Της Μαρίνας Πρωτονοταρίου
Την αισιοδοξία, την αποφασιστικότητα και το όραμα θέλησαν να ενισχύσουν στους νέους, οι επιχειρηματίες και εφοπλιστές που ήταν καλεσμένοι στο τριήμερο συνέδριο της ΑΣΟΕ Πανόραμα Ελληνικής επιχειρηματικότητας, με στόχο να τους δείξουν ότι υπάρχουν πολλοί δρόμοι και όχι αδιέξοδο.
Προσδιορίστε το στόχο σας και αγωνιστείτε, τόνισε ο κ. Θεοδωρόπουλος της Chipita, μην απελπίζεστε και μη φοβάστε τις αναποδιές και τα λάθη, είπε ο κ. Κυριακόπουλος, ενώ ο κ. Λουρόπουλος του ΟΠΑΠ θύμισε τη ρήση το εφευρέτη Τ. Εντισον που όταν ρωτήθηκε πόσο πολύ έχει δουλέψει, απάντησε « δεν δούλεψα ποτέ μου εγώ , έκανα το χόμπυ μου».
Τα κατάμεστα αμφιθέατρα του Μεγάρου Μουσικής -όπου πραγματοποιήθηκε από την Παρασκευή 12 Απριλίου μέχρι την Κυριακή 14 Απριλίου το τριήμερο συνέδριο για τη διασύνδεση της νέας γενιάς με τον κόσμο των επιχειρήσεων-, και η μεγάλη προσέλευση νέων στο συνέδριο αποδεικνύει τόσο την αγωνία των νέων για την επαγγελματική τους πορεία όσο και την ανάγκη να πάρουν τα μηνύματα των ανθρώπων της αγοράς.
Ψυχή του συνεδρίου ο καθηγητής της ΑΣΟΕΕ κ. Ιορδάνης Λαδόπουλος και η ομάδα του, ο οποίος με πάθος διοργάνωσε για τρίτη φορά αυτή τη συνάντηση, γιατί όπως είπε συγκινημένος «κάθε προσφορά στη νέα γενιά αποτελεί υποχρέωση και εθνική επιταγή».
Σπ. Θεοδωρόπουλος
Ο Πρόεδρος της Chipita κ. Σπ. Θεοδωρόπουλος κάλεσε τους νέους να μπουν στο επιχειρείν. Να γίνουν μέλη «της μεγάλης ομάδας που γεμίζουν το κρατικό πορτοφόλι». Παρότρυνε τα παιδιά να μην απογοητεύονται γιατί τότε δεν μπορεί να τα βοηθήσει κανείς. Να λένε "θα τα καταφέρω, κι αν είναι δύσκολη εποχή τί έγινε, πάλι θα τα καταφέρω. Δεν αναγνωρίζω το αδιέξοδο και θα πάω πάρα πολύ καλά" και τότε μόνο μπορούν να λάβουν βοήθεια. «Πρώτα "αυτο-ντοπάρεστε", μετά ονειρεύστε, για να προσδιορίσετε το στόχο, γιατί χωρίς στόχο δεν υπάρχει πορεία. Δεν υπάρχει ούριος άνεμος αν δεν ξέρεις που θέλεις να πας και γυρνάς γύρω γύρω από τον εαυτό σου».
«Δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις και αυτοί που μας τις έταζαν είναι υπεύθυνοι του κακού που ζούμε. Οι μονοι που παράγουν πραγματικό εισόδημα είναι οι επιχειρηματίες του ιδιωτικού τομέα, ο δημόσιος τομέας φορολογεί το ιδιωτικό εισόδημα και το αναδιανέμει για να στηρίζει τις αδύναμες ομάδες και και τα δημόσια αγαθά. Ελάτε λοιπόν στη μεγάλη ομάδα που γεμίζει το κρατικό πορτοφόλι...»
Πώς θα τα ο κάνετε; Παρατηρείστε και αναρωτηθείτε για το τί μπορείτε να προσφέρετε στην αγορά που να είναι απαραίτητο και να έχει ζήτηση. Τολμήστε, δοκιμάστε, ξεκινήστε. Κάντε ένα επιχειρηματικό σχέδιο αφού μελετήσετε. Οσο για τα κεφάλαια...διαβεβαίωσε ότι είναι περισσότερα από τις καλές ιδέες και τις αναζητούν. Αρκεί να υπάρχει καλή πρόταση, να παρουσιαστεί πειστικά, με σοβαρότητα, commitment και υπευθυνότητα.
«Οι δυσκολίες δεν είναι ανυπέρβλητες για κάποιον που θέλει κάτι πολύ» κατέληξε.
Γ.Κούστας
Ο κ. Γ.Κούστας Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της DANAOS Corp. τόνισε ότι οι νέοι πρέπει να πάρουν όση γνώση παραπάνω μπρούν από τις σπουδές τους αλλά να μη σκέφτονται μόνο τί τους αρέσει να κάνουν αλλά και τί έχει ανάγκη η κοινωνία. Να αξιοποιούν τα καλοκαίρια τους για εργασιακή εμπειρία για να βλέπουν τη χρήση των σπουδών τους και πάντα αυτά τα παιδιά είναι τα πρώτα που προσλαβάνονται.
Η σκληρή δουλειά ανταμείβεται. Οι άνθρωποι που έχουν τη δύνμαη και τη θέληση παλεύουν και προχωράνε γιατί στον ιδιωιτκό τομέα οι επιχειρηματίες έχουν ανάγκη ανθρώπους που είναι ικανοί και θα κάνουν τη δουλειά τους καλά.
Η αγορά είναι πια παγκοσμιοποιημένη και αν αυτό που θέλετε να κάνετε δεν βρίσκετε θέση στην Ελλάδα μη φοβηθείτε να φύγετε στο εξωτερικό και με την εμπειρία σας να κάνετε κάτι καλύτερο στην Ελλάδα μετά. «Πιστέψτε στις δυνατότητές σας και τολμήστε, χωρίς ταμπού, χωρίς φόβους.»
Η ναυτιλία είναι ο πιο αξιόπιστος κλάδος της ελληνικής οικονομίας γιατί δεν εξαρτάται από αυτήν, είπε ενώ πρόσθεσε ότι η ναυτιλία έχει ανάγκη νέους και ταλαντούχους ανθρώπους γιατί η ελληνική ναυτιλία είναι και θα παραμείνει για πολλά χρόνια πρώτη στον κόσμο, και πρέπει να στελεχωθεί με τους καλύτερους και τους πιο ταλαντούχους. Μάλιστα ο κ. Γ.Κούστας τόνισε ότι τα interview και η επιλογή των νέων εργαζομένων για τον όμιλό του είναι μια δουλειά που τη θεωρεί τόσο σημαντική ώστε δεν την αναθέτει σε κανέναν, την κάνει ο ίδιος προσωπικά.
«Δεν είναι ανάγκη να γίνετε επιχειρηματίες», είπε ο κ. Κούστας στα παιδιά, εξηγώντας τους, ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν μεγαλύτερη βιωσιμότητα από τις μικρές και εξασφαλίζουν και καλύτερες προοπτικές καριέρας. Εξάλλου υπάρχει έλλειμμα αξιόλογων managers και άξιων στελεχών για τις υψηλές θέσεις.
Χάρης Βαφειάς
Ο εφοπλιστής Χάρης Βαφειάς ιδρυτής της Stealthgas.Inc. στην παρουσίασή του τόνισε πόσο μεγάλη σημασία έχει η φιλοδοξία και το ρίσκο. Ενθάρρυνε τα νέα παιδιά να ακολουθήσουν το δικό τους δρόμο, με τόλμη και πίστη, να πάρουν το ρίσκο τους. Να έχουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, να βλέπουν μακριά, να ξεχωρίζουν που υπάρχει ευκαιρία και να αγωνιστούν για να τα καταφέρουν. Χωρίς δισταγμούς, χωρίς ταμπού.
Ο κ. Βαφειάς είπε στα νέα παιδιά να μην κάνουν ό,τι κάνουν όλοι, να ψάχνουν να βρουν τον τρόπο να ξεχωρίσουν. Να μη φοβηθούν να κάνουν το διαφορετικό και να πάνε να δουλέψουν όπου χρειάζεται, όπου υπάρχει ζήτηση. Να μην αναζητούν τον εύκολο δρόμο, αλλά αυτόν που είναι απαραίτητος.
-«Τέλειωσα ναυπηγός και έκανα μεταπτυχιακύ στα οικονομικά στο Λονδίνο. Εχω στείλει το βιογραφικό μου σε 50 ναυτιλιακές και ούτε καν μου απάντησαν ότι δεν με χρειάζονται. Τί να κάνω;» ρωτησε νεαρός φοιτητής. Ο κ. Βαφειάς του απάντησε ότι δεν πρέπει να κάνει ότι κάνουν όλοι.
Και στη ναυτιλία η αγορά καταστρέφεται όταν πέφτουν τα ναύλα επειδή όλοι μαζί επενδύουν και τα πλοία γίνονται πιο πολλά από εμπορέυματα....Για να έχει αποτέλεσμα μια ενέργεια πρέπει να μην κάνεις το εύκολο, ό,τι κάνουν όλοι, να στέλνουν από την καρέκλα τους ένα email. Να πάει στον Πειραιά όπου υπάρχουν 500 ναυτιλιακές εταιρείες, να χτυπήσει τις πόρτες και να διεκδικήσει μια θέση, τον παρότρυναν.
Οδ. Κυριακόπουλος
Ο Πρόεδρος της εταιρείας «S&B Βιομηχανικά Ορυκτά» υποστίρξε ότι η κρίση είναι ένα μεγάλο μάθημα που μπορεί να πιέσει αλλά μπορεί και να δημιουργήσει μεγάλη ευκαιρία. Εφερε ως παράδειγμα τη μεγάλη κρίση που πέρασε η εταιρείς Βωξίτες Παρνασσού μετά το 1990 όταν έχασε το 50% των πελατών της λόγω της πτώσης της Σοβιετικής Ενωσης.
Προκειμένου να προσαρμοστεί στη νέα κατάσταση η εταιρεία δυσκολεύτηκε πολύ πέτυχε όμως να δημιουργήσει νέες βάσεις, νέα ταυτότητα, νέα προίόντα και έτσι να μετεξελιχθεί σε μια εντελώς διαφορετική εταιρεία. Αλλαξε εντελώς, και αναζήτησε τις ανάγκες των πελατών της και έτσι απέκτησε νέα μεγάλη δυναμική επενδύοντας σε πολύ περισσότερα προϊόντα μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας.
«Μη φοβάστε να κάνετε λάθη, να τα αναγνωρίζετε και να τα διορθώνετε. Μόνο έτσι θα πετύχετε».
moneypost.gr