Δευτέρα 15 Απριλίου 2013
ΕΚΤΑΚΤΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΣΕ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία απέστειλε προς τον Οίκο Ναύτου την πιο κάτω επιστολή σχετικά με την χορήγηση έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης στους δικαιούχους ανέργους ναυτικούς λόγω εορτών Πάσχα 2013.
«Α.Π. 2333 ΓΧ/ΙΣ/ΜΣ
Προς τον
Οίκο Ναύτου
Γραφείο κ. Προέδρου ΔΣΟΝ
Ενταύθα
Κοιν. : Οργανώσεις Δύναμης ΠΝΟ
Κύριε Πρόεδρε
Χορήγηση έκτακτης Οικονομικής Ενίσχυσης σε ορισμένες κατηγορίες ανέργων ναυτικών λόγω εορτών ΠΑΣΧΑ 2013
Όπως γνωρίζετε, κάθε έτος, εν όψει των επερχόμενων εορτών του Πάσχα εκδίδεται σχετική εγκύκλιος, με βάση την οποία ρυθμίζονται τα χορηγούμενα ποσά της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης στους ανέργους ναυτικούς, ο χρόνος πληρωμής, οι αρμόδιες αρχές και τέλος οι κατηγορίες και προϋπηρεσίες των δικαιούχων.
Στην πράξη η έκδοση της σχετικής Εγκυκλίου σας πραγματοποιείται σε εύλογο χρονικό διάστημα πριν από το Πάσχα, προκειμένου η καταβολή της οικονομικής ενίσχυσης να ανταποκρίνεται στο κοινωνικό σκοπό, που καλείται να εκπληρώσει.
Χαρακτηριστικά η προηγούμενη με ΑΠ 6887 εγκύκλιος σας, είχε εκδοθεί με σημαντική καθυστέρηση έναντι άλλων παλαιότερων με το αυτό αντικείμενο, την 3/4/2012, με αποτέλεσμα ο χρόνος καταβολής να επεκταθεί δύο εβδομάδες μετά το Πάσχα.
Επειδή το ατυχές αυτό προηγούμενο είναι προφανές ότι πρόκειται να επαναληφθεί για το τρέχον έτος, δεδομένου ότι μόλις είκοσι ημέρες απομένουν για το εφετινό Πάσχα, ζητούμε κ. Πρόεδρε την άμεση έκδοση της Εγκυκλίου σας, διότι λόγω της δεινής οικονομικής κρίσης και της ολοένα αυξανόμενης ανεργίας των συναδέλφων μας η εκκρεμότητα αυτή αποτελεί για τους δικαιούχους μια πρόσθετη ψυχική ταλαιπωρία και δημιουργεί απόλυτα κατανοητή ανησυχία".»
marinews.gr
ENHMEΡΩΣΗ ΕΠΙΒΑΤΩΝ Ε/Γ - Ο/Γ "ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ" 15/4/2013 & 16/4/2013
Η HELLENIC SEAWAYS ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών και απαγόρευσης απόπλου το δρομολόγιο του Ε/Γ-Ο/Γ «ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ» για σήμερα Δευτέρα 15 Απριλίου 2013 από Πειραιά για Χίο και Μυτιλήνη με ώρα αναχώρησης 21:00 θα παραμείνει ανεκτέλεστο. Επίσης λόγω της 24ωρης απεργίας της Π.Ν.Ο αύριο Τρίτη 16 Απριλίου 2013 το δρομολόγιο με ώρα αναχώρησης 20:00 από Μυτιλήνη για Χίο και Πειραιά θα παραμείνει ανεκτέλεστο. Το πλοίο θα επανέλθει στα προγραμματισμένα του δρομολόγια την Τετάρτη 17 Απριλίου 2013 από Πειραιά για Χίο και Μυτιλήνη στις 21:00.
http://chiosport.blogspot.com
http://chiosport.blogspot.com
ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟΥ Ε/Γ - Ο/Γ "BLUE STAR PATMOS"
Ε/Γ-Ο/Γ «BLUE STAR PATMOS»
Το σημερινό δρομολόγιο του πλοίου από Μυτιλήνη 20:00 για Χίο - Πειραιά, θα παραμείνει ανεκτέλεστο. Το πλοίο θα παραμείνει στο λιμάνι της Μυτιλήνης, απ' όπου θα αναχωρήσει την Τετάρτη 17/04/2013 στις 20:00, στο προγραμματισμένο του δρομολόγιο.
http://chiosport.blogspot.com
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΝΑ , ΚΩΣΤΗ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗ
Αύριο, Τρίτη, 16 Απριλίου:
-
Στις
9 π.μ. ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, θα μιλήσει στο
συνέδριο «Συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με την ελληνική κυβέρνηση» που
διοργανώνει ο Economist στην Αθήνα,
στη ενότητα «Reforming Greece to restore growth, employment and competitiveness», με
θέμα «To what extent will shipping and port development contribute to the Greek economy?».
-
Στις
6 μ.μ. θα ξεκινήσει στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση επί της αρχής, των
άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου
Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις». Η συζήτηση του νομοσχεδίου θα
ολοκληρωθεί σε δύο συνεδριάσεις.
ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΧΙΟΥ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΕΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΕΝ ΕΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΤΟΥΣ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ
ΣΩΜΑΤΕΙΑ
ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ
ΝΑΤ ΧΙΟΥ
Χίος
15 Απριλίου 2013
ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ
Τα Σωματεία
Συνταξιούχων Ναυτικών Χίου , στηρίζουν και συμπαραστέκονται στον απεργιακό αγώνα των ενεργεία συναδέλφων ναυτεργατών την
16η Απριλίου 2013 που κήρυξε η ΠΝΟ σε όλες
τις κατηγορίες και
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
Α) Την επαναφορά του ΝΑΤ και Οίκου Ναύτου στο Υπουργείο Ναυτιλίας , τον φυσικό τους φορέα
καθώς και την πλήρη χρηματοδότησή τους .
Β) Την υπογραφή και εφαρμογή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων
Γ) Την κατάργηση
του Ν. 2687/53 περί εγκριτικών πράξεων
που μειώνουν την οργανική σύνθεση
στα ποντοπόρα πλοία σε 4 έως 6 άτομα ανάλογα με την χωρητικότητα, δεδομένου ότι οι εισφορές του ΝΑΤ υπολογίζονται με βάση τρία
στοιχεία:
- Νόμιμη Σύνθεση, 2. Είδος και χωρητικότητα πλοίου 3. Αμοιβή ναυτικών βάσει Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.
Δ) Κατάργηση όλων των διατάξεων που απαλλάσσουν του εφοπλιστές από ασφαλιστικές εισφορές υπέρ ΝΑΤ( θαλασσοδάνεια,
δανεικά και αγύριστα –
χαριστικές πράξεις δισεκατομμυρίων – ανεξόφλητα ναυτολόγια.
)
Ε) Να μην περάσει
το πολυνομοσχέδιο του ΥΝΑ που καταργεί κεκτημένα και θεμελιωμένα δικαιώματα των
ναυτεργατών
Τα Σωματεία Συνταξιούχων ΝΑΤ
Χίου
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΛΙΜΕΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑΣ
Εφαρμόζουμε εθνική λιμενική πολιτική
Ρυθμίζεται η διακυβέρνηση και η διοικητική οργάνωση της Εθνικής Λιμενικής Πολιτικής,
που βασίζεται σε τρεις πυλώνες. Ο πρώτος αφορά στη δημιουργία του Εθνικού
Λιμενικού Συστήματος μέσω της συγκρότησης των τεσσάρων Κεντρικών Λιμενικών
Δικτύων όταν αυτό κριθεί σκόπιμο από τις Γενικές Συνελεύσεις τους: α) του
Αττικού Λιμενικού Δικτύου, β) του Δικτύου Λιμένων Βορείου Ελλάδος, γ) του
Δικτύου Λιμένων Δυτικής Ελλάδος και δ) του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου.
Ο δεύτερος αφορά στη συνένωση των Λιμενικών Ταμείων που λειτουργούν με τη
μορφή ΝΠΔΔ, είτε μέσω της μεταξύ τους συγχώνευσης σε Ανώνυμες Εταιρίες – τα
λεγόμενα Περιφερειακά Λιμενικά Δίκτυα-, είτε μέσω της προσχώρησής τους σε ένα
από τα παραπάνω Κεντρικά Λιμενικά Δίκτυα.
Τέλος, ο τρίτος πυλώνας θεμελιώνεται στην οργάνωση των λιμένων και των
λιμενικών εγκαταστάσεων εκείνων που δεν υπάγονται στην αρμοδιότητα κάποιου
συγκεκριμένου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένα και εκτελούνται σε αυτές
μικρής κλίμακας, αλλά ζωτικής σημασίας, για τις τοπικές οικονομίες,
δραστηριότητες.
Ιδρύουμε Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων
Εισάγεται ο θεσμός της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ), με διοικητική και
οικονομική αυτοτέλεια, η οποία εποπτεύεται από τον Υπουργό Ναυτιλίας και
Αιγαίου και έχει ως βασικές αρμοδιότητες την παρακολούθηση της εφαρμογής της
εθνικής στρατηγικής στο λιμενικό τομέα και την εποπτεία των εμπορικών λιμένων,
κρατικών και ιδιωτικών. Δημιουργείται έτσι ένας αυτόνομος και λειτουργικά
ανεξάρτητος δημόσιος φορέας, για τη βέλτιστη λειτουργία των λιμένων στο νέο
τοπίο που θα διαμορφωθεί μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών αξιοποίησης των
περιουσιακών στοιχείων των λιμένων.
Προσελκύουμε επενδύσεις
·
Με τη Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών
Επενδύσεων αναβαθμίζονται οι λειτουργίες του Υπουργείου που στοχεύουν στην
προώθηση των επενδύσεων και στη στροφή των προσπαθειών προς την ανάπτυξη της
ναυτιλιακής οικονομίας.
·
Το νομοσχέδιο βάζει τις βάσεις για την αξιοποίηση των λιμένων της χώρας.
Θεσπίζουμε την εφαρμογή εθνικής λιμενικής πολιτικής, δημιουργούμε Ρυθμιστική
Αρχή Λιμένων που θα ασκεί την απαραίτητη εποπτεία ενόψει των
αποκρατικοποιήσεων, ενώ επιταχύνουμε και απλουστεύουμε τις διαδικασίες
αδειοδότησης λιμενικών έργων. Οργανώνουμε το θεσμικό περιβάλλον μέσα από το
οποίο θα μπορούν, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και επ’ ωφελεία της εθνικής
οικονομίας, να αξιοποιηθούν καλύτερα οι λιμενικές υποδομές ώστε να δημιουργηθούν
θέσεις εργασίας και ανάπτυξη.
Κάνουμε πιο ασφαλή τα πλοία και τα
λιμάνια μας
·
Τροποποιούνται διατάξεις του Ν. 3622/2007, προκειμένου να βελτιωθεί η
ασφάλεια στα πλοία που χρησιμοποιούνται στο διεθνές εμπόριο και την εθνική
θαλάσσια κυκλοφορία, καθώς και στις λιμενικές εγκαταστάσεις που τα εξυπηρετούν.
·
Με τη ρύθμιση αυτή, επιπλέον, o Υπεύθυνος Ασφάλειας Λιμένα θα έχει εκ των
προτέρων την απαιτούμενη εκπαίδευση σε θέματα ασφάλειας, προκειμένου να
εκπληρώνει αποτελεσματικότερα τα καθήκοντα του (σημείο επαφής για θέματα
σχετικά με την ασφάλεια λιμένα), να είναι σε θέση να κατανοεί πλήρως τις
μελέτες ασφαλείας λιμένα και να εισηγείται κατάλληλα στην Αρχή Ασφάλειας λιμένα
για την εφαρμογή τους.
·
Επιπρόσθετα, με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις ανατίθεται στους φορείς
διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένα και λιμενικών εγκαταστάσεων η ευθύνη για την
πραγματοποίηση αξιολόγησης ασφάλειας των λιμένων τους, τη σύνταξη των σχεδίων
ασφάλειας, τις αναθεωρήσεις αυτών και γενικότερα την υποχρέωση συμμόρφωσης προς
τις διατάξεις της Οδηγίας 2005/65/ΕΚ, του Διεθνούς Κώδικα για την ασφάλεια των
πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων (Κώδικα ISPS) και του Κανονισμού,
διαθέτοντας τους απαραίτητους προς τούτο πόρους. Επίσης, τους ανατίθεται η
ευθύνη διάθεσης πόρων και μέσων για την υλοποίηση των μέτρων ασφάλειας που
προβλέπονται στα εγκεκριμένα σχέδια ασφάλειας των λιμένων που διαχειρίζονται.
OI ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ
Ενισχύουμε το Λιμενικό Σώμα
·
Επαναπροσδιορίζεται η υπαγωγή του Λιμενικού Σώματος στο Υπουργείο Ναυτιλίας
και Αιγαίου, με την ενίσχυση του ρόλου του και την επανάκτηση αρμοδιοτήτων που
σχετίζονται άμεσα με ζωτικές λειτουργίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.
·
Προσδιορίζεται ο χαρακτήρας του Σώματος, ως ένοπλο Σώμα το προσωπικό του
οποίου υπάγεται στο Στρατιωτικό Ποινικό Κώδικα, ενώ καθορίζεται και η
συγκρότησή του από Κεντρικές και Περιφερειακές Υπηρεσίες και ρυθμίζονται τα
ζητήματα σχετικά με την εν γένει αναδιάρθρωση των Λιμενικών Αρχών.
·
Καθορίζεται, κατ΄ αντιστοιχία του Ν.3922/2011, η φύση και το έργο του
Αρχηγείου Λ.Σ., ως ανώτατης επιτελικής Υπηρεσίας και προϊστάμενης Αρχής όλων
των Υπηρεσιών του Σώματος, διατηρείται δε το Συμβούλιο Επιτελικού Σχεδιασμού
και Διαχείρισης Κρίσεων Λ.Σ. ως κύριο επιτελικό όργανο του Λ.Σ.
·
Θεσμοθετείται η ενίσχυση της αποστολής του Λιμενικού Σώματος με επιπλέον
αρμοδιότητες που περιλαμβάνουν, πέραν των αμιγώς αστυνομικών/επιχειρησιακών
δραστηριοτήτων, συγκεκριμένο πλαίσιο δράσεων για την παροχή υποστήριξης στην
ελληνική εμπορική ναυτιλία, στους τομείς της ναυτιλιακής πολιτικής, της
ναυτικής εργασίας και της εκπαίδευσης των ναυτικών.
OI ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Το
οικονομικό περιβάλλον όπου αναπτύσσεται η ελληνική ακτοπλοΐα χαρακτηρίζεται από
έντονη εποχικότητα (αυξημένη ζήτηση κατά τους θερινούς μήνες και κατακόρυφη
πτώση κατά τους χειμερινούς), υψηλό κόστος λειτουργίας (το οποίο σε μεγάλο
βαθμό ρυθμίζεται από την πορεία της τιμής του πετρελαίου που, θεωρούμενη
μακροπρόθεσμα, είναι σταθερά ανοδική), αυξημένη προσφορά σε σχέση με τη ζήτηση
υπηρεσιών (η οποία βαίνει μειούμενη λόγω της ύφεσης), με αποτέλεσμα ο κλάδος να
βρίσκεται σε κρίση κατά την τελευταία 5-ετία αντιμετωπίζοντας, πλέον, θέμα
βιωσιμότητας.
Σύμφωνα
με στοιχεία του Υπουργείου η κίνηση επιβατών μειώθηκε κατά περίπου 25%, από
30,7 εκατομμύρια το 2009 σε 23 εκατομμύρια το 2012, ενώ κατά μέσο όρο οι
διεθνείς τιμές καυσίμων το 2011 ήταν 18% υψηλότερες από αυτές του 2010 και 39%
από αυτές του 2009, με το κόστος καυσίμων να ξεπερνά το 50% του λειτουργικού
κόστους ενός πλοίου.
Οι παρεμβάσεις που γίνονται στο
σχέδιο νόμου είναι αναγκαίες προκειμένου να διασφαλίσουμε τις θαλάσσιες
ενδομεταφορές, να αποτρέψουμε τον αφελληνισμό των πλοίων που θα συνεπάγεται
διόγκωση της ανεργίας.
Ειδικότερα:
·
Προκειμένου
να μειωθούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες περιορίζεται ο αριθμός των
εγγράφων που απαιτείται να υποβληθούν μαζί με τη δήλωση δρομολόγησης του
πλοίου.
·
Στο
πλαίσιο της βελτιστοποίησης της σχέσης προσφοράς – ζήτησης, δίνεται η
δυνατότητα αντικατάστασης δρομολογημένου πλοίου με άλλο ίδιου είδους και
καταλληλότερου μεγέθους, πάντοτε με την προϋπόθεση επαρκούς κάλυψης των
συγκοινωνιακών αναγκών.
·
Αναγνωρίζοντας
την ιδιαιτερότητα των ταχυπλόων πλοίων, τα οποία εξυπηρετούν κατεξοχήν
τη θερινή τουριστική κίνηση, καθορίζονται διαδικασίες και όροι δρομολόγησης
διαφορετικοί από αυτούς που ισχύουν για τα συμβατικά πλοία: Ειδικότερα, η
ελάχιστη περίοδος δρομολόγησης θα είναι τέσσερις μήνες και η σχετική δήλωση θα
υποβάλλεται μέχρι την 30η Νοεμβρίου, ώστε να εξυπηρετείται ο κατάλληλος
σχεδιασμός βάσει των δεδομένων της τουριστικής κίνησης του προηγούμενου
καλοκαιριού και να παρέχεται αρκετός χρόνος για τον προγραμματισμό των
κρατήσεων της επόμενης περιόδου.
·
Με στόχο τον εξορθολογισμό του πλαισίου λειτουργίας της ακτοπλοΐας, η
υποχρέωση στελέχωσης συνδέεται με το χρόνο κατά τον οποίο το πλοίο
δραστηριοποιείται,
ενώ παύει όταν το πλοίο δεν είναι δρομολογημένο, εκτός κι αν πρόκειται για
προσωρινή διακοπή περιορισμένης διάρκειας, η οποία οφείλεται πχ σε ανωτέρα βία,
δυσμενείς καιρικές συνθήκες, έκτακτη επιθεώρηση, εξαιρετική ανάγκη, ή βλάβη
διάρκειας μέχρι 15 ημέρες.
Όλα τα νησιά διατηρούν την ακτοπλοϊκή
τους σύνδεση
Με τις ρυθμίσεις του
νόμου 2932/2001 δεν αλλάζει το καθεστώς της ετήσιας δρομολόγησης των πλοίων. Η δρομολόγηση των πλοίων παραμένει ετήσια
με δυνατότητα διακοπής δρομολογίων, μόνο για όσο διάστημα προβλέπεται από το
νόμο και υπό την προϋπόθεση της διατήρησης της συγκοινωνιακής κάλυψης. Επομένως
δεν υφίσταται θέμα έλλειψης ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών κατά τους
χειμερινούς μήνες.
Χάρτα δικαιωμάτων επιβατών – μέριμνα
για τα άτομα με αναπηρία
·
Καθιερώνεται η υποχρέωση των μεταφορέων και των φορέων εκμετάλλευσης των
λιμενικών τερματικών σταθμών, στο πλαίσιο των αντίστοιχων τομέων αρμοδιότητάς
τους, παροχής δωρεάν συνδρομής στα άτομα με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα.
·
Καθιερώνεται η ευθύνη του μεταφορέα σε περίπτωση ζημίας, από υπαιτιότητά
του, του εξοπλισμού των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα.
·
Επιβάλλεται η υποχρέωση στον μεταφορέα, σε περίπτωση που ζητήσει από τον
επιβάτη να τοποθετεί τις αποσκευές του σε συγκεκριμένο χώρο εναπόθεσης
αποσκευών, να εκδίδει σχετική απόδειξη και να ευθύνεται τη φύλαξή τους.
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΧΑΡΑΞΗ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
·
Εισάγεται για πρώτη φορά η ρήτρα νησιωτικότητας: Για κάθε σχέδιο νόμου πρέπει
υποχρεωτικά να τεκμηριώνονται και να αξιολογούνται οι συνέπειες στην
οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική ανάπτυξη των νησιών.
·
Συστήνεται Συμβούλιο Νησιωτικής Πολιτικής για την υποστήριξη του ρόλου της
Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, το οποίο γνωμοδοτεί
κυρίως: α) για τις βασικές αρχές χάραξης πολιτικών στους διάφορους τομείς της
οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης των νησιών και β) για τη σχεδίαση και
υλοποίηση των νησιωτικών πολιτικών.
·
Συστήνεται Ερευνητικό Ινστιτούτο Νησιωτικής Πολιτικής, το οποίο υπάγεται
στην εποπτεία του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου. Το Ινστιτούτο ενεργεί ως
σύμβουλος της Πολιτείας για τα θέματα χάραξης και άσκησης πολιτικών ως προς τις
νησιωτικές περιοχές και συνεργάζεται με ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και
ερευνητικά ινστιτούτα της ημεδαπής και της αλλοδαπής. Η λειτουργία του
Ινστιτούτου δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ
Ενισχύουμε τη ναυτική εκπαίδευση
·
Αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα με το υποχρεωτικό εκπαιδευτικό ταξίδι των
σπουδαστών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Θεμελιώνουμε υποχρέωση για τις ναυτιλιακές
επιχειρήσεις του Ν. 27/1975, να προσλαμβάνουν, κατ’ ελάχιστον, αντίστοιχο
αριθμό σπουδαστών των ΑΕΝ σε σχέση με τον αριθμό των πλοίων που διαχειρίζονται,
ανεξαρτήτως σημαίας, καθώς και προβλέποντας την επιβολή κυρώσεων, σε περίπτωση
παράβασης της υποχρέωσης αυτής.
·
Το Κεφάλαιο Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΚΝΕ) θα ωφεληθεί κατά μισό εκατομμύριο
ευρώ το χρόνο, λόγω της μείωσης του προβλεπόμενου από τον ιδρυτικό νόμο του ΚΝΕ ποσοστού
απόδοσης στις Ενώσεις Πλοιοκτητών, από 15% σε 0,75%.
Λαμβάνουμε μέριμνα για
τους άνεργους ναυτικούς
·
Kατά τη
διάρκεια ισχύος του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής (Ν.
4093/2012) και υπό την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχει σε ισχύ αντίστοιχη συλλογική
σύμβαση εργασίας, οι ναυτικοί που συνάπτουν ατομικές συμβάσεις εργασίας για
ναυτολόγηση σε θέση κατωτέρου πληρώματος, σε φορτηγά πλοία (>3.000 κοχ) ή σε
ιδιωτικά σκάφη αναψυχής ανεξαρτήτως σημαίας, διατηρούν τα ασφαλιστικά και
συνταξιοδοτικά δικαιώματά τους.
·
Στόχος είναι να καταστεί εφικτή όχι μόνο η διασφάλιση
και η διατήρηση των θέσεων εργασίας και των συνταξιοδοτικών και ασφαλιστικών
δικαιωμάτων των ναυτικών, αλλά και η αύξηση της απασχόλησης και εν προκειμένω η
αύξηση των προσφερομένων θέσεων εργασίας για Έλληνες ναυτικούς.
·
Εισάγεται ρύθμιση με την οποία αυξάνεται το ηλικιακό
όριο απασχόλησης των φυλάκων μέχρι τα 67 έτη, και επιπλέον επιτρέπεται η
απασχόλησή τους ως φυλάκων, ανεξαρτήτως ναυτικής ειδικότητας. Στόχος είναι
αφενός η διεύρυνση της δυνατότητας απασχόλησης ανέργων ναυτικών ως φυλάκων στα
παροπλισμένα ή κατασχεμένα πλοία, προκειμένου να καλύψουν και τις προϋποθέσεις
συνταξιοδότησής τους και αφετέρου η ομογενοποίηση με νομοθετική ρύθμιση των
βασικών προϋποθέσεων πρόσληψης ανέργων ναυτικών.
·
Επίσης: Το Υπουργείο
Ναυτιλίας και Αιγαίου σχεδίασε και θέτει σε εφαρμογή, σε συνεργασία με το
Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Πρόνοιας, πιλοτικό πρόγραμμα για
την ενίσχυση της απασχόλησης των ανέργων νέων ναυτικών. Το πρόγραμμα παρέχει
κίνητρα σε άνεργους νέους ναυτικούς, ηλικίας από 18 έως 29, να αποκτήσουν
δεξιότητες και εργασιακή εμπειρία επί πλοίου, να λάβουν ικανοποιητική
αποζημίωση και να έρθουν σε επαφή με τους πιθανούς μελλοντικούς εργοδότες τους
ώστε να τους πείσουν για τις εργασιακές δυνατότητές τους. Το πρόγραμμα,
συνολικού ποσού 6.423.150 ευρώ θα ωφελήσει 1.000 άνεργους νέους ναυτικούς, με
συνδυασμό θεωρητικής κατάρτισης και πρακτικής άσκησης επί πλοίου. Το πρόγραμμα
είναι το πρώτο που εφαρμόζεται στην Ελλάδα για την ενίσχυση της απασχόλησης των
ανέργων νέων ναυτικών και συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε.
Η ΠΝΟ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
"Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία εκφράζει την πλήρη αντίθεσή της στην νέα μεθόδευση περιορισμού ή μάλλον ουσιαστικής κατάργησης της άσκησης του δικαιώματος απεργίας των ναυτεργατών που επιχειρείται νυν με νέα τροπολογία στο πολυνομοσχέδιο του ΥΝΑ με την οποία και νομοθετείται ειδική διάταξη ότι σε περίπτωση αδυναμίας εκτέλεσης δρομολογίων λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτεργατικών σωματείων ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζει με απόφασή του τον ελάχιστο αριθμό δρομολογιακών γραμμών και την συχνότητα εκτέλεσης δρομολογίων εφόσον η απεργία υπερβεί της 48 ώρες.
Με την κατά τα άνω τροπολογία η οποία και παραβιάζει κατάφωρα το άρθρο 23 παρ. 2 του Συντάγματος που διασφαλίζει και κατοχυρώνει το δικαίωμα της απεργίας των Ελλήνων Εργαζομένων και απαγορεύει την θέσπιση περιορισμών που κατατείνουν στην κατάργηση του και στην παρεμπόδιση της νόμιμης άσκησης του, γίνεται ευθεία προσπάθεια αχρήστευσης του μοναδικού όπλου δυναμικής αντίδρασης μας ενάντια στην επιχειρούμενη με το υπό ψήφιση πολυνομοσχέδιο του ΥΝΑ άλωση και ισοπέδωση του κλάδου των Ελλήνων ναυτεργατών και κατεδάφιση των εργασιακών κοινωνικών και ασφαλιστικών τους δικαιωμάτων.
Ο αγώνας μας δεν τελείωσε και ούτε κάμπτεται με τις επιτάξεις και με τις νέες «κοινωνικοποιημένες» διατάξεις.
Συνεχίζεται και θα συνεχίζεται με κάθε νόμιμο μέσο και τρόπο μέχρι την πλήρη δικαίωσή μας και την απόσυρση του υπό ψήφιση πολυνομοσχεδίου του ΥΝΑ.
Εμείς θα δώσουμε όλη τη δύναμή μας στον αγώνα γιατί είναι αγώνας που αφορά αυτήν την ίδια επιβίωση μας και την ύπαρξή μας ως ενεργών και συνταξιούχων ναυτικών".
ΜΙΑ ΓΕΝΙΑ ΠΟΥ ΔΥΝΑΜΩΝΕΙ, ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΑΝΑΤΡΕΠΕΤΑΙ
Μια γενιά που
δυναμώνει, μια εποχή που ανατρέπεται
Δήλωση του Ανδρέα Παπαμιμίκου για τις
φοιτητικές και σπουδαστικές εκλογές
Αθήνα, 15 Απριλίου 2013
Ο
πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Ανδρέας Παπαμιμίκος έκανε την ακόλουθη δήλωση:
Αυτοί
που προωθούν τη βία ως ιδεολογία και επενδύουν στη μιζέρια και το λαϊκισμό,
είναι οι ίδιοι που κρύβονται πίσω από το σκηνικό έντασης που έχει στηθεί τις
τελευταίες ημέρες στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας. Είναι οι ίδιοι που θα
καλοέβλεπαν τη διάλυση των φοιτητικών εκλογών, γιατί πολύ απλά είτε δεν τους
βγαίνουν τα νούμερα, είτε δεν κατόρθωσαν να βρουν πεδίο έκφρασης.
Διότι, στη μόνη ζωντανή κάλπη της
νεολαίας, που συμμετέχουν περισσότεροι από 130.000 φοιτητές, δεν έμαθαν ποτέ να
νικούν την ψυχή, το πάθος και κυρίως τις ιδέες νέων ανθρώπων, που διαχρονικά
ζητούν τομές και σύγχρονη ανώτατη εκπαίδευση. Από τους αγώνες της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ για
φιλελεύθερα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια και προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών της
δεκαετίας του 80’, τις μάχες για αλλαγή του νόμου-πλαισίου και υποτροφίες τη
δεκαετία του 90’, έως και σήμερα, με την κατάργηση του ασύλου, τα ιδιωτικά
πανεπιστήμια και την πανεπιστημιακή αστυνομία.
Στις 17 Απριλίου αποφασίζουμε
μεταρρυθμίσεις, για μια γενιά που δυναμώνει και μια εποχή που ανατρέπεται.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΓΙΑ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίουεξασφάλισε πόρους
ύψους δέκα εκατομμυρίων ευρώ για τη χρηματοδότηση δράσεων συνεχιζόμενης
επαγγελματικής κατάρτισης για άνεργους ναυτικούς. Το πρόγραμμα
συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και αφορά στη
χρονική περίοδο 2013-2014. Οι δύο συγχρηματοδοτούμενες δράσεις είναι οι
ακόλουθες:
·
Επιδοτούμενη
συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση, στο πλαίσιο του ναυτικού επαγγέλματος,με
κύκλους κατάρτισης (ύψους 6 εκατ. ευρώ).
Οι ωφελούμενοι του προγράμματος είναι άνεργοι
ναυτικοί, που θέλουν να αναβαθμίσουν τις γνώσεις και δεξιότητές τους σε ειδικά
θέματα που σχετίζονται με το ναυτικό επάγγελμα, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται
στους αυτοματισμούς και στην τεχνολογία που διαθέτουν τα σύγχρονα πλοία, καθώς
και σε θέματα ασφαλείας. Πρόκειται για το πρώτο πρόγραμμα τέτοιου είδους που
αφορά όλα ανεξαιρέτως τα πληρώματα. Η κατάρτιση αυτή θα συνδέεταιμετις
απαιτήσεις της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας (STCW) καθώς και της οδηγίας 2012/35/ΕΕ, σε θέματα
ασφαλείας, ή σε θέματα ειδικευμένων ναυτικών κ.ά., προκειμένου να
αντιμετωπίσουν τις νέες απαιτήσεις στο ναυτικό κλάδο.
·
Επιδοτούμενη
συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση, έξω από το πλαίσιο του ναυτικού
επαγγέλματος, με ανακατεύθυνση στην αυτοπασχόληση και στην ίδρυση νέας
επιχείρησης (ύψους 4 εκατ. ευρώ).
Πρόκειται για κατάρτιση ναυτικών που θέλουν να
αναβαθμίσουν τις γνώσεις και δεξιότητες τους, ώστε να αναπτύξουν επιχειρηματική
δραστηριότητα εκτός του πλαισίου του ναυτικού επαγγέλματος, ως
αυτοαπασχολούμενοι, σε συνδυασμό με συμβουλευτικές υπηρεσίες που θα αφορούν
θέματα επιχειρηματικής λειτουργίας.
Παράλληλα,
στις 19 Απριλίου δημοσιοποιείται και ξεκινά η εφαρμογή του προγράμματος
«Νέαρχος», που πρόσφατα ανακοίνωσε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, σε
συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Πρόνοιας. Το
πρόγραμμα παρέχει κίνητρα σε άνεργους νέους ναυτικούς, ηλικίας από 18 έως 29
ετών, να αποκτήσουν δεξιότητες και εργασιακή εμπειρία επί
πλοίου, να λάβουν ικανοποιητική αποζημίωση και να έρθουν σε επαφή με τους
πιθανούς μελλοντικούς εργοδότες τους ώστε να τους πείσουν για τις εργασιακές
δυνατότητές τους. Το πρόγραμμα, συνολικού ποσού 6.423.150 ευρώ θα ωφελήσει
1.000 άνεργους νέους ναυτικούς, με συνδυασμό θεωρητικής κατάρτισης και
πρακτικής άσκησης επί πλοίου. Είναι το πρώτο πρόγραμμα που εφαρμόζεται στην
Ελλάδα για την ενίσχυση της απασχόλησης των ανέργων νέων ναυτικών και
συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής
Μουσουρούλης, δήλωσε σχετικά: «Η αντιμετώπιση της ανεργίας αποτελεί μία από τις
σπουδαιότερες προτεραιότητες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. Πρόσφατα
παρουσιάσαμε ένα πιλοτικό πρόγραμμα για την ενίσχυση της απασχόλησης των
ανέργων νέων ναυτικών, το οποίο τους δίνει κίνητρα για να αποκτήσουν δεξιότητες
και εργασιακή εμπειρία επί πλοίου και παράλληλα να λάβουν ικανοποιητική
αποζημίωση. Σήμερα ανακοινώνουμε ένα ακόμα συγχρηματοδούμενο πρόγραμμα, για την
κατάρτιση και την ενίσχυση όλων των ανέργων ναυτικών.»
EΠΙΤΑΓΗ ΕΙΣΟΔΟΥ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ , ΓΙΑ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΕΩΣ 29 ΕΤΩΝ
Στόχος του προγράμματος είναι η επίτευξη μιας δομημένης πορείας εισόδου των νεοεισερχόμενων άνεργων νέων στην αγορά εργασίας, η οποία θα καταλήγει στην τοποθέτησή τους σε θέσεις απασχόλησης επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα. Ειδικότερα, το πρόγραμμα διασφαλίζει τις αναγκαίες προϋποθέσεις ένταξης των νέων στην αγορά εργασίας μέσω της απόκτησης και βελτίωσης των γνώσεών τους με παράλληλη θεωρητική κατάρτιση και πρακτική άσκηση σε πραγματικές συνθήκες εργασιακού περιβάλλοντος και προσαρμογή των γνώσεων στις πραγματικές ανάγκες της παραγωγικής διαδικασίας.
Περιλαμβάνει ολοκληρωμένη δέσμη παρεμβάσεων μέσω χορήγησης voucher για:
Κατάρτιση έως 80 ώρες (οριζόντιες και εξειδικευμένες δεξιότητες) σε συνδυασμό με καθοδήγηση και συμβουλευτική υποστήριξη
Πρακτική άσκηση / Εργασιακή εμπειρία πέντε (5) μηνών, που αντιστοιχούν σε 500 ώρες κατάρτισης
Επιχορήγηση των επιχειρήσεων που θα μετατρέψουν την πρακτική άσκηση σε σύμβαση εργασίας, με κάλυψη των εργοδοτικών εισφορών για ένα έτος.
Υπηρεσίες υποστήριξης και συμβουλευτικής καθοδήγησης των καταρτιζομένων από τον πάροχο, πριν και κατά τη διάρκεια της πρακτικής άσκησης.
Παροχές και διάρκεια επιχορήγησης:
α) για τους νέους :
Το εκπαιδευτικό επίδομα ανέρχεται σε:
α) 2.700€ (συμπεριλαμβανομένων των νομίμων κρατήσεων) για την ομάδα ωφελουμένων «άνεργοι νέοι ηλικίας μέχρι 29 ετών που είναι απόφοιτοι Πανεπιστημίων /ΤΕΙ», εκ των οποίων 400€ αντιστοιχούν στο επίδομα θεωρητικής κατάρτισης και 2.300€ στο επίδομα πρακτικής άσκησης,
β) 2.400€ (συμπεριλαμβανομένων των νομίμων κρατήσεων) για την ομάδα ωφελουμένων «άνεργοι νέοι ηλικίας από 18 μέχρι 29 ετών που είναι απόφοιτοι υποχρεωτικής, δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης», εκ των οποίων 400€ αντιστοιχούν στο επίδομα θεωρητικής κατάρτισης και 2.000€ στο επίδομα πρακτικής άσκησης.
Καθ όλη τη διάρκεια της κατάρτισης (θεωρητικής και πρακτικής) παρέχεται ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
β) για τις επιχειρήσεις:
Κάλυψη εργοδοτικών εισφορών, για τις επιχειρήσεις που θα μετατρέψουν την πρακτική άσκηση σε σύμβαση εργασίας.
Η υποβολή αιτήσεων συμμετοχής από ανέργους ξεκινά στις 15/04/2013 και λήγει στις 20/05/2013 στις 24.00 και είναι δυνατή ΜΟΝΟ μέσω της ειδικής ιστοσελίδας
www.voucher.gov.gr
Ποιους αφορά
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν:
- άνεργοι νέοι ηλικίας έως 29 ετών, οι οποίοι είναι απόφοιτοι Πανεπιστημίων/ ΤΕΙ,
-άνεργοι νέοι ηλικίας από 18 μέχρι 29 ετών οι οποίοι είναι απόφοιτοι υποχρεωτικής, δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Βασικές προϋποθέσεις συμμετοχής:
α) Απόφοιτοι Πανεπιστημίων/ ΤΕΙ
- Να είναι κάτοχοι πτυχίου ανώτατης εκπαίδευσης της Ελλάδας ή του εξωτερικού αναγνωρισμένο από το ΔΟΑΤΑΠ ή βεβαίωσης περί αναγνωρισμένων επαγγελματικών προσόντων, πτυχιούχων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης, από το ΣΑΕΙ ή το ΣΑΕΠ, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
- Να έχουν γεννηθεί από 1.1.1983 και έπειτα
- Να είναι εγγεγραμμένοι στα Μητρώα Ανεργίας του ΟΑΕΔ (ανεξαρτήτως αν λαμβάνουν επίδομα ανεργίας ή όχι) ή σε Επαγγελματικά Επιμελητήρια/Ενώσεις.
β) Απόφοιτοι υποχρεωτικής, δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Να έχουν γεννηθεί από το 1.1.1983 μέχρι και 31.12.1995
- Να είναι εγγεγραμμένοι στα Μητρώα Ανεργίας του ΟΑΕΔ, ανεξαρτήτως αν λαμβάνουν επίδομα ανεργίας ή όχι.
Στο πρόγραμμα μπορούν να συμμετάσχουν επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα που δραστηριοποιούνται σε όλους τους κλάδους της οικονομίας, εκτός από τους κλάδους τουρισμού και ναυτιλίας, για τους οποίους θα προκηρυχθούν αντίστοιχα προγράμματα.
Αριθμός ωφελούμενων 35.000
Πληροφορίες τηλ. 800 11 444444,
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΟΗΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΟ ΝΕΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ο
Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Ηρακλείου, κ.
Μανώλης Κεφαλογιάννης, για την εκλογή του κ. Δημήτρη Κουτσούμπα στη θέση
του Γενικού Γραμματέα του ΚΚΕ, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Εκ μέρους της Νέας
Δημοκρατίας, συγχαίρω τον κ. Δημήτρη Κουτσούμπα, για την εκλογή του στη θέση
του Γενικού Γραμματέα του ΚΚΕ.
Εύχομαι καλή δύναμη
στο έργο του για το καλό του Ελληνικού Λαού και τα συμφέροντα της Πατρίδας
μας».
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΪ Κ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΛΗΜΝΟΥ
«ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΚΟΡΟΙΔΙΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΑΝΑΚΛΗΣΗΣ
ΤΗΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗΣ ΜΕ ΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ ΤΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΩΝ»
Τέλος στη κοροϊδία και ξεκάθαρες
απαντήσεις για το νοσοκομείο Λήμνου, η ανάκληση της συγχώνευσης του οποίου
παραμένει στον αέρα λόγω της ασυμφωνίας των μελών της τρικομματικής μνημονιακής
συγκυβέρνησης που εξακολουθούν να εμπαίζουν κατοίκους, ιατρούς και νοσηλευτικό
προσωπικό, ζητά με Ερώτησή του από τον Ανδρέα Λυκουρέντζο ο Κοινοβουλευτικός
Εκπρόσωπος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ υπό τη βουλευτική εποπτεία του
οποίου βρίσκονται όλα τα νησιά του Βορείου Αιγαίου.
Την ώρα που οι πολίτες της
Λήμνου αναμένουν την έκδοση ΦΕΚ για την αποσύνδεση του νοσοκομείου του νησιού
από το αντίστοιχο της Μυτιλήνης, πληρώνοντας πολλές φορές με τη ζωή τους τις κακοδαιμονίες
και την ασυνεννοησία των αρμοδίων, Αθανασίου και Λυκουρέντζος, ερίζουν για το
αν πρέπει ή όχι να προχωρήσει η συγχώνευση.
«Ποιος λέει την αλήθεια; Ο
Υπουργός Εσωτερικών, και άρα η Λήμνος (άγνωστο πότε) θα αποκτήσει
(υπενθυμίζουμε: θα ξανα-αποκτήσει, γιατί το είχε και το κατήργησε αυτή η
κυβέρνηση) το δικό της νοσοκομείο χάρη στη δράση των κατοίκων της ή ο Υπουργός
Υγείας, και άρα η συνένωση είναι ξεκάθαρο ότι δεν αλλάζει;», ερωτούν οι ιατροί
του νοσοκομείου Λήμνου και αποκαλύπτουν ότι η διασύνδεση προχωρά ολοταχώς αφού
ο μοναδικός οφθαλμίατρος αποσπάται στη Μυτιλήνη για ανάπτυξη (;) της εκεί
οφθαλμολογικής κλινικής.
Όπως επισημαίνουν οι
ιατροί του νοσοκομείου:
«Το Υπουργείο Υγείας
αποδυναμώνει τις βασικές κλινικές και την πρωτοβάθμια περίθαλψη, για να
μετατρέψει το νοσοκομείο σε εν δυνάμει πολυδύναμο διαγνωστικό κέντρο αφού
προσλαμβάνει ειδικότητες που ουδόλως εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων του
ακριτικού αυτού νησιού».
«Ποιός κοροϊδεύει ποιόν
για το νοσοκομείο Λήμνου; Ο συνάδελφός σας Χαράλαμπος Αθανασίου τους Λημνιούς ή
εσείς εκείνον και τους Λημνιούς μαζί;», ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό ο Τέρενς
Κουίκ και ζητά να μάθει για το καθεστώς που αναμένεται να επικρατήσει τελικά
στη συγκεκριμένη Μονάδα Παροχής Υπηρεσιών Υγείας.
Ακολουθεί το κείμενο της
Ερώτησης.
ΤΕΡΕΝΣ-ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΙΚ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ-ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ
ΑΝΔΡΕΑ ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟ
ΘΕΜΑ:
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΛΗΜΝΟΥ
κ.Υπουργέ,
Επανέρχομαι στο θέμα του νοσοκομείου Λήμνου. Αν έχετε
τη καλοσύνη διαβάστε το Δελτίο Τύπου των γιατρών του και μετά σας θέτω τα
ερωτήματα στα οποία απαιτούνται ξεκάθαρες απαντήσεις.
«ΕΝΩΣΗ ΙΑΤΡΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ-ΚΥ ΛΗΜΝΟΥ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Μύρινα, 12-04-2013
«Μωραίνει Κύριος ον βούλεται απωλέσαι!»
«Όλα τα υπόλοιπα μπορούμε να τα συζητούμε, πλην του
μεγάλου επιχειρήματος της διοικητικής συνένωσης (σημ. των νοσοκομείων). Σε αυτό
δεν θα αλλάξουμε θέση. Είναι και αυτό ξεκάθαρο. Αν οι κύριοι δήμαρχοι
φαντάζονται ότι μπορούν να κινητοποιούν τους πολίτες άνευ λόγου, να υπόσχονται
παραδείσους, χωρίς να μπαίνουν σε καμία υποχρέωση υπολογισμού κόστους, λυπούμαι
αλλά δεν ανταποκρίνονται στις σημερινές περιστάσεις.»
Ανδρέας Λυκουρέντζος, Υπουργός Υγείας, 11/04/2013,
πρακτικά της Βουλής
«Με την ψήφιση της νομοθετικής ρύθμισης που θα αφορά,
την οργανωτική, αλλά και τη διοικητική αποσύνδεση του Νοσοκομείου Λήμνου, ο
Λημνιακός λαός θα έχει το δικό του Νοσοκομείο. Ένα από τα δύσκολα προβλήματα
της Λήμνου επιλύεται και αυτό χάριν της συντονισμένης αντίδρασης των κατοίκων,
των φορέων του νησιού των παρεμβάσεων των τοπικών βουλευτών. Το ενδιαφέρον του
κ. Αντώνη Σαμαρά αποτέλεσε τον καταλυτικό παράγοντα στην θετική απόφαση.»
Χαράλαμπος Αθανασίου, Αν. Υπουργός Εσωτερικών,
06/03/2013 δελτίο τύπου ΤΟ Λήμνου ΝΔ
Διαβάζοντας και τις δύο τοποθετήσεις των υπουργών της
κυβέρνησης, εύλογα κάποιος μπορεί να αναρωτηθεί: ποιος δουλεύει ποιον; Ποιος
λέει την αλήθεια; Ο υπουργός Εσωτερικών, και άρα η Λήμνος (άγνωστο πότε) θα
αποκτήσει –υπενθυμίζουμε: θα ξανα-αποκτήσει, γιατί το είχε και το κατήργησε
αυτή η κυβέρνηση- το δικό της νοσοκομείο χάρη στη δράση των κατοίκων της; Ή ο
υπουργός Υγείας, και άρα η συνένωση είναι ξεκάθαρο ότι δεν αλλάζει και οι
δήμαρχοι κινητοποιούν πολίτες άνευ λόγου; Αλήθεια το ενδιαφέρον του –κατά
δήλωση της Γραμματέως Αποκεντρωμένης Διοίκησης κ.Καλογήρου- Λημνιού στην ψυχή πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά,
που ήταν καταλύτης στην απόφαση αποσύνδεσης, που πήγε; Δεν ενημερώθηκε ο
υπουργός Υγείας γι αυτό; Κι αλήθεια, ο υπουργός Υγείας που συμμετείχε –όπως
έγραψαν τα ΜΜΕ- στην ομόφωνη απόφαση του ΚΕΣΥΠΕ για αποσύνδεση του νοσοκομείου
Λήμνου ήταν άλλος; Επρόκειτο για συνωνυμία; Ή για κοροϊδία;
Ας μη γελιόμαστε! Δυο μήνες μετά την ομόφωνη
γνωμοδότηση του ΚΕΣΥΠΕ για αποσύνδεση του νοσοκομείου Λήμνου και τις προφορικές
διαβεβαιώσεις για δημοσίευση της απόφασης σε ΦΕΚ μέχρι τις 15/03/2013, τα
δεδομένα σήμερα είναι: Καμία δημοσίευση αποσύνδεσης σε ΦΕΚ, προκήρυξη θέσης
αναπληρωτή διοικητή στη Λήμνο ως διασυνδεόμενου νοσοκομείου με τη Μυτιλήνη και
τελικά η χτεσινή τοποθέτηση του Υπουργού Υγείας στη Βουλή.
Συγχρόνως η διασύνδεση προχωράει ολοταχώς! Το
νοσοκομείο Λήμνου προσλαμβάνει επικουρικό οφθαλμίατρο –με επιβάρυνση του ισχνού
προϋπολογισμού του- για κάλυψη «επειγουσών αναγκών» και ο μόνιμος οφθαλμίατρος
της Λήμνου αποσπάται στη Μυτιλήνη για ανάπτυξη (!;) της εκεί οφθαλμολογικής
κλινικής.
Και μέσα σε όλα αυτά με επείγον έγγραφο του το
Υπουργείο Υγείας μας κοινοποιεί ότι προτίθεται να καταργήσει μία θέση
παθολόγου, μία θέση γενικού χειρουργού και δύο θέσεις γενικών ιατρών από το
νοσοκομείο μας, για να προσλάβει πέμπτο μικροβιολόγο, τέταρτο ακτινολόγο,
δεύτερο ΩΡΛ και πνευμονιολόγο. Θα αποδυναμώσει δηλαδή εντελώς τις βασικές
κλινικές και την πρωτοβάθμια περίθαλψη, για να μετατρέψει το νοσοκομείο σε εν
δυνάμει πολυδύναμο διαγνωστικό κέντρο. Όταν γνωρίζει ότι η άμεση ανάγκη
προσλήψεων αφορά αναισθησιολόγο, παθολόγο, γενικό χειρουργό και ουρολόγο.
«Μωραίνει Κύριος ον βούλεται απωλέσαι»
Είναι εμφανές ότι ο κοινός μας αγώνας για αυτόνομο
επαρκώς στελεχωμένο και προσβάσιμο σε όλους νοσοκομείο στη Λήμνο συνεχίζεται.
Χωρίς αυταπάτες, χωρίς δισταγμούς, χωρίς εκπτώσεις. Διεκδικούμε το αυτονόητο,
και πιστεύουμε ότι θα το πετύχουμε. Όλοι μαζί! Όπως φτάσαμε ως εδώ, μπορούμε
και πρέπει να συνεχίσουμε!
Στα πλαίσια αυτά η Ένωση Ιατρών Λήμνου έχει προτείνει
ανοιχτή συνεδρίαση στο χώρο του νοσοκομείου
της Οργανωτικής Επιτροπής Φορέων Λήμνου την Τετάρτη 17/04/2013 –ημέρα
απεργίας όλων των εργαζομένων στα δημόσια νοσοκομεία.
* Για αυτόνομο νοσοκομείο στη Λήμνο.
* Για καθολική, δωρεάν πρόσβαση όλων των
πολιτών στο σύστημα υγείας.
* Για το αύριο στο νησί μας.
Το ΔΣ της ΕΙΝΚΥΛ»
Και τώρα τα ερωτήματα κ.Υπουργέ:
1.Ποιός κοροϊδεύει ποιον για το
νοσοκομείο Λήμνου; Ο συνάδελφός σας Χαράλαμπος Αθανασίου τους Λημνιούς ή εσείς
εκείνον και τους Λημνιούς μαζι;
2. Ποιό θα
είναι τελικά το καθεστώς του Νοσοκομείου Λήμνου; Το αφήνετε όπως ήταν πριν
πέσει στα μνημονιακά χέρια σας ή το πετάτε στα νύχια του εξόχως προβληματικού
νοσοκομείου Μυτιλήνης;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Τέρενς - Νικόλαος
Κουίκ
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)