Τετάρτη 14 Μαΐου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ Κ. ΑΣΚΟΥΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΦΙΣΟΡΡΥΠΑΝΣΗ

Μετά από πολλές καταγγελίες πολιτών για εκτεταμένα φαινόμενα αφισορρύπανσης που χαρακτηρίζουν την εκλογική τακτική υποψηφίων στις αυτοδιοικητικές εκλογές, ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Κώστας Ασκούνης απευθύνει έκκληση προς όλους τους υποψήφιους να τηρήσουν τις ίδιες τους τις δεσμεύσεις, ότι δηλαδή η προεκλογική περίοδος δεν θα επιβαρύνει τις πόλεις και το περιβάλλον.
Παράλληλα τονίζει πως η διακίνηση των ιδεών σήμερα μπορεί να γίνει με πολλούς και εναλλακτικούς τρόπους και κυρίως με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και των ευκαιριών που προσφέρει το διαδίκτυο.

Σε κάθε περίπτωση, στη σημερινή περίοδο της έντονης οικονομικής κρίσης πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι η προσωπική προεκλογική προβολή  κάθε υποψηφίου, πέρα από την περιβαλλοντική επιβάρυνση, δεν μπορεί να επιβαρύνει οικονομικά τους δήμους και κατ΄ επέκταση και πολύ περισσότερο τους ίδιους τους πολίτες. 

FRONTEX: "ΔΡΑΣΤΙΚΗ" ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ

Οι απόπειρες μεταναστών δίχως χαρτιά να εισέλθουν παράνομα στην Ευρωπαϊκή Ένωση τριπλασιάστηκαν τους πρώτους τέσσερις μήνες του τρέχοντος έτους, ανακοίνωσε σήμερα η ευρωπαϊκή υπηρεσία επιτήρησης των συνόρων FRONTEX, προβλέποντας ακόμη μεγαλύτερες μεταναστευτικές ροές το καλοκαίρι.
Τα κράτη-μέλη της ΕΕ δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν την πλημμύρα των ανθρώπων που αναζητούν μια καλύτερη ζωή ή καταφύγιο για να σωθούν από ένοπλες συγκρούσεις όπως ο πόλεμος στη Συρία – με εκατοντάδες να πεθαίνουν στην προσπάθειά τους να φθάσουν στις ευρωπαϊκές ακτές.
Δεκαεπτά μετανάστες έχασαν τη ζωή τους αυτή την εβδομάδα, όταν ένα μικρό σκάφος στο οποίο είχαν στοιβαχτεί εκατοντάδες άνθρωποι ανατράπηκε στα διεθνή ύδατα ανάμεσα στη Λιβύη και στην Ιταλία. Πολλοί εξακολουθούν να αγνοούνται.
Από τον Ιανουάριο ως και τον Απρίλιο του 2014 περίπου 42.000 άνθρωποι συνελήφθησαν ενώ προσπαθούσαν να εισέλθουν στην ΕΕ παράνομα, σε σύγκριση με μόλις 12.400 την αντίστοιχη περίοδο της περασμένης χρονιάς, δήλωσε ο Χιλ Αρίας-Φερνάντεθ, ο υποδιευθυντής της FRONTEX, μιλώντας σε δημοσιογράφους στις Βρυξέλλες.
Ο Αρίας-Φερνάντεθ χαρακτήρισε «δραστική» την αύξηση αυτή.
Η σημαντικότερη αύξηση του αριθμού των παράτυπων μεταναστών καταγράφηκε στην κεντρική Μεσόγειο, καθώς ένας τεράστιος αριθμός ανθρώπων προσπάθησε να περάσει στην Ιταλία και στη Μάλτα, συχνά με επικίνδυνα πλεούμενα.
Πάνω από 25.000 παράτυποι μετανάστες καταγράφηκαν στις δύο χώρες τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2014 από 40.000 συνολικά το 2013.
Οι περισσότεροι από τους μετανάστες διέφυγαν από τη Συρία ή ξεκίνησαν από την υποσαχάρεια Αφρική και προσπάθησαν να περάσουν στην Ευρώπη διά θαλάσσης με πλεούμενα που απέπλευσαν από τη Λιβύη, διευκρίνισε ο Αρίας-Φερνάντεθ.
Οι άνθρωποι οι οποίοι συνελήφθησαν από τις αρχές των ευρωπαϊκών κρατών είπαν σε στελέχη της FRONTEX πως υπάρχουν χιλιάδες ακόμη άνθρωποι που βρίσκονται στη Λιβύη και ελπίζουν να φθάσουν στην Ευρώπη.
Ο αριθμός των μεταναστών που προσπαθούν να μπουν παράνομα στην Ευρώπη φέτος είναι ο υψηλότερος που έχει καταγράψει η FRONTEX μετά τις εξεγέρσεις της Αραβικής Άνοιξης το 2011, όταν χιλιάδες πολίτες χωρών της περιοχής της Μέσης Ανατολής και της βόρειας Αφρικής τις εγκατέλειπαν λόγω των ταραχών.
«Αυτό μας δίνει λόγους να πιστεύουμε ότι ο αριθμός των ανθρώπων που θα εντοπιστούν (να προσπαθούν να περάσουν παράνομα τα σύνορα) μπορεί να συνεχίσει να αυξάνεται και να φθάσει πολύ υψηλά επίπεδα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, όταν ο διάπλους είναι ευκολότερος από ό,τι τώρα», δήλωσε ο Αρίας-Φερνάντεθ.
«Καθώς οι συνθήκες ασφαλείας στη Λιβύη επιδεινώνονται, όλο και περισσότεροι μετανάστες που έχουν ξεμείνει εκεί αναζητούν μια ευκαιρία να εγκαταλείψουν τη χώρα και ο προορισμός που επιλέγουν είναι η ΕΕ», πρόσθεσε το ανώτατο στέλεχος αυτό της FRONTEX.
Το ζήτημα της μετανάστευσης αποτελεί τα τελευταία χρόνια ένα από τα πιο φλέγοντα και πιεστικά προβλήματα σε ευρωπαϊκό επίπεδο και αιτία σφοδρών αντεγκλήσεων ενόψει των ευρωεκλογών που διεξάγονται από την 22α ως την 25η Μαΐου – μια διαδικασία στην οποία τα αντιμεταναστευτικά κόμματα αναμένεται να καταγράψουν μεγάλα κέρδη.

newsbomb.gr

Τα 11 μυστικά του Ε9 για να μην πέσετε στις παγίδες


Βάση για τον υπολογισμό του νέου Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων θα αποτελέσει το έντυπο Ε9. Η προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής για 1 εκατ. υπόχρεους λήγει την Παρασκευή 30 Μαΐου.
Λύσεις στο «σταυρόλεξο» της δήλωσης στοιχείων ακινήτων του γνωστού εντύπου Ε9 καλούνται να βρουν τις επόμενες 15 ημέρες περισσότεροι από 1 εκατομμύριο ιδιοκτήτες ακινήτων.
Οι φορολογούμενοι αυτοί θα πρέπει μέχρι τις 30 Μαΐου να έχουν συμπληρώσει και να υποβάλουν ηλεκτρονικά το έντυπο Ε9 το οποίο θα αποτελέσει τη βάση για τον υπολογισμό του νέου Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων, η πληρωμή του οποίου θα ξεκινήσει από τον Ιούλιο.
Το Ε9 μοιάζει φέτος με «ναρκοπέδιο», καθώς κρύβει παγίδες τις οποίες αν δεν προσέξουν οι φορολογούμενοι θα επιβαρυνθούν με υψηλότερο φόρο για την ακίνητη περιουσία τους.
Για πρώτη φορά θα φορολογηθούν τα αγροτεμάχια, οι «τακτοποιημένοι» αυθαίρετοι χώροι, τα πατάρια, ακόμη και τα …πλατύσκαλα. Από τον νέο φόρο ακινήτων «γλιτώνουν» τα γεωργικά και κτηνοτροφικά κτίσματα και κτίσματα που δεν έχουν καθόλου στέγη.

aftodioikisi.gr
Πηγή: Έθνος

ΑΥΤΟΜΑΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΦΘΟΡΑΣ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ CONTINENTAL

Τα συστήματα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών πρόκειται να αποκτήσουν σύντομα δυνατότητα ελέγχου και του βάθους πέλματος.
Τα ήδη διαδεδομένα συστήματα ελέγχου της πίεσης ελαστικών Tyre Pressure Monitoring Systems ή TPMS θα γίνουν ακόμα εξυπνότερα στο μέλλον, οπότε θα μπορούν επιπλέον να υπολογίζουν και το κατά πόσο έχει φθαρεί το πέλμα.
Η επόμενη γενιά TPMS της Continental, που αναμένεται να λανσαριστεί σε αυτοκίνητα παραγωγής το 2017, θα ονομάζεται electronic Tire Information System (eTIS). Θα χρησιμοποιεί πιο εξελιγμένο λογισμικό και αισθητήρες πίεσης μεγαλύτερης ακρίβειας, οπότε θα μπορεί να καταγράφει με ακρίβεια χιλιοστού τις αλλαγές στη συνολική πραγματική διάμετρο κάθε τροχού.
Έτσι το σύστημα θα μπορεί να ειδοποιεί κατευθείαν στον οδηγό όταν διαπιστώσει ότι η διάμετρος κάποιου τροχού έχει μειωθεί, δείγμα ότι τα τακούνια του πέλματος δεν έχουν το ύψος που πρέπει. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία τα αυλάκια των ελαστικών πρέπει να έχουν ελάχιστο βάθος 3 mm (4 mm στα χειμερινά).
Φυσικά, με τη χρήση των smartphones στο αυτοκίνητο να διευρύνεται ολοένα και περισσότερο, με το eTIS τηςContinental ο οδηγός θα μπορεί να βλέπει πληροφορίες για την πίεση και το πέλμα των ελαστικών στο κινητό του.

newsit.gr

ΠΟΥ : ΣΕ ΕΞΑΡΣΗ Ο ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ MERS

Σημαντική είναι η αύξηση των κρουσμάτων του κορονοϊού (MERS), όπως ανακοίνωσε πριν από λίγο ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), καθησυχάζοντας παράλληλα την διεθνή κοινότητα ότι, προς το παρόν, δεν συνιστά παγκόσμια απειλή. Την ίδια ώρα, η εταιρεία βιοτεχνολογίας Novavax, που εδρεύει στο Μέριλαντ των ΗΠΑ υποστηρίζει οι πρώτες δοκιμές ενός εμβολίου για την καταπολέμηση του MERS είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές.
Σε έκτακτη συνεδρίαση του διεθνούς οργανισμού στη Γενεύη, αξιωματούχοι του ΠΟΥ κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα κρούσματα του επονομαζόμενου «SARS της Μέσης Ανατολής» αυξάνονται συνεχώς σε παγκόσμιο επίπεδο, όμως, στην παρούσα φάση, δεν θα πρέπει να ληφθούν έκτακτα μέτρα από τις κυβερνήσεις για την αντιμετώπισή του. Ο κορονοϊός, τα συμπτώματά του οποίου μοιάζουν με αυτά της γρίπης, έχει προσβάλει πάνω από 500 ασθενείς στην Σαουδική Αραβία ενώ ο αριθμός των νεκρών μόνο στη χώρα φθάνει τους 147. Για τους ειδικούς, οι καμήλες είναι πιθανότατα ο φορέας του ιού.
Η εξάπλωσή των κρουσμάτων καταγράφεται και σε γειτονικές χώρες του Ριάντ. Πιο περιορισμένα είναι τα κρούσματα σε Ευρώπη και Ασία. Μέχρι τώρα, το ποσοστό θνησιμότητας του ιού είναι 30%, επεσήμανε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, ένας από τους λόγους που εμφανίζεται καθησυχαστικός.
Η ανακοίνωση του ΠΟΥ έρχεται λίγες ώρες μετά τις πληροφορίες που έδωσαν στη δημοσιότητα οι υγειονομικές αρχές στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τις οποίες, δύο μέλη του ιατρικού προσωπικού σε νοσοκομείο στην πόλη Ορλάντο στη Φλόριντα των ΗΠΑ που είχαν έρθει σε επαφή με τον δεύτερο ασθενή στη χώρα από τον κορονοϊό, έχουν εμφανίσει συμπτώματα του Αναπνευστικού Συνδρόμου της Μέσης Ανατολής. Εκπρόσωποι του νοσοκομείου Dr P. Phillips στο Ορλάντο δήλωσαν την Τρίτη ότι τα δύο μέλη του ιατρικού προσωπικού είχαν έρθει σε επαφή με τον ασθενή στο τμήμα των επειγόντων περιστατικών προτού γίνει γνωστό ότι αυτός έχει προσβληθεί από τον κορονοϊό.
Άλλα 20 μέλη του προσωπικού του νοσοκομείου βρίσκονται υπό παρακολούθηση ενώ, πριν από λίγο τα αμερικανικά ΜΜΕ μετέδωσαν ότι υπάρχει ένα πιθανό τρίτο κρούσμα στη χώρα

protothema.gr

Εκλογές ΟΤΑ: Πόσοι συνδυασμοί διεκδικούν την ψήφο μας – Πώς θα γίνει η μετάδοση των αποτελεσμάτων


Συνολικά, 1545 συνδυασμοί διεκδικούν την ψήφο των πολιτών στις αυτοδιοικητικές εκλογές της 18ης Μαΐου.  Ειδικότερα, στις 13 Περιφέρειες της χώρας συμμετέχουν 104 συνδυασμοί, ενώ, για τους 325 δήμους, ο αντίστοιχος αριθμός των υποψηφίων δημάρχων είναι 1441 τους οποίους μπορεί να δει κανείς στο  δικτυακό τόπο των εκλογών: ekloges.ypes.gr. Στις ευρωεκλογές συμμετέχουν 43 κόμματα/συνδυασμοί με 1298 υποψήφιους ευρωβουλευτές.
Το έργο της συγκέντρωσης και μετάδοσης των εκλογικών αποτελεσμάτων, των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών, καθώς και των ευρωεκλογών του 2014, έχει αναλάβει η SingularLogic, για λογαριασμό του υπουργείου Εσωτερικών. Για να δείτε όλους
Όσον αφορά στα αποτελέσματα, ο δικτυακός τόπος θα προσφέρει στους πολίτες διευρυμένες δυνατότητες αναζήτησης και παρουσίασης στοιχείων σε όλα τα επίπεδα και όλες τις αναμετρήσεις. Ειδικά, για το βράδυ των εκλογών της 25ης Μαΐου, κάθε πολίτης θα έχει τη δυνατότητα να δει ολοκληρωμένα τα αποτελέσματα του δήμου της επιλογής του και για τις τρεις εκλογικές αναμετρήσεις (επαναληπτικές δημοτικές, επαναληπτικές περιφερειακές και ευρωεκλογές).
Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων αναπροσαρμόζεται δυναμικά ανάλογα με τη συσκευή (smartphones, ταμπλέτες και γενικότερα οθόνες αφής), ώστε να εμφανίζονται με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο για τις συσκευές αυτές.
Στις εκλογές του Μαΐου θα αξιοποιηθεί, για μία ακόμη φορά, το σύστημα ασφαλούς μετάδοσης των αποτελεσμάτων (SRT), το οποίο αποτελεί εναλλακτική αυτοματοποιημένη μετάδοση των εκλογικών αποτελεσμάτων, με τη χρήση κινητού από το δικαστικό αντιπρόσωπo

aftodioikisi.gr

Η ΠΟΕ-ΟΤΑ αποκαλύπτει την κρυφή ατζέντα της κυβέρνησης για τους εργαζόμενους στην Τ.Α


Η ΠΟΕ-ΟΤΑ ενημερώνει τους εργαζόμενους στην τοπική αυτοδιοίκηση για όσα περιλαμβάνονται στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα 2015-2016 και τους αφορούν. Σύμφωνα με την ομοσπονδία των εργαζομένων στους δήμους η κρυφή ατζέντα της κυβέρνησης σύμφωνα με το «Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Σταθερότητας 2015-2018» σε σχέση με την Τοπική Αυτοδιοίκηση περιλαμβάνει τα εξής:
1.Οικονομικά στοιχεία:
Σύμφωνα με το μεσοπρόθεσμο, «η Τοπική Αυτοδιοίκηση καλείται να συμβάλει στη συνολική δημοσιονομική προσπάθεια, με ιδιαίτερη έμφαση να δίνεται τόσο στην αύξηση των εσόδων της όσο και στην αποκλιμάκωση των εξόδων της».
Στα μέτρα που περιλαμβάνονται στο μεσοπρόθεσμο για την Τοπική Αυτοδιοίκηση προβλέπεται:
Μείωση για το έτος 2014 των Κ.Α.Π. για λειτουργικές δαπάνες κατά 50 εκατ. € και για επενδυτικές δαπάνες (Σ.Α.Τ.Α.) κατά 110 εκατ. €.
Μείωση των Κ.Α.Π. για τα προνοιακά επιδόματα κατά 56 εκατ. το 2014, 37 εκατ. € το 2015 και άλλα 37 εκατ. € το 2016.
Σύμφωνα με τον ενοποιημένο Προϋπολογισμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης προβλέπονται:
Οι συνολικοί Κ.Α.Π. της Τοπικής Αυτοδιοίκησης παραμένουν σχεδόν σταθεροί, στα επίπεδα του 2014, κατά τη διάρκεια του μεσοπρόθεσμου, με μικρή αύξηση από 2.994 εκατ. € το 2014 σε 3.035 εκατ. € το 2018
Αύξηση των λοιπών εσόδων από 2.239 εκατ. € το 2014, σταδιακά σε 2.717 εκατ. € το 2018.
Μείωση των προνοιακών επιδομάτων κατά 56 εκατ. το 2014, κατά 37 εκατ. € το 2015 και άλλα 37 εκατ. € το 2016.
Μείωση των δαπανών προσωπικού κατά 93 εκατ. € το 2014, κατά 44 εκατ. € το 2015 και κατά 14 εκατ. € το 2016 και μικρή αύξηση για τα επόμενα δύο έτη.
Οι υπόλοιπες δαπάνες παραμένουν περίπου σταθερές.
Το μεσοπρόθεσμο παρουσιάζει σημαντική εμφάνιση πλεονασμάτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για όλα τα έτη από το 2015-20181:
ETOΣ ΕΣΟΔΑ ΔΑΠΑΝΕΣ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ σε εκατ. €
2014 7.689 7.311 378
2015 7.644 6.802 843
2016 7.827 6.890 936
2017 7.876 6.933 943
2018 8.007 6.960 1.047
Τα παραπάνω πλεονάσματα είναι παρά πολύ μεγάλα και ασφαλώς είναι εξαιρετικά δύσκολα να επιτευχθούν.
2.Προσωπικό Ο.Τ.Α.:
Οι προσλήψεις προσωπικού Υ.Ε. και Δ.Ε. όλων των κλάδων και ειδικοτήτων αναστέλλονται ως 31 Δεκεμβρίου 2016.
Οι μεταβολές του προσωπικού εκτιμούνται ως εξής:
Αποχωρήσεις Προσλήψεις
2014 2.366 398
2015 2.100 237
2016 1.913 210
2017 1.862 1.913
2018 1.262 1.862
Κατά την τετραετία 2012-2015, σύμφωνα με τα στοιχεία του μεσοπρόθεσμου η μείωση του προσωπικού στους Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού θα ανέλθει σε 11.053 υπαλλήλους.
Για τα έτη 2014-2016 προβλέπονται προσλήψεις στα επίπεδα 1 προς 10 και για τα έτη 2017 και 2018 προσλήψεις όσες και οι αποχωρήσεις του προηγούμενου έτους.
3.Λοιπές δράσεις του Υπουργείου Εσωτερικών στο μεσοπρόθεσμο:
Αναδιάρθρωση θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Δ.Ε.Υ.Α.
Αξιολόγηση εποπτευόμενων φορέων Υπουργείου Εσωτερικών.
Προώθηση των Σ.Δ.Ι.Τ. στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Προώθηση Οδικού Χάρτη μεταρρυθμίσεων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Ολοκλήρωση προγράμματος ενδυνάμωσης Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τη Γερμανική Κυβέρνηση.
Υποστήριξη των Φο.Δ.Σ.Α. και της διαχείρισης απορριμμάτων.
Η «ατζέντα» λοιπόν για την Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν είναι κρυφή. Προβλέπεται συνοπτικά η περαιτέρω διάλυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των υπηρεσιών της, στην επόμενη τριετία και στο βωμό της ιδιωτικοποίησης και της πλήρους ανταποδοτικότητας καταργούνται βασικά δικαιώματα των πολιτών και των εργαζομένων.
Η ΠΟΕ-ΟΤΑ, εξάλλου, με επιστολή της προς τους εργαζόμενους στην Τ.Α τους ενημερώνει για διατάξεις που τους αφορούν.

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Συνάδελφοι,
Σας ενημερώνουμε ότι, στο Ν.4261/2014 (Φ.Ε.Κ.-ΤΕΥΧΟΣ Α΄-ΑΡΙΘΜ. ΦΥΛΛΟΥ 107/5-5-2014), «Πρόσβαση στη δραστηριότητα των Πιστωτικών Ιδρυμάτων και Προληπτική Εποπτεία Πιστωτικών Ιδρυμάτων και Επιχειρήσεων (ενσωμάτωση της οδηγίας 2013/36/Ε.Ε.), κατάργηση του Ν.3601/2007 και άλλες διατάξεις», περιλαμβάνονται εκτός των άλλων διατάξεις που αφορούν τους εργαζόμενους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και οι οποίες αναλυτικά είναι οι πιο κάτω:
ΑΡΘΡΟ 176 – Παρ.1:
Τροποποιήσεις του Ν. 4024/2011
«1. Η παρ.1 του άρθρου 20 του Ν. 4024/2011 (Α΄ 226) αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Η καθιέρωση με αμοιβή εργασίας πέρα από τις ώρες της υποχρεωτικής απασχόλησης των υπαλλήλων του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. επιτρέπεται μόνο για την αντιμετώπιση εποχικών, έκτακτων ή επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών. Η υπερωριακή απασχόληση του προσωπικού εγκρίνεται με απόφαση του καθ΄ ύλην αρμόδιου Υπουργού στην οποία αναφέρονται σαφή και συγκεκριμένα στοιχεία που δικαιολογούν την ανωτέρω εργασία πέρα από το κανονικό ωράριο. Με την ίδια απόφαση καθορίζεται ο αριθμός των υπαλλήλων, το χρονικό διάστημα και οι ώρες υπερωριακής απασχόλησής τους μέσα στα όρια των πιστώσεων του Προϋπολογισμού τους, μη επιτρεπομένης της επιβάρυνσης του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων. Οι κατά τα ως άνω ώρες απογευματινής υπερωριακής εργασίας δεν μπορεί να υπερβαίνουν τις εκατόν είκοσι (120) ανά υπάλληλο κατά το πρώτο εξάμηνο κάθε έτους και άλλες εκατόν είκοσι (120) κατά το δεύτερο. Με πλήρως αιτιολογημένη απόφαση του αρμόδιου για την έγκριση της υπερωριακής απασχόλησης οργάνου είναι δυνατή η αύξηση των κατά εξάμηνο ωρών υπερωριακής απογευματινής εργασίας μέχρι τις εκατόν πενήντα (150) ώρες κατ΄ άτομο με ισόποση μείωση των ορίου του άλλου εξαμήνου. Ειδικά για τα πληρώματα ασθενοφόρων του Ε.Κ.Α.Β. οι ώρες απογευματινής υπερωριακής εργασίας δεν μπορεί να υπερβαίνουν τις τριάντα τρεις (33) ώρες ανά υπάλληλο μηνιαίως.
Με την ίδια διαδικασία και προϋποθέσεις επιτρέπεται η καθιέρωση υπερωριακής εργασίας με αμοιβή κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες ή κατά τις νυχτερινές ώρες, προς συμπλήρωση της υποχρεωτικής εβδομαδιαίας εργασίας είτε καθ΄ υπέρβαση αυτής, σε υπαλλήλους που ανήκουν σε υπηρεσίες που λειτουργούν, βάσει νόμου, όλες τις ημέρες του μήνα ή σε δωδεκάωρη ή εικοσιτετράωρη βάση. Ειδικά, στην καθ΄ υπέρβαση εργασία οι ώρες νυχτερινής, Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών δεν μπορεί να υπερβούν τις ενενήντα έξι (96) ώρες κατά περίπτωση κατά το πρώτο εξάμηνο κάθε έτους και άλλες ενενήντα έξι (96) κατά το δεύτερο. Με πλήρως αιτιολογημένη απόφαση του αρμόδιου για την έγκριση της καθ΄ υπέρβαση εργασίας κατά τις νυχτερινές ώρες, Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες οργάνου, είναι δυνατή η αύξηση των κατά εξάμηνο ωρών υπερωριακής απογευματινής εργασίας μέχρι τις εκατόν είκοσι (120) ώρες κατ΄ άτομο με ισόποση μείωση των ορίου του άλλου εξαμήνου.
Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών που εκδίδεται μετά από πλήρως αιτιολογημένη πρόταση του αρμόδιου για την έγκριση της απογευματινής υπερωριακής απασχόλησης και της απασχόλησης κατά τις νυχτερινές ώρες, Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες οργάνου είναι δυνατή η μεταβολή των ανωτέρω εξαμηνιαίων ορίων χωρίς υπέρβαση του συνολικού ετήσιου ορίου υπερωριακής απασχόλησης για κάθε υπάλληλο. Δεν επιτρέπεται η καταβολή υπερωριακής αμοιβής στους προϊσταμένους Γενικής Διεύθυνσης.
Για τους Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού η απόφαση καθιέρωσης υπερωριακής εργασίας εκδίδεται από το αρμόδιο για διορισμό όργανο σύμφωνα με τα άρθρα 48 και 176 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (Ν.3584/2007, Α΄ 143), για τους Ο.Τ.Α. Β΄ Βαθμού η απόφαση εκδίδεται από τον Περιφερειάρχη. Αύξηση των συνολικών αρχικών πιστώσεων του προϋπολογισμού για υπερωριακή εργασία και εργασία κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες και νυχτερινές ώρες είναι δυνατή μόνο με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, μετά από αιτιολογημένη πρόταση του διατάκτη, με εξαίρεση τους Ο.Τ.Α. Α΄ και Β΄ Βαθμού.
Η απόφαση καθιέρωσης υπερωριακής εργασίας για το προσωπικό των Ν.Π.Ι.Δ. και των ΔΕΚΟ του κεφαλαίου Α΄ του Ν.3429/2005 (Α΄ 314), που υπάγονται στις διατάξεις του Κεφαλαίου Δεύτερου του Ν.4024/2011 εκδίδεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του κάθε φορέα και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».
Με τη διάταξη αυτή, αντικαθίστανται οι διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 20 του Ν.4024/2011, με τις οποίες καθορίζεται το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο μηνιαίας υπερωριακής εργασίας και το εν λόγω μηνιαίο όριο των είκοσι (20) ωρών απογευματινής και δεκαέξι (16) νυχτερινών και Κυριακών ή εξαιρέσιμων ημερών, μετατρέπεται σε εξαμηνιαίο.
Έτσι, σύμφωνα με τη νέα νομοθετική ρύθμιση, οι ώρες απογευματινής υπερωριακής εργασίας δεν μπορεί να υπερβαίνουν τις εκατό είκοσι (120) ανά υπάλληλο κατά το πρώτο εξάμηνο κάθε έτους και άλλες εκατόν είκοσι (120) κατά το δεύτερο.
Με πλήρως αιτιολογημένη απόφαση του αρμόδιου για την έγκριση της υπερωριακής απασχόλησης οργάνου είναι δυνατή η αύξηση των κατά εξάμηνο ωρών υπερωριακής απογευματινής εργασίας μέχρι τις εκατό πενήντα (150) κατ΄ υπάλληλο με ισόποση μείωση του ορίου του άλλου εξαμήνου.
Ανάλογα προβλέπονται και για την απασχόληση κατά τις νυχτερινές ώρες, Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες.
Επιπλέον, καταργείται η απαγόρευση καταβολής υπερωριακής αμοιβής σε Προϊσταμένους Διεύθυνσης που προέβλεπε το όγδοο εδάφιο της παρ.1 του άρθρου 20 του Ν.4024/2011.
ΑΡΘΡΟ 178 – Παρ.3:
«3. Στο άρθρο 35 του α.ν. 1846/1951 (Α΄ 179) όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, προστίθεται παράγραφος 3, που έχει ως ακολούθως:
«3. Το προσωπικό του Κράτους, των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, το οποίο ασφαλίζεται στο Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. για παροχές ασθένειας σε χρήμα, δικαιούται το προβλεπόμενο από το παρόν άρθρο επίδομα ασθενείας εφόσον προσκομίσει βεβαίωση του εκκαθαριστή των αποδοχών του στην οποία αναφέρεται ότι κατά τη διάρκεια της απουσίας του από την υπηρεσία λόγω αναρρωτικής άδειας έγινε περικοπή των αποδοχών του για τις ημέρες αυτές. Στην περίπτωση αυτή χορηγείται επίδομα ασθένειας από το Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. εφαρμοζομένων των διατάξεων των άρθρων 35 έως 38.
Τα ανωτέρω εφαρμόζονται αναλόγως και για τα επιδόματα μητρότητας που προβλέπονται στο άρθρο 39».
Σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία το προσωπικό του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. Α΄ και Β΄ Βαθμού, το οποίο είναι ασφαλισμένο ως προς τις παροχές ασθένειας σε χρήμα στο Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ., σε περίπτωση απουσίας από την υπηρεσία λόγω αναρρωτικής άδειας ή κυοφορίας λαμβάνει τις αποδοχές από την υπηρεσία στην οποία εργάζεται για τις ημέρες απουσίας χωρίς να γίνεται καμία περικοπή.
Με τη διάταξη που ψηφίστηκε, το πιο πάνω προσωπικό, δικαιούται το προβλεπόμενο επίδομα ασθενείας εφόσον προσκομίσει βεβαίωση του εκκαθαριστή των αποδοχών του, στην οποία θα αναφέρεται ότι κατά τη διάρκεια της απουσίας του από την υπηρεσία, λόγω αναρρωτικής άδειας, έγινε περικοπή των αποδοχών του για τις ημέρες αυτές.
ΑΡΘΡΟ 181 – Παρ.1:
«1. Στο άρθρο 184 του Ν.3584/2007 (Α΄143) προστίθεται παράγραφος 3Α, που έχει ως εξής:
« 3Α. Επιτρέπεται απόσπαση υπαλλήλου Ο.Τ.Α., σε υπηρεσίες Υπουργείων, Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου και Ο.Τ.Α. Β΄ Βαθμού και αντίστροφα, για την αντιμετώπιση σοβαρών και επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών προσωρινού χαρακτήρα, με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και του κατά περίπτωση αρμοδίου Υπουργού, ύστερα από γνώμη των οικείων Υπηρεσιακών Συμβουλίων.
Απόσπαση για προσωπικούς λόγους είναι δυνατή κατ΄ εξαίρεση και εφόσον οι ανάγκες της υπηρεσίας το επιτρέπουν.
Η διάρκεια αποσπάσεως της παραγράφου αυτής δεν μπορεί να υπερβαίνει τα δύο (2) έτη συνολικά. Με αίτηση του υπαλλήλου, η απόσπαση μπορεί να παρατείνεται για ένα (1) ακόμη έτος».
Με τη διάταξη αυτή, προστίθεται νέα παράγραφος (3Α) στο άρθρο 184 του Ν3584/2007, που επεκτείνει τη δυνατότητα απόσπασης υπαλλήλων Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού σε υπηρεσίες Υπουργείων, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. Β΄ Βαθμού και αντίστροφα και στο Προσωπικό Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου.
Συνάδελφοι,
Σας ζητούμε όπως κοινοποιήσετε τις πιο πάνω διατάξεις του Ν.4261/2014 στις υπηρεσίες του Δήμου σας και ενημερώσετε τους εργαζόμενους.

aftodioikisi.gr

Δημοτικοί υπάλληλοι: Τι προβλέπει νέος νόμος για υπερωρίες, επίδομα ασθένειας και αποσπάσεις


Τρεις διατάξεις που αφορούν τους δημοτικούς υπαλλήλους περιέχονται στο Ν.4261/2014 (Φ.Ε.Κ.-ΤΕΥΧΟΣ Α΄-ΑΡΙΘΜ. ΦΥΛΛΟΥ 107/5-5-2014), «Πρόσβαση στη δραστηριότητα των Πιστωτικών Ιδρυμάτων και Προληπτική Εποπτεία Πιστωτικών Ιδρυμάτων και Επιχειρήσεων (ενσωμάτωση της οδηγίας 2013/36/Ε.Ε.), κατάργηση του Ν.3601/2007 και άλλες διατάξεις». Σύμφωνα με ενημερωτικό της ΠΟΕ-ΟΤΑ στα μέλη της οι διατάξεις αφορούν τις υπερωρίες, επίδομα ασθένειας και αποσπάσεις
ΑΡΘΡΟ 176 – Παρ.1:
Τροποποιήσεις του Ν. 4024/2011
«1. Η παρ.1 του άρθρου 20 του Ν. 4024/2011 (Α΄ 226) αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Η καθιέρωση με αμοιβή εργασίας πέρα από τις ώρες της υποχρεωτικής απασχόλησης των υπαλλήλων του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. επιτρέπεται μόνο για την αντιμετώπιση εποχικών, έκτακτων ή επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών. Η υπερωριακή απασχόληση του προσωπικού εγκρίνεται με απόφαση του καθ΄ ύλην αρμόδιου Υπουργού  στην οποία αναφέρονται σαφή και συγκεκριμένα στοιχεία που δικαιολογούν την ανωτέρω εργασία πέρα από το κανονικό ωράριο. Με την ίδια απόφαση καθορίζεται ο αριθμός των υπαλλήλων, το χρονικό διάστημα και οι ώρες υπερωριακής απασχόλησής τους μέσα στα όρια των πιστώσεων του Προϋπολογισμού  τους, μη επιτρεπομένης της επιβάρυνσης του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων. Οι κατά τα ως άνω ώρες απογευματινής υπερωριακής εργασίας δεν μπορεί να υπερβαίνουν τις εκατόν είκοσι (120)  ανά υπάλληλο κατά το πρώτο εξάμηνο κάθε έτους και άλλες εκατόν είκοσι (120) κατά το δεύτερο. Με πλήρως αιτιολογημένη απόφαση του αρμόδιου για την έγκριση της υπερωριακής απασχόλησης οργάνου είναι δυνατή η αύξηση των κατά εξάμηνο ωρών υπερωριακής απογευματινής εργασίας μέχρι τις εκατόν πενήντα (150)  ώρες κατ΄ άτομο με ισόποση μείωση των ορίου του άλλου εξαμήνου. Ειδικά για τα πληρώματα ασθενοφόρων του Ε.Κ.Α.Β. οι ώρες απογευματινής υπερωριακής εργασίας δεν μπορεί να υπερβαίνουν τις τριάντα τρεις (33) ώρες ανά υπάλληλο μηνιαίως.
Με την ίδια διαδικασία και προϋποθέσεις επιτρέπεται η καθιέρωση υπερωριακής εργασίας με αμοιβή κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες ή κατά τις νυχτερινές ώρες, προς συμπλήρωση της υποχρεωτικής εβδομαδιαίας εργασίας είτε καθ΄ υπέρβαση αυτής, σε υπαλλήλους που ανήκουν σε υπηρεσίες που λειτουργούν, βάσει νόμου, όλες τις  ημέρες του μήνα ή σε δωδεκάωρη ή εικοσιτετράωρη βάση. Ειδικά, στην καθ΄ υπέρβαση εργασία οι ώρες νυχτερινής, Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών δεν μπορεί να υπερβούν τις ενενήντα έξι (96) ώρες κατά περίπτωση κατά το πρώτο εξάμηνο κάθε έτους και άλλες ενενήντα έξι (96) κατά το δεύτερο. Με πλήρως αιτιολογημένη απόφαση του αρμόδιου για την έγκριση της καθ΄ υπέρβαση εργασίας κατά τις νυχτερινές ώρες, Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες οργάνου, είναι δυνατή η αύξηση των κατά εξάμηνο ωρών υπερωριακής απογευματινής εργασίας μέχρι τις εκατόν είκοσι (120) ώρες κατ΄ άτομο με ισόποση μείωση των ορίου του άλλου εξαμήνου.
Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών που εκδίδεται μετά από πλήρως αιτιολογημένη πρόταση του αρμόδιου για την έγκριση της απογευματινής υπερωριακής απασχόλησης και της απασχόλησης κατά τις νυχτερινές ώρες, Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες οργάνου είναι δυνατή η μεταβολή των ανωτέρω εξαμηνιαίων ορίων χωρίς υπέρβαση του συνολικού ετήσιου ορίου υπερωριακής απασχόλησης για κάθε υπάλληλο. Δεν επιτρέπεται η καταβολή υπερωριακής αμοιβής στους προϊσταμένους Γενικής Διεύθυνσης.
Για τους Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού η απόφαση καθιέρωσης υπερωριακής εργασίας εκδίδεται από το αρμόδιο για διορισμό όργανο σύμφωνα με τα άρθρα 48 και 176 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (Ν.3584/2007, Α΄ 143), για τους Ο.Τ.Α. Β΄ Βαθμού η απόφαση εκδίδεται από τον Περιφερειάρχη. Αύξηση των συνολικών αρχικών πιστώσεων του προϋπολογισμού για υπερωριακή εργασία και εργασία κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες και νυχτερινές ώρες είναι δυνατή μόνο με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, μετά από αιτιολογημένη πρόταση του διατάκτη, με εξαίρεση τους Ο.Τ.Α. Α΄ και Β΄ Βαθμού.
Η απόφαση καθιέρωσης υπερωριακής εργασίας για το προσωπικό των Ν.Π.Ι.Δ. και των ΔΕΚΟ του κεφαλαίου Α΄ του Ν.3429/2005 (Α΄ 314), που υπάγονται στις διατάξεις του Κεφαλαίου Δεύτερου του Ν.4024/2011 εκδίδεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του κάθε φορέα και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».
Με τη διάταξη αυτή, αντικαθίστανται οι διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 20 του Ν.4024/2011, με τις οποίες καθορίζεται το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο μηνιαίας υπερωριακής εργασίας και το εν λόγω μηνιαίο όριο των είκοσι (20) ωρών απογευματινής και δεκαέξι (16) νυχτερινών και Κυριακών ή εξαιρέσιμων ημερών, μετατρέπεται σε εξαμηνιαίο.
Έτσι, σύμφωνα με τη νέα νομοθετική ρύθμιση, οι ώρες απογευματινής υπερωριακής εργασίας δεν μπορεί να υπερβαίνουν τις εκατό είκοσι (120) ανά υπάλληλο κατά το πρώτο εξάμηνο κάθε έτους και άλλες εκατόν είκοσι (120) κατά το δεύτερο.
Με πλήρως αιτιολογημένη απόφαση του αρμόδιου για την έγκριση της υπερωριακής απασχόλησης οργάνου είναι δυνατή η αύξηση των κατά εξάμηνο ωρών υπερωριακής απογευματινής εργασίας μέχρι τις εκατό πενήντα (150) κατ΄ υπάλληλο με ισόποση μείωση του ορίου του άλλου εξαμήνου.
Ανάλογα προβλέπονται και για την απασχόληση κατά τις νυχτερινές ώρες, Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες.
Επιπλέον, καταργείται η απαγόρευση καταβολής υπερωριακής αμοιβής σε Προϊσταμένους Διεύθυνσης που προέβλεπε το όγδοο εδάφιο της παρ.1 του άρθρου 20 του Ν.4024/2011.

ΑΡΘΡΟ 178 – Παρ.3:
«3. Στο άρθρο 35 του α.ν. 1846/1951 (Α΄ 179) όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, προστίθεται παράγραφος 3, που έχει ως ακολούθως:
«3. Το προσωπικό του Κράτους, των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, το οποίο ασφαλίζεται στο Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. για παροχές ασθένειας σε χρήμα, δικαιούται το προβλεπόμενο από το παρόν άρθρο επίδομα ασθενείας εφόσον προσκομίσει βεβαίωση του εκκαθαριστή των αποδοχών του στην οποία αναφέρεται ότι κατά τη διάρκεια της απουσίας του από την υπηρεσία λόγω αναρρωτικής άδειας έγινε περικοπή των αποδοχών του για τις ημέρες αυτές. Στην περίπτωση αυτή χορηγείται επίδομα ασθένειας από το Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. εφαρμοζομένων των διατάξεων των άρθρων 35 έως 38.
Τα ανωτέρω εφαρμόζονται αναλόγως και για τα επιδόματα μητρότητας που προβλέπονται στο άρθρο 39».
Σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία το προσωπικό του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. Α΄ και Β΄ Βαθμού, το οποίο  είναι ασφαλισμένο ως προς τις παροχές ασθένειας σε χρήμα στο Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ., σε περίπτωση απουσίας από την υπηρεσία λόγω αναρρωτικής άδειας ή κυοφορίας λαμβάνει τις αποδοχές από την υπηρεσία στην οποία εργάζεται για τις ημέρες απουσίας χωρίς να γίνεται καμία περικοπή.
Με τη διάταξη που ψηφίστηκε, το πιο πάνω προσωπικό, δικαιούται το προβλεπόμενο επίδομα ασθενείας εφόσον προσκομίσει βεβαίωση του εκκαθαριστή των αποδοχών του, στην οποία θα αναφέρεται ότι κατά τη διάρκεια της απουσίας του από την υπηρεσία, λόγω αναρρωτικής άδειας, έγινε περικοπή των αποδοχών του για τις ημέρες αυτές.

ΑΡΘΡΟ 181 – Παρ.1:
«1. Στο άρθρο 184 του Ν.3584/2007 (Α΄143) προστίθεται παράγραφος 3Α, που έχει ως εξής:
« 3Α. Επιτρέπεται απόσπαση υπαλλήλου Ο.Τ.Α., σε υπηρεσίες Υπουργείων, Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου και Ο.Τ.Α. Β΄ Βαθμού και αντίστροφα, για την αντιμετώπιση σοβαρών και επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών προσωρινού χαρακτήρα, με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και του κατά περίπτωση αρμοδίου Υπουργού, ύστερα από γνώμη των οικείων Υπηρεσιακών Συμβουλίων.
Απόσπαση για προσωπικούς λόγους είναι δυνατή κατ΄ εξαίρεση και εφόσον οι ανάγκες της υπηρεσίας το επιτρέπουν.
Η διάρκεια αποσπάσεως της παραγράφου αυτής δεν μπορεί να υπερβαίνει τα δύο (2) έτη συνολικά. Με αίτηση του υπαλλήλου, η απόσπαση μπορεί να παρατείνεται για ένα (1) ακόμη έτος».
Με τη διάταξη αυτή, προστίθεται νέα παράγραφος (3Α) στο άρθρο 184 του Ν3584/2007, που επεκτείνει τη δυνατότητα απόσπασης υπαλλήλων Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού σε υπηρεσίες Υπουργείων, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. Β΄ Βαθμού και αντίστροφα και στο Προσωπικό Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου  Χρόνου.

aftodioikisi.gr