Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

ENHMEΡΩΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ



Ενημερώνουμε τους δημότες μας ότι συνεχίζονται οι επισκέψεις σε όλους τους οικισμούς για την ευαισθητοποίηση των κατοίκων για την πυροπροστασία, σε συνεργασία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία Χίου, τις εθελοντικές ομάδες του νησιού και τη Ιερά Μητρόπολη Χίου.
Η πρώτη επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στα χωριά της Δημοτικής Ενότητας Καρδαμύλων η δεύτερη, την Κυριακή 19 Μαΐου 2013, στα χωριά της Δημοτικής Ενότητας Καμποχώρων και θα ακολουθήσουν όλοι οι οικισμοί του Δήμου μας, προκειμένου όλοι οι κάτοικοι του νησιού να γνωρίζουν τα μέτρα προφύλαξης σε περίπτωση εκδήλωσης πυρκαγιάς και να αντιληφθούν ότι, για την προστασία του τόπου μας, είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι.

ENHMEΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥΣ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ



Σας ενημερώνουμε ότι, κατ' εφαρμογή του άρθρου 94 του Ν.3852/2010, ο Δήμος έχει τη μέριμνα, σύμφωνα με τις ισχύουσες πυροσβεστικές διατάξεις(4/87), για την τήρηση των υποχρεώσεων καθαρισμού, από τους ιδιοκτήτες, νομείς και επικαρπωτές των οικοπέδων και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται μέσα στην πόλη και σε οικισμούς σε απόσταση 100μ. από τα όριά τους, καθώς και την υποχρέωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού από τους Δήμους, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων.
Για το λόγο αυτό, στο πλαίσιο της αντιπυρικής περιόδου, παρακαλούμε τους δημότες μας να μεριμνήσουν για τον καθαρισμό της ιδιοκτησίας τους, διότι σε διαφορετική περίπτωση ο Δήμος Χίου θα προβεί στην επιβολή προστίμων, όπως προβλέπεται από το νόμο.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ ΝΤΟΡΑΣ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΣΤΗΝ "ΑΛΛΗ ΟΨΗ" ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΚΟΤΤΑΚΗ

ΧΙΟΥΜΟΡΙΣΤΙΚΟ VIDEO TOY ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΛΜΕ

EΓΚΡΙΣΗ ΟΡΩΝ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ : "ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΙΒΩΤΙΩΝ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΝΕΡΟΥ ΣΤΟ ΛΙΜΕΝΑ ΧΙΟΥ"



Σας ενημερώνουμε ότι στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, της 20ης Μαΐου 2013, μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν, ήταν η έγκριση όρων δημοπράτησης για το έργο: «Εγκατάσταση κιβωτίων ρεύματος και νερού στο Λιμένα Χίου», προϋπολογισμού 296.000 ευρώ (με ΦΠΑ), με χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό πρόγραμμα «Κρήτης και Νήσων Αιγαίου 2007-2013».
Συγκεκριμένα με το έργο αυτό προβλέπεται: η αναβάθμιση των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων σε διάφορα τμήματα του κεντρικού λιμένα Χίου, ο έλεγχος σε δίκτυα, πίνακες, σε καλώδια, σε ασφάλειες, σε κιβώτια παροχής ρεύματος και νερού (πίλλαρς) και η αντικατάστασή τους από νέα κατάλληλων προδιαγραφών, ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια και καλή λειτουργία τους.
Θα εγκατασταθεί τριφασικός ηλεκτρικός πίνακας, ο οποίος θα ασφαλίζει τις αναχωρήσεις των γραμμών των πινάκων διανομής ρεύματος και θα κατασκευασθεί πλήρες ηλεκτρολογικό δίκτυο για την τροφοδότηση των πινάκων.
Επίσης θα αντικατασταθούν όλα τα χαμηλά φωτιστικά των πεζοδρομίων με νέα και θα συνδεθούν με το δίκτυο φωτισμού, ενώ στη θέση Τελωνείο εξωτερικού υα εγκατασταθεί ηλεκτρολογικό δίκτυο τροφοδοσίας, όπου θα εγκατασταθούν stand με αναμονές σύνδεσης νερού και ηλεκτρικής ενέργειας.
Το σημαντικό αυτό έργο στοχεύει στην αναβάθμιση του κεντρικού λιμένα Χίου και ειδικά στον τουριστικό τομέα, δηλ. στην παροχή υπηρεσιών κατά την παραμονή των σκαφών στο λιμάνι μας.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ





Στη Μάλτα πραγματοποιείται στις 21 και 22 Μαΐου 2013 η 6η Διάσκεψη της Ευρωπαϊκής Ημέρας για τη Θάλασσα. Η διάσκεψη διοργανώνεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Γενική Διεύθυνση Θαλάσσιας Πολιτικής και Αλιείας), σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας, Επενδύσεων-Μικρών Επιχειρήσεων και το Υπουργείο Τουρισμού της Μάλτας. Η ανάπτυξη των παράκτιων περιοχών και ο βιώσιμος θαλάσσιος τουρισμός αποτελούν τα κεντρικά θέματα της Ευρωπαϊκής Ημέρας για τη Θάλασσα.  Στο διάστημα αυτό των δύο ημερών   εμπειρογνώμονες από θαλάσσιους φορείς και υπηρεσίες της Ευρώπης θα συζητήσουν στη Μάλτα  για τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να προωθηθεί ο  τουρισμός και να διατηρήσει τη θέση του όχι μόνον ως τομέας για τη βιώσιμη ανάπτυξη, αλλά και ως καίριας σημασίας μοχλός της οικονομίας, καθώς και ως βασικός παράγοντας του θεματολογίου της «γαλάζιας ανάπτυξης».
Κάθε χρόνο, στις 20 Μαΐου, η Ευρωπαϊκή Ένωση πραγματοποιεί εκδηλώσεις για τη «Θαλάσσια Ευρώπη». Στόχος είναι η προβολή και ανάδειξη της σημασίας που έχουν οι θάλασσες και οι ωκεανοί για την καθημερινή ζωή των πολιτών.  Το θέμα της φετινής διάσκεψης είναι: «Ανάπτυξη των παράκτιων περιοχών και βιώσιμος θαλάσσιος τουρισμός: επένδυση για τη γαλάζια ανάπτυξη». Ο τουρισμός είναι ο σημαντικότερος τομέας της θαλάσσιας βιομηχανίας, παρέχοντας απασχόληση σε 2,35 εκατομμύρια άτομα και παράγοντας κάθε χρόνο προστιθέμενη αξία στην οικονομία της ΕΕ πάνω από 100 δισ. ευρώ. Η 6η διάσκεψη της Ευρωπαϊκής Ημέρας για τη Θάλασσα θα διερευνήσει τις δυνατότητες για καινοτόμες και βιώσιμες μορφές τουρισμού.
Αύριο Τρίτη 21 Μαΐου θα ξεκινήσει η Διάσκεψη με ομιλητές, μεταξύ άλλων τη  Μαρία Δαμανάκη, Επίτροπος Θαλάσσιων Υποθέσεων και Αλιείας της ΕΕ, το  Karmenu Vella, υπουργός Τουρισμού της Μάλτας, το Dr. Chris Cordona, υπουργό Οικονομία, Επενδύσεων και Μικρών Επιχειρήσεων της Μάλτας και τη Catharina Elmsäter–Svärd, υπουργό Υποδομών της Σουηδίας.Η Ευρωπαϊκή Ημέρα για τη Θάλασσα καθιερώθηκε στις 20 Μαΐου 2008 από μία τριμερή δήλωση των Προέδρων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της ΕΕ. Γιορτάζεται κάθε χρόνο γύρω στις 20 Μαΐου και στοχεύει στην αύξηση της προβολής της θαλάσσιας Ευρώπης. Οι προηγούμενοι εορτασμοί της Ευρωπαϊκής Ημέρας για τη Θάλασσα πραγματοποιήθηκαν στις Βρυξέλλες (2008), στη Ρώμη (2009), στη Γκιζόν (2010), στο Γκντάσκ (2011) και στο Γκότεμπουργκ (2012).

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΥΝΑ, ΚΩΣΤΗ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΡΟΥΛΗ, ΣΤΟΝ Real FM


Συνέντευξη του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη, στον Real FM, στη δημοσιογράφο Κάτια Μακρή

Δημοσιογράφος:Να καλημερίσουμε τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, τον κ. Κώστα Μουσουρούλη, ο οποίος συνόδευε και τον Πρωθυπουργό στο ταξίδι του στην Κίνα. Καλό μεσημέρι, τι κάνετε;

Υπουργός:Καλή σας ημέρα.

Δημοσιογράφος:Θέλω να μου πείτε τη γεύση που σας άφησε αυτό το ταξίδι, πριν πάμε στα επιμέρους και στα πιο συγκεκριμένα. Τι πετύχαμε δηλαδή ή τι έχουμε πιθανότητες να πετύχουμε.

Υπουργός:Αυτή η επίσκεψη έγινε σε μία εποχή που η Ελλάδα έχει πολύ μεγάλη ανάγκη από επενδύσεις, από εμπόριο, από συνέργειες και από γενικότερη πολιτική προσέλκυσης κεφαλαίων. Όλα αυτά θα μας οδηγήσουν στη δημιουργία θέσεων εργασίας, στη βελτίωση της τεχνογνωσίας μας και στην κατοχύρωση μιας πολύ καλής θέσης στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Με μία λέξη,θα έλεγα, την ένταξη της χώρας στα στρατηγικά πλάνα της Κίνας. Αυτοί οι στόχοι επιτεύχθηκαν.

Δημοσιογράφος:Υπογράψατε πολλά μνημόνια συνεργασίας κ. Υπουργέ. Συμφωνίες είχαμε όμως; Δηλαδή απτά αποτελέσματα.

Υπουργός: Θα μιλήσω για τους δύο τομείς αρμοδιότητός μου. Για τη ναυτιλία - και γενικά για τις ναυτιλιακές υπηρεσίες που παρέχουμε στην Κίνα - και για τους λιμένες. Όσο αναφορά στο θέμα της ναυτιλίας, είναι σαφές ότι η ζήτηση για τέτοιου είδους υπηρεσίες από την Κίνα είναι εκρηκτική. Και γιατί είναι εκρηκτική; Διότι έχει αυξηθεί πολύ η βιομηχανική παραγωγή στην Κίνα και οι εξαγωγές της. Είναι επίσης σαφές ότι η Κίνα θέλει να βελτιώσει την προνομιακή σχέση που έχει με την ελληνική ναυτιλία, γιατί μόνο μέσα από την ελληνική ναυτιλία μπορεί να πετύχει ακόμη μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης. Αυτό είναι πολύ λογικό να το θέλει η Κίνα και πολύ σωστό να το επιδιώκουμε, γιατί είμαστε ο βασικός πάροχος τέτοιου είδους ναυτιλιακών υπηρεσιών.

Δημοσιογράφος:Ναι, αλλά ξέρετε; Αυτό το κεφάλαιο το ναυτιλιακό συνήθως είναι ένα ακαθόριστο πράγμα για την Ελλάδα. Δηλαδή, βεβαίως και έχουμε μία υπερδύναμη στην ναυτιλία αλλά δεν είναι ότι εμείς βγάζουμε κάτι από αυτό. Το κεφάλαιο αυτό είναι ανέντακτο, είναι ανεξάρτητο.

Υπουργός:Εννοείτε ποσοτικά; Δηλαδή δεν μπορεί να δει κανείς ποιο είναι το όφελος;

Δημοσιογράφος:Αυτό ακριβώς εννοώ.

Υπουργός:Και όμως δεν είναι έτσι. Πέρα από την πολύ καλή σχέση και το όφελος που υπάρχει σε ό,τι αφορά στα διακινούμενα φορτία από και προς την Κίνα, όπως γνωρίζετε η ελληνική ναυτιλιακή κοινότηταμεταβιβάζει στη χώρα μαςμέρος από όλο αυτό τον κύκλο εργασιών που έχει διεθνώς. Να σας πω έναν παράγοντα που ενδεχομένως να μην τον έχετε υπόψη σας: Το θέμα των ναυπηγικών προγραμμάτων. Υπήρξαν σημαντικές συμφωνίες που υπεγράφησαν με ναυτιλιακές εταιρίες για προσφορά από τις κινεζικές τράπεζες χρηματοδότησης για νέα ναυπηγικά προγράμματα στην Κίνα. Ποιο είναι το όφελος που θα μπορούσε να αντλήσει η χώρα μας - και θα το αντλήσει - από αυτή την συμφωνία;Για παράδειγμα, εμείς έχουμε πολύ ανταγωνιστικές εταιρίες που παράγουν εξοπλισμούς για πλοία. Άρα,με το να εντάξουμε και παραγωγούς εξοπλισμούστα ναυπηγικά προγράμματα της Κίνας που υλοποιούνται από Ελληνικές εταιρίες, ένα μέρος αυτών των κεφαλαίων θα επιστρέψει στη χώρα μας. Και αυτό ήταν αποτέλεσμα συναντήσεων που έκανα εγώ στη Σαγκάη.

Δημοσιογράφος:Βεβαίως κ. Υπουργέ είναι σωστό αυτό που λέτε. Ακόμη καλύτερο θα ήταν βεβαίως αν μπορούσε κανένα πλοίο να κατασκευαστεί στα ελληνικά ναυπηγεία, αντί να δίνουμε στην Κίνα ένα μέρος του εξοπλισμού για τα πλοία που κατασκευάζονται εκεί τα Ελληνικά, έτσι δεν είναι;

Υπουργός:Πάτε τώρα στο δεύτερο κεφάλαιο. Δεν ξέρω βέβαια εάν κλείσαμε το πρώτο. Το δεύτερο κεφάλαιο είναι τα λιμάνια. Μπορεί πραγματικά μέσα από ένα επενδυτικό πρόγραμμα, ειδικά στο λιμάνι του Πειραιά, κυριολεκτικά να αναστηθεί η ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική παραγωγή στη χώρα μας. Είναι καιρός πια να αξιοποιήσουμε όλα αυτά τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα. Όλη αυτή τη δυνατότητα που έχουμε και τη γεωγραφική αλλά και τη γνώση, γιατί εξακολουθούμε να είμαστε πάρα πολύ ψηλά από πλευράς ποιότητας ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής παραγωγής. Δεν μπορώ να πω ότι μπορούμε να ανταγωνιστούμε σήμερα σε παγκόσμιο επίπεδο - αυτό κανείς δεν μπορεί να το ισχυρισθεί. Θέλω να σας πω ότι το 93% περίπου της παγκόσμιας ναυπηγικής παραγωγής καλύπτεται από την Κορέα, την Κίνα και την Ιαπωνία. Σε όλο τον κόσμο, δεν μιλάμε μόνο για την ελληνική ναυτιλία. Είναι σαφές ότι σε αυτό τον χάρτη δεν μπορούμε να μπούμε από τη μία μέρα στην άλλη. Όμως, οι προϋποθέσεις για να ξεκινήσουμε υπάρχουν και αυτές αξιοποιήσαμε.

Δημοσιογράφος:Για πάμε στα λιμάνια και ας ξεκινήσουμε από τον ΟΛΠ που είναι και το μεγαλύτερο λιμάνι. Εκεί τι γίνεται, υπάρχει κινέζικο ενδιαφέρον για επέκταση στον ΟΛΠ;

Υπουργός:Η σχέση που είχε αναπτυχθεί από το 2008, όταν τότε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας πήρε την απόφαση να προχωρήσει με την Cosco, έχει αναπτυχθεί και έχει επιβεβαιωθεί ότι ήταν μίαεξαιρετικά δυναμική και επωφελής για τα εθνικά συμφέροντα στρατηγική κίνηση. Σήμερα το λιμάνι του Πειραιά δεν είναι το ίδιο με το 2008 και σε διακίνηση εμπορευμάτων, αλλά και σε δημιουργία άλλων επενδύσεων έξω από το λιμάνι: Οι συμπληρωματικοί κλάδοι, για παράδειγμα τα κέντρα logistics και άλλου είδους δραστηριότητες γύρω από την διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων που κάνει αυτή την στιγμή η Cosco. To πιο σημαντικό - και αυτό και οι ίδιοι οι Κινέζοι το είπαν στις συζητήσεις μας- είναι ότι ο μεγαλύτερος όγκος των φορτίων τους σήμερα κατευθύνεται στα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης. Είναι σαφές και για τους ίδιους και για εμάς πρωτίστως ότι η απόκλιση των ελληνικών λιμένων από την διαδρομή Κίνα – Ρότερνταμ, για παράδειγμα, είναι πολύ μικρή. Άρα η στρατηγική θέση του Πειραιά έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία. Και όχι μόνο για την Ευρώπη, αλλά και για τα ίδια τα Βαλκάνια. Για παράδειγμα, τα ελληνικά λιμάνια μπορούν να γίνουν πύλες εισόδου προώθησης προϊόντων και στην ενδοχώρα των Βαλκανίων.

Δημοσιογράφος:Ακούω αυτό που μου λέτε με μεγάλο ενδιαφέρον, από την άλλη όμως θα σας πω ότι η επέκταση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, γίνεται εντελώς εις βάρος του ΟΛΠ. Και όλα τα οικονομικά νούμερα και στοιχεία και μεγέθη, είναι ουσιαστικά, τον καταπίνει τον ΟΛΠ η Cosco. Αυτό είναι μια συνειδητή μας επιλογή; Θέλουμε να τα δώσουμε όλα στηνCosco;

Υπουργός:Δεν μιλάω για την Cosco, μιλάω για τη σημασία και την ανάδειξη του λιμανιού του Πειραιά. Και να σας πω και κάτι το οποίο το επικαλέστηκα σε μία συνομιλία μου στην Κίνα. Θυμάμαι στην μεγάλη οικονομική κρίση του 2008, δισεκατομμύρια αραβικά κεφάλαια συνέρευσαν στις ΗΠΑ και τη Μεγάλη Βρετανία. Αυτά όμως έγιναν στο πλαίσιο των κανόνων, των διεθνών κανόνων ανταγωνισμού, των θεσμών και των νόμων των κρατών αυτών. Δεν εφαρμόσθηκε ξαφνικά ο νόμος της σαρία στη Νέα Υόρκη ή γενικά στην Αμερική. Θέλω να σταθώ σε αυτό και να το υπογραμμίσω, ότι η σχέση αυτή είναι επωφελής με τους Κινέζους σε κάθε επίπεδο. Εμείς μεταφέρουμε τα προϊόντα τους - να υπογραμμίσω ότι σχεδόν το 60% των εισαγωγών καυσίμων της Κίνας το μεταφέρουν ελληνικές εταιρίες και ένα πολύ σημαντικό ποσοστό του εξαγωγικού εμπορίου διακινείται σήμερα από τον Πειραιά και αύριο θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο. Άρα, λοιπόν, αυτή η σχέση είναι επωφελής και για τις δύο πλευρές, γι’ αυτό μίλησα στην αρχή για συνέργειες, όχι μόνο για επενδύσεις.

Δημοσιογράφος:Ενδιαφέρονται και για άλλα λιμάνια κ. Υπουργιέ. Ενδιαφέρονται για την Θεσσαλονίκη για παράδειγμα ή για άλλα λιμάνια;

Υπουργός:Το πιο σημαντικό απ’ όλα είναι ότι σήμερα στην Κίνα έχει διασαφηνιστεί και στη στρατηγική των συνομιλητών μας αλλά και στις εταιρίες τους, η επάνοδος της χώρας μας στο παγκόσμιο οικονομικό σύστημα. Με όρους όμως ασφάλειας, δηλαδή σταθερότητας από πλευράς νομίσματος και με όρους αξιοπιστίας στο θεσμικό της πλαίσιο. Και τονίζω την αξιοπιστία, γιατί σήμερα όταν συζητάμε για λιμάνια μπορούμε να πούμε στους διεθνείς συνομιλητές μας ότι έχουμε ένα καθαρό θεσμικό πλαίσιο. Ένα καινούργιο θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει όλα τα ζητήματα λιμενικών υπηρεσιών και εισάγει καινοτόμες δομές, όπως η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, που πρόκειται να δημιουργηθεί άμεσα. Άρα δεν είναι οι όροι ίδιοι σε σχέση με το παρελθόν. Είναι πλέον σαφές ότι η Ελλάδα γίνεται ένας ελκυστικός επενδυτικός προορισμός και μέσα από αυτόν πιστεύουμε ότι θα έρθουν και θέσεις εργασίας.

Δημοσιογράφος:Δεν μου απαντήσατε σε αυτό που σας ρώτησα, εάν ενδιαφέρονται συγκεκριμένα για την Θεσσαλονίκη ή για άλλα λιμάνια;

Υπουργός:Το καταγεγραμμένο ενδιαφέρον είναι για τον Πειραιά. Συζητήσεις έγιναν για όλα τα λιμάνια της χώρας. Εγώ παρουσίασα την Εθνική Λιμενική Στρατηγική, την έδωσα και στους συνομιλητές μου στην αγγλική μετάφραση, αλλά το επιβεβαιωμένο και ώριμο ενδιαφέρον είναι για το λιμάνι του Πειραιά.

Δημοσιογράφος: Τώρα θέλω να φύγουμε λίγο από την Κίνα να έρθουμε και στα δικά μας, αν και θα ήθελα πραγματικά να έχουμε και τη δική σας δέσμευση ότι θα έρθετε μία μέρα στο στούντιο για να συζητήσουμε τα θέματα της ακτοπλοϊας, γιατί μπαίνουμε σε θερινή περίοδο και μπαίνουμε ξανά κ. Υπουργέ με τα ίδια προβλήματα. Βλέπω τις επιστολές διαμαρτυρίας από πάρα πολλά νησιά στο Υπουργείο σας ότι δεν έχουν καθόλου ακτοπλοϊκή σύνδεση. Αυτή που έχουν είναι κατώτερη των περιστάσεων, για μία σεζόν με 17 εκατομμύρια τουρίστες. Τι θα γίνει με τα θέματα της ακτοπλοΐας; Λιγότερα καράβια υπάρχουν φέτος; Υπάρχουν πιο παλιά καράβια; Τι ακριβώς γίνεται;

Υπουργός:Ο στόλος σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια όντως έχει υποστεί λόγω της οικονομικής κρίσης μία απομείωση. Γιατί έχει υποστεί την απομείωση; Πρώτα απ’ όλα έχει αυξηθεί υπέρμετρα το κόστος καυσίμου και έχει μειωθεί σημαντικά λόγω της ύφεσης η κίνηση. Αυτοί οι δύο παράγοντες σε συνδυασμό με διαρθρωτικά προβλήματα που είχε χρόνια τώρα η ακτοπλοϊκή αγορά έχουν δημιουργήσει τέτοιου είδους ζητήματα σε κάποιες περιοχές της χώρας μας,που προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε με κάθε τρόπο. Ένας από αυτούς τους τρόπους ήταν και το θεσμικό πλαίσιο. Πρόσφατα ψηφίστηκε ένας νόμος ο οποίος δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να μπορεί η ελληνική ακτοπλοΐα να σταθεί στα πόδια της και να αυξήσει σταδιακά την ποιότητα παροχής υπηρεσιών που παρέχει. Το διά ταύτα, λοιπόν, είναι ότι βάλαμε τις βάσεις σε θεσμικό επίπεδο για να προσαρμόσουμε την ελληνική ακτοπλοϊα στις ανάγκες και στις απαιτήσεις της σημερινής εποχής. Δεν θέλω να σας παρουσιάσω το νόμο. Ούτως η άλλως, από την στιγμή που ψηφίζεται ένας νόμος μέχρι την εφαρμογή του, μεσολαβούν κάποιοι μήνες. Εμείς προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο για φέτος το καλοκαίρι, είμαστε σε συνεχή επαφή με τις εταιρίες, έχουμε όντως κάποια προβλήματα, σας είπα που οφείλονται αυτά τα προβλήματα και προσπαθούμε να δώσουμε λύσεις έτσι ώστε να μην υπάρξει κάποια δυσμενής επίπτωση σε ορισμένες περιοχές της χώρα μας.

Δημοσιογράφος: Θα ήθελα να τα πούμε σχετικά σύντομα για αυτό το θέμα για να έχουμε και τα συγκεκριμένα προβλήματα γιατί και οι ακροατές μας το βιώνουν ο καθένας από το νησί που κατάγεται ή πηγαίνει. Να σας ευχαριστήσω πολύ.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΩΝΕΙΟ ΧΙΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ


Συνάντηση πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή, κατόπιν πρόσκλησης του βουλευτή Χίου, Κώστα Τριαντάφυλλου, για τη λειτουργία του Τελωνείου, με τη συμμετοχή του αντιπεριφερειάρχη Χίου, του προϊσταμένου του τελωνείου, του υπευθύνου για τον Έλεγχο Διαβατηρίων, του προέδρου του Επιμελητηρίου της Χίου, του υπευθύνου του πολιτικού γραφείου του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Στη διάρκεια της συνάντησης αναλύθηκαν διεξοδικά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Τελωνείο, κυρίως, κτιριακά και συντήρησης, τα οποία προκαλούν μεγάλες καθυστερήσεις και άσχημη εικόνα για τη Χίο στους χιλιάδες εισερχόμενους τουρίστες στο νησί μας από τη γειτονική Τουρκία.
Υπογραμμίστηκε, επίσης, η ανάγκη για ενίσχυση της συγκεκριμένης Υπηρεσίας με επιπλέον εκπαιδευμένο προσωπικό για την ταχύτερη και καλύτερη εξυπηρέτηση των εισερχόμενων και των εξερχόμενων ταξιδιωτών.
Σε ένα κλίμα συνεργασίας αποφασίστηκε από τους συμμετέχοντες να αναληφθούν οι πρωτοβουλίες εκείνες που θα έχουν ως στόχο την καλύτερη λειτουργία του Τελωνείου, τις οποίες, τα συμμετέχοντα στη συνάντηση εμπλεκόμενα μέρη, δεσμεύθηκαν να στηρίξουν.
Ο βουλευτής Χίου Κώστας Τριαντάφυλλος, με αφορμή τη συνάντηση έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η αίθουσα του Τελωνειακού ελέγχου στο βόρειο τμήμα του κεντρικού λιμένα της Χίου είναι η πρώτη εικόνα που αποκομίζει ο εισερχόμενος στη χώρα και το νησί μας, από την Τουρκία. Η συντήρησή του και η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών πρέπει να γίνει αντικείμενο συντονισμένου σχεδιασμού, για τον οποίο απαιτείται συνεργασία. Πρέπει να στηριχθούν οι πρωτοβουλίες και οι ενέργειες, που πρόκειται να αναληφθούν άμεσα, έχοντας ως γνώμονα, όχι μόνο τη σημερινή κατάσταση, αλλά, κυρίως, την προσδοκία μας ότι ο αριθμός των τουριστών που διέρχεται από το Τελωνείο της Χίου θα αυξηθεί στο άμεσο μέλλον».

AΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ ΣΤΗ Mugla ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ



     Αποστολή του Δήμου Χίου, αποτελούμενη από τον Πρόεδρο της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Δ. Χίου , τον Πρόεδρο του Ομήρειου Πνευματικού Κέντρου Δ. Χίου Δημήτριο Μάντικα, καθώς και την Προϊσταμένη του Τμήματος Δημοσίων Σχέσεων και Τουρισμού Ρένα Δαμίγου, παραβρέθηκε κατόπιν προσκλήσεως στην περιφέρεια Mugla της Τουρκίας για την προώθηση τουριστικών και πολιτιστικών ανταλλαγών.
     Συγκεκριμένα, η αποστολή επισκέφθηκε τους Δήμους Yalikavak, Bodrum και Marmaris, που ανήκουν στην περιφέρεια της Mugla, και είχε επαφές με τους δημάρχους των παραπάνω Δήμων, καθώς και με τον Περιφερειάρχη, τον Έπαρχο και το Διευθυντή του Ναυτικού Ομίλου της περιοχής. Δόθηκαν έντυπα και όλες οι ενημερωτικές πληροφορίες τουριστικού και πολιτιστικού περιεχομένου που αφορούν το νησί μας, καθώς και συνεντεύξεις στα τοπικά Μ.Μ.Ε.
     Οι παρουσιάσεις έγιναν σε όλους τους Δήμους, με μεγάλη ανταπόκριση από το κοινό, ενώ ιδιαίτερη χαρακτηρίζεται η προβολή του νησιού μας στην κεντρική πλατεία της Μαρμαρίδας, όπου και προβλήθηκε τουριστικό βίντεο με τις ομορφιές της Χίου.
     Αντίστοιχη αντιπροσωπεία από την περιοχή της Mugla θα επισκεφθεί τη Χίο τον προσεχή Σεπτέμβριο, προκειμένου να γνωρίσει από κοντά το νησί μας και να συνεχιστούν οι επαφές μεταξύ των δύο περιοχών.
     Να σημειωθεί ότι η Mugla βρίσκεται στη Ν.Δ. Τουρκία, απέναντι από τη Ρόδο και την Κω, και η συνεχής και επιτυχημένη προβολή της Χίου στην Τουρκία που διεξάγεται από το Δήμο Χίου, καθώς και η επιθυμία τους να γνωρίσουν νησιά έξω από τη στενά όρια της περιφέρειάς τους, έδωσαν το έναυσμα να απευθύνουν την πρόσκληση γνωριμίας προς το νησί μας. Οι δαπάνες διαμονής της αντιπροσωπείας του Δήμου Χίου καλύφθηκαν από τους φιλοξενούντες  της περιοχής Μugla Tουρκίας.

MΕΡΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


του ΓΙΩΡΓΗ ΑΜΠΑΖΗ


Η εξέλιξη της υπόθεσης με την απεργία διαρκείας της ΟΛΜΕ μέσα στις εξετάσεις δίνει αβίαστα σημαντικά συμπεράσματα για το επίπεδο του συνδικαλιστικού κινήματος, αλλά και το ρόλο των συνδικαλιστικών ηγεσιών του. Χρόνια τώρα οι συνδικαλιστικές ηγεσίες στην ΟΛΜΕ αλλά και στην ΕΛΜΕ της Χίου δεν έκαναν τίποτα άλλο παρά να διαμορφώνουν το έδαφος αποδοχής των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων στο χώρο της Παιδείας. Αξιοποίησαν την καπιταλιστική κρίση, ώστε ευκολότερα να διασπείρουν τη λογική του εφικτού αλλά και τον περιορισμό των απαιτήσεων στον κλάδο.
Είναι χαρακτηριστικά τα λόγια του Δακίτη προέδρου της ΟΛΜΕ που δήλωνε ξεκάθαρα από την πρώτη στιγμή ότι σε περίπτωση επιστράτευσης οι καθηγητές θα επιστρέψουν στα σχολεία και κανείς από τις σύμμαχες δυνάμεις του στο ΔΣ της ΟΛΜΕ (ΠΑΣΚ, «Συνεργασία», «Παρεμβάσεις») δε βγήκε να τον διαψεύσει ή να πει κάτι διαφορετικό. Αλλά και των «αγωνιστικών αντανακλαστικών» τους, που ενώ έκλιναν σε όλες τις πτώσεις την ανάγκη απεργίας και απάντησης στην επιστράτευση, στη μοναδική απεργία που κηρύχτηκε τελικά κόντρα στην επιστράτευση (την Τρίτη 14 Μάη) κάλεσαν σε απεργοσπασία! Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ δήλωσε ρητά την προηγούμενη μέρα ότι οι καθηγητές δε θα απεργήσουν και οι εκπρόσωποι των «Παρεμβάσεων» κατήγγειλαν την απεργία ως «διασπαστική» και «υπονομευτική» κι όλοι μαζί έσυραν το χορό της απεργοσπασίας.
Επειδή τις τελευταίες μέρες πολλά λέγονται και γράφονται πρέπει να τονίσουμε τα παρακάτω:
1.                   Βαρύτατες είναι οι ευθύνες της πλειοψηφίας του ΔΣ τη τοπικής ΕΛΜΕ που ενώ «αγωνίστηκε» να πείσει τη Γενική Συνέλευση για απεργία μέσα στις εξετάσεις, πήγε στη συνέλευση των προέδρων και ψήφισε λευκό ανατρέποντας την εκφρασμένη θέληση του κλάδου.
2.                   Όλα αυτά τα χρόνια οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ και των «Ανεξαρτήτων» προτιμούσαν να μεθοδεύουν κινήσεις του φαίνεσθαι (μουσικές δράσεις, σεμινάρια ιδεολογικής χειραγώγησης του ΚΕΜΕΤΕ) φανερώνοντας ότι επί της ουσία δεν έκαναν το παραμικρό  για την αγωνιστική προετοιμασία και ετοιμότητα του κλάδου.
3.                   Η πλειοψηφία του ΔΣ του κλάδου της ΕΛΜΕ όχι μόνο δεν έκανε τίποτα αλλά συνειδητά συνέβαλε στο να μη διαμορφώνεται κλίμα αντίστασης και σύγκρουσης με την πολιτική της ΕΕ και των κυβερνήσεων που χτυπούσαν το σύνολο των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και υποβάθμιζαν το ρόλο τους ως εκπαιδευτικό.
4.                   Είναι μεγάλες οι ευθύνες της συνδικαλιστικής ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ που εγκλώβισε ένα ολόκληρο κλάδο στα πολιτικά παιχνίδια αναμόρφωσης του τοπικού πολιτικό που σκηνικού στήνοντας το ψηφοδέλτιο της ΕΑΚ.
Όλα αυτά βέβαια δεν είναι τυχαία. Εντάσσονται στη ξεκάθαρη πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ να ενσωματώσει πλατιές λαϊκές μάζες στην κυρίαρχη πολιτική μέσω της σοσιαλδημοκρατίας ακυρώνοντας στη συνείδησή τους την ανάγκη να πάρουν μέρος στην ταξική πάλη, που εξελίσσεται ούτως ή άλλως μπροστά στα μάτια τους, προσπαθώντας να πείσει ότι τάχα μπορεί να υπάρξει φιλολαϊκή διαχείριση του καπιταλισμού.
 Το ΠΑΜΕ ήταν ξεκάθαρο. Αγώνες χωρίς γραμμή σύγκρουσης, οργάνωση, σχέδιο, κοινωνικές συμμαχίες, αγώνες από τα γραφεία, αγώνες χωρίς τη συμμετοχή των γονιών, των μαθητών και των εργαζομένων δεν μπορούν να γίνουν. Το ΠΑΜΕ παρακολουθεί τις πολιτικές εξελίξεις, τις αναλύει και με υπευθυνότητα τοποθετιέται προετοιμάζοντας τις μάζες για τις ιστορικές στιγμές που μπορεί το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα να φέρει τα πάνω κάτω όχι για να ανατρέψει την κυβέρνηση Σαμαρά αλλά για να αλλάξει η τάξη που κυβερνά.
Το ΠΑΜΕ δεν θα συνέβαλε στον εκφυλισμό του κινήματος, δεν θα έβαζε πλάτη στο τσάκισμα ενός ολόκληρου κλάδου και το σύρσιμό του στην επιπλέον ηττοπάθεια ακριβώς γιατί δεν μπορούν να βάλουν στο χέρι τη θέση του. Γιατί έχει αποδείξει ότι και θέλει και μπορεί να οργανώσει με ψυχραιμία τον κλάδο για μακρόχρονο αγώνα.
Ένα μέρος των συναδέλφων συνειδητοποίησε και καλείται ακόμα παραπέρα να εμβαθύνει και να βγάλει τα αναγκαία συμπεράσματα για τις μάχες που έρχονται. Το ΠΑΜΕ θα συνεχίσει να παλεύει για την αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση ενάντια στο νέο σχολείο της αγοράς

του ΓΙΩΡΓΗ ΑΜΠΑΖΗ -μέλους της Γραμματείας Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ

ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ :ΨΑΧΝΟΥΝ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ



Έναν οι περισσότερους μεγάλους οργανισμούς (ΝΠΙΔ) του δημοσίου στους οποίους θα μπει λουκέτο αναζητούν στο Μέγαρο Μαξίμου, καθώς διαπιστώθηκε ότι οι περιπτώσεις της ΜΟΔ και του ΑΠΕ δεν είναι άμεσες.
Κι αυτό γιατί  υπάρχει ανησυχία ότι οι οργανισμοί που έχουν αυτή τη στιγμή στη διάθεσή τους ο υπουργός Επικρατείας Δ. Σταμάτης και ο υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Μ. Βολουδάκης (ο υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει ενεργό ρόλο στη διαδικασία σε αντίθεση με τον υπουργό Α. Μανιτάκη  ο οποίος κινείται σχετικά «αυτόνομα») δεν περιλαμβάνει κάποιον μεγάλο ΝΠΙΔ με αποτέλεσμα αφενός να μην συμπληρώνεται ο «μαγικός» αριθμός 2000 και αφετέρου επικοινωνιακά η κυβέρνηση, να μην μπορεί να πείσει ότι «σπάει το ταμπού των απολύσεων» στο δημόσιο, όπως επιθυμεί η τρόικα.
«Με την κατάργηση του Εθνικού  Ιδρύματος Μελετών «Θεόδωρος Κολοκοτρώνης» ο Γέρος του Μοριά (σ.σ. ανήκει στο υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού) θα δείξουμε την αποφασιστικότητά μας;», λέει στηνaftodioikisi.gr, στέλεχος της κυβέρνησης αποτυπώνοντας με γλαφυρό τρόπο αυτόν τον προβληματισμό.
«Τα μάτια» στο Παράρτημα
Να σημειωθεί ότι σήμερα ολοκληρώνεται η διαβούλευση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης με το οποίο οδηγούνται σε κατάργηση ή συγχώνευση ΝΠΙΔ και ΝΠΔΔ με απλό προεδρικό διάταγμα οδηγώντας τους υπαλλήλους τους είτε σε απόλυση (κατάργηση ΝΠΙΔ) είτε σε διαθεσιμότητα ( συγχώνευση ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ).
Δεδομένου ότι στο παράρτημα του σχεδίου θα πρέπει να περιλαμβάνεται λίστα Νομικών Πρόσωπων προς κατάργηση και συγχώνευση το θέμα των απολύσεων στο δημόσιο είναι η πρώτη προτεραιότητα του πρωθυπουργού Α. Σαμαρά μετά την επιστροφή του από την Κίνα χθες. Αυτό, άλλωστε, διαμηνύουν στενοί τους συνεργάτες μέσω της aftodioikisi.gr, τονίζοντας ότι «ο πρωθυπουργός ήδη έχει πάρει πάνω του το θέμα με την επιστολή Σταμάτη προς τους υπουργούς».
Ήδη ο υπουργός Επικρατείας, όπως έχει γράψει η aftodioikisi.gr, έχει καταρτίσει λίστα με 34 οργανισμούς, η οποία ωστόσο σβήνεται και ξαναγράφεται συνεχώς. Μετά την εκ νέου αποστολή των στοιχείων με τα Νομικά Πρόσωπα των υπουργείων από τους υπουργούς, η λίστα θα ξανασκαναριστεί, ώστε στο Μέγαρο Μαξίμου και το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης να καταλήξουν στην τελική.
 aftodioikisi.gr

ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ , ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΜΕ ΣΤΕΡΕΑ ΤΗΝ ΠΑΛΗ , ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ -Ε.Ε. - ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΙΑΣ





Τελικά, η απεργία που προαναγγέλθηκε δεν έγινε ποτέ! Αρκετοί συνάδελφοι νιώθουν απογοητευμένοι, προδομένοι, αισθάνονται ότι η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ τους κορόιδεψε. Τα κανάλια και τα ΜΜΕ μιλάνε για κρίση στο συνδικαλιστικό κίνημα, «για την απόσταση βάσης-ηγεσίας», κλαίνε τάχα για τη χαμένη τιμή του συνδικαλιστικού κινήματος. Η Κυβέρνηση θα επιχειρήσει να αξιοποιήσει την αναξιοπιστία της ΟΛΜΕ για να χτυπήσει το κίνημα, να οδηγήσει τον κλάδο σε συντηρητική αναδίπλωση.

Καμιά απογοήτευση! Οι αντιδραστικές εξελίξεις στην εκπαίδευση, η επιστράτευση, η επίθεση κυβέρνησης, πλουτοκρατίας στο σύνολο της ζωή μας δεν μπορούν και δεν πρέπει να μείνουν αναπάντητες. Μας αφορούν όλους. Μπροστά μας είναι όλα τα προβλήματα.

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και τώρα, όπως και στη φάση των εξελίξεων, απευθύνεται στους συναδέλφους, με καθαρές κουβέντες για τα συμπεράσματα που προκύπτουν από αυτές τις εξελίξεις.

1. Αποτελεί θετική παρακαταθήκη το γεγονός ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί πήραν μέρος στις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ σε όλη την Ελλάδα. Οι αγωνιστικές διαθέσεις που εκφράστηκαν, η εναντίωση στην πολιτική της συγκυβέρνησης και την επιστράτευση δείχνουν ότι υπάρχει το έδαφος το κίνημα να απαντήσει το επόμενο διάστημα αν καταφέρει να παραμερίσει τον κυβερνητικό-συναινετικό συνδικαλισμό και πάρει την οργάνωση της πάλης στα χέρια του. Ο θυμός και η αγανάκτηση, η διάθεση «κάτι να γίνει» δεν αρκούν. Σήμερα, χρειάζονται επιπλέον προϋποθέσεις, ώστε οι αγώνες μας να γίνουν αποτελεσματικοί, πραγματικός εφιάλτης για όσους μας μαυρίζουν κάθε μέρα τη ζωή. Οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση, το τσάκισμα των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών είναι σε εξέλιξη. Σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης, το σχολείο προσαρμόζεται βίαια στις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων για φτηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό, γίνεται δραματικά ταξικό για τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας, για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Οι εξελίξεις αυτές καθορίζουν και το τι κίνημα έχουμε ανάγκη σήμερα.

2. Οι εξελίξεις και τελικά, η μη πραγματοποίηση της απεργίας που πρότεινε η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ, ήταν προδιαγεγραμμένες. Είχαμε έγκαιρα προειδοποιήσει γι’ αυτές, είπαμε την αλήθεια. Επιβεβαιωθήκαμε για άλλη μια φορά. Συγκεκριμένα λέγαμε: «Η ηγεσία της ΟΛΜΕ παίζει πολιτικά, επικοινωνιακά παιχνίδια στις πλάτες του κλάδου … οδηγεί τον κλάδο σε τυφλή απεργία χωρίς συμμαχίες, χωρίς σχέδιο, χωρίς προοπτική» (1/5/2013). Με μόνο τελικά στόχο τη φθορά της κυβέρνησης και τη ψηφοθηρία. Τελικά, η Γ. Σ. Προέδρων με πρόταση των ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ-ΠΑΣΚ κατέληξε ότι «δεν υπάρχουν οι όροι και οι προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση της απεργίας». Το ίδιο είπαν και οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ (πρότειναν χαρακτηριστικά να απεργήσουν μόνο ορισμένοι συνδικαλιστές κι όχι όλος ο κλάδος), αλλά στη συνέχεια, μέσα στη Γ.Σ. Προέδρων (ως γνωστό) τα γύρισαν. ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ-ΠΑΣΚ άφησαν τον κλάδο στο έλεος της επιστράτευσης, τον οδήγησαν σε αδιέξοδο. Απέρριψαν την πρόταση του ΠΑΜΕ για άμεση απεργιακή απάντηση στην επιστράτευση την Τρίτη 14/5. Τελικά, στη μόνη απεργία που εξαγγέλθηκε και πραγματοποιήθηκε ενάντια στην επιστράτευση (Τρίτη 14/5), οι συνδικαλιστές των ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ-ΠΑΣΚ, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ήταν απεργοσπάστες!
Σφύριζαν αδιάφορα μπροστά στην ανάγκη να απαντήσει ο κλάδος στην επιστράτευση  («θα το δούμε όταν έρθει η ώρα», έλεγαν οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ και των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ, «θα γυρίσουμε με ψηλά το κεφάλι έλεγαν ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ»). Πρότειναν μια απεργία, που είχαν αποφασίσει να μην κάνουν! Την ίδια ώρα, καλούσαν τους εκπαιδευτικούς να τη ψηφίσουν, επεδίωξαν να κάνουν τους συναδέλφους συνένοχους στον εκφυλισμό τους.

3. Ποιες είναι σήμερα οι προϋποθέσεις για να είναι οι αγώνες αποτελεσματικοί, για να απαντήσει ο λαός στον πόλεμο που του έχουν κηρύξει;
ü      Οργάνωση, κίνημα αποφασισμένο, ηγεσίες αφοσιωμένες και ικανές για αγώνα μέχρι τέλους.
ü      Κοινωνική συμμαχία και σχέδιο για οργανωμένους αγώνες, μορφές πάλης που θα προφυλάσσουν το κίνημα από τυχοδιωκτισμούς, που συσπειρώνουν και προετοιμάζουν τους εκπαιδευτικούς για σύγκρουση με το σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής
Αυτές τις προϋποθέσεις προσπάθησαν να αναδείξουν όλη αυτή την περίοδο οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ. Ρίχνοντας ιδιαίτερο βάρος στην ανάγκη:
ü      ο αγώνας να γίνει υπόθεση των ίδιων των εκπαιδευτικών, να συμπορευτούν με τους εργαζόμενους γονείς, τους μαθητές, το εργατικό-λαϊκό κίνημα, κατά περιφέρεια, νομό, δήμο, σχολείο.
ü      ο αγώνας να δοθεί ενάντια στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής, να βάζει στο επίκεντρο τις αντιδραστικές εξελίξεις στην εκπαίδευση, το τι μαθαίνουν τα παιδιά του λαού, το πρόβλημα της παιδείας σαν λαϊκό πρόβλημα και ταυτόχρονα τις ανάγκες των εκπαιδευτικών.

Με ένα τέτοιο κίνημα, με ένα τέτοιο προσανατολισμό, μπορούσαμε και μπορούμε να υπερασπιστούμε τα δίκαια αιτήματά μας ενάντια στις υποχρεωτικές μεταθέσεις, τις χιλιάδες απολύσεις που έρχονται με την αύξηση του ωραρίου και την αξιολόγηση, τον κρατικό αυταρχισμό και την καταστολή, το νέο αντιδραστικό πειθαρχικό δίκαιο.
Αυτή η ενότητα, πάνω σε αυτό το περιεχόμενο, είναι όχημα και ασπίδα για το κίνημά μας. Με αυτό τον προσανατολισμό μπορεί το κίνημα των εκπαιδευτικών να βρει στήριξη από τους εργαζόμενους γονείς, από τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών. Να γίνει αποτελεσματικό, να στριμώξει την κυβέρνηση, να φέρει νίκες.

Απ’ όλα αυτά και για όλα αυτά, τίποτα δεν έκανε η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ, με ευθύνη των δυνάμεων που την απαρτίζουν εδώ και 20 χρόνια (ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ-ΠΑΣΚ)!
ü      Δεν αντιπάλεψε στα σχολεία και στο κίνημα τις αντιδραστικές επιδιώξεις κυβέρνησης-Ε.Ε. Αντίθετα, στις βασικές επιλογές έβαλε πλάτη
ü      Δεν αντιπάλεψε την υποβάθμιση και τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση των παιδιών του λαού, το αντιδραστικό περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων, την επιχειρηματική δραστηριότητα στην εκπαίδευση, τα αντιδραστικά προγράμματα της Ε.Ε. και των ΜΚΟ στα σχολεία κ.α.

Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ ούτε θα μπορούσαν ούτε είχαν το δικαίωμα να στηρίξουν την αδιέξοδη και τυχοδιωκτική πρόταση της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ για απεργία διαρκείας πάνω στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Αντιπάλεψαν τη λογική που, ιδιαίτερα οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ και των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ, καλλιεργούν χρόνια στον κλάδο, πως αρκεί από μόνη της μια απεργία διαρκείας και μάλιστα πάνω στις εξετάσεις «για να αναγκάσουμε την κυβέρνηση να κάνει πίσω». Πριν λίγο καιρό στο ΜΕΤΡΟ, σήμερα στο κλάδο μας, η λογική αυτή κατάρρευσε σαν χάρτινος πύργος. Είναι αδιέξοδη. Απέναντί μας, έχουμε κυβέρνηση-Ε.Ε.-πλουτοκρατία, έναν αντίπαλο ισχυρό και αδίστακτο. Έχει σχέδιο και στόχο να τσακίσει το κίνημα. Συνεπώς, αυτός ο πόλεμος, για να είναι νικηφόρος, δεν απαντιέται με άσφαιρα πυρά, με «τσαμπουκάδες» από τα κανάλια, με τη λογική «ο καθένας να φυλάει το μαγαζί του».
Στη βάση αυτή, οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ ξεκαθάρισαν από την πρώτη στιγμή ότι δεν είναι αντίθετες με καμία μορφή πάλης, ούτε και με την απεργία στις εξετάσεις. Ως εκ τούτου, κατέθεσαν συγκεκριμένη αγωνιστική πρόταση για 48ωρη Απεργία 16 και 17 Μάη και νέες Γ.Σ. για την κλιμάκωση του αγώνα, παίρνοντας υπόψη τη συμμετοχή και τη διάθεση των ίδιων των εκπαιδευτικών. Ανέδειξαν τις προϋποθέσεις με τις οποίες μπορεί ο αγώνας να γίνει αποτελεσματικός.  
4. Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι
Καμία απογοήτευση, καμία μοιρολατρία! Όλοι στις ΕΛΜΕ και στους Συλλόγους. Συσπείρωση τώρα με το ΠΑΜΕ. Τη μόνη δύναμη που μιλά καθαρά, δεν κοροϊδεύει, που θέλει και μπορεί να συμβάλλει αποφασιστικά στην ανασύνταξη του κινήματος.  Ήρθε η ώρα, πιο αποφασιστικά, να παραμερίσουμε τις συνδικαλιστικές δυνάμεις που έχουν συμβιβαστεί με τη σημερινή βαρβαρότητα, που έχουν συμβιβαστεί με όσους μας κάνουν τη ζωή κόλαση, που μας οδηγούν από ήττα σε ήττα. Δεν μπορείς να τις εμπιστευτείς άλλο! Η ανάγκη να ενισχυθεί η κατεύθυνση που το ΠΑΜΕ προτείνει στο κίνημα προβάλλει από παντού.
Εδώ βρίσκεται η ελπίδα, εδώ βρίσκεται η προοπτική!
Οι εκλογές στις ΕΛΜΕ και στους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. είναι όπλο στα χέρια σου. Αξιοποίησε τη  ψήφο σου για να γίνει ένα αποφασιστικό βήμα στην αλλαγή των συσχετισμών σε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, στην ανασύνταξη του κινήματος. Τώρα έχεις πείρα μετά και τις τελευταίες εξελίξεις. Τώρα εσύ κρατάς την ελπίδα στα χέρια σου!
Αθήνα, 19/5/2013

AIMOΔΟΣΙΑ ΧΩΡΙΣ "ΣΥΝΟΡΑ"


Ο εκπρόσωπος Τύπου των Οικολόγων Πράσινων, Θανάσης Παπακωνσταντίνου, δήλωσε σχετικά με το μήνυμα που απηύθυνε το ΠΑΜΕ  καλώντας τα μέλη του σε αιμοδοσία:
«Σε επικίνδυνα μονοπάτια, έστω και για λόγους εντυπώσεων, οδηγεί η ανακοίνωση του ΠΑΜΕ, σύμφωνα με την οποία διοργανώνει αιμοδοσία με σύνθημα «Αίμα για τις ανάγκες της τάξης μας και όχι για τα κέρδη της πλουτοκρατίας». Η αιμοδοσία είναι πράξη αλληλεγγύης απέναντι στο συνάνθρωπο και κανείς δεν μπορεί να της βάζει κανενός είδους «σύνορα». Η διατύπωση αυτού του μηνύματος αναιρεί το περιεχόμενο και το σκοπό της αιμοδοσίας  κι ανοίγει διάπλατα τις πόρτες σε ανεύθυνους ζηλωτές του λαϊκισμού.
Ας θυμηθεί το ΠΑΜΕ τους στίχους του Κώστα Βάρναλη:
Να δω τον κόσμο ανάποδα, τον αδελφό μου ξένο
και τον οχθρό αδέρφι μου αδικοσκοτωμένο.»

ΣΥΝΕΔΡΙΑΖΕΙ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΚΕΔΕ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 22 ΜΑΪΟΥ 2013



ΘΕΜΑ: Συνεδρίαση Δ.Σ. ΚΕΔΕ


Συνεδριάζει την Τετάρτη 22 Μαΐου και ώρα 11.30 το πρωί το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ, στα γραφεία της Ένωσης (Γενναδίου 8 & Ακαδημίας 65, 3ος όροφος).
Τα βασικά θέματα που θα απασχολήσουν την συνεδρίαση του Δ.Σ. είναι:
  • Συζήτηση επί της μελέτης για την κατανομή των ΚΑΠ
Εισηγητές: Δ. Τσιαντής, πρόεδρος Επιτροπής Οικονομικών
                               Γ. Μουράτογλου, αντιπρόεδρος Επιτροπής Οικονομικών
                               Ρ. Γκέκας, διευθύνων σύμβουλος ΕΕΤΑΑ Α.Ε.

  • Προτάσεις της Επιτροπής Θεσμών για το Ετήσιο Συνέδριο της ΚΕΔΕ
Εισηγητές: Ν. Παπαγγελής, πρόεδρος Επιτροπής Θεσμών
                             Γ. Καραγιάννης, αντιπρόεδρος Επιτροπής Θεσμών

ΠΡΟΤΑΣΗ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ Δ.Σ. ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ



Κύριε Πρόεδρε.
Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί εδώ και πολλά χρόνια με τους Βρεφονηπιακούς σταθμούς οφείλεται τόσο στην πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ όσο και της ΝΔ, γιατί στη χώρα μας ούτε έχει θεσμοθετηθεί η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή ούτε δίνονται οι απαιτούμενες δαπάνες.
Ακόμη, σημαντική είναι η ευθύνη των εκλεγμένων στα όργανα της Τοπικής Διοίκησης (ΠΑΣΟΚ - ΝΔ – ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ) που πρωτοστάτησαν να αναλάβουν τη λειτουργία των παιδικών σταθμών από το υπουργείο Πρόνοιας, βάζοντας τροφεία για τη λειτουργία τους, λειτουργώντας τους παιδικούς σταθμούς με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, για όσους έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν, ορθώνοντας ταξικούς φραγμούς από την πιο τρυφερή ηλικία της προσχολικής αγωγής.
Η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ πιστεύει ότι κανένα παιδί δεν μπορεί να μένει έξω από τους παιδικούς σταθμούς. Σε κανένα παιδί δεν πρέπει να λείψει η οργανωμένη και ενιαία με επιστημονικά κριτήρια διαπαιδαγώγηση.
Καμιά οικογένεια δεν πρέπει να πληρώνει τροφεία στους παιδικούς σταθμούς. Δεν μπορεί η δημοτική αρχή, μέσα στο εκρηκτικό κοινωνικό τοπίο που ζούμε λόγω των αντιλαϊκών μέτρων της κυβέρνησης, να ζητά τροφεία, αντί να αγωνίζεται για την πλήρη κάλυψη της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Πρόσφατα μάλιστα οι πλειοψηφία του ΔΣ του υπεροργανισμού ψήφισε αυξήσεις που φτάνουν και το 100%, δείχνοντας την κοινωνική αναλγησία που τη διέπει.
Δεν μπορεί η δημοτική αρχή από τη μια να λειτουργεί «κοινωνικό παντοπωλείο και ιατρείο» και από την άλλη να φεσώνει τους εργαζόμενους δημότες που πλήττονται βάναυσα από την πολιτική της συγκυβέρνησης.
Τα παιδιά της πόλης μας, της χώρας, δεν μπορούν να βρουν στέγη σε δημόσιους βρεφονηπιακούς σταθμούς, την ώρα που η καπιταλιστική κρίση σπάζει κόκαλα ,  εργαζόμενοι άνεργοι δεν προσλαμβάνονται για να τους στελεχώσουν, δεν είναι "αναπτυξιακό" έργο λένε τα πολιτικά στηρίγματα του κεφαλαίου!
Η  δημοτική αρχή  έχει σοβαρές πολιτικές ευθύνες γιατί στηρίζει και υλοποιεί την αντιλαϊκή πολιτική μέχρι κεραίας σε τοπικό επίπεδο.
Εμείς ζητάμε να έρθει το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο και να τοποθετηθούν όλοι πάνω στις προτάσεις μας , που ακολουθούν παρακάτω.
Ζητάμε λοιπόν :
·        Να παρθούν άμεσα πίσω οι αυξήσεις και να γίνουν  μειώσεις σε ανέργους, πολύτεκνους ΑΜΕΑ, με προοπτική την κατάργηση των τροφείων. 
·        Δημόσιους, δωρεάν, σύγχρονους, ασφαλείς βρεφονηπιακούς σταθμούς για όλα τα παιδιά.
·        Πλήρη κάλυψη όλων των αναγκών σε υποδομές.
·        Πρόσληψη μόνιμου προσωπικού ώστε να καλύπτονται οι συνεχώς διευρυνόμενες ανάγκες.
·        Μονιμοποίηση χωρίς όρους και προϋποθέσεις όλων των συμβασιούχων
·        Κατάργηση των τροφείων.
·        Πλήρη κάλυψη των λειτουργικών δαπανών από το κράτος.

20-5-2013

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΟΦΕΙΑ ΤΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ




Το μαχαίρι στο λαιμό των γονέων των βρεφονηπιακών σταθμών βάζει η δημοτική αρχή Χίου με την πρόταση της πλειοψηφίας της διοίκησης του υπεροργανισμού, την ώρα που στενάζει ο εργατόκοσμος και οι λαϊκές οικογένειες από τη συγκυβέρνηση του μαύρου μετώπου Νέας Δημοκρατίας-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ.
Δεν δίστασε μέσα σε μια πρωτοφανή κρίση, που η ανεργία εκτινάχθηκε στο 27%, που οι  μισθωτοί και συνταξιούχοι έχασαν μέχρι και 40% του εισοδήματός τους, μέσα σε μια κρίση που πρώτα και κύρια πλήττει τα λαϊκά νοικοκυριά και όχι τα κέρδη των μεγιστάνων του πλούτου που τη δημιούργησαν, να επιβάλλει υπέρογκες αυξήσεις στα τροφεία των  παιδικών  σταθμών του νομικού προσώπου του υπεροργανισμού  με πρόσχημα  τα εισοδηματικά κριτήρια της κάθε οικογένειας.
Με θράσος η πλειοψηφία της  Διοίκησης φορτώνει νέα βάρη στις πλάτες μας την ώρα που η ακρίβεια και η ανέχεια μαστίζει τις χιώτικες οικογένειες. Έτσι αναγορεύονται σε πλούσιους οι έχοντες 10000 ευρώ και θα πληρώνουν 50 ευρώ, οι μέχρι 20000, 80 ευρώ και από εκεί και πάνω 100 ευρώ  για κάθε παιδί! Ποσοστιαίες αυξήσεις μέχρι και 100%!!!
Οι φορομπήχτες της δημοτικής αρχής έχουν απειλήσει μάλιστα στο παρελθόν  ότι μετά το πέρας του ενός μήνα θα έχουν οι γονείς τις «νόμιμες» προσαυξήσεις, σύμφωνα με τα όσα φοροεισπρακτικά ισχύουν στα δημοτικά ταμεία.
Λες και οι όποιες λαϊκές οικογένειες που καθυστερούν τα τροφεία το κάνουν επειδή είναι μπαταξήδες.
Ζητάμε άμεσα το θέμα να συζητηθεί στο δημοτικό Συμβούλιο με στόχο να παρθούν πίσω οι αυξήσεις.
Να υπάρξουν μειώσεις των τροφείων με βάση τις απώλειες που έχουν υποστεί οι λαϊκές οικογένειες
Κανένα παιδί να μη μείνει έξω από παιδικό σταθμό.
Δωρεάν φοίτηση σε παιδιά ανέργων , πολύτεκνων και ΑΜΕΑ.
Καλούμε του γονείς όλων των βρεφονηπιακών σταθμών να αγωνιστούν μαζί  μας για:

  • Δημόσιους, δωρεάν, σύγχρονους, ασφαλείς βρεφονηπιακούς σταθμούς για όλα τα παιδιά.
  • Πλήρη κάλυψη όλων των αναγκών σε υποδομές.
  • Πρόσληψη μόνιμου προσωπικού ώστε να καλύπτονται οι συνεχώς διευρυνόμενες ανάγκες.
  • Μονιμοποίηση χωρίς όρους και προϋποθέσεις όλων των συμβασιούχων.
  • Κατάργηση των τροφείων.
  • Πλήρη κάλυψη των λειτουργικών δαπανών από το κράτος.
  • Να μην αποδεχτούν οι γονείς τους εκβιασμούς της δημοτικής αρχής και της πλειοψηφίας  του ΔΣ στον υπεροργανισμό  που αποδέχονται το ρόλο του φορομπήχτη με τη δικαιολογία «ότι κάνουν τη δουλειά τους». Η ταξική αλληλεγγύη επιβάλλει να βρισκόμαστε στο πλευρό των αδικημένων και όχι των προθύμων του μαύρου μετώπου σε τοπικό επίπεδο.
  • Τους καλούμε λοιπόν  να αγωνιστούν μαζί μας για να πάρουν πίσω τις αυξήσεις ΑΜΕΣΑ,  μέχρι με την πάλη μας να ανατρέψουμε αυτές τις πολιτικές και να επιβάλλουμε την εξουσία του λαού που θα είναι νοικοκύρης στον τόπο του.
20-5-2013

ΟΜΥΛΕ : ΟΧΙ ΣΤΟ ¨ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ¨ ΤΩΝ ΛΙΜΑΝΙΩΝ




«Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ξεπουλήσει τα λιμάνια, όπως και τα αεροδρόμια, το νερό, την ενέργεια σε ξένες κρατικές εταιρείες», καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) με αφορμή το ταξίδι του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά στην Κίνα, όπου επιβεβαιώθηκε το μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα των Λιμανιών της χώρας μας για την ανάπτυξή της.



«Ετοιμάζεται η Κυβέρνηση να μετατρέψει τα Λιμάνια σε κινέζικα μονοπώλια με ότι αυτό σημαίνει για ολόκληρη την Ευρώπη», τονίζει η ΟΜΥΛΕ και αποκαλύπτει τα εξής:

• Προπαγανδίζει η Κυβέρνηση την παραχώρηση του Προβλήτα ΙΙ, η οποία κατασκευάστηκε αποκλειστικά με χρηματοδότηση του Δημόσιου ΟΛΠ. Ποτέ, όμως, δεν παρουσίασε επίσημα στοιχεία αποτίμησης του οφέλους του Ελληνικού Δημοσίου, γιατί αυτά είναι ανύπαρκτα.

• Αποκρύπτει τις επενδυτικές δυνατότητες των κερδοφόρων Δημόσιων Οργανισμών με ίδια κεφάλαια.

Ο ΟΛΘ διαθέτει 100 εκ. ευρώ αποθεματικό με το οποίο μπορεί να χρηματοδοτήσει την επέκταση του Προβλήτα των Containers.

Ο ΟΛΠ, εξ αιτίας της παραχώρησης του Προβλήτα ΙΙ, αναγκάστηκε να κατασκευάσει τον Προβλήτα Ι με κόστος 190 εκ. ευρώ. Θα μπορούσε με τα χρήματα αυτά να αναβαθμίσει τον Προβλήτα ΙΙ και να ξεκινήσει τον Προβλήτα ΙΙΙ.

Μεταχειρίζεται η Κυβέρνηση μεθοδεύσεις για την υπονόμευση των Δημόσιων Λιμανιών.

Μήπως έχουν ξεχάσει ότι το τραίνο ήρθε στο Λιμάνι με συμφωνία ΟΛΠ – ΟΣΕ και χρηματοδότηση από την ΕΕ, ενώ προσπαθούν να πείσουν ότι δήθεν το τραίνο το έφερε η COSCO;

Όσον αφορά τη περίφημη αύξηση της απασχόλησης, οι τέσσερις χιλιάδες (4.000) θέσεις που υποσχέθηκαν είναι τελικά 240, ενώ υπήρξε, μετά την παραχώρηση του Προβλήτα ΙΙ, μείωση της απασχόλησης στον ΟΛΠ κατά 450 θέσεις.

Επί πλέον υπονομεύεται ο ΟΛΠ με προτάσεις από αόρατους επενδυτές για κατασκευή Σταθμού Κρουαζιέρας εκτός ΟΛΠ.

Τίθεται, λοιπόν, το βασικό ερώτημα :

Γιατί να εκχωρήσουμε τα Λιμάνια σε ξένες κρατικές εταιρείες παραδίδοντας τον Τουρισμό, τις Μεταφορές, την Ακτοπλοΐα, τον έλεγχο του εσωτερικού και εξωτερικού εμπορίου της χώρας;

«Καλούμε τις πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις της χώρας, τους τοπικούς φορείς, την Τ.Α να πάρουν ξεκάθαρη θέση στο θέμα της εκχώρησης των Λιμανιών, γιατί πιστεύουμε ότι αυτό ξεφεύγει από την ευθύνη μιας συγκυριακής πλειοψηφίας και αποτελεί ζήτημα ολόκληρης της κοινωνίας.

Εμείς, ως εργαζόμενοι, είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε τον Δημόσιο Χαρακτήρα των Λιμανιών, τη μεγιστοποίηση της συμβολής τους στην ανάπτυξη της οικονομίας και της απασχόλησης με όρους θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων», καταλήγει η ΟΜΥΛΕ.




pireas2day.gr

ΠΑΛΙ ΒΛΑΒΗ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ¨ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ" - ΕΜΕΙΝΕ ΣΤΗΝ ΚΑΒΑΛΑ




100δες επιβάτες που θα ταξίδευαν την Κυριακή 19/5 το απόγευμα για Λήμνο, έμαθαν ότι δεν μπορούν να ταξιδεύσουν, οπότε άλλοι γύρισαν απο κει που ήρθαν και άλλοι μπήκαν στο βαπόρι για να διανυχτερεύσουν, ανάμεσα του και οι μαθητές ενός σχολείου.

Μετά από διαμαρτυρίες επιβατών (και τηλεφωνήματα από τη Δημοτική Αρχή Λήμνου) τους ανακοινώθηκε ότι αύριο στις 9 το πρωί θα αναχωρήσουν πούλμαν που θα βάλει η ΝΕΛ για να πάνε στη Θεσσαλονίκη και να ταξιδεύσουν με το EUROPEAN, που αναχωρεί από εκεί το απόγευμα, 15.00, της Δευτέρας και να φτάσουν στη Λήμνο στις 2300, με καθυστέρηση δηλαδή 24 ωρών που, αν δεν κάνουμε λάθος τους δίνει δικαίωμα αποζημίωσης.

Υπήρχαν, ακόμη, τουρίστες που έρχονταν στη Λήμνο, αυτοκίνητα με σερφινγκ, πιθανόν βούλγαροι, αυτοί έφυγαν και προφανώς θα αλλάξουν προορισμό. 

Επίσης όσοι θα έφευγαν απόψε Κυριακή από Λήμνο για Λαύριο τι θα γίνουν;;; 
Υπήρχαν στο λιμάνι αυτοκίνητα με 700 πρόβατα για την αγορά της Αθήνας. 
Το ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ είναι φανερό, από τις συνεχείς βλάβες, ότι δεν μπορεί να συνεχίσει. Υπάρχει υπουργείο για να βάλει τα πράγματα σε τάξη; 

Υπουργείο φυσικά υπάρχει είναι το περίφημο ΥΕΝ το οποίο η κυβέρνηση το ανασύστησε για να συνεχίσει να κάνει αυτά που τα κάνει όλα αυτά τα χρονιά: ΝΑ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΟΥΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ.