας χώρου, εξασφαλίζεται η προμήθεια πρώτων υλών και βασικών αγαθών στα νησιά, στηρίζεται η τοπική οικονομία και προωθείται η τουριστική ανάπτυξη της χώρας κλπ.

Η Ακτοπλοΐα είναι η βασική συγκοινωνία των περισσότερων νησιών.

Το πλοίο αποτελεί, στις περισσότερες περιπτώσεις των νησιών μας, το μόνο, όχι απλώς ένα μέσο μεταφοράς. Στις δε περιπτώσεις όπου υπάρχει εναλλακτικό μέσο μεταφοράς, το αεροπλάνο, και πάλι οι θαλάσσιες μεταφορές παρουσιάζουν συνήθως πλεονέκτημα καθώς μεταφέρουν μεγαλύτερο όγκο επιβατών και εμπορευμάτων έναντι μικρότερου μοναδιαίου κόστους ή αναγκών σε υποδομές.

Το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της Ακτοπλοΐας στην Ευρωπαϊκή Ένωση διέπεται από τις διατάξεις του Κανονισμού 3577/92 για την εφαρμογή της αρχής της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές στο εσωτερικό των Κρατών - Μελών. 

Ο εν λόγω Κανονισμός έθεσε και προέβλεψε ειδική δέσμη κανόνων για την προστασία ορισμένων από τις θαλάσσιες συνδέσεις των νησιών της Ευρώπης, οι οποίες δεν θα εξυπηρετούνταν επαρκώς, σε περίπτωση δρομολόγησης πλοίων με βάση, αποκλειστικά, την ελεύθερη επιχειρηματική πρωτοβουλία των πλοιοκτητών.

Ειδικότερα, το άρθρο 4 προσέφερε στα Κράτη - Μέλη της Ένωσης κατάλληλο πλαίσιο για να οργανώσουν παρεμβάσεις στη συγκεκριμένη αγορά, προκειμένου να εξασφαλίσουν επαρκή τακτική επικοινωνία προς και από τα νησιά αλλά και μεταξύ τους, με τη μορφή υποχρεώσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας, υπό τον όρο ότι οι εν λόγω υποχρεώσεις είναι αναγκαίες και επιβάλλονται χωρίς διακρίσεις εις βάρος οποιουδήποτε πλοιοκτήτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία της Ελληνικής Ακτοπλοΐας ρυθμίζεται από το Ν. 2932/2001, όπως ισχύει, που αποτελεί την προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στον ως Κανονισμό.

Με βάση αυτό το θεσμικό πλαίσιο, η Πολιτεία δεν μπορεί να επιβάλει συγκεκριμένο ακτοπλοϊκό δίκτυο, καθώς αυτό αντίκειται στο δικαίωμα ελεύθερης δρομολόγησης πλοίων.

Ως εκ τούτου, οι πλοιοκτήτες, δρομολογούν τα πλοία τους σε γραμμές της επιλογής τους σύμφωνα με την ελεύθερη επιχειρηματική τους πρωτοβουλία, η δε Πολιτεία ελέγχει εάν πληρούνται οι προβλεπόμενες προϋποθέσεις δρομολόγησης και παρεμβαίνει όπου η ελεύθερη αγορά δεν εξασφαλίζει το απαιτούμενο επίπεδο εξυπηρέτησης.

Ειδικότερα, οι πλοιοκτήτριες εταιρείες υποβάλλουν, μέχρι την 31 Ιανουαρίου κάθε έτους, δηλώσεις δρομολόγησης των πλοίων τους, για την περίοδο από την 1 Νοεμβρίου κάθε έτους, έως την 31η Οκτωβρίου  του επομένου έτους.

Εφόσον δεν υποβληθούν δηλώσεις δρομολόγησης, ή από αυτές που υποβλήθηκαν δεν καλυφθούν επαρκώς οι συγκοινωνιακές ανάγκες, το Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου προβαίνει στη δημοσίευση προσκλήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας διάρκειας 3-5 ετών για την αποκλειστική εξυπηρέτηση συγκεκριμένων γραμμών, άνευ μισθώματος.

Με τη σύμβαση αποκλειστικότητας, παρέχεται η δυνατότητα να εξυπηρετηθούν οι γραμμές χωρίς επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.

Στην περίπτωση που, και με τη διαδικασία αυτή, δεν καλυφθούν οι ανάγκες, το Υπουργείο δημοσιεύει προκήρυξη για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας κατόπιν δημόσιου διεθνούς μειοδοτικού διαγωνισμού, έναντι μισθώματος.

Στο πλαίσιο αυτό, κάθε έτος, εκδίδεται Υπουργική Απόφαση για τον καθορισμό «Ενδεικτικού Γενικού Δικτύου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών». Το εν λόγω δίκτυο δεν καθορίζει τις γραμμές, αφού αυτές είναι ενδεικτικές για τους πλοιοκτήτες, ωστόσο, λαμβάνεται υπόψη για την επιδότηση των «κενών» των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, όπως αυτά προκύπτουν μετά από την υποβολή των ετήσιων και ελεύθερων δηλώσεων των πλοιοκτητών σχετικά με την τακτική δρομολόγηση των πλοίων τους.

Προκειμένου να διασφαλισθεί η συνοχή του νησιωτικού χώρου και η εδαφική συνέχεια της χώρας, το δίκτυο που προκύπτει από τις δηλώσεις τακτικής δρομολόγησης αξιολογείται και, μεταξύ άλλων, ελέγχεται ως προς τους παρακάτω βασικούς όρους - κριτήρια:

-          αν οι νησιωτικοί λιμένες που βρίσκονται σε πρωτεύουσα Νομού, συνδέονται καθημερινά με ηπειρωτικά λιμάνια, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, με μια τουλάχιστο κύρια γραμμή.

-          αν τα υπόλοιπα νησιά συνδέονται τουλάχιστον (3) τρεις ημέρες την εβδομάδα με την πρωτεύουσα του Νομού όπου υπάγονται διοικητικά, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, με τοπικές γραμμές.

-          αν τα νησιά που ανήκουν διοικητικά στην ίδια Περιφέρεια συνδέονται μια φορά την εβδομάδα απευθείας ή με ανταπόκριση με την έδρα της Περιφέρειας.

-          αν εξυπηρετούνται οι επιμέρους συνδέσεις μεταξύ νησιών που κρίνονται από το Συμβούλιο των Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών απαραίτητες για λόγους δημοσίου συμφέροντος.

Πρόκειται δηλαδή για όρους – κριτήρια που χρησιμοποιούνται προκειμένου η Πολιτεία να εκτιμήσει τη συγκοινωνιακή κάλυψη και να επιδοτήσει τα «κενά» των ακτοπλοϊκών συνδέσεων.

Η αξιολόγηση των δρομολογίων του ενδεικτικού δικτύου από πλευράς τόσο του σχεδιασμού, όσο και της επάρκειας, της συχνότητας και της τακτικότητας γίνεται από το Συμβούλιο των Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.)[1], κυρίως με βάση:

-          τις θέσεις και απόψεις των εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των επαγγελματικών φορέων, όπως αυτές διατυπώνονται εγγράφως ή με τη συμμετοχή τους στο Συμβούλιο.

-          τους όρους – κριτήρια του «Ενδεικτικού Γενικού Ακτοπλοϊκού Δικτύου» που εκδίδεται ετησίως με Υπουργική Απόφαση ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου.

-          το κόστος (διαθέσιμες πιστώσεις από τον κρατικό προϋπολογισμό) για την κάλυψη των αναγκαίων ακτοπλοϊκών συνδέσεων μέσω σύναψης συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, κατόπιν διενέργειας δημόσιων διεθνών μειοδοτικών διαγωνισμών.

Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με τη νομοθεσία, πριν την προκήρυξη των διαγωνισμών ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, θα πρέπει να έχει εξασφαλισθεί το σύνολο των απαιτούμενων πιστώσεων, αφαιρουμένων των ανεξόφλητων οφειλών του προηγούμενου έτους καθώς και των ανειλημμένων υποχρεώσεων του έτους που απορρέουν από πολυετείς συμβάσεις. 

Στοιχεία για την ετήσια μετακίνηση επιβατών για κάθε επιδοτούμενη γραμμή δε λαμβάνονται υπόψη, καθόσον, σύμφωνα με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, το Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου προβαίνει στην προκήρυξη διαγωνισμών με αντικειμενικό σκοπό να μην αποκλειστεί κανένα νησί της επικράτειας (και όχι στη βάση κριτηρίων κίνησης).

Συμπερασματικά, το αποτέλεσμα της ελευθερίας των ενδομεταφορών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε συνδυασμό με την υποχρέωση του Κράτους να παρέχει το αγαθό της συγκοινωνίας, συνοψίζεται μέχρι στιγμής στις ακόλουθες προβλέψεις:

-          Η δρομολόγηση πλοίου και η έναρξη δρομολογίων την 1η Νοεμβρίου κάθε έτους, επιτυγχάνεται:

(α)     με τακτική δρομολόγηση πλοίου,

(β)     με σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας με αποκλειστική εξυπηρέτηση άνευ μισθώματος,

(γ)     με σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας κατόπιν δημόσιου διεθνούς μειοδοτικού διαγωνισμού έναντι μισθώματος.

-        Το Δίκτυο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών δεν είναι αυστηρά καθορισμένο, αφού διαμορφώνεται από τις γραμμές όπου οι πλοιοκτήτες δρομολογούν τα πλοία τους ελεύθερα και από τις γραμμές που εξυπηρετούνται με τη σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την κάλυψη των «κενών» που απομένουν από την ελεύθερη δρομολόγηση, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται ένα ικανοποιητικό επίπεδο εξυπηρέτησης των νησιών.  

-        Το Δίκτυο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών είναι εφικτό να αναπροσαρμόζεται από έτος σε έτος, με βάση τις δηλώσεις δρομολόγησης των πλοιοκτητών στο πλαίσιο της διαδικασίας τακτικής δρομολόγησης.

-          Οι γραμμές που εξυπηρετούνται με τη σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας («άγονες γραμμές»), χαρακτηρίζονται ως τέτοιες σε ετήσια βάση, ως αποτέλεσμα της μη εκδήλωσης ενδιαφέροντος για αυτές στο πλαίσιο της διαδικασίας τακτικής δρομολόγησης.

-          Η σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας έναντι μισθώματος  προϋποθέτει την προηγούμενη εξασφάλιση πιστώσεων και τήρηση της διαδικασίας (α) και (β) ανωτέρω.

Κατά την παρούσα περίοδο, είναι επιβεβλημένη, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, η επανεξέταση του Δικτύου των επιδοτούμενων Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.  Στο πλαίσιο αυτό, βασικά κριτήρια που προτείνεται να ληφθούν υπόψη για την επανεξέταση και τον ανασχεδιασμό του είναι, ενδεικτικά, τα ακόλουθα:

-          η εδαφική συνοχή της χώρας,

-          η προσβασιμότητα σε υπηρεσίες υγείας, δημόσιες υπηρεσίες και γενικά σε βασικές υποδομές, 

-          η προσαρμοστικότητα στα ειδικά χαρακτηριστικά της ευρύτερης περιοχής,

-          η συμπληρωματικότητα των ελεύθερων και των επιδοτούμενων συνδέσεων,

-          ο συγχρονισμός των δρομολογίων ανταποκρίσεων όπου αυτό είναι δυνατό,

-          η βέλτιστη αξιοποίηση των διαθέσιμων οικονομικών πόρων,

-          οι προϋποθέσεις συμμετοχής της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στις επιδοτούμενες συνδέσεις με σκοπό την κάλυψη του κόστους για την αύξηση της συχνότητας αυτών,

-          οι επενδύσεις βελτίωσης λιμενικών υποδομών.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου θέτει από σήμερα τα ανωτέρω σε δημόσια διαβούλευση για χρονικό διάστημα δύο μηνών.

Στόχος της διαβούλευσης είναι η συγκέντρωση και αξιολόγηση απόψεων και προτάσεων και η άντληση τεκμηρίωσης για τον ανασχεδιασμό του επιδοτούμενου Δικτύου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Απόψεις και προτάσεις είναι δυνατόν να κατατεθούν και για ευρύτερα θέματα όπως (ενδεικτικά):

-          οι όροι των διαγωνισμών ανάθεσης συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας,

-          οι απαιτήσεις / προϋποθέσεις που τίθενται για τον ασφαλή απόπλου/ κατάπλου των πλοίων,

-          η απλούστευση των διαδικασιών ελέγχου και εγκρίσεων ΗΣΚΘΕΕΑ (Ηλεκτρονικό Σύστημα Κράτησης Θέσεως και Έκδοσης Εισιτηρίων Επιβατών και Αποδείξεων Μεταφοράς Οχημάτων),

-          η αξιοποίηση των λιμενικών τελών για τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών, κ.α.

Προς τούτο καλούμε τους φορείς της τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης, τους συλλογικούς φορείς καθώς και κάθε ενδιαφερόμενο, να συμμετέχουν ενεργά στην προσπάθεια αυτή.

Προτάσεις, απόψεις και σχόλια, μπορούν να αποστέλλονται ηλεκτρονικά στην ακόλουθη διεύθυνση: dths@yen.gr

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης, θα εκκινήσει θεσμικός κοινωνικός διάλογος με αντικείμενο τον ανασχεδιασμό και, εν γένει, την αναμόρφωση του Δικτύου των επιδοτούμενων Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Τα ανωτέρω συμπληρώνουν τα λοιπά μέτρα και παρεμβάσεις που έχουν ήδη δρομολογηθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και τα συναρμόδια Υπουργεία, όπως:

-          το σχεδιασμό και εφαρμογή ολοκληρωμένης πολιτικής και στρατηγικής για την οργάνωση, βελτίωση και ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας,

-          την ανάπτυξη του εθνικού λιμενικού συστήματος,

-          τη βελτίωση της ασφάλειας στα πλοία και τις λιμενικές εγκαταστάσεις και λιμένες που τα εξυπηρετούν,

-          την επανεξέταση του πλαισίου εντός του οποίου αναπτύσσεται σήμερα η ακτοπλοϊκή δραστηριότητα,

-          την προστασία δικαιωμάτων επιβατών ακτοπλοΐας,

-          το σχεδιασμό και εφαρμογή ολοκληρωμένης στρατηγικής και πολιτικής για την ανάπτυξη των νησιωτικών περιοχών,

-          τη σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Νησιωτικής Πολιτικής,

-          την προώθηση δράσεων ενίσχυσης νησιωτικών τουριστικών επιχειρήσεων,

-          το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία υδατοδρομίων κλπ.

Για τη διευκόλυνση της ανωτέρω διαβούλευσης, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου θα παραθέσει εντός των προσεχών ημερών, στον ιστότοπο του Υπουργείου, στοιχεία για τη γενικότερη κατάσταση των λιμένων της Χώρας.





[1] Το ΣΑΣ θεσμοθετήθηκε με το άρθρο ένατο του Νόμου 2932/2001. 

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΪΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ "ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ" ΣΤΗ ΛΕΣΒΟ




ΚΟΥΙΚ: «ΑΛΛΑ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΟΥ ΚΑΤΕΘΕΣΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΜΕΡΙΚΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΚΑΝΕΤΕ ΤΩΡΑ»

Την απαράδεκτη για την τοπική αυτοδιοίκηση αδιαφορία του Υπουργείου Εσωτερικών, που κρατώντας την ατζέντα του Καλλικράτη για το Δήμο Λέσβου ερμητικά κλειστή, αναιρεί τον ίδιο τον εαυτό του, καταγγέλλουν με Ερώτησή τους προς τον Ευριπίδη Στυλιανίδη ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ (υπό τη βουλευτική εποπτεία του οποίου βρίσκονται όλα τα νησιά του Βορείου Αιγαίου) και η Βουλευτής Μαγνησίας Τομεάρχης Δημόσιας Διοίκησης του Κινήματος Μαρίνα Χρυσοβελώνη.

Σύμφωνα με τον Πολιτευτή των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ στην Εκλογική Περιφέρεια της Λέσβου Σπύρο Γαληνό,  «οι συνεχιζόμενες παραιτήσεις Αντιδημάρχων και Προέδρων Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων και η αδυναμία διαχείρισης των προβλημάτων που ανακύπτουν καθημερινά  στο μεγαλύτερο σε έκταση Δήμο της χώρας, καταδεικνύουν το μέγεθος του προβλήματος και καταστούν την έγκαιρη διάσπαση του Δήμου Λέσβου ως επιτακτική ανάγκη».

Υπενθυμίζεται ότι το Κίνημα των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ θεωρεί πώς η μελέτη του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης που προβλέπει τη δημιουργία πέντε (5) Δήμων στο νησί είναι η μοναδική επιστημονικά τεκμηριωμένη πρόταση που επιβάλλεται να υλοποιηθεί έγκαιρα ώστε να υπάρξει και η απαιτούμενη περίοδος προετοιμασίας και προσαρμογής για την μετάβαση στα νέα αυτοδιοικητικά σχήματα.

«Αποτελεί προτεραιότητα του Υπουργείου σας η εφαρμογή της επιστημονικής μελέτης του Ι.Τ.Α και η δημιουργία 5 νέων Δήμων στο νησί της Λέσβου;» ερωτούν τον αρμόδιο Υπουργό οι δύο Βουλευτές και ζητούν ενημέρωση για το χρονοδιάγραμμα βάσει του οποίου θα γίνουν οι απαιτούμενες αλλαγές στο χωροταξικό ανασχεδιασμό της Λέσβου ώστε να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος για την ομαλή μετάβαση στους νέους Ο.Τ.Α που θα προκύψουν.

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης.


parliament logo
ΤΕΡΕΝΣ - ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΙΚ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΜΑΡΙΝΑ ΧΡΥΣΟΒΕΛΩΝΗ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Ν. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ κ. ΕΥΡΙΠΙΔΗ  ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ

ΘΕΜΑ : ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ ΣΤΗ ΝΗΣΟ ΛΕΣΒΟ

Κύριε Υπουργέ,

Πριν από 7 μήνες, σε απάντηση Ερώτησής μου για τον ανασχεδιασμό του Καλλικράτη στη Λέσβο, η πολιτική ηγεσία του ΥΠ.ΕΣ μεταξύ άλλων απάντησε πως:

«Καθίσταται συνεπώς εμφανές ότι για τη Λέσβο απαιτείται ένας νέος χωροταξικός σχεδιασμός για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν ανακύψει από τη μέχρι τώρα λειτουργία του μοναδικού Δήμου», ενώ τονίζεται πώς «το Υπουργείο Εσωτερικών καταγράφει, επεξεργάζεται και αξιολογεί κάθε πρόταση για τη βελτίωση της διοικητικής οργάνωσης της τοπικής αυτοδιοίκησης, συμπεριλαμβανομένης της πρότασης που αφορά στο Δήμο Λέσβου, προκειμένου να εκδηλώσει εγκαίρως σχετική νομοθετική πρωτοβουλία».

Επανέρχομαι λοιπόν εκ νέου με ερώτηση μαζί με την Βουλευτή Νομού Μαγνησίας και Τομεάρχη Δημόσιας Διοίκησης κ. Μαρίνα Χρυσοβελώνη  για να τονίσουμε ότι  μέχρι σήμερα η τρικομματική μνημονιακή σας Κυβέρνηση κρατά την ατζέντα για τον Καλλικράτη ερμητικά κλειστή και παρά τις κατά καιρούς διαβεβαιώσεις  του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών κ. Αθανασίου, οι κάτοικοι τις Λέσβου αμφισβητούν ευθέως την δυνατότητα  διάσπασης του Δήμου Λέσβου με κύριο σκεπτικό το ενδεχόμενο πρόκλησης πολιτικών αναταράξεων που θα προέλθουν  από άλλες περιοχές που έχουν πληγεί από τα σχεδιαστικά λάθη του Καλλικράτη.

Όπως με ενημερώνει ο Πολιτευτής των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ στην εκλογική περιφέρεια της Λέσβου κ. Σπύρος Γαληνός  οι συνεχιζόμενες παραιτήσεις Αντιδημάρχων και Προέδρων Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων και η αδυναμία διαχείρισης των προβλημάτων που ανακύπτουν καθημερινά  στο μεγαλύτερο σε έκταση Δήμο της χώρας, καταδεικνύουν το μέγεθος του προβλήματος και καταστούν την έγκαιρη διάσπαση του Δήμου Λέσβου ως επιτακτική ανάγκη.

Το Κίνημα των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ θεωρούμε πως η μελέτη του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης που προβλέπει τη δημιουργία πέντε (5) Δήμων στο νησί είναι η μοναδική επιστημονικά τεκμηριωμένη πρόταση που επιβάλλεται να υλοποιηθεί έγκαιρα ώστε να υπάρξει και η απαιτούμενη περίοδος προετοιμασίας και προσαρμογής για την μετάβαση στα νέα αυτοδιοικητικά σχήματα.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάσθε  κ. Υπουργέ:

1.Αποτελεί προτεραιότητα του Υπουργείου σας η εφαρμογή της επιστημονικής μελέτης του Ι.Τ.Α και η δημιουργία 5 νέων Δήμων στο νησί της Λέσβου;

 2.Ποιο το χρονοδιάγραμμα σας για να γίνουν έγκαιρα οι απαιτούμενες αλλαγές στο χωροταξικό ανασχεδιασμό της Λέσβου ώστε να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος για την ομαλή μετάβαση στους νέους Ο.Τ.Α που θα προκύψουν;

  
Οι ερωτώντες Βουλευτές


Τέρενς - Νικόλαος Κουίκ                                    


Μαρίνα Χρυσοβελώνη

KATAΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΩΝ ΙΑΤΡΩΝ


Α/Α
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ Α’ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥ
1
ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΙΑ
ΓΝ ΠΕΛΛΑΣ (για το πρώην ΓΝ Γιαννιτσών)
2
ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΑ
ΓΝ ΧΙΟΥ
3
ΝΕΦΡΟΛΟΓΙΑ
ΓΝ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
4
ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΗ
ΓΝ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ «ΒΟΣΤΑΝΕΙΟ»-ΓΝ-ΚΥ ΛΗΜΝΟΥ (για το πρώην ΓΝ-ΚΥ ΛΗΜΝΟΥ)
5
ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΗ
ΚΥ ΠΑΡΟΥ (ΓΝ ΣΥΡΟΥ-ΓΝ-ΚΥ ΝΑΞΟΥ)
6
ΟΥΡΟΛΟΓΙΑ
ΓΝ ΧΙΟΥ
7
ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ
ΓΝ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ-ΓΝ ΘΗΒΑΣ (για το πρώην ΓΝ ΘΗΒΑΣ)
8
ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ
ΚΥ ΠΑΡΟΥ (ΓΝ ΣΥΡΟΥ- ΓΝ-ΚΥ ΝΑΞΟΥ)
9
ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ
ΓΝ ΚΟΡΙΝΘΟΥ (ΜΕΘ)
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ Β’ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥ
1
ΑΙΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
ΠΓΝ ΑΤΤΙΚΟΝ
2
ΑΙΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
ΓΝΘ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
3
ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΙΑ
ΠΓΝ ΑΤΤΙΚΟΝ
4
ΙΑΤΡΙΚΗ ΒΙΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ
ΠΓΝ ΑΤΤΙΚΟΝ
5
ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ
ΓΝ ΒΟΥΛΑΣ ΑΚΛΗΠΙΕΙΟ (ΤΕΠ)
6
ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ
ΠΓΝ ΑΤΤΙΚΟΝ (ΜΕΝΝ)
ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΕΩΝ
1
ΟΦΘΑΛΜΟΛΟΓΙΑ
ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΕΩΝ