Του Μηνά Τσαμόπουλου
Η κατάθεση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου στη Βουλή έχει ξεσηκώσει νέες θύελλες διαμαρτυριών και κινητοποιήσεων σε όλους τους κλάδους της ναυτιλίας πλην των εφοπλιστών της ποντοπόρου που είναι ευχαριστημένοι.
Στην πρώτη γραμμή βρίσκεται η ακτοπλοΐα γιατί είναι ο κλάδος τον οποίο γνωρίζει ο περισσότερος κόσμος αφού όλοι ταξιδεύουν το καλοκαίρι για τα ελληνικά νησιά. Οι ναυτικοί θα κάνουν και νέα απεργία και ετοιμάζονται για κινητοποιήσεις διαρκείας έχοντας ως μοχλό πίεσης τις γιορτές του Πάσχα. Διαμαρτύρονται γιατί αλλάζουν οι εργασιακές συνθήκες και θα χαθούν θέσεις εργασίας.
Βρίσκονται και αυτοί σε δύσκολη θέση αφού αποζητούν την κατανόηση των στεριανών οι οποίοι ήδη «θρηνούν» για 1,5 εκατομμύριο ανέργους, για χαμένους και μειωμένους μισθούς και για το αβέβαιο μέλλον.
Αντε να πείσουν τον κόσμο ότι έχουν δίκαιο που ζητούν να εξαιρεθούν από το γενικότερο κούρεμα. Είναι δεδομένο ότι δεν πρόκειται να βρουν συμπαράσταση και θα πρέπει να σηκώσουν τον σταυρό μόνοι τους.
Από την άλλη, ούτε οι ακτοπλόοι είναι ικανοποιημένοι γιατί θέλανε πιο ριζοσπαστικές λύσεις και μεγαλύτερη ευελιξία τόσο στις δρομολογήσεις πλοίων όσο και στον χειρισμό των εργαζομένων.
Διαμαρτύρονται γιατί τα χρέη τους κοντεύουν το ένα δισεκατομμύριο και ρίχνουν το βάρος στον κρατικό παρεμβατισμό, πουλάνε πλοία, ναυλώνουν ξένα που έχουν λιγότερο πλήρωμα άρα και λιγότερο λειτουργικό κόστος, οι τράπεζες δεν τους χρηματοδοτούν με αποτέλεσμα να έχουν έλλειψη ρευστότητας, τα καύσιμα είναι στον…θεό και σε γενικές γραμμές δεν έχουν μαντήλι να κλάψουν.
Η κυβέρνηση προσπαθεί να έχει και «το σκύλο χορτάτο και την πίτα ολόκληρη» και φυσικά δεν πρόκειται να πετύχει τίποτα. Η ακτοπλοία είναι ένας κλάδος υψίστης εθνικής σημασίας αφού κρατάει σε επαφή τη νησιωτική χώρα με την ηπειρωτική. Και εδώ όλα αυτά τα χρόνια δεν προνόησαν για την επόμενη ημέρα ούτε οι μεν ούτε οι δε, με αποτέλεσμα να βρεθούν όλοι σε αδιέξοδο.
Οι Έλληνες ακτοπλόοι απέτυχαν παταγωδώς να αναπτυχθούν σε γραμμές εκτός ελληνικών υδάτων όπως έκαναν οι παλαιότεροι και πλέον δεν έχουν άλλη λύση από το να πουλήσουν ατ πλοία τους. Οι ξένοι και κυρίως οι Τούρκοι καιροφυλακτούν να αλώσουν το Αιγαίο μέσω των θαλασσίων συγκοινωνιών και το μέλλον για ΟΛΟΥΣ μόνο αισιόδοξο δεν διαγράφεται.
newmoney.gr
Η κατάθεση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου στη Βουλή έχει ξεσηκώσει νέες θύελλες διαμαρτυριών και κινητοποιήσεων σε όλους τους κλάδους της ναυτιλίας πλην των εφοπλιστών της ποντοπόρου που είναι ευχαριστημένοι.
Στην πρώτη γραμμή βρίσκεται η ακτοπλοΐα γιατί είναι ο κλάδος τον οποίο γνωρίζει ο περισσότερος κόσμος αφού όλοι ταξιδεύουν το καλοκαίρι για τα ελληνικά νησιά. Οι ναυτικοί θα κάνουν και νέα απεργία και ετοιμάζονται για κινητοποιήσεις διαρκείας έχοντας ως μοχλό πίεσης τις γιορτές του Πάσχα. Διαμαρτύρονται γιατί αλλάζουν οι εργασιακές συνθήκες και θα χαθούν θέσεις εργασίας.
Βρίσκονται και αυτοί σε δύσκολη θέση αφού αποζητούν την κατανόηση των στεριανών οι οποίοι ήδη «θρηνούν» για 1,5 εκατομμύριο ανέργους, για χαμένους και μειωμένους μισθούς και για το αβέβαιο μέλλον.
Αντε να πείσουν τον κόσμο ότι έχουν δίκαιο που ζητούν να εξαιρεθούν από το γενικότερο κούρεμα. Είναι δεδομένο ότι δεν πρόκειται να βρουν συμπαράσταση και θα πρέπει να σηκώσουν τον σταυρό μόνοι τους.
Από την άλλη, ούτε οι ακτοπλόοι είναι ικανοποιημένοι γιατί θέλανε πιο ριζοσπαστικές λύσεις και μεγαλύτερη ευελιξία τόσο στις δρομολογήσεις πλοίων όσο και στον χειρισμό των εργαζομένων.
Διαμαρτύρονται γιατί τα χρέη τους κοντεύουν το ένα δισεκατομμύριο και ρίχνουν το βάρος στον κρατικό παρεμβατισμό, πουλάνε πλοία, ναυλώνουν ξένα που έχουν λιγότερο πλήρωμα άρα και λιγότερο λειτουργικό κόστος, οι τράπεζες δεν τους χρηματοδοτούν με αποτέλεσμα να έχουν έλλειψη ρευστότητας, τα καύσιμα είναι στον…θεό και σε γενικές γραμμές δεν έχουν μαντήλι να κλάψουν.
Η κυβέρνηση προσπαθεί να έχει και «το σκύλο χορτάτο και την πίτα ολόκληρη» και φυσικά δεν πρόκειται να πετύχει τίποτα. Η ακτοπλοία είναι ένας κλάδος υψίστης εθνικής σημασίας αφού κρατάει σε επαφή τη νησιωτική χώρα με την ηπειρωτική. Και εδώ όλα αυτά τα χρόνια δεν προνόησαν για την επόμενη ημέρα ούτε οι μεν ούτε οι δε, με αποτέλεσμα να βρεθούν όλοι σε αδιέξοδο.
Οι Έλληνες ακτοπλόοι απέτυχαν παταγωδώς να αναπτυχθούν σε γραμμές εκτός ελληνικών υδάτων όπως έκαναν οι παλαιότεροι και πλέον δεν έχουν άλλη λύση από το να πουλήσουν ατ πλοία τους. Οι ξένοι και κυρίως οι Τούρκοι καιροφυλακτούν να αλώσουν το Αιγαίο μέσω των θαλασσίων συγκοινωνιών και το μέλλον για ΟΛΟΥΣ μόνο αισιόδοξο δεν διαγράφεται.
newmoney.gr