Δευτέρα 16 Μαρτίου 2015

Στη δημοσιότητα το σχέδιο νόμου για το δημόσιο


Το σχέδιο νόμου για το Δημόσιο: τι προβλέπει για απολυμένους, πειθαρχικό, μονιμοποίηση ΙΔΑΧ, συλλογικές συμβάσεις, επανασύσταση δημοτικής αστυνομίας, διορισμό επιτυχόντων ΑΣΕΠ κ.λπ.


Γ- Αποκατάσταση αδικιών-Επαναφορά προσωπικού-Κινητικότητα
Άρθρο 20 Πεδίο εφαρμογής
1. Στις διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου εμπίπτουν μόνιμοι και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπάλληλοι:
α) των οποίων έχει λυθεί η υπαλληλική σχέση κατόπιν λήξης της διαθεσιμότητας, ή οι οποίοι μετά την έκδοση οριστικών πινάκων δεν ανέλαβαν υπηρεσία ή παραιτήθηκαν μετά την ανάληψη αυτής και μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου,
β) οι οποίοι τελούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας βάσει του ν.4172/2013 και του ν.4250/2014, ακόμη και εάν έχει παρέλθει ο χρόνος της διαθεσιμότητας χωρίς να έχει λυθεί η υπαλληλική τους σχέση,
γ) οι οποίοι τελούν σε διαθεσιμότητα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρ.67 παρ.4 του ν.4316/2014,
δ) οι οποίοι, αφού τέθηκαν σε διαθεσιμότητα κατόπιν κατάργησης της θέσης τους, υπηρετούν βάσει δικαστικής απόφασης με τη διαδικασία ασφαλιστικών μέτρων,
ε) οι οποίοι ανήκαν οργανικά σε Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ., τα οποία καταργήθηκαν με τις διατάξεις του ν.4250/2014 και
στ) οι οποίοι τέθηκαν σε εργασιακή εφεδρεία δυνάμει των διατάξεων των παρ.6 και 7 του άρθρου 34 του ν.4024/2011.
2. Στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος κεφαλαίου δεν εμπίπτουν υπάλληλοι των οποίων η υπαλληλική σχέση λύθηκε κατόπιν υποβολής αίτησης παραίτησης και υποβολής αίτησης για συνταξιοδότηση.
Άρθρο 21 Διαδικασία προσδιορισμού και πλήρωσης θέσεων με εθελοντική κινητικότητα
1. Ο αρμόδιος Υπουργός ή τα όργανα διοίκησης των φορέων και υπηρεσιών του Δημοσίου υποβάλλουν στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης ειδικώς αιτιολογημένα αιτήματα, ως προς τις ανάγκες του φορέα σε προσωπικό, τον αριθμό του απαιτούμενου προσωπικού κατά κλάδους και ειδικότητες και τους λόγους για τους οποίους ανέκυψαν οι σχετικές ανάγκες, για ενίσχυση με προσωπικό των υπηρεσιών τους που δύνανται να καλυφθούν από τους υπαλλήλους που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος Κεφαλαίου.
2. Το σύνολο των αιτημάτων που υποβάλλονται από τους φορείς και τις υπηρεσίες διαβιβάζονται στην Τριμελή Επιτροπή του άρθρου 22 του παρόντος, προκειμένου η Τριμελής Επιτροπή εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών να γνωμοδοτήσει σχετικά με τις ανάγκες για προσωπικό που δύνανται να καλυφθούν από υπαλλήλους που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος Κεφαλαίου.
3. Κατόπιν της ανωτέρω γνωμοδότησης της Τριμελούς Επιτροπής, ο Υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης εκδίδει Πρόσκληση, με την τεχνική υποστήριξη του ΑΣΕΠ, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με την ως άνω Πρόσκληση καθορίζονται οι θέσεις που θα καλυφθούν ανά φορέα, περιφερειακή ενότητα, κατηγορία και κλάδο/ειδικότητα προσωπικού, τα τυπικά προσότνα και τυχόν ειδικά ή πρόσθετα προσόντα που απαιτούνται για τους κλάδους ή ειδικότητες στις οποίες πρόκειται να μεταταχθούν/μεταφερθούν. Οι φορείς στους οποίους υπάγονταν οργανικά υποχρεούνται να ενημερώσουν με κάθε πρόσφορο τρόπο τους υπαλλήλους που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος.
4. Με την Πρόσκληση ορίζεται αποκλειστική προθεσμία δέκα πέντε (15) ημερών από τη δημοσίευσή της, εντός της οποίας οι υποψήφιοι υποβάλλουν Αίτηση-Υπεύθυνη Δήλωση καθορίζοντας τη σειρά προτίμησης των φορέων στους οποίους επιθυμούν να μεταταχθούν/μεταφερθούν σε ειδικό προς το σκοπό αυτό έντυπο, το οποίο υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Τα στοιχεία αυτά διαβιβάζονται ηλεκτρονικά αμελλητί στη Διεύθυνση Διοικητικού της υπηρεσίας στην οποία ανήκει ή ανήκε οργανικά ο υπάλληλος, ή σε περίπτωση κατάργησης του φορέα, στη Διεύθυνση/Τμήμα Εποπτείας του οικείου Υπουργείου και κοινοποιείται στην Τριμελή Επιτροπή του άρθρου 22 του παρόντος. Η καθ’ ύλην αρμόδια Διεύθυνση Προσωπικού/Διοικητικού, όπου ανήκει ή ανήκε οργανικά ο υπάλληλος, ή σε περίπτωση κατάργησης του φορέα, στη Διεύθυνση/Τμήμα Εποπτείας του οικείου Υπουργείου ελέγχει τα όσα υπευθύνως δήλωσε ο υποψήφιος βάσει των στοιχείων που περιλαμβάνονται στο προσωπικό του μητρώο και τηρούνται στο αρχείο της υπηρεσίας και εκείνων που συνυποβάλλει με την Αίτηση-Υπεύθυνη Δήλωσή του, και ακολούθως προβαίνει σε αποτύπωση (καταγραφή) των προσόντων των υποψηφίων.. Σε περίπτωση αναντιστοιχίας των όσων υπευθύνως δηλώνει ο υποψήφιος στην αίτηση με όσα τηρούνται στο προσωπικό μητρώο του υπαλλήλου και στο αρχείο της υπηρεσίας, η αρμόδια Διεύθυνση Προσωπικού/Διοικητικού, αφού προηγουμένως καλεί τον υποψήφιο για την προσκόμιση των επιπλέον εκείνων στοιχείων που υπευθύνως δηλώνει ότι κατέχει, εντός προθεσμίας δέκα ημερών. Εάν προκύψει μετά τον έλεγχο ανακρίβεια της δήλωσης, η αρμόδια Διεύθυνση Προσωπικού/Διοικητικού γνωστοποιεί το γεγονός αυτό στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης αμελλητί. Άλλως η αίτηση θεωρείται ακριβής.
5. Η Τριμελής Επιτροπή παραλαμβάνει τις αιτήσεις των υποψηφίων και αποφασίζει αιτιολογημένα εντός προθεσμίας τριάντα ημερών από την πάροδο της δεκαήμερης προθεσμίας της προηγούμενης παραγράφου για τη μοριοδότηση των υποψηφίων και την κατάταξή τους σε φθίνουσα σειρά, σύμφωνα με τη μοριοδότηση και την τυχόν υποβληθείσα αίτηση προτίμησης, σε προσωρινούς πίνακες κατάταξης και διάθεσης, οι οποίοι αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Προγράμματος «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», στο διαδικτυακό τόπο του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης καθώς και στο διαδικτυακό τόπο του ΑΣΕΠ.
6. Η κατάταξη των υποψηφίων γίνεται κατόπιν μοριοδότησης κριτηρίων σχετικών με τα τυπικά τους προσόντα, το χρόνο υπηρεσίας, την οικογενειακή κατάσταση, την ομοεδρικότητα φορέα προέλευσης - φορέα υποδοχής και τη συνυπαγωγή φορέα προέλευσης - φορέα υποδοχής στο ίδιο Υπουργείο. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του αρμόδιου Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν ιδίως στη διαδικασία υποβολής αιτήσεων, στον προσδιορισμό και τη βαθμολόγηση των μοριοδοτούμενων κριτηρίων, καθώς και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα.
7. Κατά των πινάκων της παρ. 5 του παρόντος άρθρου δύναται να ασκηθεί ένσταση εντός πέντε (5) ημερών από την επόμενη της ανάρτησης στο διαδικτυακό τόπο του ΑΣΕΠ. Με την ένσταση μπορεί να προβληθούν μόνο νομικές αιτιάσεις σχετικές με τη βαθμολόγηση των κριτηρίων της Υπουργικής Απόφασης της παρ. 6. Οι ενστάσεις εξετάζονται από το αρμόδιο Τμήμα του ΑΣΕΠ εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής τους Μετά την εξέταση των ενστάσεων το ΑΣΕΠ καταρτίζει: α) οριστικό πίνακα κατάταξης υποψηφίων κατά φθίνουσα σειρά βαθμολογίας ανά κατηγορία, κλάδο ή και ειδικότητα και β) οριστικό πίνακα διάθεσης υποψηφίων ανά φορέα υποδοχής, κατηγορία, κλάδο ή και ειδικότητα και τους διαβιβάζει στην αρμόδια Τριμελή Επιτροπή. Η Τριμελής Επιτροπή εκδίδει τους οριστικούς πίνακες κατάταξης και διάθεσης των υπαλλήλων, οι οποίοι αναρτώνται στο διαδικτυακό τόπο του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του ΑΣΕΠ. Η πράξη μετάταξης/μεταφοράς των υπαλλήλων εκδίδεται από το φορέα υποδοχής και δημοσιεύεται στη Εφημερίδα της Κυβερνήσεως..
8. Το ΑΣΕΠ έχει την αρμοδιότητα διενέργειας αυτεπάγγελτου ελέγχου νομιμότητας της ως άνω διαδικασίας.
Άρθρο 22 Τριμελής Επιτροπή Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης
1. Στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης συστήνεται Τριμελής Επιτροπή, η οποία αποτελείται από τον Προϊστάμενο Γενικής Διεύθυνσης Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, ως Πρόεδρο, και τους δύο (2) Προϊσταμένους Γενικής Διεύθυνσης του τέως Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ως μέλη. Τον Πρόεδρο της Επιτροπής σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος αναπληρώνει ένας (1) εκ των δύο Προϊστάμένων Γενικής Διεύθυνσης του τέως Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Ως αναπληρωματικά μέλη ορίζονται δύο (2) Προϊστάμενοι Διεύθυνσης του τέως Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Εισηγητές, χωρίς δικαίωμα ψήφου, ορίζονται τρεις (3) Προϊστάμενοι Τμήματος του τέως Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Γραμματείς ορίζονται υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ του τέως Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
2. Αρμοδιότητα της Τριμελούς Επιτροπής είναι:
α) Η επεξεργασία των αιτημάτων των φορέων για ενίσχυση με προσωπικό των Υπηρεσιών και η γνωμοδότηση σχετικά με τις ανάγκες σε προσωπικό που δύνανται να καλυφθούν από τους υπαλλήλους που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος Κεφαλαίου.
β) Η μοριοδότηση των υπαλλήλων βάσει των αιτήσεών τους και των βεβαιώσεων των αρμόδιων Διευθύνσεων Προσωπικού/Διοικητικού
γ) Η έκδοση προσωρινών και οριστικών πινάκων κατάταξης και διάθεσης
Άρθρο 23 Επαναφορά προσωπικού
1. Η διαθεσιμότητα των υπαλλήλων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος και έχουν τεθεί σε καθεστώς διαθεσιμότητας, παρατείνεται μέχρι και την ανάληψη υπηρεσίας στο φορέα στον οποίο μετατάσσονται, μεταφέρονται ή τοποθετούνται βάσει των διατάξεων του παρόντος.
2. α) Υπάλληλοι, για τους οποίους έχουν εκδοθεί οριστικοί πίνακες διάθεσης μετατάσσονται/ μεταφέρονται υποχρεωτικά σε θέσεις τις οποίες καταλαμβάνουν βάσει των οριστικών πινάκων διάθεσης, εκτός από το προσωπικό του άρθρου 25 του παρόντος, επί του οποιου εφαρμόζονται οι ειδικές ρυθμίσεις του άρθρου αυτού.
β) Ειδικά το προσωπικό δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του οποίου οι ειδικότητες κατά κλάδο και κατηγορία καταργήθηκαν με το άρθρο 82 του ν. 4172/2013 και εξαιρέθηκε από τη διαθεσιμότητα σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4172/2013 και του ν. 4250/2014, όπως και όσοι από το προσωπικό αυτό τοποθετήθηκαν σε άλλες θέσεις, δυνάμει οριστικών πινάκων, δύναται να επανέλθει στις θέσεις που κατείχε και επανασυστήνονται, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 24 του παρόντος, εφόσον υποβάλει την προβλεπόμενη από την παρ. 2 του άρθρου αυτού αίτηση. Η πράξη κατάταξης των υπαλλήλων αυτών κοινοποιείται στην υπηρεσία στην οποία είχαν τοποθετηθεί, για να λάβει γνώση.
3. Υπάλληλοι, οι οποίοι περιλαμβάνονται σε προσωρινούς ή τελικούς πίνακες διάθεσης των Ανακοινώσεων του τέως Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, επανέρχονται σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις στο Υπουργείο που υπάγονταν οργανικά και τίθενται στη διάθεση του οικείου Υπουργού, εκτός εάν δηλώσουν με αίτησή τους που υποβάλλεται στη Διεύθυνση Προσωπικού/Διοικητικού του φορέα υποδοχής, εντός δέκα ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος, ότι επιθυμούν να μεταταχθούν/μεταφερθούν στις θέσεις τις οποίες καταλαμβάνουν βάσει των πινάκων αυτών.
4. Υπάλληλοι, οι οποίοι δεν περιλαμβάνονται στους οριστικούς πίνακες κατάταξης και διάθεσης της της παραγράφου 2 του παρόντος, καθώς και υπάλληλοι, οι οποίοι δεν υπέβαλαν αίτηση για μετάταξη/μεταφορά και εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 20, επανέρχονται σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις στο Υπουργείο που υπάγονταν οργανικά και τίθενται στη διάθεση του οικείου Υπουργού, με τον ίδιο βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο που κατείχαν κατά τη θέση τους σε διαθεσιμότητα βάσει του ν.4172/2013. Στις περιπτώσεις υπαλλήλων που υπηρετούσαν σε κλάδους οι οποίοι έχουν συνολικά καταργηθεί, οι εν λόγω υπάλληλοι επανέρχονται σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις υφιστάμενων κλάδων, ανάλογα με την ειδικότητα τους. Για το προσωπικό του άρθρου 25 εφαρμόζονται οι ειδικές ρυθμίσεις αυτού.
5. Υπάλληλοι, οι οποίοι δεν περιλαμβάνονται στους οριστικούς πίνακες διάθεσης της ως άνω Πρόσκλησης ή δεν υπέβαλαν αίτηση σε αυτή και εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 1 του παρόντος κεφαλαίου, εφόσον υπάγονταν οργανικά σε φορείς που καταργήθηκαν, επανέρχονται στα Υπουργεία που επόπτευαν τους καταργηθέντες φορείς, σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις, με τον ίδιο βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο που κατείχαν κατά τη θέση τους σε διαθεσιμότητα ή την κατάργηση της σύμβασης εργασίας τους βάσει του ν.4250/2014.
6. Για την επαναφορά του προσωπικού των παρ. 3, 4, 5 και 6 του παρόντος άρθρου εκδίδεται πράξη του οικείου Υπουργού.
Άρθρο 24 Επανασύσταση καταργηθέντων κλάδων και ειδικοτήτων και κατάταξη προσωπικού
1. α) Οι ειδικότητες και κλάδοι του προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που καταργήθηκαν με το άρθρο 82 του ν. 4172/2013 επανασυστήνονται αυτοδίκαια από τη δημοσίευση του παρόντος, όπως και το σύνολο των κατεχόμενων από το προσωπικό αυτό οργανικών θέσεων.
β) Επανασυστήνονται επίσης οι ειδικότητες και κλάδοι, όπως και το σύνολο των οργανικών και προσωποπαγών θέσεων μόνιμου και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου διοικητικού προσωπικού των Πανεπιστημίων που καταργήθηκαν κατ’ εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 90 του ν. 4172/2013.
γ) Επανασυστήνεται η ειδικότητα των Σχολικών Φυλάκων, όπως και οι θέσεις σχολικών φυλάκων που καταργήθηκαν δυνάμει του άρθρου 80 του ν. 4172/2013.
2. Το προσωπικό της προηγούμενης παραγράφου, δύναται να επανέλθει στις θέσεις τις οποίες κατείχε πριν τεθεί σε διαθεσιμότητα ή πριν λήξει η υπαλληλική του σχέση, εφόσον καταθέσει αίτηση που υποβάλλεται εντός δέκα (10) ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος στην Διεύθυνση Προσωπικού/Διοικητικού του φορέα που υπηρετούσε. Οι υπάλληλοι αυτοί κατατάσσονται με πράξη του οικείου οργάνου διοίκησης στις ως άνω θέσεις με τον ίδιο βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο που κατείχαν κατά τη θέση τους σε διαθεσιμότητα βάσει του ν.4172/2013.
3. Οι θέσεις κλάδου ΥΕ στις οποίες έχουν τοποθετηθεί υπάλληλοι της ειδικότητας των Σχολικών Φυλάκων κλάδου ΔΕ δυνάμει οριστικών πινάκων μετατρέπονται αυτοδίκαια σε προσωποπαγείς θέσεις κλάδου ΔΕ της ίδιας ειδικότητας.
Άρθρο 25 Επανασύσταση Δημοτικής Αστυνομίας
1. α) Καταργούνται στην Ελληνική Αστυνομία οι θέσεις των πρώην δημοτικών αστυνομικών που είχαν συσταθεί με την υπ’ αριθμ. 6000/2/5250/8-π΄ από 12.12.2014 απόφαση του Προϊσταμένου Κλάδου Διοικητικής Υποστήριξης και Ανθρώπινου Δυναμικού/Α.Ε.Α. (ΦΕΚ Β΄ 3595) και επανασυστήνονται αυτοδίκαια οι αντίστοιχες θέσεις και κλάδοι ΠΕ Δημοτικής Αστυνομίας, ΤΕ Δημοτικής Αστυνομίας, ΔΕ Δημοτικής Αστυνομίας και ΥΕ Δημοτικής Αστυνομίας, που είχαν καταργηθεί με την παρ. 1 του άρθρου 81 του ν. 4172/2013 (Α΄ 167).
β) Οι υπάλληλοι που κατείχαν τις οργανικές θέσεις του προηγούμενου εδαφίου καταλαμβάνουν αυτοδίκαια τις υπό κρίση επανασυσταθείσες θέσεις, με τον ίδιο βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο που κατείχαν κατά τη θέση τους σε διαθεσιμότητα, εφόσον καταθέσουν αίτηση που υποβάλλεται εντός δέκα (10) ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος στην Διεύθυνση Προσωπικού/Διοικητικού του οικείου Δήμου. Σχετική διαπιστωτική πράξη εκδίδεται από το αρμόδιο προς διορισμό όργανο του οικείου Δήμου και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
γ) Υπάλληλοι, πρώην δημοτικοί αστυνομικοί οποιουδήποτε κλάδου, οι οποίοι εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 20 και δεν περιλαμβάνονται στο προσωπικό του εδαφίου (α), είτε διότι δεν υπέβαλαν αίτηση για μετάταξη/μεταφορά, είτε διότι δεν έχουν συμπεριληφθεί σε οριστικούς πίνακες κατάταξης και διάθεσης της της παραγράφου 2 του άρθρου 23 του παρόντος, επανέρχονται με τον ίδιο βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο στις θέσεις που κατείχαν πριν από τη θέση τους σε διαθεσιμότητα και οι οποίες επανασυστήνονται αυτοδίκαια με τον παρόντα νομο, εφόσον καταθέσουν αίτηση που υποβάλλεται εντός δέκα (10) ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος στην Διεύθυνση Προσωπικού/Διοικητικού του οικείου Δήμου. Σχετική διαπιστωτική πράξη εκδίδεται από το αρμόδιο προς διορισμό όργανο του οικείου Δήμου και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως που κατείχαν κατά τη θέση τους σε διαθεσιμότητα
2. Οι αρμοδιότητες που μεταβιβάστηκαν στην Ελληνική Αστυνομία με την παρ. 4 του άρθρου 81 του ν. 4172/2013, ασκούνται εκ νέου από τις Υπηρεσίες Δημοτικής Αστυνομίας των Δήμων, όπως αυτές είχαν συσταθεί με τους Οργανισμούς Εσωτερικής Υπηρεσίας αυτών, δυνάμει του νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου που ίσχυε μέχρι τη δημοσίευση του ν. 4172/2013.
3. Μετά τη συμπλήρωση δέκα ετών συνολικής υπηρεσίας στην Υπηρεσία Δημοτικής Αστυνομίας ενός ή περισσοτέρων Δήμων επιτρέπεται η μετάταξή του άλλους κλάδους ή η ανάθεση άλλων καθηκόντων, σύμφωνα με τα γενικώς οριζόμενα στο ν.3584/2007 όπως ισχύει κάθε φορά. Για τους υπαλλήλους της παρ. 1 του παρόντος ο υπολογισμός της δεκαετίας ξεκινά από την αρχική πρόσληψη τους ή μετάταξη τους σε Υπηρεσία Δημοτικής Αστυνομίας, χωρίς να υπολογίζεται το χρονικό διάστημα που διανύθηκε από 23 Σεπτεμβρίου 2013 μέχρι την ημερομηνία έναρξης ισχύος του παρόντος νόμου.
6. Επιτρέπεται η μετάταξη στους κλάδους ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ Δημοτικής Αστυνομίας σε υπαλλήλους του ν. 3584/2007 μετά από ειδική εκπαίδευση, στην οποία επιτρέπεται να συμμετάσχουν, μετά από αίτηση τους, υπάλληλοι που δεν έχουν συμπληρώσει το 35ο έτος της ηλικίας τους κατά την ημερομηνία έναρξης της εκπαίδευσης. Με Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και των κατά περίπτωση αρμόδιων Αναπληρωτών Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης ορίζονται οι προϋποθέσεις αποδοχής υπαλλήλων στην εκπαίδευση που προβλέπεται στην παράγραφο αυτή, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία επιλογής για την εισαγωγή, ο τόπος, η διάρκεια, το αντικείμενο της εκπαίδευσης, οι προϋποθέσεις για την επιτυχή περάτωση και κάθε άλλη απαραίτητη λεπτομέρεια για την εκπαίδευση αυτή.
7. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και των κατά περίπτωση αρμόδιων Αναπληρωτών Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή των ρυθμίσεων του άρθρου αυτού.
8. Για το έτος 2015 οι δαπάνες που σχετίζονται με τη μισθοδοσία και την ασφαλιστική κάλυψη των υπαλλήλων του άρθρου αυτού και αυτών της περίπτωσης γ της παραγράφου 1 του άρθρου 26 θα γίνουν διά μεταφοράς των σχετικών πιστώσεων στους αντίστοιχους ΚΑΕ του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Άρθρο 26 Διορισμός επιτυχόντων ΑΣΕΠ
1. Οι επιτυχόντες σε διαδικασίες επιλογής τακτικού προσωπικού του Α.Σ.Ε.Π. και των φορέων των οποίων οι πίνακες έχουν ελεγχθεί από το Α.Σ.Ε.Π., οι οποίοι περιλαμβάνονται σε οριστικούς πίνακες διοριστέων που δημοσιεύτηκαν μετά την 1.1.2009, δύνανται να διατεθούν για διορισμό, με την διαδικασία του άρθρου 21 του παρόντος, βάσει της μοριοδότησης της παρ. 2 του άρθρου αυτού, εφόσον δεν έχουν διοριστεί βάσει του πίνακα διοριστέων στον οποίο περιλαμβάνονται.
2. Η κατάταξη των υποψηφίων γίνεται, κατόπιν μοριοδότησης με αντικειμενικά κριτήρια που αφορούν ιδίως τον χρόνο έκδοσης του πίνακα επιλογής τακτικού προσωπικού του Α.Σ.Ε.Π. στον οποίο ανήκουν, την ομοεδρικότητα του φορέα του εν λόγω πίνακα και του φορέα υποδοχής καθώς και τη συνυπαγωγή φορέα προέλευσης - φορέα υποδοχής στο ίδιο Υπουργείο. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του αρμόδιου Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν ιδίως στη διαδικασία υποβολής αιτήσεων, στον προσδιορισμό των μοριοδοτούμενων κριτηρίων, στη διαδικασία μοριοδότησης, στον αριθμό των μορίων που αντιστοιχεί στα επιμέρους κριτήρια καθώς και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα. Σε περίπτωση ισοβαθμίας λαμβάνονται υπόψη οικογενειακά και κοινωνικά κριτήρια τα οποία θα προσδιοριστούν με την ως άνω απόφαση. Για την εν λόγω διαδικασία μπορεί να χρησιμοποιηθεί και το αρχείο-μητρώο του άρθρου 17.
3. Οι επιτυχόντες της παραγράφου 1 δύνανται να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής σε διαφορετική κατηγορία/κλάδο/ειδικότητα προσωπικού από αυτή στην οποία περιλαμβάνονται στους οριστικούς πίνακες διοριστέων ή διοριστέων ή στην απόφαση του Τμήματος του ΑΣΕΠ με την οποία διατέθηκαν προς διορισμό σε αντικατάσταση - αναπλήρωση αρχικώς διορισθέντων. Προϋπόθεση για την αίτηση συμμετοχής σε ανώτερη κατηγορία είναι ο απαιτούμενος τίτλος σπουδών να έχει αποκτηθεί μετά τη δημοσίευση των οριστικών πινάκων διοριστέων ή την ημερομηνία έκδοσης της σχετικής ως άνω απόφασης του Τμήματος του ΑΣΕΠ. Στη ρύθμιση αυτή και με τις ίδιες προϋποθέσεις υπάγονται και όσοι έχουν διατεθεί προς διορισμό σε αντικατάσταση - αναπλήρωση αρχικώς διορισθέντων, σύμφωνα με σχετική απόφαση του Α.Σ.Ε.Π. που εκδόθηκε μετά την 1.1.2009.
4. Επιτυχόντες, οι οποίοι δεν υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής στη νέα διαδικασία πλήρωσης θέσεων, καθώς και όσοι δεν διοριστούν βάσει της διαδικασίας αυτής, διορίζονται σταδιακά, βάσει σειράς επιτυχίας, με τη βαθμολογία, με την οποία είχαν ενταχθεί στον πίνακα διοριστέων, στις αρχικές θέσεις διορισμού τους, μέχρι τις 31.12.2016. Για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης δεν ισχύει το κώλυμα της παρ. 17 του άρθρου 18 του ν. 2190/1994, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 5 του άρθρου 10 του ν. 2839/2000 (Α 196).»
5. Η παρ. 3 του άρθρου 10 του ν. 3833/2010 (Α 40), όπως ισχύει μετά την αντικατάσταση της από την παρ. 4 του άρθρου 51 του ν. 4250/2014 καταργείται. Τυχόν εκκρεμείς διαδικασίες πρόσληψης προσωπικού σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 51 του ν. 4250/2014, για τις οποίες έχει εκδοθεί σχετική προκήρυξη πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος, ολοκληρώνονται βάσει των ισχυουσών κατά το χρόνο έκδοσης της προκήρυξης διατάξεων.

- See more at: http://left.gr/news/sti-dimosiotita-shedio-nomoy-gia-dimosio#sthash.3iiX0YQI.dpuf

Πρόσκληση Μέρκελ στον Αλ. Τσίπρα: Στις 23 Μαρτίου η επίσκεψη του πρωθυπουργού στην γερμανική Καγκελαρία


Σε τηλεφωνική τους επικοινωνία με τον πρωθυπουργό, η Γερμανίδα Καγκελάριος απηύθυνε πρόσκληση προς τον Αλέξη Τσίπρα να επισκεφθεί το Βερολίνο και τη γερμανική Καγκελαρία τη Δευτέρα 23 Μαρτίου. Ο πρωθυπουργός ανταποκρίθηκε θετικά στην πρόσκληση.

Πρόσκληση να επισκεφθεί την γερμανική Καγκελαρία στο Βερολίνο απηύθυνε η Γερμανίδα Καγκελάριος  Άνγκελα Μέρκελ στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.

Η Άνγκελα Μέρκελ ζήτησε σήμερα το πρωί τηλεφωνικό ραντεβού με τον Έλληνα Πρωθυπουργό, το οποίο και πραγματοποιήθηκε στις 16:30. Στην τηλεφωνική τους επικοινωνία η Γερμανίδα Καγκελάριος απηύθυνε πρόσκληση προς τον Αλέξη Τσίπρα να επισκεφθεί το Βερολίνο και τη γερμανική Καγκελαρία τη Δευτέρα 23 Μαρτίου. Ο πρωθυπουργός ανταποκρίθηκε θετικά στην πρόσκληση.
 
- See more at: http://left.gr/news/prosklisi-merkel-ston-al-tsipra-stis-23-martioy-i-episkepsi-toy-prothypoyrgoy-stin-germaniki#sthash.S6qitksj.dpuf

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ «ΕΧΘΡΟΙ ΕΞ ΑΙΜΑΤΟΣ» του ΑΡΚΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΠΕΘΕ Β.ΑΙΓΑΙΟΥ



Αγαπητές κυρίες και κύριοι
Η παρουσία σας, θα μας δώσει την ευκαιρία να επικοινωνήσουμε με τη βοήθειά σας στο κοινό της Χίου, την ολοκλήρωση της πρώτης από τις δύο παραγωγές του Περιφερειακού μας Θεάτρου, η οποία ξεκινάει τις παραστάσεις της.
Για το λόγο αυτό:
Σας καλούμε την Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015 στις δώδεκα το μεσημέρι*, στην κεντρική αίθουσα του Ομηρείου, για να σας ενημερώσουμε για το θεατρικό έργο του Αρκά που κάνει πρεμιέρα στον ίδιο χώρο την Παρασκευή 20 Μαρτίου, αλλά επιπλέον να σας πουν δύο λόγια ο σκηνοθέτης του έργου και οι ηθοποιοί.

ΕΧΘΡΟΙ ΕΞ ΑΙΜΑΤΟΣ – Θεατρική κωμωδία του Αρκά.
Σκηνοθεσία: Μανώλης Σορμαϊνης
Ερμηνεύουν οι: Θοδωρής Προκοπίου, Ευθύμης Μπαλαγιάννης & Γιώργος Παυλιδάκης 

Σας ευχαριστώ για την αμέριστη συμπαράστασή σας, σε κάθε προσπάθειά μας.

Γιάννης Ζαφείρης 

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΑΡΓΕΝΤΗ ΑΠΟ 18/3/2015 ΕΩΣ ΤΙΣ 19/3/2015

Ο Δήμος Χίου σας ενημερώνει ότι στα πλαίσια του έργου «Δημιουργία υποδομών προσβασιμότητας και επισκεψιμότητας ΑΜΕΑ στα δημοτικά κτίρια και σε Κοινόχρηστους χώρους», θα γίνουν εργασίες προσαρμογής της οδού Φιλίππου Αργέντη με την οδό Απλωταριάς, καθώς επίσης και βελτιωτικές εργασίες στο σημείο αυτό.
Οι εργασίες θα γίνουν την Τετάρτη 18/03/2015 έως την Πέμπτη 19/03/2015.
Λόγω των παραπάνω εργασιών, η κυκλοφορία θα διακοπεί:
·      στην οδό Φιλίππου Αργέντη, από την συμβολή της με την οδό Σκυλίτση έως την συμβολή της με την οδό Απλωταριάς
·      στην οδό Απλωταριάς,  από την συμβολή της με την οδό Φιλίππου Αργέντη έως την συμβολή της με την οδό Στεφάνου Τσουρή.

Παρακαλούνται οι πεζοί και οι οδηγοί να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την διέλευσή τους, στην οδό Φιλίππου Αργέντη, και να ακολουθούν τις υποδείξεις του προσωπικού που απασχολείται στο έργο και τις προσωρινές πινακίδες εργοταξιακής σήμανσης.

Π. Σκουρλέτης: Μέσα στον Μάρτιο το Ν/Σ για τον κατώτατο μισθό


Τη δέσμευση της κυβέρνησης για αποκατάσταση της 13ης σύνταξης για τους συνταξιούχους που λαμβάνουν ως 700 ευρώ το μήνα σύνταξη, επανέλαβε ο υπουργός Εργασίας, Πάνος Σκουρλέτης, τονίζοντας ότι παραμένει στις προτεραιότητες της κυβέρνησης.
Σε ό,τι αφορά το νομοσχέδιο για τη σταδιακή επάνοδο του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ, ο υπουργός μιλώντας στην πρωινή εκπομπή της τηλεόρασης του ΣΚΑΙ σημείωσε πως θα κατατεθεί μέσα στον Μάρτιο.
Η αύξηση του κατώτατου μισθού θα γίνει σταδιακά και πιθανότατα σε δύο δόσεις, ενώ όπως ανέφερε ο κ. Σκουρλέτης «δεν υπάρχουν από την πλευρά των εργοδοτών κάθετες αντιρρήσεις και αντιθέσεις στην αύξηση του μισθού».
Ο υπουργός Εργασίας συμπλήρωσε ότι σχετικά με την αύξηση του κατώτατου μισθού, δεν ζητήθηκε από την κυβέρνηση η γνώμη των τεχνικών κλιμακίων, ενώ όπως συμπλήρωσε θα επηρεάσει θετικά τα έσοδα των ασφαλιστικών Ταμείων.

aftodioikisi.gr

Σύνταξη πριν από τα 60 – Ποιοι προλαβαίνουν τα τελευταία «παράθυρα» στο ασφαλιστικό (αναλυτικά)


Πολλοί είναι οι ασφαλισμένοι που μπορούν να κλειδώσουν νωρίτερα από τα όρια ηλικίας σύνταξη με ή χωρίς διαδοχική ασφάλιση σε ΙΚΑ, Δημόσιο, ΔΕΚΟ-Τράπεζες, ΕΤΑΠ-ΜΜΕ και ΕΤΑΑ.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», ο αριθμός των ασφαλισμένων που μπορούν να ευνοηθούν από τα παράθυρα στην ασφαλιστική νομοθεσία είναι αγγίζει σχεδόν το 1 εκατομμύριο.
ΙΚΑ
Συγκεκριμένα, για όσους υπάγονται στο ΙΚΑ, υπάρχουν πέντε κατηγορίες ασφαλισμένων στους οποίους δίνεται η δυνατότητα να βγουν στη σύνταξη στα 58 έτη.
Αυτοί είναι:
-Άνδρες και γυναίκες με 10.500 ένσημα ως το 2012 και 300 ή 600 επιπλέον μέρες ασφάλισης μπορούν να βγουν στα 58 και τα 59 τους έτη.
-Άνδρες και γυναίκες με 7.500 ένσημα στα βαρέα και συνολικά με 10.500 ημέρες ασφάλισης ως το 2013 μπορούν να βγουν με μειωμένη σε ηλικία 58 ετών και 9 μηνών.
-Γυναίκες με 10.000 ημέρες ασφάλισης το 2012 μπορούν να βγουν σε πλήρη σύνταξη στα 58 έτη και 6 μήνες ή με μειωμένη στα 56 έτη και 6 μήνες.
Μητέρες που ασφαλίστηκαν πριν το 1993 με ανήλικο παιδί το 2011 και 5.500 ημέρες ασφάλισης στο ΙΚΑ βγαίνουν σε πλήρη σύνταξη στα 57.
-Γυναίκες που ασφαλίστηκαν πριν το 1993 και συμπλήρωσαν το 55ο έτος το 2012 κλειδώνουν την έξοδο με μειωμένη σύνταξη στα 57 έτη, εφόσον στην ηλικία αυτή έχουν 4.500 ένσημα και 100 ανά έτος την τελευταία πενταετία.
Δημόσιο
Για τους ασφαλισμένους στο Δημόσιο ισχύουν τα εξής:
-Ανδρες και γυναίκες που προσλήφθηκαν πριν το 1993 και το 2010 συμπλήρωσαν 25ετία κλειδώνουν την έξοδό τους στα 58 εφόσον έχουν συμπληρώσει 35ετία.
-Στα 58 ή τα 59 βγαίνουν σε σύνταξη όσοι συμπλήρωσαν 25ετια το 2011 και το 2012 και στην ηλικία των 58 ή των 59 συμπληρώσουν 36 ή 37 έτη ασφάλισης.
-Γυναίκες με 25ετια το 2010 που δεν συμπληρώνουν όμως 35ετια μπορούν να βγουν με μειωμένη σύνταξη στα 58 έτη.
-Γυναίκες που ασφαλίστηκαν πριν το 1993 και τα έτη από 1998 ως 2000 συμπλήρωσαν 25ετία μπορούν να βγουν σε πλήρη σύνταξη από 58,5 ως 59,5 ετών ενώ αν έχουν 35ετία αποχωρούν χωρίς όριο ηλικίας.
ΔΕΚΟ-Τράπεζες
Οι ασφαλισμένοι σε ΔΕΚΟ-Τράπεζες που μπορούν να βγουν στη σύνταξη ακόμη πριν από τα 60 είναι:
-Ανδρες και γυναίκες που το 2012 συμπλήρωσαν 35ετια αποχωρούν είτε χωρίς όριο ηλικίας εφόσον είχαν έτος ασφάλισης πριν το 1983, είτε στα 58 η 589 έτη με 35ετια το 2012 και 36 ή 37 έτη ασφάλισης.
ΕΤΑΠ-ΜΜΕ
Για τους ασφαλισμένους στο ΕΤΑΠ-ΜΜΕ ισχύουν τα εξής:
-Οσοι ασφαλίστηκαν πριν από το 1983 βγαίνουν σε σύνταξη με 35 έτη ανεξάρτητα από την ηλικία τους.
-Για να βγουν σε σύνταξη στα 58 ή τα 59 όσοι ασφαλίστηκαν μετά το 1983 θα πρέπει να έχουν συμπληρώσει 35ετία το 2012.
ΕΤΑΑ
-Οι ασφαλισμένοι στο ΕΤΑΑ που μπορούν να ευνοηθούν και να βγουν νωρίτερα στη σύνταξη είναι:
-Οι γυναίκες σε ΤΜΕ-ΔΕ, ΤΣΑΥ και ΤΑΝ βγαίνουν σε σύνταξη στα 58 ή τα 59 αν έχουν 35ετια ως το 2012 και συνολικά 36 ή 37 έτη ασφάλισης.
-Οι άνδρες με τις ίδιες προϋποθέσεις για να βγουν σε σύνταξη πρέπει να περιμένουν ως τα 60 έτη.
1



aftodioikisi.gr
2

Εκτός ΑΣΕΠ η επαναπρόσληψη των απολυμένων του Δημοσίου – Γιατί το ΥΔΜΗΔ παρακάμπτει την Ανεξάρτητη Αρχή


Δεν θα συμμετέχει το ΑΣΕΠ στη διαδικασία επαναπρόσληψης των 3.900 υπαλλήλων που είτε απολύθηκαν είτε τέθηκαν σε διαθεσιμότητα και επρόκειτο να απολυθούν. Σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, το υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης κατέληξε σε αυτή την απόφαση προκειμένου να επισπευσθούν οι διαδικασίες, καθώς  εφόσον η μεγάλη πλειοψηφία των 3.900 υπαλλήλων θα επιστρέψουν στις αρχικές τους, ενώ και η μικρή μειοψηφία θα τοποθετηθεί εθελοντικά σε κενές θέσεις, θεωρεί ότι δεν απαιτείται η συμμετοχή της Ανεξάρτητης Αρχής.
Να σημειωθεί ότι πρόσφατα είχε υπάρξει σύγκρουση μεταξύ του αναπληρωτή υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Γιώργου Κατρούγκαλου και του ΑΣΕΠ όταν παρότι ο υπουργός είχε ζητήσει από το Ανεξάρτητη Αρχή να παγώσει η διαδικασία κινητικότητας μέχρι να εκδοθεί η νομοθετική ρύθμιση για την επαναπρόσληψης των απολυμένων και «διαθέσιμων», το ΑΣΕΠ προχώρησε σε έκδοση πινάκων διάθεσης «διαθέσιμων» εκπαιδευτικών τεχνικής εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ). Αποτέλεσμα, ο κ. Κατρούγκαλος να δημοσιοποιήσει αυτή του την απόφαση και μία λιτή ανακοίνωση να δηλώσει ότι «σε συνέχεια της έκδοσης από το ΑΣΕΠ την 25η Φεβρουαρίου 2015 πινάκων διάθεσης προσωπικού, στο πλαίσιο της διαδικασίας της κινητικότητας, ο αν. Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ανακοίνωσε ότι κάθε περαιτέρω σχετική διαδικασία αρμοδιότητας της διοίκησης αναστέλλεται, ενόψει επικείμενης νομοθετικής ρύθμισης του ζητήματος».



aftodioikisi.gr

Προσυνεδριακή εκδήλωση της ΚΕΔΕ στο Βόλο


Γ. Πατούλης: Οι προτάσεις της Κ.Ε.Δ.Ε. για τη δημιουργία ενός νέου Κράτους που θα δίνει προτεραιότητα στην ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και αλληλεγγύης

Στην ανάγκη να καταστεί η Τοπική Αυτοδιοίκηση «γνήσιος θεσμικός εκφραστής ενός νέου Κράτους κοινωνικής αλληλεγγύης και συνοχής» αλλά και να εφαρμοστούν ολοκληρωμένες κοινωνικές πολιτικές σε τοπικό επίπεδο  αναφέρθηκε στην εισήγησή του ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ και πρόεδρος της Επιτροπής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας Γιώργος  Πατούλης.
Στο πλαίσιο αυτό πρότεινε: 
·         Η Τοπική Αυτοδιοίκηση α΄ βαθμού πρέπει να συμμετάσχει ενεργά στη διαχείριση και υλοποίηση των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων καταπολέμησης της φτώχειας και του Κοινωνικού Αποκλεισμού, αλλά και άλλων συναφών Κοινωνικών προγραμμάτων και δράσεων του νέου ΕΣΠΑ (2014-2020)
·         Η ΚΕΔΕ  και οι ΟΤΑ μπορούν να  διαχειρισθούν με διαφάνεια και αποτελεσματικότητα του πόρους του ΕΣΠΑ που θα χρηματοδοτήσουν έργα και παρεμβάσεις που αφορούν τους Ο.Τ.Α. της χώρας. Να προωθηθεί η αξιοποίηση κονδυλίων από αναξιοποίητους πόρους του ΕΣΠΑ 2007-2013, από Τομεακά η Επιχειρησιακά Προγράμματα, κατευθύνοντας τους  σε προγράμματα Κοινωνικής πολιτικής και δράσεων της  Αυτοδιοίκησης.    
·         Aξιοποίηση των πόρων του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 από τους Ο.Τ.Α. α’ βαθμού, για την περαιτέρω ανάπτυξη κοινωνικών δράσεων και παροχής υπηρεσιών κοινωνικής αλληλεγγύης στους  πολίτες με  έμφαση στις ευπαθείς ομάδες λόγω και της παρούσας συγκυρίας (π.χ. Άστεγοι , Άνεργοι, Άμεα κ.α.).
·         Συμμετοχή εκπροσώπων  της ΚΕΔΕ και των ΠΕΔ στις Επιτροπές Παρακολούθησης των Ε.Π. του ΕΣΠΑ 2014-2020.
Ως προς τα θέματα Πρωτοβάθμιας φροντίδας Υγείας και Προαγωγής της Υγείας πρότεινε :
·         Θεσμοθετημένη λειτουργία Δημοτικών Ιατρείων και Φαρμακείων με την πιστοποίηση δομών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας. 
·         Ουσιαστική αποκέντρωση των υπηρεσιών υγείας μέσα από τη δημιουργία Μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας σε τοπικό επίπεδο, αναδεικνύοντας ότι η αποκέντρωση αυτή είναι προς συμφέρον τόσο της δημόσιας υγείας όσο και της προσπάθειας εξοικονόμησης των πόρων του Εθνικού Συστήματος Υγείας.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ απαραίτητες προϋποθέσεις για την υλοποίηση των ανωτέρω είναι
·         Η συγκρότηση Διεύθυνσης  κοινωνικής υπηρεσίας ή Διεύθυνσης κοινωνικής πολιτικής και υγείας σε κάθε ΟΤΑ με την αναγκαία και απαραίτητη στελέχωση εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού.
·         Η  δρομολόγηση των αναγκαίων θεσμικών μεταρρυθμίσεων,  που θα ενισχύσουν τον αποκεντρωμένο  ρόλο των ΟΤΑ, στην παροχή Κοινωνικών Υπηρεσιών στους πολίτες και στην ανάπτυξη της  πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας. 
·         Η ενίσχυση σε προσωπικό αλλά και σε πόρους κρίνεται επιτακτική για την ομαλή λειτουργία των μεταφερόμενων αρμοδιοτήτων.

Κατά συνέπεια απαιτείται άμεσα :
·         Η ολοκληρωμένη αξιοποίηση των δράσεων των Ευρωπαϊκών Επενδυτικών  και Διαρθρωτικών Ταμείων από τους ΟΤΑ Α βαθμού.
·         Η προετοιμασία, οργάνωση και θέσπιση Ολοκληρωμένων Τοπικών Κοινωνικών Πολιτικών για την αντιμετώπιση της Φτώχειας και του Κοινωνικού Αποκλεισμού και την προώθηση της Κοινωνικής Ενσωμάτωσης στο πλαίσιο της νέας προγραμματικής περιόδου 2014-2020.
·         Η θέσπιση Κοινωνικών συμμαχιών με εγνωσμένου κύρους εταίρους, οι οποίοι διαθέτουν εμπειρία κα επάρκεια στην υλοποίηση ανάλογων προγραμμάτων.

Στην ανάγκη σαφούς και θεσμοθετημένης περιγραφής του ρόλου της Αυτοδιοίκησης πρώτου βαθμού στο «Χάρτη Απασχόλησης» της χώρας, και της αποτύπωσης αυτού μέσω νόμου, αναφέρθηκε στην ομιλία του ο πρόεδρος της Επιτροπής Απασχόλησης και Κοινωνικής Οικονομίας της ΚΕΔΕ και δήμαρχος Ασπροπύργου Νίκος Μελετίου.
Περιγράφοντας αναλυτικά τις προτάσεις της Επιτροπής για το θέμα, ο κ. Μελετίου αναφέρθηκε συγκεκριμένα στις εξής πρωτοβουλίες:
·         Οι Δήμοι να καταγράψουν και να επικαιροποιούν διαρκώς, τις πραγματικές ανάγκες της απασχόλησης, αλλά και της Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης. Πάνω στα στοιχεία αυτά, θα πρέπει να σχεδιάζονται τόσο οι πολιτικές απασχόλησης όσο και οι στρατηγικές εκπαίδευσης, κατάρτισης και επιμόρφωσης.
·         Άμεση αναδιάρθρωση του ΟΑΕΔ με πρώτο βήμα, τη θεσμοθετημένη εκπροσώπηση της ΚΕΔΕ στο ΔΣ του Οργανισμού.
·         Θεσμοθέτηση και λειτουργία Αποκεντρωμένων Υπηρεσιών Απασχόλησης, σε κάθε Δήμο που δύναται και το επιθυμεί να αναπτύξει τέτοια υπηρεσία, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
·         Επέκταση σε τουλάχιστον 12 μήνες των Προγραμμάτων Κοινωφελούς Εργασίας.
·         Συνδιαμόρφωση Εθνικού Σχεδίου για τη Μείωση της Ανεργίας, στο πλαίσιο των οποίων, να τεθεί και η εφαρμογή των Τοπικών Σχεδίων για την Απασχόληση (ΤΟΠΣΑ και ΤΟΠΕΚΟ), για τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης.
·         Άμεση διάθεση πόρων στους ΟΤΑ, για να λειτουργήσουν αποτελεσματικά, οι νέες δημοτικές δομές, καθώς και θεσμική απονομή ρόλου του συντονιστή Εταίρου στους Δήμους, σε κάθε πρωτοβουλία που στοχεύει στην αντιμετώπιση των τοπικών αναγκών απασχόλησης.
·         Έμφαση στην καταπολέμηση της νεανικής ανεργίας, αλλά και της ανεργίας όσων πολιτών βρίσκονται κοντά στη συνταξιοδότηση και είναι άνεργοι.
·         Η ΚΕΔΕ να απαιτήσει την αξιοποίηση των κονδυλίων, από τους αναξιοποίητους πόρους του ΕΣΠΑ 2007-2013, από Τομεακά ή Επιχειρησιακά Προγράμματα, και τη διάθεση των πόρων σε Προγράμματα Απασχόλησης, Κοινωνικής Οικονομίας και εν γένει δράσεων της Αυτοδιοίκησης.
·         Υιοθέτηση από το Συνέδριο της απαίτησης, για την αξιοποίηση των πόρων του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020, από τους ΟΤΑ α΄ βαθμού, μέσα από τους θεματικούς πόρους και από άλλα Επιχειρησιακά Προγράμματα, για την περαιτέρω ανάπτυξη κοινωνικών δράσεων, και την παροχή υπηρεσιών κοινωνικής αλληλεγγύης.
·         Συμμετοχή εκπροσώπων της ΚΕΔΕ και των ΠΕΔ στις Επιτροπές Παρακολούθησης των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του Ε.Σ.Π.Α.   
·         Διαμόρφωση από την κυβέρνηση ξεκάθαρου πλαισίου για την Κοινωνική Οικονομία, με επίλυση του ζητήματος της συμμετοχής των ΟΤΑ και των Νομικών τους Προσώπων στη σύνθεση των Επιχειρήσεων Κοινωνικής Οικονομίας.