Τροπολογίες- τορπίλη για το δικαίωμα των ναυτεργατών στην απεργία προωθούν Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ εν όψει της συζήτησης του νομοσχεδίου για την «Ανασυγκρότηση του ΥΝΑ και άλλες διατάξεις», που ξεκινάει την Τρίτη, στην Ολομέλεια της Βουλής.
Οι δύο τροπολογίες προωθούνται από βουλευτές Ηρακλείου των δύο κομμάτων, πράγμα, που έχει την σημειολογία του, αφού η Κρήτη είναι η μονίμως «αγανακτισμένη» με τις απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών και «πηγή» επεισοδίων και κατατείνουν, από ελαφρώς διαφοροποιημένο «δρόμο», στην διάθεση πλοίων «ασφαλείας», όπως τα ονομάζει η τροπολογία του ΠΑΣΟΚ.
Η τροπολογία της Νέας Δημοκρατίας υπογράφεται από τον γραμματέα του κόμματος, βουλευτή Ηρακλείου, Μανώλη Κεφαλογιάννη, η οποία αναφέρει ότι:
«Σε περίπτωση αδυναμίας εκτέλεσης δρομολογίων λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτεργατικών σωματείων, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) οφείλει, εντός 48 ωρών από τον χρόνο κήρυξης της απεργίας να εισηγηθεί σχετικά στον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου προκειμένου αυτός με απόφασή του, να καθορίσει τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό δρομολογιακών γραμμών και συχνότητας εκτέλεσης δρομολογίων, που απαιτούνται για την διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος εφόσον η απεργία υπερβεί τις 48 ώρες. Ο ως άνω καθορισμός αφορά σε ήδη υφιστάμενες δρομολογιακές γραμμές και σε ήδη δρομολογημένα πλοία αντιστοίχως».
Η τροπολογία του ΠΑΣΟΚ, που υπογράφει ο βουλευτής Ηρακλείου Βασίλης Κεγκέρογλου «βαδίζει» σε ελαφρώς διαφοροποιημένο σκεπτικό, χωρίς να περιορίζεται στο θέμα της απεργίας των ναυτεργατών αναφέροντας τα εξής:
«Σε περιπτώσεις διακοπής των τακτικών δρομολογίων για οποιοδήποτε λόγο, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου οφείλει να διασφαλίζει ένα ελάχιστο επίπεδο επικοινωνίας του κάθε νησιού και των κατοίκων του με την ηπειρωτική χώρα, μέσω του προγράμματος δρομολογίων ελάχιστης επικοινωνίας ασφαλείας και με τα πλοία ασφαλείας που ορίζουν οι ναυτιλιακές εταιρείες , που εκτελούν τα τακτικά δρομολόγια.
Το πρόγραμμα αυτό πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων και να καταρτίζεται από το ΣΑΣ. Είναι αναγκαίο να επικαιροποιείται πριν την έναρξη της θερινής και της χειμερινής περιόδου και να τίθεται σε εφαρμογή όταν χρειάζεται με απόφαση του Υπουργού».
Ωστόσο, είναι προφανές ότι το θέμα αφορά τις απεργίες των ναυτεργατών διότι οι άλλες «περιπτώσεις διακοπής τακτικών δρομολογίων» δεν μπορεί να αφορούν θέματα, που ρυθμίζονται από άλλες διατάξεις, όπως βλάβες, κακοκαιρία κ.α. αλλά ούτε φυσικά και ζητήματα απόσυρσης πλοίων από γραμμές για οικονομικούς λόγους.
«Βροχή» τροπολογιών
Από εκεί και πέρα, εκτός από τις τροπολογίες του υπουργείου, το οποίο ετοιμάζει και νέες «νομοτεχνικές βελτιώσεις», που θα γνωστοποιηθούν στην Ολομέλεια έχουν κατατεθεί τροπολογίες και από άλλα κόμματα.
Η βουλευτής Α Πειραιά της Δημοκρατικής Αριστεράς Μαρία Ρεπούση έχει καταθέσει μεταξύ άλλων δύο τροπολογίες, με τις οποίες ζητάει:
1. Να αποσυρθεί το άρθρο 26 του νομοσχεδίου, που προβλέπει την δημιουργία φόρουμ διαλόγου για τα θέματα ναυτεργασίας, σημειώνοντας ότι ο διάλογος μεταξύ των κοινωνικών εταίρων είναι αυτονόητος, «δεν δύναται να αποτελεί αντικείμενο νομοθετικής διάταξης (…) ενώ η αυθαίρετη εξουσιοδότηση στο πρόσωπο του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου για τη ρύθμιση του συνόλου των θεμάτων που άπτονται της λειτουργίας της Διάσκεψης γεννά ερωτηματικά ως προς τις προθέσεις και τη σκοπιμότητα».
2. Η καθιέρωση ποσόστωσης στην πρακτική άσκηση των σπουδαστών ΑΕΝ ώστε να μπορούν να βρίσκουν πλοία για τα εκπαιδευτικά ταξίδια και οι γυναίκες. Τα ποσοστά θα καθορίζονται ανάλογα με τα ποσοστά φοίτησης ανδρών και γυναικών.
Επίσης η βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Μίκα Ιατρίδη έχει καταθέσει σειρά τροπολογιών, μεταξύ των οποίων, με μια από αυτές ζητάει την καθιέρωση εκπτώσεων στα ακτοπλοϊκά πλοία με ποσοστό αναπηρίας άνω του 67% αλλά και στους μόνιμους κάτοικους νησιών με ποσοστό αναπηρίας άνω του 50%.
pireas2day.gr