Τρείς μήνες πριν την λήξη των μαθημάτων
στα γυμνάσια, ήρθε το Υπουργείο Παιδείας, με μια κίνηση καθαρά επικοινωνιακή
και πελατειακή (Υ.Α 24136/Γ7/21-2-2013),να βγάλει από τη ναφθαλίνη, που το ίδιο
την είχε τοποθετήσει, την ενισχυτική διδασκαλία, σε μια κακέκτυπη και
προκλητικά υποκριτική εκδοχή της", αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ και
συνεχίζει.
"Μετά την παρέλευση χρονικού διαστήματος που προσεγγίζει τους δύο
μήνες για οργανωτικής φύσεως θέματα (πχ ορισμός σχολικών κέντρων ενισχυτικής,
εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους μαθητές, πρόσληψη συναδέλφων ωρομισθίων κτλ)
ήρθε το Υπουργείο με την απόφαση 47645/Γ7/8-4-2013 να ορίσειημερομηνία έναρξης της Ενισχυτικής Διδασκαλίας ως Δομή Αντισταθμιστικής Αγωγής &
Εκπαίδευσης για τα Γυμνάσια την Τετάρτη 10 Απριλίου 2013.
Οι παρατηρήσεις και τα ερωτήματα που μπαίνουν είναι αμείλικτα :
Αποτελεί αφέλεια ή εθελοτυφλία να ισχυρίζεται κάποιος, πως ένα πρόγραμμα
ενισχυτικής διδασκαλίας που αρχίζει στις 10 Απριλίου και ολοκληρώνεται
στις 15 Μαΐου (ενώ
μεσολαβούν και οι σχολικές αργίες του Πάσχα) είναι δυνατόν να βοηθήσει
πραγματικά τους μαθητές.
Η κατάργηση όλων των τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας που λειτουργούσαν (με
μόνιμους εκπαιδευτικούς υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης Χίου) σε όλες τις σχολικές μονάδες της Χίου και η αντικατάσταση τους με μόνο 3 κέντρα (4οΓυμνάσιο, Γυμν.
Καλαμωτής και Γυμν. Καρδαμύλων) είχε ως άμεσο αποτέλεσμα την κατακόρυφη
μείωση στην προσέλευση μαθητών.
Δυστυχώς όμως, η ιστορία της δήθεν ενισχυτικής έχει και άλλες σκιές.
Έρχεται να θεσπίσει
τριτοκοσμικές εργασιακές σχέσεις (φτηνό
, ευέλικτο εργασιακό καθεστώς σαν πιλότος για το μέλλον όλων των εργασιακών
σχέσεων και στην εκπαίδευση). Οι εκπαιδευτικοί που θα εργαστούν εκεί (και θα
αμείβονται με την ελάχιστη αποζημίωση των ωρομισθίων) , θα μπορούν να απολύονται εάν
στο τμήμα απομείνουν λιγότεροι μαθητές από το προβλεπόμενα όριο.
Αλήθεια πόσο πιο ταξική μπορεί να είναι μια αντισταθμιστική δομήπου με τη διακοπή παρακολούθησης ενός μέρους
των μαθητών καταργεί ολόκληρο το τμήμα;
Τονίζουμε τέλος ότι κάθε πρόγραμμα αντισταθμιστικής εκπαιδευτικής δομής
για να έχει αποτελέσματα πρέπει
· να αναπτύσσεται πλήρως από την
πρώτη μέρα έναρξης του διδακτικού έτους
· για όλους τους μαθητές, χωρίς διακρίσεις και αριθμητικά όρια
· ενταγμένο στο κανονικό πρόγραμμα του κάθε σχολείου ξεχωριστά
· που θα χρηματοδοτείται σε μόνιμη βάση από τον κρατικό προϋπολογισμό
· και θα στελεχώνεται από εκπαιδευτικούς με πλήρη εργασιακά και
ασφαλιστικά δικαιώματα".
Για το Δ.Σ
Ο
Πρόεδρος
Ο Γ. Γραμματέας
Σταυρινούδης Σταύρος
Καραβασίλης Σταύρος