Κυριακή 24 Αυγούστου 2014

ΕΙΔΟΠΟΙΗΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΟΑΕΕ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ "ΘΥΕΛΛΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ|




Θύελλα αντιδράσεων από τους εμπόρους, βιοτέχνες και επαγγελματίες έχει προκαλέσει η μαζική αποστολή ειδοποιητηρίων του ΟΑΕΕ προς τους ασφαλισμένους του. Η ΕΣΕΕ (Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου), η ΓΣΕΒΕΕ (Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών, Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας), η ΠΟΕΙΑΤΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Αυτοκινητιστών ΤΑΞΙ), το ΣΑΤΑ (Συνδικάτο Αυτοκινητιστών ΤΑΞΙ Αττικής) και το ΠΣΧΕΜ (Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών) εκφράζουν την έντονη αντίθεση τους στα απειλητικά αυτά "ραβασάκια" προς τους επαγγελματίες που δοκιμάζονται από την ύφεση και τον οικονομικό στραγγαλισμό και ζητούν την αναστολή της αποστολής τους.
"Θεωρούμε ότι με εκφοβισμούς και απειλές δεν είναι δυνατόν να αυξηθεί η ρευστότητα του ταμείου των ελευθέρων επαγγελματιών. Είναι προφανές ότι όποιος από τους ασφαλισμένους μπορούσε μέχρι τώρα να ενταχθεί και να ανταποκριθεί στις υφιστάμενες ρυθμίσεις, το έχει ήδη κάνει", αναφέρουν σε ανακοίνωση τους. 
Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε, οι φορείς αποφάσισαν κοινή δράση για την αντιμετώπιση του σοβαρού αυτού προβλήματος που έχει στοιχεία ανθρωπιστικής κρίσης και μπαίνουν μπροστά σε ένα αγώνα αλλαγής πολιτικής που κύριο στόχο έχει να σωθούν τόσο η κοινωνία όσο και οι επαγγελματίες.

ΞΕΚΙΝΑ "ΝΑΥΜΑΧΙΑ" ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ





Σε πολιτικό θέμα «μεταλλάσσεται» η κυοφορούμενη αναδιάρθρωση του επιχειρηματικού χάρτη της ελληνικής ακτοπλοΐας, την ώρα που η αυξημένη επιβατική κίνηση δημιουργεί προσδοκίες ότι οι πέντε μεγάλες εταιρείες του κλάδου, αθροιστικά, επιστρέφουν από φέτος σε λειτουργική κερδοφορία.
Κερδοφορία που αποτελεί προαπαιτούμενο για την αναχρηματοδότηση του βεβαρημένου με χρέη της τάξης των 900 εκατομμυρίων ευρώ κλάδου. Και αυτό διότι με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη πραγματοποιείται αύριο Δευτέρα 25 και μεθαύριο Τρίτη 26 Αυγούστου διημερίδα με θέμα τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες του Βορείου Αιγαίου στο αμφιθέατρο της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου στη Μυτιλήνη. Με δεδομένο ότι σε αυτές τις γραμμές έχουν εντοπιστεί προβλήματα και ότι πρόσφατα το υπουργείο πέρασε τροπολογία που του δίνει τη δυνατότητα λύσεως σύμβασης δημόσιας υπηρεσίας πριν από τον προκαθορισμένο χρόνο με σκοπό την αποφυγή του ενδεχόμενου ανώμαλης εξέλιξης και αδυναμίας εξυπηρέτησης των δρομολογίων, πολλοί εκτιμούν ότι «ο κλάδος πορεύεται προς ναυμαχία». Ναυμαχία που αφορά στο ενδιαφέρον που εκδηλώνουν τρίτες εταιρείες να μπουν στις γραμμές του Βορείου Αιγαίου, προνομιακό χώρο δραστηριοποίησης της ΝΕΛ. Στη συνάντηση της Μυτιλήνης αύριο και μεθαύριο, πέραν του υπουργού θα συμμετέχουν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και εκπρόσωποι της ηγεσίας του αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος, ενώ έχουν κληθούν οι βουλευτές του Βορείου Αιγαίου, ο γενικός γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, εκπρόσωποι της Περιφερειακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, της Ενωσης Πλοιοκτητών Πορθμείων Εσωτερικού, των μελών του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και των παραγωγικών φορέων. Η διαμόρφωση συναίνεσης στις συζητήσεις αυτές μπορεί να δρομολογήσει εξελίξεις, σημειώνουν κύκλοι της Ακτής Βασιλειάδη, ενώ από την αντίπερα όχθη, της Ακτής Βασιλειάδη, πιθανολογείται εντόνως η είσοδος στο παιχνίδι του Βορείου Αιγαίου και άλλης εταιρείας.
Στην παρούσα φάση σαφές και μεγάλο προβάδισμα στην κούρσα της ανάκαμψης των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων έχει αποκτήσει η Attica Group –που ελέγχει τα Blue Fast Ferries και Super Fast Ferries– μετά και τη συμφωνία με τη Fortress Investment, η οποία θα επενδύσει 75 εκατ. στον όμιλο, αλλά και την επίτευξη συμφωνίας με όλους τους πιστωτές της για την αναχρηματοδότηση του συνόλου του δανεισμού της. Την ίδια ώρα, η Hellenic Seaways προχωράει σε μείωση του αριθμού των πλοίων της, έχοντας λάβει σχετική απόφαση για πωλήσεις, ενώ κινήσεις μείωσης τους κόστους υλοποιεί και η ΑΝΕΚ όπως άλλωστε και οι άλλες δύο μεγάλες ακτοπλοϊκές, Minoan και ΝΕΛ.
Υπενθυμίζεται πως μόνο η Attica Group, η Minoan και η ANEK ενέγραψαν θετικά αποτελέσματα EBITDA το 2013, ύψους 49,7 εκατ. από μόλις 7,1 εκατ. το 2012. Στη φετινή χρήση αναμένεται όμως σημαντική περαιτέρω βελτίωση, καθώς με βάση τα μέχρι στιγμής διαθέσιμα δεδομένα, η επιβατική κίνηση της ακτοπλοΐας τον Ιούλιο από τον Πειραιά προς τα λιμάνια του Αργοσαρωνικού αυξήθηκε φέτος κατά 11,69% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα, στους 276 χιλιάδες επιβάτες και προς τα υπόλοιπα λιμάνια του Αιγαίου και της Κρήτης κατά 6,22% στους 838 χιλιάδες επιβάτες. Οι αυξήσεις αυτές έρχονται μετά και την κατά 3,84% και 1,51% άνοδο του Ιουνίου, ενώ ανάλογη εικόνα προεξοφλείται και για τον Αύγουστο.
Οι ακτοπλοϊκοί όμιλοι ANEK, Minoan, Attica Group, NEL και Hellenic Seaways έχουν ήδη μειώσει δραστικά τα κόστη τους, ενώ έχουν προχωρήσει σε πωλήσεις πλοίων αλλά και μεταξύ τους συνεργασίες σε επιμέρους γραμμές. O συνολικός αριθμός των πλοίων που διαχειρίζονταν έως και τον Ιούνιο του 2014 αριθμεί 65 σκάφη έναντι 89 πλοίων το 2011 και 125 μια δεκαετία πριν, το 2001.
ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ / εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Έρχονται ανατροπές στον Ποινικό Κώδικα – Τι προβλέπει το σχέδιο αλλαγής στην απονομή Δικαιοσύνης


Ανατροπή σε όσα συμβαίνουν στον χώρο της απονομής της ποινικής δικαιοσύνης με εξευρωπαϊσμό των ποινών και για τα εγκλήματα της διαφθοράς, πρόβλεψη νέων θεσμών, όπως η κοινωφελής εργασία, η έκτιση της ποινής κατ” οίκον αλλά και η ηλεκτρονική επιτήρηση προβλέπει το σχέδιο του νέου Ποινικού Κώδικα που προτείνει η επιστημονική επιτροπή του υπουργείου Δικαιοσύνης, σύμφωνα με πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ του «Βήματος της Κυριακής».
Σύμφωνα με την εφημερίδα, κορυφαία επιλογή της πλειοψηφίας της επιτροπής είναι η κατάργηση του νόμου 1608/1950 περί καταχραστών του δημοσίου χρήματος με ρητή διάταξη -και ειδικότερα το άρθρο 333- που ρποβλέπει απόλυτα την κατάργησή του με μία μόνο φράση.
Η ρύθμιση αυτή αναμένεται να ξεσηκώσει θύελλα μεταξύ των νομικών και πολιτικών που δεν την επιθυμούν.
Οι διατάξεις θα κριθούν από τον υπουργό Δικαιοσύνης Χαράλαμπο Αθανασίου, την ηγεσία του υπουργείου, αλλά και τους δύο κυβερνητικούς εταίρους, αφού κάποιες αποτελούν πολιτική επιλογή.
Το νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τον Οκτώβριο ή τον Νοέμβριο.

aftodioikisi.gr

Έρχονται φορολογικά κίνητρα για «κόκκινα» δάνεια


Φορολογικά κίνητρα στις τράπεζες για τις ζημιές που θα εγγράφουν όταν προχωρούν σε αναδιάρθρωση επιχειρηματικών δανείων θα προβλέπει η ρύθμιση που ετοιμάζεται να καταθέσει η κυβέρνηση για την μετατροπή του αναβαλλόμενου φόρου σε φορολογική απαίτηση (tax credit).
H σχετική ρύθμιση πρόκειται να κατατεθεί με τη μορφή τροπολογίας σε συζητούμενο από τη Βουλή νομοσχέδιο στα τέλη Αυγούστου ή το αργότερο στις αρχές Σεπτεμβρίου, εξασφαλίζοντας έτσι πριν την ολοκλήρωση της άσκησης προσομοίωσης ακραίων καταστάσεων ένα πρόσθετο κεφαλαιακό μαξιλάρι για τις τράπεζες.
Με τη ρύθμιση το Δημόσιο εγγυάται ότι στην ακραία περίπτωση που οι τράπεζες δεν συμψηφίσουν εντός της επόμενης 30ετίας με κέρδη τον αναβαλλόμενο φόρο, θα εκδίδει κρατικά ομόλογα τα οποία θα αποδώσει στις τράπεζες και θα καλύπτουν το υπόλοιπο του φόρου που δεν συμψηφίστηκε εντός 30ετίας.
Με τον τρόπο αυτό οι τράπεζες αποκτούν οριστική απαίτηση έναντι του Δημοσίου για αναγνωρισμένο λογιστικά αναβαλλόμενο φόρο, ύψους περίπου 11 δισ. ευρώ ο οποίος έχει προέλθει από τις ζημιές του PSI.
Πέραν, όμως, της μετατροπής του λογιστικά αναγνωρισμένου σήμερα αναβαλλόμενου φόρου σε απαίτηση, η νομοθετική ρύθμιση θα προβλέπει και πρόσθετα φορολογικά κίνητρα για τις τράπεζες. Ειδικότερα θα δοθεί η δυνατότητα σχηματισμού φορολογικής απαίτησης για τις ζημιές που θα εγγράφουν από εδώ και εμπρός όταν αναδιαρθρώνουν ή ρυθμίζουν επιχειρηματικά δάνεια.
Η ρύθμιση είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το νέο μηχανισμό αναδιάρθρωσης μη εξυπηρετούμενων δανείων που προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης. O νέος μηχανισμός θα αφορά, όπως όλα δείχνουν, μόνο τα μη εξυπηρετούμενα επιχειρηματικά δάνεια.
Δηλαδή, το φορολογικό bonus θα δίνεται μόνο για τις περιπτώσεις αναδιάρθρωσης μη εξυπηρετούμενων επιχειρηματικών δανείων οι οποίες εντάσσονται στο πλαίσιο της ρύθμισης που σχεδιάζει το Υπουργείο Ανάπτυξης σε συνεργασία με το υπουργείο Δικαιοσύνης (σ. σ απλοποίηση του πτωχευτικού δικαίου και της προπτωχευτικής διαδικασίας), την Τράπεζα της Ελλάδος και τις διοικήσεις των τραπεζών.
Αν μια τράπεζα εγγράψει ζημιά της τάξης των 200 εκατ. ευρώ από την ρύθμιση μη εξυπηρετούμενων δανείων επιχείρησης που θα ενταχθεί στις διατάξεις του υπό κατάρτιση νέου πλαισίου θα έχει τη δυνατότητα να συμψηφίσει 52 εκατ. ευρώ (σ.σ με φορολογικό συντελεστή 26%) με κέρδη της επόμενης 30ετίας. Αν δεν εμφανίσει κέρδη που να συμψηφίζουν το σύνολο της ζημιάς, το Δημόσιο θα εκδίδει στο τέλος της 30ετίας κρατικά ομόλογα και θα τα αποδίδει στην τράπεζα.
Σημειώνεται ότι ανάλογη ρύθμιση έχει περάσει ήδη η Ιταλία, ενώ στην Ελλάδα η σχετική πρόταση έχει πέσει στο τραπέζι εδώ και μήνες από την PriceWaterhouseCoopers.
Πηγή: euro2day.gr

aftodioikisi.gr

Αξιολόγηση 3.000 γιατρών το Σεπτέμβριο: Τι φοβάται το υπουργείο Υγείας


Από το μικροσκόπιο θα περάσουν 3.000 γιατροί που υπηρετούν στα δημόσια νοσοκομεία, προερχόμενοι από τα νοσοκομεία του πρώην ΙΚΑ.
Το Σεπτέμβριο, οι Υγειονομικές Περιφέρειες, θα αποστείλουν ειδοποιήσεις προς τους γιατρούς του πρώην ΙΚΑ που εντάχθηκαν στο ΕΣΥ είτε σε δημόσια νοσοκομεία είτε σε Κέντρα Υγείας και δομές του Πρωτοβάθμιου Εθνικού Δικτύου Υγείας (ΠΕΔΥ).
Οι γιατροί θα πρέπει να προσκομίσουν το πτυχίο Ιατρικής καθώς και μια σειρά άλλων εγγράφων εντός 20 ημερών, από την αποστολή των ειδοποιητηρίων.
Πάντως, τα πρώτα σημάδια από δειγματοληπτικούς ελέγχους που έχουν κάνει οι διοικήσεις των νοσοκομείων υποδοχής των γιατρών του πρώην ΙΚΑ δεν είναι ενθαρρυντικά για ορισμένες περιπτώσεις γιατρών.
Υπάρχουν μέχρι στιγμής κάποιες – ευτυχώς – ελάχιστες περιπτώσεις γιατρών, στους φακέλους των οποίων δεν υπάρχει το πτυχίο της Ιατρικής. Μάλιστα, παρά την προτροπή να συμπληρώσουν το φάκελο με το πτυχίο της Ιατρικής, οι γιατροί αυτοί έχουν είτε αδιαφορήσει, είτε εμφανίζουν διάφορες δικαιολογίες για να μην προσκομίσουν το πτυχίο τους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην 1η ΥΠΕ της Αττικής, στην αρμοδιότητα της οποίας ανήκουν νοσοκομεία που έχουν δεχθεί περίπου 1.000 γιατρούς των πρώην μονάδων ΙΚΑ, το 25% των γιατρών δεν έχει προσκομίσει ακόμα το πτυχίο Ιατρικής σχολής.
Αυτό δε σημαίνει ότι οι γιατροί δεν έχουν πτυχίο, αλλά τίθεται σε αμφισβήτηση η διαδικασία που τηρούνταν επί χρόνια στο ΙΚΑ και αυτό ακριβώς φοβούνται στο υπουργείο Υγείας.
Οι γιατροί προκειμένου να προσληφθούν στα νοσοκομεία του ΙΚΑ προσκόμιζαν μόνο το βιογραφικό τους και κανένα άλλο στοιχείο, με βάση τα δικαιολογητικά που απαιτούσε τότε το ΙΚΑ.
Βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, όμως, ο φάκελος κάθε γιατρού πρέπει να περιλαμβάνει αντίγραφο πτυχίου, άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από τον οικείο Ιατρικό Σύλλογο, τίτλο ιατρικής ειδικότητας, βιογραφικό και όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές του γιατρού.
Όλα τα δικαιολογητικά πλέον θα διασταυρώνονται με το Πανεπιστήμιο, το νοσοκομείο στο οποίο αποκτήθηκε η ειδικότητα και τον Ιατρικό ή Οδοντιατρικό Σύλλογο για την άδεια της άσκησης επαγγέλματος.

aftodioikisi.gr

Περικοπές στο εφάπαξ έως 50% απειλούν 40.000 δικαιούχους – Ποιους αφορά


Κίνδυνος μπλοκαρίσματος άλλα και μείωσης  50% των εφάπαξ που περιμένουν πάνω από 40.000 συνταξιούχοι ελοχεύει  λόγω έλλειψης ρευστότητας.
Σύμφωνα με τα dikaiologitika.gr, η εφαρμογή του νέου συντελεστή βιωσιμότητας, που ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή το υπουργείο Εργασίας, από 1.1.2015, θα επηρεάσει όλες τις αιτήσεις που υποβλήθηκαν από την 1η Σεπτεμβρίου 2013 και μετά, με κίνδυνο να προκύψουν σημαντικές μειώσεις.
Ήδη το Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ), έχει αφήσει σε εκκρεμότητα περίπου 38.200 αιτήσεις, ενώ ακόμα δεν έχουν εκκαθαριστεί όλες οι αιτήσεις που είχαν υποβληθεί το 2012. Oι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του Ταμείου προσπαθούν να βρουν ποιο θα είναι το τελικό ύψος της μείωσης που θα προκύψει από την 1.1.2015 και μετά, ημερομηνία κατά την οποία τίθεται σε εφαρμογή ο συγκεκριμένος συντελεστής. Ανάλογα με τον αριθμό των αιτήσεων που θα υποβληθούν έως τότε οι περικοπές μπορεί να κυμανθούν από 20% έως 50%. Yπάρχουν επίσης, πάνω από 5.000 εφάπαξ που προέρχονται από τον ιδιωτικό τομέα, τα οποία στη συντριπτική τους πλειονότητα έχουν προκύψει από αιτήσεις που υπέβαλαν εργαζόμενοι στο ΙΚΑ, τα οποία επίσης, καθυστερούν να εκδοθούν.
Το μέγεθος του προβλήματος ρευστότητας που αντιμετωπίζει το ΤΠΔΥ, δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο την κατάσταση. Τα έσοδα του Ταμείου δεν υπερβαίνουν τα 400.000.000 ευρώ ετησίως, όταν για να καταβληθεί το εφάπαξ σε όλους όσοι έχουν υποβάλλει αιτήσεις απονομής του εν λόγω βοηθήματος, χρειάζονται περισσότερα από 1 δισ. ευρώ.
Αποτέλεσμα είναι να υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην απονομή του εφάπαξ, που ξεπερνάει τη διετία σε αρκετές περιπτώσεις. Ας σημειωθεί ότι το εφάπαξ έχει ήδη υποστεί δύο μειώσεις από το 2010 και μετά, με αποτέλεσμα το ύψος του, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Προσωπικού Οργανισμών Κοινωνικής Πολιτικής (ΠΟΠΟΚΠ), να κυμαίνεται από τα 18.715 ευρώ για περιπτώσεις συνταξιοδότησης με 25ετία στο δημόσιο, έως τα 39.926 ευρώ για περιπτώσεις συνταξιοδότησης με 35αετία στο δημόσιο, πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, στο υπουργείο Εργασίας αδυνατούν να κάνουν εκτίμηση για το που θα φτάσει ο τελικός αριθμός των αιτήσεων έως το τέλος του έτους.
Οι πρόσφατες αλλαγές που ψηφίστηκαν από τη Βουλή και αφορούν τους Τομείς Πρόνοιας για τους εργαζόμενους στα Σώματα Ασφαλείας και στις Ένοπλες Δυνάμεις, αναμένεται να αυξήσουν ακόμα περισσότερες τις αιτήσεις απονομής εφάπαξ. Επίσης, οι κυοφορούμενες αλλαγές στο Ασφαλιστικό, που αναμένεται να οριστικοποιηθούν στις διαπραγματεύσεις του Σεπτεμβρίου με την τρόικα, είναι πιθανό ότι θα οδηγήσουν μαζικά εργαζόμενους που βρίσκονται κοντά στη σύνταξη, να υποβάλλουν αίτηση για να συνταξιοδοτηθούν, άρα και για να λάβουν το εφάπαξ που τους αναλογεί.

aftodioikisi.gr

Το προφίλ του δημοσίου υπαλλήλου- Εργαζόμενοι με… μολύβι και χαρτί


Όπως όλα δείχνουν η επανάσταση των υπολογιστών δεν σταμάτησε στο Δημόσιο! Αυτό άλλωστε αποδεικνύει το προφίλ του προσωπικού του, καθώς βάσει των επικαιροποιημένων στοιχείων του μητρώου μισθοδοτούμενων σε δημόσιους φορείς προκύπτει ότι η πλειονότητα των υπαλλήλων τούς αντιμετωπίζει ως «διακοσμητικά» των γραφείων.
Ετσι με την αξιολόγηση να βρίσκεται προ των πυλών, οι ανάγκες ανανέωσης του δυναμικού της δημόσιας διοίκησης ή επιμόρφωσής τους φαντάζει απολύτως αναγκαία.
Οπως αναφέρουν «Τα Νέα» το 60% των δημοσίων υπαλλήλων δεν είναι σε θέση καν να γράψει κάποιο κείμενο στον υπολογιστή, ενώ αντίστοιχο είναι το ποσοστό όσων αγνοούν τις δυνατότητες του διαδικτύου. Με τα δεδομένα αυτά μπορεί και να θεωρείται λογικό ότι ακόμη περισσότεροι -το 64% του προσωπικού- δεν χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
Σχολιάζοντας τα στοιχεία, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του Mega παραδέχτηκε πως το προφίλ των υπαλλήλων δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής και πρόσθεσε πως επόμενος στόχος είναι να γίνει το ελληνικό Δημόσιο πιο αποτελεσματικό.
Κι αν κάποιος βιαστεί να πει ότι ένας οδηγός απορριμματοφόρου ή μία καθαρίστρια δεν είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν τα μυστικά του διαδικτύου, τα στοιχεία ως προς το εκπαιδευτικό επίπεδο των δημοσίων υπαλλήλων έρχονται να τον διαψεύσουν.
Πάνω από το 50% αυτών είναι πανεπιστημιακής και τεχνολογικής εκπαίδευσης, γεγονός που θεωρητικά σημαίνει ότι θα έπρεπε να γνωρίζουν τουλάχιστον τη διαδικασία επεξεργασίας κειμένου. Παράλληλα, σύμφωνα με στοιχεία του μητρώου, υπάρχει άλλο ένα ποσοστό 11% το οποίο καταγράφεται ως ειδικών θέσεων.














Ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα 400 ευρώ δρομολογεί η κυβέρνηση: Πότε ξεκινά η εφαρμογή του μέτρου – Πόσους δήμους θα αφορά – Τι θα ισχύσει


Ξεκινά η πιλοτική εφαρμογή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος εντός των επόμενων δέκα ημερών, όπως είπε ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης μιλώντας στην Εθνική Συνδιάσκεψη της ΟΝΝΕΔ, με θέμα «Εργασία, Ασφάλιση και Κοινωνική Πολιτική».
Η εφαρμογή του μέτρου θα ξεκινήσει πιλοτικά σε 13 δήμους, δηλαδή σε ένα δήμο κάθε Περιφέρειας. Όπως διευκρίνισε ο κ. Βρούτσης, η επιλογή των δήμων θα γίνει αξιοκρατικά για να βγουν τα απαραίτητα συμπεράσματα με την εφαρμογή του προγράμματος.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα θα ανέρχεται στα 400 ευρώ περίπου, για περιπτώσεις όπως οικογένειες με δύο ανήλικα παιδιά, οι οποίες δεν έχουν άλλα εισοδήματα. Κυβερνητικές πηγές υποστηρίζουν ότι η σχετική υπουργική απόφαση είναι έτοιμη και καθορίζει τους δικαιούχους, το ύψος του καταβαλλόμενου ποσού, αλλά και τη διαδικασία ένταξης στο πρόγραμμα. Σημειώνουν δε, ότι το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα προβλέπεται να είναι αφορολόγητο και δεν θα υπόκειται σε καμία κράτηση.
Τα κριτήρια
Σύμφωνα με το «Έθνος της Κυριακής», η υπουργική απόφαση ορίζει ότι:
-Οι δικαιούχοι θα πρέπει να μένουν μόνιμα στους δήμους τα τελευταία 2 χρόνια
-Όσοι δεν έχουν άλλο εισόδημα θα παίρνουν το σύνολο του ποσού, που ξεκινά από 200€ το μήνα για μεμονωμένα άτομα και κλιμακώνεται ανάλογα με τα παιδιά.
-Προβλέπεται ενίσχυση και για τα ενήλικα παιδιά της οικογένειας (πχ. ζευγάρι με ενήλικο και ανήλικο παιδί θα παίρνει 450€ το μήνα)
-Η υποβολή των αιτήσεων θα γίνεται ηλεκτρονικά ενώ θα λαμβάνονται υπόψη τα εισοδήματα σε πραγματικό χρόνο και δεν θα υπολογίζεται μόνο με βάση περσινές φορολογικές δηλώσεις.
-Το ανώτατο ποσό περιλαμβάνει: τη βασική εισοδηματική ενίσχυση που αντιστοιχεί σε 100 € ανα μήνα για κάθε «ωφελούμενη» μονάδα και την αναλογική εισοδηματική ενίσχυση που αντιστοιχεί σε 100€ για κάθε ενήλικα και 50 € για κάθε ανήλικο.
-Μεμονωμένο άτομο χωρίς άλλα εισοδήματα θα παίρνει 200€ το μήνα.
-Σε περίπτωση 4μελούς οικογένειας με 2 ανήλικα παιδιά το ποσό πάει στα 400€ το μήνα (4.800€ το χρόνο).
-Για 4 μελή οικογένεια με ένα ανήλικο και ένα ενήλικο τέκνο το ποσό ανέρχεται στα 5.400€ το χρόνο (αν δεν υπάρχουν άλλα εισοδήματα).
-Μονογονεϊκή οικογένεια με ένα ανήλικο ή ενήλικο τέκνο και χωρίς άλλο εισόδημα θα παίρνει 300€ το μήνα.
-Παράλληλα προβλέπεται μεταξύ άλλων, η χορήγηση επιδόματος θέρμανσης, ενταξη στο κοινωνικό τιμολόγιο της ΔΕΗ, χορήγηση βιβλιαρίου ανασφάλιστου και η ένταξη σε πρόγραμμα κοινωνικού παντοπωλείου.
Οι μηχανισμοί
«Πρόθεσή μας είναι την επόμενη χρονιά αυτό να επεκταθεί σε ολόκληρη τη χώρα», είπε ο κ. Βρούτσης στη συνδιάσκεψη, χαρακτηρίζοντας την συγκεκριμένη παρέμβαση ως την «μεγαλύτερη κοινωνική μεταρρύθμιση των τελευταίων δεκαετιών στην Ελλάδα».
«Για τη δημιουργία του μηχανισμού του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, αντλήσαμε τις καλύτερες ευρωπαϊκές πρακτικές και έτσι διαμορφώσαμε τον πιο σύγχρονο και εξελιγμένο σύστημα κοινωνικής προστασίας στην Ευρώπη» ανέφερε ο υπουργός.
Ακόμη ο υπουργός έστειλε αυστηρό μήνυμα για την επέκταση των ελέγχων σε όλη τη χώρα – και το μήνα που διανύουμε, αλλά και το Σεπτέμβριο.
«Το σύνολο των ελεγκτικών μηχανισμών θα βρίσκονται συνεχώς στην Περιφέρεια και θα συνεχίζουν τους ελέγχους και αυτό να το καταλάβουν αρκετά καλά ορισμένοι, που θεωρούν ότι σ” αυτή τη χώρα δεν έχει αλλάξει τίποτα», δήλωσε ο κ. Βρούτσης, ο οποίος δεν θέλησε να σχολιάσει δημοσιεύματα που έχουν σχέση με τη βιωσιμότητα των ασφαλιστικών Ταμείων, αν και διαπίστωσε πως «πρόκειται για ένα μόνιμο διάλογο γύρω απ” αυτό το θέμα. Από τα στοιχεία που υπάρχουν δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα».

aftodioikisi.gr

Το Δημόσιο πάει… ΙΚΑ – Επανέρχεται το σενάριο του ΚΕΠΕ


Σαρωτικές αλλαγές σε όρια ηλικίας και υπολογισμό συντάξεων προμηνύουν τα σενάρια του ΚΕΠΕ, τα οποία επανέρχονται στην επικαιρότητα. Στο επίκεντρο των αλλαγών, τίθενται, μεταξύ άλλων, και οι δημόσιοι υπάλληλοι, καθώς, υπενθυμίζεται, η κύρια αλλαγή που προτείνεται αφορά την ένταξη του συνόλου των δημοσίων υπαλλήλων στο συνταξιοδοτικό καθεστώς του ΙΚΑ.
Στο τραπέζι των συζητήσεων έχει «πέσει», σύμφωνα με πληροφορίες, και η πρόταση για κατάργηση των κατοχυρωμένων δικαιωμάτων συνταξιοδότησης και για τα υπόλοιπα ταμεία. Επιπλέον αναμένεται να μπει «μαχαίρι» στις πρόωρες συντάξεις, με επιστροφή στη θεμελίωση εξόδου.
Περαιτέρω αλλαγές που προμηνύονται αφορούν τη θέσπιση της εξόδου στη σύνταξη στα 67 ως κανόνα και «όχι ως εξαίρεση», όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές, καθώς και η θέπιση ελάχιστου χρόνου εισφορών στα 20 έτη.

aftodioikisi.gr

ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΧΙΟΥ, ΣΤΑΜΑΤΗ ΚΑΡΜΑΝΤΖΗ, ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΥΕΝ ΚΑΙ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΙΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ:





Θα ήθελα να χαιρετίσω την πρωτοβουλία του ΥΕΝ κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη αναφορικά με τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις στο Βόρειο Αιγαίο και την άμεση ανταπόκρισή του σε ένα φλέγον ζήτημα για τους κατοίκους του τόπου μας. Ο ανοικτός διάλογος ανάμεσα στις νησιωτικές κοινωνίες, τους αρμόδιους φορείς και την πολιτική ηγεσία θα βοηθήσει στη καλύτερη κατανόηση των ακτοπλοϊκών συνθηκών στο Βόρειο Αιγαίο και ελπίζουμε να οδηγήσει σε άμεσες λύσεις και στην θέσπιση ενός σταθερού συστήματος ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.
   Οι κάτοικοι των νησιών του Αιγαίου είναι πολίτες πρώτης γραμμής και η Πολιτεία τους οφείλει μια σταθερή και συνεπή πολιτική. Παρά τις αντίξοες συνθήκες, η Κυβέρνηση κάνει μια σημαντική προσπάθεια για την επίλυση του
προβλήματος και ελπίζω όλα τα κόμματα της Βουλής να αντιληφθούν την αναγκαιότητα για συνεργασία και σύμπνοια σε ένα τόσο σημαντικό ζήτημα.
  Τα πρόσφατα γεγονότα με τις συνδέσεις της Θεσσαλονίκης, της Λήμνου, της γραμμής Λαυρίου –Μεστών, και άλλων νησιών του Αιγαίου επιβάρυναν τη ζωή των κατοίκων και ανέδειξαν ότι το υπάρχον θεσμικό και οργανικό πλαίσιο λειτουργίας των ακτοπλοϊκών συνδέσεων είναι δύσκαμπτο και αναχρονιστικό. Δεν αντανακλά τις πραγματικές ανάγκες, τις επιθυμίες και τις προοπτικές των
κατοίκων των νησιών μας. Αντί να τους αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής τους, την υποβαθμίζει ολοένα και περισσότερο. Μπορούμε και είναι καθήκον μας να το αλλάξουμε προς το καλύτερο. Είναι σαφές πλέον σε όλους μας, ότι η ακτοπλοϊκή πολιτική στο Βόρειο Αιγαίο θα πρέπει να αναβαθμιστεί και να επικαιροποιηθεί, ώστε να καλύπτει τις πάγιες ανάγκες των κατοίκων και να διασφαλίζει την απρόσκοπτη πρόσβαση τους σε υπηρεσίες υγείας, παιδείας και κοινωνικής προστασίας. Η άρτια και καθημερινή σύνδεση των νησιών μας δεν αποτελεί μόνο κοινωνικό αγαθό και σταθερή υποχρέωση της Πολιτείας. Είναι βασικό μέσο και προοπτική για το εμπόριο, για την τουριστική ανάπτυξη, για την εθνική ασφάλεια, για την διατήρηση της εθνικής ταυτότητας και της πολιτιστικής κληρονομιάς μας. Για να το επιτύχουμε αυτό πρέπει να δημιουργήσουμε ένα λειτουργικά σταθερό και εκτεταμένο δίκτυο θαλάσσιων και αεροπορικών συγκοινωνιών, το οποίο και να μας επιτρέπει να θέτουμε διαρκείς και υλοποιήσιμους στόχους για βιώσιμη ανάπτυξη στα νησιά μας.
  Ήδη από την ημέρα ανάληψης των βουλευτικών μου καθηκόντων παρακολουθώ και ενημερώνομαι συνεχώς για τις ανάγκες και τις δυνατότητες που υπάρχουν, και σε συνεργασία με τους φορείς του νησιού, της περιφέρειας μας και το Κοινοβούλιο  θα συμμετέχω ενεργά στην προσπάθεια, ώστε η σύνδεση του λιμανιού της Χίου με τον Πειραιά και την Θεσσαλονίκη, όσο και η σύνδεση του Λαυρίου με τα Μεστά να εξυπηρετούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ανάγκες του νησιού και όπου είναι εφικτό να αναβαθμιστούν.
 Η γεωγραφική θέση της Χίου και η ναυτική της παράδοση της δίνουν συγκριτικά πλεονεκτήματα και πολλές δυνατότητες για να αποτελέσει ένα σύγχρονο εμπορικό και τουριστικό κόμβο στο Βόρειο Αιγαίο με αναπτυξιακά οφέλη για το νησί και την ευρύτερη περιοχή. Η αναβάθμιση και επέκταση των λιμενικών υποδομών, ώστε να καλύπτουν όλες τις επιβατικές, εμπορικές και τουριστικές ανάγκες του νησιού και η διατήρηση του λιμανιού της Χίου ως κύριο λιμάνι για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις, αποτελούν βασικούς στόχους για τους οποίους πρέπει να εργαστούμε αυτήν την περίοδο με συνέπεια, αποτελεσματικότητα και διάλογο.


Σταμάτης Κάρμαντζης
Βουλευτής Χίου, ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ