Τετάρτη 14 Μαΐου 2014

Η ΠΟΕ-ΟΤΑ αποκαλύπτει την κρυφή ατζέντα της κυβέρνησης για τους εργαζόμενους στην Τ.Α


Η ΠΟΕ-ΟΤΑ ενημερώνει τους εργαζόμενους στην τοπική αυτοδιοίκηση για όσα περιλαμβάνονται στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα 2015-2016 και τους αφορούν. Σύμφωνα με την ομοσπονδία των εργαζομένων στους δήμους η κρυφή ατζέντα της κυβέρνησης σύμφωνα με το «Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Σταθερότητας 2015-2018» σε σχέση με την Τοπική Αυτοδιοίκηση περιλαμβάνει τα εξής:
1.Οικονομικά στοιχεία:
Σύμφωνα με το μεσοπρόθεσμο, «η Τοπική Αυτοδιοίκηση καλείται να συμβάλει στη συνολική δημοσιονομική προσπάθεια, με ιδιαίτερη έμφαση να δίνεται τόσο στην αύξηση των εσόδων της όσο και στην αποκλιμάκωση των εξόδων της».
Στα μέτρα που περιλαμβάνονται στο μεσοπρόθεσμο για την Τοπική Αυτοδιοίκηση προβλέπεται:
Μείωση για το έτος 2014 των Κ.Α.Π. για λειτουργικές δαπάνες κατά 50 εκατ. € και για επενδυτικές δαπάνες (Σ.Α.Τ.Α.) κατά 110 εκατ. €.
Μείωση των Κ.Α.Π. για τα προνοιακά επιδόματα κατά 56 εκατ. το 2014, 37 εκατ. € το 2015 και άλλα 37 εκατ. € το 2016.
Σύμφωνα με τον ενοποιημένο Προϋπολογισμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης προβλέπονται:
Οι συνολικοί Κ.Α.Π. της Τοπικής Αυτοδιοίκησης παραμένουν σχεδόν σταθεροί, στα επίπεδα του 2014, κατά τη διάρκεια του μεσοπρόθεσμου, με μικρή αύξηση από 2.994 εκατ. € το 2014 σε 3.035 εκατ. € το 2018
Αύξηση των λοιπών εσόδων από 2.239 εκατ. € το 2014, σταδιακά σε 2.717 εκατ. € το 2018.
Μείωση των προνοιακών επιδομάτων κατά 56 εκατ. το 2014, κατά 37 εκατ. € το 2015 και άλλα 37 εκατ. € το 2016.
Μείωση των δαπανών προσωπικού κατά 93 εκατ. € το 2014, κατά 44 εκατ. € το 2015 και κατά 14 εκατ. € το 2016 και μικρή αύξηση για τα επόμενα δύο έτη.
Οι υπόλοιπες δαπάνες παραμένουν περίπου σταθερές.
Το μεσοπρόθεσμο παρουσιάζει σημαντική εμφάνιση πλεονασμάτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για όλα τα έτη από το 2015-20181:
ETOΣ ΕΣΟΔΑ ΔΑΠΑΝΕΣ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ σε εκατ. €
2014 7.689 7.311 378
2015 7.644 6.802 843
2016 7.827 6.890 936
2017 7.876 6.933 943
2018 8.007 6.960 1.047
Τα παραπάνω πλεονάσματα είναι παρά πολύ μεγάλα και ασφαλώς είναι εξαιρετικά δύσκολα να επιτευχθούν.
2.Προσωπικό Ο.Τ.Α.:
Οι προσλήψεις προσωπικού Υ.Ε. και Δ.Ε. όλων των κλάδων και ειδικοτήτων αναστέλλονται ως 31 Δεκεμβρίου 2016.
Οι μεταβολές του προσωπικού εκτιμούνται ως εξής:
Αποχωρήσεις Προσλήψεις
2014 2.366 398
2015 2.100 237
2016 1.913 210
2017 1.862 1.913
2018 1.262 1.862
Κατά την τετραετία 2012-2015, σύμφωνα με τα στοιχεία του μεσοπρόθεσμου η μείωση του προσωπικού στους Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού θα ανέλθει σε 11.053 υπαλλήλους.
Για τα έτη 2014-2016 προβλέπονται προσλήψεις στα επίπεδα 1 προς 10 και για τα έτη 2017 και 2018 προσλήψεις όσες και οι αποχωρήσεις του προηγούμενου έτους.
3.Λοιπές δράσεις του Υπουργείου Εσωτερικών στο μεσοπρόθεσμο:
Αναδιάρθρωση θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Δ.Ε.Υ.Α.
Αξιολόγηση εποπτευόμενων φορέων Υπουργείου Εσωτερικών.
Προώθηση των Σ.Δ.Ι.Τ. στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Προώθηση Οδικού Χάρτη μεταρρυθμίσεων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Ολοκλήρωση προγράμματος ενδυνάμωσης Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τη Γερμανική Κυβέρνηση.
Υποστήριξη των Φο.Δ.Σ.Α. και της διαχείρισης απορριμμάτων.
Η «ατζέντα» λοιπόν για την Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν είναι κρυφή. Προβλέπεται συνοπτικά η περαιτέρω διάλυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των υπηρεσιών της, στην επόμενη τριετία και στο βωμό της ιδιωτικοποίησης και της πλήρους ανταποδοτικότητας καταργούνται βασικά δικαιώματα των πολιτών και των εργαζομένων.
Η ΠΟΕ-ΟΤΑ, εξάλλου, με επιστολή της προς τους εργαζόμενους στην Τ.Α τους ενημερώνει για διατάξεις που τους αφορούν.

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Συνάδελφοι,
Σας ενημερώνουμε ότι, στο Ν.4261/2014 (Φ.Ε.Κ.-ΤΕΥΧΟΣ Α΄-ΑΡΙΘΜ. ΦΥΛΛΟΥ 107/5-5-2014), «Πρόσβαση στη δραστηριότητα των Πιστωτικών Ιδρυμάτων και Προληπτική Εποπτεία Πιστωτικών Ιδρυμάτων και Επιχειρήσεων (ενσωμάτωση της οδηγίας 2013/36/Ε.Ε.), κατάργηση του Ν.3601/2007 και άλλες διατάξεις», περιλαμβάνονται εκτός των άλλων διατάξεις που αφορούν τους εργαζόμενους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και οι οποίες αναλυτικά είναι οι πιο κάτω:
ΑΡΘΡΟ 176 – Παρ.1:
Τροποποιήσεις του Ν. 4024/2011
«1. Η παρ.1 του άρθρου 20 του Ν. 4024/2011 (Α΄ 226) αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Η καθιέρωση με αμοιβή εργασίας πέρα από τις ώρες της υποχρεωτικής απασχόλησης των υπαλλήλων του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. επιτρέπεται μόνο για την αντιμετώπιση εποχικών, έκτακτων ή επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών. Η υπερωριακή απασχόληση του προσωπικού εγκρίνεται με απόφαση του καθ΄ ύλην αρμόδιου Υπουργού στην οποία αναφέρονται σαφή και συγκεκριμένα στοιχεία που δικαιολογούν την ανωτέρω εργασία πέρα από το κανονικό ωράριο. Με την ίδια απόφαση καθορίζεται ο αριθμός των υπαλλήλων, το χρονικό διάστημα και οι ώρες υπερωριακής απασχόλησής τους μέσα στα όρια των πιστώσεων του Προϋπολογισμού τους, μη επιτρεπομένης της επιβάρυνσης του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων. Οι κατά τα ως άνω ώρες απογευματινής υπερωριακής εργασίας δεν μπορεί να υπερβαίνουν τις εκατόν είκοσι (120) ανά υπάλληλο κατά το πρώτο εξάμηνο κάθε έτους και άλλες εκατόν είκοσι (120) κατά το δεύτερο. Με πλήρως αιτιολογημένη απόφαση του αρμόδιου για την έγκριση της υπερωριακής απασχόλησης οργάνου είναι δυνατή η αύξηση των κατά εξάμηνο ωρών υπερωριακής απογευματινής εργασίας μέχρι τις εκατόν πενήντα (150) ώρες κατ΄ άτομο με ισόποση μείωση των ορίου του άλλου εξαμήνου. Ειδικά για τα πληρώματα ασθενοφόρων του Ε.Κ.Α.Β. οι ώρες απογευματινής υπερωριακής εργασίας δεν μπορεί να υπερβαίνουν τις τριάντα τρεις (33) ώρες ανά υπάλληλο μηνιαίως.
Με την ίδια διαδικασία και προϋποθέσεις επιτρέπεται η καθιέρωση υπερωριακής εργασίας με αμοιβή κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες ή κατά τις νυχτερινές ώρες, προς συμπλήρωση της υποχρεωτικής εβδομαδιαίας εργασίας είτε καθ΄ υπέρβαση αυτής, σε υπαλλήλους που ανήκουν σε υπηρεσίες που λειτουργούν, βάσει νόμου, όλες τις ημέρες του μήνα ή σε δωδεκάωρη ή εικοσιτετράωρη βάση. Ειδικά, στην καθ΄ υπέρβαση εργασία οι ώρες νυχτερινής, Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών δεν μπορεί να υπερβούν τις ενενήντα έξι (96) ώρες κατά περίπτωση κατά το πρώτο εξάμηνο κάθε έτους και άλλες ενενήντα έξι (96) κατά το δεύτερο. Με πλήρως αιτιολογημένη απόφαση του αρμόδιου για την έγκριση της καθ΄ υπέρβαση εργασίας κατά τις νυχτερινές ώρες, Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες οργάνου, είναι δυνατή η αύξηση των κατά εξάμηνο ωρών υπερωριακής απογευματινής εργασίας μέχρι τις εκατόν είκοσι (120) ώρες κατ΄ άτομο με ισόποση μείωση των ορίου του άλλου εξαμήνου.
Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών που εκδίδεται μετά από πλήρως αιτιολογημένη πρόταση του αρμόδιου για την έγκριση της απογευματινής υπερωριακής απασχόλησης και της απασχόλησης κατά τις νυχτερινές ώρες, Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες οργάνου είναι δυνατή η μεταβολή των ανωτέρω εξαμηνιαίων ορίων χωρίς υπέρβαση του συνολικού ετήσιου ορίου υπερωριακής απασχόλησης για κάθε υπάλληλο. Δεν επιτρέπεται η καταβολή υπερωριακής αμοιβής στους προϊσταμένους Γενικής Διεύθυνσης.
Για τους Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού η απόφαση καθιέρωσης υπερωριακής εργασίας εκδίδεται από το αρμόδιο για διορισμό όργανο σύμφωνα με τα άρθρα 48 και 176 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (Ν.3584/2007, Α΄ 143), για τους Ο.Τ.Α. Β΄ Βαθμού η απόφαση εκδίδεται από τον Περιφερειάρχη. Αύξηση των συνολικών αρχικών πιστώσεων του προϋπολογισμού για υπερωριακή εργασία και εργασία κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες και νυχτερινές ώρες είναι δυνατή μόνο με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, μετά από αιτιολογημένη πρόταση του διατάκτη, με εξαίρεση τους Ο.Τ.Α. Α΄ και Β΄ Βαθμού.
Η απόφαση καθιέρωσης υπερωριακής εργασίας για το προσωπικό των Ν.Π.Ι.Δ. και των ΔΕΚΟ του κεφαλαίου Α΄ του Ν.3429/2005 (Α΄ 314), που υπάγονται στις διατάξεις του Κεφαλαίου Δεύτερου του Ν.4024/2011 εκδίδεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του κάθε φορέα και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».
Με τη διάταξη αυτή, αντικαθίστανται οι διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 20 του Ν.4024/2011, με τις οποίες καθορίζεται το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο μηνιαίας υπερωριακής εργασίας και το εν λόγω μηνιαίο όριο των είκοσι (20) ωρών απογευματινής και δεκαέξι (16) νυχτερινών και Κυριακών ή εξαιρέσιμων ημερών, μετατρέπεται σε εξαμηνιαίο.
Έτσι, σύμφωνα με τη νέα νομοθετική ρύθμιση, οι ώρες απογευματινής υπερωριακής εργασίας δεν μπορεί να υπερβαίνουν τις εκατό είκοσι (120) ανά υπάλληλο κατά το πρώτο εξάμηνο κάθε έτους και άλλες εκατόν είκοσι (120) κατά το δεύτερο.
Με πλήρως αιτιολογημένη απόφαση του αρμόδιου για την έγκριση της υπερωριακής απασχόλησης οργάνου είναι δυνατή η αύξηση των κατά εξάμηνο ωρών υπερωριακής απογευματινής εργασίας μέχρι τις εκατό πενήντα (150) κατ΄ υπάλληλο με ισόποση μείωση του ορίου του άλλου εξαμήνου.
Ανάλογα προβλέπονται και για την απασχόληση κατά τις νυχτερινές ώρες, Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες.
Επιπλέον, καταργείται η απαγόρευση καταβολής υπερωριακής αμοιβής σε Προϊσταμένους Διεύθυνσης που προέβλεπε το όγδοο εδάφιο της παρ.1 του άρθρου 20 του Ν.4024/2011.
ΑΡΘΡΟ 178 – Παρ.3:
«3. Στο άρθρο 35 του α.ν. 1846/1951 (Α΄ 179) όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, προστίθεται παράγραφος 3, που έχει ως ακολούθως:
«3. Το προσωπικό του Κράτους, των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, το οποίο ασφαλίζεται στο Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. για παροχές ασθένειας σε χρήμα, δικαιούται το προβλεπόμενο από το παρόν άρθρο επίδομα ασθενείας εφόσον προσκομίσει βεβαίωση του εκκαθαριστή των αποδοχών του στην οποία αναφέρεται ότι κατά τη διάρκεια της απουσίας του από την υπηρεσία λόγω αναρρωτικής άδειας έγινε περικοπή των αποδοχών του για τις ημέρες αυτές. Στην περίπτωση αυτή χορηγείται επίδομα ασθένειας από το Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. εφαρμοζομένων των διατάξεων των άρθρων 35 έως 38.
Τα ανωτέρω εφαρμόζονται αναλόγως και για τα επιδόματα μητρότητας που προβλέπονται στο άρθρο 39».
Σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία το προσωπικό του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. Α΄ και Β΄ Βαθμού, το οποίο είναι ασφαλισμένο ως προς τις παροχές ασθένειας σε χρήμα στο Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ., σε περίπτωση απουσίας από την υπηρεσία λόγω αναρρωτικής άδειας ή κυοφορίας λαμβάνει τις αποδοχές από την υπηρεσία στην οποία εργάζεται για τις ημέρες απουσίας χωρίς να γίνεται καμία περικοπή.
Με τη διάταξη που ψηφίστηκε, το πιο πάνω προσωπικό, δικαιούται το προβλεπόμενο επίδομα ασθενείας εφόσον προσκομίσει βεβαίωση του εκκαθαριστή των αποδοχών του, στην οποία θα αναφέρεται ότι κατά τη διάρκεια της απουσίας του από την υπηρεσία, λόγω αναρρωτικής άδειας, έγινε περικοπή των αποδοχών του για τις ημέρες αυτές.
ΑΡΘΡΟ 181 – Παρ.1:
«1. Στο άρθρο 184 του Ν.3584/2007 (Α΄143) προστίθεται παράγραφος 3Α, που έχει ως εξής:
« 3Α. Επιτρέπεται απόσπαση υπαλλήλου Ο.Τ.Α., σε υπηρεσίες Υπουργείων, Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου και Ο.Τ.Α. Β΄ Βαθμού και αντίστροφα, για την αντιμετώπιση σοβαρών και επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών προσωρινού χαρακτήρα, με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και του κατά περίπτωση αρμοδίου Υπουργού, ύστερα από γνώμη των οικείων Υπηρεσιακών Συμβουλίων.
Απόσπαση για προσωπικούς λόγους είναι δυνατή κατ΄ εξαίρεση και εφόσον οι ανάγκες της υπηρεσίας το επιτρέπουν.
Η διάρκεια αποσπάσεως της παραγράφου αυτής δεν μπορεί να υπερβαίνει τα δύο (2) έτη συνολικά. Με αίτηση του υπαλλήλου, η απόσπαση μπορεί να παρατείνεται για ένα (1) ακόμη έτος».
Με τη διάταξη αυτή, προστίθεται νέα παράγραφος (3Α) στο άρθρο 184 του Ν3584/2007, που επεκτείνει τη δυνατότητα απόσπασης υπαλλήλων Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού σε υπηρεσίες Υπουργείων, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. Β΄ Βαθμού και αντίστροφα και στο Προσωπικό Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου.
Συνάδελφοι,
Σας ζητούμε όπως κοινοποιήσετε τις πιο πάνω διατάξεις του Ν.4261/2014 στις υπηρεσίες του Δήμου σας και ενημερώσετε τους εργαζόμενους.

aftodioikisi.gr