Κυριακή, 18 Μαΐου 2014

ΤΕΛΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ ΤΗΣ ΧΙΟΥ




Γραμμένοι: 61.583
Ψήφισαν: 30.877 – Ποσοστό 50,14%
Έγκυρα: 29.760 – Ποσοστό 96,38%
Άκυρα 860  – Ποσοστό 2,79%
Λευκά 257 – Ποσοστό 0,83%

Πόσο «πάει» η προεκλογική εκστρατεία; Με το χέρι στην τσέπη και το δάχτυλο στο… ποντίκι οι υποψήφιοι


«Δύο καλές αναρτήσεις την ημέρα θες και θα ’σαι μια χαρά», έλεγε σε υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο ο επικεφαλής του συνδυασμού για να τον «ψήσει» να κατέβει. Ομως, θαυμαστό το Ιντερνετ, αλλά θαύματα δεν κάνει. Οι υποψήφιοι σύμβουλοι που πίστεψαν ότι αρκεί μια καλή διαχείριση του λογαριασμού τους στο Facebook για να διεκδικήσουν «στα ίσα» μια θέση στον ήλιο της Tοπικής Aυτοδιοίκησης πλανήθηκαν.
Το μέσο έχει σε ένα βαθμό «εκδημοκρατικοποιήσει» τη μάχη της ψήφου, παρέχοντας σε όλους την αρχική πλατφόρμα επικοινωνίας (εξ ου και το τσουνάμι των υποψηφίων), όμως αφενός ο ηλεκτρονικός βομβαρδισμός από προεκλογικό υλικό προκαλεί δυσαρέσκεια και αφετέρου, ανάλογα εργαλεία έχουν και οι ψηφοφόροι. Οσοι έχουν ενεργοποιημένο το ad block φερ’ ειπείν στον υπολογιστή τους (την εφαρμογή που αποκλείει τις διαφημίσεις) δεν έχουν δει ούτε ζωγραφιστό υποψήφιο όλον αυτόν τον καιρό, το ίδιο και όσοι δεν έχουν ενδοιασμούς με τα κουμπιά (hide και unfollow) που κρύβουν τα ενοχλητικά ποστ.
Συνεχής παρουσία
Μολονότι το κόστος μιας προεκλογικής εκστρατείας είναι σαφώς χαμηλότερο σήμερα σε σχέση με τα παράλογα, αλλά ισχύοντα λίγα μόλις χρόνια πριν, είναι σαφώς υψηλότερο από τα λίγα ευρώ την ημέρα που χρειάζονται για να απευθυνθεί κάποιος στοχευμένα σε χρήστες του Facebook. Αλλωστε, εκτός από το targeting (να βγει, δηλαδή, η σελίδα σου στα προτεινόμενα στο ταϊμλάιν χρηστών της περιφέρειας που σε ενδιαφέρει – κοστίζει περίπου μισό ευρώ το like), ο υποψήφιος πρέπει να μεριμνήσει για συνεχή παρουσία, σχόλια κ.λπ. «Με ευχές δεν βάφονται αυγά», όπως ήταν –σε ελεύθερη απόδοση– η αποστροφή γνωστού επικοινωνιολόγου στην «Κ».
Για τους ειδικούς, δεν λογίζεται καμπάνια χωρίς στοιχειώδες site και υποτυπώδες έντυπο υλικό, όπως η καρτούλα με τη φωτογραφία και τα βασικά στοιχεία του υποψηφίου. «Φαίνεται ντεμοντέ, αλλά είναι χρήσιμη. Ο σταυρός παίζεται στην αναγνωρισιμότητα». Πάντως, οι ψηφιακές εκτυπώσεις έχουν περιορίσει σημαντικά το κόστος (δεν ξεπερνάει τα 1.000 ευρώ).
Οταν φυσικά πρόκειται για μεγάλους δήμους ή περιφέρειες, ο προϋπολογισμός μεγαλώνει. Προκειμένου να καταφέρουν να απευθυνθούν σε περισσότερο κόσμο, οι υποψήφιοι χρειάζονται επαγγελματική βοήθεια τόσο για τη δημιουργία της ιστοσελίδας τους και τη διαχείριση της σελίδας τους στο Facebook όσο και για τυχόν εκδηλώσεις που θα διοργανωθούν. Το κόστος μιας τέτοιου είδους καμπάνιας φτάνει τις 10.000 ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι ήδη από τις προηγούμενες αυτοδιοικητικές εκλογές ισχύουν αυστηροί περιορισμοί για τα «μπάτζετ» των υποψηφίων συμβούλων, με όρια εκλογικών δαπανών ανάλογα με τον πληθυσμό του δήμου.
Οι υποψήφιοι δήμαρχοι, πάντως, θα χρειαστεί να καταβάλουν πάνω από 50.000 ευρώ για την εκστρατεία τους, ποσό βεβαίως αστείο σε σχέση με αυτά που ξοδεύονταν σε άλλες εποχές. Η διενέργεια δημοσκοπήσεων στη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου κοστίζει περί τις 15.000 ευρώ, το κόστος της εταιρείας-συμβούλου επικοινωνίας κυμαίνεται μεταξύ 15.000-30.000 ευρώ, ενώ εάν επιθυμεί να στήσει εκλογικό κέντρο ή την αποστολή μαζικών SMS (από 500 έως 4.000 ευρώ), ο προϋπολογισμός διευρύνεται περαιτέρω.
Ακριβοί οι μεγάλοι δήμοι
Ειδικοί εκτιμούν ότι ο μιντιακός προϋπολογισμός υποψηφίου για τη δημαρχία της Αθήνας ξεπερνάει τις 100.000 ευρώ και θα εκτοξευθεί περαιτέρω εάν περάσει στον δεύτερο γύρο. Εν γένει, αν συνυπολογίσει κανείς το κόστος δημιουργίας ενός επαγγελματικού σποτ, τις αμοιβές διαφημιστικών κ.λπ., το κόστος μιας πλήρους καμπάνιας σε μεγάλο δήμο εκτοξεύεται στις 200.000 ευρώ. Εκτιμήσεις ανεβάζουν το συνολικό μπάτζετ μεγάλου συνδυασμού του Πειραιά σε πάνω από 300.000 ευρώ. Αντίστοιχα, η εκστρατεία συνδυασμού για την Περιφέρεια Αττικής, στην οποία έχουν χρησιμοποιηθεί και ακριβού τύπου αφίσες, υπολογίζεται στις 100.000-200.000 ευρώ.
«Σήμερα, κάποιος μπορεί να κατέβει σε επίπεδο γειτονιάς σχεδόν τζάμπα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα έχει και ελπίδες, και άλλος να χρειαστεί δεκάδες χιλιάδες ευρώ για την εκστρατεία του», λέει στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων «Out of the Box» Δημ. Ρούλιας. «Σε κάθε περίπτωση, τα ποσά είναι πολύ χαμηλότερα σε σχέση με το παρελθόν. Οσο όμως τα μπάτζετ μειώνονται, η δική μας δουλειά γίνεται πιο σημαντική γιατί αποκτά μεγαλύτερη σημασία το περιεχόμενο».
Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

aftodioikisi.gr

Προκήρυξη του ΑΣΕΠ για 149 θέσεις στο υπουργείο Οικονομικών


Προκήρυξη που αφορά την πλήρωση 149 θέσεων εργασίας, τατκικού προσωπικού, εξέδωσε το ΑΣΕΠ. Οι υποψήφιοι πρέπει να συμπληρώσουν και να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής στο Α.Σ.Ε.Π., αποκλειστικά μέσω του διαδικτυακού του τόπου (www.asep.gr), ακολουθώντας τις οδηγίες που παρέχονται στην Προκήρυξη. Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής στη διαδικασία αρχίζει στις 2 Ιουνίου 2014 ημέρα Δευτέρα και λήγει με την πάροδο της 17ης Ιουνίου 2014.
Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση του ΑΣΕΠ:
Γνωστοποιείται ότι εκδόθηκε η 2Κ/2014 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 6/13.5.2014, Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ) που αφορά την πλήρωση με σειρά προτεραιότητας εκατόν σαράντα εννέα (149) θέσεων τακτικού προσωπικού Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του κλάδου Τελωνειακών στο Υπουργείο Οικονομικών.
Το ΦΕΚ της προκήρυξης έχει καταχωριστεί στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ (www.asep.gr) και διατίθεται δωρεάν από το Εθνικό Τυπογραφείο (Καποδιστρίου 34, Αθήνα) και από το Γραφείο Εξυπηρέτησης Πολιτών του ΑΣΕΠ (Πουλίου 6, Αθήνα).
Οι υποψήφιοι πρέπει να συμπληρώσουν και να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής στο Α.Σ.Ε.Π., αποκλειστικά μέσω του διαδικτυακού του τόπου (www.asep.gr), ακολουθώντας τις οδηγίες που παρέχονται στην Προκήρυξη (Παράρτημα Ε΄).
Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής στη διαδικασία αρχίζει στις 2 Ιουνίου 2014 ημέρα Δευτέρα και λήγει με την πάροδο της 17ης Ιουνίου 2014, ημέρας Τρίτης.
Η υπογεγραμμένη εκτυπωμένη μορφή της ηλεκτρονικής αίτησης με τα απαιτούμενα κατά περίπτωση δικαιολογητικά υποβάλλονται στο ΑΣΕΠ ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή στη διεύθυνση:
Α.Σ.Ε.Π.
Αίτηση για την Προκήρυξη 2Κ/2014
Κατηγορία: Π.Ε. ή Τ.Ε. ή Δ.Ε.
Τ.Θ. 14.308
Αθήνα Τ.Κ. 115.10
Η προθεσμία λήγει με την πάροδο της 23ης Ιουνίου 2014, ημέρας Δευτέρας.

Αλλαγή σκηνικού στην καταβολή ενοικίων – Μόνο μέσω τραπέζης ποσά άνω των 100 ευρώ


Τρόπους για να αντιμετωπίσει τη φοροδιαφυγή στο εισόδημα από ενοίκια αναζητά το υπουργείο Οικονομικών και στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται σοβαρά η καταβολή των ενοικίων να γίνεται υποχρεωτικά μέσω τράπεζας. Με στόχο την αποφυγή φοροδιαφυγής για εισοδήματα από την ακίνητη περιουσία, πλέον αλλάζουν τα πάντα στον προσωπικό τρόπο με τον οποίο μέχρι σήμερα συμφωνούσαν ενοικιαστής και ιδιοκτήτης για την καταβολή των ενοικίων. Με δεδομένη την κατάργηση της υποχρέωσης δήλωσης εισοδήματος από μισθώματα που δεν έχουν εισπραχθεί από τους ιδιοκτήτες τους, στο υπουργείο Οικονομικών εξετάζουν λύσεις προκειμένου να μην πάρει διαστάσεις η απόκρυψη εισοδήματος.
Πρακτικά, κάθε ενοικιαστής θα υποχρεώνεται, εφόσον το μηνιαίο μίσθωμα που καταβάλλει είναι μεγαλύτερο από 100 ή 150 ευρώ, να το εξοφλεί με κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό του ιδιοκτήτη ή με επιταγή. Εφόσον δεν το κάνει δεν θα θεωρείται ότι το ενοίκιο έχει εξοφληθεί ενώ θα αποτελεί και φορολογική παράβαση τόσο για τον ενοικιαστή όσο και για τον ιδιοκτήτη. Παράλληλα, οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα μπορούν να επικαλεστούν μη είσπραξη ενοικίων και κατά συνέπεια δεν θα είναι υποχρεωμένοι να τα δηλώσουν και να φορολογηθούν για αυτά εφόσον δεν εμφανίζονται να τα έχουν εισπράξει μέσω του τραπεζικού συστήματος.

aftodioikisi.gr