Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου 2014

"ΚΑΘΑΡΟΓΡΑΦΟΝΤΑΙ" ΟΙ ΛΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ


Με την επιστροφή των επικεφαλής του κλιμακίου της Τρόικας τις επόμενες μέρες θα ξεκινήσει ο έλεγχος εφαρμογής των μνημονιακών δεσμεύσεων που αφορούν την αναδιάρθρωση στο Δημόσιο, δηλαδή το πρόγραμμα κινητικότητας και τις απολύσεις. Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης θα πρέπει να παρουσιάσει:
-Τον κατάλογο με τις 4.000 απολύσεις του 2013, για κάποιες από τις οποίες υπάρχει δυνατότητα υλοποίησης το πρώτο διάστημα του 2014.
-Τον σχεδιασμό για τις 11.000 απολύσεις του 2014.
-Τη λίστα με τα ονόματα των 12.500 υπαλλήλων του δεύτερου κύματος της διαθεσιμότητας (έχει εξασφαλιστεί παράταση μέχρι και τον Φεβρουάριο).
Ως προς τις 4.000 απολύσεις του 2013: Με βάση τον προγραμματισμό θα προέλθουν από τους 2.000-2.500 υπαλλήλους που απολύθηκαν από την ΕΡΤ, τους περίπου 300 επίορκους που τέθηκαν εκτός Δημοσίου με τελεσίδικες αποφάσεις των πειθαρχικών συμβουλίων, 700 υπαλλήλους που απομακρύνθηκαν το 2013 για λόγους υγείας και όσους φύγουν από ΕΑΣ-ΕΛΒΟ-ΛΑΡΚΟ στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης των αμυντικών βιομηχανιών. Ωστόσο, οι προσλήψεις που γίνονται στη Δημόσια Τηλεόραση και τη ΝΕΡΙΤ δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι δεν θα αφαιρεθούν από την Τρόικα από την καταμέτρηση των απολυμένων της ΕΡΤ, ενώ σε σχέση με τις αμυντικές βιομηχανίες τηρείται σιγή ιχθύος.
Στη δεξαμενή των απολύσεων περιλαμβάνονται και οι 130 υπάλληλοι του ΤΕΟ που κλείνει, ενώ περίπου 230 απολύσεις εργαζομένων αναμένεται να προέλθουν από καταργήσεις και συγχωνεύσεις μικρών και μεσαίωνΝομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου τα οποία περιλαμβάνονται σε νομοσχέδιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης που θα κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες μέρες.
Ως προς την κινητικότητα 12.500 υπάλληλων μέχρι τα τέλη του Φεβρουαρίου: Η έμφαση δίνεται στην αναδιοργάνωση του ΕΟΠΥΥ απ΄ όπου θα τεθούν σε διαθεσιμότητα 9.000-9.500 υπάλληλοι και στα σχέδια αξιολόγησης των ΟΤΑ απ΄ όπου εκτιμάται ότι θα κριθούν ως πλεονάζοντες περίπου 3.000-3.500 υπάλληλοι. Ωστόσο, αναμένεται να βρεθεί λειψή η λίστα με τις 12.500 διαθεσιμότητες του πρώτου κύματος, αφού δεν έχουν συμπληρωθεί όλα τα ονόματα των διοικητικών υπαλλήλων ΑΕΙ που έχουν προσμετρηθεί για να συμπληρωθεί ο συμφωνημένος αριθμός.
Ως προς τις 11.000 απολύσεις εντός του 2014: Ο σχεδιασμός αναφέρεται στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης δομών στους ΟΤΑ, παρόλο που οι περισσότεροι δήμαρχοι δεν αναγνωρίζουν την ύπαρξη πλεονάζοντος προσωπικού. Για το λόγο αυτό εκτιμάται ότι θα μπει μαχαίρι σε ζημιογόνες δημοτικές επιχειρήσεις. Εξάλλου, το Μάρτιο και τον Απρίλιο θα συμπληρωθεί το οκτάμηνο της διαθεσιμότητας για το πρώτο κύμα των υπαλλήλων που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα κινητικότητας (σχολικοί φύλακες κ.α) απ όπου αναμένεται να βρεθεί κρέας για την κρεατομηχανή των απολύσεων.

aftodioikisi.gr

ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΟΛΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ - ΠΟΣΟΣΤΩΣΗ ΣΤΟ "ΑΡΙΣΤΑ"


Τερματίζεται το καθεστώς της μαζικής βαθμολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων με άριστα, με βάση το νέο σύστημα αξιολόγησης που αλλάζει εκ βάθρων. Σύμφωνα με πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ της εφημερίδας «Εθνος«, το ποσοστό των κατατασσομένων στην ανώτατη βαθμίδα της κλίμακας περιορίζεται στο 25-30%. Οι κρίσεις θα διενεργούνται κάθε Ιανουάριο.
Τη ριζική αλλαγή στον τρόπο αξιολόγησης των υπαλλήλων εισηγείται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης σε νομοσχέδιο που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση πιθανότατα και σήμερα, καθώς εισάγεται ποσόστωση στον αριθμό των εργαζομένων που θα παίρνουν «άριστα».
Εχει γίνει, εξάλλου, γνωστό ότι το νέο σύστημα αξιολόγησης θα περιλαμβάνει και ειδική συνέντευξη.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, όπως έχει φανεί από όσα λέει στις συνεντεύξεις του, επενδύει πολλά στην καθιέρωση του νέου συστήματος αξιολόγησης στο Δημόσιο, προκειμένου να φύγει η συζήτηση από τις διαθεσιμότητες-απολύσεις και να εστιαστεί στην προσπάθεια εκσυγχρονισμού και εξορθολογισμού. Και δεν είναι τυχαίο ότι το νομοσχέδιο προωθείται λίγες μέρες πριν φτάσουν στην Αθήνα οι επικεφαλής του κλιμακίου της Τρόικας που θα ελέγξουν τις λίστες με τα ονόματα των εργαζομένων που χάνουν τη δουλειά τους (4.000 απολύσεις το 2013, 11.000 απολύσεις το 2014).

aftodioikisi.gr

ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥ ΜΕΙΟΔΟΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ " ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΗΣ ΣΤΕΓΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΜΕΝΗΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΧΙΟΥ "



Με την ανάδειξη προσωρινού μειοδότη (Κοινοπραξία Στρογγυλού –Μπελέγρη) πραγματοποιήθηκε η δημοπρασία του έργου «Βελτίωση Υποδομών της Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης Χίου», προϋπολογισμού 875.000,00 €.
Στο συγκεκριμένο έργο ενδεικτικά περιλαμβάνονται:
  • Βελτίωση κτηριακών υποδομών σε επιφάνεια 1000 τ.μ. στις εγκαταστάσεις του Διονυσίειου Οικοτροφείου Χίου.
  • Εναρμόνιση με τις σύγχρονες απαιτήσεις για την υποστηριζόμενη διαβίωση ατόμων με νοητική υστέρηση.
  • Θερμομόνωση του κελύφους των κτηριακών εγκαταστάσεων.
  • Αλλαγή κουφωμάτων και εσωτερικοί διαχωρισμοί.
  • Αναβάθμιση ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.
Η εγκατάσταση του αναδόχου και η έναρξη των εργασιών προσδιορίζεται στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Η λειτουργία της Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης Χίου, αποτελεί μια ουσιαστική συμβολή στον τομέα της κοινωνικής πολιτικής.

Η Περιφερειακή Ενότητα Χίου επιθυμεί να ευχαριστήσει το Δ.Σ. του Οίκου Αγάπης, και ιδιαίτερα τον Πρόεδρο Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Χίου κ. Μάρκο και τον Αντιπρόεδρο κ. Β. Μυριαγκό,  καθώς και το Σύλλογο Νοητικά Υστερούντων Ατόμων για τη συνεργασία και τη συνδρομή τους στη δρομολόγηση του σημαντικού αυτού έργου. 

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Δ.Σ. ΚΕΔΕ ΓΙΑ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΤΕΛΟΣ ΤΑΦΗΣ ΑΠΟΡΡΙΜΑΤΩΝ


Το θέμα της επιβολής του ειδικού τέλους ταφής απορριμμάτων, με βάση το Ν.4042/12, σε εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/99/ΕΚ – πλαίσιο παραγωγής και διαχείρισης αποβλήτων, απασχόλησε τη σημερινή συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ
Σύμφωνα με το άρθρο 43 του νόμου προβλέπεται επιβολή ειδικού τέλους ταφής των αποβλήτων που οδηγούνται στην τελική διάθεση, ύψους 35 ευρώ ανά τόνο, ποσό που θα αυξάνεται κατά 5 ευρώ ανά τόνο και ανά έτος με ανώτατο όριο το ποσό των 60 ευρώ.
Η ΚΕΔΕ ζητά την διετή αναστολή επιβολής του τέλους, διότι η άμεση και με «αυθαίρετο» τρόπο (δεδομένου ότι δεν έχει εκδοθεί η σχετική ΚΥΑ) εφαρμογή του τέλους ταφής αντιβαίνει τον ίδιο τον εθνικό σχεδιασμό για την διαχείριση των στερεών αποβλήτων, εξοντώνει οικονομικά τους φορείς διαχείρισης και επιβαρύνει δυσβάστακτα τους πολίτες στη πιο δύσκολη οικονομική συγκυρία της χώρας μας.
Επιπλέον η ΚΕΔΕ επισημαίνει ότι αποτελεί παραδοξότητα το γεγονός ότι η χώρα μας ενώ έχει την υποχρέωση βάσει της ίδιας οδηγίας και  του ίδιου νόμου να εκπονήσει το στρατηγικού χαρακτήρα «Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων», στη βάση του οποίου θα πρέπει να δομηθούν οι πολιτικές διαχείρισης, να ξεκινά ανάποδα με την επιβολή του τέλους ταφής. Διότι το ΥΠΕΚΑ ενώ έχει την υποχρέωση να έχει ολοκληρώσει το σχεδιασμό αυτό έως τις 31/12/13, έθεσε σε δημόσια διαβούλευση τα κείμενα στρατηγικής λίγες μόλις ημέρες πριν.
Συγκεκριμένα τα Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση στις 17/12/13 και το Εθνικό Σχέδιο πρόληψης παραγωγής αποβλήτων στις 19/12/13. Η δημόσια διαβούλευση ολοκληρώνεται στις 31 Ιανουαρίου.
Πέραν των παραπάνω δεν έχει ξεκαθαριστεί το καθεστώς λειτουργίας των ΦΟΔΣΑ, για τους οποίους η ΚΕΔΕ έχει ζητήσει να παραταθεί ο χρόνος συγχώνευσής τους κατά δύο έτη. Επίσης βρίσκονται σε εξέλιξη σημαντικά έργα υποδομών διαχείρισης, ενώ σε διυπουργικό επίπεδο έχει σχεδιαστεί και βρίσκεται σε εξέλιξη διεθνής διαγωνιστική διαδικασία για την διαχείριση των στερεών αποβλήτων μέσω ΣΔΙΤ.
«Με αυτά τα δεδομένα, τονίζει το Δ.Σ. της ΚΕΔΕ θεωρούμε παράδοξο το να επιβληθεί τέλος ταφής όταν η διαμόρφωση της εθνικής στρατηγικής, η μετεξέλιξη των φορέων διαχείρισης και τα έργα διαχείρισης βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη».

Κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ παρουσιάστηκε από τον πρόεδρο του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων Α. Αντωνόπουλο το κοινό πρόγραμμα συνεργασίας του πιστωτικού οργανισμού με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για χρηματοδότηση δημοτικών έργων με ανταποδοτικό και αναπτυξιακό πρόσημο.
Όπως ανακοίνωσε ο κ. Αντωνόπουλος είναι διαθέσιμα προς δανεισμό καταρχήν, 200 εκ. ευρώ, με χαμηλά επιτόκια, ήτοι 3,32% για το κυμαινόμενο και 5,26% για το σταθερό, 25ετούς διάρκειας.
Τα έργα, μικρά ή μεγάλα, που μπορούν να ενταχθούν αφορούν μεταφορές, οδικό δίκτυο, χώρους πρασίνου, εγκαταστάσεις εκπαίδευσης, αθλητισμού, πολιτισμού, εξοικονόμησης ενέργειας, οδοφωτισμού κ.α.
Στο πρόγραμμα αυτό μπορούν να ενταχθούν και υπερχρεωμένοι δήμοι, εφόσον όμως πρόκειται για έργα ανταποδοτικού χαρακτήρα.
Τα έργα μπορούν να χρηματοδοτούνται στο 100% του προϋπολογισμού τους. Σε περίπτωση που το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ,  η χρηματοδότηση από το παραπάνω πρόγραμμα και το ΕΣΠΑ, δεν μπορεί να ξεπερνά το 90% του προϋπολογισμού, ενώ το υπόλοιπο 10% θα μπορεί να καλύπτεται από το ΤΠΔ. Σε περίπτωση που το έργο δεν είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ, η ΕΤΕ θα χρηματοδοτεί το 50% και το υπόλοιπο 50% θα χρηματοδοτηθεί από το ΤΠΔ.
Στο πρόγραμμα αυτό υπάρχει ειδική πρόνοια χρηματοδότησης των δήμων για εκπόνηση μελετών – που θα γίνεται σε συνεργασία με την ΠΕΤΑ.

Ο χρόνος αποπληρωμής των δανείων προβλέπεται στα 25 έτη ενώ για την υλοποίηση των έργων τα τρία έτη.

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 21/1/2014 ΚΑΙ ΩΡΑ 14 . 30

Παρακαλούμε να προσέλθετε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Περιφερειακού Καταστήματος Βορείου Αιγαίου ( Μυτιλήνη ) την 21-01-2014, ημέρα Τρίτη και ώρα 14:30 για ΚΟΠΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΗΣ ΠΙΤΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2014 και συνεδρίαση και λήψη απόφασης επί των παρακάτω θεμάτων:
Α) ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ   ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ - ΠΡΟΕΔΡΟΥ Π.Σ.
ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ.
ΘΕΜΑ:1ο ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Α΄ ΦΑΣΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ << ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΟΥ ΚΟΛΠΟΥ ΚΑΛΛΟΝΗΣ ΛΕΣΒΟΥ >>.
Εισηγητές: Α) κ. Μ.Α. Ευστρατίου Επιστημονικός Υπεύθυνος του έργου, Επίκουρος Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αιγαίου. Β) κ. Μιχάλης Σαχσαμάνογλου Προϊστάμενος Δ/νσης Κτηνιατρικής Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου.
ΘΕΜΑ:2ο ΈΓΚΡΙΣΗ 1ΗΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2014
Εισηγητής: κ. Αντώνιος Γιαννάκης Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Βορείου Αιγαίου.
ΘΕΜΑ:3ο ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ << ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ Χ.Υ.Τ.Α. 1ΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ Ν. ΧΙΟΥ.
Εισηγητής: κ. Γεώργιος Σπανέλλης Γενικός Δ/ντης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Περιβάλλοντος & Υποδομών.
ΘΕΜΑ:4ο ΈΓΚΡΙΣΗ ΕΝΑΡΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΑΚΟΥ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2014.
Εισηγητής: κ. Αντώνιος Γιαννάκης Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Βορείου Αιγαίου.
ΘΕΜΑ:5ο ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΤΗΣ << ΕΝΑ ΧΙΟΥ >>.
Εισηγητής: κ. Κωνσταντίνος Γανιάρης Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ενότητας Χίου.

ΘΕΜΑ:6ο ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΠΕΡΙ ΜΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ( Ε.Ι.Ε.Α.Δ. ) ΕΘΝΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ Ν.Π.Ι.Δ. ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Για τα προβλήματα στην εφαρμογή της νησιωτικής πολιτικής και τις προοπτικές ανάπτυξης των νησιών μίλησε οΚώστας Τριαντάφυλλος, Βουλευτής Χίου του ΠΑΣΟΚ, σε συζήτηση σχετικής επίκαιρης επερώτησης στην Ολομέλεια της Βουλής. Ο Βουλευτής, αφού αναφέρθηκε στα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες της νησιωτικής Ελλάδας, πρότεινε συγκεκριμένες παρεμβάσεις που μπορούν να οδηγήσουν στην επιθυμητή ισόρροπη ανάπτυξη. Υποστήριξε τη διατήρηση των αρμοδιοτήτων της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής με έδρα τη Μυτιλήνη, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο έργο του αειμνήστου δημάρχου Τήλου, Τάσου Αλιφέρη. 

 Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία :

«Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Είναι πραγματικά ευχάριστο να έχουμε τη δυνατότητα στη Βουλή των Ελλήνων να συζητάμε ένα τόσο σημαντικό ζήτημα. Γι’ αυτόν τον λόγο, νομίζω, ότι αξίζουν συγχαρητήρια στην Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΔΗΜΑΡ, η οποία έθεσε το ζήτημα με έναν τρόπο σαφή, που είναι πραγματικά δημιουργικός και καταθέτει προτάσεις.
Όταν μιλάμε για νησιωτική πολιτική, πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας, είτε είμαστε νησιώτες είτε προερχόμαστε από άλλα μέρη της Ελλάδας, ότι είναι στο επίκεντρό της η θάλασσα. Δηλαδή, στο επίκεντρό της είναι το θαλάσσιο περιβάλλον, είναι η χωροταξία. Είναι τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη διαχείριση του νερού. Είναι τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη Ναυτιλία. Είναι τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τον θαλάσσιο αλιευτικό τουρισμό.
Είναι, όμως, και αυτό το οποίο χαρακτηρίζει τα νησιά, είτε ως γεωγραφικές είτε ως κοινωνικές οντότητες. Το ότι, δηλαδή, ουσιαστικά πρόκειται για μικρές κοινωνίες -ως επί το πλείστον- για μικρές οικονομίες, οι οποίες περιλαμβάνουν μικρές –κυρίως- επιχειρήσεις. Επομένως, αυτή η ιδιαιτερότητα των νησιών, και της νησιωτικής πολιτικής κατ’ επέκταση, είναι κάτι που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας όταν συζητάμε για κάθε τύπο ανάπτυξης, είτε αυτή αφορά την αναπτυξιακή στρατηγική –που σημαίνει μακροπρόθεσμη προοπτική ανάπτυξης στα νησιά μας και στο νησιωτικό χώρο- είτε αφορά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνει όλη η χώρα.
Καταρχάς, θεωρώ ότι υπάρχει, πράγματι, μία πολύ μεγάλη δυσκολία στα δημόσια οικονομικά. Πραγματικά, μέσα στον προηγούμενο χρόνο, τόσο επί υπουργίας κ. Μουσουρούλη όσο όμως και με τους Γενικούς Γραμματείς  – μεταξύ αυτών ήταν και ο κ. Σπιλάνης -, κατορθώθηκε και είχαμε την εκπόνηση ενός αναπτυξιακού στρατηγικού σχεδίου, το οποίο δεν είναι καλό να το παίρνει πάνω του ένα μόνο κόμμα. Ήταν ένα αντικείμενο πραγματικής διαβούλευσης, όχι μόνο μέσα στη Βουλή, όχι μόνο μεταξύ όλων των κομμάτων του Κοινοβουλίου, αλλά και μεταξύ των τοπικών φορέων, κυρίως των  νησιωτικών κοινωνιών. Ένα σχέδιο που πραγματικά συμπληρώθηκε, διορθώθηκε, τροποποιήθηκε. Ήταν, και είναι, ένα σχέδιο που αφορά μια περίοδο μέχρι το 2020. Ένα πραγματικά αναπτυξιακό στρατηγικό σχέδιο, το οποίο εκτιμώ ότι με την αξιοποίηση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων της νέας περιόδου, δηλαδή του νέου ΕΣΠΑ, του ΣΕΣ, μπορεί,μέχρι το 2020, να αποδώσει απτά, πρακτικά αποτελέσματα στην καθημερινότητα των πολιτών. Πραγματικά είναι μεγάλη ευθύνη και της σημερινής ηγεσίας του Υπουργείου να προχωρήσει την υλοποίηση, την προετοιμασία, την εκπόνηση των καταλλήλων μελετών, ούτως ώστε να έχουμε τα αποτελέσματα αυτού του σχεδιασμού.
Όταν,όμως, συζητάμε για την παρούσα συγκυρία, πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι υπάρχουν πραγματικά προβλήματα στην ακτοπλοΐα. Υπάρχουν ζητήματα τα οποία θίγουν στον πυρήνα της την εκδοχή του ευρωπαϊκού κεκτημένου, που έχει να κάνει με την ελευθερία στην κίνηση των πολιτών. Θίγουν στον πυρήνα του, δηλαδή, το ζήτημα του να μπορεί ο νησιώτης να μετακινείται στον ηπειρωτικό κορμό της χώρας. Και αυτό είναι κάτι το οποίο πρέπει να το δούμε ανεξάρτητα από την οικονομική συγκυρία λαμβάνοντας, ωστόσο, υπόψη και τις δυνατότητες που έχει το κράτος.
Έγινε μια σύσκεψη μεταξύ των Βουλευτών από τα νησιά του Βορείου Αιγαίου και του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου. Νομίζω ότι αυτή η σύσκεψη έβγαλε κάποιες συγκεκριμένες προτάσεις, που είναι πολύ σημαντικό να ακουστούν σ’ αυτή τη συζήτηση σήμερα.
Πρώτο ζήτημα είναι το θέμα των άγονων γραμμών: Πώς θα  μπορέσουμε να αλλάξουμε τη φυσιογνωμία και από άγονες γραμμές, από γραμμές που εξυπηρετούν απλώς και μόνο τη συγκοινωνιακή σύνδεση μικρών νησιών με μεγαλύτερα νησιά ή μικρών νησιών με το κέντρο, να πάμε σε γραμμές, οι οποίες θα επιδοτούνται μεν, θα παράγουν ανάπτυξη δε. Θα δημιουργούν, δηλαδή, αναπτυξιακή προοπτική για τους τόπους που συνδέουν. Αυτό είναι μια μεγάλη πρόκληση. Μπορούμε να δημιουργήσουμε ακτοπλοϊκούς άξονες στο Αιγαίο, όπως δημιουργούνται οι οδικοί άξονες, ούτως ώστε να μπορέσουμε να λύσουμε με ένα τρόπο αναπτυξιακό, σε επίπεδο προοπτικής, το ζήτημα της οικονομίας, της εξωστρέφειας που χρειάζονται τα νησιά, όχι μόνο για τον τουρισμό ή για την παραγωγή, αλλά για την καθημερινή επιβίωση των πολιτών.
Το δεύτερο ζήτημα είναι το ζήτημα των καυσίμων, που νομίζω ότι έγινε αποδεκτό από τον κύριο Υπουργό τότε. Σήμερα, όπως γνωρίζετε όλοι μέσα στην Αίθουσα, το μεγαλύτερο κόστος της ακτοπλοϊκής σύνδεσης είναι τα καύσιμα. Περίπου το 60% του κόστους σύνδεσης, του κόστους, δηλαδή, του κάθε δρομολογίου είναι τα καύσιμα. Πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το θέμα; Υπάρχουν δυο προοπτικές. Αφενός να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί μέσα από ευρωπαϊκά προγράμματα ο εκσυγχρονισμός των μηχανών, των καυστήρων των πλοίων και αφετέρου να μπορέσουμε να έχουμε μετατροπή των καυσίμων σε αέριο. Είναι μακροπρόθεσμος σχεδιασμός. Όμως, υπάρχουν προηγούμενα παραδείγματα, τουλάχιστον στη Βόρεια Ευρώπη,όπως μπορεί να ενημερώσει τη Βουλή και ο κύριος Υπουργός.
Το τρίτο ζήτημα είναι ο συνδυασμός μεταφορών. Δηλαδή, να  μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε όλα τα δυνατά μέσα, αεροπλάνα και καράβια, ούτως ώστε να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σε επίπεδο μεταφορών.
Το τελευταίο σημείο στη συγκεκριμένη κατεύθυνση είναι να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε, στο πλαίσιο και του στρατηγικού σχεδιασμού μας, το επόμενο ευρωπαϊκό πρόγραμμα, ούτως ώστε να έχουμε κατασκευή νέων πλοίων με προγράμματα Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα.
Μόνο μ’ αυτόν τον τρόπο μπορούμε να αντιμετωπίσουμε μακροπρόθεσμα μια κρίση στην ακτοπλοΐα, η οποία οφείλεται αφενός στον περιορισμό των δημοσίων δαπανών αφετέρου στη μείωση της δυνατότητας των πολιτών να μετακινούνται, καθώς και στην αύξηση της τιμής των καυσίμων. Μόνο με έναν τρόπο τέτοιο μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που βιώνουν οι κάτοικοι του Βορείου Αιγαίου τόσο στη Χίο, στη Μυτιλήνη ή στη Σάμο.
Πρέπει να θέσουμε επί τάπητος, επιτέλους, το ζήτημα της αξιοπιστίας των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Δεν είναι δυνατόν μια εταιρεία, παραδείγματος χάριν στα Ψαρά, να παίρνει το συμβόλαιο και να εκτελεί δρομολόγιο όποτε αυτή θέλει, αλλάζοντας την παραμονή το δρομολόγιο, με αποτέλεσμα, βεβαίως, να μην εξυπηρετείται καθόλου η ανάπτυξη των μικρών νησιών, αλλά μόνο το κέρδος της συγκεκριμένης επιχείρησης. Να τεθεί επί τάπητος το θέμα της αξιοπιστίας και να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα.
Έρχομαι, τώρα, στα εσωτερικά του Υπουργείου. Είναι δεδομένο, κύριε Υπουργέ, ότι χρειάζεται εξορθολογισμός. Το είπατε πέντε φορές στην ομιλία σας. Ο εξορθολογισμός, όμως, θέλει και κατεύθυνση. Και νομίζω ότι η κατεύθυνση της διατήρησης των αρμοδιοτήτων της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, είναι απαραίτητη.Εάν χρειάζονται συγχωνεύσεις, αυτές πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τα ζητήματα της περιφερειακής ανάπτυξης και της αποκέντρωσης των Υπουργείων. Έτσι, ναι μεν πρέπει να έχουμε τη δυνατότητα να υπάρχει ενιαίο κέντρο διαχείρισης των χρηματοδοτήσεων, αλλά αυτό δεν είναι ανάγκη να υπάρχει στον Πειραιά. Μπορεί να υπάρξει και στη Μυτιλήνη, ούτως ώστε να μπορεί να διαδραματίζει ένα ρόλο και σε επίπεδο τοπικής κοινωνίας.
Θα ήθελα να κλείσω -έχοντας πολλά να πω, αλλά πρέπει να κλείσω γιατί είναι περιορισμένος ο χρόνος μας- λέγοντας το εξής: Προκειμένου να μπορέσουμε να μιλήσουμε για αναπτυξιακή νησιωτική πολιτική στις νησιωτικές περιοχές, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μαςτην ανάγκη να συγκεράσουμε, κάθε φορά, την προστασία του περιβάλλοντος, του πολιτισμού και των παραδοσιακών οικισμών με τη δυνατότητα απλοποίησης των επενδύσεων, τη δυνατότητα, δηλαδή, να μην υπάρχει ανάσχεση στις επενδύσεις, με τρόπο που να καθίστανται ασύμφορες και τελικά να μην γίνονται ποτέ. Να μπορέσουμε, επίσης, να αξιοποιήσουμε τους φυσικούς μας κόλπους, ούτως ώστε να δημιουργήσουμε, για πρώτη φορά, σε μία νησιωτική περιοχή -όπως είναι η χώρα μας- αγκυροβόλια. Να έχουμε τη δυνατότητα, δηλαδή, να αξιοποιήσουμε τις παραλίες, τους φυσικούς μας κόλπους, με ένα σύγχρονο πλαίσιο, με αγκυροβόλια, τα οποία θα προσεγγίσουν υψηλού επιπέδου τουρίστες και θα αναπτύξουν μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που θα κερδίζουν προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Να αξιοποιήσουμε, ακόμα, τη δυνατότητα που μας δίνει πλέον η Ευρωπαϊκή Ένωση μετά από δύο χρόνια πιλοτικού προγράμματος για έκδοση βίζας στα νησιά μας, στα λιμάνια μας. Να μετατρέψουμε αυτή τη δυνατότητα, μετά την αναθεώρηση του Κώδικα Θεωρήσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε έναν μόνιμο μηχανισμό, ούτως ώστε να προσελκύσουμε ακόμα περισσότερους τουρίστες.
Επανερχόμενος στη μεγάλη σημασία της συγκοινωνιακής σύνδεσης και, κλείνοντας,  θέλω να αναφερθώ στον αείμνηστο γιατρό, Τάσο Αλιφέρη, τον δήμαρχο της Τήλου. Εκεί, στην άκρη του Αιγαίου, κύριε Υπουργέ, υπάρχει ένα νησάκι, η Τήλος, με έναν άνθρωπο της αυτοδιοίκησης, που πραγματικά υπήρξε ιστορικό πρόσωπο, όχι μόνο για το νησί αυτό αλλά για ολόκληρη τη χώρα και στον οποίο η Βουλή πρέπει να αποτίει τιμή κάθε φορά που μιλάει για νησιωτική πολιτική. Έναν άνθρωπο, ο οποίος πραγματικά υπήρξε παράδειγμα και υπόδειγμα για όλους μας. Έναν άνθρωπο, ο οποίος έφτιαξε το θαύμα της Τήλου, ένα θαύμα ενός τόπου καταδικασμένου στο τέλος της δεκαετίας του ’80, αλλά που σήμερα έχει περίπου χίλιους κατοίκους. Αυτό το θαύμα της Τήλου, εμείς, πρέπει να το κάνουμε θαύμα για κάθε νησί της Ελλάδας. Να το περάσουμε παραπέρα και να το δυναμώσουμε.

Σας ευχαριστώ πολύ.»

ΝΕΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ Π.Ε.ΧΙΟΥ, ΜΕ ΘΕΜΑ :"ΑΠΟΠΕΡΑΤΩΣΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΑΜΠΟΧΩΡΩΝ"

Από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Χίου ανακοινώνεται ότι η νέα ημερομηνία διεξαγωγής   του διαγωνισμού του έργου:
«Αποπεράτωση Σχολικού Κέντρου Καμποχώρων»

είναι η 23η Ιανουαρίου 2014, ημέρα Πέμπτη και ώρα 10,00 π.μ.
Οι ενδιαφερόμενοι που επιθυμούν να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό μπορούν να παραλαμβάνουν οικονομικές προσφορές από το Γραφείο της ΔΤΕ ΠΕ Χίου ( Πολυτεχνείου 1-1ος Όροφος) μέχρι και την Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2014
Τα προηγούμενα ληφθέντα έντυπα των οικονομικών προσφορών ισχύουν.- 


"Η ΕΠΙΘΕΣΗ" , ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΧΙΟΥ, ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17/1/2014 , ΣΤΙΣ 20.30 , ΣΤΟ ΟΜΗΡΕΙΟ

Η ΕΠΙΘΕΣΗ
 Δράμα
 Γαλλία, Λίβανο / 2012 / 102’
Σκηνοθεσία: Ζιάντ Ντουεϊρί
Σενάριο: Ζιάντ Ντουεϊρί, Ζοέλ Τουμά
Πρωταγωνιστούν: Αλί Σουλιμάν,Εβγκένια Ντόντενα, Ρέιμοντ Αμσαλέμ


 
  Όλα κυλούν ομαλά στη ζωή του Ισραηλινό-Παλαιστίνιου επιτυχημένου χειρούργου ΑμίνΤζαφάρι που ζει χρόνια στο Τελ-Αβίβ. Μια σπουδαία καριέρα, μία αγαπημένη γυναίκα και πολλοί καλοί φίλοι συνθέτουν μια καθημερινότητα που ταράζεται όταν ξαφνικά λαμβάνει χώρα μια τρομοκρατική επίθεση αυτοκτονίας σε ένα κεντρικό εστιατόριο του Τελ-Αβίβ που αφήνει πίσω της πολλούς νεκρούς. Ανάμεσα στους νεκρούς ήταν και η γυναίκα του Αμίν, ο όποιος μετά το αρχικό σοκ του χαμού της, πληροφορείται ότι εκείνη ήταν η υπεύθυνη της βομβιστικής επίθεσης. Αδυνατώντας να πιστέψει την ενοχή της, ο Αμίν ξεκινά ένα κυνήγι αναζήτησης της αλήθειας που θα τον φέρει αντιμέτωπο με σκληρές αποκαλύψεις για την μέχρι τότε φαινομενικά ήσυχη ζωή του ζευγαριού.
   Ο σκηνοθέτης Ζιάντ Ντουεϊρί προσαρμόζει εξαιρετικά μαζί με τον Ζοέλ Τουμά το διεθνές μπεστ-σέλλερ του Αλγερινού Γιασμίνα Χάντρα που κυκλοφορεί μεταφρασμένο σε 40 γλώσσες ανάμεσα στις οποίες και τα ελληνικά (Τρομοκρατικό χτύπημα, εκδόσεις Καστανιώτη). Ο Ντουεϊρί επιστρατεύοντας δυνατές σκηνές και εξαιρετικές ερμηνείες, καταφέρνει να παρουσιάσει ένα γεμάτο ένταση αγωνιώδες θρίλερ που θίγει το φλέγον ζήτημα του Παλαιστινιακού με αξιοσημείωτη ψυχραιμία και ουδετερότητα, χωρίς
να καταφεύγει σε εύκολους μελοδραματισμούς. Μέσα από το προσωπικό δράμα του ήρωα, ξεδιπλώνεται σταδιακά μια πραγματικότητα του σύγχρονου κόσμου, που δυστυχώς πολλοί αγνοούν.
    Η «Επίθεση» είναι ένα δείγμα αληθινού κινηματογράφου που μιλά για γεγονότα, εγείρει ερωτήματα και τελικά αγγίζει ουσιαστικά τον θεατή δημιουργώντας τα κατάλληλα ερεθίσματα για σκέψη.

Βραβεία:


Ειδική Μνεία, για τον Ziad Doueiri και Ειδική
Μνεία από την Επιτροπή και Βραβείο TVE Otra
Mirada στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου
του Σαν Σεμπαστιάν, επίσημη συμμετοχή στο Δι-

εθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο.

ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΠΡΩΤΕΣ ΩΡΕΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ !


Το λεγόμενο Coffee Break, το διάλειμμα δηλαδή που είναι συνδεδεμένο με ολιγόωρες αποδράσεις για καφέ και κουβέντα, θα αποκτήσουν επιτέλους και τα ελληνικά σχολεία, όπως συμβαίνει σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες!
Η απόφαση ελήφθη ύστερα από «Εντολή Σαμαρά» και μεταβιβάστηκε στις αρμόδιες επιτροπές του Υπουργείου Παιδείας για να εφαρμοστεί πάραυτα. Η εντολή δόθηκε ύστερα από συνάντηση του Πρωθυπουργού με παράγοντες της αγοράς και του τουρισμού, σε μια κοινή αναζήτηση τρόπων να τονωθεί η κίνηση στα μαγαζιά τους.
Χωρίς να είναι τίποτα οριστικό, μια και εκείνο που προέχει είναι η εφαρμογή του νέου ωραρίου, υπάρχει η σκέψη οι ώρες διδασκαλίας που θα χαθούν, να αναπληρωθούν από κατάργηση των εκπαιδευτικών περιπάτων (που δεν προσφέρουν τίποτα στην Οικονομία), των επισκέψεων σε Μουσεία και των μαθημάτων Computer, μουσικής και άλλων άχρηστων και χρονοβόρων δραστηριοτήτων που απασχολούν τους μαθητές (και επιπλέον τους στερούν ώρες Θρησκευτικών).
Σύμφωνα, πάντως, με παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας, μελετάται επίσης η κατάργηση των τριών τελευταίων ωρών διδασκαλίας (το λεγόμενο Lunch Break) ύστερα από αίτημα της Ένωσης Εστιατόρων, προκειμένου οι μαθητές να έχουν την ευκαιρία να επισκευθούν τις ταβέρνες της περιοχής τους προκειμένου με το χαρτζιλίκι τους να βοηθήσουν την ανάπτυξη.
Τέλος, σχεδόν βέβαιη θεωρείται η κατάργηση της Παρασκευής (το λεγόμενο Sexual Friday), που εφαρμόζεται σε πολλές αναπτυσσόμενες χώρες, προκειμένου οι μαθητές να έχουν την ευκαιρία να επισκευθούν ελεύθερα τους Οίκους Ανοχής των περιοχών τους, ώστε να τονωθεί και ο συγκεκριμένος κλάδος παροχής επαγγελματικών σεξουαλικών υπηρεσιών.
(Σημείωση: Το κείμενο αυτό και η φωτογραφία που το συνοδεύει, αποτελούν προϊόν επινόησης με στόχο τη σάτιρα και σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Καταναλώστε τα υπεύθυνα)
protagon.gr – Νίκος Ζαχαριάδης

aftodioikisi.gr